Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Niet verder zoeken en mijn reactie gelijk accepteren, maar bestel deze:NoepZor schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:13:
Volgens mij moet je inderdaad geluk hebben dat er een uitverkoop is, al vond ik de eindeseizoensuitverkoop redelijk tegenvallen. Ergens bij bauhaus groningen was van alle weberspul 30% af. Nu krijgen we hier in Twente op korte termijn wel een bauhaus
Even een vraag van mijzelf: stel je wilt vanavond de BBQ aansteken en je moet briketten hebben. Welke kun je het beste kopen? De AH kokosbriketten liggen lang niet bij elke AH (ik denk alleen de echt grote of 'in het seizoen'). Bij de welkoop zie ik ook niets staan. Gamma verkoopt Weber briketten, maar daar zijn de ervaringen volgens mij niet altijd positief mee.
https://www.fonq.nl/produ...osbriketten-10-kg/108243/
Vooral als je langer dan drie uur bbq aan hebt staan dan moet je gewoon goede kokosbriketten hebben. Weber gaat nog wel, maar een van de beste zijn wel de kokosbriketten die ik in de link heb gezet.
ik heb al veel verschillende kokosbriketten gebruikt en deze die jij linkt staan zeker niet bovenaan mijn lijstje, eerder onderaan. Mijn beste ervaringen zijn met Dammers, Flamy coco en Ecobrasa. Ja ze zijn duurder maar ook een stuk beter in mijn beleving.grote_oever schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:49:
[...]
Niet verder zoeken en mijn reactie gelijk accepteren, maar bestel deze:
https://www.fonq.nl/produ...osbriketten-10-kg/108243/
Vooral als je langer dan drie uur bbq aan hebt staan dan moet je gewoon goede kokosbriketten hebben. Weber gaat nog wel, maar een van de beste zijn wel de kokosbriketten die ik in de link heb gezet.
Verwijderd
Ghe, mooi he. Ik vind die Tasmania briketten ook top. Tuurlijk is er altijd beter maar na een kilo of 60 gebruikt te hebben kan ik niet anders zeggen dat het een prima stabiele briket is.koesie schreef op maandag 20 februari 2017 @ 23:27:
[...]
ik heb al veel verschillende kokosbriketten gebruikt en deze die jij linkt staan zeker niet bovenaan mijn lijstje, eerder onderaan. Mijn beste ervaringen zijn met Dammers, Flamy coco en Ecobrasa. Ja ze zijn duurder maar ook een stuk beter in mijn beleving.
BBQ aansteken, altijd handig met de starter

Vervolgens de roast er op gelegd:

Een goeie 2,5u later was dit het resultaat (kern 65 graden):

En wat versgesneden patat er bij:

Levert uiteindelijk dit op:

Erg lekker
De wijzen komen uit het Oosten!

Vond het echt vreemd.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
https://www.flickr.com/photos/63058093@N08/27631219003/
Alleen heb ik niet die rookring 😋
Over 2 weken komt hij.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Gisteren bavette gehaald bij de makro en na het bakken weggegooid, intense zure smaak aan het vlees, niet perse bedorven maar een heel vreemd smaakje. Was gelukkig maar een klein stukje.Chevy454 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:46:
Dafuq? Vandaag bij de Makro geweest met het idee om bavette te kopen (makkelijk te portioneren, beter bekend als dieet). Was die duurder als picanhaDus dan maar met pijn in hart (not) picanha meegenomen.
Vond het echt vreemd.
Nice! Waar heb je deze besteld?backupdevice schreef op zondag 26 februari 2017 @ 08:43:
Gisteren een Kamado Joe Classic aangeschaft , erg bij dat ik die stap genomen heb.
Ik ben bij https://www.hetluxebuitenleven.nl/ geweest.
Wat een fijne winkel en wat een aardige mensen
In de Gamma (België) is er vandaag nog 20% korting op alles.
Ik dacht met deze korting een sear grate te halen.
Maar is deze sear grate echt een meerwaarde?
Heb je het "oude" of het "nieuwe" model besteld?backupdevice schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:51:
Erik is een prima gast inderdaad! Mijne komt er ook vandaanbackupdevice schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:51:
[...]
Oude model. Persoonlijk denk ik dat het nieuwe veer systeem voor de dome alleen een aanvullling is als je ook met de oude hebt gewerkt. Het filt is misschien een goede maar dat is me geen 300 euro meer waard.Chevy454 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:00:
[...]
Heb je het "oude" of het "nieuwe" model besteld?
Inderdaad. Allebei zijn ze super aardig en nemen echt de tijd voor je. Erik stak meteen de kamado Joe aan. Onze kids werden voorzien van Ranja en kleurplaten. Goed gedaan.The Fatal schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:53:
[...]
Erik is een prima gast inderdaad! Mijne komt er ook vandaan
Ik ben er zelf ook nog niet over uit. Ik denk dat ik de spreekwoordelijke kat uit de boom ga kijken.backupdevice schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:34:
Oude model. Persoonlijk denk ik dat het nieuwe veer systeem voor de dome alleen een aanvullling is als je ook met de oude hebt gewerkt. Het filt is misschien een goede maar dat is me geen 300 euro meer waard.
De nieuwe uitlaat, firebox, vilt, hinge.. even wachten.
Maar aangezien je de OTP47, GBS57 en WSM47 gaat opruimen: heb je zoveel capaciteit niet meer nodig?
Mijn GBS57 was wederom van dienst afgelopen weekend, het ging eigenlijk verdomme goed met die ecobrasa briketten. Eigenlijk alleen het deksel moeten lichten om wat rookhout erbij te doen, het vlees te draaien en later om af te fikken...
[ Voor 4% gewijzigd door Ferra op 27-02-2017 17:19 ]
En inderdaad mogen andere mensen de kinderziektes eruit halen ja en ga ik voor proven.Chevy454 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:59:
[...]
Ik ben er zelf ook nog niet over uit. Ik denk dat ik de spreekwoordelijke kat uit de boom ga kijken.
De nieuwe uitlaat, firebox, vilt, hinge.. even wachten.
Maar aangezien je de OTP47, GBS57 en WSM47 gaat opruimen: heb je zoveel capaciteit niet meer nodig?
Mijn GBS57 was wederom van dienst afgelopen weekend, het ging eigenlijk verdomme goed met die ecobrasa briketten. Eigenlijk alleen het deksel moeten lichten om wat rookhout erbij te doen, het vlees te draaien en later om af te fikken...
Capaciteit ga ik niet missen. Ik gebruikte de WSM voor ribs en PP en de Master voor al het andere. Daar had ik al genoeg aan . De 47 was mijn eerste weber maar die gebruikte ik al lang niet meer. Ik heb nog een WGA indien nodig maar verwacht dat ik aan de Joe genoeg ga hebben.
De Kamado Joe kan dat via het divide and conquer systeemSbakker1982 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:19:
Zijn er ook kamado's waar je het direct / indirect principe kan toepassen? Ik zou een ribeye anders niet kunnen bereiden op een kamado :-)

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 27-02-2017 17:28 ]
de bastard als low en slow en snel iets af fikken op de WGA. Gaat prima
1. Heeft de black bastard ook een indirect/direct systeem?
2. Is een medium kamado groot genoeg om te bbq'en voor 6 personen (ik doe nu alles op een weber 57 cm)?
3. Wat verklaart het prijsverschil tussen de kamado joe en black bastard (voor de medium varianten scheelt dit 300 euro)?
2. ik denk het wel. ligt er helemaal aan wat je wilt maken. Maar zou toch aan raden om eventjes door te sparen en dan voor een large te gaan. Die extra is enorm handig.
3. er zitten wat opties bij een kamado joe die een bastard niet heeft. Zoals het divide en concor systeem(2 halve plate setters). as bakje en nog iets.
Zorg in ieder geval een plate setter hebt. anders is het (vind ik) weg gegooid geld tov een Weber.
Een volledige platesetter. Je kunt dus niet 50/50 doen zoals bij een Kamado Joe / Primo.Sbakker1982 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:17:
Een aantal vragen:
1. Heeft de black bastard ook een indirect/direct systeem?
Je zult dus de hete plate setter eruit moeten nemen als je een reverse sear zou willen doen.
Hangt maar net af van je gebruik: veel direct of indirect?2. Is een medium kamado groot genoeg om te bbq'en voor 6 personen (ik doe nu alles op een weber 57 cm)?
En moet de Weber weg of blijft die als aanvulling?
En hoevaak heb je ook effectief 6 personen?
We hebben hier een Weber 57 voor 2 personen (4 als je onze 2 jury leden meetelt) en we steken die heel vaak aan. Een Weber 47 zou veel logischer zijn maar omdat we zo goed als enkel en alleen volledige low and slow (spek, pulled pork, ribben) doen verlies je 30% van het rooster oppervlak. Dat hoeft weer niet met een kamado als je de platesetter gebruikt.
De geleverde acessoires.3. Wat verklaart het prijsverschil tussen de kamado joe en black bastard (voor de medium varianten scheelt dit 300 euro)?
[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 28-02-2017 09:32 ]
Platesetter zit er niet standaard bij zie ik. Die koop ik dan wel los. Ik neig naar een black bastard large solo. Iemand nog tips voor een website waar je mooie tafels hiervoor kan krijgen?The Fatal schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:19:
1. niet gelijktijdig, maar je kan prima indirect en direct bbqen.
2. ik denk het wel. ligt er helemaal aan wat je wilt maken. Maar zou toch aan raden om eventjes door te sparen en dan voor een large te gaan. Die extra is enorm handig.
3. er zitten wat opties bij een kamado joe die een bastard niet heeft. Zoals het divide en concor systeem(2 halve plate setters). as bakje en nog iets.
Zorg in ieder geval een plate setter hebt. anders is het (vind ik) weg gegooid geld tov een Weber.
[ Voor 10% gewijzigd door Ferra op 28-02-2017 15:41 ]
Deze site is net genoemd, is dat niet wat? https://www.hetluxebuiten.../black-bastard-werktafelsSbakker1982 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:30:
[...]
Platesetter zit er niet standaard bij zie ik. Die koop ik dan wel los. Ik neig naar een black bastard large solo. Iemand nog tips voor een website waar je mooie tafels hiervoor kan krijgen?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
ps: als je vaak wat lult krijg je de plate setter er bij. Ik heb hem er toen bij gekregen omdat er een actie was.
[ Voor 81% gewijzigd door The Fatal op 28-02-2017 20:28 ]
Heb je een technische tekening? Dan ken ik wel iemand die dat voor me kan doen :-)!The Fatal schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:26:
zelf maken
ps: als je vaak wat lult krijg je de plate setter er bij. Ik heb hem er toen bij gekregen omdat er een actie was.
Ik kom zelf uit amsterdam, wat is de beste winkel om dan een black bastard te halen en de setter erbij te "lullen" ?
Heb een paar maten opgezocht en daar de rest zelf om heen gemaakt.
Hier een voorbeeld zoals hij er bij mij bij staat:

Welk hout heb je gebruikt? En waarom heb je je bge eruit gehaald?The Fatal schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:46:
Nee niet echt.
Heb een paar maten opgezocht en daar de rest zelf om heen gemaakt.
Hier een voorbeeld zoals hij er bij mij bij staat:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.nakedwhiz.com/eggbase/eggbase.htm
Dit was tijdens het maken. Hij staat er nu gewoon permanent in.Sbakker1982 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:14:
[...]
Welk hout heb je gebruikt? En waarom heb je je bge eruit gehaald?
Is gemaakt van een eiken keuken tafel en wat vuren.
Cm of 1 tot 2 is meer dan dan genoeg rond om
[ Voor 7% gewijzigd door The Fatal op 02-03-2017 19:52 ]
Dan moet je kijken naar een houtsoort die onbehandeld lang meegaat. Afgelopen weekend vertelden ze bij Eigen Huis & Tuin dat Douglas-hout onbehandeld 10-15 jaar meegaat in de tuin. Cederhout is ook een soort die volgens mij zichzelf conserveert.coelho schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:28:
Mijn BGE staat in principe buiten in weer en wind. Ik heb nu een tafel gemaakt die gebaseerd is op een vuren frame, maar die begint na enkele jaren duidelijk minder te worden. Nu zag ik hierboven de link van luxe buitenleven staan naar eiken tafels. Enig idee of die het wel jaren volhouden? Gezien de prijs zou het zonde zijn als zo'n tafel ook al na een jaar of 5 vervangen moet worden...
Misschien eens informeren bij een houthandel, of op internet zoeken welke soorten geschikt zijn, en wat ze kosten.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Tot nog toe deed ik het op de meest simpele Weber. Maar die begint te verslijten en ik heb behoefte aan wat meer mogelijkheden.
Wat vinden jullie van deze Outdoorchef?
Kan ik daar mezelf mee uitleven en meer doen dan alleen hamburgers verschroeien?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Zie niet meteen waarom het niet zou kunnen, maar veel zaken kun je niet van een plaatje zien. Hoe dik is het materiaal, is de hoogte juist, hoe is de kwaliteit van de roosters, de klantenservice, etc?Tacoos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:08:
Nog even en het is alweer lente, het begint weer te kriebelen.
Tot nog toe deed ik het op de meest simpele Weber. Maar die begint te verslijten en ik heb behoefte aan wat meer mogelijkheden.
Kan ik daar mezelf mee uitleven en meer doen dan alleen hamburgers verschroeien?
Een snelle zoektocht liet me bijvoorbeeld de volgende (oude) quotes zien:
ODC: Prima Barbecues, groot oppervlak voor indirect vanwege inzet, goede werkhoogte, poten halverwege afneembaar om op tafel mee te werken, onhandig asopvangsysteem, roesten sneller dan de concurrent.
Lijkt erop dat je er geen buil aan kan vallen.Ook ik heb ervaring met beide merken en mijn voorkeur gaat echt naar de ODC uit. Veel fijnere werkhoogte (hoger), heel eenvoudig te reinigen, nooit vlammen in de ketel als gevolg van lekvocht, nooit meer zwart eten, heel makkelijk te reinigen. Gas bbq 57 cm te verhitten tot 370ºC !!! Service is bij mij prima geweest. kogel is ook dubbel geëmailleerd. Zoals je leest echt mijn favoriet. De Weber is natuurlijk ook super maar de ODC vraag stukken minder aandacht zowel tijdens als na het gebruik en hebben tal van kleinere voordeeltjes; altijd een temperatuurmeter in de deksel, een fatsoenlijk handvat voor de luchtregeling (scheelt blaren en pleisters) etc.
[ Voor 24% gewijzigd door Fly-guy op 05-03-2017 15:07 ]
Zorg dat je voor het 57 cm model gaat dan op zijn minst. Verder geen ervaring met ODC.Tacoos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:08:
Is 48 cm dan te klein?UltraSub schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:23:
[...]
Zorg dat je voor het 57 cm model gaat dan op zijn minst. Verder geen ervaring met ODC.
Nu heb ik ook maar een rooster van 46 cm en dat was tot nog toe groot genoeg
Tacoos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:30:
[...]
Is 48 cm dan te klein?
Nu heb ik ook maar een rooster van 46 cm en dat was tot nog toe groot genoeg
Meer mee doen betekent indirect, of in ieder geval werken met 2 zones. En dat heeft ruimte nodig. Reken de oppervlakte van een 57 eens uit ten opzichte van de 47Tacoos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:08:
47 op een ei is anders, daar wordt een heat deflector steen gebruikt waardoor de volle 47 cm indirect zijn. Op een ketel kan dat niet of niet zonder gekke extra constructies dus hou je doorgaans maar de helft van je rooster over voor indirect.

Even wat anders;
1. Mag ik vragen welk houtskool jullie gebruiken in jullie keramische bbq's???
2. En is de looftlighter dan een goede aanwinst hier bij?
3. Wat voor type steen kan een BGE of Bastard op rusten als je hem zonder onderstel plaatst in een bbq tafel?
[ Voor 20% gewijzigd door Ferra op 07-03-2017 13:36 ]
1.Sbakker1982 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:48:
Ben zaterdag naar een houthandel gegaan en heb voor 150 euro douglas hout (op maat) besteld. De tafel voor de black bastard large is coming! Nu alleen de black bastard nog :-)! Zondag de 11e gaat ie in elkaar! Ik zal wel wat foto's posten.
Even wat anders;
1. Mag ik vragen welk houtskool jullie gebruiken in jullie keramische bbq's???
2. En is de looftlighter dan een goede aanwinst hier bij?
3. Wat voor type steen kan een BGE of Bastard op rusten als je hem zonder onderstel plaatst in een bbq tafel?
Ik gebruik de Dammers houtskool (bruine zak)
Bevalt me prima!
2.
Ik gebruik geen Looflighter, maar gewoon van die bruine aanmaakblokjes. 2 Aanmaakblokjes erin, aansteken, luchtschuiven helemaal openzetten en 10 min wachten. De temp staat dan op 200 gr.
Aangezien die blokjes bij de action zo'n 2 euro kosten en ik er dan de BBQ 20x mee kan aansteken vind ik dat de prijs vd Looflighter niet waard.
*en ik heb geen stopcontact in de buurt van de BBQ
Thanks!Kraz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:00:
[...]
1.
Ik gebruik de Dammers houtskool (bruine zak)
Bevalt me prima!
2.
Ik gebruik geen Looflighter, maar gewoon van die bruine aanmaakblokjes. 2 Aanmaakblokjes erin, aansteken, luchtschuiven helemaal openzetten en 10 min wachten. De temp staat dan op 200 gr.
Aangezien die blokjes bij de action zo'n 2 euro kosten en ik er dan de BBQ 20x mee kan aansteken vind ik dat de prijs vd Looflighter niet waard.
*en ik heb geen stopcontact in de buurt van de BBQ
Toevallig ook nog een idee op wat voor steen een kamado kan rusten als je hem los op een tafel plaatst?
Een vuurvaste steen is denk wel handig... ik weet alleen de diameter niet van de bastard large aan de onderkant...
[ Voor 7% gewijzigd door Ferra op 10-03-2017 16:45 ]
Ik heb vorig jaar een 2010 modelletje Weber OneTouch 47cm gescoord voor 109 euro. De handelaar heeft die modellen nog steeds te koop, 99,-, 109,- (47 cm) of 139,- voor een 57 cm. Stuur anders maar ff DM als je de site wil weten.Tacoos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 14:08:
geen aandelen, gewoon goede eenmalige ervaring
[ Voor 3% gewijzigd door arie_papa op 10-03-2017 21:38 ]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Volgens mij is een vuurvaste steen niet noodzakelijk. Een gewone tegel is meer dan prima, maar het oog wil meestal ook wat.Sbakker1982 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:47:
[...]
Thanks!
Toevallig ook nog een idee op wat voor steen een kamado kan rusten als je hem los op een tafel plaatst?
Een vuurvaste steen is denk wel handig... ik weet alleen de diameter niet van de bastard large aan de onderkant...
De mijne staat zelfs op een houten plank. Geen enkel probleem. Die onderkant wordt niet zo heel warm.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Steam/Discord: Flimovic

Meteen vies gemaakt

[ Voor 71% gewijzigd door backupdevice op 13-03-2017 09:18 ]
Gefeliciteerd ermee! Goede keus, ik ben er ook erg blij mee.backupdevice schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:06:
Afgelopen zaterdag morgen stond dit voor de deur
[afbeelding]
[afbeelding]
Meteen vies gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Gefeliciteerd! Is dat zalm? Ik zal hem daarna wel ff goed schoonmaken voor je er weer vlees op doet.backupdevice schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:06:
Afgelopen zaterdag morgen stond dit voor de deur
[afbeelding]
[afbeelding]
Meteen vies gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Ja zalm , maar op een plankje gerookt dus niet direct op het rooster.Steevo_S schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:42:
[...]
Gefeliciteerd! Is dat zalm? Ik zal hem daarna wel ff goed schoonmaken voor je er weer vlees op doet.
De aromas trekken door de hele smoker heen (heb zelf ook een paar keer vis gerookt), ik zal hem wel ff schoonmaken.backupdevice schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:53:
[...]
Ja zalm , maar op een plankje gerookt dus niet direct op het rooster.
Dus dan pakken we die feestdag
Verwijderd
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste doen?
Het gaat om een Weber oto 57CM.
http://www.primogrill.com/en-us/resources/maintenance-carebackupdevice schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:55:
Hoe maak je hem schoon dan?
Ik heb een WSM en heb die destijds met een sopje schoon gemaakt maar bovenstaand is een stuk makkelijker en sneller, persoonlijk zou ik mijn smoker alleen voor vlees gebruiken en minder/niet voor vis.
Je kan wellicht een wat grotere zak kopen dan is de kg-prijs al een stuk minder. Ik haal meestal een zak met van die chunks van een fruitboom. Is inderdaad wel duur (10-15 euro) maar er zitten wel 30 van die chunks in en je hebt er maar 1 per keer nodig. Dus 1 zo'n zak per jaar is voor mij wel acceptabelFlimovic schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:40:
Waar kopen jullie je rookhout? Ik zit wat rond te kijken op internet, maar schrik echt van de prijzen die ze vragen voor een handjevol houtsnippers.
Nou simpel weg een berg kolen aansteken en als die ketel 300+ graden is dan brandt alles wel schoon. Daarna even met zo'n krabber de verkoolde resten weghalen en eventueel nog even afspoelen met de tuinslang.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:58:
Ik moet mijn bbq weer zomerklaar gaan maken... nu zie ik op internet vanalles voorbij komen over schoonbranden en dat soort zaken...
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste doen?
Het gaat om een Weber oto 57CM.
[ Voor 32% gewijzigd door Malt007 op 13-03-2017 10:09 ]
Just checking. Ik had hiervoor ook een WSM en veel zalm gerookt maar ik had geen last van vis lucht, maar meer van rook luchtSteevo_S schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:00:
[...]
http://www.primogrill.com/en-us/resources/maintenance-care
Ik heb een WSM en heb die destijds met een sopje schoon gemaakt maar bovenstaand is een stuk makkelijker en sneller, persoonlijk zou ik mijn smoker alleen voor vlees gebruiken en minder/niet voor vis.

