Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
BMW gr4 was op topsnelheid niet bij te houden als je hem goed de bocht uit reed, nu met 1% minder power is die wat gelijkwaardiger als de rest.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rgarretsen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:58:
BMW gr4 was op topsnelheid niet bij te houden als je hem goed de bocht uit reed, nu met 1% minder power is die wat gelijkwaardiger als de rest.
Laten we het hopen. Wat meer diversiteit in de top10 is altijd mooi.
Ben wel blij met de atenza gr4 dat deze niet veranderd.
Wat een bak is dat zeg !!
Alleen zie op monza nu de mustang snelste is..
Word denk ik weer tijd dat afstellen weer mogelijk word. Want met mijn setup op de gr4 viper ben ik sneller dan zonder setup.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
v8power67 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:18:
[...]

Laten we het hopen. Wat meer diversiteit in de top10 is altijd mooi.
Ben wel blij met de atenza gr4 dat deze niet veranderd.
Wat een bak is dat zeg !!
Alleen zie op monza nu de mustang snelste is..
Word denk ik weer tijd dat afstellen weer mogelijk word. Want met mijn setup op de gr4 viper ben ik sneller dan zonder setup.
Setups zou mooi zijn, maar dan zou ik wel graag zien dat ze een Gr4 en Gr3 weekly hebben (zoals in het begin), naast de daily races. Kun je mooi een week lang tweaken.

Setup voor een paar uurtjes maken schiet niet zo op, en elke track is net iets anders.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rgarretsen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Setups zou mooi zijn, maar dan zou ik wel graag zien dat ze een Gr4 en Gr3 weekly hebben (zoals in het begin), naast de daily races. Kun je mooi een week lang tweaken.

Setup voor een paar uurtjes maken schiet niet zo op, en elke track is net iets anders.
Juist dat zeggen ik en mn broertje al sinds dat het dailys zijn, maak een aparte voor weekly races.
Al is het er maar 1, en dan idd met afstellen erbij dat zou masterlijk zijn.
Maar kunnen natuurlijk ook een eigen lobby maken en dan puur als time attacken. Bop aan. Bepaalde klasse en circuit. En dan gewoon bijhouden qua tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
voor mij zou setup maken zorgen dat ik niet goed meer mee kan, heb daar totaal geen verstand van en eerlijk gezegd ook geen tijd voor om me veel in te verdiepen.

Snap wel dat de mensen met een beetje kennis ervan het wel graag zouden willen zien.

PSN: Patrick_D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rgarretsen
Patrick_D_GTS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:31:
voor mij zou setup maken zorgen dat ik niet goed meer mee kan, heb daar totaal geen verstand van en eerlijk gezegd ook geen tijd voor om me veel in te verdiepen.

Snap wel dat de mensen met een beetje kennis ervan het wel graag zouden willen zien.
Online genoeg setups te vinden om te proberen (dat mag geen probleem zijn), op gt planet zijn er hele threads aan besteed :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Gtplanet.net kan je makkelijk setups vanaf halen. Vaak zijn dit nog de beste ook.
Ik ben ook geen ster erin, kon wel wat verbeteren maar ga niet zo diep als sommige.
Maar de setup op mn gr4 viper heb ik van een youtube video, (zat al erg dicht in de buurt met mn eigen setup) en deze transformeert de viper van ondersturig en traag naar grip en snel.

Edit: wat hierboven gezegd word dus haha

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 26-01-2018 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:33

Dat is precies de reden waarom het een goede keuze is om bij de daily's enkel gebruik te maken van default setups.

Custom setups lijkt leuk, maar dat werkt enkel voor de mensen die veel tijd hebben.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:18:
[...]

Dat is precies de reden waarom het een goede keuze is om bij de daily's enkel gebruik te maken van default setups.

Custom setups lijkt leuk, maar dat werkt enkel voor de mensen die veel tijd hebben.
Maar zoals hierboven al uitgelegd, dit is heel makkelijk te overkomen, er zijn veel sites en geloof zelfs apps im dingen te berekenen en af te stellen.

Maar een andere optie is een weekly race met wel deze instellingen. Want nu is het van de casuals kunnen het niet dus dan gewoon hellemaal niet.. terwijl het in begin er wel was..
Vind dat gewoon zonde. En weet nog dat ik toen met mn viper gr4 veel meer jon dan nu met de viper gr4. Puur omdat de standaard setup gewoon pure bagger is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
v8power67 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:40:
[...]

Maar zoals hierboven al uitgelegd, dit is heel makkelijk te overkomen, er zijn veel sites en geloof zelfs apps im dingen te berekenen en af te stellen.
Dat is geen oplossing. Je bent je level playing field dan namelijk kwijt. Dat wat ze bij Polyphony juist willen bereiken - verschillende auto's met gemiddeld gezien ongeveer dezelfde performance - haal je dan om zeep.

Leuk voor een paar diehards, in hun eigen lobby. Niet geschikt voor de daily's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:37

momania

iPhone 30! Bam!

Oooh Monza... love / hate.

Elk klein foutje in de chicanes worden keihard afgestraft dmv een penalty, of een spin, en dan kan je weer van voor af aan. Maar als het dan ook lukt, en de timing qua remmen en weer op het gas goed is, dan is het zo'n . toffe baan om te rijden :)

Paar keer lopen stoeien en verschillende dingen geprobeerd, en kwam uiteindelijk toch onder de 1:50 met de Porsche :)
YouTube: Gran Turismo™SPORT_20180126163347
Eindelijk gelukt wat te uploaden, nu nog eens kijken of ik ook goeie kwaliteit kan krijgen volgende keer en een drivers view. De directe share ging niet aangezien het meer dan 15min was en er geen knip optie was... * momania heeft het nog niet helemaal door hoe dat allemaal werkt... :X

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
momania schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:41:
Oooh Monza... love / hate.

Elk klein foutje in de chicanes worden keihard afgestraft dmv een penalty, of een spin, en dan kan je weer van voor af aan. Maar als het dan ook lukt, en de timing qua remmen en weer op het gas goed is, dan is het zo'n . toffe baan om te rijden :)

Paar keer lopen stoeien en verschillende dingen geprobeerd, en kwam uiteindelijk toch onder de 1:50 met de Porsche :)
YouTube: Gran Turismo™SPORT_20180126163347
Eindelijk gelukt wat te uploaden, nu nog eens kijken of ik ook goeie kwaliteit kan krijgen volgende keer en een drivers view. De directe share ging niet aangezien het meer dan 15min was en er geen knip optie was... * momania heeft het nog niet helemaal door hoe dat allemaal werkt... :X
Ik dacht dat het aan mij lag :)
Had na 5 ronden al 30 seconden straf. En meestal raak ik het wel kwijt in slechte bochten, maar nu blijft ie ook nog eens stevig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:38:
[...]

Dat is geen oplossing. Je bent je level playing field dan namelijk kwijt. Dat wat ze bij Polyphony juist willen bereiken - verschillende auto's met gemiddeld gezien ongeveer dezelfde performance - haal je dan om zeep.

Leuk voor een paar diehards, in hun eigen lobby. Niet geschikt voor de daily's.
In begin was het er ook gewoon en hoorde niemand over klagen. Toen was het ineens weg en is het ja beter bla bla bla...
Plus nu met huidige systeem zijn veel autos gewoon niet bruikbaar.
Zoals de viper gr4 waarvan stock setup gewoon bagger is.
Vind dat ze dit al genoeg doen met BOP toch.
Het is en blijft een wat serieuzere race game, geen need for speed. Dus ja gewoon zonde dat dit aspect ervan dan geblocked word, want casuals...
Als jij geen custom setup wil prima. Maar dan maar blocken want oneerlijk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58
Ze kunnen wel makkelijk een oplossing bieden voor jullie beiden. Het voorstel van een weekly waar set-ups zijn toegestaan zou mooi zijn.

Ik begrijp het wel van de twee kanten. Zelfs met BoP is er niet echt een level playing field (alhoewel dichter bij elkaar). Er zijn nog duidelijk verschillen tussen de wagens - zie correcties iedere update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die set ups op GTplanet is een mooie tip waarvoor dank, ik copieerde in de Dirt`s ook altijd de set ups van de goede racers in de steam workshop naar de PS4 Dirt`s, kost niet veel tijd en gaande weg leer je het zelf ook wat.
Ik had graag wat meer leaderboards gezien in het spel in de diverse categorieën, is voor mij persoonlijk altijd iets meer motivatie on te racen en 1 sec eraf te rijden oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:28
Het zou al helpen als je iig die gearing kon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik kan niet online ivm PSN onderhoud. Kan dat kloppen?

Edit: laat maar. Doet het alweer.

[ Voor 25% gewijzigd door Shiver23 op 26-01-2018 20:34 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Wat een crash fest op Monza zeg :o

Heb geloof ik 2 groene sectors gereden...meteen van B naar D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Inderdaad. Niet normaal wat een gebeuk. Leuk voor een keertje maar niet meer dan dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Education
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02 14:21

Education

psn: r320-321

Net ook een race gedaan op monza, van pole vertrokken en na de eerste bocht op 10 seconden voorsprong. Waarschijnlijk veroorzaakt door een hoop crashes in de eerste bocht...

Race verder rustig uitgeren en nooit in gevaar gekomen. Race gewonnen denk ik door de crashes achter me.

Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Education schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:33:
Net ook een race gedaan op monza, van pole vertrokken en na de eerste bocht op 10 seconden voorsprong. Waarschijnlijk veroorzaakt door een hoop crashes in de eerste bocht...

Race verder rustig uitgeren en nooit in gevaar gekomen. Race gewonnen denk ik door de crashes achter me.
Herkenbaar, net eenzelfde race gehad. Mijn eerst pole en eerste victory! *O*

Lag zo 5 sec voor, maakte alleen een reuzefout in laatste ronde. Gelukkig geen penalty, als enige van de 20 8)7
Werd dus nog close in de laatste ronde.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
Monza is echt een heerlijk circuit.
Heb er veel gereden met F1 games en zat gelijk goed in de flow.

2 races gedaan, vooral rustig kijken in chicane en je schiet zo wat plekken naar voren.

Wel een circuit waar je goed moet spiegelen, want je wordt er erg snel afgereden.

En herken ook wat hierboven gezegd wordt, heel straks qua penalties. Is dat sinds de patch op alle circuits zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hehe
Ik net ook van pole gestart, beetje klooien in de eerste bochten en daarna nummer 2 op een seconde kunnen houden. In ronde 5 pitten. P2-6 gingen een ronde later. En p2 kwam net uit de pits toen ik langskwam. Toen begon daar de ellende denk ik want het werd uiteindelijk 15 seconde voorsprong.
Zo is de baan wel ok 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education

Education

Canis Lupus schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:05:
[...]
Herkenbaar, net eenzelfde race gehad. Mijn eerst pole en eerste victory! *O*

Lag zo 5 sec voor, maakte alleen een reuzefout in laatste ronde. Gelukkig geen penalty, als enige van de 20 8)7
Werd dus nog close in de laatste ronde.
Hahaha ja, die laatste ronde met versleten banden, drama. Ik had het zelfde als jou, ook reuze fout in de laatse ronden, de eerste chicane gemist en dwars door de blokken heen. We rustig daar gedaan en ook geen penalty gelukkig. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:30
3x de daily gereden op Monza, ik vond het erg lastig om constant snel te zijn. In de eerste bocht wordt je vaak aangetikt.
Ik heb wel moeite om Variante Ascari goed te nemen.
Penalty's zijn wel vreemd, door een inhaalactie compleet mijn rempunt gemist voor de eerste bocht. Werd ik automatisch weer terug op de baan gezet en kreeg ik 13 seconden straf aan mijn broek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Waarschijnlijk inhalen onder geel erbij....

Net nog even met tijd met 7 tienden verbeterd, 1.58.2 nu. Zie nog niet in waar ik de seconde vandaan moet halen die top 10 rijden (buiten elk randje meepakken zonder penalties :)).

Genoeg voor vandaag, hopelijk straks leuke nieuwe daily, zal me ook niet verbazen als we de hele week monza zijn met diverse cars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
De daily aan het rijden met de nieuwe Supra. Echt een toffe bak blijft dat, pure nostalgie. Een 1.56 gereden op Yamagiwa. Goed voor pole positions :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:27
Oei. Monza is een easy to learn, hard to master circuit. Ik merk het al aan de spelers.

Heb er zelf veel ervaring vanuit andere games. Anderen blijkbaar minder.

Ben van rating AS naar BC gegaan door geklungel. Mensen die spinnen die ik niet kan ontwijken, ze aanrijdt en vervolgens een penalty krijg. Niet heel fair dus Haha

Wel een heerlijke baan.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:59
Nu mijn focus niet meer ligt op het zo competitief mogelijk zijn vind ik het spel steeds beter, leuker en mooier worden.

Ik ben ook overgestapt van de bumper camera naar de chase camera. Wat een verschil, het is echt even wennen want met de chase cam mis je het gevoel van snelheid omdat de camera zo hoog op de weg is. Dit heeft echter als voordeel dat je de apex van blinde bochten veel eerder ziet in vergelijking met de bumper cam die zowat op asfalthoogte ligt.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
v8power67 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:35:
[...]

Gtplanet.net kan je makkelijk setups vanaf halen. Vaak zijn dit nog de beste ook.
Ik ben ook geen ster erin, kon wel wat verbeteren maar ga niet zo diep als sommige.
Maar de setup op mn gr4 viper heb ik van een youtube video, (zat al erg dicht in de buurt met mn eigen setup) en deze transformeert de viper van ondersturig en traag naar grip en snel.

Edit: wat hierboven gezegd word dus haha
Ik heb jouw Viper Setup geprobeerd en dat is inderdaad dag en nacht verschil in de gr4 _/-\o_ Reed ineens ook mijn gewone tijden 1.44 ish. Daarna zat ik gisteren avond te kijken naar de Daytona BMW enduracne trophy waar veel merken in mee doen, heerlijke actie. Maar toch maar eens die Ford Mustang erbij gepakt in GTsport. De vier instellingen erin gezet, gaan rijden en het was ook al beter. Dan nog wat kleine tweaks en ik reed ook weer in de 1.44 Allemaal op Dragon trail dan. Heerlijk circuit blij ik dat vinden. Yamagiwa is kwa instellingen redelijk gelijk. Sommige gaan zo ver, en op zich terecht, dat ze per circuit een Setup hebben. Ik kan met mijn TT Cup en dus ook de Viper op elk circuit wel goed meekomen.

Lobby's moet je het nog altijd treffen, of een beuk festijn. Of je rijdt iedereen zoek, of je word zélf zoek gereden :o

Setups heb ik vroeger ook altijd van Gtplanet gepakt, makkelijk en kost echt niet zo veel tijd. Dan lichtjes twerken tot jij er ook tevreden mee bent want soms kan je rijstijl verschillen van de maker en dat heeft ook heel veel invloed.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
De gebeden zijn verhoord, Gr. 1 klasse daily race op Interlagos! Prestatiebalans staat aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0OJrgtM.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Lasmibalsingh op 27-01-2018 10:11 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lasmibalsingh schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:10:
De gebeden zijn verhoord, Gr. 1 klasse daily race op Interlagos! Prestatiebalans staat aan.

[afbeelding]
Kleine tip, als er gr1 op dragon trail komt pak de Bugatti. Deze is zoveel sneller op rechte stukken dan de rest.
Heb nu zelfs met de Bugatti als enige in de top 10 een tijd neergezet.
Ding is erg snel alleen beetje ondersturig ivm.4wd.
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/9ef097ab2eb59d83097863526e42e321/tenor.gif
Whahah zie je al op de bank tijdens potje gt sport hellemaal los gaan..
(Iets met een levendige geest :P )

[ Voor 28% gewijzigd door v8power67 op 27-01-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Lasmibalsingh schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 08:41:
Nu mijn focus niet meer ligt op het zo competitief mogelijk zijn vind ik het spel steeds beter, leuker en mooier worden.

Ik ben ook overgestapt van de bumper camera naar de chase camera. Wat een verschil, het is echt even wennen want met de chase cam mis je het gevoel van snelheid omdat de camera zo hoog op de weg is. Dit heeft echter als voordeel dat je de apex van blinde bochten veel eerder ziet in vergelijking met de bumper cam die zowat op asfalthoogte ligt.
Waarom niet cockpitview dan? Is verreweg het leukste en meest intens. Ik rijd standaard zo, behalve bij sommige autos de hoodcam wanneer er een dikke C stijl is of bijvoorbeeld de Porsche GT1.

Nadeel van de hoodcam is dat je geen spiegels hebt. En het is niet zo tof dan achter het stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Schimanski81 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:28:
[...]

Waarom niet cockpitview dan? Is verreweg het leukste en meest intens. Ik rijd standaard zo, behalve bij sommige autos de hoodcam wanneer er een dikke C stijl is of bijvoorbeeld de Porsche GT1.

Nadeel van de hoodcam is dat je geen spiegels hebt. En het is niet zo tof dan achter het stuur :)
In de cockpit camera is het door het beperkte gezichtsveld zeer lastig om je referentiepunt voor het remmen te spotten. As je constante tijden wil rijden is cockpit camera niet ideaal of je moet een VR bril tot je beschikking hebben natuurlijk waarmee je makkelijk om je heen kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education

Education

Lasmibalsingh schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:50:
[...]

In de cockpit camera is het door het beperkte gezichtsveld zeer lastig om je referentiepunt voor het remmen te spotten. As je constante tijden wil rijden is cockpit camera niet ideaal of je moet een VR bril tot je beschikking hebben natuurlijk waarmee je makkelijk om je heen kan kijken.
Cockpit view kan ik ook maar niet aan wennen. Blijf hier maar gewoon met de bumper cam racen.

Volgens mij kun je trouwens niet de daily races rijden met een VR bril, maar alleen een paar special events tegen AI. Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hmm. Dat ligt toch vooral aan de cockpit cam van GTS, in andere race games verlies je veel minder zicht in cockpit view.

Ik reed vroeger steevast in cockpit-cam in games als Dirt e.d. Maar in GTS verlies je inderdaad erg veel feeling en zicht rondom met die camera.

Dirt cockpit cam: http://www.gamevisions.co...fsshift/images/19_big.jpg
GTS cockpit cam: https://pre00.deviantart....y_craftyh4nds-dbtbz0s.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2018 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Education

Education

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:07:
[...]

Ik reed vroeger steevast in cockpit-cam in games als Dirt e.d. Maar in GTS verlies je inderdaad erg veel feeling en zicht rondom met die camera.
Dat ziet er idd wel beter uit ja.

Vind trouwens jammer dat je het stuur ook niet kunt verbergen in cockpit view (zoals dat wel kan bij project cars en assetto corsa). Ik heb mijn monitor vlak achter mijn stuurtje staan. Heb altijd het gevoel dat er iets niet klopt bij cockpit view met een bewegend stuur achter mijn eigen stuur... ;)

Deze view in Assetto Corsa is mijn favoriet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s4OAMZe.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Education op 27-01-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
[...]

Oneens. Ik gebruik als referentie voor het rempunt de x meter tot bocht borden.

Een nadeel is wel dat je laag zit dus bij banen met blinde bochten of met hoogteverschil (brandshatch GP) is het instuurpunt niet te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
v8power67 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:36:
[...]

Kleine tip, als er gr1 op dragon trail komt pak de Bugatti. Deze is zoveel sneller op rechte stukken dan de rest.
Heb nu zelfs met de Bugatti als enige in de top 10 een tijd neergezet.
Ding is erg snel alleen beetje ondersturig ivm.4wd.

[...]

[afbeelding]
Whahah zie je al op de bank tijdens potje gt sport hellemaal los gaan..
(Iets met een levendige geest :P )
Mijnen raadsel waarom hij dat woord ervan gemaakt heeft... :X |:( stomme gsm.ik hebbdat woord nog nooit gebruikt. Maar oké, goed. Ik zie dat er weer eens een Daily gr4 op dragen trail is. Mooi, straks maar eens doen want mijn driver rating is behoorlijk gekelderd de,laatste tijd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:30
Als je een race hebt gereden, dan staat er vaak dat je x plaatsen gestegen bent en dat je op de x plaats staat, wat betekent dat?
En wat betekent de gekleurde Driver rating in het eindklassement? Bijv. S zie je soms rood of blauw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Jimster schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:12:
Als je een race hebt gereden, dan staat er vaak dat je x plaatsen gestegen bent en dat je op de x plaats staat, wat betekent dat?
En wat betekent de gekleurde Driver rating in het eindklassement? Bijv. S zie je soms rood of blauw?
Je eerste vraag, daar gaat de vertaling nog wel eens mank heb ik gezien. Maar dat is heel simpel. Begin je op plaats 10 en je finisht op 4 heb je dus 6 mensen ingehaald en daarmee dus 6 plekken "omhoog" gegaan. Maar soms vertaald dat slecht, kan er alleen even geen voorbeeld bij bedenken. Heb het eens gehad dat ik derde was en het vertelde dat ik gestegen was naar de 6e plek, zoiets.

Je tweede vraag. Alles wat je doet heeft invloed op je rating dat zijn dus die E tot en met S als hoogste. Als je een overal goede race hebt staat die letter in het blauw en ben je safe. Als het rood gekleurd is is het negatief en heb je dus minpunten over die race gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
Rood = Safety rating omlaag.
Wit = Neutraal, geen wijziging.
Blauw = Safety rating omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 11:40
Vraagje, is het ook mogelijk om tegen top 10(of top 100) ghosts te rijden ? Ik wil me graag verbeteren en leer graag bij van anderen, maar kan niet echt vinden hoe/waar dit kan (bij Forza kon dit bijv wel als ik me goed herinner).
Zo heb ik vandaag een paar rondjes Dragon Trail Gr4 gedaan waar de top 10 rond 1:44 zit.
Ik schaam me dood maar kom niet verder dan een hoge 1:48. :( Een seconde kan ik nog wel ergens halen als ik wat langer oefen denk ik, maar waar ik 5 sec vandaan moet halen is me een raadsel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/gt7sp-prod/photo/60/21/62/6062492780063622160_0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/gt7sp-prod/photo/64/42/02/5909361598453024264_0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/gt7sp-prod/photo/08/16/49/6052922639447491608_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:48
Mooie daily vandaag op de Nordschleife... Daarnet even een rondje gereden, helaas dat ik vandaag niet echt thuis ben anders zou deze wel meerdere keren rijden vandaag.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banaan86
Wat een race gister op Dragon Trail. Puntje van de stoel werk in de laatste paar Laps. En een vreemd einde, penalty?

YouTube: Gran Turismo Sport - Dragon Trail - Group 4

[ Voor 29% gewijzigd door Banaan86 op 28-01-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banaan86 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:00:
Wat een race gister op Dragon Trail. Puntje van de stoel werk in de laatste paar Laps. En een vreemd einde, penalty?

YouTube: Gran Turismo Sport - Dragon Trail - Group 4
Misschien had hij een penalty, en probeerde hij die in te lossen en jou tegelijk een penalty te geven om alsnog voor jou te eindigen idd.

De Gr.4 vandaag is leuk, al tweemaal gewonnen =) Weet niet of ik genoeg tijd heb voor de Gr.3 vandaag, ik heb mezelf voorgenomen om enkel aan de races deel te nemen als ik voldoende tijd in de kwalificatie heb gestoken om voor de podiumplekken te kunnen strijden :-)

Gemiddeld gezien doe ik zo'n 5-15 kwalificatielaps.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
sverzijl schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:57:
Vraagje, is het ook mogelijk om tegen top 10(of top 100) ghosts te rijden ? Ik wil me graag verbeteren en leer graag bij van anderen, maar kan niet echt vinden hoe/waar dit kan (bij Forza kon dit bijv wel als ik me goed herinner).
Zo heb ik vandaag een paar rondjes Dragon Trail Gr4 gedaan waar de top 10 rond 1:44 zit.
Ik schaam me dood maar kom niet verder dan een hoge 1:48. :( Een seconde kan ik nog wel ergens halen als ik wat langer oefen denk ik, maar waar ik 5 sec vandaan moet halen is me een raadsel.
Helaas kun je alleen maar je eigen ghosts saven om eventueel later tegen je snelste tijd te rijden.

Wel kun je van de top 10 de replays downloaden en hun ronde bekijken (leer je soms ook veel van, vooral hoever je de baan kan afsnijden :)).

En schaam je niet, ik ben niet langzaam, maar zit ook meestal een seconde tot anderhalve seconde van de top 5 tijden af. Die lui rijden op rails lijkt het wel (krijg ik met een controller niet voor elkaar :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banaan86
rgarretsen schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Helaas kun je alleen maar je eigen ghosts saven om eventueel later tegen je snelste tijd te rijden.

Wel kun je van de top 10 de replays downloaden en hun ronde bekijken (leer je soms ook veel van, vooral hoever je de baan kan afsnijden :)).

En schaam je niet, ik ben niet langzaam, maar zit ook meestal een seconde tot anderhalve seconde van de top 5 tijden af. Die lui rijden op rails lijkt het wel (krijg ik met een controller niet voor elkaar :) )
Ik zit vaak rond jouw tijden tijdens de kwalificaties Ronald, snap echt niet hoe die lui uit de top 10 zo snel rond gaan. Maar een beetje vooraan kwalificeren en daarna nette rondes rijden in de wedstrijd levert vaak al heel wat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 11:40
rgarretsen schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Ah jammer. Gemiste kans m.i. dat dit niet kan. Vond dat vroeger (Forza 3 hebben we het dan over, opa praat ;) heel gaaf om te doen. Sindsdien weinig racers meer gespeeld, tot nu GTS.
Top 10 replays zal ik in ieder geval eens naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Gr.3 Nürburgring vandaag 8)

Daar ga ik me eens in vastbijten. verwacht niet een perfect rondje te rijden, maar ben benieuw wat m'n optimal wordt. Moet ook even wennen aan dat nieuwe gedeelte wat eraan zit. Ik heb alleen nog maar of de oude layout, of de nieuwe baan gereden, nooit zo samengevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Gr4 voor mij vandaag, full nurburgring is niets voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education

Education

rgarretsen schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:47:
Gr4 voor mij vandaag, full nurburgring is niets voor mij :)
Die sla ik ook over, de Supra cup en Gr.4 zijn (vind ik) vandaag wel leuk. Voor iedereen weer wat :)

Kon net trouwens geen lobbies joinen, een of andere vage foutmelding. Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
psn account problemen zo te zien, kom hier ook niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:09
rgarretsen schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:31:
psn account problemen zo te zien, kom hier ook niet online
Yep sony is lekker bezig deze week.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Gaat lekker idd. Ben al 2 keer begin van een race eruit geknikkerd. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:22
Vanochtend een Gr. 3 op de Nordschleife 24h gereden. Was een erg leuke race! Ging er beschaafd aan toe.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40
Wat een gekut met PSN deze week. Heb nu alweer helemaal geen verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurbaas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-03-2021
Education schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:12:
[...]
Heb altijd het gevoel dat er iets niet klopt bij cockpit view met een bewegend stuur achter mijn eigen stuur... ;)
Dat is wel een hele directe manier om de lag te observeren tussen stuur en beeldscherm. Hoeveel is dat eigenlijk? Merk je daar veel van, vooral in de set-up die jij hebt (neus op de boter set-up)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hieronder duidelijk zien welk effect de introductie van Monza heeft gehad op mijn rating, haha :P

Anyway, vandaag toch alweer mooi gestegen met een vijftal wins en clean races.
Mijn rating is alweer B/B, bijna op het oude niveau :-)

GTS Rating

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
Hier ook geen connectie, jammer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
net wel een paar lekkere rondjes gereden op monza. lekkere time trail gedaan en er nog ff een 1.32.011 uitgeperst met de Toyota TS050 :) was nog niet helemaal vlekkeloos dus een 1.32.000 is zeker mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education

Education

Frituurbaas schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:58:
[...]

Dat is wel een hele directe manier om de lag te observeren tussen stuur en beeldscherm. Hoeveel is dat eigenlijk? Merk je daar veel van, vooral in de set-up die jij hebt (neus op de boter set-up)?
Lag ervaar ik amper tot niet. Het is meer dat de stuurrotatie op het scherm vaak niet overeenkomt met wat je op het echt doet, wat is als storend ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:38:
Je kan hieronder duidelijk zien welk effect de introductie van Monza heeft gehad op mijn rating, haha :P

[afbeelding]
Ik heb dit vorige maand ook meegemaakt maar dan op Blue moon bay speedway (die oval met 3 bochten). Daarom is mijn advies dan ook om hogesnelheidsbanen waar slipstream erg veel effect heeft te vermijden bij de dagelijkse races. Zelf zat ik op de rand van S/S maar zakte toen terug naar D/D of dergelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:38:

[afbeelding]
Ik liet even 1 race door iemand rijden die op visite was, want die kende oh zo goed Monza.....

Na 3 rondjes was de straf opgelopen tot bijna een minuut, en toen diskwalificatie omdat de straf niet werd genomen maar alleen maar op bleef lopen. Diskwalificatie is dus in 1 klap SR van dik S naar een lage B (bijna C).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@Banaan86 zoals @Verwijderd zegt kan het prima zijn dat hij nog een penalty heeft en zo wilt inlossen +jou een straf wilt laten krijgen. Word ook best gedaan in dragen trail bij de laatste chicane heb ik gemerkt door sommige gasten. Zij laten gas los, of rijden tegen de muur en jij komt daar volta’s doorheen maar kunt echt niet meer uitwijken dan. Op Kyoto had ik ook zo’n droevige gast die het nodig vond meerdere mensen te brake testen in bochten waar je totaal niet hoeft te remmen. Gelukkig had hij ook 20seconden.

@Dennisdn Dat is dan wel een heel pittige straf zeg. Ik heb ook met veel spellen op Monza gereden maar elk spel is toch net anders. En de straf staat hier behoorlijk scherp in de chicanes. Maar goed ook. Het duurde toch een rondje of 7 voordat ik echt een beetje tijden kon rijden.

@sverzijl gewoon oefenen en vooral kijken naar de replay’s van de top tien. Ik heb ook. De SS banden nodig om die tijden te rijden. Met de RH ben ik een seconde of 3-4 langzamer. Wat een grote factor is is zelf schakelen. Daarmee winnen ze ook veel tijd heb ik gemerkt. Ach, in lobbies win ik met tijd en gisteren op Kyoto 2x 2e omdat ik pas startte op p8 en dus net niet genoeg tijd had. Als doe races langer hadden geduurd had ik zeker een kans om te winnen. Het blijft een erg mooi circuit! Andere keren in lobbies heb ik ook zo een achterstand van 20 seconden op de nummer 1. Het gaat hier om de fun vind ik. Als ik een race heb op het scherpst van de snede is dat genoeg voor mij. Of het dan om de winst of plek 10 gaat maakt niet uit. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik heb sinds zaterdag ook een PS4 met Gran Turismo. vandaag ga ik hopenlijk mijn eerste daily race doen op Kyoto in de gr.4. heb vanmorgen al even geoefend en kwam tot een 01.43.5 en gemiddeld rond de 01.44.00 opzich ging het wel lekker maar qua tijd zullen jullie wel een stuk sneller zijn.

mijn PSN ID is MRVleisboeketje, mochten jullie het leuk vinden kunnen jullie mij toevoegen vind het wel leuk om de leaderboards een beetje te vergelijken!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ik krijg wel vriendschapsverzoeken, kan ze accepteren maar daarna zie ik ze niet meer...is dat ook een PSN storing?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutterd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:39:
Ik krijg wel vriendschapsverzoeken, kan ze accepteren maar daarna zie ik ze niet meer...is dat ook een PSN storing?
Ik zie je wel gewoon staan hoor.
Kijk bij de Gr.3 op Kyoto maar eens bij 'Qualifying Rankings'

GTS Quali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Bah, Kyoto vandaag. Kan maar niet wennen aan dat circuit. Sta bij elke bocht achterstevoren. :/
Ik heb liever de chicanes van Monza, dan die stomme hairpin slingers op Kyoto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momania schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:57:
Bah, Kyoto vandaag. Kan maar niet wennen aan dat circuit. Sta bij elke bocht achterstevoren. :/
Ik heb liever de chicanes van Monza, dan die stomme hairpin slingers op Kyoto..
Ik ben wel erg fan van de 'korte' versie van Kyoto, maar ik snap inderdaad ook niet waarom er zoveel volk fan is van de lange variant. Dat extra stuk is duidelijk 'extra' en haalt de swung nogal uit het circuit.

De korte versie kan me wel bekoren, echt heerlijk scheuren =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40
Even een vraag, gaat je SR rating omlaag als je een penalty niet tijdens de race inlost? Want in principe word na de finish je penalty toch bij je totaal-tijd opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:59:
[...]

Ik ben wel erg fan van de 'korte' versie van Kyoto, maar ik snap inderdaad ook niet waarom er zoveel volk fan is van de lange variant. Dat extra stuk is duidelijk 'extra' en haalt de swung nogal uit het circuit.

De korte versie kan me wel bekoren, echt heerlijk scheuren =)
Ik vind de korte idd ook cool. Het is dan ook een circuit met snelle bochten, en een enkele directe hairpin.
Die 2 hairpin slingers, die dan ook nog eens omhoog lopen zodat je ultiem weinig grip hebt en bij het minste of geringste de controle verliest, verpesten het voor me. En met TCS aan is er ook geen lol aan, aangezien je dan meer gecorrigeerd wordt dan dat je vooruit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Thanks Dashter! Nu doet hij het idd!

Ik heb nu een aantal races online gereden, met wisselend resultaat...1x pole en 1x winst maar heb vooral geprobeerd om clean te rijden..hoelang duurt het voor je SR omhoog gaat? En kan ik ergens zien of ik goed op weg ben?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:17
bojaaper schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:08:
Even een vraag, gaat je SR rating omlaag als je een penalty niet tijdens de race inlost? Want in principe word na de finish je penalty toch bij je totaal-tijd opgeteld.
Je SR rating gaat in principe al omlaag zodra je een straf krijgt, of je die wel/niet inlost doet er geloof ik niet toe. Ik zou er voorstander van zijn dat je extra straftijd krijgt voor iedere ronde dat je de straf niet inlost, bijvoorbeeld na de eerste ronde na de straf 10 procent er bij, na twee 20 procent en zo verder. Nu is het te makkelijk om je straf tijdens de race kwijt te raken zonder dat het impact heeft, zeker als je de punten om de baan kent waar de tijd snel terugloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Jorick schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:30:
[...]

Je SR rating gaat in principe al omlaag zodra je een straf krijgt, of je die wel/niet inlost doet er geloof ik niet toe. Ik zou er voorstander van zijn dat je extra straftijd krijgt voor iedere ronde dat je de straf niet inlost, bijvoorbeeld na de eerste ronde na de straf 10 procent er bij, na twee 20 procent en zo verder. Nu is het te makkelijk om je straf tijdens de race kwijt te raken zonder dat het impact heeft, zeker als je de punten om de baan kent waar de tijd snel terugloopt.
Op zich los ik m’n strafjes vaak vanzelf op doordat m’n bochten nog niet altijd de perfecte lijn zijn. Maar zoals ik iets hierboven al beschreef word je gediskwalificeerd als de straffen te gek worden en je er niets aan doet. Alleen was het in ons geval pas bij een opgetelde straf van bijna een minuut. (Straf: van SR-S naar B ).

Van mij mogen de straffen wel harder worden. Niet perse voor het missen van een lijntje, maar baal echt van de bewuste beukers. Nog te vaak is de race gewoon echt direct voorbij als een zakkewasser je eraf beukt.

Wanéér iemand z’n straf pakt, maakt mij dan weer niet uit. In real life kan je vaak ook zelf bepalen wanneer je hem neemt. En zeker omdat hij langzaam aftelt in slechte bochten, neem ik hem zelf niet bewust. Tenzij ik hem voor het einde nog heb staan, principieel neem ik hem voor de finisch dus moet dan wel eens gas los laten. Voor de finisch ga ik ook geen strijd meer voeren en laat ik heel opzichtig degene voorbij die binnen m’n straf zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 29-01-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Man man man, wat ben ik slecht in die game zeg :P.

Maar ik heb nu wel geleerd dat 2 pionnen, dat je dan moet remmen en bij de pion uit de bocht weer vol op het gas moet gaan.

Ik kom er wel! En wat hou ik van mijn Nissan GT-R! AWD for life, altijd gas geven dus!

Ik vindt de endurance nog altijd het leukst, met brandstof verbruik en slijtage. Even 10 minuutjes lekker racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Aight! schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:45:
Man man man, wat ben ik slecht in die game zeg :P.

Maar ik heb nu wel geleerd dat 2 pionnen, dat je dan moet remmen en bij de pion uit de bocht weer vol op het gas moet gaan.

Ik kom er wel! En wat hou ik van mijn Nissan GT-R! AWD for life, altijd gas geven dus!

Ik vindt de endurance nog altijd het leukst, met brandstof verbruik en slijtage. Even 10 minuutjes lekker racen.
Pionnen kan je ook voor de stuurpunten gebruiken. Bijvoorbeeld de eerste bocht van Nurenbergring bij de dubbele pion op de rem en bij de enkele pion het stuur vol naar rechts.

Op YouTube staan wel wat perfecte rondjes met duidelijke gesproken begeleiding. Zo wil ik lastige bochten nog wel eens opzoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 29-01-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ja hoor, vandaag weer een 2e plaats :P Lag een beetje rommelige race aan ten grondslag. Chill vanaf pole begonnen, maar al snel een hoop contact met een over-fanatieke Spanjaard, waardoor een geduldige Fransman er uiteindelijk met de buit vandoor ging. Alsnog een hoop plezier aan de race beleefd, mede door de Spanjaard uiteindelijk in de val te lokken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Nutterd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:01:
Thanks Dashter! Nu doet hij het idd!

Ik heb nu een aantal races online gereden, met wisselend resultaat...1x pole en 1x winst maar heb vooral geprobeerd om clean te rijden..hoelang duurt het voor je SR omhoog gaat? En kan ik ergens zien of ik goed op weg ben?

Thanks!
Hier kun je rating voortgang checken:

http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=5254810

Momenteel heb je nog niet veel gereden dus valt nog niet veel history te zien.

Mijne, is wat beter als voorbeeld, kun je mooi de voortgang zien (of gebrek aan momenteel in DR rating, nu met me rating vaak pech dat ik in middenveld beland, moet dus nog sneller worden :))

http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=2313931

[ Voor 18% gewijzigd door rgarretsen op 30-01-2018 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Van Kyoto vind ik alle drie de circuits erg vermakelijk. Die S bocht omhoog bij yamagiwa is geweldig als je hem goed neemt, vol het gas erop houden dan die laatste bocht rustig zodat je de vangrail net niet raakt om een goed exit run te hebben naar die mooie snelle linker bocht. Of we daarna miyabi opgaan of op yamagiwa blijven maakt me niet uit.
Ik rijdt gr4 zonder tcs, gr3 mét. En dat gaat me prima af, de laatste keer dat ik in de S bocht gespind ben is omdat ik net op het gras kwam met de achterkant en de viper wil dan wel uitbreken.
Ook de gr3 R8 is er wat “lastig” maar heb een mooie setje gevonden waar hij relatief rustig blijft en je ook die bochten goed, snel kunt nemen.
Heb daar al vele mooie races gehad. Inhalen is in de s bocht niet aan te bevelen want je ligt er dan beide naast. De hairpins zijn ook heerlijk, kun je echt je tijd mee maken of verknoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aight! schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:45:
De enkele pylonnen zijn achtereenvolgens je instuurmoment, apex en uitkompunt bij een bocht.
Je kunt al veel eerder op je gas dan bij die pylon aan het eind van de bocht, eigenlijk al net voorbij de apex. Als je na de apex al op je gas gaat zou je aan het eind van de bocht bij de laatste pylon (aan de buitenkant van de bocht) uit moeten komen.
Wat @Dennisdn al zei gebruik je de twee dubbele pylonnen inderdaad (indicatief) als rempunt.

Grappige site dat kudosprime :)
Je kunt ook prima zien waar ik bezig was met het behalen van de 91 wins en waar ik begon met normaal racen :P
http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=2315196
Binnenkort maar weer eens aanslingeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 30-01-2018 14:45 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

rgarretsen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:34:
[...]

Hier kun je rating voortgang checken:

http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=5254810

Momenteel heb je nog niet veel gereden dus valt nog niet veel history te zien.

Mijne, is wat beter als voorbeeld, kun je mooi de voortgang zien (of gebrek aan momenteel in DR rating, nu met me rating vaak pech dat ik in middenveld beland, moet dus nog sneller worden :))

http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=2313931
Thanks! dit is wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Ben zelf alleen maar langzaam aan het dalen, beetje problemen met in het middenveld rijden momenteel :)

Vooral italianen en Spanjaarden die me eraf rossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

laatste noob vraag...op welke tijd komen de nieuwe daily races online?

kijk zelf op deze site: https://www.gtsportraces.com/nl/ en zie er nog niks in veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Nutterd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:54:

kijk zelf op deze site: https://www.gtsportraces.com/nl/ en zie er nog niks in veranderd.
Als ik in het weekend wel eens vroeg ben heeft hij tot ongeveer 07.30 de races van de dag ervoor incl kwalificatietijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Dennisdn schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:02:
[...]

Als ik in het weekend wel eens vroeg ben heeft hij tot ongeveer 07.30 de races van de dag ervoor incl kwalificatietijd.
aah ok, dan ligt die site dus gewoon achter, want de races van gisteren staan er nog op.

ik ben benieuwd waar ik straks op mag gaan racen :P

/edit:

Ok voor mij vandaag Race A en C (als ik een beetje weg kom met klasse GR.3)

[ Voor 10% gewijzigd door Nutterd op 30-01-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:48
Nutterd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:14:
[...]

aah ok, dan ligt die site dus gewoon achter, want de races van gisteren staan er nog op.

ik ben benieuwd waar ik straks op mag gaan racen :P

/edit:

Ok voor mij vandaag Race A en C (als ik een beetje weg kom met klasse GR.3)
Zijn zonet aangepast zie ik.
Gr3 op Brands Hatch... SR drops incoming ;)

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

extreme8eight schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:37:
[...]

Zijn zonet aangepast zie ik.
Gr3 op Brands Hatch... SR drops incoming ;)
ik vind het racen tot nu toe redelijk clean en ik zit nog in de laagste klasse. wel laat ik heel
veel ruimte voor iedereen omdat ik zo min mogelijk rijders wil raken, hierdoor verlies ik veel plaatsen
als ik wat meer snelheid heb zal ik ook iets agressiever moeten gaan rijden en meer verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:17
rgarretsen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:46:
Ben zelf alleen maar langzaam aan het dalen, beetje problemen met in het middenveld rijden momenteel :)

Vooral italianen en Spanjaarden die me eraf rossen :)
Herkenbaar, zal wel te maken hebben met het temperament of zo maar kan er soms goed ziek van worden. De eerste de beste kans die ze zien nemen ze zonder maar op enige manier rekening te houden met hun SR of dat van een ander. Zelf word ik liever derde of vierde met een goed & clean gevecht dan dat ik ten koste van alles (lees: een ander) moet winnen maar helaas zijn er hele volksstammen die daar anders over denken. Fransen kunnen er ook wat van trouwens. Zal misschien ook wel wat met de leeftijd te maken hebben, 's avonds laat zijn meestal wat oudere spelers online en lijkt het minder erg te zijn.

Gisteren een paar races gereden op Big Willow waar wederom een Spanjaard het presteerde om een race te verzieken. Gestart als zesde en lag op de tweede plaats met nog drie ronden te gaan toen ik een achterblijver op een ronde moest zetten. Hij verdedigde alsof hij voor de overwinning aan het rijden was maar na een betere exit op het rechte stuk hem voorbij gereden. Dat zinde meneer niet dus hij gaat doodleuk zonder te remmen de eerste bocht in en tikt mij snoeihard van de baan. Uiteindelijk tiende geworden door zijn actie :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Nutterd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:54:

Ik las op gtplanet dat de mensen achter deze site uit Brazilië komen. Het lijkt dus dat ze het wat laat updaten maar ze kunnen door het tijdsverschil het niet vroeger doen voor tijdzones ten oosten van Brazilië.

[ Voor 9% gewijzigd door Lasmibalsingh op 30-01-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow! Damn die Lancer Evolution is snel op Brands Hatch! Die knalt ook zo zalig door in bochten waar je met andere wagens flink snelheid verliest. Power op rechte stukken is helaas iets minder, maar wat een mooi stabiele wagen :)

Net een clean race gewonnen met de Lancer op BH, vreemd genoeg kon ik mijn eerste race in de Porsche blijven doorknallen, maar moest ik met de Lancer flink fuel beginnen managen op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:24:
Wow! Damn die Lancer Evolution is snel op Brands Hatch! Die knalt ook zo zalig door in bochten waar je met andere wagens flink snelheid verliest. Power op rechte stukken is helaas iets minder, maar wat een mooi stabiele wagen :)

Net een clean race gewonnen met de Lancer op BH, vreemd genoeg kon ik mijn eerste race in de Porsche blijven doorknallen, maar moest ik met de Lancer flink fuel beginnen managen op het einde.
Klopt, die Lancer rijd echt fijn terwijl de Subaru WRX een en al onderstuur heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Pfff. Begon zo lekker met Brands Hatch vandaag, en ging sneller en sneller, maar ben nu kapot.
Kan nu geen ronde meer rijden zonder een fout te maken :+

Toch een sneller tijd neer gezet dan @rgarretsen (met een paar hondersten) :P
En een optimal van 1:23.8 (Wat toch erg in de buurt van @v8power67 zou moeten komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:58
Had vandaag ook iets vreemd met de Gr3 op Brands Hatch - 911 RSR. Pitstop na ronde 6 met redelijke slijtage op de banden. Ik reed zeer consistente rondes, zelfs met de kale banden. Na de pitstop met nieuwe banden, leek het echter alsof ik op ijs reed. Zeer weinig grip en ik gleed dan ook van de baan. Positie 3 naar 6 :'( Nadat de eerste slijtage er was, was de grip ineens beter en kon ik weer normale rondetijden rijden.

Het is toch niet zo dat mijn pit crew me met koude bande wegstuurde 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door SonnyBBQ op 30-01-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
momania schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:40:
Pfff. Begon zo lekker met Brands Hatch vandaag, en ging sneller en sneller, maar ben nu kapot.

En een optimal van 1:23.8 (Wat toch erg in de buurt van @v8power67 zou moeten komen)
Paar rondjes gestuurd maar, misschien dat ik vanavond nog wat tijd heb om te rijden.
BH ligt me normaal niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rgarretsen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:56:
[...]

Paar rondjes gestuurd maar, misschien dat ik vanavond nog wat tijd heb om te rijden.
BH ligt me normaal niet zo.
BH is vooral stabiele rondes rijden en wachten tot anderen in de fout gaan =) Als ik in de drive zit gaat dat best, maar heb ook wel momenten dat het gewoon niet wil lukken.

Oh, nogal off-topic maar ik kan maar proberen: Zijn er hier racefans die al naar de F1 in Francorchamps zijn gaan kijken en die goede tips hebben voor overnachting?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rossi46
Krijg nou tieten...

Doe ik even twee lullige arcade races - om die verslavende Daily Workout auto te score - vang ik gewoon ff de Jag XJ13 van 20 mio 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:03:
Krijg nou tieten...

Doe ik even twee lullige arcade races - om die verslavende Daily Workout auto te score - vang ik gewoon ff de Jag XJ13 van 20 mio 8)
Holy cow das geluk!! Mooiste auto die ik kreeg was een 2e la ferrari. Vlak nadat ik er zelf 1 kocht...
Krijg meestal de goedkoopste wagens die er zijn..
Heb zoveel dubbele autos niet normaal...
momania schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:40:

Brands hatch is niet mijn circuit....
En heb de tijd neergezet met mn lancer omdat ik gewoon eens wat anders wou dan top 10 autos rijden.
Rijd wel leuk maar power komt vaak ineens en is soms moeilijk te controleren op zn limiet.
Was wel erg blij met mn tijd want voelde wel goed.
Had wel ene optimal van een 1:22.9 maar lukt me gewoon niet op absolute limiet te rijden een lap lang op dit circuit. Kost me teveel concentratie.

[ Voor 48% gewijzigd door v8power67 op 30-01-2018 22:14 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing