Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-10 08:33
Wow dit is zo teleurstellend. 64 man operations is zo chaotisch, totaal niet leuk.

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Swizzler24 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:49:
Wow dit is zo teleurstellend. 64 man operations is zo chaotisch, totaal niet leuk.
Dat is toch juist de charme van 64 man Operations? Het gevoel als of je echt in de oorlog bent terecht gekomen? Ik heb 1 of 2x met 40 man gespeeld en dat is echt saai. Je komt bijna niemand tegen en het is veel te makkelijk. Het lijkt dan net Conquest. Ik vind de update wel geslaagd.

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:43
MillanO schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:24:
[...]

Dat is toch juist de charme van 64 man Operations? Het gevoel als of je echt in de oorlog bent terecht gekomen? Ik heb 1 of 2x met 40 man gespeeld en dat is echt saai. Je komt bijna niemand tegen en het is veel te makkelijk. Het lijkt dan net Conquest. Ik vind de update wel geslaagd.
Je vindt het geslaagd dat mensen er nu toe worden gedwongen om 64 man Operations te spelen? Hell, laat iedereen lekker spelen wat hij/zij leuk vindt. Persoonlijk vind ik 40 man juist veel leuker omdat er meer tactiek bij komt kijken. Met 64 personen voelt het voor mij (en vele anderen) al snel als een grote clusterfuck.

YouTube

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
poor Leno schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:42:
Ik heb al een paar weken geen BF1 gespeeld vanwege overload aan speeluren..

Ik wilde t weer oppakken na de Operations update.. MAAR GUESS AGAIN :(

(fkk ik ben echt pissed)

Dan maar volle bak Frontlines hoor.
Ai, wat een slecht besluit om 40p ops weg te halen. 64p is veel te chaotisch en tactiek is 0. Jammer dat ik dit maandag niet wist, dan had ik het schijfje niet opnieuw gekocht.

• MillanO
Uffeltje schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:41:
[...]

Je vindt het geslaagd dat mensen er nu toe worden gedwongen om 64 man Operations te spelen? Hell, laat iedereen lekker spelen wat hij/zij leuk vindt. Persoonlijk vind ik 40 man juist veel leuker omdat er meer tactiek bij komt kijken. Met 64 personen voelt het voor mij (en vele anderen) al snel als een grote clusterfuck.
Ik snap je frustratie alleen voor mij persoonlijk is het een geslaagde update. Dat er veel mensen niet tevreden zijn begrijp ik ook. BTW, ik ben niet een medewerker van DICE dus misschien kun je je daar beter tot richten.
Het is gewoon nog even een nagel in de kist van een spel dat steeds meer werd afgestompt voor de massa.. Want stel je voor dat er wat meer tactiek bij komt kijken :X

Door de grote aantallen van 64 players, kon je nog je skills verhullen door de chaos; overal was wel iemand om op te wachten of gewoon random op te schieten. Fish in a barrel.

Bij 40p kon je met je squad echt invloed uitoefenen, moest je je goed verdelen of ergens op concentreren omdat je niet de hele linie kon verdedigen etc etc etc.

Not to mention de enorme granaat spam :(

Daarnaast hebben de mensen met een gewone PS en Xbox enorme FPS drops ivm de hoge concentratie van de actie :( (bij CQ is het meer verspreid)

Leuk en aardig dat ze 'de playerbase niet willen splitsen'.. maar door dit grapje verliezen ze heel veel Ops players.
Ze hadden een middenweg moeten kiezen. 50 players, 2x25 = 5 squads per kant.

32 is niet te delen door 5 |:( |:( |:(

En ja het is misschien meer 'immersive' en lijkt het op 'echt'.
Wil je t echt voelen? Toen had je ook maar 1 leven.
poor Leno schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:22:
Daarnaast hebben de mensen met een gewone PS en Xbox enorme FPS drops ivm de hoge concentratie van de actie :( (bij CQ is het meer verspreid)
Heb een standaard plebs xb1 maar nog nooit écht last gehad van framedrops.

Wellicht komt het door m'n externe ssd schijf waar ik bf1 op heb staan?

• Swizzler24
Thnx voor je betoog poor Leno. Denk er net zo over.

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 11:40
zelfs spotting mechanism werkt niet meer, ziet echt het verschil niet meer tussen enemy en team. F*ck this.
realstiner schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:29:
zelfs spotting mechanism werkt niet meer, ziet echt het verschil niet meer tussen enemy en team. F*ck this.
Ja dat was ons dus ook opgevallen, wtf hebben ze gedaan? Ik ben de halve avond bezig geweest met op teammates te schieten in de verte omdat er geen icoontje boven t hoofd stond. :(

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik vind het wel een geslaagde patch. Opeens veel minder last van ping spikes en rubber banding, hoewel me dat al sinds afgelopen maandag was opgevallen. Ben ook blij met de optie om film grain en chromatic abberation uit te zetten, de game ziet er bizar veel beter uit gelijk. Hoewel ik wel het idee heb dat de textures soms net wat minder scherp ogen, maar dat kan ook aan mij liggen. In ieder geval in de Russische maps leek de framerate ook wat stabieler (ps4pro). Eigenlijke alle actie in 64 man conquest servers verliep net wat sneller en soepeler, kon ook makkelijker kills maken leek het.

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De laatste tijd krijg ik wel altijd vaker last van lag in het geluid, vooral op plekken waar gemiddeld zon 20 spelers bij elkaar zijn. Bij Verdun heb ik dit hoofdzakelijk alleen bij C in het midden van de map.

Hopelijk word dit ook binnenkort opgelost, ik heb hier voorheen nooit last van gehad. En het is best irritant.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:12
poor Leno schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 23:58:
[...]

Ja dat was ons dus ook opgevallen, wtf hebben ze gedaan? Ik ben de halve avond bezig geweest met op teammates te schieten in de verte omdat er geen icoontje boven t hoofd stond. :(
Oh lol en ik maar denken dat het aan mij lag gisteravond. Heb de godganse avond op de spot button lopen drukken en dacht op een gegeven moment dat mijn RB knop stuk was. Zelfs nog even in de settings gekeken van de game of ze niet stiekem de spot knop hadden gewijzigd.

Maar ipv een rode markering boven het hoofd van de vijand, zie je nu een vaag licht roze markering die gewoon bijna niet te zien is. Je moet echt goed luisteren naar wat je eigen mannetje zegt. Bij een goede spot hoorde ik gisteren ineens "Look, enemy plane".

En uiteraard vlieg ik veel. Waar je voorheen dus prima op grote afstand kon spotten en ook gespotte enemies goed kon zien, is dat nu zo goed als helemaal weg. Waarom Dice....waarom in godsnaam ????? En het dan gek vinden dat je playerbase slinkt 8)7

Is er eigenlijk over dat gebrekkige spotten al een of ander topic op een of ander forum behalve tweakers ?

Even een pic van voor de patch van gisteren. Heb nog geen filmpje vanuit de attack plane van na de patch. Zal ik vanavond even maken. Maar in onderstaande screenshot, spot ik de enemy en dat is toch vrij goed te zien. Na de patch, is en de kleur veel minder rood en de oppervlakte van het rode gedeelte is volgens mij gehalveerd.

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/7jxui4wocv/BF1_Spot_Pre_October_Patch.png

[ Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 13-10-2017 07:50 ]

XBL: MRE Inc

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 21:26
Ik ben heel de week "driftig" bezig met de tsar weapon unlocks, maar man o man die 2 vliegtuigen neerhalen met een LMG is echt frustrerend k*t. Je moet echt naar mijn gevoel veels te veel geluk hebben met zoiets. (net op het goede moment ergens zijn met het juiste wapen). Enige resulataat van een week proberen is 2 disabled bomber en een deuk in mn K/D ratio en accuracy.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Stefmeister schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:31:
Ik ben heel de week "driftig" bezig met de tsar weapon unlocks, maar man o man die 2 vliegtuigen neerhalen met een LMG is echt frustrerend k*t. Je moet echt naar mijn gevoel veels te veel geluk hebben met zoiets. (net op het goede moment ergens zijn met het juiste wapen). Enige resulataat van een week proberen is 2 disabled bomber en een deuk in mn K/D ratio en accuracy.
Heb deze met @MRE-Inc op een hardcore server gedaan, ik vlieg naar hem rustig toe en hij zit op een heuvel. Schiet mij neer, klaar. Reverse en ik ook klaar met die unlock :) Hoe je hem in een normaal potje zou moeten halen.. Dunno, super irritant :) *alle unlocks en service assignments inmiddels heeft gehaald*

https://powershellisfun.com

• bassGunner
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:40:
[...]

Is er eigenlijk over dat gebrekkige spotten al een of ander topic op een of ander forum behalve tweakers ?
Ja, op reddit en battlefieldforums ook wel gelezen. En viel mij gister ook op inderdaad, irritant dat je vijanden in de verte nauwelijks kan onderscheiden.

@Stefmeister : probeer het eens op Galicia. Daar had ik laatst opeens binnen 10 minuten 2 bombers neer met de MG15 suppressive. Moet zelf alleen nog die 20 mortar kills, dat schiet voor geen meter op... Heb altijd 30 of 40 damage ofzo. Argh...

@Racer89 : dat geluidsprobleem bestaat ook al lang, treedt inderdaad vooral op bij plekken van intense actie, zal wel met CPU en/of serverload te maken hebben ofzo. Viel me gister ook wel iets meer op, verschilt een beetje van patch tot patch ;)
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:40:
[...]

Oh lol en ik maar denken dat het aan mij lag gisteravond. Heb de godganse avond op de spot button lopen drukken en dacht op een gegeven moment dat mijn RB knop stuk was. Zelfs nog even in de settings gekeken van de game of ze niet stiekem de spot knop hadden gewijzigd.

Maar ipv een rode markering boven het hoofd van de vijand, zie je nu een vaag licht roze markering die gewoon bijna niet te zien is. Je moet echt goed luisteren naar wat je eigen mannetje zegt. Bij een goede spot hoorde ik gisteren ineens "Look, enemy plane".

En uiteraard vlieg ik veel. Waar je voorheen dus prima op grote afstand kon spotten en ook gespotte enemies goed kon zien, is dat nu zo goed als helemaal weg. Waarom Dice....waarom in godsnaam ????? En het dan gek vinden dat je playerbase slinkt 8)7

Even een pic van voor de patch van gisteren. Heb nog geen filmpje vanuit de attack plane van na de patch. Zal ik vanavond even maken. Maar in onderstaande screenshot, spot ik de enemy en dat is toch vrij goed te zien. Na de patch, is en de kleur veel minder rood en de oppervlakte van het rode gedeelte is volgens mij gehalveerd.

[afbeelding]
Nee er zijn er gelukkig heel veel.. Reddit staat er nu al vol mee.. Hopelijk wordt t snel gefixed :X
bassGunner schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:54:

@Racer89 : dat geluidsprobleem bestaat ook al lang, treedt inderdaad vooral op bij plekken van intense actie, zal wel met CPU en/of serverload te maken hebben ofzo. Viel me gister ook wel iets meer op, verschilt een beetje van patch tot patch ;)
Dat geluid is echt een ramp.. doet gewoon bijna pijn aan je oren :(
Vooral in de kathedraal op de Tsar map.

[ Voor 13% gewijzigd door poor Leno op 13-10-2017 10:02 ]

• MRE-Inc
Oh, hoi Stefmeister O-) 8) :D

Niet stiekem in een krater proberen te schuilen he ?
http://xboxdvr.com/gamer/MRE%20Inc/video/37701799

.....of stiekem in een huisje gaan zitten campen..... :P
http://xboxdvr.com/gamer/MRE%20Inc/video/37701841

....of de weg oversteken zonder goed naar links en rechts te kijken of er verkeer aan komt.....of naar boven O-)

http://xboxdvr.com/gamer/MRE%20Inc/video/37701841#t=45

Maar zonder gekheid..... als je die 2 vliegtuigen met lmg snel wil halen even de party joinen als je een mic hebt. Kunnen we zo een custom hardcore server joinen en schiet je ze zo de lucht uit. Het is idd een enorm irritante assignment. Net alsof er iemand bij Dice zit die zulke dingen echt met opzet zit te bedenken om het zo kut en rot mogelijk te maken die assignments..... Die andere bv, maak 50 headshots op Nivelle Nights. 7(8)7 Je ziet al geen flikker op die map, moet je in het donker ook nog eens 50 headshots maken.....

• Stefmeister
haha ja dat potje was lekker focussed op mn tankmine kills, maar vloog er constant iets akeligs rond ;)

Verder staat die mortar's ook nog op mn todo, air mortars is ook echt lousy qua dmg.

[ Voor 29% gewijzigd door Stefmeister op 13-10-2017 10:32 ]

• Kevaai
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-04-2021
Stefmeister schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:31:
haha ja dat potje was lekker focussed op mn tankmine kills, maar vloog er constant iets akeligs rond ;)

Verder staat die mortar's ook nog op mn todo, air mortars is ook echt lousy qua dmg.
Voor die mortar kills kan je beter even supply drop spelen. Had ze daar zo. ;)

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-11 07:44
Kudos voor de skill in dat tankhunter-vliegtuig @MRE-Inc !!
Was in ieder geval erg vervelend terwijl we gewoon rustig mijnen wilden neerleggen :)

• MRE-Inc
Atanamir schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:42:
Kudos voor de skill in dat tankhunter-vliegtuig @MRE-Inc !!
Was in ieder geval erg vervelend terwijl we gewoon rustig mijnen wilden neerleggen :)
Ha, jij speelde ook mee. En ik heb nauwelijks tank hunter skills in de attack plane. Gisteren kreeg ik het voor elkaar om point blank 7x met die tank hunter loadout op iets van 30 meter achter een bomber mis te schieten.... 7x achter elkaar.....

Maar volgende keer de party joinen of een berichtje sturen dat je bezig bent met assignments. Laten wij je wel met rust :D

@MRE-Inc Hoe komt t toch dat jij zo lang kunt blijven vliegen?? Na 1-2x mij bombarderen, had je daarna niet meer dan 10 sec per keer kunnen vliegen >:)

• MRE-Inc
poor Leno schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:07:
@MRE-Inc Hoe komt t toch dat jij zo lang kunt blijven vliegen?? Na 1-2x mij bombarderen, had je daarna niet meer dan 10 sec per keer kunnen vliegen >:)
Tja.... zo denk ik er precies ook over. Als ik 2x afgeschoten wordt door een attack plane, dan spawn ik met een repair tool en zoek ik de eerste de beste AA op, repareer die en blijf ik net zolang zitten totdat die attack plane uit de lucht geschoten is.

Maar het komt ook omdat de meesten het spelletje niet snappen. Die gaan puur en alleen voor de kills die ze zelf kunnen maken. Dat ze dan 2 of 3x afgeschoten worden door een vliegtuig...tja.....dat nemen ze voor lief denk ik.

