Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.853 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
Wat zijn de meningen eigenlijk over zo'n automatische temp control blowers?
http://altonbrown.com/thermo-control-gear-for-bbq/
(of gelijkaardige)

Ik hoor er hier niet veel over. Misschien te gemakkelijk voor de echte hardcore die hun toestel volledig onder de knie hebben. Maar zeker voor de minder ervaren koks lijkt het me wel handig. Al ga je nooit je bbq leren kennen met zo'n hulpmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat haalt wel echt al het plezier uit het barbecueën. Dan bestel ik liever bij de sparerib express.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
IceTeaGX schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:28:
(of gelijkaardige)

Ik hoor er hier niet veel over. Misschien te gemakkelijk voor de echte hardcore die hun toestel volledig onder de knie hebben. Maar zeker voor de minder ervaren koks lijkt het me wel handig. Al ga je nooit je bbq leren kennen met zo'n hulpmiddelen.
Ik heb alle parts liggen om iets soortgelijks te maken. Een UDS is vrij lastig af te regelen, dus dan is het wel handig.

En de spareribexpress komt nooit in de buurt van bbq ribs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

418O2 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:40:
[...]

En de spareribexpress komt nooit in de buurt van bbq ribs
Klopt, maar als je er echt geen moeite meer voor wilt doen verdien je die kwaliteit ook niet meer ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tsurany schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Klopt, maar als je er echt geen moeite meer voor wilt doen verdien je die kwaliteit ook niet meer ;)
De moeite zit echt niet in de temperatuur bijhouden. Dat is gewoon onnodig geklooi imo. Vlees +rooster weg, kolen bijvoegen of blazen (met de looflighter).

Maar je mag vinden wat je wil, i couldn't care lees :P Zal aan je denken als ik lekkere ribs eet terwijl jij met saus doordrenkte, gekookte ribs zit te eten

Prima brak-voer hoor, maar goed is het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
IceTeaGX schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:28:
(of gelijkaardige)

Ik heb een heatermeter die ik met lange sessies op mijn BGE zet. Heerlijk om gewoon van huis te kunnen of een nacht te kunnen slapen zonder zorgen dat je temperatuur ineens doorschiet. Ik heb vroeger (toen ik nog een WSM had) genoeg sessies gedraaid met bijvoorbeeld Pulled Pork (in het begin was er nog geen consensus over inpakken en kon het gerust 20 uur duren), waarbij ik elke 2 uur de wekker zette om de temperatuur te checken. Nu ga ik toch echt meer voor het gemak.

Of het daarmee zijn charme kwijtraakt? Vast voor die sessies, maar BBQ is ook af en toe gewoon functioneel koken. Het is een verlengde van mijn keuken. Dat neemt niet weg dat ik er ook van kan genieten om (met name) 's zomers lekker aan te klooien met een biertje in de hand. maar no way dat ik nog om half 4 's nachts mijn bed uit ga om mijn schuifje één millimeter verder open of dicht te doen 8)7

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
coelho schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Ik heb een heatermeter die ik met lange sessies op mijn BGE zet. Heerlijk om gewoon van huis te kunnen of een nacht te kunnen slapen zonder zorgen dat je temperatuur ineens doorschiet. Ik heb vroeger (toen ik nog een WSM had) genoeg sessies gedraaid met bijvoorbeeld Pulled Pork (in het begin was er nog geen consensus over inpakken en kon het gerust 20 uur duren), waarbij ik elke 2 uur de wekker zette om de temperatuur te checken. Nu ga ik toch echt meer voor het gemak.

Of het daarmee zijn charme kwijtraakt? Vast voor die sessies, maar BBQ is ook af en toe gewoon functioneel koken. Het is een verlengde van mijn keuken. Dat neemt niet weg dat ik er ook van kan genieten om (met name) 's zomers lekker aan te klooien met een biertje in de hand. maar no way dat ik nog om half 4 's nachts mijn bed uit ga om mijn schuifje één millimeter verder open of dicht te doen 8)7
Ik denk precies hetzelfde erover, na al die jaren is de BBQ (wsm in mijn geval), niets meer dan een oven met rookfunctie. En hoe lekker om alles aan te zetten en tig uur er geen omkijken meer naar te hebben.

Zelf haal ik geen voldoening of zelfwaardering meer uit het constant open- en dichtdoen van de schuifjes, dat kan ik nu wel, geef mij maar een goed stuk vlees met minimale inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 14:18
418O2 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:15:
ligt er vooral aan hoeveel je er aan steekt natuurlijk. En het maakt echt verschrikkelijk veel uit hoeveel wind er is en wat de buitentemperatuur is.
Ik steek er afhankelijk van het weer tussen de 6 en 10 aan en leg deze zodra ze een grijs laagje hebben aan het begin van de slang op een hoopje met een tang. Dit doe ik met kokosbriketten van AH. Deze bevallen me goed en zijn makkelijk te verkrijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Miki op 12-01-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 13:53
Gisteren naar de horecava geweest... Uiteraard bij Yoder Smokers wezen kijken.... Man wat zijn die ketels gaaf zeg :o Maar duur :( Ff wat meer klanten hebben zodat ik er eentje kan kopen ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.yoderbbq.nl/wp-content/uploads/2016/01/frontierman-2-768x452.png

https://www.yoderbbq.nl/product/frontiersman/

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:09
Klein vraagje over pulled pork, hoe lang van tevoren kan je die injecteren en in de rub zetten? Is bijvoorbeeld 48 uur een probleem?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Nee, geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:39:
Dat haalt wel echt al het plezier uit het barbecueën. Dan bestel ik liever bij de sparerib express.
De eerste 10 keer is het leuk. Daarna ga ik toch echt veel liever met mijn honden spelen hoor. Experimenteren met rubs en rookhout, daar zit het meeste plezier in imo.

[ Voor 0% gewijzigd door Chevy454 op 13-01-2017 09:15 . Reden: damn you autocorrect! ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Een ramp toen we zagen dat we geen PP meer hadden. Dus vandaag bij de Makro weer procureur gehaald. 2x 2,5kg en een kleine Picanha voor deze avond.

Wat voor rookhout kan ik het beste gebruiken? Ik heb beuken, pecan en kersen liggen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Chevy454 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:37:
Een ramp toen we zagen dat we geen PP meer hadden. Dus vandaag bij de Makro weer procureur gehaald. 2x 2,5kg en een kleine Picanha voor deze avond.

Wat voor rookhout kan ik het beste gebruiken? Ik heb beuken, pecan en kersen liggen.
Ik denk dat van de drie ze allemaal wel goed kunnen bij PP. Ze zijn allemaal niet zo heel zwaar zoals eiken, hickory of mesquit.

Mijn legendarische snelkook PP heb ik met kersen gedaan btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Inmiddels als een paar keer Picanha gemaakt maar vandaag toch een hoedje geschrokken. Reverse sear met 110c tot 45C kern, daarna even in folie terwijl met de loooftlighter alles wordt opgestookt.

Daarna met 46C gaan affakkelen. Fat cap down, en dan direct boven de kolen. Deksel erop en een minuutje wachten. Daarna deksel eraf en WOESH... Blij dat ik men wenkbrauwen nog heb, een flinke vuurbal. Gelukkig staat de Q ver genoeg van het huis. Uiteindelijk gewoon zonder deksel verder gewerkt om een vuurbal te vermijden tot 50C kern en dan in folie laten rusten.

Uiteindelijk super gegeten maar wel een wijze les wijzer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Chevy454 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:16:
Inmiddels als een paar keer Picanha gemaakt maar vandaag toch een hoedje geschrokken. Reverse sear met 110c tot 45C kern, daarna even in folie terwijl met de loooftlighter alles wordt opgestookt.

Daarna met 46C gaan affakkelen. Fat cap down, en dan direct boven de kolen. Deksel erop en een minuutje wachten. Daarna deksel eraf en WOESH... Blij dat ik men wenkbrauwen nog heb, een flinke vuurbal. Gelukkig staat de Q ver genoeg van het huis. Uiteindelijk gewoon zonder deksel verder gewerkt om een vuurbal te vermijden tot 50C kern en dan in folie laten rusten.

Altijd bulpen bij zulke temperaturen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:13

Typhone

Who Dares Wins

Zaterdag de BGE large besteld. Paar keer getest bij een kennis inmiddels en overtuigd. Veel gelezen de afgelopen weken dus ik hoop me hier binnenkort wat uitgebreider te kunnen melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Chevy454 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 19:16:

Hahahaha herkenbaar :')

Maar afvlammen altijd zonder deksel doen om flares te voorkomen! Wijze doch misschien ietwat pijnlijke les! Heb het zelf ook al eens gehad met spekfakkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Paganstars schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:48:
Hahahaha herkenbaar :')

Maar afvlammen altijd zonder deksel doen om flares te voorkomen! Wijze doch misschien ietwat pijnlijke les! Heb het zelf ook al eens gehad met spekfakkels.
Ik lees juist dat je het af fakkelen juist met deksel moet doen om de flares te voorkomen.
Het is ook pas de eerste keer dat ik het heb gehad. Moet wel zeggen dat het een prachtig mooi stukje picanha was met een fat cap van een cm en dat het vet aardig gesmolten was. Dan helpen ecobrasa's ook niet meer, dat vet verbrand gewoon en heb je flinke flares.

Was wel een mooi zicht om het in het donker te doen :Y)

Inmiddels al een goede 2kg aan briketten opgestookt dit jaar :Y)
Gisteren nog 5kg PP gemaakt, nadien bleef er "maar" 3,5kg over om te nuttigen. Maar moet dringend andere rub en BBQ saus hebben. Die Apollo kruiden zijn gewoon erg slap, de sweet baby ray's sweet and spicy BBQ saus was erg lekker maar KC Pitmaster van Stockyard is toch veul beter!

En volgende keer gvd het vlees gaan injecteren |:(

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 16-01-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ik doe altijd open en bij flares de deksel dicht om te doven, maar nog steeds heb je dan kan dat hij flared! Ach gewoon de deksel als shield gebruiken dan komt het sowieso wel goed.

Ik heb eerlijkheidshalve dit jaar nog geen kg kolen verstookt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik fik altijd met de kap eraf. Mooie flame-grill actie heb je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Daarom altijd eerst de BGE laten 'burpen', anders krijg je backdraft.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:41
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KvHVtls.jpg

Mooi gecontroleerd laten "branden" >:)
Gewoon vaak draaien, en af en toe langs de kolen leggen, of kan ik hem erop laten liggen?
Tinusvolkel schreef op zondag 25 december 2016 @ 23:36:
Dit jaar ook maar is meegeholpen met het kerstdiner :9

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hmmm, ruikt hier op het werk naar bbq, misschien vanavond of morgen eens de q aan :+
Eten minder vlees, maar als we het eten is het goed en verantwoord vlees: wagyu-pakketje :9

Misschien eens gaan kijken naar een kleine keramische bbq, we eten toch geen kilo's en het is wel fijner voor koud weer (bij langere sessies). Maar eerst binnenkort eens wat spullie gaat roken in de proQ.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
coelho schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:37:
Daarom altijd eerst de BGE laten 'burpen', anders krijg je backdraft.
Ik heb een weber kettle ;) Maar zelfde principe uiteindelijk.

Als het vet zo rechtstreeks op de hete kolen drupt dan heb je gewoon flares.
Volgende keer gewoon deksel eraf laten en genieten van het vuurspel.
Tinusvolkel schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:46:
[afbeelding]

Mooi gecontroleerd laten "branden" >:)
Gewoon vaak draaien, en af en toe langs de kolen leggen, of kan ik hem erop laten liggen?
Zo'n gietijzeren rooster voor het GBS system, is dat een mooie toevoeging?
Als er een kamado komt dan blijft de weber nog voor het af fiikken.
De kamado wordt alleen maar voor indirect ingericht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die flares zijn prachtig. Je krijgt er geen mooiere korst op dan met vlammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Chevy454 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:51:
Zo'n gietijzeren rooster voor het GBS system, is dat een mooie toevoeging?
Als er een kamado komt dan blijft de weber nog voor het af fiikken.
De kamado wordt alleen maar voor indirect ingericht denk ik.
Tja... is het echt nodig... nee, maar persoonlijk vind ik het er wel wat "ruiger' uitzien :9

Verder kun je hem goed heet stoken en je biefstukjes nog sneller dichtschroeien (dus meer rood vlees :) )
Maar hetzelfde resultaat kun je denk ik ook wel voor elkaar krijgen met een rooster op een starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
Tinusvolkel schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Tja... is het echt nodig... nee, maar persoonlijk vind ik het er wel wat "ruiger' uitzien :9

Verder kun je hem goed heet stoken en je biefstukjes nog sneller dichtschroeien (dus meer rood vlees :) )
Maar hetzelfde resultaat kun je denk ik ook wel voor elkaar krijgen met een rooster op een starter.
De prijs is in ieder geval wel ruig. 59 euro voor een klein stukje gietijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
grote_oever schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:26:
[...]

De prijs is in ieder geval wel ruig. 59 euro voor een klein stukje gietijzer.
Dat wel, maar was destijds wat afgeprijsd en zocht nog een cadeau :)
(is bij mij wel de meest gebruikte GBS accessoire, heb verder nog de grill pan en de pizza steen)

Echter is het wel een zwaar degelijk stukje gietijzer :) weegt wel wat en is een cm dik.

Maar zoals ik al had vermeld, je hebt hem niet nodig...

[ Voor 10% gewijzigd door Tinusvolkel op 17-01-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Tinusvolkel schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:36:
[...]

Dat wel, maar was destijds wat afgeprijsd en zocht nog een cadeau :)
(is bij mij wel de meest gebruikte GBS accessoire, heb verder nog de grill pan en de pizza steen)

Echter is het wel een zwaar degelijk stukje gietijzer :) weegt wel wat en is een cm dik.

Maar zoals ik al had vermeld, je hebt hem niet nodig...
Pizzasteen lijkt me eigenlijk wel wat. Ik vraag me alleen af hoe je een volgeladen pizza op de steen krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
grote_oever schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:41:
[...]

Pizzasteen lijkt me eigenlijk wel wat. Ik vraag me alleen af hoe je een volgeladen pizza op de steen krijg.
Via de (te dure) weber pizza schep

Afbeeldingslocatie: https://www.pelckmans.net/images/articles/large/weber-original-pizzaspatel-13849.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Tinusvolkel op 17-01-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik had alom ellende, maar die klote briketten hebben niet geholpen :P

Denk dat ik het komende zomer nog eens wil proberen met houtskool en de looftlighter.
Hier werd de onderkant krokant maar de bovenkant was nog niet gaar.

En inderdaad een pizzaschep gebruiken. Zijn goedkopere varianten te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Chevy454 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Denk dat ik het komende zomer nog eens wil proberen met houtskool en de looftlighter.

Voor pizza's stook ik eerst hout in de houtkachel en de kolen die hiervan vandaan komen gooi ik samen met flink wat briketten in de bbq.

En de dure accessoires / vlees verantwoord ik voor mezelf ( en de vrouw) door wat minder uit etentjes.
Want van het geld wat je daaraan kwijt kan zijn kun je leuk bbqen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Chevy454 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:46:
[...]

Van het weekend nog pizza's gemaakt op mijn eigen aangepaste Weber deksel.
Gewoon met briketten gestookt, dus ik had nog wel wat moeite met het warm stoken, maar uiteindelijk toch richting de 350 graden gekregen. Volgende run ga ik ook met houtskool of gewoon hout proberen.

Pizzadeksel

Er staan nog meer foto's in 'Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2' klik klik klik klik nieuw
[...]

Een pizzaschep is inderdaad een must, evenals griesmeel voor het schuiven.

[ Voor 37% gewijzigd door arie_papa op 30-01-2017 22:04 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 13-09 14:04
Even een vraagje over pizza's bakken op de bbq. Is het nu wel of niet handig om dat met een oude / andere deksel te doen? Ik heb wat berichten gelezen dat de temperatuur zo hoog kan gaan dat het handvat van de deksel dit niet heel fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De pizzastenen van weber komen met een aluminium bakplaat die je op de steen kan leggen. Mijn ervaring is echter dat die plaatjes niet perfect vlak zijn/blijven en dus niet handig zijn om als bakplaat te gebruiken.

