Heeft er iemand al de nieuwe daily races gedaan? Hoe bevallen deze?
@SterqVerhael @Lekkerboeie86 jullie misschien?
Ik ga er vanavond of morgen naar kijken. Komende weken wat meer racen zodat ik warm ben voor GT7. Sinds November een stuurtje en een Playseat Challenge. Opeens een heel andere ervaring.Frozenfrank schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:13:
Heeft er iemand al de nieuwe daily races gedaan? Hoe bevallen deze?
[ Voor 33% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 18-01-2022 10:45 ]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
[ Voor 32% gewijzigd door SterqVerhael op 19-01-2022 11:17 ]
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Welk stuurtje heb je? Ik neig naar de T300 RS. Ondanks zijn leeftijd volgens mij nog steeds een erg goed stuur.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Ik ga er vanavond of morgen naar kijken. Komende weken wat meer racen zodat ik warm ben voor GT7. Sinds November een stuurtje en een Playseat Challenge. Opeens een heel andere ervaring.
[Afbeelding]
Weet niet of ik hier heel blij van ga worden
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt helemaal! Ik Zocht iets wat werkt met een inklapbare stoel. En liep rond black friday tegen de T300 RS GT uitvoering aan. Deze schijnt andere pedalen te hebben dan de gewone T300.Rivanov schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Welk stuurtje heb je? Ik neig naar de T300 RS. Ondanks zijn leeftijd volgens mij nog steeds een erg goed stuur.
Ja, de T300 RS GT heeft als het goed is de T3PA pedalen en dat is de juiste versie. Inclusief koppeling, waarbij de andere pedalen enkel gas en rem hebben geloof ik.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:35:
[...]
Klopt helemaal! Ik Zocht iets wat werkt met een inklapbare stoel. En liep rond black friday tegen de T300 RS GT uitvoering aan. Deze schijnt andere pedalen te hebben dan de gewone T300.
Werkt perfect! Wilde even wacht tot GT7 met kopen van zo'n setje, maar heb geen seconde spijt.
Klopt ik had hem met de twee pedalen.Rivanov schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:39:
[...]
Ja, de T300 RS GT heeft als het goed is de T3PA pedalen en dat is de juiste versie. Inclusief koppeling, waarbij de andere pedalen enkel gas en rem hebben geloof ik.
Nice. Vind Interlagos een heerlijke flow hebben in GT Sport.SterqVerhael schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:29:
Dit was nog de quali tijd voor de daily race op Spa afgelopen week. Was niet best qua tijd (zeker nog 3-4 seconden te winnen), maar wel leuk ter referentie voor de omstandigheden.
[YouTube: Gran Turismo™Spa Franchochamps Reference Lap NSX Gr3]
De nieuwe daily races zijn: https://www.gran-turismo.com/gb/gtsport/sportmode/schedule
Gr.3 op Interlagos. Sweet.
Dit is stiekem zo vet he! Met een controller echt wel lastig. Ik kwam op een 2.48 uit. Maar de race was zó intens. Iets te veel gas en klaar he.SterqVerhael schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:29:
Dit was nog de quali tijd voor de daily race op Spa afgelopen week. Was niet best qua tijd (zeker nog 3-4 seconden te winnen), maar wel leuk ter referentie voor de omstandigheden.
[YouTube: Gran Turismo™Spa Franchochamps Reference Lap NSX Gr3]
De nieuwe daily races zijn: https://www.gran-turismo.com/gb/gtsport/sportmode/schedule
Gr.3 op Interlagos. Sweet.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Vind het ook een tricky baan! Sommige bochten heel lastig om te bepalen wat nu de snelste lijn is. Voor mijn gevoel is meer afremmen dan je zou willen vaak sneller dan er agressief in knallen.Frozenfrank schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:16:
Heb gisteren voor het eerst ever op Interlagos gereden, en dat viel nog niet mee om echt snelheid te vinden. Maar wel een lekkere baan hoor.
GT3 auto's hebben in het echt ook Traction Control en reken maar dat die in de regen ook een paar tandjes hoger staan.flip_eg4 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:18:
[YouTube: Gran Turismo sport PS5 rain spa BMW M6 gt3]
Toevallig laatst Spa gedaan in de regen, zonder traction control is imo geen doen. (en hoger dan 1 is vals spelen)
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
nou inderdaad je gevoel zegt vol gas door die bocht knallen realiteit is dan vaak met veel onderstuur een halve bocht maken en een slechte exit...SterqVerhael schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:22:
[...]
Vind het ook een tricky baan! Sommige bochten heel lastig om te bepalen wat nu de snelste lijn is. Voor mijn gevoel is meer afremmen dan je zou willen vaak sneller dan er agressief in knallen.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Is het eigenlijk mogelijk om settings aan te passen? Ik heb een G29 stuur maar kan enkel vinden hoe je knoppen aanpast. Bijvoorbeeld de pedalen heb ik niks van kunnen vinden hoe ik dat aanpas. Ik ook wil ik bijvoorbeeld instellen dat je met opschakelen de koppeling moet gebruiken, ook bij de flippers (de shifter is namelijk nog onderweg). Maar dit kan ik nergens vindenskreppiedoe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:44:
Gisteren voor het eerst deze game een uurtje met een stuur gespeeld, wat rijd dat lekker zeg. Zelfs met de default settings voelt het gelijk al goed aan, de komende dagen hopelijk voldoende tijd om de nodige kilometers maken voordat ik er over ga denken of ik de settings wel ga aanpassen.
Ik zal straks eens kijken,ik was er vanuit gegaan dat je de settings kon aanpassen zoals bij andere racegames.drusloos schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:18:
[...]
Is het eigenlijk mogelijk om settings aan te passen? Ik heb een G29 stuur maar kan enkel vinden hoe je knoppen aanpast. Bijvoorbeeld de pedalen heb ik niks van kunnen vinden hoe ik dat aanpas. Ik ook wil ik bijvoorbeeld instellen dat je met opschakelen de koppeling moet gebruiken, ook bij de flippers (de shifter is namelijk nog onderweg). Maar dit kan ik nergens vinden
[ Voor 22% gewijzigd door skreppiedoe op 30-01-2022 18:07 ]
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
same here, ik speel deze game nu ruim een maand en het rijdt heerlijk. Hiervoor een tijdje Project Cars 2 gespeeld maar dit gaat toch beter, PC2 is online echt heel beperkt, het aantal spelers en mogelijkheden.skreppiedoe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 15:44:
Gisteren voor het eerst deze game een uurtje met een stuur gespeeld, wat rijd dat lekker zeg. Zelfs met de default settings voelt het gelijk al goed aan, de komende dagen hopelijk voldoende tijd om de nodige kilometers maken voordat ik er over ga denken of ik de settings wel ga aanpassen.
Staat in de handleiding. Ik heb geen schakelppok, dus zelf niet geprobeerd.drusloos schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:18:
[...]
Is het eigenlijk mogelijk om settings aan te passen? Ik heb een G29 stuur maar kan enkel vinden hoe je knoppen aanpast. Bijvoorbeeld de pedalen heb ik niks van kunnen vinden hoe ik dat aanpas. Ik ook wil ik bijvoorbeeld instellen dat je met opschakelen de koppeling moet gebruiken, ook bij de flippers (de shifter is namelijk nog onderweg). Maar dit kan ik nergens vinden
Thnx haha. Was lekker in de flow. Vind alleen de gewone layout fijner. Kan nog wel iets sneller maar zit al echt richting limiet. Kan aanraden effe replay te kijken van iemand uit de top 10. Dan beetje meekijken waar ze remmen en insturen. Is vaak heel veel te winnen.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:56:
Wat een zieke tijd heb je weer neergezet @v8power67 in race B. Hoop snel onder de 1.50 te komen, maar met de Scirocco zie ik het nog niet gebeuren.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
[ Voor 15% gewijzigd door SterqVerhael op 04-02-2022 14:39 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Race C is leuk!Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:22:
Iemand al naar de daily races gekeken? Ga vanavond m'n Playseat weer voor de tv zetten. Afgelopen week me goed vermaakt met Race B
[Afbeelding]
idd, wel beetje twee races waar je pas in de laatste ronde ziet waar je staat soms, maar zeker leuk
[ Voor 30% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 10-02-2022 17:49 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 11-02-2022 10:41 ]
Veel time trials doen met een ghost uit de top 10 ranking helpt goed om de juiste lijnen en rempunten te vinden. Dan heb je de helft van je tijd al gewonnen t.o.v. de concurrentie (ook in de race).b.o.n.s schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:09:
Ik rij die deze week maar wat ben ik zwak.
Eindelijk een B dr-rating maar die is behoorlijk dalende aiii..
Hoop wel met een B rating naar Gt7 te gaan!
Ik bekijk graag de trackguides van Mistah MCA, zie ook: YouTube: YouTubeShadowman schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:51:
Ook aan te raden is om de wekelijks youtube van tidgney te kijken, hij heeft vaak een trackguide daarin, dan legt hij uit wat zijn rempunten zijn.
Ik vind het prima als jullie mij toevoegen, ik sta ook in de google doc van de topic warning, Shadowman_the is mijn psn.
Race C is goed te doen, starten op de mediums en daarmee 6 ronden rijden, en op soft 4, dan haal je maximale eruit merk ik. En qua technisch, goed je rempunten bepalen en niet te aanvallend rijden; de anderen doen dat wel, en maken overal foutjes. Daar kun je dan makkelijk gebruik van maken, kom vaak zo de top 5 in.SterqVerhael schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:13:
Ik zou Race C ook deze week uitproberen. Is een toffe track, maar wel technisch.
www.youtube.com/DerOllie
lekkere race hoor! Die laatste penalty kwam wel goed uitSterqVerhael schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:05:
Gisteren in Race B. Eerste races van deze week en dus ook nog geen goede quali tijd. Niet eerder kunnen racen. Vandaag aan de slag met Race C.
[YouTube: From 10th to the podium? Daily Race B at Red Bull Ring]
Thanks.Frozenfrank schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:36:
[...]
lekkere race hoor! Die laatste penalty kwam wel goed uit
Heb je een verplichte bandenwissel / pitstop , niet uitgevoerd ?drusloos schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:57:
Ik heb telkens tijdens de online race met GR3 dat ik aan het eind ineens 1:00 straf er bij heb. Maar ik heb tijdens de race helemaal niemand geraakt of afgesneden, en dus ook tijdens de race helemaal geen melding gehad dat ik iets had fout gedaan. Ik was heel mooi van de 6e naar de 1e plek gereden door niet te pitten (ook pitstops zijn niet verplicht), maar nu dus alsnog 10e omdat ik een straf heb. Iemand ene idee?
Er staat dat een pitstop niet verplicht is. Maar ik kwam er dus uiteindelijk achter dat je 2 verschillende banden moet hebben gebruikt. Dus medium en zacht. Zacht kan je enkel voor kiezen. Dus ik dacht een deel van de groep neemt zacht voor en pakt wat voorsprong, ik doe dubbel medium en dan sla ik de pitstop over. Maar dat mag dus niet. Ben zelf nooit zo fan van 2 verschillende compounds onder je autonickname89 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:20:
[...]
Heb je een verplichte bandenwissel / pitstop , niet uitgevoerd ?
Ik heb het een jaar of 2 een geweldige game gevonden. Totdat ik Assetto Corsa Competizione ontdekte.Water_824 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:39:
Sorry voor het omhoog halen van dit topic.
Maar ik heb het idee dat Gran Turismo Sport nooit echt een volwaardige opvolger was van Grand Turismo 5.
Waar ik me altijd aan ergerde was dat “remmen” niet goed zichtbaar was in de chase view.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq