Float like a butterfly, sting like a bee.
Op een bord met alu foli losjes over je steakMartinusz schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:34:
Misschien domme vraag maar als er staat:
Laat de steak zeker 10 minuten rusten.
Is dat gewoon open en bloot op een bord? Of zou dat ingepakt in folie zijn?
Dank je
Dat soort constructies gaven mij inderdaad de inspiratie tot mijn versie. Aangezien ik bij mijn appartement niet kan/mag BBQ'en is zo'n grote zware constructie voor mij niet echt een optie, maar zo op de Basecamp is ook al wel een aardige toevoeging t.o.v. gewoon grillen.wimjongil schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:01:
[...]
Bij de buren is er een leuk topic over Tandoor ovens.
Dat topic is wel weer mooie inspiratie voor wat gerechten waar ik ook eens mee kan gaan experimenteren.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
'schatje, ik wil een gepofte aardappel'
Leuk, maar eerst 1,5u in de oven, daarna 30 minuten in de kooltjes ... uiteindelijk prima gelukt ..
Iemand een snellere manier ?
Anoniem: 93986
En anders eerst in de magnetron en dan in de bbq.
Euh, kweenie. Q naar 450 graden en rechstreeks in de kolen?FreshMaker schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:00:
man..man..man ..
Leuk, maar eerst 1,5u in de oven, daarna 30 minuten in de kooltjes ... uiteindelijk prima gelukt ..
Gewoon in de magnetron. Klaar.

Hebben er toevallig net paar op, maar gewoon in alu folie op de bbq half uurtjeFreshMaker schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:00:
man..man..man ..
De t bone steak was ook heerlijk, lekker stukje vlees!!
Zoals hier boven te lezen is. Meestal pak ik een grote aardappel en prik er gaatjes in met een prikker. Vervolgens doe ik deze 5 minuten in de magnetron. Daarna pak ik ze in in aluminiumfolie en leg deze op de BBQ. Even laten liggen en klaar...FreshMaker schreef op zondag 11 juni 2017 @ 19:00:
man..man..man ..
Tip, je kunt bier bijschenken via de nek.
Van de week eens magnetron inderdaad.
Het waren wel mega-piepers, zo'n 300gr/st
Rechtstreeks in/op de kolen en halverwege even omdraaien.
Die ga ik onthouden, klinkt goedMartinusz schreef op zondag 11 juni 2017 @ 20:01:
[...]
Hebben er toevallig net paar op, maar gewoon in alu folie op de bbq half uurtjeDaarna opensnijden en roomkaas erin en terug dicht in de folie voor 5 minuten en klaar
[ Voor 4% gewijzigd door arie_papa op 11-06-2017 21:26 ]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Hadden ook kruidenboter geprobeerd, maar daar proefde je minder van als van de kruiden roomkaas. Smelt te veel denk ik.arie_papa schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:26:
Ik doe de aardappelen ook altijd in aluminiumfolie. Niet al te grote piepers uitkiezen. Of eventueel in kleinere stukken snijden, maar dan zou ik ze ook schillen (wat ik bij hele patatten dan weer niet zou doen).
Rechtstreeks in/op de kolen en halverwege even omdraaien.
[...]
Die ga ik onthouden, klinkt goed
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Lag dus niet aan mij_ferry_ schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:21:
Laatst Briketten (Lokkii heat diamonds) bij de Appie gekocht.
Echte afrader! Ze brandde gewoon niet/nauwelijks. BBQ was niet heet te krijgen
[...]
De laatste paar keer gewoon dammers houtskool gebruikt. Ik moet nog ecobrasa briketten bestellen...die hadden ze niet bij de Sligro. Vanavond gaat de Q ook weer aan...
Goed idee eigenlijk! Zelf maak ik bijna geen gebruik van kolen bbq, dus dit is wel een heel mooi tip.FreshMaker schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:06:
De PP kan prima in een ovenschaal opgewarmd worden, in de oven
Dan hou je de boel vrij voor andere taken
@MM99 - de kip zet ik altijd op het kolenrooster, met de kolen/briketten eromheen
Als je een rooster hebt met het kooksysteem ( gat ) in het midden, dan kan je de buitenste ring nog gebruiken om iets op te warmen
Daar ben ik ook fan vanAbom schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:55:
[...]
Lag dus niet aan mijIk vond ze ook crap en ze stinken en roken vrij lang.
De laatste paar keer gewoon dammers houtskool gebruikt. Ik moet nog ecobrasa briketten bestellen...die hadden ze niet bij de Sligro. Vanavond gaat de Q ook weer aan...
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nadeel is dat ik vrijwel geen brood meer eet, maar slabladen als broodje werkt ook prima hoor, komt wel op. Had ook die BBQ Allerhande gelezen, noemde ze die variant een ladyburger
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Heb deze vorige week gemaakt, in repen gesneden en klaargemaakt op een zoutsteen. (verder dus niets mee gedaan)MrVegeta schreef op zondag 11 juni 2017 @ 11:45:
Denk ook dat er een groot stuk vlees komt. Een flank steak lijkt me wel wat. Behalve zout en peper, kan ik hier nog iets interessants mee doen? Ik heb al burgers en pulled pork broodjes, dus ik wil het al stuk vlees serveren.
1 minuut aan elke kant, mooi rare tot max medium rare en gaan! Heerlijk! Vrouw roept er ondertussen bijna elke dag om wanneer ik weer een stuk bestel.
Idem met de wroetvarken sate die je linkt, wij vonden hem erg lekker.
En die chicken kan je ook niet de fout mee ingaan, heb zelf alleen los de kip besteld en hem op een blik gestamp, erg lekker allemaal. (heb hem zelf gekruid met knoflook en rozemarijn). Duurde overigens een uur en een paar minuten en hij was mooi op temperatuur.
Zit er wel aan te denken een wat practischere can te zoeken zoals bijv uit dat pakket, een blik trek je er zo lastig uit als alles nog zo warm is.
[ Voor 28% gewijzigd door Wannial op 12-06-2017 11:14 ]
Leuk om de foto's te zien. Waarom heb je de oude weggedaan en een nieuwe compacter gemaakt? Want op de foto's ziet het er een beetje uit als achteruitgang, maar vermoed dat je hier bewust over nagedacht hebt.Roeligan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:42:
Zou nog wat fototjes maken van de buitenkeuken, bij deze:
Buitenkeuken
roeligan[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hier btw de "oude" die ik aan een collega heb gegeven:
Oude buitenkeuken
roeligan[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Leuk! Nu hopen op droog weer. Wat foto's schieten van het proces. Normaal barbecue ik van de supermarkt, maar vaak is dat zo vettig en vooral vochtig. Ik hoop dat dat met beter vlees toch anders is.Wannial schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:10:
[...]
Heb deze vorige week gemaakt, in repen gesneden en klaargemaakt op een zoutsteen. (verder dus niets mee gedaan)
1 minuut aan elke kant, mooi rare tot max medium rare en gaan! Heerlijk! Vrouw roept er ondertussen bijna elke dag om wanneer ik weer een stuk bestel.
Idem met de wroetvarken sate die je linkt, wij vonden hem erg lekker.
En die chicken kan je ook niet de fout mee ingaan, heb zelf alleen los de kip besteld en hem op een blik gestamp, erg lekker allemaal. (heb hem zelf gekruid met knoflook en rozemarijn). Duurde overigens een uur en een paar minuten en hij was mooi op temperatuur.
Zit er wel aan te denken een wat practischere can te zoeken zoals bijv uit dat pakket, een blik trek je er zo lastig uit als alles nog zo warm is.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik verkoop die dingen ook. Qua ruimte idd een achteruitgang, maar wou een nieuw prototype maken, en dit is ook iets ruimte-vriendelijker voor de tuin. Heb een nieuw huis gekocht met een grote tuin, daar komt een nieuwe vaste keuken met bargrote_oever schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:04:
[...]
Leuk om de foto's te zien. Waarom heb je de oude weggedaan en een nieuwe compacter gemaakt? Want op de foto's ziet het er een beetje uit als achteruitgang, maar vermoed dat je hier bewust over nagedacht hebt.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Wat is dat apparaat van Samsung? een warmhoudplaat?Roeligan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:13:
[...]
Ik verkoop die dingen ook. Qua ruimte idd een achteruitgang, maar wou een nieuw prototype maken, en dit is ook iets ruimte-vriendelijker voor de tuin. Heb een nieuw huis gekocht met een grote tuin, daar komt een nieuwe vaste keuken met bar
RatPack #814

Hier zit ook direct een BBQ-rooster in, dus 2 vliegen in 1 klap. Iemand toevallig ervaring met deze kachels? Ik vond ze er wel erg gaaf uitzien zeg, maar moeilijk in te schatten hoe het is om met zo'n apparaat te BBQ-en.
Kost wel wat, maar misschien tweedehands nog wel voor een mooi prijs te koop
[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-06-2017 14:29 ]
Gaaf, zoiets staat ook nog op mijn kluslijst. Hoe heb jij de bevestiging Weber, tafel gedaan.Roeligan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:42:
Buitenkeuken
roeligan
Lijkt wel met touw?
Heb je misschien bouwtekening voor mij?
Ik heb deze gebruikt in mn meubel, die haak je onder de rand van de bbq.Tito129 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:42:
[...]
Gaaf, zoiets staat ook nog op mijn kluslijst. Hoe heb jij de bevestiging Weber, tafel gedaan.
Lijkt wel met touw?

lol je maakt het zo wel heel erg fout om aanmaakblokjes te gebruikenUltraSub schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:47:
[...]
Wow. De goorste manier om voedsel te bereiden. Hmm.. Wat doe je hier dan?
- Aanmaakblokjes roken
- Aanmaakblokjes stinken
- Aanmaakblokjes hebben residu
- Je kunt het proeven als je rommel gebruikt
Proeven als je rommel gebruikt, vast en zeker maar wie dat doet kan beter gewoon gaan koken zonder bbq.
Ik lees vaak dat mensen de 107 graden aanhouden (waar komt die 107 vandaan, waarom niet 105 of 110?) en hoe hou je hem zo mooi op 107?Chevy454 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 18:50:
[afbeelding]
Eerst 1 uur dry brine en daarna een rub erop gestrooid. Niet te dik. Op de Q met wat kersenhout op 107C. 3-1,5-1 methode.
Ik heb tot dusver alleen nog met de minionmethode gewerkt op mijn Weber (nog niet zo lang in bezit) en met 5 brandende briketten erbij loopt de temp langzaam op naar 140/150 graden terwijl ik de onderste luchttoevoer bijna dicht heb staan (Fire-up kokosbriketten). Moet ik voor temps rond de 100 een snakemethode gebruiken? Moet nog flink aan mijn temperatuur controle werken
Maar ik denk dat het meestal wel prima is als je tussen de 100 en de 110 blijft, zo nauwkeurig komt het (denk ik) ook weer niet
Erg mooi. Zit zelf ook te kijken om een meubel te maken deze zomer. Was aan het kijken naar steigerbuis (zoals bij jou) maar schrok toch van de prijs als je het zo allemaal bij elkaar ging optellen..Roeligan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:42:
Buitenkeuken
roeligan[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Oude buitenkeuken
Als je dan 2 tegelijk bouwt, kun je 1 verkopen voor 4x kostprijs, waardoor je dus gratis een eigen tuinmeubel hebt ;-)R0y. schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:25:
[...]
Erg mooi. Zit zelf ook te kijken om een meubel te maken deze zomer. Was aan het kijken naar steigerbuis (zoals bij jou) maar schrok toch van de prijs als je het zo allemaal bij elkaar ging optellen..
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Waterbak tempert de ketel temperatuur. Zeker als deze direct boven de briketten ligt. Dan kook je het water wat veel energie kost.Gadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:35:
Ik lees vaak dat mensen de 107 graden aanhouden (waar komt die 107 vandaan, waarom niet 105 of 110?) en hoe hou je hem zo mooi op 107?
Ik heb tot dusver alleen nog met de minionmethode gewerkt op mijn Weber (nog niet zo lang in bezit) en met 5 brandende briketten erbij loopt de temp langzaam op naar 140/150 graden terwijl ik de onderste luchttoevoer bijna dicht heb staan (Fire-up kokosbriketten). Moet ik voor temps rond de 100 een snakemethode gebruiken? Moet nog flink aan mijn temperatuur controle werken
Het effect is tweeledig. Je kookt water dus al zet je de schuiven volledig open, je zal niet boven de 115C komen totdat je water op is. Natuurlijk wil je dat niet hebben maar zo kan je wel beetje beter beheersen.
Doordat je water kookt heb je ook hoge lucht vochtigheid. Rook blijft beter kleven aan vochtige objecten. Omdat de ketel vol is met waterdamp zal het vlees minder vocht kunnen eruit persen (de lucht kan maar zoveel gram vast houden). Je vlees wordt sneller warmer (al zat dit maar minuten zijn op een hele lange sessie.
Voor mij is de waterbak alleen voor de rooksmaak in het begin. Daarna bij het bijvullen van de briketten moet ik ook serieus gaan knijpen wil ik de temperatuur omlaag hebben.
107C komt van 225F. Maar doordat je met waterbak werkt kom je moeilijk hierboven. (Mits je bak groot genoeg is).
Met picanha is de waterbak wel handig. Je kan op het einde de schuiven volledig open gooien zonder dat de temperatuur stijgt tijdens het low-en-slow gedeelte. En haast direct op 200C beginnen te fakkelen bij een reverse sear.
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 12-06-2017 20:20 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik neem aan dat je begrijpt dat dat een reactie was op iemand die schrijft dat bbq de goorste manier is om te koken en een heel cleane manier om de boel aan te krijgen weg zet als bullshitGadgeteer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:35:
[...]
lol je maakt het zo wel heel erg fout om aanmaakblokjes te gebruiken. Koop de goeie en het probleem met stinken is er niet en volgens mij roken de goeie ook niet zo (de mijne zijn vochtig geweest, die zijn niet representatief... sorry buurvrouw). Residu blijft in je brikettenstarter (of eronder) achter, geen last van.
Proeven als je rommel gebruikt, vast en zeker maar wie dat doet kan beter gewoon gaan koken zonder bbq.
Zelf geen moeite met (goede) blokjes hoor.
Is vrij straightforward, ik maak die dingen vaker, dus heb geen tekeningen. Verder is de weber geschoefd (check een pagina ofzo terug). Op een paar foto's heb ik er een close up van (rvs houtdraaibouten).Tito129 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:42:
[...]
Gaaf, zoiets staat ook nog op mijn kluslijst. Hoe heb jij de bevestiging Weber, tafel gedaan.
Lijkt wel met touw?
Je moet het niet bij de gamma halen, daar wordt je niet vrolijk van. Ik was €230 kwijt voor de buizen, en het boven + onderblad iets van €150.R0y. schreef op maandag 12 juni 2017 @ 17:25:
[...]
Erg mooi. Zit zelf ook te kijken om een meubel te maken deze zomer. Was aan het kijken naar steigerbuis (zoals bij jou) maar schrok toch van de prijs als je het zo allemaal bij elkaar ging optellen..
RatPack #814
Mensen doen altijd vermoeden dat steigerhout goedkoop is, maar dat is het dus niet. Je bent zo 150 euro kwijt aan hout. Lastig om een tafel voor meer dan 600 euro te verkopen.Jan_V schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:06:
[...]
Als je dan 2 tegelijk bouwt, kun je 1 verkopen voor 4x kostprijs, waardoor je dus gratis een eigen tuinmeubel hebt ;-)
Je moet wel goede adressen hebben. Ik krijg bij de houthandel goede prijs (iig op steigerhout, op Douglas iets minder). En momenteel is de kamado erg populair, en mensen willen best een dure tafel voor bij hun dure ei
RatPack #814
Die bruine ecoblokjes (geperst hout? bamboe? karton? geen idee maar werkt goed) en vooral de wokkels (met een beetje was) werken perfect. Geen stank, weinig van nodig, geen residu, met 1 vlam aan. En zo veel veiliger dan mensen die er een halve fles spiritus op gooienUltraSub schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:13:
Zelf geen moeite met (goede) blokjes hoor.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
De wijzen komen uit het Oosten!
Mag ik vragen hoe je aan die Pizza / grill expansie komt voor op de Weber ?Roeligan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:42:
Buitenkeuken
Oude buitenkeuken
RatPack #814
De week erop beginnen aan de tuin en dan ein-de-lijk mijn eigen overkapping van 3x2 waar een tafel/werkplek over de hele breedte komt, 57" en 47" webers en een rookton ga ik erin verwerken. Dat is het plan in ieder geval, al twijfel ik nog of ik de rookton behoudt. Die paar keer dat ik vis rook, kan ook wel op de bbq.
Zodra de overkapping staat maar eens een nieuwe tafel gaan bouwen. De huidige die ik met de oude schuttingdelen heb gemaakt is wel aan vervanging toe.
[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 13-06-2017 09:55 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
zow, dat zijn premium prijzen voor een aluminium ring + tempmeterjimmya3 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:18:
[...]
Mag ik vragen hoe je aan die Pizza / grill expansie komt voor op de Weber ?
Gebruik hem zeker 1-2 keer per maand, geld meer dan waard

RatPack #814
Meestal Beef&Steak. Extra bevleesde ribs en goede butt/nek stukken. Ook de worsten en burgers zijn goed te doen.MrVegeta schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:01:
Hebben jullie nog voorkeur qua site om vlees te bestellen?
Zoonlief was vorig jaar goed te spreken over hun gildehoen vleugeltjes.
RatPack #814
Als ik het bij de Karwei laat droppen: Beef & Steak.
Aalvink stuurt het gekoeld, Beef & Steak stuurt het ingevroren.
K to the KillaZ
RatPack #814
Meestal haalde ik mijn Picanha wel bij de slager, echter is dat zo populair geworden (moest altijd op bestelling) dat hij nu standaard in het schap ligt en de prijs van 16 eur/kg naar 22 eur/kg is gegaan.
K to the KillaZ
Dus dan kan ik net zo goed online (nu nog alleen bij b&s gedaan) bestellen.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Iemand ervaring met de Hanos? Kan je daar een pasje aanvragen als je geen horeca-bestemming hebt als ondernemer?
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Eens per maand halen we dan voor € 50,- ofzo wat en dan in de vriezer. Vriezen jullie in? Liever niet natuurlijk, maar een paar weken vind ik nog wel te overbruggen.
[ Voor 30% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-06-2017 10:42 ]
Anoniem: 35872
Makkelijk af te halen en geen gedoe met verzending.
Zojuist weer wat ribbels besteld voor komend weekend..
Zaterdag ophalen, zondag op de Q.
Vraagt volgens mij ook niet heel veel, spare ribs 7,25 per kilo. Die staan echt hoog op de to-do lijst
Klinkt goed. Ik ben ook wel benieuwd naar de site.StealthyPeanut schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:38:
Voor een bbq-sessie haal ik het hier in de buurt bij een slachterij. Beste vlees wat ik ooit op heb en nog goedkoper dan bij de slager ook (want je mist een schakel). Mogelijkheden zijn eindeloos; 4 x 200gram rib-eye van 2cm dik etc. etc. Alles via de website te bestellen en dag erna af te halen
.
Eens per maand halen we dan voor € 50,- ofzo wat en dan in de vriezer. Vriezen jullie in? Liever niet natuurlijk, maar een paar weken vind ik nog wel te overbruggen.
Ik bestel zelf het meeste via Aalvink, met de Makro als backup. De laatste bestelling bij Aalvink, voor de verjaardag van mijn vrouw + voorraad, ging echter niet goed. PostNl vond dat het pakket beschadigd was en stuurde het terug. Ik meldde dit bij Aalvink en binnen 2 uur had ik het geld op de (PayPal) rekening. Ik had echter nog geen vlees, dus moest ik die avond alsnog naar de Makro.
De volgende dag kreeg ik het pakket alsnog geleverd van PostNl. Waarschijnlijk lag er wat condenswater om het pakket en is het daarom teruggestuurd (maar uiteindelijk toch bij mij afgeleverd). Helaas voor mij was al het vlees al dusdanig opgewarmd (15graden kern) dat ik het zekere voor het onzekere heb genomen en het heb weggegooid.
10% kortingscode voor Aalvink:
Volgens mij zijn die net zo losjes als de MakroMalt007 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:36:
Haal eigenlijk alles bij de Sligro, maar daar moet je wel een zakelijke pas voor hebben.
Iemand ervaring met de Hanos? Kan je daar een pasje aanvragen als je geen horeca-bestemming hebt als ondernemer?
Dat kwam volgens mijn slager omdat er bijna geen vraag is naar de picanha met een dikke vetlaag. En de twee keer dat ik het zo serveerde (churrasco style?) was het commentaar fors...(en waren vrouwen minder welkom...)Tinusvolkel schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:23:
1x bij mijn slager geweest voor een picanha, maar die had ze alleen liggen zonder vetlaag, maar als ik het 2 weken van te voren aangaf dan leverde hij ze met vetlaag.
Dus dan kan ik net zo goed online (nu nog alleen bij b&s gedaan) bestellen.
Heb in het verleden bij Beef&Steak besteld, beviel goed. Tegenwoordig vaak pakket via koopeenkoe.nl (ook bijzondere dingen als Wagyu-pakket en nu is er een echte Angus onderweg), varkensvlees eten wij eigenlijk nooit, heel zelden een keer spek/bacon. Soms een los Picanha-steakje via de lokale AH, gourmetschotels van de lokale slager. Geen echte behoefte meer om nog andere te proberen, maar wie weet toch nog eens doen..zo zit er bijvoorbeeld geen goede visboer echt lekker in de buurt hierMrVegeta schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:01:
[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 13-06-2017 11:45 ]
AalvinkMrVegeta schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:01:
Ja, ik heb een Hanos pasje ergens voor mijn eigen bedrijfje wat ik ooit heb gehad. Kan er nog steeds gewoon kopen, idem als Sligro. Bedrijf bestaat al een paar jaar niet meerMalt007 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:36:
Haal eigenlijk alles bij de Sligro, maar daar moet je wel een zakelijke pas voor hebben.
Waarom zou het vlees beter zijn bij een slachterij als bij de slager? Mijn slager heeft een eigen slachterij, dus als ik iets speciaals wil kan het altijd met een paar dagen geleverd worden, maar dan kan ik net zo goed online bestellenStealthyPeanut schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:38:
Voor een bbq-sessie haal ik het hier in de buurt bij een slachterij. Beste vlees wat ik ooit op heb en nog goedkoper dan bij de slager ook (want je mist een schakel). Mogelijkheden zijn eindeloos; 4 x 200gram rib-eye van 2cm dik etc. etc. Alles via de website te bestellen en dag erna af te halen
.
En ja, ik vries vlees in, ik zou niet weten waarom ik het liever niet zou invriezen eigenlijk. Heb een eigen vacumeermachine, gaat altijd prima, maar meestal blijft het toch niet langer dan een paar maanden in de vriezer.
Koop een koe of varken vind ik echt veel te duur voor wat je er voor krijgt.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat hoeft niet beter te zijn, maar wel goedkoper in ons geval, dus alleen maar fijn. En nog lekkerder dan de slagers ook. Er zitten hier 3 slagers in ons dorp en 1 ervan haalt z'n vlees er ook. De rest niet; dat proef je wel.St@m schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:47:
[...]
[...]
Waarom zou het vlees beter zijn bij een slachterij als bij de slager? Mijn slager heeft een eigen slachterij, dus als ik iets speciaals wil kan het altijd met een paar dagen geleverd worden, maar dan kan ik net zo goed online bestellen
Vacuüm zal ik ook eens naar gaan kijken. Nu is het gewoon "verpakt" en nog niet vacuüm, maar dit is niet ideaal en kristalliseert wat snel.En ja, ik vries vlees in, ik zou niet weten waarom ik het liever niet zou invriezen eigenlijk. Heb een eigen vacumeermachine, gaat altijd prima, maar meestal blijft het toch niet langer dan een paar maanden in de vriezer.
Cass Casey schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:50:
Waar zit die slachterij? Wil ook wel eens direct van een slachterij bestellen om eens te proberen.
Dat is hier in de buurt;CodeIT schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:12:
[...]
Klinkt goed. Ik ben ook wel benieuwd naar de site.
http://www.jos-havermans.nl/
[ Voor 18% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-06-2017 12:28 ]
Mag ik eens vragen wat je ongeveer kwijt was voor de steigerbuizen, blad etc? Ik zelf zit te twijfelen tussen een Kamado Big Joe 2017 model inc onderstel of een Primo Oval XL en dan zelf een tafel te maken aangezien een Primo onderstel €750,- kostRoeligan schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:42:
Buitenkeuken
Oude buitenkeuken

Nou, dat ie prijzig is, klopt wel. Maar niet zo prijzig. ;-) Hier heb je voor 1852 een pakket met onderstel, zijtafels, vuurscheider, pook, houtskool, enz. De kale Oval L is 1450.wishmaster1986 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:20:
...aangezien een Primo onderstel €750,- kost
EDIT: Excuus. Dat is voor de Large. Maar ook voor de XL ben je wel goedkoper uit dan 750.
[ Voor 9% gewijzigd door Cass Casey op 13-06-2017 13:36 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Anoniem: 669425
Wat is mijn set-up:
2x 22" Fornetto Razzo Smokers
2x 57cm Weber GBS
1x Keg Broil King 4000
1x Auplex 22" Kamado
1x WGA
Eigen catering bedrijf, dus vandaar de kleine hoeveelheid aan bbq's
Ja, heb ook een pasje omdat ik een klein IT bedrijfje heb gehad jaren geledenMalt007 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:36:
Welke bevalt je het beste? Ik heb ook een BKK 4000, toppertje is dat.Anoniem: 669425 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:44:
Leuk topic.. kom hier per toeval op uit!
Wat is mijn set-up:
2x 22" Fornetto Razzo Smokers
2x 57cm Weber GBS
1x Keg Broil King 4000
1x Auplex 22" Kamado
1x WGA
Eigen catering bedrijf, dus vandaar de kleine hoeveelheid aan bbq's
Bij elkaar zo'n €395,- (incl rvs bouten, houtlijm en schuurpapier) Blad is 5cm douglas, onderplank is 2.4cm douglaswishmaster1986 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:20:
[...]
Mag ik eens vragen wat je ongeveer kwijt was voor de steigerbuizen, blad etc? Ik zelf zit te twijfelen tussen een Kamado Big Joe 2017 model inc onderstel of een Primo Oval XL en dan zelf een tafel te maken aangezien een Primo onderstel €750,- kost
RatPack #814
Dat is een lastige vraag.. De BKK is makelijk te vervoeren en gaat niet zo snel kapot in tegenstelling tot de kamado. Maar mijn 2 Fornetto smokers zijn toch wel hetgeen wat ik het meeste gebruik. Puur voor de kwaliteit, de constante factor en de capaciteit.Malt007 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:55:
[...]
Welke bevalt je het beste? Ik heb ook een BKK 4000, toppertje is dat.
Voor thuis gebruik ik het liefste gewoon mijn Webertje!
Capaciteit kan ik me voorstellen van de smokers tov de BKK, maar hoe zit dat dan met de kwaliteit en constante factor?Anoniem: 669425 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:59:
[...]
Dat is een lastige vraag.. De BKK is makelijk te vervoeren en gaat niet zo snel kapot in tegenstelling tot de kamado. Maar mijn 2 Fornetto smokers zijn toch wel hetgeen wat ik het meeste gebruik. Puur voor de kwaliteit, de constante factor en de capaciteit.
Voor thuis gebruik ik het liefste gewoon mijn Webertje!
De BKK is qua constante factor en kwaliteit gelijk aan de Fornetto, ik doelde dan meer op dat dunne blikken gebeure van de WSM's van Weber..Malt007 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:00:
[...]
Capaciteit kan ik me voorstellen van de smokers tov de BKK, maar hoe zit dat dan met de kwaliteit en constante factor?
Ah op die manier. Zat al te kijken naar die smokers, ziet er inderdaad goed uit maar daar is de prijs ook naar. Wat serveer je zoal met je catering en wat is je specialiteit?Anoniem: 669425 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:02:
[...]
De BKK is qua constante factor en kwaliteit gelijk aan de Fornetto, ik doelde dan meer op dat dunne blikken gebeure van de WSM's van Weber..
Wij richten ons momenteel heel erg op culinaire bbq! Toch wel de geijkte gerechten zoals een Pulled Pork, Ribs, Vis etc, maar dan culinair opgediend met meerdere bijgerechten.Malt007 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:03:
[...]
Ah op die manier. Zat al te kijken naar die smokers, ziet er inderdaad goed uit maar daar is de prijs ook naar. Wat serveer je zoal met je catering en wat is je specialiteit?
We hebben meerdere specialiteiten en dat zijn Pulled Pork, onze zelfgemaakte worsten, onze warm gerookte zalm op plank en zelfgemaakte gevulde hamburgers

RatPack #814
Eigenlijk vind ik tot nu toe alleen de worsten die ik zelf gemaakt heb top maar daar zit zoveel tijd en werk in dat ik ze niet altijd op voorraad heb. Ben dus op zoek naar een leuk alternatief hiervoor.
Hoe bereiden jullie worsten eigenlijk? Voorheen deed ik dat altijd direct, maar gerookt zijn ze eigenlijk veel beter, duurt alleen wat langer dan.
Worsten doe ik nooit direct
Ik had dit pakket in gedachten. Met zo van als we het doen dan doen we het gelijk goed.Cass Casey schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:33:
[...]
Nou, dat ie prijzig is, klopt wel. Maar niet zo prijzig. ;-) Hier heb je voor 1852 een pakket met onderstel, zijtafels, vuurscheider, pook, houtskool, enz. De kale Oval L is 1450.
EDIT: Excuus. Dat is voor de Large. Maar ook voor de XL ben je wel goedkoper uit dan 750.
https://www.meerbarbecue....ml?id=12722474&quantity=1
Maar ja voor dat bedrag heb je ook een KBJ compleet met onderstel.
Dank je, iets om te onthouden dus. Ziet er ook nog goed uit namelijk.Roeligan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:58:
[...]
Bij elkaar zo'n €395,- (incl rvs bouten, houtlijm en schuurpapier) Blad is 5cm douglas, onderplank is 2.4cm douglas
Ik heb het zo gedaan:Tito129 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:42:
[...]
Lijkt wel met touw?
https://www.instagram.com/p/BH4ltGqASls/
https://www.instagram.com/p/BH9ti-ygSF3/
Dan hoef je niet in de Weber te boren.
Doen jullie nog zout in de rubs? Ik ga het er deze keer uitlaten en ga mijn volgende creatie apart zouten. Het zout is eigenlijk het enige wat voorbij de oppervlakte van het vlees kruidt, vind het altijd zonde als na een nacht in de koelkast het vlees vocht kwijtraakt door het zout, en de rest van de rub een soort wegspoelt.
Verder een chili kookboek aangeschaft met veel verschillende chili recepten. Daar ga ik ook eens aan beginnen, want een goeie chili met een beetje rook van de bbq is toch wel een van de lekkerste dingen op aarde.
[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 13-06-2017 16:00 ]
Het hout moet je inderdaad niet bij lokale bouwmarkten halen of zo, dan is het inderdaad wel prijzig. Maar even zoeken naar een goede houthandel kan behoorlijk schelen in de totaalprijs.grote_oever schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:00:
[...]
Mensen doen altijd vermoeden dat steigerhout goedkoop is, maar dat is het dus niet. Je bent zo 150 euro kwijt aan hout. Lastig om een tafel voor meer dan 600 euro te verkopen.
Uiteraard blijft het natuurlijk wel tijd intensief om te maken.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Mijn weber (GBS Touch) heeft maar 1 handvat, plus ik vind 2 punten te weinig om iets te fixeren. Ik heb ook gedacht aan schroefduime zoals ergens hierboven aangegeven, maar ook dat lijkt me niet stevig. (maar misschien ben ik een zeikerd)iscara schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:42:
[...]
Ik heb het zo gedaan:
https://www.instagram.com/p/BH4ltGqASls/
https://www.instagram.com/p/BH9ti-ygSF3/
Dan hoef je niet in de Weber te boren.
RatPack #814
Ik zou hem gewoon op een plateau zetten. Zonder het onderste gedeelte eraf te schroeven. Zo hou je hem nog orgineel voor de toekomst en kun je hem altijd wegwerken.Roeligan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:34:
[...]
Mijn weber (GBS Touch) heeft maar 1 handvat, plus ik vind 2 punten te weinig om iets te fixeren. Ik heb ook gedacht aan schroefduime zoals ergens hierboven aangegeven, maar ook dat lijkt me niet stevig. (maar misschien ben ik een zeikerd)
op deze manier staat die bij mij echt stabiel hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.Roeligan schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:34:
[...]
Mijn weber (GBS Touch) heeft maar 1 handvat, plus ik vind 2 punten te weinig om iets te fixeren. Ik heb ook gedacht aan schroefduime zoals ergens hierboven aangegeven, maar ook dat lijkt me niet stevig. (maar misschien ben ik een zeikerd)
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Ik zit eer zelf aan te denken om gewoon Ikea keukenkastjes + lades te kopen en hier zelf houten panelen/planken tegen te schroeven.Hari-Bo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:54:
Heeft er iemand nog een duidelijke bouwtekening voor het maken van een buitenkeuken met een ladesysteem, deurtjes zijn voor mij no-go dan zit je altijd moeilijk te doen met de spullen achterin. Zit ook nog te spelen met het idee om een massief houten meubel van marktplaats te halen en deze aan te passen is waarschijnlijk ook nog goedkoper.
Ik heb zelf momenteel een eiken bureautje omgetoverd tot barbecuemeubel.hier hangt een weber 47 in. het werkt mooi en kost geen drolHari-Bo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:54:
Heeft er iemand nog een duidelijke bouwtekening voor het maken van een buitenkeuken met een ladesysteem, deurtjes zijn voor mij no-go dan zit je altijd moeilijk te doen met de spullen achterin. Zit ook nog te spelen met het idee om een massief houten meubel van marktplaats te halen en deze aan te passen is waarschijnlijk ook nog goedkoper.
Zo zag hij er vorig jaar uit; inmiddels is hij ook voorzien van wielen.

En hij is ook voorzien van een hoes, omdat hij in de winter niet naar binnen kan;
https://www.beschermhoeso...ecuehoes-124-zilver.html#
dit is een heel degelijke hoes, en mooi zwart
edit: foto toegevoegd
[ Voor 27% gewijzigd door spank_mojoo op 14-06-2017 10:56 ]
Mijn idee is om een knap dressoir/tafel te kopen van massief hout welke ik nog kan aanpassen, het voordeel is dat je al een solide basis hebt ipv met steigerhout aan de gang te gaan.spank_mojoo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:30:
[...]
Ik heb zelf momenteel een eiken bureautje omgetoverd tot barbecuemeubel.hier hangt een weber 47 in. het werkt mooi en kost geen drolmaar ik moet wel zeggen dat het voelt als een houtje-touwtje oplossing.
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Daar binnen zou ik dan gewoon een keukenkastje zien te verwerken met laden, met soft close kun je mooie dingen maken lijkt mij!Hari-Bo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:09:
[...]
Mijn idee is om een knap dressoir/tafel te kopen van massief hout welke ik nog kan aanpassen, het voordeel is dat je al een solide basis hebt ipv met steigerhout aan de gang te gaan.
En standaard keukenkastje is fineer hout dat ga ik niet gebruiken, het moet wel degelijk zijn.Martinusz schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:13:
[...]
Daar binnen zou ik dan gewoon een keukenkastje zien te verwerken met laden, met soft close kun je mooie dingen maken lijkt mij!
Vanavond eens rondkijken op marktplaats wat er te vinden is in de buurt.
[ Voor 9% gewijzigd door Hari-Bo op 14-06-2017 10:28 ]
Op internet zijn veel website met bouwtekeningen van steigerhout. Zelf heb ik ooit een bank gemaakt en dit was prima zelf te doen met twee linker handen:Hari-Bo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:54:
https://www.karwei.nl/advies/tuin/buitenkeuken
https://bouwtekeningen-st.../buitenkeuken-zelf-maken/
Ik heb zelfs aanpassingen aan de tekeningen gemaakt. Vooral handig omdat de sites ook precies aangeeft hoeveel hout je nodig hebt. Makkelijk kopen.
Fred's bouwtekeningen heeft er heel veel, maar hier moet je een betaalde account voor hebben (en het schijnt niet zo zuiver te zijn, gezien de meeste ook gratis te downloaden zijn):
https://www.fredsbouwtekeningen.nl/pp/
[ Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 14-06-2017 13:28 ]
Dit topic is gesloten.