LopendeVogel schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:13:
[...]
Haha als ik dat zo zie, dan vraag ik me af waarom die attack vliegtuigjes altijd kamikazee tegen mijn bomber aanvliegen, elk potje knalt er wel een attack vliegtuig van de tegenstander tegen mijn vleugel.. Dit terwijl de attack nog feller reageert dan een F16 anno 2016 op steroïde (te fake haha).
Naar mijn weten is er geen archievement oid voor toch om iemand uit de lucht te botsen ipv te schieten? Ik weet vrijwel zeker indien ik nu bf1 opstart, een bomber pak dat ik binnen 10 sec uit de lucht gehaald wordt door de extreem sterke AA gun of dat ik een frontale botsing krijg met een attack vliegtuig -.- Ofja niet eens frontaal, soms vliegen ze gewoon van achter mij vol op me in. Dit terwijl ze extreem fel sturen / bewegen kunnen ze me dus easy ontwijken, toch doen ze dat niet?
Piloten in bombers maken de fout om relatief laag te vliegen. Je kan met de bomber ontzettend hoog vliegen, zo hoog dat je zelfs buiten het bereik van AA zit. Ik speel meestal Operations, en als ik aanval ga ik eerst alle AA posities langs om ze te bombarderen buiten hun bereik. Daarna ga ik pas lager vlieger om mijn front gunner ook de kans te geven om flink wat vijanden mee te pakken.
Wat betreft de Fighters, Het rammen snap ik ook niet. Soms gebeurd het écht per ongeluk, maar het valt me op dat sommige piloten het erom doen. In de bomber is het lastig ze ontwijken, maar het is niet onmogelijk. Wist je dat je gewoon een looping of barrelroll kan doen in een bomber?

MRE-Inc schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:14:
[...]
Vliegen is ook leuk. Ik moest er ook niks van hebben eerst. Toen, in de BF3 tijd toch maar tijd in gestoken en het gaf destijds best wel een lekker gevoel als je met de A10 uit BF3 in een pot rush een tank die een mcom staat te verdedigen compleet afschiet.
In BF4 ook veel gevlogen en aardig wat kills gemaakt. Nu in BF1 was het even wennen omdat de vliegtuigen gewoon een stuk trager aanvoelen. Ook heb ik het idee dat er nu wat meer skill nodig is om iets te kunnen raken omdat je geen laser guided rakketten hebt of rocket pods die semi auto lock zijn.
Ik moet toch elk potje best wel moeite doen om wat te raken. Het is ook niet zo dat je kogels exact neerkomen waar jij op richt met je vizier. Hangt allemaal af van de afstand icm de zwaarte kracht.
Het bommen werpen in de attack plane is ook iets wat je op een gegeven moment onder de knie krijgt. In het begin zat ik echt te richten als je naar je bommen schakelt. Nu weet ik gewoon exact wanneer ik ze moet droppen. Het is een soort van automatisme geworden.
Op de PC vloog ik altijd als ik de kans kreeg, en op de console (vanaf BF3) ook. Met een scout heli door tunnels heen, onderste boven onder bruggen door met een Jet, lekker stunten.
Uiteindelijk vind ik het vliegen in BF1 echt héérlijk t.o.v. andere BF games. Waarom? Geen lock-on wapens! Het is echt een verademing om niet continu *BEEPBEEPBEEPBEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP* te horen of allemaal HUD dingen die me afleiden (alhoewel een hoogte meter wel érg fijn zou zijn

).
Of om weer een strafe run te moeten afbreken omdat iemand met een stinger op je aan het mikken is, of een scout heli welke op 800m hoogte je continu probeert te locken.... uch.
Nu, In BF1, ervaar ik dogfights "zoals ze horen" naar mijn mening. Het komt neer op pure, rauwe skills. En dan ben ik specifiek verliefd op de Fighter Plane + Trench Fighter kit. Hiermee kun je iedere vliegtuig in één klap uitschakelen, plus het is ideaal ook om AA mee uit te schakelen. Hoge hoogte vliegen (nogmaals, buiten het bereik van de AA), vervolgens een duikvlucht recht er boven op, bommen erop en meteen afbreken. Hetzelfde met de attack plane en ground support package.
Ricloo86 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:45:
Ik kan normaal echt niet vliegen en laat het echt links liggen, maar wil toch medals halen (omdat het kan) en daar zat de vlieg medal bij.
Mijn tanden erin gezet en maar blijven proberen, uiteindelijk medal gehaald en vindt vliegen nu ook echt leuk en gaat goed.
Gebruik het enkel nuttig om snipers af te maken, en bij operations te supporten.
Moet wel zeggen dat ik tegen AA's echt kansloos ben. die zoek ik meestal gelijk op en maak ze kapot.
AA is makkelijk te ontwijken als je het eenmaal door heb. Zodra je de welbekende AA gun knallen om je heen hoort, eerst vlug controleren of hij daadwerkelijk van de vijand is (Select op de XB1 om je map te vergroten, dan zie je direct een blauwe of rode AA icoon), zo ja, probeer tegen de knallen in te vliegen. Nooit, en dan ook nooit in een vaste baan vliegen. Als je een bocht maakt, doe er een barrel roll bij, verander van hoogte continu. Geef ze nooit de kans om je te "leaden" want dan word je juist geraakt.
PLUS, Leer de plekken van de AA kennen en leer wat hun bereik is. Bijvoorbeeld met Fao Fortress bij de laatste punten, er komen dan 2 AA's in het fort zelf. Echter, deze kunnen niet zo laag richten (niet voorbij de muren zeg maar), waardoor je prima laag over het water aan kan komen vliegen en ze direct kan bombarderen als je omhoog komt. Geeft ook meteen een mooi schrik effect voor ze
[
Voor 15% gewijzigd door
Reefun op 29-11-2016 09:40
]