Kul. Je hebt altijd minder tanks, minder vliegtuigen en minder voertuigen. Vooral minder tanks is een groot gebrek en omdat de heavy tank zo veel beter is dan de overige tanks, krijgt het team er meteen een extragratis spawnpoint bij (die 6 man blijven nooit bezet)Reefun schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Merendeels 64 spelers. 40 spelers is doorgaans wel beter doordat je betere teamplay heb, maar ik hou gewoon van de chaos met 64 spelers.
[...]
Als verdediger krijg je meer "assets" dan als je aanvalt uiteindelijk.
Ten eerste zijn ze allemaal te slopen door de tegenstander (respawn ligt enorm hoog daarbij). Verder staat de AA altijd erg ongunstig en/of helemaal open voor snipervuur. De MG is verder vrij onbestuurbaar en geeft snipers een gratis kill. Heb jij ooit iemand langer dan een minuut in een MG zien zitten? Ik niet.Met name de stationaries ; Die vind je werkelijk overal. Field guns, AA's, MG's etc.
Zoals gezegd: met een flut-team ga je daar ook weinig mee uithalen, vooral ook omdat ze zo geplaatst staan dat ze maar weinig kunnen uitvoeren en makkelijke doelwitten zijn voor snipers.Alle assets zijn dusdanig geplaatst dat je er veel schade mee aan kan richten. Zo lang je ze maar gebruikt.
Monte Grappa heeft dat volgens mij op 1 of 2 punten. Verder krijg je bv in de laatste basis helemaal niks erbij. En de tegenstander wel + behemoth, dus vrij onmogelijk te stoppen.3 tanks en de verdedigende partij niets? Welke map is dat dan? Want ik heb dat nog nooit mee gemaakt met Operations. Grote kans dat er iemand van de verdediging eruit is gesprongen en iemand van de aanvallende partij hem vervolgens heeft overgenomen?
Het punt blijft dat je een sterke tanker zo snel mogelijk moet uitschakelen. Als ie telkens terug kan komen, gaat je verdediging eraan. Als je hem killed is de kans dat je een waardeloze driver terugkrijgt toch wel 50%. Bovendien kun je je dan tijdelijk focussen op andere zaken zoals het terugpakken van een punt, neerschieten van vliegtuigen of behemoth.Verder zou één tank (of meerdere) zouden telkens "out of bounds" kunnen gaan voor de verdediging, maar vanaf zulke afstanden kunnen ze toch niet echt bijdragen aan hun team, dus laat ze dan maar lekker.
Mwoah, meestal levert dat iets van 20 tickets op. Zet weinig zoden aan de dijk op 200 tickets. Ik vind het nog steeds vrij ongebalanceerd. Vooral als verdediging kun je daar gewoon geen mooie streak opbouwen. Prima als je een k/d van 1 leuk vind om mee te spelen, maar je legt het gewoon te makkelijk af. Bovendien kun je weer als attacker een behoorlijke streak halen en merkt dan ook dat de tegenstander er weinig aan kan doen. Met pijn en moeite kun je ze dan toch soms tegenhouden maar het voelt meer aan als geluk dan wijsheid. Tuurlijk k/d is ook niet alles, maar voor mij is het meestal wel een goede graadmeter van hoe goed een pot gaat. Zeker in BF1 waar ie toch wel hoger dan gemiddeld ligt.Operations is ansich goed gebalanceerd vind ik. Zeker nu de attackers meer tickets hebben gekregen. De meeste momenten dat je echt "gesteamrolled" wordt als verdediging, is dat de verdedigende partij zodra ze terug moeten trekken doodleuk blijven zitten op hun plek. Zonder het besef dat ze enkel de aanvallende partij helpen. Want op het moment dat je moet retreaten gaan er A ) geen tickets af van de aanvallende partij en B ) zodra je dood bent geef je tickets terug aan de aanvallende partij. Zodra genoeg mensen in de verdediging dat doen, dan heeft de aanvallende partij genoeg tijd om de volgende sector over te nemen.
Als aanvaller is operations nog wel leuk om te doen, maar verdedigen is gewoon geen reet aan. Daarom zie je ook vaak dat de verdediging veel mensen ziet quitten (bij het begin zelfs) puur omdat je weet dat je dan gewoon geen toffe pot hebt. En nu veel mensen quitten is het win-percentage van de verdediging ook zwaar achteruit gegaan. In plaats van dat de aanval risico's moet nemen, heb je nu dat de verdediging risico's moet nemen. Dat is gewoon helemaal verkeerd.
Daarbij heb je nog de nade-spam en gas-spam wat me op den duur teveel gaat irriteren. Als we met minimaal 5 man zijn vind ik het geen probleem om operations te doen, maar met minder doe ik het gewoon niet meer. Dan weet je al dat de kans op verlies erg groot is. Vooral ook omdat vanwege de skill-matching je nooit een fatsoenlijk team gaat krijgen om je heen.