Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.804 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tinusvolkel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:55:
Blussen? ik zet alle luchtschuiven dicht als ik klaar ben met BBQen, en de kolen die overblijven gaan de volgende keer gewoon weer mee in de starter.
Doe ik normaal ook, maar vermoed dat die joekels van briketten met hun mooie luchtsluis/gat wat langer nagloeien dan normaal. Kan het natuurlijk ook gewoon testen natuurlijk :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 17:17
2Dutch schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:47:
AH kokosbriketten bevielen mij ook goed. Ben ook erg benieuwd naar de Bast briketten (greek fire lookalikes). Die passen blijkbaar perfect in de wga :) Nog 1 a 2 keer die irri kolen verstoken en dan gauw eens proberen. Aangezien ik geen langere sessies draai voorlopig, even een emmertje water erbij om te blussen :P Maar ben erg benieuwd hoe ze het doen in een langere sessie @ de ProQ..je schijnt ze dan rechtop prima/beter te kunnen gebruiken.

[...]

Hmmmm, interesting. De edelstaal 2delige versie is net zo duur als een gietijzeren rooster, maar qua gewicht en dus verzendkosten iets lager verwacht ik ;) Ziet er goed uit, ook die griddle-plate: zoiets zocht ik nog! Thx voor de tip -noteert op verlanglijstje-
Als je een paar staven hebt, wil ik ze wel voor je testen op zowel de kleine als de grote bullet smoker ;)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Paganstars schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:39:
Als je een paar staven hebt, wil ik ze wel voor je testen op zowel de kleine als de grote bullet smoker ;)
hehe, snappik :) Ben ook erg benieuwd hoe mijn ProQ het gaat doen bij wat langere sessies, alleen als kogelbbq gebruikt tot nu toe. Pak er nog niet de tijd voor om wat meer grotere stukken vlees erop te knikkeren of een lekker zalmpje te roken bv :9 Of outdoor wokken/frituren in de waterpan :+

De wederhelft vindt dit allemaal geweldig (okee behalve de zalm want die moet ze niet :P), die is erg blij dat er buiten wordt gekookt + door iemand anders ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 14:12
418O2 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:54:
Heb ik een nieuwe hype gestart?

Het is echt mijn favoriete burger en mijn maten worden er altijd gelukkig van als ik hem tevoorschijn haal. Ga binnenkort een soort cordonbleu burger proberen te maken met kipgehakt en een krokant jasje
Volgens mij wel :P

Ook maar een besteld voor 2.32 euri incl verzending :)

Met de hand lukt ook wel, maar dit lijkt me wel heel wat makkelijker.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
2Dutch schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:40:
[...]

hehe, snappik :) Ben ook erg benieuwd hoe mijn ProQ het gaat doen bij wat langere sessies, alleen als kogelbbq gebruikt tot nu toe. Pak er nog niet de tijd voor om wat meer grotere stukken vlees erop te knikkeren of een lekker zalmpje te roken bv :9 Of outdoor wokken/frituren in de waterpan :+

De wederhelft vindt dit allemaal geweldig (okee behalve de zalm want die moet ze niet :P), die is erg blij dat er buiten wordt gekookt + door iemand anders ;)
tip; folie je waterpan, scheelt schoonmaak werk, zorg dat je ketel heet is voordat je warm water toevoegd; dit dropt je temp met ongeveer 10~15C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
KillaZ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:34:
- Grotere BBQ zou fijn zijn (ribs waren zoals je ziet getwist, smaakten prima, maar een bitch om eruit te krijgen om te glazen).
Wat The-Source al zegt, maak een snake. Laatst bij een collega met een 47 gewoon 2 grote ribben plat er op klaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
Maverick! schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:21:
[...]

Volgens mij wel :P

Ook maar een besteld voor 2.32 euri incl verzending :)

Met de hand lukt ook wel, maar dit lijkt me wel heel wat makkelijker.
Met de hand en gevuld is wel lastig, het moet aardig strak zitten omdat het er anders uit loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Laatst online: 12-09 14:12
418O2 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

Met de hand en gevuld is wel lastig, het moet aardig strak zitten omdat het er anders uit loopt.
Ja klopt, op deze manier kun je de gehakt laag wat dunner houden.
Verheug me er al op om met het ding te gaan exxxperimenteren!

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Paganstars schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:22:
tip; folie je waterpan, scheelt schoonmaak werk, zorg dat je ketel heet is voordat je warm water toevoegd; dit dropt je temp met ongeveer 10~15C
Was van plan om eerst zonder waterpan te proberen en dan met, op dagen met vergelijkbare temp. Gewoon om te kijken hoe het zit met de temps :) Alufolie in de waterpan en daarna goed warm water erop..weet het water zich dan geen weg te banen tussen de naden van de folie door (ook al leg je de repen ruim over elkaar heen)?

Heb wel gelezen dat mensen de waterpan bekleden met folie en dan schoon zand erin om de temp stabiel te houden, vooral met koud weer. De ProQ heeft een relatief dunne wand en helaas hier en daar wel wat kieren dus de warmte zal wel aardig lekken gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Valt wel mee ;) met -4 ging het ook prima, moest alleen wat harder stoken toen ;) Zand gebruik ik alleen in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Paganstars schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:47:
Valt wel mee ;) met -4 ging het ook prima, moest alleen wat harder stoken toen ;) Zand gebruik ik alleen in de winter.
Okee, nou ik ga het vanzelf wel merken. Heb in de schuur nog een emmertje schoon zand staan dus dat komt goed uit :P

Hier trouwens ook een fake-stufz burgermaker besteller: ben benieuwd!

[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 17-10-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

* Roeligan ook een stuffz besteld :+

beercan burgers zijn altijd zo "messy"

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:07
Roeligan schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:50:
* Roeligan ook een stuffz besteld :+

beercan burgers zijn altijd zo "messy"
hier ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jos7rt5.jpg

Voorbeeldburger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Holy fucking shitballs dat is geen burger meer maar een monster :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Zelf gemaakt??

Ziet er prima uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Damn... jij moet wel een heel grote mind hebben :+
Ziet er wel lekker uit, ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
The Fatal schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:04:
Zelf gemaakt??

Ziet er prima uit!!
Yes, eigen fabrikaat
Paganstars schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:33:
Holy fucking shitballs dat is geen burger meer maar een monster :+
:)
Gadgeteer schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:37:
[...]

Damn... jij moet wel een heel grote mind hebben :+
Ziet er wel lekker uit, ook maar eens proberen.
Valt mee hoor, de meeste mannen krijgen hem wel weg. Beetje drukken en de goeie grip pakken en je komt een eind.

Als ik ze weer maak, maak ik wel even een fotorepo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

418O2 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:40:
Valt mee hoor, de meeste mannen krijgen hem wel weg. Beetje drukken en de goeie grip pakken en je komt een eind.

Als ik ze weer maak, maak ik wel even een fotorepo
Als je een grote steak hebt liggen tik je ook aardig wat vlees weg, zo'n lekker phat burgertje krijg ik echt wel op ..nomnom. Leuk een fotorepo, ben benieuwd :)

Iets zegt me dat we binnenkort als die burgerpress binnenkomt bij folks, er veel burgerfoto's worden gepost. Recepten delen he jongens, ook voor lekkere vulling :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
418O2 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:54:
Heb ik een nieuwe hype gestart?

Het is echt mijn favoriete burger en mijn maten worden er altijd gelukkig van als ik hem tevoorschijn haal. Ga binnenkort een soort cordonbleu burger proberen te maken met kipgehakt en een krokant jasje
Hier ook besteld :D Had ze voorheen met een red bull blikje in elkaar geflanst maar dat is zo'n gedoe _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
Ik ben ook in de hype getrapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, ga vanavond heel aliexpres af bladeren op zoek naar nog meer hype gear :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:04:
Same here, ga vanavond heel aliexpres af bladeren op zoek naar nog meer hype gear :D
>:)
Marinade Injector

Alleen al voor het clipje :)

Altijd handig meer probes.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
Hari-Bo schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:56:
Vandaag weer wat BBQ spul binnen, rookhout/kippenstandaard/hamburgerboek en ProQ handschoenen.

[afbeelding]
Waar heb je die ProQ handschoenen en die kipstandaard vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:07
SuperKneus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Waar heb je die ProQ handschoenen en die kipstandaard vandaan?
Bij http://www.rookovens-online.nl die handschoenen zijn wel aan de prijs 40 euro per set.

Ik zat ook even rond te kijken op de aziatische verkoop sites en kwam daar een kolen schep tegen, opzicht lijkt het me wel wat nu zit ik aldoor met mijn handen te graaien. Iemand die dit ook gebruikt?

[ Voor 51% gewijzigd door Hari-Bo op 19-10-2016 15:25 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zonde van je geld! Lashandschoenen kosten nog geen tientje per paar, en zijn ook nog eens veel vuurvaster en slijtvaster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
mrwolf schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:25:
Zonde van je geld! Lashandschoenen kosten nog geen tientje per paar, en zijn ook nog eens veel vuurvaster en slijtvaster!
Ik heb ook stugge handschoenen voor het grovere werk zoals kolen toevoegen maar ik prefereer toch flexibele handschoenen zoals die ProQ als ik bijvoorbeeld vlees moet moppen/inpakken/verplaatsen etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 19-10-2016 15:31 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Hari-Bo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:31:
[...]

Ik heb ook stugge handschoenen voor het grovere werk zoals kolen toevoegen maar ik prefereer toch flexibele handschoenen zoals die ProQ als ik bijvoorbeeld vlees moet moppen/inpakken/verplaatsen etc.
Ik heb gewoon latex wegwerphandschoentjes daarvoor en een paar voor het vieze werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
JohnStaakke schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:06:
[...]

Ik heb gewoon latex wegwerphandschoentjes daarvoor en een paar voor het vieze werk.
Dat kan ook maar ik heb laatst 10KG spareribs en 6KG pulled pork tegelijk gemaakt en ik kan je vertellen dat moppen met wegwerphandschoenen een andere dimensie krijgt boven je barbecue dus vandaar deze oplossing. En eruit erin halen is niet handig met 1 persoon. :)

Plus wat kosten die wegwerphandschoenen op langer termijn tegenover een setje handschoenen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Hari-Bo op 19-10-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die latex dingen kunnen toch helemaal niet tegen hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
418O2 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:34:
Die latex dingen kunnen toch helemaal niet tegen hitte?
Klopt en daarom heb ik nu flexibele handschoenen gekocht die wel tegen warmte kunnen ipv de stugge variant die ik enkel gebruik voor kolen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://imgur.com/gallery/SUknT

Stufz howto op Imgur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Nice :9

Maar mis de foto van hoe je de "top" maakt :)

Dus je zult "helaas" nog een keer burgers moeten maken >:)

Ps wil je hem snel hebben hij is vandaag in de aanbieding bij mega gadgets

[ Voor 30% gewijzigd door Tinusvolkel op 20-10-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tinusvolkel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:02:
[...]

We hadden honger en zijn een complete foto vergeten. De top is gewoon het kapje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Hari-Bo schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:07:
[...]

Bij http://www.rookovens-online.nl die handschoenen zijn wel aan de prijs 40 euro per set.

Ik zat ook even rond te kijken op de aziatische verkoop sites en kwam daar een kolen schep tegen, opzicht lijkt het me wel wat nu zit ik aldoor met mijn handen te graaien. Iemand die dit ook gebruikt?
Ik gebruik gewoon een tuinschepje en een kolenkit, met het tuinschepje vul ik de kolenkit, en zodra ik aan het BBQen ben, gebruik ik de kolenkit om snel bij te vullen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Widow schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:10:
[...]

Ik gebruik gewoon een tuinschepje en een kolenkit, met het tuinschepje vul ik de kolenkit, en zodra ik aan het BBQen ben, gebruik ik de kolenkit om snel bij te vullen :)
Dat ik daar niet op gekomen ben heb in de schuur nog een ouderwetse kolenkit liggen. 8)7
Alleen wil ik voor mijn kolen en briketten voorraad nog stapelbare opbergtonnen halen, blijft het altijd droog en neemt minder ruimte in.

[ Voor 15% gewijzigd door Hari-Bo op 20-10-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Waar kan je een beetje goedkoop houtskool kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
JohnStaakke schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:30:
Zelf bestel ik restaurants houtskool van de Deen bevalt me goed grote stukken en geen stank voor 1 euro de kilo, en ik vind deze niet onderdoen voor de duurdere Black Ranch en Dammers varianten (waar ik ook nog twee zakken van heb).

[ Voor 16% gewijzigd door Hari-Bo op 20-10-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JohnStaakke schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:30:
Moet het goed of goedkoop? Dammers staat goed te boek, www.vuurenrook.nl heeft het onder andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Bestla

Kvinne

Tinusvolkel schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:02:
[...]

Ha, ook besteld, we bbq-en hier toch het hele jaar door. Ondanks het NL weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:37:
[...]

Moet het goed of goedkoop? Dammers staat goed te boek, www.vuurenrook.nl heeft het onder andere
Ja daar bestel ik normaliter ook, maar met 6,75 verzendkosten loopt het aardig hard op. Die Deen tip zal ik onthouden, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Hari-Bo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:33:
[...]

Zelf bestel ik restaurants houtskool van de Deen bevalt me goed grote stukken en geen stank voor 1 euro de kilo, en ik vind deze niet onderdoen voor de duurdere Black Ranch en Dammers varianten (waar ik ook nog twee zakken van heb).
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JohnStaakke schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:29:
[...]

Ja daar bestel ik normaliter ook, maar met 6,75 verzendkosten loopt het aardig hard op. Die Deen tip zal ik onthouden, thanks.
Schrijf je anders in voor hun nieuwsbrief, ze hebben regelmatig korting. Ik heb gister met 5 euro korting besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:38:
[...]

Schrijf je anders in voor hun nieuwsbrief, ze hebben regelmatig korting. Ik heb gister met 5 euro korting besteld.
Gedaan, nu maar hopen op meer acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
Toevallig ook al een soortgelijk clipje los tegen gekomen bij Ali? Ik zoek er nog een paar en lijkt me niet meer dan een paar cent te mogen/hoeven kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
TravockMD schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:27:
[...]

Toevallig ook al een soortgelijk clipje los tegen gekomen bij Ali? Ik zoek er nog een paar en lijkt me niet meer dan een paar cent te mogen/hoeven kosten.
Nee helaas :?

Tijdje naar gezocht maar niks kunnen vinden, dus toen deze maar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Hari-Bo schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:33:
[...]

Zijn het grote stukken? Zit er veel gruis in de zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
The Fatal schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:11:
[...]

Zijn het grote stukken? Zit er veel gruis in de zakken?
Er zitten grote stukken in ja en weinig tot geen gruis, voor het geld is het proberen waard zou ik zeggen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hari-Bo op 21-10-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
Ik ben eigenlijk van plan een Primo Oval XL inc bijna alle accessoires te kopen. Als pakket prijs kom ik dan op €2100,- uit. Hoop geld maar heb het er opzich wel voor over.

Ik heb mijn zinnen voornamelijk op de Primo Oval XL gezet vanwege het dual zone systeem. Maar Kamado Joe heeft ook zon soort systeem. Ben alleen beetje bang dat ik te weinig ruimte heb in vergelijking met een Primo. Heb op het moment een paar Webers waaronder de OTP 57 die af en toe al krap is. Voornamelijk met ribs of als ik voor vrienden grill.

Dus wie heeft er een Kamado Joe Classic en hoe bevalt deze? De prijs (+- €1300,-) is natuurlijk een stuk beter dan een Primo voornamelijk omdat er al een hoop nodige accessoires bij zitten.

