@
Misha Zo

vind ik dat niet hoor. Zijn rubs ken ik niet, maar hij maakt zeker goede content op YouTube, en als je iemand in de VS hebt zitten, waarom niet?
Gisteren nog een Bommelwaardse runderrollade van devleesboerderij.nl gemaakt met de Meater probe in de KJJ. De target temp was 50C, maar op 47C heb ik 'm er al vanaf gehaald, en na het searen en rusten was ie 55C intern.
Ik heb de probe conform instructies goed uitgelijnd met de iPhone 5S op zo'n 3m afstand en maar twee keer heel eventjes een disconnect gehad. Dit herstelde zich vanzelf weer. Dus dat was geen probleem.
Voor het searen had ik het vlees, met de Meater er nog in, even in aluminiumfolie verpakt om de temperatuur van de KJJ omhoog te schroeven. Toen was ie de verbinding ook compleet kwijt. (Extra dik aluminiumfolie van de appie)
De Ambient sensor van de Meater deed er een kwartier over om op temperatuur te komen, maar daarna reageerde hij wel meteen op het temperatuursverschil als ik de deksel open of dicht deed.
Rond de 45minuten mark zie je dat ik de deksel even heb opengemaakt om met de Thermapen de interne temperatuur te dubbelchecken:

Wat ook apart was, was dat de Dome temperatuur steevast tegen de 150C aan zat. Terwijl het grafiekje hierboven toch een ander verloop laat zien. Dat ga ik nog eens dubbelchecken met de iGrill Mini probe in een aardappel.
Het vlees was mooi rose van binnen en het vlees had weer een wat stevigere bite. (geen pics gemaakt)
Al met al bevalt de Meater me wel, maar ik hoop toch echt dat ze een keer met dat Block op de proppen komen. Steeds een (opgeladen) reserve telefoon opstellen in de berging is een beetje gedoe.
So far :
+ Geen gedoe met draden
+ Bluetooth
+ Meater Link/Meater Cloud
+ Het vilt van je kamado blijft intact
+ Ambient sensor is de temp op het rooster bij het vlees.
- Bereik is beperkt
- Opstelling luistert best nauw voor BlueTooth connectivity.
- Af en toe irritante melding bij verbroken BT verbinding.
- Remaining time berekening is niet perfect/monkeyproof.
- Nog geen Meater Block
- Probes zijn niet genummerd en dus niet visueel uit elkaar te houden
- Apption Labs is een jong bedrijf en moet zich nog bewijzen