Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.824 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:34
CodeIT schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:22:
[...]

Ik zou een brine gebruiken a la http://www.bbq-nl.com/2010/12/apple-brined-turkey.html Deze heb ik een keer gebruikt voor kalkoen en kip en is goed bevallen. Ik weet alleen niet of je er nog genoeg tijd voor hebt (moet ongeveer 24 uur pekelen).
Van dit recept loopt het water me ook in de mond: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=5302.0
Zojuist de gans gegeten na 3,5 uur roken, het resultaat was heerlijk mals en de pekel gaf ook lekkere smaak echter kon mijn wederhelft de wild smaak niet waarderen meer voor mij. ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Hari-Bo schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:02:
[...]

Zojuist de gans gegeten na 3,5 uur roken, het resultaat was heerlijk mals en de pekel gaf ook lekkere smaak echter kon mijn wederhelft de wild smaak niet waarderen meer voor mij. ;)
Top. Goed om te horen! Ik moet zelf ook altijd even wennen aan de wildsmaak maar na een paar happen vind ik het heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:53
Kan je me echt voor wakker maken... Denk dat ik maar eens PP ga maken van Wildzwijn schouder, en dan ipv BBQ saus een fruitsaus gebruiken met veel kruidnagel :)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
CodeIT schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:51:
Dit is een geinig artikel over de ingrediënten van hamburgers: http://fitbeauty.nl/welke-hamburger-is-het-gezondst/.
Spoiler: Die van the Frozen butcher bestaan uit rundvlees+wat zout, verder niets,
Dat verklaart een hoop :9 Die dingen zijn gewoon lekker als je een keer wat snelle burgers wilt cremeren op de Q.
Chevy454 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:52:
Wat zullen we volgend weekend op de Q maken? Pulled pork was dit weekend al, de eerste keer bavette was ook goed bevallen maar elk weekend is wel wat te. Piranha is zalig maar we hadden reeds bavette.

Zalm misschien?
Piranha heb ik nooit gegeten. Zitten die krengen niet vol met graten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gadgeteer schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:37:
Piranha heb ik nooit gegeten. Zitten die krengen niet vol met graten? :+
Damn you autocorrect!

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Morgen 4 ribs en een kilo entrecote klaarmaken, zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
Ik ben op zoek naar een vervanger voor de gesneuvelde Fantast.
Nou heb ik het in de kop gehaald dat het deze keer een draadloze thermometer moet worden.
Ook moet de thermometer meerdere probes kunnen verwerken.
Momenteel balanceer ik tussen de iGrill2 en de Maverick ET 735.
Ik maak me alleen een beetje zorgen over de verbinding over bluetooth.
Mijn voorkeur gaat uit naar wifi, maar daarin is de keuze nog niet zo heel denderend. (of schandalig duur)
in de crowdfunding scene zijn er een aantal goede idee; De Meater, maar die verwacht ik nog niet eerdaags op de markt. en je moet de MeaterBlock aanschaffen om wifi connectiviteit te krijgen.
Dan is er nog de LOKI maar het is nog niet eens zeker of deze wel volledig gebacked wordt.
Hebben jullie nog tips voor me betreft deze keuze?

edit: Ik ziet net dat Maverick afgelopen zomer de ET736 zou releasen. Dit ziet er wel veelbelovend uit. er is helaas nog geen retailer te vinden die hem kan leveren, in de Eu of USA.

[ Voor 12% gewijzigd door spank_mojoo op 04-11-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:39

SaN

spank_mojoo schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:15:
Nou heb ik het in de kop gehaald dat het deze keer een draadloze thermometer moet worden.
Mijn voorkeur gaat uit naar wifi, maar daarin is de keuze nog niet zo heel denderend. (of schandalig duur)
in de crowdfunding scene zijn er een aantal goede idee; De Meater, maar die verwacht ik nog niet eerdaags op de markt. en je moet de MeaterBlock aanschaffen om wifi connectiviteit te krijgen.
Dan is er nog de LOKI maar het is nog niet eens zeker of deze wel volledig gebacked wordt.
Ik heb de maverick, hij werkt heel goed, maar ik vind het toch wel jammer dat je geen grafieken hebt. Ook het instellen is af en toe wat onlogisch. Je went er wel aan, maar ik bbq niet elk weekend, dus ik blijf er altijd een beetje mee prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 19:32

JanB

Het ken rotter !!!

Ik ben erg tevreden over de Maverick ET 733. Ik heb bewust niet gekozen voor de iGrill2 en ET 735 omdat je dan elke keer weer op je telefoon moet kijken. Die moet je weer aan zetten en de app starten voordat je de temperatuur ziet. De ontvanger van de ET735 zet ik ergens in mijn blikveld in de kamer en zie zo in 1 oogopslag de temperaturen.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
SaN schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:33:
[...]

Ik heb de maverick, hij werkt heel goed, maar ik vind het toch wel jammer dat je geen grafieken hebt. Ook het instellen is af en toe wat onlogisch. Je went er wel aan, maar ik bbq niet elk weekend, dus ik blijf er altijd een beetje mee prutsen.
Nou inderdaad, vooral die grafieken lijken me wel fijn om te hebben. en natuurlijk speelt het gadgetgehalte ook een factor :). Ik heb ook de barbecue niet elk weekend aan staan, maar een thermometer instellen moet nog wel lukken denk ik :9
JanB schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:33:
Ik ben erg tevreden over de Maverick ET 733. Ik heb bewust niet gekozen voor de iGrill2 en ET 735 omdat je dan elke keer weer op je telefoon moet kijken. Die moet je weer aan zetten en de app starten voordat je de temperatuur ziet. De ontvanger van de ET735 zet ik ergens in mijn blikveld in de kamer en zie zo in 1 oogopslag de temperaturen.
Ik snap wat je bedoeld, Ik heb hiervoor nog een oude android liggen die ik hiervoor dedicated kan inzetten, dus dat probleem zal ik niet hebben. ook hoop ik een beetje dat ik deze data uit de lucht kan vissen en op mijn server kan loggen, zo bouw ik een beetje geschiedenis op waar ik weer van kan leren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 19:32

JanB

Het ken rotter !!!

Voor het dataloggen en de grafiekjes wil ik binnenkort kijken of ik dat met een Arduino uit de lucht kan plukken en kan loggen op m'n webserver. Daar is al wel genoeg informatie over te vinden, de Maverick verstuurd de data op 433 Mhz. (ik moet toch iets te hobbyen overhouden ;) )

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26

edit: Ik ziet net dat Maverick afgelopen zomer de ET736 zou releasen. Dit ziet er wel veelbelovend uit. er is helaas nog geen retailer te vinden die hem kan leveren, in de Eu of USA.
De meater via indiegogo (zie link in sign) wordt einde van de maand ongeveer uitgeleverd. Meaterblock zou ongeveer maand later komen. Ebay link keuze genoeg voor een euro of 11 inclusief verzending.Heb deze zelf ook en bevalt mij ook goed. Zeker omdat de ontvanger ook herrie gaat maken wanneer ingestelde temperatuur is bereikt dus mocht je qua bereik niet echt uitkomen dan kun je het geluid nog wel horen ;)
Zelfde model is bij is hier in NL voor ongeveer 25 euro te krijgen Linkje

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

The-Source schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:10:
[...]

De meater via indiegogo (zie link in sign) wordt einde van de maand ongeveer uitgeleverd. Meaterblock zou ongeveer maand later komen.
</knip>
Dat horen we al een jaar ;w

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Maar ik ben pas halvewege dit jaar ingestapt ;) en deze quote is van een week geleden:
If it's all looking good, we can start shipping MEATER to backers end of November with the goal of shipping the bulk of the MEATER units in December. As previously stated, we'll focus on the MEATER Block the moment MEATERs have begun mass production.
Ja ok er staat geen jaartal bij maar mag toch wel ergens van uit gaan dat ze 2016 bedoelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JanB schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:10:
Voor het dataloggen en de grafiekjes wil ik binnenkort kijken of ik dat met een Arduino uit de lucht kan plukken en kan loggen op m'n webserver. Daar is al wel genoeg informatie over te vinden, de Maverick verstuurd de data op 433 Mhz. (ik moet toch iets te hobbyen overhouden ;) )
Toevallig keek ik ook naar een Arduino. Maar dan voor complete controle. 3 temperatuur sensoren, LCD scherm, WiFi en een fan controle.

Alleen heb ik nog geen idee wat het gaat kosten aan materiaal. Maar om te spelen lijkt het me leuk.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb alle parts liggen voor een tempcontroller, moet nog even moed vinden om het aan te sluiten, ben niet zo handig met electronica

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=15314.0

Deze ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

The-Source schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:21:
Maar ik ben pas halvewege dit jaar ingestapt ;) en deze quote is van een week geleden:

[...]

Ja ok er staat geen jaartal bij maar mag toch wel ergens van uit gaan dat ze 2016 bedoelen :+
Ik spring een gat in de gebakken lucht als er dit jaar nog wordt geleverd.

Helaas heb ik voor een Meater Block gepledged maar eh... daar gaan ze zich pas op focussen als de Meater probe in productie is. (en dat is het voor zover we nu weten nog steeds niet)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:13
http://www.smokersandgrillers.nl
Gisteren hier geluncht... Het was genoeg zodat het meteen avondeten werd 😀.
Ik had de Smokers & Grillers Burger en mijn vrouw de Smokers & Grillers Sandwic. Mijn hemel wat lekker! Gewoon zoals ik het thuis zou maken en misschien wel beter.
Zeker een aanrader om een keer te proberen als je in de buurt bent.
Nadeel is wel dat het alleen afhalen is een misschien wat duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de weber opgeruimd, we zijn toch geen winter barbequeers..
Voordat die naar boven ging, even goed schoon gemaakt, man man man wat een werk :)
Roosters etc houdt ik altijd wel netjes, maar wat een aanslag op de ketel zelf, na 1,5 uur boenen had ik hem weer in redelijke nieuwstaat, alleen de moeilijk bereikbare hoekjes zit nog aanslag..

Heb het gewoon met een zacht schuursponsje en dreft geprobeerd, wilde het niet beschadigen..
Hoe maken jullie de boel goed schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:04
Van het weekend de "stufz" ook maar is uit getest :)
Nog redelijk simpel gehouden:
500g rundergehakt.
150g baconreepjes
Kant en klare hamburger broodjes.
uitje
geraspte kaas
beschuitje
eitje

Al met al viel het niks tegen, alleen de deksel erop persen lukte niet echt maar dat is met de hand ook goed te doen. Verder smaakte hij prima en vulde hij erg goed :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BF10RDs.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3z7QDc6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O52RB2m.jpg

Hmm had de rommel om de foto's heen wel wat mogen opruimen :P

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars

Ik en een maatje gebruiken allebei de ET-735, ander maatje heeft een eigengebouwde heatermeter met pit fan.

Ik vind ze beiden prettig om mee te werken, de 735 is ideaal en redlijk idiot en hufter proof, maar de heatermeter met pitprobe is ideaal omdat je dan niet meer naar je pit temps moet kijken, erg handig dus tijdens winderige dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:33:
Voordat die naar boven ging, even goed schoon gemaakt, man man man wat een werk :)
Roosters etc houdt ik altijd wel netjes, maar wat een aanslag op de ketel zelf, na 1,5 uur boenen had ik hem weer in redelijke nieuwstaat, alleen de moeilijk bereikbare hoekjes zit nog aanslag..

Heb het gewoon met een zacht schuursponsje en dreft geprobeerd, wilde het niet beschadigen..
Ik maak de bbq's slechts sporadisch schoon, pleur er flink heet water met dreft/ontvetter/citroensap in, even laten weken en met borstel borstelen en schrobben maar, zo gepiept. Snap dat als je hem binnen opbergt je hem zo schoon mogelijk wilt hebben, bij buiten geparkeerd laten staan ben je daar iets lakser in denk ik: als de roosters maar schoon zijn :P Which reminds me, moet even zien hoe ik de ProQ ga parkeren: staat nu (met goedkeuring van wederhelft :o ) in een hoekje bij de achterdeur binnen in huis, maar wil hem toch buiten ergens hebben. Een hoes kan maar dat houdt geen vocht wat optrekt tegen, an sich moet ie dat wel handelen, maar ben nog even aan het bedenken hoe ik hem anders netjes en droger kan opbergen: mag in delen, hoeft niet in zijn geheel. Tuinkast is al vol :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45

1-2x per jaar de Karcher erop met de vuilfrees, en klaar. Ga daar echt niet aan boenen hoor. Werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

JanB schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:10:
Ik gebruik Domoticz icm een rfxtrx433 tranceiver. Domoticz heeft ondersteuning voor de Mavericks. Hiermee krijg je ook grafiekjes en kan ik buitenhuis via de app ook mijn BBQ in de gaten houden.
Hier het grafiekje van de beenham van gisteren. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YFrf8iSh.png.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:53:
[...]

Ik maak de bbq's slechts sporadisch schoon, pleur er flink heet water met dreft/ontvetter/citroensap in, even laten weken en met borstel borstelen en schrobben maar, zo gepiept. Snap dat als je hem binnen opbergt je hem zo schoon mogelijk wilt hebben, bij buiten geparkeerd laten staan ben je daar iets lakser in denk ik: als de roosters maar schoon zijn :P Which reminds me, moet even zien hoe ik de ProQ ga parkeren: staat nu (met goedkeuring van wederhelft :o ) in een hoekje bij de achterdeur binnen in huis, maar wil hem toch buiten ergens hebben. Een hoes kan maar dat houdt geen vocht wat optrekt tegen, an sich moet ie dat wel handelen, maar ben nog even aan het bedenken hoe ik hem anders netjes en droger kan opbergen: mag in delen, hoeft niet in zijn geheel. Tuinkast is al vol :+
Ik heb hem nu inderdaad op zolder staan..
Ik zie wel eens messing borstels voorbij komen, mag je daarmee gewoon in je ketel schrobben? Of is dit alleen voor de roosters? :P

vooral bij de schuiven onderin is het best wel aangekoekt met verkoold vet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:13:
Ik heb hem nu inderdaad op zolder staan..
Ik zie wel eens messing borstels voorbij komen, mag je daarmee gewoon in je ketel schrobben? Of is dit alleen voor de roosters? :P

vooral bij de schuiven onderin is het best wel aangekoekt met verkoold vet..
Alleen voor de roosters, tenzij je graag je gaat voor een vintage roest/industrial-look :+
Zou hoogstens dus zo'n bruine borstel pakken (schrobborstel) voor de binnenkant, die geen kwaad kan voor je emaille in combo met wat sop. Misschien toch vaker schoonmaken dan maar? :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Paganstars schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:02:
[...]

Ik en een maatje gebruiken allebei de ET-735, ander maatje heeft een eigengebouwde heatermeter met pit fan.

Ik vind ze beiden prettig om mee te werken, de 735 is ideaal en redlijk idiot en hufter proof, maar de heatermeter met pitprobe is ideaal omdat je dan niet meer naar je pit temps moet kijken, erg handig dus tijdens winderige dagen.
Hoe is het bereik van de 735 ik heb momenteel de 732 en deze zou +/- 90 meter bereik moeten hebben, echter als ik deze meer dan 15 meter uit elkaar leg is er geen bereik meer en met dubbelglas ertussen al na 1 meter...

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mijn 733 doet zeker 30 meter met muren er tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Dit jaar te horen gekregen dat ik voor 35 man de bbq mag gaan aansteken voor kerst :D

Iemand tips? Wil denk ik van allerlei zaken dingen gaan serveren, niet puur en alleen PP of ribs ofzo.
Ook zou het handig zijn als ik eea de week ervoor al kan maken.

Hoor graag van mijn collega's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
CodeIT schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:51:
[...]

Ik gebruik Domoticz icm een rfxtrx433 tranceiver. Domoticz heeft ondersteuning voor de Mavericks. Hiermee krijg je ook grafiekjes en kan ik buitenhuis via de app ook mijn BBQ in de gaten houden.
Hier het grafiekje van de beenham van gisteren. [afbeelding].
418O2 schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:00:
Mijn 733 doet zeker 30 meter met muren er tussen
Danku! _/-\o_
Dit hakt de knoop door. de flexibiliteit van RF maar dan met datalogging. Ik ben van pan om thuis de domotica over te zetten op domoticz, en als dat betekend dat ik dan uiteindelijk wel m'n grafiekjes krijg kan ik daar nog wel even op wachten. top dit!

[ Voor 10% gewijzigd door spank_mojoo op 07-11-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
spank_mojoo schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:24:
[...]

[...]

Danku! _/-\o_
Dit hakt de knoop door. de flexibiliteit van RF maar dan met datalogging. Ik ben van pan om thuis de domotica over te zetten op domoticz, en als dat betekend dat ik dan uiteindelijk wel m'n grafiekjes krijg kan ik daar nog wel even op wachten. top dit!
Als je handig bent moet je een rpi met heatermeter inelkaar schroeven. Als ik kon solderen bouwde ik dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Ik kan wel redelijk solderen maar dat is voor mij toch nog een brug te ver. Die kit kost incl thermocouplers ongeveer €110, maar daar komt ook nog een RPI met randapparatuur bij. Laat ik eerst maar eens leren omgaan met de dual probe van de maverick, daar eens een beetje ervaring mee opdoen. Wanneer dan volgend jaar de weber47 de deur uit gaat, kan die Heatermeter er wel weer bij. Er moet tenslotte ook nog iets te wensen over blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Arduino uno wifi, 40 euro
LCD scherm 15 euro met I2C chip
4 knoppen, 8 weerstanden

Voor de fan een diode, weerstand en een MOSFET.

Denk ruim 4 uur debuggen en nu alleen nog wachten tot de feestdagen... Denk dat je met 80 euro klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
het klinkt haast gemakkelijk als jij het zegt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Hari-Bo schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:49:
[...]

Hoe is het bereik van de 735 ik heb momenteel de 732 en deze zou +/- 90 meter bereik moeten hebben, echter als ik deze meer dan 15 meter uit elkaar leg is er geen bereik meer en met dubbelglas ertussen al na 1 meter...
Met volle batterijen ging ik tot zolder door Isolatie heen en dubbel glas. Effectief bereik ongeveer 25~30m met obstructies. of tot in de tuin bij buren 3 deuren verder (ongeveer 45~50m met heggen).

Let wel dit is met volle batterijen in de zender. En uiteraard ben ik geen RF/BT specialist, dus mogelijk kan er her en der nog wel wat verbeterd worden)

[ Voor 8% gewijzigd door Paganstars op 08-11-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

Nooit. Alleen het rooster.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Het rooster wordt met een borstel schoongemaakt voor er weer vlees of aardappels op gaan en dat is alles. Maar de BBQ's krijgen bij mij dan ook geen winterslaap.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook hier geen winterslaap, als het echt te gortig is gooi ik een volle starter houtskool erin en kallen maar. Dan fikt hij wel schoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ik gebruik een messing borstel van de Action, gaat prima. Meer dan wat restjes zit er nooit op het rooster.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb een hoes om de Q zitten en hij staat redelijk droog onder de overkapping. Gebeurt zo weinig mee :) Wil hem eigenlijk nog wel een keer aansteken, spareribs maken kan prima.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
spank_mojoo schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:08:
het klinkt haast gemakkelijk als jij het zegt:)
Net zoals BBQ makkelijk lijkt haha.
Het moeilijke is even nadenken hoe de regels zijn en daarna lukt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Paganstars schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:46:
[...]

Met volle batterijen ging ik tot zolder door Isolatie heen en dubbel glas. Effectief bereik ongeveer 25~30m met obstructies. of tot in de tuin bij buren 3 deuren verder (ongeveer 45~50m met heggen).

Let wel dit is met volle batterijen in de zender. En uiteraard ben ik geen RF/BT specialist, dus mogelijk kan er her en der nog wel wat verbeterd worden)
Hmm toch maar even nieuwe batterijen proberen (zit nu een of ander b merk in) en kijken of het bereik wat beter wordt.

EDIT het bereik is weer een stuk beter, er bleek een breuk in de antenne kabel te zitten deze even gesoldeerd en nu komt deze weer door de muur heen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hari-Bo op 10-11-2016 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:58
Gisteren een stuk Iberico Secreto op de WGA gegooid.
Boh, als je van varkensvlees en fijne (vet)smaak houdt, give it a go!

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/gzrgrg7cz/WP_20161108_17_53_34_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/xc63uxb2b/WP_20161108_17_59_51_Raw.jpg

Hmm, bedenk me nu pas dat ik geeneens zout/peper heb gebruikt op dit stuk vlees.
Was ook helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
NeutraleTeun schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:57:
Gisteren een stuk Iberico Secreto op de WGA gegooid.
Boh, als je van varkensvlees en fijne (vet)smaak houdt, give it a go!

[afbeelding]

[afbeelding]

Hmm, bedenk me nu pas dat ik geeneens zout/peper heb gebruikt op dit stuk vlees.
Was ook helemaal niet nodig.
Niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Al een tijdje zit ik de kijken naar een Dutch Oven maar kan je deze ook goed gebruiken icm een Kamado barbecue als hittebron (met de deksel open, aangezien de DO te groot is) in mijn Oklahoma Country Smoker pas het al helemaal niet, of moet je toch een andere hittebron creëren bijv een open vuur?

Wil namelijk gaan stoven en soep maken op de barbecue in de winter. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hari-Bo op 12-11-2016 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hari-Bo schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:18:
Al een tijdje zit ik de kijken naar een Dutch Oven maar kan je deze ook goed gebruiken icm een Kamado barbecue als hittebron (met de deksel open, aangezien de DO te groot is) in mijn Oklahoma Country Smoker pas het al helemaal niet, of moet je toch een andere hittebron creëren bijv een open vuur?

Afbeeldingslocatie: http://www.offthegridnews.com/wp-content/uploads/2014/11/dutch-oven-1-lifeasahumanDOTcom.jpg

Een stevige tegel eronder, en dan brikketten daarop
Als je een DO zonder pootjes zou hebben, kun je een trivet er voor nemen.

Open vuur is relatief natuurlijk :)

http://www.offthegridnews...ooking-with-a-dutch-oven/

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 12-11-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
FreshMaker schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:08:
[...]

[afbeelding]

Een stevige tegel eronder, en dan brikketten daarop
Als je een DO zonder pootjes zou hebben, kun je een trivet er voor nemen.

Open vuur is relatief natuurlijk :)

http://www.offthegridnews...ooking-with-a-dutch-oven/
Ik wil sowieso voor het model met pootjes gaan, ik denk de Petromax FT9 (heb nog 100 euro aan VVV bonnen liggen). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4,5kg koud vlees in plaats van 2kg is toch wat moeilijker. De ketel temperatuur koelt sneller af door de massa. Inmiddels 3kg aan briketten (waarvan een kilo al weg is in 2,5 uur) aan warme massa aan toegevoegd om 120C te halen op het rooster. Bijna de helft van het rooster is door de grote hoeveelheid briketten (on)bruikbaar.

Om 12.00, na 5 uurtjes gaat de PP in de oven :o
Rooksmaak zal er voldoende inzitten, geen zin om te blijven klooien in de regen met die klere briketten.

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 13-11-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20
Hari-Bo schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:18:

gaat prima op de kamado, heb de 9qt. deksel kan nog steeds dicht op de large kamado.

Woensdag nog lekker buikspek gerookt.
Vanmorgen om 0700 de q weer aangestoken voor PP. hoop rond 18:00 wel klaar te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Chevy454 schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:31:
4,5kg koud vlees in plaats van 2kg is toch wat moeilijker. De ketel temperatuur koelt sneller af door de massa. Inmiddels 3kg aan briketten (waarvan een kilo al weg is in 2,5 uur) aan warme massa aan toegevoegd om 120C te halen op het rooster. Bijna de helft van het rooster is door de grote hoeveelheid briketten (on)bruikbaar.

Om 12.00, na 5 uurtjes gaat de PP in de oven :o
Rooksmaak zal er voldoende inzitten, geen zin om te blijven klooien in de regen met die klere briketten.
heb er 1 lading houtskool in zitten en hoef er voor de komende 8 tot 10 uur niet meer naar om te kijken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
The Fatal schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:24:
heb er 1 lading houtskool in zitten en hoef er voor de komende 8 tot 10 uur niet meer naar om te kijken _/-\o_
Er mag een kamado komen, ben er al uit dat het Kamado Joe vanwege hun Divide and Conquer systeem. Maar eerst prioriteiten stellen, een lucht lucht warmtepomp moet er eerst komen (en daar moet ik me nog grondig in verdiepen)

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 13-11-2016 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnStaakke
The Fatal schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:24:
[...]

Kamado's zijn de bom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Gisteren MOINK Balls gemaakt en vandaag buikspek v2 gedaan. En tov buikspek v1 is deze zoveel beter gelukt. Ondanks de marinade waarin genoeg chillysaus ( pittig en dus nu niet zoet ;) ) spicy rub en knoflook is het door de bastard suiker heerlijk zoet gebleven. Had bij deze versie wel zwoerd verwijderd en de vet laag ingesneden voor het marineren. Hierdoor is dit veel beter ingetrokken dan de eerste versie.
Kern temperatuur heb ik tot 73 graden laten komen, laatste 3 graden heb ik echt laten grillen met zelfs wat open vuur voor het korstje.
Heb wel foto's maar kan ze nu even niet uploaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Afgelopen vrijdag een catering partijtje gedaan voor 40 personen (borrelhapjes) ik had zoveel dat de mensen gewoon letterlijk verzadigd waren :') Maar dit was op aanvraag van de organisator dat het zoveel mogelijk moest zijn binnen het budget :') ik had 40 moink, Picanha op stokbroodje met chimichurri, PP op gestoomde broodjes, gangnamstyle chickenwings (Jamie recept), zalm gemarineerd in whisky met kruiden, gerookte paddestoelen cappucino, overjarige manchego met kweeperen gelei, gegrillde pompoen massala, gevulde kastanje champignons.

Ik had niet meer eens de zalm gegaard en ging naar huis met ongeveer 300gr PP en 1,5kg wings... Organisator was erg verrast en alls vond toch wel gretig aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Paganstars schreef op maandag 14 november 2016 @ 06:59:
Afgelopen vrijdag een catering partijtje gedaan voor 40 personen (borrelhapjes) ik had zoveel dat de mensen gewoon letterlijk verzadigd waren :') Maar dit was op aanvraag van de organisator dat het zoveel mogelijk moest zijn binnen het budget :') ik had 40 moink, Picanha op stokbroodje met chimichurri, PP op gestoomde broodjes, gangnamstyle chickenwings (Jamie recept), zalm gemarineerd in whisky met kruiden, gerookte paddestoelen cappucino, overjarige manchego met kweeperen gelei, gegrillde pompoen massala, gevulde kastanje champignons.

Ik had niet meer eens de zalm gegaard en ging naar huis met ongeveer 300gr PP en 1,5kg wings... Organisator was erg verrast en alls vond toch wel gretig aftrek.
PP op gestoomde broodjes? Klinkt goed, heb je daar een recept van?

Verder mooi feestje, de mensen moeten niet meer kunnen lopen, missie geslaagd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
JohnStaakke schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:20:
[...]

Verder mooi feestje, de mensen moeten niet meer kunnen lopen, missie geslaagd :P
Google ;) PP ik hoop dat je weet hoe je dat moet maken;

Gestoomde broodjes was nog wel een dingetje; uiteindelijk heb ik baksoda en bakpoeder bij de ekoplaza weten te vinden;

http://www.eetspiratie.nl/gestoomde-oosterse-broodjes/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Paganstars schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:55:
[...]

Google ;) PP ik hoop dat je weet hoe je dat moet maken;

Gestoomde broodjes was nog wel een dingetje; uiteindelijk heb ik baksoda en bakpoeder bij de ekoplaza weten te vinden;

http://www.eetspiratie.nl/gestoomde-oosterse-broodjes/
Gewoon bij appie hoor
http://www.ah.nl/producte...r-oetker-backin-bakpoeder
http://www.ah.nl/producte...n-hammer-pure-baking-soda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
bakpoeder had ik ja, maar baking soda hadden ze iig bij onze appies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is toch gewoon hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Paganstars schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:35:
bakpoeder had ik ja, maar baking soda hadden ze iig bij onze appies niet.
Hier staat het wel in de 'gezonde' hoek, bij de glutenvrije en andere allergie / superfood spul ( zonnatura e.d )
Nee, Bakingsoda is niet helemaal hetzelfde als bakingpowder, samen vormen ze een rijzende reactie in het deeg.

http://www.margriet.nl/koken/kooktips/baking-soda-bakpoeder/

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 14-11-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 14:04
JohnStaakke schreef op maandag 14 november 2016 @ 07:20:
[...]

Laatst werden er hier een paar youtube kanalen gedeeld en die volg ik nu. Daar kwam gisteren toevallig dit filmpje langs

Ziet er erg lekker uit alleen die broodjes die hij gebruikt ken ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door SuperKneus op 14-11-2016 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Mmm. Gelijk weer honger :)
Die broodjes lijken gewoon normaal brooddeeg te zijn, alleen dan kant en klaar. Mogelijk kun je dit ervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ziet er inderdaad nice uit

http://www.24kitchen.nl/recepten/danny-s-bapao

in een 'echt' stoombroodje lijkt het me nog lekkerder. Vlees even goed insauzen en dan in het broodje en dat in de stomer. lijkt me echt nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zoals al genoemd, niet hetzelfde.
Baking soda is van zichzelf een base en heeft om te werken een zuur nodig, denk aan yoghurt, citroen sap, etc.
Bak poeder heeft dat zuur al (in droge vorm) in zich en zal meteen gaan werken zodra het in contact komt met vocht.
Soda werkt ongeveer 3 tot 4 keer zo sterk als bakpoeder en kan over invloed van hitte ook zonder zuur (verminderd) werken, maar laat dan een metalige smaak achter.
Bakpoeder kan ook als een soort van tweetrapsraket werken, waarbij de eerste werking begint bij het nat worden en de tweede keer bij het verhitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik dacht dat het gewoon aan mijn ogen lagen maar na gisteren weet ik het wel zeker.
Mijn PP ziet er na een run kleiner uit :+

Begonnen met 4kg en geëindigd met 3kg. 25% vochtverlies :o
(die 3kg was inclusief eindsaus met eigen vocht)

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 14-11-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Hier werd een stuk van 2,7 kg netto ook een stukje kleiner. Maar biet zo klein als de vorige keer. Halve kilo gaat er zeker vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
418O2 schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:09:
ziet er inderdaad nice uit

http://www.24kitchen.nl/recepten/danny-s-bapao

in een 'echt' stoombroodje lijkt het me nog lekkerder. Vlees even goed insauzen en dan in het broodje en dat in de stomer. lijkt me echt nice
Zeker, krijg er nu al honger van! Heb nog 1kg pp liggen in de vriezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Hier de foto's van gisteren: buikspek. MOINK heb ik ook nog wel foto's van maar die komen hier wel vaker voorbij ;)
BBQ
Eind resultaatZwoerd verwijderdMarinade
Buikspek nog in vacuüm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 06:52
Afgelopen weekend ook een PP gemaakt! Was goed geslaagd voor m'n 2e keer!

Afbeeldingslocatie: https://i1331.photobucket.com/albums/w582/Ruud_Poot/IMG_9184_zpssyv7kvuh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1331.photobucket.com/albums/w582/Ruud_Poot/IMG_9185_zpspiejspr6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1331.photobucket.com/albums/w582/Ruud_Poot/IMG_9192_zpsf5noalxo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1331.photobucket.com/albums/w582/Ruud_Poot/IMG_9195_zpsw9bdugqy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Was een klein stukje of niet?

Ziet er verser prima uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Voor Paganstars / HariBo ( en anderen uiteraard :) )

Over twee weken mag ik mijn vorige week gemaakte PP serveren.
Het is ongeveer 12 kilo, aangemaakt met appelsap en bbqsaus, afgekoeld, en ingevroren.

Ter plaatse heb ik de beschikking over een volledige / moderne restaurantkeuken ( ála carte restaurant )
Dus combisteamer en ovens / grills en de rvs bakken zijn voorhanden.

Hoe kan ik het beste de boel weer opwarmen, ik dacht aan de ovens op 120C en nogmaals appel/bbqsaus er door ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
Is het een combisteamer? 120 is prima, afsauzen in de laatste paar minuten, anders gaat je meuk karameliseren.

Als het een combi is afstellen op 110c met 35~40% stoom

[ Voor 21% gewijzigd door Paganstars op 14-11-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
The Fatal schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:09:
Was een klein stukje of niet?

Ziet er verser prima uit
Ja 1,5 kilo maar, bleef 1 van over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Opwarmen in de oven gaat prima maar ik doe het meestal gewoon in de pan met een flinke scheut water of cola erbij. Als je het in de oven doet zou ik er ook vocht bij gooien, zou zonde zijn als je het uitdroogt.

Gisteren de Livarbuikjes uit de pekel gehaald, één hangt na afspoelen, droogmaken en aanbrengen van een nieuwe kruidenkorst in de kelder, 2e koud gerookt voor een uur of 12. Vanavond vul ik de CSG nog een keer voor de 2e 12 uur en denk dat hij dan wel genoeg rook heeft gehad en dan mag hij ook voor minimaal 4 weken hangen voor ik begin te snoepen. Ben benieuwd welke pancetta het beste gaat bevallen, al weet ik niet of je de gerookte variant nog pancetta mag noemen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Malt007 op 15-11-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
The-Source schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:59:
Hier de foto's van gisteren: buikspek. MOINK heb ik ook nog wel foto's van maar die komen hier wel vaker voorbij ;)
BBQ
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er smakelijk uit, wat voor recept heb je gebruikt? ik heb ook nog stuk van 500gr in de vriezer liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Boinkie schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:36:
Afgelopen weekend ook een PP gemaakt! Was goed geslaagd voor m'n 2e keer!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit. Wat voor kruiden en saus heb je gebruikt?

Afgelopen weekend had ik de apollo kruiden van de Makro gebruikt. Smaakt qua rub pittig maar nadien, beetje flauw zelfs. Maar de stockyard southern blues saus was het lekker.

Volgende keer wel de KC pitmaster saus en de rub van Dutch BBQ crew weer. Is toch net iets beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Elve1984 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:36:
[...]

Ziet er smakelijk uit, wat voor recept heb je gebruikt? ik heb ook nog stuk van 500gr in de vriezer liggen.
Voor de marinade heb ik het volgende aangehouden:
Buikspek 1 kilo
Oestersaus 5 el
Sojasaus 4 el
Chilisaus 3 el
Bruine suiker 4 el
Smoke house Bar B Que all purpose rub 1 el
The Dutch bbq crew spicy bbq rub 1 el
4 tenen knoflook geperst.

Omdat ik zwoerd had verwijderd had ik daarna over de lengte een lange snee in het vet gemaakt en daarnaast meerdere over de korte zijde (om de 3 a 4 cm).
Geheel indirect op de bbq boven een grote kom met water en wachten tot de kern temperatuur z'n 68 graden is. Toen vlees omgedraaid, er verzameld zich heel veel vocht in het ingesneden gedeelte dus let op dat je dat niet over je kolen heen gooit. Bij kern temperatuur van 71 graden heb ik hem direct nog wat afgegrilled en toen was de temperatuur 73.
Ketel temperatuur heeft de hele tijd rond de 120 graden geweest met wat kersenhout erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Chevy454 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:11:
[...]

Ziet er goed uit. Wat voor kruiden en saus heb je gebruikt?

Afgelopen weekend had ik de apollo kruiden van de Makro gebruikt. Smaakt qua rub pittig maar nadien, beetje flauw zelfs. Maar de stockyard southern blues saus was het lekker.

Volgende keer wel de KC pitmaster saus en de rub van Dutch BBQ crew weer. Is toch net iets beter.
Het wedstrijd recept van noskos! Was erg lekker en de broodjes waren zo op 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aanstaande zaterdag een verjaardag met 30 genodigde...
Nu heb ik een Weber one touch original 57CM en wil hier MOINK balls op maken.
Deze wil ik op zaterdag in de oven doen zodat ik niet heel de avond buiten sta.

Ze moeten rond de 120 graden een uur op de bbq (hoop dat de weber zo koud kan blijven) en dan zaterdag een half uur oven op 120 graden en dan de glace er over doen.

Nu vraag ik me af hoe kan ik een zo groot mogelijk stuk indirect krijgen op deze bbq zodat er zoveel mogelijk ballen in 1 keer in kunnen? kan ik het gehele kolenrooster vullen met briketten en dan daarboven afdekken met alufolie en buitenom 1 cm vrij houden waar de warme lucht langs omhoog kan?

Heeft iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tips...

ik zou zelf ze niet voorgaren in de oven, dan ben je nou juist de typische bbq smaak kwijt. Kan je het beter andersom doen. Re-heaten in de oven de dag erna.

In mijn ervaring heb je die dingen, met een beetje voorbereiding, in iets meer dan een uur klaar op de Q. Je kan het ook nog in 2 shifts doen.

De temperatuur regelen mag in een Weber geen probleem zijn, vooral voor die relatief korte duur. Google maar eens op Minion methode. http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=866.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

" Ze moeten rond de 120 graden een uur op de bbq (hoop dat de weber zo koud kan blijven) en dan zaterdag een half uur oven op 120 graden en dan de glace er over doen. "

Zoals er staat gaan ze inderdaad zaterdag als laatste een half uur de oven in met de glace er over :D...

Ik wil rond de 60 tot 90 balls maken dus moet inderdaad in meerdere rondes... maar om het zo effectief mogelijk te doen ben ik op zoek naar een manier om het rooster zo indirect mogelijk te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:53:
" Ze moeten rond de 120 graden een uur op de bbq (hoop dat de weber zo koud kan blijven) en dan zaterdag een half uur oven op 120 graden en dan de glace er over doen. "

Zoals er staat gaan ze inderdaad zaterdag als laatste een half uur de oven in met de glace er over :D...

Ik wil rond de 60 tot 90 balls maken dus moet inderdaad in meerdere rondes... maar om het zo effectief mogelijk te doen ben ik op zoek naar een manier om het rooster zo indirect mogelijk te maken
Gewoon langs de rand van het rooster een paar kolen aansteken. Stuk of 10 ofzo. Dan houd je de temperatuur laag, en het blijft makkelijk lang genoeg warm voor 2 batches MOINK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Als je iets van een schild maakt (bijvoorbeeld van alu folie), moet je daar niet direct je vlees opleggen. Dus ofwel daar weer een verhoogd rooster op, of een plaatje boven (schuin) boven de kolen maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:53:
Dat moet lukken, met de minion methode verlies je rond de 20% van je rooster oppervlak.

Vandaag een bavette in de pan gemaakt. Dat is het toch niet ;( . De kruising was pezo, beetje knoflook, wat bieslook met olijfolie. Maar die Rooksmaak van eikenhout. Ja dat maakt het toch speciaal.

Gekeken naar een DIY van een houten tafel voor een inbouw kamado. Toch wel opmerkelijk, enkele ontwerpen zijn gewoon levensgevaarlijk met het risico tot branden omdat de onderkant heet wordt.

Toch maar voor een open variant gaan, ipv een gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Wat betreft moink snake methode minion is hiervoor waarschijnlijk te snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Of jullie hebben geluk gehad of ik heb gewoon pech, maar mijn Stufz is nog steeds niet binnen. Wel op hetzelfde moment (17-10) besteld.

Heb maar eens een berichtje gestuurd, geschatte leveringsdatum do, 27 okt - vr, 11 nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

NeutraleTeun schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:10:
Of jullie hebben geluk gehad of ik heb gewoon pech, maar mijn Stufz is nog steeds niet binnen. Wel op hetzelfde moment (17-10) besteld.

Heb maar eens een berichtje gestuurd, geschatte leveringsdatum do, 27 okt - vr, 11 nov.
Heb via eBay besteld en heb al 2 berichtjes richting seller gestuurd: 1e keer vroeg ie om toch nog even te wachten (paar dagen), en die dagen zijn nu om :P heb duidelijk gemeld dat ik rond die tijd nog wat uit China heb besteld en dat al na een week binnen was... In het ergste geval Paypal claimpje, maar denk dat het wel goedkomt :)

Heb zin om weer eens de q aan te gooien binnenkort, ligt volgens mij genoeg lekkers @ vriezer..morgen even spieken :9

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 22-11-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Afgelopen weekend de oklahoma country smoker helemaal roestvrij gemaakt en daarna in de hittebestendige verf gezet. Tot zover alles goed en een dikke dag laten drogen, daarna de buitenkant in de olie gezet en langszaam inbranden. Dat ging perfect alleen het rookgedeelte welke verticaal staat ging niet zo snel, dus ik dacht laat ik de afvoer iets afknijpen dat de hitte er goed in blijft. Dat ging perfect alleen liep te hoog op waardoor de verf begon te bubbelen, oftewel aankomend weekend dat gedeelte opnieuw doen, iets met geduld. :')
Maar als dat gelukt is ziet deze er weer als nieuw uit en zal door de olie laag aan de buitenkant niet zo snel meer roesten, enkel nog opzoek naar metalen handvaten ipv houten.

[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 23-11-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Hahaha lekker hittebestendig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
2Dutch schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:50:
[...]

Heb via eBay besteld en heb al 2 berichtjes richting seller gestuurd: 1e keer vroeg ie om toch nog even te wachten (paar dagen), en die dagen zijn nu om :P heb duidelijk gemeld dat ik rond die tijd nog wat uit China heb besteld en dat al na een week binnen was... In het ergste geval Paypal claimpje, maar denk dat het wel goedkomt :)
Zijn volgens mij standaard antwoorden, heb ik al vaker ontvangen zo.
Claimpje gaat volgens mij niet meer lukken, moet binnen een maand gebeuren.
We are sorry for this inconvenience. We have already shipped your order on Octomber 19th without tracking number. It normally takes 30-40 days for the order to be delivered. In some rare cases the parcels might be delayed due to the problems of post office or bad weather.Could you please wait 7 days with patience?

[ Voor 15% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-11-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Misschien nog handig voor wat mensen hier: Lidl verkoopt vanaf a.s. maandag (28 nov) een sous vide en sealapparaat.

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?id=1136

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Tot 750 graden normaal ruim voldoende. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Hari-Bo schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:27:
[...]

Tot 750 graden normaal ruim voldoende. :)
Maar wel rustig opstoken dus :)

• Paganstars
Nee joh, gewoon volgas aan knallen :P

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:30
Wegens Black friday is de Anova Precision Cooker Sous vide nu in de aanbieding, 119€ ipv 179!

https://anovaculinary.com/store/

• FreshMaker
  • Niet online
NoepZor schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:44:
Misschien nog handig voor wat mensen hier: Lidl verkoopt vanaf a.s. maandag (28 nov) een sous vide en sealapparaat.

http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?id=1136
Het sealapparaat gewoon laten staan ... zwaar onder de maat !
* FreshMaker heeft er één .... trekt vacuüm, en laat dan de seal gewoon deels 'open'

• The Fatal
FreshMaker schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:45:
[...]

Het sealapparaat gewoon laten staan ... zwaar onder de maat !
* FreshMaker heeft er één .... trekt vacuüm, en laat dan de seal gewoon deels 'open'
weet je toevallig ofat het struktuur zakken zijn? Dus ook met bv een solis te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Morgen maar eens een partijtje high and fast doen; Burgers en Gangnam chicken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Paganstars schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:22:
Morgen maar eens een partijtje high and fast doen; Burgers en Gangnam chicken!
Gangnam chicken? Die ken ik niet.
Vandaag buikspek gemaakt maar hij is nogal bleekjes. Wat kan ik nu het beste morgen doen ? Wil wel een beetje crunch krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
The Fatal schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:57:
[...]

weet je toevallig ofat het struktuur zakken zijn? Dus ook met bv een solis te gebruiken?
Die ik er ( vorig jaar ) bij haalde, waren gladde zakken.

Uurtje geleden mijn redroast - pulled pork er op gezet.
De oudste word morgen de 'grote' 15 ... hij wilde PP eten ;)

Afbeeldingslocatie: https://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/Food/Red%20Roast%20Pork/20161126_100105_zps7tvcico1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/Food/Red%20Roast%20Pork/20161126_101253_zpsqs2sozo4.jpg

Als rub deze en chiliflakes
Pagina: 1 ... 32 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.