Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:41
Pre-order gaat 'm sowieso wel worden. Ik wil de disc-versie wel heel graag hebben, aangezien ik de complete reeks op disc. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik kan me voorstellen dat Artillerie toen een heel stuk minder precies was dan hoe we het in BF3 of BF4 kennen. Ik zie het voor me dat je een gebied kies en daar komen ze dan ergens terecht. Ook zie ik het voor me (hoop ik) dat er een rook gordijn / mist / kruitdamp lucht ontstaat dat even blijft hangen op een locatie waar shells neer zijn gekomen. En dat rook ook een beetje verschillende luchtlagen raak. Als ik ergens op op afknap zijn het 5 dezelfde rookpluim slierten op een rij.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RoyK schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:27:
Ik kan me voorstellen dat Artillerie toen een heel stuk minder precies was dan hoe we het in BF3 of BF4 kennen. Ik zie het voor me dat je een gebied kies en daar komen ze dan ergens terecht. Ook zie ik het voor me (hoop ik) dat er een rook gordijn / mist / kruitdamp lucht ontstaat dat even blijft hangen op een locatie waar shells neer zijn gekomen. En dat rook ook een beetje verschillende luchtlagen raak. Als ik ergens op op afknap zijn het 5 dezelfde rookpluim slierten op een rij.
Niet alleen inaccuraat maar ook zeer beperkt in bereik, elevatie en zwak in explosieve lading en dus effectiviteit. De hoofdmoot van alle legers waren 75-77mm veldkanonnen waar de brisantgranaten simpelweg niet in staat waren om een loopgraaf open te breken met een voltreffer. Door de lage elevatie hebben de granaten een vlak traject waardoor het extreem moeilijk wordt om ingegraven posities te raken. Je moet eigenlijk de achterzijde van een loopgraaf raken met een hoek van tien a twintig graden. Puur geluk als je raakt en het vraagt enorme hoeveelheden munitie voordat je een beetje effect hebt. Het resultaat was dat je twee weken kan blijven schieten zoals bij de Somme maar de loopgraven blijven grotendeels intact. Duitsers komen uit de schuilplaats, stellen hun Maxim's op en maaien de aanval weg.

Wil je echt een loopgraaf beschadigen dan moet je minimaal een 105mm houwitser (dus met hoge elevatie en een krombaan traject) hebben en eigenlijk een 150-155mm houwitser als je echt loopgraven wilt slopen. Dat waren alleen zeldzame vuurmonden bij de meeste legers tot laat in de oorlog. Eigenlijk besefte alleen de Duitsers zich echt voor de oorlog dat hier een vraag naar was en hadden ze modellen klaar en in relatief grote getallen in dienst die ze tijdens de oorlog ook nog verbeterde. De mortier is een alternatief omdat je met een veel lagere mondingssnelheid en dus druk werkt. Hierdoor kan je munitie met veel dunnere wanden maken en dus meer explosieven in de granaat stoppen. Zeker de zwaardere loopgraaf mortieren waren veel nuttiger dan een veldkanon.

Uiteindelijk was het alleen de ontwikkeling van infanterietactieken gebaseerd op de voorheen ongekend lage niveaus van sectie (ongeveer 10 man) en zelfs vuurteam (ongeveer 3 man) waardoor doorbraken mogelijk werden. Die basale tactieken van 100 jaar geleden zijn nog steeds de basis.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

bedankt voor de uitleg. Het zou misschien kunnen zijn dat het vooral goed werkt voor desoriëntatie en schade aan je health bar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RoyK schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:40:
bedankt voor de uitleg. Het zou misschien kunnen zijn dat het vooral goed werkt voor desoriëntatie en schade aan je health bar.
Het ligt eraan waar je bent. Buiten de loopgraven zijn die veldkanonnen dodelijk maar zodra je in een loopgraaf zat was je redelijk veilig. Zeker omdat je in principe je ondergronds terug trok als je beschoten werd met artillerie. Wil je ondergrondse posities vernietigen dan zit je minimaal op 21cm houwitsers maar liever nog spoorwegartillerie van 300mm+.

Het zou een rol moeten spelen en ik zou eigenlijk hopen dat commander terugkomt maar nu enigsinds functioneel en artillerie een commanderperk maken. Dan kan je sparen voor vuurmissies met kalibers artillerie. Een 75mm bombardement werkt alleen tegen infanterie in open terrein, zwaarder spul ook tegen loopgraven. Eigenlijk zou het ook fijn zijn als terraforming zoals in de BF3 beta terug zou komen zodat je echt kraters krijgt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
BF4 heeft ook flinke kraters. Maar ik denk dat ze dat net als building destructie een beetje binnen de perken willen houden om te zorgen dat er nog wat over blijft van de map. Ik speel laatste tijd niet meer om tank maps BF4, maar van wat ik me herinner had je overal anti tank mijnen, en als die ontploffen maken ze een krater, wat een mooie plek is om de volgende lading in te verbergen, waardoor je na loop van tijd nauwelijks meer er kan rijden door de enorme gaten.

Overigens heb ik liever dat ze building destructie beperken door ze simpelweg sterker te maken dan door ze onverwoestbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Destruction zal sowieso wel minder zijn gezien de explosieven uit die tijd ook zwakker zijn. Hoop dat er weer goede buiten mappen komen, lekker met de bajonet door de jungle of de dichte bossen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sissors schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:52:
BF4 heeft ook flinke kraters. Maar ik denk dat ze dat net als building destructie een beetje binnen de perken willen houden om te zorgen dat er nog wat over blijft van de map. Ik speel laatste tijd niet meer om tank maps BF4, maar van wat ik me herinner had je overal anti tank mijnen, en als die ontploffen maken ze een krater, wat een mooie plek is om de volgende lading in te verbergen, waardoor je na loop van tijd nauwelijks meer er kan rijden door de enorme gaten.

Overigens heb ik liever dat ze building destructie beperken door ze simpelweg sterker te maken dan door ze onverwoestbaar te maken.
Een antitankmijn is dan ook een behoorlijk wat zwaarder explosief. Een uit WO2 stammende Tellermine had 5.5kg aan TNT als explosief, vergelijkbaar met een 15cm granaat uit die periode. WO1 munitie had meestal iets minder explosief, vaak wel TNT of een instabieler maar sterker explosief. Een Duitse 75mm granaat uit WO2 van een veldkanon had 0.52kg. WO1 waarden zijn wat lastiger om te vinden maar zullen vergelijkbaar of iets lager zijn geweest.
Tsurany schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:13:
Destruction zal sowieso wel minder zijn gezien de explosieven uit die tijd ook zwakker zijn. Hoop dat er weer goede buiten mappen komen, lekker met de bajonet door de jungle of de dichte bossen.
Nee joh, bajonetten zijn alleen maar onhandig, lang en die komen vast te zitten tussen iemand zijn ribben. Wil je echt aan de slag dan pak je als goede Duitser je schep en slijp je de randen scherp of als Brit pak je je afneembare handvat voor je schep en schroef je er een zelfgemaakte knuppel op. Fransen maakte vaak messen van stalen pinnen die ze gebruikte om prikkeldraad aan op te hangen. Alle veel effectiever dan een bajonet. :P (PS: hoi :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 16:55

Stewie!

Keen must die!

Toch worden bajonetten nog steeds gemaakt en gebruikt. Als je met een geweer loopt is het fijn om te hebben. Bij de invasie in Irak werd het bijvoorveeld ook nog gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Stewie! schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:00:
Toch worden bajonetten nog steeds gemaakt en gebruikt. Als je met een geweer loopt is het fijn om te hebben. Bij de invasie in Irak werd het bijvoorveeld ook nog gebruikt.
Gemaakt door wie? Een of ander derderangs leger uit het Midden-Oosten? Een bajonet is een ronduit nutteloos ding voor een modern geweer. Het enige dat je bereikt is dat aanleggen voor een schot moeilijker word omdat er een stuk staal aan je loop hangt die de loop naar beneden trekt. Het is een parade-instrument op zijn best in een serieus leger. Je hebt gevechtsmessen die je ook als bajonet kan gebruiken maar daar zijn ze niet voor bedoelt. Het is een mogelijkheid die handig is voor afschrikking en ordebewaking, niet voor gevechtsomstandigheden. Daarnaast waren WO1 bajonetten zo lang dat je zelfs als je ze als mes gebruikte, dus zonder het geweer ze vaak te lang bleken om iemand neer te steken in een loopgraaf. Dus schep met een geslepen rand tegen iemands nek en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Stewie! schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:00:
Het geeft je ook wat extra range en is onderdeel van de training en de standaard uitrusting.

Nadeel aan een bajonet is dat deze gewicht toevoegt aan het uiteinde van je wapen en je wapen er minder nauwkeurig van word.
Dus je gaat er niet continu mee rond rennen neem ik aan. En in een gevecht is het niet alleen je bajonet maar ook de kolf van je geweer waarmee je gaat vechten.

@DaniëlWW2
De bajonet zit nog steeds bij de wapenuitrusting van de meeste westerse legers en er word nog mee getraind.
En er werd ook buiten de loopgraven gevochten. En bajonetten werden ook wel ingekort door de soldaten zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Deadsy op 09-05-2016 23:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deadsy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:07:

@DaniëlWW2
De bajonet zit nog steeds bij de wapenuitrusting van de meeste westerse legers en er word nog mee getraind.
En er werd ook buiten de loopgraven gevochten. En bajonetten werden ook wel ingekort door de soldaten zelf.
Dat zijn meer gevechtsmessen en die gebruik je nooit tijdens gevechtssituaties. Je hebt een volautomatisch, vrij licht geweer met 30 kogels in je magazijn dat je snel kan wisselen. Nu bestorm je dus een vijand en steek je hem neer met een wapen waar weinig massa achter zit. Dat doet dus werkelijk niemand. Moet je iemand stil uitschakelen dan gebruik je een bajonet als mes en snij je de keel door. Maakt geluid niet uit dan schiet je. Alleen als je wacht loopt gebruik je het ding als bajonet op je geweer omdat dit afschrikwekkend zou werken, alsof het geweer zelf niet afdoende is...

Verder waren het toch echt de soldaten aan alle fronten die zelf gingen improviseren met scheppen, knuppels en zelfgemaakte messen omdat de bajonet niet voldeed.

Als het nog steeds niet genoeg is dan kan je dit ook nog kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
DaniëlWW2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:32:
[...]

Dat zijn meer gevechtsmessen en die gebruik je nooit tijdens gevechtssituaties. Je hebt een volautomatisch, vrij licht geweer met 30 kogels in je magazijn dat je snel kan wisselen. Nu bestorm je dus een vijand en steek je hem neer met een wapen waar weinig massa achter zit. Dat doet dus werkelijk niemand. Moet je iemand stil uitschakelen dan gebruik je een bajonet als mes en snij je de keel door. Maakt geluid niet uit dan schiet je. Alleen als je wacht loopt gebruik je het ding als bajonet op je geweer omdat dit afschrikwekkend zou werken, alsof het geweer zelf niet afdoende is...

Verder waren het toch echt de soldaten aan alle fronten die zelf gingen improviseren met scheppen, knuppels en zelfgemaakte messen omdat de bajonet niet voldeed.

Als het nog steeds niet genoeg is dan kan je dit ook nog kijken.
[video]
Jij vind een bajonet op het geweer misschien nutteloos in een modern leger maar toch is het bij de diverse moderne leger eenheden nog steeds een verplicht onderdeel van de opleiding waar je voor moet slagen.

Want kogels kunnen opraken en in een gevecht is de extra range wel prettig en bied een geweer met bajonet/mes erop ook extra verdediging mogelijkheden. Het gaat dan niet om stilte maar gewoon om gebruikt te worden als laatste optie.

En het is zelden maar ze worden wel degelijk gebruikt in een gevechtssituatie, zoek maar eens op, in Irak en Afghanistan zijn ze nog gebruikt, niet altijd met een goede afloop.

Zo zou je ook kunnen zeggen dat de traditionele messen die de Gurka's bij zich hebben overbodig zijn, want ze hebben tenslotte wapens. Maar net als de bajonet worden ook gebruikt wanneer het nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deadsy schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:41:
Jij vind een bajonet op het geweer misschien nutteloos in een modern leger maar toch is het bij de diverse moderne leger eenheden nog steeds een verplicht onderdeel van de opleiding waar je voor moet slagen.
Je leest simpelweg niet wat ik zeg. Een bajonet is een mes speciaal bedoelt om te gebruiken in combinatie met een geweer om te steken. Het idee is om van je geweer een lans te maken tegen cavalerie of in gesloten rangen tegen een andere linie. Het tweede bleek tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog al vrij suïcidaal. Je kon niet langer de afstand met een vijandelijke linie overbruggen terwijl de vijandelijke linie herlaadde. Bestorm je zo dan komt het volgende salvo en het volgende salvo en dat was je linie. In huis tot huis gevechten heb je er ook niks aan omdat de combinatie van geweer en bajonet simpelweg te lang is. Buiten huizen merk je als snel dat het bereik van een geweer en bajonet veel te kort is. Om de hoek iemand neersteken en je komt erachter dat je geweer in de weg zit.

Nu waarom heb je ze nog steeds in moderne legers? Dat antwoord heb ik al gegeven namelijk afschrikking bij wachtlopen. Bewaak jij een poort als militair en komt er iemand die erdoor wil dan kan je eerst een bajonet naar hem richten.

Defensieorganisaties zijn inherent conservatief ingesteld omdat ze weten dat nieuwe dingen die niet blijken te werken mensen hun leven kosten. Daardoor blijven lang achterhaalde dingen zoals een aansluitingspunt op een geweer voor een bajonet. Dat het volslagen nutteloos is bij gevechtsomstandigheden, tja.

Dat het Duitse leger tijdens WO2, verwikkeld in een zeer brute oorlog op het Oostfront waar de Sovjets regelmatig kozen voor hand tot handgevechten het aansluitingspunt voor de bajonet vrijwel meteen verwijderde bij zowel de MP43/44/STG als de Gewehr 43 zegt ook iets. Als er een leger was dat durfde te innoveren en haar innovaties doortastend testte dan waren het de Duitsers. Voldeed iets niet meer dan dumpte de Duitsers het. De schep was toch vele malen effectiever dan zelfs de verkorte bajonet van de Duitsers, een van de betere of zelfs de beste van WO2.
Want kogels kunnen opraken en in een gevecht is de extra range wel prettig en bied een geweer met bajonet/mes erop ook extra verdediging mogelijkheden. Het gaat dan niet om stilte maar gewoon om gebruikt te worden als laatste optie.
Met een modern leger, de lichte 5.56x45mm munitie waardoor je meer kan meenemen en dan ook nog volledig gemotoriseerd of gemechaniseerd waar extra munitie in de wagens ligt? Juist. Bij een operatie in Irak of Afghanistan, zeker een patrouille die meerdere dagen duurt heb je behoorlijk wat munitie bij je.
En het is zelden maar ze worden wel degelijk gebruikt in een gevechtssituatie, zoek maar eens op, in Irak en Afghanistan zijn ze nog gebruikt, niet altijd met een goede afloop.

Zo zou je ook kunnen zeggen dat de traditionele messen die de Gurka's bij zich hebben overbodig zijn, want ze hebben tenslotte wapens. Maar net als de bajonet worden ook gebruikt wanneer het nodig is.
Waar zei ik precies dat een gevechtsmes nutteloos is? Je kan er veel flexibeler mee steken, je kan het gebruiken als provisorisch gereedschap. Vrijwel alle legers besefte dat tijdens WO1 en er waren er een paar die de les ook onthielden en doorzette. Uiteraard de Duitsers die veel meer richting een gevechtsmes gingen. De Amerikanen ook die in 1940 eens heel goed keken naar de Duitsers en heel veel hebben overgenomen. Vrij logisch aangezien ze in twee maanden min of meer heel West-Europa even veroverde.

Maar dit is WO1 en daar hadden ze als standaard uitrusting geen gevechtsmes maar een bajonet van 30cm of meer. Dat is meer een klein zwaard waar een kant gewoon plat is en de andere kant niet bijzonder scherp. Je kan alleen steken en los in je hand is het dan ook lang voor hand tot handgevechten. Toen stak je iemand, kwam je bajonet weer vast te zitten tussen iemand zijn ribben, komt er iemand anders en steekt jou neer met een simpel mes of mept je met een schep. Als laatste vraag ik je nu te verklaren waarom er zo ongelofelijk veel knuppels, gekochte messen, zelfgemaakte messen en scheppen werden gebruikt als de bajonet voldeed? In de trailer zat nota bene een Duitser die een Brit zijn hersens insloeg met een knuppel en later een Duitser die met zijn schep een Amerikaan neersloeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54
vergeet ook niet dat de bajonet toenmalig meer een spies was dan een mes, of iig een heel lang en dun mes, wat idd niet goed werkt, de moderne combat knifes, dus niet bajonet, zijn dan ook gemaakt om los te gebruiken ivm voorgaande uitleg, en niet met als hoofddoel op het wapen gemonteerd.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Middels een docu van de BBC gekeken.. interessante inkijk in de WW1 gekregen. Het was een rommelige boel, met verschillende kampuren en brandhaarden en allemaal grote landen die geen stap terug doen om te proberen de opgelopen temperatuur iets te laten zakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 14-09 08:31
Ik weet niet of het al in dit topic voorbij gekomen is: er is op youtube een serie die de Eerste Wereldoorlog behandeld. Ze hebben korte filmpjes van onder de 10 minuten die de Eerste Wereldoorlog week per week behandeld, samenvattingen, en specials over belangrijke figuren en gebeurtenissen.

The Great War kanaal
Playlist: Week per week
Playlist: Specials
Playlist: Wie dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
FIlmtips ook welkom neem ik aan :P

Lawrence of Arabia staat nu op Netflix. Zeker de moeite om het verhaal en de sfeer van de bedoeinen / Arabische kant van WW1 mee te krijgen.

EDIT:
Hier nog een tof Youtube kanaal vol met docu's over WWI : Fog of War.

En hier een supergave collectie grote en duidelijke foto's uit WW1!

Vooral ook de sectie Technology erg interessant:

Hehe Teamwork: trappen jongens! http://www.theatlantic.com/static/infocus/wwi/wwitech/#img04

SAND PEOPLE!? :? http://www.theatlantic.com/static/infocus/wwi/wwitech/#img22

Vijanden spotten :+ http://www.theatlantic.com/static/infocus/wwi/wwiair/#img09

[ Voor 70% gewijzigd door Geronimous op 10-05-2016 14:42 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
Ik zat ook al te kijken of die WW1 in kleur docu op Netflix staat...maar volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
RoyK schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:35:
Middels een docu van de BBC gekeken.. interessante inkijk in de WW1 gekregen. Het was een rommelige boel, met verschillende kampuren en brandhaarden en allemaal grote landen die geen stap terug doen om te proberen de opgelopen temperatuur iets te laten zakken.
En landen die dachten dat oorlog gewoon weer een kwestie van weken was, paar veldslagen, tegenstander tik om de oren geven en met kerst weer bij de moeder de vrouw aan de kalkoen, juichen/klagen over het feit dat je gebied X erbij hebt/verloren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 16:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Eigenlijk is het jammer dat WO1 zo onderbelicht is in Nederland. Deze oorlog is namelijk net zo interessant als WO2, maar veel onbekender. Ondanks dat er maar een paar jaar tussen WO1 en WO2 zit, was het een wereld van verschil.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Flimovic schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:22:
Eigenlijk is het jammer dat WO1 zo onderbelicht is in Nederland. Deze oorlog is namelijk net zo interessant als WO2, maar veel onbekender. Ondanks dat er maar een paar jaar tussen WO1 en WO2 zit, was het een wereld van verschil.
Jup, klopt geheel. Al van vroeger heel erg geintereseerd in WW2, maar idd nooit WW1.

Ik ben mezelf enigszins gaan verdiepen en wat gaan lezen over WW1, toen ik Valiant Hearts tegen het lijf liep en gespeeld heb.

Vond met het verhaal dat ze goede 'sfeer' neer zetten en raakte me ook nog wel en toen is mijn interesse gewekt voor WW1.

[ Voor 5% gewijzigd door Albinoraptor op 10-05-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Niet zo gek he, aangezien onze rol in WO1 had het waarschijnlijk veel minder impact om de Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 14-09 08:31
Nederland is qua veldslagen om politieke redenen met rust geladen. De Duitsers hebben er vrijwel alles aan gedaan om Nederland erbuiten te laten. De Britten op zekere hoogte ook, al hebben de Britten verschillende keren per ongeluk Nederlandse steden gebombardeerd omdat de piloten verdwaald waren; maar weigerde om daar zelfs maar excuses voor aan te bieden. De effecten van de Eerste Wereldoorlog op Nederland was vooral politiek: vrijwel ieder land betrokken bij de oorlog had spionnen in Nederland, wij hadden te kampen met een overvloed aan vluchtelingen uit België, en er kwam een grote hoeveelheid deserteurs van vrijwel alle betrokken partijen ons land binnen. De Duitsers hebben uiteindelijk langs de gehele Nederlandse-Belgische grens op Belgisch grondgebied een hek onderhoogspanning gebouwd, waarbij het de Duitse soldaten op hoog niveau ten strengste was verboden om schoten richting Nederland te vuren. Vergeleken met de Tweede Wereldoorlog is de Eerste Wereldoorlog voor Nederlanders veel minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Dat WOI kanaal op youtube is trouwens een vette aanrader. Heel toegankelijk, duidelijk en objectief! de WOI uitleggen.

Voor mensen die meer willen lezen kan ik Koen Koch aanraden (Nederlandse professor), schrijft ook heel toegankelijk en boeiend. Samen met het boek van Keegan over de Eerste Wereldoorlog ben je er dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:11:
[...]

Je bent gemist man, welcome back. :D
Glad to be back :D

Waar is de BF3 tijd gebleven... A.W.E.S.O.M.-0, DaniëlWW2, Tsurany (downplayende elitist amirite :+ ), ... Ik zie hier inderdaad veel bekende gezichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Asgaro schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:49:
[...]

Glad to be back :D

Waar is de BF3 tijd gebleven... A.W.E.S.O.M.-0, DaniëlWW2, Tsurany (downplayende elitist amirite :+ ), ... Ik zie hier inderdaad veel bekende gezichten!
Het voelt ook meer als BF3, alsof er iets nieuws en revolutionairs aan zit te komen. BF4 was meer BF3 maar dan de hoop dat het beter in elkaar zat. Dat liep iets anders af. Hardline is door de helft nooit echt serieus genomen en Battlefront heb ik niet eens naar omgekeken.

Maar daar gaan we weer. :P (niet meer relluh jij, is niet liev ;) )
Witte8 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:16:
Bij het vallen van de forten in België en dan met name in Wallonië is de artillerie dacht ik wel doorslaggevend geweest. "Dikke Bertha" knalde alle forten kapot... We hebben er nog trauma's van. :+

Nog is naar de trailer gekeken en rond 2min 20 zie je de scene met de kanonnen en die lijken verdacht veel op de Duitse Houwitsers ("Dikke Bertha"). Ik hoop op een artellerie combo met de scout zoals in BF1942 waarbij de scout moet spotten en de gunner in de artillerie dan ook de juiste positie op de map moet zoeken en dit slechts kan gedurende een bepaalde tijd. Daarna moet er terug een doel gespot worden.
Je bedoelt de Duitse 21cm Mörser 16. ;)
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fc%2Fc9%2F21_cm_Morser_16_in_Stanley_Park_left_side_circa_1920.jpg&f=1

[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-05-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:59:
[...]

Je leest simpelweg niet wat ik zeg. Een bajonet is een mes speciaal bedoelt om te gebruiken in combinatie met een geweer om te steken. Het idee is om van je geweer een lans te maken tegen cavalerie of in gesloten rangen tegen een andere linie. Het tweede bleek tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog al vrij suïcidaal. Je kon niet langer de afstand met een vijandelijke linie overbruggen terwijl de vijandelijke linie herlaadde. Bestorm je zo dan komt het volgende salvo en het volgende salvo en dat was je linie. In huis tot huis gevechten heb je er ook niks aan omdat de combinatie van geweer en bajonet simpelweg te lang is. Buiten huizen merk je als snel dat het bereik van een geweer en bajonet veel te kort is. Om de hoek iemand neersteken en je komt erachter dat je geweer in de weg zit.

Nu waarom heb je ze nog steeds in moderne legers? Dat antwoord heb ik al gegeven namelijk afschrikking bij wachtlopen. Bewaak jij een poort als militair en komt er iemand die erdoor wil dan kan je eerst een bajonet naar hem richten.
Dat eerste klopt niet helemaal.
Een bajonet kan ook zonder geweer gebruikt worden. Het is de optie om een mes op een geweer te zetten waardoor een mes een bajonet word.

Ik zeg ook niet dat het een perfect wapen is of dat men het moet gebruiken. Wat ik zeg is dat het wel degelijk nog steeds word gebruikt.
Als een soldaat geen kogels meer heeft dan heeft hij de keuze om zijn mes in de hand te gebruiken of om deze op het geweer te zetten.
Voor een aanval op een vijand die wel bruikbare vuurwapens heeft is het inderdaad nutteloos, maar als jij geen kogels meer hebt en je zit in een stelling waar je beschermd bent tegen kogels dan kan een geweer met de bajonet erop wel degelijk handig zijn. Het is simpelweg afhankelijk van de situatie.
Met een modern leger, de lichte 5.56x45mm munitie waardoor je meer kan meenemen en dan ook nog volledig gemotoriseerd of gemechaniseerd waar extra munitie in de wagens ligt? Juist. Bij een operatie in Irak of Afghanistan, zeker een patrouille die meerdere dagen duurt heb je behoorlijk wat munitie bij je.
En nog steeds kan munitie op raken, want lang niet elke eenheid is gemotoriseerd en heeft een wagen met extra munitie. Men neemt mee wat men dragen kan en wat voor de missie nodig is. En dat kan opraken.
Er zijn zelfs situaties geweest waar een wachtpost werd aangevallen en de munitie op was.

Zoals ik al zei, ga maar eens met google zoeken, in Afghanistan en Irak zijn diverse situaties geweest waar de kogels op waren.
Dan gebruikt een soldaat zijn wapen als knuppel of zet er de bajonet op.
En niet al deze verhalen lopen goed af, maar sommigen wel.

Ik zeg ook niet dat je geen punt hebt, maar de bajonet word wel degelijk nog steeds gebruikt in de moderne legers. En niet alleen om mensen mee af te schrikken maar ook om te vechten en andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Eens kijken wanneer we de nieuwe pc kunnen bestellen voor dit feest :9

Ben benieuwd hoe ze squad communicatie gaan invoeren, je hebt namelijk geen com systeem zoals hedendaags dus je zal wel veel geroep horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:23:
Eens kijken wanneer we de nieuwe pc kunnen bestellen voor dit feest :9

Ben benieuwd hoe ze squad communicatie gaan invoeren, je hebt namelijk geen com systeem zoals hedendaags dus je zal wel veel geroep horen.
zal wel gewoon gaan zoals vorige bf games van afgelopen tijd, voip ongeacht waar je loopt. Om dat helemaal in 1916 tijdperk te doen is bf te weinig warsim game voor. Dat zou je bij een ArmA versie wellicht nog kunnen doorvoeren maar bf is te snel en te veranderlijk qua gameplay dat dat gewoon een chaos wordt en niet in een goede manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 11:50
en bovendien, wie gebruikt er uberhaupt de ingame voip.. gewoon lekker iets als teamspeak ofzo draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lordprimoz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:05:
en bovendien, wie gebruikt er uberhaupt de ingame voip.. gewoon lekker iets als teamspeak ofzo draaien
Consoles?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ook daar wil je niet dat mensen een enorm voordeel hebben met een TS server ipv de ingame VOIP te gebruiken. Je kan ook zeggen dat iemand die dood is niet kan zeggen waar de tegenstander is, dus ingame de communicatie stopleggen als je dood bent (of enkel met andere doden). Maar dat gebeurd ook niet, dus ik ga ervan uit dat communicatie niet veranderd tov nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Sissors schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:23:
[...]

Ook daar wil je niet dat mensen een enorm voordeel hebben met een TS server ipv de ingame VOIP te gebruiken. Je kan ook zeggen dat iemand die dood is niet kan zeggen waar de tegenstander is, dus ingame de communicatie stopleggen als je dood bent (of enkel met andere doden). Maar dat gebeurd ook niet, dus ik ga ervan uit dat communicatie niet veranderd tov nu.
Ik denk dat hij bedoeld dat op consoles voip wel veel gebruikt wordt ivm ontbreken TS opties ;) En het blijft een spelletje en dat moet leuk blijven dus wil je gewoon die optie hebben. ik zie het niet veranderen tov vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:35:
[...]

Ik denk dat hij bedoeld dat op consoles voip wel veel gebruikt wordt ivm ontbreken TS opties ;) En het blijft een spelletje en dat moet leuk blijven dus wil je gewoon die optie hebben. ik zie het niet veranderen tov vorige versie.
Consoles hebben ook gewoon TS optie, maar dan niet via de console ;). Natuurlijk de standaard speler zal dat niet gebruiken, maar ik zie clans het wel doen (of Skype) als je anders nauwelijks kan communiceren. Maar goed, dat zie ik daarom dus niet gebeuren.

Interessant artikel trouwens, twee dingen waar ik me toch beetje zorgen over maak:

De tanker/pilot class. Ik ben erg bang dat het resultaat is dat je 10 tankers en 5 piloten in je main base hebt staan te wachten tot er wat spawned weer, want zolang ze die class zijn kunnen ze verder toch niks zinvols doen.

En de bajonet charge: Zoals ze het beschrijven komt het bijna als een quicktime event over, druk zo vaak mogelijk op 'E' om charge uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeroenimoes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:11:
FIlmtips ook welkom neem ik aan :P
Uiteraard!

Hier heb ik een van mijn favoriete films allertijden.. Al ver voordat dit uberhaupt ter sprake kwam :)

A Very Long Engagement (2004)A Very Long Engagement (2004)
IMDb: 7.7 | Genre: Drama, Mystery, Romance | Runtime: 133 min | MPAA: R
Het is werkelijk een fenomenaal prachtig fantstische film, waarbij zowel 'fantasy', poezie, drama en vooral ook WW1 op een diep indrukwekkende manier in beeld worden gebracht <3

Het is een film van dezelfde maker van Amelie, met minstens net zo geweldig camerawerk, verhaallijn, acteerprestaties en muziek.

Bij deze film moest ik naast het ontzagwekkende WW1 geweld, waar ik met open mond naar zat te kijken, ook even een traantje wegpinken door de mooie rode draad die er briljant doorheen geweven is.
Afbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: http://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Deze film is gewoonweg een dikke dikke dikke aanrader!!! En ik hoop echt dat ik iemand heb weten te porren deze film te gaan kijken en ik hoop zeker dat diegene (en die m al gezien hebben) dan zijn mening post!

Hier een trailer, komt niet helemaal uit de bus zoals de film is (nog 1000x beter), maar dan krijg je een idee!

_/-\o_

(Franse titel btw is "Un long dimanche de fiançailles")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

It is quiet at the western front is wel een van de beste wwi films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Server browser confirmed op twitter. Ik weet niet welk platform ze dan bedoelen, maar sowieso PC, dat moet wel. Het schijnt ook zo te zijn dat de partij die aan Battlelog werkt weer is aangesloten. Geen gedoe zoals bij Battlefront dus, dat was mij veel te gesloten (te weinig/geen keus).

Goed nieuws dus (voor mij)!

Bron: https://twitter.com/Battlefield/status/730058288411324416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheProf82 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:24:
Server browser confirmed op twitter. Ik weet niet welk platform ze dan bedoelen, maar sowieso PC, dat moet wel. Het schijnt ook zo te zijn dat de partij die aan Battlelog werkt weer is aangesloten. Geen gedoe zoals bij Battlefront dus, dat was mij veel te gesloten (te weinig/geen keus).

Goed nieuws dus (voor mij)!

Bron: https://twitter.com/Battlefield/status/730058288411324416
Bleh dat Battlelog vind ik nou niet echt geweldig.

Zou liever iets zien zoals ASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Hier een link van het nieuwe battlefield forum.

https://forums.battlefiel...attlefield-1-general-chat

Excuus als die al voorbij gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:27:
[...]

Bleh dat Battlelog vind ik nou niet echt geweldig.

Zou liever iets zien zoals ASE
Ik heb ook liever een ingame-filter, maar wel veel liever Battlelog met een server browser dan het systeem dat Battlefront gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheProf82 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:24:
Het schijnt ook zo te zijn dat de partij die aan Battlelog werkt weer is aangesloten.
Nou.. Woopdiefuckingdoo :(

In al die jaren is t Uprise niet gelukt om Battlelog fatsoenlijk werkend te krijgen.. You have one job!! :F

Gister was t trouwens horror met Battlelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Nog een interview met zelfde info, maar soms al dan niet minder gedetailleerd uitgelegd.

http://www.ibtimes.co.uk/...-remasters-horses-1558771

Video interview met Lars Gustavsson

YouTube: Battlefield 1 - EXCLUSIVE INTERVIEW

[ Voor 36% gewijzigd door Witte8 op 10-05-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
poor Leno schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:50:
[...]

Nou.. Woopdiefuckingdoo :(

In al die jaren is t Uprise niet gelukt om Battlelog fatsoenlijk werkend te krijgen.. You have one job!! :F

Gister was t trouwens horror met Battlelog
Bij mij werkt het meestal prima. Moet toegeven dat het gister een ramp was, echt veel downtime. Slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik weet niet hoe t is op andere platformen, maar op de ps4 is t echt constant gekloot.. Dan kan ie weer niet connecten, laat je joinen op verkeerde Friends en maps, soms zijn alle buttons gewoon weg :(

Sorry hoor, maar ff serieus, na ál die tijd, hoe moeilijk is t??

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 10-05-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
poor Leno schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:06:
Nou ik weet niet hoe t is op andere platformen, maar op de ps4 is t echt constant gekloot.. Dan kan ie weer niet connecten, laat je joinen op verkeerde Friends en maps, soms zijn alle buttons gewoon weg :(

Sorry hoor, maar ff serieus, na ál die tijd, hoe moeilijk is t??
Ik heb het idee dat datgene wat vaker niet werkt aan EA ligt... EA's authenticatie servers ofzo, want als je eruit gemieterd bent met 'Connection to EA was lost', kom je vaak ook niet meer (direct) op battlelog. Of de integratie met het spel is gewoon ruk.

En verder, ASE was wel overzichtelijk qua serverbrowser, maar dat hele third-party gedoe op de PC leverde ook vaak genoeg problemen op.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenimoes schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:43:
[...]

Ik heb het idee dat datgene wat vaker niet werkt aan EA ligt... EA's authenticatie servers ofzo, want als je eruit gemieterd bent met 'Connection to EA was lost', kom je vaak ook niet meer (direct) op battlelog. Of de integratie met het spel is gewoon ruk.

En verder, ASE was wel overzichtelijk qua serverbrowser, maar dat hele third-party gedoe op de PC leverde ook vaak genoeg problemen op.
Nou voor BF, BFV en BF2 werkte het iig prima. Vooral het automatisch queuen en super makkelijk filteren. Wat was er dan verder mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Duurt nog lang tot oktober... :'(

Wordt ongetwijfeld weer mooi! Heb BF4 een beetje overgeslagen, vond BC2 en BF3 leuker.

[ Voor 62% gewijzigd door wimpie op 10-05-2016 23:05 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 00:44
Ik heb wel zin in deze game, heb Bad Company 2 ook maar eens aangeslingerd. Blijft leuk. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik heb er eerlijk gezegd nooit echt problemen met battlelog gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyK schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:22:
Hoe vaak speel je BF4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Battlelog maar ook zeker Orgin heeft anders genoeg problemen gehad. Van disconnects naar andere webbrowsers moeten installeren omdat de plugins anders niet werken. Niet up to date server info. En dan nog niet te beginnen over de problemen die PunkBuster gaf.

En als top van de ijsberg: grote datalek bij origin waardoor duizenden spelers gehackt waren door een russische groep en daarna een nieuw account aan moesten maken om iets te kunnen regelen met origin, achterlijk! (ik ben zelfs mijn account twv €300 gewoon kwijt)

Maar ondanks alles ga ik wellicht bij deze weer eens kijken, dit keer wel op mijn X1 in ieder geval. wil niks meer met battlelog of origin te maken hebben

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 14:41

Bloodclot

Jawier!

Albinoraptor schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:31:
Codename eagle remake, I am in. :D

Vond het er super uitzien, had graag iets meer gameplay gezien, maar ik ben blij met de setting.

Alleen gruwelde ik van die "pickup hero", die gepantserde gast zag, ik dacht het al toen ik het zag maar daarna toen ik het ook nog eens hoorde in Jackfrags filmpje. :/
Codename eagle idd! Zou fantastisch zijn als ze een remake van 'no mans land' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Same, gepatchede machine met Windows 10, internet explorer 11 en de ingebouwde virusscanner van Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik een paar keer per week gemiddeld. Geen enkel probleem ermee, één van de beste server browser qua opties die ik heb meegemaakt. Oké om heel eerlijk te zijn heb twee weken geleden een keer gehad dat mijn Soldier verdwenen was en ik dus niet kon joinen. Browser opnieuw opstarten en hij deed het weer prima, maar dat was ook eerste keer in hele lange tijd dat hij een probleem gaf.

Bij launch was het een ander verhaal, toen was het redelijk een drama qua daadwerkelijk starten van het spel. Maar sinds dat goed werkt (iig bij mij) vind ik het echt één van de betere server browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Server browser is inderdaad een gekloot, af en toe als je een andere map aan klikt en filtert zijn er opeens 0 servers beschikbaar of zijn allemaal leeg. Je krijgt ook constant andere servers als je refreshed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
(jarig!)
Servers zijn een ramp op Battelog. Als ik met vrienden speel krijgen we vaak allemaal verschillende servers. De een krijgt er 12 de andere geen en de andere weer een nog vollere lijst 8)7

EDIT:
Krijgen we eigenlijk bij de deluxe edition 5 of 6 battlepacks? Ze vertellen verschillende dingen... :?
http://prnt.sc/b2otoz

[ Voor 61% gewijzigd door raiders op 11-05-2016 10:40 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

raiders schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:37:
Servers zijn een ramp op Battelog. Als ik met vrienden speel krijgen we vaak allemaal verschillende servers. De een krijgt er 12 de andere geen en de andere weer een nog vollere lijst 8)7

EDIT:
Krijgen we eigenlijk bij de deluxe edition 5 of 6 battlepacks? Ze vertellen verschillende dingen... :?
http://prnt.sc/b2otoz
Je kan toch gewoon vrienden joinen vanuit de friendlist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beuker19
  • Laatst online: 14-09 15:30

beuker19

Killerbeuker is so OP

Ik na 1800 u in bf3/4 ook bijna nooit geen problemen gehad met Origin/Battlelog.
ik heb met steam meer problemen gehad en in-game browser in voor mij not done sinds ik Battlelog gewend ben.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrummer
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-09 14:52
Hier kan ik mij aan toevoegen, speel al vanaf BF3 en niet meer of minder problemen gehad als met andere games, zit in beide al dik over de 200 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

ThomasG schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:48:
Ik weet niet of het al in dit topic voorbij gekomen is: er is op youtube een serie die de Eerste Wereldoorlog behandeld. Ze hebben korte filmpjes van onder de 10 minuten die de Eerste Wereldoorlog week per week behandeld, samenvattingen, en specials over belangrijke figuren en gebeurtenissen.

[video]
The Great War kanaal
Playlist: Week per week
Playlist: Specials
Playlist: Wie dit wat?
Verdomd interessant.

Triest dat ik als dertiger amper iets weet van WW1 :')

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Is deze game (en Battlefield i/h algemeen) aan te raden als je slechts een CoD (BO3) hebt gespeeld als FPS multiplayer (in mindere mate CS:GO), maar helemaal weg was van het progressie systeem (kleine 150 uur in een maandje tijd). Ik heb echter wel een rits aan single player FPS gespeeld (Borderlands 1/2/3, Crysis, Doom 1/2, Duke Nukem 3D, Far Cry 1/3, Fear, Half Life 1/2, Halo 1/2, Unreal Tournament GOTY, Quake, etc.).

De reden waarom ik deze allemaal oplijst, is omdat naast de occasionele lan ik nooit echt de ambitie heb gehad om deze online te spelen (en ik vroeger ook voornamelijk RPG, games met RPG elementen speelde). Echter bij BO3 was ik verkocht door de actie en het progressie systeem.

Het lijkt me interessant om eens naar de Battlefield series te kijken, die als buitenstaander groter lijkt en ook meer de nadruk legt op strategie. De actie elementen en een progressie systeem lijken echter ook aanwezig. Dus is mij vraag of dit effectief zo is en algemene opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Het is minder strategisch dan EA/DICE meestal doet blijken. Ik speel het vaak echt als casual shooter en vermaak me dan prima. Met een squad is het echter ook erg leuk.

Ik zou even de kat uit de boom kijken, er is w.b. gameplay en teamplay nog niet zoveel bekend. Ook is er niet bekend hoeveel unlocks/progressie er precies in de game zal zitten. Maar het ziet er tot nu toe goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
Ik heb altijd BF gespeeld en wilde eens een uitstapje naar BO3 maken. Nu weet ik zeker dat ik bij BF blijf :)
BO3 is leuk voor de actie maar ik vind het snel saai worden omdat het veel van hetzelfde is. Er is verder geen doel dan zo snel en zo veel mogelijk vijanden af knallen.

Wat kun je dan ongelofelijk veel doen in Battlefield. Vliegen, rijden, varen alles kan.
Er moet veel gebeuren wil ik ooit nog een CoD titel kopen.

Dit gezegd hebbende... de progressie in BF zit hem vooral in het unlocken van wapens en het unlocken van scopes e.d. voor die wapens. Ik vind dat wel een prima toevoeging. Je ziet eigenlijk niemand met dat ene OP wapen spelen want dat is er niet. Als ik alle unlocks heb op een wapen (BF4) dan switch ik naar een andere. Wellicht kun je BF4 nog ergens goedkoop op de kop tikken en eens snuffelen aan BF. Niemand anders dan jij kan zeggen of je het leuk vindt dus probeer t enneh.. let us know :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 18:12
Wat ik daarnaast veel beter vind aan BF t.o.v. de COD-reeks, is dat je al spelend veel meer het gevoel hebt echt in de actie te zitten. COD voelt echt aan als een spelletje. BF voelt meer aan als oorlog. Het geluid, de sfeer, de graphics; het is allemaal veel realistischer. Gameplay is wat trager dan COD, maar voor mij is dat juist prettig. Sinds de eerste BlackOps dan ook geen COD meer gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de deluxe editie het waard? of kan ik beter de standaard nemen en later de premium>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:46:
is de deluxe editie het waard? of kan ik beter de standaard nemen en later de premium>?
Daarvoor moeten we eerst weten wat Premium gaat geven.
Meestal is het standard game + premium dat ik de beste optie vind. Maar misschien veranderen ze deze maal wat dingen.

Nu spreken ze al onmiddellijk van een free map drop met 7 days early access voor Deluxe kopers. Hoe gaat EA zijn geld willen verdienen, misschien zetten ze in op de battlepacks en maken ze alle maps gratis om meer mensen te lokken? Of is het enkel die eerste map die gratis is? geen idee.

Op dit moment is het dus 3 dagen eerder spelen, 7 dagen eerder access tot "a free map drop", wat battlepacks en wat themed skins voor 20 euro extra. Vind ik persoonlijk erg veel, zeker als ik zie dat online key shops nog maar enkel de standard editie aan het verkopen zijn. Dan is het al snel 40 euro extra (40 euro voor standard ed. in key shop vs 80 euro voor deluxe ed. op Origin) 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door SmokingCrop op 11-05-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
Ben daar ook wel benieuwd naar. Heb nu de Super Duper Early Deluxe besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 15:09
Ik wacht wel op de fysieke Deluxe Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KS1987 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:45:
Is deze game (en Battlefield i/h algemeen) aan te raden als je slechts een CoD (BO3) hebt gespeeld als FPS multiplayer (in mindere mate CS:GO), maar helemaal weg was van het progressie systeem (kleine 150 uur in een maandje tijd). Ik heb echter wel een rits aan single player FPS gespeeld (Borderlands 1/2/3, Crysis, Doom 1/2, Duke Nukem 3D, Far Cry 1/3, Fear, Half Life 1/2, Halo 1/2, Unreal Tournament GOTY, Quake, etc.).

De reden waarom ik deze allemaal oplijst, is omdat naast de occasionele lan ik nooit echt de ambitie heb gehad om deze online te spelen (en ik vroeger ook voornamelijk RPG, games met RPG elementen speelde). Echter bij BO3 was ik verkocht door de actie en het progressie systeem.

Het lijkt me interessant om eens naar de Battlefield series te kijken, die als buitenstaander groter lijkt en ook meer de nadruk legt op strategie. De actie elementen en een progressie systeem lijken echter ook aanwezig. Dus is mij vraag of dit effectief zo is en algemene opmerkingen.
Het is echt afwachten de komende maanden wat BF1 zal gaan brengen, maar je hebt gelukkig alle tijd. Ik zou zeggen, schrijf je gewoon in voor de open beta(s) en probeer het zelf even uit zo rond september/oktober. Misschien komt er dit keer ook wel een eerdere.

Wat betreft BF3/BF4, je kan die spellen gewoon zeven dagen gratis uitproberen bij EA, dan weet je zelf het beste of het wat voor je is: https://www.origin.com/en-nl/store/free-games/trials

Persoonlijk zou ik BF4 nooit aanraden, het bevat naar mijn smaak veels te veel gamedesign fouten die het een oppervlakkige game maken, ook nu het gros van de bus/fouten zijn hersteld. Voor de singleplayer hoef je geen enkele BF te kopen in elk geval, Michael Bay biedt beduidend meer diepgang en talent dan de single players van DICE. Allemachtig wat een tenenkrommende bak ellende is dat.

Waarom iedereen nu over elkaar heen valt om een digitale versie te pre-orderen is me ook een raadsel. Het is niet alsof het ooit uitverkocht raakt en je weet totaal nog niet wat je precies gaat krijgen. Bovendien is de Mexiaanse Origin gewillig als je alsnog goedkoop vanaf minuut 1 op de eerste rang wilt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:30:
Wat betreft BF3/BF4, je kan die spellen gewoon zeven dagen gratis uitproberen bij EA, dan weet je zelf het beste of het wat voor je is: https://www.origin.com/en-nl/store/free-games/trials

Persoonlijk zou ik BF4 nooit aanraden, het bevat naar mijn smaak veels te veel gamedesign fouten die het een oppervlakkige game maken, ook nu het gros van de bus/fouten zijn hersteld. Voor de singleplayer hoef je geen enkele BF te kopen in elk geval, Michael Bay biedt beduidend meer diepgang en talent dan de single players van DICE. Allemachtig wat een tenenkrommende bak ellende is dat.
Ik vind BF4 geweldig, chainlink is keer op keer spannend er zit genoeg afwisseling in de conquest maps. De graphics, het geluid en online ervaring zijn prima. Ten opzichte van BF3 heeft BF4 veel prettigere visuals, BF3 is een blauwe bende

De single player van BC2 was best vermakelijk, maar als je online shooters gewend bent biedt de AI gewoon niet genoeg uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowell Hendrikx
  • Laatst online: 09-10-2023
Komt de Early Enlister Deluxe Edition binnenkort ook op tweakers.net te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
waarom wachten?
zet hem zelf toch gewoon in de PW http://tweakers.net/pricewatch/addproduct/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Brilsmurfffje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:26:
[...]

Ik vind BF4 geweldig, chainlink is keer op keer spannend er zit genoeg afwisseling in de conquest maps. De graphics, het geluid en online ervaring zijn prima. Ten opzichte van BF3 heeft BF4 veel prettigere visuals, BF3 is een blauwe bende

De single player van BC2 was best vermakelijk, maar als je online shooters gewend bent biedt de AI gewoon niet genoeg uitdaging.
Na een lange poos stapte ik van de week weer een potje BF4 in. In die game waren 3 cheaters actief die vanuit een wagen mensen aan de andere kant van de map snipten. 3 cheaters, 1 server..willekeurig potje. Was ik weer snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
(jarig!)
SmokingCrop schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Daarvoor moeten we eerst weten wat Premium gaat geven.
Meestal is het standard game + premium dat ik de beste optie vind. Maar misschien veranderen ze deze maal wat dingen.
Ik denk (en vooral hoop) dat ze deze keer de season pass achterwege laten. Gamers vragen al jaren om de tijd zonder future gedoe en DLC's.

Dat eerste krijgen we nu! Kijk wat dat al opbrengt t.o.v de nieuwe cod! Ik denk dat deze game behoorlijk goed gaat lopen als ze ook die season pass weg doen. Dat kan dan alleen maar positief uitpakken. Al moet de game dan natuurlijk wel een goede bug vrije launch hebben.

En Need For Speed, Star Wars Battlefront en Battlefield 4 hebben ook gratis DLC's gekregen. En het feit dat ze die van Hardline en bf4 nu ook gewoon de komende maanden gratis weggeven.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
net als of een game beter gaat verkopen, omdat er geen season pass bij zit... alleen een handje vol rebellen zullen het spel misschien wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:23:
[...]

Na een lange poos stapte ik van de week weer een potje BF4 in. In die game waren 3 cheaters actief die vanuit een wagen mensen aan de andere kant van de map snipten. 3 cheaters, 1 server..willekeurig potje. Was ik weer snel klaar mee.
Gelukkig heb je dat niet op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
In BF4 vind ik echt dat Premium niet verkeerd is puur vanuit prijs/kwaliteit bekeken. Het kostte 1.5x wat we vroeger betaald voor een expansion pack, maar het leverde ook makkelijk 2.5x de nieuwe zaken op tov een expansion pack vroeger.
[...]

Het gebeurd, maar dan moet je wel heel veel pech hebben gehad. Mijn laatste duidelijke cheater moet minstens een half jaar geleden zijn geweest. En ik speel standaard op een server die wel op al die ban lists is aangesloten, maar geen actieve admin heeft. Overigens wordt er alsnog per potje 2-3 mensen van cheaten beschuldigd, en daarom neem ik klachten over cheaters altijd met een korreltje zout. Als na een avondje spelen niemand me van cheaten heeft beschuldigd weet ik dat ik slecht speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
[...]

Dit herken ik absoluut niet. Er zijn af en toe wel eens mensen waarvan je denkt... damn die gast MOET wel cheaten... hij heeft me elke keer.... dan kijk je zn score... 14-12 en dan is t toch gewoon pech. Ik kan me zelfs niet eens herinneren wanneer ik duidelijke cheaters ben tegen gekomen. Tuurlijk zullen ze wel bestaan in BF4 (welk spel niet) maar OF je hebt echt heel erg pech gehad of je verhaal klopt gewoon niet.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:43:
net als of een game beter gaat verkopen, omdat er geen season pass bij zit... alleen een handje vol rebellen zullen het spel misschien wel kopen.
Onbewust wel, veel mensen kopen premium niet en zo splits je de playerbase. Na loop van tijd zie je hoofdzakelijk alleen maar "vanilla" maps op de servers en dus geen DLC maps. => minder fun door eentonigheid => mensen spelen minder => player count gaat langzamerhand naar beneden => game is niet meer interessant en dus spelen/kopen mensen het niet meer

Meer spelers = meer battlepacks etc die gekocht kunnen worden. (Battlepacks zeggen niet veel in BF4, maar dat kan helemaal anders zijn in BF1, EA maakt immers het meeste geld met zo'n type DLC's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

SmokingCrop schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:20:
[...]

Onbewust wel, veel mensen kopen premium niet en zo splits je de playerbase. Na loop van tijd zie je hoofdzakelijk alleen maar "vanilla" maps op de servers en dus geen DLC maps. => minder fun door eentonigheid => mensen spelen minder => player count gaat langzamerhand naar beneden => game is niet meer interessant en dus spelen/kopen mensen het niet meer
Dit dus, heb je de DLC gekocht kan je het amper spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
SmokingCrop schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:20:
[...]

Meer spelers = meer battlepacks etc die gekocht kunnen worden. (Battlepacks zeggen niet veel in BF4, maar dat kan helemaal anders zijn in BF1, EA maakt immers het meeste geld met zo'n type DLC's)
die battlepack zijn het juist totaal niet waard om voor te betalen, dus dat is een beetje onzin vind ik. vooral de micro transacties van sport games zijn een goedmijn voor EA. En net als of mensen een spel niet gaan kopen omdat er 20.000 mensen online zijn in plaats van 21.000.

premium is juist waar EA mooie marges op kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Rowell Hendrikx schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:39:
Komt de Early Enlister Deluxe Edition binnenkort ook op tweakers.net te staan?
Op welk platform? Bovendien zijn de Early Enlister versies vooralsnog alleen nog digitaal aangekondigd. Ik las op Reddit tevens dat BF1 op de PC uitsluitend digitaal wordt 9mogelijk downloadcodes verkocht in fysieke winkels).

Iets anders dat ik las op Reddit wat me zorgen baarde is dat EA zou hebben bevestigd dat (losse?) maps en andere content aangeboden zou worden via microtransacties... :(

Kan betekenen dat, net als bij BF3 en BF4, dat gaat om 'shortcut kits' om gamecontent te unlocken, maar sinds er nog met geen woord is gerept over DLC pakketten en een Season Pass (normaal onderdeel van Deluxe versies), doet me vrezen...

[ Voor 38% gewijzigd door Geronimous op 11-05-2016 17:44 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrummer
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:53:

Gelukkig heb je dat niet op de PS4.
Je wilt niet weten wat je op de PC wel hebt en op de PS4 niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
marrummer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:43:
[...]

Ten minste geen hackers die je potje verpesten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrummer
Nieuwevolger schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:11:
[...]

Je herhaalt jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Nieuwevolger schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:11:
[...]

Sinds Fairfight is het aantal cheaters misschien wel met 99% gedaald.
de enigste cheaters die je soms nog tegenkomt zijn van die f2p accounts.
Dat is ook zo''n beetje het enigste waar ik Dice wel credits voor wil geven als het gaat om BF4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marrummer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:43:
[...]

Niks bijzonders. Alleen de game battlefield 2 project reality die ik nog afentoe speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrummer
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:31:
[...]

Niks bijzonders. Alleen de game battlefield 2 project reality die ik nog afentoe speel.
Ik bedoelde in het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

marrummer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:32:
[...]

Ik bedoelde in het algemeen.
Oh. Ja idd console en een pc groot verschil idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beuker19 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:19:
[...]

Is dit sarcasme of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:14
Geen sarcasme, het klopt inderdaad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Geronimous
Het is geen offtopic slowchat topic, mensen :+

Ik wil al helemaal geen 'PC vs Consoles' discussies/bekvechten zien, die ben ik echt beu geworden in voorgaande topics van bijv. BF4. Laten we volwassen blijven en niet straks ook weer dit topic moeten gaan opsplitsen in een PC en Consoles variant.

[ Voor 24% gewijzigd door Geronimous op 11-05-2016 19:03 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19

beuker19

Killerbeuker is so OP

Nee hoezo dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht dat betaalde hacks nog uitstekend werken. Die kun je gewoon zo instellen dat ze niet opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:06:
[...]
Ik verwacht dat betaalde hacks nog uitstekend werken. Die kun je gewoon zo instellen dat ze niet opvallen.
Vind je betaalde hacks dan zo goed werken momenteel in BF4 of Battlefront?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

beuker19 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:19:
[...]

de enigste cheaters die je soms nog tegenkomt zijn van die f2p accounts.
Dat is ook zo''n beetje het enigste waar ik Dice wel credits voor wil geven als het gaat om BF4
Dankjewel voor het compliment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stewie! schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:11:
[...]

Vind je betaalde hacks dan zo goed werken momenteel in BF4 of Battlefront?
Ik speel geen van beide spellen.
Pagina: 1 ... 4 ... 120 Laatste

Let op:
Voor vragen, kijk eerst of die al een keer eerder is gesteld mbv de zoekfunctie.