Echt soms heb ik potjes dat ik 7x dezelfde gasten afschiet. Dinsdag nog een pot op Fao Fortress in de Attack plane. Eindigde ik 54-3. Die 3x dat ik dood ging was 1x AA en 2x mijn eigen domme fout door te laat op te trekken en een rots of vlaggenmast te raken..... Echt niemand die achter de AA ging zitten.

Moet er wel bij zeggen dat ik de AA guns goed in de gaten houd en veel op de map kijk en ook om me heen kijk en uiteraard veel spot en niet veel in rechte lijnen vlieg en zo onvoorspelbaar mogelijk. Tevens hangt het lang kunnen vliegen ook van de map af. Fao Fortress is best een prima map om op te vliegen aangezien het luchtruim nog erg ver gaat vanaf de spawn punten maar ook erg ver boven zee kunt vliegen.

De nieuwe Russische mappen daarentegen zijn weer kut om te vliegen omdat ze gewoon veel te klein zijn. Je kunt nauwelijks voorbij de spawn punten vliegen of je zit out of bounds. Als je daar geraakt wordt en je wilt repairen wat 12 seconden duurt, dan zit je alweer aan de andere kant van de map en moet je dus weer keren en weer over het slagveld vliegen waar ze je ook alweer direct op de korrel nemen. Bij Fao Fortress kun je 3x repairen in 1 rechte lijn en dan ben je nog niet out of bounds. Dat scheelt dus echt want op een gegeven moment kan je op Fao Fortress de vliegtuigen gewoon niet meer zien terwijl ze niet out of bounds vliegen. En wat je niet kunt zien, daarop kun je ook niet schieten....

Maar vaak heb ik ook wel goede support van mijn squad. @Tags NL is nooit te beroerd om met zijn sniper rifle een AA gunner af te schieten als ik dat vraag. _/-\o_

Dit dus. Kijk hoever ik door kan vliegen na vlag A en dan is het op de minimap nog niet eens het out of bouds gedeelte zichtbaar.

http://xboxdvr.com/gamer/MRE%20Inc/video/37587043

[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 13-10-2017 14:32 ]

• Stefmeister
Haha klopt, meestal als ik een paar keer wordt neergeschoten door eenzelfde tank/vliegtuig maak ik het mijn nummer 1 prioriteit om die te slopen maar ik had nog 1 mine kill nodig (niet gelukt dat veld overigens :S) waar ik me blind op staarde :)

De nieuwe velden zijn idd veels te klein voor vliegtuigen

[ Voor 11% gewijzigd door Stefmeister op 13-10-2017 14:32 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Al een weekje geen tijd gehad om te gamen, maar ik zie vooral negatieve reacties op de patch van afgelopen week. Dat spotten flink kapot gemaakt is, baal ik wel van. Dat is iets wat ik heel veel doe. Van het weekend maar weer oppakken, buiten de borrels om.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• JoostRAW18
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09-2021
Ik vond deze zeer eenvoudig, had het me in ieder geval veel lastiger voorgesteld.
Op Galicia ergens gaan liggen met de MG15 Supp. 200 bullets. Vliegt geregeld een Attack Plane of Bomber over waar je de helft van je mag. op leeg kan maaien. :D Denk dat deze me in totaal 5 minuten heeft geduurd.

Ja, beetje geluk moet je hebben. Maar deed soms wel 60 á 70 damage met één vuursalvo.
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:26:
[...]

Maar vaak heb ik ook wel goede support van mijn squad. @Tags NL is nooit te beroerd om met zijn sniper rifle een AA gunner af te schieten als ik dat vraag. _/-\o_
Dat vind ik wel jammer.. dat de AA's echt 0,0 bescherming hebben.. soms liggen snipers een heel potje gewoon puur daarop te campen }:|

Dus t plan is meestal als volgt:
  1. Door plane gebombardeerd worden
  2. Weer door plane gebombardeerd worden
  3. Helemaal klaar mee zijn
  4. Spawn met repair
  5. Pak AA
  6. Neergeschoten worden door sniper
  7. Weer helemaal klaar mee zijn (rage borrelt)
  8. Spawn met eigen sniper
  9. Countersnipe camper
  10. Teabag
  11. Pak AA
  12. Schiet vliegtuig neer
  13. Teabag
  14. Countersnipe camper die weer gespawned was en net jou weer wilde snipen
  15. Pak AA
  16. Schiet vliegtuig neer die weer gespawned was en jou probeert van de AA te bombarderen
  17. Teabag
  18. Repeat tot niet meer nodig.
  19. Ruzie met squad omdat ik niet PTFO
  20. Verlies potje
Maar zooo bevredigend :>

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-11 08:58
Sinds wanneer krijg je een intro met een wereldbol bij het starten van BF1? Kan er niet omheen ook..

Edit: na 3 x de game opnieuw opstarten was het weg.

[ Voor 21% gewijzigd door Pannekoek_NL op 14-10-2017 13:16 ]

Pannekoek_NL schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:55:
Sinds wanneer krijg je een intro met een wereldbol bij het starten van BF1? Kan er niet omheen ook..

Edit: na 3 x de game opnieuw opstarten was het weg.
Das een nieuwe 'Feature' |:(

• bassGunner
Ja stomme bug maar die bestaat al een paar weken ofzo. Op de ps4 werkt 1x opnieuw de game opstarten wel iedere keer bij mij.

• MRE-Inc
Is er al door Dice gereageerd op de het spot probleem ? Uiteraard niet natuurlijk, maar het is nu gewoon niet te doen. Zaterdagavond een potje op Monte Grappa.....Zit ik gewoon mijn eigen piloten te beschieten omdat je gewoon niet kan zien dat ze bij je eigen team horen. En dat niet 1x, niet 2x, maar gewoon elke keer weer. Pas als je dichtbij ze bent, zie je ineens een vaag heeeeeeeel licht blauw icoontje....

Verder vond ik deze nog wel grappig. Zag het toevallig toen ik over kwam vliegen.....

Light tank vs Gepantserde trein: http://xboxdvr.com/gamer/MRE%20Inc/video/37882747#t=36

MRE-Inc schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 07:48:
Is er al door Dice gereageerd op de het spot probleem ? Uiteraard niet natuurlijk, maar het is nu gewoon niet te doen. Zaterdagavond een potje op Monte Grappa.....Zit ik gewoon mijn eigen piloten te beschieten omdat je gewoon niet kan zien dat ze bij je eigen team horen. En dat niet 1x, niet 2x, maar gewoon elke keer weer. Pas als je dichtbij ze bent, zie je ineens een vaag heeeeeeeel licht blauw icoontje....

Verder vond ik deze nog wel grappig. Zag het toevallig toen ik over kwam vliegen.....

Light tank vs Gepantserde trein: http://xboxdvr.com/gamer/MRE%20Inc/video/37882747#t=36
Ja.... Zaterdagavond zat je ook continu op mij te schieten en hoor ik je in de partychat "Ah shit weer een friendly plane" :D

Had mijn mic niet aangesloten, had wat gedronken en als ik dan ga bleren in de mic dan ga ik schreeuwen met de kans dat ik mijn 2 zieke dames wakker zou maken. Dus dan maar de command rose gebruiken, waar niemand op reageerde maar dat even terzijde :+

Maar inderdaad. Het spot mechanisme is zo naar de klote dat ik bijna geen zin meer heb om BF1 te spelen. Nu zit ik de helft van de tijd op team genoten te schieten 8)7

Nu is het ook een kwestie van de mini-map in de gaten te houden. Zodra ik een vliegtuig zie druk ik meteen op 'select' om te kijken of het een friendly of enemy is. Echter dit zorgt er wel continu voor dat ik afgeleid raak daar ik vlug op de mini-map moet kijken, focusen op waar ik zelf ben en waar ik de vliegtuig heb gezien en dan weer 'terug' naar het spel zelf. Is gewoon geen doen zo :(

Dus voor nu probeer ik de 'good-samiratan' uit te hangen bij grote open mappen. Ik join vervolgens de squad met de piloten, neem scout + trench periscope en spot me helemaal suf. De enige manier om het makkelijker te maken voor mijn team en specifiek de piloten, is door de vijanden te spotten zodat ze een rode outline krijgen. Nou, als ze dan vervolgens niets raak weten te schieten dan weet ik het ook niet meer :+
Volgens mij snappen jullie de hint niet dat ze jullie gewoon niet meer in vliegtuigen willen hebben.

Eerst geven ze je maps met een beperkte radius, dan de spots weg. Wat moeten ze hierna doen om te zorgen dat je de hint begrijpt? :+ _O-

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Yupiler
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11 07:16
hoi,

Mijn live is al een tijdje afgelopen en heb nog geen behoefte gehad om het opnieuw te activeren.
Nu heb ik de laatste tijd wat Singleplayer gespeeld en ben benieuwd of die van BF1 het waard is?

Heb niet zo'n snel internet dus het downloaden duurt dus wat langer ..
Martinspire schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:41:
Wat moeten ze hierna doen om te zorgen dat je de hint begrijpt?
Heatseeking missiles >:)

• Racer89
  • Niet online
Als ik Support of Medic ben krijg ik de tanks en andere voertuigen niet eens gespot..
*crinch* :X
Yupiler schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:51:
hoi,

Mijn live is al een tijdje afgelopen en heb nog geen behoefte gehad om het opnieuw te activeren.
Nu heb ik de laatste tijd wat Singleplayer gespeeld en ben benieuwd of die van BF1 het waard is?

De SP Campaign van BF1 vond ik persoonlijk best te doen. Heb ze allemaal gespeeld op de laatste na. Prima te vermaken ermee.

Echter, Enkel de SP Campaign van BF1 is het niet waard. Er is totaal geen replay value, tenzij je graag alle codex entries of weet ik veel wat je moet zoeken wilt doen. Maar de echte kracht van BF1 zit hem in de multiplayer.

Wat je wél zou kunnen doen, is bijv. 1 maand EA Acces nemen. Kost volgens mij iets van 5 euries (kun je ook pre-paid doen) en BF1 zit dan in "the vault" waardoor je BF1 via EA Acces zou kunnen spelen. Op die manier kun je tóch de BF1 campaign spelen, maar dan niet de volle mep te hoeven betalen.

Plus er zijn nog genoeg andere games beschikbaar in "the vault" zoals Titanfall 1 + 2, Plants vs. Zombies, BF3/4/Hardline etc. etc.

• Jumpman
Yupiler schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:51:
hoi,

Met een beetje geduld en goed zoeken op Marktplaats voor € 10,00/€ 12,50. Dat vind ik persoonlijk de Single Player zeker waard.

• Dropkogel
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-10-2023
Mensen, even eerlijk voor wat betreft het spotprobleem.
In het echt lopen er toch toch ook geen soldaten rond met een rood of blauw teken.
Hardcore is i.m.o toch echt realistischer dus ook leuker om te spelen.

• Jumpman
Dropkogel schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:42:
In het echt lopen er toch toch ook geen soldaten rond met een rood of blauw teken.
In het echt kan je gewoon met je squad communiceren en zou je een stuk voorzichtiger zijn. Niet iedereen speelt altijd met een headset, dus is het lastig duidelijk te maken. Kijk de range waarop je iemand kan spotten van je eigen leger of de tegenpartij is natuurlijk discutabel.

Ik vind het een goed team en game play verhogende feature.

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 11:40
Daarvoor bestaan er hardcore servers imo.

Het spotting mechanisme bestaat al jaren in de Battlefield reeks. In BF4 was het echt te makkelijk om te spotten, maar in BF1 werkte het zoals het hoort. Enfin, tot die belachelijke update er kwam.

Ik ben geen fan van hardcore mode, dus laat me gewoon toe het fijner te vinden te kunnen spotten en te zien wie waar zit.

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Nee, maar in het echt ligt het tempo natuurlijk veel lager.
En ik zie ze al head-glitchen, rond sliden en bunnyhoppen op het oefenveld van defensie. :+

Maar even serieus, de splitsing tussen gewoon en hardcore is er met een reden. Ik kies voor gewoon, juist omdat ik wil kunnen spotten. Niet per se voor mij zelf, maar als een teammaat naast een enemy loopt wil ik die aan kunnen wijzen. Dat werkt op dit moment voor geen meter. :/

PSN ID: Ancta

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-11 07:33
Jumpman schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

In het echt kan je gewoon met je squad communiceren en zou je een stuk voorzichtiger zijn. Niet iedereen speelt altijd met een headset, dus is het lastig duidelijk te maken. Kijk de range waarop je iemand kan spotten van je eigen leger of de tegenpartij is natuurlijk discutabel.

Ik vind het een goed team en game play verhogende feature.
De range is idd discutabel en dat is dus precies wat ze nu hebben veranderd, want dichtbij zie je het verschil tussen rood en blauw nog wel. Neemt niet weg dat ik zelf ook vervelend vind, speel meestal als scout (zonder scopes) dus erg onhandig dat je van veraf niet meer kunt zien of het een enemy is of niet. Hopelijk doen ze er nog wat aan, maar dat ze het long range spotten wat lastiger hebben gemaakt begrijp ik wel.
In het echt respawn je ook niet. Als je "realistisch" wilt kun je beter ARMA of iets in die trand spelen.

Ik hou niet van hardcore omdat ik dan teveel bezig ben om te kijken of het nu een friendly of enemy is (alhoewel dat nu net zo 'erg' is :X). Teamkilling. Oh en geen Operations.

[ Voor 3% gewijzigd door Reefun op 17-10-2017 13:28 ]

Haha jawel toch? En bij mij lichtten schatkistjes ook altijd op als er wat in zit, en krijgen objecten spontaan een popup met een vierkantje als ik er interactie mee kan hebben _O-

Dat is nou gewoon eenmaal het spel element.
In Battlefield ren je (ook in hardcore) vollebak onbeperkt in sprint, springt over 2m muurtjes, met volle bepakking, en onbeperkte ammocrates en een mortier en een enorm tripod machine geweer met extra ammo etc etc etc

Wat dacht je zelf? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door poor Leno op 17-10-2017 14:57 ]

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:57
Ik dacht afgelopen weekend inderdaad 'laat ik weer eens een aantal potjes knallen'. Wat een ellende is dat spotting-systeem nu zeg, hoevaak ik in mn hunter-plane op een vriendelijke bomber heb geknald: niet te tellen. :+ Enig idee of er binnenkort een nieuwe update aankomt?

PSN: xMaurice93

• Jumpman

haha daar had eigenlijk na de pauze nadat ie zo verbaasd was, een teabagje moeten doen _O-

Ik had die handgranaat sws tegen de deur gegooid en mezelf opgeblazen óf de hele groep was mijn kant op gerend :X

• Mon0lith
  • Laatst online: 10-11 17:26

Mon0lith

Yes Herr Flick

Potverdorie! Door de laatste patch is het eindelijk mogelijk geworden om tripwire HE kills te maken.

En het is nog leuk geworden ook :P vooral als je ziet dat sommige spelers echt niet opletten en er zo inlopen

PSN: Von_Smallhausn

• bassGunner
poor Leno schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:51:
[...]

haha daar had eigenlijk na de pauze nadat ie zo verbaasd was, een teabagje moeten doen _O-

Ik had die handgranaat sws tegen de deur gegooid en mezelf opgeblazen óf de hele groep was mijn kant op gerend :X
Haha ja herkenbaar, ik faal ook altijd als ik te opgewonden raak over een potentiele multikill... :/

Gister eindelijk de Parabellum vrijgespeeld. Weet nog niet helemaal wat ik ervan vind. Spuugt kogels als een malloot, maar is ook moeilijk in bedwang te houden. Lijkt vooral voor CQC enigzins bruikbaar. Of je gebruikt de bipod, dan is ie wel vrij stabiel. Maar die iron sights bevallen me dan weer niet echt.

• jap85
Mon0lith schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:30:
Potverdorie! Door de laatste patch is het eindelijk mogelijk geworden om tripwire HE kills te maken.

En het is nog leuk geworden ook :P vooral als je ziet dat sommige spelers echt niet opletten en er zo inlopen
Ik gebruik zelf altijd de INC variant en die zijn ook goed te gebruiken (heb er inmiddels 6 service stars mee). Als je die dingen binnen en om hoekjes plaatst zijn er genoeg mensen die erin lopen en vervolgens door blijven lopen :P

Met Frontlines werkt het ook goed om die dingen bij de MCOM te leggen als verdediger.

• SebkeClaes
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-10-2023
Heeft er nog iemand moeilijkheden om de nieuwe Turning Tides mappen te spelen op de CTE? Geeft me constant de melding dat ik offline ben, maar de gewone BF1 werkt prima.

Canon 5D Mk II • 15mm 2.8 • 28mm 1.8 • 70-200mm 2.8 • 600EX-RT

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

jap85 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Ik gebruik zelf altijd de INC variant en die zijn ook goed te gebruiken (heb er inmiddels 6 service stars mee). Als je die dingen binnen en om hoekjes plaatst zijn er genoeg mensen die erin lopen en vervolgens door blijven lopen :P

Met Frontlines werkt het ook goed om die dingen bij de MCOM te leggen als verdediger.
Ik gebruik nooit tripwires, het is nu eigenlijk alleen om de assignment van Mosin-Nagant M91 te halen :)

• jap85
Mon0lith schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:45:
[...]

Ik gebruik nooit tripwires, het is nu eigenlijk alleen om de assignment van Mosin-Nagant M91 te halen :)
Ja dat dacht ik al ;) heeft bij mij ook wel even geduurd voor ik de 15 kills had, daarna gelijk weer de INC variant ge-equipped.

Ik vind de andere scout gadgets (buiten de spotting flares) niet echt heel nuttig, de tripwire komt toch nog best vaak van pas :)

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Mon0lith schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:30:

Wat is er veranderd?

Als ik met tripwires bezig ga dan laat ik een vriend altijd even een AT mine neerleggen. Daar gaat mijn tripwire dan bovenop en dat doet erg hard boem :)

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

ongewoongewoon schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:44:
[...]

Wat is er veranderd?

Als ik met tripwires bezig ga dan laat ik een vriend altijd even een AT mine neerleggen. Daar gaat mijn tripwire dan bovenop en dat doet erg hard boem :)
In de laatste patich is de blast damage van de HE tripwire verhoogd van 80 naar 85, genoeg om een assist counts as kill te krijgen tegen iemand die de Flak specialization aan heeft staan

ongewoongewoon schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:44:
[...]

Wat is er veranderd?

Ja dat is leuk boem idd :) Maar wie krijgt de kill dan?

• ongewoongewoon
poor Leno schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Ja dat is leuk boem idd :) Maar wie krijgt de kill dan?
Die is voor de persoon die de tripwire heeft geplaatst.

• Jumpman
Vanavond twee potjes op de PS4 kunnen spelen met moeite. Sinds twee weken erg veel last van een hoge ping. Zat altijd tussen de 10 en 25. Vanavond liep hij weer een paar keer op richting de 200, constant die netwerk iconen in beeld. Net mijn ping getest met de laptop ernaast, metingen van 17 t/m 22. Ook geen vreemde zaken die aanstaan tijdens het gamen en niets veranderd aan de situatie van voorheen.

• MillanO
De server selectie voor Operations is het beste wat DICE sinds tijden heeft toegevoegd. Je komt niet meer in potjes die bijna zijn afgelopen en je kan gewoon een lege server pakken die binnen no time word gevuld. Zo kun je de Operation altijd vanaf het begin mee maken. Ik zit qua (Operation) score in de top 40 van alle BF spelers en heb via die server samen gewerkt met nog 3 andere spelers die ook in die top 40 zitten. Vanaf het begin in St. Quentin Scar tot helemaal aan het einde van de winst in Amiens hebben we in 18 minuten gehaald. Met laadtijden erbij. Op de 1e map had ik zonder tank, vliegtuig of iets niet eens 1 death. Het is zo lekker om met spelers te spelen die weten wat ze doen en wat het beste is voor je team. Dat is het echte BF gevoel.

• Stefmeister
Poeh heh, ik zat even aan mn sniper/scope unlocks te werken gister en heb eindelijk door waar die nieuwe "spotting" frustratie overgaat. Ik denk dat ik serieus de helft van mn kogels in friendlies zit te schieten. Pas na 2x 100% raken en heel goed turen doet het me concluderen dat het geen enemy is.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Stefmeister schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:14:
Poeh heh, ik zat even aan mn sniper/scope unlocks te werken gister en heb eindelijk door waar die nieuwe "spotting" frustratie overgaat. Ik denk dat ik serieus de helft van mn kogels in friendlies zit te schieten. Pas na 2x 100% raken en heel goed turen doet het me concluderen dat het geen enemy is.
En daarom close-combat agressive scout zijn en niet op afstand schieten :P

https://powershellisfun.com

• Stefmeister
Klopt, infantry / carbine style scout is ook hoe ik liever speel. Maar voor sommige unlocks word ik gedwongen met een marksman/sniper variant te spelen en ik merk dat ik met een scope echt niks kan onder de 80 meter.

Die medic wapens met een scope zijn al helemaal een verschrikking, daar duikt mn doelwit altijd na 2 van de noodzakelijke 3 hits weg. Ik heb gelukkig gister de autoloading afgetikt en hoef dat voorlopig nooit meer te doen (hoewel ik zag dat in de nieuwe dlc er 25 headshots gemaakt moeten gaan worden met de mondragon sniper :S)

Overige unlocks zag ik hier, ik voorzie nog meer frustratie in december met toppertjes als:
- 200 vehicle dmg met een repair tool
- 15 zwemmers neerschieten

[ Voor 38% gewijzigd door Stefmeister op 20-10-2017 15:34 ]

• ongewoongewoon
Ik zal vanavond de video uploaden, ik wou 1 poppetje neer knallen met de martini henry, en op het moment dat ik het schot los lopen nog 2 enemy's in de line of fire. Resultaat : 1 shot 3 kills >:)

Ik wist niet eens dat dat mogelijk was!
Stefmeister schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:28:
ik merk dat ik met een scope echt niks kan onder de 80 meter.
Tip: Je kan de vergroting van de scope instellen bij het wapen. Door dit naar de laagst mogelijke waarde te zetten kun je een hoop overzicht bewaren.

[ Voor 40% gewijzigd door ongewoongewoon op 20-10-2017 15:45 ]

• Swizzler24
Ik moet zeggen dat matchmaking enorm verbeterd is. Kom echt zelden in een lege server terecht. 64 operations is nog steeds wennen.

• squize me
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-08 14:08
Ik weet niet of dit toegelaten is maar zijn er nog mensen die zin hebben om morgen een squad te vormen? Alleen of met randoms spelen steekt snel tegen...

• Jumpman
squize me schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:12:
Ik weet niet of dit toegelaten is maar zijn er nog mensen die zin hebben om morgen een squad te vormen? Alleen of met randoms spelen steekt snel tegen...
Lijkt me leuk, maar morgen helaas een Bockbier avondje.

De laatste tijd zie ik sowieso nog maar weinig mensen van hier 's avonds op de PS4.

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11 13:28
ik zie ook niet veel online savonds , ik vind het zelf ook leuker om met een team te spelen via party dan een random potje .. dus als iemand wil dan mag je me altijd toevoegen .

psn: taker-mart

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:21
Jumpman schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:59:
[...]

Lijkt me leuk, maar morgen helaas een Bockbier avondje.

De laatste tijd zie ik sowieso nog maar weinig mensen van hier 's avonds op de PS4.
GT sports is uit, dat wordt nu veel gespeeld. Sommige zijn ook weer terug naar BF4 omdat er teveel irritaties over BF1 zijn.
ongewoongewoon schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:12:
[...]

Die is voor de persoon die de tripwire heeft geplaatst.
Zou het dan niet voor beide zijn? En dan "Assist count as kill"? Want op deze manier zou je gemakkelijk kills kunnen 'stelen'. Dan zou ik een tripwire op een mijn leggen midden op een weg. Heb je een tank ook meteen in één keer :+
ongewoongewoon schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:43:
Ik zal vanavond de video uploaden, ik wou 1 poppetje neer knallen met de martini henry, en op het moment dat ik het schot los lopen nog 2 enemy's in de line of fire. Resultaat : 1 shot 3 kills >:)

Ik wist niet eens dat dat mogelijk was!
Ik zag bij een filmpje van Neebs Gaming (top 20) ooit iemand die had 5 of 6 kills met één MH schot!

Tegen de tijd dat ik dat ooit mee maak dan staan de Aarde, de maan, Venus, Mars, Jupiter en Saturnus op één lijn. Of nog beter ; dat DICE eindelijk eens die debiele licht inval als je in een gebouw zit fixed :+

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:02
Reefun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:45:
[...]
dat DICE eindelijk eens die debiele licht inval als je in een gebouw zit fixed :+
Ja dat is echt vervelend, heeft iemand daar al een work aroun voor, dat je wel redelijk normaal naar buiten kunt kijken? ik heb gewoon last van overbelichting als ik door een raam kijk.

• Stefmeister
Hoe ervaren de mensen met een HDR tv dat probleem eigelijk?

• ongewoongewoon
Reefun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:45:
[...]

Zou het dan niet voor beide zijn? En dan "Assist count as kill"? Want op deze manier zou je gemakkelijk kills kunnen 'stelen'. Dan zou ik een tripwire op een mijn leggen midden op een weg. Heb je een tank ook meteen in één keer :+

[...]
Het draait allemaal om wie (en waarmee) de kettingreactie (wordt) veroorzaakt. Als jouw tripwire klapt en de mines detoneren voor de enemy de mines zelf triggert, dan zou je zo inderdaad de kill stelen. Concreter voorbeeld: 1 AT mine van jezelf een halve meter voor een bult van een medespeler leggen.

Als je AT mines naast een tank ziet en je schiet ze kapot met een pistool, en daardoor ontploffen de mines en de vijandelijke tank dan krijg jij ook de kill, en die telt als pistol kill.
dm-dutchman schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

Ja dat is echt vervelend, heeft iemand daar al een work aroun voor, dat je wel redelijk normaal naar buiten kunt kijken? ik heb gewoon last van overbelichting als ik door een raam kijk.
Is geen wok around voor.. Ze hebben het gewoon veel te erg gemaakt :/

En het grootste probleem is dat ze jouw first person 'Ogen' zich laten gedragen als cameralenzen en sensor.. niet zoals echte ogen werken. Daarom heb je ook lensflares enzo.

Domste wat ze hadden kunnen doen |:(
dm-dutchman schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:59:
[...]

Dat probleem is gekomen nadat ze een HDR patch hadden geïmplementeerd voor de PS4 Pro. Wat dat betreft is er dus iets mis gegaan daar het op z'n zachts gezegd verkeerd "vertaald" is naar de 'plebs' zonder een HDR console/tv.

Voor zover ik weet is er (nog) geen work-around voor. Reddit staat er ook al vol mee. Er was één developer op Reddit die erop had gereageerd. Die gaf aan dat het een "high priority" was om dit te fixen. Maar goed. Dat is inmiddels al een half jaar (|:() geleden.
Stefmeister schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:01:
Hoe ervaren de mensen met een HDR tv dat probleem eigelijk?
Heb geen source, maar meen me te herrineren dat er mensen op Reddit waren met een PS4 Pro én een HDR TV die exact hetzelfde ervaarde. De lichtinval is dan net zo 'erg' als wij ervaren. Dat is nog het meest suffe aan het hele verhaal. Het kwam door een patch voor de PS4 Pro met HDR, en zelfs mét een PS4 pro én een HDR TV hetzelfde probleem ervaren.... Ik vraag me soms echt af of DICE überhaupt wel een QA divisie heeft.
ongewoongewoon schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:35:
[...]

Het draait allemaal om wie (en waarmee) de kettingreactie (wordt) veroorzaakt. Als jouw tripwire klapt en de mines detoneren voor de enemy de mines zelf triggert, dan zou je zo inderdaad de kill stelen. Concreter voorbeeld: 1 AT mine van jezelf een halve meter voor een bult van een medespeler leggen.

Als je AT mines naast een tank ziet en je schiet ze kapot met een pistool, en daardoor ontploffen de mines en de vijandelijke tank dan krijg jij ook de kill, en die telt als pistol kill.
Ah ja! Ja, kan me voorstellen dat dat zo gaat dan inderdaad.

Ik zag ooit iemand die met een Kolibri zowel een tank kapot maakte door op een mijn te schieten. En zelfs iemand die de Zeppelin opblies met dezelfde methode (ja, ook met de Kolibri :+).
poor Leno schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:37:
[...]

Is geen wok around voor.. Ze hebben het gewoon veel te erg gemaakt :/

En het grootste probleem is dat ze jouw first person 'Ogen' zich laten gedragen als cameralenzen en sensor.. niet zoals echte ogen werken. Daarom heb je ook lensflares enzo.

Domste wat ze hadden kunnen doen |:(
Je ogen IRL werken wel soort gelijk. Stel voor dat je bijvoorbeeld in een tunnel rijd met weinig licht en je bent bijna aan het einde en het is zonnig. Ja, dan raak je even 'verblind' terwijl je ogen zich aanpassen aan het verschil van hoeveelheid licht.

Dus in dat opzicht doet DICE het wel 'correct'. Alleen ze overdrijven ermee waardoor het dus praktisch onspeelbaar wordt zodra je in een huis/bunker zit. Zelfs als de muren opgeblazen zijn en je dus eigenlijk 'direct' zonlicht heb 8)7
Reefun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:17:
[...]

Je ogen IRL werken wel soort gelijk. Stel voor dat je bijvoorbeeld in een tunnel rijd met weinig licht en je bent bijna aan het einde en het is zonnig. Ja, dan raak je even 'verblind' terwijl je ogen zich aanpassen aan het verschil van hoeveelheid licht.

Dus in dat opzicht doet DICE het wel 'correct'. Alleen ze overdrijven ermee waardoor het dus praktisch onspeelbaar wordt zodra je in een huis/bunker zit. Zelfs als de muren opgeblazen zijn en je dus eigenlijk 'direct' zonlicht heb 8)7
Ja je ogen werken natuurlijk zo, alleen hebben je ogen een veeeeeeel groter dynamisch bereik - meer 'stops' tussen het lichtste gedeelte en het donkerste gedeelte, dan een lens en sensor.

Daarom kun je weldegelijk nog makkelijk gelijk iets onderscheiden buiten als je in een donkere ruimte bevindt en dan naar buiten kijkt.
Je ogen doen dit ook vele vele malen sneller.

Daarom zit je nu gewoon door een camera te kijken. En vandaar ook 'stomme' dingen als lensflares.
poor Leno schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:39:
[...]
Ja je ogen werken natuurlijk zo, alleen hebben je ogen een veeeeeeel groter dynamisch bereik - meer 'stops' tussen het lichtste gedeelte en het donkerste gedeelte, dan een lens en sensor.

Daarom kun je weldegelijk nog makkelijk gelijk iets onderscheiden buiten als je in een donkere ruimte bevindt en dan naar buiten kijkt.
Je ogen doen dit ook vele vele malen sneller.

Daarom zit je nu gewoon door een camera te kijken. En vandaar ook 'stomme' dingen als lensflares.
True. True. No arguing there. Ben toevallig ook fotograaf en had me 'in den beginnen' flink ingelezen over sensoren, het bereik ervan etc. dus snap volkomen wat je bedoeld.

Het is gewoon lomp van DICE dat ze het nog steeds niet gefixed hebben. Maar ja, hé. Dat wisten we inmiddels al. Helaas :(

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:02
En daar komt bij dat als je tegen de zon in kijkt je ook niks ziet in het spel, gelukkig wel met ADS. Een prachtig effect om te zien, maar zeer vervelend in een spel.
dm-dutchman schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:04:
En daar komt bij dat als je tegen de zon in kijkt je ook niks ziet in het spel, gelukkig wel met ADS. Een prachtig effect om te zien, maar zeer vervelend in een spel.
Dát stukje vind ik dan weer anders. Want dat 'hoort'. Sterker nog, piloten uit de eerste wereld oorlog werden altijd gedrilled om de zon in je voordeel te gebruiken (lees, je vijand te verblinden). In sommige offensieven werden zelfs dagen uit gekozen om aan te vallen zodra ze de Zon als tactisch voordeel konden gebruiken. Bijvoorbeeld dagen nadat het enorm had geregend en daardoor voor extra verblinding in de modder zorgde.

Dus ja, het feit dat je weinig tot zelfs niets ziet als je richting de zon kijkt vind ik ansich niet zo erg. Het is meer dat het heel debiel is dat zodra je in een gebouw zit het licht spastische aanvallen krijgt.

Dan loop je buiten, en dan zie je gewoon 'normaal'. Loop je vervolgens een huis binnen met opgeblazen muren, en dan wordt je zicht inene brightness/gamma + 10 bij wijze van. Of als je dan normaal kijkt ziet het er 'normaal' uit, doe je ADS en dan hetzelfde debiele problem. Dát stukje slaat helemaal nergens op en is dan ook simpelweg een enorme bug.

• Racer89
  • Niet online
Ze mogen ook eens wat aan de Team-Balance doen. Gisteren 2 ronden gespeeld met poor Leno opgegeven moment waren we nog maar met 5 man in het team. Onmogelijk om dan nog te winnen... Ik snap niet dat ze hier niks aandoen.....
Racer89 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:58:
Ze mogen ook eens wat doen aan de Team-Balance doen. Gisteren 2 ronden gespeeld met poor Leno opgegeven moment waren we nog maar met 5 man in het team. Onmogelijk om dan nog te winnen... Ik snap niet dat ze hier niks aandoen.....
Dat was ik niet haha, vriend van me :)

Maar het was inderdaad huilen met de pet op :(

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Al een tijdje vraag ik me dit af: in BF4 heb je rechtsbovenin een killfeed. In BF1 zie ik deze niet op PS4 terwijl die op pc er wel is? Of zie ik nu iets over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door P.E.No.1 op 24-10-2017 14:30 ]

PSN id: PENo1

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:43
Kan je in de settings aanzetten. :)

YouTube

Uffeltje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:33:
Kan je in de settings aanzetten. :)
Dat dus. Je kan er dan ook nog voor kiezen of het enkel de kills bij je in de buurt, van je squad of gewoon allemaal.

Heb het zelf aan staan voor alle kills d:)b

• SebkeClaes
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-10-2023
Nieuws voor diegenen die zich vanavond op de CTE willen uitleven: de laatste patch valt vanaf nu te preloaden en vanaf 19u30 vandaag (24/10) kan je een uurtje knallen op de nieuwe Turning Tides maps

--> https://www.reddit.com/r/...e_all_platforms_november/

EDIT: langer dan een uurtje zelfs, servers blijven live na de events!

[ Voor 10% gewijzigd door SebkeClaes op 24-10-2017 14:57 ]

Canon 5D Mk II • 15mm 2.8 • 28mm 1.8 • 70-200mm 2.8 • 600EX-RT

SebkeClaes schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:54:
Nieuws voor diegenen die zich vanavond op de CTE willen uitleven: de laatste patch valt vanaf nu te preloaden en vanaf 19u30 vandaag (24/10) kan je een uurtje knallen op de nieuwe Turning Tides maps

--> https://www.reddit.com/r/...e_all_platforms_november/

EDIT: langer dan een uurtje zelfs, servers blijven live na de events!
Wou net hetzelfde posten :D

Hierbij dan de patch notes voor de CTE voor het gemak :
Today we invite you to test out the latest Battlefield 1 patch with us, as we verify that the performance is still looking good on both the game client and our server software.
Please note that this is not the final version, and we are still working on a few issues such as the Icon Transparency issue. We are hoping that we will be able to resolve it in time for the final release of this patch.
Here is a preview of some of the changes that will be available in the CTE session tonight:
Potential fix where some players found themselves stuck on the globe screen
Fixed key binding issue when using the 305/52 O Coastal Gun
Removed the HUD of a multiplayer feature, Specializations, from appearing in single player
Fixed an intermittent issue where players could become invisible
Fixed issue with supply drops landing on Galicia bridge negatively affecting players
Fixed an issue that caused Specializations UI to lose functionality
Addressed an issue with a missing ammo counter while on a horse
Fixed an issue where auto-reload would sometimes add an extra bullet in the chamber on some weapons
Fixed an issue where a Squad Leader promotion count down occurred during the end of round screens
Fixed an issue where an out of place light appeared in destroyed buildings on St. Quentin Scar
Addressed an issue where players experienced the inability to unmount the FK.96 Field Gun in Argonne Forest
Possible fix for an issue where players occasionally experienced a red tint when taking damage, regardless of health status
Improved custom key binding
Improved the transitions between some maps
Improved VFX behavior
Improved sound effects behavior
Fixed inconsistent text with certain dog tags
General improvements to HDR
Please note that these patch notes are work in progress.
Ik mis nog:
  • Gefixed dat spelers geen last meer hebben van het rode wounded-scherm en daardoor geen gas zien en dood gaan.
  • Gefixed dat het overal te overbelicht is als je naar buiten kijkt.
  • Gefixed dat 40p Operations er perongeluk uit is gehaald. En we zullen het nooit meer doen, beloofd.
  • Gefixed dat er FPS drops zijn op consoles.
  • Gefixed dat de aim assist op consoles niet zo belachelijk insta-snap on is.
  • Gefixed dat het geluid belachelijk ript en distort bij veel actie.
  • Gefixed dat teams niet goed gebalanced worden.
  • Gefixed dat joinen op party members gewoon werkt.
  • Gefixed dat niet alleen partyleader een game hoeft te starten voor popup.
Begin daar eerst maar eens mee :(

• ongewoongewoon
poor Leno schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:13:
Ik mis nog:
  • Gefixed dat spelers geen last meer hebben van het rode wounded-scherm en daardoor geen gas zien en dood gaan.
  • Gefixed dat het overal te overbelicht is als je naar buiten kijkt.
  • Gefixed dat 40p Operations er perongeluk uit is gehaald. En we zullen het nooit meer doen, beloofd.
  • Gefixed dat er FPS drops zijn op consoles.
  • Gefixed dat de aim assist op consoles niet zo belachelijk insta-snap on is.
  • Gefixed dat het geluid belachelijk ript en distort bij veel actie.
  • Gefixed dat teams niet goed gebalanced worden.
  • Gefixed dat joinen op party members gewoon werkt.
  • Gefixed dat niet alleen partyleader een game hoeft te starten voor popup.
Begin daar eerst maar eens mee :(
En f#ck de battlepacks. Gewoon keihard zwoegen met [voorwerp] om [camo] vrij te spelen. Ik ben verdomme rank 46 tanker, zou er echt veel voor over hebben om een speciale light tank skin vrij te spelen maar dat gaat hem zo gewoon niet worden :|
ongewoongewoon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:31:
[...]

En f#ck de battlepacks. Gewoon keihard zwoegen met [voorwerp] om [camo] vrij te spelen. Ik ben verdomme rank 46 tanker, zou er echt veel voor over hebben om een speciale light tank skin vrij te spelen maar dat gaat hem zo gewoon niet worden :|
Tsja, dat is wel knake idd, maar totaal niet gamebreaking. Laat ze al die dingen eens eerst fixen.

• Racer89
  • Niet online
Drukte is ook aan het afnemen. Regelmatig kom ik in lege servers terecht via quick match. Of matchmaking en opeens weer terug in hoofdmenu.
Racer89 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:31:
Drukte is ook aan het afnemen. Regelmatig kom ik in lege servers terecht via quick match. Of matchmaking en opeens weer terug in hoofdmenu.
Ja, Dat is me gisteravond ook al opgevallen. Er waren maar iets van 3 volle Operations servers gisteravond :o

Maar ja... Kan het mensen niet kwalijk nemen met de manier waarop DICE omgaat met de community en gewoon systematisch bugs creërt én negeert.

• Swizzler24
Reefun: speel je vanavond toevallig wat potjes operations?

• Jumpman
Reefun schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:13:
[...]

Ja, Dat is me gisteravond ook al opgevallen. Er waren maar iets van 3 volle Operations servers gisteravond :o

Maar ja... Kan het mensen niet kwalijk nemen met de manier waarop DICE omgaat met de community en gewoon systematisch bugs creërt én negeert.
Op de PS4 gisteren geen last gehad, de hele avond genoeg volle Operations servers.

Swizzler24 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:27:
Reefun: speel je vanavond toevallig wat potjes operations?
Hhm... Ik weet het nog niet. Ik ga misschien Titanfall 2 weer proberen. Maar, als ik er ben dan kun je me zo opzoeken via het platoon scherm. Joinen kan altijd! d:)b
15 Jaar Battlefield *O*

Kippenvel! Weet t nog als de dag van gister, dat ik BF1942 voor t eerst opstartte.. WTF IS DIT?? OMGLOLZ1337ROFLBBQ!!!!1

• Racer89
  • Niet online
Laatst toevallig nog een keer Vietnam op de pc geïnstalleerd. Dat is pas raar om dat weer te zien en spelen... terwijl het toen perfecte kwaliteit was 8)7 Zie je hoe snel de tijd veranderd.
Racer89 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:17:
Laatst toevallig nog een keer Vietnam op de pc geïnstalleerd. Dat is pas raar om dat weer te zien en spelen... terwijl het toen perfecte kwaliteit was 8)7 Zie je hoe snel de tijd veranderd.
Jaa BF Vietnam heb ik kapotgespeeld :D

Man wat was dat gaaf.. radiootje met 60's muziek aan in de Huey chopper, en gaan 8)

Ik hoop stiekum op een nieuwe Vietnam, maar ik denk dat het voor nu iets te specifiek zou zijn qua zelfde stijl locaties, weinig wapens (alhoewel ze vast wel weer wat 'hellriegels' erbij verzinnen)
En ik geloof ook dat Vietnam spelletjes niet echt worden gewaardeed in Dev land ivm de behoorlijke lading van de oorlog..

Maar ik hoop nog meer op WW2 natuurlijk!
Een jaren 80 fictionele (koude) oorlog zou ook wel tof zijn. Redelijk moderne wapens enzo, maar niet té. En de sfeer zouden ze goed met jaren 80 muziek kunnen aanvullen als ze dat weer zouden doen :D
poor Leno schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:11:
15 Jaar Battlefield *O*

Kippenvel! Weet t nog als de dag van gister, dat ik BF1942 voor t eerst opstartte.. WTF IS DIT?? OMGLOLZ1337ROFLBBQ!!!!1

[video]
Toen BF1942 uit kwam was ik net op een LAN Party met mijn clan toendertijd. He-le-maal gek gespeeld! Letterlijk heel het weekend speelde we alleen dat spel. Terwijl we eigenlijk samen kwamen om onze Counter-Strike tacktieken te verbeteren :D

Eigenlijk álle Battlefield games gek gespeeld op 2142, Heroes en Hardline na. 2142 simpelweg nooit in mijn bezit gehad. Heroes vond ik niets door die cell shaded achtige graphics en Hardline heeft geen uitleg nodig :+

Ik hoop nog steeds dat DICE meer gaat doen om BF1 weer levende te krijgen. Maar zeker gezien het feit dat het een rotzooi is bij hun (allemaal gezeik over de community managers lees ik op Reddit) ben ik bang dat BF1 een pijnlijke dood gaat krijgen binnen nu en een half jaar.... Wellicht dat de playerbase wat op gaat leven bij de release van nieuwe DLC. Maar ik betwijfel het ;(

• Racer89
  • Niet online
Sluit me aan bij Reefun, 1942, Vietnam en BF2 hoofdzakelijke gespeeld, alles wat er na kwam heb ik niet meer gedaan tot aan BF1 nu. ( En nog een korte tijd BF4, omdat ik deze gekocht heb in een aanbieding, echter was hij toen al meer dan 1 jaar uit. )

De radio zou ook wel een leuke toevoeging zijn nu aan de voertuigen in BF1 haha, alleen past het niet bij de tijd van toen. Als ze BF1 in leven willen houden komen ze veel dingen te veranderen en ook snel een beetje.!

[ Voor 14% gewijzigd door Racer89 op 26-10-2017 12:16 ]

Pagina: 1 ... 108 ... 120 Laatste

Let op:
Voor vragen, kijk eerst of die al een keer eerder is gesteld mbv de zoekfunctie.