Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.756 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
The Fatal schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:48:
Starter gebruik ik niet voor de kamado
Hoe start je een kamado? Met een looftlighter?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Chevy454 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:35:
[...]

Hoezo? Maar nee, ik woon helemaal zuidens des landes.
Anders had ik er wel een paar willen overnemen, ik kan niks met 10 zakken maar een stuk of 3-5 moet ik wel kwijt kunnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ziet er goed uit! Wat heb je als vulling gebruikt? Ik herken paprika en uien met kaas?

Ik moet echt een tweede Q hebben voor verschillende temperaturen. Vrijdag wil ik ribben doen en dan hang je vast aan die 225F

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 24-08-2016 21:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chevy454 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:08:
[...]

Ziet er goed uit! Wat heb je als vulling gebruikt? Ik herken paprika en uien met kaas?

Ik moet echt een tweede Q hebben voor verschillende temperaturen. Vrijdag wil ik ribben doen en dan hang je vast aan die 225F
Paprika, paddenstoelen, peper en blauwe kaas. En wat geraspte kaas erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:20
Chevy454 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:21:
[...]

Hoe start je een kamado? Met een looftlighter?
Kool der in. Paar aanmaak blokjes er tussen. Wachten tot de vlammen uit zijn. Dan pas kap dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:12:
Paprika, paddenstoelen, peper en blauwe kaas. En wat geraspte kaas erover
Mrs Chevy454 heeft meegespiekt toen ik dat YT filmpje bekeek.

Dus dat staat op het menu voor zaterdagavond? Ik voel een zekere verplichting plots.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 24-08-2016 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
The Fatal schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:14:
[...]

Kool der in. Paar aanmaak blokjes er tussen. Wachten tot de vlammen uit zijn. Dan pas kap dicht.
Kolen er in, paar aanmaak blokjes er tussen, deksel dicht en alle schuiven vol open. En dan niet 15 minuten niet kijken want dan is het ding roodgloeiend ;)

Gebruik tegenwoordig de Looftlighter. Blokjes er in is "makkelijker" (erin, deksel er op en weg) maar de Looftlighter start stuk sneller door. En met een minuut of anderhalf de Looftlighter is het ding in no time super heet.

Wat me op de camping pas weer op viel, op de WGA met elcheapo houtskool; Looftlighter = geen rook, aanmaakblokjes is hoop rook.

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:19
Chevy454 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:35:
[...]

Hoezo? Maar nee, ik woon helemaal zuidens des landes.

[...]

Ja de ecobrasa stapelen lekker maar zo erg zijn die eitjes niet? Ik doe ze in een rek hier dus het valt wel mee qua plaats. Maar hoe was jouw ervaring met terlanco kokos? Misschien dat een group buy (pallet) wel interessant is haha.
Ik gebruik nu Coco-Green Snap briketten, qua formaat iets kleiner dan ecobrasa, maar stukken economischer qua verbruik.

De terlanco waren prima, maar gewoon te bulky en qua verbruik ook niet heel zuinig ofzo...

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:54
Ik heb een vleesmolen gekocht voor mijn keukenmachine dan kan ik zelf hamburgers maken, maar ook worst is er iemand met een goed recept hiervoor en tips & trics?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
The Fatal schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

15kg maar? Voor een heel jaar? Dat is bij mij hooguit 3 a 4 weken. Soms 2 weken :)

In wat voor q heb je het gebruikt?
Haha niet voor het hele jaar, voor één seizoen :+ ik denk dat ik er 4 maanden mee heb gedaan.

Ik heb trouwens een Weber Compact 47cm, en daar heb ik zelf een temperatuurmeter in gebouwd. Ik denk dat ik die BBQ nu 5 of 6 jaar heb, en het vele gebruik is inmiddels wel af te zien aan de BBQ. Doorgezakte roosters, roestplekken, bouten die afbreken, ventilatieschuifjes die erg stroef lopen... het is elke keer wel weer te fixen, eens kijken of de prijzen van een GBS zakken de komende winter ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 25-08-2016 08:09 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Hari-Bo
UltraSub schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:15:
[...]

Kolen er in, paar aanmaak blokjes er tussen, deksel dicht en alle schuiven vol open. En dan niet 15 minuten niet kijken want dan is het ding roodgloeiend ;)

Gebruik tegenwoordig de Looftlighter. Blokjes er in is "makkelijker" (erin, deksel er op en weg) maar de Looftlighter start stuk sneller door. En met een minuut of anderhalf de Looftlighter is het ding in no time super heet.

Wat me op de camping pas weer op viel, op de WGA met elcheapo houtskool; Looftlighter = geen rook, aanmaakblokjes is hoop rook.
Inderdaad alleen al voor de rookontwikkeling vind ik de LooftLighter al een waardige vervanger van aanmaakblokjes en ook dat je gericht zones kan creëren. Op vakantie had ik deze niet mee maar aanmaak houtkrullen deze werken ook een stuk beter als aanmaak blokken en heb je minimale rookontwikkeling.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Ha, die heb ik toevallig gisteravond, nog net niet 's nachts, staan voorbereiden voor vanavond. Ik gooi ze op de smoker zonder waterpan. Met de temperatuur rond de 150, 175 graden gok ik dat ze binnen een uurtje klaar zijn. Hoe lang duurde het bij jou?

• 418O2
CodeIT schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:38:
[...]

Ha, die heb ik toevallig gisteravond, nog net niet 's nachts, staan voorbereiden voor vanavond. Ik gooi ze op de smoker zonder waterpan. Met de temperatuur rond de 150, 175 graden gok ik dat ze binnen een uurtje klaar zijn. Hoe lang duurde het bij jou?
Uurtje rond die temp inderdaad

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zie dat je een looftlighter hebt, hoe lang ben bezig om de (kokos)briketten aan te krijgen?

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:14
Gisteren een bbq besteld voor hopelijk vanavond en anders 't weekend, kan de Pnnnkk eindelijk ook weer aan de slag, heb lang zonder gedaan... Als de postbode is geweest meteen naar de slager voor wat lekker vleesch :)

Ben alleen wel benieuwd hoeveel bbq's de postbode straks bij zich heeft? :o)

http://imgur.com/a/l8hWv

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:39

arie_papa

Running on Ubuntu

Gisteren ongeveer een halve kilo varkensbuik op de bbq gehad.
Eerst met een droge rub 24 uur in de koelkast gehad en gisteren rond 16 uur had ik een mooie stabiele temperatuur van rond de 130 graden. Die heb ik een uur of 6 zo weten te houden met normale Lidl briquetten.

Op mijn 47 cm Weber de helft bedekt met een waterbak en de ander helft voor 2/3 gevuld met koude briquetten. Daarna een (grote) vuurstarter half gevuld en aangestoken. (Het viel me wel op dat het gloeiende gedeelte prima van de ene naar de andere kant gelopen heeft, maar desondanks dat er nog heel wat briquetten overbleven) Bovenrooster was voor de helft bedekt met aluminiumfolie die boven de kolen hingen.

Daarna heb ik 3 uur indirect het stuk varkensbuik warm laten worden. Ikzelf ben niet zo heel erg van zacht vet eten, dus uiteindelijk het gare stuk in plakken gesneden en nog afgegrild boven de kolen. Ze smaakten prima in ieder geval en erg leuk om eens wat anders te roosteren dan de standaard hamburgers en kipstukjes ;)

(helaas kan ik alleen nog maar een foto delen van een vies bord :+ )

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Chevy454
  • Niet online
Ik word helemaal wanhopig hier. Geen enkele slagerij in 10km omtrek kan me helpen aan een picanha of een bavette. Ik val zo nog van de wereld af ben ik bang.

Dan maar vlees bij de makro blijven halen, ik had een slagerij het ook gegund maar als ze het niet kunnen leveren, dan is het zo.

• Paganstars
Chevy454 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:50:
Ik word helemaal wanhopig hier. Geen enkele slagerij in 10km omtrek kan me helpen aan een picanha of een bavette. Ik val zo nog van de wereld af ben ik bang.

Dan maar vlees bij de makro blijven halen, ik had een slagerij het ook gegund maar als ze het niet kunnen leveren, dan is het zo.
Vraag eens naar staartstuk met vetkap!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:04

Verschil tussen niet kunnen en niet willen. Persoonlijk slaan wij de lokale slager over nadat deze uit z'n slof schoot toen wij eens om biologisch vlees vroegen.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:42

Of bestel gewoon online.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:42
Hari-Bo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:04:
Ik heb een vleesmolen gekocht voor mijn keukenmachine dan kan ik zelf hamburgers maken, maar ook worst is er iemand met een goed recept hiervoor en tips & trics?
- Goed vlees, bijvoorbeeld chuck eye (soort goedkopere taaiere ribeye maar wel de goede vetverhouding en smaak)
- Met goed vlees kan je het wat grover draaier. Wel doe ik dan 20-30% gewoon fijn zodat je wel goede burgers kan maken.
- Met goed vlees alleen peper en zout nodig
- Als je kruiden gebruikt deze al over het vlees voor je het draait. Dat scheelt weer kneden na het draaien wat weer voor een betere structuur zorgt.
- Niet teveel kneden dus, daar maak je het grootste verschil mee tov die taaie rubberen dingen van de supermarkt.
- Je maal apparaat eerst in de vriezer leggen, zeker als je grotere hoeveelheden draait. (als je eenmaal begint ga je vanzelf worsten draaien enzo..)

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Hari-Bo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:04:
Ik vond deze wel interessant:

http://foodtube.nl/masterclass-zelf-verse-worst-maken/

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Hari-Bo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:07:
[...]

Inderdaad alleen al voor de rookontwikkeling vind ik de LooftLighter al een waardige vervanger van aanmaakblokjes en ook dat je gericht zones kan creëren. .......
Ik las weer eens te snel, dacht dat er stond "gezichts zones kan cremeren" 8)7 Ben weer aan weekend toe geloof ik.

• 418O2
iscara schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:42:
[...]
Ik zie dat je een looftlighter hebt, hoe lang ben bezig om de (kokos)briketten aan te krijgen?
Weber briketten. Minuut of vijf denk ik. En dan nog even laten fikken

• iscara
  • Niet online
Dan is het nog wel de moeite waard tov een briketten starter. Gaat op mijn verlanglijstje :)

• UltraSub
Houtskool gaat wel veel veel beter dan briketten. Briketten mik ik altijd gewoon in de starter. :)

• iscara
  • Niet online
Ik zoek natuurlijk gewoon een reden om zo'n ding te kopen :D
deze is nog multifunctioneler, kan je als de bbq aan is meteen het onkruid meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
iscara schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:00:
Ik zoek natuurlijk gewoon een reden om zo'n ding te kopen :D
deze is nog multifunctioneler, kan je als de bbq aan is meteen het onkruid meenemen.
Denk niet dat die zo hard blaast.

Voor onkruid trouwens gewoon azijn of zout gebruiken. Werkt prima

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Widow schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:04:
[...]

Haha niet voor het hele jaar, voor één seizoen :+ ik denk dat ik er 4 maanden mee heb gedaan.

Ik heb trouwens een Weber Compact 47cm, en daar heb ik zelf een temperatuurmeter in gebouwd. Ik denk dat ik die BBQ nu 5 of 6 jaar heb, en het vele gebruik is inmiddels wel af te zien aan de BBQ. Doorgezakte roosters, roestplekken, bouten die afbreken, ventilatieschuifjes die erg stroef lopen... het is elke keer wel weer te fixen, eens kijken of de prijzen van een GBS zakken de komende winter ;)
Ik heb in mijn Weber een viertal kleine roestgaten zitten op de plekken waar de steunen voor de roosters aan de ketel zijn gelast. Wat is de beste oplossing om die dicht te maken?

Ze zijn nu gepatched met aluminiumtape en daarna behandeld met hittebestendige verf (die ik de nodige uren in heb laten branden voordat er een hap eten op ging) maar ik wil er eigenlijk een nettere oplossing voor hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• iscara
  • Niet online
Dat kan je met koud emaille dichtmaken

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

iscara schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:25:
Dat kan je met koud emaille dichtmaken
Ik heb ook mijn weber GA aangepast met een temp-metertje in de deksel...en afgewerkt met koud-emaille. Werkt perfect.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Krijg je daarmee een gat van een halve centimeter in doorsnee ook dicht? Ze geven ook aan dat het hittebestendig is tot 145 graden, mijn ketel wordt in de buurt van het kolenrooster toch echt een stukje heter.

[ Voor 48% gewijzigd door Stoney3K op 25-08-2016 11:31 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik word helemaal wanhopig hier. Geen enkele slagerij in 10km omtrek kan me helpen aan een picanha of een bavette.
Wat, serieus :? ik zag gister nog picanha liggen bij de slager in de lokale AH. Waar woon je ergens?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:08:
[...]

And so it begins ....

Ik begon met een 57"
Toen een Jumbo-Joe
Toen een WGA ...

* FreshMaker houdt zich in ..... anders nog zo'n (nep)green egg :|

• UltraSub
Nou. Gisteren in Spanje 4 slagers gehad. Lagen serieuze stukken vlees. Zelfs met een beef map aangewezen wat we moesten hebben maar nope. :|

/edit
Picanha

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 25-08-2016 12:31 ]

• Chevy454
  • Niet online
Paganstars schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:06:
Vraag eens naar staartstuk met vetkap!
Ik heb al een afbeelding van waar het stuk op de koe zit getoond. En zelfs daarna ging geen lampje branden.
Zoals ik al zei vallen we hier bijna van de wereld. De beschaving is 2km verderop. We wonen net over de grens in Belgistan. Ik heb nog wat terughoudendheid om via een postNL leverpunt te bestellen.

De makro in Nuth is voor ons gelukkig maar 25 minuten rijden weg. Ik denk er nog overna om bij herefords.nl te gaan shoppen. Lijkt me redelijk doenbaar.

• Chevy454
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:32:
Wat, serieus :? ik zag gister nog picanha liggen bij de slager in de lokale AH. Waar woon je ergens?
Regio roermond maar ik ben niet echt blij met hun aanbod daar in de AHxl. Of eender welke supermarkt slagerij, dan ga ik liever naar een echte slagerij.

Zeker omdat MrsChevy454 ook in een supermarkt heeft gewerkt. Somethings you dont want to know PERIOD. De desbetreffende winkel was beboet door de voedselinspectie en moest de waanzinnige boete van 6000 euro betalen. Maar de zogeheten besparing ligt waarschijnlijk hoger...

Verse pizza, altijd controleren of het niet herverpakt is of er een andere sticker op zit.
* Chevy454 krijgt koude rillingen
FreshMaker schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:30:
And so it begins ....

* FreshMaker houdt zich in ..... anders nog zo'n (nep)green egg :|
Ik heb mijn barbecook basic grill nog maar sinds ik een ketel heb wordt die niet meer gebruikt.

Er komt een WSM in de toekomst, dat staat vast.

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 25-08-2016 13:01 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:47
In Echt zit een slachthuis.
Daar kunnen ze vast snijden wat je wilt.

En krijg je het aardig vers uiteraard.

[ Voor 23% gewijzigd door NeutraleTeun op 25-08-2016 13:17 ]

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Chevy454 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:55:
[...]

Regio roermond maar ik ben niet echt blij met hun aanbod daar in de AHxl. Of eender welke supermarkt slagerij, dan ga ik liever naar een echte slagerij.

Zeker omdat MrsChevy454 ook in een supermarkt heeft gewerkt. Somethings you dont want to know PERIOD. De desbetreffende winkel was beboet door de voedselinspectie en moest de waanzinnige boete van 6000 euro betalen. Maar de zogeheten besparing ligt waarschijnlijk hoger...

Verse pizza, altijd controleren of het niet herverpakt is of er een andere sticker op zit.

[...]

Ik heb mijn barbecook basic grill nog maar sinds ik een ketel heb wordt die niet meer gebruikt.

Er komt een WSM in de toekomst, dat staat vast.
Regio Roermond? Ga anders eens richting DE, daar valt aardig wat te scoren, ook bij een "gewone" Rewe bijv.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Chevy454
  • Niet online
arie_papa schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:44:
Regio Roermond? Ga anders eens richting DE, daar valt aardig wat te scoren, ook bij een "gewone" Rewe bijv.
Was deze morgen in Tuddern waar een REWE ligt maar niet binnen gelopen. Volgende keer eens kijken of we daar een schweinenacken kunnen vinden.

De Real ligt wat verder. Denk dat de dichtstbijzijnde in Aken of Heinsberg ligt maar dan rijd ik sneller naar de Makro.

Wat zijn de Duitse namen voor de cuts? Wel een goed advies om eens in DE te kijken. Zeker sinds we eens per maand boodschappen gaan doen (cosmetica 50% goedkoper)
NeutraleTeun schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:16:
In Echt zit een slachthuis.
Daar kunnen ze vast snijden wat je wilt.

En krijg je het aardig vers uiteraard.
Dat zou helemaal mooi zijn. Ik hoop dat ze dat de niet standaard cuts kennen. Ik denk er ook aan om livar spareribs te gaan halen bij de abdij (als ze dat hebben)

Bedankt voor de tip

[ Voor 50% gewijzigd door Chevy454 op 25-08-2016 15:21 ]

• 418O2
Oja algemene tip; vraag niet om picanha maar om staartstuk. Picanha is nogal vaag blijkbaar, volgens mijn slager is onder brazilianen (hij heeft braziliaanse klanten) niet een eenduidig stuk vlees.

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Chevy454 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Was deze morgen in Tuddern waar een REWE ligt maar niet binnen gelopen. Volgende keer eens kijken of we daar een schweinenacken kunnen vinden.

De Real ligt wat verder. Denk dat de dichtstbijzijnde in Aken of Heinsberg ligt maar dan rijd ik sneller naar de Makro.

Wat zijn de Duitse namen voor de cuts? Wel een goed advies om eens in DE te kijken. Zeker sinds we eens per maand boodschappen gaan doen (cosmetica 50% goedkoper)

[...]
Benamingen kan ik je helaas niet noemen. Maar veel meer vlees te krijgen zonder poespas zoals hier in NL. Varkensrug -nek en -buik is in ieder geval prima te scoren. Zag ze nu wel in ~500grams stukken liggen, maar wellicht is er vers gesneden groter stuk ook nog wel wat te regelen.

• iscara
  • Niet online
Ben net gebeld door de plaatselijke AH dat ik het Heinz leren schort (zo;n Witloft ding met een Heinz logo erop) heb gewonnen. Meteen maar uitproberen :)

• Hari-Bo
iscara schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:12:
Ben net gebeld door de plaatselijke AH dat ik het Heinz leren schort (zo;n Witloft ding met een Heinz logo erop) heb gewonnen. Meteen maar uitproberen :)
Nice! Ik heb deze ook geprobeerd maar vond het leer te dik en heb nu een dunnere variant genomen.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hari-Bo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:20:
[...]
Nice! Ik heb deze ook geprobeerd maar vond het leer te dik en heb nu een dunnere variant genomen.
Gewonnen is altijd mooi. ik heb een badboys gekregen met vaderdag.

Fijn schort!

• Hari-Bo
FreshMaker schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Gewonnen is altijd mooi. ik heb een badboys gekregen met vaderdag.

Fijn schort!
Ik heb exact dezelfde! Lekker licht en mooi leer. En prijstechnisch een stuk interessanter.

[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 25-08-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Morgen klein feestje;

2,5 kg chickenwings
1,5 kg Picanha
3 kg lamschouder (2 stuks)

Chickenwings worden Gangnam style (koreaans)
Picanha gewoon P+Z
Lamschouder met zeezout, rozemarijn, sinaasappelzeste en gedroogde lombok. Daarna lakken met sherry/granaatappel saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
Wat mooie steak ingekocht, 2 keer een halve dunne lende.
Gaat de diepvriezer in per 600 a 700g.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/44iUhl6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:56

SaN

Ik ga morgen voor het eerst een stuk buikspek maken op de weber. Ik dacht er aan om dit recept te gebruiken. Tips zijn welkom.

Three-hour pork belly | BBC Good Food http://www.bbcgoodfood.co...2637/threehour-pork-belly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:31
Ik ga morgen Beercan chicken maken. iemand nog tips voor een lekker bijgerecht met groente ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

alki schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:28:
Ik ga morgen Beercan chicken maken. iemand nog tips voor een lekker bijgerecht met groente ?
wij hadden het gisteren en daarbij hadden we Hasselback aardappelen en een bietensalade.
Dat was erg smakelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.mpsoft.nl/Mattijs/BBQ/BCC.jpg
Volgende keer alleen de aardappelen wat dunner snijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Mister I op 26-08-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Is hier iemand die al eens de homogeniteit van de warmte verdeling in een ketel heeft gemeten bij ribben in combinatie met de ikea ribbenrek?

Als ik de roosterprobe bij de eerste rib leg of bij de achterste dat er 10C verschil zit wanneer de ikea braadrek gebruikt wordt. Zonder die rek kunnen de racks gewoon op het rooster.

(is niet zo erg, ik moet toch elke 30 minuten de assen van de briketten tikken om verstikking te voorkomen. Dus elke uur de ribben van plaats wisselen)

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 26-08-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spreekt voor zich dat er verschil zit in temperatuur. Maakt mij niet uit. Ik verplaats de ribben toch een aantal keer. Van voor naar achter en van links naar rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:50
SaN schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:45:
Ik ga morgen voor het eerst een stuk buikspek maken op de weber. Ik dacht er aan om dit recept te gebruiken. Tips zijn welkom.

Three-hour pork belly | BBC Good Food http://www.bbcgoodfood.co...2637/threehour-pork-belly
De pekelfase al op een rooster doen boven een blik, je drijft best veel vocht uit namelijk. Goed grof zout gebruiken (en ruim, overdaad voor het bereiden even afkloppen). Fijn zout krijg je er niet af en dan heb je kans dat het bremzout wordt als je teveel hebt gebruikt.

Je hoeft die temperatuurwisselingen niet allemaal aan te houden, je hebt eigenlijk maar twee fases nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

De Rikster schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:25:
[...]

De pekelfase al op een rooster doen boven een blik, je drijft best veel vocht uit namelijk. Goed grof zout gebruiken (en ruim, overdaad voor het bereiden even afkloppen). Fijn zout krijg je er niet af en dan heb je kans dat het bremzout wordt als je teveel hebt gebruikt.

Je hoeft die temperatuurwisselingen niet allemaal aan te houden, je hebt eigenlijk maar twee fases nodig.
Bedankt. Dus gewoon op +- 150 / 170 graden beginnen en dan op het laatst nog even heel heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Chevy454 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:55:
[...]

[...]
En MrsChevy454 werkt nu bij een slagerij begrijp ik? Hoe anders kun je nagaan dat er altijd correct met vlees wordt omgesprongen bij een slagerij? En wat als je een ander AH filaal kiest? Wat in het ene filiaal gebeurt hoeft niet in het andere te gebeuren.

Kwaliteitsverschil kleiner dan je denkt
Probeer anders de Lidl

Ik denk dat je niet simpel kunt stellen dat het vlees van een slagerij altijd beter is. Je kunt het beste vertrouwen op je ervaringen per verkoper (supermarkt al dan niet slagerij). Bij ons in de wijk is bijvoorbeeld de slagerij niet bepaald een van de betere (diepvries vlees ontdooien en verkopen als vers :r )en kopen wij ons vlees liever bij de AH die erg goed bekend staat om zijn vlees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 11-09 17:26
Vandaag even last minute langs geweest bij de winkel rookoven.com (Nunspeet) en aangezien ik laat was even belletje gedaan of dat een probleem zou zijn (kan heel goed begrijpen dat personeel ook misschien graag naar huis wilt als iemand strak tegen sluitingstijd naar binnen stapt)
Dat was geen probleem :) wou gisteren onder zelfde voorwaarde langs komen maar die onverwachte extra file even gebeld dat ik het niet ging redden. Moet zeggen dat het geslaagd was :D aantal rubs en (glace)saus geproefd, werd door verkoper voorgesteld. En zo goede keuze kunnen maken. Voor de serieuzere bbqer en aanrader om eens te bezoeken. Het is dat ik morgen niet kon maar anders had ik gelijk demo mee kunnen pakken welke ze elke zaterdag houden.

Edit, lijstje van aankopen :*)
1x rookchunks a zak 1,5 kg eiken, Hickory en kersen
1x Dutch bbq crew Kansas City Red
1x serial grillaz chicken dust
1x smokehouse All purpose bbq rub
1x Premium spicy chipotle bbq rub from the Dutch
10kg ecobrasa
1x point-virgule marinade injector
En rolletje rollade touw

[ Voor 17% gewijzigd door The-Source op 26-08-2016 19:59 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 20-08 15:50
SaN schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:53:
[...]

Bedankt. Dus gewoon op +- 150 / 170 graden beginnen en dan op het laatst nog even heel heet?
Uur en een kwartier op 125° en daarna een uurtje 225° doe ik het meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben aan het kijken naar die nieuwe Basterd (33cm).

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/6/1/5/9200000059255163.jpg

Deze staat laag op zijn poten. Hoe heet word de onderkant? Of kan je hem gewoon ook zonder onderkant overal opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Vandaag voor het eerst pizza Pulled pork maken, even kijken hoe dat smaakt :9

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:26:

....

Deze staat laag op zijn poten. Hoe heet word de onderkant? Of kan je hem gewoon ook zonder onderkant overal opzetten.
Naar wat ik begrepen heb, kun je hem het beste op en tegel zetten, want hij wordt aan de onderkant toch wel behoorlijk warm. De composiet houten vlonder waar hij op staat heeft het wel overleeft maar als hij wat heter gestookt wordt, dan denk ik dat daar toch wat bbq schade gaat ontstaan als er geen tegel onder ligt.

( Wij hebben hem voor iemand verjaardag cadeau gedaan, en hij bevalt blijkbaar wel erg goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

De reden dat ik naar deze kijk is dat hij 33cm grill heeft, dat scheelt behoorlijk met de 25cm van de Green Egg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Even update voor vandaag, komen er vast nog wel meer ;)
BBQ
Na uurtje even draaienKolen voorbereidingRoken
Juiste temperatuurBuikrib in de rub

En als ik zelf na de foto kijk van 1 uur na start krijg ik al zin en dan moet het nog z'n 4a 5 uur

[ Voor 4% gewijzigd door The-Source op 27-08-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

Nomad schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:30:
Ik heb recent, nadat ik een positieve review had gelezen, 30 kilo hiervan gekocht:
[afbeelding]

Het is wel bruikbaar, werkt ook wel ok'ish, maar het is ook de meest crappy kokosbriket die ik tot nu toe gebruikt heb. Enorm veel as/gruis/onbrandbaar-zand zowat. Ik kocht afgelopen jaar niet anders dan "restaurantkwaliteit" kokosbriketten in grote zakken en dat beviel echt een heel stuk beter dan dit.

Had ik al gezegd dat ik er nog 25 kilo van heb :P, nadat ik in 4 korte sessies testen er nu 5 kilo door heb :S. De troep gaat er door al dat gruis en restproduct in ieder geval lekker vlot. Maar de as-pan eronder gaat nu echt harder dan ooit.
[...]
Ik had exact dezelfde ervaring met deze. Wat een rommel.

Heb ik in dit forum zelfs gemeld

Gelukkig had ik maar één doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Na 3 uur indirect op ongeveer 120 graden waarvan 1,5 uur lang vol in de rook >:)

Na 3 uur

Nu in de aluminium folie met wat appelsap

[ Voor 7% gewijzigd door The-Source op 27-08-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Zijn jullie deze parel al tegengekomen?

#hkmodus :+
The-Source schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:02:
Even update voor vandaag, komen er vast nog wel meer ;)
BBQ
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

En als ik zelf na de foto kijk van 1 uur na start krijg ik al zin en dan moet het nog z'n 4a 5 uur
Mooi stuk vlees heb je daar.
Gewoon op een 47cm? Of schat ik de maat gewoon fout in.

[ Voor 82% gewijzigd door arie_papa op 27-08-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
arie_papa schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:33:

[video]

[...]

Mooi stuk vlees heb je daar.
Gewoon op een 47cm? Of schat ik de maat gewoon fout in.
Ja op 47, komen zo nog een paar foto's aan. Lijkt in ieder geval goed gaar :)
Edit, paar extra foto's. Nu nog half uurtje wachten...
BBQ
Met glaceNa de aluminiumfolie

[ Voor 41% gewijzigd door The-Source op 27-08-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
arie_papa schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:33:

[video]

Dafuq? Ik krijg spontaan neiging om zand over de briketten te strooien.

Vandaag de leftover ribben van gisteren opgewarmd in de Q. Ingepakt in folie, appelsap erbij, de Q dome temp boven de 200C en dan indirect opwarme tot vlees 55C is.

Volgens MrsChevy454 niks aan malsheid ingeboet. Jammer dat we zoveel leftovers hadden, anders was het beer can burgers geworden vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Mijn sessie was geslaagd, gelijk de overige 4,4 kg gerubd voor morgen had 5kg besteld en de andere 4ribben wegen samen 4,4kg dus was maar een kleintje vandaag :o
:D
Oordeel:
Smaak dikke voldoende, lees erg lekker
Structuur ook dikke voldoende. Lekkere bite maar wel mals.
Enige minpunt, bij het dunne gedeelte van de rib was dat kleine beetje vlees wat daar zat helemaal uitgedroogd.
Iemand hier nog een tip voor om dat te voorkomen?

Morgen gaan de rib wel in ribrek want anders past er maar 1 rib op. De lappen zijn echt mega :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:08:
Vandaag voor het eerst pizza Pulled pork maken, even kijken hoe dat smaakt :9
Echt een aanrader om je overgebleven Pulled pork aan op te maken :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/52U5u0w.jpg

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
The-Source schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:50:

Enige minpunt, bij het dunne gedeelte van de rib was dat kleine beetje vlees wat daar zat helemaal uitgedroogd.
Misschien eerder afschermen met alu folie? Of van te voren afsnijden en later toevoegen zodat ze minder lang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:51
Vandaag pulled pork gemaakt, ziehier het resultaat... Voedselporneau!

Afbeeldingslocatie: https://i1305.photobucket.com/albums/s553/elhopo/DSC_0092_zpstycsj9za.jpg

En op het broodje:

Afbeeldingslocatie: https://i1305.photobucket.com/albums/s553/elhopo/DSC_0104_zpspu50st5x.jpg

* Het rood is natuurlijk van de rookringen, niet omdat het nog rauw is ofzo... :P

Morgen ook maar eens pulled pork pizza maken, geweldig idee!
The-Source schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:50:

Inderdaad, afdekken met folie of wat extra appelsap opspuiten tijdens het barbecuen.

[ Voor 30% gewijzigd door elhopo op 27-08-2016 23:52 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Mijn opstelling voor vandaag, ribs zijn zo hoog dat deksel niet normaal erop kon. Maar gelukkig bied de ring van mijn rotisserie uitkomst :)
BBQ
OplossingHoogte 'probleem'Ribs in rek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
Jep ik heb gefaald om foto's te maken (behalve dan de voor)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cD0NC0Tg.jpg

de setup (zoals altijd)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rH3Veda.jpg

Traditioneel frans (aka Jacques)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QTFxtll.jpg

Marokkaanse stijl (Ras-al-Hanout)

had verder nog homemade burgers, gangnam style chickenwings en picanha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
De beercan chicken blijft altijd een heerlijke klassieker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VYtSSjJ6k3i6ZzZIUjxlkuz4/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
alki schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:13:
De beercan chicken blijft altijd een heerlijke klassieker.

[afbeelding]
Nice, maar ik zou hem wat verder van de kolen zetten. Eventueel zelfs op het onderrooster als het anders niet lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
418O2 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:32:
[...]

Nice, maar ik zou hem wat verder van de kolen zetten. Eventueel zelfs op het onderrooster als het anders niet lukt
Want ? Vlees was super sappig en de huid beetje krokant zoals de gasten t wilde..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Is deze al voorbij gekomen:

https://www.alternate.nl/...rill/html/product/1167413

Weber Smokey Joe Premium Smoke Grey voor 50 euro. Misschien heeft iemand hier nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:20
PWM schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:26:

[afbeelding]

Heb deze paar weken geleden in het echt gezien. Prima maat! Beter als de kleinste. Als mijn weber weg is, grote kans dat ik er zo eentje ga bij bestellen voor het grill werk.
Heb nu de Large van Bastard. Bevalt erg goed!(ja de afwerking is iets minder als de green egg, maar daar is ook prijs verschil naar, verder merk je er niks van!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

grote_oever schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:41:

Weber Smokey Joe Premium Smoke Grey voor 50 euro. Misschien heeft iemand hier nog wat aan.
Mooie prijs! Ik heb er al 1. Leuke dingetjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Laatst online: 10-09 15:53
SaN schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:01:
[...]

Mooie prijs! Ik heb er al 1. Leuke dingetjes hoor.
Super prijs, heb er zelf ook een (Toen der tijd aangeschaft voor 85 euro)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

arie_papa schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:11:
[...]

Zoiets als dit dus.
[afbeelding]

Ik denk dat ik deze maar ga bestellen en even flink geduld moet hebben :)

[...]

Edit:
En inmiddels besteld. 3,39 incl verzenden d:)b
En met wat geduld wordt het inderdaad keurig geleverd.

Thermometer

(even getest door er een aansteker onder te houden, dus vandaar dat hij een temperatuur aangeeft :) )

[ Voor 6% gewijzigd door arie_papa op 30-08-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
arie_papa schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

En met wat geduld wordt het inderdaad keurig geleverd.

[afbeelding]

(even getest door er een aansteker onder te houden, dus vandaar dat hij een temperatuur aangeeft :) )
Zoiets inbouwen is alleen een kwestie van een gat boren ten grootte van de schroef?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Deze thermometer heeft inderdaad alleen een gat voor de schroef nodig. Er zijn er ook (die van Weber oa?) hebben nog een 2e gat nodig ivm met een gebogen metalen plaatje (of dat voor de richting of voor de temperatuur te meten is bedoeld is me niet helemaal duidelijk)

edit:
Bij een gat boren moet je wel even het blote metaal afwerken met een hittebestendige lak, anders ga je last van roest krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door arie_papa op 30-08-2016 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
arie_papa schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:45:
Deze thermometer heeft inderdaad alleen een gat voor de schroef nodig. Er zijn er ook (die van Weber oa?) hebben nog een 2e gat nodig ivm met een gebogen metalen plaatje (of dat voor de richting of voor de temperatuur te meten is bedoeld is me niet helemaal duidelijk)

edit:
Bij een gat boren moet je wel even het blote metaal afwerken met een hittebestendige lak, anders ga je last van roest krijgen.
Top :) heb er 2 besteld, zal nog kijken hoe de randjes af te werken van het metaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

arie_papa schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:45:

edit:
Bij de weber kan je dat gebogen metalen plaatje er af breken, dan hoef je ook maar een gat te maken. Dat plaatje dient alleen ervoor dat je hem er "recht" in kan zetten.
Zo heb ik het bij mijn vorige weber toen gedaan. Maakte voor temperatuur niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:08
grote_oever schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:41:

Dat is wel een hele mooie prijs. Denk je dat 37 cm genoeg is om voor 5 man indirect te kunnen grillen? Ik heb namelijk sinds de post van Catch22 laatst met een filmpje van BBQ Pit Boys een onhoudbare drang gekregen om ook te gaan barbecueën en mij lijken dingen die een paar uur indirect worden gegrild het leukste en lekkerste.

Het zou mijn eerste barbecue worden (ik heb alleen een grillplaat op gas), dus ik weet nog niet goed wat ik zoek. Ik zie op internet ook de Weber Compact Kettle van 57 cm voor €99. Twee keer zo duur, maar ik denk dat die beter is geschikt voor het langzaam garen van vlees. Ook verwacht ik eigenlijk niet dat iets als een Beer Can Chicken in de 37 cm Smokey Joe past, of zit ik ernaast?

Nu zal ik niet vaak een BCC maken of voor 5 man tegelijk (indirect) gaan barbecueën, maar ik wil zeker het laatste wel kunnen doen. En hoe zit het eigenlijk met rookhout? Kan ik dat klein maken en door een rooster duwen of moet je echt grote stukken doen in een barbecue waarvan het rooster ook gedeeltelijk opengeklapt kan worden?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik zou zelf eerder voor een WGA (Weber Go-Anywhere) op kolen gaan
veel veelzijdiger: direct/indirect, beercanchicken: het is allemaal mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:39

RMX

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Kamado Joe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
5 man indirect is wel heel optimistisch.
Heb zelf de WGA. Ook op aanraden van anderen hier ipv die Joe.
Maar ook daar zou ik het niet redden voor 4 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand die weet of je de luchtgaten-schuifjes (:?) van een Weber ook los kunt bestellen?
Ik heb een WGA Gas, maar zou eigenlijk de deksel van een WGA Kolen erop willen hebben om te kijken of temperaturen dan beter te regelen zijn. Geen idee of dat zou werken, maar een losse deksel is volgens mij niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:11:
Iemand die weet of je de luchtgaten-schuifjes (:?) van een Weber ook los kunt bestellen?
Ik heb een WGA Gas, maar zou eigenlijk de deksel van een WGA Kolen erop willen hebben om te kijken of temperaturen dan beter te regelen zijn. Geen idee of dat zou werken, maar een losse deksel is volgens mij niet te bestellen.
zag deze toevallig gisteren op MP staan: http://link.marktplaats.nl/m1081292086

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

martinusz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:11:
Je kunt gewoon even bij een Weber dealer langsgaan en daar losse onderdelen bestellen. Bij Karwei moest ik ff de "tekening" = handleiding opsturen met betreffende onderdeel.
Goedkoop is het niet echt, maar zo heeft iemand hier eerder al bijvoorbeeld zijn OneTouch Original voorzien van een aspan voor 3 tientjes. Dekselhandvat kan ik bijvoorbeeld nabestellen voor 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb zojuist bij de Aldi een kogelbbq van 43cm gekocht voor €15,-

Nog niet uitgepakt, maar voor die enkele keren dat ik groter moet dan de WGA, vanwege bezoek of iets groter vlees, denk ik niet dat hier veel mis mee kan gaan.

Ook maar eens kijken of die hier op balkon past haha.
Wordt tijd voor een verhuizing en een echte Weber 57.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
NeutraleTeun schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:46:
Ik heb zojuist bij de Aldi een kogelbbq van 43cm gekocht voor €15,-

Nog niet uitgepakt, maar voor die enkele keren dat ik groter moet dan de WGA, vanwege bezoek of iets groter vlees, denk ik niet dat hier veel mis mee kan gaan.

Ook maar eens kijken of die hier op balkon past haha.
Wordt tijd voor een verhuizing en een echte Weber 57.
Standaard op voorraad? Of? Ik ga die ook maar even halen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:08
Leipo schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:31:
ik zou zelf eerder voor een WGA (Weber Go-Anywhere) op kolen gaan
veel veelzijdiger: direct/indirect, beercanchicken: het is allemaal mogelijk
NeutraleTeun schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:59:
5 man indirect is wel heel optimistisch.
Heb zelf de WGA. Ook op aanraden van anderen hier ipv die Joe.
Maar ook daar zou ik het niet redden voor 4 personen.
En raden jullie de WGA ook aan tegenover de Compact Kettle 57 cm? De WGA is wel heel mooi compact, maar ik verwacht niet dat er binnenkort een barbecue mee op reis gaat en de CK57 kan ik op zich wel kwijt in de tuin. De WGA kan waarschijnlijk bijna alles dat ik wil, maar als ik zo op YouTube kijk lijkt de CK57 cm wel een stuk makkelijker voor indirect.

Edit: Of misschien toch maar beginnen met zo'n 43 cm van de Aldi voor €15 als ze die hier ook hebben. Kan ik meteen kijken of ik geduldig genoeg ben :P

[ Voor 7% gewijzigd door Ample Energy op 30-08-2016 17:46 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hier (zuiden) lagen die gewoon op een stapel op voorraad in de winkel.
Waren afgeprijsd van €25/30.

Met anderen heb ik helaas geen ervaring, dus kan ik je niet echt mee helpen @boven.
Kan wel zeggen dat de WGA zeker geen miskoop is geweest en elke keer prima werk levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, was een beetje ingestort door wat inentingen (daar kun je goed ziek van worden zeg!), maar vrijdag ook flink uitgepakt met de BBQ.

Begonnen met de beef ribs. Die heb ik er om 13:00 op gelegd. Gemarineerd in Mayo en rub. Krijg je best vieze handen van zegmaar. Twee uurtjes laten liggen, toen aluminiumfolie eromheen, en laten doorgaren tot 90graden. Dat gebeurde rond 19:00. In de tussentijd nog moinkballs gemaakt en erop gelegd.
Vlees was echt perfect. Komt een beste berg van drie ribben af!
Wat steviger vlees, maar wel ontzettend mals. En de aanwezige kinderen wijs gemaakt dat het dinosaurusribben waren, ook nog lol van gehad :)

Daarna de Picanha erop. Hier heb ik alleen peper en zout op gedaan. Viel me eerlijk gezegd qua smaak. Niet dat het vies was, maar het was niet echt heel bijzonder. Had hem nog mooi dichtgeschroeid op het einde, maar heel veel smaak vond ik er niet aan zitten.

Als laatste de longhaas, met een klein beetje rub erop. En man wat blijft dat toch een verschrikkelijk smaakvol stuk vlees. Echt heerlijk!!!

En gisteren de BBQ eens onder de roosters schoon gemaakt. Dat de Flavorizers snel vliegroest zouden gaan vertonen had ik wel verwacht, maar ondanks deze, was er toch nog wel wat vuil in de branders terecht gekomen. Dat had handiger gekund. Had ook een aardige verstopping in het achterste pijpje, wat de branders verbindt. Vroeg me al af waarom er elke keer zo'n plof was bij het aanzetten van een nieuwe brander :D
Veel roest ook overigens binnen het jaar. Schijnt zo te horen overigens, maar wel jammer om te zien van een bbq van 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hij staat.
Kwaliteit moet je inderdaad niet teveel van voorstellen.

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/v7ci8jdnz/WP_20160830_18_27_29_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/lo2tf2q5r/WP_20160830_18_28_18_Raw.jpg
Pagina: 1 ... 24 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.