Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.846 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
http://keuringsdienstvanw...2017/30-150507-26-01-2017

Smokey Goodness doet er aan mee. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Leuk!
Vorige week het boek van Smokey Goodness gekregen, dus ben nieuwsgierig hoe ze op tv zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Christiano007 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:45:
Waar halen jullie trouwens braadworsten vandaan? Dan bedoel ik dus niet verse worst maar een fatsoenlijke Duitse Bratwurst :P
Mijn vader woont in DE dus als ik bij hem ben bestel ik altijd een kilo of 5 om mee te nemen.
Vacumeren en de vriezer in.
Ik heb ook familie wonen in Nijmegen en als we er zijn dan ga ik meestal even naar Kleve om boodschappen te doen.
Ik ga dan ook meestal naar de lokale slager om wat zaken te halen.
Heeft erg goede spullen http://www.metzgerei-quartier.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Oeh lekker leesvoer erbij..again..ben benieuwd! :) crosspostje :P
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/9/4/7/9200000021947490.jpg

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45
Vorige week maar eens het stuk buikspek uit de vriezer gehaald en op de bbq gelegd. Was lekker maar kwam neer op een super sized gemarineerde speklap naar mijn mening.

Afbeeldingslocatie: http://files.felosity.nl/buikspek1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://files.felosity.nl/buikspek2.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door wishmaster1986 op 23-01-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:53
wishmaster1986 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:01:
Vorige week maar eens het stuk buikspek uit de vriezer gehaald en op de bbq gelegd. Was lekker maar kwam neer op een super sized gemarineerde speklap naar mijn mening.

[afbeelding]

[afbeelding]
Recept?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
wishmaster1986 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:01:
Dus zeer goed gelukt als ik mag lezen :+ Je zou me 's nachts wakker kunnen maken voor een super sized gemarineerde speklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Het is te proberen.... is er niet hier iemand die met een arduino, pc fan een BBQ controller zelf in elkaar heeft gedraaid? :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
krizzziz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:12:
Het is te proberen.... is er niet hier iemand die met een arduino, pc fan een BBQ controller zelf in elkaar heeft gedraaid? :)
Een heatermeter is op een Arduino gebaseerd, weet niet precies wat je wil, maar daar kun je inspiratie vandaan halen.

Een pc fan lijkt me nodeloos complex worden. Een dergelijke fan sluit immers het gat niet geheel af zodat je nooit je luchtstroom geheel kan controleren. Dan moet je met kleppen gaan werken, wat makkelijker kan door een daarvoor gemaakte fan te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Fly-guy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:18:
[...]

Een heatermeter is op een Arduino gebaseerd, weet niet precies wat je wil, maar daar kun je inspiratie vandaan halen.

Een pc fan lijkt me nodeloos complex worden. Een dergelijke fan sluit immers het gat niet geheel af zodat je nooit je luchtstroom geheel kan controleren. Dan moet je met kleppen gaan werken, wat makkelijker kan door een daarvoor gemaakte fan te gebruiken
http://www.banggood.com/3...980653.html?rmmds=myorder

die heb ik ervoor gekocht. Moet hem nog inelkaar solderen/schroeven though.

(icm met http://www.banggood.com/R...troller-Kit-p-914678.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

arie_papa schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:57:
[...]

Na 2 keer de deksel gebruikt te hebben heeft het handvat voor toch wel schade opgelopen :(

[afbeelding]

Mbt de deksel, daar heb ik zelf een handvat gemaakt met 2x 2mm platen staal als hitteplaten, dus daar heb ik nergens last van.

edit:
Intussen maar garantie aangevraagd. En voortaan beter opletten met stoken.
En wederom super-garantie bij Weber. Er wordt een nieuw handvat opgestuurd onder garantie.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Wil in het voorjaar (zodra het iets warmer wordt weer) met een aantal man een ochtendje gaan Forel vissen zodat we in de middag eens iets anders op de bbq kunnen gooien.

Nu was ik alvast wat aan het rondkijken naar een visklem en vraag me iets af.. een bbq rooster heb je het liefst niet verchroomd omdat dat na een tijdje lelijk wordt (chroom laat los enzo) maar de meeste goedkoopje visklemmen zijn ook verchroomd. Zou ik die gewoon kunnen aanschaffen voor bijvoorbeeld 2 jaar gebruik?

Ik heb een Tenneker TC-Drum. Hier kan ik wel wat op kwijt volgens mij.

Ik denk dan aan die goedkope visklemmen die per 4 verkocht worden (en dan bijvoorbeeld 2 setjes) of die waar 3 vissen in eens tussen passen en dan 2 stuks of 3.

Ik heb nog nooit iets van vis op de Q bereid, vandaar dat ik al op tijd begin me voor te bereiden. Bedoeling is om ze te vullen met wat simpele kruiden en evt citroen (of ik moet een ander leuk recept ontdekken of wellicht zijn ze te marineren?) en dan op de Q te bereiden. Vwb de bereidingswijze moet ik ook nog info zoeken tzt.. zoals temps, wel of geen rookhout erbij etc etc.

Iemand ervaring met forel bereiden en tips waarmee ik rekening moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:29
Persoonlijk vind ik de vis (in mijn geval zalm) op een cederhoutenplank leggen wel wat hebben.
Dan heb je geen klem nodig en het rookhout is ook al meteen geregeld :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Fly-guy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:18:
[...]

En die Auberins hebben een klepje wat dicht valt als de fan niet draait om eventuele luchtstroom verder te blokkeren ;)
Heb hem zelf in gebruik op het ei (met een heatermeter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:51:
[...]

En die Auberins hebben een klepje wat dicht valt als de fan niet draait om eventuele luchtstroom verder te blokkeren ;)
Heb hem zelf in gebruik op het ei (met een heatermeter)
Klopt inderdaad. Gebruik zelf zo'n fan op mijn WSM en ik ben er ook tevreden over. Dermate tevreden dat ik zelf niet zou gaan knutselen met een pc fan (of andere DIY oplossing), ook al zou je met handigheid hetzelfde resultaat kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:52
krizzziz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:12:
ik ga van de zomer daar mee aan de slag zover de planning is. Waarschijnlijk op basis van een arduino of een RPI. RPI is makkelijker denk ik omdat je meteen netwerk interface hebt en iets meer mogelijkheden hebt voor een app of website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:50
Fly-guy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:54:
[...]

