Lang geleden dat ik nog echt ben gaan zitten voor GT (ongeveer 6 maanden) maar sinds anderhalve week zit ik in een stoel achter mijn Fanatec stuurtje en probeer ik te wennen aan mijn stuur.
Heb het stuurtje al langer in combi met eerst een wheelstand en dan een Playseat Challenge, maar de Playseat Challenge vond ik niet echt een aangename zetel om lang in te zitten. Ik kreeg na een half uurtje rijden steeds rugpijn. In ieder geval het stuur slechts sporadisch gebruikt tot nu toe.
Waar ik naartoe wil.....
frustratie alom!.
Waar ik een half jaar terug met controller vaak binnen de seconde van de toptijden zat (meestal top 300) lukte het mij in de eerste week amper om binnen de 7 seconden van mijn tijd die ik op hetzelfde moment met de controller neerzette te komen. Na 2 dagen besloten die controller helemaal opzij te leggen en er vol voor te gaan maar nu, ongeveer 1 week later zit ik nog steeds maar in de buurt van die controller tijden van vorige week en nog altijd 1,5 tot 2,5 seconden boven mijn tijden die ik 6 maanden terug reed.
Ik heb momenteel een 2:05:700 op Nurburgring GP en dat na 2uur alleen maar oefenen!
Ik dacht dan maar even wat 'kennis' op te doen in de races maar heb er 3 gereden en telkens laatste met ruime achterstand. Het lukt mij amper om er een 2:07:500 uit te halen tijdens de race.
Ben allesbehalve consistent. Tijden vliegen alle kanten op. Soms rem ik te hard, soms te weinig, soms draai ik te vroeg in, soms te laat. Ik maak nog veel fouten (stuurfouten en te vroeg op het gas). Echt enorm frustrerend. Gevolg is wel dat ik een duik maak in mijn DR momenteel.
Dus alle tips zijn welkom!
Ik heb een loadcell (85kg geïnstalleerd) momenteel maar blijf het moeilijk vinden om correct te remmen. Moet ik nog een stuk langer oefenen om meer gevoel te krijgen in de pedalen? Zijn er andere tips?
Idem met het stuur, FFB zou ervoor moeten zorgen dat ik sneller 'voel' wanneer de auto uitbreekt maar ik heb echt de indruk dat ik allesbehalve iets voel

(FFB staat op 6 in het spel).
Wat ik ook wil vragen, als je stuurt in GT sport en de indicator in het spel (rode puntje boven de boog) heeft aan dat je op het max zit. Heeft het dan zin om nog verder door te sturen of maakt dit dan helemaal niets meer uit? Soms heb ik de indruk van wel, soms niet.
Eind vorige week had ik de indruk dat er wat progressie in zat maar na gisterenavond heb ik meer zin om terug over te stappen naar de controller dan om verder te rijden met het stuur.
Dus nogmaals alle tips (en wat goede moed) zijn welkom.
Voor iedereen die de overstap maakt, verwacht niet onmiddellijk dat je de oude tijden die je met de controller reed zomaar haalt met je stuur!
Echt waar, één en al frustratie.
Edit: kleine verduidelijking. Ik zit nu op een degelijke stoel in een TR1 rig van sim-lab. De Playseat is gelukkig de deur uit. Excuses voor de verwarring/onduidelijkheid.
[
Voor 3% gewijzigd door
Ekfad op 11-02-2020 10:47
]