Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 108 Laatste
Acties:
  • 672.216 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:01

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Duvel_33 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:19:
Heren / dames, ik twijfel...

Ik ben voornemens om naast mijn vertrouwde Webertje een WGA te kopen. De twijfel zit 'm in of voor het nieuwe model gaan (zonder handvatten) of via Marktplaats voor het oude model (met handvatten).

Ga ik die dingen echt missen als ik voor het nieuwe model kies?
Welke handvaten missen er dan op de nieuwe?
http://www.weber.com/gril...here/go-anywhere-charcoal

Deze ziet er aardig uit zoals de mijne, die ik 8 jaar geleden kocht.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-10 21:07
Nomad schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:26:
[...]

Welke handvaten missen er dan op de nieuwe?
http://www.weber.com/gril...here/go-anywhere-charcoal

Deze ziet er aardig uit zoals de mijne, die ik 8 jaar geleden kocht.
Die is dus niet meer te koop in Europa, de handvaten zijn eraf gehaald (na een proces in Frankrijk) omdat.........de handvaten niet veilig waren :+

Ik heb een nieuw model WGA en ik mis de handvaten, het is héél onhandig en gevaarlijk om hem nu nog te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 15:40
zonder handvaten ziet hij er zo uit:
http://www.barbequeshop.n...go-anywhere-houtskool.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BlackShadow schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:29:
[...]

Die is dus niet meer te koop in Europa, de handvaten zijn eraf gehaald (na een proces in Frankrijk) omdat.........de handvaten niet veilig waren :+

Ik heb een nieuw model WGA en ik mis de handvaten, het is héél onhandig en gevaarlijk om hem nu nog te verplaatsen.
Die handvaten gebruik ik altijd en zijn zeker wel veilig. Ik til de bbq ook rustig op terwijl die heet is, dus je wilt zeker met handvaten hebben inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:53
Chevy454 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Ellendige vraag :P
Ik gebruik momenteel briketten omdat ik geen goede kwaliteit houtskool kan vinden.
Ik doe 1kg briketten warmen en plaats deze verspreid direct onder de pizzasteen. Omdat het maar 1kg is zijn de briketten verspreid over het hele oppervlak en zal de steen niet gloeiend heet worden maar mooi opwarmen, Daarna steek ik 2kg aan en doe ik deze indirect (1kg links, 1kg rechts) van de steen. Daarna maken we onze pizza's en kunnen we bakken.

Ik zou liever met kokos of met houtskool briketten werken voor pizza op de Q maar denk dat we beter een echte pizza oven kopen want pizza maken op de Q verbruikt kolen!
Dat heb ik dus nu ook gedaan; had m'n Q verdeeld in 3 stroken (2 rekjes zodat ik links, midden en rechtse zones creerde),
toen eerst de 1e zone in het midden vol gegooid met rood gloeiend hete briketten (gok zo'n 1,5 GK), daarna zo'n halve kilo aan briketten + starter verder afgevuld (denk ongeveer 1 KG) aan houtskool, dit ook goed heet en daarmee de zijkanten afgevuld, toen paste het rooster er eigenlijk niet meer vlak op, maar na wat schuiven lukte 't toch (ik heb geloof ik de weber "47 simple)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-10 14:56
BlackShadow schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:29:
[...]

Is de nieuwe zonder de handvatten wel te verplaatsen als je een paar ovenwanten of lashandschoenen aan hebt?

Het lijkt mij namelijk ook wel erg handig de WGA te kunnen verplaatsen als hij heet is, bijvoorbeeld als het gaat regenen of hij blijkt windtechnisch niet helemaal goed te staan.

Ik denk dat ik dan toch maar een oud model opduikel op Marktplaats.

Bastard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Duvel_33 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:33:
[...]

Is de nieuwe zonder de handvatten wel te verplaatsen als je een paar ovenwanten of lashandschoenen aan hebt?

Het lijkt mij namelijk ook wel erg handig de WGA te kunnen verplaatsen als hij heet is, bijvoorbeeld als het gaat regenen of hij blijkt windtechnisch niet helemaal goed te staan.

Ik denk dat ik dan toch maar een oud model opduikel op Marktplaats.
Ja, zo doe ik het. Lashandschoenen zullen niet doorbranden alleen laten ze heel snel warmte door, ik gebruik ze oa ook om de platesetter uit mijn Green Egg te halen. Snel zijn is de boodschap.

Hij is ook vrij stabiel bij de poten eronder vast te nemen om hem zo op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nomad schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:30:
[...]

Die handvaten gebruik ik altijd en zijn zeker wel veilig. Ik til de bbq ook rustig op terwijl die heet is, dus je wilt zeker met handvaten hebben inderdaad :)
En daar ligt dus het probleem bij de firma Weber

Het gaat 100x goed, maar bij die ene die zijn pollen verbrand treedt al imagoschade op ;)

* FreshMaker heeft een nieuw model, en mist de handvatten ook :|
kleinelievewolff schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:44:
Op tijd uit de vriezer halen dus!

Wel een leermomentje...
Hier lag sinds maandagmorgen de 4500gr al in de koelkast.
Vanmorgen in de rub gezet, en hij was nog steeds 'half' bevroren

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 26-07-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
FreshMaker schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:45:
[...]

En daar ligt dus het probleem bij de firma Weber

Het gaat 100x goed, maar bij die ene die zijn pollen verbrand treedt al imagoschade op ;)

* FreshMaker heeft een nieuw model, en mist de handvatten ook :|

[...]

Hier lag sinds maandagmorgen de 4500gr al in de koelkast.
Vanmorgen in de rub gezet, en hij was nog steeds 'half' bevroren
Volgens mij ligt een proces in Frankrijk aan de basis en werd Weber verplicht om in Frankrijk een aanpassing door te voeren wegens onveilig, Weber heeft beslist dit voor de gehele EU markt door te voeren.

Voor diegenen die nog een WGA zoeken, bij vtwonen is hij te koop aan 79 euro en als je je aanmeldt voor de nieuwbrief krijg je een tegoedbon van 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BlackShadow schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:53:
[...]

Volgens mij ligt een proces in Frankrijk aan de basis en werd Weber verplicht om in Frankrijk een aanpassing door te voeren wegens onveilig, Weber heeft beslist dit voor de gehele EU markt door te voeren.

Voor diegenen die nog een WGA zoeken, bij vtwonen is hij te koop aan 79 euro en als je je aanmeldt voor de nieuwbrief krijg je een tegoedbon van 10 euro.
+ je kan uiteraard zelf er handvaten aan maken, dat is niet heel complex verder en doen wel meer mensen (met soortgelijke barbecue's / rookton / UDS en materialen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Nomad schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:55:
[...]

+ je kan uiteraard zelf er handvaten aan maken, dat is niet heel complex verder en doen wel meer mensen (met soortgelijke barbecue's / rookton / UDS en materialen)
Inderdaad, zou er ook graag een thermometer inbouwen, eens uitzoeken wat ik allemaal nodig heb en waar te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

BlackShadow schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Inderdaad, zou er ook graag een thermometer inbouwen, eens uitzoeken wat ik allemaal nodig heb en waar te bestellen.
Mijn WGA heeft ook een thermometer. Gewoon met een ijzerboortje een gaatje geboord en een thermometertje bevestigd. En afgewerkt met koud emaille, om de deksel wel weer te beschermen tegen roest en andere ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:50
MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:22:
Ja, das een gasser... Heb ik ook jaren lang niet aan gewild, maar het heeft toch echt wel benefits hoor. Kan hem zomaar ff aan gooien zonder lange voorbereiding.

Ga er wel weer een kolenbbq naast zetten binnenkort :)
Pas op wat je zegt, BBQ'en zonder die lange voorbereiding is als een vluggertje zonder voorspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Gadgeteer schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:17:
[...]

Pas op wat je zegt, BBQ'en zonder die lange voorbereiding is als een vluggertje zonder voorspel.
Dat kan ook lekker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:26

arie_papa

Running on Ubuntu

Bij de eerder genoemde "Zaadhandel v.d. Wal" hier in dit topic zijn de 2010 modellen nog steeds in de aanbieding. OneTouch 47cm voor 99/109/119 en OneTouch 57 voor 149.

Never mind, gaat over een WGA

[ Voor 11% gewijzigd door arie_papa op 26-07-2016 18:40 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Kan lekker zijn maar je mist toch een hele hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gadgeteer schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:15:
Kan lekker zijn maar je mist toch een hele hoop
Maar je hebt wel een hoop andere dingen beleeft

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Chevy454 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:42:
[...]

Maar je hebt wel een hoop andere dingen beleeft
Nee, je laat iets weg, beleeft geen andere dingen. Je mist gewoon iets, waardoor de ervaring niet compleet is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gadgeteer schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:45:
Nee, je laat iets weg, beleeft geen andere dingen. Je mist gewoon iets, waardoor de ervaring niet compleet is.
Tuurlijk wel, gedurende de tijd die je niet aan de voorbereiding bezig was heb je namelijk wat anders gedaan. Dus de tijd is hoe dan ook altijd nuttig gespendeerd geweest, maar op een ander vlak.

Zoals spontaan last minute vrienden uitnodigen, snel drank en vlees halen. De ervaring van het eten ansich zal inderdaad minder zijn maar het moment zelf met de sfeer des te beter en zal de ervaring van het eten ruimschoots compenseren.

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 26-07-2016 17:32 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik nu makkelijker met z'n tweetjes de bbq ff aan zet.
Ofwel om even af te grillen, of om gewoon buiten te koken met de side-burner.
Effect is dat we gemiddeld twee dagen in de week buiten eten, in plaats van 1x per maand bbq-en.

Maar punt blijft; zo makkelijk gaat ie niet over de 300 graden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

De komende weken staan er bij mij ook weer wat leuke gerechten op het programma. Ik heb een standaard Weber 47cm en vind het heerlijk om hier low'n'slow vlees op te bereiden. Afgelopen weken al buikspareribs en een heerlijke rollade gemaakt, en tussendoor een paar pizza's gebalkken. Deze week ga ik een recept uit het boek 'Smokey Goodness' maken: oerhammetjes.

Even wat foto's uit de oude doos, respectievelijk mijn basissetup voor low'n'slow, spareribs in de laatste fase en mijn eerste pulled pork.

BBQ
Barbecuefoto's
Basis setup Weber low'n'slowEerste spareribsEerste Pulled Pork

Vandaag is de levering van een bekende internetslager weer binnengekomen, met een boston butt en buikspareribs... Genoeg te doen dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
Wagyu flat iron.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8120/27953008873_8c1a577659_z.jpgUntitled by Reno, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7714/28284068230_094198626a_z.jpgUntitled by Reno, on FlickrAfbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7630/28535856386_76bb5e6828_z.jpgUntitled by Reno, on FlickrAfbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8726/28490375271_d5501da567_z.jpgUntitled by Reno, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/9/8679/28284076300_fb455343e8_z.jpgUntitled by Reno, on Flickr

Prima stukje vlees. Voor herhaling zeker vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dat ziet er heerlijk uit. Hoeveel gram is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zojuist ook maar even naar ikea getuft voor de probe thermometer. Dat kabeltje wekt nog best vertrouwen.

Goede tip!

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 26-07-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32
MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:26:
Zojuist ook maar even naar ikea getuft voor de probe thermometer. Dat kabeltje wekt nog best vertrouwen.

Goede tip!
Dat ding kan wel wat hebben :) moet er eigenlijk ook even een paar halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:17

backupdevice

No Risk , Full Push

Ben al de hele week het avond eten voor de tent op de WGA aan het maken. Werkt perfect!

Vandaag heerlijk 2 x een rib-eye erop met ernaast aardappeltjes met kruiden. Klein pannetje met groeten erbij ! Genieten!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:36
Chevy454 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:16:
Dat ziet er heerlijk uit. Hoeveel gram is dat?
800/850-ish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, draadje kan tot 250 graden hebben. Daar kom ik niet zo gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:45:
Ja, draadje kan tot 250 graden hebben. Daar kom ik niet zo gauw.
Veel meer hoor. Daarboven kan hij alleen niet meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
MikeyMan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:26:

Goede tip!
Opletten tijdens het schoonmaken dat er geen water in de probe komt.
Als dat zou gebeuren moet je hem effe "droogbakken" in de oven/BBQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:30
Chevy454 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:31:

Ellendige vraag :P
Ik gebruik momenteel briketten omdat ik geen goede kwaliteit houtskool kan vinden.
Ik doe 1kg briketten warmen en plaats deze verspreid direct onder de pizzasteen. Omdat het maar 1kg is zijn de briketten verspreid over het hele oppervlak en zal de steen niet gloeiend heet worden maar mooi opwarmen, Daarna steek ik 2kg aan en doe ik deze indirect (1kg links, 1kg rechts) van de steen. Daarna maken we onze pizza's en kunnen we bakken.

Ik zou liever met kokos of met houtskool briketten werken voor pizza op de Q maar denk dat we beter een echte pizza oven kopen want pizza maken op de Q verbruikt kolen!
Ik ben qua houtskool erg te vreden over Dammers.
Afgelopen weekend 22 uur lang op 1 lading dammers gemixed met Echt houtskool gestookt op 110 graden.
Zit nog steeds genoeg kolen in om wat te grillen. Denk dat ik de 24 uur wel kon halen er mee zonder bij te vullen :)

Hier wat foto's.
Eerst ribs gemaakt. 5,5 straight.
Tussen door in gesmeerd zonder in de folie te doen
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ymjck7.jpg

Hierna kolen bij gevult en 2x varkens nek er op rond 20:00 er opgegooid
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/kd8jgz.jpg

Na 20,5 16:30 klaar
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ie17vr.jpg
Dit was over van de kolen
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/9rkc2a.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door The Fatal op 26-07-2016 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
The Fatal schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:54:
De vrouw was duidelijk, we hebben genoeg briketten voor dit jaar. Maar Dammers staat op mijn lijst.

En met een kamado lijkt me heel fijn qua houtskool verbruik maar daar staat nog een heel groot verbod op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Chevy454 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:25:
[...]

De vrouw was duidelijk, we hebben genoeg briketten voor dit jaar. Maar Dammers staat op mijn lijst.

En met een kamado lijkt me heel fijn qua houtskool verbruik maar daar staat nog een heel groot verbod op.
Vaker de q aan of veel pizza maken.
Vooral bij hogere temperaturen is houtskool fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:53
Teringjantje; ik dacht die nieuwe Weber Summit charcoal is een leuk hebbedingetje fucking 1999,-.... Denk dat ik dan toch maar voor een degelijke offset smoker op een trailer ga aanschaffen!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:50
The Fatal schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:54:
[...]

Afgelopen weekend 22 uur lang op 1 lading dammers gemixed met Echt houtskool gestookt op 110 graden.
Zit nog steeds genoeg kolen in om wat te grillen. Denk dat ik de 24 uur wel kon halen er mee zonder bij te vullen :)

Hier wat foto's.
Eerst ribs gemaakt. 5,5 straight.
Tussen door in gesmeerd zonder in de folie te doen
[afbeelding]

Hierna kolen bij gevult en 2x varkens nek er op rond 20:00 er opgegooid
[afbeelding]

Na 20,5 16:30 klaar
[afbeelding]
Dit was over van de kolen
[afbeelding]
Waar koop jij die dammers en echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
dangerpaki schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:31:
[...]

Bij Dammers zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 10:56
Nu ga ik PP maken op de bbq, het is aan te raden om het vlees te injecteren. Helaas heb ik nog geen injectiespuit bij de hand. Is er een andere manier om het vlees te injecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Nee eigenlijk niet, je moet je naald vrij diep krijgen, dit kan je alleen doen met een injection. Bij iedere kookwinkel verkopen ze deze spuiten voor rond de 15,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zondag komen er wat mensen bbq'en.
Dit zal kwa vlees toch waarschijnlijk het bekende worstje en spekje en burgertje worden. aangezien ik er niet zo handig mee ben, en hun over het algemeen niets eten wat ze niet kennen. Al ga ik proberen wat short ribs te bereiden van te voren. wat zijn er nog meer voor suggesties kwa bbq vlees ? Ik had trouwens laatst diepvries angus burgers van de jumbo geprobeerd, maar die waren geen succes.

Echter ben ik ongeveer net zo inspiratieloos kwa sidedishes :
http://www.gevuldeportobe...met-geitenkaas-en-honing/ > dit leek me wel leuk
Iemand nog meer goede suggesties.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een mooi stuk bavette of een stuk varkens ribroast. Simpel, niks vreemds en lust iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies, bavette is een gegarandeerd succes. Ziet er indrukwekkend uit als je het als flinke lap op de bbq gooit en is erg simpel.

Verder; ga naar de slager ipv de supermarkt, dat maakt voor de meeste ook al indruk qua smaak ;)

Paar maïskolven en groene asperges erbij en je bent een eind op weg ;)

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 27-07-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
heuveltje schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:54:
Dit zal kwa vlees toch waarschijnlijk het bekende worstje en spekje en burgertje worden. aangezien ik er niet zo handig mee ben, en hun over het algemeen niets eten wat ze niet kennen. Al ga ik proberen wat short ribs te bereiden van te voren. wat zijn er nog meer voor suggesties kwa bbq vlees ? Ik had trouwens laatst diepvries angus burgers van de jumbo geprobeerd, maar die waren geen succes.

Zelf brochettes maken? runds, varkenshaas (aanrader met laagje spek er rond), kalkoen of kip met paprika, (rode) ui, courgette,... met een lekkere marinade/kruidenmengeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Bij Dammers moet je het toch zeker zelf afhalen als particulier ? Dat is niet altijd zo vanzelfsprekend.
Vuur en rook hebben deze oa
Hasselback potatoes zijn erg lekker! Beetje olijfolie erop en pezo en op het einde wat kaas ofzo toevoegen.

Maar ze komen zondag zeg je? Dan heb je nog ruim tijd om wat voor te bereiden. Je kan spare ribs low and slow voorbereiden op zaterdag en zondag afgrillen. Zelfs pulled pork staat nog in de sterren.

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 27-07-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Laatst online: 27-10 11:59
Long time lurker... Afgelopen week Dammers 10kg Kokosbriketten (naar aanleiding van al het positieve feedback en testresultaten) besteld bij Vuur & Rook en gisteren ontvangen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Vraagje, hoelang zijn mop sausen houdbaar (van bijvoorbeeld stockyard) als ze open zijn?
En heeft iemand nog tips voor goede mop sausen?
Had laatst de Southern Blues en die was echt super. :9

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Thanks voor de tips wat betreft vuur en rook.

Maar als ik nu kijk dan hebben ze daar dammers en vuur en rook by dammers. Black ranch heb ik ook veel goed over gelezen. Maar als ik dan kijk zijn er wel 8 soorten van black ranch terwijl op de fora men het heeft over 'de' black ranch.

Zie door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer

Wat was er precies niet goed aan die burgers van de Jumbo?
Ik heb namelijk zeer goede ervaringen met de diepvries Angus en Wagyu burgers van 'Frozen Butcher' welke ik bij de Albert Heijn koop. Ook de Angus burgers uit het versschap van onze lokale Appie zijn erg goed.
De diepvries varianten van Jumbo kende ik nog niet en die van Aldi moet ik nog even proberen.

Voordeel is wel dat ze vanuit de vriezer vrij vlot te gebruiken zijn voor als er onverwacht visite zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet zeggen dat de diepvries wagyu van de aldi me ook helemaal niet tegenvalt. Inderdaad handig om in de vriezer te hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:17:
Dus nog een goeie rede om het nog is over te doen :9 (met zout en peper dan)

Maar het vlees siste dus de hitte zal denk ik dan wel goed zijn :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/16bWkhM.jpg
Echter weet ik niet of deze actie ook bij meerdere jumbo's is.

Want het vlees van de onderstaande quote kwam ook van de jumbo af. :9
Tinusvolkel schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:23:
Vandaag ook maar is een sear grate gehaald :)
(Gewoon omdat het er vet uitziet :9 )

[afbeelding]
Wou hem eigenlijk op de starter leggen maar "helaas" was het vlees te groot zodat ie buiten de starter viel... Dus dan maar op de bbq.
(Hier zie je dus dat die bakjes wel makkelijk zijn )
[afbeelding]
Boven een côte du boeuf en onder een rib-eye.
Ze sisten mooi toen ze de bbq opgingen :)

[afbeelding]
Rib-eye.

[afbeelding]
côte du boeuf

Deze keer nog niks gedaan met rookhout of kruiden/saus maar het was nu al verrukkelijk :)

Verder is het vlees met sear grate super snel dicht geschroeid. Dus deste meer "rood" vlees er over blijft,
PS de vrouw gaf me de tip van dit actie, dus dan zal het de vorige keer toch wel goed gesmaakt hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 27-07-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Chevy454 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:12:
[...]

Bij Dammers moet je het toch zeker zelf afhalen als particulier ? Dat is niet altijd zo vanzelfsprekend.
Kan wel, maar zou me niks verbazen als ze nu op vakantie zijn, heb het wel eens gevraagd, en ze leveren ook aan particulieren
Afhalen door particulieren is mogelijk, maar alleen op afspraak en tegen contante betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn die briketten eigenlijk een beetje te bewaren ook? Heb een houten tuinhuisje staan, maar de cheap ass briketten houden het daar niet heel lang in uit. Als je gelijk 40kilo moet bestellen wordt houdbaarheid wel een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
dangerpaki schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:52:
Zie door de bomen het bos niet meer
Meer stoken, dan verdwijnt dat vanzelf :P

Black Ranch heeft een zekere bijsmaak bij sommige van hun. Op de site van Noskos (bbq-nl.com) heeft hij een Black Ranch zonder bijsmaakt getest. Ik zou persoonlijk (denk ik dan toch) voor Dammers of PEKO gaan. De restaurant kwaliteit houtskool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:13
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de Original kettle 57cm, Original kettle premium en de master touch? Ik zie dat je vanaf de premium een aspannetje krijgt en de master touch een ander rooster heeft. Is dit alles het prijsverschil waard? Of zit er nog meer verschil in?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:26

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik heb een Original (47cm). Die aspan is niet los te bestellen, maar niet echt cruciaal voor de werking van je Weber want qua luchtinlaat zijn die verder hetzelfde. Een opklappend rooster lijkt me daarentegen wel een fijne plus, maar die zijn natuurlijk ook los te bestellen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
NoepZor schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:11:
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de Original kettle 57cm, Original kettle premium en de master touch? Ik zie dat je vanaf de premium een aspannetje krijgt en de master touch een ander rooster heeft. Is dit alles het prijsverschil waard? Of zit er nog meer verschil in?
Volgens zit er idd verder niet veel verschil in.
(de master toch heeft van nog wel een makkelijke deksel houder)

Maar ik vind het iig het prijsverschil waard :) de aspan is ideaal, en met het GBS rooster heb je een hoop meer mogelijkheden (voor een hoop meer geld :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Chevy454 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:54:
[...]

Black Ranch heeft een zekere bijsmaak bij sommige van hun. Op de site van Noskos (bbq-nl.com) heeft hij een Black Ranch zonder bijsmaakt getest. Ik zou persoonlijk (denk ik dan toch) voor Dammers of PEKO gaan. De restaurant kwaliteit houtskool.
Thanks. Jammer dat ze niet kleinere verpakkingen hebben dat je alles een beetje kunt proberen. Zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
[...]

In de nieuwere zakken black ranch zou dat niet meer voor komen.
Ik koop ze regelmatig en niet meer gemerkt de laatste periode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aspan is zeker aan te raden. Geeft gewoon geen zooi tijdens het barbecuen waardoor het terras gewoon keurig schoon blijft. Na afloop effe losklikken en zo bij de buurman over de schutting. Ideaal.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
[...]

Als mijn zakken ver op zijn(heb nu nog 30 kg) dan ga ik eens proberen met Black Ranch. Maar denk eerder die te mixen met dammers.
Heb je beetje smaak harder hout maar weer niet te overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:13
Tussen de Original kettle premium en de Master touch zit weinig prijsverschil, denk dat het de laatste wordt dan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:17:
Maar ik vind het iig het prijsverschil waard :) de aspan is ideaal, en met het GBS rooster heb je een hoop meer mogelijkheden (voor een hoop meer geld :/ )
Het GBS system, you hate it or you love it.
Er zijn voordelen aan als je snel wilt wisselen (zover dat kan met hete pizzastenen, woks en roosters).

Of met de Seargrate een klein gedeelte waar je mooi kan schroeien met gietijzer (wat heter wordt) terwijl het normale rooster koeler blijft en idealer is als indirecte zone. Of het de meerprijs waard is laat ik in het midden.

Voor mij was de aspan en de tuck away de doorslaggevende factor.
Tsurany schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:40:
Aspan is zeker aan te raden. Geeft gewoon geen zooi tijdens het barbecuen waardoor het terras gewoon keurig schoon blijft. Na afloop effe losklikken en zo bij de buurman over de schutting. Ideaal.
+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
BlackShadow schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:40:
[...]

In de nieuwere zakken black ranch zou dat niet meer voor komen.
Ik koop ze regelmatig en niet meer gemerkt de laatste periode.
Welke koop je dan precies, want ik zie verschillende typen van Black Ranch.
The Fatal schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Als mijn zakken ver op zijn(heb nu nog 30 kg) dan ga ik eens proberen met Black Ranch. Maar denk eerder die te mixen met dammers.
Heb je beetje smaak harder hout maar weer niet te overdreven.
Ik was ook zoiets aan het bedenken, of juist mengen met eco brassa cocos. Weet alleen niet of het op mijn weber nut heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door dangerpaki op 27-07-2016 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
dangerpaki schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:06:
[...]

Welke koop je dan precies, want ik zie verschillende typen van Black Ranch.

[...]

Ik was ook zoiets aan het bedenken, of juist mengen met eco brassa cocos. Weet alleen niet of het op mijn weber nut heeft.
Deze: http://www.vuurenrook.nl/...1200098--black-ranch.html

Ik meng ook regelmatig met dammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:20
Ik ben nog op zoek naar goede betaalbare kokosbriketten maar de meeste die ik op internet vind (ecobrasa, flamy) zijn minimaal 20 euro per 10kg. Dit vind ik bizar veel geld, ik meen mij te herinneren dat dit een tijd geleden rond de 15 euro per 10kg lag? Vergis ik mij en is +- 20 euro een normale prijs of kijk ik niet goed?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
IceM schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:14:
Ik ben nog op zoek naar goede betaalbare kokosbriketten maar de meeste die ik op internet vind (ecobrasa, flamy) zijn minimaal 20 euro per 10kg. Dit vind ik bizar veel geld, ik meen mij te herinneren dat dit een tijd geleden rond de 15 euro per 10kg lag? Vergis ik mij en is +- 20 euro een normale prijs of kijk ik niet goed?
Er is een toko die ze voor 12 euro/10kg heeft, maar dan moet je wel 10 zakken bestellen. Terlanco iirc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Je vergist je niet:
https://www.promobutler.b...-pour-le-barbecue-2519207

In Belgie staan ze regelmatig in promotie in de Colruyt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde verhaal als het vlees. Verhaal heb ik elders al neergezet. Leveranciers hebben door dat men het toch wel wil betalen en gaat de marges vergroten.

Alles wat op het ogenblik met BBQ te maken heeft schiet qua prijs enorm omhoog. Gaat alleen maar erger worden.

Een optie is om gewoon een group buy te doen. 30 tot 40 kg is bij mij zo op in een seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-10 08:22
BlackShadow schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:17:
[...]

Je vergist je niet:
https://www.promobutler.b...-pour-le-barbecue-2519207

In Belgie staan ze regelmatig in promotie in de Colruyt.
Klopt. Echter was ik afgelopen maand in de Colruyt in Kalmthout, daar hadden ze de Flamy vervangen voor Tom Cococha kokosbriketten. Weet niet of dit voor alle winkels geldt. Die Cococha branden trouwens ook prima, zijn wel iets kleiner dan die van Flamy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
van D schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:29:
[...]

Klopt. Echter was ik afgelopen maand in de Colruyt in Kalmthout, daar hadden ze de Flamy vervangen voor Tom Cococha kokosbriketten. Weet niet of dit voor alle winkels geldt. Die Cococha branden trouwens ook prima, zijn wel iets kleiner dan die van Flamy.
Ik zie het nu ook inderdaad via Collect&Go, geen Flamy meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:16:
Er is een toko die ze voor 12 euro/10kg heeft, maar dan moet je wel 10 zakken bestellen. Terlanco iirc
Terlanco inderdaad, volgend jaar ga ik gewoon 100kg privaat bestellen.
Als de vrouw klaagt dat het teveel is dan moet de Q maar vaker aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Ik vind ze nou niet echt veel goedkoper.

http://www.terlanco.nl/sh...nt-houtskool-10-kg-detail

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:20
Bedankt voor de link. Eens even kijken, misschien bestel ik wel gewoon 10 pakken.
Het gaat om deze: http://www.terlanco.nl/sh...kosbriketten-10-kg-detail

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:30
Sinds een aantal maanden hebben wij een gasbbq van Grandhall, deze bevalt erg goed. Inmiddels hebben we ook diverse lekkere gerechten gemaakt :9

Wat minder goed lukt is het werken met rookhout. We stoppen een laagje van circa 80x50mm en,een paar mm dik in één laag aluminium folie en prikken gaatjes in de bovenkant. Wanneer we deze boven een pit leggen duurt het behoorlijk lang voordat er iets van rook komt.

Een alternatieve methode is om 'm op te warmen op de wokpit om 'm vervolgens op de bbq te leggen. Dat gaat iets beter maar is ook maar van relatief korte duur.

Hebben jullie tips? :)

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gadgeteer
Tsurany schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:40:
Volgende week hier een bericht van de user 'buurman van Tsurany': "Ik heb een weber aspan in mijn tuin gevonden, welke weber kan ik hier het beste bij kopen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
IceM schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:58:
Bedankt voor de link. Eens even kijken, misschien bestel ik wel gewoon 10 pakken.

[...]

Ik keek ook verder naar houtskool maar daar zijn ze niet goedkoper in.

Heb tegenwoordig wel liever echt goede briketten of goede houtskool. Kan de kilo wel wat duurder zijn. Maar vaak gebruik ik er tijdens een run ook minder van voor de zelfde temperatuur/duur. Dus effectief zal het niet veel schelen.
Vaak heb je bij goedkopere kolen ook meer as wat alleen maar tegen werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bbq

Zo, ik ben ook maar weer eens aan het hobbyen geslagen, Makreel, Kabeljauw, Eend en Kip op de BBQ, met wat meer rookprobeersels. Ik ben benieuwd! (ik ben aan het stoken in de kleine ketel ernaast, niet eronder)

Wel tijd voor een nieuwe vriendin, "waarom steek je hier toch zoveel tijd in, eten is toch eten?".
Mooi, meer voor mij, die krijgt niets :P 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Haha herkenbaar. Mijn vriendin vind het altijd wel lekker maar veel te veel gedoe. En zonde dat ik er zoveel geld in stop volgens haar ;) Maar het blijft een leuke hobbie. Laatst een stoofpotje gemaakt. Was erg lekker. Vlees eerst goed kruiden en grillen en daarna langzaam laten sudderen een aantal uur. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0e8SKRcN9zQnMV1rGtqgJVxz/medium.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Teknix1982 op 27-07-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Teknix1982 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:29:
Haha herkenbaar. Mijn vriendin vind het altijd wel lekker maar veel te veel gedoe. En zonde dat ik er zoveel geld in stop volgens haar ;) Maar het blijft een leuke hobbie. Laatst een stoofpotje gemaakt. Was erg lekker. Vlees eerst goed kruiden en grillen en daarna langzaam laten sudderen een aantal uur. :)

[afbeelding]
Is dat de minimax BGE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Haha nee, komt door de hoek van de foto. Het is de BGE medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Teknix1982 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:42:
[...]

Haha nee, komt door de hoek van de foto. Het is de BGE medium.
Ah gelukkig. Die allerkleinste BGE zijn schattig, maar eigenlijk net niet lekker bruikbaar vind ik.
En dan was je pannetje ook wel erg klein geweest :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Nomad schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:43:
[...]

Ah gelukkig. Die allerkleinste BGE zijn schattig, maar eigenlijk net niet lekker bruikbaar vind ik.
En dan was je pannetje ook wel erg klein geweest :P
Klopt idd! Ben vorig jaar van small naar medium gegaan omdat ik meer ruimte wilde. Dit is mijn setup
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A1PhWggIiZBveXZwL13w703c/medium.jpg

Deze waren ook erg goed :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BBFnMrcdWtnphaqzA3fxPlya/medium.jpg

Als jullie een pizza op de BBQ maken, welk deeg/bodem gebruik je dan? Dat is het enige waar ik zelf nog niet tevreden over ben. Ik krijg niet echt een lekkere goede bodem. Ik moet zeggen dat ik dan van koopmans die pizzadeeg pakjes gebruik, misschien moet ik het zelf proberen te maken. Nog nooit in verdiept. Temperatuur die ik doe is 300 graden, moet voldoende zijn lijkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door Teknix1982 op 27-07-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

MOiNK Balls

http://www.bbq-nl.com/2009/05/moink-balls.html

Aardappels half komen in schil , in alu bakie doen met provinciale kruiden en olijf olie tegelijk met de ballen.

Suiker mais in folie.

Makkelijk, smakelijk en leuk om voor te bereiden.

[ Voor 13% gewijzigd door backupdevice op 27-07-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Teknix1982 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:48:
[...]

Klopt idd! Ben vorig jaar van small naar medium gegaan omdat ik meer ruimte wilde. Dit is mijn setup
[afbeelding]

Deze waren ook erg goed :)
[afbeelding]

Als jullie een pizza op de BBQ maken, welk deeg/bodem gebruik je dan? Dat is het enige waar ik zelf nog niet tevreden over ben. Ik krijg niet echt een lekkere goede bodem. Ik moet zeggen dat ik dan van koopmans die pizzadeeg pakjes gebruik, misschien moet ik het zelf proberen te maken. Nog nooit in verdiept. Temperatuur die ik doe is 300 graden, moet voldoende zijn lijkt me.
Wat is de binnen kant van de dome mooi wit. Bij mij word die altijd zwart. Toevallig net schoon gebrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
The Fatal schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:02:
[...]

Wat is de binnen kant van de dome mooi wit. Bij mij word die altijd zwart. Toevallig net schoon gebrand?
Nee, de dome is daar nog nieuwer omdat deze vervangen moest worden. Er zaten allemaal barsten in het groene maar de winkel had de dome niet op voorraad dus mocht hem doorgebruiken tot de nieuwe er was. Toen die er was, een week of 2 later, kon ik weer omruilen en vlak daarna werd die foto gemaakt. Als je ze nu zou zien, ik gebruik hem veel, is de dome net zo zwart als de onderkant. Goede garantie bij BGE, de barsten waren puur visueel maar kreeg toch een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ben het laatste boek van Aaron Franklin aan het lezen.

A Meat-Smoking Manifesto. Echt een aanrader. Weinig recepten maar wel veel tips over offset smoken enzo.

Goed leesvoer voor de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste nieuws! Goddelijke gerookte makreel. Die mag zelfs van de vriendin de pan niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:21:
Wel tijd voor een nieuwe vriendin, "waarom steek je hier toch zoveel tijd in, eten is toch eten?".
Lucky you, bij mij kost dat wisselen een pak meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:36:
[...]

Lucky you, bij mij kost dat wisselen een pak meer :P
Is de inruilwaarde zo laag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Een kleine 200k :P hint huis enzo

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 27-07-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Teknix1982 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:48:
Kijk in het grote pizza topic hier. Daar staat een basisrecept van wijlen MaximusGT die als richtlijn erg goed is. We gebruiken die zelf ook met cheap ass meel van de emte en toch is het resultaat daarvan 10x beter als dat kant en klaar spul waar je enkel de bodem moet uitrollen. Sterker nog, ik kan geen pizza van de pizzeria meer eten...

We hebben voor het kneden een broodbakmachine gekocht omdat we lui zijn :P nouja, Mrs Chevy454 wou dat al langer hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 27-07-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kipeend

:9~ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapper30
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05-2024
IceM schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:58:

[...]

Je kunt ze ook hier bestellen, iets duurder maar geen verplichte afname van 10 zakken. Het zijn dezelfde witte terlanco zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
REX c100, fan en wat stekkertjes besteld. Cheap-Ass Controller voor de Ugly Drum Smoker komt er aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:08
Zoals hierboven vermeld kan je voor het recept het beste het pizza-topic checken.

Wat de temperatuur betreft, liever nog wat hoger dan 300. 400 of hoger vind ik ideaal, dan krijg je dat houtoveneffect en natuurlijk lekker rap. Wel uitkijken bij het openmaken van je ei.

Als setup doe ik de platesetter met de pootjes naar beneden gericht, dan het rooster en daarbovenop een pizzasteen. Dit vind ik het beste werken na een aantal verschillende setups. In ieder geval moet er ruimte zijn tussen je steen en de platesetter, als je geen rooster wil gebruiken kan je er wat propjes alufolie tussen doen.

Het deeg uit de recepten is vaak erg plakkerig, daarom rol ik het uit op een bakpapiertje en dan gooi ik de pizza inclusief bakpapier op de steen. Deze kan je er dan na een minuut onderuit halen of gewoon laten zitten (merk geen verschil aan de pizza). Truc met het papiertje is ideaal want de meeste mensen zitten te prutsen met griesmeel op de pizzaschep enzo, dat is dus totaal onnodig.

Laatste tip, niet teveel op je pizza, vooral niet teveel tomatensaus en kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
MikeyMan schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:02:
Moet zeggen dat de diepvries wagyu van de aldi me ook helemaal niet tegenvalt. Inderdaad handig om in de vriezer te hebben liggen.
Net even in een Aldi in België gekeken, maar niets gevonden.... Zijn deze niet beschikbaar in BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen idee eigenlijk, hier in NL liggen ze standaard in de schappen.

Net ff de noskos Sweet en Smokey bbq saus gemaakt. Geen succes, veel te pittig als je het mij vraagt. Had ook niet gelijk alle chili erin moeten gooien achteraf, maar had vertrouwen in het recept. Heb al wat meer van de andere ingrediënten en wat appelsap toegevoegd, maar het blijft bikkelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:36:
Geen idee eigenlijk, hier in NL liggen ze standaard in de schappen.

Net ff de noskos Sweet en Smokey bbq saus gemaakt. Geen succes, veel te pittig als je het mij vraagt. Had ook niet gelijk alle chili erin moeten gooien achteraf, maar had vertrouwen in het recept. Heb al wat meer van de andere ingrediënten en wat appelsap toegevoegd, maar het blijft bikkelen :X
Beetje suiker erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, heb inmiddels de hoeveelheid suiker al verdubbeld... Blijft pittig
Heb het zaterdag nodig, dus ff kijken hoe het is na een paar dagen koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Malt007 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:56:
[...]

Zoals hierboven vermeld kan je voor het recept het beste het pizza-topic checken.

Wat de temperatuur betreft, liever nog wat hoger dan 300. 400 of hoger vind ik ideaal, dan krijg je dat houtoveneffect en natuurlijk lekker rap. Wel uitkijken bij het openmaken van je ei.

Als setup doe ik de platesetter met de pootjes naar beneden gericht, dan het rooster en daarbovenop een pizzasteen. Dit vind ik het beste werken na een aantal verschillende setups. In ieder geval moet er ruimte zijn tussen je steen en de platesetter, als je geen rooster wil gebruiken kan je er wat propjes alufolie tussen doen.

Het deeg uit de recepten is vaak erg plakkerig, daarom rol ik het uit op een bakpapiertje en dan gooi ik de pizza inclusief bakpapier op de steen. Deze kan je er dan na een minuut onderuit halen of gewoon laten zitten (merk geen verschil aan de pizza). Truc met het papiertje is ideaal want de meeste mensen zitten te prutsen met griesmeel op de pizzaschep enzo, dat is dus totaal onnodig.

Laatste tip, niet teveel op je pizza, vooral niet teveel tomatensaus en kaas.
Thnx voor de tips, zal komende week is gaan proberen. Heb idd de platesetter ook altijd met de pootjes naar beneden maar deed daar direct de pizzasteen op. Nooit geprobeerd om rooster of folie er tussen te doen. Zag het idd ook al is op het BGE forum. Toch maar is proberen. Maakt dus blijkbaar wel verschil.

Heb ook inmiddels een broodbakmachine gekocht naar aanleiding van de tip hier om deze het zelf gemaakte deeg te laten kneden. Wilde toch al eentje hebben voor brood dus nu maar gelijk doorgepakt. Laat de resultaten van de volgende pizza wel even weten hier.

Dank allen voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
MikeyMan schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:13:
Ja, heb inmiddels de hoeveelheid suiker al verdubbeld... Blijft pittig
Heb het zaterdag nodig, dus ff kijken hoe het is na een paar dagen koelkast.
Vermoedelijk wordt hij alleen nog pittiger.
Mijn ervaring is dat het er niet beter op wordt en het nauwelijks minder te krijgen is.
Melk of room helpt, maarja, dat past niet echt :)
Pagina: 1 ... 17 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.