Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 108 Laatste
Acties:
  • 670.303 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
Alime schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:50:
[...]

Kan een kort snakeje maken uiteraard. Of em uitmaken als je klaar bent en de rest een volgende keer gebruiken. Zelf dus nog niet eerder geprobeerd maar lijkt me erg leuk.
Je kan er wel op rekenen dat de kolen die je aansteekt na twee uur nog dezelfde hitte hebben. Dat neemt pas na 2.5-3 uur af, afhankelijk van je kolen. Met een snake loopt je temperatuur dus op omdat je steeds meer kolen aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alime
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-11-2024
418O2 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:01:
[...]

Je kan er wel op rekenen dat de kolen die je aansteekt na twee uur nog dezelfde hitte hebben. Dat neemt pas na 2.5-3 uur af, afhankelijk van je kolen. Met een snake loopt je temperatuur dus op omdat je steeds meer kolen aan hebt.
Ok, iets om rekening mee te houden idd. Misschien eerst maar een testrun dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Zoo net een Boston butt van 2.7kg uit de vriezer gehaald, ter voorbereiding voor een family bbq as zondag :9

Echter gaat de Boston butt vrijdag al de BBQ op en deze wil ik dan zondag nog even opwarmen aangezien dit planningstechnisch iets makkelijker is.
De pulled pork wil ik dan gaan gebruiken op een broodje en op een pizza.

W.v.t.t.k.
1. Stokbroodje pulled pork
2. Zalm van de cederhouten plank
3. Mixed grill ga een poging doen alle 3 de stukken vlees tegelijk klaar te hebben:
3.1 Picanha (word ook mijn 1ste keer :) )
3.2 Oerhammetje
3.3 Kipfilet
4 Pizza Pulled Pork
5 gebakken ananas

Ik wil het bij kleine porties houden want anders ben ik bang dat de gasten te snel vol zitten.

Materiaal:
57cm MT GBS
47cm original kettle
47cm compact kettle
6 digitale temperatuurmeters
Houtkachel (om snel kolen op te warmen)

Iemand verder nog tips om dit te managen?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
418O2 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:01:
[...]

Heh? Nee hoor. Met een snake retestabiele temperaturen en zeker niet steeds meer kolen aan. Begrijp je insteek wel, maar het is niet mijn ervaring. 12 kooltjes aan is ook ongeveer 12 kooltjes temperatuur gedurende de looptijd van de snake.

• 418O2
UltraSub schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:21:
[...]

Heh? Nee hoor. Met een snake retestabiele temperaturen en zeker niet steeds meer kolen aan. Begrijp je insteek wel, maar het is niet mijn ervaring. 12 kooltjes aan is ook ongeveer 12 kooltjes temperatuur gedurende de looptijd van de snake.
We hebben het over moink balls toch? Dat is 1.5 uur.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:42:
[...]We hebben het over moink balls toch? Dat is 1.5 uur.
Voor moink heb je inderdaad geen snake nodig, daar kan je gewoon de nodige kolen aansteken, en je gang gaan.

Snake is pas interressant bij 3+ uren, en je geen interactie wilt met de temperaturen.

Je moet voor 12 kooltjes, geen snake-body maken van 12 dikte, maar beginnen met 12 kooltjes en een body van 3 of 4 hoogte, en de lengte die je wenst.
Ik gebruik kokosbriketten ( kussentjes ) en steek er 9 aan, en een snake van 3x2x1 pyramidehoogte.
Overlappend met elkaar blijft er elke keer gemiddeld zo'n 10 a 12 op de max temperatuur, en de 'vroege' doven wat uit, en de 'nieuwe' ontsteken langzaam.
Zo loopt het gewoon door met een tijd van 12 / 15u rond de 120c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:37
Tinusvolkel schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:29:
Zoo net een Boston butt van 2.7kg uit de vriezer gehaald, ter voorbereiding voor een family bbq as zondag :9

Echter gaat de Boston butt vrijdag al de BBQ op en deze wil ik dan zondag nog even opwarmen aangezien dit planningstechnisch iets makkelijker is.
De pulled pork wil ik dan gaan gebruiken op een broodje en op een pizza.

W.v.t.t.k.
1. Stokbroodje pulled pork
2. Zalm van de cederhouten plank
3. Mixed grill ga een poging doen alle 3 de stukken vlees tegelijk klaar te hebben:
3.1 Picanha (word ook mijn 1ste keer :) )
3.2 Oerhammetje
3.3 Kipfilet
4 Pizza Pulled Pork
5 gebakken ananas

Ik wil het bij kleine porties houden want anders ben ik bang dat de gasten te snel vol zitten.

Materiaal:
57cm MT GBS
47cm original kettle
47cm compact kettle
6 digitale temperatuurmeters
Houtkachel (om snel kolen op te warmen)

Iemand verder nog tips om dit te managen?
Pulled pork op een turksbrood met coleslaw is nog lekkerder ;)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
418O2 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:42:
[...]

We hebben het over moink balls toch? Dat is 1.5 uur.
Klopt. Maar ik reageerde op je opmerking dat volgens jou bij een snake de temperatuur langzaam zal oplopen. ;)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0GaHXHgH276rEbAj1PaYTEVD/medium.jpg

Vakantie dus de Q gaat aan. Baby backs van de slager. Ontvliest en daarna mosterd erop met de noskos basic rub.

De Q staat aan met standaard fire up briketten (ze moeten op) en rookhout (1 hand pecan en 1 hand whisky) . We gaan voor de gewone 3 2 1 methode. En kijken na 2 uur wat we moeten doen.

Aangezien vrouwlief verkeerd alu folie heeft meegenomen (te dun) gaan we de ribben eens in ee braadslede doen in fase 2.

MOINK ballen, kan je die 48 uur van te voren maken? Zaterdag komt er hulp om te helpen en dan zijn MOINK ballen wel lekker denk ik. Zo ja dan ga ik straks naar de slager voor vlees en de super voor kaas.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 11-08-2016 13:18 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 16:56
Chevy454 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:12:
[afbeelding]

Aangezien vrouwlief verkeerd alu folie heeft meegenomen (te dun) gaan we de ribben eens in ee braadslede doen in fase 2.

Interessant met de braadslede! Wat voor eentje gebruik je? Simpele ikea? Dit ivm met de dikte van het materiaal....

ehhhh..HOI

• Chevy454
  • Niet online
krizzziz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:29:
Interessant met de braadslede! Wat voor eentje gebruik je? Simpele ikea? Dit ivm met de dikte van het materiaal....
De grootste van de ikea. De ikea is toch bbq hardware speciaalzaak? :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FreshMaker
  • Niet online

MOINK ballen, kan je die 48 uur van te voren maken? Zaterdag komt er hulp om te helpen en dan zijn MOINK ballen wel lekker denk ik. Zo ja dan ga ik straks naar de slager voor vlees en de super voor kaas.
2x folie kan ook ;)
( en voor dik folie vooral OF de lidl in de gaten houden, OF aluminiumfolie.nl )

Moink kan je prima vooraf bereiden, je kan ze dan of even in de oven opwarmen, of in de bbq, met wat extra glaze.

( magnetron kan ook, maar persoonlijk ben ik daar niet zo'n voorstander van .. )

• Chevy454
  • Niet online
Ik ben geen superman maar ik ben vrij zeker dat ik door deze low budget folie kan kijken. Denk dat je met 3 keer het misschien red. Echt slechte kwaliteit.
Moink kan je prima vooraf bereiden, je kan ze dan of even in de oven opwarmen, of in de bbq, met wat extra glaze.
Ik bedoelde de ballen 2 dagen van te voren draaien en dan 2 dagen in de koelkast.

En als we bijna klaar zijn de Q aansteken en genieten van de heerlijke geur van het rookhout.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 11-08-2016 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:29
Chevy454 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

Ik ben geen superman maar ik ben vrij zeker dat ik door deze low budget folie kan kijken. Denk dat je met 3 keer het misschien red. Echt slechte kwaliteit.
Je vrouw weet het verschil niet tussen plastic folie en aluminiumfolie? :+ :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• FreshMaker
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

[...]

Ik bedoelde de ballen 2 dagen van te voren draaien en dan 2 dagen in de koelkast.

En als we bijna klaar zijn de Q aansteken en genieten van de heerlijke geur van het rookhout.
Als de kwaliteit van het vlees goed is, moet dat prima lukken, gehakt is dan wel kwetsbaar, maar gekoeld bewaard hou je dat best een dag of 4 goed.
Stiekem is het ook beter, kunnen de smaken wat integreren ..

* FreshMaker heeft 2,5k spek in het nitrietzout liggen .... a.s woensdag bacon maken ...

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 11-08-2016 13:54 ]

• Chevy454
  • Niet online
martinusz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:49:
Je vrouw weet het verschil niet tussen plastic folie en aluminiumfolie? :+ :+
Ken jij het verschil tussen een theezakje en een condoom :+

• FreshMaker
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:52:
[...]

Ken jij het verschil tussen een theezakje en een condoom :+
Kent de homofiele glaszetter het verschil tussen vaseline en stopverf ?

• Chevy454
  • Niet online
Zo, moink ballen gedraaid. Heb er 32 uitgekregen. Maar Mrs Chevy454 wilt ze uit veiligheid invriezen...

In elk geval zijn de ribben nu in de braadslede met de holle kant naar onderen... Oeps... Het zal wel goedkomen...

Over een klein uurtje eruit halen en kijken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 10:32

HellBeast

Oh My GoT!

Vandaag voor het eerst bavette gemaakt. Bij de keurslager een halve kilo gehaald. Het is een mooi stukje vlees.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mZUXzA1.jpg

Daarna de bavette met BBQ rub ingesmeerd en twee uurtjes in de koelkast gelegd. Een uurtje voor het grillen heb ik hem uit de koelkast gehaald om op kamertemperatuur te komen.
De kamado tot 250c opgestookt en de bavette na 1,5 minuut een paar keer omgedraaid. Mijn vrouw had doorgegeven dat ze hem rosé wilde hebben. Ze is zo iemand die het liefst een hap uit een levende koe neemt. Medium en doorbakken vindt ze niet lekker. De bavette was vrij dik, dus ik hem hem op alle kanten 2,5 keer omgedraaid. dus zo'n 7,5 minuut gegrilld. Daarna 8 minuten in de alu-folie.

Dit was het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pdB1akA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9yhke8u.jpg

Beetje sla en pommes duchesse erbij en een heerlijke maaltijd gehad. Volgende keer probeer ik hem zonder rub en alleen met peper en zout.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N5yv8Up.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 11-08-2016 19:23 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

• Chevy454
  • Niet online
Chevy454 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:26:
In elk geval zijn de ribben nu in de braadslede met de holle kant naar onderen... Oeps... Het zal wel goedkomen...

Over een klein uurtje eruit halen en kijken..
Niet meer in de braadslede. Het werd niet gaar zoals de vorige keren. Volgende keer gewoon strak in het folie. En cayennepeper is pikant! Volgende keer minder ondanks dat ik de rub heb geproeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Voor diegene die nog een Fireking willen kopen, bij ibood is er nu 1 in de aanbieding voor 449,95.

Trouwens ook nog een Campinggaz 3 buitenkeuken daar te koop.

Je merkt overigens wel dat het BBQ populairder wordt, heel veel winkels bieden wel iets wat met BBQ te maken heeft aan. Binnenkort nog eens langs de Action, kijken of ze daar nog 'IKEA'-achtige pareltjes verstopt hebben voor weinig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:21
martinusz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:23:
Binnenkort nog eens langs de Action, kijken of ze daar nog 'IKEA'-achtige pareltjes verstopt hebben voor weinig :+
Ik heb mij in de action een briketten starter en z'n bbq pan (met gaatjes) gehaald.

Ik zou er niet de houtskool kopen: echte brokkeljon en er zat zelfs plastic tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:43
Vertor schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:38:
[...]

Ik heb mij in de action een briketten starter en z'n bbq pan (met gaatjes) gehaald.

Ik zou er niet de houtskool kopen: echte brokkeljon en er zat zelfs plastic tussen.
Dat is voor het extra aroma en rook! Snap dat nou ;)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
martinusz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:23:
Je merkt overigens wel dat het BBQ populairder wordt, heel veel winkels bieden wel iets wat met BBQ te maken heeft aan. Binnenkort nog eens langs de Action, kijken of ze daar nog 'IKEA'-achtige pareltjes verstopt hebben voor weinig :+
Vergeet Xenos niet, ze hebben daar de BBQ-Bible ( in het Nederlands ) van Stephen Raichlen, een super kookboek en methode's

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 12-08-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FreshMaker schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:13:
[...]

Vergeet Xenos niet, ze hebben daar de BBQ-Bible ( in het Nederlands ) van Stephen Raichlen, een super kookboek en methode's
Ah leuk :) heb onlangs het boek van Jan Braai gekregen, daar wil ik eerst eens dingen uit gaan proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FreshMaker schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:13:
[...]

Dat lijkt wel een dunne versie van de Barbecue-Bible

https://www.amazon.co.uk/...words=BBQ+Steven+Raichlen

Ik heb dit book en het is een fantastisch kookboek met veel achtergrond info, goede recepten, voor vlees maar ook vis, salades, rubs etc..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 22:39
[afbeelding]

Vakantie dus de Q gaat aan. Baby backs van de slager. Ontvliest en daarna mosterd erop met de noskos basic rub.

De Q staat aan met standaard fire up briketten (ze moeten op) en rookhout (1 hand pecan en 1 hand whisky) . We gaan voor de gewone 3 2 1 methode. En kijken na 2 uur wat we moeten doen.

ik heb het de laatste keer gedaan zonder in te pakken, en dat beviel beter dan in pakken.
5 uur straight op 110/1120 graden. Laatste 2 uur regelmatig insmeren en met een planten spuit appelsap/whiskey er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:52:
[...]

Dat lijkt wel een dunne versie van de Barbecue-Bible

https://www.amazon.co.uk/...words=BBQ+Steven+Raichlen

Ik heb dit book en het is een fantastisch kookboek met veel achtergrond info, goede recepten, voor vlees maar ook vis, salades, rubs etc..
Zal straks eens opmeten, maar mijn versie is zo ongeveer 4cm dik, maar kan idd een verkorte versie zijn natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FreshMaker schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:55:
[...]

Zal straks eens opmeten, maar mijn versie is zo ongeveer 4cm dik, maar kan idd een verkorte versie zijn natuurlijk ;)
"ruim 100 recepten" vs " more than 500 of the very best barbecue recipes" doet me er wel aan denken.. maar 4cm dik is toch behoorlijk wat.. de bible is iets van 5cm dik.. maar misschien dunnere pagina's?

iig zullen beide boeken een aanrader zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
The Fatal schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:54:
ik heb het de laatste keer gedaan zonder in te pakken, en dat beviel beter dan in pakken.
5 uur straight op 110/1120 graden. Laatste 2 uur regelmatig insmeren en met een planten spuit appelsap/whiskey er overheen.
Hmm, dat gaan we een keer doen dan. Waarschijnlijk volgende week haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:16
Vorig weekend weer heerlijk gegeten van de Go Anywhere. Deze keel met briketjes van de Lidl. Die deden het prima en pasten er ook goed in.

Overigens niet zo uitgebreid en luxe zoals hier een hoop doen, maar gewoon met vlees van de slager, hamburgertje, kippetje, worstjes etc dat soort dingen. Prima te eten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Beetje gaat testen met temperaturen op de Weber WGA Gas:
Getest met een Ikea Fantast in een aardappel...

Met deksel erop op rooster:
Klein vermogen: 200 graden
Groot vermogen: 250 (+?) graden

Met deksel erop op in een alu bakje:
Klein vermogen: 170 graden
Groot vermogen: 225 graden

Zonder deksel erop in op een alu bakje:
Groot vermogen: 70 graden

Zonder deksel erop op rooster:
Klein vermogen: 105-115 graden
Groot vermogen: 160 graden

Zonder deksel ook afhankelijk van wind etc. natuurlijk.
Dit wordt dus lastig een gerecht bereiden op een wat rustigere manier, lijkt alleen maar grillen te worden,
Iemand nog tips? (voor de WGA ;), ja ik heb ook kolen BBQ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 10:32

HellBeast

Oh My GoT!

Iemand deze al gezien? Zit te denken om hem aan te schaffen als tweede backup kamado. Wel een superprijs.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13892209_1207143856003167_4182076548489761296_n.jpg?oh=9e01bfb0856dff3efd5aa9392208f5fc&oe=585A777D

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 23:15
Idd gezien bij de xenos. Ziet er leuk uit idd :)

Ik ben alvast even proefdraaien voor morgen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MAp2Uv8IXjLfwC5XMjZFue6i/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008

arie_papa

Running on Ubuntu

Morgen staat er ook weer wat grillwerk op de planning. Vandaag een nieuwe deksel voor mijn Weber ontvangen onder garantie, dus die moet wel even ingewijd worden :)

Voor de mensen die richting DE wonen, ik zag dat vanaf de 15e "Schweine-Bauch mit Knochen" voor 3,49 de kilo bij de Rewe eruit gaan. Denk dat ik volgende week maar eens langstuf om eens wat spare ribs te maken :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
HellBeast schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:40:
Iemand deze al gezien? Zit te denken om hem aan te schaffen als tweede backup kamado. Wel een superprijs.

[afbeelding]
Laatst zien staan inderdaad. De gene die ik gad gezien was keramiek maar 1 a 1,5 cm dik. Dat vond ik maar dun. Bij de Makro stond we vorige week ook 1 voor ongeveer 150€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Raymond schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:49:
Idd gezien bij de xenos. Ziet er leuk uit idd :)

Ik ben alvast even proefdraaien voor morgen :)

[afbeelding]
Je temp meter lijkt zo maar koud aan te geven of heel warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 22:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[afbeelding]
ook wel erg klein, werkbaar rooster is 27cm diameter ofzo? Ik vind dat wel aan de kleine kant, ook om hem temperatuur stabiel te krijgen denk ik? Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met zo'n klein eitje.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 21:09
Na mijn eerste spareribs ervaringen (hartelijk dank voor jullie feedback) heb ik nog wel één vraag.

De spareribs waren de eerste keer een beetje droog. Na jullie feedback kom ik tot twee verschillende conclusies:

1. mijn spareribs waren te dun en de 3-1-1 methode was overkill en ze kunnen er korter op

Of

2. Ik ben te laat met het spuiten van appelsap geweest in de eerste drie uur. Ik ben namelijk na 2 1/2 uur pas begonnen met het spuiten van appelsap.

Morgen wil ik wederom spareribs gaan maken en ik hoop ze deze keer niet te droog te krijgen. Weet iemand welke van de twee punten ik hierbij kan verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
The Fatal schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:00:
[...]

Je temp meter lijkt zo maar koud aan te geven of heel warm
Koud, hij was nog maar net aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
grote_oever schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:41:
1. mijn spareribs waren te dun en de 3-1-1 methode was overkill en ze kunnen er korter op

Of

2. Ik ben te laat met het spuiten van appelsap geweest in de eerste drie uur. Ik ben namelijk na 2 1/2 uur pas begonnen met het spuiten van appelsap.
Eerst 2 uur normaal en dan langer in folie met meer vocht? Ik heb deze week ook 321 gedaan en toch waren de ribben niet geweldig goed. Hangt af van de rib af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

[afbeelding]
Ik zag iets vergelijkbaars bij de Praxis ook al staan. Echt groot zijn ze niet?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
En dan zit je al vanaf vanmorgen 9 uur te bbqen :)

In mijn 1ste Pulled pork avontuurtje heb ik al veel geleerd:

2.7kg is niet in 2 dagen ontdooit in de koelkast, dus hij ging er vanmorgen rond het 0 punt op.....

Blijf bij de les.... De bbq is 2 keer te ver afkoeld aangezien ik thuis nog aan het klussen was.

En in de folie gaf hij netjes 85 graden aan maar toen ik hem erna weer oplegde gaven beide probes (2 voor de zekerheid) weer iets meer als 70 graden aan, maar hoe kan dit?

Ik zit op dit moment weer op 80 graden dus nog even geduld.

9:30
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yUKLpLb.jpg
21:00
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OiMw0Jh.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Tinusvolkel op 12-08-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je zit nu met de hele familie rond de bbq te wachten tot ie gaar is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Tinusvolkel schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:49:

En in de folie gaf hij netjes 85 graden aan maar toen ik hem erna weer oplegde gaven beide probes (2 voor de zekerheid) weer iets meer als 70 graden aan, maar hoe kan dit?

[afbeelding]
[afbeelding]
Op de eerste foto zie ik de thermometerprobe er veel te ondiep in zitten en te dicht aan de buitenkant. Als je die fout ook hebt gemaakt toen hij in de folie zat dan verklaart dat het temperatuurverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Nee nee, is voor zondag.
Ga het dan opwarmen voor de rest van de family :)

Ps:
00:30
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k9eGosN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zvVXwDc.jpg

En nu een half uur laten rusten...

Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:42:
[...]

Op de eerste foto zie ik de thermometerprobe er veel te ondiep in zitten en te dicht aan de buitenkant. Als je die fout ook hebt gemaakt toen hij in de folie zat dan verklaart dat het temperatuurverschil.
Zou idd goed kunnen..... Achja maar nu is hij 88 graden :9

[ Voor 46% gewijzigd door Tinusvolkel op 13-08-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:49:

In mijn 1ste Pulled pork avontuurtje heb ik al veel geleerd:

2.7kg is niet in 2 dagen ontdooit in de koelkast, dus hij ging er vanmorgen rond het 0 punt op.....

Blijf bij de les.... De bbq is 2 keer te ver afkoeld aangezien ik thuis nog aan het klussen was.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb een Maverick en een fantast maar de satéprikker test is voor mij doorslaggevend (je moet nul weerstand voelen als je de prikker in het vlees steekt).
Heb bijna elke keer dat de temp van de probe zegt dat het goed is, maar als ik met een satéprikker het stuk vlees afga zitten er nog harde stuken in.
Dan gaat gewoon het deksel erop en wachten we nog even

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
koesie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:49:
[...]

Ik heb een Maverick en een fantast maar de satéprikker test is voor mij doorslaggevend (je moet nul weerstand voelen als je de prikker in het vlees steekt).
Heb bijna elke keer dat de temp van de probe zegt dat het goed is, maar als ik met een satéprikker het stuk vlees afga zitten er nog harde stuken in.
Dan gaat gewoon het deksel erop en wachten we nog even
Er zaten tot zover ik gezien heb niet heel veel harde stukken in.
Maar dat pullen is nog best wel wat werk :) het ging vrij makkelijk maar is toch even werk...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z1diP04.jpg

En hij is heerlijk :9 en super mals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

grote_oever schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:41:
Na mijn eerste spareribs ervaringen (hartelijk dank voor jullie feedback) heb ik nog wel één vraag.

De spareribs waren de eerste keer een beetje droog. Na jullie feedback kom ik tot twee verschillende conclusies:

Of

Morgen wil ik wederom spareribs gaan maken en ik hoop ze deze keer niet te droog te krijgen. Weet iemand welke van de twee punten ik hierbij kan verbeteren?
De eerste keer dat ik spare ribs maakte, deed ik dat volgens het recept van Meathead/Amazing Ribs. Daarin gebruikt hij geen folie én geen appelsap. Ik kan je vertellen, die spare ribs waren echt niet droog. Sindsdien wel geexperimenteerd. Mijn conclusie is dat ik alu-folie niet gebruik voor ribs, het levert vrijwel niets op. Eventueel wel voor pulled pork, om hem door de stall heen te krijgen. Ik gebruik wel een spray, mengsel in gelijke delen van appelsap, appelciderazijn en Jack Daniels. Elk half uur erop.

Mijn advies zou zijn: begin simpel. Dus geen 3-2-1-methode of zo. Gewoon eerst een keer die dingen rustig garen. Zorg dat je ze eraf haalt als ze beginnen te breken. Van daaruit kan je dan je methode gaan verbeteren.

Wil je toch kijken naar de Texas Crutch, lees dan ook even dit artikel. Daarin wordt getest wat wel en niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag voor de tweede keer MOiNK ballen gemaakt.

De eerste keer was afgelopen donderdag. Door de drukte was deze matig gelukt. Dat krijg je nu eenmaal als je vergeet BBQ saus erop te smeren op het einde.

Dus vandaag de herkansing. Het was veel meer in balans qua smaak maar na het lezen van het recept gezien dat we de melk zijn vergeten. Niet zo handig dan...
Verder hebben we gemerkt dat we beter de zwoerd van het ontbijtspek snijden.

Aangezien dat we nog 16 ballen zonder melk in de vriezer hebben liggen is de ruimte tot verbetering vrij groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand wel eens aan een USB endoscoop gedacht? Makkelijke manier om door de ventatiegaten in de barbecue te kijken om te controleren of alles goed gaat.
Vraag me alleen af of ze tegen die hitte kunnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Tsurany schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:31:
Iemand wel eens aan een USB endoscoop gedacht? Makkelijke manier om door de ventatiegaten in de barbecue te kijken om te controleren of alles goed gaat.
Het beeld van die dingen is ook echt niet scherp, plus het is rokerig onder de deksel...ik verwacht dat je weinig ervan ziet en dat je al helemaal niet kan inschatten hoe je vlees er aan toe is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

^^ dat. Ik heb zo'n ding (van Voltcraft) en de beeldkwaliteit zonder rook is al "mwah". Ik ga hem zeker niet in mijn Q's steken vanwege de temperatuur.

(en: "If you're looking, you ain't cooking")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Waarom zou je moeilijk doen als je ook eens in de zoveel tijd de deksel op kan tillen?
Naast de genoemde bezwaren is het ook simpelweg niet nodig om zo'n weg te bewandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Makkelijke manier om door de ventatiegaten in de barbecue te kijken om te controleren of alles goed gaat.
Waarom zou men dat nodig hebben? Het is toch vooral low and slow? Dus met dat slow heb je meer als genoeg tijd om even het deksel te lichten en te kijken?

Een klein hongertje dus dat restant MOiNK ballen ging er super lekker in. Je vergat instant de rugpijn ervan :P

Nu staat zalm op cedar hout op de Q. 2kg briketten aangestoken en gaan! Zalige geur! En nu heb ik enkel nog maar kokosbriketten in stock! Eindelijk van die hoeveelheid verlost. Ongelofelijk hoeveel daarvan af kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 06:06
Morgen ook maar eens aan de MOINK ballen gaan wagen. Op zich geen rocket science qua bereiden dus verwacht wel een goed resultaat. Was alleen beetje jammer toen in in de super liep dat ze daar gewoon geen knoflook meer hadden. Toen maar even speciaal daarvoor nog langs een 2e super gegaan

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vond het wel een goede reden om een leuke gadget te kopen. Maar als de kwaliteit niet top is doen we het maar niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Weet iemand waar je redelijk goedkoop een high temperature dome thermometer kan scoren? Ik heb namelijk een extra deksel waar ik een gleuf in wil vrezen om als pizzadome te gebruiken. Het handvat kan ik wel overzetten van een simpele Action vuurstarter, maar thermometers die hoge temperaturen aankunnen ben ik met mijn googleskills hier in NL nog niet tegengekomen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik zoek wel even verder op aliexpres :)
Inderdaad wel wat ik bedoel, maar hopelijk dan meer richting ~10 euro.

Bedankt voor het meezoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:45
Als de normale, simpele al rond/meer dan de €10,- liggen dan ben ik bang dat je geen hogere high/end gaat vinden voor dat bedrag.
Maar succes op Aliexpress!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

arie_papa schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:10:
Ik zoek wel even verder op aliexpres :)
Inderdaad wel wat ik bedoel, maar hopelijk dan meer richting ~10 euro.

Bedankt voor het meezoeken :)
Ze hebben bij vuur en rook wel redelijk wat keuze, ook voor schappelijke prijzen. Maar voor een tientje zie ik ze daar ook niet.

[ Voor 37% gewijzigd door urf op 14-08-2016 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
mr_obb schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 06:53:
[...]

De eerste keer dat ik spare ribs maakte, deed ik dat volgens het recept van Meathead/Amazing Ribs. Daarin gebruikt hij geen folie én geen appelsap. Ik kan je vertellen, die spare ribs waren echt niet droog. Sindsdien wel geexperimenteerd. Mijn conclusie is dat ik alu-folie niet gebruik voor ribs, het levert vrijwel niets op. Eventueel wel voor pulled pork, om hem door de stall heen te krijgen. Ik gebruik wel een spray, mengsel in gelijke delen van appelsap, appelciderazijn en Jack Daniels. Elk half uur erop.

Mijn advies zou zijn: begin simpel. Dus geen 3-2-1-methode of zo. Gewoon eerst een keer die dingen rustig garen. Zorg dat je ze eraf haalt als ze beginnen te breken. Van daaruit kan je dan je methode gaan verbeteren.

Wil je toch kijken naar de Texas Crutch, lees dan ook even dit artikel. Daarin wordt getest wat wel en niet werkt.
Geen idee wat ik laatst fout heb gedaan. Gisteren wederom geprobeerd en dit keer waren ze een stuk beter. Maar bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

urf schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 05:32:
[...]

Ze hebben bij vuur en rook wel redelijk wat keuze, ook voor schappelijke prijzen. Maar voor een tientje zie ik ze daar ook niet.
Bedankt, maar ik bedoelde echt een thermometer voor in de deksel zelf.

Zoiets als dit dus.
Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1oxIAJpXXXXc6XpXXq6xXFXXXY/High-Quality-50-500-Degree-Roast-Barbecue-BBQ-Smoker-Grill-Thermometer-Temp-Gauge-New-Arrival.jpg_220x220.jpg

Ik denk dat ik deze maar ga bestellen en even flink geduld moet hebben :)

overigens staan die thermometers die jij linkt ook nog op de planning, al denk ik dat ik met een Ikea modelletje ga beginnen

Edit:
En inmiddels besteld. 3,39 incl verzenden d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door arie_papa op 14-08-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren voor 60 man quick and dirty staan grillen. Er was vlees besteld bij aalvink, maar dat was deze keer niet helemaal een succes.
De Boston butt was prima, maar er was er 1 geleverd ipv de bestelde 2.
Bbq worsten waren prima, maar de hamburgers leken wel processed ofzo. Leek in de verste verte niet op puur gehakt. Beetje licht bruine schijf, a la de Mora diepvriesburgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Aalvink? Was dat dan opgehaald? Tussen 1 en 14 aug. werd er niks verzonden namelijk wegens vakantie.

En wat zeiden ze toen je ze belde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was vorige week al bezorgd, vlak voor de vakantie. Gisteren pas gebakken, dus bellen was even lastig. Als ik op de foto van de burgers kijk staat daar toch een mooie rode burger op.

Afgaande op de plaatjes van het Vega pakket leken ze meer op de vegaburger dan op de hamburger :(

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 14-08-2016 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je had gewoon kunnen bellen. Ze deden alleen geen markt en leveringen.

Als het vorige week al bezorgd is, lijkt mij stug trouwens want dat moet minstens 2 weken geleden zijn, waarom is er toen niet gebeld dan? Je kijkt zo'n bestelling toch na?

Als er te weinig is geleverd dan is dat niet goed natuurlijk maar dat had gewoon opgevangen kunnen worden. Vers vlees, en dus hamburgers, verkleuren. Dat gaat oxideren. Met supermarktvlees gebeurt dat niet omdat dat volgepropt word met kleurstoffen en anti-oxidanten zodat het die mooie rode kleur behoud.

Nu heb ik geen idee hoe het spul bij jullie behandeld is maar als je die burgers dus niet direct invriest of te lang in de koeling hebt liggen dan verkleurt het grijs. Wellicht dat dat bij jullie is gebeurt. Ik kan mij niet voorstellen dat Aalvink gegaarde burgers opstuurd als je verse hebt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 20:32
Ik heb hier(?) wel eens gelezen dat specifieke alu bakjes precies in een WGA pasten. Weet iemand zo welke dat zijn / waar ik die moet halen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
coelho schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:15:
Ik heb hier(?) wel eens gelezen dat specifieke alu bakjes precies in een WGA pasten. Weet iemand zo welke dat zijn / waar ik die moet halen?
Specifiek klinkt altijd duur. Wat is er mis met de bakjes van de action? Kost volgens mij 60 cent..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De Ikea braadslee? Past vaak prima, rest even met alu folie afdekken. Dan hoef je niet elke keer van die wegwerp bakken te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 93986 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:02:
Je had gewoon kunnen bellen. Ze deden alleen geen markt en leveringen.

Als het vorige week al bezorgd is, lijkt mij stug trouwens want dat moet minstens 2 weken geleden zijn, waarom is er toen niet gebeld dan? Je kijkt zo'n bestelling toch na?

Als er te weinig is geleverd dan is dat niet goed natuurlijk maar dat had gewoon opgevangen kunnen worden. Vers vlees, en dus hamburgers, verkleuren. Dat gaat oxideren. Met supermarktvlees gebeurt dat niet omdat dat volgepropt word met kleurstoffen en anti-oxidanten zodat het die mooie rode kleur behoud.

Nu heb ik geen idee hoe het spul bij jullie behandeld is maar als je die burgers dus niet direct invriest of te lang in de koeling hebt liggen dan verkleurt het grijs. Wellicht dat dat bij jullie is gebeurt. Ik kan mij niet voorstellen dat Aalvink gegaarde burgers opstuurd als je verse hebt besteld.
*knip*

Het vlees was door mijn schoonouders besteld, en -zonder er goed naar te kijken- gelijk in de vriezer gegooid. Dus ja, dat had handiger gekund. Er is nog ff snel een varkensschouder geregeld, dus er was genoeg.

Laat onverlet dat het wat mij betreft geen goede ervaring was.

[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 15-08-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker niet.

Maar wel redelijk wat ervaring met Aalvink. Ook dat zaken weleens niet goed gaan maar dat werd altijd naar tevredenheid opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afgelopen tijd heb ik ook een bbq tafel gemaakt. Hier nog mooi in de olie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Cwhh8pRhvD2terQEBeAtbsv3/full.jpg

En hier met de accesoires eraan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZXfCqdHbUffzPUd7HMGiWbzm/full.jpg

Dit weekend natuurlijk goed gebruikt. En voor het eerst de snake methode gedaan. Duurde even voordat de temperatuur de 100 graden bereikte, maar daarna zonder problemen een constante temperatuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hde7Oy7vMGV3ccWlb7TQWBN3/full.jpg

Voor het eerst (babyback)ribs erop gedaan. Gewoon met een simpele dryrub.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8Uy9nNo2TFABBW8wzIORr3W2/full.jpg

Maar ze waren heerlijk. Het vlees viel nog niet van het bot af, maar had ze iets te vroeg eraf gehaald. Had geen geduld meer :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yR7zUGol2s9I6sRVtKX1SB4r/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

*knip*

Het vlees was door mijn schoonouders besteld, en -zonder er goed naar te kijken- gelijk in de vriezer gegooid. Dus ja, dat had handiger gekund. Er is nog ff snel een varkensschouder geregeld, dus er was genoeg.

Laat onverlet dat het wat mij betreft geen goede ervaring was.
*knip* Een TR werkt beter.

Je geeft zelfs aan dat de bestelling ZONDER na te kijken is weggelegd, dus als er al een fout gemaakt is bij de leverancier, wat kan gebeuren, heb je als consument evengoed de verplichting om het na te kijken.
Als je dan weken / dagen later gaat controleren, tja ....
Zeker als het zo "belangrijk" is, dan wil je het als organisatie toch allemaal kloppend hebben.

Het is een slechte ervaring dat klopt, maar wel één waar je dan zelf ook debet aan bent.
Ik heb al jaren ervaring met Aalvink en B&S en beiden laten wel eens een steekje vallen, het zijn relatief kleine bedrijfjes, waar gewoon mensen werken.
Ze zijn bereikbaar onder normale vaste nummers, email en zelfs de social media, en in tegenstelling tot Gamma, de NS en andere groten, bedrijven zitten ze niet hele dagen achter de PC om imagoschade te beperken, maar werken ze in een 'echte' winkel, met 'echte' klanten die ze tevreden willen houden.

Neem contact op met ze, en doe dat ( bij voorkeur direct ) en het wordt opgelost.

*knip*

[ Voor 10% gewijzigd door naitsoezn op 15-08-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wow. Just wow.

Mikey: Maar voor je roept dat het een onprettige ervaring was, Neem even contact met ze op. De meeste bedrijven lossen het wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 21:33
418O2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:43:
Wow. Just wow.

Mikey: Maar voor je roept dat het een onprettige ervaring was, Neem even contact met ze op. De meeste bedrijven lossen het wel op
Inderdaad ook wel eens wat gehad met een levering maar gewoon netjes opgelost na contact opnemen.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

in de categorie koken op open vuur:
Diner:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13935136_10157325990435088_5832412833211134453_n.jpg?oh=91cfb0eef4e7548882bf301c662ff4ea&oe=581A2873

Ontbijt:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14045874_10157325990175088_4591955597580330731_n.jpg?oh=889b919fc805363bab7352618031e45d&oe=584AC3F0

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13925915_10157325990420088_7658476251914746734_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@hierboven; snap echt niet waar de publieke verontwaardiging vandaan komt.

Ja, het kwam allemaal een beetje onhandig uit met de aanname, planning e.d. De niet geleverde schouder had ik gelijk gezien. De hamburgers was me bij aanname waarschijnlijk ook nieteens opgevallen.
Mijn schoonouders hebben inmiddels contact, maar na de bbq is het wat lastig me de hamburgers e.d.

Dat gezegd hebbende, ik blijf erbij dat het geen vertrouwen wekt. Dit soort spul moet gewoon 100% goed gaan. Had alles afgelopen vrijdag geleverd geweest, hadden we gewoon probleem gehad met de bbq. We hebben het hier niet over een scheerapparaat oid wat makkelijk omgeruild kan worden.
Mijn conclusie is dus dat je ruim van tevoren moet laten leveren en heel goed moet controleren. Dat vind ik gewoon een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De publieke verontwaardiging is te danken aan de opmerkingen die je strooit, dat kan je verwachten.
Ik heb begrip voor jouw ervaring, en de mening daarover, maar je kan dan ook een tegenovergestelde ervaring verwachten.
Accepteer dat dan ook gewoon.

De genoemde shops zijn geen grootmachten op het internet, zoals bol.com en amazon, die voor, tussen en nacontroles hebben, met duur personeel.
Het zijn slagers die een service verlenen door hun product te verzenden naar klanten.

Als ik een bbq organiseer, dan zorg ik dat ik het minimaal 2 weken van te voren in huis heb ( wat jij ook gedaan hebt ) maar bij aankomst controleer ik de bestelling, zeker met een evenement, waar ik niet voor vrouw en kinderen hoef te koken, maar meerdere personen.
Dan wil ik niet eens een verrassing, dan wil ik zekerheid.
Op zulke dagen doe ik niet eens een 'nieuw' receptuur, maar gebruik ik beproefde technieken die ik geoefend heb, niets zo vervelend om met je grote mond iets aan te kondigen, en op de dag van uitvoering alsnog voor paal te staan.

Pulled Pork kan prima dagen eerder gemaakt worden, ribs kan je zelfs daags van te voren prepareren, zodat je alleen het laatste uur nog maar hoeft af te garen, en te lakken voor de 'show'
Kip ( bouten / wings ) voorbereiding, en alleen afmaken voor de warmte en wederom 'show'
een aluminium bakje met kiplollies kan je klaarmaken, in de vriezer zetten, en eenmaal ontdooit in een kwartiertje van een prachtige glanzende laklaag voorzien.

Burgers, spek en ander "filet" spul moet je á la minute maken, te kwetsbaar om voor te bereiden.
Maar na aanschaf van verse burgers zijn die nog weken, zoniet maanden houdbaar in de vriezer, zeker bij Aalvink, die ze diepgekoeld aanlevert, maar niet bevroren, zodat ze direct naar de vriezer mogen.

Een "grote" BBQ is ook planning, grote mooie stukken hebben tijd, aandacht en liefde nodig.

Spontaan kan ook, ik kom uit de (laatste) nachtdienst, heb 4uurtjes geslapen en in de keuken lagen al wings, legs en 2 zalmfilets klaar, net als twee porties PP van 2 weken geleden
De vrouw vond het een prima idee om vandaag de BBQ aan te steken .... ze baalde alleen dat de ribs niet ontdooit konden worden vóór 18u vandaag ;)
Stiekem zou ze nog naar de forellenvijver fietsen, om te proberen om een paar verse forellen te vangen, iets wat we zaterdag in de schoot kregen van een vriend van ons ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag ging vrouw lief mee naar de Makro. Het eerste wat ze zei was: "we hebben een grotere diepvries nodig" .

Nu maar even een picanha gescoord van 1,2kg voor vrijdag. Of als we het niet redden voor morgen :p

Procureur kon niet mee, de vriezer zit vol.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 15-08-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Chevy454 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:33:
Vandaag ging vrouw lief mee naar de Makro. Het eerste wat ze zei was: "we hebben een grotere diepvries nodig" .

Nu maar even een picanha gescoord van 1,2kg voor vrijdag. Of als we het niet redden voor morgen :p

Procureur kon niet mee, de vriezer zit vol.
Ik heb net een huis gekocht en we laten o.a. een nieuwe keuken plaatsen.
Dit wordt de vriezer:
https://www.123apparatuur...-AEG-vrieskast/item/42299
en dit de koelkast:
https://www.123apparatuur...1-AEG-koelkast/item/38419

Precies om de reden die jij al zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
FreshMaker schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:41:

Stiekem zou ze nog naar de forellenvijver fietsen, om te proberen om een paar verse forellen te vangen, iets wat we zaterdag in de schoot kregen van een vriend van ons ..
Zo, dat heb ik 1x gegeten. Wat goor was dat. Smaakte vooral naar zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bedoel je forel in het algemeen, of forellen uit een forellenvijver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gister mijn cold smoke generator in de WGA gezet. Heb nog even een creme brulee-brandertje gescoord, scheelt gepruts, en een spatscherm gesloopt (werd niet gebruikt) om het eerste testonderwerp aka zout over te verspreiden. In de vroege middag aangeslingerd, in de avond nog even wat nootjes bij gelegd en zout omgeschud, kijken of die nootjes met een paar uurtjes alsnog goed te eten zijn. De hele boel moet nog minimaal tot laat vanavond blijven liggen om de extreme rooksmaak (asbak uitlebberen las ik :P ) wat te normaliseren. Maar het is doodsimpel maar verdorie wat ruikt het toch lekker (kreeg 1 kg beukmeel erbij). Lekker een beetje experimenteren met verschillende dingetjes de komende tijd, vakantie komt eraan :)

Valt me wel op dat bij de ProQ het deksel wat beroerd op (iig de onderste bak van de q) past, zit een heel erg duidelijke spleet in, ook bij het vastsnoeren via de 2 klemmetjes. Even zien of dat ook bij de andere modules zo is en anders even een berichtje richting B&S gooien of het kwaad kan. De briketten doven wel netjes zover ik kan zien, dus het is niet zo erg als bij mijn oude bbq ;) Volgens mij blijf je dat toch houden door warm worden en weer afkoelen, toevallig iemand idem euvel bij zijn/haar bbq?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Voor de mensen waar een Aveve in de buurt is..
Hier bij de Aveve (kerkrade) Weber BBQ's afgeprijst tot 60%.
Weber Original Kettle Premium 67 cm van 449 voor 200 euro.
En nog veel meer aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

alki schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:53:
Voor de mensen waar een Aveve in de buurt is..
Hier bij de Aveve (kerkrade) Weber BBQ's afgeprijst tot 60%.
Weber Original Kettle Premium 67 cm van 449 voor 200 euro.
En nog veel meer aanbiedingen
Dat is zeker niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Raymond schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:39:
Bedoel je forel in het algemeen, of forellen uit een forellenvijver?
Uit een vijver. Daar leven ze vaak op een zandbodem ipv stenen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Zeker niet nergens onder de 400 te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, het ging me er meer om dat ik niet blij was met het geleverde, en dat daar vervolgens nogal kritische noten op kwamen. Natuurlijk is het vlees niet op de vensterbank neergelegd tussen levering en klaarmaken, en ik denk dat iedereen het verschil hier wel ziet tussen een bruin geworden verse hamburger en een processed burger.
Again; los van de oplossing mag het wat mij betreft niet gebeuren. En misschien liggen mijn verwachtingen te hoog. Als dat risico genomen moet worden, is het wellicht geen goede oplossing voor mij om vlees online te bestellen.

Ik heb er - wellicht onterecht- wat moeite mee om mooi vlees in te vriezen alvorens klaar te maken. Liever levering op donderdag/vrijdag en bereiding op zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus je wilt een bestelproces waarbij absoluut geen fouten gemaakt kunnen worden? Ga dan lekker naar de winkel, kan je precies zien wat de slager in je tasje stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:45
Uiteraard snap ik het verschil tussen bruin en rood vlees/burgers.
Rood gehakt burgers/tartaar uit de winkel spreekt voor zich, maar de burgers die ik online koop (of zelfs de Wagyu bv van de Lidl) die zijn toch wel allen bruinig hoor?
Ja, die zijn 'processed' en er zit al meer in dan enkel gehakt.

Iets met
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/000967/files/017400145/usa-grain-fed-100-days-prime-beef-burger.jpg

vs

Afbeeldingslocatie: http://modelhealthperformance.com/wp-content/uploads/2014/11/burger.jpg

Is het ook niet zo dat dat hele rode gewoon kleurstof is?

[ Voor 32% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-08-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:14:
[...]
Ik heb er - wellicht onterecht- wat moeite mee om mooi vlees in te vriezen alvorens klaar te maken. Liever levering op donderdag/vrijdag en bereiding op zaterdag.
Natuurlijk mag je kritisch zijn, dat ben ik ook.
Maar het vlees van Aalvink is soms zelfs te vers.
Invriezen voor een weekje is dan zelfs een betere oplossing, dan direct gebruiken.

Maar de laatste burgers die ik kreeg daar waren rood en mooi, niet zoals jij aangaf bruin/processed.
Daar mag je dan best over reclameren ( bij Aalvink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NeutraleTeun schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:47:
Rood gehakt burgers/tartaar uit de winkel spreekt voor zich, maar de burgers die ik online koop (of zelfs de Wagyu bv van de Lidl) die zijn toch wel allen bruinig hoor?

Iets met
[afbeelding]

vs
Die zien er prima uit. Zo liggen ze ook bij mijn lokale slager in de vitrine.
Leek echter meer op:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnslager.info/images/kokkerellen/feestelijk_tafelen/barbecue/Kinder-BBQ/originelen/Hamburger-gaar-O.jpg

Schoonouders hebben inmiddels contact opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Nomad schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:37:
Mooie apparaten. Wij hebben een ingebouwd tafelmodel koelkast en een koel vries combi in de garage. Dat werkt vrij goed alleen het vriesdeel is te klein. Ach, er komt volgend jaar een grote vriezer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 20:58

CodeIT

Code IT

Nomad schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

Ik heb net een huis gekocht en we laten o.a. een nieuwe keuken plaatsen.
Dit wordt de vriezer:
https://www.123apparatuur...-AEG-vrieskast/item/42299
en dit de koelkast:
https://www.123apparatuur...1-AEG-koelkast/item/38419

Ik heb in mijn nieuwe huis ook een koelkast en vriezer van dat formaat in de keuken gezet, nu een jaar geleden. Het went heel snel en zit bij ons nu standaard ook vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:38:
[...]

Zo, dat heb ik 1x gegeten. Wat goor was dat. Smaakte vooral naar zand.
Dat was mijn angst ook, daarom koop ik dat eigenlijk nooit.
Deze waren geweldig, tomaat ui en knoflook in de buikholte, in de open alufolie voor 15min, daarna dichtvouwen en afgaren in 30 min.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

NeutraleTeun schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:47:

Iets met
[afbeelding]

vs

[afbeelding]

Is het ook niet zo dat dat hele rode gewoon kleurstof is?
kan ook gewoon heel vers en van een goede 'cut' zijn (zonder bindvlees etc)..

zie hier vers door de slager gemalen gehakt van schouder en rib:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13130948_10156896008805088_7334385466879295067_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13072782_10156896008910088_8689317949690105120_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zie ik dat goed, een pakketje briketten op de gasser ?

Clever ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FreshMaker schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:28:
Zie ik dat goed, een pakketje briketten op de gasser ?

Clever ...
yup, soms gebruik ik briketten/hout voor de smoke (of als het gas op is :o )

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13082688_10156896008870088_3530922906505985305_n.jpg?oh=2efeea43645ac76c1a74887183e5b1fe&oe=58546130

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13226647_10156955544110088_3611651861786470582_n.jpg?oh=e3deba772e471a33ab056e52aa1b2f15&oe=58527113

[ Voor 39% gewijzigd door ToolkiT op 15-08-2016 18:39 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.