Morgen gaat er bij mij een entrecote van 520 gram erop. Vroeg de slager of hij nog wat dikkers had liggen dan de wat in de vitrine lag. Hij dus al zo van 'ow meer een mannen steak dus' Dus hij kwam aanlopen met een 'iets dikker' stuk maar dat was een goede 5 cm dik dus weer iets te veel van het goede, dus ik vroeg of hij iets dikker dan de helft wou afsnijden.
* The-Source zei: doe maar iets meer dan de helft z'n 60% 
Dus slager geeft stuk vlees aan medewerkster, en zij gelijk al zoiets van ja ik ben niet zo van de cijfertjes, slager weer tegen haar van, nou je hoorde het toch al, gewoon iets meer dan de helft... ongeveer 60%

Maar het is de vrouw wel aardig gelukt. Het hele stuk was 900 gram en afgesneden stuk 520 dus op 20gram na toch aardig gelukt.
Wel jammer dat ze geen t-bone steak hadden liggen maar dit is geen slecht alternatief
Ik zit overigens wel steeds vaker naar een kamado te kijken, al dan niet voor erbij

heb nu namelijk een 47cm weber en met indirect verlies je toch best veel ruimte en voor echt winter gebruik toch wel minder geschikt. Nu valt het mij op dat er binnen het kamado segment nog wel verschil zit in de ontwerpen. De ene heeft een hitteschild welke je op het rooster legt. Andere weer onder het rooster etc. Nu lijkt mij eronder een beter optie want dan kun je daar weer een lek bak op zitten.
Maar als er nog wat meer punten zijn waar je het beste op kunt letten hoor ik ze graag, goede aanbiedingen kunnen natuurlijk ook geen kwaad
[
Voor 26% gewijzigd door
The-Source op 01-10-2016 16:28
]