Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 108 Laatste
Acties:
  • 672.228 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:43
Leoon. schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:47:
Iemand hier ervaring met kokosnootbriketten? Internet zegt dat dat minder rookt. Heb het gekocht maar kan het pas woensdag uittesten, maar ik ben te benieuwd dat ik het nu al wil weten van een tweaker :+

Wij mogen niet op balkon bbqen, zitten op 9e verdiep en hebben in principe niemand boven ons wonen die er last van heeft evenals naast ons is het niet voor te stellen dat ze er last van hebben (zit telkens 4 meter tussen). Wellicht kunnen we met die kokosnootbriketten wel op ons balkon (stiekem) bbqen.
Als je de zoekfunctie gebruikt genoeg ervaringen. Ik zou in ieder geval geen aanmaakblokjes gebruiken maar een one-minute lighter i.c.m. kokosbriketten. Dan rookt het inderdaad zo goed als niet. Als je er aanmaakblokjes onder gooit in een kolenstarter gaat het alsnog roken de eerste 5 minuten. Idem als je lekker speklappen erop gaat lopen uitbakken, stja, vet blijft roken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 10:22

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Chevy454 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:20:

Morgen staat PP op de action kamado op het schema. Straks de gaan rubben. Injecteren ben ik nog niet over uit. Heb wel appelsap, worschestersaus en genoeg kruiden...
Ik heb het vorige weekend nog gedaan. Was een tegenvallertje. De hele dag door kreeg ik de temperatuur niet onder controle.

Ik had deze keer de Procureur geinjecteerd... proefde er niets van. Ik had hem deze keer ook ingesmeerd met mosterd (hier en daar gezien in een recept) ook daar proefde ik helemaal niets van. Het vlees was deze keer wel wat beter naar mijn idee (via Aalvink)

De weer daarvoor echter het recept (rub) van bbqhelden gevolgd en die run ging voortreffelijk! Temperatuur de hel tijd strak tussen de 105 en 115 graden.

Vreemd dat het zo kan verschillen per keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:40
Iemand hier ervaring met kokosnootbriketten? Internet zegt dat dat minder rookt. Heb het gekocht maar kan het pas woensdag uittesten, maar ik ben te benieuwd dat ik het nu al wil weten van een tweaker :+

Wij mogen niet op balkon bbqen, zitten op 9e verdiep en hebben in principe niemand boven ons wonen die er last van heeft evenals naast ons is het niet voor te stellen dat ze er last van hebben (zit telkens 4 meter tussen). Wellicht kunnen we met die kokosnootbriketten wel op ons balkon (stiekem) bbqen.
Gebruik een bbq aansteker ipv van blokjes, scheelt je heel veel rook ;) (looftlighter, gasbrander etc...)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Goed, ik weet dat het eigenlijk een beetje vloeken in de kerk is, maar gisteren heb ik bij de Appie een pakje Picanha meegenomen. Weet dat menig BBQ'ende Tweaker lyrisch is over dit stukje vlees. We zijn thuis met z'n 2'en, zag 'm liggen en dacht.. Ach, neem eens mee en kijken wat het is!

Op de verpakking staan duidelijke kookinstructies, maar dit is puur voor in de pan.
Beide stukken voorzien van zout en versgemalen peper uit de molen. Daarna op de BBQ gelegd en eerst een minuut of 10 indirect met een keteltemperatuur van +/- 125. Vlees van de BBQ en in de folie, ketel omhoog naar de 225 en direct boven het vuur voorzien van grillmerken. Ik weet, eigenlijk iets too much voor deze stukjes, maar laat me toch lekker :P

De introductie is ons goed bevallen en, ondanks dat het "maar"' supermarktvlees is beviel de smaak ons uitermate goed! Lekker mals, wel dikke vetrand, maar dat zal wel met de AH te maken hebben ;)

Na deze introductie ga ik zeker eens een "echte" Picanha maken zoals het hoort! Hier ga ik me over een week of 2 wel eens aan wagen.
Heb ook nog 1.8 KG varkensnek in de diepvries liggen, goed voor een volgende Pulled Pork project! :9

[ Voor 3% gewijzigd door Calitomnication op 25-06-2018 13:13 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:42

Oekol

waka waka hey hey

Martinusz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:11:
[...]

Gebruik een bbq aansteker ipv van blokjes, scheelt je heel veel rook ;) (looftlighter, gasbrander etc...)
Goeie tip! Het idee was om misschien beneden in de tuin aan te steken en dan als het warm is weer omhoog in de lift mee te nemen. Maar dat is niet zo'n heel duurzaam idee denk ik, in de lift.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:05

vectormatic

Warlock of the doorlock

Leoon. schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:13:
[...]

Goeie tip! Het idee was om misschien beneden in de tuin aan te steken en dan als het warm is weer omhoog in de lift mee te nemen. Maar dat is niet zo'n heel duurzaam idee denk ik, in de lift.
Lijkt me een slecht idee, kans dat je onderweg toch een brandalarm/CO2 melder aflaat gaan...

(en 9 verdiepingen in een waarschijnlijk krap liftje met een bak gloeiende briketten....)

Kan je niet gewoon beter beneden in diezelfde tuin BBQen? picnic kleedje er bij etc..

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Als je op een flatje woont, waarom wil je dan perse bbq'en met briketten/kolen en je misschien trammelant op de nek halen. Met gloeiende briketten in een lift is inderdaad niet het beste idee als je het mij vraagt ;)

Waarom schaf je niet gewoon een elektrische BBQ aan? Geen gedoe met briketten, ideaal voor kleine op het balkon en geen rook(overlast). Wil je rook, zet er dan een smokerbox op :)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

vectormatic schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:21:
[...]

Lijkt me een slecht idee, kans dat je onderweg toch een brandalarm/CO2 melder aflaat gaan...

(en 9 verdiepingen in een waarschijnlijk krap liftje met een bak gloeiende briketten....)

Kan je niet gewoon beter beneden in diezelfde tuin BBQen? picnic kleedje er bij etc..
Helemaal waar, dat is ook wat we woensdag gaan doen. Vanaf daar maar even verder kijken wat handig is. We hebben een aardig groot balkon en ik zie niet in wie er van ons last zouden moeten hebben als we het daar aansteken etc. Gewoon een keer proberen, is het niks gewoon altijd buiten doen. BBQ staat op wieltjes (net gekocht) dus wel makkelijk te verplaatsen. Het is meer dat we heen en weer moeten voor drinken en eten. Dan toch maar een koelbox aanschaffen, dat is misschien wel een idee.
Calitomnication schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:27:
[...]

Als je op een flatje woont, waarom wil je dan perse bbq'en met briketten/kolen en je misschien trammelant op de nek halen. Met gloeiende briketten in een lift is inderdaad niet het beste idee als je het mij vraagt ;)

Waarom schaf je niet gewoon een elektrische BBQ aan? Geen gedoe met briketten, ideaal voor kleine op het balkon en geen rook(overlast). Wil je rook, zet er dan een smokerbox op :)
Elektrisch BBQ is gewoon koken toch? :+ Ach we hebben een heel mooi natuurgebied waar we in kunnen zitten achter ons huis. Woensdag dat proberen en kijken hoeveel het daadwerkelijk rookt. Mocht dit te verwaarlozen zijn een keertje op balkon proberen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Leoon. schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:32:
[...]

Helemaal waar, dat is ook wat we woensdag gaan doen. Vanaf daar maar even verder kijken wat handig is. We hebben een aardig groot balkon en ik zie niet in wie er van ons last zouden moeten hebben als we het daar aansteken etc. Gewoon een keer proberen, is het niks gewoon altijd buiten doen. BBQ staat op wieltjes (net gekocht) dus wel makkelijk te verplaatsen. Het is meer dat we heen en weer moeten voor drinken en eten. Dan toch maar een koelbox aanschaffen, dat is misschien wel een idee.
Ga je vaker op en neer, kijk dan eens naar een Weber Smokey Joe. Je hebt 14" grillruimte, degelijke Weber kwaliteit. Heb deze jaren gehad ivm ruimtegebrek in mijn vorige tuin. BBQ is lekker compact en heeft een handige greep waardoor je hem makkelijk mee kunt nemen als je naar het park gaat. Prima ding :)

[...]
Elektrisch BBQ is gewoon koken toch? :+ Ach we hebben een heel mooi natuurgebied waar we in kunnen zitten achter ons huis. Woensdag dat proberen en kijken hoeveel het daadwerkelijk rookt. Mocht dit te verwaarlozen zijn een keertje op balkon proberen.
Ligt eraan wat je wilt natuurlijk. Wil je de absolute All-in BBQ ervaring; vuur, rook en hitte.. Dat kan een elektrische je inderdaad niet bieden. Gaat het je puur om de echte BBQ smaak, er zijn vandaag de dag (gelukkig) genoeg oplossing om toch een houtskoolsmaak in je vlees te krijgen. :).

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Calitomnication schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:12:
Goed, ik weet dat het eigenlijk een beetje vloeken in de kerk is, maar gisteren heb ik bij de Appie een pakje Picanha meegenomen. Weet dat menig BBQ'ende Tweaker lyrisch is over dit stukje vlees. We zijn thuis met z'n 2'en, zag 'm liggen en dacht.. Ach, neem eens mee en kijken wat het is!
Zo heb ik afgelopen zaterdag de 'flat Iron steak' bij Lidl meegenomen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tqt8BhO.png

Net zo goed 'supermarktvlees' ( en ook nog eens 30% korting wegens datum ;)
( en tot overmaat van ramp, ook nog eens voor-gemarineerd )

Maar het was een heerlijk stukje vlees, indirect tot 45C, en daarna direct enkele minuten tot de 50/52C
Rusten onder folie, en met een paar broodjes en salade gegeten.

Zeker een stuk vlees om een keer 'in het 'groot' te gaan gebruiken ( als in vers / volledig stuk )
Leoon. schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:32:
[...]

Elektrisch BBQ is gewoon koken toch? :+
Technisch gezien is koken een pan met vloeistof, en daar de ingredienten in dumpen.

Het gaat om de eigen beleving, als jij van mening bent dat een stukje vlees smaakvol bereid is, is dat het doel
Ik heb hier een plethora van meuk staan, van zo'n overpriced tosti-ijzer, tot verschillende bbq's
Each of its own ... lekker doen wat je het beste lijkt

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 25-06-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58

Ja, heb ik. Echter viel het wat tegen.
Het aanmaken van deze briketten (in elk geval die ik had), duurde erggggg lang. Te lang voor wat ik toen moest doen.
Heb er uiteindelijk houtskool bij gedaan (had geen normale briketten meer). Heb eigenlijk geen zin meer om ze te testen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FreshMaker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:16:
[...]

[afbeelding]

Maar het was een heerlijk stukje vlees, indirect tot 45C, en daarna direct enkele minuten tot de 50/52C

Zeker een stuk vlees om een keer 'in het 'groot' te gaan gebruiken ( als in vers / volledig stuk )

[...]

Technisch gezien is koken een pan met vloeistof, en daar de ingredienten in dumpen.

Het gaat om de eigen beleving, als jij van mening bent dat een stukje vlees smaakvol bereid is, is dat het doel
Ik heb hier een plethora van meuk staan, van zo'n overpriced tosti-ijzer, tot verschillende bbq's
Ik vind dat Lidl goed bbq vlees heeft, bavette ook eens gepakt en smaakte ook prima, de bbq worsten bevallen ook erg goed en ook de schouderlapjes. Voor de snelle BBQ zeer goed te doen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ixl85 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:32:
[...]

Ja, heb ik. Echter viel het wat tegen.
Het aanmaken van deze briketten (in elk geval die ik had), duurde erggggg lang. Te lang voor wat ik toen moest doen.
Heb er uiteindelijk houtskool bij gedaan (had geen normale briketten meer). Heb eigenlijk geen zin meer om ze te testen... ;)
Dat had ik ook gelezen ja, met als keerzijde dat ze lang blijven gloeien en eventueel opnieuw te gebruiken zijn. Ik hou ook rekening met een 30 minuten totdat ze te gebruiken zijn. Ik heb bizar veel zin om woensdag lekker te gaan testen.

Overigens met vlees van de Lidl en wat beef stokjes bij de Jumbo die op datum waren. Vind dat je bij hamburgers goed verschil proeft of het supermarkt is of keurslager. Rest te weinig ervaring mee of voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Leoon. schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:44:
[...]Vind dat je bij hamburgers goed verschil proeft of het supermarkt is of keurslager. Rest te weinig ervaring mee of voldoet prima.
Gehakt is echt een vergankelijk product.
Het is zo simpel, beetje malen en dan klaar, maar juist dát is niet waar.
Omdat het vermalen vlees zijn structuren kwijt is, heeft het geen 'weerstand' meer tegen invloeden van buitenaf.
Smaken vervagen, kleur vergaat ( kleurstoffen houdt het nog enigszins toonbaar )
( probeer het eens zelf te maken ... je wordt helemaal gek ;) en nooit meer naar de AH )

Er zit in het reguliere supermarktvlees ook veel troep tussen ( vooral de kiloknallers ) extra water, extra zouten.
Ik had ergens een filmpje waarin uitgelegd werd dat een schnitzel tot 3x zwaarder gemaakt werd, door hem in een pekelbad te leggen.
YouTube: Test: varkensschnitzels
Shoarma van de supermarkt bak je ook niet, die kook je echt in het toegevoegde vocht :|

(keur)slagers hebben nog een bepaalde 'eer' hoog te houden, het vlees is wel degelijk beter van kwaliteit.

Zelf haal ik de dagelijkse vleesdingetjes ook bij de supermarkt ( ik baal enorm dat wij niet zo'n islamitische slager in de buurt hebben )
Maar "specialties" probeer ik zoveel mogelijk bij de lokale slagers te vinden ( in ons boerengat dus alleen buikspek :( )
De rest komt bij de online slagers / Sligro vandaan.

Schnitzels doe ik de moeite niet voor, die komen (momenteel) bij de Lidl/Aldi vandaan, op de een of andere manier is daar de kwaliteit beter dan AH / Jumbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 21-10 19:58
Leoon. schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:44:
[...]

Dat had ik ook gelezen ja, met als keerzijde dat ze lang blijven gloeien en eventueel opnieuw te gebruiken zijn. Ik hou ook rekening met een 30 minuten totdat ze te gebruiken zijn. Ik heb bizar veel zin om woensdag lekker te gaan testen.

Overigens met vlees van de Lidl en wat beef stokjes bij de Jumbo die op datum waren. Vind dat je bij hamburgers goed verschil proeft of het supermarkt is of keurslager. Rest te weinig ervaring mee of voldoet prima.
Je kan alles hergebruiken. Gewoon je luchtroosters dichtzetten. Ik heb altijd houtskool en briketten over. Gebruik ze de volgende keer gewoon weer :).

Zal ze binnenkort eens 30 minuten goed laten branden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:28
FreshMaker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:16:
[...]

[afbeelding]

[...]

Vloeken in de kerk, maar die beefburgers zijn voor 0,80 euro per stuk ook goed te doen voor bijvoorbeeld verjaardagen :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nice, altijd leuk zo'n wederhelft die meedenkt ....

Komt zo thuis met een Dry Aged Picanha
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hb35jo/2018_06_25_15_44_40.jpg

Kon slechter, zo op de maandag ;)

* kan je zo'n monster trouwens gewoon in tweeën snijden ... ( 2 kilo met 3 en een halve eter is ook zo decadent )

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 25-06-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@FreshMaker Doe ik altijd, wel met de draad mee splitten.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FreshMaker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:26:
Nice, altijd leuk zo'n wederhelft die meedenkt ....

Komt zo thuis met een Dry Aged Picanha
[afbeelding]

Kon slechter, zo op de maandag ;)

* kan je zo'n monster trouwens gewoon in tweeën snijden ... ( 2 kilo met 3 en een halve eter is ook zo decadent )
Tuurlijk kan dat :) je kan ook steaks ervan maken, ook een aanrader trouwens!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6iF9HcH7idHo4acFMezaEkIA/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:39
Martinusz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:51:
[...]

Tuurlijk kan dat :) je kan ook steaks ervan maken, ook een aanrader trouwens!!

[afbeelding]
Alleen wel even 2 tandjes minder gaar dan deze, beetje zonde van het dry-agen

hoewel ik me afvraag hoe erg dry-aged dit is, voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
418O2 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:02:
[...]

Alleen wel even 2 tandjes minder gaar dan deze, beetje zonde van het dry-agen

hoewel ik me afvraag hoe erg dry-aged dit is, voor deze prijs.
Jij kan aan de buitenkant zien hoe gaar deze zijn? :o doe mij ook zo'n bril B) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Martinusz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:05:
[...]

Jij kan aan de buitenkant zien hoe gaar deze zijn? :o doe mij ook zo'n bril B) ;)
Als ik zie hoe ze gekrompen zijn durf ik wel een inschatting te maken ;) Maar ik laat me graag verrassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
418O2 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:06:
[...]

Als ik zie hoe ze gekrompen zijn durf ik wel een inschatting te maken ;) Maar ik laat me graag verrassen
Hoeveel zijn ze gekrompen dan? :? Het zijn stukjes he, dus gesneden en aan spies geregen, geen groot geheel stuk Picanha ;)

Ze waren rood en heerlijk, dat weet ik nog :P

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 25-06-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:51:
[...]Tuurlijk kan dat :) je kan ook steaks ervan maken, ook een aanrader trouwens!!
Die wil ik inderdaad ook nog eens proberen

Ik waag het er op, kilo in de vriezer gedaan, Mw had ook nog een verrassing erbij gedaan ;)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kwrEc8/2018_06_25_16_37_16.jpg

2 porc-steak-tomahawks á 400gr / st

* FreshMaker heeft geen relatieproblemen :+
418O2 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:02:
[...]hoewel ik me afvraag hoe erg dry-aged dit is, voor deze prijs.
Dat zal inderdaad geen hele lange tijd geweest zijn, maar dat maakt niet zo heel veel uit. ( doordeweekse maaltijd ;) )

[ Voor 64% gewijzigd door FreshMaker op 25-06-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
FreshMaker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:13:
[...]

Ik waag het er op, kilo in de vriezer gedaan, Mw had ook nog een verrassing erbij gedaan ;)

[afbeelding]

[...]

Dat zal inderdaad geen hele lange tijd geweest zijn, maar dat maakt niet zo heel veel uit. ( doordeweekse maaltijd ;) )
Picanha is altijd lekker, dat zeker. Helemaal met chimichurri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 28-10 21:04
Weet niet ofdat er bog ergens een Sligro open is maar dammers houtskool 10kg voor 12,50 ex en black range 15kg voor 17,50 ex. Kreeg net de tip van een kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
The Fatal schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:23:
Weet niet ofdat er bog ergens een Sligro open is maar dammers houtskool 10kg voor 12,50 ex en black range 15kg voor 17,50 ex. Kreeg net de tip van een kennis
https://www.sligro.nl/aanbiedingen.htm

Niet alleen vandaag hoor, is de komende zomer nog wel van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:35
FreshMaker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:25:
[...]

Tot 25 juni, dus vandaag, of mis ik iets?
Maar de meeste sligro's sluiten om 1700, behalve op donderdag.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 09:21
Hierbij nog mijn bbq standaard/tafel welke ik gemaakt had.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3xXhH1ZFL01qWuX7MVdsnwcy/thumb.jpg

Kastje komt van de ikea, plank rechts is een broodplank van de ikea. Bij de hornbach 2 plankdragers die inklapbaar zijn gehaald. Werkt super, want plank kan dus gemakkelijk plat. Nu nog een serie haakjes links om tangen op te hangen. Ook nog een bak eronder om spullen in te doen en hij is klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v2xAbhRcKn0QFuOLc7ssr8VR/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
FreshMaker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:25:
[...]

zoals in de post onder jou, bleek het tot vandaag te zijn.

Wij waren daarstraks nog wel even langs geweest en 4 zakken dammers en 6 zakken black ranch gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-10 21:05
The Fatal schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:34:
[...]

zoals in de post onder jou, bleek het tot vandaag te zijn.

Wij waren daarstraks nog wel even langs geweest en 4 zakken dammers en 6 zakken black ranch gehaald.
Nice. Ik heb net de aanbieding gemist helaas. Komt vast vanzelf wel weer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-10 13:42
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Je bent bang dat je recept gejat wordt ofzo :+

Ziet er goed uit verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-10 16:46
FreshMaker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:13:
[...]

[afbeelding]

[...]

Deze karbonaadjes zijn wel ok, zijn gepekeld dus aan de zoute kant. Heb ze volgens mij 2x 4 minuten gebakken op hoge temperatuur. Beetje rose kan heel goed bij deze steaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Wat een toeval :p . Nog een maandje in de aanbieding: https://folder.sligro.nl/barbecue-09-2018/page/2-3

Ik neem aan dat deze houtskool niet knettert zoals die uit de andere winkels?
Ok, hier en daar een keer een knetter maar de vorige keer leek t wel vuurwerk in een zak van de supermarkt op mijn weber. 't scheelt dat er alleen maar steen rondom de weber hier staat.

Ik zie dat jullie de Dammers aanraden, die maar eens proberen.
Tevens hopen dat ze weer kokosbriketten hebben liggen... Die fire up normale briketten zijn echt _waardeloos_ zeker 50% was gebroken zodra je ze verplaatst in de barbecue.
Ik denk dat in mijn aspan 60% as ligt en 40% onverbrande briketten. Nu bedenk ik mij ook waarom die pan de vorige keer een goeie 200 graden is geworden.

Tevens ook wel weer lekker vlees in de aanbieding, ribeye uit zuid-amerika vorige keer 2x400 gram van meegenomen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-10 13:42
alaintje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:56:

Tevens hopen dat ze weer kokosbriketten hebben liggen... Die fire up normale briketten zijn echt _waardeloos_ zeker 50% was gebroken zodra je ze verplaatst in de barbecue.
Ik denk dat in mijn aspan 60% as ligt en 40% onverbrande briketten. Nu bedenk ik mij ook waarom die pan de vorige keer een goeie 200 graden is geworden.
Via de Karwei heb ik de Fire-Up kokosbriketten aangeschaft. Deze waren enkele weken lang met 30% korting in de aanbieding. Deze briketten werken prima, weinig as vorming en goed stabiel.

https://www.karwei.nl/ass...briketten-10-kg/p/B563607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
JL-IP(!) schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:12:
[...]

Via de Karwei heb ik de Fire-Up kokosbriketten aangeschaft. Deze waren enkele weken lang met 30% korting in de aanbieding. Deze briketten werken prima, weinig as vorming en goed stabiel.

https://www.karwei.nl/ass...briketten-10-kg/p/B563607
Ja dat weet ik, of iig dat de kokosbriketten prima zijn. Daarom zei ik dat ook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
alaintje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:56:
Wat een toeval :p . Nog een maandje in de aanbieding: https://folder.sligro.nl/barbecue-09-2018/page/2-3

Ik neem aan dat deze houtskool niet knettert zoals die uit de andere winkels?
Ok, hier en daar een keer een knetter maar de vorige keer leek t wel vuurwerk in een zak van de supermarkt op mijn weber. 't scheelt dat er alleen maar steen rondom de weber hier staat.

Tevens ook wel weer lekker vlees in de aanbieding, ribeye uit zuid-amerika vorige keer 2x400 gram van meegenomen :9~
Jaloers op met mensen met een pas van Sligro enz enz.

Hier komt volgende keer ook dammershoutskool. Of black ranch. Maar eerst mijn tonnetje nog even leeg maken. Kwa kroketten heb ik weberbriktten. Maar wil straks toch echt eens de kokosbrikketen proberen. :)

zojuist ook bestelling binnen gekregen van BBQuality. Angus bavette Ierland - Angus diamanthaas Ierland - Picanha - Kalfspicanha - Kalfsspareribs - Duroc buikspek - Iberico spare-ribs - Procureur - Hertenbiefstuk.

Even beetje ingeslagen. Was eerst bestelling via BBQuality :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:37
Ik had ook eens Black Ranch, maar daar zaten halve bomen in en de rest was vooral kleine stukjes en gruis. Op zich niet erg, maar als je die bomen met een hamer wat kleiner wil slaan heb je nog meer gruis.

Gebruik voor briketten de kokos van de Sligro (waar ook gewoon die witte jute zak in zit). Houtskool net wat er ergens in de aanbieding is.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ozzynator schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:48:
Ik had ook eens Black Ranch, maar daar zaten halve bomen in en de rest was vooral kleine stukjes en gruis. Op zich niet erg, maar als je die bomen met een hamer wat kleiner wil slaan heb je nog meer gruis.

Gebruik voor briketten de kokos van de Sligro (waar ook gewoon die witte jute zak in zit). Houtskool net wat er ergens in de aanbieding is.
Een hamer is ook niet het juiste apparaat ;)

Ik heb qua kokos altijd die van de sligro, Bonfire merk
Doe ik al zo'n 3 jaar, nooit echt klachten
KOKOflamy of Ecobrasa zullen misschien beter zijn, maar vaak ook 1,5 x duurder

Toevallig in de vorige actie 2 zakken houtskool 10kilo meegenomen, ook bonfire
Prima, maar ook best onregelmatige stukken.
Op de OTG57 voldoen ze goed ( al heb ik wel een 2e grate dwars liggen ( kleinere opening onder brandstof )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-10 10:53
ozzynator schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:48:

je bedoelt terlanco ;)
M4uSzi schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:31:
[...]

Hier komt volgende keer ook dammershoutskool. Of black ranch. Maar eerst mijn tonnetje nog even leeg maken. Kwa kroketten heb ik weberbriktten. Maar wil straks toch echt eens de kokosbrikketen proberen. :)
Ja dat hoor ik vaker dat je beter kroketten kan stoken dan weberbriketten :+

Maar even serieuze noot; Kokosbriketten zijn bewezen vaak stabielere en branden langer en heter dan houtskoolbriketten. Als je kwaliteit koopt (Cocogreen Snap, Ecobrasa, Greekfire etc) ga je zeker verschil merken met de goedkopere merken! Ik begon zoals de meeste met pompstationmeuk naar Weber naar topklasse.

Ik blijf erbij, werk met wat je lekker vindt! Ik werk zelf alleen met Cocogreen, maar igvn ook op Ecobrasa. Ik zit met smart te wachten op staaf kokosbriketten die niet al te duur zijn om in mijn waterbullet te stoken!

:edit: Die Fire-up lijken verdacht veel op rebranded Weber!

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]
Aanmelden als lid van de WBQA(Ned). Krijg je een Hanos pas en eens in de zoveel tijd een bbq blad. Kost 60 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
[...]

zojuist ook bestelling binnen gekregen van BBQuality. Angus bavette Ierland - Angus diamanthaas Ierland - Picanha - Kalfspicanha - Kalfsspareribs - Duroc buikspek - Iberico spare-ribs - Procureur - Hertenbiefstuk.

Even beetje ingeslagen. Was eerst bestelling via BBQuality :)
Ik heb ook geen pas, mijn vader wel. I.p.v. dat ik elke keer zijn pas moet vragen heb ik zijn pas gewoon in mijn sto-card app staan. Nog nooit problemen mee gehad bij de sligro. Als je een keer een pas van iemand kan lenen en daarvoor toestemming krijgt werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

met zo'n action Kamado (of een andere 13"). Hoe zorg je daar voor de koudere zones? En tot hoe hoog vullen jullie deze met houtskool?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
kmf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:20:
met zo'n action Kamado (of een andere 13"). Hoe zorg je daar voor de koudere zones? En tot hoe hoog vullen jullie deze met houtskool?
Met een deflector zorg je ervoor dat er niet direct boven het vuur het vlees ligt. Ik gebruik daarvoor een simpele gietijzeren pan voor. Houtskool is afhankelijk van sessie, of ik ook rookhout erbij doe en kwaliteit van je houtskool. (en door de pan als deflector kan ik ook niet tot de nok vullen ;) )

Hier foto van rookpot in het midden en houtskool, dit brand met gemak 5+ uren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YfRJjR2hEewZH06vUCSIRYUm/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Martinusz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:28:
[...]

Met een deflector zorg je ervoor dat er niet direct boven het vuur het vlees ligt. Ik gebruik daarvoor een simpele gietijzeren pan voor. Houtskool is afhankelijk van sessie, of ik ook rookhout erbij doe en kwaliteit van je houtskool. (en door de pan als deflector kan ik ook niet tot de nok vullen ;) )

Hier foto van rookpot in het midden en houtskool, dit brand met gemak 5+ uren.
[afbeelding]
Ik heb ook de welbekende Xenos heat deflector gekocht. Maar een flamegrilled burger is ook wel lekker. Dat kan je niet meer doen met een gietijzeren pan ervoor ;)

(en het is vrij bewerkelijk om deze even eruit te halen tijdens een sessie)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
kmf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:33:
[...]

Ik heb ook de welbekende Xenos heat deflector gekocht. Maar een flamegrilled burger is ook wel lekker. Dat kan je niet meer doen met een gietijzeren pan ervoor ;)

(en het is vrij bewerkelijk om deze even eruit te halen tijdens een sessie)
Kan wel ;) tenminste bij die van mij wel :P wel kijken waar je hem weg zet daarna :P

met 2 zones werken zou nog kunnen, maar dan hou je natuurlijk weinig oppervlakte over, tenzij je per stuk ga werken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 26-06-2018 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
Gewoon op je plastic of glazen tuintafel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-10 21:42
Om hete dingen even weg te kunnen leggen is een Dutch Oven houder een perfecte oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/115752/files/089062106/big-dutch-oven-inclusief-deksellichter-en-standaar.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Hari-Bo op 26-06-2018 16:14 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
Paganstars schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:10:
[...]

je bedoelt terlanco ;)

[...]

Ja dat hoor ik vaker dat je beter kroketten kan stoken dan weberbriketten :+

Maar even serieuze noot; Kokosbriketten zijn bewezen vaak stabielere en branden langer en heter dan houtskoolbriketten. Als je kwaliteit koopt (Cocogreen Snap, Ecobrasa, Greekfire etc) ga je zeker verschil merken met de goedkopere merken! Ik begon zoals de meeste met pompstationmeuk naar Weber naar topklasse.

Ik blijf erbij, werk met wat je lekker vindt! Ik werk zelf alleen met Cocogreen, maar igvn ook op Ecobrasa. Ik zit met smart te wachten op staaf kokosbriketten die niet al te duur zijn om in mijn waterbullet te stoken!

:edit: Die Fire-up lijken verdacht veel op rebranded Weber!
Haha. Scherp. Vervelende auto correctie. Daarom wil ik ook graag verder met kokosbrikketen. Wel makkelijk met de langere sessies.
Fly-guy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:03:
[...]

Aanmelden als lid van de WBQA(Ned). Krijg je een Hanos pas en eens in de zoveel tijd een bbq blad. Kost 60 euro per jaar.
Kijk dat is wel mooi om te weten. Zal me hier eens in gaan verdiepen. Dankje voor de tip.
timmert26 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:14:
[...]

Ik heb ook geen pas, mijn vader wel. I.p.v. dat ik elke keer zijn pas moet vragen heb ik zijn pas gewoon in mijn sto-card app staan. Nog nooit problemen mee gehad bij de sligro. Als je een keer een pas van iemand kan lenen en daarvoor toestemming krijgt werkt het gewoon.
Dan zal ik toch eens bij mijn schoonvader moeten aankloppen. Kijken of die wat voor mij kan betekenen hiermee. Dankje voor de tip.

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36

franssie

Save the albatross

@M4uSzi bij Makro kan je eenvoudig een tweede pas aanvragen voor een tweede inkoper. Dat heb ik gedaan voor mij vriendin. Nu zijn Sligro en Hanos wel groter in vers maar Makro is nog steeds beter dan welke supermarkt dan ook.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:29

fxs81

Julianadorp

Afgelopen weekend in Zeeland een hondshaai op de bbq gerookt. Was erg lekker, is een hele mooie stevige vis en niet duur, ik was iets van 16 euro kwijt voor het beestje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pjUCdjWQkGfaaJJ59yffkL4E/full.jpg

Ik had hem express besteld met zijn jasje nog aan, de ingewanden waren er al uit, volgens mij doen ze dat op de kotter al, altijd leuk voor de foto en een uitdaging om hem te fileren, nouja fileren, het is meer stropen eigenlijk. Je steekt met een scherp mes in zijn oog, net diep genoeg dat je de huid insnijd en dus niet de haai helemaal doormidden. Dan ga je met je mes voorzichtig vanaf het oog over de zijkant van de haai helemaal naar de staart, dat doe je aan beide kanten. Dan snijd je net achter de ogen het vel door zodat je een randje kan pakken en trekt in 1 beweging de bovenkant eraf. Dan snijd je op dezelfde plek iets dieper door de ruggegraat heen zodat je hem daar goed vast kan pakken (ik heb een handdoek gebruikt voor de grip want je moet best flink kracht zetten) en dan trek je de haai ook weer in 1 beweging uit zijn jasje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FVuwLtyoXR1QCg1DSZIOTrc0/full.jpg

Je hebt dan een prachtig mooi schoon stuk vis, even naspoelen en droogdeppen met wat keukenrol.
De haai zelf kijkt er maar een beetje sneu bij :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jFgD3TF8UblRrlr0IENmBBBp/full.jpg

De bbq ingericht voor indirect op een temperatuur van ongeveer 120 graden en er een flinke blok kersenhout bij gedaan. Schijnt met beuk en/of eik nog lekkerder te zijn maar dat had ik niet bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gf18TGl7mHmqy0ZVoqVlw7XM/full.jpg

Ik schat dat hij na een uurtje of 3 op een kern zat van 55 graden en dat vond ik mooi zat. Wilde niet dat hij well done en droog werd dus eraf gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3j4DdnaD7K0eFpKeJApbH7hR/full.jpg

Supermals en zacht vlees, de smaak is een beetje een kruising tussen gerookte makreel en gerookte paling, erg lekker. Met de vingers eraf geplukt en je houd dan 1 mooie ruggegraat over, er zitten verder geen graatjes in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xESwNnkuLuN3owHxFRi6iLwo/full.jpg

Ik ben 1,91 lang, ik schat dat de haai zo'n 80 cm was met de de kop er nog aan. Is erg goed bevallen en zeker voor herhaling vatbaar. Dank voor het kijken.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@timmert26 welke Sligro is dat? Ik kon dus vrolijk mijn winkelwagen in alkmaar achterlaten omdat ze de stocard in Alkmaar niet accepteren.

(Zat voor 80 euro aan vlees in, ondanks dat nul op het rekest. "Beleid vanuit hoofdkantoor meneer".)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Ik ben ook gewoon met de pas van iemand anders gegaan. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Na dat geloof ik wel, maar de pas in je stocard app accepteren ze niet in Alkmaar ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:24:
@M4uSzi bij Makro kan je eenvoudig een tweede pas aanvragen voor een tweede inkoper. Dat heb ik gedaan voor mij vriendin. Nu zijn Sligro en Hanos wel groter in vers maar Makro is nog steeds beter dan welke supermarkt dan ook.
Sligro idem, wij hebben de 2e pas van mijn schoonzus, we zijn nu inkoper voor een cupcake-bakker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
FreshMaker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:55:
[...]

Sligro idem, wij hebben de 2e pas van mijn schoonzus, we zijn nu inkoper voor een cupcake-bakker :)
Zijn dat vlees gevulde cupcakes met rooksmaak dan?

(Ik breng je toch niet op ideeen? :-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
The Fatal schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:59:
[...]

(Ik breng je toch niet op ideeen? :-))
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/hLQueGSL9GsTsSjxf_fZtzkMFKF_UJ1msutSLRdGVLJe-PwKcOPyjwRDEK-qKsBivgSW0ektK7c7exMKdXV2GcNgfe-e2J0iLkiMs-OVqa51Ch_HDK65reoBRaIwjq4jJ-QaVuEj5RuX9mIAdcjHDXPxAJLgKeykwCx0PODC1sJ7eRrakKAofiqApvVZML173YXHndIgB97UUePKoiLlk6HbZ-m9ehXPOM2Iq7xr4UeutPiYERLywT6d0i0OlrdTSp1cNVRBjZkyvXiH6LZxy_-Vcf01S1az-W5MwPl72491nalIGYotiY_kqfZu7Ox3vOXuFaoVaYi0LAj8D-MV-VgOZv4fQMqRZwSju4fCvbmmM7ovMJKkOhZcsb7dgelMnTnctoBN2wHGgs9esPQY80T9qUWcC6m2SLVtT7_M_aE3ob0-QCmYdLWqfttlgtd8nImXLm40zoou-aM1A0cQ_wqKRaT82y74dRjccOdcXWiHBNWUzzty4_DBl5idTs3Hmd61YGhcCBEuBBYM5kyA28aKA9dUKlVQwYnW8IHhpXzmj_j7cPUZrNnQPPYnEPS4fT8H4x4uwjf1yEynhEffjur81ocrWle4jIxGjA6w=w1685-h948-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Chg50TiZ0tafbHFLlWjC7ZKBs7-haQLFjMfNX6UMeSmhmNPqwahp_OwbRi_E5zDazApRK5W7LAVl9JD7FdFoKe-XXywQjZ4IjUQVfkQk3s8BAjx8l11S4blEjyLUhL84Vd3NbB4mP7uY8femXht2iFW09siIVqaRPHWZgPINsqpKhy_3GGy8sWwdwsRUmzxUj4Kn08XVo95DuS81NW5hCO-At9rqEOdlVnxpM8xdCsHPfMVJTjQMR-eq_GCIGw8nPyoylTFSuDbn6J3gr3UE8uXSwD3NWrmZk5u96N8TlC5GHIfPDBc4YWVSgEKS6F-MtjHbv30PZWvWrxZEMOG0mxTFgqtQXnn1I1WiJayu0xaQhkeTZiXCtsSO_wEj89o5VFxaSiYy-V5TNbltXpmC2_-KmVcNVawb13BHSkQXSLHPR6UMNhonXF6YozWpeP7sTq4rZnPaGMmrxcbYbcbG_Lrv1gCeMpU24tYG-_tWnIJ6S-rtsUTh5dIDs9ejaGThkOYhGZenIlMeQgZIiHePgbjBb-VGX9WrPKQEv5lZFqXVvsVMhMm76lVISrvzrU0AO0dn9VmII7Eu28AhcM__fJXiGkGyhqbSKCmxLfXI=w1685-h948-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Dat heb je snel gedaan 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
@The Fatal
Gehaktmuffins zijn ook een aanrader ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Okt 2013, volgens mijn Google Photo archiefje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 21:24
@fxs81
Bedankt voor het delen!
Ziet er erg lekker uit :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 21:13

Spais

The Spais Melange

Ik heb deze gekocht bij de Makro voor 8.99

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VDT2E5NWgJDrX9IgGC1K7xFc/thumb.jpg

Beetje rook in begin toen er een paar in de starter zaten, daarna niet meer. De snake in m'n Weber 47 heeft elf uur lang strak op 103 tot 106 gelopen en toen was de snake nog niet eens klaar. De PP wel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xJ3VCORRwsc3khLLE2yJg6O7/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B0FPkwDBvRqbZTw4et9OJD6d/thumb.jpg

Geen nare smaak ook verder van de briketten!

[ Voor 3% gewijzigd door Spais op 26-06-2018 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-10 13:59
KillaZ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:12:
@timmert26 welke Sligro is dat? Ik kon dus vrolijk mijn winkelwagen in alkmaar achterlaten omdat ze de stocard in Alkmaar niet accepteren.

(Zat voor 80 euro aan vlees in, ondanks dat nul op het rekest. "Beleid vanuit hoofdkantoor meneer".)
Sligro in Enschede en Makro in Hengelo (ov) doen in ieder geval niet moeilijk. Gebruik overal mijn stocard app. Sligro kan je geloof ik ook tot 3 passen aanvragen en Makro 2 (of net anders om).

Ik kon hier in de Sligro overigens geen Kokos briketten vinden.

Iemand hier bekend met TOM Cococha kokosbriketten? 24 euro voor 10kg is een redelijke prijs toch?

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:30
[...]

[...]
Heb je al eens met Bast gewerkt? kost ongeveer €22 voor 10 kilo, soms minder wanneer je een aanbieding kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:41

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Spais schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:56:

[afbeelding]

Beetje rook in begin toen er een paar in de starter zaten, daarna niet meer. De snake in m'n Weber 47 heeft elf uur lang strak op 103 tot 106 gelopen en toen was de snake nog niet eens klaar. De PP wel :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Geen nare smaak ook verder van de briketten!
Die heb ik ook afgelopen 2 jaar gebruikt. Fijne dingen wel, maar niet fijner dan andere kokosbriketten wmb. Wel gewoon een prima briket, heb mij er niet aan geërgerd verder. Voor low/slow wel ok, in zoverre dat briketten daarvoor werken, maar heel heet worden ze niet. Pizza bakken hiermee vond ik niet handig, terwijl ik het wel met andere kokosbriketten gedaan heb.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
KillaZ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:12:

Heb het eigenlijk al bij meerdere vestigingen gedaan! We hebben zelf wel een pas, alleen moet ik hem telkens van vaders bietsen. Je kunt altijd nog een dagpas krijgen als je het klantnummer hebt en geen pas. Ik denk dat ook een beetje afhankelijk is van de medewerkers. Het werkte in ieder geval in Almelo, Utrecht en Tiel.

Ik heb liever minder pasjes dan meer. Ik gebruik zelfs de sto-card app als ik de fysieke pas bij mij heb!

@BoschR Sligro Almelo had ze laatst nog wel. Ik ga zaterdag weer, zal ff kijken!

[ Voor 12% gewijzigd door timmert26 op 27-06-2018 09:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10 23:23
Voor de geïnteresseerden: de seargrate voor de Weber is nu bij VT wonen met kortingscode vtovn18dc €37.79 https://www.vtwonen.nl/sh...et-bbq-systeem-sear-grate en de Weber Master Touch GBS Limited Edition (met RVS rooster?) is €224.10 https://www.vtwonen.nl/sh...ecue-limited-edition-rood.

Mooie prijzen lijkt me, vooral de GBS limited. Heb zelf een paar weken geleden de normale editie gekocht voor €250 en heb er al veel plezier aan beleefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-10 13:20
[...]
Zoiets: https://www.hotdevil.be/b...p-1a/KOKOSTAA-KKS-UN.html
Ben er al eens een paar keer briketten en houtskool gaan halen, en ben er tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Spais schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:56:
Oeh, daar zit een prijsverschil in. Heb afgelopen winter deze gekocht bij Fonq:

https://www.fonq.nl/produ...osbriketten-10-kg/108243/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10 16:50

RMX

timmert26 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:47:
[...]

Heb het eigenlijk al bij meerdere vestigingen gedaan! We hebben zelf wel een pas, alleen moet ik hem telkens van vaders bietsen. Je kunt altijd nog een dagpas krijgen als je het klantnummer hebt en geen pas. Ik denk dat ook een beetje afhankelijk is van de medewerkers. Het werkte in ieder geval in Almelo, Utrecht en Tiel.

Ik heb liever minder pasjes dan meer. Ik gebruik zelfs de sto-card app als ik de fysieke pas bij mij heb!

@BoschR Sligro Almelo had ze laatst nog wel. Ik ga zaterdag weer, zal ff kijken!
Sligro Tilburg doet ook moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
Freshnub schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:48:
Voor de geïnteresseerden: de seargrate voor de Weber is nu bij VT wonen met kortingscode vtovn18dc €37.79 https://www.vtwonen.nl/sh...et-bbq-systeem-sear-grate en de Weber Master Touch GBS Limited Edition (met RVS rooster?) is €224.10 https://www.vtwonen.nl/sh...ecue-limited-edition-rood.

Mooie prijzen lijkt me, vooral de GBS limited. Heb zelf een paar weken geleden de normale editie gekocht voor €250 en heb er al veel plezier aan beleefd.
Bij lukt het niet om hem voor 37.79 te krijgen. Vermoed dat je geen kortingscode kunt gebruiken op iets wat al in aanbieding is. Zodra ik naar betalen ga wordt de prijs 48 euro.

Edit: Nu wel gelukt. Dankje. Voor het delen.

[ Voor 3% gewijzigd door M4uSzi op 27-06-2018 10:02 ]

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
RMX schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:53:
[...]

Sligro Tilburg doet ook moeilijk.
Misschien voortaan dan toch maar de fysieke pas meenemen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
spank_mojoo schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:13:
[...]

Heb je al eens met Bast gewerkt? kost ongeveer €22 voor 10 kilo, soms minder wanneer je een aanbieding kunt vinden.
Gezien het feit dat ik mijn eigen kokos briketten importeer :') Maar ja 1x bast geprobeerd, was prima spul alleen kussentjes, dat vind ik persoonlijk klote werken en stapelen.
IceTeaGX schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:50:
[...]

Ben er al eens een paar keer briketten en houtskool gaan halen, en ben er tevreden van.
Is nogal ver rijden :) Maar desalniettemin wel interessant!

[ Voor 37% gewijzigd door Paganstars op 27-06-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-10 13:59
Freshnub schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:48:

Thnx voor de tip, ook de Sear grate meegepakt. MT Limited ook zeer nette prijs, maar heb net mn 57 OTP ingeruild voor een SE.

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
IceTeaGX schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:50:
[...]

Thanks, dat is niet direct in de buurt, maar kom er door de zomer vaak genoeg om eens lang te rijden
( familie over-zomert in het NL deel van Putte )

Zijn er goede ervaringen met die tubes qua low&slow ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Laatst online: 28-10 13:20
FreshMaker schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:26:
[...]

Thanks, dat is niet direct in de buurt, maar kom er door de zomer vaak genoeg om eens lang te rijden
( familie over-zomert in het NL deel van Putte )

Zijn er goede ervaringen met die tubes qua low&slow ?
Toen ik ze wou kopen, waren ze niet op voorraad, en ik heb met de kussens zo weinig problemen dat ik er niet meer naar gekeken heb. En ergens vind ik het vrij onhandig om zo'n lang blok in een ronde BBQ te plaatsen, terwijl je kussentjes in een mooie snake kan plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElBarto2278
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-10 21:53
Zijn er mensen die ervaring hebben met de horeca houtskool of de kokosbriketten van de welkoop?

horeca: https://welkoop.nl/winkel...brandstoffen-10kg_1215757
kokos: https://welkoop.nl/winkel...brandstoffen-10kg_1211612

Vanavond is daar 20% korting op alles, mits je een klantenpas hebt. Dan heb je een zak voor ongeveer 12 a 13 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 21:13

Spais

The Spais Melange

Nomad schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:45:
[...]

Die heb ik ook afgelopen 2 jaar gebruikt. Fijne dingen wel, maar niet fijner dan andere kokosbriketten wmb. Wel gewoon een prima briket, heb mij er niet aan geërgerd verder. Voor low/slow wel ok, in zoverre dat briketten daarvoor werken, maar heel heet worden ze niet. Pizza bakken hiermee vond ik niet handig, terwijl ik het wel met andere kokosbriketten gedaan heb.
Voor High&Fast gebruik ik over het algemeen gewone briketten of houtskool. Kokos voornamelijk voor de L&S sessies. Denk dat ik nog maar een doosje extra ga halen voor dit geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand weleens van Iberico Pluma gehoord?
Mijn buurman had die besteld, hij had dat keer geproefd bij een bbq winkel, en schijnt echt rete lekker te zijn :) heb er echt nog nooit van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Martinusz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:04:
Iemand weleens van Iberico Pluma gehoord?
Mijn buurman had die besteld, hij had dat keer geproefd bij een bbq winkel, en schijnt echt rete lekker te zijn :) heb er echt nog nooit van gehoord...
Hoor het ook voor het eerst van, maar het is gewoon te bestellen via beef & steak;
https://beefensteak.nl/iberico-presa/
:9~

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
tjeerdoo schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Hoor het ook voor het eerst van, maar het is gewoon te bestellen via beef & steak;
https://beefensteak.nl/iberico-presa/
:9~
Presa == Pluma? heb geen idee hoor :P

https://www.lejean.nl/iberico-pluma.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Hmm, had gezocht op iberico pluma kopen en zag toen die link van beef en steak, kennelijk nog niet helemaal wakker.

Er zit toch wel verschil in zo te zien;

What is Iberico Presa?
Iberico Pork Presa adds a new dimension to a Sunday roast. The Presa is a specialized muscle within the shoulder. It is tender and juicy, but leaner than the "Plumas" end loin or the "Secreto" flank steak.

What is Iberico Pluma?
This acorn fed, free range Ibérico pork from is marbled with flavorful fat that melts away when you cook it. ... Ibérico de Bellota pluma is a cut of pork from black Ibérico pigs that range freely across the extensive 'dehesa' oak forests of southwestern Spain.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanengelandt.com/fileadmin/_processed_/csm_despiece_DRZ_NL_047384158d.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door tjeerdoo op 28-06-2018 10:07 ]

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-10 23:23
Misschien een stomme vraag, maar hoe breken jullie (te) grote stukken houtskool in kleinere stukken, zonder al teveel gruis te krijgen? Met een schroevendraaier wil het niet echt lukken en met de hand gaat niet bij echt hele dikke blokken. Een hamer misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zaag? Bijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-10 22:52

CodeIT

Code IT

ElBarto2278 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:46:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de horeca houtskool of de kokosbriketten van de welkoop?

horeca: https://welkoop.nl/winkel...brandstoffen-10kg_1215757
kokos: https://welkoop.nl/winkel...brandstoffen-10kg_1211612

Vanavond is daar 20% korting op alles, mits je een klantenpas hebt. Dan heb je een zak voor ongeveer 12 a 13 euro.
Paar weken geleden 2 zakken houtskool gekocht van 10kg. 1 normale en 1 horeca. Toen was de 2e voor de halve prijs.
De horeca variant heeft mega grote stukken. Maar is met een pookje oid makkelijk te breken. De niet-horeca variant betreft gewone houtskool. Niet veel gruis, geen nare geuren.
Heb er de beenham mee gedaan van een paar pagina's geleden. Rond de 12 uur op temperatuur gehouden met 1 lading (horeca) houtskool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken wil je juist grote stukken. Verbazend dat jullie die vrolijk in stukken gaan hakken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-10 22:52

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:41:
Normaal gesproken wil je juist grote stukken. Verbazend dat jullie die vrolijk in stukken gaan hakken. 8)7
In de zak van de Welkoop zitten stukken die niet in mijn kamado passen. Die krijgen van mij een gepaste tik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:41:
In mijn mini Kamado passen geen boomstronken ;) zo gek is zijn vraag dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hmzz.. weekendplanning in de war gelopen .
Ik wilde vandaag het buikspek in de ( red pork ) marinade zetten, en zaterdag langzaam bereiden

* Pa, ik heb Woensdag een Amerikaanse BBQ ... kan ik PP meenemen :)

Dus dat wordt zaterdag een schouder, ipv buikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
zaterdag een caterklusje

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DvZS8ba.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Paganstars Altijd leuk :) Voor hoeveel personen en wat staat er op het menu?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paganstars
15 volwassenen, 2 kids >4 en 2 kids boven 4;

Picanha, Ribs, jerk chicken, cowboy beans, poisson en papillote, kippendij sate

voor de kids nog kipkluifjes en knakworsten

Coleslaw, aardappelsalade

Stokbrood en GV piadina (hele zware coeliakie :|)

homemade bbq en sweet and tangy saus, satesaus

bananen met butterscotch chocola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Paganstars klinkt als een erg lekker feestje :9~ veel plezier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Laatst online: 16-10 20:49

Twammo

PSN: rtwouda

Iemand ervaringen met deze BRUINkoolbrikketten?Llijkt mij niet heel handig om je vlees mee garen. Of ben ik onwetend en is dit geen probleem?

https://www.welkoop.nl/wi...in-briketten-10kg_1002146

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Twammo schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:25:
Iemand ervaringen met deze BRUINkoolbrikketten?Llijkt mij niet heel handig om je vlees mee garen. Of ben ik onwetend en is dit geen probleem?

https://www.welkoop.nl/wi...in-briketten-10kg_1002146
Bruinkool is niet geschikt om voedsel te bereiden! Afgelopen winter heb ik met 1000kg bruinkool mijn huis verwarmt, dit gebruik je in een houtkachel. Eerst de houtkachel op temperatuur brengen met hout en dan kan je over op bruinkool, en buiten heb je een herkenbare lucht. Voordeel van bruinkool is dat het veel langer brand, tijdens bedtijd 3 briketten erin en de kachel knijpen en in de ochtend kan je zo weer doorstoken.

[ Voor 10% gewijzigd door Hari-Bo op 28-06-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:46
Nu bij de Lidl brioche buns.
Zaterdag maar eens wat ribeye laten malen en wat burgers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twammo
  • Laatst online: 16-10 20:49

Twammo

PSN: rtwouda

Nee dat dacht ik ook. Het staat echter wel onder BBQ artikelen. Goed opletten dus!
Hari-Bo schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:44:
[...]

Bruinkool is niet geschikt om voedsel te bereiden! Afgelopen winter heb ik met 1000kg bruinkool mijn huis verwarmt, dit gebruik je in een houtkachel. Eerst de houtkachel op temperatuur brengen met hout en dan kan je over op bruinkool, en buiten heb je een herkenbare lucht. Voordeel van bruinkool is dat het veel langer brand, tijdens bedtijd 3 briketten erin en de kachel knijpen en in de ochtend kan je zo weer doorstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik heb advies nodig, ik gebruik maribu Cuba houtskool in mijn mini ei, voor low en slow echt fantastisch, blijft altijd tussen 100-150 graden uren lang.

Echter nu wilde ik vandaag gewoon wat direct grillen e.d. Maar ze bleven eigenlijk gewoon nog steeds tussen 100 Max 150 graden hangen :?

Wat ik heb gedaan:
- deflector eruit
- verse kolen erin, zat behoorlijke boomstam tussen
- looftlighter erop
- kolen gloeien flink, behoorlijk wat geknetter
- kolen lijken flink aan, gloeien allemaal, zelfs wat vlammen
- schuif onder helemaal open
- deksel open

Eigenlijk vrij snel kakt het wat in, na wat tijd wachten lijkt het allemaal op dezelfde temp te blijven.

Wat doe ik fout? Of zouden de kolen gewoon niet goed geschikt zijn? Of te weinig kolen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Deksel dicht doen.
Pagina: 1 ... 104 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.