"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Geinig event, snelste rondje is 1.55 in een loop om Tokyo in de Gr. 3 Supra Concept.
Nu vroeg ik me af, hebben jullie al kunnen vinden of er een totaallijst van deelnemers is, zodat je je positie beetje kunt inschatten? Zat gisteren rond de 4.000 plek (zeker niet snel) maar was wel benieuwd hoe dat verhoud tot rest vh veld.
Ik heb hem zojuist ook even geprobeerd. Ik kwam tot een 1.59 en nu rond plek 3500. Normaliter kun je via kudosprime.com de lijst wel bekijken, maar blijkbaar nu (nog) niet. Ik had verwacht dat hij hier wel tussen zou staan: https://www.kudosprime.com/gts/rankings.php?sec=timeattackCanis Lupus schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:53:
Sinds 2 dagen is er nu een Olympisch kwalificatie event in GT Sport, als opmaat naar een wereldwijde finale in Tokyo deze zomer met 16 deelnemers (max 1 per land). https://www.gtplanet.net/...mpic-time-trial-20210513/
Geinig event, snelste rondje is 1.55 in een loop om Tokyo in de Gr. 3 Supra Concept.
Nu vroeg ik me af, hebben jullie al kunnen vinden of er een totaallijst van deelnemers is, zodat je je positie beetje kunt inschatten? Zat gisteren rond de 4.000 plek (zeker niet snel) maar was wel benieuwd hoe dat verhoud tot rest vh veld.
Het is nog niet eens zo'n makkelijke time trial, ook omdat het minste of geringste contact met de zijkant al betekent dat de tijd niet meer geldig is

Verder gaat het best aardig met m'n online races. Net als JAKE hierboven al ergens aangeeft ook in de B/S klasse aan het racen. Dat is leuk en daarmee kom ik geregeld in de top 5
Alleen die pitstops duren lang. Als ik de pits in kom, duurt het 25 seconden voordat de auto bij het team staat. Inclusief stoptijd van 11 seconden ben je meer dan een halve minuut verder. Voor zover ik kan zien hebben de anderen dat ook, dus heeft het geen effect op mijn positie.
Straks even proberen. Al is het maar om makkelijk 400k credits te verdienen.Canis Lupus schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:53:
Sinds 2 dagen is er nu een Olympisch kwalificatie event in GT Sport, als opmaat naar een wereldwijde finale in Tokyo deze zomer met 16 deelnemers (max 1 per land). https://www.gtplanet.net/...mpic-time-trial-20210513/
Car Collection
The first step in the cultural automotive experience is an introduction to the names of the cars and how they look. The "Car Collection" aspect has been dramatically enhanced, as players can now visit a new location called "GT Café" where interaction with various characters provide assistance in amassing their cars. Players can acquire collectable cars by participating in races or purchasing them from Brand Central and Used Car Dealerships.

Car Tuning
One of the greatest joys of owning a car is to modify it to suit your personal tastes. In GT7, players will be able to tune the engine, as well as customize parts such as the suspension, transmission gearing, brakes, tires, and more.
The place to satisfy your tuning needs is "GT Auto," which makes a comeback in GT7. GT Auto also provides maintenance work too, such as performing oil changes and even washing your car.

Variable Time/Weather Simulation
In GT7, a more natural and realistic variable time system and weather effect system have been recreated. Referencing a massive amount of meteorological observation data, including those from the academic databases of NASA, GT7 recreates spatial/time of day conditions for particle size distribution and concentration distribution of aerosol particles in the atmosphere on a global environmental scale. As a result, this feature unique to the Gran Turismo series can express real and complex sky patterns and changes in light for different times of day and weather conditions.
Scapes
When you own a car that you love, it’s only natural to want to take photos of it in different locations around the world. "Scapes" allows you to do just that, allowing you to photograph your car in more than 2500 picturesque locales in 43 different countries. The images will appear very real, thanks to HDR technology and ray tracing that provides complex professional effects, including panning shots. And these photos can also be shared with other members of the community with the same love and passion for cars.
Mega hyped voor used car dealership, de customalisation en de dynamic day night en weather!
https://www.gran-turismo.com/us/products/gt7/
Bij plaatje van de rode nsx zie je onderaan wide body staan!
Hype is wel serieus groot hier moet ik zeggen. Echt mega zin in, gt sport is de beste console racer vorige generatie. Kan best wel dat gt7 de racer van deze generatie word ! Zag veel nieuwe autos.
Merc clk gtr, alfa 155 ti race car. De gt500 skyline en supra. En veel Porsche! Dus ja maart 2022 it is !
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Hyped!
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
In de eerste beelden van ergens vorig jaar zag je een sport modus in homescherm was.Nevela schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 00:19:
Zou er geen GT Sport element meer in zitten? Dus geen weekly races en lobbies? Dat zou ik wel erg jammer vinden. En ik hoop op een goede VR functie.
Op 1:30 zie je rechts bovenin gt sport live staan. Wat mij lijkt dat er dus iets met sport modus inzit. En als ze slim zijn houden ze het erin want is erg goed ontvangen. Mag zeker getweaked worden maar begin is er.

Toch denk ik dat ik 'm aan me voorbij laat gaan; vermaak me het laatste jaar meer met ACC dan met GT, niet in de laatste plaats omdat de AI zoveel beter is.
Heb me met GT4, 5 en Sport echt uitstekend vermaakt maar ik denk dat het daar bij mij voor blijft. Al weet je het nooit zeker natuurlijk dus wie weet
Eén ding wat me wel opviel: tijdens de onboard beelden hoorde je enkel motorgeluiden en geen bandengepiep.
Dit had je ook als eerste post voor een nieuw topic met de naam Gran Turismo 7 kunnen plaatsenv8power67 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:39:
[...lang bericht...]
Ben eeecht benieuwd of ze het penalty systeem beter/goed hebben kunnen maken... Erg irritant dat het compleet uit staat nu in GT Sport, gelukkig nu weer B/S, in lagere ruimtes wordt er wel erg veel vies gereden.
Verder ben ik nog maar 2 wins verwijderd van de 91 wins trophy, dus die zal ik nog wel halen voordat GT7 uit komt
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik heb totaal een uurtje of 13 Monza in de GR1 gereden (Pro League), dat schoot best wel op qua xp.Kalder schreef op zondag 12 september 2021 @ 02:27:
[...]
lvl 50 halen is de laatste trophy die ik dan nog moet voor de platinum
Als je het eindeloos grinden beu raakt is er ook een tactiek zonder dat je zelf hoeft te rijden:
Trouwens érg netjes dat je die 91 wins bijna voor elkaar hebt gebokst!
Thanks!Superkiwi schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:11:
[...]
Ik heb totaal een uurtje of 13 Monza in de GR1 gereden (Pro League), dat schoot best wel op qua xp.
Als je het eindeloos grinden beu raakt is er ook een tactiek zonder dat je zelf hoeft te rijden:
[YouTube: EARN MONEY FOR BEGINNERS / HOW TO GET MILLIONS in Gran Turismo Sport (V1.66)]
Trouwens érg netjes dat je die 91 wins bijna voor elkaar hebt gebokst!
Mocht het echt te lang duren kan ik dat inderdaad nog proberen.
Weet iemand trouwens hoe GT7 op de PS4 gaat draaien? Blijft het nog 60fps bijvoorbeeld? Neem aan dat er wel weer ingezet wordt op checkerboard rendering, sowieso voor PS4.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Qua tracks zijn er een stuk of 15 nieuwe bij gekomen welke ik dus allemaal nog op goud moet gaan halen. Dus dat wordt nog een leuke bezigheid.
Le Mans en Nordschleife moest ik alleen nog een volledige ronde rijden. Op Le Mans moet ik nog ongeveer een seconde of 2 pakken en de track in Duitsland moet ik nog ergens een seconde of 12 goedmaken. Dit zal wel iets voor vandaag gaan worden zodat ik van die tracks eindelijk van zilver maar goud ga.
Autos zijn er verder naar mijn idee ook nog een hele hoop bij gekomen. Zag verder nog een DLC van Hamiltom voorbij komen welke ik Niet heb. Dus die laat ik ook nog even links liggen.
Dan het online gebeuren:
Gisteren met mijn broer wat in de lobby's rondgereden. Valt me op dat er vaak geremt wordt in een bocht door even tegen je voorligger te botsen. Niet mijn ding... Dan moet je maar een andere game spelen denk ik dan. Aangezien mijn broer en ik net te langzaam zijn en niet voorin meedoen hebben wij dus last van deze personen.
Dan maar een GT Sport starten met een race. Lekker wat Qualify op Interlagos rijden waar we naar ons idee best wel een goede tijd hebben gereden. We zaten beide dicht bij elkaar met de tijd maar werder helaas gesplitst. Wel starte we beide als 3e in onze poule. Deze race ben ik uiteindelijk als 2e geëindigd.
De ene keer sta je met je tijd 3e op de grid. De andere keer start je 11e en hou je ze niet bij. Denk dat dat iets te maken heeft met je drivers rating en safety rating.
Dan de GT League. Ik weet nog dat deze werd toegevoegd toen ik net begon te spelen in deze game. Je kan hier helaas geen auto's winnen. Maar wat is dan het doen van deze GT League als je hier niets kan winnen of unlocken. Of mis ik hier totaal iets? Of is dit gewoon een soort van game mode om lekker wat tegen de ai te racen en wat geld te verdienen?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Heb zelf wel ff minder gespeeld maar het wordt weer beter weer om binnen te zitten
Afgelopen week heb ik me erg vermaakt met de Daily B (Gr3 op Spa). Er werd netjes gereden en ook mooie gevechten gehad.
Mijn DR is nu best aan het stijgen maar volgens mij komt dat vooral doordat het penalty systeem uitgezet is.
Deze week Gr4 Barcelona, ook een fijn circuit!
PS. ik heb een aantal PSN friend requests gestuurd (djcanard76)
[ Voor 11% gewijzigd door Canard op 11-10-2021 09:36 ]
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Ik heb zelf ook een hele tijd niet meer gespeeld. Ik ben voornamelijk CoD aan het spelen en sindskort met RD2 bezig. Dit weekend wel GT Sport opgestart op mijn nieuwe PS5, om aan een maat het spel te laten zien. Zit met smart nu op GT7 te wachten en hoop dat Fanatec dan intussen ook de CSL DD voor Playstation levert. Dan kan ik met GT7 meteen met leuke hardware aan de slag.Canard schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:07:
Het is rustig hier. Spelen jullie niet meer of gewoon minder actief in dit topic?
Heb zelf wel ff minder gespeeld maar het wordt weer beter weer om binnen te zitten
Denk wel dat ik nu met het slechtere weer wat vaker weer GT Sport zal opstarten. Blijft leuk om even lekker te racen op een verloren druilerige zondag.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Wil eigenlijk wel over naar GT7 met een PS5, maar dan zal er eerst een PS5 moeten komen... lastig...
www.youtube.com/DerOllie
Je bent gewoon bang (net als de rest van ons) dat @v8power67 je met zijn controller het stront voor de ogen rijdtmithrandirrr schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:08:
[...] dus als ik moet kiezen tussen racen op de pc of gt sport met controller is de keuze erg snel gemaakt 😁
Nee hoorSuperkiwi schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:48:
[...]
Je bent gewoon bang (net als de rest van ons) dat @v8power67 je met zijn controller het stront voor de ogen rijdt
Dan besteed ik m'n tijd toch liever anders
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
PS5 kan je wel aankomen als je je aanmeldt voor een telegram groep waar nieuwe voorraad snel wordt gemeld. Uiteindelijk een kleine 2-3 weken aan het zoeken geweest en sinds donderdag een Digital version in huis. Ik had gezegd dat ik pas een PS5 wilde als GT7 uitkwam. Maar met de melding dat het mogelijk tot eind 2022 kan duren dat je zonder wachttijden een PS5 in de winkel kan kopen, deed mij dit proces versnellen. Nu kan ik zodra GT7 uit is, meteen gamen. Zit alleen nog te wachten op de CSL DD van Fanatec voor de PS4/5.DerOllie schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:21:
Ik ben een beetje over op F1 2021, maar heb binnen GT Sport ook bijna alles al binnen, nog een 6 exorbitante modellen waar je veel credits voor moet hebben, ben al level 50, en heb elk circuit nu wel gezien.
Wil eigenlijk wel over naar GT7 met een PS5, maar dan zal er eerst een PS5 moeten komen... lastig...
Hey Canard, een late welkom hier op het forum :-)Canard schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:07:
Het is rustig hier. Spelen jullie niet meer of gewoon minder actief in dit topic?
Heb zelf wel ff minder gespeeld maar het wordt weer beter weer om binnen te zitten![]()
Afgelopen week heb ik me erg vermaakt met de Daily B (Gr3 op Spa). Er werd netjes gereden en ook mooie gevechten gehad.
Mijn DR is nu best aan het stijgen maar volgens mij komt dat vooral doordat het penalty systeem uitgezet is.
Heb je net geaccepteerd. Zelf een maand of 2 niet gespeeld vanwege onderarmblessure , maar dat lijkt wat te verbeteren dus binnenkort wel weer ff los met GTsport!
Leuke races gereden vandaag met mijn broertje. Daarnaast ga ik gewoon weer wat levelen en gt sport oppikken. Zin in!
En dan op naar GT7 😃
Ik doe die time trials. Tot vorige week was het op Mt. Panorama met de MX Roadster. Deze week is Barcelona beschikbaar. Echt snel ben ik nog niet. Snelste tijd is 1.49 en een beetje. Ik schommel nog rond de 1.55. Maar ik heb dan ook pas een week een playseat challenge en de thrusmaster rs 150. Dus ik ben vooral nog aan het oefenen.Canard schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:07:
Heb zelf wel ff minder gespeeld maar het wordt weer beter weer om binnen te zitten![]()
Top!SterqVerhael schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:07:
[...]
Maar ik heb dan ook pas een week een playseat challenge en de thrusmaster rs 150. Dus ik ben vooral nog aan het oefenen.
Maakt de game echt vele maken leuker vind je niet?
Met welke auto is de time trial op Catalunya?
Misschien dat ik die ook eens ga doen, moet toch een beetje oefenen voor de 8 uur van Catalunya in ACC
[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 20-12-2021 10:12 ]
Zeker, maakt het veel leuker. Op termijn komt er wel een ander stuur, maar voor nu (om het te leren) is dit prima.Superkiwi schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:11:
[...]
Top!
Maakt de game echt vele maken leuker vind je niet?
Met welke auto is de time trial op Catalunya?
Misschien dat ik die ook eens ga doen, moet toch een beetje oefenen voor de 8 uur van Catalunya in ACC
Ik dacht een GR4/GR3 auto. Weet even niet zeker welke precies. Ik rijd nu met een Ferrari 458 Italia in ieder geval, maar de autokeuze is binnen de categorie 'vrij'.
Damn... dat is een flinke opdracht!!Superkiwi schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:11:
[...]
Nooit gekeken naar de time trails, keertje doen
Miste nog een paar auto's uit die prijscategorie, dit scheelt weer heel wat racejes uit ;-)
Ga weer eens kijken of ik her en der wat rondetijden kan aanscherpen ook, goede feestdagen en een goed 2022 allemaal!
In deze donkere dagen ook maar weer GT Sport aangeslingerd. Ik blijf het toch wel iets leuks hebben die Japanse Xmas jazz tunes…
Die nieuwe time trial op Fuji Speedway is flink pittig. Ik heb er nu een lage 1.40 staan, maar vind het lastig om meer snelheid te vinden. Hopelijk gaat dat met de nieuwe pedalen (load cell pedals van Thrustmaster) wel lukken. Die zijn net binnen gekomen.
Edit: er zijn inmiddels nieuwe daily races dus die Kyoto race is inmiddels vervangen.
[ Voor 10% gewijzigd door SterqVerhael op 03-01-2022 10:37 ]
Nou, bye bye DR rating pfff.. wat een puinhoop is dat haha
Dit gaat een pittig weekje worden voor mij persoonlijk ben ik bang. Vorige week was de Daily Race B echt fantastisch.
Ik ben ook stukken beter in de Gr.3 dan Gr.4 over het algemeen.
Dat is de race op Lago Maggiore toch? Die vind ik wel tof! Vooral sector 3 is echt gaaf op dat circuit. Ik rijd tot nu toe met de Subaru WRX, maar volgens mij is een kleine / compacte GR4 auto ook een aanrader op dat circuit.b.o.n.s schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:53:
Ik heb even de Daily race B geprobeerd vandaag.
Nou, bye bye DR rating pfff.. wat een puinhoop is dat haha
Dit gaat een pittig weekje worden voor mij persoonlijk ben ik bang. Vorige week was de Daily Race B echt fantastisch.
Ik ben ook stukken beter in de Gr.3 dan Gr.4 over het algemeen.
https://www.gran-turismo.com/gb/gtsport/sportmode/schedule
Dragon Trail II - The Gardens is erg tof! Technisch circuit.
Gisteren paar ronden gedaan maar dat viel niet mee. In de eerste ronde van de baan getikt maar alsnog twee plaatsen hoger geeindigd. Volledig dankzij anderen die ermee stopten maar goed.
extra oefenen in kwali en de raceronden van de Top bekijken dan moet het goed komen.
Je kunt de laatste chicane 'afsnijden'. Door bij het eerste deel naar rechts je rechtervoorwiel, rechts langs het rode broodje te plaatsen en bij het tweede deel naar links, je linkervoorwiel, links van het broodje te plaatsen.Frozenfrank schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:41:
Inderdaad een pittig weekje voor de boeg met daily race B, vorige week op Lago Maggiore fantastisch, nu nog "even" wennen.
Gisteren paar ronden gedaan maar dat viel niet mee. In de eerste ronde van de baan getikt maar alsnog twee plaatsen hoger geeindigd. Volledig dankzij anderen die ermee stopten maar goed.
extra oefenen in kwali en de raceronden van de Top bekijken dan moet het goed komen.
Daarmee zet je jezelf goed op voor het laatste deel op naar het rechte stuk (wat tamelijk lang is).
Die hele lange linkse doordraaiers vind ik erg tof. Net na de twee tunnels / viaducten. Daar kan je echt veel tijd winnen op anderen. Hier rood omcirkeld:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SYDPlqHqC45es0lClabmeNR7.jpg?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door SterqVerhael op 11-01-2022 11:23 ]
De auto die je gebruikt is ook vrij bepalend. Ik zie veel met de Megane RS aan de start verschijnen. Peugeot RCZ is ook een goede optie volgens mij.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:27:
Ook bezig geweest met race b. Vind de baan erg leuk, maar ook niet bepaald makkelijk. Na een paar rond 1.33 aangetikt. Hiermee kwam ik op de 2e startplaats van de race. Denk dat er nog wel een veel betere tijd in zit.
Tip: bekijk de herhalen van de top1 kwalificatietijd in de leaderbords. Dan kan je goed zien waar je nog tijd kunt winnen.
In ronde 3 werd ik vlak na de eerste bocht aangetikt en daardoor verlies ik eigenlijk die race. Wordt ingehaald door 2 auto's. Maak vervolgens zelf een foutje in de hairpin in de laatste ronde en op weg naar de finish gebeurde er iets heel vreemds. Eén auto wordt uit de race gegooid en daardoor ontstond er bij mij een kleine lag spike, die ervoor zorgde dat ik in de versnelling bleef hangen en waardoor iemand mij nog kon inhalen.
Vermaak me prima met deze daily, dat wel. Quali tijd kan nog beter, staat nu op 1.32,781.
De nieuwe time trials zijn minder leuk dan de vorige. Deze 'week' is het o.a. met een N100 klasse auto een tijd neerzetten op Dragon Trails Seaside. Eigenlijk dezelfde track als Race B van de Daily Races deze week, alleen dan niet reversed. Reversed is hij wel toffer vind ik.
gisteren weinig tijd maar toch even een paar ronden gereden, quali ging goed. Waar ik eerder niet verder kwam dan een lage 1:33 nu een lage 1:32 gereden.
In de race was het dringen in het begin, klein beetje contact in het eerste deel van de lange linkse doordraaier, wordt ik een bocht later finaal van de baan getikt en helemaal achteraan verder.
Heb de beelden na de race teruggekeken en door het lichte contact in eerste bocht verloor hij alle controle en tikte mij er in bocht twee vanaf. pfff... Zat dicht tegen een B rating aan maar die is weer even uit zicht...

@SterqVerhael @Lekkerboeie86 jullie misschien?
Ik ga er vanavond of morgen naar kijken. Komende weken wat meer racen zodat ik warm ben voor GT7. Sinds November een stuurtje en een Playseat Challenge. Opeens een heel andere ervaring.Frozenfrank schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:13:
Heeft er iemand al de nieuwe daily races gedaan? Hoe bevallen deze?
@SterqVerhael @Lekkerboeie86 jullie misschien?
:strip_exif()/f/image/60yjMLUc8YgosQcMR5DWKUUK.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet niet of ik hier heel blij van ga worden
[ Voor 33% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 18-01-2022 10:45 ]
Race C wordt bowlen ben ik bang.
Ga er vanavond even goed voor zitten in m'n sim.
[ Voor 32% gewijzigd door SterqVerhael op 19-01-2022 11:17 ]

Daarna de races wat meer naar voren kunnen komen en zelfs nog een wedstrijd gewonnen :-)
Ga morgen nog wat rondjes doen. De kans om een keer de race te winnen lijkt best groot deze week.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Welk stuurtje heb je? Ik neig naar de T300 RS. Ondanks zijn leeftijd volgens mij nog steeds een erg goed stuur.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Ik ga er vanavond of morgen naar kijken. Komende weken wat meer racen zodat ik warm ben voor GT7. Sinds November een stuurtje en een Playseat Challenge. Opeens een heel andere ervaring.
[Afbeelding]
Weet niet of ik hier heel blij van ga worden
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt helemaal! Ik Zocht iets wat werkt met een inklapbare stoel. En liep rond black friday tegen de T300 RS GT uitvoering aan. Deze schijnt andere pedalen te hebben dan de gewone T300.Rivanov schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Welk stuurtje heb je? Ik neig naar de T300 RS. Ondanks zijn leeftijd volgens mij nog steeds een erg goed stuur.
Werkt perfect! Wilde even wacht tot GT7 met kopen van zo'n setje, maar heb geen seconde spijt.
Ja, de T300 RS GT heeft als het goed is de T3PA pedalen en dat is de juiste versie. Inclusief koppeling, waarbij de andere pedalen enkel gas en rem hebben geloof ik.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:35:
[...]
Klopt helemaal! Ik Zocht iets wat werkt met een inklapbare stoel. En liep rond black friday tegen de T300 RS GT uitvoering aan. Deze schijnt andere pedalen te hebben dan de gewone T300.
Werkt perfect! Wilde even wacht tot GT7 met kopen van zo'n setje, maar heb geen seconde spijt.
Klopt ik had hem met de twee pedalen.Rivanov schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:39:
[...]
Ja, de T300 RS GT heeft als het goed is de T3PA pedalen en dat is de juiste versie. Inclusief koppeling, waarbij de andere pedalen enkel gas en rem hebben geloof ik.
Maar ik heb de T-LCM pedalen erbij gekocht.
En een rem pedaal met loadcell is wel weer een stapje omhoog.
De nieuwe daily races zijn: https://www.gran-turismo.com/gb/gtsport/sportmode/schedule
Gr.3 op Interlagos. Sweet.
Nice. Vind Interlagos een heerlijke flow hebben in GT Sport.SterqVerhael schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:29:
Dit was nog de quali tijd voor de daily race op Spa afgelopen week. Was niet best qua tijd (zeker nog 3-4 seconden te winnen), maar wel leuk ter referentie voor de omstandigheden.
[YouTube: Gran Turismo™Spa Franchochamps Reference Lap NSX Gr3]
De nieuwe daily races zijn: https://www.gran-turismo.com/gb/gtsport/sportmode/schedule
Dit is stiekem zo vet he! Met een controller echt wel lastig. Ik kwam op een 2.48 uit. Maar de race was zó intens. Iets te veel gas en klaar he.SterqVerhael schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:29:
Dit was nog de quali tijd voor de daily race op Spa afgelopen week. Was niet best qua tijd (zeker nog 3-4 seconden te winnen), maar wel leuk ter referentie voor de omstandigheden.
[YouTube: Gran Turismo™Spa Franchochamps Reference Lap NSX Gr3]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Vind het ook een tricky baan! Sommige bochten heel lastig om te bepalen wat nu de snelste lijn is. Voor mijn gevoel is meer afremmen dan je zou willen vaak sneller dan er agressief in knallen.Frozenfrank schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:16:
Heb gisteren voor het eerst ever op Interlagos gereden, en dat viel nog niet mee om echt snelheid te vinden. Maar wel een lekkere baan hoor.
Toevallig laatst Spa gedaan in de regen, zonder traction control is imo geen doen. (en hoger dan 1 is vals spelen
GT3 auto's hebben in het echt ook Traction Control en reken maar dat die in de regen ook een paar tandjes hoger staan.flip_eg4 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:18:
[YouTube: Gran Turismo sport PS5 rain spa BMW M6 gt3]
Toevallig laatst Spa gedaan in de regen, zonder traction control is imo geen doen. (en hoger dan 1 is vals spelen)
nou inderdaad je gevoel zegt vol gas door die bocht knallen realiteit is dan vaak met veel onderstuur een halve bocht maken en een slechte exit...SterqVerhael schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:22:
[...]
Vind het ook een tricky baan! Sommige bochten heel lastig om te bepalen wat nu de snelste lijn is. Voor mijn gevoel is meer afremmen dan je zou willen vaak sneller dan er agressief in knallen.
Gisteren tot 1:32,3 gekomen (snelste tijd is 1:29,256) dus er is nog ruimte
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Is het eigenlijk mogelijk om settings aan te passen? Ik heb een G29 stuur maar kan enkel vinden hoe je knoppen aanpast. Bijvoorbeeld de pedalen heb ik niks van kunnen vinden hoe ik dat aanpas. Ik ook wil ik bijvoorbeeld instellen dat je met opschakelen de koppeling moet gebruiken, ook bij de flippers (de shifter is namelijk nog onderweg). Maar dit kan ik nergens vindenskreppiedoe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:44:
Gisteren voor het eerst deze game een uurtje met een stuur gespeeld, wat rijd dat lekker zeg. Zelfs met de default settings voelt het gelijk al goed aan, de komende dagen hopelijk voldoende tijd om de nodige kilometers maken voordat ik er over ga denken of ik de settings wel ga aanpassen.
Ik zal straks eens kijken,ik was er vanuit gegaan dat je de settings kon aanpassen zoals bij andere racegames.drusloos schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:18:
[...]
Is het eigenlijk mogelijk om settings aan te passen? Ik heb een G29 stuur maar kan enkel vinden hoe je knoppen aanpast. Bijvoorbeeld de pedalen heb ik niks van kunnen vinden hoe ik dat aanpas. Ik ook wil ik bijvoorbeeld instellen dat je met opschakelen de koppeling moet gebruiken, ook bij de flippers (de shifter is namelijk nog onderweg). Maar dit kan ik nergens vinden
Het kan dus kennelijk niet,alleen wat kleine dingen bij detailed settings in het pre-race menu.
Ik heb nu wel het probleem dat het gas-en koppelings pedaal verwisseld zijn

Edit: probleem opgelost,ik moest de mode knop op de wheelbase 2 sec ingedrukt houden om dat (weer) om te wisselen.
[ Voor 22% gewijzigd door skreppiedoe op 30-01-2022 18:07 ]
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
same here, ik speel deze game nu ruim een maand en het rijdt heerlijk. Hiervoor een tijdje Project Cars 2 gespeeld maar dit gaat toch beter, PC2 is online echt heel beperkt, het aantal spelers en mogelijkheden.skreppiedoe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:44:
Gisteren voor het eerst deze game een uurtje met een stuur gespeeld, wat rijd dat lekker zeg. Zelfs met de default settings voelt het gelijk al goed aan, de komende dagen hopelijk voldoende tijd om de nodige kilometers maken voordat ik er over ga denken of ik de settings wel ga aanpassen.
Ik speel met een Thrustmaster T300. Speel voornamelijk de daily races ( B ), en pak zo af en toe de missies en de circuits mee.
Gisteren alvast wat rondjes Dragon trail seaside II gedraaid, daily B op interlagos ging ruk..
Staat in de handleiding. Ik heb geen schakelppok, dus zelf niet geprobeerd.drusloos schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:18:
[...]
Is het eigenlijk mogelijk om settings aan te passen? Ik heb een G29 stuur maar kan enkel vinden hoe je knoppen aanpast. Bijvoorbeeld de pedalen heb ik niks van kunnen vinden hoe ik dat aanpas. Ik ook wil ik bijvoorbeeld instellen dat je met opschakelen de koppeling moet gebruiken, ook bij de flippers (de shifter is namelijk nog onderweg). Maar dit kan ik nergens vinden
====================================================
Bediening schakelpook en koppeling
Als je een stuurcontroller gebruikt met een schakelpook (zoals de Guillemot TH8 RS-pook) en een koppeling, moet je onder 'Auto-opties' de optie 'Handgeschakeld (HV)' kiezen. Als je gaat racen, schakel je in principe met de schakelflippers, maar op de volgende manier kun je dat wijzigen:
Gebruik de schakelpook -> Alleen de de schakelpook werkt. (Stand automatische koppeling.)
Druk de koppeling in -> De schakelpook en de koppeling werken. (Volledig handmatige stand.)
Als je in deze twee standen de schakelflippers gebruikt, wordt de schakelflipperstand automatisch weer geactiveerd.
Bij bepaalde auto's, bijvoorbeeld auto's met een koppelomvormer, CVT of een dubbele koppeling, werkt de koppeling niet, ook als je handmatig kunt schakelen.
Thnx haha. Was lekker in de flow. Vind alleen de gewone layout fijner. Kan nog wel iets sneller maar zit al echt richting limiet. Kan aanraden effe replay te kijken van iemand uit de top 10. Dan beetje meekijken waar ze remmen en insturen. Is vaak heel veel te winnen.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:56:
Wat een zieke tijd heb je weer neergezet @v8power67 in race B. Hoop snel onder de 1.50 te komen, maar met de Scirocco zie ik het nog niet gebeuren.
[ Voor 15% gewijzigd door SterqVerhael op 04-02-2022 14:39 ]
Deze week Sardegna - Road Track - B II als daily B race. Voor mij een geheel nieuwe track. Hebben jullie hier ervaring mee?
Race C is leuk!Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:22:
Iemand al naar de daily races gekeken? Ga vanavond m'n Playseat weer voor de tv zetten. Afgelopen week me goed vermaakt met Race B
[Afbeelding]
idd, wel beetje twee races waar je pas in de laatste ronde ziet waar je staat soms, maar zeker leuk
:strip_exif()/f/image/h42IQaSUvwOE7IGmfmm6Wmvn.jpg?f=fotoalbum_large)
Pole!
Fastest lap!!
Clean race!!!
Victory

[ Voor 30% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 10-02-2022 17:49 ]
Mochten mensen het leuk vinden qua ronden tijden beetje te vergelijken. Stuur gerust een verzoek. Richting de GT7 release is het sowieso wel leuk om wat extra race liefhebbers in de lijst te hebben
[ Voor 18% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 11-02-2022 10:41 ]
Op een onbedoelde divebomb in de laatste ronde na (ik geef die plek ook gelijk weer terug), was het een goede solide race.
Deze week de Red Bull ring
Eindelijk een B dr-rating maar die is behoorlijk dalende aiii..
Hoop wel met een B rating naar Gt7 te gaan!
Veel time trials doen met een ghost uit de top 10 ranking helpt goed om de juiste lijnen en rempunten te vinden. Dan heb je de helft van je tijd al gewonnen t.o.v. de concurrentie (ook in de race).b.o.n.s schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:09:
Ik rij die deze week maar wat ben ik zwak.
Eindelijk een B dr-rating maar die is behoorlijk dalende aiii..
Hoop wel met een B rating naar Gt7 te gaan!
Ik vind het prima als jullie mij toevoegen, ik sta ook in de google doc van de topic warning, Shadowman_the is mijn psn.
Ik bekijk graag de trackguides van Mistah MCA, zie ook: YouTube: YouTubeShadowman schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:51:
Ook aan te raden is om de wekelijks youtube van tidgney te kijken, hij heeft vaak een trackguide daarin, dan legt hij uit wat zijn rempunten zijn.
Ik vind het prima als jullie mij toevoegen, ik sta ook in de google doc van de topic warning, Shadowman_the is mijn psn.
Race C is goed te doen, starten op de mediums en daarmee 6 ronden rijden, en op soft 4, dan haal je maximale eruit merk ik. En qua technisch, goed je rempunten bepalen en niet te aanvallend rijden; de anderen doen dat wel, en maken overal foutjes. Daar kun je dan makkelijk gebruik van maken, kom vaak zo de top 5 in.SterqVerhael schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:13:
Ik zou Race C ook deze week uitproberen. Is een toffe track, maar wel technisch.
www.youtube.com/DerOllie
lekkere race hoor! Die laatste penalty kwam wel goed uitSterqVerhael schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:05:
Gisteren in Race B. Eerste races van deze week en dus ook nog geen goede quali tijd. Niet eerder kunnen racen. Vandaag aan de slag met Race C.
[YouTube: From 10th to the podium? Daily Race B at Red Bull Ring]
Thanks.Frozenfrank schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:36:
[...]
lekkere race hoor! Die laatste penalty kwam wel goed uit
Ja, ik kon er niet heel veel aan doen dat ik hem in de voorlaatste bocht een kleine touché gaf. Hij reed midden op de baan en voor mij was er geen mogelijkheid meer om links of rechts te duiken. Dat hij er vervolgens in de laatste bocht helemaal afvliegt was lucky voor mij.
Groetjes Falenteijn
Heb je een verplichte bandenwissel / pitstop , niet uitgevoerd ?drusloos schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:57:
Ik heb telkens tijdens de online race met GR3 dat ik aan het eind ineens 1:00 straf er bij heb. Maar ik heb tijdens de race helemaal niemand geraakt of afgesneden, en dus ook tijdens de race helemaal geen melding gehad dat ik iets had fout gedaan. Ik was heel mooi van de 6e naar de 1e plek gereden door niet te pitten (ook pitstops zijn niet verplicht), maar nu dus alsnog 10e omdat ik een straf heb. Iemand ene idee?
Er staat dat een pitstop niet verplicht is. Maar ik kwam er dus uiteindelijk achter dat je 2 verschillende banden moet hebben gebruikt. Dus medium en zacht. Zacht kan je enkel voor kiezen. Dus ik dacht een deel van de groep neemt zacht voor en pakt wat voorsprong, ik doe dubbel medium en dan sla ik de pitstop over. Maar dat mag dus niet. Ben zelf nooit zo fan van 2 verschillende compounds onder je autonickname89 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:20:
[...]
Heb je een verplichte bandenwissel / pitstop , niet uitgevoerd ?
Maar ik heb het idee dat Gran Turismo Sport nooit echt een volwaardige opvolger was van Grand Turismo 5.
Waar ik me altijd aan ergerde was dat “remmen” niet goed zichtbaar was in de chase view.
Ik heb het een jaar of 2 een geweldige game gevonden. Totdat ik Assetto Corsa Competizione ontdekte.Water_824 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:39:
Sorry voor het omhoog halen van dit topic.
Maar ik heb het idee dat Gran Turismo Sport nooit echt een volwaardige opvolger was van Grand Turismo 5.
Waar ik me altijd aan ergerde was dat “remmen” niet goed zichtbaar was in de chase view.
Chase view overigens nooit gebruikt.
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing