Bee.nl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:59:
[...]
Ik heb op zich nog niet zo'n moeite met de prijs (van de normale versie), maar wel met de trend dat steeds meer content schuilt gaat achter dlc's en het steeds gekker worden van preorders en bijbehorende bonussen. De game-industrie lijkt deze lucratieve business goed door te hebben. Ik kan er met mn verstand niet bij waarom iemand 130 euro een half jaar van tevoren overmaakt voor een spel dat er nog niet is.
Het feit dat je tegenwoordig steeds eerder kan preorderen voelt het soms alsof je een kickstarter project aan het 'sponsoren' bent. Je weet immers niet of men de beloofde game waar kan maken. De releaseproblematiek bij BF3 en BF4 lijkt dan ook gauw vergeten, ondanks dat men destijds zwoer nooit meer BF te preorderen. Het lijkt alsof de de mooie trailers, het WWI sausje en de hype de kritische blik hebben doen laten veranderen in een roze bril.
Natuurlijk bepaalt ieder voor zich, maar aangezien je stemt met je portemonnee blijf ik de kat nog even uit de boom kijken totdat ik vertrouwen heb in het eindproduct. Het is niet zo dat je echt iets mist wanneer je net een dag voor of een paar dagen na de release het spel koopt

Inderdaad.
Ik geef grif toe dat het spel puur qua euro's/uur zijn geld wel waard zal zijn, maar ik pas ervoor om aan de industrie het signaal af te geven dat dit "OK" is. Je verdeelt de playerbase, laat mensen lappen voor facties die in de basegame hadden moeten zitten (Komaan jongens, Frankrijk niet in een game over WWI?!), en ondertussen gooien we er ook nog wat "shortcuts" doorheen, in een fullprice titel. Het gaat imho niet om "je geld waard zijn", maar of je dat soort praktijken actief wil steunen.
En iedere keer weer bij een slechte launch hoor je iedereen kakelen "Oh, ik pre-order noooit meer". Juist, totdat de volgende flitsende trailer uitkomt, dan weer wel zeker? Ik wacht lekker een maandje, een half jaar, of desnoods een jaar, afhankelijk van de buggyness.
Dan kunnen anderen (die 130 euro uitgeven) voor mij zorgen dat de plane rockets fatsoenlijk gebalanced worden, dat de bajonet runs niet 50 meter lang zijn, en dat de meeste wapens ook netjes afgestemd zijn. En dan gaan we er maar vanuit dat de hitreg op orde is.