Ze zijn daarentegen wel prima bruikbaar als pizzaschep. Dus zowel bij pizza bakken in de elektrische oven als op de Biolite Basecamp gebruik ik dat als schep om de pizza op de steen te schuiven. Je mist dan natuurlijk een handvat, wat bij diepere pizzaovens een probleem kan zijn, maar op de BBQ lukt het daarmee prima (evt met handschoen).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:22:
De pizzastenen van weber komen met een aluminium bakplaat die je op de steen kan leggen. Mijn ervaring is echter dat die plaatjes niet perfect vlak zijn/blijven en dus niet handig zijn om als bakplaat te gebruiken.
Moet je wel mee oppassen, enkel de nieuwe pizzastenen hebben die.
Mijn vrouw heeft me dus per ongeluk het ouder model cadeau gedaan. Deze heeft das dus niet.
Aangezien pizzastenen niet dagelijks verkocht worden heb je de kans dat je het model zonder die bakplaat koopt. Zelfs hier in een grote winkel heb ik de oudere modellen gezien.

Bestellen voor het nieuwe model geeft enkel dat onwetende verkoper naar achteren loopt om uit stock de pizzasteen te halen. Want tja.. het ligt op voorraad.

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 17-01-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jaren geleden zo'n steen van weber gekocht en toen zat die plaat er ookal bij.... Dat is dan wel heeeeel oude voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Toen ik thuis was de wagyuworstjes erbij gepakt, de aubergine die ik wilde grillen was helaas al overleden :+ Damn dat was lekker zeg, en mooi vlammenfestijn met al dat vet dat eruit kwam..

Cool om met deze kou te bbq-en: koudste sessie so far: rook wordt meteen mist zeg maar, zag er wel gaaf uit maar zag mijn worstjes wat minder goed :+ Mijn winteroplossing (heb een metalen tafeltje dichtbij achterdeur gezet) is perfect: alles bij de hand en snel naar binnen zonder nek te breken ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Leipo schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:24:
Jaren geleden zo'n steen van weber gekocht en toen zat die plaat er ookal bij.... Dat is dan wel heeeeel oude voorraad
Het wordt ook niet bepaald slecht doorheen de jaren. Maar het lijkt ook van onderdeel nummer af te hangen.
De 8836 GBS heeft het niet, de 17058 regular Q heeft het dan weer wel :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Nog even 2 cents wat betreft pizza's op de bbq. Zorg ten eerste dat je steen al minimaal een kwartier op de bbq ligt, hij moet dus al door en door warm zijn. Ten 2e gebruik bakpapier ipv griesmeel, ik heb veel getest zowel met als zonder en geen verschil kunnen ontdekken qua garing of smaak maar het is wel ontzettend veel makkelijker. Verder essentieel dat je niet teveel toppings gebruikt en zeker niet teveel tomatensaus. Ingredienten die snel gaar zijn of verbranden eventueel halverwege pas toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Heeft iemand tips hoe je die pizzasteen weer een beetje netjes krijgt trouwens :D gewoon met een sopje werkt wel voor de grote zaken, maar hij ziet er zo "gebruikt" uit zegmaar.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Widow schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:08:
Heeft iemand tips hoe je die pizzasteen weer een beetje netjes krijgt trouwens :D gewoon met een sopje werkt wel voor de grote zaken, maar hij ziet er zo "gebruikt" uit zegmaar.
Bakpapier gebruiken, maar dat is nu misschien te laat. Als je lange stukken bakpapier gebruikt moet je ze trouwens wel een beetje op maat maken. Het brand namelijk best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
schoonbranden op hoge temperatuur, krijg je de binnenkant van kamado's ook altijd goed mee schoon :P

PS: je loopt wel kans dat je steen het niet overleeft: hij kan barsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:04:
Ten 2e gebruik bakpapier ipv griesmeel, ik heb veel getest zowel met als zonder en geen verschil kunnen ontdekken qua garing of smaak maar het is wel ontzettend veel makkelijker.
Bakpapier heb ik ook gebruikt maar nee.. het wordt er eerder mushy van ipv krokant. En om het krokant te maken moet je dan weer langer op de steen laten wat als risico geeft dat de toppings al dood zijn qua smaak.
Het is een steen die als het goed is zeer hjeet wordt. Dus normaal de grove delen met een plamuurmes eraf schrapen en dan afbakken.

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 18-01-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Nooit de steen schoonmaken met een sopje. De zeepresten trekken in de steen en kunnen smaak af blijven geven die je niet wil.
Gewoon schoonkrabben en als je hem inderdaad echt weer mooi wil hebben opstoken richting de 500 graden.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Chevy454 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:24:
[...]
Bakpapier heb ik ook gebruikt maar nee.. het wordt er eerder mushy van ipv krokant. En om het krokant te maken moet je dan weer langer op de steen laten wat als risico geeft dat de toppings al dood zijn qua smaak.
Dat is absoluut niet mijn ervaring, uitgebreide testsessies gedaan met een groepje kook-fanatiekelingen en gewoon geen enkel verschil Ik doe het wel op een kamado, dus wellicht wat heter dan op een weber. Kan natuurlijk ook nog met je deeg te maken hebben, als je een heel nat deeg hebt kan het misschien makkelijker de steen in dan als het via een bakpapiertje moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:22:

Ze zijn daarentegen wel prima bruikbaar als pizzaschep. Dus zowel bij pizza bakken in de elektrische oven als op de Biolite Basecamp gebruik ik dat als schep om de pizza op de steen te schuiven. Je mist dan natuurlijk een handvat, wat bij diepere pizzaovens een probleem kan zijn, maar op de BBQ lukt het daarmee prima (evt met handschoen).
Volgens mij is het ook daarvoor, pizza op het aluminium, en dan daarna op de steen.
het metaal niet mee-bakken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb de handleiding niet meer bij de hand, maar op de doos staat het toch echt benoemd als bakplaat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Mijn GBS rooster is de coating kwijt op de plekken boven de kolen. Nu begreep ik dat dat "normaal" is. Kan ik die gewoon onder garantie laten vervangen, of desnoods voor rvs? Of is het niet schadelijk en moet ik mij hierin berusten omdat het toch weer gebeurt?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
NoepZor schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:57:
Mijn GBS rooster is de coating kwijt op de plekken boven de kolen. Nu begreep ik dat dat "normaal" is. Kan ik die gewoon onder garantie laten vervangen, of desnoods voor rvs? Of is het niet schadelijk en moet ik mij hierin berusten omdat het toch weer gebeurt?
Garantie laten vervangen. Misschien dat je een RVS krijgt. Maar ik heb mijn vervangend rooster nog in de doos sinds ik het RVS rooster heb. Zoveel beter en makkelijk schoon te maken met een brillo sponsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
NoepZor schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:57:
Ik heb zelfde gehad:

grote_oever in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3"

even online formulier invullen met foto's erbij en je krijgt binnen 5 dagen een nieuwe. De nieuwe zit alleen bij mij nog steeds in verpakking, want bleef alleen bij de plekken boven de kolen. En schijnt normaal te zijn, dus vermoed dat de nieuwe het ook doet. Maar goed.. je kan hem altijd dan nog verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:42
grote_oever schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:54:
[...]

Ik heb zelfde gehad:

grote_oever in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3"

even online formulier invullen met foto's erbij en je krijgt binnen 5 dagen een nieuwe. De nieuwe zit alleen bij mij nog steeds in verpakking, want bleef alleen bij de plekken boven de kolen. En schijnt normaal te zijn, dus vermoed dat de nieuwe het ook doet. Maar goed.. je kan hem altijd dan nog verkopen.
Ook ik heb dit gehad, na aanmelden bij Weber heb ik ook een nieuw rooster gekregen. Ze wisten me te vertellen dat het te maken heeft met de hitte op het rooster. Ik heb een RVS rooster van Weber gekregen als vervanger. Hiermee gebeurt het dus niet weer.

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SuperKneus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:30:
Even een vraagje over pizza's bakken op de bbq. Is het nu wel of niet handig om dat met een oude / andere deksel te doen? Ik heb wat berichten gelezen dat de temperatuur zo hoog kan gaan dat het handvat van de deksel dit niet heel fijn vind.
Heb je het deksel op de foto bekeken? Maar je zou ook niet niet Weber deksel kunnen gebruiken in dezelfde maat natuurlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
f.welvering schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Ook ik heb dit gehad, na aanmelden bij Weber heb ik ook een nieuw rooster gekregen. Ze wisten me te vertellen dat het te maken heeft met de hitte op het rooster. Ik heb een RVS rooster van Weber gekregen als vervanger. Hiermee gebeurt het dus niet weer.
Ga vanavond gelijk kijken, want volgens mij heb ik geen RVS rooster gekregen.

[edit]

Ik zie dat ik deze gekregen heb: http://www.allesvoorbbq.nl/weber-gbs-grill-rooster.html

Geen RVS dus. Ze maken dus wel onderscheid hierin. Die van mij is aug. 2016 opgestuurd.

[ Voor 17% gewijzigd door grote_oever op 19-01-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Marzman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:21:
[...]

Heb je het deksel op de foto bekeken? Maar je zou ook niet niet Weber deksel kunnen gebruiken in dezelfde maat natuurlijk.
Welke foto's bedoel je?

Maar over dat van die niet weber deksel heb je gelijk. Dat is idd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
grote_oever schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:52:
[...]

Ga vanavond gelijk kijken, want volgens mij heb ik geen RVS rooster gekregen.

[edit]

Ik zie dat ik deze gekregen heb: http://www.allesvoorbbq.nl/weber-gbs-grill-rooster.html

Geen RVS dus. Ze maken dus wel onderscheid hierin. Die van mij is aug. 2016 opgestuurd.
vroeger stuurden ze nog weleens een RVS exemplaar, maar tegenwoordig hoor ik alleen nog maar mensen die een standaard verchroomde krijgen (die binnen no-time weer verkleurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:32

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Leipo schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:45:
[...]

vroeger stuurden ze nog weleens een RVS exemplaar, maar tegenwoordig hoor ik alleen nog maar mensen die een standaard verchroomde krijgen (die binnen no-time weer verkleurd)
Ik heb afgelopen december een 57cm GBS gekregen van m'n vriendin (beste vriendin OOIT) er van uitgaande dat ik een verchroomd rooster heb gekregen, waarom is het erg als het verkleurd?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
het is het wegbranden van het chroom: niet zo heel erg gezond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:32

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Leipo schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:00:
het is het wegbranden van het chroom: niet zo heel erg gezond
Je schrobt het toch er van af? Maar als je echt Chroom binnen gaat krijgen, dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
tijdens het bbq-en kan het ook op je vlees komen omdat het door de hitte ook al los kan komen te zitten

maargoed: ik bbq al jaren op mijn deels verkleurde rooster.... waarschijnlijk is een kwartier in de file achter een rokende auto staan slechter dan dat beetje chroom wat je binnenkrijgt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Flimovic schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:55:
[...]

Ik heb afgelopen december een 57cm GBS gekregen van m'n vriendin (beste vriendin OOIT) er van uitgaande dat ik een verchroomd rooster heb gekregen, waarom is het erg als het verkleurd?
Ik heb de chroom eraf gekrapt en het is niet eraf gevallen. Vind gewoon niet netjes dat je na twee keer q-en al door de chroomlaag heen krapt. Vooral bij een merk als weber niet. Zelf m'n schoonvaders z'n Aldi bbq heeft het minder. Zelf heb ik de nieuwe nog in de verpakking liggen, maar van alle bezuinigingen op de weber bbq hadden ze deze wel achterwege mogen lagen en een rvs rooster erbij mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SuperKneus schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:42:
[...]

Welke foto's bedoel je?

Maar over dat van die niet weber deksel heb je gelijk. Dat is idd een optie.
In de post boven je, ik dacht dat je daar op reageerde? Hij heeft zijn deksel aan een kant open geknipt of geslepen zodat het een soort oven wordt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Marzman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:14:
[...]

In de post boven je, ik dacht dat je daar op reageerde? Hij heeft zijn deksel aan een kant open geknipt of geslepen zodat het een soort oven wordt.
Oke die foto had ik nog niet goed bekeken. Nu wel en nu snap ik je reactie. Ik doelde eigenlijk op een andere manier van pizza bakken. Ik wil zo pizzaring gaan kopen waar je dan je deksel op plaatst. Eigenlijk zelfde principe als de foto die jij bedoelde maar dan komt de deksel hoger te liggen.

Vervolgens stook je je bbq eerst op met kolen en daarna met hout. De temperaturen schieten dan omhoog en ik ben dus benieuwd of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

SuperKneus schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:51:
[...]

Oke die foto had ik nog niet goed bekeken. Nu wel en nu snap ik je reactie. Ik doelde eigenlijk op een andere manier van pizza bakken. Ik wil zo pizzaring gaan kopen waar je dan je deksel op plaatst. Eigenlijk zelfde principe als de foto die jij bedoelde maar dan komt de deksel hoger te liggen.

Vervolgens stook je je bbq eerst op met kolen en daarna met hout. De temperaturen schieten dan omhoog en ik ben dus benieuwd of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
Ervaring met de pizzaring zelf heb ik niet, maar mijn deksel-aanpassing heb ik daar wel op gebaseerd.
Aangezien ik bij een bedrijf werk waar met metaal gewerkt wordt was mijn eerste idee ook om gewoon een plaatje metaal rond te laten buigen. Gat erin te vrezen en dus 100% die ring na te bouwen. Omdat ik nogal op zoek was naar maten, kwam ik ook steeds vaker aanpassingen tegen, bovenop de pizzaring, om de hitte binnen de pizzaring kamer te houden.

Hitzenverlauf

Zoals het plaatje hierboven dus, werkt het normaal, maar er zijn dus mensen geweest die de hitte juist zoveel mogelijk in het grijze gedeelte proberen te houden. De reden was dat de topping niet helemaal gaar wilde worden in sommige commentaren.

Met die gedachte kwam ik op het idee om de 'oven' direct in de deksel te bouwen. Ik had nog een oude deksel over en van daaruit ben ik dus verder gaan bouwen. Als jezelf nog een deksel over hebt zou ik zeker daar gebruik van maken, maar volgens mij zijn de meeste barbecue handvatten wel geschikt om met hoge temperaturen om te gaan.

En als je wel voor de pizzaring gaat, zoek even op maten e.d., want als je een beetje handig bent (of iemand kent) dan hoeft dat stripje staal echt geen 100 euro te kosten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door arie_papa op 20-01-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Als je kijkt naar de overpriced pizzadeksel van Weber dan hebben ze ook zoiets.
165 euro 8)7

https://www.fonq.be/nl_BE...nxxUczlVViBuxYaAmsl8P8HAQ

[ Voor 52% gewijzigd door Chevy454 op 19-01-2017 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Kan je vertellen dat een pizzaring een beste investering is. Maakt neit uit hoe koud, warm, laat of vroeg het is... krijg er nu alweer trek in.. vanavond dus maar weer :)

https://www.instagram.com...TA1/?taken-by=roeliganvld

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 05:02
Zo ben ik reuze tevreden over mijn rotisserie voor mijn 47cm Weber (3th party). Door Weber alleen origineel in zuid Afrika leverbaar. Simpel beenhammetje erop en aan alle kanten mooi even gaar.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
The Fatal schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:40:
Gisteren met de sneeuw en vorst de eerste tegenvaller gehad met een kamado.

Omdat ik op vakantie was geweest en de kamado dus 3 weken niet gebruikt had, kreeg ik hem niet meer open :-( vilt was aan elkaar gevroren.

Eerst met een gas brander de buiten kant proberen te ontdooien. Maar dit werkte niet.

Uiteindelijk via de onderste luchtschuif een gas brander er in kunnen hangen om een restje kolen wat er onderin lag aan te steken en via een starter wat extra kolen aangestoken en deze via de schoorsteen naar binnen gegooid om de kamado te ontdooien.
Duurde zon 1.5 uur voordat ik hem open kreeg in totaal.

Zijn er andere ervaringen hier mee?
Ja, hier :

http://www.bbq-nl.com/201...en-egg-dichtgevroren.html

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YAR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:26

YAR

The-Source schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:59:
Zo ben ik reuze tevreden over mijn rotisserie voor mijn 47cm Weber (3th party). Door Weber alleen origineel in zuid Afrika leverbaar. Simpel beenhammetje erop en aan alle kanten mooi even gaar.
ehu, reuze benieuwd waar je die van jouw vandaan gehaald hebt? het liefst een op batterijen.

Handig op vakantie op de Jumbo Joe !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 05:02
Nou hij is op basis van 230v maar in principe zou je ook een batterij motor kunnen gebruiken. Heb hem via Amazon.de en totaal was rond 75 euro inclusief verzending als ik mij goed herinner

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Roeligan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:05:
Kan je vertellen dat een pizzaring een beste investering is. Maakt neit uit hoe koud, warm, laat of vroeg het is... krijg er nu alweer trek in.. vanavond dus maar weer :)

Je hebt de vlam er goed inzitten. Stook je op gewoon hout? En blijft de barbeque daarna nog wel heel en slijt deze niet heel erg snel?

p.s. mooi filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ja gewoon (haard)hout. Wordt 350+ nog geen schade kunnen vinden.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Nu online
Gister een pakketje van weber in de brievenbus na aanleiding van mijn garantieclaim over rooster. Ze hebben het rooster vervangen door een Rvs exemplaar.
Ik blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Nu online
Roeligan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:05:

Welke pizza ring is dat, dat is nog wel eens een leuke investering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Tito129 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:13:
Gister een pakketje van weber in de brievenbus na aanleiding van mijn garantieclaim over rooster. Ze hebben het rooster vervangen door een Rvs exemplaar.
Ik blij!
Lucky you! Ik kreeg een vervangend verchroomd rooster. Die RVS heb ik zelf gekocht. Beste investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Tito129 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:13:
Ik blij!
Dat is zeer nette service, ik zou bijna willen dat het bij mij ook gebeurde met mijn chromen rooster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Laatst online: 09-09 22:54
Chevy454 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:45:
[...]

Lucky you! Ik kreeg een vervangend verchroomd rooster. Die RVS heb ik zelf gekocht. Beste investering.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ook een verchroomde gekregen :'( . Toch wil ik graag een RVS. Gelijk van al het gedonder af. Vind het alleen zo jammer dat er willekeurig roosters worden opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Playmaster schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:59:
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ook een verchroomde gekregen :'( . Toch wil ik graag een RVS. Gelijk van al het gedonder af. Vind het alleen zo jammer dat er willekeurig roosters worden opgestuurd.
Het is gewoonlijk afhankelijk wat er in voorraad ligt. Kan zijn dat ze nu geen vervangende chromen meer hebben maar wel nog wat RVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Gisterenmorgen tijdens het bezoeken van een plaatselijke supermarkt de beste kip ooit (uit een supermarkt dan) tegengekomen.

Van het een kwam het ander.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/drIfcaD1VfVJFctdG8tCJwF9/medium.jpg

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Nu online
Miki schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:53:
[...]

Dat is zeer nette service, ik zou bijna willen dat het bij mij ook gebeurde met mijn chromen rooster :)
Het gaat gebeuren, keer wat te veel kolen te dicht bij het rooster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Wie van jullie hebben wel eens vlees bij Aalvink of aanverwante besteld? IK zou graag online bestellen maar ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om het in te vriezen.

Nu staat er bijvoorbeeld bij Aalvink dat ze alles gekoeld versturen maar dat er ook producten bevroren verstuurd worden.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Lijkt me dat je alles gewoon in kunt vriezen. Ik heb vlees ergens anders besteld en het een kwam bevroren en het ander kwam gekoeld.Alles zat in twee tempex boxen tussen coolpacks verpakt. Zolang het niet ontdooid is kan alles gewoon de vriezer in.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30
Werd mij zelfs verteld dat zolang de kern nog bevroren is, je het gewoon weer kunt invriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ik heb wat ik besteld had allemaal in de vriezer gegooid en leef nog steeds :) En dat is in de zomer binnen gekomen. Het wordt als het goed is zo geleverd dat wat bij verzenden bevroren is, bij aankomst ook nog bevroren is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

SuperKneus schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:30:
Na 2 keer de deksel gebruikt te hebben heeft het handvat voor toch wel schade opgelopen :(

Handvat schade

Mbt de deksel, daar heb ik zelf een handvat gemaakt met 2x 2mm platen staal als hitteplaten, dus daar heb ik nergens last van.

edit:
Intussen maar garantie aangevraagd. En voortaan beter opletten met stoken.

[ Voor 9% gewijzigd door arie_papa op 22-01-2017 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Na een tijdje mee lezen vandaag besloten de barbecue aan te steken voor wat sate. Het was immers 1 graden buiten, prima barbecue weer :+ 8) . De barbecue die ik gebruik is een goedkope barbecue en ook de hittebron (houtskool) is gewoon van de supermarkt.

Lekker koken is niet nieuw voor me, dus de kans dat het in de toekomst allemaal wat beter wordt en ik me meer ga verdiepen in materiaal, is aanzienlijk :9 Dus als er tips/tops of aanmerkingen zijn, graag!

Anyway, foto's :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i2PQyhm1JSaP1gm9ss3rM2HD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AG2O2PfJlaUrHEIxsMQnA7gq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m2RODHUAgObTFOqofpYs3lZW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/unEAO2Cfvx1CcTpwGPE2FPWV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wT5QXJPo5pS2rlipRHwOPXKG/full.jpg

De kippendij spiezen
  • zoete sojasaus
  • honing
  • citroensap
  • gember
  • knoflook
  • zout
  • peper
De wedges (uit de oven)
  • olijfolie
  • italiaanse kruiden
  • knolfookpoder
  • zout
  • peper
Nu mogelijk op zoek naar een starter, want zo aansteken ging toch niet heel lekker met de kou :+

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:03
zo te zien gebruik je houtskool in een ketel, is juist erg makkelijk aan te krijgen. Heb het afgelopen weekend ook een aantal keer gedaan.
Houtskool er in, paar aanmaak blokjes er half tussen leggen, goed aansteken en wachten tot ze goed branden. Dan de deksel er op en zorgen dat de onderste luchtschuif en bovenste schuif/draaiwiel volledig open staan. Dan is hij binnen 15 min warm :)

met briketten is een starter handiger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 14:25
Afgelopen weekend eindelijk een droogkast kunnen scoren kan 2KG vlees in ideaal voor huisgemaakte beef jerkey. :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X8meaiy.jpg

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hari-Bo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:56:
Afgelopen weekend eindelijk een droogkast kunnen scoren kan 2KG vlees in ideaal voor huisgemaakte beef jerkey. :)
[afbeelding]
Hoe werkt dat dan? Lijkt me niet dat je die boven op de Q plaatst om dan lekker te roken :+
Koud roken?

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 23-01-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chevy454 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:58:
[...]

Hoe werkt dat dan? Lijkt me niet dat je die boven op de Q plaatst om dan lekker te roken :+
Koud roken?
Het is een droogkast he. Die droogt op een hele lage temperatuur. Heeft met roken niets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
backupdevice schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:24:
Wie van jullie hebben wel eens vlees bij Aalvink of aanverwante besteld? IK zou graag online bestellen maar ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om het in te vriezen.

Nu staat er bijvoorbeeld bij Aalvink dat ze alles gekoeld versturen maar dat er ook producten bevroren verstuurd worden.
Vorig jaar ribbels en een varkensnek bij bbquality besteld. Meteen na ontvangst ingevroren. De varkensnek is ondertussen al op, de ribbels liggen nog steeds in de vriezer. Ik zoek nog een goed moment om de Q aan te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Tito129 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Welke pizza ring is dat, dat is nog wel eens een leuke investering
Hier heb ik hem vandaan: http://www.bbqpizza4you.nl/a-37855699/shop/gpr1-basic/

Afbeeldingslocatie: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/kettlepizzaeurope/image/cache/full/bf16c1ae5660805a033d7e4973c4f7dbe4887306.jpg

Kost €98,- Niet goedkoop, maar heb gekeken om zelf te maken, en met materiaal en tijd/kosten leek me dit geen slechte deal, was dan 2 tientjes goedkoper uit maar met (imho) een minder resultaat.

Resultaat van gisteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tpjDaxSCFExoRtog4miz197l/full.jpg

Met dank aan de tweaker die bakpapier suggereerde.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
SuperKneus schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:16:
[...]

Vorig jaar ribbels en een varkensnek bij bbquality besteld. Meteen na ontvangst ingevroren. De varkensnek is ondertussen al op, de ribbels liggen nog steeds in de vriezer. Ik zoek nog een goed moment om de Q aan te steken.
Er is altijd een goed moment tenzij het heftig regend(en dan nog...) kun je nagenoeg altijd bbq'en. Dus geen smoezen zoeken maar die Q aansteken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 14:25
Chevy454 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:58:
[...]

Koud roken?
Het is inderdaad enkel drogen van vlees met dit apparaat zorg je ervoor dat het vocht er goed uit gaat en sessie is ongeveer 20 uur en toch een stuk efficiënter als met een barbecue. :)

Wat ik wel ga doen bedenk ik me net eerst even op de barbecue met rookhout een uurtje en daarna in de droogkast zit de rooksmaak er ook goed in.

[ Voor 15% gewijzigd door Hari-Bo op 23-01-2017 10:59 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Miki schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:42:
[...]

Er is altijd een goed moment tenzij het heftig regend(en dan nog...) kun je nagenoeg altijd bbq'en. Dus geen smoezen zoeken maar die Q aansteken :)
De smoes die ik heb is dat mijn vrouw onregelmatig werkt(ook in het weekend) en we ook nog 2 kleine kinderen hebben. De ribs moeten ongeveer 5h op de Q en dan is het plannen geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
SuperKneus schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:13:
[...]

De smoes die ik heb is dat mijn vrouw onregelmatig werkt(ook in het weekend) en we ook nog 2 kleine kinderen hebben. De ribs moeten ongeveer 5h op de Q en dan is het plannen geblazen.
Ik heb ook 2 smurfen dus ik herken de uitdaging :)

Als je de Q redelijk op temperatuur weet te houden hoef je er niet constant bij te blijven. Snake methode met een bak water scheelt echt een hoop stress. Als je daarbij ergens in het zicht een thermometer kunt plaatsen zodat je temp bij het rooster kunt meten zit het wel snor. De ketel schommelt altijd, niet gelijk bijsturen maar in de gaten hoe hard de temp opklimt, plus en min 10 is heel normaal. Vaak is het zo dat het zichzelf weer regelt.
Daarbij kun je ook heelveel van te voren klaarzetten zodat je maar kleine handelingen hoeft te verrichten en niet veel tijd kwijt bent met voorbereiden van de Q.

Eventueel kun je zo'n temperatuur controller aanschaffen of samen met een maat de kinderen een leuke dag bezorgen en als ze op bed liggen de ribbels opeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dit weekend wil ik iets met buikspek maken. Iemand suggesties voor een lekkere rub?
De vorige keren hadden we verschillende commerial rubs maar die waren tegenvallend.

Deze lijkt me wel erg simpel en lekker

[ Voor 74% gewijzigd door Chevy454 op 23-01-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:03

Christiano007

Ich bin der champion

Waar halen jullie trouwens braadworsten vandaan? Dan bedoel ik dus niet verse worst maar een fatsoenlijke Duitse Bratwurst :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Christiano007 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:45:
Waar halen jullie trouwens braadworsten vandaan? Dan bedoel ik dus niet verse worst maar een fatsoenlijke Duitse Bratwurst :P
Een beetje 'goede' Polski Sklep heeft er wel wat smakelijke in de koelingen liggen.
Maar het beste kun je ze vinden .... in Duitsland zelf :)
Pagina: 1 ... 35 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.