Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.809 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
franssie schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:47:
Briketten en gas proef ik ook niet, houtskool in de kamado proef je wel, zeker met lang en laag (zo zeer zelfs dat mijn vriendin haar eten liever op de gasgrill heeft vanwege de rooksmaak). Sowieso grappig al die mensen die ecobrasa kokos fantastisch vinden (en het is goed spul daar niet van) omdat het geen smaak en weinig rook geeft maar tegelijkertijd gas verafschuwen ... :+

Als het buiten is en heet of warm vind ik het al goed 8)
Gelukkig kun je op houtskool hogere temps halen dan op gas, blijft er naast de smaak en de bonding met je buren dus nog een voordeel voor houtskool ;)

Koken op gas doe je in de keuken, in de tuin gebruik je houtskool :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:49
Dus voor korte sessies, zeg een uur of 3, kun je beter houtskool gebruiken door de hogere temperatuur?
Een combo van kokos briketten en houtskool is dat niks, beste van beide werelden? :)

Dit alles met een open BBQ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Arjantje72 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:40:
Dus voor korte sessies, zeg een uur of 3, kun je beter houtskool gebruiken door de hogere temperatuur?
Een combo van kokos briketten en houtskool is dat niks, beste van beide werelden? :)

Korte sessies gas, langere sessies kamado met houtskool.

Mijn hoofdreden: voor langere sessies is houtskool zuiniger. Ik wil niet urenlang mijn gas bbq aan hebben, vind ik zonde voor al de gas.

Let op, neem wel een gas bbq dat heet genoeg kan worden.

Maar goed, het gevoel van fikkie steken heb je niet met gas :)

[ Voor 5% gewijzigd door MM99 op 01-05-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Als ik de tijd heb gaat de Weber aan. Bij minder tijd of grote gezelschappen pak ik ook de gas-bbq erbij. Ten eerste omdat het oppervlak van het rooster groter is maar ook omdat het sneller op temp is. Temperatuur is wel afhankelijk van je grote van je branders.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Arjantje72 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:40:

Open BBQ is anders dan eentje met een deksel. Bij open werk je bijna alleen met directe hitte en dat kan mits je dun vlees gebruikt dat snel klaar of ook rauw te eten is, of de dikkere stukken eerst voorgaart in je oven (of sous vide als je wilt).
Combo van beiden wordt wel gebruikt, ook met echt hout en briketten.
Het voordeel van een deksel is dat je uiteindelijk een hetelucht oven maakt waardoor je veel meer controle en tijd hebt om je gerechten te bereiden (en ja een appeltaart of brood behoort dan ook tot de mogelijkheden).

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 01-05-2017 19:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MM99 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:50:
[...]

Korte sessies gas, langere sessies kamado met houtskool.

Mijn hoofdreden: voor langere sessies is houtskool zuiniger. Ik wil niet urenlang mijn gas bbq aan hebben, vind ik zonde voor al de gas.

Let op, neem wel een gas bbq dat heet genoeg kan worden.

Maar goed, het gevoel van fikkie steken heb je niet met gas :)
Ik doe het eerder andersom. Lange sessies met gas en rook-box. Makkelijker op temperatuur te houden m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:22:
[...]

Ik doe het eerder andersom. Lange sessies met gas en rook-box. Makkelijker op temperatuur te houden m.i.
En daar zit nu juist de lol in, de controle over de temperaturen.

Een gasbbq is niets mis mee, maar haalt wel een deel van de lol weg bij een low en slow

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FreshMaker schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:25:
[...]

En daar zit nu juist de lol in, de controle over de temperaturen.

Een gasbbq is niets mis mee, maar haalt wel een deel van de lol weg bij een low en slow
Voor mij zit de lol in het bereiden van een goed stuk vlees. Als ik mensen hoor zeggen dat het extreem lekker vinden, is mijn missie geslaagd.

Of dat dan op gas, kolen of gerecyclede kranten gebeurt vind ik minder belangrijk.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 01-05-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een kanaal met leuke bereidingen, en mooie natuurshots

YouTube: AlmazanKitchen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:07
Vandaag een rib eye steak gemaakt van 1,3kg deze paste net aan op de Kegg :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7B2eVc6.jpg

De kern tot 50 graden en daarna kwartier laten rusten in alu folie met onderstaand resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Nx3sUT.jpg

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

MikeyMan schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:22:
[...]

Dan gebruik je een complete gasfles per sessie ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Hari-Bo schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:59:
Vandaag een rib eye steak gemaakt van 1,3kg deze paste net aan op de Kegg :9~

[afbeelding]

De kern tot 50 graden en daarna kwartier laten rusten in alu folie met onderstaand resultaat.

[afbeelding]
Heerlijk, een tomahawk. Van mij mag het nog wel wat roder. Let op met onder folie dat je daarmee je knapperigheid kwijt raakt en als het te strak zit dat je vlees zo maar een graad of 3-5 doorgaart.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
coelho schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:06:
[...]

Heerlijk, een tomahawk. Van mij mag het nog wel wat roder. Let op met onder folie dat je daarmee je knapperigheid kwijt raakt en als het te strak zit dat je vlees zo maar een graad of 3-5 doorgaart.
Klopt ja dat is natuurlijk persoonlijk ben zelf niet zo'n fan van roder vlees, vind dit rood genoeg. :9

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MM99 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:56:
[...]

Dan gebruik je een complete gasfles per sessie ofzo?
Neejoh, valt mee. Om op 100-120 graden te blijven staat er één brander op laag vermogen. Twintig-dertig uur op een fles lukt wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik liep vanmiddag in de Jumbo rond, zie ik dat ze daar ook kokosbriketten verkopen! Volgens mij een zak van 3 kilo voor iets van €5.

Iemand die deze ooit heeft geprobeerd en iets over de kwaliteit kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
pilskes schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:48:
Ik liep vanmiddag in de Jumbo rond, zie ik dat ze daar ook kokosbriketten verkopen! Volgens mij een zak van 3 kilo voor iets van €5.

Iemand die deze ooit heeft geprobeerd en iets over de kwaliteit kan vertellen?
Doe het niet, supermarkt is 99% drama. Waarom zou je je vlees verpesten door goedkoop spul?

Zelf zweer ik bij Flamy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wackmack schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:05:
[...]

Doe het niet, supermarkt is 99% drama. Waarom zou je je vlees verpesten door goedkoop spul?

Zelf zweer ik bij Flamy.
Is dat onderbouwt uit eigen dan wel andermans ervaring of een aanname op basis van prijs en winkel?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Tsurany schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:07:
[...]

Is dat onderbouwt uit eigen dan wel andermans ervaring of een aanname op basis van prijs en winkel?
Beide... Heel heel soms uit nood eens een zakje moeten halen, en weer een negatieve ervaring. Zo duur is een doos Flamy briketten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
Wackmack schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:05:
[...]

Zelf zweer ik bij Flamy.
De kokosbriketten van de AH zijn anders helemaal niet slecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De briketten uit de supermarkt zijn prima als je ff een uurtje ofzo wilt grillen..
Ze geven veel as, en roken in het begin behoorlijk.
Vorig jaar veel de weber briketten gebruikt (heb nog een halve zak over). Dit omdat ik net begonnen was met BBQ'en en dacht dat Weber goed was. Op zich zijn ze prima, maar dit jaar voor het eerst de ecobrasa's gebruikt, en ik wil eigenlijk niet meer terug..
Die weber briketten verbrand ik wel een keer wanneer ik een keer ga grillen of wat moinkballs ga maken. Maar daarna komen ze er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 17:17
En met jou nog 1000 andere Remko.

Misschien moeten wij zelf hier eens een keer een vergelijkend waren onderzoek doen qua kolen, briketten etc. Ik merk dat het lijstje bij de buren (volgens mij bbq genootschap) al in geen tijden meer is bijgehouden.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Paganstars schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:31:
En met jou nog 1000 andere Remko.

Misschien moeten wij zelf hier eens een keer een vergelijkend waren onderzoek doen qua kolen, briketten etc. Ik merk dat het lijstje bij de buren (volgens mij bbq genootschap) al in geen tijden meer is bijgehouden.
sowieso zijn de ecobrasa briketten goed. Ik had hiervoor ook altijd weber, omdat die al beter waren dan de briketten uit de buurtsuper. Maar de ecobrasa briketten maakt ook dat ik niet meer terug wil. Kost wel wat extra (valt an sich nog wel mee) maar je merkt het wel degelijk met het bbq-en. Minder as en minder rook als ze heet zijn.

Ik blijf ze gewoon bestellen. Voor de grap bestel ik ook nog wel eens andere briketten om te vergelijken. Als ik ervaringen heb zal ik ze hier wel posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Ik gebruik eigenlijk alleen cocogreen snap of in uiterste nood ecobrasa. Qua houtskool eigenlijk alleen Dammers restaurant kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Paganstars schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:44:
Ik gebruik eigenlijk alleen cocogreen snap of in uiterste nood ecobrasa. Qua houtskool eigenlijk alleen Dammers restaurant kwaliteit.
Ervaringen met de cocogreen ? en waar bestel je ze ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Ik wil ook meedoen met testen, zal binnenkort ook eens wat "merk" briketten en kolen kopen en bevindingen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wackmack schreef op maandag 1 mei 2017 @ 23:21:
[...]

Beide... Heel heel soms uit nood eens een zakje moeten halen, en weer een negatieve ervaring. Zo duur is een doos Flamy briketten niet.
Duur niet, maar je moet ze vrijwel altijd bestellen. Dan komen er weer verzendkosten bij en moet je eigenlijk grote voorraden bestellen om het rendabel te houden. Ik zou liever lokaal kopen en dan met iets mindere kwaliteit genoegen nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Vandaag een complete heatermeter gescoord, nu nog een manier vinden om een fan aan te sluiten op mijn Weber One Touch Premium. Zit te kijken naar de servo manier zodat ik geen gat hoef te boren.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Tsurany schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:17:
[...]

Duur niet, maar je moet ze vrijwel altijd bestellen. Dan komen er weer verzendkosten bij en moet je eigenlijk grote voorraden bestellen om het rendabel te houden. Ik zou liever lokaal kopen en dan met iets mindere kwaliteit genoegen nemen.
Het is iets meer gedoe ja. Vorig jaar heb ik met 5 plaatsgenoten een pallet houtkools gekocht. Uit me hoofd zaten we met ze vijven per zak €10,- voor 15kg. Het was via 123houtskool maar zie net dat de site niet meer bestaat, jammer want het houtskool is net op.

Gisteren drie hele mooie BBQ boeken binnen gekregen. Alle 3 hele diverse boeken. De eerste is echt een bijbel voor mij, heel leerzaam als je meer over vlees wilt weten. 2e boek is echt een koffietafel boek. 3e boek is vooral heel veel uitleg.

Vleesbijbel - alles over rund & kalf, varken en lam
Auteur: Gertjan Kiers

Smokey goodness 2 - het next level barbecueboek
Auteur: Jord Althuizen

Het vuur de baas - alle geheimen van het BBQ Genootschap
Auteur: Dhr. Dennis van Koutrik

Hier nog een leuk verslagje, http://www.bbq-nl.com/201...ligt-nu-in-de-winkel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Leuke tips hier :)

Ben zelf redelijk fanatieke BBQ'er en doe dat het hele jaar door.
Heb al jaren een grote Weber en gebruik momenteel kokos briketten (Sligro) en dat bevalt erg goed.
Dit weekend weer een pulled pork gemaakt (nu dus met kokos ipv normale briketten) en die was grandioos, al zeg ik het zelf :)

Wil op korte termijn misschien een rookoven kopen want dat is iets wat me erg leuk lijkt.
Met name om een zalm, makreel etc te kunnen roken.
Dit mede omdat ik van het weekend bij een tuincentrum een visboer gezien heb die daar zijn eigen zalm en paling rookte. Hij gebruikte een grote RVS kast maar dat is voor mij natuurlijk te groot :)
Stuk zalm mogen proeven en dat was verschrikkelijk lekker.

[ Voor 3% gewijzigd door Iusedto op 02-05-2017 10:39 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrDwazo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 15:25
MrDwazo in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creat..."
Na lang rondneuzen op het internet en veel inspiratie opgedaan te hebben zelf ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken een BBQ-tafel voor de Weber Original Kettle Premium 47 cm gemaakt.

Afmeting 160B * 80D * 90H
Hout: Douglas

BBQ-TafelResult

[ Voor 9% gewijzigd door MrDwazo op 02-05-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Gri77ie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:47:
[...]

Ervaringen met de cocogreen ? en waar bestel je ze ?
Gebruik cocogreen nu iets meer dan een jaar zowel prive als zakelijk, ik ben volgens mij de enige in Nederland die ze verkoopt aan de consument!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Paganstars schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Gebruik cocogreen nu iets meer dan een jaar zowel prive als zakelijk, ik ben volgens mij de enige in Nederland die ze verkoopt aan de consument!
ik heb je pm gestuurd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 12-09 13:37
MrDwazo schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:50:
Na lang rondneuzen op het internet en veel inspiratie opgedaan te hebben zelf ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken een BBQ-tafel voor de Weber Original Kettle Premium 47 cm gemaakt.

[afbeelding]
Super nice! Online tekening gevolgd voor het bouwen of ben je gewoon zelf zo handig :). Wat voor hout heb je gebruikt?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22

[afbeelding]
Simpel maar gaaf :) ga binnenkort ook zoiets maken denk ik, voor een 47cm weber + WGA erop te zetten.
Er is wat gereedschap onderweg die dit makkelijker maakt, dus leuk projectje binnenkort >:)
krizzziz schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:27:
[...]

Super nice! Online tekening gevolgd voor het bouwen of ben je gewoon zelf zo handig :). Wat voor hout heb je gebruikt?
Douglas staat erbij ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

[afbeelding]
Heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

[afbeelding]
Hele gave kast hoor ! Ziet er erg goed uit.

Als de tuin af is ga ik ook een projectje beginnen voor mijn Weber 57 cm en Gas BBQ. Die wil ik graag in een tafel hebben. Maar goed... eerst de tuin en de beschoeiing realiseren. Dat gaat in eerste instantie wel weer genoeg geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Wackmack schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:16:
[...]

Het is iets meer gedoe ja. Vorig jaar heb ik met 5 plaatsgenoten een pallet houtkools gekocht. Uit me hoofd zaten we met ze vijven per zak €10,- voor 15kg. Het was via 123houtskool maar zie net dat de site niet meer bestaat, jammer want het houtskool is net op.

Gisteren drie hele mooie BBQ boeken binnen gekregen. Alle 3 hele diverse boeken. De eerste is echt een bijbel voor mij, heel leerzaam als je meer over vlees wilt weten. 2e boek is echt een koffietafel boek. 3e boek is vooral heel veel uitleg.

Vleesbijbel - alles over rund & kalf, varken en lam
Auteur: Gertjan Kiers

Smokey goodness 2 - het next level barbecueboek
Auteur: Jord Althuizen

Het vuur de baas - alle geheimen van het BBQ Genootschap
Auteur: Dhr. Dennis van Koutrik

Hier nog een leuk verslagje, http://www.bbq-nl.com/201...ligt-nu-in-de-winkel.html
Vorig jaar "opgelicht" door 123houtskool. Gelukkig via paypal, dus kreeg geld weer retour. mail adres van paypal betaling ging geloof ik ook naar ahmednogwat@mail.ru :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Roeligan schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Vorig jaar "opgelicht" door 123houtskool. Gelukkig via paypal, dus kreeg geld weer retour. mail adres van paypal betaling ging geloof ik ook naar ahmednogwat@mail.ru :+
Ja? Naar zeg. Vorig jaar hadden toch veel mensen van BBQ Genoodschap een prima deal maar dat is dus opgehouden. Straks maar weer eens kijken voor een mooie inkoopactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
ALs je het een beetje handig doet, dan kan Dammers vaak ook wel iets met grote orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
Een tijdje geleden een zakje houtskool kolengruis van de aldi gekocht. Dat doe je toch ook maar een keer...

Morgen ga ik briketten en houtskool halen bij Hot Devil. Ze hebben een afhaalpunt dicht tegen de Nederlandse grens, voor de tweakers uit het warme zuiden van NL. Ze kunnen verzenden, maar de meerprijs bij lage volumes maakt het minder interessant.

Tegen 20 mei heeft de wederhelft een aantal collega's uitgenodigd, dus moet ik nog wat oefenen he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Zijn er mensen die hun eigen houtskool wel eens hebben gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:12

Hoicks

Techno!

Ik ben ook begonnen met mijn BBQ mobiel. 140x60x85 (bxdxh) Daarin in een metalen ring (die loshangt van het hout) verzonken, mijn Weber 47 met gietijzeren rooster. Zijkanten en achterkant wordt afgewerkt met verticaal geplaatste Douglas planken en er komt nog een aslade en kastje in. Als blad ga ik waarschijnlijk natuurstenen tegels gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://pub.hoicks.com/bbqsmall.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Hoicks op 02-05-2017 13:19 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Prachtige meubels.
Ik wilde dat ik zo handig was :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
MM99 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:49:
Zijn er mensen die hun eigen houtskool wel eens hebben gemaakt?
Dat wil je echt niet zelf gaan maken de hoeveelheid rook die je ermee creëert kan je een gemiddelde woonwijk volledig in de mist zetten. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
Paganstars schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:37:
ALs je het een beetje handig doet, dan kan Dammers vaak ook wel iets met grote orders.
Misschien tijd voor een inkoopactie op dit forum. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Iusedto schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:49:
Prachtige meubels.
Ik wilde dat ik zo handig was :)
Haha. Ik vind mezelf helemaal niet zo handig. Maar een goede afkortzaag, meetlint en heel veel 90 graden metalen beugeltjes doen wonderen. :-P

Ik had voornamelijk nog heel veel hout liggen dat ik niet gebruikte en toen m'n vriendin zei dat het weg moest heb ik maar een goede bestemming bedacht :-P

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Net een mail gehad van Hornbach n.a.v. mijn garantieverzoek op mijn Tenneker Q (roest). Ik mag hem omruilen voor het vernieuwde model of krijg een tegoedbon (prima opgelost door Hornbach!).

Omdat de Tenneker (TC Drum) die ik had, in koud weer haast niet op temperatuur te krijgen is, hoef ik het nieuwe model eigenlijk niet. Ik kies dus voor de tegoedbon (100 euro).
We waren al aan orienteren naar een nieuwe Q zodat we ook een koudweer sessie konden doen zo af en toe, en ik hoopte betaalbaar een Kamado achtige te scoren, helaas is het bedrag van een geode kamado niet te verantwoorden voorlopig (verhuisplannen) dus ik denk dat het toch een Weber zal worden.

Hornbach verkoopt ook Webers maar ik zag een Weber met het GBS system voor 269,- euro. Online spotte ik al een voor 237,-. Ik overweeg dus te kiezen voor de tegoedbon om er accessoires voor te halen, weet alleen nog niet welke accessoires ik zou willen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Hari-Bo schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:51:
[...]

Misschien tijd voor een inkoopactie op dit forum. :+
Mwah ik heb nog een kleine 600kg aan kokosbriketten liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Gadgeteer schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:16:
Net een mail gehad van Hornbach n.a.v. mijn garantieverzoek op mijn Tenneker Q (roest). Ik mag hem omruilen voor het vernieuwde model of krijg een tegoedbon (prima opgelost door Hornbach!).

Omdat de Tenneker (TC Drum) die ik had, in koud weer haast niet op temperatuur te krijgen is, hoef ik het nieuwe model eigenlijk niet. Ik kies dus voor de tegoedbon (100 euro).
We waren al aan orienteren naar een nieuwe Q zodat we ook een koudweer sessie konden doen zo af en toe, en ik hoopte betaalbaar een Kamado achtige te scoren, helaas is het bedrag van een geode kamado niet te verantwoorden voorlopig (verhuisplannen) dus ik denk dat het toch een Weber zal worden.

Hornbach verkoopt ook Webers maar ik zag een Weber met het GBS system voor 269,- euro. Online spotte ik al een voor 237,-. Ik overweeg dus te kiezen voor de tegoedbon om er accessoires voor te halen, weet alleen nog niet welke accessoires ik zou willen hebben ;)
Ik heb de GBS bij fonq op mijn verlanglijstje :)F

Van het weekend Easterwood style Spareribs gemaakt. De ribs waren heerlijk, een bite wordt hier wel gewaardeerd, maar zeker bij de grotere ribs is mijn compact echt te laag.

Bbq

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 02-05-2017 15:25 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Wat ik mij afvroeg,nu ik de bbq heb hangen in mijn meubel. Zou het zin hebben om de onderkant (met uitzondering van het luchtgat) te isoleren met steenwol? Pizzaovens isoleren ze ook op deze wijze en Rockwool geeft aan dat steenwol 1000c gemakkelijk aan kan.

Ik ben benieuwd of dat nog wat zou doen met het langer en stabieler op temperatuur houden van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
KillaZ schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Ik heb de GBS bij fonq op mijn verlanglijstje :)F
Verschillende aanbieders blijbaar voor dat bedrag ;)
Ik zit nu dus vooral te twijfelen welke accessoires ik allemaal wil hebben... luxeprobleem denk ik ;)

Hoe belangrijk is een hoes voor een weber die in wintermaanden binnen staat? In de zomer staat hij buiten en zal hij vast geregeld een regenbui op zijn kop krijgen. Ook zal hij in de winter zo nu en dan buiten staan in de vochtige tuin, zal dan de volgende dag weer in de schuur gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 02-05-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

:9
Gadgeteer schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:26:
[...]

Verschillende aanbieders blijbaar voor dat bedrag ;)
Ik zit nu dus vooral te twijfelen welke accessoires ik allemaal wil hebben... luxeprobleem denk ik ;)

Hoe belangrijk is een hoes voor een weber die in wintermaanden binnen staat? In de zomer staat hij buiten en zal hij vast geregeld een regenbui op zijn kop krijgen. Ook zal hij in de winter zo nu en dan buiten staan in de vochtige tuin.
Die hoezen van Weber zijn belachelijk qua kwaliteit (zeker voor wat ze kosten). Ik doe maximaal een jaar met 1 hoes. Ik gebruik nu al enkele jaren zonder en dat gaat prima (zolang emaille maar niet beschadigd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik had een Weber hoes voor mijn compact, die heeft het 1 seizoen volgehouden. Uitgedroogd en al kon ik hem uit elkaar trekken.

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
KillaZ schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:28:
Ik had een Weber hoes voor mijn compact, die heeft het 1 seizoen volgehouden. Uitgedroogd en al kon ik hem uit elkaar trekken.
Oke... fck hoes, 40 euro meer voor andere accessoires :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gadgeteer schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:26:
Hoe belangrijk is een hoes voor een weber die in wintermaanden binnen staat? In de zomer staat hij buiten en zal hij vast geregeld een regenbui op zijn kop krijgen. Ook zal hij in de winter zo nu en dan buiten staan in de vochtige tuin, zal dan de volgende dag weer in de schuur gaan.
Het blijft een gebruiksvoorwerp, in het begin is iedereen er panisch over.
Hier stond er 3cm sneeuw erop toen we de Q hebben aangestoken.
Ik zie geen sporen na 1 winter.

Gewoon blijven gebruiken, dan krijg je ook geen schimmels

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Chevy454 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:36:
[...]

Het blijft een gebruiksvoorwerp, in het begin is iedereen er panisch over.
Hier stond er 3cm sneeuw erop toen we de Q hebben aangestoken.
Ik zie geen sporen na 1 winter.

Gewoon blijven gebruiken, dan krijg je ook geen schimmels
Heb zelf geen Weber ervaring, de ervaring met mijn Tenneker hebben gezorgd dat ik me over roest wel zorgen maak helaas. Wel, de tijd zal het leren uiteindelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mijn Weber kettle staat al zeker 6 jaar buiten zonder hoes, geen enkel probleem, zolang er niets beschadigd is, krijg je ook geen roest. Een beetje roest op de randjes kan denk ik ook geen kwaad, krijg je er ook wel afgepoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier netjes een weber hoes eromheen, na een jaar nog geen enkel probleem met de hoes, BBQ staat van maart tot oktober-november buiten.
Gewoon voorzichtig de hoes er op en af halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:26
Er zijn twee soorten hoezen, de lichtgrijze en de zwarte. De lichtgrijze is rotzooi, de zwarte van betere kwaliteit, die houdt het bij mij al 4 jaar vol, terwijl de grijze na 1 seizoen stuk was.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier heb ik ook de zwarte hoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb sinds een jaar een Jamie Oliver sizzler premium (redelijk vergelijkbaar met de Weber original kettle), die staat zonder hoes in de tuin. Heeft de winter prima overleefd zonder roesten e.d..

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDwazo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 15:25
krizzziz schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:27:
[...]

Als basis een bestaande tekening gepakt en deze aangepast (zie: http://www.rtlniels.nl/bbq/bbq-meubel/)

Met een afkortzaag, meetlint en voldoende hout kom je een eind :-).

Gebruikt hout idd Douglas (blank en geïmpregneerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Pino schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:06:
Er zijn twee soorten hoezen, de lichtgrijze en de zwarte. De lichtgrijze is rotzooi, de zwarte van betere kwaliteit, die houdt het bij mij al 4 jaar vol, terwijl de grijze na 1 seizoen stuk was.
Die zwarte is ook crap. Droogt uit in de zon en gaat scheuren. Geld ook niet waard.
Voor mijn eitje heb ik mijn moeder van lasdoek een hoes laten maken. Die kan er ook op als het ei nog loeiheet is en die leeft waarschijnlijk over 10 jaar nog steeds. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Paganstars schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Mwah ik heb nog een kleine 600kg aan kokosbriketten liggen 8)7
Dat is een flinke voorraad ja, waarschijnlijk ook voor de verkoop misschien een gereduceerd tweakers tarief om dit nieuwe merk te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Uiteraard! Stuur maar een pb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Paganstars schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Wat ik me afvraag, omdat ze wat kleiner zijn dan Ecobrasa, vallen ze bij een weber dan niet eerder door het kolen rooster, waardoor je ze minder lang kan gebruiken?

Ik begin net pas met wat anders doen dan direct grillen, maar lees nu al even mee en laatst voor het eerst wat naast de kolen gelegd op het rooster :*) was erg lekker. Binnenkort maar eens een bierkip proberen (hoewel ik nog niet weet hoe dat gaat passen op een 47 cm weber).

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

uniquorn schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:45:
[...]

Binnenkort maar eens een bierkip proberen (hoewel ik nog niet weet hoe dat gaat passen op een 47 cm weber).
Simpel. Briketten rondom leggen, met zilverfolie afblokken en dan het blik op het kolentooster en daar weer de kip op.

Gewone rooster gebruik je dan gewoon even niet. Wel zorgen voor een vleesthermometer. Kip moet GOED gaar zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoicks op 02-05-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Hoicks schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:55:
[...]

Simpel. Briketten rondom Lehiggen, met zilverfolie afblokken en dan het blik op het kolentooster en daar weer de kip op.

Gewone rooster gebruik je dan gewoon even niet. Wel zorgen voor een vleesthermometer. Kip moet GOED gaar zijn.
Thermometer heb ik al, gebruik ik ook in de oven. De tip van alufolie is wel erg fijn, had ik nog niet aan gedacht d:)b

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 19:49
Hoicks schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:18:
Ik ben ook begonnen met mijn BBQ mobiel. 140x60x85 (bxdxh) Daarin in een metalen ring (die loshangt van het hout) verzonken, mijn Weber 47 met gietijzeren rooster. Zijkanten en achterkant wordt afgewerkt met verticaal geplaatste Douglas planken en er komt nog een aslade en kastje in. Als blad ga ik waarschijnlijk natuurstenen tegels gebruiken.

[afbeelding]
Dat wordt ook wel een serieus meubel, mooi werk. Ik zou voor het blad niet kiezen voor natuursteen, dit is erg gevoelig voor (vet)vlekken. Met keramische tegels bereik je dezelfde uitstraling en is veel beter schoon te houden.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
uniquorn schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:45:
[...]

Wat ik me afvraag, omdat ze wat kleiner zijn dan Ecobrasa, vallen ze bij een weber dan niet eerder door het kolen rooster, waardoor je ze minder lang kan gebruiken?

Ik begin net pas met wat anders doen dan direct grillen, maar lees nu al even mee en laatst voor het eerst wat naast de kolen gelegd op het rooster :*) was erg lekker. Binnenkort maar eens een bierkip proberen (hoewel ik nog niet weet hoe dat gaat passen op een 47 cm weber).
Ik weet niet hoe groot de gaten zijn maar op mijn Napoleons heb ik er geen last van. Ze zijn exact de helft van ecobrasa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
WGA rooster

Zo nieuwe spullen in de WGA gezet, zier er toch wel strak uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Hoicks schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:25:
Wat ik mij afvroeg,nu ik de bbq heb hangen in mijn meubel. Zou het zin hebben om de onderkant (met uitzondering van het luchtgat) te isoleren met steenwol? Pizzaovens isoleren ze ook op deze wijze en Rockwool geeft aan dat steenwol 1000c gemakkelijk aan kan.

Ik ben benieuwd of dat nog wat zou doen met het langer en stabieler op temperatuur houden van het ding.
Denk het wel. Zorg wel inderdaad voor goede lucht toevoer​. Het zal je Weber wel stabieler temperatuur geven. En het zal zuiniger worden. Minder warmte verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

MM99 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:11:
[...]

Denk het wel. Zorg wel inderdaad voor goede lucht toevoer​. Het zal je Weber wel stabieler temperatuur geven. En het zal zuiniger worden. Minder warmte verlies.
Interessant. Zou ik alleen nog iets moeten bedenken dat er geen water tussen de Weber en het tafelblad op de isolatie lekt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Hoicks schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:10:
[...]

Interessant. Zou ik alleen nog iets moeten bedenken dat er geen water tussen de Weber en het tafelblad op de isolatie lekt......
Zoiets misschien? https://www.zamro.nl/prod...-vuurvaste-afdichtingskit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:43
Geronimoos schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:26:
[...]

Dat wordt ook wel een serieus meubel, mooi werk. Ik zou voor het blad niet kiezen voor natuursteen, dit is erg gevoelig voor (vet)vlekken. Met keramische tegels bereik je dezelfde uitstraling en is veel beter schoon te houden.
Inderdaad, vorig jaar natuursteen in de tuin laten leggen en dat zie je terug in de bbq hoek qua spatten en vlekken. Paar buien regen erover en het is wel weer weggetrokken maar ik leg nooit geen natuursteen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26
Ik heb zelf een aluminium plaat gekozen van 600x600x3mm. Had ook voor rvs kunnen gaan maar dat was weer net wat prijziger en kosten liepen al aardig op van mijn meubel projectje. Afdakconstructie werkt ook aardig maar er is nog wel wat finetuning bij nodig.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM99 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:11:
[...]

Onderkant isoleren zal je iets winst opleveren, maar de meeste warmte verlies je door de deksel. Warmte stijgt nu eenmaal.

Ik zou er evt een ombouw opzetten zodat de wind er geen vat op heeft, of je moet de deksel isoleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:06:
[...]

Onderkant isoleren zal je iets winst opleveren, maar de meeste warmte verlies je door de deksel. Warmte stijgt nu eenmaal.

Ik zou er evt een ombouw opzetten zodat de wind er geen vat op heeft, of je moet de deksel isoleren..
Ik denk dat ik het isoleren laat voor wat het is. Kitten kan niet omdat er tussen de Weber en het blad ruim 1cm speling komt. Bovendien kan ik de Weber er nu nog gemakkelijk uitpakken als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Hoicks schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Ik denk dat ik het isoleren laat voor wat het is. Kitten kan niet omdat er tussen de Weber en het blad ruim 1cm speling komt. Bovendien kan ik de Weber er nu nog gemakkelijk uitpakken als dat nodig is.
En kachelband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:31

backupdevice

Boeh!

Wat zijn de plannen voor dit weekend mede pitmasters?

Hier staat een brisket en Ribeye op de agenda

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Erwin schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:39:
[...]

Inderdaad, vorig jaar natuursteen in de tuin laten leggen en dat zie je terug in de bbq hoek qua spatten en vlekken. Paar buien regen erover en het is wel weer weggetrokken maar ik leg nooit geen natuursteen meer...
Natuursteen heeft tijd nodig. Heb het op de hele begane grond binnen en in de tuin als terras. Eerste jaar was het een gigantisch drama. Aanraken en 4 weken een handafdruk. Toen binnen bij iedere dweilbeurt Caroline zeep met lijnzaadolie gebruikt en nu kan die vloer echt gewoon alles hebben. Buiten heb ik de eerste twee jaar geimpgregneerd en daarna geen zin meer in. Als er nu een halve picanha overheen lekt zie ik dat 3-4 dagen en dan is het weg.

Maar ik ken de reactie: "dat doe ik nooit meer!", zei ik toen ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zo ondertussen ook enthousiast geworden om een meubeltje te maken, ga waarschijnlijk de Ikea Bekvam voor 15,- op de kop tikken, daar kunnen we iets moois van maken voor de WGA :)

Is er trouwens animo voor een apart topic voor de Weber Go Anywhere?
Ik weet dat er een aantal mensen stiekem een WGA hebben in dit topic. Het lijkt mij leuk om hacks, tips specifiek voor dit model te delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
backupdevice schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:54:

Zaterdagavond verjaardag en zondag Fcutrecht, helaas dus geen bbq plannen dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars

Helemaal niets :( ff rust aan de kop! De week erna heb ik op zaterdag een workshop en op zondag een partij van 20 man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Heeft het voordelen om een Weber bij een bbq speciaalzaak te kopen ipv bij een andere shop?

Ik zie her en der aanbiedingen voor de GBS 57 cm Special editie bijvoorbeeld inclusief seargrate voor ~320 euro maar die zijn vooral bij de online shops die bbq's naast hun overige assortiment aanbieden. Een RVS rooster en seargrate tegen zo'n 80 euro verschil met een standard GBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gadgeteer schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:47:
Heeft het voordelen om een Weber bij een bbq speciaalzaak te kopen ipv bij een andere shop?

Ik zie her en der aanbiedingen voor de GBS 57 cm Special editie bijvoorbeeld inclusief seargrate voor ~320 euro maar die zijn vooral bij de online shops die bbq's naast hun overige assortiment aanbieden. Een RVS rooster en seargrate tegen zo'n 80 euro verschil met een standard GBS.
Ligt een beetje aan de shop. Hetzelfde verhaal of je een tv online, bij de mediamarkt of de elektronicaboer in het dorp moet kopen.
Garantie, voorlichting, service en andere zaken spelen allemaal mee. Maar de bbq zelf zal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Iemand ervaring met een Vortex? Klik

Lijkt mij wel interessant om mee te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Een buurman van me was afgelopen weekend ook bezig met het bouwen van een BBQ tafel voor een kamado. Ik zit er zelf sterk aan te denken om een bekvam tafeltje bij mijn GBS neer te zetten. Ik mis nu wel wat ruimte om spul neer te kunnen leggen/zetten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 12:08
Van de Week een Weber RVS GBS 57cm rooster gekocht op de duitse amazon voor 40 euro, scheelt toch weer 20 euro. Kunnen we die dit weekend eens ff lekker testen. Het oude rooster is zon 7 jaar oud en bijna niet meer schoon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 12:55

Denk dat ik er een picanha op gooi en eens weer MOINK-balls of zo maak. En ik zag pas mooie entrecotes liggen bij de Makro. Ook lekker voor vrijdagavond.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Paganstars schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:14:

Ziet er op het eerste oog wel leuk uit, maar je houdt volgens mij niet veel indirecte ruimte over. Een sparerib zal al niet lukken. Zelf heb ik een rvs plaat gemaakt waarmee ik een stuk kan afsluiten, zodat ik dat vol kan gooien met briketten, en de overige ruimte is dan indirect.Voor tekeningen kan je zoeken op smokenator, op een duitse website staan voorbeelden. Ook niet ideaal, want de warmte zit aan 1 kant, en het stuk wat aan de andere kant bij het deksel zit krijgt dus een stuk minder warmte. In de praktijk echter heb ik er niet veel last van en kan ik me er prima mee redden.

Dat probleem heb je ook in zekere mate met een Kamado, de warme lucht die langs de deflector plaat stroomt is een stuk warmer dan de lucht die in het midden van het rooster is.

Ben er nog over aan het denken. Ik wil al een tijdje sate lilit met vis maken, ziet er erg leuk uit (citroengras ipv stokjes enzo), en ik moet binnenkort het een en ander klaarmaken voor wat vegetariers, dus kan ik alvast wat proberen. Jaja, vegetarisch, maar wel vis eten...

[ Voor 19% gewijzigd door elhopo op 03-05-2017 11:49 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

elhopo schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:43:
[...]
Ben er nog over aan het denken. Ik wil al een tijdje sate lilit met vis maken, ziet er erg leuk uit (citroengras ipv stokjes enzo), en ik moet binnenkort het een en ander klaarmaken voor wat vegetariers, dus kan ik alvast wat proberen. Jaja, vegetarisch, maar wel vis eten...
Wat altijd een succes is bij vegetariers is halloumi. Dat is een soort van kaas dat beetje tussen feta en mozerrela inzit en te grillen is. Zeer aan te raden.
Daarnaast had ik laatst voor een vegetarische vriendin rodebiet burger klaar gemaakt, was ook een succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
MM99 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:53:
[...]

Wat altijd een succes is bij vegetariers is halloumi. Dat is een soort van kaas dat beetje tussen feta en mozerrela inzit en te grillen is. Zeer aan te raden.
Daarnaast had ik laatst voor een vegetarische vriendin rodebiet burger klaar gemaakt, was ook een succes.
Bedankt, die bietenburgers zien er ook best leuk uit! Gaan we proberen. Halloumi heb ik toevallig vorige week geprobeerd, en dat is best leuk. Het kaasje zelf heeft niet veel smaak, maar gegrild door de salade of op een burger is het best leuk, en weer eens wat anders!

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Laatst online: 12:55
Qua vegetarische maaltijden heb ik erg weinig fantasie. Maar we hebben (helaas) in de vriendenkring een vegetariër, dus ik moet wel... Maar dan wordt het meestal een salade van gegrilde groenten. Paprika's blakeren in de houtskool, rode bieten 'caveman style' (dus met schil en al tussen de kolen en na x-aantal minuten eruit en schillen: erg lekker!) en gegrilde aubergine en courgette.

Ik zal de bietenburger eens googlen. Wel leuk idee.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Cass Casey schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:05:
Qua vegetarische maaltijden heb ik erg weinig fantasie. Maar we hebben (helaas) in de vriendenkring een vegetariër, dus ik moet wel... Maar dan wordt het meestal een salade van gegrilde groenten. Paprika's blakeren in de houtskool, rode bieten 'caveman style' (dus met schil en al tussen de kolen en na x-aantal minuten eruit en schillen: erg lekker!) en gegrilde aubergine en courgette.

Ik zal de bietenburger eens googlen. Wel leuk idee.
Hahaha wil je het nog mooier hebben; ik run een bbq business, maar mijn vrouw is vega. Een van de andere koks heeft ook een vega vriendin...

@MM99 kan jij mij het recept voor die bietenburger eens geven?

Favoriet hier; goede camembert op de q. Leggen op een cederplank en daarna midden openen!
Coeur de Boeuf (tomaat) uithollen vullen met een mengsel van chioggia bieten, knoflook, paprika en halloumi (pezo naar smaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Paganstars schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:14:

Waar heb je in hemelsnaam een temp voor nodig die nog hoger ligt dan zonder dat ding? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Paganstars schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:29:
[...]

@MM99 kan jij mij het recept voor die bietenburger eens geven?
:$ Ik had die bij Jumbo gehaald :$ Het was een "last-minute" vegetarier. Dus had niet echt tijd om zelf iets te maken.
Zag er zoiets iets uit https://superscanner.nl/i...ietenburger-2-stuks.2.png

Maar als ik zo online recepten kijk, ziet het er naar uit dat het moeite waard is om zelf een keer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
alki schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:16:
Van de Week een Weber RVS GBS 57cm rooster gekocht op de duitse amazon voor 40 euro, scheelt toch weer 20 euro. Kunnen we die dit weekend eens ff lekker testen. Het oude rooster is zon 7 jaar oud en bijna niet meer schoon te krijgen.
Oh dat is handig, heb je een link want ik wil er ook nog een aanschaffen. Het scheelt trouwens meer dan 20 euro want ik kom ze alleen boven de 70 euro in NL tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

SuperKneus schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:25:
[...]

Oh dat is handig, heb je een link want ik wil er ook nog een aanschaffen. Het scheelt trouwens meer dan 20 euro want ik kom ze alleen boven de 70 euro in NL tegen.
Bij Action was er laatst trouwens RVS grill plaat van 47 CM voor 2.50. De kwaliteit zal vast niet zelfde zijn als van Weber, maar voor dit bedrag kan je altijd testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 12:08
MM99 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:39:
[...]

Bij Action was er laatst trouwens RVS grill plaat van 47 CM voor 2.50. De kwaliteit zal vast niet zelfde zijn als van Weber, maar voor dit bedrag kan je altijd testen.
Die past niet op de 57 :+
Pagina: 1 ... 45 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.