Die test heb ik al eens gedaan, en ja, het verschil proefde ik. Geen twijfel over mogelijk.418O2 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:15:
[...]
Vraag me af of jij in een dubbelblinde test het verschil merkt
Ik heb een half olievat met een geperforeerd RVS rooster. Ik gooi er een stuk 12 gloeiende briketjes onder, en dan heb ik ruim voldoende plek om voor 3 a 4 personen iets te grillen. Als ik het vlees net iets naast de briketjes leg en ik gooi het deksel van mn Cobb of 47cm Weber erover, dan loopt de temperatuur onder het deksel op naar 225 graden. Ik kan dus ook nog indirect op mn olievat. En die 12 briketjes, die laat ik lekker opgloeien. Of ik gooi er een blok haardhout op en blijf er lekker naastzitten.martinusz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:34:
[...]
Brikettenstarter heb ik voor de 47cm BBQ, werkt goed overigens. Maar ben echt op zoek naar een snelle manier van toch een BBQ ervaring (bij mij speelt houtskool smaak minder). Thuiskomen na dag werken, vrouw en dochter hebben de tafel buiten opgedekt etc. ik pak de WGA, druk op de knop en het vlees kan erop en we kunnen redelijk snel lekker eten. Daarnaast ook het "stoppen" van de BBQ, zijn we uitgegeten, dan knop uit en klaar. Bij briketten heb je toch langere nasleep. Plus ik hoef niet meer na te denken heb ik te weinig of te veel briketten erin gedaan, hoelang gaan we aan tafel zitten, 1 uur of 2 uur etc.
Hoef geen rekening te houden met mijn kledij, ik krijg het altijd voor elkaar om ergens houtskool aan te hebben dat op mijn kleren belandt
[...]
'T ziet er niet uit, zo'n "trailerpark-bbq", maar ik vind t een geweldig apparaat.