Maar ik ken mezelf ook wel een beetje en ik denk dat Primo zeker wel ergens boven aan de lijst staat betreft A kwaliteit kamado's. Ik betaal liever wat meer en dat ik dan het "neusjes van zalm" heb dan dat ik na een jaar erachter komt dat een Kamado Joe het toch net niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb de KJ Classic nu ongeveer twee maanden en dat bevalt erg goed. De kwaliteit en afwerking is perfect. Ik heb natuurlijk zelf geen vergelijkingsmateriaal, maar kan zelf nergens een beperking vinden. Het dual zone systeem is erg handig en gebruik ik eigenlijk altijd. Alles past netjes in elkaar en voelt solide.

Bij rookoven.com in Nunspeet hebben ze hem naast een BGE staan. Ze geven zelf aan geen enkel verschil te zien tussen de twee (behalve de kleur ;)). Ze gebruiken daar eigenlijk altijd de KJ, omdat die net iets makkelijker verschillende temp zones aankan.

Toen ik zelf de gehele vergelijking deed kwam ik er achter dat er in de hogere klassen eigenlijk weinig tot geen kwaliteitsverschil is tussen de verschillende a merken. Alleen de KJ wordt wat completer geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Keek pas dit filmpje van een bekende Duitse bbq-youtuber die de betaalbare Ikea-spullen die veel bbq-ers gebruiken bespreekt. Voor de meesten hier bekende kost, maar de truc van de 2 braadsleeën als bodem/deksel voor ribs was nieuw voor me. Sowieso een hekel aan folie verspillen als het duurzamer/makkelijker kan. Misschien iets voor de topicstart? In ieder geval handig voor beginners..of om toch wat fun stuff voor jezelf te halen als je mee naar de Ikea 'moet' :+

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 21-10-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
2Dutch schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:39:
Keek pas dit filmpje van een bekende Duitse bbq-youtuber die de betaalbare Ikea-spullen die veel bbq-ers gebruiken bespreekt. Voor de meesten hier bekende kost, maar de truc van de 2 braadsleeën als bodem/deksel voor ribs was nieuw voor me. Sowieso een hekel aan folie verspillen als het duurzamer/makkelijker kan. Misschien iets voor de topicstart? In ieder geval handig voor beginners..of om toch wat fun stuff voor jezelf te halen als je mee naar de Ikea 'moet' :+

[video]
Und es ist in die Richtige Sprache! Geil!

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Chevy454 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:49:
Und es ist in die Richtige Sprache! Geil!
Ganz toll :+ Volg een aantal Duitse bbq-youtubers (en onze eigen NLD-er Pitmaster X natuurlijk)..maken lekkere dingen, maar soms is hun accent even een uitdaging als ze erg plat gaan, maar ach...als het over eten gaat kom je er vaak wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Vandaag even een haakse slijper gekocht ga de Oklahoma Country Smoker helemaal kaal halen en ipv verf deze in de olie zetten, dan bladert dit er ook niet meer af en voorzien van nieuwe temperatuur sensoren en handvaten. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hari-Bo op 22-10-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
2Dutch schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

Ganz toll :+ Volg een aantal Duitse bbq-youtubers (en onze eigen NLD-er Pitmaster X natuurlijk)..maken lekkere dingen, maar soms is hun accent even een uitdaging als ze erg plat gaan, maar ach...als het over eten gaat kom je er vaak wel uit ;)
Kan je delen wat je volgt?
Altijd leuk om leuke filmpjes te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag de Q schoongemaakt na de vorige high and fast run van 3 weken geleden :X was verbaasd van de hoeveelheid as wederom. Even het rooster heet gestookt met een nieuwe all time low, een volle starter roodgloeiend in 40 minuten en dan een dome temperatuur van 120c.

Het waren wel de briketten van vorige run die over bleven (niet veel) en enkele nieuwe kokos.

Nu gereed voor volgende week om PP te maken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/dmy4c8.jpg

Vandaag weer een fatty gemaakt. Weinig werk en makkelijk mee te nemen naar het werk. Morgen aan de collega's showen. Wel gemerkt dat ontbijt spek dramatisch werkt om te weven. Het is veels te slap. Zoek eigenlijk dikke plakken bacon wat je altijd ziet op YouTube in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:39

SaN

Wackmack schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:14:
[afbeelding]

Vandaag weer een fatty gemaakt. Weinig werk en makkelijk mee te nemen naar het werk. Morgen aan de collega's showen. Wel gemerkt dat ontbijt spek dramatisch werkt om te weven. Het is veels te slap. Zoek eigenlijk dikke plakken bacon wat je altijd ziet op YouTube in de VS.
Kijk eens bij de Lidl. Die hebben mooie dikke plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:08

Kraz

Saving the world

[afbeelding]

Of gewoon bij de slager vragen of ze het wat dikker snijden voor je? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

koesie schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:01:
[...]

Kan je delen wat je volgt?
Altijd leuk om leuke filmpjes te zien
Ik zal vandeweek ff mijn bbq-subscriptions van youtube delen. Wel jammer dat youtube het niet laat indelen in submappen oid, het wordt al snel zo onoverzichtelijk..gelukkig zijn het er maar een paar en de namen zijn duidelijk herkenbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
SaN schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:19:
[...]

Kijk eens bij de Lidl. Die hebben mooie dikke plakken.
Top! Van de week even halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
2Dutch schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:39:
[...]
maar de truc van de 2 braadsleeën als bodem/deksel voor ribs was nieuw voor me. Sowieso een hekel aan folie verspillen als het duurzamer/makkelijker kan.
[...]
[video]
Damn, dat had ik ook nog niet bedacht. Das een goeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:02:
Damn, dat had ik ook nog niet bedacht. Das een goeie
Is wel een goede maar dan zit je vlees wel niet het sap. Geen idee of dat nu zo erg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Even zoeken op pannekoekspek.

De groothandels zoals de Sligro heeft dat gewoon liggen. Ik ben nog steeds voorstander van een simpele snijmachine en vacumeermachine als je veel zelf maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
2Dutch schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:26:
[...]

Ik zal vandeweek ff mijn bbq-subscriptions van youtube delen. Wel jammer dat youtube het niet laat indelen in submappen oid, het wordt al snel zo onoverzichtelijk..gelukkig zijn het er maar een paar en de namen zijn duidelijk herkenbaar :+
Als je een PM stuurt kan ik dit ook aan de startpost toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-09 16:52
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zRw22hr.jpg

Midnight Q

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hari-Bo schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:35:
Als je een PM stuurt kan ik dit ook aan de startpost toevoegen.
Ik zet het even hier neer, kan iedereen die het topic fanatiek volgt het lezen + jij het copy pasten als je het topicstartwaardig vind :)

BBQ Altperlach - BBQ, Grillen, Dutch Oven, Kochen
Beetje typische te dikke Duitser, reviewt ook spullen naast eten klaarmaken. Ook aparte dingen zoals kaas maken. Soms wat lastig te verstaan :P

BBQ aus Rheinhessen
Redelijk bekende Duitse YouTuber: heel divers in zijn filmpjes, legt alles goed uit, rustig, doet ook mee aan wedstrijden/events.

Klaus grillt
Sympathieke gast, recent fulltime YouTuber geworden: reviews en recepten, legt alles rustig en goed uit.
Heeft veel playlists, o.a. desserts (jazekers!), gevogelte..alles met bacon..burgers..Post zeer regelmatig nieuw lekkers/leuks. Doet ook aan wedstrijden/events.

redstylecooking
Grappige gast, legt alles goed uit. Recepten zijn goed te volgen, erg informatief, veel lekkers en niet al te ingewikkeld. Post regelmatig nieuwe content.

Sauerländer BBCrew - Grillen, Kochen, BBQ
Twee heren, laatste tijd niet enorm vaak nieuwe filmpjes, toch nog genoeg te bekijken: veel recepten en hier en daar een tips/tricks filmpje.

Sizzle Brothers
Jongere gasten die recepten laten zien die goed zelf te doen zijn. Ook lekkere kleine bijgerechtjes.
Makkelijk: playlists op soort beschikbaar, dus kip/gevogelte/vegetarisch e.d.

White Thunder BBQ
Hier ben ik tegenaan gebotst omdat deze gast ook (pittige) sausjes maakt en dat wil ik ook altijd nog eens doen (vrouwlief is dol op die pittige toestanden). Verder vanalles wat : van panpizza tot char su.

COOK WITHMEAT
Dit heeft een hoge kwijlfactor: mooi gepresenteerde stukken prachtig vlees, maar ook drankjes en sausjes. Aparte playlists voor steak en bacon..nomnom :+

En niet te vergeten onze enige eigen echte brak Engels sprekende..
Pitmaster X :+
Ook weer zowel recepten als reviews, hier en daar een event. Sympathieke gast, geen BBQ-formaat vent nog ;)

Lees ook graag welke youtubers of blogs jullie volgen, altijd leuk om inspiratie op te doen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
https://twitter.com/maxx0r/status/789550341272502272

Foto's van de picanha van vrijdag :) was weer heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

:9 Picanha is echt zo lekker..gauw wat steaks of een keer zo'n brok in huis halen hoor..mjammie!
En zo simpel te bereiden...love it. Nice pics, hongerr :/ :P

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 24-10-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Hier zaterdag ook Picanha gemaakt.
Ongeveer 1200gr voor vier personen, het was ruim voldoende :)
De vorige keer was hij iets malser, maar dat mocht de pret niet drukken.
Helaas geen stoere foto's met open vuur 8)

20161023_Staartstuk01

20161023_Staartstuk02

20161023_Staartstuk03
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
spank_mojoo schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:38:
De vorige keer was hij iets malser, maar dat mocht de pret niet drukken.
Helaas geen stoere foto's met open vuur 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
:9~
het kan aan mij liggen maar volgens mij heb je hem veel te ver doorbakken?
mijn picanha ziet er binnenin uit alsof die nog rauw is als ik hem op 53 graden heb.
vervolgens schroei ik hem dan dicht om ergens op 55 uit te komen. (ik doe reverse sear)

maak je hem trouwens met het vet naar beneden?

(ik lees trouwens altijd mee alleen reageer niet zo vaak, voor dat jullie denken wat komt deze noob hier doen :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Denniz0229 op 25-10-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

2Dutch schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:35:
[...]

:9 Picanha is echt zo lekker..gauw wat steaks of een keer zo'n brok in huis halen hoor..mjammie!
En zo simpel te bereiden...love it. Nice pics, hongerr :/ :P
Heb je weleens longhaas op?
Vond picanha de laatste keer wat tegenvallen toen ik er longhaas na serveerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Hij gaat bij mij altijd indirect tot +/- 48 graden met het vet naar boven.
daarna affakkelen (wel geregeld omdraaien) tot 55 graden en even laten rusten in de folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MikeyMan schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:51:
Heb je weleens longhaas op?
Vond picanha de laatste keer wat tegenvallen toen ik er longhaas na serveerde :)
Nee, dus die gaat bij deze op het verlanglijstje :)
Ik had gespiekt bij de laatste koopeenkoe aflevering..Côte de Boeuf gespot :o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
spank_mojoo schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:38:
:?

Hoe doen jullie dat? We hadden hier een keer 1kg en Mrs Chevy454 was not amused.
Hij ziet er bij jou wel heel erg doorbakken uit, heb je die misschien iets te lang laten doorgaren?
HIer gaat hij op RS vanaf 48C en dan tot 52C waarna die een half uur krijgt om te rusten in folie.

Dit weekend PP of Bavette... nog niet helemaal uit wat er op het menu staat :9

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 25-10-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je er niks bij eet wil dat wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
afgelopen weekend beetje misrekend :') had 1,2kg picanha, 2500gr hamburgers en 5kg babybacks... Ik rekende op 10 personen, vergat alleen ff dat er 2 vega's bij zaten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:41:
Als je er niks bij eet wil dat wel ja
Alleen vlees is ook maar zo saai. Moet toch ook wel sla en frietjes erbij.
Bijvoorkeur van vers gesneden aardappelen.

En een lekker biertje, zoals een donkere Leffe.
Paganstars schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:43:
afgelopen weekend beetje misrekend :') had 1,2kg picanha, 2500gr hamburgers en 5kg babybacks... Ik rekende op 10 personen, vergat alleen ff dat er 2 vega's bij zaten :')
Je had sla te kort? :p

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 25-10-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Zoiets ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Chevy454 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:34:

Hoe doen jullie dat? We hadden hier een keer 1kg en Mrs Chevy454 was not amused.
Hij ziet er bij jou wel heel erg doorbakken uit, heb je die misschien iets te lang laten doorgaren?
HIer gaat hij op RS vanaf 48C en dan tot 52C waarna die een half uur krijgt om te rusten in folie.

Dit weekend PP of Bavette... nog niet helemaal uit wat er op het menu staat :9
Heeft mevrouw Chevy454 niet genoeg aan een kilo? 8)7

Wel een idee om bij 52C al te stoppen. ik heb het na bereiding 10 minuten laten rusten in de folie, dat leek mij voldoende. waarom zou je het vlees een half uur laten liggen? heeft dat nog voordelen?

[ Voor 7% gewijzigd door spank_mojoo op 25-10-2016 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duc848
  • Laatst online: 04:48
Wat ik niet begrijp is, jullie zijn uren zo niet dagen druk met de meest prachtige dingen te bereiden, maar dan gaat het wel over spek van de Lidl of Sligro. Dat is dan toch zonde? of zie ik dat verkeerd?

Kleine toelichting, ik heb een eigen ambachtelijke slagerij. En ben van mening dat juist zoiets "simpels" als spek of gehakt een wereld van verschil is met bijvoorbeeld de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
duc848 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:08:
Wat ik niet begrijp is, jullie zijn uren zo niet dagen druk met de meest prachtige dingen te bereiden, maar dan gaat het wel over spek van de Lidl of Sligro. Dat is dan toch zonde? of zie ik dat verkeerd?

Kleine toelichting, ik heb een eigen ambachtelijke slagerij. En ben van mening dat juist zoiets "simpels" als spek of gehakt een wereld van verschil is met bijvoorbeeld de supermarkt.
Menig slager die zou willen beter spul dan de lidl of sligro te kunnen leveren. Of een beetje kwaliteit voor een redelijke prijs.

Ik ben geheel voor het geld uitgeven bij de lokale winkels, maar als ik bij de slager allereerst dagen van te voren het buikspek moet reserveren en dan een prijs betaal vele malen de kiloprijs van een speklap, dan rij ik met plezier naar de groothandel.

En ik moet de eerste nog tegenkomen die het verschil proeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:14:
[...]
Menig slager die zou willen beter spul dan de lidl of sligro te kunnen leveren. Of een beetje kwaliteit voor een redelijke prijs.

Ik ben geheel voor het geld uitgeven bij de lokale winkels, maar als ik bij de slager allereerst dagen van te voren het buikspek moet reserveren en dan een prijs betaal vele malen de kiloprijs van een speklap, dan rij ik met plezier naar de groothandel.

En ik moet de eerste nog tegenkomen die het verschil proeft.
Tegen dit soort zaken ben ik dus ook al aangelopen.
Ze hebben het niet, en als ze het eindelijk hebben betaal je de hoofdprijs die bij de groothandel zomaar eens de helft (of minder) kosten. En dan heb ik het over "gewoon" vlees geen duroc, livar,angus, wagyu of iets dergelijks.

Het is een leuke hobby maar het financieel aantrekkelijk houden is ook leuk.
Vandaar ook dan mensen kijken naar goedkope oplossingen, zoals eerder in het draadje het Ikea filmpje (heb zelf de meeste zaken uit het filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Los van de prijs valt het mij tegen in hoeverre het vlees bij mijn lokale slager überhaupt beter is dan de sligro/makro. Beter nog, ik vond mijn entrecote van de AH excellent merkbaar beter dan die van de slager. Daar baal ik best van. Ik zou willen dat ik een slager had die echt met liefde mij zou vertellen wat echt lekker is en dat ook voor een redelijk normale prijs kan aanbieden.

Een voorbeeld:
Ik vertelde laatst bij de slager dat ik sous-vide spare-ribs ging bereiden en daarna reverse sear zou toepassen. Hij keek mij verwonderd aan alsof ik Klingon sprak. Waarop de reactie was, beetje bbq kruiden en 2 uurtjes op 180graden in de oven is het lekkerst meneer.
Thanks buddy.

[ Voor 28% gewijzigd door Nomad op 25-10-2016 20:23 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Ik ga voor de slager op de markt als het even kan. Waar zit je slagerij ergens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Tsja, ik heb hier niet zo lang geleden nog de loftrompet geblazen voor "mijn" slager, dus dat ga ik niet opnnieuw doen. Die heeft dan ook wel runderen die hier in de buurt rondliepen, en ook het varkensvlees is niet van een 13-in-een-dozijn varken.
Als ik daar babybacks haal, dan zijn ze dikbevleesd, en ontvliesd. Als ik Prcoureur wil hebben, dan bel ik hem op donderdag, en kan ik het vrijdag/zaterdag ophalen.

Dat is echter 1 slager, met een goed verhaal, en belangrijker, alleen maar goede kwaliteit producten.

En waarom zouden we dan naar jou moeten komen, in plaats van naar de groothandel te gaan? Omdat je "ambachtelijk" bent? Wat verandert dat aan het vlees?
Wat is de toegevoegde waarde, waarom zou ik bij jou meer willen betalen? Daar ben ik best toe bereid, maar dan moet er ook wel ècht meerwaarde zijn!

Ik heb zelf als bakkerijdocent gewerkt, en had dan altijd een aantal ondernemerskinderen in de klas. Die schopten ook altijd tegen het brood van Albert Heijn aan. Ik heb hun toen dringend geadviseerd om eens een paar broden te kopen bij de AH, en die eens kritisch te vergelijken met hun eigen brood. Ik durf te stellen dat 50% van de bakkers helemaal geen beter brood heeft dan AH. Dus wat voeg je als kleine bakker dan toe, behalve dat jouw brood "ambachtelijk" is?
De goeie bakkers maken ondertussen ook zuurdesem broden, en andere lekkere dingen. Ze kopen meel bij een lokale molen, verkopen lekkere belegde broodjes, etc. Een deel van die zaken heeft AH ook al, trouwens...
Die leerlingen vonden dat meestal niet zo leuk, dat ik dat zei, want tsja, hun bakkerijen waren "ambachtelijk", dus per definitie beter dan industrie.

Dus, waarom zou ik als consument mijn zuurverdiende geld uitgeven aan jouw "ambachtelijke" vlees? Argumenten graag, haal me maar over. Wat is dan het verschil tussen jouw spek en dat van de Lidl? Ook goed inhoudelijk advies is trouwens ook meerwaarde, daar wil ik best voor betalen.

Overigens probeer ik bewust wat te prikkelen, om je op een positieve manier uit je tent te lokken. Het zou natuurlijk super zijn als je inhoudelijk wilt reageren en je vakkennis met ons in dit topic wilt delen! Maar "ambachtelijk" is een beetje een hol begrip als je het mij vraagt. The proof of the pudding is in the eating.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke

Ik hoor het al, nieuw adresje om vlees op te pikken. Waar zit je? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Dit is prachtig, er kunnen volgens mij geen twee mensen zo van elkaar verschillen als dat JohnStaakke en Wild Chocolate dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Paganstars schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:43:
Dat is best wel veel veel voor deze groep mensen dan kom je uit 8,7KG min wat verlies van de babybacks zeg maar 7KG, dan zit je met 10 personen op 700 gram gemiddeld met salade en brood erbij kan je tussen de 350-400 gram uitgaan voor vlees. Ik kocht zelf ook altijd teveel maar nu ik deze verhoudingen gebruik is er nog steeds genoeg en blijf je niet met bakken vlees zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ik doe dit trucje al aardig wat jaartjes, geen idee waar ik me misrekend had, sowieso met de vega's die ik ook per ongeluk in de som had meegenomen. Maar ach ik heb iig no 2 dagen eten gehad :')

Mijn normale berekening is alsvolgt;

mannen;
Per persoon netto 550gr vlees, 300gr salade en ongeveer 2 broodjes (denk formaat pistolet)

Vrouwen
Pp netto 400gr vlees, 250~300gr salade ongeveer 1,5 broodje

En dan nog steeds zit je aan de enorme ruime porties ;). In restaurants deden wij meestal 200gr vlees, 200gr groentegarnituur en 150gr aardappels etc

[ Voor 48% gewijzigd door Paganstars op 26-10-2016 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben de laatste tijd flink aan het minderen en wat meer aan het spreiden over de avond. Dan gaat er al wat minder vlees in.

Begin dan met een low and Slow gerecht, en daarna wat stukken erop die 45-60 minuten nodig hebben.
Gaat ook wat makkelijker met een gasbbq natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
MikeyMan schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:17:
Ik ben de laatste tijd flink aan het minderen en wat meer aan het spreiden over de avond. Dan gaat er al wat minder vlees in.

Begin dan met een low and Slow gerecht, en daarna wat stukken erop die 45-60 minuten nodig hebben.
Gaat ook wat makkelijker met een gasbbq natuurlijk.
En eerst salade en brood klaarzetten, veel mensen proppen zich daarmee dan al vol en daarna het heerlijke vlees op tafel. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Hari-Bo schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:01:
[...]

En eerst salade en brood klaarzetten, veel mensen proppen zich daarmee dan al vol en daarna het heerlijke vlees op tafel. >:)
Evil >:) .
De mensen die bij mij nog niet vaker bbq hebben gekregen snappen het in het begin ook niet.
Ik zet pas alles klaar als er ook wat van de bbq komt, dus het standaard brood en salade proppen kan niet.
Als ik al uberhaupt brood en salade heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat? Alleen vlees?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
Als ik met mannen eet doe ik ook geen brood Enzo hoor. Het gaat om het vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
de rest komt meestal ook van de bbq, bijv mais kolven, haricots vers in spek, asperges in spek, aardappel pannetje, groeten pannetje etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33

Ben wel benieuwd hoe jij, als ambachtelijke slager, van iets simpels en puurs als spek of gehakt een verschil maakt met de spek of gehakt van de supermarkt (behalve alleen het prijskaartje).
Hoe jammer ik het ook vindt, ik zie tegenwoordig niet meer een echte reden om naar een ambachtelijke slager te gaan omdat het vlees niet per definitie beter is dan dat van de super om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
418O2 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:08:
Als ik met mannen eet doe ik ook geen brood Enzo hoor. Het gaat om het vlees.
Hear, hear....

Voor dit soort uitspraken is gelukkig dat duimpje uitgevonden :+ :D

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
koesie schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:39:
[...]

Evil >:) .
De mensen die bij mij nog niet vaker bbq hebben gekregen snappen het in het begin ook niet.
Ik zet pas alles klaar als er ook wat van de bbq komt, dus het standaard brood en salade proppen kan niet.
Als ik al uberhaupt brood en salade heb....
Ik heb eigelijk altijd zelfgemaakt brood en kruidenboter en wat salade erbij, wordt altijd wel gewaardeerd alleen inderdaad niet te vroeg op tafel zetten anders blijf je met het vlees zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
spank_mojoo schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:00:
Heeft mevrouw Chevy454 niet genoeg aan een kilo? 8)7
Nope. Seriously.. Nope. Goed bereide picanha gaat er bij ons echt zo naar binnen :)
En dan eet mijn vrouw eigenlijk niet eens zo vaak vlees maar picanha gaat naar binnen zoals chocolade tijdens een zware menstruatie periode.
Wel een idee om bij 52C al te stoppen. ik heb het na bereiding 10 minuten laten rusten in de folie, dat leek mij voldoende. waarom zou je het vlees een half uur laten liggen? heeft dat nog voordelen?
Je hebt het vlees net afgefakkeld tijdens het searen. Dus al het sap is dan geconcentreerd.
Door deze even te laten rusten kan het vocht zich terug verspreiden waardoor alles ook nog malser wordt en je minder sap verliest bij het aansnijden. Doordat je wat eerder stopt kan hij langzamer doorgaren en kan je aan de frietjes bakken beginnen.

Time management :)
Hangt ook af van het doel publiek. Als ik met mijn vrouw lekker gezellig willen eten dan betalen we wat meer. Komen er (vr)eters langs die het verschil niet tussen een hamburger en een speklap kennen dan gaat de norm omlaag. Zonde om dan een wagyu voor te schotelen als ze het verschil niet eens merken (dan komt er ook geen goede single malt whisky maar een red label)

Maar soms is ambachtelijk het geld niet waard. Ik had laatst livar ribben gehaald. Zagen er mooi uit en na 6 uur op de Q waren ze ook lekkerder als de ribben die ik bij mijn slager haal. Maar toen we de prijs vergeleken zei men vrouw dat het niet de meerprijs rechtvaardigd om het altijd te doen.

Daarnaast heb ik erg veel problemen om een goede slager te vinden die me echt goed kan helpen omdat het clienteel gewoon veel lagere eisen stellen. Voor die enkele personen op een hele gemeenschap speciaal te doen loont niet voor hun. Dus gaan we naar de groothandel.
Nomad schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:21:
Los van de prijs valt het mij tegen in hoeverre het vlees bij mijn lokale slager überhaupt beter is dan de sligro/makro. Beter nog, ik vond mijn entrecote van de AH excellent merkbaar beter dan die van de slager. Daar baal ik best van. Ik zou willen dat ik een slager had die echt met liefde mij zou vertellen wat echt lekker is en dat ook voor een redelijk normale prijs kan aanbieden.

Een voorbeeld:
Ik vertelde laatst bij de slager dat ik sous-vide spare-ribs ging bereiden en daarna reverse sear zou toepassen. Hij keek mij verwonderd aan alsof ik Klingon sprak. Waarop de reactie was, beetje bbq kruiden en 2 uurtjes op 180graden in de oven is het lekkerst meneer.
Thanks buddy.
Men past zich aan aan het clienteel. Soms is dat goed, soms is dat slecht. Mijn bek is inmiddels al zovaak open gevallen dat ik eigenlijk alleen nog maar groothandel ga.
Paganstars schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 07:59:
Mijn normale berekening is alsvolgt;

mannen;
Per persoon netto 550gr vlees, 300gr salade en ongeveer 2 broodjes (denk formaat pistolet)

Vrouwen
Pp netto 400gr vlees, 250~300gr salade ongeveer 1,5 broodje

En dan nog steeds zit je aan de enorme ruime porties ;)
Dat is een mooie verdeling :)

[ Voor 62% gewijzigd door Chevy454 op 26-10-2016 13:32 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.