@
MRE-Inc NP! In de eerste sector (zowel aanvallend als verdedigend) ga ik altijd spotten als ik geen vliegtuig kan krijgen

Heerlijk om een hele groep te spotten en ze dan de lucht in te zien vliegen door een bombing run
Heb je zelfs één keer gered van een fighter. Die zat achter je aan, ik vuurde vervolgens een K-Bullet af en kreeg een mooie tekst in beeld "Engine Disabled". Hij probeerde nog weg te vliegen en te repareren maar bleef hem gelukkig raken. Maar vervolgens schoot jij hem neer. Tssk tssk!
En toen we moesten verdedigen zat op een gegeven moment praktisch hun gehele team op de boot! En niet alleen scouts maar ook assault, support en zelfs 2 medics. Like, whût?

Heb er nog een screenshot van gemaakt. Hij is alleen niet geupload naar XBL (uitgeschakeld om XBL ruimte besparen).
Maar het "gejank" van spelers t.o.v. vliegtuigen is enerzijds terecht met de nieuwe DLC mappen. Je kunt zo makkelijk (zeker als iemand uit je squad spot) continu multi-kills halen. Dus ik kan me goed voorstellen dat als je tot 5x toe door dezelfde vliegtuig wordt afgemaakt dat je gefrustreerd raakt.
Als verdediger heb je een aantal AA's tot je beschikking. Echter deze staan allemaal relatief ver naar achteren.
PLUS ze zijn weer allemaal vol in het zicht. Aanvallend vanaf het schip heb je een perfecte Line of Sight richting de AA's en knal ik ze zo neer. Maar als verdediger is dat net zo. In de eerste sector knal je zo de AA neer op het schip als je beetje hoger gelegen zit.
Dus als verdediger heb je een paar problemen. Allereerst staan de AA's relatief ver naar achteren. Hierdoor kun je effectief gezien niet goed mee helpen met de objectives. Als ik scout ben met een trench periscope ga ik sowiesow niet bovenop de objective liggen maar dan nog. Maar als je eenmaal op een AA zit moet je nog snel wezen ook voordat je een kogel door je kop heen krijgt. Nu kun je dit counteren door eerst de vliegtuig te spotten met de trench zodat je de rode lijn erom heen krijgt, vervolgens een smoke gooien op de AA. Maar dat schiet ook niet op om iedere keer te doen. Als aanvaller heb je enkel problemen ermee met de eerste sector daar de AA ook helemaal open en bloot staat. Na de eerste sector heb je genoeg cover voor de AA aan het water.
Dus ja. Ik snap de frustatie bij veel spelers. Persoonlijk lijkt met de AA Rocket Gun een mooie toevoeging. Ja het zal lastiger worden om lager te vliegen daar je zo uit de lucht geknald kan gaan worden ; Maar het zou wel balanced zijn. Zéker met de Turning Tide DLC mappen.
De laatste match die we deden ging trouwens ook erg mooi @ Achi Baba. Die infiltrator kit is echt ge-wel-dig. Martini Henri Grenade Launcher is een One Hit Kill (wel relatief lange reload en maar 1 schot per keer). Maar de twee gadgets doen het hem. Allereerst heb je een soorte van spawn beacon (wel beetje verdekt op stellen daar het een enorm licht afgeeft) en dan heb je nog de Spotting / Artillery flare. Deze kun je dus hoog in de lucht richting de objective schieten, vervolgens krijg je een mini-map en zie je een klein wit puntje vliegen wat je flare is. Je kan dan zelf bepalen waar hij daadwerkelijk gaat schieten (haalt dus niet uit of hij nog in de lucht zit of niet, zodra je drukt, dat wordt je artillery barrage plek).
Echter merk ik al dat veel mensen nog niet door hebben dat je op de mini-map precies kan zien wáár de Artillery Barrage daadwerkelijk terecht komt. Er komt dan een enorme rode cirkel op je mini-map (blauw als hij friendly is). Ja, Ook jij @
MRE-Inc!

Tijdens Achi-Baba, eerste aanval nog, had de vijand een Infiltrator kit en die gooide zo een flare precies op een enorme groep van ons. Ik riep (én floot

) nog continu GO GO GO GO GO! Maar je overleefde het volgens mij nog.
Al om al is mijn mening van de nieuwe DLC mappen onveranderd. Ik vind hem ge-wel-dig. De eerste keer dat ik op map Achi-Baba kwam heb ik volgens mij 5 minuten alleen maar rond gekeken. Wat een mooie map zeg. Zo vol kleur, prachtige lucht, prachtig vorm gegeven. Zou er bijna naar op vakantie gaan