Klopt inderdaad. Gebruik zelf zo'n fan op mijn WSM en ik ben er ook tevreden over. Dermate tevreden dat ik zelf niet zou gaan knutselen met een pc fan (of andere DIY oplossing), ook al zou je met handigheid hetzelfde resultaat kunnen bereiken.
Het lijkt mij ook nog steeds interessant alleen heb ik twee linker handen met solderen (dat wordt grillen :+ ), kan je deze ergens kant en klaar voor gebruik bestellen?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
The Fatal schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:35:
ik ga van de zomer daar mee aan de slag zover de planning is. Waarschijnlijk op basis van een arduino of een RPI. RPI is makkelijker denk ik omdat je meteen netwerk interface hebt en iets meer mogelijkheden hebt voor een app of website.
Arduino uno wifi met de eps8266 chip. Daarmee kan je via WiFi werken. Dan heb je enkel nog een spanningsdeler voor de sensor, een home made PID SW controller en end stop schakelaar eventueel.

Nu alleen nog de tijd vinden :(

RPI is wat moeilijker denk ik omdat je hier wat duidelijk moet zijn het definiëren van de variabelen indien je met C wilt werken. Of je gebruikt simulink maar je hebt schijnbaar nog steeds een ADC nodig voor een RPI.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 24-01-2017 21:20 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Chevy454 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:12:
[...]

Arduino uno wifi met de eps8266 chip. Daarmee kan je via WiFi werken. Dan heb je enkel nog een spanningsdeler voor de sensor, een home made PID SW controller en end stop schakelaar eventueel.

Nu alleen nog de tijd vinden :(

RPI is wat moeilijker denk ik omdat je hier wat duidelijk moet zijn het definiëren van de variabelen indien je met C wilt werken. Of je gebruikt simulink maar je hebt schijnbaar nog steeds een ADC nodig voor een RPI.
was van plan om een groot gedeelte in python te doen... is niet het makkelijkste maar dat leek mij wel leuk :)
Zit nog te twijfelen, want de analoge inputs van een arduino zijn erg handig. Maar het idee van een PI trekt mij ook erg. :z :z nog paar maantjes geduld, is mooi voor lange zomer avonden bij de Q om daar over na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

2Dutch schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:36:
Oeh lekker leesvoer erbij..again..ben benieuwd! :) crosspostje :P
[afbeelding]
Als je dit boek mooi vind kan je ik deze helemaal aanbevelen. Eerste deel is meer over hoe hij zo ver gekomen is tot nu toe. Tweede deel is echt de techniek enzo. Beste BBQ boek die ik gelezen heb.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/1/9/0/9200000030830917.jpg

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

backupdevice schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:26:
Als je dit boek mooi vind kan je ik deze helemaal aanbevelen. Eerste deel is meer over hoe hij zo ver gekomen is tot nu toe. Tweede deel is echt de techniek enzo. Beste BBQ boek die ik gelezen heb.

[afbeelding]
Heb nog heel wat boeken te gaan, maar ik ga hem op mijn verlanglijstje zetten, bedankt voor de tip! d:)b

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19

Typhone

Who Dares Wins

Zoals beloofd. Afgelopen zaterdag geleverd. De fun starts komend weekend!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p526x296/16115057_1233946870017762_7903488437318974080_n.jpg?oh=05569553eb8ae7a0c9928a5c6caf56bf&oe=59110A24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Typhone schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:31:
Zoals beloofd. Afgelopen zaterdag geleverd. De fun starts komend weekend!

[afbeelding]
Jaloers op je mooie plekje :D

Mijn tuin is vooralsnog een ravage die we in het voorjaar langzaam aan gaan pakken, maar voordat het zover is dat ik een overdekt bbq hoekje kan maken, zijn we vast al wel een jaar verder ben ik bang.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
backupdevice schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:26:
[...]

[afbeelding]
Dit boek is prachtig maar 90% van het boek is techniek voor offset smokers. Wat mij betreft wel de absolute bbq-keizer deze man, mooie filmpjes op youtube ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Vind zijn tips om ribs en brisket te snijden geweldig.

En ja. Offset Smokers maar ik pas zijn techniek ook toe op mijn WSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Na tig PP sessies met gebroken nachten en jet lag gevoel zonder te vliegen heb ik toch maar met tegenzin een PartyQ gekocht.

Vraagje over de adapter en WSM. Op de website van Guru laten ze zien dat de adapter op de luchtinlaat beneden plaatsen. Ze pakken dan het gat wat rechtsboven in het roset zit. Als ik andere plaatjes bekijk plaatsen ze de adapter op de onderste gaten van het rozet.

Waar plaatsen jullie de adapter . De bovenste gaten van het roset of de onderste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Gadgeteer schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:22:
Iemand ervaring met forel bereiden en tips waarmee ik rekening moet houden?
Jazeker! Ik doe het al enkele jaren, vissen bij een kwekerij en dan richting de BBQ. Zo'n visklem is wel handig, zeker omdat je dan schijfjes citroen in de vis kan doen. Je moet de vis gewoon in z'n geheel op de BBQ doen, de huid laat vanzelf los. Het voordeel is dat die huid aan de visklem blijft kleven, dus zodra je de visklem opent, heb je een vis die je zo kan opeten. Zorg wel dat je iets van een ovenhandschoen hebt, want die visklemmen worden ook heet. Ik heb er eentje van de Action van een paar euro, en die werkt an sich redelijk. Volgens mij heb ik ze ook wel eens bij de Xenos gezien. De temperatuur en tijd weet ik niet echt, je moet het een beetje aanvoelen.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/288bk0o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2vxlwkk.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Net gekeken :) (helaas begin gemist....)

Was wel interessant om te zien hoe ze "Pulled pork" maken in de fabriek maakte.

En dat volgens een Amerikaan (weer niet wie het was) je alleen pork kan pullen en ook alleen boven een houtskool bbq, anders is het geen Pulled pork

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Net ook gekeken. Idd flink verschil tussen echte pulled pork en fabrieks pulled pork. Waarbij ik wel moet zeggen dat de fabrieksversie op zich wel goed bereid werd (goed gemarineerd, daarna 10u sous-vide). Heeft alleen niks met pulled pork te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
OMG, pulled pork soup!

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vandaag kwam de oudste thuis met een bakje kips pulled pork .....
Afbeeldingslocatie: https://media.ah-boodschappen.nl/product-image/60809/

Djeeiz, wat smerig, nu ben ik al helemaal geen fan van houdbare producten, maar dit was bijna smeriger dan het blikje kattevoer :|

Het heeft de structuur van blik-tonijn, de smaak is zuur en wrang.
Gelukkig had mijn zoon dezelfde mening ....
Die blokjes die AH verkoopt, die nog even in de oven moeten, zijn best te eten voor snel.

