Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:15
v8power67 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:10:
[...]

Holy cow das geluk!! Mooiste auto die ik kreeg was een 2e la ferrari. Vlak nadat ik er zelf 1 kocht...
Krijg meestal de goedkoopste wagens die er zijn..
Heb zoveel dubbele autos niet normaal...

[...]
Ik heb geloof ik meer F40's dan er bij alle arabieren samen in het midden oosten staan.

Ach, ik zie het alleen maar als een Pokemon-plaatjes spelletje, want de enige gewonnen wagen waar ik een race mee heb gedaan was de Mclaren Gr1. Voor de rest rij ik alleen Gr3 en Gr4 met de Scirocco, M4 en 911-2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:48
Hebben jullie ook dat als je de game start (PS4) dat ie op het beginscherm (waar je Arcade en Sport enzo ziet) gaat hangen?

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:37
Jorick schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:32:
[...]

Gisteren een paar races gereden op Big Willow waar wederom een Spanjaard het presteerde om een race te verzieken. Gestart als zesde en lag op de tweede plaats met nog drie ronden te gaan toen ik een achterblijver op een ronde moest zetten. Hij verdedigde alsof hij voor de overwinning aan het rijden was maar na een betere exit op het rechte stuk hem voorbij gereden. Dat zinde meneer niet dus hij gaat doodleuk zonder te remmen de eerste bocht in en tikt mij snoeihard van de baan. Uiteindelijk tiende geworden door zijn actie :/.
Dat er geen blauwe vlaggen systeem in het spel is verwerkt blijft mij verbazen. Zwaar straffen als je op een ronde wordt gezet en daarbij de boel expres hindert. Account voor een week afgesloten? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:59
extreme8eight schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:04:
Hebben jullie ook dat als je de game start (PS4) dat ie op het beginscherm (waar je Arcade en Sport enzo ziet) gaat hangen?
Daar niet maar wel wel bij de activiteitenfeed en notificatiecentrum. De freeze duurt soms best wel lang, 15 seconden of dergelijk is geen uitzondering. Daarom bekijk ik dat tegenwoordig liever via de mobiele website.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:39:
[...]

Oh, nogal off-topic maar ik kan maar proberen: Zijn er hier racefans die al naar de F1 in Francorchamps zijn gaan kijken en die goede tips hebben voor overnachting?
Afgelopen jaar van donderdag t/m maandag. Maar dat was op de camping naast bocht 7, denk niet dat je zoiets zoekt? Was trouwens prima geregeld daar.

[ Voor 8% gewijzigd door bojaaper op 31-01-2018 09:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Gisteren een leuke race op Brands Hatch met de Porsche, ik mistte wel flink wat snelheid en mocht 10de starten. achter me een Italiaan en een Engelsman...lekker naar de binnenkant van de baan gegaan en ze voorbij laten schieten. toen aangekomen op de 7de plek en gewoon foutloos de race uitgereden niet te erg pushen maar gewoon lekkere rondentijden gereden en uiteindelijk 5de gefinished.

daarna een Fia merkenrace gereden met de Cayman op Interlagos (in bijna alle games waar dit circuit in zit een van mijn favoriete circuits). Q ging lekker, paar vrije rondjes kunnen rijden en uiteindelijk 7de mogen starten. ik had een lekkere start en kwam de Senna S heel goed uit waardoor we 3 wide uitkwamen en elkaar netjes de ruimte gaven en ik op de 4de plek uitkwam. helaas verremde iemand achter mij zich toen (als ik keek hoeveel ruimte we elkaar gaven denk ik dat het een foutje was) en toen lag ik dus laatste en heb ik besloten gewoon op de limiet te gaan rijden en kijken waar het schip strandde en toen ben ik 7de geworden.

inmiddels heb ik ook SR A! :)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:39:
[...]
Oh, nogal off-topic maar ik kan maar proberen: Zijn er hier racefans die al naar de F1 in Francorchamps zijn gaan kijken en die goede tips hebben voor overnachting?
Als ik jou was zou ik naar de GP van Duitsland gaan. Spa is gaaf, zelf in 2014 geweest, maar door de Max gekte (en laten we ook Stoffel niet vergeten) afgeladen met volk.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
VCDfan schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:11:
[...]

Dat er geen blauwe vlaggen systeem in het spel is verwerkt blijft mij verbazen. Zwaar straffen als je op een ronde wordt gezet en daarbij de boel expres hindert. Account voor een week afgesloten? >:)
Helemaal eens, het werkt nog niet foutloos dat rating system. Ik werd er door een Pool snoeihard vanaf geramd, nadat ik hem uitremde. Sta je vloekend achterstevoren in het gras, om na 3 keer steken weer op de baan te komen met de neus in de goede kant, krijg je nog 10 strafseconden kado van de game ook......dan heb ik het even lastig ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door VinnieV op 31-01-2018 10:29 . Reden: typ-o ]

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
bojaaper schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:20:
[...]

Afgelopen jaar van donderdag t/m maandag. Maar dat was op de camping naast bocht 7, denk niet dat je zoiets zoekt? Was trouwens prima geregeld daar.
Nou.... dat soort plekken zijn wel de mooiste plekken.
Ik ben ooit op de Nurenbergring op het vip-vip-vip-dek terecht gekomen tussen de directie van Ferrari, Vodafone en Shell. Nou dáár zie je dus echt helemaal niets van een race. (Bij de start stond ik ongeveer 2 meter van de helm van Shumacher, ik dacht áls ik wereldwijd op tv wil komen kan ik hem nu op het vizier spugen).

Hooguit kon je vast stellen dat het een rood-achtige kleur was die voorbij kwam, "het zou een Ferrari geweest kunnen zijn".

Nee, dan sta je op de campingplaatsen rondom bochten toch wel het aller best.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 31-01-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
330 P4 als daily reward gekregen. Dat is eindelijk wat anders dat de zoveelste V8 Vantage, Veyron of SF-R...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Als ik jou was zou ik naar de GP van Duitsland gaan. Spa is gaaf, zelf in 2014 geweest, maar door de Max gekte (en laten we ook Stoffel niet vergeten) afgeladen met volk.
Ik heb als verjaardagscadeau tickets voor Spa gekregen van de vriendin ;) We wonen er ook maar een uurtje vanaf, maar ik had gehoord dat na het event weggeraken een hel is, vandaar mijn vraag.
bojaaper schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:20:
[...]

Een B&B ofzo zou fijn zijn (maar die zijn ofc reteduur dat weekend), tegen een camping zeggen we niet meteen nee, ik neem het mee bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:06:
[...]

Ik heb als verjaardagscadeau tickets voor Spa gekregen van de vriendin ;) We wonen er ook maar een uurtje vanaf, maar ik had gehoord dat na het event weggeraken een hel is, vandaar mijn vraag.
Gewoon bij neerleggen dat wegkomen de hele dag gaat duren, dan kan het alleen maar meevallen. Go-with-the-flow is het enige wat je kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 31-01-2018 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Ga nog wel een keer een formule 1 wedstrijd bezoeken, Maar ga veel liever naar de Superbikes en MotoGP.

MotoGP is altijd ons standaard uitje van het jaar met een aantal vrienden, lekker op de motor erheen, en hele dag vermaak met races. En nog redelijk betaalbaar ook vergeleken met Formule 1.

Natuurlijk ook veel closer racen en meer spektakel.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:01
Rossi46 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Dat vond ik juist wel leuk. Eigenlijk waren de dagen en nachten op de camping zeker net zo leuk als de tijd dat we naast het circuit zaten.
Dennisdn schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:15:
[...]

Gewoon bij neerleggen dat wegkomen de hele dag gaat duren, dan kan het alleen maar meevallen. Go-with-the-flow is het enige wat je kan doen.
Of een nachtje langer blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Gr.1 endurance race op Nürburgring GP lijkt me wel tof. Hopelijk gaat bocht 1 wel redelijk en wordt het geen Mazda cup zoals op Interlagos laatst. Zal ook even de Bugatti op deze baan testen zoals hjallo mij aanraadde.

[ Voor 7% gewijzigd door Lasmibalsingh op 31-01-2018 13:09 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sinds 2 maanden GT Sport weer eens opgestart.
Flink aantal nieuwe wagens en toffe layouts van Maggiore!
Mooi om te zien ook dat de campaign modus aangevuld blijft worden met nieuwe events.
Dat gezegd hebbende, wat is die modus verschrikkelijk saai zeg :/

Eerste online race (one make met Peus 208 op Dragon Trail) ging best prima.
Als 8e gekwalificeerd, na het eerste rondje 5e plaats, in het 2e rondje de zwembadchicane verkeerd ingeschat en terug gevallen naar 11, uiteindelijk gefinisht als 7e.
Totaal een drietal races gereden, constant in de drukte maar er werd behoorlijk netjes gereden (B/S rating), top!

Net een 2:09 450 uit de kwali kunnen persen, waar een 2:09.250 optimaal was.
Als je dan ziet dat @v8power67 2:07.xxx rijdt hebben we nog wel even te oefenen ;)
Strakke tijd hjallo!

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 31-01-2018 14:12 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
rgarretsen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:06:
Ga nog wel een keer een formule 1 wedstrijd bezoeken, Maar ga veel liever naar de Superbikes en MotoGP.

MotoGP is altijd ons standaard uitje van het jaar met een aantal vrienden, lekker op de motor erheen, en hele dag vermaak met races. En nog redelijk betaalbaar ook vergeleken met Formule 1.

Natuurlijk ook veel closer racen en meer spektakel.
Denk dat de bezoekers bij de MotoGP ook nog nét iets meer liefhebbers voor het echte racen komen. Bij de F1 staat de helft met de rug naar de baan omdat ze meer voor de beleving komen. Ook wijzelf... de races waar we heen gaan, zien we het minste van. Laatste keer keek ik langs het circuit ook naar Ziggo via een VPN om nog iets van de race mee te kunnen krijgen. Vroeger moest ik nog naar huis smsen om te vragen wie voorop zat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:09:
Sinds 2 maanden GT Sport weer eens opgestart.
Flink aantal nieuwe wagens en toffe layouts van Maggiore!
Mooi om te zien ook dat de campaign modus aangevuld blijft worden met nieuwe events.
Dat gezegd hebbende, wat is die modus verschrikkelijk saai zeg :/

Eerste online race (one make met Peus 208 op Dragon Trail) ging best prima.
Als 8e gekwalificeerd, na het eerste rondje 5e plaats, in het 2e rondje de zwembadchicane verkeerd ingeschat en terug gevallen naar 11, uiteindelijk gefinisht als 7e.
Totaal een drietal races gereden, constant in de drukte maar er werd behoorlijk netjes gereden (B/S rating), top!

Net een 2:09 450 uit de kwali kunnen persen, waar een 2:09.250 optimaal was.
Als je dan ziet dat @v8power67 2:07.xxx rijdt hebben we nog wel even te oefenen ;)
Strakke tijd hjallo!
Heb even mn tijd iets verbeterd een 2:06.862. 5e plek in top 10 O-)
Meer ga ik er niet uithalen vrees ik.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Eerste x een Gr 1 race in de dailys denk ik. Leuk! Maar krijg er geen snelheid in

Acties:
  • 0 Henk 'm!
extreme8eight schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:02:
Eerste x een Gr 1 race in de dailys denk ik. Leuk! Maar krijg er geen snelheid in
Nee was vorige week al eentje op interlagos.
Vind wel gaaf. Effe wennen vanaf een standaard Peugeot of gr4. Maar blij dat erin zit. Gr1 is vet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
v8power67 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:27:
[...]

Heb even mn tijd iets verbeterd een 2:06.862. 5e plek in top 10 O-)
Meer ga ik er niet uithalen vrees ik.
Daar mag je best trots op zijn. Erg nette tijd. Kom je ook uit 1967? Ik kom uit 1969 en met lezen een leesbril. :)
Racen gaat gelukkig nog zonder.

Speel je nog steeds met controller en welke assists heb je aanstaan? Ik kwam niet verder in dat vreselijke autootje dan een 2:08. laag. Stuurwiel, TC off, bumperview maar wel auto gears en conemarkers. Met handmatig schakelen lukt het me maar niet om ideaal over het circuit te gaan. Conemarkers gebruik ik omdat dat een mooi referentiepunt van remmen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VCDfan schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:56:
[...]

Daar mag je best trots op zijn. Erg nette tijd. Kom je ook uit 1967? Ik kom uit 1969 en met lezen een leesbril. :)
Racen gaat gelukkig nog zonder.

Speel je nog steeds met controller en welke assists heb je aanstaan? Ik kwam niet verder in dat vreselijke autootje dan een 2:08. laag. Stuurwiel, TC off, bumperview maar wel auto gears en conemarkers. Met handmatig schakelen lukt het me maar niet om ideaal over het circuit te gaan. Conemarkers gebruik ik omdat dat een mooi referentiepunt van remmen is.
Ben er zeer blij mee haha.
Nee kom.niet uit 1967, 1987 is mn geboortejaar.

Rij zelf met controller, tcs uit, abs op standaard, hoodview, en geen andere hulpmiddelen meer en schakel zelf.
Sinds.ik cones uitgezet heb werd ik steeds sneller. Koste even maar ging toen opzoek naar eigen rempunten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:43:
[...]

Rij zelf met controller, tcs uit, abs op standaard, hoodview, en geen andere hulpmiddelen meer en schakel zelf.
Sinds.ik cones uitgezet heb werd ik steeds sneller. Koste even maar ging toen opzoek naar eigen rempunten.
Ik vind die cones net handig om m'n eigen rempunten beter vast te leggen. (Bv. 1 autolengte na de cone). Verder ook dezelfde methode.

Mijn goal de afgelopen dagen is om telkens 2e te zijn in mijn vriendenlijst, na jou, voor al de rest :P Lukt tot hiertoe vrij aardig en werkt aanmoedigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Dennisdn schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:15:
[...]

Ben twee jaar geleden op Spa naar de WEC gaan kijken, ook een verjaardagsfeest cadeau van vriendin, die vond de F1 toch best schrikbarend duur en dit was Deen euro of 30 per ticket. All acces voor tribunes en eromheen. Heerlijk _/-\o_ eerste twee uur op tribune gezeten aan de kant van eau rouge met een scherm voor ons. Daarna gaan rondstappen.. tip: neem goede schoenen mee! Het is flink klimmen op momenten.
Het wegkomen ging toen eigenlijk wel goed, oké, we zijn met nog 5min gaan rijden. Was compleet af en moest nog een stukje naar ons hotel rijden.
Maar misschien dit jaar toch weer gaan want het is super!

Nu we toch vragen aan het stellen zijn, wat is jullie eerste autorace spel?
Mijne is ‘Nigel Mansell’s world championship op de super NES :+ en Mario kart al telt die niet mee denk ik :D

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel_Elessar op 01-02-2018 06:07 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Daniel_Elessar schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 06:05:
[...]

Mijne is ‘Nigel Mansell’s world championship op de super NES :+ en Mario kart al telt die niet mee denk ik :D
De eerste stapjes in racegames waren volgens mij nog streepjes op een commedore waar je je auto bij moest fantaseren. En daarna kwamen denk ik de losse draagbare spelletjes (Soort Gameboy met 1 spel).

Deze staat me het meest bij dat ik als kleine jongen in de speelhal speelde. Volgens mij stond die Ferrari waar je in kon zitten in die tijd overal.

Afbeeldingslocatie: https://codeincomplete.com/posts/javascript-racer/outrun.jpg

Toen ik wat ouder werd was A2-Racer ook wel een ding geloof ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 01-02-2018 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Die arcade auto’s waren inderdaad ook tof!
A2 racer heb ik ook nog gehad. Daarna de colin mcrea rally spellen en natuurlijk GT. De F1 spellen op de PlayStation kan ik me ook herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Pole Position op de Atari 2600

Helaas is het filmpje niet in HD beschikbaar }:O

[ Voor 57% gewijzigd door Shiver23 op 01-02-2018 12:54 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bill Elliott's Nascar Fast Tracks op de originele Game Boy.
Eerste levendige herinnering aan een racespel dat ik vaak speelde, maar het is ouder dan ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RROojNgEgUpaNX4uGejtpCW7/full.png

Het eerste spel dat ik intens speelde bij de release was NFS Hot Pursuit 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel_Elessar schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 06:05:
[...]
Het was een racegame van bovenaf (denk ik) op een 3 of 4baansweg, waar je onder andere tussen de tankauto's (tenminste, daar leken ze op) door moest manoeuvreren. Als ik het me goed herinner was alles grijs, maar 100% zeker weet ik dat niet.
Ergens eind jaren '80/begin jaren '90 was dat, op de "pc" (misschien een Commodore) van papa.
Heb wel eens vaker naar de game gezocht maar ik heb echt geen idee meer welke het was.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 01-02-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
ik speelde veel Stunts, testdrive 1 en nog heel goede herinneringen aan TOCA 1 en 2 (voor mijn gevoel had je toen spannende races).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:56
Voor mij denk Revolt. Denk dat wel weer mensen het kennen.

YouTube: Re-Volt gameplay (PC Game, 1999)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

qua snelheid kwam ik gisteren goed mee in de gr. 4 klasse tijdens de race...helaas waren het behoorlijke "elbows wide" races waardoor mijn SR weer gezakt is van A naar B...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat bij mij stunts en test drive 1 mn eerst racers waren.
Gt3 is mn eerste echte serieuze racer die ik echt non stop speelde.
Gt5 is meest gespeelde racer ooit, heb ik kleine 1500uur inzitten.

Beste racer vorige gen was voor een gedeelde eerste plek. Forza 4 en gt5.
Gt5 meer gespeeld, maar forza 4 was ook echt dijk van een spel. (Veel beter dan huidige forzas....zonde).

Beste racer deze gen is makkelijk gt sport.

Net even met Bugatti op monza geraced. Was vet.
Stond vanmorgen nog vlak achter de top 10. Nu effe netflixen en dan kijken waar ik sta.
Kon stuk sneller maar pakte dan net een penal...
Een 1:32.8 had ik geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Mijn eerste echt racer was GT3, of ja, Mario kart. maar dat telt zeker niet hier? :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
GT1 op Monza lijkt me monsterlijk, zou bijna al weg gaan op werk om ff uurtje te rijden :)

PSN: Patrick_D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ben ooit begonnen met Accolade Grand Prix Circuit. Ook de Test Drive games veel gespeeld. Vond de eerste Need for Speed ook geweldig. Was voor die tijd net echt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
Het wordt tijd dat ook in de lobby's de SR en DR wordt toegepast. Weer een achterblijver (na 2 laps!) die iedereen eraf probeert te beuken. En natuurlijk lukt dat bij mij.

Natuurlijk lastig want dat weerhoudt de E-B rijders er niet af om zich negatief te profileren.

Volgende keer maar een aantal extra parameters selecteren om die lui niet in een room te hebben. Serieus racen met respect is het enige wat ik vraag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Patrick_D_GTS schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:10:
GT1 op Monza lijkt me monsterlijk, zou bijna al weg gaan op werk om ff uurtje te rijden :)
ben al de hele week aan het oefenen op Monza met de TS050 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
Accolade Grand prix circuit was mijn eerste racegame (op een ouderwets monochrome monitor nog, paar beeld :))

Als je het zo terugziet en hoort zijn we nu toch echt wel verwend, maar vroeger was dit gewoon gaaf.

Daarna testdrive en de micropose gp1 2 en 3 gespeeld.

GP 4 heb ik helemaal plat gespeeld met mods, physics in deze game waren echt geweldig, en volgens mij wordt deze game zelfs vandaag de dag nog gespeeld met mods.

ben pas met de ps2 aan grand turismo 3 begonnen.

Daarna tijd lang xbox met forza reeks tot en met deel 4.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, Monza is 0% vergevingsgezind :P Ik lag 5 ronden lang 1ste met 0.5-1 sec voorsprong op nummer twee, badend in het zweet :P

Erg cleane race van ons beiden, de laatste keer door Variante Ascari ga ik iets te ver over de curb, meteen de volle 13 seconden aan mijn broek.... Dag winst, hallo 4de positie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Wat een gejank zeg,

Ik qualificeer me netjes als 5e voor de Gr.1 Daily op Monza met m'n alom geliefde TS050.
We vertrekken en iedereen beukt elkaar in de 1e chicane.... behalve ik, ik reed er netjes tussendoor en binnen de lijntjes en was erg trots op m'n prestatie :+
We gaan de hoek om en BAM 8 seconden penalty?!?!?! voor wat? heb niemand geraakt en ben binnen de baan gebleven... :(

Ik netjes de penalty ingelost voor de laatste chicane en lig inmiddels 4e, rij netjes door de laatste chicane op naar het lange rechte stuk... BAM weer een penalty van 6 seconden!!!!! :( toen was ik er klaar mee.

Het is terecht dat er penalty's gegeven worden voor afsnijden maar dit gaat echt he-le-maal nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

rgarretsen schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:20:
Accolade Grand prix circuit was mijn eerste racegame (op een ouderwets monochrome monitor nog, paar beeld :))
Geniaal om weer te zien! Wat heb ik dat veel gespeeld. Al was Test Drive 1 m'n favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:17
DigitalError schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:56:
Wat een gejank zeg,

Ik qualificeer me netjes als 5e voor de Gr.1 Daily op Monza met m'n alom geliefde TS050.
We vertrekken en iedereen beukt elkaar in de 1e chicane.... behalve ik, ik reed er netjes tussendoor en binnen de lijntjes en was erg trots op m'n prestatie :+
We gaan de hoek om en BAM 8 seconden penalty?!?!?! voor wat? heb niemand geraakt en ben binnen de baan gebleven... :(

Ik netjes de penalty ingelost voor de laatste chicane en lig inmiddels 4e, rij netjes door de laatste chicane op naar het lange rechte stuk... BAM weer een penalty van 6 seconden!!!!! :( toen was ik er klaar mee.

Het is terecht dat er penalty's gegeven worden voor afsnijden maar dit gaat echt he-le-maal nergens meer over.
Monza is inderdaad erg scheutig met penalties als je maar een millimeter buiten de baan gaat.

Heb zelf net twee races gereden op Monza. De eerste gestart vanaf p5 maar werd de eerste chicane rechtdoor getikt om vervolgens na de chicane weer op de baan gezet te worden :?. Mij hoor je niet klagen want lag gelijk op P2 maar dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Uiteindelijk die race tweede geworden. Gelijk daarna nog een race gedaan en van pole gestart en werd in de eerste chicane gelukkig op een haar na gemist om vervolgens naar de overwinning te rijden.

Voor wie gr4 gaat rijden op bathurst: in de WRX en fuelsaving op drie kun je de race uitrijden zonder te pitten. Ben op P10 gestart en uiteindelijk tweede geworden en was volgens mij de enige die niet de pit in is geweest. Met een betere kwalificatie zit er zeker wel een overwinning in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Hoe houden jullie die peugeot in de daily op de baan? Als ik rem duikt ie in de vering en springt ie daarna omhoog. In bochten bokt ie alle kanten op en kan ik er eigenlijk geen lijn mee rijden. Als ik dan die replays van de top 10 bekijk lijkt die peugeot veel stabieler en strakker op de baan te liggen.

Ik heb ook het idee dat ie zonder abs minder glijdt bij het remmen. Bij die laatste hairpin op lage snelheid glij ik er meer naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02 14:21

Education

psn: r320-321

rgarretsen schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:20:

Als je het zo terugziet en hoort zijn we nu toch echt wel verwend, maar vroeger was dit gewoon gaaf.

[video]

Daarna testdrive en de micropose gp1 2 en 3 gespeeld.

GP 4 heb ik helemaal plat gespeeld met mods, physics in deze game waren echt geweldig, en volgens mij wordt deze game zelfs vandaag de dag nog gespeeld met mods.
Hahaha, ja, good old memories :) Heb ongeveer de zelfde weg bewandeld. Accolade Grand prix circuit helemaal plat gespeeld. Prachtig om weer te zien en te horen (vooral dat geluid, dat vergeet je nooit).

Ik ben begonnen met Road Fighter op de MSX:

Afbeeldingslocatie: https://www.msxgamesworld.com/images/capturas/roadfighter_scc(4).png

Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Monza daily.. Wat een drama, steeds botsautootje werd er gespeeld. Daar ging m'n S rating..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 19-09 23:32
Ik krijg trouwens best vaak vijf sec penalty als er gele vlag is en ik alleen degene inhaal die gecrasht/gespint is. Helaas niet gefixed in laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
Hertog_Martin schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 01:00:
Ik krijg trouwens best vaak vijf sec penalty als er gele vlag is en ik alleen degene inhaal die gecrasht/gespint is. Helaas niet gefixed in laatste update.
Ja, dat is echt zo'n fail. 8)7

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Jorick schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:03:
[...]

Monza is inderdaad erg scheutig met penalties als je maar een millimeter buiten de baan gaat.

Heb zelf net twee races gereden op Monza. De eerste gestart vanaf p5 maar werd de eerste chicane rechtdoor getikt om vervolgens na de chicane weer op de baan gezet te worden :?. Mij hoor je niet klagen want lag gelijk op P2 maar dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Uiteindelijk die race tweede geworden. Gelijk daarna nog een race gedaan en van pole gestart en werd in de eerste chicane gelukkig op een haar na gemist om vervolgens naar de overwinning te rijden.

Voor wie gr4 gaat rijden op bathurst: in de WRX en fuelsaving op drie kun je de race uitrijden zonder te pitten. Ben op P10 gestart en uiteindelijk tweede geworden en was volgens mij de enige die niet de pit in is geweest. Met een betere kwalificatie zit er zeker wel een overwinning in.
Terwijl je wanneer je bij de eerste chicane rechtdoor door die rode blokken beukt 0 strafseconden krijgt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 15:22
Hertog_Martin schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 01:00:
Volgens mij krijg je deze alleen als je door de ghost heen rijd of niet? Nog maar 1x zo'n penalty gehad en toen reed ik door de ghost van de veroorzaker van de gele vlag heen. Daarna wel een stuk of 10x geen penalty gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
VCDfan schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:07:
Het wordt tijd dat ook in de lobby's de SR en DR wordt toegepast. Weer een achterblijver (na 2 laps!) die iedereen eraf probeert te beuken. En natuurlijk lukt dat bij mij.

Natuurlijk lastig want dat weerhoudt de E-B rijders er niet af om zich negatief te profileren.

Volgende keer maar een aantal extra parameters selecteren om die lui niet in een room te hebben. Serieus racen met respect is het enige wat ik vraag. :)
Dat kan al bij de instellingen als je een lobby aanmaakt hoor. Je kunt dan zeggen welk niveau de anderen moeten hebben, zie vaak toch dat sportiviteit een must is en minimaal c. Maar heb daar ook al eens tussen mensen met S rating gespeeld die je er op een rechtstuk gewoon eraf proberen te rijden.

Ik mis ook wel eens een rempunt maar probeer dan wel de anderen te ontwijken en soms lukt dat ook niet.

