Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:31:
De Bugatti's zijn de Méganes van de Gr.1 klasse zie ik.
Ik blijf wel bij de SRT, dan maar iets langzamer ;)
Vind de Bugatti ook niet heel fijn rijden.
Valt mee, is eerste race van gr1 waar de Bugatti de top 10 beheerst. Andere races(interlagos, lago maggiore en nurburgring gp) was de porsche verruit de snelste.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De 86 GT op Lagio Maggiore Centre II ligt mij veel beter :)
Lekker rustig aan tuffen daar.

Momenteel een seconde van de top 10 af.
Voor mezelf vind ik dat wel acceptabel :)
[YouTube: https://youtu.be/zK5J7N1rFsU]

[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 05-02-2018 13:10 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:15:

[video]
Zeer netjes idd !!! Dalijk eens proberen.
Ben vaak niet zo vlot met die standaard bakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:01:
[...]

Valt mee, is eerste race van gr1 waar de Bugatti de top 10 beheerst. Andere races(interlagos, lago maggiore en nurburgring gp) was de porsche verruit de snelste.
Ik rij liever met 'echte' wagens dan met die fantasietjes die steeds nadrukkelijker aanwezig zijn in een Gran Turismo. Maar ik moet zeggen dat die Bugatti Gr.1 echt fantastisch goed rijdt op Kyoto :)

Heb er net twee races mee gewonnen en ook mijn eerste 2 consecutive clean races mee binnengehaald. *O*
dvdkiwi schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:15:

[video]
Dat is meestal ook mijn doel. Zit momenteel op 7 tienden en heb het gevoel dat ik nog wel wat sneller kan, maar deze tijd is voldoende om vrij zeker te zijn van pole positie, dus dan begin ik me op de race zelf te focussen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
7 tienden is fraai hoor!
De top 10 tijden zijn behoorlijk snel, vind hun replays ook bijzonder handig om van te leren.

Ik ga zo weer eens de baan op, maar denk niet dat ik heel veel sneller kan dan wat ik heb staan.

[ Voor 44% gewijzigd door Superkiwi op 05-02-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:18:
7 tienden is fraai hoor!
De top 10 tijden zijn behoorlijk snel, vind hun replays ook bijzonder handig om van te leren.

Ik ga zo weer eens de baan op, maar denk niet dat ik heel veel sneller kan dan wat ik heb staan.
Klopt. Ik snijd elke bocht wel op de 'juiste manier' aan als ik naar de replays kijk. Om nog sneller te gaan moet ik vooral wat extra finesse in mijn controllerbewegingen weten te krijgen vermoed ik, hoewel die op zich al best smooth zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou denk.kijk eens naar de top 10 tijd van die toyota gt86 race.
Zie ik dat de snelste allemaal stuurtje met h shifter en koppeling gebruiken. Scheelt je op een ronde nogal veel schakeltijd....
Kansloos dit, ben je dus als controller gebruiker compleet kansloos.
Word tijd dat ze net ala in forza je de koppeling kan mappen als een knop op controller.
Dus tip voor mensen met stuur en shifter met koppeling. Gebruik dit, scheelt echt veel tijd.
Denk zeker een paar tiende per ronde.
Wat hellemaal bizar is dat niet elke schakeling zelfde tijd kost. Soms langer dan anders.
Leuk detail, behalve nu in competief racen..

Heb btw een 57:688, maar sneller zit er niet in.
Vind maar een drama deze auto...

Positiever nieuws, heb mn tijd verbeterd op kyoto.
Een 1:16.397 nu. Sta weer 2e in top 10 met paar honderste.
Kan een optimal van 1:15.9 rijden maja.. doe dat maar eens haha.

[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 05-02-2018 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Netjes hoor, heb helaas komende tijd niet zo heel veel tijd meer, en begin nu toch een beetje te merken dat als je wat minder rijd, het ook allemaal wat minder snel gaat.

In iedergeval duurt het langer voordat je op snelheid bent.

vanavond maar eens die gr1 op kyoto proberen, blijft toch mijn favo baantje. Iedereen vind dragon tail ook gaaf, maar krijg het nog steeds niet voor elkaar om er echt hard te gaan.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog even een juichmoment, na wel geteld 87 rondjes dook ik ein-de-lijk onder de minuut, maar een paar hondersten en nog steeds dikke noob tijd vergeleken met mn friendlist, maargoed kon het niet hebben steeds vlak boven de minuut te finishen, wel op de automaat ben nog steeds bezig feeling te krijgen met het schakelen met de controller/knoppen :+ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Voxalizer schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:45:
[...]

Die setup is al erg oud. Is het niet zo dat door verschillende patches de physics van de game wat veranderd zijn en je daarop je setups iets moet aanpassen? Zou ook verklaren waarom je sneller bent tijdens Sport Mode Quali.
Heb hem zelf ook en het rijd net iets beter dan de stock. Het stuurt vooral beter vind ik. Kan er zonder problemen 1.44.200-700 consequent mee rijden zonder echt heel hard te pushen. Met de TT ben ik net iets sneller, vind ik ook een leuke uitdagende auto.

Ik rij met controller en automaat dus echt top10 tijden ga ik niet rijden maar het is altijd leuk als je in de ‘43 duikt op Dragon trail.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Krijg je eigenlijk als je alles goud hebt ook nog extra auto's? Bij die missies en zo?

En krijg je bij de single player events zoals die Clio Cup nog extra's zoals bij de vorige delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:49
Aight! schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:38:
Krijg je eigenlijk als je alles goud hebt ook nog extra auto's? Bij die missies en zo?

En krijg je bij de single player events zoals die Clio Cup nog extra's zoals bij de vorige delen?
Het eerste weet ik niet, maar in het tweede geval jammer genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel_Elessar schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:22:
[...]

Heb hem zelf ook en het rijd net iets beter dan de stock. Het stuurt vooral beter vind ik. Kan er zonder problemen 1.44.200-700 consequent mee rijden zonder echt heel hard te pushen. Met de TT ben ik net iets sneller, vind ik ook een leuke uitdagende auto.

Ik rij met controller en automaat dus echt top10 tijden ga ik niet rijden maar het is altijd leuk als je in de ‘43 duikt op Dragon trail.
Heb je nog gekeken of je tijden met of zonder balance of performance zijn ? Want als je met die setup zonder hard te pushen 1:44.1 rijd moet dat zonder ook lukken in sport modus.
Of bv dat bop aanstaat maar je op race supersoft rijd ipv race hard.
Want ik heb met erg veel moeite een 1:44.1 gereden in qualificatie op dragon trail sport modus. En stond toen in de top 10 van europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
v8power67 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:05:
[...]

Heb je nog gekeken of je tijden met of zonder balance of performance zijn ? Want als je met die setup zonder hard te pushen 1:44.1 rijd moet dat zonder ook lukken in sport modus.
Of bv dat bop aanstaat maar je op race supersoft rijd ipv race hard.
Want ik heb met erg veel moeite een 1:44.1 gereden in qualificatie op dragon trail sport modus. En stond toen in de top 10 van europa.
BOP aan maar op zachte banden.. O-) met hard zit ik als snelste tijd op de 1.45.7 denk ik. Ben niet de beste :+ het niet zelf schakelen kost veel tijd heb ik gemerkt. Maar ben dan ook weer te lui om me dat met controller aan te leren :p tenzij sommige stockcars in de sport modus, als dat een oval is schakel ik wel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel_Elessar schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:16:
[...]

BOP aan maar op zachte banden.. O-) met hard zit ik als snelste tijd op de 1.45.7 denk ik. Ben niet de beste :+ het niet zelf schakelen kost veel tijd heb ik gemerkt. Maar ben dan ook weer te lui om me dat met controller aan te leren :p tenzij sommige stockcars in de sport modus, als dat een oval is schakel ik wel zelf.
Ja zelf schakelen scheelt soms erg veel.
Naja gewoon oefenen en dan merk je ineens dat het een soort automatisch gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
v8power67 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:18:
[...]

Ja zelf schakelen scheelt soms erg veel.
Naja gewoon oefenen en dan merk je ineens dat het een soort automatisch gaat.
Dat is ook wel zo. Maar ik rij ook met beide thumb sticks :+ lekker old school.
Nu is schakelen dan best eenvoudig met de R knoppen. Maar zoals gezegd, ik kom goed mee in races en liever lui :+ moet er nog iets op vinden waar ik een stuurtje kan zetten etc, dan voelt het gewoon juist om zelf te schakelen. Maar eerst de trouwringen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:17
Zucht, denk dat ik dankzij deze bug/glitch de races met bandenslijtage maar even laat voor wat ze zijn:
[YouTube: https://youtu.be/wnRu8TnLSS0]
Hopelijk brengen ze een hotfix uit en wachten ze niet tot het einde van de maand om dit te patchen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aight! schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:38:
Jazeker.
Dus hup, doorspelen jij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
v8power67 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:27:

Positiever nieuws, heb mn tijd verbeterd op kyoto.
Een 1:16.397 nu. Sta weer 2e in top 10 met paar honderste.
Kan een optimal van 1:15.9 rijden maja.. doe dat maar eens haha.
Nu voel ik mij echt een Mario-karter met nog een seconde of 20 te winnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 00:30

Aight!

'A toy robot...'

dvdkiwi schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 01:10:
[...]

Jazeker.
Dus hup, doorspelen jij!
Hahaha, ik was al blij dat ik silver of brons haal :P. Maar zal er weer eens voor gaan zitten dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorick schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 00:41:
Zucht, denk dat ik dankzij deze bug/glitch de races met bandenslijtage maar even laat voor wat ze zijn:
[video]
Hopelijk brengen ze een hotfix uit en wachten ze niet tot het einde van de maand om dit te patchen...
Vage shizzle... Is een beetje een f1 pitstop qua tijd :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Wordt tijd dat ze La Sarthe gaan toevoegen, echt een fijne baan en dan kan ik me vast voorbereiden op Juni ;) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 17:17
v8power67 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:04:
[...]

Vage shizzle... Is een beetje een f1 pitstop qua tijd :p
Vervelende is dat dit ook werkt zonder de pitbox in te gaan. Je drukt tijdens de race op pauze, gaat naar de opties en gelijk er weer uit en tada je hebt verse banden. Geen idee hoe lang deze bug er al in zit maar irritant is het wel want mensen die hier misbruik van maken hebben een gigantisch voordeel omdat ze gewoon op kwalificatie-pace de race kunnen rijden. Naar het schijnt heeft PD er lucht van gekregen dus hopelijk is dit probleem snel verholpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorick op 06-02-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Zucht, kijk dit dan. In de 1e lap haalde ik hem in, niks aan de hand. Zag wel dat hij spinde in mijn spiegel. Vervolgens lap 2, ik zie dat hij 12e ligt en langzaam op de baan rijd. Vermoedelijk om mij op te wachten en vervolgens gebeurd dit....

YouTube: Gran Turismo™SPORT_20180205213823

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Banaan86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:39:
Zucht, kijk dit dan. In de 1e lap haalde ik hem in, niks aan de hand. Zag wel dat hij spinde in mijn spiegel. Vervolgens lap 2, ik zie dat hij 12e ligt en langzaam op de baan rijd. Vermoedelijk om mij op te wachten en vervolgens gebeurd dit....

Gewoon even een heel simpel berichtje met "pussy" sturen. Werkt altijd. En even een paar hoeken op een boksbal en daarna weer als de rust zelve verder :P
Maar mega kansloos dit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:17
Ga geen video's maken en online zetten als je de banden-glitch gebruikt want sinds de laatste patch is Polyphony Digital begonnen om accounts te schorsen die moedwillig zich schuldig maken aan het uitbuiten van bug/glitches: https://www.gran-turismo.com/nl/gtsport/news/00_8406534.html

Edit: Lancer Gr.B Road Car is in te wisselen in de mileage store. Ik had hem nog niet maar ik begrijp dat hij al eens in de store zat toen het spel net uitkwam.

[ Voor 23% gewijzigd door Lasmibalsingh op 06-02-2018 11:50 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap jullie beiden helemaal hoor, maar zou het niet doen want er zijn mensen voor minder geband/geschorst en nee doel niet op mezelf, maar heb me er destijds iets in verdiept en je zult versteld staan hoeveel mensen er of geheel onterecht of voor iets nog minder dan een pussy bericht zijn geschorst of erger, een gezeur heb je dan om er nog iets aan te veranderen , als het al lukt.
Er zijn ook rammers die op een chat rage wachten en je dan gaan aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:30
Banaan86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:39:

Nog een Nederlander ook joh :-(

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
Makkelijke win op interlagos met mazda gr1, fuel op 3 en je rijdt de hele race uit.Effe spele met tc om bande te sparen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:34:
Makkelijke win op interlagos met mazda gr1, fuel op 3 en je rijdt de hele race uit.Effe spele met tc om bande te sparen.
Vanwege de extreem lange pitstraat is Interlagos bijna altijd een non-stopper. Je moet al een gekke race hebben opdat pitten voordelig zou zijn, maar thanks voor de fuel tip! Meteen eens proberen =)
Zit weer op 8 tienden van top-10, hopelijk genoeg voor pole.

EDIT: Pole en inderdaad, fuel op 3 in bochten, 1 op rechte stuk en je kan erg smooth (2e op 27 seconden gezet) naar de overwinning knallen.

Die Gr.1 klasse is echt fijn. Misschien nog wat finetuning tussen de auto's, maar je hebt wel elke dag een andere topauto. Voorbije drie keer was het de 919, de Bugatti en nu de Mazda. Bij Gr.3 & Gr. 4 heb je elk weliswaar een drietal topauto's, maar die zijn ook elke race de topauto.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sta nu op een 1:18.7. sta ergens in top 10 maar merk dat richting einde van dag dan de tijden ineens erg gaan schuiven.
Dus gok dat ik al snel eruit gemikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Met welke driving options rijden jullie eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 09:48
Tom schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:52:
Alleen ABS. De rest uit. Heel soms speel ik tijdens de race met TCS maar hangt af van auto per auto.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:52:
Tcs uit, abs op standaard en rest alles uit.
Controller sensitiviteit op 7.
Gasgeven met triggers, opschakelen met rondje en terug schakelen met vierkantje.
Dit is hoe ik al tijdje race.
Qua controller de forza setup, alleen mis ik nog de koppelings knop in gt sport..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
extreme8eight schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:00:
[...]

Alleen ABS. De rest uit. Heel soms speel ik tijdens de race met TCS maar hangt af van auto per auto.
Dat vind ik serieus knap, met controller dan. Het probleem waar ik mee worstel is dat je niet goed in de triggers kunt voelen dat er wheelspin optreedt. Je kunt het enkel horen aan het geluid en zien aan de beweging van de auto. In Forza voel je dat wel, dat rijdt een stuk makkelijker/natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Rossi46 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:13:
[...]

Dat vind ik serieus knap, met controller dan. Het probleem waar ik mee worstel is dat je niet goed in de triggers kunt voelen dat er wheelspin optreedt. Je kunt het enkel horen aan het geluid en zien aan de beweging van de auto. In Forza voel je dat wel, dat rijdt een stuk makkelijker/natuurlijker.
Denk dat ik het met controller niet zou kunnen, speel namelijk met een G29 als stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:13:
[...]

Zet je controller steering sensivity eens op 7 zoals @v8power67 (Ik gebruik eigenlijk liever 5, 7 is wat té voor mij persoonlijk).
Dat voelt eerst een beetje vreemd aan maar het is echt een wereld van verschil en maakt rijden met een lage/uitgeschakelde TCS al een stuk makkelijker.

Het voordeel is echt de gewenning waard, net zoals iedereen zich even door de overstap naar manual shifting moet werken om van serieus voordeel te genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:18:
[...]

Zet je controller steering sensivity eens op 7 zoals @v8power67 (Ik gebruik eigenlijk liever 5, 7 is wat té voor mij persoonlijk).
Dat voelt eerst een beetje vreemd aan maar het is echt een wereld van verschil en maakt rijden met een lage/uitgeschakelde TCS al een stuk makkelijker.

Het voordeel is echt de gewenning waard, net zoals iedereen zich even door de overstap naar manual shifting moet werken om van serieus voordeel te genieten.
Ik las het net inderdaad. Ik ga het vanavond proberen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo tergend vermoeiend saai als Gr. 4 op Monza is (traag rondjes draaien met zowel voor als achter jou gap van 10 sec), zo waanzinnig leuk is de Gr. 3 op de kleine oval vandaag!

Ik wou er eerst niet aan beginnen in de vrees dat het een ramfestijn zou worden, maar het heeft me blij verrast. Dat ik ook nog eens zou winnen was puur toeval doordat 1 en 2 eraf gingen in de voorlaatste ronde :P Zit wel in SR-S, kan me inbeelden dat het in de andere categorieën andere koek is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ben geen fan van monza met autos als gr4. Veelste traag. Is echt een gr1 baan voor mij.
Heb ook erg moeite met de baan...
Sowieso meer fan van de fantasie banen van gran turismo dan menig real life circuit.
Hoop echt op terughalen van oude gt circuits.
Trial mountain, Mid-field Raceway, grand valley, el captain, deep forest, autumn ring. En nog veel meer.
Die zie ik echt liever dan menig real life circuits.
Meeste zitten al in andere games, maar de iriginal circuits van gt games zijn gewoon episch. En sommige echt beter dan welk circuit dan ook in het echt !!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:12:
Sowieso meer fan van de fantasie banen van gran turismo dan menig real life circuit.
Hoop echt op terughalen van oude gt circuits.
Niet dat ik zoveel ervaring heb met de oudere GT-games, maar het is inderdaad knap hoe mooi uitgebalanceerd en vloeiend die fictieve tracks zijn. Om een of andere reden halen de meeste real-life circuits dat niveau niet (en dat ligt niet enkel aan de glooiingen van het landschap).

In other news: Ik heb echt net de meest memorabele start achter de rug die ik ooit maakte, wat een held ben ik ook -O- Watch and learn people, watch and learn (how not to...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@Verwijderd been there, done that :p al was dat een gemist rempunt op dragon trail.

@Banaan86 sommige mensen zijn eikels. Heb ook al eens een discussie gehad over dat ik iemand “blokte” die had blijkbaar nooit gehoord van verdedigende lijnen. Ook mensen die niet inzien dat als je echt races rijdt je altijd moet anticiperen en in gevecht zelden je ideale late rempunt kunt hebben.

@v8power67 ik hoop ook dat die circuits snel erin komen. Maar ik ben ook fan van echte circuits :) Spa, la Sarth etc...

Edit: in een gevecht is een laat rempunt, als je ernaast zit prima misschien win je je plaats ermee. Maar als je achter iemand zit, rem toch een fractie eerder dan normaal om niet die persoon zijn race te verknoeien omdat je op hem remt.

Kwa circuits, in die originele GT banen zit inderdaad een mooie flow over het algemeen. Waren ze toen niet aan het kijken om trail Mountain in het écht te bouwen?

[ Voor 27% gewijzigd door Daniel_Elessar op 07-02-2018 19:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 06:37
v8power67 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:12:
Ben geen fan van monza met autos als gr4. Veelste traag. Is echt een gr1 baan voor mij.
Heb ook erg moeite met de baan...
Zit ik hier te zweten onder de oksels om uiteindelijk een 1.56.5 te realiseren (mogelijke 1.56.2...maar dat lukt nooit meer als je dat weet) komt daar Hallo! (hjallo) er weer onder duiken met een 1.56.1. Geen fan....moeite met de baan....Ik geloof er niets van. :) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VCDfan schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:16:
[...]

Zit ik hier te zweten onder de oksels om uiteindelijk een 1.56.5 te realiseren (mogelijke 1.56.2...maar dat lukt nooit meer als je dat weet) komt daar Hallo! (hjallo) er weer onder duiken met een 1.56.1. Geen fan....moeite met de baan....Ik geloof er niets van. :) >:)
Je wil niet weten hoeveel die lap me gekost heeft qua moeite en tijd :P
Heb nogal moeite met de rempunten inschatten. En door de snelheid overal is ietsje later remmen gelijk flink wat meters later.
Plus door de vele rechte stukken raak ik snel afgeleid.
En heb nogal concentratie problemen, dus ja dan zit ik ineens met mn gedachte ergens anders en dan maak je fouten.
Was erg blij toen ik eindelijk voorbij jou tijd was. Want zat er heel lang een tiende achter.
Elke keer penals, of fouten... Niet mijn baan dus idd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Rossi46 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:22:
[...]

Ik las het net inderdaad. Ik ga het vanavond proberen d:)b
Excuses @v8power67 en @Verwijderd. Gisteren toch maar Uncharted 4 gaan spelen 8) Ik beloof plechtig dat ik de aanpassing van mijn controls zal uitproberen vóór het einde van deze week ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Education
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02 14:21

Education

psn: r320-321

Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:17:
[...]

In other news: Ik heb echt net de meest memorabele start achter de rug die ik ooit maakte, wat een held ben ik ook -O- Watch and learn people, watch and learn (how not to...)

[video]
Hahahahahahahaaaa, dat is balen ja. Wel netjes op pole!

Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sta weer even 1ste in top 10 gr4 op gp nurburgring.
Alleen mn replay is niet opgeslagen.. en vergeet zelf ook op te slaan. Heb alleen mn share play beelden opgeslagen nu.
Heb een 2:02.692 gereden. Opitmal was in de 2;02.4 ergens.
Ging lekker :) zal zo even replay uploaden op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
VCDfan schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:16:
[...]

Pfff, ik krijg er met moeite een 2.00.x uit op Monza met M4 Gr4. Een verschil van 4 seconden nog :? Wat doe ik verkeerd?
Ik stuur overigens met Motion Control, niet met pookje op controller. Kan dat nog verschil maken? Lijkt me dat motion control soepeler gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Canard schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:59:
[...]

Pfff, ik krijg er met moeite een 2.00.x uit op Monza met M4 Gr4. Een verschil van 4 seconden nog :? Wat doe ik verkeerd?
Ik stuur overigens met Motion Control, niet met pookje op controller. Kan dat nog verschil maken? Lijkt me dat motion control soepeler gaat.
Denk dat met sticky rijden veel sneller is. Gezien je zweeft in de lucht met je armen wat niet echt heel accuraat is.

Edit:
Hier mn rondje gp nurburgring momenteel nr1 tijd top 10 daily sport modus. :

Edit edit: crap zie al dat ik verslagen ben met 6 honderste... Naja nr 2 in top 10 dan.
En zie dat mn replay nu wel online staat in leaderboard..

[ Voor 21% gewijzigd door v8power67 op 08-02-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Race A met de Toyota in Tokyo is best wel tof. Al vind ik de special stage 5 variant uit eerdere gran turismo's toch want leuker eerlijk gezegd.

Ik heb vanochtend weer de draad opgepakt met sport mode nadat ik een paar weken meer met assasins creed origins bezig was.
Het perfecte moment om over te stappen van automaat naar handmatig schakelen. Het is wel sneller maar ik maak ook wel sneller fouten zo omdat ik zo niet alle aandacht meer heb op de rempunten en racelijnen. Hopelijk went het wel snel.

Ook wel tragisch om te horen dat er al maanden een bandenslijtage exploit is in de race C races. Nu is het wel begrijpelijker waarom ik soms versteld stond hoelang mensen dezelfde kwalificatiepace konden rijden met zulke oude banden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:05:
Hier mn rondje gp nurburgring momenteel nr1 tijd top 10 daily sport modus. :
Net rondje, dat sowieso.
Maar ik ben wel van mening dat je bocht 2 en 3 hoort te nemen zoals ze bedoeld zijn (als twee aparte bochten) en niet als één lange doordraaier door wel érg ver buiten de track te rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Net rondje, dat sowieso.
Maar ik ben wel van mening dat je bocht 2 en 3 hoort te nemen zoals ze bedoeld zijn (als twee aparte bochten) en niet als één lange doordraaier door wel érg ver buiten de track te rijden ;)
Ja als ze dit zouden doen dmv penals enz prima. Maar nu doen ze dit niet dus mag je het gebruiken. Wil je dan meedoen met de top tijden moet je dit wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:27:
[...]
Ja als ze dit zouden doen dmv penals enz prima. Maar nu doen ze dit niet dus mag je het gebruiken.
Dan verschillen we daarin van mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
dvdkiwi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:30:
[...]

Ik blijf het lastig vinden. Ik probeer ook altijd te rijden zoals het hoort, maar als het toe gelaten wordt vind ik het prima als het gebruikt wordt, maar dan wel alleen in Time-Trial en niet in kwalificaties of online races dan.

Ik vind sowieso dat je teveel over de kerbs/gras/uitloopstroken kan rijden zonder penalty's. Op sommige banen ben ik gewoon flink trager, en als ik dan ga kijken waarom, is het vaak dat er rechtdoor gereden wordt in chicanes, of met 4 wielen dik over de witte streep gereden wordt.

XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het zal altijd een discussiepunt blijven.
Het beste zou zijn als ze het zo implementeren dat 4 wielen buiten de witte lijnen een ongeldige tijd en/of penalty oplevert, lijkt me toch niet zo heel lastig denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door Superkiwi op 08-02-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Def87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:53:
[...]
Ik vind sowieso dat je teveel over de kerbs/gras/uitloopstroken kan rijden zonder penalty's. Op sommige banen ben ik gewoon flink trager, en als ik dan ga kijken waarom, is het vaak dat er rechtdoor gereden wordt in chicanes, of met 4 wielen dik over de witte streep gereden wordt.
Dat zou kunnen, ik probeer ook altijd netjes te rijden maar persoonlijk vind ik dat op Monza het te strikt staat tov andere tracks.
Ik ga het zoiezo vanavond eens uitproberen om die bocht in één grote zwaai te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Def87 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:53:
[...]
dvdkiwi schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:30:
[...]

Die twee samen+
Uiteraard begrijp ik dat je zo ver gaat als het systeem je toelaat, maar het systeem zou niet zo los mogen zijn.

penaltylimits in GTS komen niet altijd overeen met de werkelijke tracklimits en dat is erg jammer, maar begrijpelijk dat er misbruik van wordt gemaakt. Bochten 2 en 3 op Nurburgring zijn daar het perfecte voorbeeld van.

Die top-tijd stelt voor mij ook plots veel minder voort: ik denk dan gewoon "Ja, op die manier is het niet moeilijk om in de top 1% te geraken" ipv. "wow ik wou dat ik zo smooth en snel was"

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is iedereen snel op de Nurburgring :D
Netjes hoor!
Vandaag ligt ie mij totaal niet; kom met geen enkele auto onder de 2:07.00.....
Dit is momenteel het beste wat ik eruit kan halen, niet veel soeps dus :/

[ Voor 73% gewijzigd door Superkiwi op 08-02-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net overgestapt op manueel schakelen en valt beter mee dan ik dacht. Ga er alleszins pak sneller mee... Ik schakel met L2 & R2, sturen en gas/rem op de twee sticks.

Waar ik wel mee sukkel, is dat ik vaak een penalty krijg, terwijl ik eigenlijk niets fout doe. Sommige bochten kan je even hard in de rem gaan en dan je auto laten driften door de bocht en dan krijg is oms een penaly omdat ik moest remmen. Snap er niets van... Ik bots tegen niemand, blijf mooi op de track en toch penalty.

Is er ergens een duidelijke uitleg van wat mag en wat niet, en op welke basis je hoeveel seconden krijgt?

Want maar al te vaak vlamt er een gek in m'n koffer net voor een bocht, schuif ik de zandbak in en zie ik op het einde van de race dat die kl**th*mmel geen penalty heeft... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 2 kleine stukjes waar je dus wat wijder kan zorgen niet voor secondes he. Ik weet dat ik een hoge 2:02/lage 2:03 kan zonder daar wijd te gaan.
Maar om dus met de absolute top mee.te kunnen, tja dan moet het wel. En vind het niet zon probleem.
Willen ze dit voorkomen dan implementeer je dus een ander systeem.
En ja verder wil je dit niet doen prima toch. Maar de snelste der snelste willen dus maximale pakken wat er te pakken valt.
Kijk naar een max verstappen, die probeert ook altijd van alles. En ja soms gaat ie te ver. Is nou eenmaal wat alle racers doen.
Elke milimeter pakken die je kan pakken.
Maar om dan te zeggen dat het makkelijk is zon tijd neerzetten op die manier... Ik zou zeggen doe het ook en je staat dus zo in top 10 dan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 06:37
Ik ben in bocht 2,3 ook wijder gegaan dan ik normaal zou doen. Het scheelt je ongeveer een 0,5 sec, denk ik. Het gaat wel flink tegen het gevoel in maar het blijft een spelletje. Van mij mogen ze dat snel fixen.

Het scheelt inderdaad geen secondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onderhoud 3n nieuwe update morgen !! Benieuwd welke autos er nu weer qua bop generfed of geboost worden..
Denk de atenza nu aan de beurt is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:28:
Onderhoud 3n nieuwe update morgen !! Benieuwd welke autos er nu weer qua bop generfed of geboost worden..
Denk de atenza nu aan de beurt is..
Ik denk ook verdere finetuning van de Gr.1-bop. Die bop staat nog minder ver dan in de andere klasses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Patch 1.12:

Size: 108.2 MB

An update for Gran Turismo Sport has been released. The following is a list of the main features introduced:

Main Features Implemented

1 Physics Simulation Model
  • Traction control has been adjusted to improve handling.
2 The following cars' stability has been changed to improve their handling while cornering:

GR.1
  • Alpine Vision Gran Turismo 2017
  • Audi R18 (Audi Sport Team Joest) '16
  • Audi R18 TDI (Audi Sport Team Joest) '11
  • Audi R18 TDI (Le Mans 2011)
  • Mazda LM55 Vision Gran Turismo (Gr.1)
  • Peugeot 908 HDi FAP - Team Peugeot Total '10
  • Peugeot L750R Hybrid Vision Gran Turismo 2017
  • Porsche 919 Hybrid (Porsche Team) '16
  • Toyota TS030 Hybrid '12
  • Toyota TS050 - Hybrid (Toyota Gazoo Racing) '16
GR.3
  • Audi R8 LMS (Audi Sport Team WRT) '15
  • Citroën GT by Citroën Race Car (Gr.3)
  • Ferrari 458 Italia GT3 '13
  • Honda NSX Gr.3
  • Lamborghini Huracán GT3 '15
  • McLaren 650S GT3 '15
GR.4
  • Alfa Romeo 4C Gr.4
  • Porsche Cayman GT4 Clubsport '16
Other Improvements and Adjustments
  1. Fixed an issue wherein the game became unplayable if the cancel button was pressed before a 'Search' result was displayed on [Discover];
  2. Fixed an issue wherein switching to a car with custom livery from [Home ] > [Garage] resulted in the “Loading” screen being continuously displayed;
  3. Various other issues have been addressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hmmm, mogelijk toch wel een interessante upgrade.

Wat anders; ik heb gisteren geprobeerd om de sensitiviy van het 'gaspedaal' aan te passen, maar ik kan die optie helemaal niet vinden? Ik kon enkel button-configuratie vinden, maar dat is wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rossi46 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:04:
Hmmm, mogelijk toch wel een interessante upgrade.

Wat anders; ik heb gisteren geprobeerd om de sensitiviy van het 'gaspedaal' aan te passen, maar ik kan die optie helemaal niet vinden? Ik kon enkel button-configuratie vinden, maar dat is wat anders.
Er zit geen optie om sensitiviteit van gaspedaal aan te passen in de game.
Enigste wat je kan aan passen is sensitiviteit van het sturen. En dat kan in options menu tijdens rijden aangepast worden.

Edit: even update bekeken.. weer geen verbetering voor de gr3 viper...
Ding is nutteloos op nagenoeg alle circuits.
Teveel grip op de achterwielen in snelle bochten dus onderstuur, en te weinig grip op achterwielen in trage bochten. Dus altijd vechten. Enigste voordeel is de performance op rechte stukken die ietsje beter is..

[ Voor 22% gewijzigd door v8power67 op 09-02-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Positieve van deze patch is dat de MR-wagens minder snel snap-oversteer krijgen zoals voorheen. Alleen bij de Porsche 911 gr. 3 was dit enigszins makkelijk te controleren maar bij de andere MR-wagens zat je echt te stoeien met plotselinge overstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:50:

Waar ik wel mee sukkel, is dat ik vaak een penalty krijg, terwijl ik eigenlijk niets fout doe. Sommige bochten kan je even hard in de rem gaan en dan je auto laten driften door de bocht en dan krijg is oms een penaly omdat ik moest remmen. Snap er niets van... Ik bots tegen niemand, blijf mooi op de track en toch penalty.

Is er ergens een duidelijke uitleg van wat mag en wat niet, en op welke basis je hoeveel seconden krijgt?

Want maar al te vaak vlamt er een gek in m'n koffer net voor een bocht, schuif ik de zandbak in en zie ik op het einde van de race dat die kl**th*mmel geen penalty heeft... :-(
Ik erger er mij ook dood aan, wat ik nog vervelender vind is dat ik de laatste 3 races gisteren een penalty kreeg na de race. Telkens 2 seconden en ik zou niet weten waarom.
Ik had in de laatste race een penalty opgelopen maar die was volledig weg gewerkt. En ondanks die penalty toch gestegen in rang wat erg vreemd is. Ik snap er in ieder geval de ballen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:00
Lasmibalsingh schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:37:
Patch 1.12:

Size: 108.2 MB

An update for Gran Turismo Sport has been released. The following is a list of the main features introduced:

Main Features Implemented

1 Physics Simulation Model
  • Traction control has been adjusted to improve handling.
2 The following cars' stability has been changed to improve their handling while cornering:

GR.1
  • Alpine Vision Gran Turismo 2017
  • Audi R18 (Audi Sport Team Joest) '16
  • Audi R18 TDI (Audi Sport Team Joest) '11
  • Audi R18 TDI (Le Mans 2011)
  • Mazda LM55 Vision Gran Turismo (Gr.1)
  • Peugeot 908 HDi FAP - Team Peugeot Total '10
  • Peugeot L750R Hybrid Vision Gran Turismo 2017
  • Porsche 919 Hybrid (Porsche Team) '16
  • Toyota TS030 Hybrid '12
  • Toyota TS050 - Hybrid (Toyota Gazoo Racing) '16
GR.3
  • Audi R8 LMS (Audi Sport Team WRT) '15
  • Citroën GT by Citroën Race Car (Gr.3)
  • Ferrari 458 Italia GT3 '13
  • Honda NSX Gr.3
  • Lamborghini Huracán GT3 '15
  • McLaren 650S GT3 '15
GR.4
  • Alfa Romeo 4C Gr.4
  • Porsche Cayman GT4 Clubsport '16
Other Improvements and Adjustments
  1. Fixed an issue wherein the game became unplayable if the cancel button was pressed before a 'Search' result was displayed on [Discover];
  2. Fixed an issue wherein switching to a car with custom livery from [Home ] > [Garage] resulted in the “Loading” screen being continuously displayed;
  3. Various other issues have been addressed.
Hmm ik zie geen tyre wear glitch fix, kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02 14:21

Education

psn: r320-321

Ekfad schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:35:
[...]

Ik erger er mij ook dood aan, wat ik nog vervelender vind is dat ik de laatste 3 races gisteren een penalty kreeg na de race. Telkens 2 seconden en ik zou niet weten waarom.
Ik had in de laatste race een penalty opgelopen maar die was volledig weg gewerkt. En ondanks die penalty toch gestegen in rang wat erg vreemd is. Ik snap er in ieder geval de ballen van.
Zelfde hier. Gister op de nurburgring, in laatste ronde neem ik volgens mij de laatste chicane voor de finish normaal, krijg ik ook zomaar 5 seconden straf. Snap dat wanneer je hem afsnijd dat je straf krijgt, maar dat deed ik zeker niet.

Valt me wel vaker op dat je zomaar ergens random een straf krijgt. Misschien heeft het wel met hoge latency / lag bij mij (lijkt me sterk :P ) of bij een ander te maken.

Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jimijames75 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:05:
[...]

Hmm ik zie geen tyre wear glitch fix, kan iemand dat bevestigen?
Hierbij bevstig ik dat jij de glitch fix niet gezien hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:00
dvdkiwi schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:27:
[...]

Hierbij bevstig ik dat jij de glitch fix niet gezien hebt.
Ik bedoel in de game wijsneus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wou echt net een post gaan maken over dat ik die gr1 porsche gewoon niet snap en dat ie raar rijd. En ineena valt het kwartje ofzo 3n rij ik bijna seconde van mn Bugatti tijd af...
Zit nu op een 1:10.750.
Maar toch die porsche is raar...

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De daily met de TT Coupé op Interlagos is tof! Net de eerste race van de dag gereden waarbij ik 2e finishte op 0.1 sec van de nummer 1 met de nummer 3 0.1 sec achter me :D
Vanaf de start van de race lieten we elkaar niet meer los. Dit is GT Sport op zijn best.
De kwalificatie ging ook lekker; voor nu 0.7 van de top 10 af.

[ Voor 60% gewijzigd door Superkiwi op 09-02-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Duits en Spanjaard zijn van plaats 1 en 3 gewisseld :-O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Die tt coupe remt voor geen meter bij mij, als is balans op voorremmen zet, straks effe andersom.Wel net gewonnen vanaf plaats 8.Geluk doordat ze voorin aan het beuken waren.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amaze86 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:09:
Die tt coupe remt voor geen meter bij mij, als is balans op voorremmen zet, straks effe andersom.Wel net gewonnen vanaf plaats 8.Geluk doordat ze voorin aan het beuken waren.
Bij 4wd altijd wat op de achterwielen gooien. Kan je soort van glijdend de bocht ingaan en vroeg op gas met zon 4wd hok ;) heb brake balance op 2 staan. ( Dus richting achterwielen).

Heb nu een 1:49.692 staan. Kan sneller... Maar is best lastig dingetje glijd veel en heeft niet al te beste grip.

[ Voor 11% gewijzigd door v8power67 op 09-02-2018 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik pas de rembalans nooit aan.
Nu kan het zijn dat ik het verkeerd zag maar ik dacht net dat de optie tot aanpassing uitgeschakeld was.
Schone tijd! (y)

[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 09-02-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@dvdkiwi Tijdens qualificatie en race kan je gewoon wijzigen.Niet in menu zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!
O, je bedoelt met het FMD menu?
Ik rij zonder HUD, dus heb helaas dat menu niet in beeld.
Laat ze snel de optie geven om zelf zaken in je display, zoals bv het FMD menu, tyre wear of de track layout, aan of uit te zetten.

*In het laatste rondje van vandaag toch nog een 1:49.929 eruit kunnen halen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 09-02-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:41:
O, je bedoelt met het FMD menu?
Ik rij zonder HUD, dus heb helaas dat menu niet in beeld.
Laat ze snel de optie geven om zelf zaken in je display, zoals bv het FMD menu, tyre wear of de track layout, aan of uit te zetten.

*In het laatste rondje van vandaag toch nog een 1:49.929 eruit kunnen halen :)
Neemt die tijd toch automatisch mee als nu je snelste tijd van de daily ? Of moet je nu nog opnieuw die tijd rijden in qualificatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:50:
Ik ben net overgestapt op manueel schakelen en valt beter mee dan ik dacht. Ga er alleszins pak sneller mee... Ik schakel met L2 & R2, sturen en gas/rem op de twee sticks.
Het lukt mij niet echt veel sneller te zijn met handmatig schakelen, waar zie jij je winsten vooral dan ?
Of mijn timing met schakelen is niet goed, ik schakel net voordat hij in de limiter loopt denk ik.

het grote voordeel is denk ik dat je extra kan terug schakelen en een versnelling kan aanhouden in de bocht, maar met opschakelen lijk ik niet veel te winnen, klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:31:
[...]

Het lukt mij niet echt veel sneller te zijn met handmatig schakelen, waar zie jij je winsten vooral dan ?
Of mijn timing met schakelen is niet goed, ik schakel net voordat hij in de limiter loopt denk ik.

het grote voordeel is denk ik dat je extra kan terug schakelen en een versnelling kan aanhouden in de bocht, maar met opschakelen lijk ik niet veel te winnen, klopt dat ?
Een voordeel is dat manueel schakelen als vanzelfsprekend beter aansluit bij je eigen rijstijl. Eenmaal die knoppen een automatisme zijn ga je vanzelf steeds beter en beter schakelen en zonder dat je het doorhebt afstemmen op de manier waarop je de auto voor de rest bestuurt.

Het lijkt me inderdaad wel dat het grote verschil niet op de rechte stukken zit, maar zoals je beschrijft in bochten (en vooral de exits daarvan?). Maar misschien ratel ik maar wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:47:
[...]
Neemt die tijd toch automatisch mee als nu je snelste tijd van de daily ? Of moet je nu nog opnieuw die tijd rijden in qualificatie ?
Ik snap je vraag niet helemaal.
Bedoel je dat als je in de race een sneller rondje rijdt dan tijdens je kwalificatie, dat rondje automatisch je nieuwe kwalificatietijd wordt? Dat is niet het geval nee. Zou ook niet eerlijk zijn vanwege de mogelijkheid tot slipstreamen en "bochtenhangen" tegen andere deelnemers.

De tijd die ik postte was tijdens kwalificatie (laatste rondje voordat ik weg moest, vandaar "laatste rondje"), dus die staat nu sowieso in de lijst ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 09-02-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:03:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal.
Bedoel je dat als je in de race een sneller rondje rijdt dan tijdens je kwalificatie, dat rondje automatisch je nieuwe kwalificatietijd wordt? In dat geval: nee. Zou ook niet eerlijk zijn vanwege slipstream en dergelijke.

De tijd die ik postte was tijdens kwalificatie (laatste rondje voordat ik weg moest, vandaar "laatste rondje"), dus die staat nu sowieso in de lijst ;)
Ah ja zou oneerlijk zijn idd. Je hebt hellemaal gelijk haha.
Nette tijd !! Denk met wat oefenen dat je wel in de top 10 kan komen, en mij verslaan ;) moet echt eens mn shizzle regelen voor stuurtje... Wil wel eens weten hoe gt sport speelt met stuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:31:
[...]

De automaat blijft altijd even hangen op maximum toerental, je verliest dan 0,x seconden en in die tijd heb je geen extra vermogen en accelereer je niet meer.

Als je zelf schakelt kan je net op dat maximum schakelen en ga je zelfs op het einde van een recht stuk sneller gaan, omdat je vrijwel constant blijft versnellen, op het einde van het rechte stuk gaat je snelheid dus hoger liggen.

Ook enorm handig: remmen op de motor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer kun je dat het beste opschakelen ? als balkje vol is lijk je nog wel 5-10 km/h te kunnen pakken voordat hij beginnt te flipperen.
schakelen als hij vol is, of vlak voor het flipperen ?

weet niet wanneer de motor meer performance pakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:06:
[...]
Nette tijd !! Denk met wat oefenen dat je wel in de top 10 kan komen, en mij verslaan ;)
Dank u! Ik voel me vereerd zo'n compliment te krijgen van een notoire top-10 rijder oOo
Maar jou verslaan zit er, net als een top-10 tijd, niet in. Daarvoor moet ik in DR A terecht komen en dat gaat niet gebeuren; ik blijf al tijden halverwege B hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 10-02-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
Education schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:16:
[...]

Zelfde hier. Gister op de nurburgring, in laatste ronde neem ik volgens mij de laatste chicane voor de finish normaal, krijg ik ook zomaar 5 seconden straf. Snap dat wanneer je hem afsnijd dat je straf krijgt, maar dat deed ik zeker niet.

Valt me wel vaker op dat je zomaar ergens random een straf krijgt. Misschien heeft het wel met hoge latency / lag bij mij (lijkt me sterk :P ) of bij een ander te maken.
Het moet bijna iets in die trand zijn. Gisteren op het rechte stuk ook opeens 5sec traf er bij. Er was letterlijk niemand in de buurt. Is wel even vloeken dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gr.1 op Dragon Tail. De snelle auto's doen het circuit meer eer aan en ik snap nu wel waarom mensen het circuit zo leuk vinden.

Maar ik kan er nog steeds niet aarden, ik kom maar niet in the zone op dat circuit. Tweemaal een race op plaats 2 gestart en als laatste gefinished :/ Ik ga me straks maar wat focussen op de Gr.4 op Lago Maggiore :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
Gr.1 op Dragon Trail is wel dope! Zit nu op een 1:22.665 met de Porsche.

In races zit ik steeds bij de beste 2-5 (in een groep met DR B ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1:29.237 op Lago Maggiore West II met de M4 Gr.4 :)
Na 16 ronden vielen de sectoren eindelijk lekker, alleen sector 1 had nog 1 á 2 tienden sneller gekund.

[YouTube: https://youtu.be/1XdbpD621OM]

Als ik mijn ronde vergelijk met de nummer 3 uit de top 10 lijkt het helemaal niet zo veel te verschillen, maar toch komt hij 1.8(!) sec eerder over de finish :D
Hjallo verwacht ik ook wel ergens in een hoge 1:27.

Kleine rant nog: laat ze alsjeblieft dat automatisch terug op de baan plaatsen eruit halen. Wat ontzettend irritant is dat.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 10-02-2018 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:24:
Na 16 ronden vielen de sectoren eindelijk lekker, alleen sector 1 had nog 1 á 2 tienden sneller gekund.

[video]

Als ik mijn ronde vergelijk met de nummer 3 uit de top 10 lijkt het helemaal niet zo veel te verschillen, maar toch komt hij 1.8(!) sec eerder over de finish :D

Kleine rant nog: laat ze alsjeblieft dat automatisch terug op de baan plaatsen eruit halen. Wat ontzettend irritant is dat.
Mooie vid :P Zag het als aanmoediging en ben nét onder jou gedoken O-)
Er zit nog wat meer in maar dat krijg ik er voorlopig nog niet uit.

Inderdaad altijd schrikken hoe de top 10 2 seconden per lap sneller is maar elk afzonderlijk stukje even snel lijkt als je eigen ronde.

EDIT: Zit die rem-bug er nog altijd in of niet? De rempunten van de Bugatti op Dragon Tail kan ik bij sommige spelers echt niet zelf aanhouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Ja die glitch zit er nog steeds in, banden bug ook nog volgens mij.

Even paar rondjes lagio gedaan, had eindelijk weer eens even de tijd om te spelen. 1.28.5 nu, 28.0 optimaal, vanavond nog maar eens even proberen :)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Heey,

Speel ook veel Gran Turismo. Hier wat top10 tijden van mij.

YouTube: GTS Top 10 Lap
YouTube: GTS Hotlap Monza
YouTube: GTS Hotlap Nurburgring

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Damn strakke tijden !!
Voeg me maar toe : hjallo
Denk dat we mekaar wel kunnen uitdagen qua tijden ;)
Athans vrees dat ik het afleg maar vins wel leuk om veel mensen te hebben in mn friendslist die gt spprt spelen.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:27:
[...]

Mooie vid :P Zag het als aanmoediging en ben nét onder jou gedoken O-)
Er zit nog wat meer in maar dat krijg ik er voorlopig nog niet uit.

Inderdaad altijd schrikken hoe de top 10 2 seconden per lap sneller is maar elk afzonderlijk stukje even snel lijkt als je eigen ronde.

EDIT: Zit die rem-bug er nog altijd in of niet? De rempunten van de Bugatti op Dragon Tail kan ik bij sommige spelers echt niet zelf aanhouden.
Spelen met de rembalans. Ik zet hem bij de Bugatti op -5 dus max op voorwielen.
Ding wil zn kont erg graag omgooien tijdens remmen/gaslos.
dvdkiwi schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:24:

[video]

Zit er niet in... Heb een hoge 28 staan nu, maar had kort de tijd. Maar vind de flow van reversed circuit niet fijn. Die eerst bocht nekt me erg..
Geef mij maar lago Maggiore normale richting. Daar ben ik best competitief.

[ Voor 61% gewijzigd door v8power67 op 10-02-2018 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
v8power67 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:05:
[...]

Damn strakke tijden !!
Voeg me maar toe : hjallo
Denk dat we mekaar wel kunnen uitdagen qua tijden ;)
Athans vrees dat ik het afleg maar vins wel leuk om veel mensen te hebben in mn friendslist die gt spprt spelen.

[...]

Spelen met de rembalans. Ik zet hem bij de Bugatti op -5 dus max op voorwielen.
Ding wil zn kont erg graag omgooien tijdens remmen/gaslos.

[...]

Zit er niet in... Heb een hoge 28 staan nu, maar had kort de tijd. Maar vind de flow van reversed circuit niet fijn. Die eerst bocht nekt me erg..
Ik zal je even toevoegen van de week. Heb je PSN weleens zien staan op de boards. Lees ik nou dat je dat doet met een DS4 ? Dat vind ik serieus knap dan. Rij zelf met T300 + G27 pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GaHard schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:13:
[...]

Ik zal je even toevoegen van de week. Heb je PSN weleens zien staan op de boards. Lees ik nou dat je dat doet met een DS4 ? Dat vind ik serieus knap dan. Rij zelf met T300 + G27 pedalen.
Ja klopt ds4 idd. Heb soms ook echt last van mn klauwen ervan haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
v8power67 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:05:
[...]

Laat maar zo, sta ik voor de verandering eens een keer boven je >:) :P

Eerste bocht met ik met je eens, rare flow :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rgarretsen schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:46:
[...]

Laat maar zo, sta ik voor de verandering eens een keer boven je >:) :P

Eerste bocht met ik met je eens, rare flow :*)
Hahaha had helaas maar half uurtje vandaag, sleutelen aan m'n Corsa en uit eten erna..
Maar dalijk effe proberen mn tijd te verbeteren.

Pagina: 1 ... 47 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing