Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Martinspire schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:04:
[...]
*hele rant* en dan :

Als je dan zo trots bent op je teamplay, waarom zijn je stats dan nog zo belabberd?

Als ik even vergelijk zit mijn win percent nog steeds hoger (66 vs 59%). Je hebt ondertussen 2x zoveel games gespeeld als ik, maar zit maar 12 Ace Squads hoger dan ik (155 vs 167) en hebt maar 7 MVP (tegen 77 van mijzelf). Flags captured en defended zit nu ook pas gelijk (1770 en 3128 vs 1645 en 3340). Wat heb je dan al die potten gedaan? Oh wacht...

En dan heb ik het nog niet over score/min (1153 vs 1065) k/d (2.19 vs 2.03 en dat met die gigascores van je vliegtuig), kills per game (27 vs 22) of skillrating (423 vs 280). Dus hoezo ben je objective-gezien zo indrukwekkend bezig dan? Want afgezien van veel tijd in de game steken, zie ik er nog maar weinig van. Tenminste, als je het punt wilt maken dat je zo bruikbaar bent in vliegtuigen?
Kijk. Daar komt de aap uit de mouw. Stats hungry!

Zowel ik als MRE hebben nooit aangegeven dat we "zo indrukwekkend" bezig zijn. Dat maak jij er nu van. En om dat extra te benadrukken pak je stats erbij die uiteindelijk geen ene hol uit maken.

Example? Jouw accuracy is vele malen hoger dan die van mij. Wil dat zeggen dat ik dan geen ruk raak kan schieten? Nope. Want als support zijnde knal ik hele magazijnen leeg als supressive fire waardoor die enorm zakt. Do I care? Not really. Met CoD MW 2 had ik een K2D van 6.2 en een accuracy van onder de 5% (daar schoot ik dan toevallig heel veel door muren heen :+).

Example 2 ? Jouw SPM is lager dan die van mij (1153 vs 1248). Wil dat zeggen dat ik dan meer PTFO? Nou ja, volgens jou dan weer niet natuurlijk. Maar uiteindelijk zegt dat helemaal niets. Jij kan net zo goed PTFO'en als ik dat zou kunnen heel plat gezegd. Ik geloof wel dat jij best wel het spelletje kan spelen ; daar hoef ik niet alle stats bij te gaan pakken om het tegendeel te gaan bewijzen.

En nog iets, wat ik persoonlijk wel grappig vind. Flags defended. Jij hebt er 3128 en ik 3412. Maar vliegtuigen zijn geen toevoeging voor het team hoor! :+

Nu mag je best een reply geven met "ja maar mijn win-loss ratio is hoger en blabla". Tuurlijk. Leuk en wel. Maar je staart je blind op stats. Niet goed voor je rikketik *;

[ Voor 6% gewijzigd door Reefun op 28-09-2017 12:35 ]

Reefun schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:17:
[...]

Kijk. Daar komt de aap uit de mouw. Stats hungry!

Zowel ik als MRE hebben nooit aangegeven dat we "zo indrukwekkend" bezig zijn. Dat maak jij er nu van. En om dat extra te benadrukken pak je stats erbij die uiteindelijk geen ene hol uit maken.
Ik pak voornamelijk de teambased stats eruit om aan te tonen dat al het "teamwork" wat MRE doet, uiteindelijk in schril contrast staat met wat ik heb gedaan. En uiteindelijk heb ik meer overwinningen en betere scores per pot. Hoezo toon ik dan niet aan dat Vliegtuigen weinig inbrengen op de uitkomst van de pot?
Example? Jouw accuracy is vele malen hoger dan die van mij. Wil dat zeggen dat ik dan geen ruk raak kan schieten? Nope. Want als support zijnde knal ik hele magazijnen leeg als supressive fire waardoor die enorm zakt. Do I care? Not really. Met CoD MW 2 had ik een K2D van 6.2 en een accuracy van onder de 5% (daar schoot ik dan toevallig heel veel door muren heen :+).
Accuracy had ik niet meegenomen omdat het spelerafhankelijk en game-afhankelijk is (al bedoel je waarschijnlijk k/d), en K/D vermeld ik er even bij als extra feit omdat je het erover had dat je zoveel kills haalt in de jet (dat we uiteindelijk vrij dicht bij elkaar liggen geeft mij meer aan hoe belabberd je dan als infantry bent). Maar het ging me voornamelijk om de win/loss en ace squad. Wat volgens mij wel aangeeft in hoeverre de squad indruk maakt op de uitkomst van de pot.

Die van mij kan ook hoger zijn als ik puur voor mezelf ga spelen en niets geef om de uitkomst.
Example 2 ? Jouw SPM is lager dan die van mij (1153 vs 1248). Wil dat zeggen dat ik dan meer PTFO? Nou ja, volgens jou dan weer niet natuurlijk. Maar uiteindelijk zegt dat helemaal niets. Jij kan net zo goed PTFO'en als ik dat zou kunnen heel plat gezegd. Ik geloof wel dat jij best wel het spelletje kan spelen ; daar hoef ik niet alle stats bij te gaan pakken om het tegendeel te gaan bewijzen.
SPM is ook wel wat vertekend omdat je bij het killen van vliegtuigen meer krijgt dan voor een enkele infantry, maar was verder ook om het andere punt aan te tonen. Overigens weet ik niet in hoeverre hier de boosts bij meetellen want die gebruik ik nooit en verkoop ik meteen.
En nog iets, wat ik persoonlijk wel grappig vind. Flags defended. Jij hebt er 3128 en ik 3412. Maar vliegtuigen zijn geen toevoeging voor het team hoor! :+
Daarom neem ik ook mee hoeveel potten iemand speelt. Jij hebt 11 uur en 2,5 keer meer matches gespeeld dan ik, dus hoezo is je 3412 dan indrukwekkend? Ik zou zeggen dat die minstens het dubbele moet zijn. Je win/loss is zelfs nog belabberder dan MRE. Dus ja, dan is dat inderdaad waardeloos.
Nu mag je best een reply geven met "ja maar mijn win-loss ratio is hoger en blabla". Tuurlijk. Leuk en wel. Maar je staart je blind op stats. Niet goed voor je rikketik *;
Als iemand probeert aan te tonen dat vliegtuigen heel veel helpen in de uitkomst van de pot en je er letterlijk veel door gaat winnen, dan is statistieken iets om te gebruiken. Het zal me verder aan mn reet roesten of ik #1 of #20850 sta, maar ik kan mijn stats wel gebruiken om te vergelijken. En gezien ik met mijn mindere speeltijd bij veel statistieken hoger of gelijk sta aan jullie, toont dat gewoon aan dat je verhaal uit elkaar dondert en het de mijne ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 28-09-2017 12:51 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 21:44
Kunnen die ellenlange discussies niet lekker privé gevoerd worden? In het begin stoorde het me niet zo, maar ik zie nu het nut van deze discussie om iets bij te dragen aan dit topic niet echt meer.

Bovendien lijkt het me dat iedereen het zelf moet weten hoe die het spel speelt. Mijn Win/Loss ratio ligt onder de 50% en ik kan me er eerlijk gezegd geen seconde druk over maken. Dit is mijn eerste serieuze multiplayer shooter die ik ooit speel (op Battlefront 1 na dan) en ik speel het voor mijn plezier en neem het niet zo serieus zoals bepaalde mensen hier doen. Speel nog genoeg andere games naast BF1, dus ik geloof het wel. Ik doe mijn best in de potjes die ik speel en that's it.

[ Voor 55% gewijzigd door dvd-linden op 28-09-2017 13:26 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

dvd-linden schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:22:
Kunnen die ellenlange discussies niet lekker privé gevoerd worden? In het begin stoorde het me niet zo, maar ik zie nu het nut van deze discussie om iets bij te dragen aan dit topic niet echt meer.

Bovendien lijkt het me dat iedereen het zelf moet weten hoe die het spel speelt. Mijn Win/Loss ratio ligt onder de 50% en ik kan me er eerlijk gezegd geen seconde druk over maken. Dit is mijn eerste serieuze multiplayer shooter die ik ooit speel (op Battlefront 1 na dan) en ik speel het voor mijn plezier en neem het niet zo serieus zoals bepaalde mensen hier doen. Speel nog genoeg andere games naast BF1, dus ik geloof het wel. Ik doe mijn best in de potjes die ik speel en that's it.
Je hebt helemaal gelijk d:)b Heeft ook helemaal geen nut meer om erover door te gaan. Let's agree to disagree @Martinspire.

*edit en gepost exact op 13:37. Nuff said 8) :+

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 21:44
Soms is dat inderdaad de beste conclusie :D.

Ik heb overigens nog wel een vraagje aan de experts hier: hebben jullie tips om makkelijk kills te maken met de Limpet Charge?

[ Voor 40% gewijzigd door dvd-linden op 28-09-2017 13:47 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Easymongo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:31:
[...]

_/-\o_
(Zoveel heb ik nog niet eens als infantry.)

Maarre, gisteren tig potjes frontlines gespeeld en een speler was constant TLB met scores als 30:5 terwijl ik als ik het heel goed deed 10:10 haalde en in de onderste helft bungelde. Hij speelde alle classes. (Ik heb hem nota bene gerevived terwijl ik door hem en z'n squaddies altijd voor dood werd achtergelaten. Frontlines is mayhem.

Hoe kan iemand zo weinig keren dood gaan terwijl het granaten regent en je voortdurend op vlaggen zit?

Ik zou deze gast in spectatormode willen volgen. Kijken wat zn truc is. Moet ik hem eerst "frienden'? Hoe pak ik dat aan?
Ik weet niet of je de "truc" wel via zulke beelden zult zien maar een aantal (goede) vrienden in dezelfde game + partychat doet wonderen. En ervaring natuurlijk, na een paar duizend uur Battlefield spelen wordt het makkelijker ;)

Ik zou de tijd besteden aan het opdoen van wat meer ervaring en gewoon lekker genieten, als het kan met wat vrienden. :)

• ongewoongewoon
dvd-linden schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:45:
[...]

Ik heb overigens nog wel een vraagje aan de experts hier: hebben jullie tips om makkelijk kills te maken met de Limpet Charge?
ja: limpet charges zijn erg effectief in (of van buitenaf op de buitenmuur) verwoestbare gebouwen. Ik heb wel eens een hele bovenverdieping vermoord door een charge op het plafond te plaatsen.

En het is een prachtige manier om een tank te slopen als de tank al damage heeft. Je kan het ook in je eentje doen als de tank bestuurder niet oplet. ammo box neergooien, charge plaatsen, wegrennen over de ammo box, na een aantal seconden krijg je een nieuwe charge en dan de genadeklap plaatsen. De eerste charge is meestal goed voor een track of vehicle disable dus snel wegrijden doen ze ook niet ;)

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Oei, met zulke lage SPM Kun je niet aankomen in VERS. Jammer dat MRE, Martin en Harm nog op de xbox spelen.
dvd-linden schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:45:
[...]

Gebruik smoke grenades! Tijdje geleden liet ik mijn tactiek "SLACRR" (Smoke/limpet/ammo crate/rinse/repeat) al zien. Voor degene die het zijn vergeten of niet hebben gezien, zie hieronder :

https://imgur.com/P3w1Hnd

Deze specifieke taktiek is puur om zelf gemaakte "fox holes" te maken. Ideaal om makkelijker door te pushen naar objectives bij mappen welke vele grote open vlaktes heeft.

MAAR, een soort gelijke tacktiek kun je ook gebruiken om vijanden mee te pakken. Stel voor dat je een hele hoop in een gebouw ziet zitten op je radar maar je bent zelf 100m ervan verwijderd. Tussen jou en dat gebouw is één grote killzone. Wat je dan doet :

* Ammocrate neer gooien
* Gooi 2 smokes. Eerst 1 vlak tegen het huis aan waar je naar toe wil en 1 vlakbij je.
* Wacht even tot je minimaal 1 smoke extra heb en begin met rennen door je eigen smokes heen
* Als je vervolgens bij het huis bent waar de vijanden zitten. gooi een ammocrate neer en nog een smoke.
* Pak vervolgens de limpet en smijt hem naar binnen
* Smoke op jezelf, wachten tot de limpet er weer is
* Smijt hem naar binnen
* Rinse repeat

Hetzelfde kun je vervolgens ook doen om vehicles gemakkelijker te pakken. Zodra je er één spot max 150 a 200m van je vandaan dan kun je hetzelfde proberen. Smokes zijn je beste buddies als je veel limpet kills wilt maken.

Nog een laatste tip : Hetzelfde werkt ook prima in CQC mappen zoals Fort Faux/Verdun. Zie je veel op een minimap? Gooi smokes, ren er als een bezetene op af en gooi een limpet charge recht tussen de vijanden in. Maar, toegegeven, de kans dat dit daadwerkelijk werkt is aanzienlijk kleiner gezien je vaak door gangetjes of kleine doorgangen heen moet gaan en dus makkelijker geraakt wordt door whatever.
Schimanski81 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:56:
Oei, met zulke lage SPM Kun je niet aankomen in VERS. Jammer dat MRE, Martin en Harm nog op de xbox spelen.
Tsss. En ik dan? :( ;w :+

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:12
Martinspire schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:04:
Ten eerste had ik het gelijk aangetoond door in een vliegtuig te stappen en binnen een minuut 5 kills binnen te harken. Ten tweede was die 30-1 met de tank inclusief het veroveren van een stuk of 15 objectives en leverde me dat ook ik geloof 25 flag defends op. Dus ik weet niet hoe je kunt stellen dat die skill-loos was. En ja soms heb ik ook een mooie streak, maar ik behaal ze nog altijd op de grond. Het zou alleen iets kunnen zijn als ik vanuit mijn eigen basis zat te bestoken, maar zo rol ik nooit.
Dat jij binnen een minuut 5 kills maakte, komt omdat jij al een skilled piloot bent omdat je in BF3 en BF4 al vloog. Mijn punt was dat jij destijds zei dat vliegen totaal skill-loos is maar als je een totale BF n00b in een vliegtuig of tank zet dat jij dan ook wel weet wie de eerste echte kill maakt. Voor vliegen is gewoon meer skill nodig dan in een tank zitten. Dàt was het punt. Dat jij dan direct 5 kills maakt, is logisch omdat jij wel skill hebt mbt vliegen.
Ik kan me best voorstellen dat mijn reactie frustrerend kan zijn, maar het is jammer dat je het ook niet als feedback inziet dat de game gewoon ruk gaat en er dus iemand is die graag hulp wilt maar je dat niet verleent. Het is je verder vrij om me erop te wijzen dat er wel wat wordt gedaan of waar je zelf hulp nodig denkt te helpen. Het valt me altijd op dat iedereen zijn eigen ding doet en er in de infantry-maps nooit echt samengewerkt wordt. Of dat als ik met een paar meeloop, er binnen notime weer mensen opsplitsen of dingen gaan doen waarvan ik denk of dat wel zo handig is. Een uiterste vlag pakken terwijl je de rest al kwijt aan het raken bent. Of een enemy tank die lang zijn ding mag doen zonder dat er iemand is die me meehelpt. Even switchen naar Assault? Nee hoor. Even helpen als medic? Is allemaal te moeilijk. Dus ja dan uit ik mijn frustratie. Het is alleen jammer dat het kwartje aan jullie kant ook niet valt.
Het ging op de manier waarop Martin. Er zit namelijk een verschil in het normaal met elkaar omgaan en het op een normale manier ter sprake brengen of de manier waarop jij dat destijds in de party deed. Dat schoot gewoon bij mij en de anderen in het verkeerde keelgat want hoe je het bracht, was namelijk niet normaal. Dat was niet alleen mijn mening, maar ook die van de anderen en over het algemeen kijk ik niet zo snel meer ergens van op, maar toen ging je gewoon over de spreekwoordelijke lijn. Verder moet je in je achterhoofd houden dat we het allemaal voor de lol doen. Tuurlijk kun je met z'n allen teambased gameplay doen, maar ik speel echt niet in dienst van iemand anders. Als ik op een bepaald moment als assault speel om een tank te vernietigen en jij roept dat je een medic nodig hebt, dan kan ik niet ineens switchen.
En heel raar dat ik verwacht dat anderen hun ding doen in een fucking teambased game. Heel raar ja.
Tja, nogmaals, wij spelen best wel teambased, maar we spelen niet in dienst van iemand anders. Dat weet jij ook en dat je dan een keer een pot hebt die wat minder gaat, tja...deal with it. Je zult nog wel meer shit tegenkomen.
Als je dan zo trots bent op je teamplay, waarom zijn je stats dan nog zo belabberd?
Belabberd wil ik het niet noemen :) , dat ze minder zijn dan die van jou, is een feit waarvoor een hele logische verklaring bestaat die ik je al eens eerder verteld heb. Jij bent, BF wise, gewoon een betere speler dan dat ik ben. Net zo als Messi een betere voetballer is dan ik ooit geweest ben. Daar wind ik geen doekjes om en heb ik geen stats voor nodig.

Als er in een pot BF1 10 man op jou en mij komt aflopen, dan schiet jij er 4 neer en ik 2. Jij hebt meer feeling voor het spelletje dan ik en daar heb ik helemaal geen probleem mee. Ik hoef niet zo nodig de beste er in zijn en jij waarschijnlijk ook niet. Maar laten we er geen doekjes om winden dat van ons 2, jij de betere bent. En zoals ik al zo vaak heb gezegd of geschreven: ik speel 10x liever met je, dan tegen je omdat in 80% van de 1 op 1 gevechten tussen jou en mij, jij er als winnaar uitkomt.
[offtopic]En ja als je mij zwart probeert te maken zorg dan dat je met argumenten en feiten komt want nu valt het op dat je toch de hand in eigen boezem moet steken. Naast het feit dat er bij bijna iedereen wel wat is als ze weg gaan. Ook bij jou. En wel jammer dat je het niet gewoon meteen zegt dat er wat is en liever achter andermans rug om moet gaan
Ik probeer je niet zwart te maken, dat weet jij ook, want ik speel al langer met je en wil dat graag zo houden. Ik loop ook niet achter je rug om in de party als je weg bent negatief over je te praten want daar heb ik geen reden voor. Ik ken je langer dan vandaag en zoals je zelf al schrijft, iedereen heeft zijn nukken. Maar die ene keer maakte je het gewoon te bont in de party chat. Wellicht dat je het zelf niet meer kunt herinneren, maar het was wel zo. Het is namelijk niet zo dat het mijn alleen opviel, het viel iedereen op in de party.

Waar deze discussie om draait (en corrigeer me als ik het fout heb), was dat het voor mij voorkomt als of jij denkt dat vliegtuigen nauwelijks bijdragen aan goede teambased gameplay (zo heb ik het iig opgevat). Verhouding 95% vs 5% terwijl dat in mijn ogen toch wel veel meer is, maar jij ziet niet wat ik in de lucht allemaal doe zoals spot flares droppen, ondersteuning geven als ik zie dat ons team een vlag aan het cappen is. Ter voorbeeld, als ons team vlag A aan het cappen is (te zien aan dat vierkantje wat dan volloopt) dan ga ik niet over vlag D vliegen. Dan drop ik mijn flares boven A en probeer ik de vijand af te schieten. Hoevaak ik spot assists krijg en squad wipes krijg als ik een strafing run doe over een vlag is best veel. Jij als foot mobile hebt dat uiteraard niet in de gaten, dat is ook geen probleem, maar ik heb het idee dat jij denkt dat wij alleen maar dom rondjes aan het vliegen zijn en hier en daar wat kill proberen te maken. Dat is voor mij niet aan de orde.

En dat uit mijn stats blijkt dat ik niet of nauwelijks teambased speel, daaruit blijkt wel dat die stats op zich niet zo heel veel daar over zeggen. De hoofdreden voor mij om BF1 te spelen is juist die teamplay anders was ik wel COD gaan spelen, of speel ik BF1 TDM.

Verder no harm feelings van mijn kant, dat je dat even weet 8)

@dvd-linden heeft gelijk. We houden er over op :)

XBL: MRE Inc

• Dropkogel
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-10-2023
Goede middag,
Ik heb twee vragen: Wie speelt hier de Hardcore modus en twee,
Hoe vind ik een Tweakersclan op de serverbrowser? Als ik namelijk 'Tweakers, intype krijg ik 0 resultaten.
Dropkogel schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:13:
Goede middag,
Ik heb twee vragen: Wie speelt hier de Hardcore modus en twee,
Hoe vind ik een Tweakersclan op de serverbrowser? Als ik namelijk 'Tweakers, intype krijg ik 0 resultaten.
Je moet Tweakers zoeken bij platoons, niet bij serverbrowser :>

• Schimanski81
  • Niet online
Jij zat niet bij de Gotlive crew ;)

• MRE-Inc
Schimanski81 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:21:
[...]

Jij zat niet bij de Gotlive crew ;)
Maar je komt toch wel weer terug op de Xbox One X ?

BF1 zonder Schimanski kan eigenlijk niet.....

MRE-Inc schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:23:
[...]

Maar je komt toch wel weer terug op de Xbox One X ?

BF1 zonder Schimanski kan eigenlijk niet.....
nouja, mét gaat eigenlijk ook niet altijd goed :>

Maar hoe bedoel je, Schimanski en Xbox? :?

• MRE-Inc
poor Leno schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:25:
[...]

BF3 tijd.... Toen speelde @Schimanski81 op de Xbox 360.

http://bf3stats.com/stats_360/Schimanski29

BF3 <3 152 service stars met de PKP

Vanavond maar weer eens aanslingeren.... Is toch Backwards Compatible :P

• Schimanski81
  • Niet online
poor Leno schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:25:
[...]

Heren, heren, geen ruzie maken over wie met mij samen mag spelen. Ik blijf op de PS4 (maar voorlopig druk met project cars....)

Ik heb hiervoor lang op de 360 gespeeld.

• MRE-Inc
Schimanski81 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:33:
[...]

Heren, heren, geen ruzie maken over wie met mij samen mag spelen. Ik blijf op de PS4 (maar voorlopig druk met project cars....)

Ik heb hiervoor lang op de 360 gespeeld.
Je begrijpt het verkeerd. We willen graag TEGEN je spelen omdat je zo makkelijk te killen bent :>

• Schimanski81
  • Niet online
MRE-Inc schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:33:
[...]

BF3 tijd.... Toen speelde @Schimanski81 op de Xbox 360.

http://bf3stats.com/stats_360/Schimanski29

BF3 <3 152 service stars met de PKP

Vanavond maar weer eens aanslingeren.... Is toch Backwards Compatible :P
836H gespeeld, kanonne :o Beste Battlefield game vind ik. Meeste plezier mee gehad. BF4 denk totaal op 600H en Bf1 rond de 350H denk ik.
MRE-Inc schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:35:
[...]

Je begrijpt het verkeerd. We willen graag TEGEN je spelen omdat je zo makkelijk te killen bent :>
OOooooooeeOOOeeh SNAAAP!

Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/011/848/cold.jpg

Hoor ik daar een challenge aankomen? :D

[ Voor 56% gewijzigd door poor Leno op 28-09-2017 14:38 ]

• Schimanski81
  • Niet online
Graag ontopic.

• Easymongo
  • Laatst online: 16-05-2021
ongewoongewoon schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:48:
[...]
Ik weet niet of je de "truc" wel via zulke beelden zult zien maar een aantal (goede) vrienden in dezelfde game + partychat doet wonderen. En ervaring natuurlijk, na een paar duizend uur Battlefield spelen wordt het makkelijker ;)
Je zult wel gelijk hebben. Ik heb de spectator-mode wel veel gebruikt om uberhaupt iets te snappen van hoe het spelletje gespeeld moet worden (of niet). Toen ik BF1 kocht heb ik me erover verbaasd hoe weinig de makers documenteren. Het is geheel en al aan de community om uit te vogelen en te beschrijven hoe de details van het spel werken.

Zo kwam ik er per ongeluk achter dat een air mortar naast de (4?) explosives ook 2 smokes kan afvuren. Is ideaal om de telegraphs op een veilig afstandje in rook te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Easymongo op 28-09-2017 14:53 ]

• MRE-Inc
Easymongo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:46:
[...]

Je zult wel gelijk hebben. Ik heb de spectator-mode wel veel gebruikt om uberhaupt iets te snappen van hoe het spelletje gespeeld moet worden (of niet). Toen ik BF1 kocht heb ik me erover verbaasd hoe weinig de makers documenteren. Het is geheel en al aan de community om uit te vogelen en te beschrijven hoe de details van het spel werken.
Maareh....jij speelt toch op de Xbox ? Volgens mij heb je vorige week met een groepje tweakers waaronder mezelf meegespeeld. Volgende keer gewoon de party joinen en als je iets wilt weten, gewoon vragen. Ook ik heb het spelletje eens moeten leren.

Easymongo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:46:
[...]

Zo kwam ik er per ongeluk achter dat een air mortar naast de (4?) explosives ook 2 smokes kan afvuren. Is ideaal om de telegraphs op een veilig afstandje in rook te zetten.
Zoals MRE al aangaf. Gewoon vragen! Zijn er genoeg hier die je willen helpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Reefun op 28-09-2017 14:55 ]

• Easymongo
  • Laatst online: 16-05-2021
MRE-Inc schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:52:
Maareh....jij speelt toch op de Xbox ? Volgens mij heb je vorige week met een groepje tweakers waaronder mezelf meegespeeld. Volgende keer gewoon de party joinen en als je iets wilt weten, gewoon vragen.
Klopt. Zal ik doen! (Geen mic overigens, maar ik geloof niet dat die wordt gebruikt, of wel? Ik mute de boel altijd. Slechts 1x in een random game een constructieve mic-gebruiker gehoord.)

• MRE-Inc
Easymongo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:58:
[...]

Klopt. Zal ik doen! (Geen mic overigens, maar ik geloof niet dat die wordt gebruikt, of wel? Ik mute de boel altijd. Slechts 1x in een random game een constructieve mic-gebruiker gehoord.)
Mic is wel handig als je wat wilt vragen ;) Maar de mic wordt wel gebruikt hoor. De ene praat wat meer als de andere. Sommigen zijn alleen met de game bezig en geven aan waar de vijand zit etc etc anderen zeggen niets.... Ik vraag regelmatig of iemand in de AA wil gaan zitten of de vijandelijke AA om zeep wil helpen als ik vlieg.

Easymongo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:58:
[...]

Je kan ook vrij ver komen met de command rose. Simpele dingen zoals need backup of follow me doen wonderen.

Enige nadeel is dat niet iedereen op de command rose let. Maar dat even terzijde :+

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:49
MRE-Inc schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:35:
[...]

Schimanski vliegt je helemaal scheel. Moet je niet willen anders gaat je 1ste rank in NL eraan O-)

• MRE-Inc
Aramiss schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:49:
[...]

Schimanski vliegt je helemaal scheel. Moet je niet willen anders gaat je 1ste rank in NL eraan O-)
Ik heb ook nog een PS4 met BF1. Alleen de DLC heb ik niet. Zou het tegen hem kunnen opnemen O-)

MRE en Schimanski :>

Afbeeldingslocatie: https://a.disquscdn.com/get?url=http%3A%2F%2Fimgur.com%2FKVeojK9.gif&key=th2dkyPjJvEW0PI_KdjfLg

PS: ohja en natuurlijk ook Martinspire en Reefun van eerder vanmiddag in dit topic >:)

[ Voor 24% gewijzigd door poor Leno op 28-09-2017 21:16 ]

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:49
MRE-Inc schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:15:
[...]

Ik heb ook nog een PS4 met BF1. Alleen de DLC heb ik niet. Zou het tegen hem kunnen opnemen O-)
Slinger hem een keer aan krijg wat weerstand vanaf de grond of als infantry. Hoe meer schietschijven hoe beter :+

• Schimanski81
  • Niet online
[...]

Dat is waar ook. Bring it!

• MRE-Inc
Zal eens kijken vanavond. Dat worden dan wel vanilla mappen aangezien ik alleen de base game heb. Eerst naar een potje voetbal om 20:00 uur dus voordat ik thuis ben, is het wel 22:30.

Tenzij je weer alle mappen kunt spelen met Premium Friends of hoe dat ook heet.

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:43
[VERS] tegen [MRE]. Guess who's going to win. :P

YouTube

poor Leno schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:13:
MRE en Schimanski :>

[afbeelding]

PS: ohja en natuurlijk ook Martinspire en Reefun van eerder vanmiddag in dit topic >:)
Nah. Was meer zoals dit :

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
[...]

De DLC niet? De complete editie is nu € 35,00 en op Marktplaats raak je de standaard editie voor € 15,00 zo kwijt. Dan heb je voor € 20,00 alles.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Jumpman schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:44:
[...]

De DLC niet? De complete editie is nu € 35,00 en op Marktplaats raak je de standaard editie voor € 15,00 zo kwijt. Dan heb je voor € 20,00 alles.
MRE heeft de DLC e.d. al voor de XB1. Denk eerder dat hij geen zin heeft om dat nogmaals aan te schaffen voor de PS4 :)
De DLC is natuurlijk niet nodig om tegen elkaar te spelen O-)
Speciaal voor @poor Leno , een filmpje van mij.... op... dare I say it.. de grond! :

Je ziet er wat onwennig en verdwaald uit, vieze teabaggert >:)

[ Voor 10% gewijzigd door poor Leno op 29-09-2017 09:06 ]

poor Leno schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:06:
Je ziet er wat onwennig en verdwaald uit, vieze teabaggert >:)
:D

Ja ik hou van teabaggen. Ik geniet ervan hoe ik dan soms berichtjes binnen krijg van mensen die dan he-le-maal over de zeik gaan. Heb zelfs doodsbedreigingen gehad omdat ik iemand teabagde! :D

Kom op zeg. Doodsbedreiging omdat je een paar keer op de rechter stick drukt? 8)7

Maar ze zouden een functie moeten inbouwen dat je in tanks of vliegtuigen kunt teabaggen. Man wat zou mijn leven dan compleet zijn :+

• MRE-Inc
Jumpman schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:44:
[...]

Reefun schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:52:
[...]

MRE heeft de DLC e.d. al voor de XB1. Denk eerder dat hij geen zin heeft om dat nogmaals aan te schaffen voor de PS4 :)
Dit dus.... leuk om 2 consoles te hebben, maar het gaat wel in de kosten lopen als je alles dubbel aan gaat schaffen. Ik denk dat ik BF1 op de PS4 2x heb opgestart sinds dat ik in december 2016 BF1 voor de PS4 heb gekocht. Dat is het me dus niet waard.
Reefun schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:20:
[...]

Ja ik hou van teabaggen. Ik geniet ervan hoe ik dan soms berichtjes binnen krijg van mensen die dan he-le-maal over de zeik gaan. Heb zelfs doodsbedreigingen gehad omdat ik iemand teabagde! :D

Kom op zeg. Doodsbedreiging omdat je een paar keer op de rechter stick drukt? 8)7

Maar ze zouden een functie moeten inbouwen dat je in tanks of vliegtuigen kunt teabaggen. Man wat zou mijn leven dan compleet zijn :+
Ik doe ook wel eens een tea bag.... Maar we kunnen afspreken dat als we een vliegtuig kill maken, een barrel-roll doen als soort van teabag :D

Zelf gister ook weer een haat berichtje gehad nadat ik op Ballroom Blitz met de shotgun aan het irriteren was. Ja normaal speel ik nooit met shotguns, maar door die gekke assignments van Dice nu dus even wel. Maak 100 kills met shotguns op Ballroom Blitz. En als je dan 1 gast 6x afknalt omdat hij gewoon weg te dom is voor het spelletje.... Wie gaat er nou 3x achter elkaar via dezelfde route naar je tegenstander die daar op je ligt te wachten met een shotgun in de aanslag ? 8)7 |:( Ik hoorde hem elke keer aan komen sprinten. Blijft toch leuk zo'n 7.1 virtueel surround headset dingetje....

[ Voor 45% gewijzigd door MRE-Inc op 29-09-2017 09:31 ]

MRE-Inc schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:25:

Ik doe ook wel eens een tea bag.... Maar we kunnen afspreken dat als we een vliegtuig kill maken, een barrel-roll doen als soort van teabag :D
Hhm..... Nah. Dat is te weinig "in your face" gehalte. Eigenlijk zou je dan een gunner moeten hebben en dan heel rustig vliegen zodat hij uit kan stappen, bovenop je vleugel kan staan en dán teabaggen. En dan maar hopen dat hij niet snel genoeg skipped om dat te kunnen zien natuurlijk B-)

Ik ben één keer uit een vliegtuig gesprongen om iemand vlug te teabaggen. Maar dat was aan het einde van een ronde :+

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-10 08:33
Hahahaha, heerlijk guys. Jammer dat ik geen PS4 heb anders had ik graag jullie squad gejoined.

• Jumpman
MRE-Inc schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:25:
[...]

[...]

Dit dus.... leuk om 2 consoles te hebben, maar het gaat wel in de kosten lopen als je alles dubbel aan gaat schaffen. Ik denk dat ik BF1 op de PS4 2x heb opgestart sinds dat ik in december 2016 BF1 voor de PS4 heb gekocht. Dat is het me dus niet waard.

[...]

Zelf gister ook weer een haat berichtje gehad nadat ik op Ballroom Blitz met de shotgun aan het irriteren was. Ja normaal speel ik nooit met shotguns, maar door die gekke assignments van Dice nu dus even wel. Maak 100 kills met shotguns op Ballroom Blitz. En als je dan 1 gast 6x afknalt omdat hij gewoon weg te dom is voor het spelletje.... Wie gaat er nou 3x achter elkaar via dezelfde route naar je tegenstander die daar op je ligt te wachten met een shotgun in de aanslag ? 8)7 |:( Ik hoorde hem elke keer aan komen sprinten. Blijft toch leuk zo'n 7.1 virtueel surround headset dingetje....
Haha, dat begrijp ik. Maar waarom niet exclusives dan dubbel kopen?

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 11:40
Speel heel erg vaak, maar eigenlijk altijd infantry of plane. Een tank gebruik ik zelden, want ik merk dat ik er slecht in ben. Iemand tips qua controls of beste strategie in gebruik? Ik wil echter geen camping arty truck guy zijn, want heb er zelf een hekel aan.

• Jumpman
realstiner schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:02:
Speel heel erg vaak, maar eigenlijk altijd infantry of plane. Een tank gebruik ik zelden, want ik merk dat ik er slecht in ben. Iemand tips qua controls of beste strategie in gebruik? Ik wil echter geen camping arty truck guy zijn, want heb er zelf een hekel aan.
Ik ben ook geen veteraan, maar:
Constant in beweging blijven.
Enemy's taggen, zodat je boordschutter of team ze makkelijk kan pakken.
Uit de range van anti tank granaten proberen te blijven.
Niet over de gebaande wegen rijden, want daar is de kans op mijnen erg groot, zeker als het potje al even duurt.

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Jumpman schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:08:
[...]

Ik ben ook geen veteraan, maar:
Constant in beweging blijven.
Enemy's taggen, zodat je boordschutter of team ze makkelijk kan pakken.
Uit de range van anti tank granaten proberen te blijven.
Niet over de gebaande wegen rijden, want daar is de kans op mijnen erg groot, zeker als het potje al even duurt.
1 tip: ga aub voorlopig niet in Amiens rijden met een tank. Die tank is sneller opgeblazen dan dat jij een kill hebt gemaakt. Dit is namelijk onderdeel van minimaal 2 service assignmens dus bijna iedereen gaat voor die tank.

Gisteren moest ik mijn geplaatste mijnen telkens weer ergens anders neer leggen omdat heel de straat bezaaid was met die dingen.

• MRE-Inc
MillanO schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:13:
[...]

1 tip: ga aub voorlopig niet in Amiens rijden met een tank. Die tank is sneller opgeblazen dan dat jij een kill hebt gemaakt. Dit is namelijk onderdeel van minimaal 2 service assignmens dus bijna iedereen gaat voor die tank.

Gisteren moest ik mijn geplaatste mijnen telkens weer ergens anders neer leggen omdat heel de straat bezaaid was met die dingen.
Destroy 5 tanks on Amiens :D

Echt die assignments zijn complete onzin en ik doe er zelf nog aan mee ook :F Het verneukt gewoon elke vorm van teamplay. Iedereen is voor zich zelf bezig die assignments te halen. Van de week serieus iemand die me op Aragonne Forrest probeerde te blocken en in de weg bleef lopen toen ik een fractie eerder dan hem de vlammenwerper pakte. Hij moest uiteraard nog die assignment halen om x kills met elite kits te halen. Stond hij daar voor mijn neus heen en weer te springen :')

• MillanO
MRE-Inc schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:57:
[...]

Destroy 5 tanks on Amiens :D

Echt die assignments zijn complete onzin en ik doe er zelf nog aan mee ook :F Het verneukt gewoon elke vorm van teamplay. Iedereen is voor zich zelf bezig die assignments te halen. Van de week serieus iemand die me op Aragonne Forrest probeerde te blocken en in de weg bleef lopen toen ik een fractie eerder dan hem de vlammenwerper pakte. Hij moest uiteraard nog die assignment halen om x kills met elite kits te halen. Stond hij daar voor mijn neus heen en weer te springen :')
Klopt. De 1e map van Kaiserschacht kun je makkelijk overleven met 3 battalions en een goed team maar als je in Amiens komt winnen de Defenders dan vaak alsnog omdat mensen alleen met die tank assignment bezig zijn. Vooral die elite class kills is moeilijk omdat er maar om de zoveel tijd zoiets spawned.
realstiner schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:02:
Ligt geheel aan de variant welke je neemt.

Heavy tank :

De 'standaard' versie heeft ietswat sterkere armor. Maar je gunners kunnen bijna niets. Enige voordeel is de gunner aan de achterkant met 2 MG's ; maar die wordt nauwelijks in gebruik genomen.

Een Heavy Tank zou ik enkel nemen met de flamethrower optie en dan enkel op een map welke zwaar infantry based is (Amiens bijv).
De Flamethrower variant is met 1 of 2 "flamethrowergunners" ideaal om gebouwen helemaal te clearen. Plus zoals al vermeld, als je deze in Amiens zou gebruiken ben je waarschijnlijk snel stuk door mijnen doordat veel mensen de assignments halen.

Landship :

Mortar variant : Op afstand blijven! Gemiddeld tussen de 200 a 300m van een Objective i.v.m. het bereik van je mortar. Met 1 of meerdere gunners kun je héél veel schade aanrichten aan zowel infantry als vijandelijke voertuigen (zelfs met je mortar). Persoonlijk is dit mijn favoriete tank gezien met een goede crew deze variant echt het verschil kan maken. Zelfs zonder gunners kun je heel makkelijk enemy vehicles kapot krijgen. Ze gaan meestal achter gebouwen repairen, maar de mortar komt natuurlijk recht van boven 8)

Squad Support variant : Eigenlijk hetzelfde idee als de Mortar, alleen zou ik die afstand wel iets kleiner maken. Met deze variant dien je wat dichter bij je teammates te blijven omdat je een medic crate/ammo crate kan droppen direct achter je. PLUS, met deze variant kun je naar achter kijken/schieten waardoor je gemakkelijker achterstevoren kunt rijden (en dus de Line of Sight van je gunners niet hoeft te verbreken om weg te rijden).

Tankhunter variant : Enkel echt geschikt zodra je een Behemoth tegen je krijgt (afgezien van de Zeppelin) óf in Vehicle heavy mappen. De turrets op de trein of schip kun je met 3 a 4 schoten al disabled krijgen.

Enige nadeel, je main gun doet er lang over om te herladen en je hebt geen secondary. Plus je hebt enkel 2 Gunner posities waardoor niemand bij je kan spawnen als de 2 posities gevuld zijn.

Je kunt ook met deze variant achter je kijken én schieten.

Trucks :

Artillery variant :
De grootste 'ik blijf helemaal achterin hangen' truck. Door de enorme zoom mogelijkheden en relatief krachtige shells is deze een beest in goede handen. Eerlijk gezegd gebruik ik deze bijna nooit en zou niet durven zeggen hoe deze 'het beste' in te zetten.

Anti-Air variant :
Enkel écht nuttig op grote open mappen zoals Monte Grappa en Empires Edge. Daarnaast enkel echt geschikt als aanvaller (gericht op Operations) daar je als verdediger genoeg AA emplacements kunt krijgen.

Grote voordeel van dit ding is dat je óók een MG tot je beschikking krijgt. Plus de AA werkt ook prima om infantry uit hun cover te schieten gezien de splash damage.

Mortar Variant :
Beetje hetzelfde idee als de landship variant. Echter wel meer oppassen op assault/field guns welke op je af komen. Voordeel is wel dat je een smoke bij jezelf kunt gooien

Assault tank :
Enige welke ik echt gebruik is de variant met een spotlights erop. Ideaal op de grotere mappen om in één keer iedereen in je line of sight snel te spotten. Pro-tip : Zodra je de spotlights gebruikt, ga in 3rd person en draai snel met je turret rond zodat je een groot mogelijk gebied in één keer beslaat. Ideaal ook gezien de secondary een MG is.

Mijn 'rinse-repeat' met dit ding is ; Spotlight aan ; schieten met de MG, switch naar main gun, schiet een shell af, switch snel terug naar mg, terug switchen naar maingun zodra die herladen is, schieten, terug naar MG etc. totdat de "main gun" leeg is. Tegen die tijd is je spotlight er weer, rinse, repeat!

Er is ook nog een variant waarbij je met duif mortars kunt oproepen. Maar deze vind ik afgezien van die 'duif functie' niet fijn om mee te werken. Je moet heel dichtbij komen om goed gebruik te kunnen maken van die functie PLUS je hebt géén MG als secondary maar shotguns shells.

Wat betreft de Assault trucks, die vind ik vreselijk om mee te werken. Het feit dat de main gun achterop zit gemonteerd waardoor je continu óf achterstevoren moet rijden of zijwaarts schiet niet op. Dingen zijn zo stuk. Kun je beter voor een landship gaan. Echter heb je weinig keus in de "In the name of Tsar" DLC mappen (of assault truck of truck).

Had gisteravond trouwens echt een "FWP".... ;

• realstiner
Thanks voor de uiteenzetting van de mogelijkheden. Sporadisch zou ik een Heavy Tank nemen, maar ben dan ook snel klaar ermee. Ga toch eens wat variatie moeten brengen in mijn spel. Tips ga ik zeker gebruiken, nogmaals bedankt!

• MillanO
Bedankt Reefun, zelfs na bijna 700 uur in dit spel te hebben gestopt blijf ik bij leren.
Geen light tank? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 05-10-2017 15:57 ]

Die ben ik helemaal vergeten. Goed. Komtie ;

Lighttank ;
Geen idee want speel er bijna niet mee!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11 17:09

greatgonzo

schit-te-rend!

Light tank vind ik persoonlijk een assault Claes met body armor :)

Minder incasseringsvermogen dan de andere tanks, maar leuk om te spelen omdat je echt op jezelf bent aangewezen

• MadDogMcCree
  • Laatst online: 14-11 13:12
PS4 Systeemupdate 5.0 laat nu eindelijk zien waarom mijn Battlefield 4 en Battlefield 1 files zo gigantisch groot zijn (respectievelijk 95,6GB en 123,4GB). De mappacks (en alle andere DLC) van Hardline zijn gekopieerd naar Battlefield 4, terwijl bij Battlefield 1 zowel de mappacks van Hardline én Battlefield 4 zijn gekopieerd. Die van Hardline staan er dus drievoudig op en van Battlefield 4 dubbel. Samen goed voor liefst 75 GB aan onnodige data op de schijf. Ik ga alles er maar eens af donderen en herinstalleren.

[ Voor 3% gewijzigd door MadDogMcCree op 05-10-2017 18:47 ]

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:43
Weer eens een nieuw filmpje in elkaar geknutseld. :)

YouTube

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Waar staat VERS eigenlijk voor? Zie ze namelijk regelmatig langs komen.

• Schimanski81
  • Niet online
Racer89 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:48:
Waar staat VERS eigenlijk voor? Zie ze namelijk regelmatig langs komen.
Dat blijft een goed bewaard geheim.

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-10 08:37
YouTube: Special moments in BF1

Nog meer VERSe momenten...

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

• MRE-Inc
Gisteren voor de gein eens de Tank Hunter loadout op mijn attack plane gezet om eens wat tanks te trollen. Dat ging best goed. Je ziet die tanks ineens in paniek allerlei gekke dingen doen :)

Overigens ook een One Shot, One Kill in dog fight met een andere attack plane als je precies goed op de piloot mikt. Althans, ik had in onderstaand filmpje niet het idee dat de tegenstander al half aangeschoten was en op 50% zat. Zijn vliegtuig rookte ook niet wat meestal wel het geval is als maar iets van 40% health hebt.

http://xboxdvr.com/gamer/MRE%20Inc/video/37554528#t=40

MRE-Inc schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:22:
Gisteren voor de gein eens de Tank Hunter loadout op mijn attack plane gezet om eens wat tanks te trollen. Dat ging best goed. Je ziet die tanks ineens in paniek allerlei gekke dingen doen :)

Overigens ook een One Shot, One Kill in dog fight met een andere attack plane als je precies goed op de piloot mikt. Althans, ik had in onderstaand filmpje niet het idee dat de tegenstander al half aangeschoten was en op 50% zat. Zijn vliegtuig rookte ook niet wat meestal wel het geval is als maar iets van 40% health hebt.

http://xboxdvr.com/gamer/MRE%20Inc/video/37554528#t=40
Je raakte de piloot (enemy hit 100). Dan gaat het vliegtuig meestal ook in vlammen op ongeacht van de health ervan. Heel apart dat dat met de Tankhunter wél het geval is en met de squad support meestal niet (dan zie je de vliegtuig nog op je mini map alszijnde leeg zeg maar).

Tankhunter Attack plane is wel heel fijn tegen Vehicles. Hoog de lucht in, eerst middels de bommen in 1st person checken of je er precies boven hangt en dan een dive attack. Op die manier kun je heel gemakkelijk 3 á 4 schoten lossen en eventueel afmaken met de bommen. Heerlijk om ze dan helemaal gek te maken!

PLUS, je hebt Emergency Repairs waardoor je je vleugels in één keer gerepareerd zijn (mits hij weer niet buggy doet, na 2x heb je kans dat hij het niet doet 8)7).

En als laatste is het een enorme kick om vliegtuigen uit de lucht te knallen met dit ding. Zeker als je de pilot raakt. So... Satisfying.... O+

Maar. Al om al. De Tankhunter attack plane is eigenlijk alleen écht een toegevoegde waarde in Vehicle Heavy mappen zoals Sinai Desert en de franse DLC mappen bijv. Andere mappen gebruik ik toch liever de squad support attack plane.

• MRE-Inc
Reefun schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:03:
[...]

Je raakte de piloot (enemy hit 100). Dan gaat het vliegtuig meestal ook in vlammen op ongeacht van de health ervan. Heel apart dat dat met de Tankhunter wél het geval is en met de squad support meestal niet (dan zie je de vliegtuig nog op je mini map alszijnde leeg zeg maar).

Tankhunter Attack plane is wel heel fijn tegen Vehicles. Hoog de lucht in, eerst middels de bommen in 1st person checken of je er precies boven hangt en dan een dive attack. Op die manier kun je heel gemakkelijk 3 á 4 schoten lossen en eventueel afmaken met de bommen. Heerlijk om ze dan helemaal gek te maken!

PLUS, je hebt Emergency Repairs waardoor je je vleugels in één keer gerepareerd zijn (mits hij weer niet buggy doet, na 2x heb je kans dat hij het niet doet 8)7).

En als laatste is het een enorme kick om vliegtuigen uit de lucht te knallen met dit ding. Zeker als je de pilot raakt. So... Satisfying.... O+

Maar. Al om al. De Tankhunter attack plane is eigenlijk alleen écht een toegevoegde waarde in Vehicle Heavy mappen zoals Sinai Desert en de franse DLC mappen bijv. Andere mappen gebruik ik toch liever de squad support attack plane.
Tank hunter is eigenlijk alleen maar op Sinai te gebruiken. Meeste tanks zijn gewoon grijz dus prima te zien in het gele zand. Maar op St Quentin Scar bv of de Franse mappen vallen de tanks totaal niet op als ze niet gespot zijn. Grijze tanks vallen op St Quentin Scar in het niet door de grijze modder.

Op de Franse mappen vallen ze in het niet door de begroeing. Je moet echt door je vizier gaan inzoomen om ze te zien. Op Galacia of hoe die Russische map ook maar mag heten, is het nog wel te doen alleen wordt je daar weer door jan en alleman met onder vuur genomen met de lmg's. Verder is die map gewoon te klein om te vliegen. Je kan nauwelijks repairen of buiten bereik van de AA vliegen of je zit daar al weer out of bounds.

MRE-Inc schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:23:
[...]

Tank hunter is eigenlijk alleen maar op Sinai te gebruiken. Meeste tanks zijn gewoon grijz dus prima te zien in het gele zand. Maar op St Quentin Scar bv of de Franse mappen vallen de tanks totaal niet op als ze niet gespot zijn. Grijze tanks vallen op St Quentin Scar in het niet door de grijze modder.

Op de Franse mappen vallen ze in het niet door de begroeing. Je moet echt door je vizier gaan inzoomen om ze te zien. Op Galacia of hoe die Russische map ook maar mag heten, is het nog wel te doen alleen wordt je daar weer door jan en alleman met onder vuur genomen met de lmg's. Verder is die map gewoon te klein om te vliegen. Je kan nauwelijks repairen of buiten bereik van de AA vliegen of je zit daar al weer out of bounds.
Tanks zijn inderdaad wel lastiger te spotten op andere mappen dan Sinai Desert. Maar, dat hele spot gebeuren gaat met de volgende patch aangepast worden. Nu is het bijna niet te zien ; Je kunt dat als het goed is bij de volgende patch weer beter/normaal zien.

Wat betreft LMG's ; Zo lang je hoog vliegt (zoals het hoort ;)) heb je daar ook weinig last van. AA uitschakelen met de tankhunter kit is wel heel stuk lastiger gezien je maar 1 schot per keer kan afvuren. Plus het is lastig inschatten hoe laag/hoog je moet mikken als je vanuit een hoek komt aanvliegen. Recht van boven is natuurlijk makkelijk ; maar een beetje AA weet je zo te vinden.

Maar goed. He. Het heet dan ook AA en geen FA (For Air) :+

Van de week maar weer eens BF1 aan slingeren. Tot nu toe nog veel te veel lol gehad met de SW : BF2 Beta. Starfighter Assault is O+ Eindelijk "normaal" vliegen! Dus niet als je de rechter stick naar links doet dat je dan daadwerkelijk naar links gaat (ala Battlefield 1 Campaign vliegen) maar dat je schip daadwerkelijk naar links rolt en niet automatisch levelt O+

• Racer89
  • Niet online
Als je met support een tank overneemt, telt hij de punten dan niet bij de tanker er bij?
Racer89 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:37:
Als je met support een tank overneemt, telt hij de punten dan niet bij de tanker er bij?
Nee. Dat gaat dan richting je support score. Zelfde als je als medic zijnde in een tank stapt, of in een vliegtuig bij iemand anders. Dan telt dat allemaal voor de class welke je op dat moment bent.

Wil je tanker score omhoog krijgen, dan zul je toch echt moeten spawnen als een tank.

• Racer89
  • Niet online
Reefun schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:46:
[...]

Nee. Dat gaat dan richting je support score. Zelfde als je als medic zijnde in een tank stapt, of in een vliegtuig bij iemand anders. Dan telt dat allemaal voor de class welke je op dat moment bent.

Wil je tanker score omhoog krijgen, dan zul je toch echt moeten spawnen als een tank.
Dat is minder :'(

• ongewoongewoon
Light tank met flanker setup is O+ O+ O+
al menig 30+ killstreak mee gehaald.

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:02
Het valt me op dat veel minder medics reviven op de PS4 dan op de PC, wat teamplay betreft speelt BF1 op de PC veel beter :O Maarja op de PS4 heb je dan wel snel de meeste revives per game

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
dm-dutchman schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:28:
Het valt me op dat veel minder medics reviven op de PS4 dan op de PC, wat teamplay betreft speelt BF1 op de PC veel beter :O Maarja op de PS4 heb je dan wel snel de meeste revives per game
Klopt, ik heb ook die ervaring. Sowieso heb ik het idee dat op de PS4 mensen meer hun eigen weg gaan, zelfs squads die compleet gefragmenteerd over het veld rennen. Vaak ben je de enige medic/support terwijl de rest van je squad bush-wookie ligt te spelen op een heuvel. :/
Niets aan te doen, wisselen van squad en door. :)

PSN ID: Ancta

• Sambalsmurf
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Zijn er nog maar relatief weinig servers te vinden in de browser (PS4)?
Ik speel enkel Rush/conquest maar als ik in Europa 15 servers kan vinden is dat al erg veel!
Ik heb al gekeken of ik iets fout heb staan bij mijn server filters maar kan daar niets bijzonders vinden :(.

• Ghostley
Sambalsmurf schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:44:
Zijn er nog maar relatief weinig servers te vinden in de browser (PS4)?
Ik speel enkel Rush/conquest maar als ik in Europa 15 servers kan vinden is dat al erg veel!
Ik heb al gekeken of ik iets fout heb staan bij mijn server filters maar kan daar niets bijzonders vinden :(.
Nope, heb hetzelfde. Soms staan er maar 3 servers. Vreemd genoeg in de avonduren staan er wel weer opeens 20+... geen idee waar het aan ligt.

• Sambalsmurf
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Ghostley schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:57:
[...]

Nope, heb hetzelfde. Soms staan er maar 3 servers. Vreemd genoeg in de avonduren staan er wel weer opeens 20+... geen idee waar het aan ligt.
Dan is dus kennelijk BF1 niet meer populair :( :(

• Ghostley
Sambalsmurf schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Ik denk eerder het tegenovergestelde. Laatst was natuurlijk de versie incl season-pass voor fikse korting beschikbaar (heb ik ook gebruik van gemaakt :D) en zal veel nieuwe spelers getrokken hebben. Althans... dat hoop ik dan maar.

• ongewoongewoon
poor Leno schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:59:
[...]

En hoeveel+ teams geholpen? :>
Genoeg want ik probeer altijd te pushen naar de vlag waar de tegenstander een extra tank kan verdienen. Dan heeft mijn team dus structureel een extra vlag in handen én 1 tank minder om zich zorgen over te maken. :)
Sambalsmurf schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Eerlijk is eerlijk, dat is het nooit écht geweest. Als ik het me goed herriner waren er op het hoogtepunt max 700.000 spelers op de PS4 toen? Dat valt natuurlijk in het niet bij andere MP spellen zoals bijv. Overwatch.

Paar maanden geleden was het 200.000 spelers oid op de PS4.

Het is jammer dat een goede game zoals dit snel een kleiner wordende playerbase krijgt. Maar eerlijk is eerlijk, DICE doet er barweinig aan door zo lang te wachten met relatief simpel ogende patches simpelweg niet te doen.

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-11 19:35
Volgende dlc voor bf 1 verschijnt in december yoehoeeee
ongewoongewoon schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 14:28:
[...]

Genoeg want ik probeer altijd te pushen naar de vlag waar de tegenstander een extra tank kan verdienen. Dan heeft mijn team dus structureel een extra vlag in handen én 1 tank minder om zich zorgen over te maken. :)
Dat snap ik natuurlijk.. maarja het kutte aan de minitank en met name de Flanker uitvoering, is dat je behalve een beetje raggen niet echt 'helpt'.. Je kunt niet erop spawnen en die versie kan geen ammo of meds droppen :/

En daarbij kan ie zo weinig hebben, dat elke flankertanker bij elke goeie hit snel 80km achteruit rijdt om te repairen en vervolgens weer niet mee kan doen met het feestje ;)

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 21:26
Ja die afgenomen player base was me ook al opgevallen, heb bf sinds lange tijd weer opgepakt onlangs en het is me in 2 weken tijd niet 1 keer gelukt om de nieuwe operations te kunnen doen.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 02:00

Turfschipper

Hup NAC

Ik ben afgehaakt na de eerste dlc. Had geen season pass en ook geen zin om die voor slechts enkele mapjes te halen. Speel alleen conquest. En de default mappen had ik ook wel gezien. Waren er veel te weinig vind ik. Ik hoop dat de volgende battlefield net als star wars gratis dlc krijgt.

Ik heb maatjes die wel de season pass hadden, vanaf het begin. Maar die waren al uitgespeeld voor de eerste dlc kwam. Dat duurde veel te lang. die hebben allemaal 50 euro extra betaald, helemaal voor niks, maar goed, dat is hun eigen fout haha.

Is nog helemaal niks over bekend he, volgende battlefield?

Ps. Als die season pass net als bij battlefront voor iedereen beschikbaar komt, wellicht in aanloop naar de volgende game, pak ik battlefield 1 misschien nog even op.

[ Voor 38% gewijzigd door Turfschipper op 12-10-2017 04:08 ]

Stefmeister schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:55:
Ja die afgenomen player base was me ook al opgevallen, heb bf sinds lange tijd weer opgepakt onlangs en het is me in 2 weken tijd niet 1 keer gelukt om de nieuwe operations te kunnen doen.
Nou inderdaad.

Ik ging gister avond even een potje Operations spelen. Keek in de Server Browser en er waren maar 3 (!) servers gevuld. De rest allemaal minder dan 10 spelers (en dus niet daadwerkelijk spelend daar je er min. 20 nodig heb).

Heel bizar. Nu ga ik zelf over switchen naar Battlefront 2 zodra die uit komt (Starfighter Assault O+), maar ik hoop echt dat de nieuwe DLC of de Operations update volgende maand genoeg veranderingen met zich mee brengt om de playerbase weer een beetje levend te krijgen. Want dit is gewoon triest.
Reefun schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:07:
[...]

Ik ging gister avond even een potje Operations spelen. Keek in de Server Browser en er waren maar 3 (!) servers gevuld.
Ik denk dat er een bugje inzit of dat ze t hebben aangepast.. WANT!!!!!!

BREAKING: Operations will be available tomorrow in the server browser! #BF1 #OctoberUpdate

(Gisteravond, dus vandaag komt de update :D )

https://twitter.com/bfbulletin/status/918209175297150977

Omg Omg Omg :(

[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 12-10-2017 09:57 ]

@39.12 in de video kondigen ze t aan..

MAAR ZE HEBBEN GVD%@%@$%E#^#^#@&&@# 40PLAYER OPERATIONS WEGGEHAALD!!!! :( :( :(

ECHT WTF???????? DE BESTE GAME MODE!!!

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( #$@%@#$#$@&#^@%@#$@

• MRE-Inc
poor Leno schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:56:
@39.12 in de video kondigen ze t aan..

MAAR ZE HEBBEN GVD%@%@$%E#^#^#@&&@# 40PLAYER OPERATIONS WEGGEHAALD!!!! :( :( :(

ECHT WTF???????? DE BESTE GAME MODE!!!

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( #$@%@#$#$@&#^@%@#$@
Zal wel weer een bug zijn. Waarom zou je 40players mode eruit halen ?

• Jumpman
Stefmeister schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:55:
Dat van die Player Base viel mij ook op.

De release van FIFA 18, Beta van Star Wars Battlefront 2 en de Demo van Gran Turismo Sport zijn hier vooral schuldig aan. ;) Ik zie veel mensen waar ik weleens BF1 mee speel nu die games spelen.
Turfschipper schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 04:04:
Ik ben afgehaakt na de eerste dlc. Had geen season pass en ook geen zin om die voor slechts enkele mapjes te halen. Speel alleen conquest. En de default mappen had ik ook wel gezien. Waren er veel te weinig vind ik. Ik hoop dat de volgende battlefield net als star wars gratis dlc krijgt.

Ik heb maatjes die wel de season pass hadden, vanaf het begin. Maar die waren al uitgespeeld voor de eerste dlc kwam. Dat duurde veel te lang. die hebben allemaal 50 euro extra betaald, helemaal voor niks, maar goed, dat is hun eigen fout haha.

Is nog helemaal niks over bekend he, volgende battlefield?

Ps. Als die season pass net als bij battlefront voor iedereen beschikbaar komt, wellicht in aanloop naar de volgende game, pak ik battlefield 1 misschien nog even op.
Ik heb drie weken geleden Battlefield 1 Revolution gekocht voor € 34,99 en de gewone BF1 voor € 18,00 verkocht op Martkplaats. Voor € 18,00 alle DLC leek mij een prima deal.

De DLC zal in de aanloop naar een nieuwe Battlefield wel weer gratis worden, net zoals bij BF4. Voorlopig is er nog niets bekend over een nieuwe Battlefield en het zal zeker nog ongeveer een jaar duren voordat die er is.

[ Voor 54% gewijzigd door Jumpman op 12-10-2017 10:27 ]

MRE-Inc schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:18:
[...]

Nee kijk maar inn de video, na 38.00 ofzo :(

En op Reddit zijn er al threadjes..
MRE-Inc schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:18:
[...]

Lijkt een bewuste feature te zijn.

• MRE-Inc
Martinspire schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:34:
[...]

Lijkt een bewuste feature te zijn.
Idd. Ze leggen ook uit waarom en wel om oa de servers met operations sneller voller te krijgen. Op zich wel logisch. Stel je hebt 1 server van 40P waar 20 spelers op zitten en 1 server van 64P waar ook 20 spelers op zitten. Voeg die 20 van de 40P server bij de 64P server en je hebt ipv 2 half lege servers, nu 1 volle server.

Maar het zal ook wel weer een nadeel hebben. Weet niet of het bij elke operations map is, maar ik kan me nog herinneren dat je op een 64p server vaak overlopen werd als je verdedigend was en dat er op een 40p server meer balans was daarin.

MRE-Inc schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:38:
[...]

Idd. Ze leggen ook uit waarom en wel om oa de servers met operations sneller voller te krijgen. Op zich wel logisch. Stel je hebt 1 server van 40P waar 20 spelers op zitten en 1 server van 64P waar ook 20 spelers op zitten. Voeg die 20 van de 40P server bij de 64P server en je hebt ipv 2 half lege servers, nu 1 volle server.

Maar het zal ook wel weer een nadeel hebben. Weet niet of het bij elke operations map is, maar ik kan me nog herinneren dat je op een 64p server vaak overlopen werd als je verdedigend was en dat er op een 40p server meer balans was daarin.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij is 20 + 20 geen 64 :+

Verder blijf ik het apart vinden dat ze zo'n stream (om de patch te tonen) doen en er vervolgens nergens te vinden is wat er nou precies gaat veranderen. Ook niet vanuit de community

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 12-10-2017 10:41 ]

ja precies, een 40P server heb je sneller vol :(

WHY??????? Echt gvd. Mn favo gamemode, WEG.

Morons Prutsers Losers Idiots Retards :(

[ Voor 20% gewijzigd door poor Leno op 12-10-2017 10:41 ]

• realstiner
40p Operations was ten minste 'georganiseerd'. 64p Operations is 1 en al chaos, grenade spam fest. Don't like this at all!
HAAL DE BRANDENDE HOOIVORKEN MAAR TE VOORSCHIJN HEREN! :Y)

Nee maar serieus. Ik snap waarom ze het gedaan hebben om de Operations servers vol(ler) te krijgen. Maar dit gaat natuurlijk voor aardig wat spreekwoordelijke weerstand zorgen van de nu al kleine playerbase.

Persoonlijk vind ik het niet zo erg. Ik hou wel van die chaos met 64 spelers. En nu ga ik vlug vluchten hier...

• MRE-Inc
Martinspire schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:39:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij is 20 + 20 geen 64 :+

Verder blijf ik het apart vinden dat ze zo'n stream (om de patch te tonen) doen en er vervolgens nergens te vinden is wat er nou precies gaat veranderen. Ook niet vanuit de community
Klopt, maar de server is iig wat voller en waarschijnlijk dus ook sneller spelen als er x/x spelers Ready moeten zijn.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Na de laatste update van vanmorgen kom ik niet meer online met de ps4 !
Need help...!

• Jumpman
Grandisimo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:54:
Na de laatste update van vanmorgen kom ik niet meer online met de ps4 !
Need help...!
Bij de PS4 is er niemand online op het moment: http://bf1stats.com/.

Ik heb al een paar weken geen BF1 gespeeld vanwege overload aan speeluren..

Ik wilde t weer oppakken na de Operations update.. MAAR GUESS AGAIN :(

(fkk ik ben echt pissed)

Dan maar volle bak Frontlines hoor.
Pagina: 1 ... 107 ... 120 Laatste

Let op:
Voor vragen, kijk eerst of die al een keer eerder is gesteld mbv de zoekfunctie.