Ben zelf al vele jaren zeer groot liefhebber van BBQ en aanverwant. Maar helaas heb ik enkel een balkon momenteel. Zijn er misschien suggesties om toch te kunnen BBQ-en? Zonder mijzelf of buren uit te roken wel te verstaan? Heb op het balkon wel een mooie BBQ/rookoven staan. Maar die is helaas niet bruikbaar op een balkon. Eenmaal geprobeerd, uiteindelijk na een half uurtje met veel moeite en water uit moeten maken. Hele kamer blauw van de rook (en vrees bij de buren ook). Heeft nog dagen een rooklucht in huis gehangen

[ Voor 5% gewijzigd door kazz1980 op 13-03-2017 12:48 ]
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Appelhout kan je nog wel eens in de polder of van een particulier overnemen, en is dan een stuk goedkoper. Zo heb ik vorig jaar een kratje kersenhout gekocht voor 3 euro. Even zelf in blokjes zagen en je kan tijden vooruit. Berk en eiken zijn ook goed te vinden en ook prima als rookhout te gebruiken.Flimovic schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:40:
Waar kopen jullie je rookhout? Ik zit wat rond te kijken op internet, maar schrik echt van de prijzen die ze vragen voor een handjevol houtsnippers.
Zelf nog nooit last gehad van vislucht, maar dat komt misschien inderdaad wel door de rook. Schoonmaken zou ik trouwens alleen doen door schoon te branden en as weg te vegen, water trekt volgens mij in de keramische delen en dat lijkt me niet zo goed. Op internet staan wel wat video's van Kamado Joe over het schoonmaken.backupdevice schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:09:
[...]
Just checking. Ik had hiervoor ook een WSM en veel zalm gerookt maar ik had geen last van vis lucht, maar meer van rook lucht
Er zijn wel kleine rookoventjes die je op het gasfornuis kan zetten en daarmee kan je wel wat rooksmaak geven aan de gerechten. Voor het barbecuen kan je ook een gasbbq gebruiken, met een gietijzeren grill lukt het ook best goed.kazz1980 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:45:
Leuk speelgoed bij velen! (Helaas buiten mijn budget in veel gevallen)
Ben zelf al vele jaren zeer groot liefhebber van BBQ en aanverwant. Maar helaas heb ik enkel een balkon momenteel. Zijn er misschien suggesties om toch te kunnen BBQ-en? Zonder mijzelf of buren uit te roken wel te verstaan? Heb op het balkon wel een mooie BBQ/rookoven staan. Maar die is helaas niet bruikbaar op een balkon. Eenmaal geprobeerd, uiteindelijk na een half uurtje met veel moeite en water uit moeten maken. Hele kamer blauw van de rook (en vrees bij de buren ook). Heeft nog dagen een rooklucht in huis gehangen
[ Voor 63% gewijzigd door elhopo op 13-03-2017 14:13 ]
Thx. Gietijzer zat ik ook naar te kijken. Zijn ook mooi budget!!elhopo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:08:
[...]
Er zijn wel kleine rookoventjes die je op het gasfornuis kan zetten en daarmee kan je wel wat rooksmaak geven aan de gerechten. Voor het barbecuen kan je ook een gasbbq gebruiken, met een gietijzeren grill lukt het ook best goed.
Maar ik weet inmiddels dat kolen en briketten toch gewoon veel rook geven. Dus misschien moet ik het ook eens zoeken in een andere brandstof...? Gas BBQ weiger ik
Overweeg nog een Cobb BBQ. Maar ook die zijn wel stevig aan de prijs helaas
[ Voor 6% gewijzigd door kazz1980 op 13-03-2017 14:34 ]
Maar wel perfect voor jouw situatiekazz1980 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:16:
[...]
Thx. Gietijzer zat ik ook naar te kijken. Zijn ook mooi budget!!
Maar ik weet inmiddels dat kolen en briketten toch gewoon veel rook geven. Dus misschien moet ik het ook eens zoeken in een andere brandstof...? Gas BBQ weiger ikDat is geen bbq...haha.. (en bovendien veel te duur!).
De Cobb bedoel je toch?
Ik denk het wel ja. Dus dat wordt sparen
De wederhelft gaat er onderhand vanuit bij mij..tenzij het regent of ik wegwaaiTinusvolkel schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:56:
Morgen 16 graden
Dus dan pakken we die feestdagmaar mee en gooien we wat steaks op de BBQ
Van het weekend weer lekker gehalveerde avocado's met wat grof zeezout erop flink gegrild, oh man dat smaakt echt superlekker (boterig/notig)
Maar dit weer nodigt idd extra uit om de q aan te doen, heb al 2 dozen kokosbriketten laten bezorgen afgelopen zaterdag
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb ook 2 jaar in een appartement gewoon ( wel bovenste verdieping ) en daar heb ik 2 jaar prima op deze BBQ ge BBQ-edkazz1980 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:45:
Leuk speelgoed bij velen! (Helaas buiten mijn budget in veel gevallen)
http://www.azalp.nl/buite...VzPc1Vz0YE4PBYaArwY8P8HAQ
Inmiddels ben ik verhuisd, en heb ik een mooie Gas-bbq. Bovenstaande BBQ staat op de zolder te verstoffen
Als je interesse hebt, PM me maar
Misschien ook de moeite van het uitproberen (dus je hebt PMAndroo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:19:
[...]
Ik heb ook 2 jaar in een appartement gewoon ( wel bovenste verdieping ) en daar heb ik 2 jaar prima op deze BBQ ge BBQ-ed![]()
http://www.azalp.nl/buite...VzPc1Vz0YE4PBYaArwY8P8HAQ
Inmiddels ben ik verhuisd, en heb ik een mooie Gas-bbq. Bovenstaande BBQ staat op de zolder te verstoffen![]()
Als je interesse hebt, PM me maar
Op het eerste of tweede deel van de feestdag van morgen2Dutch schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:13:
[...]
De wederhelft gaat er onderhand vanuit bij mij..tenzij het regent of ik wegwaai
Gebruik ik ook op een balkon icm een WGA en een kogelbbq en komt 0 rook vanaf (al gebruik ik zelfs rookhout op het balkon).
Gaat uiteraard wel roken als er vet op komt, dus zou geen speklapjes bakken.
Verwijderd
Ik lees veel over de 3-2-1 methode, stomen, voorkoken..
Nu wil ik wat bestellen bij Aalvink, maar zie daar ook weer verschillende soorten ribs.
Kan iemand me vertellen welke ribs het beste zijn?
En ook een manier om ze goed te bereiden voor een beginner?
Ik hou van malse ribs die makkelijk van het bot komen (fall of the bone).
Zie alleen maar kleine stukjes dus ik sla over.
Spare-ribs en (voor)koken mag niet, daar wordt je rib stug van.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:10:
Ik wil binnenkort voor het eerst spareribs maken op de BBQ.
Nu wil ik wat bestellen bij Aalvink, maar zie daar ook weer verschillende soorten ribs.
Ik zou voor baby-back ribs gaan en niet buik ribs (dit zijn je Amerikaanse ribs), voor de simpele reden dat deze sneller klaar zijn. Dus makkelijker om mee te beginnen. Qua recept zijn er op de bekende sites genoeg te vinden.
Het ligt ook heel erg aan je stookgedrag. Ik heb zelf een 47cm Weber op het balkon en die werkt hartstikke goed, zonder veel rook. Alleen bij het aanmaken van de briketten wil het wel iets roken, maar ook dat valt in verhouding mee.kazz1980 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:16:
[...]
Thx. Gietijzer zat ik ook naar te kijken. Zijn ook mooi budget!!
Maar ik weet inmiddels dat kolen en briketten toch gewoon veel rook geven. Dus misschien moet ik het ook eens zoeken in een andere brandstof...? Gas BBQ weiger ikDat is geen bbq...haha.. (en bovendien veel te duur!).
Je moet de boel natuurlijk niet aansteken op standje vuilverbrandingsoven.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Gewoon kleine hoeveelheid (kokos)briketten (stuk of 7-8 maximaal...was geen uitgebreide bbq van plan, gelukkig!), met een tweetal bruine aansteekblokjes. Bleef maar roken, ook nadat de aansteekblokjes uit waren en de briketten gewoon mooi gloeiden....Stoney3K schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:31:
[...]
Het ligt ook heel erg aan je stookgedrag. Ik heb zelf een 47cm Weber op het balkon en die werkt hartstikke goed, zonder veel rook. Alleen bij het aanmaken van de briketten wil het wel iets roken, maar ook dat valt in verhouding mee.
Je moet de boel natuurlijk niet aansteken op standje vuilverbrandingsoven.
In de buitenlucht valt dat best mee (mij zelfs nooit opgevallen dat er dan nog noemenswaardig rook is nadat de briketten eenmaal goed branden) - maar op mijn balkon blijft het dus allemaal hangen (weet ik inmiddels). Echt niet te doen! Gewoon rookpluimen over het balkon, door de ventilatieroosters de woning in... Hele woonkamer stond blauw van de rook. Echt geen succes dus...
[ Voor 10% gewijzigd door kazz1980 op 14-03-2017 16:43 ]
Balkondeur dicht en ventilatieroosters dicht :-)?kazz1980 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:35:
[...]
Gewoon kleine hoeveelheid (kokos)briketten (stuk of 7-8 maximaal...was geen uitgebreide bbq van plan, gelukkig!), met een tweetal bruine aansteekblokjes. Bleef maar roken, ook nadat de aansteekblokjes uit waren en de briketten gewoon mooi gloeiden....
In de buitenlucht valt dat best mee (mij zelfs nooit opgevallen dat er dan nog noemenswaardig rook is nadat de briketten eenmaal goed branden) - maar op mijn balkon blijft het dus allemaal hangen (weet ik inmiddels). Echt niet te doen! Gewoon rookpluimen over het balkon, door de ventilatieroosters de woning in... Hele woonkamer stond blauw van de rook. Echt geen succes dus...
Ik heb zelf de looftlighter besteld, dan heb je geen aanmaakblokjes nodig.
Alles was dicht - maar dan nog kwam het naar binnenSbakker1982 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:46:
[...]
Balkondeur dicht en ventilatieroosters dicht :-)?
Ik heb zelf de looftlighter besteld, dan heb je geen aanmaakblokjes nodig.
Looftlighter is wel mooi ding ja. Voor mij echter alleen al meer geld dan ik aan een gehele barbecue maximaal wil uitgeven
Ik zou zelf gewoon simpel beginnen. Zo heb ik het ook gedaan. Gewoon bij de lokale slager een sparerib gekocht, terwijl Aalvink bij mij 20 minuten rijden vandaan is. Gevraagd aan de slager wat ik het beste kan doen en die gaf me simpel advies.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:10:
De meeste spareribs die wij hier hebben zijn niet dik. De 3-2-1 methode is overkill daarvoor. Fall of the bone is prima te bereiken door 3-1-1 te hanteren.
Wel even velletje verwijderen voordat je de rub erop gooit. Rub kun je kopen, maar ook prima zelf maken: http://www.bbq-nl.com/2009/02/basis-barbecue-rub.html
en dan dit doen:
- Avond van te voren eerste mosterd erop smeren en daarboven de rub. Lekker veel erop gooien, want de rub geeft lekker veel smaak.
- Lekker nacht rub/mostert laten trekken
- BBQ aansteken. tussen de 110 en 125 graden opstoken. Voorkeur gaat wel uit naar 125 graden, want temperatuur wordt vaak boven in gemeten.
- spareribs er 3 uur opgooien. Je kan prima hiervoor het Ikea dekselrek gebruiken: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70154800/ Daar steek je de spareribs zo in.
- Elk half uur met een plantenspuit en appelsap de sparerib vochtig houden.
- Ondertussen een lak maken. Basis lak doe ik altijd: appelsap/bbq saus en ketchup. Maar je kan ook basterdsuiker gebruik/cola of sojasaus. Alles waar suiker in zit is zowat goed.
- Na 3 uur de spareribs in aluminium vouwen. Smeer daar flink wat lak tussen, zodat de spareribs lekker in de saus kunnen sudderen/stomen
- Na 1 uur haal je de spareribs weer uit de aluminium en gooi je de saus terug in de pan (niet weggooien dus).
- Gooi de spareribs weer 1 uur op de bbq. Elk kwartier even aflakken met de saus.
Resultaat is heeeeeerlijk fall-of-the-bone spareribs.
Luxebuitenleven in DussenSbakker1982 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:33:
Vraagje: black bastard is over gegaan naar de merknaam bastard. Echter zie ik op veel sites nog het black bastard oude type staan. De bastard site zelf heeft de solo large niet op voorraad (en reageert ook niet op mn mails). Kennen jullie een shop waar ze het nieuwe model bastard verkopen?
200 euro voor 300 zakken, is kwaliteit een minder punt denk ik. Tenzij prijs niet relevant isbackupdevice schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:23:
[...]
Zie alleen maar kleine stukjes dus ik sla over.
Pfff waarschijnlijk geen aanmaak blokjes nodig
Werkt dat ook goed voor lamsribben? Ik wil binnenkort een lamsrack maken en ik ben heel benieuwd of daar nog een speciale methode voor is of dat je die gewoon als ribben kan behandelen.grote_oever schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:49:
[...]
Ik zou zelf gewoon simpel beginnen. Zo heb ik het ook gedaan. Gewoon bij de lokale slager een sparerib gekocht, terwijl Aalvink bij mij 20 minuten rijden vandaan is. Gevraagd aan de slager wat ik het beste kan doen en die gaf me simpel advies.
De meeste spareribs die wij hier hebben zijn niet dik. De 3-2-1 methode is overkill daarvoor. Fall of the bone is prima te bereiken door 3-1-1 te hanteren.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ga zeker even de recepten en werkwijzen lezen op http://www.bbq-nl.com/recepten/varkensvlees !Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:10:
De 3-2-1 (eigenlijk 3-1-1 met babybacks) methode geeft in mijn ervaring wat meer fall of the bone, wat zachter vlees. De Methode die Noskos bij zijn classic methode beschrijft, geeft wat meer bite.
Je kan gerust het recept van de ene methode gebruiken, bij de bereidingsmethode van de andere methode. Ik gebruik doorgaans het recept van de "Classic Spareribs".
Als je low & slow nog wat intimiderend vindt, kan je ook je BBQ op ca 175ºC stoken, en in ongeveer anderhalf uur je spareribs garen. Dat doe ik op vakantie vaak. Ik weet alleen niet hoe dat uitpakt met wat dikker bevleesde spareribs (maar is een kwestie van even proberen of ze goed lossen van het bot, om te zien of ze gaar zijn. Low & slow is (natuurlijk) lekkerder, maar op die manier krijg je nog steeds betere spareribs dan bij 90% van de horeca. En zeker beter dan voorgekookte spareribs. Als je dat durft te noemen in één adem met BBQ, moet je je mond gaan uitwassen met water en groene zeep...
Zelf ben ik pas low&slow gaan doen sinds ik een PID regeling heb die mijn BBQ automagisch op temperatuur houdt. Ik zag het niet zo zitten om regelmatig te moeten checken hoe de tempperatuur is.
Lamrack doe je compleet anders. Eerst 5 minuten per kant direct en dan tot 54 graden indirect. In totaal 30-45 minutenStoney3K schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:24:
[...]
Werkt dat ook goed voor lamsribben? Ik wil binnenkort een lamsrack maken en ik ben heel benieuwd of daar nog een speciale methode voor is of dat je die gewoon als ribben kan behandelen.
Vraagje... Pak jij je heat deflector plates in met folie of plaats je een bakje als je gaat BBQ-en of laat je al het vet op de stenen lopen?elhopo schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:35:
[...]
Gefeliciteerd ermee! Goede keus, ik ben er ook erg blij mee.
Boh.. en het is zo simpel.Wild Chocolate schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 19:57:
[...]
Zelf ben ik pas low&slow gaan doen sinds ik een PID regeling heb die mijn BBQ automagisch op temperatuur houdt. Ik zag het niet zo zitten om regelmatig te moeten checken hoe de tempperatuur is.
Leg een snake en die temp blijft zo strak dat ik meestal niet eens meer check na het eerste kwartier. Doe ik nog steeds zo als ik zelf de Weber pak of bij vrienden ben. 95% van mijn low en slow is tegenwoordig inderdaad met heatermeter op het ei, dat wel.
[ Voor 74% gewijzigd door UltraSub op 15-03-2017 15:33 ]
Ik zet er een bakje onder. Hier in de buurt is een campingwinkel waar ze van die grote aluminiumfolie bakken verkopen, beetje a la Weber maar dan goedkoop. Die schraap ik na afloop weer leeg en na een paar keer gooi ik ze weg. Ik heb ook wel een tijdje een ovenschaal gebruikt maar dat was me teveel werk. Vet op de stenen laten lopen kan denk ik ook wel, maar dat zou ik niet doen, want er komt best veel zooi vanaf, zeker als je bijvoorbeeld gehaktbrood ofzo gaat maken.backupdevice schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:21:
[...]
Vraagje... Pak jij je heat deflector plates in met folie of plaats je een bakje als je gaat BBQ-en of laat je al het vet op de stenen lopen?
Deze schalen gebruik ik:
https://www.kampeerwereld.nl/bbq-grillschalen-setdv5200000/
https://www.aalvink.nl/product/spareribs-naturel/Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:10:
...
Ik zou deze doen om mee te beginnen. Die zijn wat dikker bevleesd. Buikspareribs kan ook, maar die moeten er wel langer op ( dus wel 3-2-1 ipv 3-1-1 of 21/2. of 1,5 0,75.) De bereiding die door grote_oever beschreven staat is prima. Rubs zijn kant en klaar te koop, maar zelf mengen is ook erg leuk. Zelfs alleen simpel peper en zout geeft ook een geweldig resultaat, maar is weer heel anders.
Je kan ze het beste eraf halen als ze nog net niet doorbreken als je ze eraf wil tillen. Ze zijn dan net zo gaar dat je het vlees zo van de botjes aftrekt, maar weer niet zo gaar dat alles uit elkaar valt.
Uiteindelijk leer je het het beste door gewoon veel te oefenen, en dat is ook nog eens super lekker genieten!
[ Voor 37% gewijzigd door elhopo op 15-03-2017 16:41 ]
Persoonlijk zou ik de oude Kamado Joe nemen, scheelt veel geld. Als je tussen deze twee wil kiezen zou ik het niet weten. Hou je ook rekening met dat bij de KJ een verrijdbaar onderstel wordt meegeleverd?feen schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:31:
Ik zit te twijfelen tussen een BGE of de nieuwe Kamado Joe. Qua prijs zitten ze gelijk als ik de Bge met accessoires neem en de korting die ik hierop kan krijgen. Echter spreken de vernieuwingen/innovaties van de Kamado Joe mij ook enorm aan. Welke van de 2 zouden jullie kiezen en waarom?
Voordeel van de KJ is het command en conquer systeem. Hierdoor kan je ook een half deel afdekken, handig om bijvoorbeeld eerst je burgers te grillen en boven het indirecte deel nog even na te garen. Ook kan je het rooster makkelijk op verschillende standen zetten. De BGE heeft alleen een hele deflector.
Voordeel van de BGE is volgens de fora een hele goede garantieregeling. Die van KJ is ook wel goed, maar de importeur zit in Engeland, wat wel eens wat vertragingen oplevert.
Voor beide zijn genoeg accessoires te krijgen, dus dat zal niet zoveel uitmaken. Sommige zijn zelfs uitwisselbaar. Verder speelt persoonlijke voorkeur natuurlijk ook mee...
Ik heb twee weken geleden gekozen voor de "oude" KJ en niet de Green Egg.feen schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:31:
Ik zit te twijfelen tussen een BGE Large solo of de nieuwe Kamado Joe. Qua prijs zitten ze gelijk als ik de Bge met accessoires neem en de korting die ik hierop kan krijgen. Echter spreken de vernieuwingen/innovaties van de Kamado Joe mij ook enorm aan. Welke van de 2 zouden jullie kiezen en waarom?
Redenen waren prijsverschil, goede ervaringen internet, divide & conquer systeem en goede service.
Ik neem aan dat je niet serieus bent getuige je smiley, maar als je dat wel bent dan snap je iets niet aan bbqMalt007 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:05:
Sja met zo'n controller kan je het net zo goed in de oven gooien ;-)
[ Voor 66% gewijzigd door UltraSub op 15-03-2017 20:37 ]
Moaw ik zie mezelf als een redelijke bbq-expert eerlijk gezegd en snap dat je zo de bbq-smaak wel krijgt maar voor mij persoonlijk zou een controller mij wel een oven-gevoel geven. Zou hem overigens wel overwegen voor 6+kg brisket omdat ik 's nachts liever slaap maar verder zou ik hem nergens voor gebruiken.UltraSub schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:36:
Vergeet Monolith niet in de vergelijking. Ook hele goede en snelle service.
[...]
Ik neem aan dat je niet serieus bent getuige je smiley, maar als je dat wel bent dan snap je iets niet aan bbq
Maar ieder natuurlijk zijn eigen methode om tot een topresultaat te komen!
[ Voor 5% gewijzigd door Malt007 op 15-03-2017 20:46 ]
Maar waarom een controller:
- als je het vaak doet is de sensatie van kijk mij eens goed zijn met temp regelen wel over
- bij lange runs is het toch wel relaxed als je gewoon ff boodschappen kunt gaan doen
- het gemak van overal gewoon kunnen zien wat de (kern)temps doen
- automatisering, omdat het kan, we blijven tweakers
- alerts
- integratie in domotica middels API's (hier op de roadmap)
- de zekerheid bij een prijzig stuk vlees als je met vrienden behoorlijk aan het bier zit (tijd gaat dan soms toch sneller dan je denkt

Met een ei is het sowieso al simpel temperatuur stabiel houden. Die dingen zijn rock solid als ze even draaien. Op de weber heb ik het nooit gedaan overigens.
Ik zit er wel over te denken om pit fans te gaan gebruiken, maar is wel weer een flinke investering
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Op zich kan ik er altijd wel tussenuit om een uurtje boodschappen te doen terwijl de temperatuur stabiel blijft, maar ik begrijp je punt goed. Ik wil binnenkort eens Brisket maken, en ik heb echt geen zin om de hele nacht te babysitten. Echter staat de verhouding gemak - prijs mij nu nog een beetje tegen, dus laat ik het nog even zo.UltraSub schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:12:
Het ging mij inderdaad om die smaak ja
Maar waarom een controller:
- als je het vaak doet is de sensatie van kijk mij eens goed zijn met temp regelen wel over
- bij lange runs is het toch wel relaxed als je gewoon ff boodschappen kunt gaan doen
- het gemak van overal gewoon kunnen zien wat de (kern)temps doen
- automatisering, omdat het kan, we blijven tweakers
- alerts
- integratie in domotica middels API's (hier op de roadmap)
- de zekerheid bij een prijzig stuk vlees als je met vrienden behoorlijk aan het bier zit (tijd gaat dan soms toch sneller dan je denkt)
Met een ei is het sowieso al simpel temperatuur stabiel houden. Die dingen zijn rock solid als ze even draaien. Op de weber heb ik het nooit gedaan overigens.
Dit topic is gesloten.