Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 108 Laatste
Acties:
  • 671.731 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
418O2 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:15:
[...]
Vraag me af of jij in een dubbelblinde test het verschil merkt
Die test heb ik al eens gedaan, en ja, het verschil proefde ik. Geen twijfel over mogelijk.
martinusz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:34:
[...]

Brikettenstarter heb ik voor de 47cm BBQ, werkt goed overigens. Maar ben echt op zoek naar een snelle manier van toch een BBQ ervaring (bij mij speelt houtskool smaak minder). Thuiskomen na dag werken, vrouw en dochter hebben de tafel buiten opgedekt etc. ik pak de WGA, druk op de knop en het vlees kan erop en we kunnen redelijk snel lekker eten. Daarnaast ook het "stoppen" van de BBQ, zijn we uitgegeten, dan knop uit en klaar. Bij briketten heb je toch langere nasleep. Plus ik hoef niet meer na te denken heb ik te weinig of te veel briketten erin gedaan, hoelang gaan we aan tafel zitten, 1 uur of 2 uur etc.
Hoef geen rekening te houden met mijn kledij, ik krijg het altijd voor elkaar om ergens houtskool aan te hebben dat op mijn kleren belandt ;)

[...]
Ik heb een half olievat met een geperforeerd RVS rooster. Ik gooi er een stuk 12 gloeiende briketjes onder, en dan heb ik ruim voldoende plek om voor 3 a 4 personen iets te grillen. Als ik het vlees net iets naast de briketjes leg en ik gooi het deksel van mn Cobb of 47cm Weber erover, dan loopt de temperatuur onder het deksel op naar 225 graden. Ik kan dus ook nog indirect op mn olievat. En die 12 briketjes, die laat ik lekker opgloeien. Of ik gooi er een blok haardhout op en blijf er lekker naastzitten.

'T ziet er niet uit, zo'n "trailerpark-bbq", maar ik vind t een geweldig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:23
Verxx schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:23:
[...]

Ik heb niet de WGA maar de q1200(ben halverwege het proces om vriendinlief over te halen zodat ik een 57 cm kettle kan kopen :P) hier gebruik ik die gasflesjes voor die je zo bij de bouwmarkt kan ophalen. Ik doe toch ongeveer 4/5 uur met zo'n flesje. Ik draai hem dan half open en loopt de temperatuur op tot 200 graden celsius met de klep dicht. Nadeel is dat die krengen in een jaar tijd van 5 euro naar 9 euro gegaan zijn... Voor 5 euro vond ik het niet de moeite om zo'n grote gasfles te kopen, begin nu toch wel te twijfelen..

Zoals hierboven ook al iemand zei wil ik de q1200 blijven gebruiken voor doordeweeks na het werk makkelijk aan en uitzetten. In het weekend lekker aan de slag met de kettle :)
Die gasflesjes zijn er goedkoper van ander merk die ook passen (weet ff de naam niet). Edit: CADAC

Overigens ik heb hem zojuist besteld de Go Anywhere gas, bij coolblue nu in de aanbieding voor maar 109!

Nu nog beter weer :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
martinusz schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:44:
Ik ben aan het kijken naar de Weber go Anywhere de gasvariant, wij BBQ op zich graag, alleen vind ik het niet altijd fijn om de BBQ (Weber 47cm ketel) regelmatig aan te steken etc. voor paar vleesjes voor 2 personen (dochter reken ik niet volledig mee aangezien die vaak maar 1 of 2 vleesjes mee eet).
Tot overmaat van ramp is daarom ooit eens een electrisch BBQ miniding gekocht, zodat we die weleens op de buitentafel aanzetten voor als we doordeweeks ff snel buiten wat vlees willen grillen. (ik vervloek dat ding eigenlijk al vanaf het begin :( )

Nu kwam ik onverwachts de Weber Go Anywhere tegen en was eigenlijk best wel verrast door het praktische ervan en daarnaast het handige op gas, snel aan, makkelijk uit en opgeruimd.
Wat ik zo hier en daar kan vinden is dat men tevreden erover is, maar ik kom weinig praktische informative tegen. Zoals hoelang doe je ongeveer met zo'n gasflesje? Is dat 2 uur of 4 uur? Of anders? (uiteraard ook afhankelijk van stand)

Zijn er hier nog mensen met ervaring/tips/tricks over de WGA? :)
Ik heb een weber q100. Heerlijk makkelijk klein ding. Kan ook mooi mee in de kofferbak met die kleine flesjes. Als je hem alleen thuis gebruikt, kan je voor 25 euro een verloopslang voor grote flessen kopen (scheelt een factor 3 aan kosten voor je gas).

Was een jaar of 3 terug in de aanbieding bij de tuinland voor 150 euro. Beste impulsaankoop ever voor mij!

Werkt prima, laagste stand en deksel dicht en je kan heerlijk relaxed je vlees garen.

Voluit en je kan ook schroeien.

Geen idee of zo'n wga qua prestaties vergelijkbaar is, maar als dat zo is: no-brainer!
Kan je veel lekkerder mee je eten bereiden dan een pan op het fornuis (om even weg te blijven uit de gas vs kolen discussie :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

St@m schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:52:
[...]

Mooi, maar Vul die schroefgaten even op en werk het bij. Is dan net wat meer af :)
Gaat ook nog gebeuren, maar ik had geen kneedbaar hout meer liggen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
HellBeast schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:12:
Zo, ik heb mijn zelfbouw BGE Large tafel in de beits gezet. Antraciet vond ik wel een gave kleur.

[afbeelding]

Ik kreeg van de dealer een bericht dat ik de eerste 3 a 4 keer niet harder moest stoken dan 200c. Dan kan het vilt uitharden. Ik had daar nog niet eerder van gehoord. Iemand bekend met dit feitje?
Klopt

Hebben ze mij toen ook verteld. Is ook om het keramiek te laten wennen.

Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Bij de BBQ Fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:54

The Executer

Lekker belangrijk!

418O2 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:47:
[...]
tot de bovenste laag wit is van onderen
Ik merk dat dat hier niet werkt. De onderste briketten lijken dan al op te zijn (vallen ook al uit elkaar).

Gooi je er hierna ook nog koude briketten bij, of alleen de inhoud van de starter? En mag ik vragen welke briketten je gebruikt?

[ Voor 16% gewijzigd door The Executer op 02-08-2016 23:09 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
The Executer schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:08:
[...]

Ik merk dat dat hier niet werkt. De onderste briketten lijken dan al op te zijn (vallen ook al uit elkaar).

Gooi je er hierna ook nog koude briketten bij, of alleen de inhoud van de starter? En mag ik vragen welke briketten je gebruikt?
Welke starter heb je?

Wat ik er bij gooi hangt af van wat ik ga doen. Als het niet langer dan twee uur duurt hoeft er niets bij.

Weber briketten of ecobrasa gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:54

The Executer

Lekker belangrijk!

418O2 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:12:
[...]

Welke starter heb je?

Wat ik er bij gooi hangt af van wat ik ga doen. Als het niet langer dan twee uur duurt hoeft er niets bij.

Weber briketten of ecobrasa gebruik ik.
Volgens mij is dit de kleine Weber starter die ik heb. Meestal is het hier ook niet langer als 2 uren, maar merk ook dat met 1 volle starter ik niet overal genoeg hitte krijg. Het meeste vlees wat er hier op gaat is direct grillen, dus dan is het wel zo prettig op je hele werkgebied "vuur" te hebben.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
The Executer schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:16:
[...]

Volgens mij is dit de kleine Weber starter die ik heb. Meestal is het hier ook niet langer als 2 uren, maar merk ook dat met 1 volle starter ik niet overal genoeg hitte krijg. Het meeste vlees wat er hier op gaat is direct grillen, dus dan is het wel zo prettig op je hele werkgebied "vuur" te hebben.
Daar heb ik geen ervaring mee. Dan moet je ze goed heet laten worden en dan uitstrooien over de koude kolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]
Nadeel is dat die krengen in een jaar tijd van 5 euro naar 9 euro gegaan zijn...
ik heb ooit een hele lading van die Cadac busjes gehaald hier: https://www.dewitschijndel.nl/cadac-ca500-gascartouche/ (nu niet op voorraad zo te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leipo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:05:
[...]

ik heb ooit een hele lading van die Cadac busjes gehaald hier: https://www.dewitschijndel.nl/cadac-ca500-gascartouche/ (nu niet op voorraad zo te zien)
Intratuin heeft ze ook (iets duurder 5,99), maar zag ze ook bij Alternate = 3,99 alleen is dat geen verzending denk ik, omdat erbij staat "Uitsluitend Showroom verkoop"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Laatst online: 08:34
Ik ga maar is een keer bij alternate kijken dan. Is een half uurtje rijden dus dat is ook nog wel te doen als je er een stuk of 5 in 1 keer haalt. Kan er ook wel meer halen maar weet niet of m'n schuur nu zo handig is als gasflesjes opslag plaats(temp wisselingen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nadeel is dat die krengen in een jaar tijd van 5 euro naar 9 euro gegaan zijn... Voor 5 euro vond ik het niet de moeite om zo'n grote gasfles te kopen, begin nu toch wel te twijfelen..
De coleman busjes passen ook.

Ik dacht gelezen te hebben dat die cadac bussen niet passen, maar blijkbaar passen die dus wel. Scheelt weer :)

[ Voor 14% gewijzigd door Raymond op 03-08-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Raymond schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:44:
[...]

De coleman busjes passen ook.

Ik dacht gelezen te hebben dat die cadac bussen niet passen, maar blijkbaar passen die dus wel. Scheelt weer :)
Volgens deze mensen zouden de Cadac ook moeten passen :) ik ga het binnenkort uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:32:
[...]

Volgens deze mensen zouden de Cadac ook moeten passen :) ik ga het binnenkort uitproberen.
ik weet het wel zeker:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Hb3zH_R8Z1I/V55In8OIFSI/AAAAAAAAHMo/bugisXfaxBoa5uuiIUBLwJvoaLL2lUMGwCCo/s640/20160731_205110.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zo een WGA op gas is wel grappig... misschien toch maar kopen voor erbij? Of dan toch maar beter voor een echte Q1000 gaan?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ah top het bewijs :) dank! Dat is gewoon de CA 445 ?
Prijsverschil is wel groot met de Q, ik heb de WGA gisteren voor 109,- euro besteld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:07:
[...]

Ah top het bewijs :) dank! Dat is gewoon de CA 445 ?
nee de CA500 zoals eerder in het topic gelinkt door mij:
Leipo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:05:
[...]

deze heeft dezelfde aansluiting als de CA445 (al heeft de 445 minder vulling en is duurder :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een beginner..
Ik wil morgen een beenhammetje op de BBQ leggen.
Maar zit een beetje met de bereiding. (rub en sausjes heb ik al)
Ik lees verschillende temperaturen voor bereiding.
De een zegt low en slow op 110-120gr, de ander op 170gr.

Iemand een goede tip voor temperatuur en evt bbq indeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn beenham was prima gelukt met een temperatuur van 120-130 graden. Komt niet heel erg specifiek volgens mij, zo lang ligt hij er ook niet op. Barbecue op de minion methode (plaatje staat ergens hierboven) en de beenham lekker een uurtje of anderhalf laten liggen tot hij op temperatuur is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor beenham doe ik indirect en dan temperatuur van 160-170C. beetje rookhout toevoegen, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:08:
De een zegt low en slow op 110-120gr, de ander op 170gr.
Beenham zou erg vergevingsgezind zijn qua temperatuur. Ik zou persoonlijk voor 115C (+/-5C ;) ) gaan als je de Q wilt leren beheersen. Maar heb je geen tijd en het water loopt al uit jouw mond dan kan je hoger gaan.
Iemand een goede tip voor temperatuur en evt bbq indeling?
Iedereen heeft wel zijn eigen idee erover. Ik ga voor minion omdat ik zo een mooie bijvulrooster heb in mijn MT57, dan kan ik bijvullen mocht ik te weinig hebben. Maar anderen gaan weer voor een snake. Voor beiden valt wat te zeggen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Oepsie

[ Voor 96% gewijzigd door 418O2 op 03-08-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
verkeerd topic?
je zal dit topic wel zoeken denk ik: Elektronisch roken / dampen / vapen - deel 3

[ Voor 40% gewijzigd door Leipo op 03-08-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dom ja

:P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Vandaag mijn BGE large voor het eerst aangestoken! Moest in de tuin nog wel een met wat zeil gaan afdekken. In september begin ik met een nieuwe buitenkeuken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aqRW44FLAC7ecWDQGBitfSDd/full.jpg?nohitcount=1

Het eerste wat erop ging: twee hele kippen. Even voor het gemak door de poelier laten kruiden, want ik had geen tijd meer om zelf iets te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iVclLyTyBvXxJEENf0X3I8CW/full.jpg?nohitcount=1

Bier in het bakje gedaan, Igrill en Fatast erin, temp tussen 175c/185c en gaan met die banaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fc8s7dtGsPY8EnUelgQDHgNr/full.png?nohitcount=1

Na ongeveer een uur was het klaar. Het resultaat was zeer goed. Volgende keer lekker zelf in de rub zetten, maar voor een eerste keer ben ik behoorlijk tevreden. :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xYq6uA3srcQNvHwqh5PF3JYH/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:41
Zien er goed uit, waren de dijen en poten ook gaar? 82,5 is imo iets te laag, ik ram mijn probes altijd in de drumstick en zet die dan op 83.

Ik cheat wel, ik injecteer de borst met bouillon.

[ Voor 16% gewijzigd door Paganstars op 04-08-2016 08:18 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Alles was prima gaar, geen problemen kunnen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gisteren de WGA binnen gekregen :*) ben er erg blij mee, mooi formaat model en lekker praktisch.

Nu ben ik aan het kijken naar thermometers, voor zowel WGA als de ketel Weber, ik wil graag weten hoe warm het binnen de deksel is, heeft iemand goede tip qua thermometer? (er zijn er zoveel te koop 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Paganstars schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:18:
Zien er goed uit, waren de dijen en poten ook gaar? 82,5 is imo iets te laag, ik ram mijn probes altijd in de drumstick en zet die dan op 83.

Ik cheat wel, ik injecteer de borst met bouillon.
83? Waarom zo ver? Mijn kip gaat niet verder dan 75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:02
Tsja.. met kip hebben veel mensen toch angst voor salmonella denk ik..?

Heb een vraagje, waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Begin dit jaar een chinees eitje gekocht via vidaxl op eBay, prima ding voor de prijs overigens :)

http://www.ebay.nl/itm/Ka...BQ-barbeque-/182013092029

Echter wil ik hier ook wel graag indirect op barbecueën (heb ik ook nog een grote oklahoma smoker voor staan), maar ik heb nog geen hitteschild kunnen vinden helaas. De opbouw van dit ei is voor zover ik heb gezien ook anders dan de gebruikelijke eitjes, het grillrooster ligt op hoogte van de rand van de bbq, waar die bij andere wat verdiept ligt.

Iemand een idee voor een hitteschild?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Met 76 in de borst en 82 in de poten is het echt wel gaar hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
mr_obb schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:07:
[...]

83? Waarom zo ver? Mijn kip gaat niet verder dan 75.
dan zit je aan de onderkant van de schaal; HACCP schrijft voor dat kip >75C moet zijn bij verhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Paganstars schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:51:
[...]

dan zit je aan de onderkant van de schaal; HACCP schrijft voor dat kip >75C moet zijn bij verhitting.
76 is toch >75?
Gaar is gaar, je hoeft echt geen extra temperatuur te hebben voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Nee klopt, maar is macht der gewoonte; die paar graden maakt niets uit, hooguit qua droogheid, maar mr_obb geeft aan dat hij het tot 75C doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:42
dataSlut schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:19:
Tsja.. met kip hebben veel mensen toch angst voor salmonella denk ik..?

Heb een vraagje, waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Begin dit jaar een chinees eitje gekocht via vidaxl op eBay, prima ding voor de prijs overigens :)

http://www.ebay.nl/itm/Ka...BQ-barbeque-/182013092029

Echter wil ik hier ook wel graag indirect op barbecueën (heb ik ook nog een grote oklahoma smoker voor staan), maar ik heb nog geen hitteschild kunnen vinden helaas. De opbouw van dit ei is voor zover ik heb gezien ook anders dan de gebruikelijke eitjes, het grillrooster ligt op hoogte van de rand van de bbq, waar die bij andere wat verdiept ligt.

Iemand een idee voor een hitteschild?
Ik had hier de voorganger van, een hitteschild van de BGE past daarin prima. Hoop voor je dat je geen problemen krijgt want voor mij was de garantieafhandeling een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Malt007 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Ik had hier de voorganger van, een hitteschild van de BGE past daarin prima. Hoop voor je dat je geen problemen krijgt want voor mij was de garantieafhandeling een drama.
Oké interessant! Maar ik denk dat de versie die ik heb toch afwijkt.

Heb even een plaatje gezocht en daarin ligt die platesetter verdiept op de rand en daarbovenop het grillrooster.

Afbeeldingslocatie: http://www.barbecue-webshop.nl/images/PlateSetter2.jpg

Dat zal bij mij niet gaan passen ben ik bang. Heb geen gescheiden vuurring/box, maar is één geheel.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxMjAw/z/WFYAAOSw5dNWsy-0/$_57.JPG

Heb er al wel een keer of 15 op gebarbecued en so far geen klachten gelukkig!

[ Voor 5% gewijzigd door dataSlut op 04-08-2016 13:29 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:42
Ah op die manier, ik vrees dat alle merken zo verlaagde firebox hebben. Maar wellicht is er wel een optie, weet niet of het past maar check de broil king keg diffuser kit eens.

Dit is ook gelijk je waterbak dus ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
Dankje! Via die zoekwoorden kwam Google met een mooie oplossing:

Afbeeldingslocatie: https://i977.photobucket.com/albums/ae257/dcalvery/Diffuser05.jpg

Ga dat maar realiseren, denk gewoon met een klei pot onderzetter van de bouwmarkt: http://www.hornbach.nl/sh...9-cm/3154856/artikel.html ofzo.

Voor meer info: http://forum.bigsteelkeg.com/index.php?topic=2134.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Even flink ingeslagen..morgen druk aan de deur :+
  • 20 kg Eco Coal Tropical Hardwood Charcoal (20 kg halen 10 betalen)
  • cold smoke generator met 1 kg rookmeel
  • ProQ Elite Frontier BBQ/Smoker
  • wat te knagen in de vorm van jodenhaasje en dry aged biefstukkies :+
Zaterdag bbq schoonstoken, en dan zondag meteen eerste keer aanslingeren op standje kogelbbq :)

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 04-08-2016 13:54 . Reden: beeeetje erg aan vakantie toe..typen wordt al moeilijk :X ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:57:
Gisteren de WGA binnen gekregen :*) ben er erg blij mee, mooi formaat model en lekker praktisch.

Nu ben ik aan het kijken naar thermometers, voor zowel WGA als de ketel Weber, ik wil graag weten hoe warm het binnen de deksel is, heeft iemand goede tip qua thermometer? (er zijn er zoveel te koop 8)7 )
Om zelf even een voorzetje te geven, is de Ikea Thermometer bijvoorbeeld geschikt hiervoor? de naam ervan doet vermoeden van wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Veel mensen hier gebruiken die thermometer, voor zowel de vlees als de temperatuur in de bbq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
iscara schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:30:
Veel mensen hier gebruiken die thermometer, voor zowel de vlees als de temperatuur in de bbq.
Oke top :) gaan we er 1 bestellen!

Zijn er wellicht nog meer Ikea geheimen? Omdat ze niet echt in een categorie staan voor BBQ zijn er wellicht nog meer producten die erg handig zijn voor de BBQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

martinusz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:34:
Oke top :) gaan we er 1 bestellen!

Zijn er wellicht nog meer Ikea geheimen? Omdat ze niet echt in een categorie staan voor BBQ zijn er wellicht nog meer producten die erg handig zijn voor de BBQ?
Een dekselhouder die je kunt gebruiken als ribrek :)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70154800/

Hmm, misschien wel een idee voor in de topicstart ofzo :)

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 04-08-2016 14:36 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Ik heb ook een barbecuetafel gemaakt voor mijn weber57, maar zoek nog een goede oplossing voor de deksel. Weet iemand daar een mooie oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

iscara schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:59:
Ik heb ook een barbecuetafel gemaakt voor mijn weber57, maar zoek nog een goede oplossing voor de deksel. Weet iemand daar een mooie oplossing voor?
Begin eens met een foto en het type weber wat je hebt. En een oplossing waarvoor? De deksel op te hangen? Te laten scharnieren?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Een tafel als deze (heb even geen eigen foto bij de hand):
Afbeeldingslocatie: https://i1326.photobucket.com/albums/u657/Ericbbq/BBQ001.jpg
en zoals gezegd 57cm. Ik zit aan ophangen te denken, maar andere oplossingen zijn ook prima.

[ Voor 9% gewijzigd door iscara op 04-08-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:55
iscara schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:59:
Ik had een losse dekselhouder van weber ooit gekocht. En deze nu aan mn tafel gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/231551?width=422&height=390
ophangpunten even ombuigen schroefje erin en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

alki schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:13:
[...]

Ik had een losse dekselhouder van weber ooit gekocht. En deze nu aan mn tafel gemaakt.
[afbeelding]
Je bent me voor. Dit werkt erg goed !!

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:06

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

alki schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:13:
[...]

[afbeelding]
Deze heb ik ook bij mijn weber 57 en werkt perfect. In mijn nieuwe woning met tuin ga ik precies doen wat je nu voorstelt...een houten tafel/kar maken, met bbq erin en dat rekje gebruiken om als dekselhouder te fungeren :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Links achter hangt die van mij.

bbq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:06

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Werkt dat goed zo? Dat ga ik dan onthouden :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Ja perfect want aan de voorkant hangt die in de weg. Het blad is diep genoeg gemaakt.
Aan een tafel die de meeste mensen maken is aan de zijkant natuurlijk het makkelijkst

[ Voor 33% gewijzigd door alki op 04-08-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Ik weet wat ik ga kopen, dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:34
Had ik maar een grotere tuin... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:31
Komend weekend weer bbq-weer, iemand nog geniale recepten voor een beginnende bbq-er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Ik ben ook van plan om binnenkort een tafel te maken. Hoe hebben jullie de weber opgehangen in het ronde gat in de tafel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Ik heb het zo gedaan:
Plaats maken voor het handvat
Handvat

En vervolgens een lat er over heen waar die uiteindelijk op komt te hangen.
Op de kop

[ Voor 20% gewijzigd door iscara op 04-08-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

clever, gewoon aan de handvatten dus. Top ! Dank je wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gri77ie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:58:
clever, gewoon aan de handvatten dus. Top ! Dank je wel !
Als je 2 handvaten hebt kan je dat zo doen, met een MT57 gaat dat niet, die heeft slechts 1 handvat en zal je met haken moeten werken (als je de tuck away wilt integreren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Chevy454 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:03:
[...]

Als je 2 handvaten hebt kan je dat zo doen, met een MT57 gaat dat niet, die heeft slechts 1 handvat en zal je met haken moeten werken (als je de tuck away wilt integreren)
mmmzzz daar heb je wel een puntje. Heb inderdaad een MT57. Gewoon haken die je in het hout schroeft oid ?
Klinkt op zich ook wel redelijk eenvoudig.Ik ga eens neuzen als ik weer thuis ben. Planning is een tafel met steigerhout te gaan maken. Dank voor het meedenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gri77ie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:08:
mmmzzz daar heb je wel een puntje. Heb inderdaad een MT57. Gewoon haken die je in het hout schroeft oid ?
Klinkt op zich ook wel redelijk eenvoudig.Ik ga eens neuzen als ik weer thuis ben. Planning is een tafel met steigerhout te gaan maken. Dank voor het meedenken !
Kijk op BBQ genootschap. Daar staan vele verslagen. Maar de meesten freezen handvat erin en gebruiken de schroefgaten van de tuck away (waardoor deze wegvalt) of gebruiken hoekijzers om de ketel te ondersteunen.

Aangezien je de aspan hebt zou ik het niet met hoekijzers doen maar eerder de poten vervangen door andere buizen (korter) zodat de ketel op poten rust en gecentreerd blijft staan door het handvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Chevy454 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:26:
[...]

Kijk op BBQ genootschap. Daar staan vele verslagen. Maar de meesten freezen handvat erin en gebruiken de schroefgaten van de tuck away (waardoor deze wegvalt) of gebruiken hoekijzers om de ketel te ondersteunen.

Aangezien je de aspan hebt zou ik het niet met hoekijzers doen maar eerder de poten vervangen door andere buizen (korter) zodat de ketel op poten rust en gecentreerd blijft staan door het handvat.
Ivm met het losmaken van de as-pan. Mmm ook wel een puntje. Morgen toch maar de weber eens uitgebreid bekijken.

Iemand ervaring met het boren van een gat in de Weber qua roestvorming ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
Gri77ie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:08:
[...]

ik heb 3 van deze gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://www.conrad.nl/medias/global/ce/8000_8999/8900/8900/8906/890682_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

werkte prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gri77ie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:30:
Ivm met het losmaken van de as-pan. Mmm ook wel een puntje. Morgen toch maar de weber eens uitgebreid bekijken.
Heb je de Tuck away nodig? Als hij op zijn pootjes staat is dat verrekt handig maar als hij in een buitenkeuken staat? Als ik voor een buitenkeuken zou gaan dan zou ik eerder een OTK in aanbieding zoeken en de MT57 erbij houden (men kan niet genoeg Q capaciteit hebben :P )

Ik ben van mijn WSM idee afgestapt omdat ik het ook wel met mijn MT57 red.
En dan gewoon direct voor een BGE large gaan _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
The Fatal schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:09:
[...]

ik heb 3 van deze gebruikt:
[afbeelding]

werkte prima!
Ik 4 heb t handvat wel eraf gehaald / gezaagd

Moet alleen nog een aspan bestellen toch handig

[ Voor 6% gewijzigd door alki op 04-08-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Chevy454 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:47:
[...]

Heb je de Tuck away nodig? Als hij op zijn pootjes staat is dat verrekt handig maar als hij in een buitenkeuken staat? Als ik voor een buitenkeuken zou gaan dan zou ik eerder een OTK in aanbieding zoeken en de MT57 erbij houden (men kan niet genoeg Q capaciteit hebben :P )

Ik ben van mijn WSM idee afgestapt omdat ik het ook wel met mijn MT57 red.
En dan gewoon direct voor een BGE large gaan _o-
Ik heb een MT57 maar ook nog een redelijk grote gas BBQ. Het plan is om die samen in een buitenkeuken te verwerken. Daarmee heb ik meer dan genoeg capaciteit. Das namelijk een Gas-BBQ met drie branders (60x41) oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
alki schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:58:
[...]

Ik 4 heb t handvat wel eraf gehaald / gezaagd

Moet alleen nog een aspan bestellen toch handig
heb er express geen 4 gebruikt.
Met 3 kan je iets nog stabiel zetten als het niet 100% gelijk is. Met 4 blijft het wiebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
The Fatal schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:41:
[...]

heb er express geen 4 gebruikt.
Met 3 kan je iets nog stabiel zetten als het niet 100% gelijk is. Met 4 blijft het wiebelen.
Ja dat dacht ik ook maar met 4 is t toch gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gisteren heeft vrouwlief even een gasflesje gehaald, dus mijn set is nu compleet om te starten :9
Alleen jammer dat wanneer de gasfles eraan hangt, je de BBQ-poten niet meer kunt inklappen, omdat alles dan op de gasfles rust die eraan hangt :? Of is dat anders op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
je moet de gasfles eraf draaien als je de poten in wil klappen
gasbusjes sluiten prima af uit zichzelf dus dat is geen probleem op zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leipo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:13:
je moet de gasfles eraf draaien als je de poten in wil klappen
gasbusjes sluiten prima af uit zichzelf dus dat is geen probleem op zich
Oh oke, ik dacht juist dat je de gasflesjes er niet af kon draaien, maar dat je ze op moest branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
nee, er zit een zelfsluitend ventiel in deze tankjes. het zijn gelukkig niet van die priktankjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leipo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:48:
nee, er zit een zelfsluitend ventiel in deze tankjes. het zijn gelukkig niet van die priktankjes :)
Geldt dat ook voor de Weber flesjes? Vrouw heft Weber flesje meegenomen, omdat de Cadac op was.
Dat zou wel beter zijn, ik was even bang dat het compacte opbergen verloren ging :)

Ondertussen nog extra zaken besteld:
- Ikea thermometer
- Ikea "dekselhouder"
- Opvangschaal klein (i.v.m. indirect verwarmen)
- verhoogd rooster klein (i.v.m. indirect verwarmen)

Dit weekend eens voorbereiden op een leuk recept om te gaan proberen :) heb nog een aardig boek liggen met BBQ recepten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
martinusz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:53:
[...]

Geldt dat ook voor de Weber flesjes? Vrouw heft Weber flesje meegenomen, omdat de Cadac op was.
Dat zou wel beter zijn, ik was even bang dat het compacte opbergen verloren ging :)
yep, dat is onderdeel van de EN 417 standaard waaraan al deze flesjes voldoen (al is het eigenlijk officieel een Lindal B188 valve ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leipo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:00:
[...]

yep, dat is onderdeel van de EN 417 standaard waaraan al deze flesjes voldoen (al is het eigenlijk officieel een Lindal B188 valve ;) )
Dat zou mooi zijn :) waarom ik dacht dat het niet zo was, is doordat ik in mijn zoektocht naar de gasflesjes het hier had gelezen dat je ze er juist niet vanaf zou kunnen halen en opnieuw kunnen gebruiken.
Dit Weber gasbusje gaat ongeveer 1,5 tot 2 uur mee en is niet hervulbaar. Nadat je de gasbus op de barbecue gemonteerd hebt kun je direct barbecueën. Je kunt de gasbus niet loshalen en daarna weer gebruiken. Een automatisch veiligheidsnippel voorkomt hergebruik en sluit de gasbus automatisch af.

EN417 schroefdraad en veiligheidsventiel
:?

[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 05-08-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
ik zie het: rare tekst

ik heb zelf alleen de cadac busjes gebruikt tot nu toe, maar kan mij niet voorstellen dat Weber een inferieure versie zou gebruiken waarbij je de bbq niet meer normaal op zou kunnen bergen.

ik zou het gewoon proberen: in het ergste geval is je busje waardeloos en koop je in de toekomst de toch al veel goedkopere cadac busjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb die weber flesjes: Die kan je ook gewoon erafhalen en later weer gebruiken. Geen probleem. Ik heb wel de indruk dat ze in de loop van maanden leeglopen nadat ze een keer gemonteerd zijn geweest, maar dat is een onderbuik gevoel, geen idee of het echt zo is.

Maar daar is ook een prima oplossing voor te bedenken: Gewoon leegbbq'en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Thanks, ik ga het gewoon proberen in het ergste geval geld verdamping van 8,99 :+
In het vervolg gaan er gewoon Cadac CA500 flesjes komen, veel beter geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:58

arie_papa

Running on Ubuntu

Superservice van Weber. Had een lichte beschadiging in de lak van de deksel van mijn nieuwe ketel.
Even met ze gemaild en ze gaan een nieuwe opsturen :)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
martinusz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:27:
Thanks, ik ga het gewoon proberen in het ergste geval geld verdamping van 8,99 :+
In het vervolg gaan er gewoon Cadac CA500 flesjes komen, veel beter geprijsd.
Het is helemaal gelukt!
Het is even wennen op gas, maar we gaan het gewoon vaak doen dan leer ik het vanzelf ;)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1zh1h00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Vraagje voor de gebruikers van iGrill. Als je zowel de vlees als bbq temp wil meten, kan dit dan met de mini?Of moet me dan de grotere iGrill 2 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

martinusz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:04:
[...]

Het is helemaal gelukt!
Het is even wennen op gas, maar we gaan het gewoon vaak doen dan leer ik het vanzelf ;)

[afbeelding]
Dat ziet er meer uit als een gas grillplaat dan een gasbbq. Kan daar geen rooster op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:17
BlauweFles schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:51:
Vraagje voor de gebruikers van iGrill. Als je zowel de vlees als bbq temp wil meten, kan dit dan met de mini?Of moet me dan de grotere iGrill 2 nemen?
Op die mini kan je maar 1 probe aansluiten, dus dan is het OF bbq temp OF vlees temp. Dus wanneer je dit tegelijkertijd wil meten zou ik de iGrill 2 pakken inderdaad. (of een tweede thermometer)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

Dat ziet er meer uit als een gas grillplaat dan een gasbbq. Kan daar geen rooster op? :?
Ook al is het rooster op de foto niet hetzelfde, er zijn betere ontwerpen dan een simpel rooster, zoals een (aluminium) Grillgrate (tm).

Deze lijken een beetje op wat op de foto staat en hier kun je er meer over lezen (stukje naar beneden scrollen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:49
Poeh, kom net bij een slager vandaan... Heeft zijn eigen dry aged vlees.
Geloof 3-4 soorten. Zwitsers, Frans en iets van dubbel doel? Eerst melkkoe en daarna mesten voor vlees. Is blijkbaar iets waar de top koks nu mee koken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/5d2661ee08.jpg

(had ook 'normaal' angus bavette en picanha liggen)

[ Voor 17% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-08-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vanavond beenham, hasselback aardappelen en maiskolf.

Ik dacht de barbecue op indirect inrichten. Wilde de hasselbacks eerst een uurtje er op doen, dan de beenham erbij en op het eind de maiskolf in alu folie boven het vuur.

De hasselbacks zullen er dan zo'n twee uur op gelegen hebben op 160 graden, zal dat genoeg zijn? De beenham gewoon tot de juiste kerntemperatuur dus dat zal een uurtje duren denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MikeyMan schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:34:
[...]

Deze zit standaard bij de weber go anywhere, de kolen variant heeft normaal rooster. Dit "rooster" is speciaal voor de gas, zodat er in het midden niet alles naar beneden druipt op de gasbar.
Zijn verder geloof ik niet echt speciaal andere roosters voor te krijgen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Vanavond voor het eerst MOINK balls. Wat een knoflook gaat daarin zeg.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l13lZXS.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door HellBeast op 06-08-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:49
Bij bovenstaande slager een stuk Angus picanha gehaald (met wat 'standaard' spul) voor een spontane BBQ.
Iemand tips hoe deze te bereiden?

Ik wil niet aan de reverse sear, dus ik neem aan:
vetrand (deze is heel dik op deze) gekruist insnijden?
op voorhand pekelen en peperen?
daarna eerst met op vetzijde grillen, keren en daarna indirect (met vetrand boven?) naar de 50gr brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik leef echt in een typisch Belgisch boerengat terwijl Nederlandse beschaving op 3km ligt . Men komt hier niet verder als de standaard worsten en speklappen bij de slagerij. Een paar uur terug bij een gerenommeerd slager geweest. Bavette? Picanha?

:'(

Iemand een adres regio Sittard voor een fatsoenlijke slager? En anders maar naar de Makro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 08:46
Gisteren de markt gehad verkoop viel iets tegen door het weer, maar toch ongeveer 100 wraps met pulled pork verkocht. Was leuk en voor de herhaling vatbaar. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:01:
Ik leef echt in een typisch Belgisch boerengat terwijl Nederlandse beschaving op 3km ligt . Men komt hier niet verder als de standaard worsten en speklappen bij de slagerij. Een paar uur terug bij een gerenommeerd slager geweest. Bavette? Picanha?

:'(

Iemand een adres regio Sittard voor een fatsoenlijke slager? En anders maar naar de Makro.
http://slagerijveugen.nl/

Meesterslager dus die zal toch wel wat moeten kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 10-09 14:44
Gisteravond even internet afgezocht naar een brikettenhouder/ scheider voor mijn 47cm OTP maar dat bleek toch lastiger dan gedacht. De houders van weber voor de 57cm is niet zo moeilijk maar voor 47 zijn dat soort accesoires blijkbaar niet zo belangrijk ;)
Dus maar even creabea bezig geweest. Men neemt een 47cm rooster van de Action (+/- €2,50) en een slijptol >:)
brikettenscheider 1brikettenscheider 2

Wat mij vooral opviel is dat het rooster wanneer deze nog heel is niet in de bbq past, valt precies op de rand ipv erin. De 2 dwars liggers welke op het onder rooster rusten waren oorsprokenlijk voor het vastklikken van 2 handvaten en doen nu dus mooi dienst om het op hoogte te houden.
Moet het geheel nog wel testen met het ingooien van briketten maar voor 2,50 en kleine 10min werk is het wel waard om te proberen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door The-Source op 06-08-2016 19:00 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:36:
http://slagerijveugen.nl/

Meesterslager dus die zal toch wel wat moeten kunnen regelen?
Ik ga het eens proberen maar mijn scepsis is momenteel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:04

Stoney3K

Flatsehats!

Hari-Bo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:36:
[...]

Ik wil ook altijd snel mijn vlees op de barbecue gooien en had ook geen geduld met een brikettenstarter maar ik weiger over te stappen naar elektrisch of gas en ben bij de LooftLighter terecht gekomen, dat is eigelijk een XXL föhn en binnen enkele minuten heb je de kolen/briketten zonder rookontwikkeling in vuur & vlam staan, in mijn ogen het beste van beide werelden.
Wat is nu het wezenlijke verschil van zo'n ding met een simpele verfstripper van de bouwmarkt? Volgens mij vinden ze daarmee niet echt het wiel opnieuw uit. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Stoney3K schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:38:
[...]

Wat is nu het wezenlijke verschil van zo'n ding met een simpele verfstripper van de bouwmarkt? Volgens mij vinden ze daarmee niet echt het wiel opnieuw uit. ;)
Of zoiets voor 3 euro bij Xenos...

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:04

Stoney3K

Flatsehats!

martinusz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:42:
[...]

Of zoiets voor 3 euro bij Xenos...

klik
Die zijn toch wezenlijk anders (ik heb ook al iets vergelijkbaars bij de Action zien liggen). Doet alleen blazen, niet verhitten. Daar ga je toch lastig je kolen mee aan krijgen...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1 ... 19 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.