Afbeeldingslocatie: https://www.ah.nl.kpnis.nl/static/product/AHI_434d50323130383633_1_LowRes_JPG.JPG

* wel een voordeel, de mrs. gaat morgen weer een schouder bestellen om het vers te maken :)

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 27-01-2017 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Over pulled pork gesproken.

Vorig jaar echt kunnen beginnen met BBQ'en. Toen ben ik overgaan naar een huis mét een tuin. Meteen een Weber 57cm GBS aangeschaft van alle intratuinbonnen die we gekregen hadden van de house-warming :D

De laatste beetje normale droge dag in 2016 toch eens met pulled pork geprobeerd. Van een vriend een draadloze thermometer geleend van Weber (wat een knakeding is dat). De pulled pork was op zichzelf iets te droog van binnen. Terwijl ik het recept van BBQ helden had gevolgd. En zeker toen ik gister bij de Keuringsdienst van waarde zag hoe makkelijk die gasten het vlees van het schouderblad haalde. :o :o . Dan is er bij mij toch iets fout gegaan.

Nu zelf een Maverick thermometer ET-732 gekocht, maar deze moet ik nog uitgebreid testen. Nu heb ik nog een cadeaubon liggen van 30 euro voor de keurslager. Nu wil ik deze winter toch nog eens een poging wagen. Hebben jullie nog tips? Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij niet uitdroogt met wel de juiste kerntemperatuur haal? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Snakeye2209 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:57:

Vorig jaar echt kunnen beginnen met BBQ'en. Toen ben ik overgaan naar een huis mét een tuin. Meteen een Weber 57cm GBS aangeschaft van alle intratuinbonnen die we gekregen hadden van de house-warming :D

De laatste beetje normale droge dag in 2016 toch eens met pulled pork geprobeerd. Van een vriend een draadloze thermometer geleend van Weber (wat een knakeding is dat). De pulled pork was op zichzelf iets te droog van binnen. Terwijl ik het recept van BBQ helden had gevolgd. En zeker toen ik gister bij de Keuringsdienst van waarde zag hoe makkelijk die gasten het vlees van het schouderblad haalde. :o :o . Dan is er bij mij toch iets fout gegaan.

Nu zelf een Maverick thermometer ET-732 gekocht, maar deze moet ik nog uitgebreid testen. Nu heb ik nog een cadeaubon liggen van 30 euro voor de keurslager. Nu wil ik deze winter toch nog eens een poging wagen. Hebben jullie nog tips? Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij niet uitdroogt met wel de juiste kerntemperatuur haal? O-)
  • De tijd nemen
  • Je BBQ leren onder controle te houden
  • Goed vlees nemen
  • De tijd nemen
  • Veel proberen
  • Genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Damn dat stukje bij de keuringsdienst van waarde :X
Die ranzige shit in die bak vol met sap die ze daar staan te pullen/kneden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
backupdevice schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:10:
[...]
  • De tijd nemen
  • Goed vlees nemen
  • De tijd nemen
  • Veel proberen
  • Genieten
Veel lezen op sites als http://www.bbq-nl.com/ , https://majorleaguegrilling.com/ etc. Eventueel recepten en logs op bbqgenootschap lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hari-Bo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:14:
Klopt en daarom heb ik nu flexibele handschoenen gekocht die wel tegen warmte kunnen ipv de stugge variant die ik enkel gebruik voor kolen toevoegen.
Was even naar advies aan het zoeken voor goede handschoenen in dit topic: bevallen die ProQ's je nog goed nu je ze een tijdje gebruikt hebt? Geeft liever een keer wat geld uit dat ze het lang volhouden dan elke keer me zitten ergeren dat iets weer kapot is :)

Twijfel dus ook over dunne latex/nitril handschoentjes voor t voorbereiden e.d.: was nu gewoon de pootjes vaker, en ben niet zo van het weggooispul, maar bij sommige dingen krijg je echt ranzig gekleurde glibberpootjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
backupdevice schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:10:
[...]
  • De tijd nemen
  • Goed vlees nemen
  • De tijd nemen
  • Veel proberen
  • Genieten
Check, van 11 tot 11 gezeten.
Check, temperatuur mooi rond de 100 graden gehouden dmv de minion techniek
Check, keurslagervlees

Proberen ga ik dus nu zeker doen. Misschien dat ik een kleiner stuk varken neem.
En genieten is het zeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Snakeye2209 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:10:
Check, van 11 tot 11 gezeten.
Check, temperatuur mooi rond de 100 graden gehouden dmv de minion techniek
Check, keurslagervlees

Proberen ga ik dus nu zeker doen. Misschien dat ik een kleiner stuk varken neem.
En genieten is het zeker. :)
Niet ieder stuk is hetzelfde. Vorige keer ging de PP ook niet echt lekker qua pullen.
Ik gebruik procureur ipv een echte boston butt. En ik had die op 89C ingesteld, volgende keer wat langer wachten tot 90C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Morgen wil ik metalen spiezen kopen voor de barbecue om te gebruiken voor sate en dergelijke. Nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij aanschaf?

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
barktus schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:30:
Morgen wil ik metalen spiezen kopen voor de barbecue om te gebruiken voor sate en dergelijke. Nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij aanschaf?
Platte spiezen zijn beter als ronde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En dubbele spiezen zijn handiger dan enkele met het draaien van de sate's. Dan zit het vlees er steviger op, en draait niet mee als je de spies omdraait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Snakeye2209 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:57:

Neem aan dat je ook inject? Zo nee; doen! Gebruik zelf meestal een mix van appelsap/bruine basterdsuiker en klein beetje (appel)azijn.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
2Dutch schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Was even naar advies aan het zoeken voor goede handschoenen in dit topic: bevallen die ProQ's je nog goed nu je ze een tijdje gebruikt hebt? Geeft liever een keer wat geld uit dat ze het lang volhouden dan elke keer me zitten ergeren dat iets weer kapot is :)

Twijfel dus ook over dunne latex/nitril handschoentjes voor t voorbereiden e.d.: was nu gewoon de pootjes vaker, en ben niet zo van het weggooispul, maar bij sommige dingen krijg je echt ranzig gekleurde glibberpootjes :P
ik heb zelf gewoon lashandschoenen. De groen rode van onderstaande link. Wil je lederen, dan heb je die daar ook, voor €19,99, echt hertenleer. BBQ handschoenen zijn echt niet anders, alleen voor ander publiek, en daardoor duurder...

https://www.hbm-machines....en/lassen/lashandschoenen

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
2Dutch schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Ik ben er nog steeds heel tevreden over gebruik ze ook bij normaal koken, mede omdat ze niet overdreven groot en stug zijn kan vrouwlief deze ook zonder problemen gebruiken. Of dat de prijs rechtvaardigt is natuurlijk persoonlijk, maar ik barbecue 2/3 in de week en maak er veel gebruik van.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wild Chocolate schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:58:
ik heb zelf gewoon lashandschoenen. De groen rode van onderstaande link. Wil je lederen, dan heb je die daar ook, voor €19,99, echt hertenleer. BBQ handschoenen zijn echt niet anders, alleen voor ander publiek, en daardoor duurder...
Dank voor de tip, maar als vrouw wordt het misschien iets te massaal: zit ik tot aan m'n oksels in de handschoenen :+ Maar zeker wel een goede algemene tip (topicstartwaardig imho).
Hari-Bo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:12:
Ik ben er nog steeds heel tevreden over gebruik ze ook bij normaal koken, mede omdat ze niet overdreven groot en stug zijn kan vrouwlief deze ook zonder problemen gebruiken. Of dat de prijs rechtvaardigt is natuurlijk persoonlijk, maar ik barbecue 2/3 in de week en maak er veel gebruik van.
Ik vind 20 euro echt wel meevallen, ik zal ze binnenkort eens bestellen. Als jouw vrouw ze zonder morren kan gebruiken is dat een teken dat het mij ook gaat lukken ;) Ook wel fijn als ovenhandschoenen, beter dan die stoffen ondingen waar je onderhand vanzelf al dingen van uit je klauwen laat flikkeren :+
Dank voor het delen van je ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
Roeligan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:22:
[...]

Neem aan dat je ook inject? Zo nee; doen! Gebruik zelf meestal een mix van appelsap/bruine basterdsuiker en klein beetje (appel)azijn.
Goeie tip. Op welk(e) moment(en) moet je dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Snakeye2209 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:23:
[...]

Goeie tip. Op welk(e) moment(en) moet je dit doen?
Op hetzelfde moment als je het kruidt.

Volg dit recept:
http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Gisteren zoals gezegd even langs de Sligro gegaan. Big Green Eggs zien staan, damnnn :+
Na tips hier op het forum, zowel dubbele als platte spiezen gekocht en ook maar gelijk even een schoonmaakspons gescoord. Later in de stad liep ik bij de Xenos tegen het boek van Steven Raichlen aan, afgeprijsd dus de gok genomen :P.

Het boek was al niet terug te vinden via het internet, waarom werd duidelijk toen ik de cover eraf haalde. Er zit een ander boek van hem achter zoals op de foto's te zien is.

Uiteraard gisterenavond gelijk de barbecue even aangedaan, zelfde marinade als de vorige week omdat er eters kwamen. Enkel deze keer met kipfilet en varkenshaas spiezen. Kipfilet vond ik zelf uiteindelijk niet zo'n succes, kippendij was toch heel wat fijner.

De spiezen hebben zo ook gelijk hun eerste kennismaking met de barbecue gehad. En ondanks de stevigheid van de platte spiezen heb ik toch een voorkeur voor de dubbele spiezen. Zijn een stuk stabieler en worden minder warm, wat handig is met het omdraaien. Zo stelde ik proefondervindelijk vast met m'n blote handen :Y) :+

Het virus lijkt al aardig toe te slaan. Vriendinlief ziet een barbecue tafel buiten wel zitten, dus ik geloof dat ik dit voorjaar weer wat te doen heb. 8)

Anyway, foto's!

Boek en nieuwe spullen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qARQOsDnvdOB8YZeoS2Mlhjd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8YnxggHWvGgjiCCy5zCdtopm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/elEuNyvTF0mrJDO2OFaADSqb/full.jpg

Toen de cover eraf was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rt4aiUrZjk5XRjA6yYwEKeVO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7434VfddS1EGd2Lo792bVWrQ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hvKjfkzELoRl7GgQQTjRUooR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had gister even een oeps momentje..2 wagyuburgertjes uitgehaald ,bbq goed heet..maar door dat vet van de burgers kwam er een behoorlijke vlam uit, gevolgd door wat stank. Linker onderarm heeft wat kortere haartjes :+ Die ga ik dus voortaan of met deksel erop doen, of compleet indirect. Ze waren zeer yumyummy btw, lekker nog een tikje rood gelaten, oh..heaven :9 Hebben zo'n waguypakket besteld bij koopeenkoe een tijdje terug: eten wisselend geen vlees/vlees, en als we dus rundvlees eten is dat wagyu, wat een lijdensweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik ben ernstig ongelukkig met de Big Green Egg. De reden: ik heb te weinig tijd om alles uit te proberen lol :D

Testje gedaan met schouderkarbonades (zonder bot). Grieks gemarineerd, goede spies gekocht en door een plank gemept. 3 karbonades erop gedaan, 2 uur op de BGE op 200 graden indirect en daarna geserveerd met rijst, ui, tomaten-komkommersalade en tzatziki. Extreem lekker en mals.

Dit weekend staat pulled pork op het menu en op zondag hamburgers. De week erop maar eens met pizza aan de slag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Gisteren voor het eerst wat besteld bij Aalvink. Als het goed is komt er een stuk procureur en buikspare ribs mijn kant op. Spare ribs zijn voor zondag en de procureur gaat nog even in de vriezer tot ik tijd heb om er Pulled pork van te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
Vandaag is de vervanger voor mijn Smokey Joe (iemand interesse?) binnengekomen een Cobb Premier + tas, deze wordt op vakantie en de boot gebruikt met het grote voordeel dat ik deze overal op kan zetten. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WuRjlmX.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 01-02-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Hari-Bo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:17:
Vandaag is de vervanger voor mijn Smokey Joe (iemand interesse?) binnengekomen een Cobb Premier + tas, deze wordt op vakantie en de boot gebruikt met het grote voordeel dat ik deze overal op kan zetten. :)

[afbeelding]
Benieuwd naar je ervaringen. Ik heb deze overwogen omdat het nadeel van de Smokey Joe de vorm is. Uiteindelijk heb ik een Go Anywhere gekocht omdat je met vierkant meer kunt. De Cobb leek me bovendien minder 'echt' BBQ. Daarom benieuwd hoe het je bevalt.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
coelho schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 00:31:
[...]

