Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.808 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Tuinland nu 40% op demo modellen weber bbq's

Ze hadden een 57cm mastertouch staan, zonder de kolenbakjes.

* Raymond nu voor 145 een mastertouch rijker :D

(50% korting op de aanbiedingsprijs van 289 euro)

Is al de tweede keer dat ik hier (tuinland zwolle) in de aanbieding een weber koop. Eerste was een q100 voor weinig. Heerlijk kleine gasbbq voor op reis :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Wat is een gas bbq toch makkelijk, eventjes aangezet om één tournedos te grillen. Was heerlijk :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ODZ9KOT9ah2bAbQNEPksuGuy/medium.jpg

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 09:11
Tiwazz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:34:
Wat is een gas bbq toch makkelijk, eventjes aangezet om één tournedos te grillen. Was heerlijk :).

[afbeelding]
Het is misschien een beetje vloeken in de kerk (hier), maar hebben tweakers nog tips voor een goede en redelijk geprijsde gas bbq?

Ik vind het heerlijk om mer kolen te bbqen voor meerdere mensen. Maar vaak is her ook gewoon handig om even snel iets op hoge hitte aan te zetten. Zoals een ribeye of entrecote of paar kippenbouten.
Met kolen ben je toch al snel 30'm bezig, plus je ruikt naar rook. Leuk, maar als je snel even een mooi stuk vlees wil bereiden dan lijkt gas me eeen uitkomst. Zeker nu het winter wordt, en je niet eindeloos naast je bbq wil staan om de temperatuur stabiel re houden.

American Express vraagbaak

• ndonkersloot
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:13:
[...]

Het is misschien een beetje vloeken in de kerk (hier), maar hebben tweakers nog tips voor een goede en redelijk geprijsde gas bbq?

Ik vind het heerlijk om mer kolen te bbqen voor meerdere mensen. Maar vaak is her ook gewoon handig om even snel iets op hoge hitte aan te zetten. Zoals een ribeye of entrecote of paar kippenbouten.
Met kolen ben je toch al snel 30'm bezig, plus je ruikt naar rook. Leuk, maar als je snel even een mooi stuk vlees wil bereiden dan lijkt gas me eeen uitkomst. Zeker nu het winter wordt, en je niet eindeloos naast je bbq wil staan om de temperatuur stabiel re houden.
Ik heb zelf een Weber spirit e210 en geen kolen bbq.
Misschien voor sommige geen échte bbq maar het gemak wat het met zich mee brengt is mij in ieder geval veel waard.

Ik zelf kan je weinig tips of advies geven, heb alleen die weber bbq en dat is mijn enige en eerste gas bbq tot zover :+. Daar ben ik in ieder geval erg over te spreken.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:13:
[...]

Weber WGA gas d:)b

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier gaat de Green Egg ook gewoon aan voor een stukje vlees hoor. Geen werk, even met looftlighter aansteken en dan is hij ook zo warm.

Na het grillen dicht en dan is hij ook zo uit, verder ook geen opruimen aan.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 16-09-2017 18:38 ]

• Raymond
@Stinger_Ventura
Ik heb een q100 van weber, opgevolgd door de q1000 (met deelbaar rooster)

Ideaal ding. Kan ook makkelijk mee op reis (weekendje weg oid). Werkt op kleine busjes, die relatief duur zijn. Ik vind dat prima, want ik gebruik hem 5x per jaar oid en verbruik daarmee iets van 15 euro gas.
Je kan een verloop setje kopen naar een grote gasfles, maar dat doet het voordeel van zo'n compacte bbq teniet imho (ik heb die slang wel, maar niet aangesloten)

Ik vind hem heerlijk werken, met 5mins op temp en ik heb met een dagje varen er 10 mensen van gevoed. Er was ook een kolenbbq mee (weber smokey joe oid). Die was nog niet eens op temp voordat de eerste rondes al vanaf de q100 waren geserveerd :)

Niet iedereen is een purist, 80% vd mensen is tevreden met een hamburger en satestokje van een gasbbq. Als je dan met wat aandacht bereid (klepje dicht, lage temp ipv voluit grillen) en je gebruikt goed vlees, dan doe je het beter dan wat de meesten gewend zullen zijn :)

En voor die keren dat je zelf serieus wilt bbq'en slinger je de kolenbbq aan en mik je een mooie rib of picanha erop :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:25
De pulled pork is deels op! Zat rond 18.30 op 92 graden in het folie dus toen er af gehaald en laten rusten voor 30 min.

Ik vond de rub deze keer wel minder. De cayennepeper was duidelijk aanwezig. Ondanks dat heb ik en ook de visite erg genoten. Morgen gooi ik het in een wrap :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Tiwazz schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:34:

[afbeelding]
Ik heb ook een gas BBQ in mijn keuken maar noem dit meestal gewoon een gasfornuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
Alleen zul je daar geen flavour bars op hebben zitten.

Man man, die onzinnige discussie weer.
Er zijn genoeg (blinde) testen waar het publiek het "gas BBQ vlees" koos alszijnde op kolen gebakken.

Los daarvan, BBQ=BBQ en vlees=vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

SECURITEH schreef op zondag 17 september 2017 @ 07:20:
[...]

Ik heb ook een gas BBQ in mijn keuken maar noem dit meestal gewoon een gasfornuis.
:')

Jij kookt ook met pannen op je barbecue?

Disclaimer: ik heb geen gasfornuis en/of gasbarbecue. Ik ben wel zijdelings naar een Weber Q1000 aan het kijken en als ik die een keer in de aanbieding zie is het raak denk ik d:)b

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:07
Ik heb wel regelmatig pannen staan op mijn kolen bbq :-) ideaal voor bv uitjes etc even op te bakken. Of in een sausje te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Haha, dat hoef ik niet te proberen met mijn inductie pannen. Dan is het 1x op de barbecue en daarna onbruikbaar voor de inductie.

Krijg nou wat, op het moment dat ik het schreef, dacht ik : "Dat heeft de keuken-verkoop-meneer mij 9 jaar geleden wel verteld, maar klopt dat wel?" en heb ik het even gegoogeld. Niet dus, dat kromtrekken is alleen op een keramische plaat een probleem.

Pannen op de barebcue, here I come!

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Apie! schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:19:
Haha, dat hoef ik niet te proberen met mijn inductie pannen. Dan is het 1x op de barbecue en daarna onbruikbaar voor de inductie.

Krijg nou wat, op het moment dat ik het schreef, dacht ik : "Dat heeft de keuken-verkoop-meneer mij 9 jaar geleden wel verteld, maar klopt dat wel?" en heb ik het even gegoogeld. Niet dus, dat kromtrekken is alleen op een keramische plaat een probleem.

Pannen op de barebcue, here I come!
Hahah, dat is een leuke ontdekking! Ik heb helaas keramisch :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ja, nu alleen nog even de thuiscommissie overtuigen :+

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Kromme pannen op een inductieplaat staat wel heel wankel, misschien 1 of 2 extra pannetjes kopen die alleen op de bbq gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:07
Heb laatst een paar plaatstalen Turk pannen gekocht.
Zijn niet zo duur en fijn te gebruiken. Zelfde als DeBuyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ernemmer schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:43:
Kromme pannen op een inductieplaat staat wel heel wankel, misschien 1 of 2 extra pannetjes kopen die alleen op de bbq gebruikt worden.
Zou ik sowieso doen, ik merk dat ze wel heel snel dermate vies worden dat het er niet meer goed af te halen is, ook, of vooral, de buitenkant.
Maakt op zich niets uit, maar staat zo slordig in mijn kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zou inductie pannen ook niet op een BBQ zetten. Zelf heb ik twee losse inductie plaatjes om langs de BGE te zetten, ideaal en hoeven niet veel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
ik222 schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:24:
Ik zou inductie pannen ook niet op een BBQ zetten. Zelf heb ik twee losse inductie plaatjes om langs de BGE te zetten, ideaal en hoeven niet veel te kosten.
"langs".... ha leuk, nog meer Brabanders ! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hkuit schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:27:
[...]

Is dat brabants dan? Het valt mij nog geen eens op als vreemd ofzo..

Ik kom ook uit brabant d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Apie! schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:26:
[...]

:')

Jij kookt ook met pannen op je barbecue?
:o Ben ik niet de enige die graag al die rommel voorkomt met deze simpele truuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

SECURITEH schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:39:
[...]

:o Ben ik niet de enige die graag al die rommel voorkomt met deze simpele truuk!
Ik zie mezelf al sateh grillen boven het vuurtje van een gasfornuis :+
(wel eerst het fornuis bedekken met aluminiumfolie tegen de spetters natuurlijk heh)

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hkuit schreef op zondag 17 september 2017 @ 14:27:
[...]

offtopic:
Nooit geweten dat dit een Brabantse uitdrukking is O-) Normaal gesproken volg ik echt Brabants dialect zelfs matig al kom ik inderdaad wel uit Brabant :)

Maar waar je ze dan ook neerzet, die plaatjes zijn handig dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ernemmer schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:43:
Huh, mijn Lodge gietijzeren skillet gebruik ik zowel op keramisch als op de Q, en die is nog steeds hetzelfde als bij aanschaf. Is 99% recht out of the box zeg maar, maar is altijd zo gebleven. Mijn punt; de bbq maakt hem echt niet krommer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik denk dat dat kromtrekken ook meer van toepassing is op gewone pannen die je direct op het vuur zet, zoals bij een gasfornuis. Gietijzer kan wel kromtrekken, maar dat is meestal aardig dik en daar heb je wat meer hitte voor nodig volgens mij.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zo gisteren weer Moink balls gemaakt, kregen ook bezoek dus die hadden mazzel ;) aan het eind waren er geen meer over!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Afgelopen weekend mijn 'nieuwe' BBQ aanwinst even kunnen uittesten. Na lang wikken en wegen gegaan voor een stalen kamado in plaats van een keramische. Ik wil de BBQ af en toe verplaatsen en het gaat me een keer gebeuren dat hij valt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T9AeJbol.jpg

Even wat gehaktballetjes met een geroosterde paprika saus gemaakt om simpel te beginnen en het ding een beetje te leren kennen. Eerste ervaring is goed. Meer dan een uur stabiel kunnen houden op 120 graden en in no-time naar de 300.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HwhrQ6ll.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb mijn bastard binnen en inmiddels geinstalleerd in een tafel. Alleen nu viel me iets op. In de doos zat geen handleiding. Ik ben die toen online gaan downloaden en daar zie ik dat in de korf een vuurrooster hoort. Deze heb ik echter niet ontvangen en zat niet in de doos. Klopt dit? Of moet ik hier achteraan?

[ Voor 3% gewijzigd door Ferra op 18-09-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:53:
Ik heb mijn bastard binnen en inmiddels geinstalleerd in een tafel. Alleen nu viel me iets op. In de doos zat geen handleiding. Ik ben die toen online gaan downloaden en daar zie ik dat in de korf een vuurrooster hoort. Deze heb ik echter niet ontvangen en zat niet in de doos. Klopt dit? Of moet ik hier achteraan?
Wat bedoel je met een vuurrooster? Als je het kolenrooster bedoelt, dan moet die er zeker bijzitten:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20140624/yhaga6u3.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Bestla

Kvinne

Ik heb even vleesch gehaald voor zaterdag . 3 kg USA Brisket en 1,5 kg USA Picanha. De brisket gaat met een rub van Don Marco Texas style en de picanha krijgt uit dezelfde rublijn de Maffia Coffee rub.
Tijdens de bereiding kan je trek krijgen, en daarvoor zijn er ribs. :9
Dat wordt smullen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bestla op 19-09-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Weet iemand een vergelijkbare rub zoals die van Aalvink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Bestla schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:21:
Ik heb even vleesch gehaald voor zaterdag . 3 kg USA Brisket en 1,5 kg USA Picanha. De brisket gaat met een rub van Don Marco Texas style en de picanha krijgt uit dezelfde rublijn de Maffia Coffee rub.
Tijdens de bereiding kan je trek krijgen, en daarvoor zijn er ribs. :9
Dat wordt smullen.
Allereerst gefeliciteerd.
Lekker! Waar heb je het vlees gehaald?
Martinusz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:48:
Weet iemand een vergelijkbare rub zoals die van Aalvink?
Je zou deze kunnen proberen: https://www.bbq-nl.com/2009/02/basis-barbecue-rub.html
Zelf ook gebruikt en ik vind het een lekkere allround rub.

[ Voor 38% gewijzigd door CodeIT op 19-09-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Vorig weekend bij beef&steak ook een brisket van 2750 gram besteld en een 4KG Picnic voor pulled pork. Ik wil een grotere vriezer :|

Mijn eerste Brisket (maand geleden) was gigantisch mislukt. Heb 14 uur hem op 120 graden gehad, perfecte bark alles zag er goed en happy uit. 15-25 minuten voor ik hem eraf wil halen denk ik: Ik doe er nog een klein beetje saus op (appelsap, appelazijn, worchestersaus, pepertje, teentje knoflook, ketchup). Kom ik terug is mijn ventilatie op mijn ei tijdens het in smeren geheel open gegaan, niets opgemerkt, en BBQ vrolijk op 300 graden... Kortom mijn Brisket had nu een verkoolde bark... Heb er maar Burned ends van gemaakt (halve brisket weg mogen snijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
init6 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:13:
Kom ik terug is mijn ventilatie op mijn ei tijdens het in smeren geheel open gegaan, niets opgemerkt
Herkenbaar. anderhalve week ook feestje gegeven en green egg gebruikt. Na elke keer deksel openen, weer dat ding dicht moeten doen. Moest dus ook goed in de gaten houden of anderen niet aan de egg zaten, want anders zou het fout gaan.

Voor een volgende keer even beter rekening mee houden, volgens mij moet het zo zijn dat wanneer je hem er 180graden gedraaid op plaatst hij juist dicht zou moeten vallen ipv open. Da's een makkelijker probleem om te hebben dan andersom (want als het ei eenmaal op temperatuur is, regel ik hem toch met die kleine gaatjes, ipv het hele ding open te zetten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:53:
[...]

Herkenbaar. anderhalve week ook feestje gegeven en green egg gebruikt. Na elke keer deksel openen, weer dat ding dicht moeten doen. Moest dus ook goed in de gaten houden of anderen niet aan de egg zaten, want anders zou het fout gaan.

Voor een volgende keer even beter rekening mee houden, volgens mij moet het zo zijn dat wanneer je hem er 180graden gedraaid op plaatst hij juist dicht zou moeten vallen ipv open. Da's een makkelijker probleem om te hebben dan andersom (want als het ei eenmaal op temperatuur is, regel ik hem toch met die kleine gaatjes, ipv het hele ding open te zetten).
yup, maar was een dure les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil komend weekend voor de 2e keer Pulled pork maken..
Eerste keer is redelijk goed gelukt, maar had wat problemen met de kerntemperatuur meten..
Bovenin het vlees was het al 91 graden, middenin 88 en onderin 86..
Waar in het vlees meten jullie de temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:24:
Ik wil komend weekend voor de 2e keer Pulled pork maken..
Eerste keer is redelijk goed gelukt, maar had wat problemen met de kerntemperatuur meten..
Bovenin het vlees was het al 91 graden, middenin 88 en onderin 86..
Waar in het vlees meten jullie de temperatuur?
In het midden van het dikste stuk, het heet niet voor niets kerntemperatuur :) Dat het boven en onderin anders is zal altijd zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:41:
[...]

In het midden van het dikste stuk, het heet niet voor niets kerntemperatuur :) Dat het boven en onderin anders is zal altijd zo zijn.
Snap ik, maar omdat de warmte grotendeels van boven komt zal het onderin minder snel opwarmen, kon zijn dat je iets onder het midden het beste kon meten.. Maaar dan houd ik gewoon het midden aan van het dikste stuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:45:
[...]

Snap ik, maar omdat de warmte grotendeels van boven komt zal het onderin minder snel opwarmen, kon zijn dat je iets onder het midden het beste kon meten.. Maaar dan houd ik gewoon het midden aan van het dikste stuk..
Verschil in temperatuur zul je altijd hebben, niet alleen van boven naar onderen, maar ook in dikke of dunnere plekken. Desnoods draai je 'm halverwege om :)

Daarnaast gebruik ik de temperatuur meer als ruw doel, als die bereikt is, zal ik toch kijken of de malsheid daar is. Zo niet, dan nog even langer, ongeacht wat de temperatuur dan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik wil komende zaterdag voor de tweede keer spareribs doen. De vorige keer waren ze goed gelukt maar doe ze nu ietsjes langer ingepakt waardoor ze hopelijk nog zachter worden. De vorige keer waren ze licht pittig en vind zoet lekkerder.

Iemand goede ervaringen voor zoete spareribs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Markos schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:13:
Mijn Jupiler BBQ heeft helaas geen hoes. Het liefst heb ik een Jupiler hoes maar die zijn natuurlijk niet los te vinden (of te duur). Dus ik ben dan maar op zoek naar een goedkope (tijdelijke?) oplossing. Kan iemand een hoes aanraden voor een vat met een diameter van ruwweg 60cm en een hoogte van zo'n 88cm? Wellicht voor iets hoger omdat ik er een Weber deksel op wil doen.
als je ondertussen een goede zwarte/grijze hoes hebt gevonden mag je die wel ruilen tegen mijn jupiler hoes. een maand of twee geleden zo'n jupiler vat bbq gewonnen, moet hem alleen nog ombouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Tiwazz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:09:
Ik wil komende zaterdag voor de tweede keer spareribs doen. De vorige keer waren ze goed gelukt maar doe ze nu ietsjes langer ingepakt waardoor ze hopelijk nog zachter worden. De vorige keer waren ze licht pittig en vind zoet lekkerder.

Ik volg meestal smoker king recepten, deze zijn met veel basterdsuiker. Heerlijk zoet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
mrwolf schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:37:
[...]

Wat bedoel je met een vuurrooster? Als je het kolenrooster bedoelt, dan moet die er zeker bijzitten:
[afbeelding]
Juist, die! Waar zat die bij jou in de verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zonder dat kolenrooster gaat het inderdaad niet werken. Dan liggen de hete kolen direct voor / tegen je luchtschuif onder. Zou hem ook maar niet aansteken zonder.

Die moet er echt gewoon bij zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 19-09-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Laatst online: 00:24
init6 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:13:
Mijn eerste Brisket (maand geleden) was gigantisch mislukt. Heb 14 uur hem op 120 graden gehad, perfecte bark alles zag er goed en happy uit. 15-25 minuten voor ik hem eraf wil halen denk ik: Ik doe er nog een klein beetje saus op (appelsap, appelazijn, worchestersaus, pepertje, teentje knoflook, ketchup). Kom ik terug is mijn ventilatie op mijn ei tijdens het in smeren geheel open gegaan, niets opgemerkt, en BBQ vrolijk op 300 graden... Kortom mijn Brisket had nu een verkoolde bark... Heb er maar Burned ends van gemaakt (halve brisket weg mogen snijden).
De truuk is om de ventilatie cap om te draaien zodat hij dichtvalt als je de klep van de Bastard opent. Worst case: de BBQ koelt wat af ipv verkoolde bark

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Zojuist mijn bestelling geplaatst bij beef en steak ook voor het eerst een picanha besteld. Ben erg benieuwd!

Garen jullie de picanha in zijn geheel of snijden jullie er eerst steaks van die je vervolgens gaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tiwazz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:49:
Zojuist mijn bestelling geplaatst bij beef en steak ook voor het eerst een picanha besteld. Ben erg benieuwd!

Garen jullie de picanha in zijn geheel of snijden jullie er eerst steaks van die je vervolgens gaart?
Wat je zelf wilt, die van mij was te groot, dus twee stukken afgehaald voor steaks en het grote deel er zo op.
Mijn voorkeur ging naar de steaks toe, vond het erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:18:
[...]

Juist, die! Waar zat die bij jou in de verpakking?
Geen idee, dat is niet mijn foto ;)

Ik zou even bellen met de leverancier, dat kolenrooster hoort er gewoon bij te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Tiwazz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:49:

Ik maak er altijd duim dikke steaks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
mrwolf schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:02:
[...]

Geen idee, dat is niet mijn foto ;)

Ik zou even bellen met de leverancier, dat kolenrooster hoort er gewoon bij te zitten!
Heb ze gemaild. Morgen even bellen! Bedankt!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Bestla

Kvinne

CodeIT schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:50:
[...]

Allereerst gefeliciteerd.
Lekker! Waar heb je het vlees gehaald?
Dank je wel :)
Beef en steak in Ter Aar.

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 20-09-2017 06:38 ]

Verwijderd

Tiwazz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:09:

Ik maak ze vaak volgens dit recept:
http://www.easterwoodbbq.nl/2011/08/easterwood-ribs.html

Heerlijk zoet (zonder sambal), Ik bereid ze gewoon op de 2,5/1,5/1 methode op 110 graden. (dus niet de bereidingswijze van Easterwood zelf.
En ipv Hickory gebruik ik kersenhout om te roken.

Dan zijn ze lekker FOTB. :9

* Met wat sambal zijn ze ook heerlijk, maar wel iets pittiger..

• ndonkersloot
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:03:
[...]

Ik maak ze vaak volgens dit recept:
http://www.easterwoodbbq.nl/2011/08/easterwood-ribs.html

Heerlijk zoet (zonder sambal), Ik bereid ze gewoon op de 2,5/1,5/1 methode op 110 graden. (dus niet de bereidingswijze van Easterwood zelf.
En ipv Hickory gebruik ik kersenhout om te roken.

Dan zijn ze lekker FOTB. :9

* Met wat sambal zijn ze ook heerlijk, maar wel iets pittiger..
Bedankt! Ziet er goed uit!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Om de kruiden goed te laten "plakken", smeer ik na het het ontvliezen en doog deppen van het vlees, het vlees nog even in met wat mosterd. Daarna de kruidenmix erop strooien en een nachtje in de koelkast (in huishoudfolie). Volgende middag op de Q. :9

De glaze smeer ik na het uitpakken uit alufolie gelijk in, na 30 minuten nog een 2e keer aanbrengen (alleen bovenkant) en dan heb je lekkere sticky ribs..
Laatste 30 minuten gooi ik de temperatuur ook iets omhoog naar de 140-150 graden, dan wordt de glaze perfect..

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17904132_1347095748669549_8010103877334549037_n.jpg?oh=edb3f36417121659f662509bb49d6bf5&oe=5A4F9155

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17904510_1347395905306200_5732640387337570214_n.jpg?oh=cda3edf4609e0bdb3b83d6b316972604&oe=5A559B1B

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 13:13 ]

• Raymond
Raymond schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:43:
Tuinland nu 40% op demo modellen weber bbq's

Ze hadden een 57cm mastertouch staan, zonder de kolenbakjes.

* Raymond nu voor 145 een mastertouch rijker :D

(50% korting op de aanbiedingsprijs van 289 euro)

Is al de tweede keer dat ik hier (tuinland zwolle) in de aanbieding een weber koop. Eerste was een q100 voor weinig. Heerlijk kleine gasbbq voor op reis :)
Naar aanleiding van deze post (express ff quoten, voor als iemand nog een goede aanbieding zoekt :P ) ben ik op zoek naar brandstof :)

Voordat ik online ga lopen bestellen, eerst even vragen: Is voor zo'n ketel houtskool geschikt, of kan ik beter voor briketten gaan? Ik doe een beetje aan low&slow (robs en picanha) en ook aan indirect bakken (denk aan de bekende worstjes en burgers).

Zijn jullie bekend met "ECHT" briketten/houtskool? Die kan ik namelijk lokaal krijgen en ik ben benieuwd of dat wat is. Anders moet ik een ritje maken naar de Sligro, om daar ff een zak te halen :)

https://www.rookovens-onl...ten/echt-briketten-5-5kg/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
Echt is prima spul.

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:59
Vandaag de Wagyu burger van de AH op de BBQ gelegd. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal naar we vonden ze erg lekker :). Mijn vriendin had ze iets malser verwacht.

Met 2x 125gr voor 4,99 zijn ze niet goedkoop, maar naar mijn mening wel acceptabel als je het vergelijkt met het wat luxere BBQ vlees van de slager.

If it does not kill u, it makes u stronger

Verwijderd

Raymond schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:53:
[...]

Naar aanleiding van deze post (express ff quoten, voor als iemand nog een goede aanbieding zoekt :P ) ben ik op zoek naar brandstof :)

Voordat ik online ga lopen bestellen, eerst even vragen: Is voor zo'n ketel houtskool geschikt, of kan ik beter voor briketten gaan? Ik doe een beetje aan low&slow (robs en picanha) en ook aan indirect bakken (denk aan de bekende worstjes en burgers).

Zijn jullie bekend met "ECHT" briketten/houtskool? Die kan ik namelijk lokaal krijgen en ik ben benieuwd of dat wat is. Anders moet ik een ritje maken naar de Sligro, om daar ff een zak te halen :)

Hier ook een MT 57cm.

Ik ben zeer te spreken over ecobrasa briketten.
https://www.eco-logisch.nl/Ecobrasa-BBQ-blokjes-cocos--2034

Heb begin dit jaar 2 dozen van 10kg gekocht, en heb er zeker 4-5 low en slow sessies mee gedaan van 6-10 uur, en enkele keren gewoon gegrild, en heb nog een halve doos over..
Zeer zuinig in gebruik, en blijft mooi constant op temperatuur.

Ik had eerder de weber briketten, die waren moeilijker constant op temperatuur te houden (110gr).
Voor mij niets anders meer.

• Martinusz
Vanavond voor het eerst een appeltaart geprobeerd op de Kadafi mini, dit omdat in onze oven de bodem vaak niet goed hard wordt en nat blijft.

Helaas was het resultaat behoorlijke faal :+ was vergeten dat mijn heat deflector pannetje er niet in zat, dus het bakblik stond op gietijzer rooster direct boven de kolen :X dikke faal dus.
Na 45 minuten had ik het idee hij moet nog heel ff, toen begonnen de kinderen te klooien (dochter 4, zoon 4 weken) waardoor ik niet eraf kon halen. Uiteindelijk heeft ie dus uur en kwartier erop gestaan.

Resultaat: bovenkant netjes bruin aan de randjes zag ik al wat zwart, maar had nog goede hoop :+ totdat het bakblik eraf ging.
Randen zwart en bodem idem, die was echt 4mm dik zwart haha.

Maar niet getreurd, zwarte randen eraf en we hadden alsnog heerlijke appel ‘taart’.

Les voor volgende keer: check heat deflector en haal hem er op tijd af!

• Raymond
Vandaag naar sligro geweest voor kolen. Qua kokosbriketten hadden ze alleen bonfire. Daar heb ik een zakje van meegenomen. Qua houtskool hadden ze ook black ranch en volgens mij eigen merk in gele zakken. Die zal ik volgend seizoen eens gaan proberen.

Die bonfire kokosbriketten gaan dit weekend geprobeerd worden :)

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 21:30
De bonfkre roken met het opwarmen maar voldoen daarna best prima vind ik zelf.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Raymond
Goed om te weten :)

Deze zijn voor mij relatief makkelijk te krijgen (ik kom een paar keer per jaar bij de Sligro). Dit soort spullen laten bezorgen is best duur (je zit zo op 5 euro verzenden), dus als deze bonfire bevallen dan blijf ik die lekker gebruiken :)

Ik zal zo'n zakje "echt" kolen ook nog eens proberen, die liggen hier gewoon in de bouwmarkt, ook makkelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Raymond schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:53:
[...]

Briketten branden net wat minder warm, maar gaan wel wat langer mee dan houtskool. Specifiek hierdoor zijn ze erg geschikt voor low en slow. Mocht je een keertje gaan grillen, dat kan ook prima met briketten,

Zelf gebruikte ik altijd Ecobrasa, ze gaan tijden mee en er blijft bijna geen as over. Sinds ik een keramische BBQ heb gebruik ik alleen nog maar houtskool. Dit omdat briketten wat meer as geven, wat niet zo goed is voor de luchtdoorvoer in een Kamado. Ik gebruik nu Dammers houtskool, omdat die naar mijn mening geen bijsmaak geven. Als ik een bijsmaak wil voeg ik zelf wel wat hout toe, zoals appelhout ofzo.

Voor een brikettentest kan je hier eens kijken:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1354.0
Niet alle briketten staan er in, maar het is wel een interessante test.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:40
Redbull4u schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:44:
Vandaag de Wagyu burger van de AH op de BBQ gelegd. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal naar we vonden ze erg lekker :). Mijn vriendin had ze iets malser verwacht.

Met 2x 125gr voor 4,99 zijn ze niet goedkoop, maar naar mijn mening wel acceptabel als je het vergelijkt met het wat luxere BBQ vlees van de slager.
Zijn dat die van The Frozen Butcher? Ik vind die echt ideaal! Ik haal ze vaak bij de Sligro in een grotere verpakking. Dan zijn ze 150 gram. Kost in totaal 32 euro ofzo voor tien burgers geloof ik, maar ze zijn het dubbel en dwars waard
Raymond schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:57:
Vandaag naar sligro geweest voor kolen. Qua kokosbriketten hadden ze alleen bonfire. Daar heb ik een zakje van meegenomen. Qua houtskool hadden ze ook black ranch en volgens mij eigen merk in gele zakken. Die zal ik volgend seizoen eens gaan proberen.

Die gebruik ik standaard. Ik vind ze prima! In m'n brikettenstarter roken ze in het begin een beetje, maar dat stopt rap. Ze gaan superlang mee. Vroeger gebruikte ik standaard die van Ecobrasa, maar omdat ik die van de Sligro eenvoudiger kan halen, ga ik voortaan voor die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09 10:43
Zo eindelijk weer eens BBQ pork belly burnt ends, gerookte kipfilet en Spareribs

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/9mpvrxq43/20170922_101321.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/pm8jbhm5v/20170922_104759_001.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:59
Misha schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:58:
[...]

Zijn dat die van The Frozen Butcher? Ik vind die echt ideaal! Ik haal ze vaak bij de Sligro in een grotere verpakking. Dan zijn ze 150 gram. Kost in totaal 32 euro ofzo voor tien burgers geloof ik, maar ze zijn het dubbel en dwars waard
Yep! Bedankt voor de tip! Weet je ook hoeveel er dan in een verpakking zitten?

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Redbull4u schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:40:
In de 'bij AH'-versie zitten er 2 burgers in 1 zo'n kartonnen doosje. De angus bevalt ons erg goed, zit ook echt vlees en wat zout in en meer niet :)

Oeps die Sligro-verpakking zijn vast anders, naja misschien voor iemand anders nuttig deze info ;)

[ Voor 15% gewijzigd door 2Dutch op 22-09-2017 12:51 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik wil in het weekend voor het eerst eens low-and-slow gaan proberen te grillen/roken op mij Weber Go-Anywhere. Ik wil simpel gaan beginnen met Moink-balls. Als het op de barbecue niks wordt, kan ik ze altijd nog in de oven of in de pan gooien ;)

Mijn idee is om een helft van de barbecue met briketten te vullen, en dan een stuk of 4-5 briketten aan te steken. Klopt het dan dat de rest dan vanzelf ook aan gaat? De balls leg ik dan boven de andere helft. Maar waar leg ik dan het rookhout? En hoe kan ik dat dan het beste toevoegen?

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
In mn bastard staat de vuurkorf niet waterpas in de bol... dit komt door de bodem die blijkbaar niet recht is... hij helt nu 1 cm naar achter (vanaf voor gekeken)... klopt dit? Ik vind het wat raar aangezien het rooster ook nu scheef staat...

[ Voor 15% gewijzigd door Ferra op 22-09-2017 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
Redbull4u schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:40:
[...]

Zoals ik zei: volgens mij tien :P
Yukkie schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:14:
Ik wil in het weekend voor het eerst eens low-and-slow gaan proberen te grillen/roken op mij Weber Go-Anywhere. Ik wil simpel gaan beginnen met Moink-balls. Als het op de barbecue niks wordt, kan ik ze altijd nog in de oven of in de pan gooien ;)

Mijn idee is om een helft van de barbecue met briketten te vullen, en dan een stuk of 4-5 briketten aan te steken. Klopt het dan dat de rest dan vanzelf ook aan gaat? De balls leg ik dan boven de andere helft. Maar waar leg ik dan het rookhout? En hoe kan ik dat dan het beste toevoegen?

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Zoek even op de minion of snake methode. Daar in wordt het perfect uitgelegd hoe je het kan doen. In mijn ervaring vind ik low en slow op een Go-Anywhere wel super moeilijk trouwens. Het is lastig om te temperatuur goed te krijgen. Ik zou er maar twee briketten aansteken en de rest via de snake methode doen... rookhout flikker je op je kolen :)

[ Voor 68% gewijzigd door Misha op 22-09-2017 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Raymond schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:57:

Black range houtskool is goed spul, duurt wel wat langer voordat het op temperatuur is maar ligt dan erg lang en de temperatuur is er makkelijk mee constant te houden op de BGE.

Die gele zakken van de Sligro daarentegen is echt de slechtste houtskool die ik ooit gehad heb. Enorm licht ontvlambaar en rookt ook ontzettend, eigenlijk is het bijna meer hout dan houtskool. Is wel snel heel warm maar vervolgens erg lastig om de temperatuur constant te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik ga dit weekend weer eens beenhammetje maken, ik wil gewoon 50/50 ketjap en honing doen en twijfel nog om rookhout te gebruiken.
Ik heb Kersen en Whiskey snippers liggen, maar wellicht conflicteerd dat met ketjap of honing smaak?
Iemand idee erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
ik222 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:22:
[...]

Black range houtskool is goed spul, duurt wel wat langer voordat het op temperatuur is maar ligt dan erg lang en de temperatuur is er makkelijk mee constant te houden op de BGE.

Die gele zakken van de Sligro daarentegen is echt de slechtste houtskool die ik ooit gehad heb. Enorm licht ontvlambaar en rookt ook ontzettend, eigenlijk is het bijna meer hout dan houtskool. Is wel snel heel warm maar vervolgens erg lastig om de temperatuur constant te houden.
Eens!
Ik gebruik deze:
https://www.rookovens-onl...south-africa-acacia-15kg/

Fijn spul! Er zitten echt goed grote stukken bij (complete takken, zowat :D) en het brandt erg lang en stabiel.
Een snake gemaakt met deze stukken. 4 uur lang op 120 graden, slechts 1/3 was opgebrandt (de helft van de binnenkant van een grote weber een snake gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Misha schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:01:
[...]

Zoek even op de minion of snake methode. Daar in wordt het perfect uitgelegd hoe je het kan doen. In mijn ervaring vind ik low en slow op een Go-Anywhere wel super moeilijk trouwens. Het is lastig om te temperatuur goed te krijgen. Ik zou er maar twee briketten aansteken en de rest via de snake methode doen... rookhout flikker je op je kolen :)
Gaat het dan niet veel te snel? Ik maak altijd pakjes in aluminiumfolie waar ik het hout in doe, prik er gaatjes in en leg die pakjes bovenop de kolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Als je de temperatuur goed onder controle hebt (dus niet te hoog) en je kleine blokjes in plaats van snippers gebruikt gaat het lang mee. Wel altijd even goed laten weken in water eerst.

En je kunt er mee spelen, bij spareribs gooi ik bijvoorbeeld bewust enkel wat natte snippers direct in de kolen. De 10 minuten rook die dat geeft vind ik zelf voldoende. Nu geef ik toe dat ik zelf ook in het algemeen echt geen liefhebber ben van een sterke rooksmaak, voor mij moet dat subtiel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
R0y. schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:23:
[...]

Gaat het dan niet veel te snel? Ik maak altijd pakjes in aluminiumfolie waar ik het hout in doe, prik er gaatjes in en leg die pakjes bovenop de kolen.
Wat hierboven gezegd wordt. Het ligt eraan wat je gebruikt. Ik gebruik zelf chuncks, snippers week ik lang in water en gooi die dan ook gewoon op de kolen. Je moet ze dan wel bijvullen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
Jullie nog ideeën voor lekkere bij-gerechten voor bij spareribs?

Zojuist mijn bestelling binnen gehad, vriezertje weer gevuld :).

6x Baby back ribs
4x iberico ribs
1x picanha
1x flank steak
1x entrecote

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Tiwazz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:29:
Jullie nog ideeën voor lekkere bij-gerechten voor bij spareribs?

Zojuist mijn bestelling binnen gehad, vriezertje weer gevuld :).

6x Baby back ribs
4x iberico ribs
1x picanha
1x flank steak
1x entrecote
Ik heb paar weekjes terug om vega receptjes gevraagd.
Ik heb er wat gemaakt en de schijven aubergine met olie/peper/zout en de champignons die hier getipt werden: Yukkie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3" vielen erg goed in de smaak.

Voor de mensen die op zoek zijn naar aanbiedingen: bij tuincentrum in elburg zijn alle bbq artikelen met 50% korting. (Ze hebben ook weber)

Morgen maar eens kijken of er nog leuke accessoires voor mn nieuwe 57cm gbs te krijgen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Raymond schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:03:
[...]

Ik heb paar weekjes terug om vega receptjes gevraagd.
Ik heb er wat gemaakt en de schijven aubergine met olie/peper/zout en de champignons die hier getipt werden: Yukkie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3" vielen erg goed in de smaak.

Voor de mensen die op zoek zijn naar aanbiedingen: bij tuincentrum in elburg zijn alle bbq artikelen met 50% korting. (Ze hebben ook weber)

Morgen maar eens kijken of er nog leuke accessoires voor mn nieuwe 57cm gbs te krijgen zijn :)
Daar kan ik wel wat mee, bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Vandaag voor de 2e keer de Weber kunnen gebruiken. Fire up kokosbriketten icm whiskey rookhout. Dan indirect gepofte aardappelen, (mini)paprika gevuld met feta en bieslook en daarnaast het figuurlijke klapstuk, t-bone van Wagyu. Nadat die bijna op temperatuur was deze kort gegrild boven de houtskool. Het was echt niet normaal lekker oOo !

Verbeterpuntjes: Had iets eerder van indirect naar direct moeten gaan om er nog iets meer korst op te krijgen. Daarnaast waren de randjes iets te ver (bijna medium). Voor een volgende keer wil ik eigenlijk dikkere steaks, maar een gegeven paard mag men niet in de bek kijken. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LcA4aqLtX8AKRdVE0W1JRkUR/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jWx1QvWKGCDuXvpISDGs1K0C/full.jpg

Overigens is er een probe thermometer onderweg. Voor €47 kon ik deze niet laten liggen.

https://m.ebay.nl/itm/222...vr_id%253D0&ul_noapp=true

[ Voor 23% gewijzigd door Timoth op 22-09-2017 22:25 ]

• Martinusz
Martinusz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:28:
Ik ga dit weekend weer eens beenhammetje maken, ik wil gewoon 50/50 ketjap en honing doen en twijfel nog om rookhout te gebruiken.
Ik heb Kersen en Whiskey snippers liggen, maar wellicht conflicteerd dat met ketjap of honing smaak?
Iemand idee erover?
Iemand?

• Raymond
Raymond schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:03:

En weer terug.
Ze hadden nog een flinke voorraad weber bbq's. Smokey joe's en kettles in verschillende maten (47cm standaard t/m 57GBS). Alles half geld.

Maar ik kwam er voor de accessoires. Dat was iets minder en het accessoire waar ik echt belang bij had (houtskoolrooster), was helaas uitverkocht.

Uiteindelijk met cold smoker (van 50 voor 25), ribrack (20>10), handschoen (15>7,50), starter (20>10), boek culinaire bbq (15>7,50) en twee gasbusjes (van 10>5 per stuk) thuis gekomen :)

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26
Vandaag even bezoek gebracht aan vuur en rook in Lunteren. Hadden een mooie dutch oven aanbieding via de facebook pagina: http://www.vuurenrook.nl/...ratis-goodiepakkte-t.html
En daarnaast nog optie voor gratis big-shopper ;)

Maar aangezien het voor mij maar een half uurtje rijden is gekozen voor optie afhalen en dan weet je het wel... je komt met veel meer thuis dan nodig :P op het gebied van kruiden/ rubs is het echt wel het grootste assortiment die ik tot nu toe ben tegen gekomen in de verschillende zaken. Ook op gebied van gietijzer hebben ze heel veel keus. Als je rookoven-online kent dan zou ik deze zaak ook zeker eens bezoeken, omdat ik het gevoel heb dat ze een completer assortiment hebben. Maar rookoven-online zal rond deze tijd ook hun nieuwe pand gaan betreden dus zal toch ook wanneer het zover is daar eens moeten gaan oordelen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
Timoth schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:21:

Overigens is er een probe thermometer onderweg. Voor €47 kon ik deze niet laten liggen.

https://m.ebay.nl/itm/222...vr_id%253D0&ul_noapp=true
dankje, nu ben ik ook 47 euro armer :')
Reviews waren positief en was al opzoek naar zo iets.

• alaintje
Denniz0229 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:34:
[...]
dankje, nu ben ik ook 47 euro armer :')
Reviews waren positief en was al opzoek naar zo iets.
Ik heb ook zin om 47 euro armer te worden, maar vraag me af of het geen overkill is gezien ik net een enkele thermoter heb gekocht.
Bestaat dat, overkill? :+

Volgende week hamburgers maken voor ~10 personen oOo .
Weet iemand of die hamburgers die bij de sligro in de aanbieding zijn goed zijn?
Zijn gewone naturel hamburgers van Kaldenberg, vlees is daar tot nu toe altijd goed van geweest.

[ Voor 23% gewijzigd door alaintje op 23-09-2017 17:10 ]

• R0y.
Timoth schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:21:
Vandaag voor de 2e keer de Weber kunnen gebruiken. Fire up kokosbriketten icm whiskey rookhout. Dan indirect gepofte aardappelen, (mini)paprika gevuld met feta en bieslook en daarnaast het figuurlijke klapstuk, t-bone van Wagyu. Nadat die bijna op temperatuur was deze kort gegrild boven de houtskool. Het was echt niet normaal lekker oOo !
Ik heb daar drie grote zakken van gekocht een tijd geleden bij de Karwei en heb stiekem toch wat moeite om ze zo nu en dan aan te krijgen. Herkenbaar?

Heb nu nog zo'n anderhalve zak liggen maar ga toch voor anderen de volgende keer ben ik bang.

• ndonkersloot
M'n tweede keer spareribs. Ze gingen beter dan de eerste keer en vielen ditmaal echt glad van het bot. Redelijk wat basterd suiker gebruikt samen met all purpose rub en afgelakt met een bbq saus gemengd met honing. Ze waren lekker zoet :).

In totaal zo'n 7 uur op de bbq gelegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZOl2taKg87Z1gqKp9YqGITPp/medium.jpg

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
R0y. schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:24:
[...]

Ik heb daar drie grote zakken van gekocht een tijd geleden bij de Karwei en heb stiekem toch wat moeite om ze zo nu en dan aan te krijgen. Herkenbaar?

Heb nu nog zo'n anderhalve zak liggen maar ga toch voor anderen de volgende keer ben ik bang.
Ik heb laatst 1 zak gekocht om te proberen en dit was mijn eerste keer dat ik ze heb gebruikt. Ik kon ze prima aankrijgen en ze deden het stukken beter dan de meegeleverde weber briketten. Ik gebruik wel een grote brikettenstarter, maar daarmee gaan ze prima aan. Dit was overigens maar een korte sessie voor 2 man dus veel meer kan ik er nog niet over zeggen.

• R0y.
Timoth schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:55:
[...]

Ik heb laatst 1 zak gekocht om te proberen en dit was mijn eerste keer dat ik ze heb gebruikt. Ik kon ze prima aankrijgen en ze deden het stukken beter dan de meegeleverde weber briketten. Ik gebruik wel een grote brikettenstarter, maar daarmee gaan ze prima aan. Dit was overigens maar een korte sessie voor 2 man dus veel meer kan ik er nog niet over zeggen.
Ja de weber briketten heb ik helemaal een nare ervaring mee. Misschien heb ik gewoon geen geduld :9

• alaintje
Timoth schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:55:
[...]

Ik maak er meestal ~15 tegelijk aan.
Laatst 30 geprobeerd maar dat rookte echt enorm :-( .
Op zich niet zo'n heel erg probleem. De rook is wel heel intens zwart en dus niet gezond :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09 10:43
Vandaag een bierbrood gemaakt was een pakket van AH was goed gelukt heerlijk.

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/mgpb7eicz/20170923_171908.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/kdevzqik3/20170923_181716.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/sy87qwsqb/20170923_181801.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/92c8bdboz/20170923_181951.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s19.postimg.org/x8mvmhxtf/20170923_182155.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik heb 2.7 kg ribeye vacuum verpakt liggen. Nu wil ik 1.5 KG bereiden en de rest invriezen in een ikea zakje, niet vacuum. Kan dit? Of moet ik echt een vacuum machine hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op zondag 24 september 2017 @ 02:18:
Ik heb 2.7 kg ribeye vacuum verpakt liggen. Nu wil ik 1.5 KG bereiden en de rest invriezen in een ikea zakje, niet vacuum. Kan dit? Of moet ik echt een vacuum machine hebben?
Je kan in elk zakje invriezen, echter hoe meer lucht, hoe sneller je vlees minder wordt in de vriezer.

Ik neem aan dat je met IKEA zakje een ziploc zakje bedoelt, dan kun je met de water displacement methode vrijwel al het lucht uit je zakje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 09:11
3 spareribs gehaald gisteren voor op de Q. Vermoed zo dat dit de laatste BBQ van het jaar gaat worden, voordat alles winterklaar wordt gemaakt.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Stinger_Ventura schreef op zondag 24 september 2017 @ 08:49:
3 spareribs gehaald gisteren voor op de Q. Vermoed zo dat dit de laatste BBQ van het jaar gaat worden, voordat alles winterklaar wordt gemaakt.
Waarom zou je niet doorgaan in de winter? Gewoon ook dat gehele kerstmenu op de bbq bereiden, inclusief dessert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Hier gaat ook gewoon alles door in de winter, mogelijk iets minder vaak. Maar dat wordt weer goedgemaakt door weer makkelijker zalm te kunnen roken zonder je zorgen te maken om de buitentemperatuur.

(moet wel zeggen dat een controller het wel makkelijk maakt in de winter, stuk minder de kou in om weer een schuifje aan te passen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26
alaintje schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:08:
[...]

Ik heb ook zin om 47 euro armer te worden, maar vraag me af of het geen overkill is gezien ik net een enkele thermoter heb gekocht.
Bestaat dat, overkill? :+
Ik heb hem al wat langer maar toen ik het poste was het niet zo interessant :P
Maar tot 3 probes heb ik tot nu toe gebruikt. 2x in vlees en 1 op het rooster. Heb overigens nog steeds ook een volledig wireless probe in bestelling die ik kan gebruiken i.c.m. rotisserie ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Een echte tweaker doet dat natuurlijk zelf met een pompje om al de lucht er uit te zuigen :7 .
Maar de water displacement methode is er ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Daarvoor heeft elke BBQende tweaker een vacumeermachine :)

https://www.fonq.nl/produ...ac-vacumeermachine/47151/
Pagina: 1 ... 67 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.