SuperKneus schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:51:
[...]
Oke die foto had ik nog niet goed bekeken. Nu wel en nu snap ik je reactie. Ik doelde eigenlijk op een andere manier van pizza bakken. Ik wil zo pizzaring gaan kopen waar je dan je deksel op plaatst. Eigenlijk zelfde principe als de foto die jij bedoelde maar dan komt de deksel hoger te liggen.
Vervolgens stook je je bbq eerst op met kolen en daarna met hout. De temperaturen schieten dan omhoog en ik ben dus benieuwd of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
Ervaring met de pizzaring zelf heb ik niet, maar mijn deksel-aanpassing heb ik daar wel op gebaseerd.
Aangezien ik bij een bedrijf werk waar met metaal gewerkt wordt was mijn eerste idee ook om gewoon een plaatje metaal rond te laten buigen. Gat erin te vrezen en dus 100% die ring na te bouwen. Omdat ik nogal op zoek was naar maten, kwam ik ook steeds vaker aanpassingen tegen, bovenop de pizzaring, om de hitte binnen de pizzaring kamer te houden.
Zoals het plaatje hierboven dus, werkt het normaal, maar er zijn dus mensen geweest die de hitte juist zoveel mogelijk in het grijze gedeelte proberen te houden. De reden was dat de topping niet helemaal gaar wilde worden in sommige commentaren.
Met die gedachte kwam ik op het idee om de 'oven' direct in de deksel te bouwen. Ik had nog een oude deksel over en van daaruit ben ik dus verder gaan bouwen. Als jezelf nog een deksel over hebt zou ik zeker daar gebruik van maken, maar volgens mij zijn de meeste barbecue handvatten wel geschikt om met hoge temperaturen om te gaan.
En als je wel voor de pizzaring gaat, zoek even op maten e.d., want als je een beetje handig bent (of iemand kent) dan hoeft dat stripje staal echt geen 100 euro te kosten
[
Voor 3% gewijzigd door
arie_papa op 20-01-2017 22:49
]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel