Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.842 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:50
Vanochtend even bezig geweest met aanpassing op mijn WSM grotere wielen eronder van 12,5cm en aan elkaar verbonden om het stabieler te maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bnNIbx6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iZgyJB2.jpg

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:52
UltraSub schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:12:
Het ging mij inderdaad om die smaak ja :)

Maar waarom een controller:
- als je het vaak doet is de sensatie van kijk mij eens goed zijn met temp regelen wel over
- bij lange runs is het toch wel relaxed als je gewoon ff boodschappen kunt gaan doen
- het gemak van overal gewoon kunnen zien wat de (kern)temps doen
- automatisering, omdat het kan, we blijven tweakers
- alerts
- integratie in domotica middels API's (hier op de roadmap)
- de zekerheid bij een prijzig stuk vlees als je met vrienden behoorlijk aan het bier zit (tijd gaat dan soms toch sneller dan je denkt O-) )

Met een ei is het sowieso al simpel temperatuur stabiel houden. Die dingen zijn rock solid als ze even draaien. Op de weber heb ik het nooit gedaan overigens.
Wat voor controller heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heeft iemand van jullie die Meater al in huis? Zag dat iig 1 persoon em had volgens de comments op Kickstarter dus het lijkt erop dat ie wel degelijk wordt uitgeleverd/bestaat :P

Ben happy met mijn Maverick maar blijf het een grappig concept vinden :)

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 16-03-2017 10:25 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
In principe is een Ei ook een aardige oven inderdaad, zeker met een flinke waterbak bovenop je deflector.

Ik denk dat ik van het weekend een looflighter ga halen, maakt het gebruik van de bbq nog toegankelijker omdat je niet hoeft te rommelen met stinkende aansteekblokjes en het is vooral een stuk sneller. Iemand ervaring mee hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je krijgt er de meest waardeloze briketten mee aan. (al gebruik je natuurlijk geen briketten in een ei).
Ik ben er in elk geval heel erg blij mee. Niet warm genoeg, beetje extra blazen en je hebt zo je temperatuur bereikt.

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 16-03-2017 12:03 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26
2Dutch schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:25:
Heeft iemand van jullie die Meater al in huis? Zag dat iig 1 persoon em had volgens de comments op Kickstarter dus het lijkt erop dat ie wel degelijk wordt uitgeleverd/bestaat :P

Ben happy met mijn Maverick maar blijf het een grappig concept vinden :)
Ik heb hem nog niet in ieder geval, als je block heb besteld is het langer wachten ;)
Maar die heb ik niet besteld :p

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
The Fatal schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:20:
[...]

Wat voor controller heb je precies?
Heatermeter v5 by @Nosmo., die heeft toen een batch gemaakt waar ik op tijd bij was gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_-_b
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-06 21:58
Lache, ik wist niet dat Nosmo ook op Tweakers zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Allen,

Ik kwam opeens de primo oval large tegen... en las hier goede dingen over... zelfs dat hij beter zou zijn dan de BGE... heeft iemand ervaring met de primo oval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
Binnenkort eindelijk iets meer plaats, een overkapping en een tuin.
We hebben een huisje gekocht, en 1 van mijn eerste vragen: Waar zet ik de BBQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/69iknsrjD5A3Vnr2WJe4KsFH/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rzRwh8vUxmOS2c4udxmyvwNi/thumb.jpg

Mijn eerste gedachte was:
Fijn! Overdekt BBQ'en, dicht bij de bijkeuken en dicht bij je gasten.

Daarna dacht ik, hmm, als ik ga roken is dat wellicht niet zo prettig voor de gasten en al dat rook is waarschijnlijk ook niet zo fijn voor de overkapping (vet etc?).

Idee is dus tegen dat plantenbakding-geval (tzt ook een meubel/tafel laten maken waar de 57 in kan).

Heel veel tekst en eigenlijk niet veel duidelijkheid: maar hoe zouden jullie dit aanpakken?
Iets van een buis/afzuiging maken? Of zou het met het vet tegen het plafond wel meevallen?

Andere optie is natuurlijk de BBQ helemaal aan de andere kant van de tuin tegen schutting zetten en daar een overkapping maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
UltraSub schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Heatermeter v5 by @Nosmo., die heeft toen een batch gemaakt waar ik op tijd bij was gelukkig :)
Ik doe mee met de huidige heatermeter ronde en dat is maar goed ook de maverick 732 is overleden, de levering is ergens in april.
NeutraleTeun schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:57:
Binnenkort eindelijk iets meer plaats, een overkapping en een tuin.
We hebben een huisje gekocht, en 1 van mijn eerste vragen: Waar zet ik de BBQ.

[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn eerste gedachte was:
Fijn! Overdekt BBQ'en, dicht bij de bijkeuken en dicht bij je gasten.

Daarna dacht ik, hmm, als ik ga roken is dat wellicht niet zo prettig voor de gasten en al dat rook is waarschijnlijk ook niet zo fijn voor de overkapping (vet etc?).

Idee is dus tegen dat plantenbakding-geval (tzt ook een meubel/tafel laten maken waar de 57 in kan).

Heel veel tekst en eigenlijk niet veel duidelijkheid: maar hoe zouden jullie dit aanpakken?
Iets van een buis/afzuiging maken? Of zou het met het vet tegen het plafond wel meevallen?

Andere optie is natuurlijk de BBQ helemaal aan de andere kant van de tuin tegen schutting zetten en daar een overkapping maken.
Ik ga ook voor een buitenkeuken wordt een kapschuur van 6x3 meter moet alleen inderdaad nog iets bedenken voor de afvoer van rook wordt waarschijnlijk een stille afzuig installatie.

Afbeeldingslocatie: https://gadero.nl/uploads/webshop/kapschuur-lisse.png

[ Voor 69% gewijzigd door Hari-Bo op 16-03-2017 20:25 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zo'n oplossing is mij momenteel iets te gortig, eerst nog de andere (belangrijkere) verbouwingen/aanpassingen.
Het is alleen jammer dat je (ik) dan verder moet lopen en dat onprettig is met vies weer.
Dus als het onder de huidige overkapping gaat, dan graag!

Een schouw/pijp boven de BBQ monteren zou al een deel moeten oplossen onder de natuurkundige wetten? Vraag me alleen af of dat voldoende is, desnoods een axiaal-ventilator erboven.

[ Voor 26% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-03-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Ah, daar is het BBQ topic :)

Heeft iemand een tip waar ik bij mij in de buurt (Nuenen, Eindhoven) houtsnippers kan scoren? Ik wil vanavond weer eens wat gaan roken, maar tot mijn grote schrik ben ik door mijn voorraad heen geraakt zonder dat door te hebben. Voorheen werd je bij onze lokale Intratuin (enorme megastore in Nuenen) doodgegooid met alles wat BBQ gerelateerd was, waaronder de grote zakken Weber houtsnippers, maar nu ligt er he-le-maal niets... Ook onze lokale Boerenbond en Praxis hebben niets liggen...

Ik kan natuurlijk online bestellen, maar daar ben ik voor vanavond niet mee geholpen... Iemand tips?

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 12:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Freggel_United schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:13:

Heeft iemand een tip waar ik bij mij in de buurt (Nuenen, Eindhoven) houtsnippers kan scoren? Ik wil vanavond weer eens wat gaan roken, maar tot mijn grote schrik ben ik door mijn voorraad heen geraakt zonder dat door te hebben. Voorheen werd je bij onze lokale Intratuin (enorme megastore in Nuenen) doodgegooid met alles wat BBQ gerelateerd was, waaronder de grote zakken Weber houtsnippers, maar nu ligt er he-le-maal niets... Ook onze lokale Boerenbond en Praxis hebben niets liggen...

Ik kan natuurlijk online bestellen, maar daar ben ik voor vanavond niet mee geholpen... Iemand tips?
Geen andere bouwmarkt of tuincentrum in de buurt? En soms heeft een AH ook nog wel wat barbecueartikelen. Ik heb er wel eens houtsnippers gescored.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:53

http://www.bbqshopbrabant.nl/houtskool-en-rookhout/

Son en breugel; geen Ervaring mee maar kan je proberen, iets verder kan je nog naar Schijndel; de Wit.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

Even naar Wim Vink van BarbecuePlein bellen. Die zit in Breugel.

edit:
Paganstars schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:52:

http://www.bbqshopbrabant.nl/houtskool-en-rookhout/

Son en breugel; geen Ervaring mee maar kan je proberen, iets verder kan je nog naar Schijndel; de Wit.
Benieuwd wie daar achter zit. Wist niet dat we nóg een BBQ winkel hadden in Son en Breugel.

[ Voor 18% gewijzigd door coelho op 17-03-2017 15:26 ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:53
Haha ik ook niet ouwe.. Googlefu 😂

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Hey Tweakers Pitmaster!

Wat gaan we maken vandaag? Ik heb net een mooie lamsrack in de marinade gezet.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
backupdevice schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:17:
Hey Tweakers Pitmaster!

Vandaag niets waait enorm hier mooi dagje om een kapschuur uit te zoeken :) , gisteren wel weer een l&s sessie spareribs en zalm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hey Tweakers Pitmaster!

Babybacks klaar staan hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:52
Hier ligt een kip rolade op de wga :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hey Tweakers Pitmaster!

Niks want mevrouw wou eens uit eten gaan. Wijze les, kook thuis :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Eerste keer lam vandaag. Goed gelukt , volgende keer wel meer maken.

Nu 3 x de Kamado Joe gebruikt en man o man wat een machtig stuk gereedschap is dat zeg!Het divide & conquer system is echt super makkelijk echt inovatief!

[ Voor 83% gewijzigd door backupdevice op 19-03-2017 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
backupdevice schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:15:
Eerste keer lam vandaag. Goed gelukt , volgende keer wel meer maken.

Nu 3 x de Kamado Joe gebruikt en man o man wat een machtig stuk gereedschap is dat zeg!Het divide & conquer system is echt super makkelijk echt inovatief!
Ik ga zaterdag bij het luxebuitenleven kijken voor de Joe en ook even BGE en Basterd. Ben benieuwd naar het nieuwe model Joe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:57

Tacoos

i am i

Tacoos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:08:
Nog even en het is alweer lente, het begint weer te kriebelen.
Tot nog toe deed ik het op de meest simpele Weber. Maar die begint te verslijten en ik heb behoefte aan wat meer mogelijkheden.
Wat vinden jullie van deze Outdoorchef?
Kan ik daar mezelf mee uitleven en meer doen dan alleen hamburgers verschroeien?
Het is toch een Weber Master Touch GBS special edition geworden; de zwarte.
Kwam een goeie deal tegen voor de Weber en daarnaast vond ik met name het rooster van de Weber degelijker aandoen dan van een ODC.

Dit weekend maar eens proefdraaien.
Ik heb nog redelijk wat varkenshaas liggen en kwam wat recepten tegen voor met brie gevulde varkenshaas.
Hoe voorkom ik dat t te droog wordt?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Tacoos schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Het is toch een Weber Master Touch GBS special edition geworden; de zwarte.
Kwam een goeie deal tegen voor de Weber en daarnaast vond ik met name het rooster van de Weber degelijker aandoen dan van een ODC.

Dit weekend maar eens proefdraaien.
Ik heb nog redelijk wat varkenshaas liggen en kwam wat recepten tegen voor met brie gevulde varkenshaas.
Hoe voorkom ik dat t te droog wordt?
Op kamer temperatuur laten komen en niet te lang oo de bbq. Varkenshaas mag nog enigszins rose zijn vanbinnen.

Kan het ook altijd nog inpakken in spek/pancetta/lardo/bacon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

feen schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:44:
[...]

Ik ga zaterdag bij het luxebuitenleven kijken voor de Joe en ook even BGE en Basterd. Ben benieuwd naar het nieuwe model Joe.
Veel plezier daarzo! Neem de tijd en vraag veel aan Erik.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 22-03-2017 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Tacoos schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:10:
[...]

Kwam een goeie deal tegen voor de Weber
Mag ik vragen waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Tuurlijk.
Ik heb em besteld bij woonboulevard poortvliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Na lang wikken en wegen toch maar zo'n Weber Original Kettle Premium 57 bestellen bij de ING. Mijn hoge Barbecook is na zo'n dertien jaar eigenlijk nog wel ok, alleen staat hij niet meer zo stabiel op de voet. Mooi excuus om eens verder te kijken. :P

Wat ik wel ga missen is dat je het rooster in hoogte kunt verstellen. Ik doe namelijk ook nog best vaak aan direct grillen waarbij iedereen gewoon een eigen spies met kleine stukjes heeft die hij zelf klaar maakt. Beetje gourmet idee, altijd wel gezellig.

Maar aan de andere kant kan je dat vast opvangen door de briketten aan één kant te gooien en dan de plaats op het rooster te laten variëren. Hij biedt sowieso meer mogelijkheden voor indirect grillen en echt knappe stukken vlees lekker maken. :9

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Van het weekend maar eens een mooi stukje buikspek klaar maken, vanavond al uit de vriezer gehaald en wellicht morgen avond in de marinade om zo zaterdag op de bbq te kunnen. (binnenkant is morgen avond waarschijnlijk nog niet ontdooit)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:08

Kraz

Saving the world

feen schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:44:
[...]

Ik wil geen reclame maken maar HetLuxeBuitenleven is een heel leuke en mooie winkel!
Hij zit zon 10 min rijden bij mij vandaan en deze mensen kennen je bij naam! Ik mag er vaak even de nieuwe smaken sauzen proeven als ik er binnenloop. Ik heb er 2 jaar geleden een BGE small gekocht.
Eigenaar Erik heeft ook handige tips of recepten voor het bbq-en. Echt heel vriendelijke mensen. :)

FYI; Deze mensen runnen deze winkel (nog) als hobby erbij in het weekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
Super dat scheelt gewoon 60 euro met de andere goedkoopste webshop !

Heb em ook gelijk besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Weet iemand of je het divide en conquer systeem van de kamado joe ook in een bastard kan gebruiken? Het gaat me met name om de halve platesetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Volgens mij zit er in de joe een aantal "inkepingen" waar de steen "invalt" (de staande). De liggende op een rand in de joe. Lijkt me niet dat een andere kamado dezelfde inkepingen heeft voor de staande, de liggende zou nog kunnen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 07:28:
Weet iemand of je het divide en conquer systeem van de kamado joe ook in een bastard kan gebruiken? Het gaat me met name om de halve platesetter.
Nee, dat past niet. Maar je kunt wel de Auplex-variant kopen, http://kamadogrills.nl/product/flexibel-cooking-system/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kieper vanavond denk ik weer een zalmpje op een cedarplankje (ga wat dikkere nieuwe bestellen ook, bevalt goed), missus is toch de hort op :P Gister simpel 2 burgertjes gegeten, maar wel met wat pecansnippers voor een tikje meer smaak, last minute lekker wat kaas erover, nom :9

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gonadan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:59:
Wat ik wel ga missen is dat je het rooster in hoogte kunt verstellen. Ik doe namelijk ook nog best vaak aan direct grillen waarbij iedereen gewoon een eigen spies met kleine stukjes heeft die hij zelf klaar maakt. Beetje gourmet idee, altijd wel gezellig.

Maar aan de andere kant kan je dat vast opvangen door de briketten aan één kant te gooien en dan de plaats op het rooster te laten variëren. Hij biedt sowieso meer mogelijkheden voor indirect grillen en echt knappe stukken vlees lekker maken. :9
Heb in de Weber werkelijk nooit briketten over het hele oppervlak liggen. Ik mik eigenlijk altijd gewoon een starter aan een kant. Dus altijd hot/cold zone hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

UltraSub schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:02:
Heb in de Weber werkelijk nooit briketten over het hele oppervlak liggen. Ik mik eigenlijk altijd gewoon een starter aan een kant. Dus altijd hot/cold zone hier.
Daarom ben ik blij dat de ING de 57 versie aan bood. Hoef ik thuis niet uit te leggen waarom hij zo asociaal groot is. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
jimmya3 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Super dat scheelt gewoon 60 euro met de andere goedkoopste webshop !

Heb em ook gelijk besteld :+
Mwa. Bij VTwonen kost die ook 240.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

NeutraleTeun schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:21:
[...]

Mwa. Bij VTwonen kost die ook 240.
Niet in zwart en niet als special edition met rvs rooster

[ Voor 22% gewijzigd door Tacoos op 23-03-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
mrwolf schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:53:
[...]

Nee, dat past niet. Maar je kunt wel de Auplex-variant kopen, http://kamadogrills.nl/product/flexibel-cooking-system/
En dit heeft zich bewezen in de Bastard Large?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Roeligan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:38:
Volgens mij zit er in de joe een aantal "inkepingen" waar de steen "invalt" (de staande). De liggende op een rand in de joe. Lijkt me niet dat een andere kamado dezelfde inkepingen heeft voor de staande, de liggende zou nog kunnen.
Nee, er zijn geen inkepingen in de Joe hiervoor. Het command en conquer systeem schijnt ook gewoon op de Green egg te passen.
Sbakker1982 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 07:28:
De halve deflectors zijn ook wel los te koop
https://www.rookovens-onl...van-2-kamado-joe-classic/
Mocht je precieze maten willen weten dan kan ik het wel nameten voor je, als je me precies vertelt wat je wil weten.

[ Voor 17% gewijzigd door elhopo op 23-03-2017 16:37 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:19

Typhone

Who Dares Wins

Nothing beats Ribeye van de Green Egg :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17309685_1289952584417190_586489660454669522_n.jpg?oh=f207d9b9c0d0f8bb702fe4f775b21656&oe=595E0FC7

Ik zag een paar weken terug gigantische Weber modellen staan bij De Wit in Schijndel. Zijn er mensen die zo'n groot ding hebben hier? Vond ze qua design in elk geval erg mooi maar daar gaat zo ongeveer 10kg houtskool in in 1 klap!

[ Voor 36% gewijzigd door Typhone op 23-03-2017 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:11:
[...]

En dit heeft zich bewezen in de Bastard Large?
Ja en nee. De Bastard is net zoveel budgetmerken een Auplex. Voor sommige bouwjaren past dit perfect, bij mij past het net niet (model uit 2010), en moest het iets getweakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:37:
Ik zag een paar weken terug gigantische Weber modellen staan bij De Wit in Schijndel. Zijn er mensen die zo'n groot ding hebben hier? Vond ze qua design in elk geval erg mooi maar daar gaat zo ongeveer 10kg houtskool in in 1 klap!
Als je hem tot de rand wilt vullen wel ja. :P

Wat noem jij gigantisch? Want het grilloppervlak is vaak wel groot maar van wat ik begrepen heb vul je meestal maar een klein deel omdat je toch veel indirect wil doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Tacoos schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Niet in zwart en niet als special edition met rvs rooster
Mja, dat is een gevalletje apart. Normaal kosten de kleuren meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

elhopo schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:36:
[...]

Nee, er zijn geen inkepingen in de Joe hiervoor. Het command en conquer systeem schijnt ook gewoon op de Green egg te passen.

[...]

De halve deflectors zijn ook wel los te koop
https://www.rookovens-onl...van-2-kamado-joe-classic/
Mocht je precieze maten willen weten dan kan ik het wel nameten voor je, als je me precies vertelt wat je wil weten.
Thx voor de toelichting :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:06:
[...]

Als je hem tot de rand wilt vullen wel ja. :P

Wat noem jij gigantisch? Want het grilloppervlak is vaak wel groot maar van wat ik begrepen heb vul je meestal maar een klein deel omdat je toch veel indirect wil doen.
96cm doorsnee was het rooster. Dat is fors groter dan de 57cm Weber die ik had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:34:
96cm doorsnee was het rooster. Dat is fors groter dan de 57cm Weber die ik had :P
Dat is wel een serieuze inderdaad. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:39:
[...]

Dat is wel een serieuze inderdaad. :D
Hahaha, ja die was serieus lomp groot. Vraag me niet waarom je dat als normale consument (uitgezonderd een enkeling met grote familie in de bible belt) zou kopen. Mijn hele Green Egg (large) was kleiner dan de kolenvoorraad houder van dat ding :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:44:
Hahaha, ja die was serieus lomp groot. Vraag me niet waarom je dat als normale consument (uitgezonderd een enkeling met grote familie in de bible belt) zou kopen. Mijn hele Green Egg (large) was kleiner dan de kolenvoorraad houder van dat ding :9~
Nou ja, of gewoon een liefhebber. Toevallig weet ik wat @Hari-Bo allemaal uitspookt en daar kan je een paar biblebeltfamilies mee bedienen hoor. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Zelf een paar weken geleden ook daar besteld. Stond toen enkel nog maar in copper-kleur op de site maar na een mailtje kon ik ook de zwarte bestellen.
Scheelt echt behoorlijk wat geld met andere partijen die "laagste prijs garantie" zeggen te hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wat houdt special edition eigenlijk in? Alleen dat RVS rooster?
Er staat namelijk niks als omschrijving. Wel zie ik op de foto's verschillende wieltjes.

https://www.woonboulevard...gbs-special-edition-black
https://www.woonboulevard...r-touch-57-cm-black-36493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

NeutraleTeun schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:46:
Er staat namelijk niks als omschrijving. Wel zie ik op de foto's verschillende wieltjes.

Vlgs mij alleen het RVS rooster.
Maar voor dat tientje extra leek dat me wel de moeite waard; Op fonq is het prijsverschil tussen de losse roosters al groter dan dat.
Heel duidelijk vind ik dat van die wieltjes niet op mijn Phone, maar da's voor mij bijzaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
NeutraleTeun schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:46:

Inderdaad die RvS roosters in plaats van met chroom en dat ding onderin is ook van rvs waar je de lucht mee kunt regelen en de as mee eruit kunt doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
RVS rooster voor 10 euro meer? No brainer!
Dat is echt een noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gonadan schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:59:
[...]

Daarom ben ik blij dat de ING de 57 versie aan bood. Hoef ik thuis niet uit te leggen waarom hij zo asociaal groot is. :+
Heb je een grote starter? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Gisteravond alvast buikspek in de marinade gedaan. Volgende is erin gegaan:
Halve zeer fijn gesneden ui,
4 el bruine suiker,
3 teentjes knoflook ( geperst)
5el oestersaus
2el chili saus hot
2,5el all purpose rub kruiden

Daarnaast spek zijde even in chipote hot rub gedaan voordat de marinade in de zak erbij ging.
Nu hopen dat het gaat smaken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:29
The-Source schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 06:58:
Gisteravond alvast buikspek in de marinade gedaan. Volgende is erin gegaan:
Halve zeer fijn gesneden ui,
4 el bruine suiker,
3 teentjes knoflook ( geperst)
5el oestersaus
2el chili saus hot
2,5el all purpose rub kruiden

Daarnaast spek zijde even in chipote hot rub gedaan voordat de marinade in de zak erbij ging.
Nu hopen dat het gaat smaken :9
Ik moet echt is meer durven experimenteren met rubs en marinades... :9

Ik ga (als de kids het toelaten op papadag) morgen is proberen een appeltaart te bakken op de bbq. en dan vooral kijken of het meerwaarde heeft voor de smaak.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Een week te laat maar Intratuin Nuenen/Geldrop (aan de Geldrop kant) naast de A270 heeft er heel veel liggen. Gisteren mooi hickory chunks (grote, maar snippers hadden ze ook) gescoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Leurs in Venlo heeft hele oerwouden aan rookhout hout liggen. Chunks en snippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

backupdevice schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:32:
Leurs in Venlo heeft hele oerwouden aan rookhout hout liggen. Chunks en snippers.
En over gigantische Webers gesproken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door arie_papa op 24-03-2017 09:57 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ze hebben een mooi assortiment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Iemand ervaring met de Grill Guru Elite?
Ik ben aan het overwegen of ik een keramische bbq wil kopen en deze Elite ziet er op het eerste gezicht goed uit.

Zelfde makers en materiaal (cordieriet?) als de Bastard maar wel goedkoper (de large kost 785 euro). De top is van RVS ipv gietijzer en wellicht zal ergens op bespaard zijn om de prijs lager te krijgen.. Ik ben benieuwd hoe deze bevalt bij mensen die hem in gebruik hebben. De grootste besparing die ze erop gemaakt hebben lijkt te zitten in de marketing, dat budget zit denk ik volledig in de Bastard ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Typhone schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:32:
[...]

Een week te laat maar Intratuin Nuenen/Geldrop (aan de Geldrop kant) naast de A270 heeft er heel veel liggen. Gisteren mooi hickory chunks (grote, maar snippers hadden ze ook) gescoord :)
Ik werd er ook op gewezen, ik was gewoon te vroeg... Inmiddels m'n snippers gehaald bij BBQ Shop Brabant in Son, nieuw stukje hemel gevonden :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Freggel_United schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:30:
[...]

Ik werd er ook op gewezen, ik was gewoon te vroeg... Inmiddels m'n snippers gehaald bij BBQ Shop Brabant in Son, nieuw stukje hemel gevonden :)
Heldhaftige tip van jou :D

Daar kan ik zo een zaterdagmiddag rondneuzen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Gadgeteer schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:57:
Iemand ervaring met de Grill Guru Elite?
Ik ben aan het overwegen of ik een keramische bbq wil kopen en deze Elite ziet er op het eerste gezicht goed uit.

Zelfde makers en materiaal (cordieriet?) als de Bastard maar wel goedkoper (de large kost 785 euro). De top is van RVS ipv gietijzer en wellicht zal ergens op bespaard zijn om de prijs lager te krijgen.. Ik ben benieuwd hoe deze bevalt bij mensen die hem in gebruik hebben. De grootste besparing die ze erop gemaakt hebben lijkt te zitten in de marketing, dat budget zit denk ik volledig in de Bastard ;)
Deze specifieke ken ik niet maar ik zou wegblijven bij dit soort goedkope eieren. Heb ooit een vergelijkbare gekocht en een en al ellende. Onderstel wat onder die van mij zat zag er hetzelfde uit en dat viel al uit elkaar bij het monteren. Ik vroeg me eerst af waarom ik zo lang de schroeven moest aandraaien voor ik weerstand kreeg, toen ik vervolgens keek bleek dat het zulk dun staal was dat ik er dwars doorheen draaide. Vervolgens rolde ik het ei naar zijn plekje en bij de eerste tegel (gewoon strak gelegd) brak er al een wiel af. Uit eindelijk wel een jaar gebruikt voor de binnenste vuurkorf barstte waardoor ik gelukkig maar wel naar veel gezeik de overeenkomst kon ontbinden en mijn geld terug kreeg. Daarna een Broil King Keg 4000 gekocht voor 1000 euro en toen kwam ik erachter dat zo'n imitatie ook veel slechter werkt qua temperatuurcontrole, maximale temperatuur, verbruik en gebruiksgemak.

Er zijn overigens genoeg mensen die zo'n chinees of goedkopere variant prima vinden maar ik zou er niet aan beginnen. Dan liever iets doorsparen en kijken of je ergens een showmodelletje van een fatsoenlijk merk op de kop kan tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

UltraSub schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:02:
[...]
In elke bbq knikker ik ook max de helft vol, anders kan ik nooit iets rustig laten garen als het een mooi kleurtje heeft / bepaalde items rustiger laten garen. Als je altijd alles volknikkert krijg je van die "het is van binnen nog niet gaar dus leg em ff terug om nog verder te verkolen" situaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Eh, oh oh. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Malt007 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:45:
[...]

Deze specifieke ken ik niet maar ik zou wegblijven bij dit soort goedkope eieren. Heb ooit een vergelijkbare gekocht en een en al ellende. Onderstel wat onder die van mij zat zag er hetzelfde uit en dat viel al uit elkaar bij het monteren. Ik vroeg me eerst af waarom ik zo lang de schroeven moest aandraaien voor ik weerstand kreeg, toen ik vervolgens keek bleek dat het zulk dun staal was dat ik er dwars doorheen draaide. Vervolgens rolde ik het ei naar zijn plekje en bij de eerste tegel (gewoon strak gelegd) brak er al een wiel af. Uit eindelijk wel een jaar gebruikt voor de binnenste vuurkorf barstte waardoor ik gelukkig maar wel naar veel gezeik de overeenkomst kon ontbinden en mijn geld terug kreeg. Daarna een Broil King Keg 4000 gekocht voor 1000 euro en toen kwam ik erachter dat zo'n imitatie ook veel slechter werkt qua temperatuurcontrole, maximale temperatuur, verbruik en gebruiksgemak.

Er zijn overigens genoeg mensen die zo'n chinees of goedkopere variant prima vinden maar ik zou er niet aan beginnen. Dan liever iets doorsparen en kijken of je ergens een showmodelletje van een fatsoenlijk merk op de kop kan tikken.
Je schrijft vergelijkbare maar deze Grill Guru is van hetzelfde bedrijf/fabrikant (en zelfde materiaal) als de Bastard. Dat is niet direct vergelijkbaar met de merkloze gewoon klei eieren denk ik (lees als hoop ik)?

Ik zoek dan ook ervaringen van mensen die wel dezelfde hebben.
Die KEG 4000 staat hoog op mijn verlanglijstje maar kost dan ook weer een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Gadgeteer schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:15:
[...]

Je schrijft vergelijkbare maar deze Grill Guru is van hetzelfde bedrijf/fabrikant (en zelfde materiaal) als de Bastard. Dat is niet direct vergelijkbaar met de merkloze gewoon klei eieren denk ik (lees als hoop ik)?

Ik zoek dan ook ervaringen van mensen die wel dezelfde hebben.
Die KEG 4000 staat hoog op mijn verlanglijstje maar kost dan ook weer een stuk meer.
Sja geen idee wat de kwaliteit van die grill guru is, hij is zo een paar honderd euro goedkoper, dat zit hem niet alleen in de rvs afwerking. Verder ziet het onderstel er hetzelfde uit als die gare die ik toen had (geen idee hoe dat ding heette). Zou me overigens ook niks verbazen als dit ding ook uit China komt.

Wat de Broil King betreft, er is ondertussen een nieuw model dus wellicht dat je nog ergens een showmodel van de oude kan vinden voor een leuk prijsje. Die van mij koste als showmodel (ongebruikt) 1000 euro en dan is hij helemaal compleet (vergelijkbare BGE kost je zo 1600+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Malt007 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:32:
[...]

Sja geen idee wat de kwaliteit van die grill guru is, hij is zo een paar honderd euro goedkoper, dat zit hem niet alleen in de rvs afwerking. Verder ziet het onderstel er hetzelfde uit als die gare die ik toen had (geen idee hoe dat ding heette). Zou me overigens ook niks verbazen als dit ding ook uit China komt.

Wat de Broil King betreft, er is ondertussen een nieuw model dus wellicht dat je nog ergens een showmodel van de oude kan vinden voor een leuk prijsje. Die van mij koste als showmodel (ongebruikt) 1000 euro en dan is hij helemaal compleet (vergelijkbare BGE kost je zo 1600+).
Voor zo ver ik weet, komen al die keramische eieren uit China, zowel de dure A-merken als de goedkope klonen. Volgens mij zijn ze niet bij Bastard in Haarlem aan het kleien geslagen?

Wat ik heb gevonden als belangrijke verschil is dat de dure gebruik maken van Cordieriet en de klonen over het algemeen van.. geen idee, soort pottenbakkersklei ofzo.

Het onderstel... tja, of die wat minder is weet ik eigenlijk niet maar die is niet vereist voor een goede werking van de Q. Ikzelf zal op termijn toch een soort meubel eromheen bouwen.
Wat ik belangrijk vind om te weten is of het ei zelf degelijk is, ook na een paar jaar buiten te hebben gestaan.
De Grill Guru's worden verkocht bij de gerenomeerde verkopers dus ik verwacht dat de support dan over het algemeen ook wel goed geregeld zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Freggel_United schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:30:
[...]
Typhone schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:32:
[...]

Morgen wat varkenshaasjes gevuld met brie klaarmaken. Heeft t nog zin daarvoor naar de betere briketten op zoek te gaan en waar kan ik die eventueel vinden rond Eindhoven (In Son zijn ze al dicht tegen de tijd dat ik vrij ben en morgen kan ik niet)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Malt007 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:45:
[...]

Ik heb exact dezelfde ervaring gehad met een goedkopere Auplex variant en uiteindelijk ook gekozen voor de Broil King Keg 4000 mede omdat het gewicht een stuk minder is en wel tegen een stootje kan, plus de dubbele capaciteit door twee lagen en geen vilt wat je om de x jaar moet vervangen.
En omdat ik Nederlander ben ook de prijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
Tacoos schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Morgen wat varkenshaasjes gevuld met brie klaarmaken. Heeft t nog zin daarvoor naar de betere briketten op zoek te gaan en waar kan ik die eventueel vinden rond Eindhoven (In Son zijn ze al dicht tegen de tijd dat ik vrij ben en morgen kan ik niet)?
https://www.fonq.nl/producten/categorie-houtskool_briketten/
Voor 23:59 bestellen en je hebt ze morgen :+

Verder zie ik niet waarom je voor varkenshaas met brie speciale brikketten nodig zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Tacoos schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Goede algemeen verkrijgbare kokosbriketten, zijn wat mij betreft Fire-UP kokosbriketten. In zakjes van 3 kg te krijgen bij de bouwmarkt (ik haalde ze altijd bij Karwei).
Ecobrasa is een (of 2) klasse beter (en goedkoper!), maar de Fire-Ups roken niet overdreven met starten, branden goed, en geven niet teveel as.

Vorig jaar 40 kg Ecobrasa gekocht, en die gaan zo langzaam, dat ik nu nog bijna 2 dozen heb staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag geeft de schoonmoeder een feestje. Of we even aan de BBQ kunnen staan. Hebben ze zo een slagersbbq. Dat wordt dus de weber meenemen.

Speklapjes, spiesjes, worst. Helaas geen moink ballen of PP.

De gasten komen tegen 19.00 (eten rond 19.30)
Dus om 18.00 ten laatste om 18.30 moet de Q aan staan. We beginnen dan met low and slow speklappen. Tegelijk boven de hete kolen dan een hoop uien in folie.

Om 18.30 die slagersbbq aan de gang zien te krijgen... Loooftlighter? En dan de spiesjes beginnen grillen. Eens de speklappen gereed zijn kunnen we schuiven.

[ Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 25-03-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Voor een nog zelf te bouwen meubel was in een beetje opzoek naar hoekstukken om wat balken (max70*70) in te monteren. Alleen de resultaten die ik bij karwei voorbij zie komen wordt je niet vrolijk van. Z'n 13 euro per stuk voor de cubic hoekstuk.
Probleem is dat in via google niet echt een geschikte zoekopdracht heb. En daardoor niet echt alternatieven tegen kom. Wellicht dat iemand hier nog een tip heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RolLIUW.jpg

Hopen dat ie gaat smaken....

En daarna nog wat stufz gevulde hamburgers erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Gadgeteer schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:04:
[...]

Voor zo ver ik weet, komen al die keramische eieren uit China, zowel de dure A-merken als de goedkope klonen. Volgens mij zijn ze niet bij Bastard in Haarlem aan het kleien geslagen?
De Primo wordt in de VS gemaakt. De BGE wordt in Mexico gemaakt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Buikspek sessie 2
buikspek 1buikspek 2 pre bbqbuikspek 3 op bbq
buikspek 4 after bbqbuikspek 4 met kansas city red saus

Eind resultaat is een lekker sappig stukje buikspek. Had van mij wel iets meer op smaak gemogen dus volgende keer iets meer pit toevoegen ;)
En denk dat ik de volgende keer swoerd voor het marineren eraf ga halen om te kijken wat dat voor resultaat gaat hebben.
Het lakken heb ik gedaan met de marinade welke ik eerst heb gezeefd, hier weer extra bruine suiker toegevoegd en wat kansas city red saus. Dit geheel was erg dun dus via sudderplaatje geheel een tijd verwarmd tot het wat meer ingedikt was. Hiervoor zelfs wat bloem toegevoegd omdat het maar niet wou indikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ziet er goed uit!

Hier vandaag gewoon een paar kippenpoten met de Smokey Goodness chicken rub en een blokje appelhout.

Simpel maar heerlijk

Betreffende de Kamado discussie. Als je aan het kijken bent naar een budget Kamado dan kan je imho beter gaan kijken naar een weber. Die zijn meer toegankelijker en je kan er hetzelfde mee als een Kamado.

[ Voor 42% gewijzigd door backupdevice op 25-03-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:01
Van een collega een Weber one touch original 47 cm overgenomen voor een leuke prijs. Nu zie ik allerlei lekkere gerechten hier in het topic voorbij komen en dat heeft toch wel mijn interesse gewekt.. Ben zelf een recept tegengekomen voor pulled pork wat mij erg leuk lijkt om eens uit te proberen (nog belangrijker, mijn wederhelft ziet het ook zitten :9 ).

Ik ben enkel op zoek naar een thermometer. Zelf heb ik de Ikea Fantast gevonden maar helaas is er bij mij geen Ikea in de buurt (+- 100 km) dus zal er even op moeten wachten.

Begrijp ik het goed als ik zeg dat ik er twee nodig heb? 1 in het vlees en de ander boven het rooster in het midden.

Zijn er nog alternatieven in deze prijs categorie die jullie aanraden?

Als ik toch naar de Ikea moet neem ik direct de Bekvam mee, lijkt mij erg handig om de spulletjes op te leggen als je bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
R0y. schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:59:
Van een collega een Weber one touch original 47 cm overgenomen voor een leuke prijs. Nu zie ik allerlei lekkere gerechten hier in het topic voorbij komen en dat heeft toch wel mijn interesse gewekt.. Ben zelf een recept tegengekomen voor pulled pork wat mij erg leuk lijkt om eens uit te proberen (nog belangrijker, mijn wederhelft ziet het ook zitten :9 ).

Ik ben enkel op zoek naar een thermometer. Zelf heb ik de Ikea Fantast gevonden maar helaas is er bij mij geen Ikea in de buurt (+- 100 km) dus zal er even op moeten wachten.

Begrijp ik het goed als ik zeg dat ik er twee nodig heb? 1 in het vlees en de ander boven het rooster in het midden.

Als ik toch naar de Ikea moet neem ik direct de Bekvam mee, lijkt mij erg handig om de spulletjes op te leggen als je bezig bent.
Alternatieven in deze prijsklassen zijn denk ik alleen via de bekende china webwinkels te vinden, echter zit je dan met lange levertijd.

En als je dan toch naar de Ikea gaat:
Deksel rek (voor spareribs in te plaatsen)
Braadslede (voor onder het vlees om vet op te vangen en als warmte buffer (als je hem vult met water))

[ Voor 63% gewijzigd door Tinusvolkel op 25-03-2017 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
^^ ik gebruik RVS kom van de ikea want deze past makkelijker aan de zijkant van je bbq, heb zelf ook een 47 en ben nu voor mijn te bouwen meubel wel naar een 57 aan het kijken. alleen twijfel nog tussen een cadac 57 of een weber 57 gbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb destijds een Outdoorchef digitale thermometer gekocht voor €29,95.

Kun je met 1 probe 2 temps meten. In het voedsel en erbuiten.

Met 2x de Fantast kom je ook al bij dat bedrag in de buurt. Zeker met 100+km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:01
NeutraleTeun schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:26:
Ik heb destijds een Outdoorchef digitale thermometer gekocht voor €29,95.

Kun je met 1 probe 2 temps meten. In het voedsel en erbuiten.

Met 2x de Fantast kom je ook al bij dat bedrag in de buurt. Zeker met 100+km.
Thanks! Dat vind ik ook een prima prijs. Is zoeken of ik hem daar ook voor kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33

Psst.

Ikea heeft ook een Webshop

EDIT:
Qua thermometer zou ik geloof ik investeren in een iets duurdere, zoals @NeutraleTeun voorstelt. Maar voor de andere handige items zoals braadslede en pannendeksel-sparerib-rek, kan het nog steeds een uitkomst zijn. Vooral de braadsleden, Alu bakken zijn vaak best duur, en de RVS sleden kunnen prima in de vaatwasser.
Las ook ergens iemand die 2 sleden op elkaar gebruikte in plaats van inpakken in alu-folie.

[ Voor 14% gewijzigd door Wild Chocolate op 26-03-2017 10:40 . Reden: Aanvulling ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die had ik ook, voornamelijk gebruikt​ als kookwekker. Na een aantal jaar zijn de knopjes lam en mag ik weer een nieuwe halen. Ook IKEA is gewoon waar naar z'n geld. Ik ben het met @NeutraleTeun eens.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En moet zeggen. Hij werkt nog steeds perfect. Met BBQen gebruikt, in de oven. Met deuren en deksels dicht. Ruim in te stellen en op alle 2 waardes een alarm mogelijk.
Zo'n Fantast is bij mij al eens gesneuveld. Dat draadje vindt direct contact met een 200graden hete verwarmingselement niet prettig.
Instant death.

(desalniettemin heb ik ook nog gewoon 2x Fantast voor erbij, mochten ze een keer nodig zijn voor iets)

[ Voor 14% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-03-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heeft iemand eigenlijk wel eens geprobeerd wat er gebeurt als je de deksel op de kogel doet als de starter lekker aan het starten is? Zou wel rook schelen en tegen wind beschermen maar ik betwijfel of het een goed idee is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Gonadan schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:15:
Heeft iemand eigenlijk wel eens geprobeerd wat er gebeurt als je de deksel op de kogel doet als de starter lekker aan het starten is? Zou wel rook schelen en tegen wind beschermen maar ik betwijfel of het een goed idee is. :P
Dan start hij nietomdat er te weinig zuurstof is

Ik hang de deksel meestal aan de onderkant zodat hij de wind wat tegen houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als je het deksel eraan hangt dan steekt hij maar een klein stukje er bovenuit toch? Zal weinig extra doen vermoed ik.

Op zich is de Weber al een stuk dieper dan mijn vorige BBQ dus het zal wel los lopen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Gonadan schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:45:
Als je het deksel eraan hangt dan steekt hij maar een klein stukje er bovenuit toch? Zal weinig extra doen vermoed ik.

Op zich is de Weber al een stuk dieper dan mijn vorige BBQ dus het zal wel los lopen. :P
Mijn gbs heeft een tuck away deksel houder, daarmee kun je een mooi wind schild maken.

Hij is dacht ik ook te koop voor andere modellen van weber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Oh zo'n ding. Ik heb gewoon een haak in de deksel om hem op te hangen. Heb dan ook niet zo'n zin om een extra houder te kopen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hoe weerbestendig is zo'n Weber eigenlijk?
Met een hoes zal het wel ok zijn, maar wat als dat ding zonder hoes een tijdje buiten staat (met ook regen?).
Ze claimen weersbestendigheid, maar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Vocht zal via luchtrooster bovenin naar binnen komen. En mijn advies is dus schuiven aan de onderzijde op z'n minst iets open houden bij het weg zetten.
Hoes scheelt gewoon een hoop direct vocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

NeutraleTeun schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:36:
Met een hoes zal het wel ok zijn, maar wat als dat ding zonder hoes een tijdje buiten staat (met ook regen?).
Mijne staat gewoon buiten. Niks mee geleden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:36:
Hier de hele winter buiten gestaan. Als je hem gewoon gebruikt is het gewoon goed zonder hoes. Met een hoes kan je juist schimmels krijgen en dan begint het feest met loeiend heet te stoken...

Ben echt zo blij met de loooftlighter! De slagersbbq met houtskool van de aveve was een nachtmerrie. Gelukkig met de loooftlighter aan gekregen. Mijn weber gaat volgend jaar naar de schoonouders denk ik, dan kunnen ze vaker BBQ doen.

De kamado joe junior komt misschien deze zomer *O*. En dan misschien later een classic. Met 2 mensen is een Joe junior altijd leuk als erbij.

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 26-03-2017 15:07 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.