MRE-Inc schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:00:
[...]
Verder irriteren de bugs me steeds meer. De Niet-schieten-na-granaat-gooien bug leverde me gisteren een aantal deaths op. Je kan dan echt gewoon 3 seconden niet schieten. Ik heb het met zowel de mini granaat als de stick granaat.
Gelukkig geen last van gehad met incendiary
Dan heb je ook nog de Niet-kunnen-schieten-na-revive bug. Dus als je gerevived bent, kun je niet schieten tenzij je eerst naar je pistol swithed en daarna terug naar je primary.
Daar wel last van, al zie ik het vaak vrij snel omdat ik ADS deed voor dood gaan en je gun ook meteen die houding heeft bij revive.
Ben alleen de afgelopen dagen te weinig revived om daar echt last van te hebben

Verder heb ik steeds meer het gevoel van dat BF1 de kant van COD op gaat. Teamplay is ver te zoeken als je niet met bekenden speelt.
Ik heb het idee dat dit deels aan het tijdstip ligt dat je gaat gamen en aan het squad welke je joined. Als je een squad hebt zonder medics of met gasten die alleen voor eigen gewin gaan, dan moet je gewoon wisselen. Als ik wat gasten mee heb die me willen hebben, wordt je vanzelf het beste squad. Als ze hun eigen ding doen vaak niet.
Daarom gewoon wisselen van squad als je het idee hebt dat je team niks doet. Ik heb het idee dat de meesten vooral squadmates reviven omdat ze daar zelf voordeel bij hebben met respawnen.
Tenslotte merk ik dat het later op de avond gewoon minder wordt. Net na het eten rond 8 uur gaat het het best. Na 23u gaat eigenlijk alles belabberd op je eigen party na. Alsof dan alleen Engelsen overblijven en die geen zin hebben tijd te steken in alles behalve zichzelf. Meer mensen moeten gewoon lekker TDM gaan doen.
Operations ben ik bv ook even klaar mee omdat je toch eigenlijk niet van randoms op aankunt. Nou zitten er wel veel n00bs in de game, maar het heeft even tijd nodig. Ik denk overigens wel dat het na de nieuwe release van COD wel een stuk beter wordt

Verder las ik dat sommigen een hekel hebben aan snipen, maar dat ze het in BF1 wel leuk vinden. Weet niet meer wie het schreef, maar dat komt dus omdat BF1 nauwelijks bulletdrop heeft en het lange afstand schieten bijna gelijk is aan iemand op een COD map van de ene kant afschieten terwijl de ander aan de andere kant van de map staat. Snipen is te makkelijk gemaakt. In BF3 en BF4 moest je echt, zelfs als je de range detector op je sniper rifle had staan, veel corrigeren en inschatten waar je moest richten. In BF1 kun je gewoon je crosshair op long range 1 millimeter boven het hoofd houden en het is een headshot. Zo werkte het niet in BF3 en BF4. Erg jammer. Daarom wordt je dus ook in bijna elke map door snipers omgelegd.
Mja gister ook even mn recon naar level 4 gekregen en merkte dat ik gewend was om veel te hoog te mikken en daardoor dus vaak iemand miste. Doordat je dan echter gaat reloaden, zie je daar weer niks van lol.
Van mij mag de bulletdrop wel met factor 10 verhoogt worden. Maakt het ook wat interessanter imo.
Vliegen is niet leuk meer. De wapens doen te weinig damage tegen tanks. Je hebt voor de attack plane een soort van tank bom, maar die doet bij een tank die nog 100% is maar iets van 20 damage. Dan moet ik 5x aanvliegen. Tja.....ik heb wel wat beters te doen.
Mja ik vlieg ook alleen als er een zeppelin is. Gister wel mn eerste kill in vliegtuig maar dat gaat met een anti-air gun echt 10x sneller.
Tanks zijn sowieso te sterk. Je moet echt met 3 man gaan tankhunten om er eentje stuk te krijgen omdat je van alle kanten onder vuur genomen kan worden. De tanks in BF3 en BF4 kon 2-3 man in waarvan er maar 2 konden schieten. De magnetische mijn doet ook maar 20 damage op een tank. C4/dynamiet heb ik nog niet echt op een tank geprobeerd, maar in BF3/4 was een tank met 3 c4's sowieso kapot.
Je doet inderdaad te weinig damage. Alleen de granaten doen nog een beetje fatsoenlijke damage zo lijkt het. Op zich heb ik geen probleem met een rijdend fort, maar hij moet niet overheersen. En ook niet instakillen dan.
Liever gewoon meer damage zodat ze niet te overheersend zijn en je je nooit kansloos voelt, ook al ben je assault.
Het gebrek aan rocketlaunchers zal ook helpen trouwens. Men is niet gewend om zo'n tank up-close-and-personal aan te vallen. Ik heb trouwens gemerkt dat je echt het beste de mortar kunt pakken. Probleem is dan vaak wel dat de boog niet over veel gebouwen wil gaan en je regelmatig een mortar voor jan lul neerzet omdat ie de trein/tank niet kan raken

Over Operations mode: De attackers krijgen 2 tanks, de defenders niks. Tja, dan zijn de eerste 3-5 posities nauwelijks te houden als als niemand gaat tank hunten. Zaterdag stonden de attackers die in de tank zaten op 35-0 en 27-0

Verhoogt ook niet echt het speel plezier.
Klopt. Tel daarbij vaak een bohemoth en het feest is compleet. En dan maar 1 anti-air gun in je basis. Sowieso mogen statische defense-dingen wel meer damage doen aangezien je behoorlijke risico moet nemen om ze te pakken
Tevens schijnt de netcode dezelfde te zijn als die van BF4 als ik de berichten op de FP mag geloven. Ik geloof daar niks van. De netcode zal best overeenkomsten hebben met die van BF4, sterker nog, zal in groten delen gelijk zijn, maar in BF1 is er aan gesleuteld en niet ten gunste van mij iig/mensen met een lage ping. Ik heb een vrij goede verbinding (1gbit glasvezel), maar 1 op 1 wordt ik echt vaak afgeknald of krijg ik gewoon geen hitmarkers zoals in onderstaand filmpje. De zeikers op de FP (de reacties onder de video van de BF1 release trailer) die vinden dat er geen (netcode) bugs zijn, zijn volgens mij de gasten die zelf via wifi zitten te gamen terwijl pap en mam zitten te netflixen en broer en zus aan het youtuben/downloaden zijn en dus zelf een ping van 400ms hebben waardoor ze niet geraakt worden en dus geen netcode problemen ondervinden

Vanavond maar eens mijn server filter op USA instellen. If you cannot beat them, join them.
Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk weinig last van heb. Het verschil zit hem eerder in een rifle vs machinegun die minder damage doet, dan dat ik netcode issues heb. Wel fijn want daardoor erger ik me minder als ik dood ga omdat het gewoon duidelijk is waarom, zonder bullshit. Mn K/D lijkt in de meeste potten ook significant hoger dan voorheen en ik stijg nog elke dag.
Zie jij trouwens nog netwerk-icoontjes in beeld tijdens het spelen?
Deed jij nog aan port-forwarding? Zie op de site dat je dit nodig hebt:
TCP: 53, 80, 3074
UDP: 53, 88, 500, 3074, 3544, 4500
Weet iemand trouwens wat alle netwerk-icoontjes zijn en wat ze betekenen?
Ik zie ze namelijk niet in de handleiding:
https://eaassets-a.akamai...tlefield-1-xboxone-en.PDF