Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PantoHuit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:05
Hoppa, Monza ook op diamond. 10 minuutjes en hij stond. Kan nog veel sneller maar ik vind het goed zo. :P

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

FML

Allemaal prutsraces gehad, bowling kampioenschappen zo ongeveer.

Net mijn laatste race 3 rondes fantastisch gevecht met de koploper iedere keer elkaar inhalen zonder ook maar aan te raken. Derde plek op een comfortabele 5 seconden achterstand. De laatste ronde, ik ram met een 100ste op zijn bumper door de chicanes. Opeens vliegt hij zijwaarts over de baan en weer terug en toen was ie verdwenen. :?

En daarna disconnected. Iedereen volgens mij.

....

}:|

En mijn rating zit inmiddels weer ruimschoots op c maar zal me eigenlijk een worst zijn op dit moment, van het weekend probeer ik het nog 1x, en dan is het uninstall.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13:24
Flagg schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:17:
FML

Net mijn laatste race 3 rondes fantastisch gevecht met de koploper iedere keer elkaar inhalen zonder ook maar aan te raken. Derde plek op een comfortabele 5 seconden achterstand. De laatste ronde, ik ram met een 100ste op zijn bumper door de chicanes. Opeens vliegt hij zijwaarts over de baan en weer terug en toen was ie verdwenen. :?

....

En mijn rating zit inmiddels weer ruimschoots op c maar zal me eigenlijk een worst zijn op dit moment, van het weekend probeer ik het nog 1x, en dan is het uninstall.
Ik moet er toch wel een beetje om lachen :D ;)

Soms zitten dit soort races er tussen, maar mijn ervaring is toch echt dat op de wat 'hogere' niveaus erg keurig gereden wordt. Er zit weleens een uitzondering tussen, maar die laat ik dan lekker gaan. Ik race voor de fun, niet om altijd persé zo hoog mogelijk te eindigen.

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:08
Rossi46 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:56:
[...]

Soms zitten dit soort races er tussen, maar mijn ervaring is toch echt dat op de wat 'hogere' niveaus erg keurig gereden wordt. Er zit weleens een uitzondering tussen, maar die laat ik dan lekker gaan. Ik race voor de fun, niet om altijd persé zo hoog mogelijk te eindigen.
Het punt is, wat jij zegt, dat was zo, tot de update van een week geleden. Er wordt nu minder streng een straf gegeven, dus elke rammer en drammer (SR E, D, C?) krijgt minder snel straf, gaat daarmee minder strafpunten krijgen en krijgt naar mijn idee op het moment heeel snel een SR S, waarmee ze tussen de serieuze racers in zitten. Daar racen ze dan mee, maar gaat het wel wat vuiler... en dat is bij vlagen irritant!

www.youtube.com/DerOllie

Ik heb er gisteren voor gekozen om het er maar niet op te gokken en wat offline races te doen en ik heb genoten!
Het All-Japanese GT2 kampioenschap in de regen op de Red Bull Ring was gaaf en moest ik zelfs 2x doen voordat ik gewonnen had. Heerlijk dat glibberen en glijden in de regen.

Toen de klassieker race met auto's van voor 1979. Ik heb geen Miura en geen GT40 en dan moet je in een oude Mustang toch nog weer zwaar aanpoten. Zeker op de snellere circuits omdat de Mustang maar een top van 220 heeft.
Ook hier weer genoten van de dweilerige wegligging en het relatief hoge vermogen. Mooi man :)

• palthe
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 31-03 23:46
Flagg schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:17:
FML

....

Ik race nog wel op S, maar het is inderdaad lastig om dit te behouden nu. Ik merk overigens dat ik ook wraakgevoelens ontwikkel tijdens de race. Gisteren met een Italiaan aan het "racen" op Dragon Trail. 2x keurig voorbij geschoten met een uitrem actie en de deur dicht gegooid, voor de 3de plek. Beide keren vindt signore het blijkbaar geoorloofd om mij bij de volgende bocht rechts achter op mijn kont aan te tikken. Beide keren verlies ik daardoor 2 plekken omdat ik van de baan schiet...
Laatste ronde terug gevochten naar weer plek 4 met 0.2 seconden op onze Italiaan op plek 3, en toen maar besloten bij de chicane na bocht 1 ook maar eens wat later te remmen, en dan wel op zijn bumper... Hij schiet door, van de baan af en wordt één na laatste.
Niet netjes, geen straf en plek 3 binnen. Voelde heel even als justice done, maar ik hou er helemaal niet van om zo te racen. Uiteraard van meneer wel de nodige scheldwoorden in de lobby, het geheugen van onze bowling kampioenen is blijkbaar ook maar tot 1 ronde terug betrouwbaar.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Rossi46 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:56:
[...]

Ja ik hoef ook niet te winnen als ik hoger eindig dan het nummer op de auto vind ik het al goed.

Maar ik wil wel een leuke race hebben. Ik heb ook een race gehad waar ik 2 rondes gevochten heb om de 13de plek. Hij stond op pole en ik op de derde plek, na de eerst bocht lag de top 3 achteraan omdat er een kudde malloten ging bowlen. 8)7 maar het was nog steeds en leuke race uiteindelijk. Maar ja met nummer 5 op je auto en als 13de eindigen betekend nog steeds een een slechtere rating.

Maar je moet nu voor de zekerheid alle bochten wijd nemen omdat een hoop volk bij iedere bocht hem aan de binnenkant er gewoon tegenaan gooit. Heb een speciale "angst" voor Italianen en spanjaarden ontwikkeld. :+

Ben ook al een keer van 3de naar 14de naar 2de plek gegaan da's dan ook weer lollig, iets met chicanes op dragon trail en gele vlaggen. _/-\o_

Gasten die met zijn tweeën naast elkaar de chicanes doorvliegen (althans denken dat dat kan, elkaar alle kanten op duwend en dan uiteraard allebei op een muur knallen. En dan maar hopen dat ze ghosten. :P En ondanks dat ik er dan voordeel van heb vind ik er nog steeds geen reet aan.

Zag gisteren trouwen een stream van super GT, een Nederlander (pwd99 oid) die op kop lag wilde heel grappig achterwaarts over de finish dus vlak voor de finish vol in ankers en omdraaien zette hem in reverse..... En wordt gereset op 100 meter voor de finish en wordt daardoor 3de. :D

@palthe precies dat ja, ik kan me redelijk inhouden tot nu toe, maar merk wel dat bij zo'n Pipo ik minder voorzichtig wordt, probeer ze niet te raken maar ik ga ook niet van mijn lijn af om ze voldoende ruimte te geven.

[Voor 5% gewijzigd door Flagg op 16-01-2020 09:42]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 11:37
Ik had me gister avond toch een fail. Bij de start op suzuka start ik op p18. Vervolgens begint het automatisch rijden, blijft de auto op p15 op onmogelijke wijze stil staan, geen idee hoe dat kan, waardoor p16-p18 daar achter blijven wachten. Pas na het aftellen en de start van de race konden we er langs, maar is de kopploeg al bij de derde bocht voor ik over de finish was

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
drusloos schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:06:
Ik had me gister avond toch een fail. Bij de start op suzuka start ik op p18. Vervolgens begint het automatisch rijden, blijft de auto op p15 op onmogelijke wijze stil staan, geen idee hoe dat kan, waardoor p16-p18 daar achter blijven wachten. Pas na het aftellen en de start van de race konden we er langs, maar is de kopploeg al bij de derde bocht voor ik over de finish was
Heb ik paar weken geleden ook gehad op Laguna Seca, heel merkwaardig. Race erna was er niets aan de hand.

PSN: CanisLupusNL (GT Sport, Wreckfest) - About.me

drusloos schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:06:
Dit? :)

• MB23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:00
Dat is bijna net zo irritant als in midden in de chicane moeten starten. Ik begrijp dat ze zo gespreid starten met het oog op 1st corner crashes maar het zou leuker zijn als het veld wat dichter bij elkaar zou starten. Zoals ze tijdens de world tour events doen.

PSN: Call_Of_Marty

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Mocht je mij vandaag zijn tegengekomen... Mijn excuses... :+

Ff mijn rating weer op het oude niveau gebracht.

Vanochtend een uur volgehouden om niemand te raken, of iig mijn uiterste best gedaan. Resultaat... Bedroevend.

Dus, when in Rome.... >:)

Alle races beginnen met niemand raken, mocht ik er afgekegeld worden... All bets are off, en gewoon al duwend en trekkend weer naar voren, geen enkele ruimte laten en hoppa in dat gat duiken, niet vol gas iemand van de weg af rossen natuurlijk, maar gewoon "als het past dan mag het". })

En het is zo ontzettend bizar, heb geen enkele penalty gekregen behalve de penalties die ik kreeg omdat ik er afgekegeld werd en daarna de muur raakte. 8)7

Spel is stuk...

Safety rating staat nog steeds op 99 (ook nooit minder geworden.) En nog steeds s natuurlijk.

https://tweakers.net/ext/f/RanH4qQLolOTKpz6cp0CG2Wn/medium.jpg

[Voor 14% gewijzigd door Flagg op 18-01-2020 18:30]

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:01

schumi2004

PSN = whocarez-

Ze hebben de plank wat penalty systeem betreft volledig mis geslagen, hoezo verbetering ze hebben het gewoon verwijderd lijkt wel.

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:03
Het was een drama (public) lobby wat drivers betreft, chaos in 1e lap waar ik vanaf achteraan met wat geluk doorheen kon manoevreren, maar lap 2 maakte ik toch een mooie sprong :)

Laatste paar laps was meer time trial.

• PHiXioN
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 07:33
schumi2004 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 21:21:
Ze hebben de plank wat penalty systeem betreft volledig mis geslagen, hoezo verbetering ze hebben het gewoon verwijderd lijkt wel.
Eens, ik was na een tijd geen GT te hebben gespeeld wat roestig en had daardoor bij het remmen voor een bocht een paar medespelers goed van achteren getikt. Daar kreeg ik geen penalty voor. Aan de ene kant zorgde dat voor wat kortstondige vreugde, maar toch voelt het niet goed.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

PHiXioN schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Eens, ik was na een tijd geen GT te hebben gespeeld wat roestig en had daardoor bij het remmen voor een bocht een paar medespelers goed van achteren getikt. Daar kreeg ik geen penalty voor. Aan de ene kant zorgde dat voor wat kortstondige vreugde, maar toch voelt het niet goed.
Ja precies dat.

Op het moment dat het gebeurd denk je "yes geen penalty gelukkig", en vrijwel direct daarna, "slaat werkelijk nergens op dat ik geen penalty kreeg". :+

Ik denk dat ze dit wel heel gauw gaan fixen. Ik doe het spel pas een paar weken en zelfs in de allerlaagste lobbies werd er leuker en netter geracet dan in de hoogste nu.

• mithrandirrr
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:28
Waar je heel vaak tegenaan loopt is dat bijvoorbeeld bij dragon trial seaside, T1, de meeste menen dat ze op hun normale snelheid door de bocht kunnen. Zo werkt dat nou eenmaal niet. Ik ga doorgaans gewoon rustiger door die bochten als het zo dicht op elkaar zit en wordt dan 9/10 keer van achter aan getikt.

Vanmorgen geniale races gereden in een public lobby waarbij ik constant in een eerlijk gevecht zat met een Engelsman. Dat was echt genieten. Het spel blijft echt fantastisch voor mij.

Overigens ben ik sinds afgelopen week ook in bezit van de thrustmaster T3PA pro pedalen. Wat een verademing in vergelijking met de standaard pedalen van de TGT. Snap niet dat ze die er niet gewoon standaard bij leveren,...
mithrandirrr schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:19:
Waar je heel vaak tegenaan loopt is dat bijvoorbeeld bij dragon trial seaside, T1, de meeste menen dat ze op hun normale snelheid door de bocht kunnen. Zo werkt dat nou eenmaal niet.
Dat.
Plus dat lui niet altijd doorhebben dat als je in de slipstream achter iemand zit je rempunt een stuk naar achteren verplaatst. En dat je in een race met meer benzine rijdt dan tijdens de kwali waardoor je zwaarder bent.

Binnenkort weer eens wat online races doen, kijken hoe het er mee gesteld is tegenwoordig :9

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• KW25
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:24
Ik wacht wel even dat er weer een update uitkomt, dat kegelen vind ik heel irritant.

 MBPr 13" 2015 256GB  iPhone 8 64GB

• MB23
In de eerste ronde kan je vaak zelfs later remmen in de eerst bocht omdat je op veel tracks niet op volle snelheid het rechte stuk hebt afgelegd agv de rollende start procedure.

• sverzijl
Op Dragon Trail zorg ik ervoor dat ik de eerste bocht geheel aan linkerkant zit (zie ook filmpje hierboven, waar het echt chaos was in 1e lap). Als je dan van achter geraakt wordt kom je er wat makkelijker zonder kleerscheuren af.

• DerOllie
  • Laatst online: 12:08
dvdkiwi schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:31:
[...]

Dat.
En dat je in een race met meer benzine rijdt dan tijdens de kwali waardoor je zwaarder bent.
Heeft de wagen in GT sport in kwali ook geen volle tank? Net zoals in de race? :?

www.youtube.com/DerOllie

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14:00
Het is momenteel erg moeilijk om niet Sportiviteitsbeoordeling S te hebben, er worden zowat geen penalty's meer gegeven, ben het met hierboven eens dat het net bowling geworden is.
Ik kan me voorstellen dat in de ruimtes met beste racers (A/A+) er netjes gereden word, maar ben je net als ik niet de snelste en rij je in C/B races, maakt niet uit of je sportiviteit op S hebt of niet, ik heb sinds die update van dat penalty systeem geen eerlijke race meer kunnen hebben bij Sport mode...

Ze hebben het penalty systeem goed om zeep geholpen. Als ik behoefte heb aan races zonder regels ga ik wel Wreckfest spelen.... GT Sport hoeft niet hetzelfde te zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Kalder op 19-01-2020 16:04]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Wat helpt is zorgen dat je voorin start, de top 5 is blijkbaar een stuk voorzichtiger, wat logisch is.

Ik had mijn kwalificatie tijd met een halve sec verbeterd op dragon trail en begon daardoor redelijk vooraan iedere keer. Vanaf plaats 5 schat ik maak je geen kans want als P6 je niet van de ban kegelt doet p7 het wel.

Maar de top 3 heeft meer te verliezen dan te winnen. Dus ging redelijk goed vandaag, maar de keren dat ik een foutje maakte en op P6 terecht kwam was het meteen een bowlingkampioenschap. :+

En als je in de top3 rijdt dan weten ze achter je ook best dat wanneer ze je in de eerste ronden eraf rijden dat ze redelijk snel weer achter je zitten en ze zelf naar de shadow realm verwezen worden.

Heb vandaag wel weer een paar echt fantastische gevechten gehad. Ondanks mijn B ranking.

Maar het is nog steeds zo dat je meer te vrezen hebt van de losers die geen zin hebben om te leren racen dan van snellere rijders die je eruit remmen en de deur op slot gooien.

Ik zeg weer terug naar het vorige penalty systeem, ieder klein tikje kan een halve sec betekenen en als je de weg af gemikt wordt 5 sec.

DerOllie schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:24:
[...]

Heeft de wagen in GT sport in kwali ook geen volle tank? Net zoals in de race? :?
Nu twijfel ik ook :/

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Volgensmij is hij alleen op je HUD vol maar rijd je alsof hij leeg is :)

• drusloos
Kan iemand uitleggen waarom m’n SB naar bendeden gaat als ik ga pitten? Gister leuke race gereden op brands hats. P2 gekwalificeerd. Tweede bocht al vol van achter geramd. Ik had bedacht om op soft te starten, 9 rondes te rijden, en dan nog een keer softs en tanken. Gaat allemaal prima, ga ik pitten eind ronde 8, kom de pit uit, zie ik een oranje sb pijl naar beneden. Dan denk ik echt wtf heb ik fout gedaan? Uiteindelijk gelukkig de race gewonnen, maar die random sb omlaag snap ik nooit iets van

• Flagg
  • Niet online

Flagg

drusloos schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:15:
Kan iemand uitleggen waarom m’n SB naar bendeden gaat als ik ga pitten? Gister leuke race gereden op brands hats. P2 gekwalificeerd. Tweede bocht al vol van achter geramd. Ik had bedacht om op soft te starten, 9 rondes te rijden, en dan nog een keer softs en tanken. Gaat allemaal prima, ga ik pitten eind ronde 8, kom de pit uit, zie ik een oranje sb pijl naar beneden. Dan denk ik echt wtf heb ik fout gedaan? Uiteindelijk gelukkig de race gewonnen, maar die random sb omlaag snap ik nooit iets van
Ben je niet over de doorgetrokken lijn te vroeg weer de baan op gekomen?

• drusloos
Flagg schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:04:
[...]

Ben je niet over de doorgetrokken lijn te vroeg weer de baan op gekomen?
Nee, zegmaar voor je bij die lijn bent komt het er al te staan. Nu je dit zegt kan ik me hoogstens bedenken dat ik bij de pit inrijden niet precies dat malle pad heb genomen, maar iets heb afgeweken. Maar als ze dat zo nauw nemen, dan zou je toch bij naast de baan gaan ook sb mindering moeten krijgen? Of afsnijden, botsen, en ga zo maar door.

Wellicht iets om op te letten voor de volgende race, bedankt!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

drusloos schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:11:
[...]

Nee, zegmaar voor je bij die lijn bent komt het er al te staan. Nu je dit zegt kan ik me hoogstens bedenken dat ik bij de pit inrijden niet precies dat malle pad heb genomen, maar iets heb afgeweken. Maar als ze dat zo nauw nemen, dan zou je toch bij naast de baan gaan ook sb mindering moeten krijgen? Of afsnijden, botsen, en ga zo maar door.

Wellicht iets om op te letten voor de volgende race, bedankt!
Hehe zou typisch zijn, je mag complete veldslagen uitvechten, maar niet slordig de pit inrijden, foei. :P

drusloos schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:15:
Kan iemand uitleggen waarom m’n SB naar bendeden gaat als ik ga pitten?
(...)
Ik had bedacht om op soft te starten, 9 rondes te rijden, en dan nog een keer softs en tanken.
Moet je niet op meerdere compounds rijden in race C?

• drusloos
dvdkiwi schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:02:
[...]

Moet je niet op meerdere compounds rijden in race C?
Voor zover ik had begrepen niet. Zou dan ook verwachten dat ze soft blokkeren als je daar op bent gestart. Hoewel je natuurlijk ook 2 keer kan pitten. Moet zeggen dat op soft 9 ronden best pittig was maar door rustig de bochten te nemen het te doen is. Anderen denken dan dat je traag bent en gaan trappen, maar vliegen dan overal eraf haha. Tegenwoordig kan je veel races winnen met rustig rijden omdat de rest toch wel een fout maakt
drusloos schreef op maandag 20 januari 2020 @ 07:40:
[...]
Anderen denken dan dat je traag bent en gaan trappen, maar vliegen dan overal eraf haha. Tegenwoordig kan je veel races winnen met rustig rijden omdat de rest toch wel een fout maakt
Geldt ook zeker voor de Race C van deze week. Spa Gr.3 in de regen >:)

Als 2e gekwalificeerd maar door een spin op gegeven moment 9e. Daarna voorzichtiger doorgereden en weer naar de 3e plek kunnen rijden door een paar inhaalacties maar voornamelijk door spinnende mensen. Inclusief een Rus die in de allerlaatste bocht een 180 graden maakte en van 7 naar 12 ging :P

Ik vind GT Sport echt geweldig zo. A level met S klasse rijders is het meestal heel fair, zelfs met crappy Penalty system van nu.
DerOllie schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:24:
[...]

Nee tijdens quali rijd je soort van beste scenario. Dus praktische lege tank(volgens mij zelfs 0,0 liter aanwezig) en optimale banden.
Vandaar als je dus gaat racen is er ineens de auto wat anders ivm meer gewicht.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HEEFT LEXAAN RAMEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:01

thunder8

Het gedonder begint weer.

MailMan schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:22:
[...]

Geldt ook zeker voor de Race C van deze week. Spa Gr.3 in de regen >:)

Als 2e gekwalificeerd maar door een spin op gegeven moment 9e. Daarna voorzichtiger doorgereden en weer naar de 3e plek kunnen rijden door een paar inhaalacties maar voornamelijk door spinnende mensen. Inclusief een Rus die in de allerlaatste bocht een 180 graden maakte en van 7 naar 12 ging :P

Ik vind GT Sport echt geweldig zo. A level met S klasse rijders is het meestal heel fair, zelfs met crappy Penalty system van nu.
Gisteren ook eens voorzichtig geprobeerd, aangezien ik zelden online race. Laatste race, kwalificeer als 3de, maar verlies na de start een paar plekken. Laatste ronde 5de met 2 racers in zicht. Laatste 2 bochten rijden ze elkaar eraf, waarna ik alsnog als 3de over de streep ga. Was wel kicken. In de regen is het een heel tricky circuit. Met de 458 gt3 bijna niet te doen, met de Huracan gt3 of de R8 lms gaat het een stuk beter, hoewel ik in de verste verte niet in de buurt kom van de 2:30-2:33 tijden qua kwalificatie. Mijn beste tijd was een 2:44. Speel wel met controller.

PSN-ID: Thunder76nl

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:54
Online racen doe ik amper nog, misschien omdat ik met controller speel. Maar word eigenlijks altijd laatste. En nadeel vind ik dat je moet wachten tot er een race is waaraan ja kan deelnemen.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Oh wat heb ik een hekel aan Brands Hatch... :+

Kan me niet herinneren wanneer ik die voor het laatst (en met welk spel) gereden heb is ws al 10 jaar geleden en ik krijg hem maar niet consistent of maar een klein beetje snel zelfs.

Uit pure wanhoop maar met een Renault gaan rijden want die schijnt het snelst te zijn. Maar ik krijg maar geen klik, nu heb ik nog maar 2 uurtjes ofzo gereden, maar wat een drama. 5 sec achter de snelste tijd.

Dat wordt een hele week oefenen en tegen de tijd dat ik hem onder de knie krijg is er weer een andere baan. :+

Net wel even 1 race gedaan en van 13de plek naar 6de gereden maar dat had niks met snelheid te maken en alles met gasten die links en rechts van de baan vlogen. _O-

Probleem is een beetje dat ik een vrije hoge rating heb dus kreeg wel autonummer 1, Polyphony dacht dat ik het wel kon winnen, terwijl de pole een tijd had van 1.29 oid en ik 1.31.??? meen ik. Wat denken ze dat ik in de race 2 sec van mijn tijd af ga rijden?

Nou daahaag lief GTS dagboek. :P

• sverzijl
Flagg schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:16:
Oh wat heb ik een hekel aan Brands Hatch... :+
Heerlijke baan :)
Lekker druk uitoefenen op je voorganger zodat die de fout in gaat. Inhalen is wel vrij lastig, weinig speling

• Flagg
  • Niet online

Flagg

sverzijl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:46:
[...]

Heerlijke baan :)
Lekker druk uitoefenen op je voorganger zodat die de fout in gaat. Inhalen is wel vrij lastig, weinig speling
De races zijn idd fantastisch, kwalificeren echter.... |:(

Maar dat heb ik bij iedere baan eigenlijk, kwalificeren ben ik niet zo'n held, maar tijdens de race kan ik meer dan prima meekomen. Want de tijd die ik haal kan ik bij wijze van spreken 30 rondes lang volhouden.

Maar bij brands Hatch heb ik toch meer moeite om ronde na ronde mijn tijd een beetje beter te krijgen. Ik heb 20 mislukte rondes dan eentje die 3 tiende eraf haalt dan weer 20 mislukte rondes en dan weer 5 tiende eraf ineens.

Terwijl ik bij andere banen iedere keer een tiende eraf haal dan 10 rondes die tijd min of meer kan rijden en dan weer een tiende eraf.

• j-a-k-e-88
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 01-04 22:22

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Welke banden mannen? Spa. Regen of inters? En ik zie mensen soms toch pit doen, wat doen jullie?

[Voor 38% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 21-01-2020 20:33]

• Taakbalk
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online

Taakbalk

weergeven

j-a-k-e-88 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:32:
Welke banden mannen? Spa. Regen of inters? En ik zie mensen soms toch pit doen, wat doen jullie?
wet > wet , geen brandstof. Volgens mij is de pitstop mandatory, maar weet ik niet zeker.

Met kwalicatie andere compounds geprobeerd, persoonlijk vond ik dat ruk.

[Voor 11% gewijzigd door Taakbalk op 21-01-2020 20:36]

Computing bit by bit

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Taakbalk schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:35:
[...]

wet > wet , geen brandstof. Volgens mij is de pitstop mandatory, maar weet ik niet zeker.

Met kwalicatie andere compounds geprobeerd, persoonlijk vond ik dat ruk.
Zie het idd. Deed steeds inters maar dat gleed teveel. Nu op wets maar brandstof op. Wellicht iets lager brandstof verbruik instellen. Geen verplichte pits volgens mij.

Thanx!

• MB23
Regen banden en dan een no-stopper. Af en toe fuel mix naar 2 om een beetje te sparen. En het kan geen kwaad op die natte baan.

Shortshiften kan ook genoeg zijn om brandstof te besparen. Pitten is niet nodig. En gewoon wets eronder.

Vermijd wheelspin en ik raad de Porsche aan!

• KW25
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:24
Flagg schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:01:
[...]

De races zijn idd fantastisch, kwalificeren echter.... |:(

Maar dat heb ik bij iedere baan eigenlijk, kwalificeren ben ik niet zo'n held, maar tijdens de race kan ik meer dan prima meekomen. Want de tijd die ik haal kan ik bij wijze van spreken 30 rondes lang volhouden.

Maar bij brands Hatch heb ik toch meer moeite om ronde na ronde mijn tijd een beetje beter te krijgen. Ik heb 20 mislukte rondes dan eentje die 3 tiende eraf haalt dan weer 20 mislukte rondes en dan weer 5 tiende eraf ineens.

Terwijl ik bij andere banen iedere keer een tiende eraf haal dan 10 rondes die tijd min of meer kan rijden en dan weer een tiende eraf.
Vind Brands Hatch eigenlijk altijd wel een heerlijke baan, spannende races alleen weinig om in te halen idd.

Hoe werkt dat systeem met die startnummers trouwens? Nog nooit gezien eigenlijk? Is niet het nummer waarmee je start blijkbaar?

 MBPr 13" 2015 256GB  iPhone 8 64GB

De startnummers worden bepaald aan de hand van de hoeveelheid driver points van elke speler in de lobby:
de beste speler krijgt startnummer 1, de 'slechtste' speler startnummer 16. Je startnummer staat dus los van je kwalificatietijd en je startpositie.
Eindig je hoger dan je startnummer dan ga je in driver points omhoog, eindig je lager dan verlies je er wat.

[Voor 10% gewijzigd door dvdkiwi op 22-01-2020 11:27]

• thunder8

thunder8

Gisteren de hele avond de Nations Cup gereden op Dragon Trail - Tuinen. Mooie baan, uitdagende bochten. 1 van de races voor het eerst gekwalificeerd op pole. Helemaal happy! Waardeloze start, uiteindelijk teruggevallen naar plek 8. Ronde na ronde weet ik mijn positie te verbeteren, 3 ronden voor het einde weer op kop. Een na laatste ronde kom ik net iets te wijd uit en na wat slingeren raak ik de boarding, val terug naar de 5de plek. Weet uiteindelijk toch nog 4de te worden, maar baalde wel als een malle, want had genoeg voorsprong om die 1ste plek vast te kunnen houden als ik niet gecrashed was.

Wel een paar vragen. Wat is het beste toerental om mee te starten bij een staande start? Verschilt dat per auto of kan je grofweg bijvoorbeeld 4-5k toeren aanhouden en dan de rem lossen? Ik zag in de Nation cup soms rijders met meer dan 200 punten staan, terwijl mijn hoogste score 18 punten was bij mijn beste race. Die punten worden niet bij elkaar opgeteld, maar alleen je beste resultaat telt? Verder kreeg ik soms na het finishen een 20 seconden penalty, alleen geen idee waarvoor. Waarom krijg je die penalty dan niet tijdens de race zelf?

thunder8 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:31:
Verder kreeg ik soms na het finishen een 20 seconden penalty, alleen geen idee waarvoor. Waarom krijg je die penalty dan niet tijdens de race zelf?
Bij de Nations Cup moet je als ik het gisteren goed gehoord heb in de stream van Super GT alle 3 de compounds gebruiken.

• thunder8

thunder8

dvdkiwi schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:36:
[...]

Bij de Nations Cup moet je als ik het gisteren goed gehoord heb in de stream van Super GT alle 3 de compounds gebruiken.
Dat zag ik nergens terug in de regels voor de race. (in ieder geval niet duidelijk voor mij) Maar dat zou het kunnen zijn, want ik reed alleen op de soft compound. En als dat het was, was het sowieso niet duidelijk want meer dan de helft van de racers hadden die penalty.

Als ik naar de volgende ronde, zaterdag, kijk, zie ik daar ook geen verplichting voor meerdere compounds, zelfs pitten is niet verplicht. Niet dat je het redt met 1 tank, tenzij je ultra zuinig gaat rijden, maar dan is de kans op winst ook miniem.

https://www.gran-turismo....championship/2082/round/8

Ronde 7 dus wel. Jammer, dat moet ik dus beter in de gaten houden....

[Voor 39% gewijzigd door thunder8 op 22-01-2020 11:46]

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

thunder8 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:40:
[...]

Dat zag ik nergens terug in de regels voor de race. (in ieder geval niet duidelijk voor mij) Maar dat zou het kunnen zijn, want ik reed alleen op de soft compound. En als dat het was, was het sowieso niet duidelijk want meer dan de helft van de racers hadden die penalty.

Als ik naar de volgende ronde, zaterdag, kijk, zie ik daar ook geen verplichting voor meerdere compounds, zelfs pitten is niet verplicht. Niet dat je het redt met 1 tank, tenzij je ultra zuinig gaat rijden, maar dan is de kans op winst ook miniem.

https://www.gran-turismo....championship/2082/round/8

Ronde 7 dus wel. Jammer, dat moet ik dus beter in de gaten houden....
je moet inderdaad alle 3 de compounds gebruiken, staat ergens bij de racedetail-button. Helemaal onderin zie je de gele, groene en rode stippen.
thunder8 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:31:

Wel een paar vragen. Wat is het beste toerental om mee te starten bij een staande start? Verschilt dat per auto of kan je grofweg bijvoorbeeld 4-5k toeren aanhouden en dan de rem lossen? Ik zag in de Nation cup soms rijders met meer dan 200 punten staan, terwijl mijn hoogste score 18 punten was bij mijn beste race. Die punten worden niet bij elkaar opgeteld, maar alleen je beste resultaat telt? Verder kreeg ik soms na het finishen een 20 seconden penalty, alleen geen idee waarvoor. Waarom krijg je die penalty dan niet tijdens de race zelf?
Ik probeer dat vaak gewoon van tevoren een beetje uit, het verschilt per auto.
Beetje spelen met het toerental, soms traction control een beetje aan, soms helemaal uit, soms de traction control alleen aan in de eerste meters en dan snel weer uit. Dat laatste zorgt ervoor dat je niet staat te malen bij de start en toch een beetje wielspin hebt als je eenmaal wat snelheid hebt.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Bleeeerrrghh. De hele dag maar 2 races gehad waar ik niet de baan afgekegeld ben. Wonder boven wonder is mijn rating niet echt gedaald maar dat komt ws omdat ik nog een race gewonnen heb zelfs. De twee normale races ben ik 1 en 2 geworden.

De andere races begon ik op 4 of hoger en je wordt door p5 of 6 eraf gekegeld en dan kom je tussen de echte malloten terecht waardoor je na de 2de kegel achteraan rijdt. En dan zie je op de delta continu hetzelfde gebeuren. Alleen de top 2 of 3 komt redelijk ongeschonden door de "race".

Nou moet ik gaan bekijken of 2 leuke races van de 20 genoeg is om door te gaan met het spel.
Had mezelf het doel gesteld om een kwali tijd onder de 1.30 te krijgen en minimaal 1 race winnen, dat tweede is gelukt van het weekend maar eens mijn huidige tijd verbeteren (1.30.212).

Wanneer het gelukt is ga ik met Spa beginnen. Krijg nu al klamme handjes als ik alleen al aan dat circuit denk in de regen. :+

Ik ging gisterenavond even kijken welke offline races ik nog moet doen, dat zijn er nog aardig wat.

Ik heb de Beetle Cup (o.i.d.) maar even afgeraffeld. Eerst met een standaard Beetle, de laatste twee races het ding maar tot op het bot opgefokt. Daar ging het wat sneller van en dan is het nog een vermakelijk auto'tje ook :)
Past mooi bij mijn oude Mini waarbij ik toentertijd hetzelfde heb gedaan :P

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Flagg schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:44:
Bleeeerrrghh. De hele dag maar 2 races gehad waar ik niet de baan afgekegeld ben. Wonder boven wonder is mijn rating niet echt gedaald maar dat komt ws omdat ik nog een race gewonnen heb zelfs. De twee normale races ben ik 1 en 2 geworden.

De andere races begon ik op 4 of hoger en je wordt door p5 of 6 eraf gekegeld en dan kom je tussen de echte malloten terecht waardoor je na de 2de kegel achteraan rijdt. En dan zie je op de delta continu hetzelfde gebeuren. Alleen de top 2 of 3 komt redelijk ongeschonden door de "race".

Nou moet ik gaan bekijken of 2 leuke races van de 20 genoeg is om door te gaan met het spel.
Had mezelf het doel gesteld om een kwali tijd onder de 1.30 te krijgen en minimaal 1 race winnen, dat tweede is gelukt van het weekend maar eens mijn huidige tijd verbeteren (1.30.212).

Wanneer het gelukt is ga ik met Spa beginnen. Krijg nu al klamme handjes als ik alleen al aan dat circuit denk in de regen. :+
Haha je hebt het er zwaar mee :-)
Maar wel heel herkenbaar. Ik reed net die FIA race in Barcelona. In kwali al zwaar opgehouden, wat ik niet begrijp want degene die jou ophoudt rijdt zelf ook geen goede ronde daardoor...….

Toen in de race na de 1e chicane eraf getikt, kom ik de baan weer op en blijkt mijn TCS op 0 te staan dus ik draai eerst nog wat rondjes haha, uiteraard laatst. Daarna toch nog een leuke race gehad en 5e geworden, mede door paar mensen die niet aan bandenregelement voldeden. Tot de laatste ronde zelfs de snelste raceronde.

Gewoon blijven rijden!

• E.R.Y.
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01-04 22:08
Heerlijke baan die branch Hatch. Als je blijft pushen is het lastig constante rondes te rijden. Ben wel benieuwd naar de sector tijden van de gene die boven me staan. Verbeter tot nu toe elke dag mijn tijd.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

E.R.Y. schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:18:
Heerlijke baan die branch Hatch. Als je blijft pushen is het lastig constante rondes te rijden. Ben wel benieuwd naar de sector tijden van de gene die boven me staan. Verbeter tot nu toe elke dag mijn tijd.
Ik moet op dit circuit idd helemaal niet pushen, als ik gewoon lekker mijn rondjes draai en vloeiend blijf rijden kan ik nu redelijk constante tijden rijden en ook mijn tijd zo af en toe verbeteren. Das ook mijn makke, ik wil te snel een te snelle tijd.

Maar ben nog niet zo thuis dat ik ook nog de malloten kan ontwijken en relatief makkelijk een andere lijn kan kiezen. Zal ook met de breedte van het circuit te maken hebben.

En die eerst bocht...wat duurde dat lang voordat die een beetje doorhad en nu nog heb ik het idee dat het anders moet/kan.

Jammer dat ik maar 2 of 3 dagen per week tijd kan vrij maken, ik kan eigenlijk daardoor maar op 1 daily race focussen en heb nog niet genoeg circuit kennis om me met FIA races te gaan bemoeien voorlopig.

@alesandro_46 de race met het elastiekje staat hier toch wat vaker te draaien de laatste tijd, eenvoudige manier om xp en credits te verzamelen als ik lig te slapen :9
Na zo'n 70 keer de Gr1 op Monza gedaan te hebben was ik daar wel klaar mee, dus dan maar een beroep doen op de makkelijke oplossing. Ondertussen level 47 geworden dus nog steeds een kleine miljoen xp te gaan tot level 50. Wel al een aantal van de 15 en 20 miljoen credits wagens kunnen kopen.

Daarnaast wordt er natuurlijk nog wel op de normale manier geracet ;)
Binnenkort weer eens verder met de DLC; Monza ken ik nu zó goed dat die niet al te veel problemen moet opleveren. Hoop ik.....

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:31
@dvdkiwi, mooi zo :) wel de trilfunctie uitgezet nu? :D
Zelf vermaak ik me prima met de gr1 klasse. Vind vooral de Kyoto Driving Park leuk. Vind het daar ook makkelijker om een clean race te rijden dan op Monza, daar gaat het nog wel eens mis bij één van de Lesmo's.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Oh oh ws hele weekend het ruim alleen... Als dat geen A rating gaat betekenen dan weet ik het ook niet meer. :P

Brands Hatch verwacht ik een top 10 tijd en spa ga ik droog rijden... Eerste is net zo waarschijnlijk als de tweede overigens. :+

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:27

BiLo

PSN: toiletcleaner

Weet iemand hier of je die livery en photo likes ook online mag doen? (via de community page)

Ik heb wel een post op reddit gevonden over macro's - remote play

https://www.reddit.com/r/...d_liveries_automate_that/

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Flagg schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:27:
Oh oh ws hele weekend het ruim alleen... Als dat geen A rating gaat betekenen dan weet ik het ook niet meer. :P

Brands Hatch verwacht ik een top 10 tijd en spa ga ik droog rijden... Eerste is net zo waarschijnlijk als de tweede overigens. :+
Even op bovenstaand terugkomend. Brands Hatch ging kut. En Spa ging zo goed dat ik zweer nooit meer spa te drinken zelfs zo'n hekel heb ik aan de combo water en Spa op dit moment... :+

Mijn rating is weer 5000 punten ofzo naar beneden en mijn motivatie ook... :P

Nu maar hopen dat er volgende week goede races zijn. :)

Edit en zowaar mijn eerste race op Spa gewonnen met 10 seconden voorsprong op de tweede. Volledig vlekkeloze race. 8)7

[Wederom edit :)] Brands Hatch onder de 1.30 is gelukt 1.29.7??, Spa niet droog gereden wel 2 of 3x een race kunnen winnen. Als je op pole begint win je hem eigenlijk te makkelijk. A rating is niet echt gelukt dit weekend. 1 van de 3 dingen gelukt, had beter gekund. :+

[Voor 21% gewijzigd door Flagg op 26-01-2020 22:19]

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:14
Sinds een paar dagen heb ik nu GT Sport, wel even wennen. Wat single player gedaan. En mij gisteren maar eens in het online geweld gestort.

Wow, wat zijn sommige mensen snel zeg!

Eerste race werd ik 6de, tweede race 2de :).

Wat mij wel opvalt, bij sommige bochten kun je gewoon vol gas door, ondanks dat ie aangeeft dat je terug moet in versnelling of langzamer gaan rijden.
Segafreak83 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:02:
Wat mij wel opvalt, bij sommige bochten kun je gewoon vol gas door, ondanks dat ie aangeeft dat je terug moet in versnelling of langzamer gaan rijden.
Zie dat gewoon als een goedbedoeld advies. Als de game zegt "je moet nu remmen" of "je moet deze bocht in z'n 2 nemen" en jij vindt dat het ook anders/beter kan: gewoon op jouw manier doen.
Daarom is het slim om dat soort storende elementen zo snel mogelijk uit te zetten en te concentreren op je eigen kunnen ;)

Poe, de Hamilton challenge op Monza had ik bijna :D Kom slechts 0.172 tekort voor Diamond.
Na de eerste chicane lig ik zo'n anderhalf tot twee tienden voor, na de 2e chicane is die voorsprong weer grotendeels verdampt.
Bij de 2 bochten naar rechts die dan volgen snap ik echt niet hoe Lewis daar én zo laat kan remmen én zo scherp kan sturen met die snelheid. In die eerste bocht verlies ik vaak 1 tot 2 twee tienden, de tweede bocht blijft het verschil ongeveer gelijk.
De links-rechts-links combinatie daarna lever ik ook vaak 2 tot 3 tienden in, vooral bij de eerste bocht naar links.

Was er (net als bij Willow springs) al achter dat na het aanremmen een beetje gas blijven geven helpt om grip te behouden maar het structureel goed doen lukt niet. Daar valt nog wel een hoop winst te behalen. Net als het exacte moment van terugschakelen tijdens remmen. Gooi daar nog onwetendheid vwb de rembalans bij (op Monza had ik 'm op -3, geen idee waarom maar ik had het idee dat die setting het goed deed) en je weet waarom ik al eeuwen in B hang.

[Voor 47% gewijzigd door dvdkiwi op 28-01-2020 10:44]

• Jordy8
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 13:17

dat ie aangeeft dat je terug moet in versnelling
Ik ga er eigenlijk op dat moment altijd vanuit dat je de bocht in een versnelling hoger kan nemen met meer snelheid :+

iRacing Profiel XBL/Origin: Plank268 PSN: Plank_268

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Sinds een paar dagen heb ik nu GT Sport, wel even wennen. Wat single player gedaan. En mij gisteren maar eens in het online geweld gestort.

Wow, wat zijn sommige mensen snel zeg!

Eerste race werd ik 6de, tweede race 2de :).

De versnelling adviezen zijn volgens mij gebaseerd op een nette bocht zonder curbstones en zonder een beetje uitbreken. Dus als je netjes en gecontroleerd enkel over het asfalt wil gaan kom je een heel eind met de adviesversnelling.

Maar dat wil je niet... :+

Over het algemeen kan je 1 versnelling hoger dan aangegeven wel aanhouden. Zo niet dan merk je het vanzelf. :) Haarspeldbochten ed natuurlijk niet. Zeker als je je banden en brandstof een beetje wil sparen is een versnelling hoger wel handig.

Maar het is wel een verslavend spel, hopelijk fixen ze het penalty systeem snel.

• Schimanski81
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Laguna Seca als daily C race met Honda S2000’s. Lekker close racing op een heerlijke track!
Schimanski81 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:55:
Laguna Seca als daily C race met Honda S2000’s. Lekker close racing op een heerlijke track!
Leuke track en auto, maar ik mis het penalty systeem wel... Zit in A/A+ S lobby, maar ook dan is het gewoon beukend en duwen met zo'n combinatie die leidt tot close racing.

29e een update. Misschien dat hiervoor een fix komt. Zo verkeerd was het systeem van een paar maanden geleden niet voor m'n gevoel?

• Capo
  • Niet online
Ook terug fanatieker begonnen.

Helaas de nations gemist, maar de daily races zijn leuk. Aantal keer 1e op brands hatch (porsche gt4 cup?) en op Spa met de ferrari “verstandig” rijden. Geen eerste helaas. 2e als hoogste.
Continue clean races.

Vanavond eens kijken naar de nieuwe.

Weet iemand of je in de daily races bij vrienden terecht komt als die op het zelfde moment start?
Lijkt gebaseerd op driver rating.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Schimanski81
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
MailMan schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:42:
[...]

Leuke track en auto, maar ik mis het penalty systeem wel... Zit in A/A+ S lobby, maar ook dan is het gewoon beukend en duwen met zo'n combinatie die leidt tot close racing.

29e een update. Misschien dat hiervoor een fix komt. Zo verkeerd was het systeem van een paar maanden geleden niet voor m'n gevoel?
Heb een tijdje niet gespeeld maar viel me wel op dat de penalties beperkt waren. Is er zoveel veranderd dan?
Ja, er mag nu vrij rustig gebeukt worden zonder dat je daar een penalty voor krijgt met als gevolg dat elke dodo nu sneller een SR S rating krijgt.
Capo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:21:
Weet iemand of je in de daily races bij vrienden terecht komt als die op het zelfde moment start?
Lijkt gebaseerd op driver rating.
Nee dat is inderdaad enkel gebaseerd op driver rating. Je moet geluk hebben wil je bij een bekende in de lobby komen.
Ik heb het tot nu toe slechts drie keer meegemaakt. Maakt het wel extra leuk trouwens.

[Voor 64% gewijzigd door dvdkiwi op 28-01-2020 13:17]

• PantoHuit
Ik ben gisteren bezig geweest met Willow Springs in de Lewis Hamilton challenge. Na 600 km zit ik nog steeds op 3 tienden achterstand. Ook met hulp van track guide's lukt het me niet om ergens wat tijd te vinden. Potverdorie wat is die track toch lastig om goed te doen. Is iemand anders hier ook mee bezig? Tips?! O-)

• Shadowman
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
@PantoHuit
Waar verlies je tijd?
Eerste bocht probeer ik de apex zo te hebben dat ik vol gas kan als luchtballon recht voor me zit (70+ms winst pak ik daarop)
2de bocht > irritante bocht, eerst vroege apex binnenlangs, dan aan het eind van de bocht tweede apex met vol gas als weer een ballon recht voor je zit (soms zelfs iets eerder), maar die vond ik erg lastig om goed uit te komen
3de bocht > terug schakelen naar de twee helpt om goed in te sturen, en dan voor de vierde boch licht remmen bij einde curb van de curb van die bocht
5/6de bocht > ik snij niet af hier, meeste anderen volgens mij wel, halverwege curbs ongeveer remmen en volgens mij beetje coasten voor je weer op gas gaat
de laatste bocht > bij 150m licht remmen (minder dan 50% rem input), en na de 20m bord echt insturen voor de bocht.

heb je mij toevallig toegevoegd als vriend? zie mijn replay :) (.003 sneller dan hamilton :D , maar voor laatste bocht was het 0.070s)

• mithrandirrr
Net nog een paar fijne races gereden op laguna seca met de s2000. Eerste race 2e gestart en tweede gefinisht. Was een rare lobby variërend van A rijders tot E rijders. Denk dat dat kwam omdat ik een SR van 82 had.

De tweede race als 4e gestart en de overwinning gepakt. Met 13 seconden voorsprong op de nummer 2 😯. Dit was wel een lobby met alleen maar B rijders. De race verliep erg goed, had al snel een voorsprong van een paar seconden die ik gestaag kon uitbouwen omdat degenen achter me aan het knokken waren.

Leuke race!

• PantoHuit
@Shadowman thanks! Vooral de tweede en derde bocht zijn voor mij een uitdaging. Ik blijf proberen. De ene dag is de andere niet.

• darretje92
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:25
dvdkiwi schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:14:
Ja, er mag nu vrij rustig gebeukt worden zonder dat je daar een penalty voor krijgt met als gevolg dat elke dodo nu sneller een SR S rating krijgt.

[...]

Nee dat is inderdaad enkel gebaseerd op driver rating. Je moet geluk hebben wil je bij een bekende in de lobby komen.
Ik heb het tot nu toe slechts drie keer meegemaakt. Maakt het wel extra leuk trouwens.
Is vandaag een patch uitgekomen om dit weer te fixen :) 1.55

• BiLo

BiLo

darretje92 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:05:
[...]

Is vandaag een patch uitgekomen om dit weer te fixen :) 1.55
Ja zeer benieuwd! Gisterenavond spinde er iemand voor mij, vervolgens tikt hij mij aan en krijg ik 4 sec :O

Daarnaast zal zeker 4 dagen op een rij geen normale race meer kunnen rijden omdat je er gewoon keihard afgeduwd wordt

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

• MTH-34
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-02 16:28
PantoHuit schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 06:06:
@Shadowman thanks! Vooral de tweede en derde bocht zijn voor mij een uitdaging. Ik blijf proberen. De ene dag is de andere niet.
Even zoeken op Youtube. Super GT heeft alle challenges diamond en hij praat over hoe hij het voor elkaar heeft gekregen. Ik vond het erg behulpzaam ;)

[Voor 11% gewijzigd door MTH-34 op 29-01-2020 10:26]

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Penalties are back! beter hoor, althans ff aankijken natuurlijk, maar ik zie alweer allemaal blauwe Sjes terug gaan naar rode Sjes en A's :-)

ps welke brake setting gebruiken jullie op Laguna Seca? Zit nu op TCS 0 en -2 voor de rembalans.

[Voor 26% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 29-01-2020 10:31]

• Segafreak83
Jammer dat je moet betalen voor Hamilton.

Oja, waarom rijdt rally zo beroerd, lijkt wel erger dan op ijs rijden.. ?!

Gisteren online weer genoeg klootzakjes meegemaakt. Wil ik clean en netjes inhalen op snelheid, komen we bij de bocht aan, ik rem om de bocht te halen, meneer niet, dus ik vlieg vol de boarding in en hij kan vrolijk door.

Gelukkig zijn de penalties nu terug, hopelijk gaat het vanavond beter :).
Update vanmorgen vroeg.... dááááág dikverdiende (:+) 4,6 miljoen credits en 43.000xp ;w
De race was klaar, xp en credits werden opgeteld maar omdat de server offline was en de game herstart moest worden om de update te installeren is alles voor niks geweest. Bummer.
Snap echt niet dat offline progressie niet gewoon even lokaal gesaved kan worden of zo.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:31
Segafreak83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:18:
Jammer dat je moet betalen voor Hamilton.

Gisteren online weer genoeg klootzakjes meegemaakt. Wil ik clean en netjes inhalen op snelheid, komen we bij de bocht aan, ik rem om de bocht te halen, meneer niet, dus ik vlieg vol de boarding in en hij kan vrolijk door.

Gelukkig zijn de penalties nu terug, hopelijk gaat het vanavond beter :).
Heb je bij rally rijden de TCS op 0 staan?
Indien ja, dan weet ik het ook niet :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• PantoHuit
;) @MTH-34 ik volg Super GT al een tijdje en heb ook video's gezien, maar ik denk dat ik weer even bij moet spijkeren. Thx anyway.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:01

schumi2004

PSN = whocarez-

BiLo schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:42:
Weet iemand hier of je die livery en photo likes ook online mag doen? (via de community page)

Ik heb wel een post op reddit gevonden over macro's - remote play

https://www.reddit.com/r/...d_liveries_automate_that/
Mijn manier is omslachtig maar werkte destijds wel.
Start remote play op je toestel, neem deze met Teamviewer over en met een mouse/macro tool lekker klikken.

• VCDfan
  • Laatst online: 07:01
Segafreak83 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:18:
Voor rally moet je ook niet bij GTSport zijn. Dat gaat nergens over.

Als ik een paar uurtjes aan het racen ben is dat vooral met GTSport en Dirt Rally 2.0. Soms nog met Assetto Corsa (deel 1 voor PS4) als ik wat serieuzer wil gummen.

Voor rally op de PS4 moet je dus bij DR.02 zijn. Ze hebben zelfs ook dagelijkse racen / challenges. Maar dan ook echt dagelijks in tegenstelling tot GTSport. >:)

PSN: RNJ-FBR

• Segafreak83
VCDfan schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:27:
[...]

Voor rally moet je ook niet bij GTSport zijn. Dat gaat nergens over.

Als ik een paar uurtjes aan het racen ben is dat vooral met GTSport en Dirt Rally 2.0. Soms nog met Assetto Corsa (deel 1 voor PS4) als ik wat serieuzer wil gummen.

Voor rally op de PS4 moet je dus bij DR.02 zijn. Ze hebben zelfs ook dagelijkse racen / challenges. Maar dan ook echt dagelijks in tegenstelling tot GTSport. >:)
Snap ik, maar ik probeer dus die challenge te halen, en daar zit ook rally tussen -O-
TC op 0 en bochten (vooral scherpe) initieren met een tikje op de handrem.
Verder is het zaak om al ruim voor de bocht in te sturen. Rallyrijden in GT is niet heel moeilijk maar je moet even weten hoe het werkt.

Wees maar blij dat je ze nu doet en niet toen de game net uit was, met die rare tijdstraffen die er nog in zaten.

Verder eens met VCDfan: GT en rally is geen gelukkige combinatie. Nooit geweest ook.

[Voor 16% gewijzigd door dvdkiwi op 29-01-2020 20:00]

• mithrandirrr
Argh crap. Ik wil nog een uurtje gaan racen. Zet m'n stuur neer etc. Playstation aan, start gt sport. Update,.....

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Eindelijk daily Laguna Seca een keertje winnend afgesloten, 14 seconden voorsprong op nr 2! Had eigenlijk in iedere race tot nu toe wel 1 gevalletje van overstuur bij een willekeurige bocht over de gehele race en dan is het jammer maar helaas, want je bent zeker 10 seconden kwijt en met TCS op 0 en een stuurtje dat wild in het rond draait..:-)
j-a-k-e-88 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:00:
(...) en een stuurtje dat wild in het rond draait..:-)
Je moet je stuur wel vasthouden he :+

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

dvdkiwi schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:21:
[...]

Je moet je stuur wel vasthouden he :+
ah dat is het! haha 8)7
Bedoel dat als je de controle kwijt raakt over het autootje dat dan het stuur niet vast te houden is, of denk jij daar anders over...….. ter info FFB op 6
j-a-k-e-88 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:00:
[...]
Bedoel dat als je de controle kwijt raakt over het autootje dat dan het stuur niet vast te houden is, of denk jij daar anders over...….. ter info FFB op 6
FFB staat hier altijd op max en heb er nooit moeite mee eigenlijk. De FFB sterkte in GT stelt niet zo heel veel voor, zeker niet in vergelijking met bv Project cars.

• darretje92
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:25
Is er een landschap in foto modus waar je 5 auto's kan plaatsen??

• sverzijl
dvdkiwi schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:03:
[...]

FFB staat hier altijd op max en heb er nooit moeite mee eigenlijk. De FFB sterkte in GT stelt niet zo heel veel voor, zeker niet in vergelijking met bv Project cars.
Hangt ook voornamelijk stuurtje af. Met een Fanatec DD1 wil je hem echt niet op max hebben staan.

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

sverzijl schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:40:
[...]

Hangt ook voornamelijk stuurtje af. Met een Fanatec DD1 wil je hem echt niet op max hebben staan.
Ik heb me met name laten leiden door de ervaringen die ik op internet tegenkom. Meeste zeggen dan op 4 of 5 is voldoende en dat bij hoger het stuurtje snel de geest kan geven. Zal em hier ook nog eens wat hoger zetten (T300RS GT). Maar bij een spin of iets dergelijks is het echt geen doen om het stuur vast te houden, en ik heb best wel wat kracht in de handjes :O
Monza op Diamond!! oOo oOo
Vandaag was best een lekkere sessie; de bochten waar ik eerder moeite mee had gingen nu steeds beter.
Had van de week een guide van Mistah bekeken waar ik wel wat wijzer van werd.
Ik stond op het punt om op te geven omdat ik me irriteerde aan het feit dat penalty's pas na 3 a 4 seconden in beeld verschijnen, toen er een aantal goede pogingen achter elkaar volgden. Even doorgezet en tot mijn grote blijdschap kwam er een diamantje in beeld :)

Op naar Mount Panaorama! Daar gaan we enkel voor goud.

• BiLo

BiLo

sverzijl schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:40:
[...]

Laatste geprobeerd - op 70% met de torque key - op Blue moon. Als je de muur raakt trekt ie je armen eraf :P 8)7

• sverzijl
BiLo schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:46:
[...]

Laatste geprobeerd - op 70% met de torque key - op Blue moon. Als je de muur raakt trekt ie je armen eraf :P 8)7
De 100% FF challenge blijft leuk : YouTube: 100% Force Feedback Challenge With A Direct Drive Wheel

• Taakbalk
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online

Taakbalk

weergeven

Oh man, ik wil het penaltysysteem van vorige week terug... Vanmorgen 3 daily B races op de nurburgring gedaan, continu aangetikt worden en dan 2 sec penalty krijgen. Wat een bende....

Computing bit by bit

• Capo
  • Niet online
Taakbalk schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:30:
Oh man, ik wil het penaltysysteem van vorige week terug... Vanmorgen 3 daily B races op de nurburgring gedaan, continu aangetikt worden en dan 2 sec penalty krijgen. Wat een bende....
Echt he!

Ik start 2e met 158:8 tijd, achter mij 1:59.8. (kwalificatie tijden)

Rem dus later, samen met nummer 1 en we sturen beide netjes in en geven elkaar ruimte. Ik word vol geramd van achter, vanuit achter in het veld,

2 seconde penalty en gespind. Is einde race. Laatste plaats.
Toch veel goedgemaakt en liep continue in op nummer 1 maar 28 seconde maak je niet goed in 4 rondes.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Pagina: 1 ... 74 ... 80 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True