Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jordy8
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 13:17
Ekfad schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:20:
[...]

Bedankt. De rempunten zijn niet echt het probleem. Die ken ik nog :) (gelukkig maar).
Ik heb echt moeite met steeds juist remmen. Ik bedoel daarmee met de juiste kracht op het juiste moment.
Trail braking is momenteel een lachertje :). Je ziet het ook aan mijn tijden. Ik reed gisteren met moeite een 2:05:700 maar mijn optimale tijd stond wel op 2:03:8XX.

Zoals ik zeg. er zit echt weinig consistentie in.
Je kan nog even spelen met de weerstand. 85 op een playseat challenge.. ik heb 65 (?) en vind het nog maar net aan in dat ding. Met een lichtere weerstand heb je misschien iets meer travel waardoor je meer gevoel krijgt. Maar dat is allemaal persoonlijke voorkeur. Je kan ook nog zwaarder gaan om de travel te verminderen.
Daarnaast kan je nog even kijken of de calibratie wel in orde is. Dus het setje even aansluiten op een computer / laptop en via daar de deadzones instellen via de apparaat eigenschappen.

Dus eigenlijk gewoon spelen met de settings van het stuur en pedalen om voor jezelf het beste gevoel te krijgen :)

[Voor 5% gewijzigd door Jordy8 op 11-02-2020 09:31]

iRacing Profiel XBL/Origin: Plank268 PSN: Plank_268

Ekfad schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:20:
[...]

Bedankt. De rempunten zijn niet echt het probleem. Die ken ik nog :) (gelukkig maar).
Ik heb echt moeite met steeds juist remmen. Ik bedoel daarmee met de juiste kracht op het juiste moment.
Trail braking is momenteel een lachertje :). Je ziet het ook aan mijn tijden. Ik reed gisteren met moeite een 2:05:700 maar mijn optimale tijd stond wel op 2:03:8XX.

Zoals ik zeg. er zit echt weinig consistentie in.
Ik neem aan dat je ABS nog wel aan hebt staan? Op Default bij voorkeur.

Nog even een reminder om de Poll in te vullen!

https://forms.gle/SwrTueNTqqrCvPvA8

Heb nu 7 reacties, maar dat kan beter :)

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01-04 12:48
Jordy8 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:29:
[...]

Je kan nog even spelen met de weerstand. 85 op een playseat challenge.. ik heb 65 (?) en vind het nog maar net aan in dat ding. Met een lichtere weerstand heb je misschien iets meer travel waardoor je meer gevoel krijgt. Maar dat is allemaal persoonlijke voorkeur. Je kan ook nog zwaarder gaan om de travel te verminderen.
Daarnaast kan je nog even kijken of de calibratie wel in orde is. Dus het setje even aansluiten op een computer / laptop en via daar de deadzones instellen via de apparaat eigenschappen.

Dus eigenlijk gewoon spelen met de settings van het stuur en pedalen om voor jezelf het beste gevoel te krijgen :)
Op de challenge zat er ook maar 65 op. Zit nu in een degelijke stoel op een TR1 van Sim lab gemonteerd.
Calibratie enzo is in orde, dacht ook eerst dat het daar aan lag.

Ik vrees dat ik gewoon nog veel moet oefenen. Daar waar ik met de controller perfect wist wat ik moest doen is het gewoon nu van (bijna) nul terug starten. Maar de frustratie uiten doet ook al deugd.
MailMan schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:57:
[...]

Ik neem aan dat je ABS nog wel aan hebt staan? Op Default bij voorkeur.

Nog even een reminder om de Poll in te vullen!

https://forms.gle/SwrTueNTqqrCvPvA8

Heb nu 7 reacties, maar dat kan beter :)
Die had ik eerst op zwak staan, staat nu op default ja.

• j-a-k-e-88
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 01-04 22:22

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Ekfad schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:54:
Lang geleden dat ik nog echt ben gaan zitten voor GT (ongeveer 6 maanden) maar sinds anderhalve week zit ik in een stoel achter mijn Fanatec stuurtje en probeer ik te wennen aan mijn stuur.

Heb het stuurtje al langer in combi met eerst een wheelstand en dan een Playseat Challenge, maar de Playseat Challenge vond ik niet echt een aangename zetel om lang in te zitten. Ik kreeg na een half uurtje rijden steeds rugpijn. In ieder geval het stuur slechts sporadisch gebruikt tot nu toe.

Waar ik naartoe wil..... frustratie alom!.

Waar ik een half jaar terug met controller vaak binnen de seconde van de toptijden zat (meestal top 300) lukte het mij in de eerste week amper om binnen de 7 seconden van mijn tijd die ik op hetzelfde moment met de controller neerzette te komen. Na 2 dagen besloten die controller helemaal opzij te leggen en er vol voor te gaan maar nu, ongeveer 1 week later zit ik nog steeds maar in de buurt van die controller tijden van vorige week en nog altijd 1,5 tot 2,5 seconden boven mijn tijden die ik 6 maanden terug reed.

Ik heb momenteel een 2:05:700 op Nurburgring GP en dat na 2uur alleen maar oefenen!

Ik dacht dan maar even wat 'kennis' op te doen in de races maar heb er 3 gereden en telkens laatste met ruime achterstand. Het lukt mij amper om er een 2:07:500 uit te halen tijdens de race.

Ben allesbehalve consistent. Tijden vliegen alle kanten op. Soms rem ik te hard, soms te weinig, soms draai ik te vroeg in, soms te laat. Ik maak nog veel fouten (stuurfouten en te vroeg op het gas). Echt enorm frustrerend. Gevolg is wel dat ik een duik maak in mijn DR momenteel.

Dus alle tips zijn welkom!
Ik heb een loadcell (85kg geïnstalleerd) momenteel maar blijf het moeilijk vinden om correct te remmen. Moet ik nog een stuk langer oefenen om meer gevoel te krijgen in de pedalen? Zijn er andere tips?
Idem met het stuur, FFB zou ervoor moeten zorgen dat ik sneller 'voel' wanneer de auto uitbreekt maar ik heb echt de indruk dat ik allesbehalve iets voel :'( :'( :'( (FFB staat op 6 in het spel).

Wat ik ook wil vragen, als je stuurt in GT sport en de indicator in het spel (rode puntje boven de boog) heeft aan dat je op het max zit. Heeft het dan zin om nog verder door te sturen of maakt dit dan helemaal niets meer uit? Soms heb ik de indruk van wel, soms niet.

Eind vorige week had ik de indruk dat er wat progressie in zat maar na gisterenavond heb ik meer zin om terug over te stappen naar de controller dan om verder te rijden met het stuur.

Dus nogmaals alle tips (en wat goede moed) zijn welkom. :)

Voor iedereen die de overstap maakt, verwacht niet onmiddellijk dat je de oude tijden die je met de controller reed zomaar haalt met je stuur!

Echt waar, één en al frustratie.
Wellicht de TCS eerst nog een aantal ronden op 2 zetten om het ellendige resultaat van te vroeg op het gas gaan te voorkomen? Veel oefenrondjes maken met lagere TCS en dan in de wedstrijd misschien even iets hoger zetten.(moet je je rempunten waarschijnlijk wel ook weer wat aanpassen....)

S6! , herkenbaar verhaal :-)

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01-04 12:48
j-a-k-e-88 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Wellicht de TCS eerst nog een aantal ronden op 2 zetten om het ellendige resultaat van te vroeg op het gas gaan te voorkomen? Veel oefenrondjes maken met lagere TCS en dan in de wedstrijd misschien even iets hoger zetten.(moet je je rempunten waarschijnlijk wel ook weer wat aanpassen....)

S6! , herkenbaar verhaal :-)
De herkenbare verhalen die mij zeggen dat het, mits het nodige doorzettingsvermogen, zeggen dat het allemaal wel goed komt. Daar ben ik naar op zoek :)
Het komt allemaal wel goed ;)
Blijven oefenen is vaak toch de sleutel. Overstap van controller naar stuur vergt tijd.

[Voor 182% gewijzigd door dvdkiwi op 11-02-2020 12:42]

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Sporedd
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:16

Sporedd

Gang is alles

Gisteren ook aan het stoeien geweest met de daily race C.

Zit nu met de Mégane op een 2.07.8 dat was wel een hele goede ronden want met een andere auto kom ik een seconde te kort!

De races gaan wat minder, wel een keer de snelste ronden gehad!

Fastest lap gr4

Nu vooral nog oefenen in wat consistenter die 2.07 te rijden, dan gaat de DR vanzelf omhoog.

[Voor 11% gewijzigd door Sporedd op 11-02-2020 13:28]

Don't trust an atom, they make up everything.

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:14
Jammer dat er geen onderscheid gemaakt kan worden tussen mensen die met een stuur rijden en mensen met een controller..
Vind ik ook, nu word ik constant ingedeeld bij mensen zoals @v8power67, die met een controller veel te snel zijn. Vrij oneerlijk.

:+

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

MailMan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Was zeker top! Close racing en een beetje uitzoeken wat de beste tactiek is.

Ook lekkere voorbereiding voor de aankomende races. Scheelt toch altijd wat.

Ik zeg wekelijks organiseren ;)
heb em nu net voor t eerst even gereden in de lancer Evo. Starten op fuel 2. In ronde 4 een half rondje op fuel 3 gedaan omdat ik dacht het anders niet te halen. Toen leek het even ruim dus via 2 zelfs stukje 1 in de laatste ronde. Was startend op 11 en reed 4e. Tot net na de allerlaatste bocht mn benzine op was ! haha.

Kwam nog wel over de finish maar nog net door 1 ingehaald. Met 2.11 op 2 na ruim de langzaamste maar toch bleek het dus lucratief. Denk alles op 2 dan haal je het N(i)et.

Edit. Vandaag nog paar keer gedaan maar rij de totale race toch iets van 15 seconden sneller met een stop en fuel “lekker” op 1.

[Voor 7% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 12-02-2020 17:12]

• MB23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:00
Merk deze week dat het lijkt of er weer een nieuw trucje is om iemand een penalty aan de naaien. Heb al meerdere malen gehad dat ik de voorste wagen ben, vervolgens aangetikt wordt door iemand die achter mij rijdt, een klein beetje langzij komt, mij aantikt, en vervolgens krijg ik een 1 of 2 seconden penalty zonder dat er echt wat gebeurd. Soms wordt ik zelfs ingehaald en aangetikt en eindig ik met de penalty.

PSN: Call_Of_Marty

• MB23
Net nog even op aanraden van @v8power67 de Lancer gepakt. Eerste rondje: 7 tienden van mijn tijd afgereden.

Gebruik je ‘m voor de race ook @v8power67 ?

• Sporedd

Sporedd

Gang is alles

De Lancer is inderdaad wel een fijne auto, bijna net zo snel mee als de Mégane!

MB23 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:26:
Net nog even op aanraden van @v8power67 de Lancer gepakt. Eerste rondje: 7 tienden van mijn tijd afgereden.

Gebruik je ‘m voor de race ook @v8power67 ?
Doe eigenlijk niet veel online racen. Vind quali leuker. Maar wou nog wel proberen deze week eigenlijk maar nog niet van gekomen.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HEEFT LEXAAN RAMEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

Vanmiddag een tijdje de Lancer geprobeerd.
Leuk wagentje maar ik kom niet in de buurt van mijn tijd met de 458; haal er met de Lancer nog geen sub 2:06 uit. Daarnaast klinkt ie voor geen meter natuurlijk :P
In de race is het niet mijn wagen, vanaf rondje 5 of 6 verlies ik veel te veel tijd op mijn tegenstanders omdat beide voorbanden best aan het slijten zijn en dan voor behoorlijk wat onderstuur zorgen.
Rij heel de rit op fuel save 2 en pit aan het eind van rondje 6 of 7 voor een klein beetje nieuwe brandstof. Misschien voortaan toch ook maar bandjes wisselen halverwege en gewoon op fuel save 1 rijden.

Ondanks dat ik een paar keer als stoorkussen werd gebruikt (waarom hebben sommige lui totaal niet door wat er om hen heen gebeurt?) en door de pinballphysics van de baan af raakte toch een 450 DR punten gestegen in 3 races, in lobbies met gemengd A en B rijders, geen makkie :9

Leuke battle gehad met een Fransman. Jammer dat die Nederlander er in de chicane ook nog even langs kwam zetten...

[Voor 15% gewijzigd door dvdkiwi op 12-02-2020 19:04]

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

v8power67 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:02:
[...]

Doe eigenlijk niet veel online racen. Vind quali leuker. Maar wou nog wel proberen deze week eigenlijk maar nog niet van gekomen.
V8, waar rijd jij je Supra op qua TCS en brake (op Kyoto weekly)? Vind em erg lastig daar als ik men TCS onder de 2 zet (!), wellicht met controller iets sneller uitbreken op te vangen dan met stuur, zal controller ook nog eens ff weer dr bij pakken :-) Thx

• Segafreak83
dvdkiwi schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:07:

Ondanks dat ik een paar keer als stoorkussen werd gebruikt (waarom hebben sommige lui totaal niet door wat er om hen heen gebeurt?)
Omdat je geen bal kan zien als je zoals ik met je camera op je auto zit. Geen spiegels of niks. Dus dan moet je echt met je pookje rond gaan kijken, ja doei..
Iedereen heeft een radar in het fmd menu ;)
Daarnaast wordt in bumpercam ook visueel kenbaar gemaakt als er iemand naast je zit.

[Voor 50% gewijzigd door dvdkiwi op 13-02-2020 13:58]

j-a-k-e-88 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:54:
[...]

V8, waar rijd jij je Supra op qua TCS en brake (op Kyoto weekly)? Vind em erg lastig daar als ik men TCS onder de 2 zet (!), wellicht met controller iets sneller uitbreken op te vangen dan met stuur, zal controller ook nog eens ff weer dr bij pakken :-) Thx
Tcs uit en brake staat op 0 of soms -1 even vergeten wat precies. Veel short shiften en echt heel voorzichtig op het gas.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HEEFT LEXAAN RAMEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 09:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Gewoon in de 2 de langzame bochten uitkomen en dan heeeeel voorzichtig op je gas...vind de Supra wel makkelijk te rijden maar weet niet of ik bij de snelle tijden hoor, denk het niet eerlijk gezegd (1.54.3 volgens mij)
Nutterd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:24:
Gewoon in de 2 de langzame bochten uitkomen en dan heeeeel voorzichtig op je gas...vind de Supra wel makkelijk te rijden maar weet niet of ik bij de snelle tijden hoor, denk het niet eerlijk gezegd (1.54.3 volgens mij)
Als je een tijd voor kyoto daily b race bedoeld denk.ik dat je een 1:34.3 bedoeld. Ik zit op een 1:33.0 met de gr3 supra.

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 09:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

v8power67 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:49:
[...]

Als je een tijd voor kyoto daily b race bedoeld denk.ik dat je een 1:34.3 bedoeld. Ik zit op een 1:33.0 met de gr3 supra.
Kyoto ja...zie je ik was er al bang voor dat het niet snel was :9 :9

• Segafreak83
Ik rij bewust langzamer in de kwalificatie, zodat ik in de race meer plaatsen kan winnen, beter voor mijn rating :).

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

v8power67 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:22:
[...]

Tcs uit en brake staat op 0 of soms -1 even vergeten wat precies. Veel short shiften en echt heel voorzichtig op het gas.
Thanks , brake hier ook op -1. Zal m’n oefenrondjes wat meer op gascontrole oefenen. Blijft wel een prachtig circuit hè!!

• MB23
Heeft iemand de Thrustmaster T-LCM pedalen al besteld? Misschien dat het daarmee wel mogelijk is om de laatste assist (abs) ook uit te schakelen.

David Perel heeft ze al: YouTube: Thrustmaster T-LCM Review

[Voor 26% gewijzigd door MB23 op 13-02-2020 22:59]

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:03
Segafreak83 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:18:
Ik rij bewust langzamer in de kwalificatie, zodat ik in de race meer plaatsen kan winnen, beter voor mijn rating :).
Gaat toch niet om hoeveel plaatsen je wint, maar hoeveel je wint tov hoger gerankte spelers?
Dus als jij een 1:40 rijdt maar een lager gerankte speler rijdt 1:39, dan moet je die sowieso inhalen om geen punten in je ranking te verliezen.
sverzijl schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 01:08:
[...]
Gaat toch niet om hoeveel plaatsen je wint, maar hoeveel je wint tov hoger gerankte spelers?
Dat klopt.
Startnummers worden uitgedeeld op volgorde van DR, dus het komt op hetzelfde neer als hoger moeten finishen dan je startnummer.
Voor een wat meer uitgebreide uitleg zie deze post van Famine op GTPlanet.

[Voor 20% gewijzigd door dvdkiwi op 14-02-2020 09:20]

• MB23
Daar heb ik soms wel mijn vraagtekens bij, die startnummering bedoel ik. Ben weleens B rated geweest in een lobby met 3 andere B drivers en verder a A en A+ en mijn startnummer was 8 ofzo.

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:27

BiLo

PSN: toiletcleaner

MB23 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:49:
Daar heb ik soms wel mijn vraagtekens bij, die startnummering bedoel ik. Ben weleens B rated geweest in een lobby met 3 andere B drivers en verder a A en A+ en mijn startnummer was 8 ofzo.
Maar je startnummer is weer op basis van je quali-lap?

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

• Jordy8
  • Laatst online: 13:17
Startnummers zijn vaag. Heb ook wel eens een hoog startnummer gekregen terwijl ik B was in een lobby vol A. Ik trek er in ieder geval geen conclusies uit.

iRacing Profiel XBL/Origin: Plank268 PSN: Plank_268

BiLo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:51:
[...]
Maar je startnummer is weer op basis van je quali-lap?
Nee dat niet.
De plaats waarop je start wél maar dat is niet je startnummer ;)
Je startnummer is de sticker op de voor- of zijkant van de wagen.
MB23 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:49:
Daar heb ik soms wel mijn vraagtekens bij (...)
Hier ook hoor.
Ik check mijn DR soms na een race en merk dat de theorie over hoger/lager eindigen dan je startnummer vaak wel klopt tov het aantal gewonnen/verloren DR punten.
Het zou fijn zijn als PD een duidelijke uitleg plaatst in het Sport Mode menu.

[Voor 39% gewijzigd door dvdkiwi op 14-02-2020 10:01]

Paar races op de Nurburgring gedaan weer en een beetje met verschillende tactieken gespeeld:

1. Fuel save 1, halverwege opschakelen.
Banden blijven lang goed en je kunt gecontroleerd en consistent je rondjes rijden.
Geen pitstop nodig.

2. Fuel save 2, normaal schakelen.
Banden blijven wederom lang goed, qua snelheid verlies je niet heel veel.
Wel moet je een klein beetje fuel bijtanken.

3. Fuel save 1, normaal schakelen.
Banden slijten vrij hard en een foutje is sneller gemaakt omdat je op je max rijdt.
Lastig om consistente ronden te rijden.

Mijn voorkeur gaat uit naar 1 of 2, merk dat ik daar toch een stuk rustiger en stabieler rij dan op 'vol vermogen'.

Laatste race was wel een bijzondere...
Startte als 6e, kreeg in de hele rommelige eerste bochtenreeks een terechte 2 sec penalty.
In rondje 4 ging ik nét te wijd waardoor ik spinde en terugviel naar plaats 14.
Uiteindelijk toch als 5e over de finish gekomen omdat er grote chaos was _O-
Hier de betreffende race:

DR gaat gestaag omhoog, benieuwd of we A nog kunnen gaan aantikken.
Het wordt wel steeds lastiger hoe hoger je komt.

https://tweakers.net/ext/f/K6VjlXalw73PN08nQnZbh1QW/full.png

[Voor 4% gewijzigd door dvdkiwi op 14-02-2020 14:48]

• Segafreak83
sverzijl schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 01:08:
[...]

Dus als jij een 1:40 rijdt maar een lager gerankte speler rijdt 1:39, dan moet je die sowieso inhalen om geen punten in je ranking te verliezen.
Ow, daar was ik niet van op de hoogte (speel nu 2 weken GT Sport ;)).

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

dvdkiwi schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:41:
Paar races op de Nurburgring gedaan weer en een beetje met verschillende tactieken gespeeld:

1. Fuel save 1, halverwege opschakelen.
Banden blijven lang goed en je kunt gecontroleerd en consistent je rondjes rijden.
Geen pitstop nodig.

2. Fuel save 2, normaal schakelen.
Banden blijven wederom lang goed, qua snelheid verlies je niet heel veel.
Wel moet je een klein beetje fuel bijtanken.

3. Fuel save 1, normaal schakelen.
Banden slijten vrij hard en een foutje is sneller gemaakt omdat je op je max rijdt.
Lastig om consistente ronden te rijden.

Mijn voorkeur gaat uit naar 1 of 2, merk dat ik daar toch een stuk rustiger en stabieler rij dan op 'vol vermogen'.

Laatste race was wel een bijzondere...
Startte als 6e, kreeg in de hele rommelige eerste bochtenreeks een terechte 2 sec penalty.
In rondje 4 ging ik nét te wijd waardoor ik spinde en terugviel naar plaats 14.
Uiteindelijk toch als 5e over de finish gekomen omdat er grote chaos was _O-

Hier de betreffende race:

[YouTube: GT Sport | daily race C]

DR gaat gestaag omhoog, beneiuwd of we A nog kunnen gaan aantikken.
Het wordt wel steeds lastiger hoe hoger je komt.

[Afbeelding]
Fuel 2 en normaal schakelen, dan red ik het volgens mij niet zonder bijtanken, althans met de Lancer. Heb vanochtend ook ff met de 458 gereden en dat rijdt (en klinkt!) ook wel erg fijn.

DR points heb je in ieder geval al wel het dubbele van wat ik heb haha, maar ben zelf ook pas weer sinds vorige week B.

[Voor 3% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 14-02-2020 14:01]

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:39

_Apache_

For life.

Gister een lobby geprobeerd. Tijdens quali zette ik tijd 3 (van 16) neer, en het voelde nog niet als mijn snelste ronde, dus keek het met vreugde tegemoet.

We staan opgelijnt om te starten, ik wacht tot de lampen uitgaan, geef maximaal gas.. 3..2..1..
de rest rijdt weg, en mijn auto blijft stilstaan..Ik werd nog wel aangetikt door voorbijrijdende wagens.
Met geen mogelijkheid weg te komen van de streep.

Samen met iemand achterin het veld bleven we op de grid staan.
Iemand dit eens wel eens eerder gehad?

[Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 14-02-2020 14:05]

Zonneboiler | Zonnepanelen

@_Apache_ Dat is een bekend en langlopend probleem in custom lobbies.
Misschien dat PD het ooit nog op gaat lossen, misschien niet ;)

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:39

_Apache_

For life.

Hmm. Gewone pech dus, vanavond nieuw poging doen. :) Thanks

Zonneboiler | Zonnepanelen

Al 14 reacties op de Poll over een goed GoT lobby moment!

Nog 1x de mogelijkheid om te reageren:

https://forms.gle/bsJiD6xiu68QiaeC7

Volgende week trek ik de conclusies :P

• BiLo

BiLo

dvdkiwi schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:06:
@_Apache_ Dat is een bekend en langlopend probleem in custom lobbies.
Misschien dat PD het ooit nog op gaat lossen, misschien niet ;)
Niet alleen custom lobbies, 2 weken geleden had ik het ook 2 keer achter elkaar in Sportmode. Op Tsukuba als ik mij niet vergis.

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

MailMan schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:12:
Al 14 reacties op de Poll over een goed GoT lobby moment!

Nog 1x de mogelijkheid om te reageren:

https://forms.gle/bsJiD6xiu68QiaeC7

Volgende week trek ik de conclusies :P
Ik kan vaker niet dan wel en zal daarom maar niet stemmen. Vind het een top initiatief.
Houdt mij/ons in elk geval op de hoogte, dan sluit ik graag een keer aan als het uitkomt :)

• MB23
Vanmorgen de T-LCM pedalen besteld, Nu 2 weken wachten :(

Nou dacht doe eens een keer online. Race c.
Eerste race op pole.position met de lancer. Redelijk lang volgehouden maar lap 5 en tank leeg en banden op... Tja my bad ben niet gewend te racen met fuel enz. Uiteindelijk alleen getanked en doorgereden op de banden maar die waren echt op na 8 laps... Eindige geloof 14e.
Bizarre is dude achter me is en even snel en pit niet dafuq...

Naja race 2. In de megane aangezien die polulair is.
Nou tot lap 4 volgehouden weer vanaf pole. Maar toen waren voorbanden al weer flink versleten en maakte foutjes. Maar weer hele top 5 niet pitten maar wel aan mn kont hangen wtf...
Toen bedacht ik me ineens dat je met controller meer banden slijtage hebt ivm minder smooth sturen en dat merk je wel... Eindige 9e. Moet maar even zoeken wat beste strategie is. Maar niet mijn strategie voluit met fuel.
Maar ja ik doe dus ergens iets flink fout.. tijden waren ook bagger net een 2:06.6 in de race..
Rijd zo compleet anders dan quali.. maakt hele quali gelijk kansloos.
Maja zo zie je maar heb echt al lang niet meer online geraced en kan slecht met die druk omgaan.. zonde want 2x vanaf pole en beide ver erachter gefinisht.

• sverzijl
Als je achter iemand rijdt kan je in de slipstream makkelijk fuel saven (shortshiften en zelfs fuel op 2 bijv). Dat scheelt niet alleen fuel maar ook bandenslijtage.
Mja met of zonder slipstream doen de toppers dus gewoon no stop en dan nog steeds rondes in de 2:06 rijden...
Lees op gtplanet ook mensen die zelfde hebben met controller en snel onderstuur ivm snellere banden slijtage.
Naja zal morgen nog eens effe kijken en proberen.
Moet ook wat netter rijden had paar mensen van de baan gejast omdat ik teveel aan het strugglen was met onderstuur en slecht oplette..
Verder waren de races zeer clean eigenlijk. Wel paar keer op de rader in bocht 1 zich zien verremmen en dus bijna mij aantikte. Maar meer niet.

• Capo
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Ik gebruik de porsche op de ring en afhankelijk van mijn start positie bepaal ik de strategie.
Is op fuelsave 3/4 goed de race mee te rijden met een no stopper.

Gisteren 1e plek mis gelopen vanwege onterechte 2 seconde penalty en dan in een club ramdebielen komen... tja. Racing is rubbing maar zo finaal er af geramd worden en niemand een penalty..

Vanavond weer proberen ;)

[Voor 9% gewijzigd door Capo op 15-02-2020 11:47]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

v8power67 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:59:
Moet ook wat netter rijden had paar mensen van de baan gejast omdat ik teveel aan het strugglen was met onderstuur en slecht oplette..
Wie heb jij betaald bij PD om die A/S rating te krijgen? :+

Gisteravond laat nog even een poging gewaagd op Suzuka uit Hamilton DLC, had verrassend snel goud.
Vanmiddag ga ik er nog even goed voor zitten want hier is zeker nog wel 2 tot 4 tienden af te krijgen; midden in de S-curves ging ik véél te wijd en bij de hairpin schakelde ik te snel terug waardoor de achterkant wat uitbrak. Ook Spoon moet en kan een stukje sneller.
Een heel klein beetje in mij denkt dat zelfs Diamond tot de mogelijkheden behoort.

• sverzijl
v8power67 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:59:
Mja met of zonder slipstream doen de toppers dus gewoon no stop en dan nog steeds rondes in de 2:06 rijden...
Lees op gtplanet ook mensen die zelfde hebben met controller en snel onderstuur ivm snellere banden slijtage.
Naja zal morgen nog eens effe kijken en proberen.
Verder waren de races zeer clean eigenlijk. Wel paar keer op de rader in bocht 1 zich zien verremmen en dus bijna mij aantikte. Maar meer niet.
Sommige wagens kun je shortshiften zonder echt aan snelheid in te moeten leveren. En het scheelt behoorlijk op fuel.

• Segafreak83
Capo schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:45:
Ik gebruik de porsche op de ring en afhankelijk van mijn start positie bepaal ik de strategie.
Is op fuelsave 3/4 goed de race mee te rijden met een no stopper.

Gisteren 1e plek mis gelopen vanwege onterechte 2 seconde penalty en dan in een club ramdebielen komen... tja. Racing is rubbing maar zo finaal er af geramd worden en niemand een penalty..

Vanavond weer proberen ;)
Gisteren een nette race, stuivertje wisselen plek 3 en 4, laatste bocht, komt er toch een van achter bij mij naar binnen zetten!

Dus ik vlieg rechtdoor de boarding in, krijg 5 sec aan mijn broek en de persoon achter mij niets.

Uiteindelijk gefinisht als 12..

• mithrandirrr
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Toch heb ik mijn twijfels bij het startnummer op de auto en het winnen/verliezen van DR. Op mijn tweede account stond ik op een DR van 29670 en ik had startnummer 2. De race finish ik op P6, wat ook mijn grid plek was. Toch kreeg ik er 2000 DR bij.

• MB23
Het zou kunnen dat de deelnemers (in dit geval waarschijnlijk 1 deelnemer) die een hogere rank dan jij waren ver achter je zijn geëindigd. En dat de deelnemers die 1 tot 5 werden een niet heel veel lagere ranking dan jij hadden waardoor de impact daarvan op jouw DR niet heel groot is.

• mithrandirrr
  • Nu online
Dat zou goed kunnen ja. Het was een pittige race
Woohoo! 0.468 achter Hamilton op Suzuka 8)
Bochten waar ik moeite mee heb gingen nu goed, alleen bij het uitkomen van Spoon pakte ik te vroeg de apex waardoor ik zo'n 0.150 verloor.
De S-curves waren niet optimaal (daar kan ik ongeveer een tiende sneller) en de bocht voor het viaduct pakt ie standaard twee tienden maar toch blij met het resultaat, veel beter dan dit gaat het voorlopig niet worden;
één optimale lap is zo verrekte lastig.

Op naar Lago Maggiore!

[Voor 18% gewijzigd door dvdkiwi op 15-02-2020 14:46]

• E.R.Y.
  • Laatst online: 01-04 22:08
Net maar eens een online race gedaan i.p.v. alleen maar kwalificatie rondjes.. laat ik het er op houden dat er een hoop gevloek uit me mond kwam.. laatste ronde 1e bocht met de Gr 3 race vol achterop me. grrr.

[Voor 4% gewijzigd door E.R.Y. op 16-02-2020 01:08]

• Lekkerbek312
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 27-03 12:31
E.R.Y. schreef op zondag 16 februari 2020 @ 01:08:
Net maar eens een online race gedaan i.p.v. alleen maar kwalificatie rondjes.. laat ik het er op houden dat er een hoop gevloek uit me mond kwam.. laatste ronde 1e bocht met de Gr 3 race vol achterop me. grrr.
Zo herkenbaar dit. Echter geeft een goede online race zoveel meer voldoening dan alleen maar kwalificatierondes rijden (m.i.), dat zo’n rot race tussendoor dat wel opheft.

Ik merk ook dat ik anders ga racen. Je ziet bepaalde situaties aankomen en soms is het beter om iemand maar even te laten gaan, of iets later inhalen, dan al dat risico te nemen. Dat staat los van het vol achterop beuken, want daar doe je weinig aan. Wellicht niet op de ideale racelijn zitten als je zo’n bocht nadert en je het aan voelt komen.
Lekkerbek312 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:14:
[...]
Wellicht niet op de ideale racelijn zitten als je zo’n bocht nadert en je het aan voelt komen.
Precies.
Je ziet vaak dat iedereen maar op die ideale lijn wil blijven rijden, ook als het druk is of er simpelweg geen ruimte is. Ruimte geven en ruimte krijgen, daar draait het om, helaas heeft niet iedereen dat door. Zit er iemand naast je dan druk je die persoon bij het uitkomen van de bocht dus niet het gras in. Zelfde als dat er iemand aan de binnenkant zit, dan pak je dus de apex iets ruimer.
Situational awereness is zo belangrijk maar lang niet iedereen heeft het.
Mooie is dat zulke blinde 'ideale lijn rijders' in de post-race lobby vaak anderen de schuld geven van hun eigen falen.

• Segafreak83
Lekkerbek312 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Zo herkenbaar dit. Echter geeft een goede online race zoveel meer voldoening dan alleen maar kwalificatierondes rijden (m.i.), dat zo’n rot race tussendoor dat wel opheft.

Ik merk ook dat ik anders ga racen. Je ziet bepaalde situaties aankomen en soms is het beter om iemand maar even te laten gaan, of iets later inhalen, dan al dat risico te nemen. Dat staat los van het vol achterop beuken, want daar doe je weinig aan. Wellicht niet op de ideale racelijn zitten als je zo’n bocht nadert en je het aan voelt komen.
Wat ik dus al eerder schreef, je ziet vaak geen drol, op de rode indicator (die veel te laat is, als iemand vol gas aan komt vliegen) na.

Buiten dat, ik probeer al zoveel mogelijk ruimte te geven, maar er zijn grenzen.
Segafreak83 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:33:
[...]
Wat ik dus al eerder schreef, je ziet vaak geen drol, op de rode indicator na.
Heb je de radar in het FMD menu aan staan?
Elke auto die binnen 3 a 4 tienden van je af zit zie je daar prima op, ver voordat de rode indicator aangeeft dat er iemand in de buurt zit.

[Voor 14% gewijzigd door dvdkiwi op 16-02-2020 13:15]

• Capo
  • Niet online
Je merkt snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt. Defensief rijden kost tijd maar kan leuke battles opleveren. Waar het voor mij om gaat, racen en battles. Winnen is bijzaak.

Vaak is het beter om “minder nette” rijders voorbij te laten en gewoon onder druk te zetten. Paar bochten liggen ze er meestal af en je hoeft ze niet aan te tikken ;)

[Voor 22% gewijzigd door Capo op 16-02-2020 13:02]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:08
https://www.gtplanet.net/...9-confirmed-for-gt-sport/
Aston Martin DBR9 Confirmed for GT Sport

https://www.gtplanet.net/wp-content/uploads/2020/02/aston-martin-dbr9-e1581812787935-1200x675.jpg

Aston Martin DBR9, ben benieuwd of hij in de GR3 klasse wordt gestopt, een GR.X auto wordt, of wellicht een nieuwe klasse. Vermoed GR3.

[Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 16-02-2020 13:21]

www.youtube.com/DerOllie

• MB23
Ze zeggen GR.3... liever dat dan GR.X want aan die wagens heb je echt niks in Sport Mode.

Ik denk ik zet op het nippertje nog even een tijd neer op Kyoto (race B ), prop ik mezelf gewoon op de 2e plaats van 'ons' leaderboard :P

Nu de time trials eens gaan proberen, zijn twee leuke zo te zien!

[Voor 6% gewijzigd door dvdkiwi op 16-02-2020 20:27]

• MB23
Vind het jammer dat die time trials eigenlijk niks opleveren. Ben normaal echt een liefhebber van time trials met leaderbords of gekoppeld aan een ranking maar hier is alles na een week gewoon weg.

Het zou leuk zijn als je eigen tijden op je eigen leaderboards bewaard zouden worden, in de time trial sectie onder 'arcade'.

• Sporedd

Sporedd

Gang is alles

dvdkiwi schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:25:
Ik denk ik zet op het nippertje nog even een tijd neer op Kyoto (race B ), prop ik mezelf gewoon op de 2e plaats van 'ons' leaderboard :P
Is dit via een community oid of heb je iedereen als vriend toegevoegd?

Bijna iedereen heeft hier bijna iedereen toegevoegd ;)
Daarom noem ik het ook wel het 'Tweakers leaderboard'.

[Voor 33% gewijzigd door dvdkiwi op 17-02-2020 09:53]

Acties:
  • +8Henk 'm!
  • Pinned

• Sporedd

Sporedd

Gang is alles

Ik heb de lijst even opgezocht in dit topic en in Google gezet:

https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing

Iedereen met deze link mag bewerken.
Mochten er mensen bezwaar hebben dan haal ik hem weer weg, maar dit topic is ook publiek toegankelijk dus ik zie geen issue?

Tags for search:
Spelers lijst, player list, Friends, spelerslijst, playerlist, playstation id

[Voor 12% gewijzigd door Sporedd op 30-03-2020 13:23. Reden: Tagging]

• Taakbalk
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:41

Taakbalk

weergeven

Sporedd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:52:
Ik heb de lijst even opgezocht in dit topic en in Google gezet:

https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing

Iedereen met deze link mag bewerken.
Mochten er mensen bezwaar hebben dan haal ik hem weer weg, maar dit topic is ook publiek toegankelijk dus ik zie geen issue?
_/-\o_

Mezelf ook even toegevoegd.

Computing bit by bit

• PantoHuit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:05
Zo "productief" dagje vandaag. Suzuka en Nurburgring GP op Diamond gezet in de LH44 challenge. Daarmee heb ik ze allemaal afgevinkt.

• PantoHuit
Thx. Ik moet wel zeggen dat het niet echt eenvoudig was. Wel ontzettend veel plezier van gehad voor die 8 euro! Genoeg bang for buck zullen we maar zeggen.
Helemaal met je eens! Het is ontzettend veel plezier voor die €8 :)
Heb je nog filmpjes van je runs toevallig?

• PantoHuit
dvdkiwi schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:20:
Bijna alle replays heb ik. Ik zal ze eens uitzoeken en dan een playlistje maken op YouTube en dan hier posten uiteraard.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:41

schumi2004

PSN = whocarez-

@PantoHuit Netjes hoor, met stuurtje neem ik aan?
Wisten jullie trouwens dat er een ABS bug is die ervoor zorgt dat je ABS niet goed werkt (of als Weak werkt) ondanks dat je hem op Default hebt staan?

Blijkbaar is de oplossing om altijd deel te nemen aan een Warm-up voor de daily-race/lobby begint: https://www.gtplanet.net/...glitch-no-fix-atm.391212/

Ik dacht trouwens dat het normaal was dat je ABS lampje gaat branden als de ABS aangaat. Maar, ik heb ook weleens dat ik rem en een voorband toch begint te slippen en ik de apex mis in de race terwijl het tijdens practice goed ging. Ik dacht eerst dat dat aan de fuel-load/koude banden lag, maar tijdens Race B zou dat niet uit moeten maken. Misschien dus de ABS bug.
Race C is trouwens best een leuke, alleen die penalties nog steeds...

Overigens zat ik net in een split met Mikail Hizal, oftwel TRL_LIGHTNING, oftewel zo'n beetje de beste GT Sport speler :P

Eindigde als 10e op gepaste 30 seconden afstand :+

• Capo
  • Niet online
MailMan schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:27:
Wisten jullie trouwens dat er een ABS bug is die ervoor zorgt dat je ABS niet goed werkt (of als Weak werkt) ondanks dat je hem op Default hebt staan?

Blijkbaar is de oplossing om altijd deel te nemen aan een Warm-up voor de daily-race/lobby begint: https://www.gtplanet.net/...glitch-no-fix-atm.391212/
Ik ben je dankbaar.

Gisteren even snel online de nieuwe dagelijkse race geprobeerd.
1:31,002 neergezet op Brands met de Porsche en snel door naar de race.
Warm up skip ik tegenwoordig om ff te drinken, appje te sturen, etc.
Had hele rare rem karakteristieken. Dacht dat het lag aan misschien de wagen volledig afgetankt, extra gewicht etc.

Gr.4 én Brandshatch, zeker die eerste kan ik écht niet mee overweg.
Gisteren toch een poging gedaan omdat ik na lange tijd weer eens tijd en zin had in Gran Turismo.

Eerst maar eens wat kwalificatierondjes om aan de baan en de Gr.4 auto te wennen. Met de Megane had ik daar eigenlijk best veel plezier in. Brands Hatch is echt zo'n baan waar je pas hard gaat als je op het randje rijdt en een foutje ook gelijk best wel hard afgestraft wordt door of van de baan te schieten of je bent domweg te langzaam.

Stuk of 15 rondjes geoefend en toen maar een race gedaan. Als 10e gestart, weinig chaos bij de start. Wel 1x buiten de baan gedrukt, maar toch als 2e gefinished met een "nette race bonus" :)

• sverzijl
MailMan schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:27:

Ja. Zolang je maar on track bent voor de race begint (in normale online lobbies) gaat alles goed.

Zoveel bugs nog steeds na zo'n lange tijd.
B-Real schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:41:
Gr.4 én Brandshatch, zeker die eerste kan ik écht niet mee overweg.
Gisteren toch een poging gedaan omdat ik na lange tijd weer eens tijd en zin had in Gran Turismo.
Heerlijke track Brands Hatch. Gisteren een 1 uur endurance (Gr3) op gedaan. Eerste stint relaxed gecruised achter de nr 1 en fuel (en banden) gespaard. Paar laps extra door kunnen rijden nadat nr1 ging pitten en aardige voorsprong kunnen nemen. Inhalen on track is vrij risicovol, dan maar via de pit:)

[Voor 33% gewijzigd door sverzijl op 19-02-2020 10:20]

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Iemand hier die weet of en zo ja hoe je kunt racen in spilt screen met een stuurtje tegen een controller? Krijg het wel opgestart, maar dan rijdt alleen de wagen die met stuur bediend wordt.

Erg benieuwd! Dank alvast

• PantoHuit
schumi2004 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:48:
@PantoHuit Netjes hoor, met stuurtje neem ik aan?
Hey, jazeker. T300 rs. Zonder zou ik het niet redden gok ik.
@mithrandirrr kijk eens op de kwalificatie leaderboards op Brands Hatch ;)

• sverzijl
MailMan schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:45:
Race C is trouwens best een leuke, alleen die penalties nog steeds...

Overigens zat ik net in een split met Mikail Hizal, oftwel TRL_LIGHTNING, oftewel zo'n beetje de beste GT Sport speler :P

Eindigde als 10e op gepaste 30 seconden afstand :+
Haha ja dan word je weer even met beide benen op de grond gezet.

• mithrandirrr
  • Nu online
dvdkiwi schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:19:
@mithrandirrr kijk eens op de kwalificatie leaderboards op Brands Hatch ;)
Haha gaaf :D exact dezelfde tijd 😁

• PantoHuit
dvdkiwi schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:20:
Bij deze. Ff een playlistje gemaakt van de laps. Kwaliteit is natuurlijk niet super en zo bij het terugkijken zie ik in sommige tracks echt nog flink wat foutjes :9

https://www.youtube.com/w...Q5ZUDA4eCMNJgKYEIFyqurpro

• MB23
Brands Hatch heb ik eigenlijk altijd geprobeerd te mijden omdat ik het irritante smalle baan vind die mij niet uitnodigt om op de limiet te rijden... omdat ik bang ben om van de baan te raken ;)
Ga nu even wat rondjes proberen.

Ik zit er over na te denken om een Tweakers Time Trial kampioenschap te starten voor de geïnteresseerden met wat minder vrije tijd.

Zou daar animo voor zijn?
@v8power67 is alvast uitgesloten van deelname.

[Voor 3% gewijzigd door MB23 op 19-02-2020 21:00]

MB23 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:59:
Brands Hatch heb ik eigenlijk altijd geprobeerd te mijden omdat ik het irritante smalle baan vind die mij niet uitnodigt om op de limiet te rijden... omdat ik bang ben om van de baan te raken ;)
Ga nu even wat rondjes proberen.

Ik zit er over na te denken om een Tweakers Time Trial kampioenschap te starten voor de geïnteresseerden met wat minder vrije tijd.

Zou daar animo voor zijn?
@v8power67 is alvast uitgesloten van deelname.
https://i.imgur.com/ey5Jdo0.gif

Bij deze nog de uitslag van de Tweakers Lobby Beschikbaarheid:

https://i.imgur.com/AxltZEi.png

Blijkbaar is de maandagavond relatief rustig :P Dat is wellicht wel wat onhandig als het gaat om oefenen van de Daily races.

De zondag(middag) en vrijdagavond lijken daarna het meest geschikt.

Wat moeten we met deze info? Nou, als je zin hebt om met mede GoT'ers te racen in een lobby is de grootste kans op mede rijders op de maandagavond, vrijdagavond en zondagmiddag.

Ik zal proberen initiatief te nemen op die momenten, maar geen garantie :P

De zondag is an sich natuurlijk wel een mooi moment om standaard de Daily races van de volgende week te oefenen. De maandag en vrijdag zouden dan gewoon random in te vullen zijn.

• Sporedd

Sporedd

Gang is alles

Klinkt als een plan! Ik ga het proberen te onthouden. Ik voeg je sowieso wel even toe.

Zojuist flink wat ronden kunnen rijden op brands Hatch. Uiteindelijk een 1.31.4 gehaald. Hier is nog flink te schaven. Dus kijk maar uit met jullie 1.30 ;-)

• MB23
Na 20 rondjes eindelijk in de 1:29... moeilijk om alle sectoren aan elkaar te rijgen!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

MB23 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:18:
Na 20 rondjes eindelijk in de 1:29... moeilijk om alle sectoren aan elkaar te rijgen!
Geïnspireerd door de Hatchers ook nog maar ff wat quali gereden. 2 seconden van m’n tijd afgereden tot een 1.30.6. Nogmaals 7 tiende om heren kiwi en mithr voorbij te streven lijkt me voor nu wat te hoog gegrepen 😉
j-a-k-e-88 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 23:57:
[...]
2 seconden van m’n tijd afgereden tot een 1.30.6. Nogmaals 7 tiende om heren kiwi en mithr voorbij te streven lijkt me voor nu wat te hoog gegrepen 😉
Geen slechte tijd hoor ;)

Ik had vanmiddag maar een 20 minuutjes tijd, denk dat ik er morgen een kleine 3 tot 4 tienden af ga rijden. Begin de track nu wel redelijk te kennen, zelfs bocht 1 gaat steeds beter.
MB23 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:59:
Hoe zie je dit precies voor je?
De daily blijft natuurlijk al een week staan en de friends leaderboard bestaat (bij mij) al voor het grootste gedeelte uit Tweakers.
Dat je hjallo van deelname uit wil sluiten juich ik wel toe, wellicht dat we daar een polletje over kunnen houden :P
Dan verbied ik hjallo bij voorbaat al om te stemmen.

[Voor 37% gewijzigd door dvdkiwi op 20-02-2020 00:18]

• Capo
  • Niet online
Leuke inspiratie. Ik sta nu op 1:31,002 , daar maar eens een 1:29.x van gaan maken :+

Gisteren de Manufacturer series gereden.
Enkel de laatste race want geen tijd.....
Toen de kwalificatie: Enigste Hotlap verpest want laatste bocht iets te wijd, penalty. Lap invalid.
Gestopt, in de pit want tijd is op. Blijkt dat als ik had doorgereden ik nog 2 ronden had kunnen rijden, 1 met penalty en 1 hotlap. Zucht.

Zonder kwali tijd gestart als 19e.
Uiteindelijk toch 5e geworden. Had 4e kunnen worden maar kwam in 1 na laatste ronde als sandwich terecht tussen 2 wagens en spinde.

14 posities gestegen en snelste rond gezet tijdens de race. Sneller dan nummer 1 in qualify :9 Leuk dit! :)

https://tweakers.net/ext/f/UV3hwh8XmJNSd6LL8ahVMuhi/full.jpg

[Voor 7% gewijzigd door Capo op 20-02-2020 13:31]

dvdkiwi schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 00:14:
[...]
denk dat ik er morgen een kleine 3 tot 4 tienden af ga rijden.
Belofte maakt schuld ;)
25 laps gedaan, behoorlijk aantal keer buiten de baan ben geraakt wegens te hard pushen. De eerste sector was een erg slordige met wat glijpartijtjes maar verloor daardoor nauwelijks tijd. Het opkomen van het lange rechte stuk in s2 had wel wat beter gekund, die bocht nam ik vrij krap. Sector 3 verloor ik zo'n 0.250 tov mijn beste sectortijd. Zonde.
Maar uiteindelijk een 1:29.521 neergezet :)

Beste sectortijden:
Sector 1 18.230
Sector 2 13.720
Sector 3 13.548
Sector 4 21.540
Sector 5 22.212
Optimale lap 1:29.250

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

dvdkiwi schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Belofte maakt schuld ;)
25 laps gedaan, behoorlijk aantal keer buiten de baan ben geraakt wegens te hard pushen. De eerste sector was een erg slordige met wat glijpartijtjes maar verloor daardoor nauwelijks tijd. Het opkomen van het lange rechte stuk in s2 had wel wat beter gekund, die bocht nam ik vrij krap. Sector 3 verloor ik zo'n 0.250 tov mijn beste sectortijd. Zonde.

[YouTube: Gran Turismo SPORT daily race qualification at Brands Hatch | Megane Trophy '11 | 1:29.521]

Beste sectortijden:
Sector 1 18.230
Sector 2 13.720
Sector 3 13.548
Sector 4 21.540
Sector 5 22.212
Heel netjes! Vraagje, gebruik jij handrem met het stuurtje? Ik vind dat nogal lastig gezien de bereikbaarheid van de betreffende knop op het stuurtje tov de handpositie aan het stuur. Met de controller gebruikte ik de handrem eigenlijk best vaak, nu doe ik dat meer met front brake en dan ff heel fel op de rem.
Ik gebruik de handrem alleen tijdens rally, dan zit ie onder 'rondje'. Nu heb ik daar de overtake knop van gemaakt ;)

• BiLo

BiLo

dvdkiwi schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Belofte maakt schuld ;)

[YouTube: Gran Turismo SPORT daily race qualification at Brands Hatch | Megane Trophy '11 | 1:29.521]

Beste sectortijden:
Sector 1 18.230
Sector 2 13.720
Sector 3 13.548
Sector 4 21.540
Sector 5 22.212
Ik ga er van het weekend nog even voor zitten. Tijd van 3 weken terug was:

Brands Hatch Grand Prix Circuit Gr.4 1:29.904 Mégane Trophy '11 27/01/2020 22:42

Jammer dat het weer dezelfde banen zijn! Nu rijd ik pas 6 weken, maar wat anders dan Tsukuba en Brands hatch is wel leuker met zoveel circuits om uit te kiezen

• MB23
Volgende week (weer) Suzuka in de Gr.2 wagens!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

He guys, wat vinden jullie de "makkelijkste" challenge van Lewis? Ik nader op verschillende banen goud, maar kom er steeds niet aan toe, pffffff.

Kan ik me ff richten op 1 baan. Dank voor de reacties bij voorbaat!
Jake88

• MB23
Monza

Pagina: 1 ... 76 ... 80 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True