Witte8 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 21:38:
Geschiedenis is geweldig interessant, maar willen we niet gewoon een leuke game? Battlefield is toch nooit een team based militaire fps simulator geweest?
Ik vind het juist leuk die vrijheden en ze geven me niet de indruk dat ik iets mis van fun aan een setting. Ik vraag me af of misschien vanuit je opleiding interesse in geschiedenis die "vrijheden"je niet altijd zullen blijven storen? ( mijn opmerkingen zijn goed bedoeld hè )
Sinds wanneer sluiten enige correcte bewapening en leuke game elkaar uit?
Het is niet zo dat WO1 een slechte speelervaring oplevert omdat iedereen in een loopgravenstelsel zit en er op vaste perioden van de dag wat geschoten word. Neem je als voorbeeld het westfront van 1918 wat ze lijken te hebben gedaan bij DICE, dan heb je mobiele oorlogvoering en daar kan je een geweldige BF game van maken. Alles van tanks tot vliegtuigen is beschikbaar en in een kapotgeschoten landschap kan je makkelijk van krater naar klater komen waar ze tegen 1918 eindelijk eens goed gebruik van maakte.
Met de nadruk op grendelgeweren van die periode krijg je andere gameplay die je niet kan krijgen met volautomatische geweren zoals BF3/BF4. Daar ben je gek als je met een LMG met statief jezelf opstelt. Binnen no time ben je dood door een regel van kogels. Met langzamer vurende grendelgeweren is dat wel anders. Je moet elk schot precies aanleggen en dat kost even tijd. De balans tussen wapens veranderd ook zo en laat dat nou een zwakte zijn geweest van BF3/4. Een focus op grendelgeweren betekent overgens niet langzamer qua gameplay maar andere. Het beloont je als je goed kan mikken en als je dat minder kan dan zijn er mogelijkheden. De snelheid van het spel bepaal je zelf. In plaats van een kamer leegschieten met een AR is het nu granaat erin. Dat is zeker ook BF gameplay.
Wat je alleen in al die trailers ziet zijn de MP 18/Beretta M1918 SMG's en experimentele semi-automatische geweren en het doel ervan lijkt te zijn om mensen te overtuigen dat het niet veel anders is dan BF3/4. Nu hadden BF3/4 problemen met de balans van vuurwapens. M16A3 anyone?
Het lijkt me niet moeilijk in te beelden dat je dergelijke problemen weer gaat krijgen als er niks veranderd. Ik zeg niet dat je al die wapens er maar uit moet houden maar enige limieten zouden wel fijn zijn. Koppel dergelijke wapens bijvoorbeeld aan een zwakke klasse. Maak zoiets als een aanvalsklasse waar je toegang hebt tot SMG's en geen ammo/medkit/heal/antitank, daar ben je maar afhankelijk van je teamgenoten voor. Aangezien het weer verplicht vier klassen lijken te zijn krijg je weer de problemen van BF3/4. Te veel opties in te weinig klassen gestopt met als resultaat dat ze niet allemaal even nuttig zijn. Dat de grendelgeweren helemaal verbannen lijken naar recon vind ik gewoon een zeer slechte ontwerpkeuze. Support lijkt wederom zwak te worden. Medic is in ieder geval al afgesplitst van de SMG's maar met semiautomatische geweren is dat ook niet erg in balans lijkt me. Waarom er niet gewoon meer klassen kunnen komen is mij een raadsel zoals bijvoorbeeld:
Assault = smg/semiauto/extra granaten
Medic = grendelgeweer/heal/revive
Support = grendelgeweer/explosieven
MG = machinegeweer/munitie
Recon = sniper/flare gun (voor artillerie)
Zo breek je de go to klasse eens op. Kiezen tussen of een zeer sterk wapen of heal/speciale vaardigheden.
Met de nadruk op alles moet snel, veel vuren en sterke assault en medic, andere zwak lijkt er geen durf in de game te zitten. Het moet vooral op BF3/BF4 lijken om mensen niet bij voorbaat weg te jagen lijkt te gedachte. Dat staat in contrast met eerdere BF games die de setting gebruikte voor een unieke ervaring met als basis de BF gameplay van infanterie, voertuigen en vliegtuigen. BFBC2 verschilde behoorlijk van BF3, BF1942 en BF2 ook overduidelijk hoewel ik die niet heb gespeeld. BF3/BF4 leken enorm veel op elkaar en in meer dan alleen gameplay. De releases waren ook verre van optimaal hoewel BF4 wel heel erg was. Het punt dat ik wil maken is dat juist door niet het volle te halen uit een nieuwe setting je stagnatie en eenheidsworst riskeert. Nou is er een andere FPS serie waar deze fout ook is gemaakt, lijkt me duidelijk welke ik bedoel. Ja, er word veel geld meer verdient maar hoe lang nog is de vraag. Verder gaan we niet in op "de andere schooter" omdat mijn collega mods van spielerij dan niet erg blij met me zullen zijn.
We gaan het wel zien bij die "beta".
(waarschijnlijk weer een verkapte demo vol met bugs because DICE.
)
Ik heb alleen mijn twijfels of dit wel zo'n goede game zal worden als velen hopen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.