Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 108 Laatste
Acties:
  • 670.374 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 21:09

defcon84

Multipass?

Roeligan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:34:
[...]

Mijn weber (GBS Touch) heeft maar 1 handvat, plus ik vind 2 punten te weinig om iets te fixeren. Ik heb ook gedacht aan schroefduime zoals ergens hierboven aangegeven, maar ook dat lijkt me niet stevig. (maar misschien ben ik een zeikerd) :+
Het is ook maar een bak met hete kolen en vet. Wat kan er mis gaan! :')

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Chevy454 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:55:
[...]
Regio roermond maar ik ben niet echt blij met hun aanbod daar in de AHxl. Of eender welke supermarkt slagerij, dan ga ik liever naar een echte slagerij.

Zeker omdat MrsChevy454 ook in een supermarkt heeft gewerkt. Somethings you dont want to know PERIOD. De desbetreffende winkel was beboet door de voedselinspectie en moest de waanzinnige boete van 6000 euro betalen. Maar de zogeheten besparing ligt waarschijnlijk hoger...
[...]
Is misschien al een post van een hele tijd geleden, maar sinds wanneer heeft de Albert Heijn een slagerij in winkels? :?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:07
caesar1000 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:19:
[...]

Is misschien al een post van een hele tijd geleden, maar sinds wanneer heeft de Albert Heijn een slagerij in winkels? :?
Bestaan er supermarkten zonder slagerij?
We hebben het over slagerij als in vlees afdeling toch? Niet een slachthuis o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:22
Er zijn ook panden van AH waar een slager in zit, maar dat is dan gewoon een zelfstandige slager die ruimte huurt in het pand waar de AH zit.

Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar bij de Lidl na een prima T-Bone steak te hebben gehad, hadden we gisteren broodje hamburger gemaakt met rund/varken hamburger van de Lidl (vacuum verpakt bij het vlees) en die waren ook lekker :)
Weet niet of het standaard Lidl is, deze is vrij nieuw en was het nieuwste concept van Lidl (pilot store), hebben behoorlijk wat BBQ vlees liggen en tot nu toe prima bevallen ook. (zeker toen afgelopen zondag om 10:00 uur vers vlees werd gebracht door een vrachtwagen en wij nog vlees moesten kopen voor de BBQ die avond 8) )

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

caesar1000 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:19:
[...]

De XL AH's hier in de buurt allemaal. De kleinere inderdaad alleen voorverpakt vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Martinusz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:27:
Er zijn ook panden van AH waar een slager in zit, maar dat is dan gewoon een zelfstandige slager die ruimte huurt in het pand waar de AH zit.

Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar bij de Lidl na een prima T-Bone steak te hebben gehad, hadden we gisteren broodje hamburger gemaakt met rund/varken hamburger van de Lidl (vacuum verpakt bij het vlees) en die waren ook lekker :)
Weet niet of het standaard Lidl is, deze is vrij nieuw en was het nieuwste concept van Lidl (pilot store), hebben behoorlijk wat BBQ vlees liggen en tot nu toe prima bevallen ook. (zeker toen afgelopen zondag om 10:00 uur vers vlees werd gebracht door een vrachtwagen en wij nog vlees moesten kopen voor de BBQ die avond 8) )
Waarom vloeken in de kerk? Als iets lekker is (wordt gevonden), is het zo. Draai vaak zelf mijn gehakt voor burgers, maar die van de lidl (af en toe, "bbq" assortiment) en die van de appie (ook "bbq" assortiment) zijn best ok.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 17:08
Anoniem: 262853 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:28:
[...]

De XL AH's hier in de buurt allemaal. De kleinere inderdaad alleen voorverpakt vlees.
Dat is niet echt een slagerij zoals de AH vroeger nog had, die hebben wat voorgegrild vlees en wat luxe vlees wat daar gesneden wordt. Een jaar of 10 geleden is de laatste echte slagerij in een AH gesloten, daar heb ik toevallig gewerkt (een jaar of 15 geleden). Een slagerij waar het gehakt nog gedraaid werd en de stukken vlees nog in formaatje kwart-koe binnen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Gadgeteer schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:21:
[...]
Bestaan er supermarkten zonder slagerij?
We hebben het over slagerij als in vlees afdeling toch? Niet een slachthuis o.i.d.
Zie hieronder. ;)
Malt007 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:39:
[...]
Dat is niet echt een slagerij zoals de AH vroeger nog had, die hebben wat voorgegrild vlees en wat luxe vlees wat daar gesneden wordt. Een jaar of 10 geleden is de laatste echte slagerij in een AH gesloten, daar heb ik toevallig gewerkt (een jaar of 15 geleden). Een slagerij waar het gehakt nog gedraaid werd en de stukken vlees nog in formaatje kwart-koe binnen kwamen.
Ah ja, dat is een duidelijk antwoord op mijn vraag. Voor zo ver ik wist hebben veel supermarktketens namelijk helemaal geen 'echte' slagerij meer inderdaad. Gelukkig heeft de Coop in veel filialen nog wel een echt aparte slagerij waar dit allemaal zelf gedaan wordt. :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Malt007 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:39:
[...]

Klopt uiteraard, het mag natuurlijk geen slagerij heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:36
Al vaak getwijfeld om hem te kopen / te maken.
Echter zocht ik nu nog een verjaardags/vaderdag cadeau :9

Zijn er ook mensen die het spit erbij besteld hebben? (want dan heb ik gratis verzendkosten (zo slim zijn ze wel)) en hoe bevalt die?

Ps 10% korting:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:35
Hari-Bo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:28:
[...]

En standaard keukenkastje is fineer hout dat ga ik niet gebruiken, het moet wel degelijk zijn. :)
Vanavond eens rondkijken op marktplaats wat er te vinden is in de buurt.
hier een eigen houten keuken tafel van marktplaats getrokken en die helemaal omgebouwd tot bbq tafel. Totaal iets van 100 euro kwijt :)
Kastje maken was het duurste om dat dat wat vloer delen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ga zaterdag een kg iberico spareribs barbecueën. Daarvoor wilde ik deze rub en deze saus (Kansas city) gaan maken.

De ribs liggen nu bevroren in de vriezer, hoe lang van te voren kan/moet ik die uit de vriezer halen om te ontdooien? En hoe kan dat het beste? In de koelkast? In water?

Als de ribs gerubt zijn ga ik ze zo grillen:
Wij zouden gaan voor een 2-1,5-1 bereiding gaan. 2 uur alleen met de rub op 120 graden. Daarna inpakken in aluminiumfolie met een beetje appelsap. 1,5 uur terug op de barbecue.
Dan uitpakken, insmeren met de saus en terug op de barbecue een uur op 140 graden.
https://bbq-helden.nl/recepten/kansas-city-dry-rub/

Ik ga hierbij de minion methode passen en goed op de temperatuur/tijd letten.

Nog op/aanmerkingen voor dit avontuur?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ontdooien een 10 uur in de koelkast? Altijd bij 2C ivm bacteriëngroei.

120C is vrij hoog als je optimaal gebruik wilt maken van rookhout in combinatie met een waterbak.

Ik zou in dat geval eerst een uur of 2 uur dry brine doen en dan de rub zonder zout (anders heb je dubbel zout). Zodoende kan de rook beter plakken aan het vlees. Iberico heeft maar weinig rub nodig omdat het zelf al erg smaakvol is. Beetje met gevoel doen :)

Ik heb onlangs 321 gedaan met iberico ribben op 105C en dat ging goed. Dus met 120C moet het met die tijden vast wel lukken!

Ik heb zelf nog geen snake methode gedaan maar met die temperatuur denk ik dat je minion snel uitgeblust is als je slechts 1 van die Weber brikethouder gebruikt. Dan zal je na 2 uur (bij het wrappen) moeten bijvullen denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 15-06-2017 00:42 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wel grappig als je een beetje je bbq gebruikt, je vrienden je aanspreken voor advies als ze zelf een bbq zoeken :P 1 vriend was snel geholpen: die is van het gemak, niks fancy's en moet portable zijn > Cobb it is :P Maar als het budget beperkt is, moeten er keuzes gemaakt worden. Dan is het de vraag of de leuke extra's en handigheidjes de moeite waard zijn. Mensen schrikken ook wel als ze zien wat een flinke bbq kost. Moet ook afgewogen worden tegen hoe vaak ie wordt gebruikt. Niks mis met een compactere, goedkopere bbq, maar ik neig toch snel naar een A-merk, ook ivm garantie/gedoe :)

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 15-06-2017 08:59 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je het dan over de prijs van de kamado stijl barbecues of de prijs van een barbecue zoals de Weber 47" of 57"? Want die laatste zijn, als je niet voor de versies met een as pan gaat, meer dan betaalbaar toch?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Tsurany schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:17:
Heb je het dan over de prijs van de kamado stijl barbecues of de prijs van een barbecue zoals de Weber 47" of 57"? Want die laatste zijn, als je niet voor de versies met een as pan gaat, meer dan betaalbaar toch?
Ik denk dat veel mensen de Webers vergelijken met de veel goedkopere ketels van winkels zoals Jysk enzo. Heb daar vroeger (had net huis gekocht) een keteltje gekocht van 57 cm voor een whooping 25 euro en die is 8 jaar meegegaan. Wel was ik toen nog echt van de categorie veel te veel kolen/briketten erop en snel mijn burgers en speklapjes affikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ontdooi vlees in de koelkast waar de temperatuur altijd 5˚C of minder is. Bereid ander vlees zoals varkensvlees, rundvlees, biefstukken en braadstukken binnen 3 tot 5 dagen na het ontdooien.
https://www.beefexclusief.nl/service/vlees-ontdooien/

Ik heb de volgende stukken vlees:

ABERDEEN ANGUS FLANK STEAK
Gewicht
ca. 600 gram

WROETVARKEN VARKENSHAASSATÉ
Gewicht
ca. 200 gram (3 stuks)

IBERICO SPARERIBS
Gewicht
ca. 900 gram

IBERICO NEK BRAADSTUK
Gewicht
ca. 1100 gram

GILDEHOEN HELE KIP

Volgens mij kan ik dit vandaag allemaal in de koelkast (op ~2 graden) laten ontdooien zodat ik vrijdag met pulled pork bezig kan en zaterdag met de rest.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 22:28

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

MrVegeta schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:17:
[...]

Gewicht
ca. 600 gram

Gewicht
ca. 200 gram (3 stuks)

IBERICO SPARERIBS
Gewicht
ca. 900 gram

IBERICO NEK BRAADSTUK
Gewicht
ca. 1100 gram

GILDEHOEN HELE KIP

Volgens mij kan ik dit vandaag allemaal in de koelkast (op ~2 graden) laten ontdooien zodat ik vrijdag met pulled pork bezig kan en zaterdag met de rest.
Hoeveel mensen heb je uitgenodigd, Alu?

Met een broodje pulled pork (wat er dan wel vaak twee worden) en een halve spare-rib hebben de meeste vaak het buikje wel vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

HyperActivE schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Hoeveel mensen heb je uitgenodigd, Alu?

Met een broodje pulled pork (wat er dan wel vaak twee worden) en een halve spare-rib hebben de meeste vaak het buikje wel vol!
We zijn met 8 lui, waarvan 2 flinke eters. En de volgende dag wil ik nog wat opwarmen. Ik en mijn vriendin eten samen soms al ~700g aan ribs weg :p. En we gaan ~3 uren eten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:38
MrVegeta schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:17:
[...]

Gewicht
ca. 600 gram

Gewicht
ca. 200 gram (3 stuks)

IBERICO SPARERIBS
Gewicht
ca. 900 gram

IBERICO NEK BRAADSTUK
Gewicht
ca. 1100 gram

GILDEHOEN HELE KIP

Mooie collectie vleeswaren alleen die prijzen bij Beefexclusief net als de gemiddelde keurslager, dat is bijna niet leuk meer. :o

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06 01:19
MrVegeta schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:33:
[...]

We zijn met 8 lui, waarvan 2 flinke eters. En de volgende dag wil ik nog wat opwarmen. Ik en mijn vriendin eten samen soms al ~700g aan ribs weg :p. En we gaan ~3 uren eten :D
Ik reken altijd op 300-400 gram per persoon, afhankelijk van de samenstellingen (vrouwen eten vaak minder).

En ribs is half bot, dus dat telt niet. Normale portie in restaurants is al 600g, waar een steak vaan 200-250 gram is.

Maar met slow 'n low raak je wel behoorlijk wat gewicht kwijt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 12:36
Is iemand al bekend met de Tepro Toronto een mooie BBQ van duitse makelij.
We hebben deze cadeau gedaan aan een vriend en de eerste ervaringen zijn erg goed!
Voor zover ik kan zien veel BBQ voor een goede prijs.

Hier een korte review die ik had gevonden.
http://tuinnieuws.blogspo...este-bbq-uit-de-test.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hari-Bo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:34:
[...]

Mooie collectie vleeswaren alleen die prijzen bij Beefexclusief net als de gemiddelde keurslager, dat is bijna niet leuk meer. :o
Ik heb mijn vlees bij beefensteak besteld, maar ik had even die beefexclusief link als bron gegeven voor het stukje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-06 07:54
Nixo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:39:
We hebben deze cadeau gedaan aan een vriend en de eerste ervaringen zijn erg goed!

Lijkt wel heel erg veel op deze.. https://www.lidl-shop.nl/...skool-barbecue/p100214202 8)
Enne... Deze Lidl-versie staat bij ons thuis al te wachten op de eerste fik-actie. :X pas NA 1 augustus. :/

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
MrVegeta schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:09:
[...]

Ik heb mijn vlees bij beefensteak besteld, maar ik had even die beefexclusief link als bron gegeven voor het stukje :)
Wel iets betaalbaarder inderdaad maar toch ook flink aan de prijs.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hari-Bo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:13:
[...]

Wel iets betaalbaarder inderdaad maar toch ook flink aan de prijs.
Joah, als je zo vaak als jou barbecued wel ;) Mijn vrienden betalen allemaal 7 euro mee om de prijs wat te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 14:10
Nixo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:39:

lijkt (zoals eerder genoemd) erg op de Lidl/Praxis/Gamma eigen merk barbecue's.
Mijn broer heeft deze van de Praxis. voor grillen is het goed te doen, indirect wordt al weer lastiger door veel warmteverlies.
Bouwkwaliteit vindt ik Mwoa, het deksel dicht niet af en niet alle gaten lijnen uit.
veel hiervan is wel op te lossen met vilt, een accuboormachine en zelfborgende moertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
MrVegeta schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:18:
[...]

Joah, als je zo vaak als jou barbecued wel ;) Mijn vrienden betalen allemaal 7 euro mee om de prijs wat te drukken.
Dat is ook waar, maar ik koop niet via de consumenten kanalen en dat scheelt enorm veel geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Hari-Bo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:29:
[...]

Dat is ook waar, maar ik koop niet via de consumenten kanalen en dat scheelt enorm veel geld. ;)
Wacht.. wat lees ik? Goedkopere adresjes voor vlees? Waar moeten we heen? ;)

Ik merk dat de standaard kanalen ook nogal uiteenlopende prijzen hanteren. Ik vond 8 tot 10 euro voor een paar simpele supermarkt ribs altijd vrij normaal, nu zag ik echter dat online prijzen rond de 7 euro per kilo zitten en dan heb je ribs met vlees :+ ipv die bijna kale supermarkt dingetjes en dan zag ik de Makro nu Iberico ribs aanbieden voor 5,29 per kilo /ex. btw waarschijnlijk (verpakking van 5kg).
Ik merk dus dat het veel scheelt als je een beetje uitzoek werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-06 07:54
spank_mojoo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:20:
[...]

lijkt (zoals eerder genoemd) erg op de Lidl/Praxis/Gamma eigen merk barbecue's.
Mijn broer heeft deze van de Praxis. voor grillen is het goed te doen, indirect wordt al weer lastiger door veel warmteverlies.
Bouwkwaliteit vindt ik Mwoa, het deksel dicht niet af en niet alle gaten lijnen uit.
veel hiervan is wel op te lossen met vilt, een accuboormachine en zelfborgende moertjes.
Vilt wil ik ook gaan plaatsen. De deksel ligt best hoog op de bak zelf. Alleen moet ik nog een goede site hebben waar ik vilt kan aanschaffen.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn 5 beste vrienden van vandaag ( of het blijft, moet nog blijken )

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/kmhyttue5/20170615_112451.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/pmff1s00t/20170615_133536.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:22
Is dat de Locarno rookkast? Bevalt die?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Cass Casey schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:01:
Is dat de Locarno rookkast? Bevalt die?
Nee is een goedkopere namaak, deze was 90€

Bevalt me tot nog toe prima, alleen de scharnieren zijn te stroef.
Binnenkort eens kijken of er een pianoscharnier op gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 14:27

CodeIT

Code IT

Mmm zin in. Goede om ook weer eens te maken. Koud- of warm gerookt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Gadgeteer schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:43:
[...]

Wacht.. wat lees ik? Goedkopere adresjes voor vlees? Waar moeten we heen? ;)

Ik merk dat de standaard kanalen ook nogal uiteenlopende prijzen hanteren. Ik vond 8 tot 10 euro voor een paar simpele supermarkt ribs altijd vrij normaal, nu zag ik echter dat online prijzen rond de 7 euro per kilo zitten en dan heb je ribs met vlees :+ ipv die bijna kale supermarkt dingetjes en dan zag ik de Makro nu Iberico ribs aanbieden voor 5,29 per kilo /ex. btw waarschijnlijk (verpakking van 5kg).
Ik merk dus dat het veel scheelt als je een beetje uitzoek werk doet.
Ik koop het zakelijk in via leveranciers die niet voor aan de consumenten markt levert, dus dat gaat hem niet worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
technisch koud gerookt, maar wel met garen tot 65c
Het is de bedoeling dat ze gerookt worden, en dan af te koelen voor salade e.d

https://smokeyjohn.nl/hoe-zelf-makreel-roken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
FreshMaker schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:12:
technisch koud gerookt, maar wel met garen tot 65c
Het is de bedoeling dat ze gerookt worden, en dan af te koelen voor salade e.d

https://smokeyjohn.nl/hoe-zelf-makreel-roken
Ziet er goed uit wil dat straks ook gaan doen icm Country Smoker, komende 2 weken vrij het moet er maar van komen denk ik. Op welke barbecue ga jij dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Die eerder genoemde rookkast ;)
Daar hangen ze fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hari-Bo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:12:
[...]

Ik koop het zakelijk in via leveranciers die niet voor aan de consumenten markt levert, dus dat gaat hem niet worden. :)
Kan je niet een soort Walter White voor vlees op GoT worden?

I'm the one who cooks!

Afbeeldingslocatie: http://www.reactiongifs.us/wp-content/uploads/2013/08/knocks_breaking_bad.gif

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 15-06-2017 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
MrVegeta schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:56:
[...]

Kan je niet een soort Walter White voor vlees op GoT worden?

I'm the one who cooks!

[afbeelding]
LOL :D dat gaat hem niet worden helaas.
Op kort termijn ga ik wel een blog starten omtrent eten bereiden icm vuur. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Hari-Bo op 15-06-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE

HyperActivE

Ik heb nog de mazzel dat ik een Sligro pas heb, die ook nog dichtbij is. Daar haal ik nog redelijk wat vlees vandaan.
Maar de specifiekere stukken zoals flat ribs, buikribben, etc. moet ik toch echt bestellen.

[ Voor 36% gewijzigd door HyperActivE op 15-06-2017 15:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:13
Rookie meldt zich! Gisteren mijn eerste BBQ besteld namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.barbequeshop.nl/img/e53e7253-9bc0-4a5d-a13b-68c087a07c19/weber-master-touch-gbs-edition-57-cm-copper.jpg?w=&h=&q=80

De Weber Master Touch GBS Edition 57 cm Copper met RVS rooster.

Ik bbq al langer op zo een lotusgril: https://www.bbqcenter.nl/...NCwLONZlcJgKyHBoCNGLw_wcB

Dus nu over naar het echte werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
HyperActivE schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:16:
Ik heb nog de mazzel dat ik een Sligro pas heb, die ook nog dichtbij is. Daar haal ik nog redelijk wat vlees vandaan.
Maar de specifiekere stukken zoals flat ribs, buikribben, etc. moet ik toch echt bestellen.
Heeft de Sligro goede prijzen voor consumenten?
Zit er hier ook een in de buurt, dan zou ik daar eens langs kunnen.

Ook de Hanos is vlakbij, waar altijd veel lekkers staat, maar ik me snel verkijk op de prijs :P
Makro is net te ver weg (25 minuten rijden) om een paar stukjes vlees te halen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:30
Makro.be: Atlantische zalmhaasjes (aquacultuur Noorwegen) 24,95 €/kg
Makro.nl: Verse zalmfilet op de huid, Superieure Kwaliteit 14,95 €/kg
(beide ex BTW)

Nu is de benaming niet 100% identiek, maar dat lijkt me wel een aanzienlijk prijsverschil voor quasi hetzelfde. En dat gaat voor veel zaken wel op.
Voor het zuidelijk weer moet je het hier in België ook al niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zalmhaas is toch wel een ander stukje dan zalmfilet op de huid
Een zalmhaas is meestal het dikkere 'middenstuk' , waar een zalm filet dwars gesneden is, en dus van driehoekig dun ( staart ) kan zijn.

Zalmhaasjes zijn daarom bewerkelijker, en hoger in kwaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 15-06-2017 19:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De makreeltjes waren super

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/5a2tdjkm5/20170615_160541.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/3wb6i8lct/20170615_170200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:30
Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE

HyperActivE

Jan_V schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:57:
[...]

Heeft de Sligro goede prijzen voor consumenten?
Zit er hier ook een in de buurt, dan zou ik daar eens langs kunnen.

Ook de Hanos is vlakbij, waar altijd veel lekkers staat, maar ik me snel verkijk op de prijs :P
Makro is net te ver weg (25 minuten rijden) om een paar stukjes vlees te halen.
Consumenten is misschien niet het juiste woord. Je moet toch een kvk regeistratie hebben om een pas te kijrgen.
De prijzen zijn redelijk, iets lager dan bestellen op internet. Het verschilt. Ik vind het vooral handig dat ik er gewoon heen kan gaan en vlees (niet-supermarktvlees) kan kopen wat ik meteen of de dag erna ga bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 13:12
Heerlijk!

Hoeveel rook komt er vanaf? Hebben de buren er geen last van? (zie dat je volgens mij in een rijtjeshuis woont? Tuinen zullen wat dichter op elkaar zitten).

Zit hier al jaren aan te denken, maar de geur en lucht van het roken weerhouden me er nog wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
HyperActivE schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:16:
Ook dat soort stukken hebben ze af en toe liggen

Prijzen van de Sligro vind ik acceptabel, zeker als je voor de aanbiedingen gaat, maar door grotere hoeveelheden ben ik altijd achterlijk veel geld kwijt :) Kom er nu al een jaar of 3 voor bbq-vlees en weet ondertussen goed wat je wel of niet moet hebben.

Vis is overigens fantastisch en betaalbaar bij de Sligro. Denk de helft van de prijs van een visboer en veel betere kwaliteit en aanbod dan op de markt.
StealthyPeanut schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:43:
[...]

Heerlijk!

Hoeveel rook komt er vanaf? Hebben de buren er geen last van? (zie dat je volgens mij in een rijtjeshuis woont? Tuinen zullen wat dichter op elkaar zitten).

Zit hier al jaren aan te denken, maar de geur en lucht van het roken weerhouden me er nog wat van.
De gemiddelde cremeersessie van diepvrieshamburgers en sate bij de buren genereerd meer rook kan ik je verzekeren. Meer rook dan een speklap op een vette hamburger heb ik nog nooit weten te creeeren en ik doe me best :)

[ Voor 28% gewijzigd door Malt007 op 16-06-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:43:
[...]

Heerlijk!

Ik woon op een hoekwoning, en aan de kant waar ik langer rook maak, ligt aan een brandgang.
Of de buren er last van hebben, ze klagen (nog) niet ;)
Links van me is de man nooit thuis, en zijn achterramen zijn altijd gesloten ( ik check dat wel even, voor ik begin )
Tegenover het brandpad ( rechts ) zijn nieuwe mensen, nog niet aan toe gekomen om er mee te spreken.
Maar het geeft rook, af en toe best veel (voor mij) goede rook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tsurany schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:17:
Normale kogelq-'s. Hoe minder hoe liever, maar ze willen zelf wel graag Weber. Zelf niet zo'n goede ervaring met goedkope bbq's, roesten weg waar je bij staat, maar er zullen best uitzonderingen zijn. Heb al meer zitten uithoren: extra's zijn niet nodig, compact is prima, 47cm centimeter doorsnede is goed zat, alleen grillen. Dan hoef je echt niet veel uit te geven, hoogstens een goedkope starter van de action.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:59
Wil binnenkort een brisket maken op de BBQ, low en slow.

Klopt het dat ik op z'n Nederlands naar een klapstuk op zoek moet??

Zijn er online slagers waar ik dat kan bestellen (moet wel halal zijn)? Zelf met google kom ik er niet uit (webshop van meet our meat ligt eruit voor onderhoud, dus geen idee of die het normaal wel hebben). Mijn eigen slager hier heeft het niet helaas. Wel rubderribben die anders als alternatief gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door dangerpaki op 16-06-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
2Dutch schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:10:
[...]

Normale kogelq-'s. Hoe minder hoe liever, maar ze willen zelf wel graag Weber. Zelf niet zo'n goede ervaring met goedkope bbq's, roesten weg waar je bij staat, maar er zullen best uitzonderingen zijn. Heb al meer zitten uithoren: extra's zijn niet nodig, compact is prima, 47cm centimeter doorsnede is goed zat, alleen grillen. Dan hoef je echt niet veel uit te geven, hoogstens een goedkope starter van de action.
Dan stuur ik ze vaak naar de Weber Compact of Bar-B-Kettle, rond de 80€, voor hun de 'wetenschap' dat het Weber dus kwaliteit is, en daarom geen 15€
De meeste doen dat dan ook, en zijn zeker tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:50
dangerpaki schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:40:

Zijn er online slagers waar ik dat kan bestellen (moet wel halal zijn)? Zelf met google kom ik er niet uit (webshop van meet our meat ligt eruit voor onderhoud, dus geen idee of die het normaal wel hebben). Mijn eigen slager hier heeft het niet helaas. Wel rubderribben die anders als alternatief gaan.
https://www.aalvink.nl/product/brisket-5/

Geen idee of het Halal approved is, maar wellicht kunnen ze je daar verder helpen?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

dangerpaki schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:40:

Probeer eens met Kaddour contact op te nemen: https://kaddour.nl
Ik heb zelf geen ervaring mee, maar ze komen wel goed over. wil je me laten weten als je iets meer weet?
En volgens mij heet het borststuk. Klapstuk is een deel van brisket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:03:
[...]

https://www.aalvink.nl/product/brisket-5/

Geen idee of het Halal approved is, maar wellicht kunnen ze je daar verder helpen?
Thanks. Ze hebben wel een halal assortiment. maar net contact gehad. De brisket is niet halal helaas.
MM99 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Probeer eens met Kaddour contact op te nemen: https://kaddour.nl
Ik heb zelf geen ervaring mee, maar ze komen wel goed over. wil je me laten weten als je iets meer weet?
En volgens mij heet het borststuk. Klapstuk is een deel van brisket.
Thanks! Maar gaat hem helaas niet worden. Bezorgen niet in Rotterdam. En even naar Amsterdam rijden om het op te halen is wat te veel van het goede.
Maar ik moet dus een borsstuk hebben als ik een volledige brisket wil. En een klapstuk is dan waarschijnlijk de zogenaamde flat brisket dan gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
dangerpaki schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:10:
[...]

Thanks. Ze hebben wel een halal assortiment. Ik zal eens navragen of de brisket ook halal is.

[...]

Thanks! Maar gaat hem helaas niet worden. Bezorgen niet in Rotterdam. En even naar Amsterdam rijden om het op te halen is wat te veel van het goede.
Maar ik moet dus een borsstuk hebben als ik een volledige brisket wil. En een klapstuk is dan waarschijnlijk de zogenaamde flat brisket dan gok ik?
Een volledige brisket is wel 6 a 7 kilo voor het geval je dat nog niet wist :) Als je niet zoveel wilt kan je beter voor de 'point' gaan, flat droogt snel uit doordat er minder vet in zit.

Weet niet of je een Sligro pasje kan regelen maar die hebben deze maand brisket liggen, volgens mij 18,95 de kg (ex btw), maar dan heb je wel USA grain-fed, voor mindere kwaliteit zou ik sowieso niet gaan want het is al lastig genoeg om met deze variant een lekker sappig en zacht stukje vlees te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

Malt007 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Een volledige brisket is wel 6 a 7 kilo voor het geval je dat nog niet wist :) Als je niet zoveel wilt kan je beter voor de 'point' gaan, flat droogt snel uit doordat er minder vet in zit.

Weet niet of je een Sligro pasje kan regelen maar die hebben deze maand brisket liggen, volgens mij 18,95 de kg (ex btw), maar dan heb je wel USA grain-fed, voor mindere kwaliteit zou ik sowieso niet gaan want het is al lastig genoeg om met deze variant een lekker sappig en zacht stukje vlees te maken.
3 weken geleden toevallig een brisket gerookt, idd zeer aan te raden !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-06 11:17
heuveltje schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:24:
[...]

3 weken geleden toevallig een brisket gerookt, idd zeer aan te raden !
Waar had je 'm vandaan? Ik heb zelf nog nooit een brisket geprobeerd, maar ik denk niet dat het goed lukt met vlees van een normale Nederlandse koe.
Ik heb wel eens short-ribs van een goede biologische slager low-and-slow bereid. Dat was lekker, maar niet vergelijkbaar met hoe ik het in de VS heb gehad*. Dat lag vast een beetje aan mijn skills, maar voor een groot deel aan het vlees. Het vet zit bij Hollandse koeien in lagen geconcentreerd, in plaats van verspreid door het vlees. Daarmee kan je nooit een echt mals en sappig resultaat krijgen met low-and-slow bbq-en.

* En dat was dan nog van grass-fed koeien, van grain-fed koeien zou het nog beter moeten zijn, maar dat vind ik qua diervriendelijkheid niet helemaal jofel (kort door de bocht gesteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik kreeg de Q maar niet op een goede temperatuur. Zelfs met alle schuiven dicht ging die snel naar 120+ graden, terwijl ik voor de pulled pork op 105-115 moet zitten. Toen bedacht ik me dat ik ook wel eens teveel kooltjes er op kon hebben. Doh. Dus 1 bakje met kooltjes er uit gehaald en dat ging al een stuk beter. Het stuk vlees ligt er op met een begin temperatuur van 13 graden. Ik heb er een iGrill probe inzitten, en 1 probe op het rooster om de temperatuur in de gaten te houden. Ik ben benieuwd :p

Na een kwartiertje lijkt de boel op ~115 graden te stoppen. Ik heb nu wel beide schuiven helemaal open, dus ik verwacht dat het dan wel snel uitbrand. Kan ik nu beter nog 1 of 2 kooltjes er bij gooien en de schuiven knijpen zodat er minder lucht bij komt en de kolen minder snel opbranden of gewoon zo doorgaan en als die onder de 110 is een aantal kolen er bij doen?

Oh ja, quick question nog. Rookhout. Kan ik zo'n bolletje maken met droog rookhout,

Afbeeldingslocatie: https://bbq-helden.nl/wp-content/uploads/foliebol-met-rookhout.jpg

En dat bolletje dan bovenop de kolen leggen?

[ Voor 37% gewijzigd door MrVegeta op 16-06-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:04
Waarom is grain fed lekkerder dan grass fed?

Ik zou zeggen dat het juist andersom is. Aangezien gras just malser en sappiger is en meer vrijloop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Malt007 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Kan wel aan een Sligropas komen. Maar helaas niet halal geloof ik. Maar als ik het zo lees is de keus qua brisket in NL al weinig, en ik denk dat het er niet beter op wordt als ik het ook nog eens halal wil hebben. Maar blijven zoeken. Wie weet kom ik nog wat moois tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
NeutraleTeun schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:43:
Waarom is grain fed lekkerder dan grass fed?

Ik zou zeggen dat het juist andersom is. Aangezien gras just malser en sappiger is en meer vrijloop is?
Vetter en zoals elke bbq'er weet is vet smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:46:
Ik kreeg de Q maar niet op een goede temperatuur. Zelfs met alle schuiven dicht ging die snel naar 120+ graden, terwijl ik voor de pulled pork op 105-115 moet zitten. Toen bedacht ik me dat ik ook wel eens teveel kooltjes er op kon hebben. Doh. Dus 1 bakje met kooltjes er uit gehaald en dat ging al een stuk beter. Het stuk vlees ligt er op met een begin temperatuur van 13 graden. Ik heb er een iGrill probe inzitten, en 1 probe op het rooster om de temperatuur in de gaten te houden. Ik ben benieuwd :p
Waterbak helpt heel goed om temperatuur naar onderen te brengen
Oh ja, quick question nog. Rookhout. Kan ik zo'n bolletje maken met droog rookhout,

[afbeelding]

En dat bolletje dan bovenop de kolen leggen?
Ja

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 116604

NeutraleTeun schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:43:
Waarom is grain fed lekkerder dan grass fed? Ik zou zeggen dat het juist andersom is. Aangezien gras just malser en sappiger is en meer vrijloop is?
Grain = graan bevat meer zetmeel, ergo suikers en een overmaat daarvan wordt net als bij mensen omgezet in vet. Vet vlees is smakelijker en smeuïger: als ik bijvoorbeeld kipburgers maak gebruik ik kipdijfilet en geen kipfilet. Het is echter wel de pest voor de planeet om koeien die geëvolueerd zijn om laag-calorisch gras te nuttigen te voederen met hoogwaardig en water-slorpend graan; en bovendien is het niet erg lief voor de koe. Je moet 'grain fed' vertalen als 'fastfood fed' om een beetje te begrijpen wat het met de koe doet.

Eigenlijk niet kopen dus, en op zoek gaan naar koebeest dat met alleen gras al een goede vet-adering produceert.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 116604 op 16-06-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:33
Morgen de beschikking over een grote weber voor 10 man. Ik heb best wat verschillende soorten vlees, eerst kip filets, dan varkenshaas saté, nog wat tussendoor waarschijnlijk en als laatste chicken wings.

Maar wat is de beste manier om varkenshaas saté te grillen? Wat is een geschikte grilltemperatuur? Ik denk eerst boven de kolen aangrillen en daarna indirect garen?
Ik heb geen kernthermometer (oefoef ja..).

Ik moet tussendoor sowieso de barbecue een keer aanvullen omdat ik de kippen vleugels minstens een uur moet laten garen, maar twijfel wanneer ik dit moet doen. De varlenshaassate moet sowieso heter dan de kipfilet gok ik.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:04
Bottom Line: Grass-fed beef may contain slightly less total fat than grain-fed beef, but a lot more Omega-3 fatty acids and CLA, which are both very beneficial for health.

Bottom Line: Even conventional grain-feed beef is highly nutritious, but grass-fed beef contains more Carotenoids, Vitamin E and minerals like Potassium, Iron, Zinc, Phosphorus and Sodium.
Proef je het verschil ook echt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-06 19:39

steel123

Cryman9

Morgen voor de eerste keer spareribs maken. Vandaag een mooie sparerib gekocht van ruim 1kg bij de lokale slager. Ligt al lekker in de koelkast met de rub.

Ben benieuwd of het de eerste keer goed gaat lukken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

dangerpaki schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:10:
[...]
Waar een wil is, is er een weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

steel123 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:07:
Morgen voor de eerste keer spareribs maken. Vandaag een mooie sparerib gekocht van ruim 1kg bij de lokale slager. Ligt al lekker in de koelkast met de rub.

Ben benieuwd of het de eerste keer goed gaat lukken. O-)
Ik doe met je mee. Beetje jammer dat ik 2 dagen geleden vergeten was de ribs ook uit de vriezer te halen :'). Dus die moeten nu nog ontdooien en koud water. Het is maar een kilo dus dat is voor 12 uur wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
alaintje schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:35:
Ik denk eerst boven de kolen aangrillen en daarna indirect garen?
Het zijn allemaal dunne stukken vlees? Deksel open, 2 zones gebruiken. Die spiezen af grillen en zo ver mogelijk aan de zijkant op de koele zone. Op elkaar stapelen desnoods en eens alles gedaan is, beetje ordenen op de koele zone en deksel dicht en om de 5 minuten spieken.

Zo zou ik het doen.

Rib eye vanavond. Dunne lappen dus nu uit de vriezer halen en dan vanavond direct boven het vuur affakkelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Chevy454 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 10:23:
[...]

Het zijn allemaal dunne stukken vlees? Deksel open, 2 zones gebruiken. Die spiezen af grillen en zo ver mogelijk aan de zijkant op de koele zone. Op elkaar stapelen desnoods en eens alles gedaan is, beetje ordenen op de koele zone en deksel dicht en om de 5 minuten spieken.

Zo zou ik het doen.
Dikke brokken, stukken van 100-110 gram aan een gespiest per 3.
Het op elkaar stapelen klinkt wel verstandig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
alaintje schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 11:23:
[...]Dikke brokken, stukken van 100-110 gram aan een gespiest per 3.
Het op elkaar stapelen klinkt wel verstandig.
Voor saté heb je geen kerntermometer nodig hoor, de vleesstukken iets los van elkaar op de spies.
Gewoon zoals aangegeven, aangrillen ( blijven draaien ) en met elke kant een paar minuten lekker doorstoken, opzij leggen op het koelere deel.
zo de batch klaarmaken, een beetje rangschikken ( eerste wat hoger), en dan het deksel erop ... halfuurtje laten nagaren met de temperatuur rond de 150/180 en dan voorzichtig tesen of het klaar is.
Laat je zintuigen en gezond verstand werken, kip moet niet rosé zijn, varken mag iets minder zijn, bij twijfel, nog wat doorgrillen ( zijn ze ook weer lekker krokant )

Ondertussen in huize Freshmaker ....

De vaderdag-traditie word gemaakt ..
Vanwege mijn nachtdiensten, komt de jongste met zijn kado al aan
vol trots ... dit was wel HET kado voor papa.

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/ksmxot5p5/20170617_160229.jpg Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/ynl87a049/20170617_160432.jpg Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/4gcvz2rdl/20170617_164202_01.jpg

Uurtje op 170c ... dan de wings wat afdekken, en wat krokanter afbakken ..
Onderop heb ik dikke aardappelschijven ( ja, die van de pofsessie nog ;) ) en ui, beiden in een rub gecoat

In de 'beercan' zit appelsap, omdat ik het bier toch niet terugproef in de kip, en het alleen maar wat vocht toevoegd, tijdens de bereiding.

edit :
Op de verpakking staat mooi "Dimension without handles"
Maar helaas, kan je die niet loshalen ( zonder slopen )
Die handles zijn op het einde nutteloos, want net zo heet als de briketten eronder natuurlijk 8)7

nog een edit :
kleine 50 minuten verder :

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/mo9pzyujd/20170617_170321.jpg Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/mcwv0y3h5/20170617_170326.jpg Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/sb62xfx21/20170617_171524.jpg

@UltraSub , dat klopt wel, maar ik had het idee om de pan ook los te gebruiken, dan zijn ze net niet handig.
Hij is in ieder geval stabiel, en het eten was wéér sneller dan het klaarmaken ...

[ Voor 51% gewijzigd door FreshMaker op 17-06-2017 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Zo nutteloos zijn ze nou ook weer niet. Pakt met handschoenen net wat makkelijker eruit dan zonder handles denk ik zo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hier ook een satétje van de haas op de bbq :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4YdW3z4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yjFMa1X.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WJtPAcY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 10:23:
Rib eye vanavond. Dunne lappen dus nu uit de vriezer halen en dan vanavond direct boven het vuur affakkelen.
Dus...

Vorige keer de ribeye uit de koelkast gehaald, de gehele temperatuur was 2C intern.
Goed op de Sear grate met houtskool direct geseared, bidden en hopen dat deze niet te ver heen ging zijn.
Het was goed te doen, de kern was rood maar niet "breed". De hele tijd direct gedaan.

Vandaag dus de ribeye uit de vriezer gehaald (om 13.00) en om 18.30 erop gedaan. Het vlees was aan de buitenkant ontdooit en in het midden stevig (merkte je goed met het opleggen dat het nog beetje bevroren was). Met houtskool de sear grate goed verwarmd en dan direct searen. Mooie bruine buitenkant en met de fantast gemeten -> 40C intern (!) dus toen nog even indirect verder gegaard tot 47C (wat snel ging). Daarrna 8 minuten onder wat folie.

Het vlees was mooi rood zoals we hadden verwacht en ook meer over het vlees. Dus de tip om dunne lappen rundvlees half bevroren op de Q te doen werkt effectief.

Vandaag bij van Cranenbroek wat houtskool meegenomen (normale ipv restaurant grade). Als deze met de looftligher worden ontbrand dan knetter het best wel. Hoe is dat met "goed" houtskool?

Ik begin toch steeds meer houtskool te waarderen ipv briketten. De kokos Fire-up briketten zijn niet slecht, maken wat meer as tov ecobrasa, maar als deze beginnen te smeulen dan stinken die enorm. Dat heb ik niet met houtskool of met ecobrasa.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2017 19:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-06 19:39

steel123

Cryman9

Het verslag van de eerste keer verse spareribs op de bbq.
Na een nacht in de koelkast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VzgCABpBaDx1WnGg0Jn8agWp/full.jpg

Ik had 15 briketten heet gestookt in de starter, maar dit zorgde voor een 160 graden temperatuur op het rooster aan het koele gedeelte van de bbq (gemeten met de Lidl draadloze thermometer). Volgende keer toch iets minder kolen. Ik heb trouwens 'gewone' briketten gebruikt van het merk "Echt".

Na het eerste uur had ik toch stiekem even gekeken en ook meteen 8 kolen eruit gegooid.
Dit had niet direct het gewenste effect, pas na de aluminiumfolie bleef de temperatuur mooi rond de 120-125 graden.
Ze hebben er eerst 2 uur op gelegen met een temperatuurbereik van 160 graden langzaam teruglopen naar 130-140(weet ik niet precies, was druk bezig mijn mountainbike van zeer groot onderhoud/vervangingen aan het voorzien).
Daarna nog 1 uur en 50 minuten ingepakt in aluminiumfolie.

Bij het inpakken had ik nog een ander probleem. De sparerib was te breed en dus kon de bovenkant niet dicht. Hierdoor knoeide ik bijna al het appelsap over de tafel. Dit heb ik opgelost door er maar een extra stuk folie overeen te doen.
Maar waar kopen jullie een extra brede rol aluminiumfolie?

Na de aluminiumfolie sessie braken de spareribs bijna in tweeen door hun eigen gewicht met de tang in het midden. Ik vermoed dat ze iets te mals waren haha. Dus met 2 tangen terug moeten leggen.

Op het laatst nog ingesmeerd met Santa Maria BBQ Sauce Kentucky Whisky van de Albert Heijn en een 20-30 minuten op 120 graden laten glazen.

Klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z42eA4sGVXDDcIN6Vqz6uLO8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/au2e1ejVZ0bjp8vpLT6NUGfg/full.jpg

Fall of the bone noemen ze dat volgens mij :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/soAgTePBP5NpN1a1LClNMqcD/full.jpg

Helaas alweer op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R19FOhmAfaT8jU15llrFpjZ1/full.jpg

PS: Sorry voor de slechte foto's. De lens van mijn telefooncamera is gebarsten waardoor er vocht in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:03
Chevy454 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:42:
[...]

Vandaag bij van Cranenbroek wat houtskool meegenomen (normale ipv restaurant grade). Als deze met de looftligher worden ontbrand dan knetter het best wel. Hoe is dat met "goed" houtskool?

Ik begin toch steeds meer houtskool te waarderen ipv briketten. De kokos Fire-up briketten zijn niet slecht, maken wat meer as tov ecobrasa, maar als deze beginnen te smeulen dan stinken die enorm. Dat heb ik niet met houtskool of met ecobrasa.
Ook Black Ranch knettert bij mij weleens als ik de looflighter gebruik. Goedkoop houtskool van de Boerenbond knettert echter altijd, zal wel een kwaliteits issue zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
FreshMaker schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:51:
[...]

Voor saté heb je geen kerntermometer nodig hoor, de vleesstukken iets los van elkaar op de spies.
Gewoon zoals aangegeven, aangrillen ( blijven draaien ) en met elke kant een paar minuten lekker doorstoken, opzij leggen op het koelere deel.
zo de batch klaarmaken, een beetje rangschikken ( eerste wat hoger), en dan het deksel erop ... halfuurtje laten nagaren met de temperatuur rond de 150/180 en dan voorzichtig tesen of het klaar is.
Laat je zintuigen en gezond verstand werken, kip moet niet rosé zijn, varken mag iets minder zijn, bij twijfel, nog wat doorgrillen ( zijn ze ook weer lekker krokant )

Ondertussen in huize Freshmaker ....

De vaderdag-traditie word gemaakt ..
Vanwege mijn nachtdiensten, komt de jongste met zijn kado al aan
vol trots ... dit was wel HET kado voor papa.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Uurtje op 170c ... dan de wings wat afdekken, en wat krokanter afbakken ..
Onderop heb ik dikke aardappelschijven ( ja, die van de pofsessie nog ;) ) en ui, beiden in een rub gecoat

In de 'beercan' zit appelsap, omdat ik het bier toch niet terugproef in de kip, en het alleen maar wat vocht toevoegd, tijdens de bereiding.

edit :
Op de verpakking staat mooi "Dimension without handles"
Maar helaas, kan je die niet loshalen ( zonder slopen )
Die handles zijn op het einde nutteloos, want net zo heet als de briketten eronder natuurlijk 8)7

nog een edit :
kleine 50 minuten verder :

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

@UltraSub , dat klopt wel, maar ik had het idee om de pan ook los te gebruiken, dan zijn ze net niet handig.
Hij is in ieder geval stabiel, en het eten was wéér sneller dan het klaarmaken ...
Helemaal goed gekomen hoor, je bericht helaas niet gezien. 10 kilo vlees er op gehad, een keer bij moeten vullen maar heb wel 6 uur lang zitten grillen.
Al met al geslaagde avond.

Edit:/ je gelooft t vast niet maar ik had nog nooit een quickstarter gebruikt, had ik perongeluk aanmaakblokjes op t spiraal voor de kolen gelegd in plaats er onder, daar waren de buren even niet blij mee :+ .
Had ook even niet nagedacht haha

[ Voor 5% gewijzigd door alaintje op 18-06-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Lekker Ventje schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:47:
[...]

Ook Black Ranch knettert bij mij weleens als ik de looflighter gebruik. Goedkoop houtskool van de Boerenbond knettert echter altijd, zal wel een kwaliteits issue zijn.
Flamey restaurant kwaliteit hier ook wel eens hoor. Maar je hebt knetteren en je hebt knetteren. Ook wel eens de Looft op vakantie gebruikt met el cheapo houtskool in de WGA. Nou, vuurwerk is er niks bij dan. :P

/edit
Zometeen pa blij maken met een Looft voor zijn ei. Benieuwd naar zijn reactie.
Dure dingen geworden man. €69 inmiddels overal en gaat zeker met deze dagen nergens wat vanaf. Dus maar gewoon besteld. Pa verdient het ;)

[ Voor 18% gewijzigd door UltraSub op 18-06-2017 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:25
Ben vandaag verwend voor vaderdag door de vrouw en kids :)

https://www.dropbox.com/s...06-18%2009.53.03.jpg?dl=0

Dit weekend niet zoveel spannends alleen vandaag een bbq bij de familie ivm verjaardag dus daar zal ik wel weer de kok zijn. Dus neem alleen wat kruiden enzo mee.

Volgende weekend vieren we bij ons 3 verjaardagen in 1 x met bbq. Dus heb veel on de planning staan 😁.

Woensdag 4 kilo buikspek halen en in de zout met bruine suiker zetten voor +-3 dagen.
Vrijdag +- 5 kilo proceur halen en 24 uur in de rub zetten.
Zaterdag om 9.00 1e etappe van de buikspek roken naar 80 graden en dan avonds als het afgekoeld is ook deze in de rub zetten.
Zaterdag ook alvast de spiesjes en hamburgers kruiden en maken.
Zondag om 9 uur de bbq's weer low en slow voor de 5 kilo pulled pork en de buikspek voor de 2e etappe voor burned ends.

Druk weekendje volgende week dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 14:53
Misschien al langs gekomen maar bij 1dayfly staat en ontkruidbrander te koop welke ook geschikt is als looftligther en voor kleine 37 euro inclusief verzending vind ik het proberen waard
Tot 12:00 vandaag nog beschikbaar

[ Voor 8% gewijzigd door The-Source op 18-06-2017 10:41 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:17
Ik zag twee dagen terug een Weber 56 cm (limited edition) met bieden op de lokale marktplaats. Gisteren langs geweest en voor €40,- mee kunnen nemen. Ik heb nu een 47 cm en ben er superblij mee maar om indirect mee aan de slag te gaan kom ik toch al snel ruimte te kort.

De BBQ was natuurlijk met een reden €40,-.. Er zat een super dikke laag etensresten(?) en ander viezigheid aan de binnen en buitenkant. Volgens mij was hij nooit schoongemaakt.. Ook het onderstel voelt niet meer stabiel, het lijkt wel of de poten kleiner zijn als de gaten waar ze in zitten maar dat is geen probleem aangezien ik over een maand wil starten met mijn eigen BBQ meubel te maken :)

Na een uur poetsen ziet de Weber er een stuk beter uit en hij glimt weer! Hij heeft natuurlijk wat plekjes (enkele) maar daar is de prijs ook naar. Een goede deal al zeg ik het zelf :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Ook verwend op Vaderdag!

Afbeeldingslocatie: https://vdtcvw.bn1303.livefilestore.com/y4mWCfWjaQ8xh7U11SvHBr47CQGIZX7mnqKFDWH04J8i7jBNWnWk5kc0KWBb5Jk7HKv5LFLk1Ucvc88UAmbkdV0amO72gQCgMSqnaPabEyf3pNyX8KVaSGZUdXyvx39sdYOQf1Z4bActkIztHrsUeO0pq-aOX8BAmSW2J81s2k4dyGaGT3W5f5t8DThOq4Z6dipPXqx5uF98TFA576uVQX0ow?width=600&height=450&cropmode=none

Was al een tijdje op zoek naar een smoker barbecue en nu had zoonlief & moeders een leuke voor mij besteld :-D

Binnenkort maar uitproberen. Eerst de tuin af maken en dan aan de slag!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Gisteren voor het eerst een low and slow sessie gehouden. Pulled Lamb stond op de menu.

Man wat was dit een succes! Het heeft er 4 uur opgestaan​ op 130 graden. De kern temperatuur was 85C toen ik hem afhaalde en in aluminiumfolie wikkelde.

Resultaat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dw7ozx91x5fPJa9FFpKeDo83/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bmm0Qy0g5m0peOrKbh19OeWG/thumb.jpg

Volgende keer ga ik denk ik nog iets langer wachten tot dat kern temperatuur rond 90C zit.
Nu ging het pullen nog net iets te hard.
Maar was echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Welk deel van het lammetje heb je gebuikt?

Ik heb vanmorgen voor de verandering eens een schenkel op de barbecue gegooid. Gisteren in de rub gezet (Smokey Goodness Beefalicious) en vanmorgen op 110C langzaam gegaard tot 54C en daarna geseared op 300C.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RlvUsk8LtVxZi2sDIF0dTYTX/medium.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sf5Y7bExlHk10HfY7SWlwIuw/medium.jpg

Ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegenviel! Sommige stukjes waren wat hard (vet/bindweefsel/whatever), maar het vlees was voornamelijk gewoon lekker mals :9

Vanmiddag gaat er sateh babi en sateh ayam op de sateh-barbecue. De rest, groente en brood enzo, doen we op de KJJ.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 22:57
Jan_V schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:37:
Ook verwend op Vaderdag!

[afbeelding]

Was al een tijdje op zoek naar een smoker barbecue en nu had zoonlief & moeders een leuke voor mij besteld :-D

Binnenkort maar uitproberen. Eerst de tuin af maken en dan aan de slag!
Ik moet het doen met een "papa, je bent een toffe peer".

Maar goed, wordt vandaag wel bbqen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 14:53
Hier even een tussenstand voor vandaag. Temperatuur meter doet lekker zijn ding ( maakt mooie grafiekjes)
Deze keer buikspek niet in marinade maar ingesneden en gekruid. Daarna ingebonden op het rooster.
Je kunt ook mooi zien wanneer ik even de deksel op til ;)
Buikspek sessie 3
Buikspek gekruidVlees op roosterRooster temperatuur
Buikspek temperstuurAardappel temperatuur

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Iberico ribben op 110C. Jezus wat een stukje vlees... Maar na 4 uur nog niet fall of the bone. Denk dat die nog een mooi uurtje nodig heeft.

Vandaag 5 slabs gemaakt. 3 met appelsap in de folie, 1 met boter en bruine suiker en 1 zonder wrappen.

Straks de ultieme smaak test doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uYoXYyywhiSvHFFVXmACJFou/medium.jpg

Iberico spare ribs van de Makro. Beetje dun bevleesd en vrij veel shiners gehad. Met kersenhout gerookt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nzAOYXjZ3zzvKSLnPQZy23mY/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RNOzMQzHCrB2RPF9n70gT8lk/medium.jpg

Het heeft gesmaakt :9 :P
De ribben waren wel overdone na 3+1.5+0.5 maar mevrouw vond het heerlijk zo.
De slab die met bruine suiker en boter was gemaakt was eigenlijk de minste van ze allemaal.
En die maken we ook niet meer.

[ Voor 58% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2017 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Met de moderne kipas de kooltjes aanwakkeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uIVjONfhCbuQzEDtHmmNJzZ2/thumb.jpg

Sateh babi en sateh ayam op de barbecue :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/56W9I9wNhH1n8E3UznhplHF9/thumb.jpg
De volgend keer moet ik niet zo lui doen en twee verschillende marinades maken :/

Marshmallows verwarmen in de KJJ:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6o5shLJF5kQozSBWQ78kyoij/thumb.jpg
Er ligt dus geen rooster in en pro-tip: doe het niet zo. Ik lette even niet op en voor ik het wist was er een verwarmde marshmallow van de spies op de kolen gevallen :+
Nouja, het was toch het laatste wat we met de KJJ deden dus dan maar de vents dicht en af laten koelen. Ik was al bang dat de gevallen marshmallow een grote vieze smeerboel zou zijn, maar een half uur later kon ik de gevallen marshmallow er uitgehard met wat kolen uit halen d:)b

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 17:11
Ik hou van dit topic na een zonnig weekend!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:09

RMX

Ik wil een goede WiFi/Bluetooth Thermometer bestellen. Welke is anno 2017 de beste? Prijs niet belangrijk, wel belangrijk om meerdere nodes aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RMX schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:03:
Ik wil een goede WiFi/Bluetooth Thermometer bestellen. Welke is anno 2017 de beste? Prijs niet belangrijk, wel belangrijk om meerdere nodes aan te sluiten.
Meerdere als in 2, of als in meer?

Ik ben erg tevreden over mijn Maveric ET733, die heeft er 2.

De Meater is ondertussen nog steeds niet beschikbaar https://meater.com/

jammer, want dat is wel echt een tof ding

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 19-06-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

418O2 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:11:
[...]

Meerdere als in 2, of als in meer?

Ik ben erg tevreden over mijn Maveric ET733.
2 is genoeg, maar evt uit te bouwen.

Thnx!

Lees veel dat de Bluetooth verbinding weg kan vallen als je telefoon in standby gaat. Dan heet het weinig nut natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RMX schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:13:
[...]

2 is genoeg, maar evt uit te bouwen.

Thnx!

Lees veel dat de Bluetooth verbinding weg kan vallen als je telefoon in standby gaat. Dan heet het weinig nut natuurlijk!
Bij wat? Mijn Maverick heeft geen Bluetooth (express niet gekozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

418O2 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:15:
[...]

Bij wat? Mijn Maverick heeft geen Bluetooth (express niet gekozen)
Nee van andere thermometers. Daarom wat ervaringen gevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Iemand al ooit een meater gezien / gebruikt?

Lijkt mij wel makkelijk icm een spit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:17:
Iemand al ooit een meater gezien / gebruikt?

Lijkt mij wel makkelijk icm een spit :9
Kijk even 4 posts boven je, voorlopig een no go helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
mrwolf schreef op maandag 19 juni 2017 @ 10:20:
[...]

Kijk even 4 posts boven je, voorlopig een no go helaas....
Hmm is ie er later bij geëdit? of heb ik er op de maandagmorgen overheen gelezen....

Pagina: 1 ... 55 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.