Oké, ik heb er nu een aantal uurtjes op zitten met Battlefield 1. Ik kan me er prima mee vermaken, ook al is deze map niet helemaal mijn ding.
- Tanks zijn echt gewoon te machtig, althans in het open. Waar je in alle eerdere Battlefields fatsoenlijke antitank-wapens hebt als infanterie, moet je het nu doen met granaten (die je zeer weinig hebt) of een wapen dat je op één plek in de map op kunt pikken. Net had ik een K/D van 31-1 en ik ben absoluut niet enorm goed in dit soort games. Normaal zit ik ergens bij de middenmoot.
- Bewegingen tijdens lopen, rijden en met het paard zijn nog behoorlijk buggy. Nu weet ik dat deze beta waarschijnlijk een build is van een paar maanden oud, maar het stoort... heel erg. Hopelijk dat het gefixed is bij de release.
- De sniper gebruiken is echt een héél stuk makkelijker dan in voorgaande delen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg omdat een kill maken echt enorm bevredigend is. Enige nadeel is dat er constant nogal wat sniper rondlopen. Maar dan gaan we weer naar punt 1: als je in de tank ziet kun je de snipers vliegles geven. Lichtpuntje zien, richten, schieten, halve gebouw aan gort en siper dood
- De kraters zijn echt awesome om te zien. Na een tijdje lijkt het slagveld net een maanlandschap.
- Performance is echt belachelijk goed. Zelfs op mijn inmiddels redelijk achterhaalde i5-2500K en Radeon 280X draait het als een zonnetje met de meeste settings op Ultra.
- Doordat kills nu niet, of veel minder, meetellen voor de tickets is de medic-class een beetje overbodig geworden. Waar je eerst de ticketbleed kon stoppen door goede medics te hebben is dat er nu niet meer en da's zonde.
- Weapon pickups. Ik had er in Battlefront een hekel aan en da's nu niet minder. Zorg gewoon dat je die 'classes' kunt kiezen en beperk het aantal van die classes dat rond kan lopen. Een beetje zoals met de voertuigen.