Benieuwd naar je ervaringen. Ik heb deze overwogen omdat het nadeel van de Smokey Joe de vorm is. Uiteindelijk heb ik een Go Anywhere gekocht omdat je met vierkant meer kunt. De Cobb leek me bovendien minder 'echt' BBQ. Daarom benieuwd hoe het je bevalt.
Klopt het is wel minder omdat je de temperatuur beheerst dmv het aantal briketten ipv schuifjes gebruiken, maar ik vind deze op vakantie makkelijk omdat ik deze overal kan gebruiken een polyester boot vind de hitte niet prettig en een plastic tafeltje bij de caravan, daarom lijkt me deze ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hari-Bo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:56:
Klopt het is wel minder omdat je de temperatuur beheerst dmv het aantal briketten ipv schuifjes gebruiken, maar ik vind deze op vakantie makkelijk omdat ik deze overal kan gebruiken een polyester boot vind de hitte niet prettig en een plastic tafeltje bij de caravan, daarom lijkt me deze ideaal.
Die dingen zijn erg populair onder bootbezitters, snap ik wel hittetechnisch gezien ;)
Maatje van me pusht een beetje dat ik ook een Cobb moet nemen, maar ik gebruik de WGA of zelfs ProQ in bbq-stand liever, als je met meer mensen bent hoeft het imho niet zo snel snel. Blijven wel erg leuke dingen, wel jammer dat de extra's weer een fortuin kosten. Wat dat betreft mogen bedrijven eens kijken naar Kamado Joe als het om compleet product leveren gaat ;)

Ben zeer benieuwd naar je ervaringen! Ga je adhv je ervaringen nog wat extra's aanschaffen denk je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
2Dutch schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:35:
[...]

Die dingen zijn erg populair onder bootbezitters, snap ik wel hittetechnisch gezien ;)
Maatje van me pusht een beetje dat ik ook een Cobb moet nemen, maar ik gebruik de WGA of zelfs ProQ in bbq-stand liever, als je met meer mensen bent hoeft het imho niet zo snel snel. Blijven wel erg leuke dingen, wel jammer dat de extra's weer een fortuin kosten. Wat dat betreft mogen bedrijven eens kijken naar Kamado Joe als het om compleet product leveren gaat ;)

Ben zeer benieuwd naar je ervaringen! Ga je adhv je ervaringen nog wat extra's aanschaffen denk je? :P
Ik ga hem pas van het voorjaar gebruiken en zal dan mijn ervaring delen, ik wil in ieder geval nog het BBQ kit met brikettenmand erbij gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 05:02
In mijn zoektoch om mijn weber uit te breiden met iets van een tafel ben ik op het volgende idee gekomen (aangezien sidekick niet meer leverbaar is of anders heel duur..)
Afbeeldingslocatie: https://i626.photobucket.com/albums/tt342/mbshop-wheels/IMG_6504.jpg?t=1318117986
Maar ik zoek dus iets waarmee ik het aan de zijkant kan hangen. En daarmee bedoel ik dan een soort gelijk ophang systeem zoals op deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.bbq-voordeel.nl/media/catalog/product/cache/14/image/1200x/e3bb740188a650fa68500c8be678c779/w/e/webergereedschapshouderzoom.png
Ik zoek dan alleen het type clipje wat echt aan de bbq vast zit zodat de deksel er ook nog normaal op kan ;) en ik ook flexibel blijf hoe ik de tafel positioneer.

Het maken van de tafel en bijhorende pootjes gaat wel goed komen en als alternatief zou ik ook een ophangsysteem door de weber heen kunnen boren maar dat is niet mijn voorkeur ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kent iemand het recept van Pit Boy Crew's S.P.G. rub? (Salt-Pepper-Garlic). Die gebruiken ze vrij standaard en sinds ze die verkopen is het recept daarvoor wat eerst online stond natuurlijk verdwenen. Zoveel rubs en mogelijkheden, maar ik vertrouw die crew wel :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tinusvolkel
UltraSub schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:32:
Kent iemand het recept van Pit Boy Crew's S.P.G. rub? (Salt-Pepper-Garlic). Die gebruiken ze vrij standaard en sinds ze die verkopen is het recept daarvoor wat eerst online stond natuurlijk verdwenen. Zoveel rubs en mogelijkheden, maar ik vertrouw die crew wel :)
Alstu

2 tablespoons coarse-ground black pepper
1 tablespoon coarse salt
1 tablespoon granulated garlic
1 tablespoon paprika
1 tablespoon dill seed
1 tablespoon ground coriander
2 teaspoons red pepper flakes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

Hari-Bo schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 08:14:
[...]

Ik ga hem pas van het voorjaar gebruiken en zal dan mijn ervaring delen, ik wil in ieder geval nog het BBQ kit met brikettenmand erbij gaan nemen.
geinig die uitbreiding kende ik niet - misschien koop ik die ook wel.
Van de Cobb ga je enorm veel plezier beleven op de boot en op de camping. Ideaal om een werkende BBQ te kunnen verplaatsen. Verder waanzinnig zuinig met brandstof (daar is ie uiteidelijk op ontworpen). Er zijn zelfs mensen die met de restwarmte alvast brood bakken voor de volgende dag.
Ik heb de mijne al een jaar of 8 denk ik, op vakantie kook ik er dagelijks op (tenzij we uit eten gaan) in combinatie met een gaspitje voor wat kook/bak dingen ben je klaar.
Geinig - ik ben een grote dille fan maar er nooit aan gedacht het in een rub te stoppen _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 04-02-2017 17:20 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
franssie schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:17:

[...]

Geinig - ik ben een grote dille fan maar er nooit aan gedacht het in een rub te stoppen _/-\o_
Ik ken de rub verder niet :) ken alleen een website waar je de geschiedenis van een website mee kan terug kijken :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Tinusvolkel schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:10:
[...]

Alstu

2 tablespoons coarse-ground black pepper
1 tablespoon coarse salt
1 tablespoon granulated garlic
1 tablespoon paprika
1 tablespoon dill seed
1 tablespoon ground coriander
2 teaspoons red pepper flakes
The web-archive, dat ik daar niet eerder aan dacht 8)7
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
gister de kamado een kleine upgrade gegeven.
Schoorsteen

Ben benieuwd hoe het bevalt. Is in ieder geval handig tegen de regen en vocht. Merkte dat door de margriet schijf de kamado toch af en toe wat vochtig werd van binnen.

daarbij ook naar de Toko geweest, hier haal ik altijd de kruiden, vele malen goedkoper dan een supermarkt of zelfs makro.
Meteen 800 gram bbq rub gemaakt(mengeling van noskos recept en van smokey goodness). Heb ik voor komende maanden genoeg :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 05:02
Vandaag weer even een stuffed burger gemaakt.
ruime 900gr gehakt en daar maar 4 burgers van kunnen maken :X :9~
Ei in burger

Zoals te zien ook nog even een eitje gebakken om erin te doen. Daarnaast nog vullig van gebakken uit, lente uit, champignon, knoflook en kaas :9~

Spek er omheen
Burger dicht gemaakt en spek er omheen.

Op bbq
Even op bbq natuurlijk

En natuurlijk het eind resultaat:
Hamburger dicht
Hamburger open

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@The Fatal, hoe heet dat ding?
Want inderdaad, die margrietwielen zijn niet 100% waterdicht. Vind het alleen niet echt mooi zo'n dakje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
UltraSub schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:28:
@The Fatal, hoe heet dat ding?
Want inderdaad, die margrietwielen zijn niet 100% waterdicht. Vind het alleen niet echt mooi zo'n dakje :X
In het echt ziet het er beter uit dan op de foto. Krijg hem alleen door het vilt niet helemaal naar beneden.

Een groot voordeel heb ik al gemerkt. Als je normaal je magrietschijf half hebt open gezet/gedraait voor hogere temperaturen en je opent de top dan valt deze meestal dicht. Daar heb je nu geen last meer van.
Net pizza gebakken, gezet op de grote gaten en was prima voor 300+

Maar deze is het. Als he hier op zoekt kan je hem ook in nl vinden.
https://smokeware.com/collections/chimney-caps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
Gisteren voor het eerst moink balls gemaakt.
Hoe verrukkelijk lekker!

Zal later wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
De nieuwe Kamado Joe classic ziet er goed uit!
Verbeterde vuurbox, nieuwe scharnieren voor het deksel, ander soort schoorsteencontrole.
Ben wel benieuwd naar dat nieuw systeem van de scharnieren, of er nog genoeg druk op het vilt blijft.

Even wachten tot het vakantiegeld er is en beginnen met het zoeken naar goede deals.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 06-02-2017 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/w7w69768t/WP_20170205_15_51_46_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/6qdrploil/WP_20170205_16_04_44_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/gntufs2fx/WP_20170205_16_17_13_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/o531uzrz1/WP_20170205_16_36_27_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/thrw94fvh/WP_20170205_17_07_58_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/jlqt9ha3h/WP_20170205_18_00_15_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/n6mospen1/WP_20170205_18_27_24_Raw.jpg

Ongeveer 45min op 80C gerookt met esdoorn en dan nog 45min op 100C gelakt met de Smokey Sweet.

Poepie lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
NeutraleTeun schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:43:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ongeveer 45min op 80C gerookt met esdoorn en dan nog 45min op 100C gelakt met de Smokey Sweet.

Poepie lekker!
Geen rub? Die verwerk je in het gehakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 05:16

St@m

@ Your Service

Een rub voor gehaktballen? Doe ik ook nooit. Gewoon Italiaanse kruiden door het gehakt (in het geval van MOINK).

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja. Wel een rub. Zie je alleen niet zo goed op de foto's denk ik.
Weet niet of het veel nut heeft gehad, volgende keer beetje mee experimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
sinds vanmorgen 7:30 liggen er 2 stukken varkens nek op de Q. 1 van +/- 1,5 kg (nu 82C) en 1 van +/- 3 kg(nu 71C).
Nu al meer dan 14 uur steady.. word niet meer vandaag om het te verorberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Afgelopen weekend weer eens een partijtje gehad voor 25 mannen en vrouwen, wat uiteindelijk nog maar 18 personen betrof en daardoor teveel vlees ingeslagen (ja het an echt)

ik had zaterdagavond om 21:30 te stukken varkensnek van elk 2,6 kg erop gegooid, uiteindelijk een full pull gedaan waarbij om 14:45 de temperatuur van 89C bereikt werd (geen crutch).

Daarnaast nog 5,5 kg Spareribs (Widecuts), 2,5kg kipkluifjes en 3,5kg Picanha.

Ik ga maar eens kijken of ik zelf weer rubs kan maken, ben toch niet zo tevreden over de rubs die er nu voor grootverbruik op de markt zijn.

:edit: plaatjes zsm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Paganstars schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:50:
Afgelopen weekend weer eens een partijtje gehad voor 25 mannen en vrouwen, wat uiteindelijk nog maar 18 personen betrof en daardoor teveel vlees ingeslagen (ja het an echt)

ik had zaterdagavond om 21:30 te stukken varkensnek van elk 2,6 kg erop gegooid, uiteindelijk een full pull gedaan waarbij om 14:45 de temperatuur van 89C bereikt werd (geen crutch).

Daarnaast nog 5,5 kg Spareribs (Widecuts), 2,5kg kipkluifjes en 3,5kg Picanha.

Ik ga maar eens kijken of ik zelf weer rubs kan maken, ben toch niet zo tevreden over de rubs die er nu voor grootverbruik op de markt zijn.

:edit: plaatjes zsm!
Als ik het goed lees had je zo'n 17kg vlees, waarbij er door vochtverlies en botten misschien nog 5kg verloren is gegaan. Dan had je nog steeds 12kg. Zelfs met 25 mannen en vrouwen is dat een halve kilo per persoon. Ik weet niet of je een gemengd rugbyteam of uitgehongerde asielzoekers op visite had, maar bij een normaal feestje met drank, salades, brood en sauzen is dat mijns inziens veel te hoog ingeschat.

Overigens heb ik zelf ook liever te veel dan te weinig, maar ervaring leert dat ik zelfs met 300g pp eigenlijk altijd nog overhoud.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Chevy454 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:27:
De nieuwe Kamado Joe classic ziet er goed uit!
Verbeterde vuurbox, nieuwe scharnieren voor het deksel, ander soort schoorsteencontrole.
Ben wel benieuwd naar dat nieuw systeem van de scharnieren, of er nog genoeg druk op het vilt blijft.

Even wachten tot het vakantiegeld er is en beginnen met het zoeken naar goede deals.
Vond vooral de prijs weer een stukje hoger... Ik weet niet of ik de verbeteringen de moeite waard zou vinden, ik heb nu de classic, en ik zie niet bepaalde zaken die ik nu mis. Wat ik wel mis is een kolenmandje in plaats van die gietijzeren plaat die er nu bij zit. Sinds kort zo'n mandje aangeschaft, en nu is hij veel beter / sneller op temperatuur te krijgen.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
elhopo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:46:
[...]

Vond vooral de prijs weer een stukje hoger... Ik weet niet of ik de verbeteringen de moeite waard zou vinden, ik heb nu de classic, en ik zie niet bepaalde zaken die ik nu mis. Wat ik wel mis is een kolenmandje in plaats van die gietijzeren plaat die er nu bij zit. Sinds kort zo'n mandje aangeschaft, en nu is hij veel beter / sneller op temperatuur te krijgen.
Hoe werkt zo'n mandje precies en hoe zorgt het voor het sneller op temperatuur krijgen? Toevallig enig idee wat de doorsnee is, wellicht dat zo'n mandje ook bij andere merken past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Zo'n soort mandje:
https://www.rookovens-online.nl/c-3811972/kick-ash-basket/

Ik heb er 1 van Monolith, die past ook min of meer in mijn Kamado Joe. Ik had ''m al gekocht voordat ze met die mandjes op maat kwamen van Kick ash, anders had ik die gekocht.

Normaal ligt er een plaat onderin met gaatjes. Probleem is dat die gaatjes al snel verstopt raken door kleine stukjes kool, waardoor er geen zuurstof meer bij het vuur kan komen en het veel langer duurt voordat de boel op temperatuur is. Met zo'n mandje kan de zuurstof er aan alle kanten goed bij en is het probleem verholpen.

Een ander voordeel is dat je na het stoken en afkoelen het hele mandje eruit kan tillen, en dan schud je alle as er af boven de groene container... althans, dat zeggen ze. Moet er niet toevallig een windvlaag langskomen, want dan zit je er zelf onder :X

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
elhopo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:07:
Zo'n soort mandje:
https://www.rookovens-online.nl/c-3811972/kick-ash-basket/

Ik heb er 1 van Monolith, die past ook min of meer in mijn Kamado Joe. Ik had ''m al gekocht voordat ze met die mandjes op maat kwamen van Kick ash, anders had ik die gekocht.

Normaal ligt er een plaat onderin met gaatjes. Probleem is dat die gaatjes al snel verstopt raken door kleine stukjes kool, waardoor er geen zuurstof meer bij het vuur kan komen en het veel langer duurt voordat de boel op temperatuur is. Met zo'n mandje kan de zuurstof er aan alle kanten goed bij en is het probleem verholpen.

Een ander voordeel is dat je na het stoken en afkoelen het hele mandje eruit kan tillen, en dan schud je alle as er af boven de groene container... althans, dat zeggen ze. Moet er niet toevallig een windvlaag langskomen, want dan zit je er zelf onder :X
Hmm, dat lijkt me nog wel een mooie toevoeging aan de setup. Naast het sneller op temperatuur komen is het ook handig voor de langere sessies. Denk namelijk dat je een gelijkmaterigere flow krijgt omdat de gaatjes niet dicht en open gaan inderdaad. Nu nog even kijken wat de doorsnede bij de Broil King Keg is.

Edit: hij bestaat ook voor de BKK maar vraag me af of het net zo goed werkt als zo'n variant van de BGE.
http://www.broilkingbbq.c...es/charcoal_caddie_basket

[ Voor 6% gewijzigd door Malt007 op 13-02-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
elhopo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:46:
Verbeteringen kosten ook geld. Als ik een classic zou hebben zo ik het inderdaad niet voor gaan upgraden. Maar als je nog geen hebt dan is het de afwegingwel waard.

Maar zo'n Kick Ash Basket, dat is toch meer voor hoge temperaturen? Voor low and slow zou het weinig uitmaken, zelfs nadeliger omdat de flow te hoog zou zijn? (hearsay, heb zelf geen kamado)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Chevy454 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Verbeteringen kosten ook geld. Als ik een classic zou hebben zo ik het inderdaad niet voor gaan upgraden. Maar als je nog geen hebt dan is het de afwegingwel waard.

Maar zo'n Kick Ash Basket, dat is toch meer voor hoge temperaturen? Voor low and slow zou het weinig uitmaken, zelfs nadeliger omdat de flow te hoog zou zijn? (hearsay, heb zelf geen kamado)
De flow regel je met de schuifjes en omdat er door de Basket op het moment van instellen van de schuifjes al goede flow is (ipv verstopte lucht gaten) blijft de temperatuur stabieler. Je haalt er gewoon een storende factor tussenuit, al vraag ik me af hoe groot het effect hiervan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Malt007 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:19:
De flow regel je met de schuifjes en omdat er door de Basket op het moment van instellen van de schuifjes al goede flow is (ipv verstopte lucht gaten) blijft de temperatuur stabieler. Je haalt er gewoon een storende factor tussenuit, al vraag ik me af hoe groot het effect hiervan is.
We kunnen er heel langer over discussieren en waarschijnlijk komen we erachter dat het allemaal geen fluit uitmaakt voor low and slow. Voor high and fast ben ik ermee eens dat het handig is.

Voor low and slow kan het nadeliger zijn. Nadeliger omdat naar mate het koken vordert de warmte opname minder is (delta T is kleiner) waardoor de warmte niet geabsorbeerd wordt door het eten. Maar de energie moet ergens heen dus stijgt de temperatuur in de kamado. Doordat de gaten in het rooster zich dichtzetten wordt er minder warmte gegenereerd. Met deze basket wordt erop het einde minder gaten verstopt waardoor de temperatuur op het einde kan stijgen omdat de flow niet natuurlijk kan verminderen.

Op de kamado groepen zie ik vooral de kick ash basket voor high and fast. Bijna zelden bij low and slow.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 13-02-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
coelho schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:34:
[...]

Als ik het goed lees had je zo'n 17kg vlees, waarbij er door vochtverlies en botten misschien nog 5kg verloren is gegaan. Dan had je nog steeds 12kg. Zelfs met 25 mannen en vrouwen is dat een halve kilo per persoon. Ik weet niet of je een gemengd rugbyteam of uitgehongerde asielzoekers op visite had, maar bij een normaal feestje met drank, salades, brood en sauzen is dat mijns inziens veel te hoog ingeschat.

Overigens heb ik zelf ook liever te veel dan te weinig, maar ervaring leert dat ik zelfs met 300g pp eigenlijk altijd nog overhoud.
Klopt, echter na een weekend zuipen hebben de meeste vaak wel enorme honger, uiteindelijk had ik alleen nog 2,5kg picanha over. dus relatief gezien hebben ze aardig doorgevreten.

Salades doen ze niet aan, behalve wat groen voeier en stokbrood hadden we er 10 is er effectief maar 2 van op gegeaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Is er een periode bekend waarin de BBQs met korting worden aangeboden?

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
NeutraleTeun schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:27:
Meestal zodra het slechte weer van de herfst zijn intrede doet, dat is het moment dat iedereen zijn BBQ opruimt en dan zie je de kortingen komen in de tuincentra. Maar ik denk dat je nu nog steeds wel een hele leuke korting kunt krijgen! Wat zoek je, en waar in de omgeving ongeveer?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Chevy454
  • Niet online
Einde seizoen 8)7
En tijdens de periode waar wij mannen als echte helden bewierookt worden: Vaderdag :)

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Worden de duurdere webers wel met zo veel korting verkocht? Je kunt volgens mij op elke moment wel een GBS weber met korting kopen als je beetje oplet.

Zie zelden een Weber die als dumb-prijs wordt gedumpt in de herfst.

[ Voor 9% gewijzigd door grote_oever op 16-02-2017 13:18 ]

• Hari-Bo
Zijn er trouwens meer leden die droogoven gebruikt? Ik heb mijn biltong oven weer verkocht deze kon alleen 30 graden aanhouden en heb nu de Sedona SD-P9000 incl 2 boeken aangeschaft ga ook groente en allerlei soorten vlees en vis drogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 16-02-2017 15:03 ]

• NeutraleTeun
Wil een Weber 57. Als Google op korting dan komen wel leuke bedragen voorbij. Echter allemaal verlopen. Vandaar dat ik benieuwd was naar de periode.
Eind vorig jaar ook al ik de gaten gehouden en eigenlijk niks gezien.

Woon zelf in Limburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
Wat ze hierboven ook al zeggen, kortingen zijn er altijd wel. Maar echte klappers lukt alleen maar als er nieuwe modellen uit gaan komen en de grote shops moeten van hun voorraad af en het is de laatste of zo. Als je er een wil, ik zou niet eeuwig blijven wachten en gewoon de normale kortingen nemen. Kans dat je echt flinke winstpakker kunt krijgen is klein.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een bekende actie is de ING rentepuntenwinkel. Als jij of een bekende een ING rekening heeft kun je voor een goede prijs (162 euro) en een stapel rentepunten een Weber 57 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Volgens mij moet je inderdaad geluk hebben dat er een uitverkoop is, al vond ik de eindeseizoensuitverkoop redelijk tegenvallen. Ergens bij bauhaus groningen was van alle weberspul 30% af. Nu krijgen we hier in Twente op korte termijn wel een bauhaus :D

Even een vraag van mijzelf: stel je wilt vanavond de BBQ aansteken en je moet briketten hebben. Welke kun je het beste kopen? De AH kokosbriketten liggen lang niet bij elke AH (ik denk alleen de echt grote of 'in het seizoen'). Bij de welkoop zie ik ook niets staan. Gamma verkoopt Weber briketten, maar daar zijn de ervaringen volgens mij niet altijd positief mee.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
NoepZor schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:13:
Volgens mij moet je inderdaad geluk hebben dat er een uitverkoop is, al vond ik de eindeseizoensuitverkoop redelijk tegenvallen. Ergens bij bauhaus groningen was van alle weberspul 30% af. Nu krijgen we hier in Twente op korte termijn wel een bauhaus :D

Even een vraag van mijzelf: stel je wilt vanavond de BBQ aansteken en je moet briketten hebben. Welke kun je het beste kopen? De AH kokosbriketten liggen lang niet bij elke AH (ik denk alleen de echt grote of 'in het seizoen'). Bij de welkoop zie ik ook niets staan. Gamma verkoopt Weber briketten, maar daar zijn de ervaringen volgens mij niet altijd positief mee.
Zou inderdaad alleen voor kokosbriketten gaan daar heb je natuurlijk variërende kwaliteit in maar altijd beter dan de standaard briketten, is er geen tuincentrum in de buurt de grotere hebben ook vaak briketten/houtskool het hele jaar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Heb denk ik al wat gevonden :D bij de Karwei in mijn woonplaats (en veel meer Karwei's) staan de Fire up kokosbriketten op voorraad. Scheelt me weer omrijden :) Vorige keer heb ik ze bij de AH XL gehaald, maar dan moet ik eerst 20km de verkeerde kant op rijden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
UltraSub schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:26:
Wat ze hierboven ook al zeggen, kortingen zijn er altijd wel. Maar echte klappers lukt alleen maar als er nieuwe modellen uit gaan komen en de grote shops moeten van hun voorraad af en het is de laatste of zo. Als je er een wil, ik zou niet eeuwig blijven wachten en gewoon de normale kortingen nemen. Kans dat je echt flinke winstpakker kunt krijgen is klein.
Mee eens. Overal os wel iets te vinden. Maar denk niet dat je het moet laten afhangen op 20 euro meer korting als je er dan pas maanden later plezier van kan hebben.

Heb vorig jaar einde seizoen wel een demo model van de WGA kunnen bemachtigen bij de Gamma. Was zon 50 euro toen. Elders rond de 120. Zie ze nu staan voor 80(afgeprijsd van 120). Soms moet je net geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb mijn WGA destijds bij de Praxis gevonden, voor 65€
Tijdens paasdagen komen die stickerkortingen, en soms hebben ze dan ook nog eens korting daar bovenop.

Ik was niet ( op dat moment ) aan het wachten, maar wel meegenomen omdat hij er uiteindelijk zou komen.
Soms moet je gewoon geluk hebben ( collega kocht een Premium via Marktplaats, half jaar oud, rooster op één plek 'aangebrand'
Ding was te groot, 50€ en wegwezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Laatst online: 28-12-2022
Met rentepunten bij ING kan je volgens mij vrij goedkoop aan webers komen. Bijv een Weber Original Kettle Premium 57 cm voor 162.95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 10-09 23:33
NoepZor schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:32:
Heb denk ik al wat gevonden :D bij de Karwei in mijn woonplaats (en veel meer Karwei's) staan de Fire up kokosbriketten op voorraad. Scheelt me weer omrijden :) Vorige keer heb ik ze bij de AH XL gehaald, maar dan moet ik eerst 20km de verkeerde kant op rijden.
Dat zijn prima briketten, die gebruikte ik ook voordat ik Ecobrasa kocht. Die laatste zijn wel de echte aanraders trouwens. Goedkoper dan Fire Up (Ecobrasa €2,15/kg, Fire Up €2,26/kg), branden langer en schoner.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KPL1Fishke
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-03 19:48
Ik heb sinds pas voor het eerst Terlanco Cocos briketten. Deze doen het ook wel aardig en zijn niet zo bizar geprijsd. Ik heb wel gelijk 100kg moeten afnemen, maar die komen wel op ;) 1,10 p/kg

Meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Gisteren was het natuurlijk prachtig weer om te barbecuen :+. Goed excuus om de kipspiezen voor de tikka masala op de barbecue klaar te maken. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ndoe5xziqDKO5thku0wg1rdJ/full.jpg

Pagina: 1 ... 36 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.