MRE-Inc schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:32:
[...]
Pfff nou ik ga alweer klagen hoor

Gisteren vrij genomen en dacht lekker de hele dag te spelen. Werd echt vanaf elke afstand door de MP18, Mondragon en zelfs handguns afgeschoten. Dan denk je: if you cannot beat them, join them. Dus de MP18 erbij gepakt en gewoon op korte afstand nog steeds alleen hitmarkers en halve magazijnen nodig. Bijna elk potje 1:1 spelen.
Ik had er wat minder moeite mee (

) maar vond het ook af en toe wel vreemd hoe makkelijk sommigen je neer lijken te schieten. Ik heb wel het idee dat damage-dropoff ivm range erg veel mee speelt. En als ze je dan toevallig een headshot raken (al is dat niet altijd dodelijk) dan gaat het wel snel. Lucky maar snel.
Heb sterk het gevoel dat iedereen de game opstart, de server browser opstart en luk raak maar een server aanklikt, daarbij niet lettend op regio. Sterk het gevoel dat er veel spelers van andere continenten op EU servers aan het spelen waren.
Volgens mij is dat niet aan de hand, maar eerder gewoon mensen met een ruk-verbinding. Wifi van de buren e.d.
Sowieso als je de game opstart, zal de serverbrowser standaard een regio selecteren. Bij mij stond ie standaard op EU. Lijkt me dat dit voor de overige matchmaking ook gewoon het geval is.
Het gebrek aan ping-indicatie op console maakt het echter lastig om het echte probleem te achterhalen.
Hoop echt dat er een region lock komt of iets in die geest want gisteren hoorde ik ook weer een stel Amerikanen op een EU server

Hoe hoorde je dat dan?
Zoals gezegd: zonder enige ping-indicatie gaat dat nog erg lastig worden. Zoals in de vorige 4 games van DICE dus. Want ik verwacht eigenlijk geen verandering ten opzichte van bf4 of hardline. Gewoon weer op console een brakke implementatie zonder RCON of iets en geen ping indicatie. Want je zou eens mensen uit je eigen server gooien omdat ze laggy bastards zijn.
Ik twijfel daarom ook nog om gewoon de PC-versie te halen voor erbij om in ieder geval af en toe nog wat lagvrije potjes te spelen. Gezien controller-support daar goed is nu, lijkt me dat nog wel interessant.
Overigens is het verschil in prijs met pc waarschijnlijk ook het resultaat van meer instellingen en hogere eisen (ivm pro-gaming waar DICE nog nooit aandacht gaf aan console-versies)