Monza en Dragon Trail Seaside vond ik het makkelijkst. Op de Nürburgring Nordschleife TCS op 1 zetten.
Ik persoonlijk vond Brazillie Autodrome interlagos het makkelijkste.
Dragon kom ik er idd erg dichtbij maar als ik mn TCS te laag zet kom ik te vaak te rap op het gas en verlies de auto, met TCS op 2 of hoger trekt ie uit de bocht juist weer niet weg en haal je het volgens mij sowieso niet. Daar zit em dus het euvel voor mij. Ga er straks nog eens voor zitten, thanxPantoHuit schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 05:13:
Monza en Dragon Trail Seaside vond ik het makkelijkst. Op de Nürburgring Nordschleife TCS op 1 zetten.
edit: wat een frustratie dat Monza! Na tig pogingen 2 keer mn tijd kunnen verbeteren met 1,5 tiende in totaal haha!. Toen nog eens naar het remmen gekeken en mn conische remverhaal van de pedaalset afgehaald. Vind dat op zich minder fijn omdat de uitslag vrij fors is, maar reed er toch nog weer een paar tiende af. No g 3 tiende voor goud! :-)
Nu ff kijken hoe dit remmen zich op brands hatch gaat houden
[ Voor 28% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 21-02-2020 13:30 ]
Een tip op Monza is om bij de chicanes zoveel mogelijk curb mee te pakken; zolang je de gele markers niet raakt zit je wel goed. Als je de eerste chicane goed pakt kun je zo'n 2 tienden pakken tov de tijd van Lewis.
Ik verloor initieel ook wat tijd in de tweede chicane, totdat ik daar per abuis een keer vergat terug naar z'n 2 te schakelen en er in de 3e versnelling doorheen ging, dat bleek een stuk sneller
Ik verloor initieel ook wat tijd in de tweede chicane, totdat ik daar per abuis een keer vergat terug naar z'n 2 te schakelen en er in de 3e versnelling doorheen ging, dat bleek een stuk sneller
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ok thanx, zal kijken. Kom regelmatig de 2e chicane met minimale voorsprong uit maar verkloot het dan toch weer daarna, regelmatig straf in de laatste chicane. Als ik het goed heb kun je de stuuruitslag/draaihoek niet veranderen in GT sport toch? Dat zou op zich nog wel een uitkomst zijn.dvdkiwi schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:49:
Een tip op Monza is om bij de chicanes zoveel mogelijk curb mee te pakken; zolang je de gele markers niet raakt zit je wel goed. Als je de eerste chicane goed pakt kun je zo'n 2 tienden pakken tov de tijd van Lewis.
Volgens mij is dat Steering Sensitivity. Als je die op 1 zet, moet je het meest aan je stuur draaien.j-a-k-e-88 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:40:
[...] Als ik het goed heb kun je de stuuruitslag/draaihoek niet veranderen in GT sport toch? Dat zou op zich nog wel een uitkomst zijn.
Serieus? Nooit geweten 
Ik zal vanavond eens even cockpit view gaan zitten en kijken of de stuuruitslagen overeen komen. Daarna sensitivity aanpassen en kijken of het verschil geeft.
Ik zal vanavond eens even cockpit view gaan zitten en kijken of de stuuruitslagen overeen komen. Daarna sensitivity aanpassen en kijken of het verschil geeft.
Volgens mij is het "controller' Steering Sensitivity. En is dit dus alleen voor de controller
Don't trust an atom, they make up everything.
Ik overweeg om vnv een lobby open te gooien. Mogelijk races voor volgende week testen, of oefenen van de huidige races, of iets anders.
Laat maar weten of er interesse is
Laat maar weten of er interesse is
Ik wil wel. Is er al een lobby?
Zie je ook niet in mijn friendslist...
[ Voor 73% gewijzigd door Unbreukable op 21-02-2020 19:13 ]
Ik denk dat ik pas om 9u online ga. Is dat nog OK?Unbreukable schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:07:
Ik wil wel. Is er al een lobby?
Zal even kijken of ik kan joinen. Stuur maar een request!
Heb je blijkbaar wel in mijn PSN lijst.
Heb je blijkbaar wel in mijn PSN lijst.
[ Voor 27% gewijzigd door Unbreukable op 21-02-2020 20:34 ]
Zojuist even getest en sensitivity op -2 of +7 heeft geen enkele invloed op de mate van stuuruitslag of deadzonedvdkiwi schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:41:
Mijn stuurtje heeft exact dezelfde uitslag als het stuur in cockpit view.
Lol, de Hamilton challenge op Lago Maggiore gewoon in 5 pogingen op goud

Eens zien wat we daar nog af kunnen krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 21-02-2020 20:15 ]
Lobby is up!
Race C settings voor volgende week.
Kom er zo aan!Unbreukable schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:44:
Lobby is up!
GTSport afsluiten en opnieuw starten hielp bij mij
@Unbreukable heb NAT Type-3, daar kan dat niet mee, en herstart helpt ook niet
Die code kan je niet als Lobby ID invullen?Shadowman schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:29:
@Unbreukable heb NAT Type-3, daar kan dat niet mee, en herstart helpt ook niet
die optie kan niet met nat type 3, en was al even aan het rondkijken op mijn router, maar krijg het ook zo niet veranderd naar nat type 2MailMan schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:39:
[...]
Die code kan je niet als Lobby ID invullen?
[ Voor 4% gewijzigd door Shadowman op 21-02-2020 21:42 ]
Zal even vragen na deze race iemand anders te laten hosten
Nee dat is het niet. Het schijnt dat je je stuur in een aantal racegames kunt instellen op het gewenste aantal graden stuurrotatie. Dus 1080, 900 , 720.Sporedd schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:43:
Volgens mij is het "controller' Steering Sensitivity. En is dit dus alleen voor de controller
Ik las dat ik GT sport dit per auto “automatisch” gedaan wordt maar weet dat niet totaal zeker, vandaar m’n vraag. Wellicht dat dat via aansluiting stuur op de pc gaat of dergelijks. Zal er nog eens naar kijken.
Ik zie soms bij de lobby een blauw “poppetje” waardoor ik denk dat iemand uit mijn friendlist een lobby host. Als ik dan zoek op lobby “with” friends zie ik nooit iets verschijnen, is dat een vergelijkbaar probleem als waar jullie het nu over hebben?Shadowman schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:24:
ik zie de lobby ook niet, iemand anders die het kan starten?
Wel een erg leuk idee dit! Wil zeker een keertje meedoen.
ik dacht eigenlijk dat bij zo'n blauw poppetje het gewoon zo was dat iemand in een private lobby zat van iemand die ik dan niet ken, maar het lijkt ook hierbij het geval (zag nu ook blauw poppetje, en heb MB23 wel in mijn vriendenlijst)j-a-k-e-88 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:41:
[...]
Ik zie soms bij de lobby een blauw “poppetje” waardoor ik denk dat iemand uit mijn friendlist een lobby host. Als ik dan zoek op lobby “with” friends zie ik nooit iets verschijnen, is dat een vergelijkbaar probleem als waar jullie het nu over hebben?
Wel een erg leuk idee dit! Wil zeker een keertje meedoen.
Leek me iig wel leuk om mee te doen, maar dit keer niet gelukt, volgende keer beter (+ toch eens uitzoeken of ik nog een instelling kan vinden zodat ik type 2 heb)
Ik herken dat ook - je ziet het blauwe icoontje, maar kan dan zelden iemand in een Lobby vinden. Gek genoeg kon ik de lobby van MB23 eerst ook niet vinden, maar na sluiten van GTS wel.Shadowman schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:49:
[...]
ik dacht eigenlijk dat bij zo'n blauw poppetje het gewoon zo was dat iemand in een private lobby zat van iemand die ik dan niet ken, maar het lijkt ook hierbij het geval (zag nu ook blauw poppetje, en heb MB23 wel in mijn vriendenlijst)
Leek me iig wel leuk om mee te doen, maar dit keer niet gelukt, volgende keer beter (+ toch eens uitzoeken of ik nog een instelling kan vinden zodat ik type 2 heb)
Overigens leuk om de race strat te testen voor Daily Race C
Thanks voor de races @Unbreukable @mithrandirrr
Ik ga vandaag nog wel een Lobby hosten denk ik - wederom, laat maar weten als er interesse is. Zou leuk zijn om 4+ mensen de daily races te oefenen. Zo ga je heel voorbereid de nieuwe week in en is het makkelijker je DR verhogen 
Vind het trouwens prima om eens met microfoon aan te racen om zo tips te delen etc. Dat PS4 keyboardje ben ik niet gewend en type ik zo enorm langzaam mee
Vind het trouwens prima om eens met microfoon aan te racen om zo tips te delen etc. Dat PS4 keyboardje ben ik niet gewend en type ik zo enorm langzaam mee
[ Voor 25% gewijzigd door MailMan op 22-02-2020 08:48 ]
2 Tienden tekort voor Diamond 
Even doorzetten nog, moet te doen zijn.
[YouTube: Gran Turismo SPORT Lewis Hamilton DLC | Lago Maggiore GOLD | 1:55.667]
Even doorzetten nog, moet te doen zijn.
[YouTube: Gran Turismo SPORT Lewis Hamilton DLC | Lago Maggiore GOLD | 1:55.667]
Hoe laat ongeveer? Ik heb tegen het einde van de middag nog een uurtje denk ikMailMan schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:44:
Ik ga vandaag nog wel een Lobby hosten denk ik - wederom, laat maar weten als er interesse is. Zou leuk zijn om 4+ mensen de daily races te oefenen. Zo ga je heel voorbereid de nieuwe week in en is het makkelijker je DR verhogen
Ik moet nog een paar dingen in/om het huis doen, dus denk pas in de middag (vanaf 14:30?). Zal het wel even op het forum plaatsen hoe laat het wordt als ik het beter weet en wil ook wel rekening houden met andere geïnteresseerden.B-Real schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:42:
[...]
Hoe laat ongeveer? Ik heb tegen het einde van de middag nog een uurtje denk ik
[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 22-02-2020 11:11 ]
Ik wil anders wel alvast even een sessie maken met de Daily C van volgende wee om te oefenen. Race straks zelf mee, ben even een boodschap doen.
Sessie naam: GOT GT Daily C
Host: Taakbalk.
Edit: Lobby draait.
Sessie naam: GOT GT Daily C
Host: Taakbalk.
Edit: Lobby draait.
[ Voor 6% gewijzigd door Taakbalk op 22-02-2020 11:20 ]
Computing bit by bit
Ik ga over 30min online 
[edit] Lobby is up! Sporedd zit er ook al in
OnKruid ook, dus we leggen langzaamaan een spoort rubber neer
[edit] Lobby is up! Sporedd zit er ook al in
OnKruid ook, dus we leggen langzaamaan een spoort rubber neer
[ Voor 80% gewijzigd door MailMan op 22-02-2020 14:52 ]
Net ook even een lobby gejoined was leuk!
Was effe vechten op de versleten mediums om pace erin te houden, plus was te laat gaan pitten had lap eerder gemoeten. Maar wel goeie voorbereiding op komende week!
Was effe vechten op de versleten mediums om pace erin te houden, plus was te laat gaan pitten had lap eerder gemoeten. Maar wel goeie voorbereiding op komende week!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Was een leuke lobby vandaag. Heel wat rondjes gereden met @PantoHuit , @Sporedd , @v8power67 en ook @Taakbalk en @HaJe. kwamen nog even kijken.v8power67 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:56:
Net ook even een lobby gejoined was leuk!
M'n laatste race van vandaag was drama, maar wel redelijk tijd neergezet in de practice denk ik.
Misschien dat ik morgen later op de middag nog een lobby begin.
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik jullie initiatief toejuich
Goed bezig heren!
Goed bezig heren!
Er een namiddagsessie oefenen met stuur er op zitten. Het blijft moeilijk regelmaat vinden.
Ik hoop wel dat ik stilaan mijn dieptepunt bereikt hebt. DR sinds het volledig overschakelen van controller op stuur is gezakt van 46012 naar 22197.
Ik ben een beetje gefrustreerd
en had eerlijk gezegd verwacht dat het wat vlotter zou lopen.
We weten in ieder geval weer waar aan te werken.
Ik hoop wel dat ik stilaan mijn dieptepunt bereikt hebt. DR sinds het volledig overschakelen van controller op stuur is gezakt van 46012 naar 22197.
Ik ben een beetje gefrustreerd
We weten in ieder geval weer waar aan te werken.
Was zeker even leuk! Was vanomrgen even met de Honda in de weer, die lag me niet zo op deze baan. Met de Lexus ging t veel beter.MailMan schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:12:
[...]
Was een leuke lobby vandaag. Heel wat rondjes gereden met @PantoHuit , @Sporedd , @v8power67 en ook @Taakbalk en @HaJe. kwamen nog even kijken.
M'n laatste race van vandaag was drama, maar wel redelijk tijd neergezet in de practice denk ik.
Misschien dat ik morgen later op de middag nog een lobby begin.
Ook grappig om even deel te nemen aan jullie party, ondanks dat ik geen headset heb op de PS4, kon ik meegenieten van jullie gebabbel. 10/10 would do again.
Computing bit by bit
Absoluut leuk. Volgende keer ben ik er weer bij!
Ja was zeker leuk! beetje jammer dat ik ~8 seconden per rondje tekort kom >.<
Als er morgenmiddag (zondag 23/2) weer een lobby wordt geopend ben ik er (onder voorbehoud) ook bij. Rond 14.00 / 15.00 uur komt voor mij altijd het beste uit mits er niets tussen komt. Ik heb ook geen headset dus gebrabbel van mij zal jullie niet storen in een goede race. Hoewel Willow gr3 en Suzuka Gr2 mij beiden niet aanstaan zal ik mijn best doen. Willow is te zanderig en gr2 wil niet lekker met de G29. (niet smooth sturen)
Ik ben denk ik pas rond 15/15:30 thuis en kan dan meteen een lobby starten, maar als iemand anders wil hosten is dat natuurlijk prima!VCDfan schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 19:02:
Als er morgenmiddag (zondag 23/2) weer een lobby wordt geopend ben ik er (onder voorbehoud) ook bij. Rond 14.00 / 15.00 uur komt voor mij altijd het beste uit mits er niets tussen komt. Ik heb ook geen headset dus gebrabbel van mij zal jullie niet storen in een goede race. Hoewel Willow gr3 en Suzuka Gr2 mij beiden niet aanstaan zal ik mijn best doen. Willow is te zanderig en gr2 wil niet lekker met de G29. (niet smooth sturen)
Rij zelf ook met de G29. Het sturen met Gr2 ging vooral niet lekker omdat het aan de auto lag
Ga vanaf nu ook een tweakers logo in mijn liveries gebruiken!
Zijn er geen .svg afbeeldingen met een transparante achtergrond van het logo?
[ Voor 39% gewijzigd door Unbreukable op 23-02-2020 08:18 ]
Volgende week een kleine update met de DB9!

Update coming next week. This year's updates are modest in frequency and volume.
https://mobile.twitter.co...tatus/1231454985583386629
Gt7 komt eraan !! Zou bizar zijn als ze met een ps5 launch titel komen!
[ Voor 21% gewijzigd door v8power67 op 23-02-2020 10:11 ]
Deze zijn transparant?Unbreukable schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 23:05:
Ik zag dat ik ze nog niet gedeeld had. Bij deze wel! Je kunt ze dus zoeken in de game
[ Voor 17% gewijzigd door Sporedd op 23-02-2020 10:24 ]
Dat zou heel tof zijn!v8power67 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:09:
Zou bizar zijn als ze met een ps5 launch titel komen!
Als ze Sport Mode in stand houden (ik verwacht het wel) wordt dat zeker een instabuy
Er is een lobby open voor diegene die zin hebben om te racen.
- Big Willow Gr.3
- Suzuka Gr.2
- Big Willow Gr.3
- Suzuka Gr.2
Ik kom even kijken maar weet nog niet voor hoe lang
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Kom er zo aan!VCDfan schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:40:
Er is een lobby open voor diegene die zin hebben om te racen.
- Big Willow Gr.3
- Suzuka Gr.2
Was een leuke lobby vanmiddag. Jammer dat ik al redelijk vroeg weg ging. Leuk om te zien dat er steeds meer mensen mee racen!
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Was zeker leuk! Denk dat ik in twee dagen tijd 10 Tweakers voorbij heb zien komenmithrandirrr schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:29:
Was een leuke lobby vanmiddag. Jammer dat ik al redelijk vroeg weg ging. Leuk om te zien dat er steeds meer mensen mee racen!
ff aangeschoven ook vanmiddag, had ik eigenlijk nog nooit gedaan, maar leuk om met het "bekende" cluppie even op de ban te zijn. En je verdient er ook nog centjes en nette races mee :-).
vond het ook leuk
, nette races, uh.. sorry @VCDfan , zat er dacht ik goed naast, maar ging niet heel lekker ( 7s penalty
), je had me niet gezien naast je?
Unbreukable schreef op zondag 23 februari 2020 @ 07:33:
Volgende week een kleine update met de DB9!
[ Voor 20% gewijzigd door sverzijl op 24-02-2020 07:07 ]
leuk altijd op maandag hoe fanatiek iedereen weer op de daily's is. hoeveel er weer gebotst en buiten de baan geraakt wordt :-) Ontwijken maar! (op Willow Springs in ieder geval ).
En toch nog weer een seconde van mn quali op suzuka afgereden net, fijn :-)
En toch nog weer een seconde van mn quali op suzuka afgereden net, fijn :-)
[ Voor 29% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 24-02-2020 13:30 ]
Ik kon tijdens de warmup mijn banden niet switchen naar hard voor race c. Er waren gek genoeg wel rijders die op de harde band startte.
Ik heb je inderdaad niet gezien. Wel gezien dat je erg snel dichtbij kwam maar doordat ik op dit circuit de hoodcam gebruikte had ik geen achteruitkijkspiegel. (Meeste circuits gebruik ik de bumpercam) In de delta zag ik wel dat je erg dichtbij zat maar toen was het al te laat. Op dat moment dacht ik nog dat je niet in de R130 bocht zou gaan inhalen maar bij de komende hairpin.Shadowman schreef op zondag 23 februari 2020 @ 23:43:
vond het ook leuk, nette races, uh.. sorry @VCDfan , zat er dacht ik goed naast, maar ging niet heel lekker ( 7s penalty
), je had me niet gezien naast je?
Ik heb de replay niet gesaved en heb het dus ook niet terug gekeken. Als je er echt naast zat had ik niet moeten insturen. Dan was het duidelijk mijn fout. Motivatie was daarna natuurlijk helemaal weg. Laatste ronden @j-a-k-e-88 op de huid gezeten maar geen intentie gehad om hem in te halen.
Het was wel aangenaam vertoeven in de lobby gisteren qua sfeer. Gebrabbel van @MailMan en @mithrandirrr in hun party met gezucht en gesteun en klikgeluiden.
Qua racen vond ik het voor mezelf wat minder want beide combinaties lagen me echt niet. Combinatie auto / circuit moet me dus bevallen in de toekomst. Anders gewoon niet de moeite nemen.
Qua uithoudingsvermogen weet ik ook sinds gisteren dat 13 laps op Suzuka te lang is voor me. Op een leeftijd van 50 met een slechte rug in een Playseat gaat dat niet meer zo makkelijk als 15 jaar geleden. Afleiding naar gezeur in je rug geeft geen constante rondjes. Nu weet ik weer waarom ik meestal alleen maar time trial rondjes doe. Een half uur lang intensief zitten is gewoon te lang voor dit niet zo oude maar wel gebruikte rugje.
Lang verhaal kort. Tot een volgende keer online in een lobby!

Race C was gewoon niet op tijd klaar om aan de volgende race C deel te nemen... Net trouwens voor het eerst de ABS bug ervaren.
De races van deze week zien er leuk uit, beide tracks icm de wagens liggen me wel. Helaas echt nauwelijks tijd om te spelen vanwege onregelmatige werktijden 
Ik denk dat er donderdag wel een paar kwalificatierondjes in zitten.
Mocht er a.s. zondag weer een lobby gestart worden dan zal ik ook proberen erbij te zijn

Ik denk dat er donderdag wel een paar kwalificatierondjes in zitten.
Mocht er a.s. zondag weer een lobby gestart worden dan zal ik ook proberen erbij te zijn
Vanavond twee keer gematched in race C met medetweakers. Eerste keer ragequit na 3 spins en de tweede race van pole vertrokken en zelf de auto in de banden gezet. 7e. Suzuka ligt me niet zo denk ik

Ik werd uiteindelijk nog 8e.PantoHuit schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:09:
Vanavond twee keer gematched in race C met medetweakers. Eerste keer ragequit na 3 spins en de tweede race van pole vertrokken en zelf de auto in de banden gezet. 7e. Suzuka ligt me niet zo denk ik![]()
Super GT doet net een 2 stop zie ik op zijn stream. Wel grappig want die Oostenrijker die tijdens die race waar wij inzaten zo van links naar rechts over de baan bewoog om jou te blokken vanaf de hairpin tot spoon zit bij hem in de lobby.
Direct met psvr2 dan, zal wel teveel gevraagd zijn :-)v8power67 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gt7 komt eraan !! Zou bizar zijn als ze met een ps5 launch titel komen!
Of je doet een upgrade naar een degelijke rig van bijv simlabVCDfan schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:15:
[...]
Ik heb je inderdaad niet gezien. Wel gezien dat je erg snel dichtbij kwam maar doordat ik op dit circuit de hoodcam gebruikte had ik geen achteruitkijkspiegel. (Meeste circuits gebruik ik de bumpercam) In de delta zag ik wel dat je erg dichtbij zat maar toen was het al te laat. Op dat moment dacht ik nog dat je niet in de R130 bocht zou gaan inhalen maar bij de komende hairpin.![]()
Ik heb de replay niet gesaved en heb het dus ook niet terug gekeken. Als je er echt naast zat had ik niet moeten insturen. Dan was het duidelijk mijn fout. Motivatie was daarna natuurlijk helemaal weg. Laatste ronden @j-a-k-e-88 op de huid gezeten maar geen intentie gehad om hem in te halen.
Het was wel aangenaam vertoeven in de lobby gisteren qua sfeer. Gebrabbel van @MailMan en @mithrandirrr in hun party met gezucht en gesteun en klikgeluiden.Daarna snel uitgezet want we moeten ons wel kunnen concentreren.
![]()
Qua racen vond ik het voor mezelf wat minder want beide combinaties lagen me echt niet. Combinatie auto / circuit moet me dus bevallen in de toekomst. Anders gewoon niet de moeite nemen.
Qua uithoudingsvermogen weet ik ook sinds gisteren dat 13 laps op Suzuka te lang is voor me. Op een leeftijd van 50 met een slechte rug in een Playseat gaat dat niet meer zo makkelijk als 15 jaar geleden. Afleiding naar gezeur in je rug geeft geen constante rondjes. Nu weet ik weer waarom ik meestal alleen maar time trial rondjes doe. Een half uur lang intensief zitten is gewoon te lang voor dit niet zo oude maar wel gebruikte rugje.
Lang verhaal kort. Tot een volgende keer online in een lobby!
Ook al bak ik er momenteel niets van met mijn stuur, de rig is echt top (samen met de stoel)! Geen last meer van pijnlijke rug. Heb er afgelopen weekend 4u op zitten zonder rugpijn!
2 stops ook geprobeerd. Hard medium medium. Stops zijn zeer kort en je pakt met paar verse mediums best wel weer wat terug per rondje. 13 rondjes is al lang zat , dus waarom niet zo optimaal mogelijk met de bandjes. Zal t nog eens in een race proberen ook.Unbreukable schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:25:
[...]
Ik werd uiteindelijk nog 8e.
Super GT doet net een 2 stop zie ik op zijn stream. Wel grappig want die Oostenrijker die tijdens die race waar wij inzaten zo van links naar rechts over de baan bewoog om jou te blokken vanaf de hairpin tot spoon zit bij hem in de lobby.
Dat vind ik wel jammer in GTS, de pitstop/pit delta is op de meeste banen zo erg kort, dat je vaak beter even nieuwe bandjes kan halen, dan dat je aan tire management doet en/of een hardere compound neemt om een pit uit te sparen.
Alleen op Laguna Seca heb je een wat langere pit delta (13-14sec), maar op de meeste tracks is het niet meer dan 6 sec.
Alleen op Laguna Seca heb je een wat langere pit delta (13-14sec), maar op de meeste tracks is het niet meer dan 6 sec.
Het gerucht gaat dat de PS5 van de zomer komt, en PSVR2 voor de kerst.Jay-v schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:27:
[...]
Direct met psvr2 dan, zal wel teveel gevraagd zijn :-)
is dat gerucht ontstaan omdat iemand Holidays 2020 voor de zomervakantie aanziet?Sporedd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:58:
[...]
Het gerucht gaat dat de PS5 van de zomer komt, en PSVR2 voor de kerst.

Ontopic:
een PSVR2 die daadwerkelijk te gebruiken is met GT sport zou immens vet zijn. Aan de andere kant, als de PS5 andere resoluties zoals bijv 5120 x 1440 (Samsung Superwide) gaat ondersteunen wordt het nog een lastige keuze!
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
InderdaadBiLo schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:16:
[...]
is dat gerucht ontstaan omdat iemand Holidays 2020 voor de zomervakantie aanziet?![]()
Ontopic:
een PSVR2 die daadwerkelijk te gebruiken is met GT sport zou immens vet zijn. Aan de andere kant, als de PS5 andere resoluties zoals bijv 5120 x 1440 (Samsung Superwide) gaat ondersteunen wordt het nog een lastige keuze!

Meer resoluties lijkt me onwaarschijnlijk. Zelfs op PC ondersteunen veel games ultra-wide al niet goed (racegames zijn een uitzondering).
Kazunori Yamauchi heeft al eerder aangegeven dat de extra power van een next gen console veel zou kunnen bijdragen aan VR. Wellicht is de PS4 daar simpelweg net niet krachtig genoeg voor. Wanneer je bijvoorbeeld bij Games zoals iRacing kijkt zijn de framerates ook wat lager wanneer er veel auto's in beeld zijn.
Ik heb mn PS VR recent al verkocht in afwachting van een volgende generatie. Er was al wel een V2 van de huidige beschikbaar met wat extraas geloof ik. Je kunt vrees ik de huidige VR niet echt meer schappelijk verkopen als er een nieuwe komt straks; en ja zou zeer tof zijn als je in sport modus zou kunnen VR'en. Maar hele lange sessies zou ik niet aanraden. Speelde Drive Club ook, maar na een uurtje wordt je niet echt beter van die bril (duizelig-achtig)Jay-v schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:21:
[...]
Inderdaad. Sony is er vrij duidelijk over dat PS5 einde van het jaar pas komt.
Meer resoluties lijkt me onwaarschijnlijk. Zelfs op PC ondersteunen veel games ultra-wide al niet goed (racegames zijn een uitzondering).
Kazunori Yamauchi heeft al eerder aangegeven dat de extra power van een next gen console veel zou kunnen bijdragen aan VR. Wellicht is de PS4 daar simpelweg net niet krachtig genoeg voor. Wanneer je bijvoorbeeld bij Games zoals iRacing kijkt zijn de framerates ook wat lager wanneer er veel auto's in beeld zijn.
Beetje off topic misschien maar weet iemand of de PS4 pro 1440p ondersteund?
Volgens de diverse fora op het net doet ie dat niet, helaas.PantoHuit schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:20:
Helaas. Ik kon het ook niet vinden maar dacht misschien heeft hier iemand ervaring er mee. Misschien de PS5 wel. Die gaat er natuurlijk sowieso komenj-a-k-e-88 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:11:
[...]
Volgens de diverse fora op het net doet ie dat niet, helaas.
Vanaf morgen ga ik me ook wagen aan Assetto Corse Competizione. Heb een dikke PC besteld dus ben benieuwd!
Zondag avond Nations cup gereden.
Pole en race win. Helaas op 0.200 snelste ronde niet gepakt.
En inmiddels naar B status. Op naar A.

Nu kort even Suzuka proberen
Pole en race win. Helaas op 0.200 snelste ronde niet gepakt.
En inmiddels naar B status. Op naar A.

Nu kort even Suzuka proberen
[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 25-02-2020 21:40 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Zojuist eerste podium binnen gesleept!
Eerste bocht dat ik dat het klaar was ik trap vol de koppeling in ipv de rem...
Echter begonnen andere mensen fouten te maken en kon ik nog tweede worden..
De nummer 2 spint in de laatste ronden terwijl de nummer 4 hard op mij inliep op nieuwe banden.
Ontrack de nummer 2 nog in kunnen halen en de ander achter me kunnen houden voor mijn eerste podium!
Ook nog wat gewerkt aan mijn kwalificatie. Tips zijn altijd welkom ;-)
Met je mooie Tweakers bak!Sporedd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:41:
[Afbeelding](klikbaar)
De nummer 2 spint in de laatste ronden terwijl de nummer 4 hard op mij inliep op nieuwe banden.
Ontrack de nummer 2 nog in kunnen halen en de ander achter me kunnen houden voor mijn eerste podium!
[YouTube: Suzuka - GR. 2 - Nissan GTR '16 - 1.51.0 - In car]
Computing bit by bit
Ik wacht wel op de PS5 versieUnbreukable schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:21:
Vanaf morgen ga ik me ook wagen aan Assetto Corse Competizione.
Game ziet er erg tof uit!
Ondersteund geen 1440p. Enkel de xbox one doet dat.PantoHuit schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:20:
Zeer netjes!Sporedd schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:41:
[Afbeelding](klikbaar)
[YouTube: Suzuka - GR. 2 - Nissan GTR '16 - 1.51.0 - In car]
Welke gear gebruiken jullie eigenlijk? Heb zelf een t300 (Ferrari) op een GT Omega Apex staan. Momenteel geen plaats voor een rig, maar ga eind dit jaar verhuizen
Wil graag andere pedalen, ClubSport v3's spreken me wel aan maar dan moet er ook meteen een drivehub bij en dat word dan toch wel prijzig. Alternatief is even wachten op de T-LCM.
Gebruik zelf een ds4 soms met xbox one sticks. Qua pedalen gebruik ik de ds4 triggers, en dit allemaal icm een bank van de ikea.Jay-v schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:16:
[...]
Zeer netjes!
Welke gear gebruiken jullie eigenlijk? Heb zelf een t300 (Ferrari) op een GT Omega Apex staan. Momenteel geen plaats voor een rig, maar ga eind dit jaar verhuizen.
Wil graag andere pedalen, ClubSport v3's spreken me wel aan maar dan moet er ook meteen een drivehub bij en dat word dan toch wel prijzig. Alternatief is even wachten op de T-LCM.
Thanks!Jay-v schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:16:
[...]
Zeer netjes!
Welke gear gebruiken jullie eigenlijk?
Zie de google spreadsheet voor iederen zijn gear ;-)
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing
Kuch..misschien iets voor in de startpost..kuch kuch
@mprkooij
@Kronos1979
Vanavond manufacturer series ronde 3. Met de 911 RSR.
Gisteren snel geoefend ipv Suzuka daily.
Lastig tijd vrij maken van werk, school, huishouden, sporten, blablabla
Merk wel dat ik geen 15 jaar meer ben en gewoon kon spijbelen
Gisteren snel geoefend ipv Suzuka daily.
Lastig tijd vrij maken van werk, school, huishouden, sporten, blablabla
Merk wel dat ik geen 15 jaar meer ben en gewoon kon spijbelen
Meestal 6th gear en gebruik de curbstones voornamelijkJay-v schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:16:
[...]
Zeer netjes!
Welke gear gebruiken jullie eigenlijk?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Waar heb jij de pedalen besteld? Want normaal gezien komen ze pas 26/03 uit.Unbreukable schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:31:
Vanmorgen de T-LCM pedalen besteld, Nu 2 weken wachten
Volgens PW al beschikbaar:Chaker schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:57:
[...]
Waar heb jij de pedalen besteld? Want normaal gezien komen ze pas 26/03 uit.
https://maxict.nl/thrustm...m=cpc&utm_source=tweakers
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
ja, ik zag het ook erna. Ik heb ze zelf besteld bij OR media. Ik weet dat maxict soms nogal creatief is met levertijden.BiLo schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:43:
[...]
Volgens PW al beschikbaar:
https://maxict.nl/thrustm...m=cpc&utm_source=tweakers
Ik dacht dat de website toen ik ze bestelde bij Thrustmaster zelf aangaf dat ze vanaf 26-2 beschikbaar zouden zijn. Maar kan ook 26-3 geweest zijn. In dat geval was het vanaf dat moment 6 weken wachten ipv 2...Chaker schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:57:
[...]
Waar heb jij de pedalen besteld? Want normaal gezien komen ze pas 26/03 uit.
Die klopt ook gegarandeerd niet. Nog even geduld helaasChaker schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:16:
[...]
ja, ik zag het ook erna. Ik heb ze zelf besteld bij OR media. Ik weet dat maxict soms nogal creatief is met levertijden.
Door mijn onkunde met mijn stuur vertoef ik nu al even in B/A groepen.
Ik moet toegeven dat het wennen is. Wat wordt er gebeukt in de lagere reeksen. Ik snap ook dat er velen zijn die toch liever het oude penaltysysteem terug willen. Heb zaken gezien die echt absurd zijn. Gasten die eraf gebeukt worden én een penalty krijgen, echt ongelooflijk.
Het valt mij ook op dat ze een stuk minder geduldig zijn. Ze halen hier echt overal in. Zelfs in onmogelijke bochten met alle gevolgen....
Ik moet toegeven dat het wennen is. Wat wordt er gebeukt in de lagere reeksen. Ik snap ook dat er velen zijn die toch liever het oude penaltysysteem terug willen. Heb zaken gezien die echt absurd zijn. Gasten die eraf gebeukt worden én een penalty krijgen, echt ongelooflijk.
Het valt mij ook op dat ze een stuk minder geduldig zijn. Ze halen hier echt overal in. Zelfs in onmogelijke bochten met alle gevolgen....
Zo, op naar de DB9, eerst half uurtje wachten op de update .......
Nou het penalty systeem nu (nog geen update geinstalleerd, dus mogelijk is het nu verbeterd:) kan echt niet slechter. Ik word van achter aangetikt, ga van de baan en hoppa, ik krijg 4-6 sec penalty terwijl degene die mij van de baan aftikt gewoon door kan rijden zonder penalty.Ekfad schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:49:
Door mijn onkunde met mijn stuur vertoef ik nu al even in B/A groepen.
In onze community races negeren we de laatste paar races de penalties ook maar volledig bij gebrek aan beter, omdat het simpelweg niet te doen is (we racen wel altijd fair, dus als er een penalty is, dan is het omdat iemand wat verf uitwisselt met de ander bij zeer licht contact).
Er zou bij deze update wel weer iets gewijzigd moeten zijn:
https://www.gran-turismo.com/fr/gtsport/news/00_4478368.html
3. Penalty
- Corrected an error where a collision penalty was being issued even when the “Side Contact Penalty” of the lobby penalty settings was disabled.
- Adjusted the threshold values for penalties given when someone is pushed out.
Gisteren 2 races manufacturer series kunnen doen. Ging echt slecht.
1e race eraf geduwd in kwali tijdens neerzetten pole. Gestart vanaf 20e. Terug gevochten naar 6e plek uiteindelijk. Stom want niet alle banden gehad.
+20 seconden penalty
2e race kwali 2e tijd maar eraf gebeukt weer.
20e gestart. Op hard gestart, eerste ronde na binnen voor zacht, kapot gereden en medium eronder. 6e zonder penalty.
Laatste race pole en win. Is dit ff domper.
Op na de volgende.
Meer mensen last van enorme lagg op de daily races? Heb 100mbit up/down, goede ping maar continue paar die springen over het veld. Niet te doen.
1e race eraf geduwd in kwali tijdens neerzetten pole. Gestart vanaf 20e. Terug gevochten naar 6e plek uiteindelijk. Stom want niet alle banden gehad.
+20 seconden penalty
2e race kwali 2e tijd maar eraf gebeukt weer.
20e gestart. Op hard gestart, eerste ronde na binnen voor zacht, kapot gereden en medium eronder. 6e zonder penalty.
Laatste race pole en win. Is dit ff domper.
Op na de volgende.
Meer mensen last van enorme lagg op de daily races? Heb 100mbit up/down, goede ping maar continue paar die springen over het veld. Niet te doen.
De nieuwe time trial ziet er weer interessant uit:
RUF CTR3 op St Croix (zonder tuning). Van het weekend maar eens een keertje voor gaan zitten. Die baan ken ik nog niet zo goed dus dit is een goed moment om 'm te leren.
Deze week helaas geen GT Sport gespeeld
RUF CTR3 op St Croix (zonder tuning). Van het weekend maar eens een keertje voor gaan zitten. Die baan ken ik nog niet zo goed dus dit is een goed moment om 'm te leren.
Deze week helaas geen GT Sport gespeeld

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 28-02-2020 15:55 ]
Penalties weer niet opgelost na de update van gisteren helaas. Zet het dan terug naar de situatie van enkele maanden geleden. Alles beter dan dit :
Ik snap er ook niks van,... Zet gewoon het penalty system van een jaar terug ofzo. Toen was het echt wel prima vergeleken met hoe het nu is. Vraag me serieus af wat ze daar aan het doen zijn.
Ik heb ergens voor de zomer een laatste keer gereden en toen was het penaltysysteem ok.mithrandirrr schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:06:
Ik snap er ook niks van,... Zet gewoon het penalty system van een jaar terug ofzo. Toen was het echt wel prima vergeleken met hoe het nu is. Vraag me serieus af wat ze daar aan het doen zijn.
Wat ik de laatste weken gezien heb is echter bizar (nu ik opnieuw gestart ben). Heb er zelf nog niet zo veel last van gehad maar goed is het allesbehalve.
Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe: