larsbeumer.apd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:57:
[...]
Niet mee eens. Ik heb het over afwachtend, dat wil zeker niet altijd tactisch zeggen. Bovendien betekent rushen ook zeker niet altijd ontactisch. Plus dat dit nog steeds een arcade game is, geen milsim of iets. Dus of ze dat in WW1 ook deden maakt vrij weinig uit in-game.
En voir wat betreft de mortar, ik heb gewoon een hekel aan het feit dat iemand rustig achterin kan zitten en dom om een minimapje een plek aanklikt, en daarmee kills kan halen. Tuurlijk, je zou de mortar ook voor smokecovers of iets kunnen gebruiken, maar ook dat past niet bij mijn speelstijl. - ik word beschoten- "ho! Wacht even, even m'n mortar voor een smokescreen pakken zodat mijn teammates om kunnen lopen en hem flanken." Ten eerste, hoe tof dat ook klinkt, gebeurt nooit. Ten tweede, ik knal 'm dan liever zelf af en volgens mijn kd gaat dat vaak prima.
Er is niets mis met 'afwachtend' spelen als je verdedigt met Operations. De aanvallers moeten naar de objectives toe. Dus ze komen sowiesow wel.
En natuurlijk hoeft rushen niet automatisch ontactisch te zijn. Maar dat is het doorgaans dus wél. Kijk maar aan het begin van een match hoe mensen als een kip zonder kop overal naar toe rushen. Natuurlijk is dat te begrijpen bij bijv. Conquest om z.s.m. objectives over te nemen. Maar heb het meer zodra er contact is gemaakt met de vijand.
Wat betreft de mortars. Je hoort ze aankomen én ziet ze aankomen. Ze hebben een typisch geluidje.
PLUS, Je hoort je teamgenoten automatisch schreeuwen "INCOMING MORTAR" of "ARTILLERY FIRE". Je zou het dus prima kunnen ontwijken als je er maar goed genoeg op let.
En toegegeven. Met een mortar smoke screens geven zodat teamgenoten kunnen flanken én dat daadwerkelijk doen. Dat gebeurd niet heel vaak nee. Ik zie mezelf dan als een 'good-boy' om alsnog die smoke te leveren. Maar als support zijnde heb ik altijd smokes bij me. Dus in totaal heb je dan 4 smokes als je één mortar erbij rekent.
Ik speel al sinds BF3/4 op deze manier als support/ammo guy. En mijn K/D blijft doorgaans ruim voldoende ;
(Side-note, Infantry K/D is 1.81)
Maar goed. Dat is ook het mooie van Battlefield. Iedereen heeft zo zijn eigen speelstijl. Uiteindelijk is er niets "mis" met welke speelstijl dan ook. Iedereen speelt toch uiteindelijk op zijn of haar eigen manier. En als er mensen tussen zitten die het leuk vinden om gewoon rushen, spray-n-pray en continu dood te gaan/respawnen, dan moeten ze dat vooral doen

poor Leno schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:16:
[...]
Joh, leg dat ff uit tegen die talloze gastjes die op hun buik liggen met de OP LMG bipods sinds TTK2
Word er echt helemaal gaar van. Dat heeft 'dropshotten' ook weer helemaal een ding gemaakt
De patch heeft van de support class een nog meer campende in een hoekje liggende class gemaakt.
Het "dropshotten" was altijd al een ding. Dat is al sinds de allereerste Battlefield zo (en nog erger gemaakt door de vele CoD spelers waarbij "dropshotten" bijna door iedereen gedaan wordt).
Als iemand dat in CQB doet en jij bent een assault, dan zou je de upperhand moeten hebben. Degene die dat doet is immers een sitting duck en zou je zo af moeten kunnen maken met een headshot.
Plus, Zodra je naar de grond gaat duurt het nog een seconde of twee voordat de bipod echt uitgezet is. Verder, als ze al schietend naar de grond gaan wordt de bipod niet uitgezet en wordt de spread onhandelbaar. Je dient altijd even niet te schieten voordat de bipod wordt uitgeklapt.
Daarnaast ; Als er al iemand met een uitgeklapte bipod zit dan is het juist de bedoeling dat hun de "upperhand" hebben. Dat is nog letterlijk door DICE aangegeven in de patch notes ook nog volgens mij.
Nog een laatste dingetje ; Sinds TTK2 is de bipod generfed. Je krijgt nu meer verticale recoil met de bipod dan voorheen. En al helemaal bij de eerste paar kogels.
Maar goed, daarin tegen hebben ze wel een kleine damage buff gehad dus dat heft mekaar weer op daar je ook met een LMG minder kogels nodig heb om iemand neer te leggen. Zelfde geldt trouwens ook voor vliegtuigen. Zeker fighter planes kan je nu binnen 20 sec. neer krijgen (mits al je kogels daadwerkelijk raken)