Zo zat ik ergens deze week achter Ronald_o en werd ik op de kerb gedrukt terwijl ik al remde en schoot ik door.
Het lijkt ook alsof veel niet snappen dat je in race verband moet vooruit kijken en niet altijd je eigen optimale, late rempunt kunt nemen. En dat als jij iemand wilt inhalen dat jij dat doet op een punt waar er ruimte is.
Maar misschien spreekt hier mijn GTR 2 meer Sim race ervaring. Daar is het echt not done om in bijvoorbeeld s bochten hem ernaast te zetten omdat je dan zo een grote kans hebt dat het mis gaat en je beide eraf gaat met grote schade tot gevolg.

Ach gtsport doet het wel erg goed in dat opzicht om iedereen toch multiplayer te laten spelen. In iracing bijvoorbeeld kost het veel tijd en kun je nog dieper de settings/ tuning in en voordat je daar competitief bent.. maar ook daar mooie races om de laatste plaatsen gehad :) vooral een pluspunt van het elkaar laten leven en net genoeg ruimte gunnen wat ik zo erg mis in het meerendeel gtsport rijders.

Dat is dus ook een titel waar ik veel tijd in heb zitten, gtr2 met de WTCC uitbreidingen _/-\o_ wat reed dat goed, leuke circuits en auto’s. Maar moeilijk. Okayama mogen ze in gtsport brengen van mij heerlijk circuit, net als Dijon Prenois.. korte circuits met behoorlijk wat afwisseling. En genoeg plaats voor actie

Okayama:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b4/Circuit_TI_%28Aida%29.png

Dijon:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/de/Dijon-Prenois_Circuit.svg/1920px-Dijon-Prenois_Circuit.svg.png

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel_Elessar op 02-02-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Daniel_Elessar schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:27:
[...]

Dat kan al bij de instellingen als je een lobby aanmaakt hoor. Je kunt dan zeggen welk niveau de anderen moeten hebben, zie vaak toch dat sportiviteit een must is en minimaal c. Maar heb daar ook al eens tussen mensen met S rating gespeeld die je er op een rechtstuk gewoon eraf proberen te rijden.

Ik mis ook wel eens een rempunt maar probeer dan wel de anderen te ontwijken en soms lukt dat ook niet.

Zo zat ik ergens deze week achter Ronald_o en werd ik op de kerb gedrukt terwijl ik al remde en schoot ik door.
Het lijkt ook alsof veel niet snappen dat je in race verband moet vooruit kijken en niet altijd je eigen optimale, late rempunt kunt nemen. En dat als jij iemand wilt inhalen dat jij dat doet op een punt waar er ruimte is.
Maar misschien spreekt hier mijn GTR 2 meer Sim race ervaring. Daar is het echt not done om in bijvoorbeeld s bochten hem ernaast te zetten omdat je dan zo een grote kans hebt dat het mis gaat en je beide eraf gaat met grote schade tot gevolg.

Ach gtsport doet het wel erg goed in dat opzicht om iedereen toch multiplayer te laten spelen. In iracing bijvoorbeeld kost het veel tijd en kun je nog dieper de settings/ tuning in en voordat je daar competitief bent.. maar ook daar mooie races om de laatste plaatsen gehad :) vooral een pluspunt van het elkaar laten leven en net genoeg ruimte gunnen wat ik zo erg mis in het meerendeel gtsport rijders.

Dat is dus ook een titel waar ik veel tijd in heb zitten, gtr2 met de WTCC uitbreidingen _/-\o_ wat reed dat goed, leuke circuits en auto’s. Maar moeilijk.
Wat ook niet meehelpt is dat je in sommige gevallen door een andere auto heen kan rijden. En in sommige gevallen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@Timmb dat ligt aan de ghosting en hoe hij ingesteld staat. Dat kijk ik ook lang niet altijd na. Maar op zich doet GT dat best goed als je je ervan bewust bent welk niveau. Zeker in de daily’s als je in de laagste zit heb je veel ghosting en als je hoger komt wordt dat steeds minder.

Heb zin om gtr weer eens op te starten.. helaas, geen stuurtje. :'( en het spel trouwens ok niet meer :X maar goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Daniel_Elessar op 02-02-2018 08:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mn eerste racing game...dat zal Grand Prix zijn op de Atari 2600
Daar gingen je duimen echt pijn van doen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/XUsb18Hvbvw/hqdefault.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waarom vindt de game het een goed idee om mij, als ik vanaf de 5e plaats van de baan af spin, ongeghost midden terug op de baan te plaatsen? Terwijl ik juist wachtte tot de hele sliert voorbij was. 8)7
Dat automatisch terug op de baan plaatsen mogen ze er snel uit halen.

LaFerrari als daily workout, dat is dan wel weer nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58
TL;DR - Vandaag toch ook weer wat frustratie tijdens de Gr3 race.

Had een slechte kwalificatie (slechts 1 rondje gereden) dus moest van plaats 19 vertrekken. Heel mooie race gereden tot op plaats 12 met een mooie voorsprong. Nog 2 ronden te gaan. Eén bochtje verkeerd genomen. Nr 13 kwam daarop aandringen bij de snelle S-bochten. Beiden volledig naast elkaar erdoor gereden en mooi plaats gelaten. Spannend en leuk. Ik kwam iets sneller op het rechte stuk waardoor ik twee lengtes voorsprong had en wordt dan in de volgende bocht volledig eraf gereden. Gewoon zijwaarts eraf gedrukt. :( Hopla plaats 18. Dan vraag ik me echt af waarom... hij had me veel makkelijker tijdens de S-bochten eraf kunnen tikken.

En alsof dat niet erg genoeg was, zie ik dat nr 3 achter mij aan rijdt. Ik kijk nogmaals om zeker te zijn. Ja hoor, nr 3. Braafjes laat ik hem langs, want mijn race is toch al gedaan. En hup, zijn nummer verandert in 18 en nu ben ik nr 19. 8)7 Zo ook gefinisht.

Ik denk dat ik online maar even ga laten voor wat het is... Dit is voor mij de 5de race achter elkaar waarin ik van de baan wordt gereden. Rant over...

Zo jammer dat de AI in offline niks voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ging de online race Corvette Gr3 road car op Suzuka) dan weer best lekker :)
11e gestart en behoorlijk constante rondes kunnen rijden. Dat de wagen en de minieme hoogteverschillen in/voor bochten tricky kunnen zijn ondervonden een hoop medespelers; ik eindigde als 4e :P
De winnaar was m_verstappen33, een speler die op #5 in de top 10 staat. Apart om zijn manier van schakelen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wat is er apart aan?
En ik zal wel iets over het hoofd zien, maar hoe kan je uberhaupt de replays zien van de top10?

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je in het race entry scherm naar het top10 klassement gaat kun je de replays van die top10 bekijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@SonnyBBQ Ik had daarjuist een fenomenale goede race :D Ja achteraan was het even dringen en met de ellebogen. Startte als 17 en werd uiteindelijk door een stomme fout van mijzelf 6e nummer 3 tot en met 7 zaten binnen de seconde bij de finish. Heerlijke race.

Zo,et nog een tweede race gereden met de Aston, 6e gestart uit eindelijk nét derde. Lag tweede maar had me bij het tanken verkeken en moest dus "saven" in de laatste ronde |:( goede race verder en best een toffe auto om te rijden :D Maar jammer dat ik mijn plaats zo moest opgeven.

[ Voor 35% gewijzigd door Daniel_Elessar op 02-02-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
Daniel_Elessar schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:27:
[...]
Dat weet ik maar dat bedoelde ik niet. :) Bij elke race die in een lobby gestart wordt dat er enige invloed is op de DR en SR van de deelnemers. Misschien 50% invloed vergeleken met Dagelijkse races en FIA maar dat er toch enige consequentie is als er rijders zijn die alleen maar willen verkloten.

En dat bedoelde ik ook met met parameters aanpassen bij het zoeken naar een leuke lobby/room. Minimaal SR op A bv. Dan houd je er niet veel over maar so be it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@VCDfan Ah, op die manier :) Ja, dat zou nog iets kunnen zijn ja. Want soms heb je hele cleane races. Vanochtend won ik er een met dik 1min voorsprong omdat ik als enigste goed door de eerste bocht heen kam en de rest enkel tegen elkaar aan het douwen waren. Prima, race van ronden dus levert best wat op :) Maar leuk is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net de campaign mode races met de F-150 SVT Raptor gedaan; wat komt er een ontzettend brute roffel uit dat ding zeg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk een verschil tussen de BMW M6 'M Power Livery' en de BMW M6 'Walkenhorst Motorsport' ?
(wegligging / performance, alles behalve de livery)

Ik heb enkel de Walkenhorst dus kan het niet vergelijken, maar de ene dag staat de top-10-ranking vol met de M6 Walkenhorst, en de andere dag staat de ranking vol M6 Power Liveries.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2018 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
dvdkiwi schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 20:38:
Net de campaign mode races met de F-150 SVT Raptor gedaan; wat komt er een ontzettend brute roffel uit dat ding zeg! :D
Klopt! De off-road race van de Raptor Cup vond ik verrassend goed, dat was naar mijn mening de leukste race van alle beginners Gt-league races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:14:
Zit er eigenlijk een verschil tussen de BMW M6 'M Power Livery' en de BMW M6 'Walkenhorst Motorsport' ?
(wegligging / performance, alles behalve de livery)

Ik heb enkel de Walkenhorst dus kan het niet vergelijken, maar de ene dag staat de top-10-ranking vol met de M6 Walkenhorst, en de andere dag staat de ranking vol M6 Power Liveries.
Het lijkt me inderdaad zeer sterk dat daar verschil in zit. Denk dat het eerder iets is als volgen met de anderen. En dat daarbij het idee er misschien is dat... Wat als.. en dan exact dezelfde nemen.

Heb een paar gr3 races gedaan met de Aston en kon dus best mee komen. Een paar races niet door eigen fouten maar met de andere zat ik toch in de top 5. Heb alleen nog geen goede setup gevonden voor dat ding in lobbies, hij kan beter maar krijg het niet zoals ik wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55
Vanavond twee heerlijke races gehad op die Kyoto track!

De eerste race constant in gevecht geweest met een zeer fair rijdende Fransman (even kwam ook een Spanjaard zich er mee bemoeien, ook fair). Allebei in de M6. Ik was sneller, maar kreeg 'em er niet zonder ellebogen langs. De Fransman eindigde dus vlak voor mij :P Klinkt frustrerend, maar dat was het niet. Super spannend zitten racen, heerlijk.

De tweede race eigenlijk hetzelfde, maar dan met een Duitser in een Viper. Ik weer in de M6, dit keer in een nieuwe sponsor kleurtjes :+ En deze wist ik wèl te verschalken, in de laatste ronde :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@Rossi46 Dat circuit leent zich uitstekend voor gre en 4 races. Heerlijke flow vind ik :) had wel moeite om die aston Martin door die snelle S bochten te loodsen, dat ging nét aan. Maar verloor er tijd ten opzichte van de Porsche. Ach als je een goed gevecht heb is dat altijd voldoende vind ik. Gisteren had ik p2 moeten hebben als ik niet net te weinig had getankt :F had 1,5 seconden bij ingaan laatste ronde, fuel saving op en ja dan kun je enkel verdediging voeren wat daar best goed gaat trouwens. Kon nadat hij me in de chicane voorbij ging in de hairpin daaropvolgend weer inhalen. Maar de finish moest geen 30meter verder zijn geweest of ik had geen podium gehad.

In zulke races zie je de kracht van dit spel en is het zo onwijs goed! Als je in een beukfestijn komt dan, ja... -O-
Jammer dat je de races niet kunt bekijken als spectator zoals bij bijvoorbeeld iracing. Lekker lachen bij de laagste ratings :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Geen idee wat er gebeurd is maar plots ga ik iet sneller met de Viper dan met BMW M4 of Porsche GR3. Reed in het begin altijd met die Vipers en dan overgeschakeld op andere omdat die gewoon sneller waren en nu TCS op 0 en gaan met die Vipers, lijkt erop dat ik de gas meer beheers bij die auto,soms verlies ik nog de controle waar het bij die Porsche wel meerdere keren is. Mustang is ook zo eentje.
Het enige is die understeer hé bij die auto damn... en moet nog steeds veel vroeger remmen dan andere rijders...

[ Voor 33% gewijzigd door extreme8eight op 03-02-2018 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Modbreak:Voordat de discussie weer oplaait: Dit is niet het topic om retro games te bespreken!

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 03-02-2018 09:03 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr.1 op Laggo Magiorre, mooier wordt het bijna niet 😁.

Daarnet stond ik 3e in de top-10-ranking, maar toen ik een race wou rijden kreeg ik een network error tijdens matchmaking :/. Heb ik wel vaker last van helaas. Entry period over en ik had geen tijd meer om de race 30 min later nog te rijden.

Deze namiddag nog maar eena proberen en hopen dat mijn 1:39:3 dan nog genoeg is voor een mooie startplek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GT League wordt afgewerkt vanwege de credits en xp die ik er voor krijg, dat vind ik het enige positieve eraan.
De settings bekijkende leert mij dat boost uit staat en slipstream op weak maar toch zit er een soort van rubberbanding in de offline mode; ik rij binnen 2 ronden een gat van 20 seconden dicht, van de 12e naar de 1e plaats, waarna de nummer 2 de rest van de race op je kont blijft plakken en 'm er langs probeert te proppen.
Of het rubberbanding is of dynamische AI weet ik niet zeker, maar zelfs als ik een getunede auto neemt lijkt het zo te zijn dus ik neig naar het eerste. Het viel pas echt op tijdens een race op de oval.
Beetje jammer imo.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 03-02-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Ik heb dat idee ook mbt GT League. Het lijkt er inderdaad op de de AI zich aanpast op het moment dat de speler op positie 1 rijdt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
woohoo! Eindelijk weer eens een pole position, win én de beste ronde (B/S), met de 2000GT '67 op Maggiore Centre II.
Best een leuke track/car combi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Die GT league speel ik niet. Vind er geen zak aan en voor credits hoef je het niet te doen.

Gister 2x 2e geworden en 2x gewonnen tijdens de Gr 3 race met de Porsche op Yamagiwa. Als je daar foutloos rijdt heb je veel kans om te winnen omdat veel racers eraf stuiteren bij de chicane aan het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Banaan86 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:50:
Die GT league speel ik niet. Vind er geen zak aan en voor credits hoef je het niet te doen.

Gister 2x 2e geworden en 2x gewonnen tijdens de Gr 3 race met de Porsche op Yamagiwa. Als je daar foutloos rijdt heb je veel kans om te winnen omdat veel racers eraf stuiteren bij de chicane aan het einde.
Think again :p met de Ford truck oval in de pro League denk ik. Daarmee kun je door wat downtunen toch een 200k+ verdienen op korte tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VCDfan
dvdkiwi schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:21:
woohoo! Eindelijk weer eens een pole position, win én de beste ronde (B/S), met de 2000GT '67 op Maggiore Centre II.
Best een leuke track/car combi :)
Je had ook best een scherpe tijd staan. Netjes hoor!

Binnen 11 minuten wat extra geld :
YouTube: How To Earn BIG MONEY FAST On GT SPORT!! (1.11 Update)

[ Voor 18% gewijzigd door VCDfan op 03-02-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VCDfan schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:52:
[...]

Je had ook best een scherpe tijd staan. Netjes hoor!
Wellicht had het nog iéts sneller gekund als ik de TC op 0 ipv 1 had gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banaan86
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:47:
[...]

Think again :p met de Ford truck oval in de pro League denk ik. Daarmee kun je door wat downtunen toch een 200k+ verdienen op korte tijd.
Ja ok maar wat moet je er mee. Ik heb nog een paar miljoen staan maar eigenlijk rij ik alleen met de wagens van de daily races. Ik koop alleen autos om wat met de scapes te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Grrr, wat heb ik een hekel aan Interlagos. Mijn snelste ronde is een 1.39.5 en krijg em echt niet sneller. En dan zie je op YouTube gasten 1.37 rijden wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Interlagos vind ik persoonlijk een van de leukere, echte uitdaging in elke bochten combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh, altijd verloren dagen als er twee 'one makes' in de daily races zitten.
De derde is Gr.4 op Dragon Tail, ook niet echt een van mijn favorietjes, mss leer ik de baan vandaag beter kennen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Banaan86
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:45:
De derde is Gr.4 op Dragon Tail, ook niet echt een van mijn favorietjes, mss leer ik de baan vandaag beter kennen :P
Dragon is wel tof. Die chicane op het laatst is altijd weer een dingetje vind ik. Precies goed insturen en vol het gas erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Banaan86 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:44:
[...]

Ja ok maar wat moet je er mee. Ik heb nog een paar miljoen staan maar eigenlijk rij ik alleen met de wagens van de daily races. Ik koop alleen autos om wat met de scapes te doen
Dat klopt maar die 3 auto’s van elk 20mil wil ik toch wel hebben :Y

@dragontrail vind ik een leuke baan. Die laatste chicane is een make it of brake it. Als er wat ruimte is lift ik voor de bocht ietsje, insturen en direct het gas er weer vol op. Als je achter anderen rijdt, zeker in daily’s en lobby’s lift ik zo ie zo want je weet niet wat zij doen. Je kunt hem als je je instuur punt hebt inderdaad gewoon volta’s nemen. Ook bij die S bochten lift ik ietsje voor het instuur punt en dan gewoon insturen terwijl je het gas weer volledig open draait. Je hoeft daar echt niet te remmen. Ga er straks eens een paar rijden :)
Gisteren in een lobby een paar keer kunnen winnen omdat je net door de chaos van bocht 1 kunt sturen en zo van p10 naar p2 gaat, de andere pak je dan ook nog wel. Zeker als jij 1.44 rijdt en de rest op 1.45 blijft hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 08:45:
Dragon Trail is coowl 8)
De One Makes kunnen óf heel leuk zijn óf heel vervelend, hangt echt van de auto/track combi af.
Wat ik wel apart vind is dat die races altijd met een leenauto zijn, terwijl die autootjes echt geen drol kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Dragon Trail is coowl 8)
De One Makes kunnen óf heel leuk zijn óf heel vervelend, hangt echt van de auto/track combi af.
Wat ik wel apart vind is dat die races altijd met een leenauto zijn, terwijl die autootjes echt geen drol kosten.
Rond de andere kant heeft elke speler wel ergens een Gr.3 auto liggen om aan de daily mee te doen, bij one make is de kans dat je de auto in je bezit hebt in het begin erg klein.

Die one make races kunnen trouwens ook echt een meerwaarde betekenen als er ook Gr.3 auto's in voorbij komen vind ik. Er zijn steeds maar een drietal auto's binnen een GR-klasse die om de overwinning kunnen strijden, die one make races kunnen me de kans geven om toch ook eens voorop te strijden met een Mclaren 650s bv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Banaan86
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:39:
[...]

Rond de andere kant heeft elke speler wel ergens een Gr.3 auto liggen om aan de daily mee te doen, bij one make is de kans dat je de auto in je bezit hebt in het begin erg klein.

Die one make races kunnen trouwens ook echt een meerwaarde betekenen als er ook Gr.3 auto's in voorbij komen vind ik. Er zijn steeds maar een drietal auto's binnen een GR-klasse die om de overwinning kunnen strijden, die one make races kunnen me de kans geven om toch ook eens voorop te strijden met een Mclaren 650s bv.
Ik vind het jammer dat je bij de one make niet met je eigen livery kan rijden. Dat zouden ze eigenlijk moeten toevoegen. Als je auto niet hebt of niet wil kopen dan leen je hem maar als je hem wel hebt mag je met je eigen auto rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Yes, Pole, Snelste ronde en winst :) +17seconden. 2e overwinning in Sport deel.

Vanmorgen ook pole en een leuke race met nummer twee, niet in gevecht gaan maar wat voorsprong pakken. Lukte redelijk, hadden een seconde of 5 totdat hij een fout maakte en ons beide eraf reed. Kan gebeuren. Echter reden die nummer 3 en 4 beide verschrikkelijk 'slecht' als in beuken en je er rustig afrijden als ze naast je zitten. Supper irritant dat daar blijkbaar niet altijd straftijd voor komt want kom op zeg, je weet toch dat daar nog iemand zit? Behoorlijk gefrustreerd uit gezet toen. Nu ging het dus een stuk beter.

Edit:
Daarnet nog maar een race gedaan, p2 met de start konden met 3 een gat slaan van 7 seconden voor de pitstops. De Duitser reed heel hoffelijk, de Spanjaard die op p1 reed was behoorlijk agressief maar fair. Liet nét genoeg ruimte enzo. Maar blijkbaar had hij toch iets misdaan in de ogen van een portugees die hem opwachtte en behoorlijk dwars ging zitten. De portugees haalde met een mooie beweging de Spanjaard en de Duitser eraf en ik kon makkelijk doorrijden :+ Had er wel een 10seconde penalty van. |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Daniel_Elessar op 04-02-2018 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Mooi man Gr 4 op Dragon Trail. Toch wel 1 van mijn favoriete banen. Vanavond maar eens proberen goed voor te gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beetje lopen spelen met gr4 autos.
Atenza is voor mij het snelst: 1.44.518.
Vantage haalde ik het net niet: 1.44.596.
Viper was stukken trager helaas 1.44.960

Merkte wel dat de vantage beter reed met rembalans op +1, rij normaal met meer.op achterkant(atenza op -5) maar met vantage reed dit beter voor mij.

Owh ja en met mijn viper en speciale setup, met time trail haal ik een 1:44.1....
Zo jammer dat setups gelocked zijn :(

Edit zat blijkbaar met een andere auto ofzo in m'n hoofd. Heb nog even getest en kan een 1:44.597 rijden met viper met andere setup.
Hoe ik aan 1:44.1 kwam geen idee....
Kan sneller dan dit want optimal.is 1:44.2 maja dat lukt niet in 1 lap.

[ Voor 37% gewijzigd door v8power67 op 04-02-2018 23:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De leukste race van vandaag :)
De eerste ronden geprobeerd om geen ongelukken te maken; het was druk op de baan :D
Eind van rondje 3 de Spanjaard vervloekt die bij de zwembadchicane een foutje maakte en niet geghost werd.....
De rest van de race wat leuke gevechten, hier en daar een tikje en enkele momenten van onoplettendheid maar uiteindelijk een prima resultaat:

[YouTube: https://youtu.be/dqIIYNMn_Us]

De Nations Cup was dikke drama.
Gestart als 3e, in de eerste ronde eraf getikt door een stuiterbal met één rood verbindingsstreepje en teruggevallen naar 19 om daarna weer op te klimmen naar plaats 13.
Snel vergeten.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 04-02-2018 23:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Holy crap. Dacht ga effe verder met oefenen met de.viper, maar dan weer gewoon qualificatie van gr4 sport modus.
Moest weer even wennen aan de Viper zonder setup. Maar ineens uit het niks klikte alles, en rij ik een 1:44.177 ( momenteel top 10 10e plek)...
Wtf. Dus ben nu 4 tiende sneller dan met mn setup...
Naja wonderen zijn de wereld nog niet uit. Gewoon bijna 4 tiende sneller als de atenza!!

Video van de ronde :

En de top 10 screenie :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HFUMf7oDMBeBR4N4bTykySXc/medium.jpg

Snelste tijd met een viper van europa denk ik dan( onze top 10 is alleen maar europa).

[ Voor 29% gewijzigd door v8power67 op 05-02-2018 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:24:
Wtf. Dus ben nu 4 tiende sneller dan met mn setup...
v8power67 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:24:
Zo jammer dat setups gelocked zijn :(
Zo jammer :+

Netjes hoor! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extreme8eight
v8power67 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:24:
Moest weer even wennen aan de Viper zonder setup. Maar ineens uit het niks klikte alles, en rij ik een
Waar heb je precies die setup gevonden? Want ik begreep dat je dan minder understeer had in de Viper Gr3 en Gr4? Had ook eentje gevonden via youtube maar understeer blijft wel zowat gelijk.
Alvast bedankt man!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
extreme8eight schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:54:
[...]

Waar heb je precies die setup gevonden? Want ik begreep dat je dan minder understeer had in de Viper Gr3 en Gr4? Had ook eentje gevonden via youtube maar understeer blijft wel zowat gelijk.
Alvast bedankt man!

Deze setup gebruik ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Laatst online: 19-09 23:25

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Die setup is al erg oud. Is het niet zo dat door verschillende patches de physics van de game wat veranderd zijn en je daarop je setups iets moet aanpassen? Zou ook verklaren waarom je sneller bent tijdens Sport Mode Quali.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Voxalizer schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:45:
[...]

Die setup is al erg oud. Is het niet zo dat door verschillende patches de physics van de game wat veranderd zijn en je daarop je setups iets moet aanpassen? Zou ook verklaren waarom je sneller bent tijdens Sport Mode Quali.
Ja kan zeker. Maar kan me herrineren dat ik ooit in een lobby 1:44.1 reed met deze setup(kan alleen niet terug vinden) Maar dat kan dus ook zonder.
Wat wel blijft is dat deze setup je snel went en snel bent, terwijl met de stock setup me mega veel rondjes koste om uberhaubt een 1:44.9 neer te zetten.
Met deze setup had ik vrij snel een 1:44.597 neergezet.
Dat het erna ineens met alle geluk wel lukte met de stock setup, tja dat is soms het geval. Maar deze setup rijd wel stukken lekkerder.
Plus is eigenlijk voor kyoto, weet dat ik toen dailys nog weekly's waren deze setup op kyoto mega was.

Edit:

Yes gr1 op kyoto is zo awesone!!
Heb nu een 1:17.482. kan sneller maar damn moeilijk om controle te houden met deze snelheid.
Lijnen rijden is raam uit en je gooit gewoon wat met stuur en ziet of lukt :P

Mega edit :
Sta 1ste op.kyoto met een 1:16.680 !!
Damnnnn dat rondje voelde goed !! Zal replay uploaden voor wie wil zien.

[ Voor 16% gewijzigd door v8power67 op 05-02-2018 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gr.1 op Kyoto vandaag. Klinkt leuk, maar met GT's interpretatie van Newton's Cradle physics is het meer een bron van ergernis :P

Zie ik @v8power67 nu gewoon op 1 staan :D

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 05-02-2018 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:13:
Gr.1 op Kyoto vandaag. Klinkt leuk, maar met GT's interpretatie van Newton's Cradle physics is het meer een bron van ergernis :P

Zie ik @v8power67 nu gewoon op 1 staan :D
Ja ging even lekker net hahah. Net weer op 5 duizendste van mn tijd gekomen. Kan sneller maar is heel moeilijk.
Replay heb ik hierboven gepost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Bugatti's zijn de Méganes van de Gr.1 klasse zie ik.
Ik blijf wel bij de SRT, dan maar iets langzamer ;)
Vind de Bugatti ook niet heel fijn rijden.

[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 05-02-2018 11:53 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing