Martinspire schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:34:
[...]
Dat ik niet veel vlieg wil niet zeggen dat ik er geen zak van begrijp. Ja ik kan ook wel met een bomber wat rondjes vliegen, maar daar is meestal weinig aan. Ik krijg in ieder geval geen harde plasser van telkens dezelfde route vliegen en bommen laten vallen om vervolgens de kills onderin beeld te krijgen. Net zo saai als vanuit een behemoth schieten.
Ik zeg ook niet dat je er niks van begrijpt, maar dat je opermerking kant nog wal raakt. Tevens vlieg ik niet met de bomber (te traag) en ook niet met de fighter (is alleen tegen andere vliegtuigen) maar met de attack plane. Die kan prima infanterie clearen bij vlaggen.
Ik heb er echter vaak/lang genoeg in gezeten om te weten dat de AA erg irritant zijn en daarom zeg ik ook dat de range/schade wel iets omlaag mag. Maar weer niet zoveel als dat jij wilt anders krijg je sommige vliegtuigen nooit meer uit de lucht.
Ik heb volgens mij nergens aangegeven in hoeverre de nerf voor de AA moet zijn. Ik heb alleen gezegd dat momenteel de balans AA vs Plane 75-25 is in het voordeel van de AA en dat dat wat meer gelijk getrokken moet worden. Hoe Dice dat dan uiteindelijk gaat implementeren, daar kan ik niks over zeggen.
Ik weet nog goed dat er een aantal gasten met Heli of Jet ook onaantastbaar waren in vorige BF games en daar heb ik weinig zin in. Het voegt wat mij betreft weinig toe voor het algemene gevecht en je moet ze gebruiken voor hetgeen ze bedoeld zijn en dat is niet echt plane vs infantry maar plane vs tanks.
Dat was in BF3 ook zo. Iig met Rush heb ik altijd menig tank gesloopt. In CQ was de damage die je tegen tanks/lav etc deed gewoon te weinig. In BF4 is de Little Bird met juiste uitrusting nog steeds erg OP.
Toch word ik vooral door attack planes of anderen gepakt (en niet bijvoorbeeld een bomber) als ik als infantry speel. Dus lijkt het me dat dáár juist wel een nerf voor nodig is. Net als mijn voorbeeld van de heavy tank hierboven. Vooral die ene die die granaten naar beneden dropt, daar moet wat aan gedaan worden. Liefst een langere time-to-detonation of iets. Je moet dat gebruiken om mensen uit een gebied te halen, niet om kills te farmen. Net als dat vliegtuigen veel vaker een tank uit moeten schakelen (iets wat ik jou ook amper zie doen als je vliegt). Want dat is hun deel in de rock-paper-scissors indeling van de game.
Ik zou best de tanks uit willen schakelen, maar de bomber is daar te traag voor dus dan wordt je of door die tank tijdens het aanvliegen uit de lucht geschoten of door de AA. De fighter doet gewoon te weinig damage en de attack plane waar ik dus veel mee vlieg doet met de anti-tank load out ook te weinig damage. Je hebt dan 1 zwaar kaliber anti-tank round die je dan ook nog eens raak moet schieten. Dan moet je dus nog snel switchen naar je secondary bommen en die op de juiste plek droppen om het verder te slopen. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar dat is dus verdomde lastig. Verder helpt het ook niet echt dat het spotten niet lekker werkt. Ik zie echt nauwelijks tanks gespot worden. Tja, probeer ze dan maar eens goed te lokaliseren, de juiste aanvlieg route te vinden en ze te slopen.
Verder kun je de range van de AA wel nerfen, maar dan raak je op een gegeven moment de behemoth niet meer en die is al veel te dominant.
Eensch....daarom moet er ook goed gekeken worden hoe die AA generfd wordt, want je moet er wel behemoths mee kunnen raken, maar nou ook weer niet een vliegtuig in 3 rounds de lucht uit kunnen knallen.
En tenslotte, dat ik al vaak door guns wordt neergeschoten naast de bomber doet er niet toe. Ja dat weet ik, maar dat is iets waar ik grip op heb en waar ik duidelijk wat aan kan doen. De random bombers is gewoon niks tegen te beginnen want daar zijn de maps veel te open voor.
Tuurlijk kun je wat aan die bombers doen. Je kunt ze spotten, maar ik zie in de potjes die wij spelen echt nooit iemand een vliegtuig spotten. Althans ik zie ze nooit op de minimap oplichten als gespot zijnde, iig veel te weinig. Zodra ik ze zie vliegen, schakel ik ze wel uit. Ik zelf ook al vaak genoeg in de party chat geroepen dat iemand die attack plane die mij op de korrel heeft uit de lucht moet schieten met de AA, maar dat gebeurd ook veel te weinig. Net zoals ons team nauwlijks een AA gunner afschiet....
Dat ik vervolgens 52-20 sta aan het eind van een potje conquest ziet er op het oog misschien redelijk uit, maar dat betekend niet meteen dat we het dan maar moeten accepteren. Ook met zo'n score kom ik een hoop bullshit tegen.
Daarvoor moet je bij Dice zijn...die krijgen het voor elkaar om elke BF release dezelfde fouten te maken. Overpowered shotguns, overpowered cavalry, overpowered tanks etc. etc....
En is het misschien tot je doorgedrongen dat ik gewoon goed ben in het opzoeken van de tegenstander om zulke scores te halen?
Hoho, easy bro....het was niks persoonlijks. Ja ik weet dat je goed bent en daarom speel ik ook graag met jou in een team. De winkansen nemen dan zeker met 25% toe. Het is niet voor niks dat ik bij oa jou een melding op mijn laptop of telefoon krijg dat Martinspire online is. Die heb waarschuwing heb ik voor jou, XS en GiveMeThoseTags ingesteld omdat ik met jullie als squad zelf ook beter ga spelen.
Dat is puur doordat ik de objectives al probeer te verdedigen als ze worden overgenomen. Ik zie de rest vaak pas ergens heen gaan als er weer veel punten te halen zijn, maar zo win je geen potje conquest. Ik haat juist zo'n benenwagen-insteek van sommigen omdat je dan meer bezig bent met punten halen en lopen dan dat je daadwerkelijk in de actie zit. Helaas resulteert dit vaak in situaties waar ik in mijn eentje tegen veel tegenstanders op moet boksen, maar steeds regelmatiger lukt me dat waardoor ik ineens 8 kills haal rond een vlag en uiteindelijk de meeste flags-defended heb.
Mjah...hoe anderen spelen, weet ik niet, maar als het even kan spawn ik op jou omdat onze speel stijlen wel redelijk gelijk liggen. Ik houd er ook niet van dat wanneer we weg lopen bij een vlag in CQ en dat die dan gelijk weer gecapped wordt door de tegenstander, dat we dan niet terug lopen om alsnog dat hele gebied rond die vlag te clearen. Ik speel zelf niet echt voor de punten of kills. Ja tuurlijk vind ik het leuk om met 20-4 te eindigen en bij de eerste 5 te staan met xp, maar ik speel voornamelijk omdat ik het gewoon leuk vind. Ik ben zelf ook een van de weinigen van ons BF3 groepje die BF4 tot aan de release van BF1 is blijven spelen. Die unlocks en medals boeien me allemaal niet, dat weet jij ook.
Ik zweer het, als je eens een pot met me meeloopt dan zul je zien hoe ik (fair & square) aan mn kills kom. Niet vanwege luck of meesterlijke gun-skills, maar omdat ik ga waar de actie is en door hard te werken en goed na te denken. Die punten interesseren me werkelijk geen hond als ik aan het spelen ben, maar ze komen uiteindelijk vanzelf. Ik heb ook nooit de meeste flag captures maar wel regelmatig (ik denk 1 op de 2 of 3 potten) de meeste kills. En dat levert me genoeg op om MVP te worden. Tenminste, als die lamme bombers niet weer langskomen voor wat easy kills door overpowered wapens
Euh, ik loop redelijk vaak met je mee en ik zie wel dat je fair en square aan je kills komt. Mij opmerking over dat vliegen was ook meer in de trend van: als je niet echt weet waar je over praat, zeg er dan niks over. Er wordt hier geroepen door sommigen dat de AA helemaal niet overpowered is. Ga ik dan hun gamertag opzoeken op bfstats, dan zie ik dat ze 3 minuten gevlogen hebben in BF1. Tja.....dat zegt genoeg. Van jou weet ik dat je ook kan vliegen (net als XS) maar dat jij liever met beide benen op de grond staat. Ik vind vliegen zelf erg leuk om te doen ook omdat het wat lastiger is om zo kills te maken en supportive te zijn voor je squad. Ik vlieg niet voor de kills, maar meer om de tegenstander flink te trollen/ontregelen en dat lukt best aardig

Het is ook verdomde klote om elke keer door zo'n plane afgeschoten te worden, maar goede piloten voegen daadwerkelijk wel wat toe aan de overwinning.
Dus nogmaals, neem het niet persoonlijk op