Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Taakbalk
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-02 18:03

Taakbalk

weergeven

Capo schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:46:
[...]

Echt he!

Ik start 2e met 158:8 tijd, achter mij 1:59.8. (kwalificatie tijden)

Rem dus later, samen met nummer 1 en we sturen beide netjes in en geven elkaar ruimte. Ik word vol geramd van achter, vanuit achter in het veld,

2 seconde penalty en gespind. Is einde race. Laatste plaats.
Toch veel goedgemaakt en liep continue in op nummer 1 maar 28 seconde maak je niet goed in 4 rondes.
Het is echt een drama. Ik heb zelf geen super kwalificatie rondje (ben er niet echt voor gaan zitten) en start redelijk achteraan (P12-15). Vind ik niet erg, ik probeer met consistent rijden naar voren te komen, wat gisteravond prima lukte:. 2 maal van achter naar het podium gereden. Toen werd er ook niet (veel) gebeukt.

Het lijkt wel of de trollen alweer een loophole hebben gevonden in de laatste update waardoor zij geen penalty oplopen wanneer ze (bewust) iemand anders een tik geven. Blegh.

Computing bit by bit

• Capo
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Taakbalk schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:52:
[...]

Het lijkt wel of de trollen alweer een loophole hebben gevonden in de laatste update waardoor zij geen penalty oplopen wanneer ze (bewust) iemand anders een tik geven. Blegh.
Dat laatste zeker. Afsnijden van chicane, 1 na laatste bocht voor start finish. Scheelt 0,4 seconde. Ik vertik het om dat te doen.
En ik werd op bepaalde manieren geramd en van de baan gedrukt door een Frans man in een Beetle Gr.3. Hij kreeg 0 penalties, deed het 2 a 3x.

Ik hou netjes mijn lijn, iemand probeert buitenom waar geen ruimte is, en ik krijg penalty. Ik zit OP de curbstone, hoezo ga je buitenom?

Racing is rubbing :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23:05

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Capo schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:29:
[...]

Dat laatste zeker. Afsnijden van chicane, 1 na laatste bocht voor start finish. Scheelt 0,4 seconde. Ik vertik het om dat te doen.
En ik werd op bepaalde manieren geramd en van de baan gedrukt door een Frans man in een Beetle Gr.3. Hij kreeg 0 penalties, deed het 2 a 3x.

Ik hou netjes mijn lijn, iemand probeert buitenom waar geen ruimte is, en ik krijg penalty. Ik zit OP de curbstone, hoezo ga je buitenom?

Racing is rubbing :+
ik heb al een aantal vette races gehad op de Nurburgring...ik hou van de Mercedes, misschien niet de snelste auto die er is maar hij rijd zo heerlijk...

het afkorten van de chicane word maar tot een bepaald punt goed gekeurd en voelt voor mij niet als afkorten maar gewoon vol over de kerbstones knallen, word in het echt ook gedaan! zo gauw je hem echt afkort krijg je volgens mij 1 seconde tijdstraf.

• Taakbalk
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-02 18:03

Taakbalk

weergeven

Nutterd schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:45:
[...]

ik heb al een aantal vette races gehad op de Nurburgring...ik hou van de Mercedes, misschien niet de snelste auto die er is maar hij rijd zo heerlijk...
Ik ook! Blijft een mooie baan. Ik ben met verschillende auto's aan het proberen. De Mercedes voelde log aan, terwijl de Beetle door zijn kortere wielbasis als een kartje voelt soms. Heel precies mee te sturen. Vanmorgen met de R8 LMS gereden, waar ook het merendeel van de kwali-top 10 de snelste tijden mee rijdt. Die vind ik op deze baan wat nerveuzer. Daar moet ik nog Iets meer km's mee maken op deze baan.

Computing bit by bit

Het penaltysysteem zal nooit 100% perfect zijn.
Toch zie ik liever een iets te streng penaltysysteem dan helemaal geen penalty's.
Dan maar een keer een onterechte penalty incasseren. Die -SR trek je de race(s) daarna wel weer recht ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Sporedd
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20:57

Sporedd

Gang is alles

Je zou zelfs kunnen stellen dat je het aantal G van de impact aanhoud.
Die weten ze al want jouw auto springt x meter opzij.
Als deze hoger is dan x krijg je een penalty.
Dan kun je nog wel een beetje contact maken, maar is echt beuken niet te doen.
De waarde x kun je dan nog bijstellen ook.

Don't trust an atom, they make up everything.

• MB23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:29
- De achterste rijder zou in mijn ogen gewoon altijd de penalty moeten krijgen.
- Behalve als de voorste rijder buiten een remzone (dit is redelijk vast te leggen per track) opeens remt/snelheid mindert.
- Contact maken en kort daarna voor de rijder waarmee je contact maakte rijden zou ook een penalty moeten zijn.
- Zelf van de baan vliegen en de muur raken zou nooit een penalty moeten zijn. Als dit is om wall hugging tegen te gaan dan is de muur raken en daardoor snelheid minderen de simpelste oplossing.

PSN: Call_Of_Marty

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:28
MB23 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:39:
- Behalve als de voorste rijder buiten een remzone (dit is redelijk vast te leggen per track) opeens remt/snelheid mindert.
- Contact maken en kort daarna voor de rijder waarmee je contact maakte rijden zou ook een penalty moeten zijn.
- Zelf van de baan vliegen en de muur raken zou nooit een penalty moeten zijn. Als dit is om wall hugging tegen te gaan dan is de muur raken en daardoor snelheid minderen de simpelste oplossing.
Zo simpel is het helaas niet. Wat als jij iemand aan het inhalen bent en die gaat gewoon ineens keihard opzij om jou er af te beuken terwijl hij nog net voor je rijd? Dan krijg jij ineens de straf omdat jij de achterste bent.

Zeg niet dat het huidige systeem goed is maar voor een computer is het extreem moeilijk vast te stellen wie nou echt de fout maakte.

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 11:36

thunder8

Het gedonder begint weer.

n3othebest schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:55:
[...]

Zo simpel is het helaas niet. Wat als jij iemand aan het inhalen bent en die gaat gewoon ineens keihard opzij om jou er af te beuken terwijl hij nog net voor je rijd? Dan krijg jij ineens de straf omdat jij de achterste bent.

Zeg niet dat het huidige systeem goed is maar voor een computer is het extreem moeilijk vast te stellen wie nou echt de fout maakte.
Dat laatste is gewoon het grootste probleem. Misschien zouden ze eens moeten kijken naar koersveranderingen die redelijk abrupt zijn en niet op basis van de racelijn zijn. Dit zou een computer wel moeten kunnen detecteren lijkt me. Als iedereen op een rechte stuk richting de bocht dendert, moet het in mijn ogen niet zo moeilijk zijn bewust rammen te detecteren.

Als je diep inremt bij een bocht en degene voor je stuurt in waardoor je elkaar raakt, tja die zaken ga je heel moeilijk op een juiste wijze interpreteren. Zelfs stewards in het echte racen hebben hier moeite mee, laat staan dat een computer dat kan beoordelen en altijd goed hebben.

Die bewuste rammers zouden wat mij betreft beter gedetecteerd mogen worden en daar ook harder voor aangepakt worden.

PSN-ID: Thunder76nl

• Capo
  • Niet online
MB23 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:39:
Gisteren iemand die ik gebruikte om te slipstreamen die remtest doet op recht stuk.

Mag van mij direct 10 seconden penalty krijgen of dsq. Kunnen ze echt wel op monitoren.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-02 12:52

schumi2004

PSN = whocarez-

thunder8 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:13:
[...]

Dat laatste is gewoon het grootste probleem. Misschien zouden ze eens moeten kijken naar koersveranderingen die redelijk abrupt zijn en niet op basis van de racelijn zijn. Dit zou een computer wel moeten kunnen detecteren lijkt me. Als iedereen op een rechte stuk richting de bocht dendert, moet het in mijn ogen niet zo moeilijk zijn bewust rammen te detecteren.

Als je diep inremt bij een bocht en degene voor je stuurt in waardoor je elkaar raakt, tja die zaken ga je heel moeilijk op een juiste wijze interpreteren. Zelfs stewards in het echte racen hebben hier moeite mee, laat staan dat een computer dat kan beoordelen en altijd goed hebben.

Die bewuste rammers zouden wat mij betreft beter gedetecteerd mogen worden en daar ook harder voor aangepakt worden.
Volgens mij moet dit ook mogelijk zijn ja.
Als je een combinatie gebruikt van huidige positie op baan vooraf, abrupte koersverandering, collision en wellicht positie op baan na collision dan moet je al een heel eind komen lijkt me.
Vandaag eens een poging gewaagd op Mount Panorama uit de Hamilton DLC (zonder guide).
Normaal gezien niet mijn meest favoriete track vanwege de lastige heuvel-sectie achterop het circuit maar het ging vanaf het begin eigenlijk wel goed en binnen het half uur zat ik al op 0.5 sec van goud; blijkbaar ben ik op die track toch niet zo slecht als ik dacht ;)
Uiteindelijk goud gehaald in een lap die best veel kleine foutjes bevatte maar het bleek allemaal wel mee te vallen hoe veel tijd ik door die foutjes verloor.

De lastigste circuits zijn nu uit de weg, nu op naar de volgende!

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Capo
  • Niet online
Nu moet ik dus Hamilton challenge gaan doen :+

Hij gaat lekker vandaag!
25 minuutjes bezig op Interlagos en het goud is al in de pocket :D
Diamond is echter nog een eeuwigheid weg.

• thunder8

thunder8

Wat voor voordelen biedt de Hamilton Challenge? Vind het bedrag niet echt laag voor een paar rondetijden waar je op aan het jagen bent.

• MB23
Ik vind van wel.

Als je niet bij de beste 0.5% van de Gran Turismo spelers zit zal je redelijk wat tijd moeten steken in het verfijnen van je hot lap om Hamilton te kunnen verslaan.

thunder8 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 07:26:
Wat voor voordelen biedt de Hamilton Challenge?
Voordelen? Het is een challenge waarbij je het tegen Hamilton opneemt, niets meer niets minder ;)
Oke, je krijgt een flinke smak credits als je alles goud haalt, een ontzéttend dikke smak credits als je alles diamond haalt en een paar auto's (de je waarschijnlijk toch al hebt) voor alles op brons/zilver/goud/diamond, maar daar doen de meesten het niet voor denk ik.
Ik vind €7,99 voor deze DLC, waar je uren en uren in kunt steken wil je Lewis verslaan (als je dat al lukt), echt niet duur.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 01-02-2020 10:18 (3%)

• Lekkerbek312
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:31
Meer mensen last van dat “nieuwe” penaltysysteem? Heb nou al 4x gehad dat ik keihard van de weg gebeukt wordt en vervolgens krijg ik een timepenalty. En diegene die het doet krijgt niks.

Lekker voor je SR ook. Was S met 99. Inmiddels B

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Lekkerbek312 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:26:
Meer mensen last van dat “nieuwe” penaltysysteem? Heb nou al 4x gehad dat ik keihard van de weg gebeukt wordt en vervolgens krijg ik een timepenalty. En diegene die het doet krijgt niks.

Ja ik ben met GTS gestopt nog ff die Lewis challenge gedaan maar vind het eigenlijk nogal saai. En ze blijven kloten met de penalties dus ik laat het er maar ff bij zitten.

Heb dirt rally maar weer geïnstalleerd. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Corpii
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:59

Corpii

Le Tostie

Erg frustrerend ja. Als je in het midfield start dan is dat bijna een garantie voor een slechte rating. Ook al een keer in de laatste chicane op Nurnburg gehad dat het groepje op 1 sec voor mij er een rotzooi van maakt, iedereen ghost dus ik rij er doorheen: 5 sec penalty...

• j-a-k-e-88
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 22:26

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Corpii schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:46:
[...]

Erg frustrerend ja. Als je in het midfield start dan is dat bijna een garantie voor een slechte rating. Ook al een keer in de laatste chicane op Nurnburg gehad dat het groepje op 1 sec voor mij er een rotzooi van maakt, iedereen ghost dus ik rij er doorheen: 5 sec penalty...
inhalen tijdens gele vlag :o

• Corpii

Corpii

Le Tostie

Haha, nu je het zegt. Volgende keer stil gaan staan

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Ja, gisteren zelfs bij een schitterende terugkruis actie, raak ik degene die in ingehaald heb heel minimaal met mijn achterkant tegen zijn voorkant, we bewogen hierdoor zo goed als niet : 5 sec penalty.

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:11
Vandaag 2 races gehad waarbij ik stil bleef staan op de start, volgens mij een oudere bug toch? Kon schakelen en gas geven wat ik wilde maar ik ging pas rijden na een flinke tik van een achterligger ( waar ik 1 sec penalty voor kreeg) Vervolgens maar even opnieuw opgestart, de eerst volgende race starte ik 3de en had mijn voorligger hetzelfde euvel |:( . Helaas te laat in de gaten waardoor ik daar tegenaan klapte 8)7

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
Die bug zit er inderdaad al heel lang in. Ook in gewone lobbies. Heel irritant als je net 15-20 min hebt zitten qualifien je staat vervolgens stil na de start.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online

Zo realistisch zullen we het niet krijgen in GT sport :o

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• thunder8

thunder8

dvdkiwi schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:16:
[...]

Voordelen? Het is een challenge waarbij je het tegen Hamilton opneemt, niets meer niets minder ;)
Oke, je krijgt een flinke smak credits als je alles goud haalt, een ontzéttend dikke smak credits als je alles diamond haalt en een paar auto's (de je waarschijnlijk toch al hebt) voor alles op brons/zilver/goud/diamond, maar daar doen de meesten het niet voor denk ik.
Ik vind €7,99 voor deze DLC, waar je uren en uren in kunt steken wil je Lewis verslaan (als je dat al lukt), echt niet duur.
Zal wel aan mij liggen, maar ik heb niet zoiets van: Ik moet een ervaren meervoudig F1-kampioen verslaan. ;) Het ging me inderdaad meer om wat je krijgt als je bepaalde tijden verslaat, want de info over deze DLC is echt summier of zelfs niet-bestaand in de store. :)

• Corpii

Corpii

Le Tostie

thunder8 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:25:
[...]

Zal wel aan mij liggen, maar ik heb niet zoiets van: Ik moet een ervaren meervoudig F1-kampioen verslaan. ;) Het ging me inderdaad meer om wat je krijgt als je bepaalde tijden verslaat, want de info over deze DLC is echt summier of zelfs niet-bestaand in de store. :)
Je 'krijgt' natuurlijk ook een enorme bak track kennis :)
thunder8 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:25:
[...]
Zal wel aan mij liggen, maar ik heb niet zoiets van: Ik moet een ervaren meervoudig F1-kampioen verslaan. ;)
Ik ook niet, ik vind het gewoon leuk om gouden medailles na te jagen net als bij de missies en rijbewijzen.
Typisch GT dingetje.

• mithrandirrr
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06:37
En de Hamilton challenges zijn de enige onderdelen in gt sport die pittig zijn. Bij alle andere offline content ligt de moeilijkheidsgraad wel echt te laag
Eens, maar ligt er ook aan wat je er zelf van maakt.

Kies je een minder snelle auto en/of slechtere banden dan wordt het echt wel lastiger, waar je vervolgens ook meer voor beloond wordt.

Feit blijft dat je altijd ergens achteraan start en je een weg naar voren moet banen, waarna de nummer 1 ineens wél een stuk harder gaat rijden om het je lastig te maken.
Ik zou graag eens zware gevechten hebben van start tot finish.
B-Real schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:55:
Ik zou graag eens zware gevechten hebben van start tot finish.
Ik ook, maar niet tegen deze AI ;)
B-Real schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:55:
(...) waarna de nummer 1 ineens wél een stuk harder gaat rijden om het je lastig te maken.
Soms tot het onrealistische aan toe, verdacht veel weghebbende van rubberbanding.
Ik zag vaak de nummer 2 in de laatste ronden met tienden tegelijk dichterbij komen op het rechte stuk, zonder enige slipstream of wat dan ook. En dat terwijl we in exact dezelfde auto reden.

De rijbewijzen, challenges en time trials is wat GT leuk maakt imho, evenals de Sport Mode die ze met dit deel hebben geïntroduceerd. Racen tegen de AI is in GT altijd al vrij statisch geweest en is niet het meest spannende onderdeel, mede omdat de AI van beton is en op rails rijdt.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 03-02-2020 13:10 (70%)

• Capo
  • Niet online
GT sport is echt een online spel voor mij.

Hele AI is nog steeds niet wat het moet zijn. F1 2019 is nog erger helaas.

• thunder8

thunder8

dvdkiwi schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:04:
[...]

Ik ook, maar niet tegen deze AI ;)

[...]

Soms tot het onrealistische aan toe, verdacht veel weghebbende van rubberbanding.
Ik zag vaak de nummer 2 in de laatste ronden met tienden tegelijk dichterbij komen op het rechte stuk, zonder enige slipstream of wat dan ook. En dat terwijl we in exact dezelfde auto reden.
Rubberbanding is een feit in GTS. Heb al meerdere malen meegemaakt dat je met 3-4 seconden per ronde sneller naar de leiding rijdt en daarna niet verder dan 3-5 seconden in totaal kan uitlopen de laatste 4 ronden. Met de 2014 Red Bull X-series werd de nummer 2 op de Red Bull Ring ineens 5-6 seconden per ronde sneller. Laatste 2 ronden was die qua snelheid niet bij te houden.

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

WTF! sorry voor de afkorting. Die sardegna track daily, das echt niet normaal. Iedereen kan je gratis vol van achteren aanknallen zonder straf. Niet aanduwen dus he...… gewoon vol gas er op. Wat frustrerend dit!

(nog maar een keertje dan, haha)
Ik ga deze week eens wat pogingen wagen op Sardegna, tijd geleden dat ik daily races heb gedaan.
De race in Australie lijkt me ook wel leuk maar Mount Panorama vind ik vrij gevaarlijk met Gr3 wagens.

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

dvdkiwi schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:05:
Ik ga deze week eens wat pogingen wagen op Sardegna, tijd geleden dat ik daily races heb gedaan.
De race in Australie lijkt me ook wel leuk maar Mount Panorama vind ik vrij gevaarlijk met Gr3 wagens.
lekker gassen en botsen door die mini corkscrew!
Zat even met livestream van @dvdkiwi mee te kijken. Maar damn wat een triest gebeuren met die penals.. hij kreeg een penal 2 sec ivm aanrijden tegen iemand zn achterkant die in een bocht bijna stil ging staan voor hem en erna weg ging(ragequit)... En werd vaak als rijdende barriere gebruikt bij aanremmen bochten. Wat ik niet snap is waarom ze niet zo iemand ghosten. Ze weten waar rempunt zit en als hij dan 10meter erna nog volgas zit hoppa ghost. Beter te vaak ghosten en dus verkeerd zitten maar niks aan hand dan dat ze niet doen en dan krijg je dit.
Respect btw dat @dvdkiwi kalm bleef en netjes want ik zou echt hellemaal los gegaan zijn op zulke mensen.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

Het is een behoorlijk slagveld inderdaad :P
Valt op dat ik vanavond in B/A leukere en schonere races heb dan in B/S.

Toch nog twee overwinningen kunnen pakken.
De eerste was vanaf de start al een jacht op de koploper, hopende dat ie ergens een foutje zou maken en dat deed ie uiteindelijk ook:

De tweede overwinning was een mazzeltje.
Ik reed plaats 3 en de nummer 1 en 2 waren met elkaar in gevecht. De nummer 2 drukte de nummer 1 van de baan af waardoor ik even 2e lag. De oorspronkelijke nummer 2 zat achter mij en ik had het idee dat hij een appeltje te schillen had met de andere rijder dus ik liet 'm voorbij. In de laatste bocht waren ze zo met elkaar bezig dat ze allebei door het gras gingen en op het rechte stuk voor start/finish 0.5sec penalty kregen, terwijl ik op hun staart zat :P
Helaas niet kunnen capturen omdat ik via Youtube streamde. Hier de stream, het is de race op 1:11.15.

Leuk snel baantje wel, jammer dat het slechts 4 rondjes zijn.
v8power67 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:08:
Maar damn wat een triest gebeuren met die penals.. hij kreeg een penal 2 sec ivm aanrijden tegen iemand zn achterkant die in een bocht bijna stil ging staan voor hem en erna weg ging(ragequit)...
Dat was inderdaad wel een wtf momentje :o
Was zelf ook behoorlijk verbaasd dat ik daar een penalty kreeg.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 04-02-2020 09:29 (101%)

• Capo
  • Niet online
@dvdkiwi , netjes!

Mount panamora, start steeds 4e/5e en ik ben na de eerste bochten 6e/7e door dat ik ruimte maak voor idioten. Gedurende de race klim je terug door fouten van andere tot 2e plek.

Helaas word je echt als remblok gebruikt bij veel bochten of als sandwich tussen muur en andere auto. En daar dan een penalty voor krijgen. Oplopend tot 5 seconden.

Hoop dat ze snel deze bug oplossen, iets anders kan ik het niet noemen.

Thanks Capo :)
Capo schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:42:
Mount panamora, start steeds 4e/5e en ik ben na de eerste bochten 6e/7e door dat ik ruimte maak voor idioten. Gedurende de race klim je terug door fouten van andere tot 2e plek.
Deze tactiek gebruik ik ook best vaak. Beter wat ruimte laten voor zulke gasten want je weet dat ze negen van de tien keer toch wel ergens van de baan afvliegen of een penalty krijgen waar jij dan weer van kunt profiteren.

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

dvdkiwi schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:21:
Het is een behoorlijk slagveld inderdaad :P
Valt op dat ik vanavond in B/A leukere en schonere races heb dan in B/S.

Toch nog twee overwinningen kunnen pakken.
De eerste was vanaf de start al een jacht op de koploper, hopende dat ie ergens een foutje zou maken en dat deed ie uiteindelijk ook:
[YouTube: GT Sport daily race B at Sardegna | Chasing victory]

De tweede overwinning was een mazzeltje.
Ik reed plaats 3 en de nummer 1 en 2 waren met elkaar in gevecht. De nummer 2 drukte de nummer 1 van de baan af waardoor ik even 2e lag. De oorspronkelijke nummer 2 zat achter mij en ik had het idee dat hij een appeltje te schillen had met de andere rijder dus ik liet 'm voorbij. In de laatste bocht waren ze zo met elkaar bezig dat ze allebei door het gras gingen en op het rechte stuk voor start/finish 0.5sec penalty kregen, terwijl ik op hun staart zat :P
Helaas niet kunnen capturen omdat ik via Youtube streamde. Hier de stream, het is de race op 1:11.15.

Leuk snel baantje wel, jammer dat het slechts 4 rondjes zijn.

[...]

Dat was inderdaad wel een wtf momentje :o
Was zelf ook behoorlijk verbaasd dat ik daar een penalty kreeg.
Leuke race, mooie move aan t end!

• VCDfan
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23-02 17:57
@dvdkiwi 1.25.6 in de race. Het wordt tijd dat jij terug gaat naar cockpit view. :D :)

VCDfan wijzigde deze reactie 04-02-2020 19:52 (7%)

PSN: RNJ-FBR

GT slipstream hacks noemen we dat ;)

• MB23
Sardegna B is best wel een leuke track. Reed er eigenlijk gisteren voor het eerst. Ben wel tevreden met mijn qualifying tijd (1:25,673) alleen die races willen niet echt lukken nog. Ben bang dat ik weer terug ga zakken naar DR B.

Het is inderdaad jammer dat het maar 4 rondjes zijn.

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Nu online
Hoe kom ik eigenlijk aan zo’n RedBull X-serie auto? Die zie ik nergens in de shop staan..

• BiLo
DaKa86 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:52:
Hoe kom ik eigenlijk aan zo’n RedBull X-serie auto? Die zie ik nergens in de shop staan..
Volgens mij staat die bij de gt sport concept auto's

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

Japan > Gran Turismo.
Daar staan ze onder ;)

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Nu online
Tanx mannen, kan ik die serie vanavond ook weer afstrepen

• thunder8

thunder8

dvdkiwi schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:08:
Japan > Gran Turismo.
Daar staan ze onder ;)
Daar was ik 2 weken geleden ook enorm naar aan het zoeken. Heel raar, want je verwacht dat het onder Red Bull en dus in Europa zou staan.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-02 16:23
Is er trouwens nog meer online dan de daily races? heb er zo'n hekel aan dat je wilt racen en je moet wachten tot een race begint.

Heb de career mode nog niet helemaal klaar, maar wil soms wel even wat anders dan tegen de computer racen

• MB23
Racen in een Lobby. Alleen heeft dat geen effect op je DR/SR dus dus het is niet ranked.

G.Scholtens schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:07:
Is er trouwens nog meer online dan de daily races? heb er zo'n hekel aan dat je wilt racen en je moet wachten tot een race begint.
Je hebt een tweetal online time trials onder Sport Mode staan, de eerste met BoP settings, de tweede met tuning toegestaan.
Net als bij de daily races heb je hier globale leaderboards en friends only leaderboards.

Zo met die toyota 86 gr4 mijn tijd verbeterd. Van een 1:25.431 naar 1:25.204.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Nice lap!
Leuk dat je ook nog ff 2 keer achteruit kijkt :-)

• Sporedd

Sporedd

Gang is alles

Awwww ik helemaal blij met mijn 1:28.232, kan hier nog bijna 3 sec af!

Sporedd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:50:
Awwww ik helemaal blij met mijn 1:28.232, kan hier nog bijna 3 sec af!
Gang is alles ;)

• BiLo
lekker rondje hoor, waarom heb je voor de toyota gekozen?

BiLo schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:54:
[...]

lekker rondje hoor, waarom heb je voor de toyota gekozen?
Zag dat de nr1 van de top 10 van europa hem gebruikte dus dacht geef hem eens een kans.
Rijd echt tof! Lekker gooien ermee.

• Sporedd

Sporedd

Gang is alles

Voordeel van het filmpje is dat ik gelijk zie waar ik het verlies....
Opkomen rechte stuk ga ik ~20km langzamer.

• BiLo
Sporedd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:45:
Voordeel van het filmpje is dat ik gelijk zie waar ik het verlies....
Opkomen rechte stuk ga ik ~20km langzamer.
Zo zijn er een aantal stukken op die baan waar je exit zo belangrijk is! Laad een keer een top 10 ghost in, dan krijg je een goed idee van je rempunten en hoe je een bocht aan snijdt.

• MB23
Back to B it is... :(

• Sporedd

Sporedd

Gang is alles

Hm gisteren twee races gedaan. 2x geramd.
Was er dus vrij snel klaar mee.
Zodoende ook niet echt gemotiveerd om mijn tijd te verbeteren.

• PantoHuit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:58
Pfff diamond op Willow Springs. Dat was echt by far de grootste uitdaging ooit in gtsport, maar het is gelukt. 18 honderdsten sneller terwijl ik de laatste bocht met een tiende inging. Net genoeg snelheid over. :P
Wow netjes! _/-\o_
Filmpje van opgeslagen toevallig?

• PantoHuit
dvdkiwi schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:31:
Wow netjes! _/-\o_
Filmpje van opgeslagen toevallig?
Uiteraard. Ik zal eens kijken of ik het hier gepost krijg.

video toegevoegd.

PantoHuit wijzigde deze reactie 06-02-2020 11:48 (25%)

Nette ronde hoor, respect. En ook nog zonder af te snijden d:)b

• PantoHuit
dvdkiwi schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:50:
Nette ronde hoor, respect. En ook nog zonder af te snijden d:)b
Thx. Dat afsnijden ligt me niet zo. Ik kwam elke keer al hobbelend terug de baan op, dus dan maar volgens het boekje.
PantoHuit schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:29:
Pfff diamond op Willow Springs. Dat was echt by far de grootste uitdaging ooit in gtsport, maar het is gelukt. 18 honderdsten sneller terwijl ik de laatste bocht met een tiende inging. Net genoeg snelheid over. :P
Respect! Ik vind Willow echt terror. Zit in de buurt van diamond maar ben er echt nog niet.

Toevallig vanavond wel Brands Hatch binnen getikt met een 1:22:886

Mijn kwalificatietijd op Sardegna verbeterd, heb nu een 1:25.595 staan, nét iets langzamer dan @MailMan :)
Gevolg is dat ik nu best vaak start in de top 5, wat weer tot gevolg heeft dat ik behoorlijk vaak een tikkie van achter krijg tijdens het aanremmen voor bocht 1. Op zich niet zo heel erg, ware het niet dat je door de flipperkastphysics van GT gelijk naar de shadow realm wordt gelanceerd :P

*edit
Oeps, vergeten het geluid van de replay te muten :z

dvdkiwi wijzigde deze reactie 07-02-2020 13:10 (4%)

dvdkiwi schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:01:
Mijn kwalificatietijd op Sardegna verbeterd, heb nu een 1:25.595 staan, nét iets langzamer dan @MailMan :)
Gevolg is dat ik nu best vaak start in de top 5, wat weer tot gevolg heeft dat ik behoorlijk vaak een tikkie van achter krijg tijdens het aanremmen voor bocht 1. Op zich niet zo heel erg, ware het niet dat je door de flipperkastphysics van GT gelijk naar de shadow realm wordt gelanceerd :P

[YouTube: Gran Turismo SPORT daily race qualification at Sardegna | Megane Trophy '11 | 1:25.595]

*edit
Oeps, vergeten het geluid van de replay te muten :z
Lekker rondje!

Mocht je nog plekken zoeken om iets af te schaven: Ik denk dat je de laatste bocht nog iets sneller kan nemen. Twee linker wielen op de allerlaatste curb (rechts) voorkomt een penalty, geloof ik.

In het midden heb je die zware rem zone voordat je rechts heuvel-op gaat. In die braking zone zou je nog iets verder naar links op het blauw kunnen zodat je wat meer snelheid houdt door de bocht.

Niet dat ik supersnel ben ofzo, want ondanks een optimal van 1:25:125 lukt het mij niet om die eruit te persen in een rondje :P
Voordat ik mijn tijd op Sardegna probeer aan te scherpen (thanks voor de tips hjallo en ragp!) eerst maar weer eens een Hamilton challenge gedaan, dit keer op de Nurburgring GP. Wederom zonder guide en met als enige doel om goud te halen. Wat een ondersturend hok vergeleken met die Megane Trophy!
Omdat het toch 'zijn' track is dacht ik dat het wel wat tijd zou gaan kosten maar na 25-30 minuten was goud al in de pocket :)
Terugkijkend gaat er nog wel een en ander fout qua racelijnen maar dat komt later wel; voor nu is goud voldoende. Op naar Suzuka!

dvdkiwi wijzigde deze reactie 07-02-2020 20:31 (6%)

Iemand zin om Race B Gr3. (KYOTO DRIVING PARK - YAMAGIWA) of Race C Gr4. (Nurb GP) te oefenen voor volgende week?

Ben wel beetje klaar met de races van deze week.

Zo ja, stuur even PB op forum of op PS4 dan maak ik even een lobby :)

[edit] Heb lobby gemaakt voor Race B! GoT friends only :)

Rijden nu met 3 GoTers!

MailMan wijzigde deze reactie 09-02-2020 15:21 (15%)

MailMan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:19:
Race B Gr3. (KYOTO DRIVING PARK - YAMAGIWA)
Race C Gr4. (Nurb GP)
Lekkere races :D
Ik duik volgende week eens vol in race C denk ik.

• mithrandirrr
Denk dat het hele toffe races gaat opleveren! We hebben even getest op de nurburgring wat sneller is. Met of zonder stop. De laatste race was echt heel tof. Ik met de Megane Trophy op 1 stopper, Mailman met de cayman zonder stop. Ik naderde hem maar kwam een tiende te kort ofzo :D

Moet wel zeggen dat we de hele race beiden vrij baan hadden. Dat gaat nog wel een verschil maken met een vol deelnemersveld!

Moeten we vaker doen zo racen 👌🏻
mithrandirrr schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:57:
Denk dat het hele toffe races gaat opleveren! We hebben even getest op de nurburgring wat sneller is. Met of zonder stop. De laatste race was echt heel tof. Ik met de Megane Trophy op 1 stopper, Mailman met de cayman zonder stop. Ik naderde hem maar kwam een tiende te kort ofzo :D

Moet wel zeggen dat we de hele race beiden vrij baan hadden. Dat gaat nog wel een verschil maken met een vol deelnemersveld!

Moeten we vaker doen zo racen 👌🏻
Was zeker top! Close racing en een beetje uitzoeken wat de beste tactiek is.

Ook lekkere voorbereiding voor de aankomende races. Scheelt toch altijd wat.

Ik zeg wekelijks organiseren ;)

MailMan wijzigde deze reactie 09-02-2020 17:01 (83%)

Hoe waren de bandjes van de Cayman op het eind, nog goed mee te rijden of glibberen?
De éénstopper klinkt interessant, denk dat ik die strategie eerst ga proberen. En dan in de Ferrari 458 Gr4, vind dat toch wel een leuk bakkie.

• mithrandirrr
De banden van de Megane waren iig nog super. Heb ze ook niet gewisseld bij de pitstop. Alleen 2 ronden brandstof getankt. No stopper moet ook lukken met de Megane.

Had nog een race geprobeerd met de jaguar. Geen pitstop en alle ronden een 2.07.xx gereden. Hele constante wagen
MailMan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:57:
[...]
Ik ben voor :)

mithrandirrr wijzigde deze reactie 09-02-2020 17:20 (23%)

dvdkiwi schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:07:
Hoe waren de bandjes van de Cayman op het eind, nog goed mee te rijden of glibberen?
De éénstopper klinkt interessant, denk dat ik die strategie eerst ga proberen. En dan in de Ferrari 458 Gr4, vind dat toch wel een leuk bakkie.
Bandjes waren pima! Misschien in laatste rondje beetje minder grip, maar ik reed ook niet heel netjes. Had BB op +1 of +2 (naar Rear in ieder geval).

Het lijkt erop dat no-stopper of one-stopper niet heel veel uitmaakt. Hangt er ook vanaf of je lekker slipstream kan pakken terwijl je fuel-saved, en of je bij pit-stop midden in het gevecht uitkomt. Ook is het de vraag of je echt goed bent in 9 rondjes op het randje rijden. Ik op Nur GP in ieder geval niet :P

@mithrandirrr Aan jou dit weekend dan even de eer, want ben even weekendje naar Kopenhagen met vriedin :)

• VCDfan
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23-02 17:57
MailMan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Was zeker top! Close racing en een beetje uitzoeken wat de beste tactiek is.

Ook lekkere voorbereiding voor de aankomende races. Scheelt toch altijd wat.

Zeker leuk idee. Stond ook ergens op een to do lijstje hier. Ik heb meegereden vanmiddag (race 1 Nurburgring gr4) maar ik heb je bericht nooit gelezen. Vandaar mijn reactie ook om van circuit te wisselen. Je had het over race C en ik dacht aan Sainte-Croix Circuit C. :)

Ik heb een auto gepakt waar ik lekker mee kon stampen en dat is vaak met Gr4 een 4WD. Niet het snelst maar wel stabiel rijden. Startte als laatst en ik vond het al opvallend dat ik makkelijk mee kon komen met de andere 2. Zeker omdat ze beiden iets sneller waren. @MailMan ingehaald en later @mithrandirrr omdat hij een foutje maakte in de hairpin. Ronde 5 oid naar binnen gegaan voor fuel maar de bandjes overgeslagen. Stomme fout omdat bandjes wisselen niet erg veel tijd kost. Laatste stint niet meer de motivatie gevonden om te pushen omdat enig resultaat er toch niet meer in zat. Vandaar dat het verschil rond de 14 sec was.

Hoe hebben jullie de geen-stopper gedaan? Bandjes redden het prima (RH) maar hoe dan met de fuel? Mixture 2 of 3 constant of gewisseld naar 1,2 of 3? Met een slipstream kan dat een keuze ook beïnvloeden.

Op een zondagmiddag rond een uur of 2 lijkt mij het ook leuk om met mede GT Tweakers alvast de daily's van de week daarop te gaan oefenen. Instellingen stonden prima dus @MailMan kan dat prima hosten naar mijn idee. :)

PSN: RNJ-FBR

VCDfan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:37:
[...]

Zeker leuk idee. Stond ook ergens op een to do lijstje hier. Ik heb meegereden vanmiddag (race 1 Nurburgring gr4) maar ik heb je bericht nooit gelezen. Vandaar mijn reactie ook om van circuit te wisselen. Je had het over race C en ik dacht aan Sainte-Croix Circuit C. :)

Ik heb een auto gepakt waar ik lekker mee kon stampen en dat is vaak met Gr4 een 4WD. Niet het snelst maar wel stabiel rijden. Startte als laatst en ik vond het al opvallend dat ik makkelijk mee kon komen met de andere 2. Zeker omdat ze beiden iets sneller waren. @MailMan ingehaald en later @mithrandirrr omdat hij een foutje maakte in de hairpin. Ronde 5 oid naar binnen gegaan voor fuel maar de bandjes overgeslagen. Stomme fout omdat bandjes wisselen niet erg veel tijd kost. Laatste stint niet meer de motivatie gevonden om te pushen omdat enig resultaat er toch niet meer in zat. Vandaar dat het verschil rond de 14 sec was.

Hoe hebben jullie de geen-stopper gedaan? Bandjes redden het prima (RH) maar hoe dan met de fuel? Mixture 2 of 3 constant of gewisseld naar 1,2 of 3? Met een slipstream kan dat een keuze ook beïnvloeden.

Op een zondagmiddag rond een uur of 2 lijkt mij het ook leuk om met mede GT Tweakers alvast de daily's van de week daarop te gaan oefenen. Instellingen stonden prima dus @MailMan kan dat prima hosten naar mijn idee. :)
Ik wil dit best vaker organiseren, alleen volgend weekend wordt dus even lastig. Maar zondagmiddag is wel een goeie uitgangspositie. Evt tijd wat aanpassen afhankelijk van belangstelling.

Fuel-saven met mixture kan, maar vind ik altijd wel gedoe omdat je tijdens het racen de hele tijd moet switchen. Makkelijker is gewoon eerder opschakelen. De meeste benzine verbrand je wanneer je tot maximale toeren doortrekt. Als je in de Cayman opschakelt wanneer je net je toerenbalk vol begint te zien lopen dan bespaar je genoeg voor een no-stopper. :)

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Yes! Eerste keer een FIA gewonnen , ook dat filmpje “mogen” kijken. Laguna Seca nog wel!

En weer B rijder. Zal dus nu wel weer wat spannender worden allemaal.

j-a-k-e-88 wijzigde deze reactie 09-02-2020 20:36 (28%)

Owh kom ook wel keertje aanschuiven bij een race dan. Altijd lachen. Had die van vanmiddag gemist helaas.

MailMan schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:45:
[...]
Ik wil dit best vaker organiseren, alleen volgend weekend wordt dus even lastig. Maar zondagmiddag is wel een goeie uitgangspositie.
Voor mij wordt dat lastig want naast GT fan ben ik ook Ajax fan, en laten die nou vaak op zondagmiddag spelen :P
Ik juich het initiatief wel van harte toe!

Sidenote: ik ben wegens onregelmatige werktijden sowieso niet op vaste tijden beschikbaar.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 09-02-2020 21:31 (11%)

Misschien moeten we even een poll de lucht ingooien om de meest geschikte momenten te zoeken.

Als niemand hapt doe ik het (morgen) wel. :P
Ben nu race C aan het rijden met de 458 Italia. Fuel save op 2, pitstop eind van rondje 6 en eind van het laatste rondje fuel save op 1 indien er nog wat extra's in de tank zit.
Voor nu werkt het prima; start rond plek 8-12 en eindig rond plek 4-8.
Leuke race! :)
Beste quali tijd voor nu 2:05.768, met nog ruimte voor verbetering.

Eerste overwinning ook binnen:

Vorige week op Sardegna ging mijn DR van 20.000 naar 22.000, nu na 3 races zit ie op 25.340 :D
Heel misschien dat ik in de loop van de week DR A nog even aan mag tikken :9

dvdkiwi wijzigde deze reactie 10-02-2020 16:54 (52%)

• MB23
Ik doe steeds een no-stop met de Cayman. Fuel mix op 2 en dan vroeg opschakelen. De eerste ronden val ik steeds wat terug maar dat maak ik later weer goed. Het enige is dat het niet echt als racen voelt omdat het voelt of ik me in moet houden. Ga straks denk ik proberen met 1 korte stop.

• Corpii

Corpii

Le Tostie

In een aantal streams leek de consensus te zijn: megane, citroen en als je je banden goed kunt managen de jaguar en dan een no stopper.

Ik moet het nog uitproberen hoor en ga er dan achter komen of ik goed ben in fuel saven.
Bij deze de beloofde poll! Gaat even uit van de werkende man/vrouw. Exacte tijdstippen heb ik weggelaten, is ook prima als iemand eerder stopt en een ander pas later begint.

Het is uiteraard geen verplichting dat je er elke keer bij bent. Gaat er meer om dat ik weet welke momenten sowieso onhandig zijn.

Inhoud van de races hoeft niet vast te staan, maar ik ga even uit van het oefenen van de daily races die bezig zijn of die juist gaan komen.

Helaas lukt het mij niet om via de de standaard UBB Poll een multiple-choice optie te vinden. Vandaar een Google Forms link:

https://forms.gle/SwrTueNTqqrCvPvA8

Kritiek is prima, mits opbouwend :P

MailMan wijzigde deze reactie 10-02-2020 18:31 (92%)

• MB23
Hoppa! DR going up! 35000+ nu.

Heb denk ik al 8x daily race C gedaan vandaag...

MB23 wijzigde deze reactie 10-02-2020 18:30 (47%)

• mithrandirrr
YEAH!! Na 5 of 6 races vanavond op de nurburgring is dr A in the pocket!

Alles met de Megane gereden en allen in de top 5 gefinisht waarvan 1 overwinning. Voor de laatste race had ik nog 280 puntjes nodig om A te halen en wat gebeurt er? Door stommiteiten krijg ik buiten mijn schuld 5 seconden aan m'n broek en val terug tot P12 (gestart van P2). Tot overmaat van ramp mis ik ook nog de chicane.

Toen maar besloten te gaan fuel saven. Dit werkte en uiteindelijk gefinisht op P3.

Nu is het wel even mooi geweest 🤣
Netjes!
Nu proberen vast te houden ;)

• mithrandirrr
Dat is een tweede inderdaad!
Voor wie zn tijd wil verbeteren ik raad de gtr aan. Heb mn tijd ermee verbeterd vs de atenza met iets ban bijna 3 tiende. En kan er nog 2 tiende sneller mee als optimal tijd. Heb nu een 2:04.300 en met atenza een 2:04.578 geloof ik.
Gtr is echt snel en stabiel.

Gaan we dat oude Japanse beestje morgen maar weer eens van stal halen :)

Okee negeer wat ik net zei. De lancer evo final gr4 is een beest. Gewoon bijna 5 tiende van mn gtr tijd afgereden. Zit nu op een 2:03.836.

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
Lang geleden dat ik nog echt ben gaan zitten voor GT (ongeveer 6 maanden) maar sinds anderhalve week zit ik in een stoel achter mijn Fanatec stuurtje en probeer ik te wennen aan mijn stuur.

Heb het stuurtje al langer in combi met eerst een wheelstand en dan een Playseat Challenge, maar de Playseat Challenge vond ik niet echt een aangename zetel om lang in te zitten. Ik kreeg na een half uurtje rijden steeds rugpijn. In ieder geval het stuur slechts sporadisch gebruikt tot nu toe.

Waar ik naartoe wil..... frustratie alom!.

Waar ik een half jaar terug met controller vaak binnen de seconde van de toptijden zat (meestal top 300) lukte het mij in de eerste week amper om binnen de 7 seconden van mijn tijd die ik op hetzelfde moment met de controller neerzette te komen. Na 2 dagen besloten die controller helemaal opzij te leggen en er vol voor te gaan maar nu, ongeveer 1 week later zit ik nog steeds maar in de buurt van die controller tijden van vorige week en nog altijd 1,5 tot 2,5 seconden boven mijn tijden die ik 6 maanden terug reed.

Ik heb momenteel een 2:05:700 op Nurburgring GP en dat na 2uur alleen maar oefenen!

Ik dacht dan maar even wat 'kennis' op te doen in de races maar heb er 3 gereden en telkens laatste met ruime achterstand. Het lukt mij amper om er een 2:07:500 uit te halen tijdens de race.

Ben allesbehalve consistent. Tijden vliegen alle kanten op. Soms rem ik te hard, soms te weinig, soms draai ik te vroeg in, soms te laat. Ik maak nog veel fouten (stuurfouten en te vroeg op het gas). Echt enorm frustrerend. Gevolg is wel dat ik een duik maak in mijn DR momenteel.

Dus alle tips zijn welkom!
Ik heb een loadcell (85kg geïnstalleerd) momenteel maar blijf het moeilijk vinden om correct te remmen. Moet ik nog een stuk langer oefenen om meer gevoel te krijgen in de pedalen? Zijn er andere tips?
Idem met het stuur, FFB zou ervoor moeten zorgen dat ik sneller 'voel' wanneer de auto uitbreekt maar ik heb echt de indruk dat ik allesbehalve iets voel :'( :'( :'( (FFB staat op 6 in het spel).

Wat ik ook wil vragen, als je stuurt in GT sport en de indicator in het spel (rode puntje boven de boog) heeft aan dat je op het max zit. Heeft het dan zin om nog verder door te sturen of maakt dit dan helemaal niets meer uit? Soms heb ik de indruk van wel, soms niet.

Eind vorige week had ik de indruk dat er wat progressie in zat maar na gisterenavond heb ik meer zin om terug over te stappen naar de controller dan om verder te rijden met het stuur.

Dus nogmaals alle tips (en wat goede moed) zijn welkom. :)

Voor iedereen die de overstap maakt, verwacht niet onmiddellijk dat je de oude tijden die je met de controller reed zomaar haalt met je stuur!

Echt waar, één en al frustratie.

Edit: kleine verduidelijking. Ik zit nu op een degelijke stoel in een TR1 rig van sim-lab. De Playseat is gelukkig de deur uit. Excuses voor de verwarring/onduidelijkheid.

Ekfad wijzigde deze reactie 11-02-2020 10:47 (3%)

• BiLo
Ekfad schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:54:

Ben allesbehalve consistent. Tijden vliegen alle kanten op. Soms rem ik te hard, soms te weinig, soms draai ik te vroeg in, soms te laat. Ik maak nog veel fouten (stuurfouten en te vroeg op het gas). Echt enorm frustrerend. Gevolg is wel dat ik een duik maak in mijn DR momenteel.
Laad een top 10 tijd ghost in, door het voorbeeld voor je heb je een veel beter idee van welke lijnen je moet rijden en waar de rempunten liggen _/-\o_

Ik heb zelf maar weinig trackkennis - ik heb pas een maandje m'n sim compleet - maar de ghost helpt mij in ieder geval enorm. Het scheelt je gewoon tijd omdat je het niet allemaal zelf hoeft uit te zoeken.

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
BiLo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:06:
[...]

Laad een top 10 tijd ghost in, door het voorbeeld voor je heb je een veel beter idee van welke lijnen je moet rijden en waar de rempunten liggen _/-\o_

Ik heb zelf maar weinig trackkennis - ik heb pas een maandje m'n sim compleet - maar de ghost helpt mij in ieder geval enorm. Het scheelt je gewoon tijd omdat je het niet allemaal zelf hoeft uit te zoeken.
Bedankt. De rempunten zijn niet echt het probleem. Die ken ik nog :) (gelukkig maar).
Ik heb echt moeite met steeds juist remmen. Ik bedoel daarmee met de juiste kracht op het juiste moment.
Trail braking is momenteel een lachertje :). Je ziet het ook aan mijn tijden. Ik reed gisteren met moeite een 2:05:700 maar mijn optimale tijd stond wel op 2:03:8XX.

Zoals ik zeg. er zit echt weinig consistentie in.

• Capo
  • Niet online
Ik kijk uit naar de nieuwe races. Vermoedelijk vanavond even uurtje zitten (of meer :+)

by de weg,

PSN : Capoeirist

Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True