hallo allemaal dit is mijn eerste post in dit topic.
zoals de meeste mensen BBQen wij ook wel eens graag.
we hebben een weber bbq weber briketten, weber koker om de briketten en weber hikory houtsnippers
gewoon het normaal materiaal niks speciaals .
de kolen aanmaken veranderd heel erg de ene keer lukt het op 5 min de andere x op 30 min
mijn methode ik neem een aantal briketten en leg deze op de grill duw er een paar aanmaakblokjes onder en laat deze een paar minuutjes goed warm worden, als ik zie dat ze al goed wit beginnen te worden gooi ik er nog een paar bovenop.
als dit langer duurt komt de phon eraan te pas en blazen we ze goed warm.
is er een speciale manier/techniek om dit wat makkelijker te laten verlopen ? ik had al iets gelezen van snake techniek ??? (fotos erbij zou het goed duidelijk maken)
en hoeveel kolen moeten er precies gebruikt worden, en waneer is het het ideale moment om te beginnen ?
bij teveel kolen wordt alles te warm en moet het vlees als een gek gedraaid blijven worden anders wordt het zwart en is het nog niet gaar, maar bij te weinig kolen duurt het weer ik weet niet hoelang het vlees dan nodig heeft.
ik vind dit allemaal vrij interessant vandaar dat ik mij ook een beetje erin wil/probeer te verdiepen.
we beginnen eerst met de basis en zullen dan pas overschakelen op methodes om het vlees goed te bakken
alvast bedankt allemaal !