Martinspire schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:04:
Ten eerste had ik het gelijk aangetoond door in een vliegtuig te stappen en binnen een minuut 5 kills binnen te harken. Ten tweede was die 30-1 met de tank inclusief het veroveren van een stuk of 15 objectives en leverde me dat ook ik geloof 25 flag defends op. Dus ik weet niet hoe je kunt stellen dat die skill-loos was. En ja soms heb ik ook een mooie streak, maar ik behaal ze nog altijd op de grond. Het zou alleen iets kunnen zijn als ik vanuit mijn eigen basis zat te bestoken, maar zo rol ik nooit.
Dat jij binnen een minuut 5 kills maakte, komt omdat jij al een skilled piloot bent omdat je in BF3 en BF4 al vloog. Mijn punt was dat jij destijds zei dat vliegen totaal skill-loos is maar als je een totale BF n00b in een vliegtuig of tank zet dat jij dan ook wel weet wie de eerste echte kill maakt. Voor vliegen is gewoon meer skill nodig dan in een tank zitten. Dàt was het punt. Dat jij dan direct 5 kills maakt, is logisch omdat jij wel skill hebt mbt vliegen.
Ik kan me best voorstellen dat mijn reactie frustrerend kan zijn, maar het is jammer dat je het ook niet als feedback inziet dat de game gewoon ruk gaat en er dus iemand is die graag hulp wilt maar je dat niet verleent. Het is je verder vrij om me erop te wijzen dat er wel wat wordt gedaan of waar je zelf hulp nodig denkt te helpen. Het valt me altijd op dat iedereen zijn eigen ding doet en er in de infantry-maps nooit echt samengewerkt wordt. Of dat als ik met een paar meeloop, er binnen notime weer mensen opsplitsen of dingen gaan doen waarvan ik denk of dat wel zo handig is. Een uiterste vlag pakken terwijl je de rest al kwijt aan het raken bent. Of een enemy tank die lang zijn ding mag doen zonder dat er iemand is die me meehelpt. Even switchen naar Assault? Nee hoor. Even helpen als medic? Is allemaal te moeilijk. Dus ja dan uit ik mijn frustratie. Het is alleen jammer dat het kwartje aan jullie kant ook niet valt.
Het ging op de manier waarop Martin. Er zit namelijk een verschil in het normaal met elkaar omgaan en het op een normale manier ter sprake brengen of de manier waarop jij dat destijds in de party deed. Dat schoot gewoon bij mij en de anderen in het verkeerde keelgat want hoe je het bracht, was namelijk niet normaal. Dat was niet alleen mijn mening, maar ook die van de anderen en over het algemeen kijk ik niet zo snel meer ergens van op, maar toen ging je gewoon over de spreekwoordelijke lijn. Verder moet je in je achterhoofd houden dat we het allemaal voor de lol doen. Tuurlijk kun je met z'n allen teambased gameplay doen, maar ik speel echt niet in dienst van iemand anders. Als ik op een bepaald moment als assault speel om een tank te vernietigen en jij roept dat je een medic nodig hebt, dan kan ik niet ineens switchen.
En heel raar dat ik verwacht dat anderen hun ding doen in een fucking teambased game. Heel raar ja.
Tja, nogmaals, wij spelen best wel teambased, maar we spelen niet in dienst van iemand anders. Dat weet jij ook en dat je dan een keer een pot hebt die wat minder gaat, tja...deal with it. Je zult nog wel meer shit tegenkomen.
Als je dan zo trots bent op je teamplay, waarom zijn je stats dan nog zo belabberd?
Belabberd wil ik het niet noemen

, dat ze minder zijn dan die van jou, is een feit waarvoor een hele logische verklaring bestaat die ik je al eens eerder verteld heb. Jij bent, BF wise, gewoon een betere speler dan dat ik ben. Net zo als Messi een betere voetballer is dan ik ooit geweest ben. Daar wind ik geen doekjes om en heb ik geen stats voor nodig.
Als er in een pot BF1 10 man op jou en mij komt aflopen, dan schiet jij er 4 neer en ik 2. Jij hebt meer feeling voor het spelletje dan ik en daar heb ik helemaal geen probleem mee. Ik hoef niet zo nodig de beste er in zijn en jij waarschijnlijk ook niet. Maar laten we er geen doekjes om winden dat van ons 2, jij de betere bent. En zoals ik al zo vaak heb gezegd of geschreven: ik speel 10x liever met je, dan tegen je omdat in 80% van de 1 op 1 gevechten tussen jou en mij, jij er als winnaar uitkomt.
[offtopic]En ja als je mij zwart probeert te maken zorg dan dat je met argumenten en feiten komt want nu valt het op dat je toch de hand in eigen boezem moet steken. Naast het feit dat er bij bijna iedereen wel wat is als ze weg gaan. Ook bij jou. En wel jammer dat je het niet gewoon meteen zegt dat er wat is en liever achter andermans rug om moet gaan
Ik probeer je niet zwart te maken, dat weet jij ook, want ik speel al langer met je en wil dat graag zo houden. Ik loop ook niet achter je rug om in de party als je weg bent negatief over je te praten want daar heb ik geen reden voor. Ik ken je langer dan vandaag en zoals je zelf al schrijft, iedereen heeft zijn nukken. Maar die ene keer maakte je het gewoon te bont in de party chat. Wellicht dat je het zelf niet meer kunt herinneren, maar het was wel zo. Het is namelijk niet zo dat het mijn alleen opviel, het viel iedereen op in de party.
Waar deze discussie om draait (en corrigeer me als ik het fout heb), was dat het voor mij voorkomt als of jij denkt dat vliegtuigen nauwelijks bijdragen aan goede teambased gameplay (zo heb ik het iig opgevat). Verhouding 95% vs 5% terwijl dat in mijn ogen toch wel veel meer is, maar jij ziet niet wat ik in de lucht allemaal doe zoals spot flares droppen, ondersteuning geven als ik zie dat ons team een vlag aan het cappen is. Ter voorbeeld, als ons team vlag A aan het cappen is (te zien aan dat vierkantje wat dan volloopt) dan ga ik niet over vlag D vliegen. Dan drop ik mijn flares boven A en probeer ik de vijand af te schieten. Hoevaak ik spot assists krijg en squad wipes krijg als ik een strafing run doe over een vlag is best veel. Jij als foot mobile hebt dat uiteraard niet in de gaten, dat is ook geen probleem, maar ik heb het idee dat jij denkt dat wij alleen maar dom rondjes aan het vliegen zijn en hier en daar wat kill proberen te maken. Dat is voor mij niet aan de orde.
En dat uit mijn stats blijkt dat ik niet of nauwelijks teambased speel, daaruit blijkt wel dat die stats op zich niet zo heel veel daar over zeggen. De hoofdreden voor mij om BF1 te spelen is juist die teamplay anders was ik wel COD gaan spelen, of speel ik BF1 TDM.
Verder no harm feelings van mijn kant, dat je dat even weet
@
dvd-linden heeft gelijk. We houden er over op