• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 10:44
Mad-Matt schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:03:
[...]

ah ok, ik had gister de tekst gelezen "Till september 8th" dus dacht tot.
Nou ja mooi, hoop dat ik vanavond ook nog even kan spelen.
Helaas hij is niet meer beschikbaar. Ook de career pagina is plat gegooid.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:38

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Carthrax schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:05:
[...]

Helaas hij is niet meer beschikbaar. Ook de career pagina is plat gegooid.
:'(

klote, nu weer anderhalve maand wachten

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01
da_PSI schreef op woensdag 07 september 2016 @ 23:54:
[...]

Ik heb precise hetzelfde... Toevallig op een Geforce 650M? Ik speel op 720p, alles op low en zit op ongeveer 45-55 fps..., na de update rond de 30 :/
Valt mij idd ook tegen, heb een i7 6500HQ, 18 Gb ram en een geforce 970m 6gb. En kan maar op medium spelen. Op high gaat de fps wel erg omlaag...

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:40

Stewie!

Keen must die!

Om 10:00 is de beta gestopt. Nu kan men flink aan de slag op weg naar de launch. Volgens mij ging de beta vrij goed, vrijwel geen klachten over technische issues, CTDs en andere ongein.

:w

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10 20:40
Ah balen dat ie al voorbij is haha, ik had gehoopt om inderdaad vanvavond nog een paar rondjes te kunnen spelen. Nouja, dan nog maar iets meer dan een maand wachten, kunnen we dan mooi aan de slag met de fullgame!

Vergeet vooral niet om je bèta bevindingen / tegengekomen bugs te delen op de officiële kanalen die daarvoor bestemd zijn, dan hebben we straks met z'n allen (hopelijk) een fijne gepolijste fullgame!

- PC feedback
- PS4 feedback
- Xbox one feedback

Of

- Reddit

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:07
Mad-Matt schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:03:
[...]

ah ok, ik had gister de tekst gelezen "Till september 8th" dus dacht tot.
Nou ja mooi, hoop dat ik vanavond ook nog even kan spelen.
Till betekent tot.

Verwijderd

Niet dat ik er nou super veel om geef maar ik heb 4 dagen gespeeld (nee, niet full time) en ik ben ook makkelijk over derank 15 gegaan. Ik heb verder geen melding gekregen dat ik de Dogtag heb vrijgespeeld.

Krijg ik die dan bij de release?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ik weet, dus vandaar mijn gedachte dat gister de laatste dag was. :)

• DoggyX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11 15:48
Voor de mensen die willen weten hoe een GTX 980 op 4k draait met dit spel. Heb ik gisteren een filmpje gemaakt.

YouTube: Battlefield 1 GTX 980 OC ULTRA 2160P 4K

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Stewie! schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:19:
Om 10:00 is de beta gestopt. Nu kan men flink aan de slag op weg naar de launch. Volgens mij ging de beta vrij goed, vrijwel geen klachten over technische issues, CTDs en andere ongein.

:w
Absurd toch?! Je verwacht toch tot middernacht GVD!
En jij had die info van tijdstip 10:00 neem ik aan, wetende dat je server provider bent?

Enkel vandaag had ik tijd (examens tot 6 sept. en gisteren veel te zonnig om binnen te zitten.)

Wou er vandaag zeker 6+ uur in steken.

Fuckers. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Asgaro op 08-09-2016 11:45 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Volgens mij was er aangekondigd dat je tot de 8e kon spelen. Dus zodra het middernacht 8 september werd in West Kust USA, is de schakelaar omgezet.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Stewie! schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:46:
Volgens mij was er aangekondigd dat je tot de 8e kon spelen. Dus zodra het middernacht 8 september werd in West Kust USA, is de schakelaar omgezet.
Was ik idd op de hoogte van.
Maar DICE is een Europees bedrijf. Dan verwacht je toch dat de Beta tot middernacht CET time duurt?

Ik herinner me toch zoiets bij de eerdere Battlefield Beta's...
Sterker nog, ik herinner me ook dat sommige Beta's werden verlengd...

Achja, ik overleef het wel. Heb nu vakantie: dat maakt de wonde minder diep. :+

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Je mist er ook weinig aan. Kijk wel na de release of Dice de boel heeft kunnen balanceren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:57

OzzieMann

PSN: OzzieMann

shakespeare schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:05:
het speelde na de update van gister stukken beter, nu even ps4 pro kopen en meer fps en dan kan het nog wat worden..

:) al met al een aardige game.. maar wel overhyped. toch mischien modern warfare remastered erbij aanschaffen.
Met die ps4 pro ga je online geen FPS voordeel hebben.
http://www.psx-sense.nl/2...en-als-op-de-normale-ps4/

https://untappd.com/user/OzzBier

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nu Wachten op trailers van de singleplayer :)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:53

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nee met zijn allen de BF1942 demo oppakken in Origin dan heb je bijna dezelfde beleving, dat is de full game, en met de widescreen fix op alle resos te gamen, en nog altijd erg leuk :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-11 23:30
Fonta schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:00:
[...]

Als we echt geen servers kunnen gaan huren in BF1 met custom rules ben ik er echt helemaal klaar mee.
Dat is dan niet omdat ik het spel niet wil spelen maar puur om het wanbeleid bij dice/ea.
Had er over met mijn clan leader, het is balen maar voor ons als kleine clan was een 64 slot onbetaalbaar geworden, nu zit je al rond de 74 euro op 60 hz in bf4.

Snap dice niet, clans hebben battlefield groot gemaakt en nu geven ze de clans een trap in de kont.
Competitie zal dus ook niet meer mogelijk zijn, geen clan wars. ;w

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Grote bedrijven geven niets om klanten, alleen om geld.
Is met games zo, is met energie zo, is met alles zo

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 18:28

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik heb de beta een uurtje of 5 gespeeld en ben tot de conclusie gekomen dat ik de game voorlopig niet ga aanschaffen.

Als echte BF(1942)Veteraan heb ik toch geprobeerd dit zo neutraal mogelijk te benaderen.

Dingen waar ik op afknap:

Look en feel:
De poppetjes 'huppelen' bijna. Alle animaties gaan heel erg kneuterig vind ik (behalve het paard, dat ziet er echt cool uit). Bovenlichamen die op onmenselijke manieren draaien ten opzichte van rechtdoor rennende benen. Capejes die wapperen alsof het papieren zakdoekjes zijn. Eigenlijk doet het me erg denken aan BF1942. Alleen zijn we nu bijna 15 jaar verder en in de tussentijd verwend met iets mooier lopende games.

Hierdoor krijgt de game een ontzettend arcade gevoel. Iets waardoor ik bij BF:Hardline direct op afknapte.
Ook door de manier waarop de wapens schieten. Het is me allemaal wat te 'vrolijk'. Het is nog 'blijer' als CoD 2! En inderdaad, dat was bf1942 ook, maar zoals gezegd, dat was láng geleden!

Gameplay:
- Ticketsysteem (WTF?!)
- Veel te campvriendelijk
- Allerlei lame maniertjes te bedenken waarop je als normaal spelende gamer telkens geowned kunt worden.
- Heavy tanks niet neer te halen. Dit komt mede doordat er aan alle kanten van de tank schietmogelijkheden zijn.
- wapencombinaties van de classes

Map:
- Weg met die trein
- Weg met die zandstorm

Daar komt bij dat ik een nieuwe pc nodig heb om het optimaal te kunnen spelen. En dat heb ik er écht niet voor over!

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

NLsandman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:32:
[...]

Had er over met mijn clan leader, het is balen maar voor ons als kleine clan was een 64 slot onbetaalbaar geworden, nu zit je al rond de 74 euro op 60 hz in bf4.

Snap dice niet, clans hebben battlefield groot gemaakt en nu geven ze de clans een trap in de kont.
Ben je nu niet ietwat voorbarig? We hebben toch nog helemaal nergens een mededeling van EA/DICE gezien over zelf te huren servers? Natuurlijk kunnen we "logische" aannames doen omdat we nog helemaal niets weten en dat dat niet positief klinkt, maar het blijven aannames....

Ik hou hoop ;)

Specs

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 15:36
Uiteindelijk ben ik de game steeds meer gaan waarderen, echter Dice/EA hebben nog heel wat werk te doen de komende maand. Genoeg bugs en onlogische dingen gezien in de game... Benieuwd of ze dat allemaal gefixed krijgen voor de release.

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Eigenlijk vreemd dat je bij EA 59 euro betaald en elders vanaf 39 euro voor exact
hetzelfde...

Verwijderd

SAiN ONeZ schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:04:
nee met zijn allen de BF1942 demo oppakken in Origin dan heb je bijna dezelfde beleving, dat is de full game, en met de widescreen fix op alle resos te gamen, en nog altijd erg leuk :P
Jammer dat de mods niet meer gespeeld worden, die waren imo het leukst.

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nog een vraagje: de goedkoopste manier om het basis spel en alle mappacks te kopen is dan de Standard Edition + Premium Pass?

Ik neem ook aan dat Premium Pass goedkoper is dan alle mappacks apart kopen (ik weet niet meer hoe dit werkte bij BF4).

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
luifel schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:11:
Eigenlijk vreemd dat je bij EA 59 euro betaald en elders vanaf 39 euro voor exact
hetzelfde...
Op retail versies zit marge.
Een winkel moet namelijk ook een pand en personeel betalen.
En een winkel neemt een enorm risico. Ze moeten vaak ruim vantevoren inkopen. En als de game flopt zitten ze met dozen onverkoopbare spellen. En als de game beter verkoopt dan gedacht zitten ze met boze klanten die hun game niet op tijd hebben of lege schappen.

Zelfs digitale retailers die vrijwel geen kosten hebben (steam, appstore ect) rekenen een behoorlijke marge.

Nu kan EA natuurlijk de game op Origin aanbieden voor €30. Maar dan liggen EA games straks nergens meer in de winkel.

TheS4ndm4n#1919

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:02
zikje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:23:
Nog een vraagje: de goedkoopste manier om het basis spel en alle mappacks te kopen is dan de Standard Edition + Premium Pass?

Ik neem ook aan dat Premium Pass goedkoper is dan alle mappacks apart kopen (ik weet niet meer hoe dit werkte bij BF4).
Ik ga voor de basis versie en dan in het voorjaar koop ik Premium erbij. Dat is het voordeligste als je al die optische tierelantijnen niet wilt uit de duurdere versies.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
NLsandman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:32:
[...]
Dat is dus precies wat ik bedoel met het wanbeleid van dice/ea.

Heel misschien dat ik op een later moment nog beslis om de game te kopen, maar ik schat de kans erop niet heel erg groot in.

[ Voor 15% gewijzigd door Fonta op 08-09-2016 14:01 ]

Stewie! schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:19:
.. vrijwel geen klachten over technische issues...
Huh uh wait wut? :?

Heb jij een andere Beta gespeeld dan ik? _O-

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Arfman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:50:
Je mist er ook weinig aan. Kijk wel na de release of Dice de boel heeft kunnen balanceren.
Vrijwel elke rond die ik op conquest hebt gespeeld werd pas in de laatste 2 minuten beslist. De score liep telkens vrijwel gelijk op.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:02
Ik denk dat je pas iets over de balans kunt zeggen als je op meerdere maps met alle wapens unlocked iets kunt zeggen.
Ik heb vooralsnog geen reden kunnen vinden om deze game te laten liggen of later pas te kopen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Jackal131
  • Laatst online: 12-11 22:28
Stewie! schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:25:
[...]
Vrijwel elke rond die ik op conquest hebt gespeeld werd pas in de laatste 2 minuten beslist. De score liep telkens vrijwel gelijk op.
You lucky bast*%$^...

Ik heb 3 x een Draw meegemaakt en de keren dat het erg close was is op 1 hand te tellen. De rest van de rondes was het niet bepaald balanced. Een aantal keren meegemaakt dat er 100+ tickets verschil was. Vaak was het 30-50 tickets verschil (en dan meer richting 50)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Jackal131 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:29:
[...]

You lucky bast*%$^...

Ik heb 3 x een Draw meegemaakt en de keren dat het erg close was is op 1 hand te tellen. De rest van de rondes was het niet bepaald balanced. Een aantal keren meegemaakt dat er 100+ tickets verschil was. Vaak was het 30-50 tickets verschil (en dan meer richting 50)
Een aantal keer richting de 50 verschil en drie keer een draw. Dat is toch aardig gebalaceerd op ticket gebied. Speel zelf nog geregeld battlefield drie en daar zijn de spannende potjes pas echt op een hand te tellen (bij conquest tenminste)

Weet niet hoe het bij 4 zit. Die heb ik nooit gespeeld

• Jackal131
  • Laatst online: 12-11 22:28
ghighoegha schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:39:
[...]
Een aantal keer richting de 50 verschil en drie keer een draw. Dat is toch aardig gebalaceerd op ticket gebied. Speel zelf nog geregeld battlefield drie en daar zijn de spannende potjes pas echt op een hand te tellen (bij conquest tenminste)

Weet niet hoe het bij 4 zit. Die heb ik nooit gespeeld
Als je het over 10 potjes hebt, dan klopt dat. Ik heb aardig wat uren in de beta gestoken en ook behoorlijk wat potjes gespeeld. Aan het eind van de beta was ik level 52 of zoiets. 50 Tockets verschil vind ik teveel. Zou liever zien dat het binnen de 20 tickets bleef (gelukkig heb ik daar ook een klein aantal van meegemaakt! )

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Ik kwam dit filmpje tegen, alleen maar ingame beelden gebruikt: YouTube: Battlefield Returns - A Battlefield 1 Gameplay Cinematic

Ziet er echt sick uit!

• da_PSI
  • Laatst online: 17-11 08:56
Jackal131 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:29:
[...]

You lucky bast*%$^...

De meeste potjes conquest welke ik gespeeld hebt, waren meestal erg close..., tussen de 10-20 tickets, geloof 1x een draw gehad en iets van 3x een enorm verschil van wel 50... Dit heb ik met BF4 nog nooit meegemaakt, meestal zitten daar de grote verschillen :(

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

denk dat je geluk hebt gehad, ik heb regelmatig grote verschillen gezien, het ging maar tot 300, maar tussen de 70-40 zat het vaak wel.

2x een draw en een paar keer maar heel close.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Stewie! schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:25:
[...]

Ik heb meerdere potjes gehad dat het (na removen van de timer) uitdraaide op 300-150/175. Zo'n spel balanceren is uitermate moeilijk, zeker op pubs waar je maar wat rondklooiende gastjes hebt. Alle begrip voor.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[b][message=48263987,noline]

Huh uh wait wut? :?

Heb jij een andere Beta gespeeld dan ik? _O-
Ik heb geen technische issues gehad en verbaasde me over het feit dat het zo vlot draaide, zeker gezien het een beta is.

Er zijn natuurlijk wel game balance en design issues maar het is natuurlijk de bedoeling van zo'n beta om die te ontdekken. Het was een heel open map waardoor sniper nogal OP waren, en tanks zijn ook wat te sterk vind ik. Voor de rest ging het wel goed.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
50 tickets verschil op de 300 vind ik niet veel. Het is dan aan het einde niet meer spannend inderdaad, maar ook absoluut niet dat één team weggevaagd werd. En ik heb ook weinig technische issues zelf gehad (totaal van één crash), en ook weinig hier gelezen van mensen met problemen.

Overigens wat betreft clan servers: waarop is dat nu gebaseerd dat die er niet komen? Stewie die schreef dat er nu nog geen beschikbaar zijn? Als ze officiele servers weinig instelbaar laten zijn begrijp ik het wel. Wel potentieel problematisch met cheaters met ranked servers als je niet mag kicken, maar laten we wel wezen, het aantal admins wat problematisch was was ook niet bepaald laag. Maar totaal geen BF1 servers die je kan huren zou imo wel erg zonde zijn.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat mij wel opviel is dat als je eenmaal een achterstand had het bijna onmogelijk was om deze weer in te halen.

En qua beta, het viel mij ook op hoe weinig echte bugs/issues ik had. Ok, een keer een disconnect, 2x dat m'n score niet werd genoteerd aan het eind van de ronde, maar voor de rest in game draaide alles verdacht soepel.

(Let wel dat ik bepaalde dingen door de vingers zie, zoals de doorzichtige rotsen achterin C bij het ravijn als je op je buik ligt)

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 20:25
Beta afgelopen?

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 18:02

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Yup, 10 uur vanochtend als ik de berichten hierboven lees.

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 20:25
EXCalibur_EeK schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:25:
[...]

Yup, 10 uur vanochtend als ik de berichten hierboven lees.
excuus :+ had het uiteraard zelf kunnen lezen... toch jammer, had gehoopt vanavond nog een paar rondjes te kunnen rond huppelen:)

• NLsandman
bvk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:57:
[...]

Ben je nu niet ietwat voorbarig? We hebben toch nog helemaal nergens een mededeling van EA/DICE gezien over zelf te huren servers? Natuurlijk kunnen we "logische" aannames doen omdat we nog helemaal niets weten en dat dat niet positief klinkt, maar het blijven aannames....

Ik hou hoop ;)
Ik ook hoor maar zoals ik al zij ben er bang voor, alle voor gaande beta's hadden veel duitse servers, met de beta's maakten de hosting bedrijven al reclame voor dedicated servers maar tot nu toe helemaal niets.
Alle locaties waar de beta servers stonden waren i3d locaties.

De trend om console en pc gelijk te trekken wordt nog steeds lekker door gezet, toen bc2 uit kwam had ik al voorspeld dat wat er op console gebeurd dat ze dat ook graag op pc wilden,
Games op console hebben korte levens duur, betalen voor al het extra's, publisher bepalen wanneer een game eindigt, 5 jaar lang door spelen van bv bf2, bf3 en bf4 levert niets op en beperkt het kopen van nieuwe games.
EA natte droom is dat wat activision voor elkaar krijgt met CoD, elk jaar een omzet van 1miljard met battlefield.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:57

SomerenV

It's something!

Heb net ook maar even een video in elkaar geknutseld:

Heb echt genoten van de beta :) En net zoals de rest weinig bugs tegengekomen. Wel wat gekke foutjes in de animaties en physics, maar niks wat echt game breaking was. Ik ga wel de reviews afwachten tot ik hem koop aangezien ik nu pas 2 maps gezien heb.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Mooie video en mooie muziek.
Ik ga deze game wel pre-orderen, ik weet dat moet je niet doen maar kan het niet laten.
Kan wel zeggen dat ik me niet meer zo vermaakt heb met een BF game sinds BFBC2, terwijl ik BF3 en BF4 ook grijs gespeeld heb.

• Paulus07
  • Niet online
Eens kijken wat de prijzen van de game gaan doen en wanneer het juiste moment voor aanschaf gaat zijn :P

Zitten trouwens wel weer goeie stukjes BF1 in onderstaande :D

• subcultural
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-10 11:20
foutje

[ Voor 71% gewijzigd door subcultural op 09-09-2016 09:33 ]

• luifel
Als ik nu weer BF4 speel, dan zie ik dat mijn gpu ( msi 290) zwaarder belast wordt dan met BF1
Temp omhoog, terwijl ik beide op high speel en fps op max 70 heb vastgezet
Kan dit kloppen, dat BF 1 engine minder vergt....

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01
Nou echt niet, kom niet verder dan medium bij bf1 terwijl bij bf4 hig makkelijk te doen is.

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-11 22:43
luifel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:39:
Als ik nu weer BF4 speel, dan zie ik dat mijn gpu ( msi 290) zwaarder belast wordt dan met BF1
Ik kreeg wel het idee dat na de update van de framerate merkbaar hoger was en mijn radiator minder warmte uitsloeg, maar weet ik niet zeker.

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Komt bf 1 ook op steam ?

[Battle.net: Forsaken#22243]

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 03:21
Ga daar maar niet vanuit... Waarschijnlijk Origin only.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• Prosac
  • Laatst online: 18-11 09:47
Mad-Matt schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:25:
Wat mij wel opviel is dat als je eenmaal een achterstand had het bijna onmogelijk was om deze weer in te halen.

En qua beta, het viel mij ook op hoe weinig echte bugs/issues ik had. Ok, een keer een disconnect, 2x dat m'n score niet werd genoteerd aan het eind van de ronde, maar voor de rest in game draaide alles verdacht soepel.
Is dat zo? Toen het nog tijdgebaseerd was klopt dat op zich wel, maar toen ze over gingen op het ticket-systeem heb ik meermalen halverwege gehoord dat we achter stonden om vervolgens alsnog te winnen, zelfs met een behoorlijk verschil nog.

Technische issues eigenlijk nooit ervaren. Behalve de no-weapon bug,

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
raiders schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:29:
[...]

Ga daar maar niet vanuit... Waarschijnlijk Origin only.
aahh klote

[Battle.net: Forsaken#22243]

• NLsandman
luifel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:39:
Misschien omdat de beta nog niet alle optimalisaties heeft gehad, mijn gtx670 draaide op 60% maar mijn core i5 4670k zat met 4 cores op bijna 100% continu.
Leek wel een directe port van console want die moeten het van de cpu hebben en minder van de gpu.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-11 18:07
Zo te lezen had nvidia het lastiger deze beta... maar dat zal wel geoptimaliseerd worden :)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:31
1x vastloper gehad en 1x niet kunnen connecten met de servers. Verder geen problemen ervaren.
i5 en gtx770!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

NLsandman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:18:
[...]

Ik ook hoor maar zoals ik al zij ben er bang voor, alle voor gaande beta's hadden veel duitse servers, met de beta's maakten de hosting bedrijven al reclame voor dedicated servers maar tot nu toe helemaal niets.
Alle locaties waar de beta servers stonden waren i3d locaties.
En dan denk jij dus dat i3D gewoon straks wereldwijd de servers gaat draaien zoals we dat nu met de bèta gezien hebben als ik je goed begrijp? En daarvoor een dikke rekening aan EA presenteert? Zou heel goed kunnen natuurlijk, maar er is er hier maar één die dat weet en die zegt waarschijnlijk niets totdat er het een en ander officieel bekend is... 8)
De trend om console en pc gelijk te trekken wordt nog steeds lekker door gezet, toen bc2 uit kwam had ik al voorspeld dat wat er op console gebeurd dat ze dat ook graag op pc wilden,
Games op console hebben korte levens duur, betalen voor al het extra's, publisher bepalen wanneer een game eindigt, 5 jaar lang door spelen van bv bf2, bf3 en bf4 levert niets op en beperkt het kopen van nieuwe games.
EA natte droom is dat wat activision voor elkaar krijgt met CoD, elk jaar een omzet van 1miljard met battlefield.
Dat is wel een doordenker inderdaad, maar kijk aan de andere kant naar games zoals CS:GO of WoW waarvan de uitgever ook zelf de (ranked) servers draait.

Maar als ik geen BF1 op onze eigen BuG server kan spelen denk ik er net zo over als Fonta: heel kleine kans dat ik het spel dan ga kopen. En als er veel zo denken schiet EA zich maar in de eigen voet voor mijn part. Maken ze ook eens mee wat wij aan bugs ervaren :P

Specs

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-11 12:44
Ik vroeg me af waarom ik de beta niet kan downloaden in Origin, maar blijkbaar verliep dat gisteren. 8)7

Als je de beta wel hebt, is hij vandaag ook niet meer te spelen, of dat nog wel?

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-11 11:32
Buffalo schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:13:
Ik vroeg me af waarom ik de beta niet kan downloaden in Origin, maar blijkbaar verliep dat gisteren. 8)7

Als je de beta wel hebt, is hij vandaag ook niet meer te spelen, of dat nog wel?
Hij was gisteren al niet meer te spelen.

• luifel
als je BF1 verwijderd van je hd, ben je dan ook je verdiende Dogtag kwijt??

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

luifel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:42:
Dat zou raar zijn, geloof d'r niks van.
Wat voor zin heeft het om de onspeelbare Beta op je HD te laten staan? Bij mij al snel weer eraf geknikkerd vandaag

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
luifel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:42:
Nee, dat is gelinked aan je account.

• luifel
Thanks...
Toen ik het wilde verwijderen kreeg ik een melding of ik het wel zeker wist, omdat je dan
al je vorderingen kwijt zou zijn...vandaar even mn twijfel...

[ Voor 89% gewijzigd door luifel op 09-09-2016 23:55 ]

Verwijderd

Heb zelf de bete de hele week lopen spelen en ik ben verliefd <3

• NLsandman
bvk schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:54:
[...]

En dan denk jij dus dat i3D gewoon straks wereldwijd de servers gaat draaien zoals we dat nu met de bèta gezien hebben als ik je goed begrijp? En daarvoor een dikke rekening aan EA presenteert? Zou heel goed kunnen natuurlijk, maar er is er hier maar één die dat weet en die zegt waarschijnlijk niets totdat er het een en ander officieel bekend is... 8)

[...]

Dat is wel een doordenker inderdaad, maar kijk aan de andere kant naar games zoals CS:GO of WoW waarvan de uitgever ook zelf de (ranked) servers draait.

Maar als ik geen BF1 op onze eigen BuG server kan spelen denk ik er net zo over als Fonta: heel kleine kans dat ik het spel dan ga kopen. En als er veel zo denken schiet EA zich maar in de eigen voet voor mijn part. Maken ze ook eens mee wat wij aan bugs ervaren :P
Hij zal wel onder NDA vallen :)

We spelen als clan ook the division dus we zijn wel enigzins gewent aan servers zonder admins.
Ik ga hem wel kopen, lang geleden dat ik zoveel fun had, beta deed me veel aan bc2 denken.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Is deze al langs gekomen? :+

Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/1znapnn.jpg

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 21:01
Ik denk niet dat ik hem al zal kopen vanaf dag één. Ik heb amper de bèta kunnen spelen door connectiviteitsproblemen en wanneer ik het had kunnen spelen was ik niet erg enorm onder de indruk. De map hielp daar eigenlijk ook niet veel bij. Ik denk dat ik toch een maandje ga wachten vooraleer ik het wel of niet zal aanschaffen.

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022

Ik mis de beta :(

[ Voor 11% gewijzigd door SamStar op 10-09-2016 14:11 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik mis de beta ook wel, geen connectieproblemen gehad. Deze map is absoluut niet mijn ding, maar heb mij prima vermaakt. De game komt er gelijk op launchday

Interessant filmpje van Marble Duck in de openbare fittie tegen XFactor :D

Over randomness, spread, drop, tapfire, accuracy etcetc.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IsOwN05BQeA]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

poor Leno schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:49:

[video]
Auw. :P
Maar de gameplaymechanieken lijken echt behoorlijk goed te zijn en ook doordacht. Eigenlijk alles aan de beta was op basale technische gronden zeer goed. Ja, er waren bugs maar veel minder dan BF3/BF4.

Ik vind het dan ook zo jammer dat ze het kennelijk niet hebben aangedurfd bij DICE om de gameplay zelf meer rond het thema te centreren. Ik heb er niks tegen dat je kan rondlopen met semi-automatische geweren of machinepistolen, wat ik wel jammer vind is dat deze het grendelgeweer hebben verdrukt. Juist met zulke uitgebreide technische mogelijkheden zou een non scoped OHK grendelgeweer te rechtvaardigen zijn tot zo'n 30 meter als algemeen wapen voor alle klassen. De tegenprestatie is handmatig herladen met elk schot waardoor missen in COQ dood betekent. Dat valt te rechtvaardigen qua balans.

Ik hoop dat ze nog komen maar ik betwijfel het. Ik had enig plezier met de M.95 rondlopen zonder scope maar het was het net niet. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

DaniëlWW2 schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:58:
[...]

Maar de gameplaymechanieken lijken echt behoorlijk goed te zijn en ook doordacht. Eigenlijk alles aan de beta was op basale technische gronden zeer goed. Ja, er waren bugs maar veel minder dan BF3/BF4.

Ik vind het dan ook zo jammer dat ze het kennelijk niet hebben aangedurfd bij DICE om de gameplay zelf meer rond het thema te centreren. Ik heb er niks tegen dat je kan rondlopen met semi-automatische geweren of machinepistolen, wat ik wel jammer vind is dat deze het grendelgeweer hebben verdrukt. Juist met zulke uitgebreide technische mogelijkheden zou een non scoped OHK grendelgeweer te rechtvaardigen zijn tot zo'n 30 meter als algemeen wapen voor alle klassen. De tegenprestatie is handmatig herladen met elk schot waardoor missen in COQ dood betekent. Dat valt te rechtvaardigen qua balans.

Ik hoop dat ze nog komen maar ik betwijfel het. Ik had enig plezier met de M.95 rondlopen zonder scope maar het was het net niet. :/
Hoewel ik ook wel OHK non scoped grendelgeweren wil, is het misschien qua balans niet heel eenvoudig. In Day of Defeat bijvoorbeeld zijn ze altijd OHK, maar alle andere wapens ook met een headshot en doen sowieso veel meer damage dan in BF1. Ik denk dat je in ieder geval de damage en accuratie van de support geweren omhoog moet gooien om het uit te balanceren. Assault blijft wel koning op de hele korte afstand door de goede hipfire en medic heeft goede 2-3 hit kill geweren. Ook moet je dan niet alleen open en vlakke mappen hebben zoals de map uit de beta, want dan krijg je helemaal dat iedereen gaat campen.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gundogan schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:44:
[...]

Hoewel ik ook wel OHK non scoped grendelgeweren wil, is het misschien qua balans niet heel eenvoudig. In Day of Defeat bijvoorbeeld zijn ze altijd OHK, maar alle andere wapens ook met een headshot en doen sowieso veel meer damage dan in BF1. Ik denk dat je in ieder geval de damage en accuratie van de support geweren omhoog moet gooien om het uit te balanceren. Assault blijft wel koning op de hele korte afstand door de goede hipfire en medic heeft goede 2-3 hit kill geweren. Ook moet je dan niet alleen open en vlakke mappen hebben zoals de map uit de beta, want dan krijg je helemaal dat iedereen gaat campen.
Ik zou juist willen zien dat alle klasse toegang krijgen tot die wapens als eerste balansoptie. Een tweede is het skillvraagstuk. Er zijn er genoeg die absoluut niet kunnen mikken wat zeker voor de PC opvallend is aangezien je gewoon met een muis werkt. Dat zou ook als balansfactor moeten helpen. Ten derde is het beperken van de OHK range tot zo'n 30 meter ook balans omdat dit betekent dat je voorbij die afstand moet mikken op het hoofd en dat word zeker bij rennende tegenstanders al wat lastiger. Ik zie balans eigenlijk niet echt een probleem worden. Genoeg die geen zin zullen hebben in grendelgeweren en alleskunners zullen het zo ook niet zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• NLsandman

• Sissors
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:58:
[...]

Dus de same shit als we geloof ik met BF:BC2 hadden (misschien was het BF3) waarbij iedereen met pump-action shotguns met slugs rondliepen omdat die OHK waren. En waarbij toen dus elk ander wapen overbodig was geworden.

Grendelgeweren een grotere rol geven kan ik begrijpen in een WW1 game (al gameplay > realism), maar het hoeft imo niet de standaard te worden.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sissors schreef op maandag 12 september 2016 @ 07:48:
[...]

Dus de same shit als we geloof ik met BF:BC2 hadden (misschien was het BF3) waarbij iedereen met pump-action shotguns met slugs rondliepen omdat die OHK waren. En waarbij toen dus elk ander wapen overbodig was geworden.

Grendelgeweren een grotere rol geven kan ik begrijpen in een WW1 game (al gameplay > realism), maar het hoeft imo niet de standaard te worden.
Het was BFBC2 en daar waren de M416 en de XM8 veel populairder. Verder had die game een redelijke balans tussen wapens waardoor je uberhaupt de keuze had om voor een shotgun te gaan. in BF3 was je wel gek als je voor een schotgun koos tenzij je "Neushaar kanalen" TDM speelde.

Ik zie het probleem echt niet als er meerdere opties zijn.

• Sissors
  • Niet online
Niet met meerdere opties, maar shotguns met slugs waren slechts tijdelijk OHK, en die zijn daarna generfed omdat ze veel te sterk waren. OHK wapens die geen headshot nodig hebben zijn imo erg gevaarlijk qua balans, gezien ze er compleet binary zijn. Als iemand voldoende goed is, is elk ander wapen kansloos tegen hem.

Enige in BF4 die het zijn (buiten pickups om) zijn pump-action hotguns, en dan dus alleen op korte afstand. Als je dus effectief een bereik geeft van 30m (gezien pump action best vergelijkbaar is met grendel), dan zouden die ook zwaar OP zijn. En dat is in BF4, waar de aanvalsgeweren toch een stukje beter zijn dan in BF1.

Oftewel probleem is niet meerdere opties, maar dat dat al snel de enige optie zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 12-09-2016 10:01 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

uhm.. OHK???

trouwens, in het echte leven zijn shotguns met slugs tot makkelijk 100mtr nauwkeurig.

[ Voor 78% gewijzigd door Mad-Matt op 12-09-2016 11:17 ]

• Prosac
Mad-Matt schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:16:
uhm.. OHK???

trouwens, in het echte leven zijn shotguns met slugs tot makkelijk 100mtr nauwkeurig.
One Hit Kill

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

aaah, das best logisch als je het weet. :)
(kon via Google ook niet zo veel vinden)

• Prosac
Mad-Matt schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:23:
[...]

aaah, das best logisch als je het weet. :)
(kon via Google ook niet zo veel vinden)
Wist het ook niet, maar door de discussie begon het te dagen. ;)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Prosac schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:25:
[...]

Wist het ook niet, maar door de discussie begon het te dagen. ;)
Ik kon er gewoon niet op komen, achteraf voel je je dan wat simpel.
Kan niet wachten, hoop echt dat komende 4 weken een beetje snel gaat.

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
uhm.. OHK???

Ook ik moest er ff over nadenken, kon er toch wel op komen uiteindelijk O-)

# voeldt zig zlim B)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-11 07:33
Ik vind het zelf leuk om met non-scoped bolt action rifles te spelen, wanneer ze idd genoeg damage doen in verhouding met de (semi) automatics. De M95 rifleman was inderdaad leuk om mee te spelen en ook wel wat OHK mee gemaakt (met name counter sniper door op de scope glare te mikken :p ) maar zou nog wel iets sterker mogen zijn want meestal is 1 schot dus niet genoeg.

Het herladen (dus na ieder schot) ging wel weer heel erg snel, zou het persoonlijk beter vinden als ze daar wat meer penalty geven door dat wat langer te laten duren en dan de damage per shot wat opschroeven, de charme is juist dat je goed moet mikken om met 1 shot iemand te hebben maar als dat veelal niet gebeurt loopt straks weer iedereen met automatics rond (wat het WO1 sfeertje weer een beetje om zeep helpt).

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:11

steveman

Comfortabel ten onder

Over OHK gesproken... ik wil weer mit dem Tankgewehr 1918 spielen!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

steveman schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:41:
Over OHK gesproken... ik wil weer mit dem Tankgewehr 1918 spielen!

[video]
In het echte leven was dit een 13mm patroon, zou gek zijn als je daar een schot (waar dan ook) van overleeft.
(beetje vergelijkbaar met de huidige 50 bmg)

poor Leno schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:49:

[video]
Lol, de boys van Symthic.... Die leven echt in een andere wereld en vinden zichzelf heel wat. Diezelfde jongens die tot in lengte van dagen, de netcode problemen van BF4 hebben afgeschoven op duizend en één zaken, behalve op fouten van DICE. Dat lag allemaal aan de spelers zelf of het was gewoon zo complex dat het nou eenmaal niet beter zou kunnen, nou m'n reet. Zelden zo'n circle jerk gezien.

Toen visual recoil aangepakt werd, was de wereld ook te klein in t symthic forum. Dat was ook maar gezeik van de competitive spelers. Man man, hele filmpjes werden gepost om visual recoil te verdedigen. Elke poster die ook maar een iets andere kijk erop had, werd direct hard neergehaald door de harde kern van Symthic.

Maar hij praat hier eigenlijk een beetje langs xfactor heen. Xfactor (die overigens maar een matige competitive speler is) doelt eigenlijk op predictability van recoilpatronen (los van random spread). Je schoten manupileren zodat je on point bent, Dat leren is altijd een onderdeel geweest van shooters, je wil consistent op basis van skill vaker headshots raken dan de tegenpartij.

Marble Duck heeft het erover hoe groot de kans is dat een kogel land op een bepaald oppervlak, afhankelijk van hoe groot gedeelte van dat vlak gecovered wordt door een player. Hij vindt het kennelijk een kwestie van skill om te weten hoe vaak je grofweg op de linker muisknop moet drukken om, op basis van kansberekening, meestal te raken. Wat Xfactor wil, is dat de impact van de voorspelbare recoil groter is, dan het effect van random spread. Dát is nu niet het geval en Marble Duck is een beetje kinderachtig aan t straw mannen hier door te schreeuwen dat xfactor alle random spread uit de game zou willen hebben.

Ik zou hem in elk geval niet te serieus nemen als ik jullie was.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sissors schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:00:
Niet met meerdere opties, maar shotguns met slugs waren slechts tijdelijk OHK, en die zijn daarna generfed omdat ze veel te sterk waren. OHK wapens die geen headshot nodig hebben zijn imo erg gevaarlijk qua balans, gezien ze er compleet binary zijn. Als iemand voldoende goed is, is elk ander wapen kansloos tegen hem.

Enige in BF4 die het zijn (buiten pickups om) zijn pump-action hotguns, en dan dus alleen op korte afstand. Als je dus effectief een bereik geeft van 30m (gezien pump action best vergelijkbaar is met grendel), dan zouden die ook zwaar OP zijn. En dat is in BF4, waar de aanvalsgeweren toch een stukje beter zijn dan in BF1.

Oftewel probleem is niet meerdere opties, maar dat dat al snel de enige optie zou zijn.
Pump action is zeker niet vergelijkbaar met een grendelgeweer. Pump is al snel tweemaal zo snel. Wat al helemaal niet hielp in BFBC2 was dat je geen last had van een vizier dat in de weg zat. Nee, je kreeg een keurig kruisje en altijd raak. Dat was gewoon OP. Na de nerf was het nog steeds belachelijk omdat je zo een tweede schot kon lossen en dan was die alsnog dood. Of gewoon een headshot want kruisje. Onderschat de afstanden in de game ook niet. 30 meter is niet veel in open terrein en dan zou je al naar twee schoten moeten. Het is beter dan een machinepistool op afstand maar zeker niet ideaal. In COQ is het pure skill, zeker met de beruchte BF mechanieken zoals van doel worden gegooid als je geraakt word of derppression.

Nee, ik zie het werken maar niet naar de game komen helaas. :/

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:11

steveman

Comfortabel ten onder

Mad-Matt schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:33:
[...]

In het echte leven was dit een 13mm patroon, zou gek zijn als je daar een schot (waar dan ook) van overleeft.
(beetje vergelijkbaar met de huidige 50 bmg)
Zonder enige vorm van terugslagdemping :X

Maar ik denk niet dat het echt een 1 schot *boem* was op een autootje :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Youtube kanaal Forgotten Weapons heeft erg leuke items over bijna alle wapens die in BF1 zitten, met historie/ontwerpfilosofie/toepassing/problemen. Van het anti tankgeweer tot de meest experimentele wapens zoals de selbstlader.

Aanrader!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:47
uhm.. OHK???

In BF4 ook hoor. Beetje misbruik maken van de auto-aim op PS4 en je kan zelfs snipers op grote afstand afmaken.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:02:
[...]

Lol, de boys van Symthic.... Die leven echt in een andere wereld en vinden zichzelf heel wat. Diezelfde jongens die tot in lengte van dagen, de netcode problemen van BF4 hebben afgeschoven op duizend en één zaken, behalve op fouten van DICE. Dat lag allemaal aan de spelers zelf of het was gewoon zo complex dat het nou eenmaal niet beter zou kunnen, nou m'n reet. Zelden zo'n circle jerk gezien.

Toen visual recoil aangepakt werd, was de wereld ook te klein in t symthic forum. Dat was ook maar gezeik van de competitive spelers. Man man, hele filmpjes werden gepost om visual recoil te verdedigen. Elke poster die ook maar een iets andere kijk erop had, werd direct hard neergehaald door de harde kern van Symthic.

Maar hij praat hier eigenlijk een beetje langs xfactor heen. Xfactor (die overigens maar een matige competitive speler is) doelt eigenlijk op predictability van recoilpatronen (los van random spread). Je schoten manupileren zodat je on point bent, Dat leren is altijd een onderdeel geweest van shooters, je wil consistent op basis van skill vaker headshots raken dan de tegenpartij.

Marble Duck heeft het erover hoe groot de kans is dat een kogel land op een bepaald oppervlak, afhankelijk van hoe groot gedeelte van dat vlak gecovered wordt door een player. Hij vindt het kennelijk een kwestie van skill om te weten hoe vaak je grofweg op de linker muisknop moet drukken om, op basis van kansberekening, meestal te raken. Wat Xfactor wil, is dat de impact van de voorspelbare recoil groter is, dan het effect van random spread. Dát is nu niet het geval en Marble Duck is een beetje kinderachtig aan t straw mannen hier door te schreeuwen dat xfactor alle random spread uit de game zou willen hebben.

Hmm. Volgens mij heeft Xfactor toch wel succesvol competitive gespeeld en is hij de laatste jaren vooral bezig met het entertainen van de kijkers op YouTube en Twitch. Althans, dat haal ik uit zijn video's. Hij is in ieder geval beter dan 95% van de gemiddelde speler denk ik. Net als Ravic trouwens, die is nog een stukje beter.

YouTube

Uffeltje schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:23:
Hmm. Volgens mij heeft Xfactor toch wel succesvol competitive gespeeld en is hij de laatste jaren vooral bezig met het entertainen van de kijkers op YouTube en Twitch. Althans, dat haal ik uit zijn video's. Hij is in ieder geval beter dan 95% van de gemiddelde speler denk ik. Net als Ravic trouwens, die is nog een stukje beter.
Hij was een erg goede tanker in BC2 en BF3 met de rivaL clan en heeft inderdaad wel wat 8v8's gewonnen met rivaL, maar als infantry speler was hij nooit een kandidaat voor 5v5 conquestr wat al vrij snel de competitive gamemode werd. 8v8's met voertuigen draait alleen maar over het levend houden van de tank.

Dat in tegenstelling tot zijn teammaatje Ravic wat wel een echte slager was. Natuurlijk bedoel ik dat relatief tot de top competitive spelers toendertijd in BF3 (EYEBALLERS, epsilon (nu reunited in overwatch + TwoEasy), etc), hij absoluut beter dan 95% van de gemiddelde spelers. Zeker in conquest waar hij nog steeds wel een beest is met tanks/lav's/boats etc.

Ik ben zeker geen fan van xfactor, maar waardeer wel erg zijn video's waarin hij de trucjes waar de competitive spelers gebruik van maken aan t grote publiek bekend maakt. Die en zijn tips zijn in elk geval goede opstapjes voor mensen die serieus willen spelen.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

steveman schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:10:
[...]

Zonder enige vorm van terugslagdemping :X

Maar ik denk niet dat het echt een 1 schot *boem* was op een autootje :+
idd, zonder terugslagdemping, op yt staan wat leuke filmpjes.
Zelfs een 30M1 bokt nog hard vergeleken met het moderne spul

En idd, geen 1 schot boem. :P

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:13:
Youtube kanaal Forgotten Weapons heeft erg leuke items over bijna alle wapens die in BF1 zitten, met historie/ontwerpfilosofie/toepassing/problemen. Van het anti tankgeweer tot de meest experimentele wapens zoals de selbstlader.

Aanrader!
Die is hier al een aantal keer voorbij gekomen. Mag uiteraard nog wel een aantal keer want het is uitstekend. :Y
Verder kende ik die al vanaf bijna letterlijk toen hij begon en heb al een subscriptie sinds ergens in 2012. Ja, ben zo'n nerd. :P

• Sissors
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:02:
[...]

Ach, beide waren zo extreem volgens mij in hun standpunt dat ik ze geen van beide serieus kan nemen. Claimen dat random niet random is omdat je weet hoe random het is veranderd niks eraan dat het dus nog steeds random is :P. De kans dat je hem raakt is idd niet random, maar of je hem raakt wel.

Dat gezegd is randomness gewoon noodzakelijk wil je wapens verschillend houden, en is het ook logisch. Je hebt simpelweg een combinatie van recoil en random spread. (En als ze het ooit implementeren ook wind). Die random spread moet random zijn, en niet dat je weet in welke volgorde de spreiding werkt: Wetende dat als je full auto op iemand gaat schieten dat je niet begint met op het hoofd mikken vanwege de terugslag is prima. Maar het moet niet zo zijn dat je weet dat je eerste schot altijd iets naar rechts afwijkt.

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Battlefield 1 To Get HDR Support On Xbox One S, Functionality Coming With Online Update – Rumor
http://wccftech.com/battlefield-1-get-hdr-support-xbox-one/

Hopelijk ook HDR voor PC en PS4?

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44
Sissors schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:11:
[...]
Maar het moet niet zo zijn dat je weet dat je eerste schot altijd iets naar rechts afwijkt.
Hoezo niet? Als je er van uit gaat dat shooters om skill draaien, is dat juist belangrijk.
Want als je de wapens zo goed leert kennen dat je weet waar 2e of 3e kogel heen gaat, zou je daar profijt van moeten hebben.

En nu is het "random" een kant op, dus is er een stuk ''geluk' wat je moet hebben dat net die 2e kogel ook hoofd raakt of dat hij er net naast vliegt terwijl je tegenstander die keer net wel geluk heeft met "random" kogel die wel 2e keer hoofd raakt.

Voor mensen die veel spelen en dus een bepaalde skill hebben opgebouw is het irritant om niet precies te weten of je wel of niet raakt.

Kan je natuurlijk nog discussie gaan hebben of shooters die volledig op skill draaien beter zijn.

• NLsandman
Albinoraptor schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:56:
[...]

Hoezo niet? Als je er van uit gaat dat shooters om skill draaien, is dat juist belangrijk.
Want als je de wapens zo goed leert kennen dat je weet waar 2e of 3e kogel heen gaat, zou je daar profijt van moeten hebben.

En nu is het "random" een kant op, dus is er een stuk ''geluk' wat je moet hebben dat net die 2e kogel ook hoofd raakt of dat hij er net naast vliegt terwijl je tegenstander die keer net wel geluk heeft met "random" kogel die wel 2e keer hoofd raakt.

Voor mensen die veel spelen en dus een bepaalde skill hebben opgebouw is het irritant om niet precies te weten of je wel of niet raakt.

Kan je natuurlijk nog discussie gaan hebben of shooters die volledig op skill draaien beter zijn.
Voor mij is skill dat je recoil kunt compenseren en snel kunt reageren, van mij mag random deviation en suppression gewoon weg gelaten worden want dat slaat in principe nergens op.
De reden dat Dice dat trouwens heeft ingevoerd is het macro gebruik ontmoedigen.
Pagina: 1 ... 40 ... 120 Laatste

Let op:
Voor vragen, kijk eerst of die al een keer eerder is gesteld mbv de zoekfunctie.