Valide, in het kader van "er zijn geen domme vragen"St@m schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:34:
[...]
Vind je? Ik ga ervan uit dat ze dit wel hebben getest (bij fatsoenlijke thermometers). Ik vind het geen valide vraag in ieder geval.
In extremis zal het inderdaad invloed hebben, maar ( niet gehinderd door echte kennis ) de natuurkunde heeft het ook over overbrengingswarmte e.d
De probe zit in het vlees, zou de stralingswarmte de probe verhitten, zou dan dat stukje waar het metaal het vlees raakt ook niet 'eerder' gaar zijn ?
Of tempert de massa van het vlees juist de probe, en geeft hij lagere temperaturen weer ?
No offence, @MM99 maar dit is ECHT een nerd/tweakers vraag
Wil je het echt proberen, moet je zo'n fast thermometer erbij nemen ( en niet één van 5€ ) en de temperatuur meten vlak bij de vaste probe in het vlees.
probeer het uit, neem het lange deel in je hand, die zou rond de 37C ( lichaamstemp ) moeten zijn.MM99 schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:04:
Als ik op de foto's kijk, lijkt het niet of alles uit één stuk staat, en niet echt een aparte sensor punt zit:
[afbeelding]
Maar geloof het direct.
Maar ok, even los van de temperatuur, ik geloof dat de metaal het dan misschien beïnvloed, maar hoe zit het effect op vlees? want dat metaal wordt wel degelijk warm. Zorgt dat er niet voor dat de vlees extra gaar wordt op de plekken dat het de metalen pin aanraakt?
edit: even vanuit gaat dat de pin heletijd in blijft zitten.
Als de thermometer daar in de buurt komt, klopt jouw stelling
[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 24-04-2017 18:16 ]