Hackus schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:47:
[...]
Inderdaad, het was nog niet afgelopen. iemand die pretendeert dat dit een eitje was voor Badr....
Fris je recente geheugen even op met Ruiz v Joshua mbt tot 'knockdowns'. Badr kon tot twee keer toe het gevecht niet afmaken door mankementen die je tegenkomt bij 'versleten' vechters. niet elke dag voor 90% in shape, maar zomaar uit het niets zich klaar moeten maken voor een Topgevecht. Blijf het verder jammer vinden dat Glory hiermee wil scoren. Dit geeft een vertekend beeld over het hele systeem van Glory, waar Jamal en Adegbuyi de dupe van zijn.
Ruiz en Joshua erbij halen, dat zijn beide vechters met een KO ratio van 90% ofzo. Totaal niet vergelijkbaar met Rico.
Dit soort partijen zorgen alleen maar voor meer interesse in de sport, daar profiteert de rest ook van. Jamal heeft ook al eerder Badr uitgedaagd, want dat is het meest lucratieve gevecht.
Badr is nog geen versleten vechter joh, die lui vechten tot in hun veertigste tegenwoordig en Badr heeft de laatste jaren niet gevochten, dus weinig slijtage. Hij vocht ook niet als een oude rot, was sneller en scherper. Adegbuyi is trouwens bijna even oud als Badr he.
Chiron schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:48:
[...]
En juist dat is ook onderdeel van het schaakspel. Je hoorde constant uit de hoek van Rico 'trappen, niet vechten!'. Want dat is de manier waarop er ingezet werd om Badr aan te pakken. Een slagenwisseling met Badr gaat niemand winnen. Systematisch slopen, niet spectaculair en 'mooi' om te zien, maar Badr hielp zichzelf ook niet door het juist te mooi willen doen met die draaitrap.
Dat Rico niet helemaal KO ging na die poeier van Badr op zn nek is ook al een prestatie. En ik moet zeggen dat Badr er dicht bij zat om te winnen hoor

Rico liet zich iets te vaak verrassen.
Tuurlijk is het onderdeel van het schaakspel, maar het geeft ook de verhoudingen weer. Als je als champ elke stotenwisseling verliest van iemand die volgens iedereen hier versleten en oud is, dan zegt dat ook wel weer wat. Rico is wat dat betreft een eenvoudige vechter en strategisch was het zwak. Hij dacht dat Badr de eerste ronde weer ging aftasten, ging daardoor in de aanval en liep tegen een perfecte counter aan.
Maar als je los kijkt van wat je van Badr als persoon vindt of voor wie je bent, dan was het toch gewoon genieten geblazen als je zag wat hij in de ring deed? Vooraf dacht ik dat Rico hem simpelweg op punten zou pakken en dat hij vanwege z'n verdedigende stijl niet neer zou gaan. Badr overtrof wat dat betreft m'n verwachtingen en het waren zijn momenten dat in het stadion iedereen uit z'n stoel opsprong. Dat is waardoor elke euro het waard was voor mij. En dat is toch waarom het een van de mooiste sporten ter wereld is?
Als je puur kijkt om één persoon te zien winnen(of, nog erger, vooral om één persoon te zien verliezen), dan mis je volgens mij echt een berg. Als Rico hem KO had geslagen had ik hem overigens alle credits gegeven en was ik ook voldaan het stadion uitgelopen. Ik kijk voor een mooie partij. En dat was het volgens mij grotendeels door Badr.
Ik was een paar jaar geleden bij een bokspartij van Manny Pacquiao (was toen 35, de partij voordat hij tegen Mayweather ging) en dat was ook genieten. Ja, hij heeft een aantal partijen verloren, maar er is een reden waarom bepaalde vechters volle zalen trekken. Dat is omdat ze in de ring dingen laten zien die je normaal bijna niet ziet. Uiteraard nemen ze daarbij risico, maar dat komt doordat ze zoveel wapens in hun arsenaal hebben en een optie zien die andere vechters niet zien. Die zien dat kleine gaatje in de verdediging. Dat is wat het briljant maakt.