- geluid bij war tapes begint te kraken
- menu traag
- glitches
- binnenkant tank? Zwart ? Haha
Etc... Etc... Etc..
Ben benieuwd of zit nog allemaal voor elkaar krijgen voor de release.
Er moet echt nog wel veel gebeuren!!!
Binnenkant van de huisjes ogen wat donker..
Lage fps ps4 etc.......
Idd, lijkt wel of zwaartekracht dan sterker is oid. Ook merk ik dat als je in een hoekje wilt liggen dat je dan weer naar crouch geforceerd word of naar voren glijd, omdat je eigenlijk met je benen ergens doorheen ligt oid.Paulus07 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:47:
meer mensen trouwens last van het wegglijden op oppervlaktes tijdens het liggen etc? Was geraakt dus ging even liggen achter een heuvel maar zonder controller aan te raken (ps4) gleed ik gewoon weg
Gister kunnen spelen (conquest) en persoonlijk vind ik het een erg leuk spel (tot nu toe). Er zijn een paar dingen die nog niet goed zijn (zijn hier al vaak benoemd) en er zijn dingen die ik gewoon nog niet snap (omdat ik het pas 1,5 uur heb gespeeld). Ben wel blij dat vliegtuigen niet overpowered zijn, in BF3 (4 nooit gespeeld) moest je als infanterie ook op de vliegtuigen letten maar hier hoeft dat echt niet.
Verder nog wat 'spotter' frustraties... het is echt lastig om te spotten, en lijkt wel of bijna niemand het doet.
En de sensitivity van die heavy tank is idioot hoog. Zou graag zien dat je dit per voertuig aan kan passen.
Ik speel op de pc btw
Verwijderd
Snipen op Operation Locker was geen probleem hoor! FY-JS met 11 kogels erin, tik headshot, tik headshot en even blam-blam-blam met je pistool als ze te dichtbij kwamen.LopendeVogel schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:43:
[...]
Goede zet??? Laten we hopen dat dit helemaal geen zet is..
Snipers, ik heb het lang niet leuk gevonden, ik was altijd iemand: verstand op 0 en rushen (zoals het gros).
Snipers is de enige class waarbij ik wel het gevoel heb van ej en nu even tactisch spelen anders wordt het niks.
Ergens goed verstoppen met je sniper, zeer goed mikken (veel bulletdrop en etc in BF4 bijv), en dan hopen dat je hem met 1 schot dood hebt, veelal krijg je maar 1 kans dus die moet in 1x goed. Heb je hem, tsja dat is kicken.
Niet operation locker, rennen met je m60, granaten gooien en ja cod style.
Uiteraard ook nu wissel ik weleens af, campen tsja... Ik vind iemand die de hele tijd in een huisje zit, te wachten op iemand die voorbij loopt een camper.
Snipers, enige echte tactische class, daarmee ga je niet met verstand op 0 rondrennen. Als ze daadwerkelijk 100% casual gaan, dan gaan ze voor vele een grote blunder maken.
Trouwens kan support opgezet op de juiste plek ook erg tactisch zijn. Met bipod werd je extreem nauwkeurig en kon je echt een gang blokkeren.
Welk level moet je zijn om die te unlocken? Ik ben level 17 (dacht ik) en kan hem nog steeds niet kopenTo easy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:00:
Iemand al met de tankgeweer gespeeld? Jesus wat een bruut ding. 2 shot de meeste voertuigen en 3-4 schoten is een grote tank kapot. Vliegtuigen 1-2 schoten. Zo heerlijk om in de duinen te liggen en dan gewoon met een Sniper voertuigen kapot te schieten. Ook die speciale machinegun class is heel bruut. Niet zoomen maar gewoon pompen met dat geweer van 200 kogels tot dat er niks meer beweegt.
Top toevoeging na mijn idee!

Maar het leukste de vernielingen van Bad company is terug kraters in de grond gebouwen die compleet weg kunt blazen 😈
Dat wapen is een pick-up.da_PSI schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:05:
[...]
Welk level moet je zijn om die te unlocken? Ik ben level 17 (dacht ik) en kan hem nog steeds niet kopen
Ligt bij vlag E in een krat.
Net als vlammemwerper bij B en de minigun(zelfkoelende machingun) bij F ( of G)
[ Voor 3% gewijzigd door Pas08 op 02-09-2016 08:24 ]
Jammer dat de servers nog niet stabiel zijn, het joinen van een vriend gaat nog niet zoals het moet. Verder heb ik eens de heavy tank genomen. Er werd een andere tank gespot, ik kon die niet zien, lag in een duin. Maar het spotsterretje zag ik net. Schiet over het duin, boom Tank destroyed. Geweldig. Ook eindelijk wat kills gemaakt met de bomber. De brandbommen doen niet veel, de gewone wel
Wat me opviel was dat er uit vliegtuigen bommen vallen die niet afgaan. Je ziet in eens een hoop bommen om je heen liggen en dan denk je shit.... en dan gebeurt er niet..
Vanavond weer ff knallen
PS4: DonSigario
Kills? Volgens mij heb je vaker een assist
Je kunt alleen een tank repareren als je de tanker class bent. (Als je in een voertuig spawnt)Koekiemonsterr schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 00:04:
[...]
En als je uit tank springt kun je zelf repairen, daar waar je eerder een engineer voor nodig had....Dat soort kleine dingen maken samenwerking en tactiek bijna onvermijdelijk. Maar ja, als je de arcade-weg blijft inslaan, dan blijft het een COD achtige chaos-shooter....Daar lijkt BF1 mij nog veel te veel op nu.
En ik geloof niet dat in BC2 goed teamwork vanaf dag 1 of 2 te zien was.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Volgens mij niet..MeltedForest schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:35:
[...]
Kills? Volgens mij heb je vaker een assist
Wat wel duidelijk te zien is: het is pc.. Dat is overdreven makkelijk, al helemaal met de huidige sniper. Zet je muis op de plek en druk op het linker muisknopje en klaar.
Maar ik zie toch wel meer kills dan assist (volgens mij maar 1 assist = count as kill, rest kills?)..
Wel tof ja hoe dat uitziet, console zit wel iets meer uitdaging in wat het leuker/beter maakt (is voor de meeste BF shooters wel zo).
Hangt er maar net af wat je gewend bent. De uitdaging valt wel mee vind ik, ik heb altijd en alleen maar PC gespeeld. Gisteren op PS4 en wat een makkie was dat. Het niveau ligt vele malen lager daar heb ik het idee.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:40:
[...]
Wel tof ja hoe dat uitziet, console zit wel iets meer uitdaging in wat het leuker/beter maakt (is voor de meeste BF shooters wel zo).
Nja ik had vroeger altijd voorkeur voor de pc, sinds de xbox 360 weinig met de pc gedaan tot kort.WhiteTiiger schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:43:
[...]
Hangt er maar net af wat je gewend bent. De uitdaging valt wel mee vind ik, ik heb altijd en alleen maar PC gespeeld. Gisteren op PS4 en wat een makkie was dat. Het niveau ligt vele malen lager daar heb ik het idee.
Iedereen weet natuurlijk dat een shooter veel moeilijker is via een controller dan met muis+toetsenbord. Dat jij daar toevallig misschien de enige in bent waarbij dat niet zo is, vooral kijkend naar de situatie; altijd pc, PS4 is makkelijker.. Zeer vreemd
Niemand hier (en al helemaal geen pc gamer) die zal zeggen: ja console is veel makkelijker te spelen met een controller vergeleken een muis+toetsenbord xd Controller is gewoonweg moeilijker aimen vergeleken een muis.
Jouw video is dan ook duidelijk de PC versie (meer wilde ik niet zeggen, viel gewoon direct op).
Nouja daarom vind ik het ook zo vreemd. Speel vrijwel nooit op PS4, maar maak het gros toch vrij gemakkelijk in. Zegt volgens mij wat over het algemene skill @ consoles. Het mikken is weliswaar makkelijker op de PC, maar dat is het voor iedereen.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:47:
[...]
Nja ik had vroeger altijd voorkeur voor de pc, sinds de xbox 360 weinig met de pc gedaan tot kort.
Iedereen weet natuurlijk dat een shooter veel moeilijker is via een controller dan met muis+toetsenbord. Dat jij daar toevallig misschien de enige in bent waarbij dat niet zo is, vooral kijkend naar de situatie; altijd pc, PS4 is makkelijker.. Zeer vreemd![]()
Niemand hier (en al helemaal geen pc gamer) die zal zeggen: ja console is veel makkelijker te spelen met een controller vergeleken een muis+toetsenbord xd Controller is gewoonweg moeilijker aimen vergeleken een muis.
Jouw video is dan ook duidelijk de PC versie (meer wilde ik niet zeggen, viel gewoon direct op).
Overigens niet mijn video
Jaa sommige hebben dat die zijn gewoon goedWhiteTiiger schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:50:
[...]
Nouja daarom vind ik het ook zo vreemd. Speel vrijwel nooit op PS4, maar maak het gros toch vrij gemakkelijk in. Zegt volgens mij wat over het algemene skill @ consoles. Het mikken is weliswaar makkelijker op de PC, maar dat is het voor iedereen.
Overigens niet mijn video
Over het algemeen (ondanks dat ik al een vrij lange tijd niet meer mijn pc gebruik voor spelletjes) merk ik dat het op de PC makkelijker is, mede dankzij het aimen. Video laat gewoon goed zien dat het de PC versie is met dat aimen kan vrijwel iedereen wel met een muis, maar weinig mensen die zo kunnen aimen met een controller xd
Is maar net wat je gewend bent imho. In het begin op de Xbox raakte ik niks met een shooter omdat ik altijd op pc speelde.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:47:
[...]
Nja ik had vroeger altijd voorkeur voor de pc, sinds de xbox 360 weinig met de pc gedaan tot kort.
Iedereen weet natuurlijk dat een shooter veel moeilijker is via een controller dan met muis+toetsenbord. Dat jij daar toevallig misschien de enige in bent waarbij dat niet zo is, vooral kijkend naar de situatie; altijd pc, PS4 is makkelijker.. Zeer vreemd![]()
Nu zit ik op console prima te schieten en vind ik het heerlijk.
Maar goed.. Ik speel een game omdat ik het leuk vind en op welk platform dat nou is kan me eigenlijk gestolen worden
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Ik ben de xbox gewend, pc is makkelijker.RoRoo schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:53:
[...]
Is maar net wat je gewend bent imho. In het begin op de Xbox raakte ik niks met een shooter omdat ik altijd op pc speelde.
Nu zit ik op console prima te schieten en vind ik het heerlijk.
Maar goed.. Ik speel een game omdat ik het leuk vind en op welk platform dat nou is kan me eigenlijk gestolen worden
PC naar xbox is moeilijk
xbox naar pc is makkelijk
Uiteraard ben ik wel van het unreal / quake/ doom1/ tactical ops / sof2 tijdperk (pc) waardoor ik vroeger wel veel met een pc gespeeld heb.
Dit is gewoon standaard me shooters, staat los van Battlefield.
Vrijwel iedereen kan overweg met een muis (kruisje rechtsboven, verstuur links-midden in het beeld, overal moet je heen met je muis om te klikken. Precies hetzelfde als met een spelletje, dusja je kan er wel vanuit gaan dat men ervaring heeft met een muis dot ergens te plaatsen xd
Mij boeit het ook niks wie het waar op speelt, ik doe het op de pc en console. Ging om een video waarbij het qua skills duidelijk om de PC versie ging -.- meer zei ik er niet over.
[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 02-09-2016 08:57 ]
PSN: xMaurice93
Maar even on topic.
Wat vinden jullie van de hitboxes?
Komen soms nogal dodgy over op mij, helemaal met smg's.
Ik heb met de assailt class een lmg gekocht eentje met 75 of 100 kogels, die speelt wel eeg fijn weg. Weinig recoil ( door gewicht denk ik). Heb het idee dat die ook minder hits nodig heeft dan die stenguns (mp18 oid).
True.. Learning curve is idd lager. Ik heb ooit (ja ik ben antiek) een stagiaire gehad die ging zo snel met een muis dat je niet eens kon volgen wat er op het scherm gebeurde (Quake3) en de ene kill na de andere maakte..LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:56:
[...]
Ik ben de xbox gewend, pc is makkelijker.
PC naar xbox is moeilijk
xbox naar pc is makkelijk
Uiteraard ben ik wel van het unreal / quake/ doom1/ tactical ops / sof2 tijdperk (pc) waardoor ik vroeger wel veel met een pc gespeeld heb.
Dit is gewoon standaard me shooters, staat los van Battlefield.
Vrijwel iedereen kan overweg met een muis (kruisje rechtsboven, verstuur links-midden in het beeld, overal moet je heen met je muis om te klikken. Precies hetzelfde als met een spelletje, dusja je kan er wel vanuit gaan dat men ervaring heeft met een muis dot ergens te plaatsen xd
Zoiets heb ik laatst dan ook weer gezien, maar dan bij iemand op de PS4.
Het kan wel en is echt niet zo zeldzaam.. Als je maar jong genoeg begint en heeeel veeeeeel speelt
mijn voorkeur ligt nu bij console vanwege het gemak. PC is mij teveel gedoe geworden en te duur. Ondanks dat het daarmee zoveel mooier kan.
Tegen beter weten in heb ik ook nog weer eens Rush geprobeerd, maar ook dat was nog steeds onveranderd vervelend. 8 van de 12 teammates lagen met een Scout ergens (ver) rondom de A en B punten niets te doen, terwijl de overige 4 man dan maar moesten ploeteren om de bommen te planten.
Misschien later dit weekend nog maar eens de bèta opstarten en anders ga ik m'n feedback op de juiste plaats posten en wacht ik wel rustig even de release af, in de hoop dat er leukere maps in de full game zitten met meer variatie en strijd
Wel een paar bugs, maar ik ben enthousiaster dan verwacht.
Gaat er alleen niet direct komen. na het Battlefront debacle (binnen 1 mnd 50% v/d prijs af)
Oh voor mij wel hoor.. ik trap wel weer in hetzelfde grapje.. DeluxeultrapremiumRoRoo schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:09:
Gaat er alleen niet direct komen. na het Battlefront debacle (binnen 1 mnd 50% v/d prijs af)

Ik vind het gewoon een awesome spel, en ik weet (denk) ook wel zeker dat het spel, als het er eenmaal is, met alle maps en modes dat het ontzettend gaaf wordt
Nu zijn meningen natuurlijk gebaseerd op een buggy 1 map beta die niet iedereen aanspreekt, maar het uiteindelijke spel zal zoveel meer bieden dan dat wij ons nu kunnen voorstellen..
Ik vind deze map ook iets minder leuk, maar de StQuentin uit de Alpha was echt ontzettend vet!
Ook de wapens en voertuigen die nog niet bekend zijn zullen het spel enorm gaan vormen, en ik heb er goede hoop in
Niet te vergeten, dat er waarschijnlijk een hele dikke single player bij zit! Voor het eerst verheug ik me ook hierop!
En dan zullen velen wel denken:

En ja dat klopt
[ Voor 10% gewijzigd door poor Leno op 02-09-2016 09:22 ]
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Bij Battlefront had je ook zo'n soort beta als nu bij BF1.RoRoo schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:09:
Ik vond het wel grappig.. gisteren na heeeel veel pogingen eindelijk op een server kunnen komen en me kostelijk vermaakt.
Wel een paar bugs, maar ik ben enthousiaster dan verwacht.
Ik had veel verwachtingen bij Battlefront, beta gespeeld en game niet gehaald (met heul veul andere), game ging inderdaad zeer snel in de sales (ook op de xbox one), zelfs in de sale heb ik hem laten liggen
Ik had veel verwachtingen bij BF1, beta gespeeld en ik ga de game sowieso niet bij launch halen (volgens dit topic en vele andere forums: met heul veul andere). Echter trekt me dit wel iets meer dan Battlefront, ondanks dat ik altijd wel een liefhebber was van de star wars games. Of BF1 in huis komt? Vast wel, maar Battlefront geeft me vrijwel precies hetzelfde gevoel: net niet.
Laten we hopen dat BF3/4 niet de laatste knaller uit de serie is, want het neigt TE casual te worden allemaal daar. Leuk voor de overstappers van CoD naar BF (die drempel is qua gameplay een stuk lager nu) niet leuk voor de meeste langere BF liefhebbers. Die willen de BF zoals voorheen (BF3/4 is al een discussie punt voor sommige, niet voor mij).
[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 02-09-2016 09:27 ]
Ben bang dat de kwaliteit vd release laag zal liggen en er weer de nodige tijd overheen zal gaan voordat het spel voldoende gepatched is.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Hoeveel krijg je van DICE betaald?poor Leno schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:21:
[...]
Oh voor mij wel hoor.. ik trap wel weer in hetzelfde grapje.. Deluxeultrapremium
Ik vind het gewoon een awesome spel, en ik weet (denk) ook wel zeker dat het spel, als het er eenmaal is, met alle maps en modes dat het ontzettend gaaf wordt
Nu zijn meningen natuurlijk gebaseerd op een buggy 1 map beta die niet iedereen aanspreekt, maar het uiteindelijke spel zal zoveel meer bieden dan dat wij ons nu kunnen voorstellen..
Ik vind deze map ook iets minder leuk, maar de StQuentin uit de Alpha was echt ontzettend vet!
Ook de wapens en voertuigen die nog niet bekend zijn zullen het spel enorm gaan vormen, en ik heb er goede hoop in
Niet te vergeten, dat er waarschijnlijk een hele dikke single player bij zit! Voor het eerst verheug ik me ook hierop!
[afbeelding]
En ja dat klopt
Grapje hoor!
waarom zo'n brakke versie releasen..
Technisch gezien weinig problemen gehad. Met mijn i5 750 + GTX960 speelde het op standaard instellingen (geloof medium) prima op 1920x1200, fps eigenlijk altijd boven de 60 en verder meer één keer wat visuele glitches gezien. Dat je vanaf de kaart naarbeneden gaat bij spawnen vind ik leuk gedaan.
Overall heb ik alleen een beetje het probleem, en dat is misschien ook wel verbonden aan mijn nogal belabberde resultaten hoor, wat is het anders dan BF4? Ja natuurlijk, grafisch wat beter. En andere setting, maar hoewel ik bijvoorbeeld er niks op tegen heb dat we geen aanvals helis meer hebben, mis ik ook wel fatsoenlijke sights (kan ik misschien nog unlocked?) en gewoon een anti tank raket op een tank schieten. Het is iig nog niet direct dat ik denk dat ik dit moet pre-orderen.
Tanks doen me denken aan de BF2 beta (nooit zelf voorbij de beta gekomen vanwege die reden), dus dat moeten degene die dat zo geweldig vinden wel kunnen waarderen
[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 02-09-2016 09:30 ]
Dat was een van de voorwaarden waarop ik als 1 van de gelukkigen de Alpha mocht spelenThe.Sticky schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:28:
[...]
Hoeveel krijg je van DICE betaald?
Grapje hoor!

Vermoedelijk omdat sommige bugs gewoonweg nooit eruit zullen gaan, hetzelfde verhaaltje als bij alle voorgaande delen.shakespeare schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:28:
dat dacht ik dus ook.. veel bugs hebben ze toch al gezien zelf ?
waarom zo'n brakke versie releasen..
Hardline ook genoeg bugs, iedereen schreeuwde: is normaal, is maar een beta, hoort erbij, wordt allemaal opgelost (idem dito voor de versies ervoor). Uiteindelijk lossen ze maar weinig bugs op:P
Maar inderdaad als ze tijdens het ontwikkelen even 32vs32 hadden gedaan (1-2 potjes maar, als ze dat zouden volhouden) dan hadden ze zelf ook al genoeg bugs gezien
Ook lees ik van sommige dat er vergeleken de Alpha (die ik niet gedaan heb) meer bugs in lijken te zitten? Althans ik heb hier reacties gelezen als: ja die bug was in de Alpha niet hoor, ja de Alpha liep beter xd
Wat ik vermoed (aanname, maar kijkend naar hun geschiedenis) is dat ze wel wat zaken gaan balanceren (paar cijfers aanpassen van bepaalde stats) en dat het gros van de bugs gewoon nog aanwezig zullen zijn bij release.
Maar hoe zit het met alle andere maps en de bijbehorende bugs? Die worden dus niet getest?
Of kunnen ze met alle bugs in deze map ook in 1 klap alle bugs in alle andere maps verwijderen? Lijkt mij niet toch? Althans, mij lijkt dat elke map zijn eigen bugs kent?
Ik heb niet gekeken naar mijn CPU belasting maar met mijn i5 4690K en GTX 1070 combo is weinig mis. Op 1440p en alles op Ultra zit ik gemiddeld rond de 85fps.Njay schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:23:
onspeelbaar door wat lijkt een bug met de I5 4670k ... 100 % cpu belasting op elke grafische stand lijkt me niet helemaal goed... BF4 heeft daar geen last van en Battlefront ook niet
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Light tank is inderdaad een one man army. Ik ben helemaal niet goed, maar de ronde dat ik die te pakken kreeg eindigde ik meteen bovenaan het leaderboard. Lijkt me niet echt de bedoeling.
Die armoured car is trouwens ook hard als je een beetje competente gunners hebt. Gewoon rondscheuren, vlaggen scoren en loslopende snipers van je af schieten. Kassa!
Eerste unlocks binnen voor assault en support... Maar die guns zijn nogal *meh* wat mij betreft.
Los van een paar disconnects één rare bug gehad. Ik zat als mg gunner in de trein en toen klopte op een gegevenmoment de uitlijning tussen mijn gun en crosshairs niet meer. Toen viel er niet echt meer iets te raken.
Casual?LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:26:
[...]
Bij Battlefront had je ook zo'n soort beta als nu bij BF1.
Ik had veel verwachtingen bij Battlefront, beta gespeeld en game niet gehaald (met heul veul andere), game ging inderdaad zeer snel in de sales (ook op de xbox one), zelfs in de sale heb ik hem laten liggen![]()
Ik had veel verwachtingen bij BF1, beta gespeeld en ik ga de game sowieso niet bij launch halen (volgens dit topic en vele andere forums: met heul veul andere). Echter trekt me dit wel iets meer dan Battlefront, ondanks dat ik altijd wel een liefhebber was van de star wars games. Of BF1 in huis komt? Vast wel, maar Battlefront geeft me vrijwel precies hetzelfde gevoel: net niet.
Laten we hopen dat BF3/4 niet de laatste knaller uit de serie is, want het neigt TE casual te worden allemaal daar. Leuk voor de overstappers van CoD naar BF (die drempel is qua gameplay een stuk lager nu) niet leuk voor de meeste langere BF liefhebbers. Die willen de BF zoals voorheen (BF3/4 is al een discussie punt voor sommige, niet voor mij).
48 auto-lock on opties, UAVs, al dat soort crap in BF3 of 4, dat is pas casual.
Maar denk je dat het toevallig deze map is wat zo bugged en ''slecht'' is? Andere maps zijn goed en bugvrij?poor Leno schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:21:
[...]
Oh voor mij wel hoor.. ik trap wel weer in hetzelfde grapje.. Deluxeultrapremium
[afbeelding]
En ja dat klopt
Ik blijf ook hoop houden dat ze bij deze beta gewoon een slechte map gekozen hebben, een map waar veel bugs in aanwezig kunnen zijn, iets waar ze dus voor de ontwikkeling profijt van hebben (denk het niet hoor maar goed).
We zullen het zien, ik wacht waarschijnlijk de eerste week wel even af, wil eerst zien of de andere maps me wél trekken.. Maar soldaatje in de woestijn spelen heb ik al genoeg gezien met al die Irak en Afghanistan games die zich anno 2015-2016 afspelen.
Samen met BF4 en Hardline (die er uiteindelijk wel gekomen zijn) wordt dit wederom 1 waar ik het wel even bij afwacht.
Krijg hetzelfde gevoel als bij Battlefront (en deels Hardline), hoge verwachtingen, slechte resultaten = no-go en zeer snel in de sales.
Laten we hopen dat ze je wel een WW1 gevoel kunnen geven, tot zover totaal niet helaas
Nja daar doel ik niet eens op.. Ik doel op alle punten wat al heel vaak in dit topic aangehaald zijn door de tweakers en moderators.On_E schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:50:
[...]
Casual?
48 auto-lock on opties, UAVs, al dat soort crap in BF3 of 4, dat is pas casual.
Het voelt te snel (zoals CoD, Battlefront en alle andere voorbeelden die hier al genoemd zijn, maar dan in een ander jasje), het voelt niet zoals voorgaande delen (tot en met bf4).
Ik heb het niet over: toen quads en nu paarden, ik heb het over de manier van spelen, hoe je poppetje zich gedraagt terwijl je die bestuurd.
Waar jij het over hebt zijn bepaalde opties die wel/niet aanwezig zijn in de game, dat staat totaal los van een casual gameplay..
Maar hoe het verder speelt? Ik vind het trager dan BF4. In ieder geval als infanterie.
Nja ik snap niet wat er casual aan een wapen kan zijn? Casual is de manier van spelen voor mij, niet welke wapens je wel of niet kan gebruiken.Sissors schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:55:
Gezien de hoeveelheid (heli piloten die onkwetsbaar willen zijn) klagen dat lock on wapens casual zijn, zijn een hoop mensen het daar niet met je eens.
Maar hoe het verder speelt? Ik vind het trager dan BF4. In ieder geval als infanterie.
Op dat gebied is BF1 natuurlijk helemaal casual met hun wapens (vooral de sniper) waarbij het gewoon CoD style is: aimen schieten.
Ik ga niet de gehele discussie oproepen die gister gaande was, mag wel duidelijk zijn nu dat het gewoon te easy (lees: casual) is.
Ook op deze pagina, of 1 hiervoor is ook zojuist een video geplaatst, zo zie je hoe makkelijk een sniper ineens geworden is. Gewoon aimen en schieten, nergens rekening mee houden qua afstanden, qua bullet drop, gewoon lekker easy schieten zoals in unreal ./ cod.
[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 02-09-2016 09:59 ]
Ze zullen deze map gekozen hebben omdat t wel van alles wat heeft, en misschien t meest toegankelijk is voor de meesten.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:51:
[...]
Maar denk je dat het toevallig deze map is wat zo bugged en ''slecht'' is? Andere maps zijn goed en bugvrij?
Ik blijf ook hoop houden dat ze bij deze beta gewoon een slechte map gekozen hebben, een map waar veel bugs in aanwezig kunnen zijn, iets waar ze dus voor de ontwikkeling profijt van hebben (denk het niet hoor maar goed).
We zullen het zien, ik wacht waarschijnlijk de eerste week wel even af, wil eerst zien of de andere maps me wél trekken.. Maar soldaatje in de woestijn spelen heb ik al genoeg gezien met al die Irak en Afghanistan games die zich anno 2015-2016 afspelen.
Samen met BF4 en Hardline (die er uiteindelijk wel gekomen zijn) wordt dit wederom 1 waar ik het wel even bij afwacht.
Krijg hetzelfde gevoel als bij Battlefront (en deels Hardline), hoge verwachtingen, slechte resultaten = no-go en zeer snel in de sales.
Laten we hopen dat ze je wel een WW1 gevoel kunnen geven, tot zover totaal niet helaas
Gewoon het spel leren kennen.
En natuurlijk heeft een woestijn voor de meesten niet een WW1 gevoel.. Ziet er raar uit.. Bijna Mad Max achtig (sort of)
Als het El Alamein was geweest met Tiger tanks enzo was iedereen lyrisch geweest
(Was ook niet mijn keuze geweest voor Beta map, maar goed)
Maar wacht maar todat je straks door de maps met trenches rent en de artillery shells je om de oren vliegen, dan komt dat gevoel wel

Wat zouden snipers nog meer moeten doen dan aimen en schieten? Wel een makkelijke conclusie hoor, we gaan niet discussieren, want ik heb gelijk.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:58:
[...]
Nja ik snap niet wat er casual aan een wapen kan zijn? Casual is de manier van spelen voor mij, niet welke wapens je wel of niet kan gebruiken.
Op dat gebied is BF1 natuurlijk helemaal casual met hun wapens (vooral de sniper) waarbij het gewoon CoD style is: aimen schieten.
Ik ga niet de gehele discussie oproepen die gister gaande was, mag wel duidelijk zijn nu dat het gewoon te easy (lees: casual) is.
Makkelijke conclusie? Ik ga niet iets zeer uitgebreid onderbouwen (daar waar jij dat totaal niet doet) terwijl dat al tientallen (misschien wel honderden) keren inmiddels gedaan is. Het is te makkelijk, te casual, geen uitdaging meer aan.Sissors schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:59:
[...]
Wat zouden snipers nog meer moeten doen dan aimen en schieten? Wel een makkelijke conclusie hoor, we gaan niet discussieren, want ik heb gelijk.
Ik blijf de hoop houden dat dit puur en alleen met de beta te maken heeft en dat al die ''extra's'' nog toegevoegd worden. Nu noem ik het wel extra's maar het is gewoon logisch dat de sniper in BF1 niet zo functioneert zoals het hoort, een sniper is altijd wel een moeilijk wapen geweest (behalve niet in CoD, maar cod is dan ook casual, net als BF1 zo aanvoelt).
Sniper is normaal toch wel een wapen waar je het rustig aan mee moet doen, ergens liggen, goed aimen (daar begint het bij) en dan ook nog zien te raken. Veelal moet je redelijk ver erboven zitten met je aim omdat de kogel zakt naar maten de afstand langer wordt.
BF1, nja is gewoon zoals in CoD, Quake en etc, gewoon mikken en schieten altijd raak, nergens rekening mee houden (vooral dat nergens rekening mee houden hoort niet bij BF).
Maar goed jij mag het allemaal normaal vinden
Werd net ook midden in een game eruit gegooid en kom er niet meer in.
Mensen hier zelfde probleem?
Ik speel op de Xbox
Achja ik zou me hier echt niet druk om maken.. Over het algemeen doet DICE zn best (lukt niet altijd even goed) om de wapens zo goed mogelijk te balanceren.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:05:
[...]
Makkelijke conclusie? Ik ga niet iets zeer uitgebreid onderbouwen (daar waar jij dat totaal niet doet) terwijl dat al tientallen (misschien wel honderden) keren inmiddels gedaan is. Het is te makkelijk, te casual, geen uitdaging meer aan.
Ik blijf de hoop houden dat dit puur en alleen met de beta te maken heeft en dat al die ''extra's'' nog toegevoegd worden. Nu noem ik het wel extra's maar het is gewoon logisch dat de sniper in BF1 niet zo functioneert zoals het hoort, een sniper is altijd wel een moeilijk wapen geweest (behalve niet in CoD, maar cod is dan ook casual, net als BF1 zo aanvoelt).
Sniper is normaal toch wel een wapen waar je het rustig aan mee moet doen, ergens liggen, goed aimen (daar begint het bij) en dan ook nog zien te raken. Veelal moet je redelijk ver erboven zitten met je aim omdat de kogel zakt naar maten de afstand langer wordt.
BF1, nja is gewoon zoals in CoD, Quake en etc, gewoon mikken en schieten altijd raak, nergens rekening mee houden (vooral dat nergens rekening mee houden hoort niet bij BF1).
Maar goed jij mag het allemaal normaal vindenGeeft me alleen de indruk dat dit de eerste BF game is die je doet (zal vast niet zo zijn, maar dan is je mening wel heel vaag).
Ze zijn constant aan het tweaken aan damage, drop, RoF etc etc .. Dus dat zal hier ook gewoon zo zijn straks
Het is de 'verantwoording' van de community om goede en onderbouwde feedback te geven zodat ze iets hebben om mee te twerken.
In tegenstelling tot wat de meeste mensen geloven, doen ze weldegelijk wat met de feedback die ze krijgen. Het is natuurlijk ontzettend lastig om het kaf van t koren tescheiden als je 1000000'en posts met feedback en gezeik krijgt

(hop weer 1000$ van EA op mn rekening bijgeschreven
Ik snap niet waar je het over hebt qua dat het te snel voelt?LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:53:
[...]
Nja daar doel ik niet eens op.. Ik doel op alle punten wat al heel vaak in dit topic aangehaald zijn door de tweakers en moderators.
Het voelt te snel (zoals CoD, Battlefront en alle andere voorbeelden die hier al genoemd zijn, maar dan in een ander jasje), het voelt niet zoals voorgaande delen (tot en met bf4).
Ik heb het niet over: toen quads en nu paarden, ik heb het over de manier van spelen, hoe je poppetje zich gedraagt terwijl je die bestuurd.
Waar jij het over hebt zijn bepaalde opties die wel/niet aanwezig zijn in de game, dat staat totaal los van een casual gameplay..
De animaties zijn nu een stuk beter dan in BF4 dus misschien dat het daarom soepeler/sneller aanvoelt?
Casual gameplay is in mijn optiek gameplay die snel op te pakken is door een beginneling of iemand die weinig speelt.
Al die auto-lock on spullen uit voorgaande BF's zijn daarom in mijn ogen juist voor de casual speler!!
Battlefield 1 doet mij denken aan BF1942 en dat is juist goed!
Hele vreemde conclusie, in BF3 en 4 heb je 500x zoom scopes, red dots, weet ik 't allemaal om je te helpen richten. In BF1 niet, en dan noem je die laatste ''casual''?LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:58:
[ Voor 19% gewijzigd door On_E op 02-09-2016 10:16 ]
[ Voor 33% gewijzigd door poor Leno op 02-09-2016 10:17 ]
Ze hebben Sinaid gekozen omdat daar ook een belangrijk deel van de eerste wereldoorlog uitgevochten is. Ik snap dat wel gezien het spel over de eerste wereldoorlog gaat. Deze oorlog is op meerdere fronten uitgevochten, niet alleen in het westen van Europa. El alamein is in de eerste wereldoorlog niet gevochten, dus zou compleet de plank mis slaan.poor Leno schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:59:
[...]
Ze zullen deze map gekozen hebben omdat t wel van alles wat heeft, en misschien t meest toegankelijk is voor de meesten.
Gewoon het spel leren kennen.
En natuurlijk heeft een woestijn voor de meesten niet een WW1 gevoel.. Ziet er raar uit.. Bijna Mad Max achtig (sort of)
Als het El Alamein was geweest met Tiger tanks enzo was iedereen lyrisch geweest
(Was ook niet mijn keuze geweest voor Beta map, maar goed)
Maar wacht maar todat je straks door de maps met trenches rent en de artillery shells je om de oren vliegen, dan komt dat gevoel wel
Ok, ik snap dat je mijn post niet helemaal goed hebt begrepen.bvr1986 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:17:
[...]
Ze hebben Sinaid gekozen omdat daar ook een belangrijk deel van de eerste wereldoorlog uitgevochten is. Ik snap dat wel gezien het spel over de eerste wereldoorlog gaat. Deze oorlog is op meerdere fronten uitgevochten, niet alleen in het westen van Europa. El alamein is in de eerste wereldoorlog niet gevochten, dus zou compleet de plank mis slaan.
Ik weet dat WW1 op meerdere fronten is uitgevochten. Ik zeg alleen dat een woestijn voor velen raar kan aanvoelen omdat dat geen WW1 uitstraalt.
Ik weet dat El Alamein in WW2 was.
Waarom zei je niets over de Tiger Tank?
Ja precies ik begreep jou ook wel.poor Leno schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:19:
[...]
Ok, ik snap dat je mijn post niet helemaal goed hebt begrepen.
Ik weet dat WW1 op meerdere fronten is uitgevochten. Ik zeg alleen dat een woestijn voor velen raar kan aanvoelen omdat dat geen WW1 uistraalt.
Vrijwel alle ''futuristische'' shooters spelen af in die regio's (althans, woestijn, Afghanistan, Irak blablabla), dan nog de makkelijke manier van schieten en het lijkt alsof je met 1 of andere high-end gun schiet in een oud jasje.
Als de meeste aan WW1/ WW2 denken, dan denk je niet aan de woestijn, dan ga ik wel MW2 spelen of de voorgaande BF delen, tenminste nog een beetje uitdaging met de sniper. Daarnaast vind ik de ''woestijn'' levels van oa BF4 wel een stuk beter. Niet 1 groot open veld met in het midden een klein stadje waar alles gaande is, nee overal is actie
Volgens mij wilt men toch wel wat meer van de donkere dagen zien die zich in de bossen en velden afspelen met loop graven en alles wat eromheen hoort, zoals iedereen de WW1 / 2 kent. Ik hoop dat dit het enige level is wat zich in de woestijn afspeelt, als het zo'n beetje 50-50 is bleh nee dankje xd
[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 02-09-2016 10:25 ]
Nee, voor mijn gevoel was dat in combinatie met el alamein al besproken. hahahapoor Leno schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:19:
[...]
Ok, ik snap dat je mijn post niet helemaal goed hebt begrepen.
Ik weet dat WW1 op meerdere fronten is uitgevochten. Ik zeg alleen dat een woestijn voor velen raar kan aanvoelen omdat dat geen WW1 uitstraalt.
Gezien ik nooit zelf de lol in heb gezien van op 500m+ van het gevecht liggen heb ik zelf nog niet de bullet drop op lange afstandend bekeken in BF1, dus daar kan ik weinig uitspraken over doen. Maar is nu het hele probleem dat de bullet drop dus minder is geworden tov BF4? Ik zou me dan afvragen waarom dat is gedaan, maar om nou op zo'n detail te bepalen dat het hele spel casual is geworden. Sowieso was er hetzelfde verhaal ook bij BF3, ook bij BF:BC2, en ook bij BF4.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:05:
[...]
Makkelijke conclusie? Ik ga niet iets zeer uitgebreid onderbouwen (daar waar jij dat totaal niet doet) terwijl dat al tientallen (misschien wel honderden) keren inmiddels gedaan is. Het is te makkelijk, te casual, geen uitdaging meer aan.
BF1, nja is gewoon zoals in CoD, Quake en etc, gewoon mikken en schieten altijd raak, nergens rekening mee houden (vooral dat nergens rekening mee houden hoort niet bij BF).
Maar goed jij mag het allemaal normaal vindenGeeft me alleen de indruk dat dit de eerste BF game is die je doet (zal vast niet zo zijn, maar dan is je mening wel heel vaag).
Oftewel ja, ik vind het een beetje moeilijk om het ermee eens te zijn dat de gameplay casual is net nadat ik in BF4 om een niveau hoger te komen in een wolkenkrabber ervanaf ben gesprongen, parachute openen, en dan de lift weer naar boven nemen. Alwaar ik daarna om aan een heli te ontsnappen gewoon nog een keer naarbeneden spring met mijn volgende parachute.
1 rondje in de gepantserde trein was wel leuk
Weten waarmee je bezig bent. De Marine.AceAceAce schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:27:
Na de 3e crash en vervolgens niet meer kunnen verbinden naar EA servers heb ik de demo er maar weer afgegooid.
1 rondje in de gepantserde trein was wel leuk
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dat van de sniper is gewoon een makkelijk voorbeeld omdat elke battlefield speler dat herkend, het klopt niet het is te makkelijk, te casual. Voorbeelden zijn te zien op alle sniper video's van BF1.Sissors schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:26:
[...]
Gezien ik nooit zelf de lol in heb gezien van op 500m+ van het gevecht liggen heb ik zelf nog niet de bullet drop op lange afstandend bekeken in BF1, dus daar kan ik weinig uitspraken over doen. Maar is nu het hele probleem dat de bullet drop dus minder is geworden tov BF4? Ik zou me dan afvragen waarom dat is gedaan, maar om nou op zo'n detail te bepalen dat het hele spel casual is geworden. Sowieso was er hetzelfde verhaal ook bij BF3, ook bij BF:BC2, en ook bij BF4.
Oftewel ja, ik vind het een beetje moeilijk om het ermee eens te zijn dat de gameplay casual is net nadat ik in BF4 om een niveau hoger te komen in een wolkenkrabber ervanaf ben gesprongen, parachute openen, en dan de lift weer naar boven nemen. Alwaar ik daarna om aan een heli te ontsnappen gewoon nog een keer naarbeneden spring met mijn volgende parachute.
Overige wapens hebben ook vrij weinig recoil, met sommige wapens lijkt het gelijk aan BF4 (of ouder) of soms zelfs minder. Nja goed als ik dan eens wat films / docu's gezien heb over de wapens uit WW1 / 2, dat was echt niet precisie, dat was toch wel wapen onder controle houden, niet schiet knop ingedrukt houden. Nu zie je wel dat je wapen een beetje naar boven trekt met het grofste wapen (althans voor wat ik getest heb was dat de support) maar de rest tsja.. Kunnen wel wapens uit Bf4 zijn in gewoon een andere look-mod.
Moeilijk uit te leggen:P Ik hoop dat dit puur een balans issue is en dat alles wel iets moeilijker gemaakt wordt, anders krijg je gewoon een Battlefront 2.0 (zoals andere dat aangeven) die afspeelt in WW1, boring.
Ik heb gewoon video's nodig met alle andere maps om weer zin / hoop te krijgen dat dit een goede opvolger wordt in de BF reeks, qua tijdperk zitten ze zeer goed, als ze daar ook nog iets mee zouden doen kan het wel leuk worden.
[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 02-09-2016 10:36 ]
Dat dit meer BF4 is met een WW1 skin ben ik het mee eens, maar daardoor is het nog niet meer casual dan BF4
Overigens ook bij een BF4 als random voorbeeld is het al snel een half magazijn in iemand leegschieten. In het echt wordt er ook (zover ik weet) veel minder volautomatisch geschoten.
Bij mij gaan de CPU's naar 98 a 100 % bizar ... tempje van 80 a 85 graden lijkt me niet goed voor de cpu's of kan dit wel?Techno Overlord schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:48:
[...]
Ik heb niet gekeken naar mijn CPU belasting maar met mijn i5 4690K en GTX 1070 combo is weinig mis. Op 1440p en alles op Ultra zit ik gemiddeld rond de 85fps.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Achja, naar mijn weten kun je in t echt ook niet automagisch healen en ben je meestal dood na 1 kogel van welk wapen dan ook in je hoofdSissors schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:40:
Overigens ook bij een BF4 als random voorbeeld is het al snel een half magazijn in iemand leegschieten. In het echt wordt er ook (zover ik weet) veel minder volautomatisch geschoten.
Je weet dat een patroon eerst naar boven gaat voordat hij weer afdaalt naar beneden?LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:05:
[...]
Dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld iemand op 200M iets onder zijn hoofd moet mikken om een headshot te maken. ( 200M is een voorbeeld, verschilt heel erg per type wapen/munitie )
Zou goed kunnen zijn dat wat jij zegt inderdaad 1 van de redenen is waarom het zo vaag loopt. Veel automatische geweren (zoals in de meeste BF games). De oudere WW1 / WW2 games waren toch wel een stuk beter op dat gebied, je liep veelal met een bolt rifle en dan moet je maar goed opzoek naar een automatische geweer, kogels op? Ja jammer dan, speel maar weer met je single shot rifle.Sissors schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:40:
Dat wordt een ander verhaal. Een WW1 infanterie wapen kon je probleemloos je trekker vast houden zonder op nauwkeurigheid in te doen: Je schoot toch maar één kogel. Dat nu elke random infanterie grunt met een volautomatisch wapen rond sprayed is zo onrealistisch als de pest. Maar zitten veel mensen op het alternatief te wachten?
Dat dit meer BF4 is met een WW1 skin ben ik het mee eens, maar daardoor is het nog niet meer casual dan BF4.
BF4 ja klopt daar gebeurt dat ook, maar ook min of meer omdat dat gewoon kan (ik trigger gewoon snel zodat ik min of meer elke keer maar 1 kogel schiet) kijkend naar het tijdperk waar het afspeelt.
Vooral in deze bf1 beta map zie je iedereen in het centrum van Afghanistan non stop die schiet knop ingedrukt houden, ook wel logisch want je hebt vrijwel alleen maar automatische geweren in het spel..
Ik denk wel dat veel mensen (''oude'' battlefield spelers) erop zaten te wachten, dat is juist net wat men als gedachten had over een WW1 game. Bij de trailers werd al geklaagd over het automatische geweer van 100 kilo waar het puppeke mee rent, daar begonnen de vraagtekens al van: wordt dat niet te?
Met als klap op de vuurpijl is het een volledig automatisch geweer spel geworden
Wederom een reden waarom ik denk dat ze gewoon de CoD spelers naar BF willen krijgen (ook de cod spelers zitten lang te wachten op een ww1 /ww2 game, die waren vroeger al zo sterk..). Veelal was de reden van cod spelers: nee bf is te traag, duurt allemaal te lang, wil gewoon snel even een potje knallen. Result: BF1.
Hoe dan ook, alles is gebaseerd op de beta, ik heb nog altijd wel wat hoop dat ze er wellicht iets leuks van gaan maken..
Ivm de recoil.. als die er niet of nauwelijks is gaat ie gewoon rechtdoor..WishmasterNL schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:51:
[...]
Je weet dat een patroon eerst naar boven gaat voordat hij weer afdaalt naar beneden?
Dat zou betekenen dat je bijvoorbeeld iemand op 200M iets onder zijn hoofd moet mikken om een headshot te maken. ( 200M is een voorbeeld, verschilt heel erg per type wapen/munitie )
Ja dat is het nadeel van normal, daarvoor hebben we bij BF hardcore, maar dat kunnen we helaas niet testen nu.poor Leno schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:43:
[...]
Achja, naar mijn weten kun je in t echt ook niet automagisch healen en ben je meestal dood na 1 kogel van welk wapen dan ook in je hoofd
Dit is altijd bij de normal mode geweest in BF (automatisch healen, kogels vangen alsof je terminator bent), voor een klein beetje realisme op dat gebied is er gelukkig Hardcore. Bij hardcore kan je niet even de rambo uithangen want 1-2 kogels en je bent dood, daarbij moet je wel iets meer tactisch spelen.
Trouwens vraagje schiet me net te binnen:
Ik had gister een class (welke moet je me niet vragen:D) en die had een hamer bij zich.. Is die hamer om te repairen of doen deze futuristische star wars tanks dat allemaal alleen uit zichzelf?
Natuurlijk wel een droom van elk land anno 2016 een tank die zichzelf volledig kan repairen zonder dat iemand dat komt doen xd
[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 02-09-2016 10:58 ]
Ja precies dat is dus het probleem waar ik het over heb.. Waar hij het over heeft is wel bij elke andere BF game aanwezig, hier is het gewoon dot op de body zetten en schieten, kogel gaat keurig rechtdoor alsof het niks is xdpoor Leno schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:53:
[...]
Ivm de recoil.. als die er niet of nauwelijks is gaat ie gewoon rechtdoor..
Ook de reden waarom ik bij de PC versie gewoon kan rushen met de sniper (xbox iets moeilijker), dat kon voorheen alleen in CoD xd
Als continu load is dat idd te hoog naar mijn mening. Mijn CPU wordt niet warmer dan 69graden onder full load. Ik heb ook nog eens een redelijke dikke oc erop zitten. Wel allemaal goed gekoeld met premium aircooler.Njay schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:42:
[...]
Bij mij gaan de CPU's naar 98 a 100 % bizar ... tempje van 80 a 85 graden lijkt me niet goed voor de cpu's of kan dit wel?
Heb je dit probleem alleen bij BF1? Zo nee, dan denk ik eerder aan een probleem dat bijvoorbeeld de koelpasta tussen je CPU en koeler niet meer fris is bijvoorbeeld.
Forever raver!
Dit is iets waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet. Ik zou het echter totale onzin vinden als de tanks naar verloop van tijd weer repareren.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:55:
[...]
Ik had gister een class (welke moet je me niet vragen:D) en die had een hamer bij zich.. Is die hamer om te repairen of doen deze futuristische star wars tanks dat allemaal alleen uit zichzelf?
PSN: xMaurice93
Dan kan je het op dit moment al onzin vinden xdMaurice079 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:00:
[...]
Dit is iets waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet. Ik zou het echter totale onzin vinden als de tanks naar verloop van tijd weer repareren.
Tanks kunnen zichzelf direct repareren wanneer ze stil staan en niet beschoten worden. 1 druk op de knop en de ''hp'' gaat naar 100%.
Laten we hopen dat ze dit doen omdat de ''engineer'' class nog niet klaar voor gebruik is, anders wordt het wel een extreem dolle boel xd
Dit heeft niks te maken met recoil, maar puur natuurkundig!poor Leno schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:53:
[...]
Ivm de recoil.. als die er niet of nauwelijks is gaat ie gewoon rechtdoor..
Als je een wapen precies horizontaal afvuurt zal de patroon eerst stijgen voordat deze weer daalt.
De snelheid/afstand waarmee dit gebeurd hangt van vele factoren af.
Denk bijvoorbeeld aan:
- Type munitie
- Mondingssnelheid
- ballistisch coëfficiënt (BC-waarde)
- Temperatuur
Ik snap dat dit niet allemaal in BF zit,
Maar om er standaard vanuit te gaan dat je ergens boven moet mikken om te raken is onjuist.
Die hamer is toch om iemand een corrigerende tik te geven wanneer je hem in een huisje vindt?LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:55:
[...]
Ja dat is het nadeel van normal, daarvoor hebben we bij BF hardcore, maar dat kunnen we helaas niet testen nu.
Dit is altijd bij de normal mode geweest in BF (automatisch healen, kogels vangen alsof je terminator bent), voor een klein beetje realisme op dat gebied is er gelukkig Hardcore.
Natuurlijk wel een droom van elk land anno 2016 een tank die zichzelf volledig kan repairen zonder dat iemand dat komt doen xd
Maar de tank repaired zichzelf niet, dat doet een échte soldier die steeds op één knopje zit te rammen, zoals dat bij elke oorlog gaat.
Wat ik nog steeds raar vind is het snipen. Ik ben lekker met die V aan het cyclen voor de afstand, maar ik heb geen idee of het helpt. Soms schiet je iemand super makkelijk dood en de andere keer moet ik 40 keer schieten en zelfs als iemand stil zit, kan ik hem niet dood krijgen. Ik mik er boven, ik mik eronder, klik nog eens wat op V, maar neehoor. Net alsof die persoon er niet is.
Heb ook al een keer gehad dat ik niets raakte en toen ik uitzoomde, zag ik dat ik tegen een steentje aan het schieten was
Wat ik ook nog steeds niet trek is dat ik met een sniper iemand neerschiet van 20 meter afstand en dan die persoon zich dan omdraait en denk, man hou op joh en met een pistool mij neerschiet. Ik weet niet hoe het zit als je met een sniper geraakt wordt van 20 meter afstand, maar volgens mij ben je redelijk stuk dan.
Maar dit is gewoon bitchen, vind het steeds een leuker spel worden eerlijk gezegd. Alleen als je graag eerste wilt worden, hoef je maar 1 ding te doen en dat is in een snel voertuig heen en weer rijden tussen vlaggen en die steeds veroveren. Heb gister al meerdere keren in de top 3 gestaan met misschien maar 5 kills ofzo.
Geen aanval of zo, maar hoe kan iets omhoog vliegen als het niet omhoog wordt afgevuurd? Enige wat ik me hierbij kan voorstellen is dat kogels heel snel gaan en daardoor in het begin niet aangetrokken worden door de aarde. Omdat de aarde rond is, vliegt hij in het begin rechtdoor en dus iets omhoog?WishmasterNL schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:02:
[...]
Dit heeft niks te maken met recoil, maar puur natuurkundig!
Als je een wapen precies horizontaal afvuurt zal de patroon eerst stijgen voordat deze weer daalt.
[ Voor 13% gewijzigd door Krilo_89 op 02-09-2016 11:07 ]
Gaat toch niet direct naar 100%? Volgens mij in stapjes van 25% ofzo....LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:02:
[...]
Dan kan je het op dit moment al onzin vinden xd
Tanks kunnen zichzelf direct repareren wanneer ze stil staan en niet beschoten worden. 1 druk op de knop en de ''hp'' gaat naar 100%.
Laten we hopen dat ze dit doen omdat de ''engineer'' class nog niet klaar voor gebruik is, anders wordt het wel een extreem dolle boel xd
Forever raver!
Wat jij zegt zal vast en zeker in de praktijk zo zijn, in BF4 is dat juist WEL grotendeels (vrijwel alles) aanwezig zoals jij het zegt.WishmasterNL schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:02:
[...]
Dit heeft niks te maken met recoil, maar puur natuurkundig!
Denk bijvoorbeeld aan:Om maar wat dingen te noemen die hierop invloed hebben.
- Type munitie
- Mondingssnelheid
- ballistisch coëfficiënt (BC-waarde)
- Temperatuur
Ik snap dat dit niet allemaal in BF zit,
Maar om er standaard vanuit te gaan dat je ergens boven moet mikken om te raken is onjuist.
In BF1 gaat de kogel helemaal niet naar boven of onder, die gaat gewoon loodrecht rechtdoor (soort star wars/cod zeg maar).
De sniper in BF1 is dus alles behalve gebaseerd op natuurkundige dingetjes wat jij aanhaalt. Het is gebaseerd op een sniper die volgens mij op deze planeet nog moet uitkomen en je alleen in star wars films ziet.
Oh weet ik niet, binnen enkele sec is die 100% dat weet ik wel.Techno Overlord schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:05:
[...]
Gaat toch niet direct naar 100%? Volgens mij in stapjes van 25% ofzo....
In BF4 gaat het nog langzamer (veul langzamer) en daarvoor heb je een engineer nodig (duh, zelf healende tanks hebben nog nooit bestaan).
Kan best zijn dat die per sec direct 25% erbij krijgt, gaat zo snel..
Helemaal met je eens!LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:05:
[...]
Wat jij zegt zal vast en zeker in de praktijk zo zijn, in BF4 is dat juist WEL grotendeels (vrijwel alles) aanwezig zoals jij het zegt.
In BF1 gaat de kogel helemaal niet naar boven of onder, die gaat gewoon loodrecht rechtdoor (soort star wars/cod zeg maar).
De sniper in BF1 is dus alles behalve gebaseerd op natuurkundige dingetjes wat jij aanhaalt. Het is gebaseerd op een sniper die volgens mij op deze planeet nog moet uitkomen en je alleen in star wars films ziet.
Was ook niet mijn bedoeling om een discussie te starten.
Maar de algemene aanname van mensen dat je er altijd boven moet mikken wil ik toch de wereld uithelpen
En ik persoonlijk ben blij met het 'casual' gedeelte.
Helemaal geen behoefte aan een zwaar competatieve Pro game, waar spelers zoals ik totaal geen plezier aan beleven.
Het is nu semi-pro. Voor mij en 1000000 anderen is dit juist precies wat we willen.
Verdun is dan waarschijnlijk meer wat jullie zoeken
En als het realisme is waar behoefte aan is, succes met een Mathilda tank te besturen met 6 man. Heel spannend

[ Voor 23% gewijzigd door poor Leno op 02-09-2016 11:15 ]
Uhm, ik heb toch echt voor bullet drop moeten compenseren voor wat langere sniper shots in de beta.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:05:
[...]
Wat jij zegt zal vast en zeker in de praktijk zo zijn, in BF4 is dat juist WEL grotendeels (vrijwel alles) aanwezig zoals jij het zegt.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Haha nee dat klopt, in BF4 bijvoorbeeld moet je ook niet standaard erboven mikken, ligt eraan waar die persoon loopt anders kan het goed zijn dat je op de benen moet schieten om een headshot te maken (bewijzen van spreken). Dit terwijl de wapens in BF4 toch wel wat moderner zijn.WishmasterNL schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:08:
[...]
Helemaal met je eens!
Was ook niet mijn bedoeling om een discussie te starten.
Maar de algemene aanname van mensen dat je er altijd boven moet mikken wil ik toch de wereld uithelpen
In BF1 is het gewoon star wars / cod style (Casual shooter) en zijn er geen natuur wetten aanwezig die invloed hebben xd
Erboven mikken is iets wat we dus in voorgaande delen veelal zien daar waar je op lange afstanden probeert te schieten moet je in bijv BF4
Edit: hu type ik hier nu ineens een paard-smiley ?
Minimaal, alleen wanneer de enemy aan de andere kant van de map staat xdsteveman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:11:
[...]
Uhm, ik heb toch echt voor bullet drop moeten compenseren voor wat langere sniper shots in de beta.
Niet zoals het hoort te zijn in ieder geval
Ik kan het niet uit eigen ervaring dus zeggen, maar dat je schreef dat er geen bullet drop is vond ik wel redelijk ernstig als het zo was. Goed dat lijkt dus niet helemaal zo te zijn, maar in het algemeen als ik wat Google lijkt het wel iets anders te zijn in BF1, maar niet heel verschillend: Wat hogere mondingssnelheid zorgt voor minder drop, maar tegelijk zit er nu wel luchtweerstand in waardoor op grote afstanden bullet drop juist snel toeneemt.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:14:
[...]
Minimaal, alleen wanneer de enemy aan de andere kant van de map staat xd
Niet zoals het hoort te zijn in ieder geval
Zie ook: https://www.reddit.com/r/...et_drop_different_in_bf1/
Oftewel wat ik daar lees is het juist vooral zo gemaakt dat op echt grote afstanden het onmogelijk is. Wat mogelijk ook nog een rol speelt is dat afstanden in BF1 kleiner zijn/lijken, bijvoorbeeld doordat infanterie niet bepaald nauwkeurig kan schieten met standaard wapen. Dus nu lig je redelijk veilig op 75m afstand, terwijl in BF4 je daarvoor op 150m moest liggen. En dan heb je meer bullet drop.
Licht dat eens toe als je wilt, wat versta je onder semi-pro?poor Leno schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:10:
Het is nu semi-pro.
Ik zie persoonlijk een behoorlijk platgeslagen spel qua skill gap, waar het grootste verschil tussen spelers de gespeelde tijd (=betere wapens/load outs) is. Je kan met elke klasse vrijwel dezelfde speelstijl hanteren als je wilt en echt actieve samenwerking tussen individuele spelers is niet noodzakelijk om te winnen. De noodzaak van teamplay is nu nog slechts 'globaal dezelfde kant richting de objective oplopen als team'.
Die 500x zoom (bestaat die ja?) valt in het niets vergeleken de sniper in BF1.. Waarom een super zoom, een super red dot terwijl je wapen gewoon ''geen'' afwijkingen kent? Ja stel je speelt het spel vanaf je telefoon dan kan je vrijwel niemand zien rennen, in de beta is zo'n 3000x zoom nergens voor nodig joh.On_E schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:14:
[...]
knip
Hele vreemde conclusie, in BF3 en 4 heb je 500x zoom scopes, red dots, weet ik 't allemaal om je te helpen richten. In BF1 niet, en dan noem je die laatste ''casual''?
Dat het niet voor iedereen is, het vergt toch wel skill om het goed te spelen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:23:
[...]
Licht dat eens toe als je wilt, wat versta je onder semi-pro?
Ik zie persoonlijk een behoorlijk platgeslagen spel qua skill gap, waar het grootste verschil tussen spelers de gespeelde tijd (=betere wapens/load outs) is. Je kan met elke klasse vrijwel dezelfde speelstijl hanteren als je wilt en echt actieve samenwerking tussen individuele spelers is niet noodzakelijk om te winnen. De noodzaak van teamplay is nu nog slechts 'globaal dezelfde kant richting de objective oplopen als team'.
Misschien dat jij uber1337 bent en dit plat vindt etc etc, dat mag. Ikzelf vind het een hele uitdaging om het spel goed te spelen en zowel hoog te scoren, als een mooie KD te krijgen.
Ik word er alleen een beetje moe van van de kreten over dat het casual is bla bla. (niet perse jij)
het is de de 4e dag van de Beta, veel mensen weten nog niet eens hoe of wat.
Laten we nou gewoon afwachten totdat iedereen het hele spel heeft en het een beetje onder de knie heeft.
Dat is nou een leercurve

Ben benieuwd?
[ Voor 6% gewijzigd door WishmasterNL op 02-09-2016 11:41 ]
Het is ''redelijk ernstig'' want die bullet drop daar merk je zo goed als niks van.. Dat is echt alleen aanwezig wanneer je van je thuis basis min of meer naar de enemy basis wilt schieten (beetje overdreven, maar om het wel grotendeels duidelijk te maken).Sissors schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:20:
[...]
Ik kan het niet uit eigen ervaring dus zeggen, maar dat je schreef dat er geen bullet drop is vond ik wel redelijk ernstig als het zo was. Goed dat lijkt dus niet helemaal zo te zijn, maar in het algemeen als ik wat Google lijkt het wel iets anders te zijn in BF1, maar niet heel verschillend: Wat hogere mondingssnelheid zorgt voor minder drop, maar tegelijk zit er nu wel luchtweerstand in waardoor op grote afstanden bullet drop juist snel toeneemt.
Zie ook: https://www.reddit.com/r/...et_drop_different_in_bf1/
Oftewel wat ik daar lees is het juist vooral zo gemaakt dat op echt grote afstanden het onmogelijk is. Wat mogelijk ook nog een rol speelt is dat afstanden in BF1 kleiner zijn/lijken, bijvoorbeeld doordat infanterie niet bepaald nauwkeurig kan schieten met standaard wapen. Dus nu lig je redelijk veilig op 75m afstand, terwijl in BF4 je daarvoor op 150m moest liggen. En dan heb je meer bullet drop.
De meeste valt het niet eens op dat er een bullet drop is aangezien je daar niks van merkt (tenzij mijn voorbeeld hierboven). In de meeste (vrijwel alle) situaties heb je geen last van bullet drop en gaat de kogel regelrecht op de enemy af.
In alle voorgaande BF games had je wél echte bullet drops en was een sniper niet voor iedereen weggelegd, het vereiste geduld en precisie (rekening houden met alles), dat is nu in BF1 niet het geval.
Infanterie, tsja vergelijkbaar met BF4 en alle andere shooters. Afwijking is daar wel met machine geweren, maar niet anders als bijv een woeste AK47. Ik heb ook gewoon mijn kills gemaakt met zo'n automatisch gun uit BF1 met een ''verre'' afstand, geen enkel probleem hoor
Vraag me af wat ze hebben gedaan.
OK, klaar nou met die bulletdropLopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:40:
[...]
Het is ''redelijk ernstig'' want die bullet drop daar merk je zo goed als niks van.. Dat is echt alleen aanwezig wanneer je van je thuis basis min of meer naar de enemy basis wilt schieten (beetje overdreven, maar om het wel grotendeels duidelijk te maken).
De meeste valt het niet eens op dat er een bullet drop is aangezien je daar niks van merkt (tenzij mijn voorbeeld hierboven). In de meeste (vrijwel alle) situaties heb je geen last van bullet drop en gaat de kogel regelrecht op de enemy af.
In alle voorgaande BF games had je wél echte bullet drops en was een sniper niet voor iedereen weggelegd, het vereiste geduld en precisie (rekening houden met alles), dat is nu in BF1 niet het geval.
Infanterie, tsja vergelijkbaar met BF4 en alle andere shooters. Afwijking is daar wel met machine geweren, maar niet anders als bijv een woeste AK47. Ik heb ook gewoon mijn kills gemaakt met zo'n automatisch gun uit BF1 met een ''verre'' afstand, geen enkel probleem hoorNiks anders vergeleken BF4

Ik vind dat je de hele tijd goed onderbouwde kritiek hebt. Maar het is nu eenmaal zo.
Dus laat het gewoon even.
Als je straks 1300+ uur erin heb zitten (zoals ik met BF4, en 75+ in de Alpha) en het is nog steeds zo, dan ben ik het helemaal met je eens.
Maar nogmaals, DICE staat bekend om het nerfen en tweaken. Als snipers echt te makkelijk blijken te zijn, dan wordt daar echt wat aan gedaan
En anders, tsja, dan geen BF1 toch?
Aangezien de sniper standaard al op 75m afstand staat ingesteld, en de meeste shootouts tussen 75m en 150m afspelen (vooral in rush) is het inderdaad meestal gewoon mikken en schieten. Alleen als je over langere afstanden moet gaan schieten begin je de bullet drop wel te merken en moet je wel wat hoger mikken om een hit te krijgen. En dan komt de travel time ook om de hoek kijken wat het schieten op een moving target ook nog een stukje moeilijker maakt, wat het voor een gemiddelde beta speler* vrij lastig maakt om iemand te raken op grotere afstand.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:40:
[...]
Het is ''redelijk ernstig'' want die bullet drop daar merk je zo goed als niks van.. Dat is echt alleen aanwezig wanneer je van je thuis basis min of meer naar de enemy basis wilt schieten (beetje overdreven, maar om het wel grotendeels duidelijk te maken).
Infanterie, tsja vergelijkbaar met BF4 en alle andere shooters. Afwijking is daar wel met machine geweren, maar niet anders als bijv een woeste AK47. Ik heb ook gewoon mijn kills gemaakt met zo'n automatisch gun uit BF1 met een ''verre'' afstand, geen enkel probleem hoorNiks anders vergeleken BF4
Overigens allemaal mijn mening. Ik vind de sniper prima spelen en ook als ik hem tegen heb vind ik hem niet heel overpowered.
*Ik ga er even vanuit dat de gemiddelde beta speler geen die hard BF speler is maar gewoon even komt kijken onder het mom van een gratis game te kunnen spelen
Die kant zit ik momenteel wel, toegegeven, slechte map keuze, nog aardig wat bugjes en balans issues, zal tzt wel een stuk beter worden en neem aan dat je met EA access ook wel 10 uur trial mag doen.poor Leno schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:45:
En anders, tsja, dan geen BF1 toch?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Geen idee of het op de consoles anders is maar op de PC moet je X ingedrukt houden, wanneer je dit doet kan je niet bewegen of schieten, en gaat de HP per repair cicle een stukje omhoog.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:02:
[...]
Dan kan je het op dit moment al onzin vinden xd
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Hmja maar dan nog. Als je samenwerking wilt stimuleren dan geef je zo'n repair optie enkel aan de engineer...On_E schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:38:
[...]
Je kunt alleen een tank repareren als je de tanker class bent. (Als je in een voertuig spawnt)
En ik geloof niet dat in BC2 goed teamwork vanaf dag 1 of 2 te zien was.
Neu goeie samenwerking heb je meestal nooit direct na de release en helemaal niet bij beta. Maar ja, dit soort keuzes om onafhankelijk van engineer repairs je tank te kunnen healen, zijn ontwerp-keuzes die nou niet echt de samenwerking zullen bevorderen....
Ik geef je deels gelijk. Ik noem als voorbeeld dat ik de enige ben die probeert een tank uit te schakelen, terwijl dit met 2 á 3 man zo gepiept is.[...]
Beiden zou ik zeggen.
Spelers die niet samenwerken is altijd een probleem.
Maar ja, als je een game echt goed maakt en nadenkt over goed map design, class design en balance, zoals in BC2, dan wordt samenwerken al bijna automatisch gestimuleerd... Tja en op zo´n open map wordt echt samenwerken niet zo bevorderd. En als je uit tank springt kun je zelf repairen, daar waar je eerder een engineer voor nodig had....Dat soort kleine dingen maken samenwerking en tactiek bijna onvermijdelijk. Maar ja, als je de arcade-weg blijft inslaan, dan blijft het een COD achtige chaos-shooter....Daar lijkt BF1 mij nog veel te veel op nu.
Gezamenlijk point A of point B verdedigen? Nee hoor... gewoon met een heel team snipers proberen de aanvallers te doden.
Tuurlijk; het spel is nieuw, iedereen wil alles even proberen, maar ik hoop dat het op de lange termijn anders gaat. Áls ik het spel koop, dan zoek ik ook fanatieke mensen op die wél graag samenwerken.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Verwijderd
Hij is op 1 map redelijk sterk als je als tegenstander totaal geen idee hebt hoe je een tank moet uitschakelen. Klopt. We weten nog niet in hoeverre tanks in elke map aanwezig zullen zijn (toch?)jagermeister schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:52:
Ik lees veel dat voornamelijk die light tank overpowered gevonden wordt, maar eigenlijk vind ik wel goed hoe het is. Zo'n tank is natuurlijk ook gewoon hartstikke dodelijk. Misschien dat de range van die hagel shots wat generfd moet worden, want nu kun je haast snipen met die dingen, maar verder moet je gewoon maar goed samenwerken om die tanks op te blazen.
Vergeet niet dat je als tegenstander altijd minimaal 1 tank hebt om exact dezelfde damage terug te doen.
Dan druk je E te lang in denk ik.Pandanl schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:54:
Ondervinden mensen trouwens ook het volgende, je rijdt in een jeep wil uitstappen, maar soms stapt die gelijk weer in. Nu al meerdere keren meegemaakt wanneer je snel wil uitstappen om een enemy te killen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 11:57 ]
Maar die optie is nu toch enkel gegeven aan 'chauffeurs' en piloten? Vind ik juist een prima keuze eigenlijk. Nu ga je in ieder geval geen snipers meer zien die een vliegtuig meepakken om naar een plek op een berg te komen om daar te gaan liggen. (En het vliegtuig maar gewoon dumpen)Koekiemonsterr schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:52:
[...]
Hmja maar dan nog. Als je samenwerking wilt stimuleren dan geef je zo'n repair optie enkel aan de engineer...
En wat samenwerken betreft, 1 persoon spawnt als piloot en je teammaat niet. Jij bestuurt en doet de repairs, hij bemant het boordkanon.
Verwijderd
In pubs is dit lastig. Het helpt imo wel om in een (klein) groepje te spelen. Ik speel eigenlijk altijd wel met minstens 1 iemand. Het maakt zo ongelofelijk veel uit als je al met twee man samen speelt. Mensen doen nou eenmaal graag wat ze zelf willen.Ps3gamer91 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:56:
[...]
Ik geef je deels gelijk. Ik noem als voorbeeld dat ik de enige ben die probeert een tank uit te schakelen, terwijl dit met 2 á 3 man zo gepiept is.
Gezamenlijk point A of point B verdedigen? Nee hoor... gewoon met een heel team snipers proberen de aanvallers te doden.
Tuurlijk; het spel is nieuw, iedereen wil alles even proberen, maar ik hoop dat het op de lange termijn anders gaat. Áls ik het spel koop, dan zoek ik ook fanatieke mensen op die wél graag samenwerken.
Ik denk dat je daar de spijker op kop slaat; hoog scoren en een mooie KD is voor het gros van de 'klagers' hier totaal niet interessant. Dat is primair een kwestie van accuracy en movement, maar dat is slechts een klein deel van wat ik zoek en ja, dat beheers ik wel redelijk om t bescheiden te houden.poor Leno schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:36:
[...]
Dat het niet voor iedereen is, het vergt toch wel skill om het goed te spelen.
Misschien dat jij uber1337 bent en dit plat vindt etc etc, dat mag. Ikzelf vind het een hele uitdaging om het spel goed te spelen en zowel hoog te scoren, als een mooie KD te krijgen.
Ik word er alleen een beetje moe van van de kreten over dat het casual is bla bla. (niet perse jij)
het is de de 4e dag van de Beta, veel mensen weten nog niet eens hoe of wat.
Laten we nou gewoon afwachten totdat iedereen het hele spel heeft en het een beetje onder de knie heeft.
Dat is nou een leercurve
Voor mij begint het spel pas écht interessant te worden als de tegenpartij even goed de basis beheerst en dat je synergieën tussen classes/vehicles moet uitbuiten om toch als team te kunnen winnen, ook al heeft iedereen exact dezeflde aim/movement. Dát vergt een leercurve.
Aan t einde van de ronde wil ik t liefst met t zweet op de rug, klamme handen, een omgegooid pilsje over t toetsenbord (niet de tijd willen nemen om t op te ruimen, liever je hardware riskeren) en een blaas op knappen de ronde winnen in de laatste seconde en een extreem voldaan gevoel er aan overhouden. Of dat gebeurt met 5 punten of 5000 deaths is voor veel oudgedienden zoals mij bijzaak.
Nog 1 dingetje over de bullet drop.LopendeVogel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:40:
[...]
Ik las hierboven dat mensen "het gebrek aan bullet drop" in BF1 onrealistisch vinden. Maar eigenlijk was het in BF4 juist onrealistisch. Volgens mij hadden ze voor BF4 de zwaartekracht wat verhoogd, waardoor de valsnelheid meer was dan 9,81m/s2. De bullet drop en bullet speed in BF1 komt volgens mij veel dichter in de buurt van de werkelijkheid. Sniper rifles hebben namelijk een extreem hoge bullet speed, ook in die tijd al. Ze konden toen al prima wapens maken.
Ik denk dat het dus op dit vlak een stuk realistischer is dan bf4. Je hoort op een afstand tot 200-300 meter nog nauwelijks bullet drop te hebben.
Hoe sterk is de Tank Hunter? Nou...
Dit heb ik nu bij BF4 en de Beta en Alpha ook gewoon hoor.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:14:
[...]
Aan t einde van de ronde wil ik t liefst met t zweet op de rug, klamme handen, een omgegooid pilsje over t toetsenbord (niet de tijd willen nemen om t op te ruimen, liever je hardware riskeren) en een blaas op knappen de ronde winnen in de laatste seconde en een extreem voldaan gevoel er aan overhouden. Of dat gebeurt met 5 punten of 5000 deaths is voor veel oudgedienden zoals mij bijzaak.
Maar iedereen zoekt wat anders in het spel en proberen elkaar te overtuigen wie er gelijk heeft.

Nogmaals, laten we eerst met zn allen afwachten.
Voor vragen, kijk eerst of die al een keer eerder is gesteld mbv de zoekfunctie.