It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Het was een mooie pot. Wilder had weinig in de pap te brokkelen. wel terecht van 1 punt aftrek tegen Fury vanwege 'hangen' dat hadden ze bij Klitschko ook vaker moeten doen. Die gekke Fury die het bloed likt van Wilder in ronde 6, jummieAmaze86 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:34:
Vanachtochtend rond 05.45 uur NL tijd was het alweer zo ver Wilder vs Fury match 2 in Las Vegas, wat een gevecht zo hoort boksen te zijn en niet zoals Joshua vs Ruiz.Fury terechte winnaar door TKO.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Terecht gewonnen door Fury. Goed bedreven in die psycho spelletjes
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Na Klytsjko en Wilder kan hij nog een grote man pakken.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Het is geen Rico vs Badrshdx schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:49:
Zou #3 al op de kalender gezet zijn? AJ durde het wel aan met Ruiz, maar ben benieuwd wat dit heeft gedaan met Wilder.
Oleksandr Usyk mag eerst de kampioen uitdagen(binnen WBC)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik dacht juist dat ze het recht op een rematch in hun contract hadden staan? Of moet daar dan eerst een ander gevecht tussen zitten?Hackus schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:47:
[...]
Het is geen Rico vs Badr![]()
Oleksandr Usyk mag eerst de kampioen uitdagen(binnen WBC)
Het was klaar na de klap op zijn oor, nooit meer kunnen herstellen. Terecht gewonnen door Fury, maar dat hangen en vooral het afklemmen van de nek van zijn tegenstander is echt ultra irritant. Absoluut niet mijn type vechter.Outerspace schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:07:
Wilder was echt snel af.. gassed out of teveel bodyshots? Na ronde 4 leek hij al helemaal leeg en hoopte maar op een goede rechtse.
Terecht gewonnen door Fury. Goed bedreven in die psycho spelletjes
Zero.
Zo blijf je aan de gang. dit was al een rematchshdx schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:13:
[...]
Ik dacht juist dat ze het recht op een rematch in hun contract hadden staan? Of moet daar dan eerst een ander gevecht tussen zitten?
shdx schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:49:
Zou #3 al op de kalender gezet zijn? AJ durde het wel aan met Ruiz, maar ben benieuwd wat dit heeft gedaan met Wilder.
Driemaal is scheepsrecht. Wie dacht dat het een goed idee was om met een alien pak van 20kg de ring te betreden.Hackus schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:04:
[...]
Zo blijf je aan de gang. dit was al een rematch

Bij zijn opkomst droeg hij een spectaculair zwartglimmend pak. Het zag er uit als een alien en het woog volgens Wilder ook nog eens bijna 20 kilo. "Fury deed me totaal geen pijn. De simpele reden voor mijn nederlaag is: mijn pak was te zwaar voor me", zegt hij in gesprek met Yahoo Sports.
'Geen benen meer over'
"Door dat zware ding had ik vanaf de allereerste ronde geen benen meer om op te staan. In de 3e ronde waren mijn benen helemaal op. Maar ik ben een vechter en iedereen weet dat. Ik wilde me niet laten kisten door zo'n pak."
Deontay Wilder is nog steeds woest dat zijn coach Mark Breland in de zevende ronde van de bokspartij met Tyson Fury de handdoek in de ring wierp. De Amerikaan heeft zijn assistent-trainer daarom ook ontslagen.
https://sportnieuws.nl/ve...verlies-fury-wil-rematch/
[ Voor 8% gewijzigd door polli_ op 25-02-2020 23:26 ]

Hoorde Kimo ook niet klagen achteraf
Volgende keer moet ie maar als Nagashima gaan.
[ Voor 72% gewijzigd door LuNaTiC op 26-02-2020 08:44 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dat mag je prima vinden, maar er is gewoon een rematch clausule en het heeft er alle schijn van dat Wilder daar gebruik van gaat maken. Zie ook hier.Hackus schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:04:
[...]
Zo blijf je aan de gang. dit was al een rematch

Dikke smoes natuurlijk, als je zo afgetraind bent kun je dat makkelijk dragen even. Hij mag blij zijn dat zijn hoek de handdoek in de ring gooide. allemaal stoer praten nadien. net als van AJ mag je wel meer verwachten tegen een niet afgetrainde tegenstander. (ook al was Fury niet zo veel overweight dan Ruiz.)polli_ schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:25:
[...]
[...]
Driemaal is scheepsrecht. Wie dacht dat het een goed idee was om met een alien pak van 20kg de ring te betreden.
[Afbeelding]
Bij zijn opkomst droeg hij een spectaculair zwartglimmend pak. Het zag er uit als een alien en het woog volgens Wilder ook nog eens bijna 20 kilo. "Fury deed me totaal geen pijn. De simpele reden voor mijn nederlaag is: mijn pak was te zwaar voor me", zegt hij in gesprek met Yahoo Sports.
'Geen benen meer over'
"Door dat zware ding had ik vanaf de allereerste ronde geen benen meer om op te staan. In de 3e ronde waren mijn benen helemaal op. Maar ik ben een vechter en iedereen weet dat. Ik wilde me niet laten kisten door zo'n pak."
Deontay Wilder is nog steeds woest dat zijn coach Mark Breland in de zevende ronde van de bokspartij met Tyson Fury de handdoek in de ring wierp. De Amerikaan heeft zijn assistent-trainer daarom ook ontslagen.
https://sportnieuws.nl/ve...verlies-fury-wil-rematch/
Ben 32 jaar op dit moment maar zou heel graag eens wedstrijden gaan boksen.. Is 32 te oud? aangezien ik natuurlijk nog een leek ben.
Heb in het verleden wel kickboks / Thai-boksen gedaan maar dit is enorm lang geleden dat ik het wel een beetje verleerd ben.
Het lijkt me gewoon leuk / spannend om eens echte wedstrijden te doen of is dit echt en no-go?
Zijn er hier meer mensen die wat "ouder" zijn en nog wedstrijden draaien?
Ik hoor het graag
Je moet er alleen voor zorgen dat je
a) zelf sterk en fit genoeg voelt om de ring in te gaan. Niet alleen lichamelijk, maar ik denk vooral zelfs nog meer geestelijk
b) zorg dat je wordt getraind en gecoacht door personen die je vertrouwt en met verstand van zaken, en in jouw bestwil handelen
c) zorg dat je bij een betrouwbare organisatie met goede reputatie en omstandigheden (de juiste licenties, papieren, medische zorg, goede scheidsrechters, etc) gematcht wordt door b); Je veiligheid staat voorop, dus zorg ervoor dat ze een tegenstander vinden die ongeveer gelijk is aan jou. Liefst in zoveel mogelijk opzichten: sowieso gewicht, leeftijd, en vooral wedstrijd- en trainervaring.
c) is hier vaak wel tricky, want je kan als 32 jarige met 0 wedstrijden ook worden gematcht van een jochie van 18 jaar die misschien ook zijn debuut maakt, maar misschien al sinds kleins af aan traint. Of een 46-jarige die ook al 20 jaar traint maar nu toch nog ff premidlifecrisis de ring in besluit te gaan.
Maar daarom is ook b) zo belangrijk, als je trainer/coach goed zit in het wereldje, vaker mensen van zijn sportschool matcht, dan kun je er wel van op aan dat ze er alles aan doen om een goede matchmaking te verzorgen.
Mismatches komen helaas toch nog wel al teveel voor.
32 is overigens helemaal nog niet oud hoor. (zag net toevallig nog dat Yoel Romero zijn MMA prof-debuut maakte op deze leeftijd
[ Voor 5% gewijzigd door LuNaTiC op 02-03-2020 15:40 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Nee, geen wedstrijden. wat zegt je trainer ervan ? vaak weet die wel of je klaar bent voor een wedstrijd.seadogg schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:50:
Sinds kort begonnen met boksen (2 x in de week en 2 x in de week crossfit).
Ben 32 jaar op dit moment maar zou heel graag eens wedstrijden gaan boksen.. Is 32 te oud? aangezien ik natuurlijk nog een leek ben.
Heb in het verleden wel kickboks / Thai-boksen gedaan maar dit is enorm lang geleden dat ik het wel een beetje verleerd ben.
Het lijkt me gewoon leuk / spannend om eens echte wedstrijden te doen of is dit echt en no-go?
Zijn er hier meer mensen die wat "ouder" zijn en nog wedstrijden draaien?
Ik hoor het graagben benieuwd.
(btw; je verleert het niet, net als fietsen ook niet.)
je moet er wel bij vertellen dat Yoel Romero van af kleins af aan worstelen doet , aan wk's meegedaan 1x goud 2x zilver 2x bronsLuNaTiC schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:04:
Je bent nooit te oud om een wedstrijdje te draaien, in wat voor sport dan ook.
Je moet er alleen voor zorgen dat je
a) zelf sterk en fit genoeg voelt om de ring in te gaan. Niet alleen lichamelijk, maar ik denk vooral zelfs nog meer geestelijk
b) zorg dat je wordt getraind en gecoacht door personen die je vertrouwt en met verstand van zaken, en in jouw bestwil handelen
c) zorg dat je bij een betrouwbare organisatie met goede reputatie en omstandigheden (de juiste licenties, papieren, medische zorg, goede scheidsrechters, etc) gematcht wordt door b); Je veiligheid staat voorop, dus zorg ervoor dat ze een tegenstander vinden die ongeveer gelijk is aan jou. Liefst in zoveel mogelijk opzichten: sowieso gewicht, leeftijd, en vooral wedstrijd- en trainervaring.
c) is hier vaak wel tricky, want je kan als 32 jarige met 0 wedstrijden ook worden gematcht van een jochie van 18 jaar die misschien ook zijn debuut maakt, maar misschien al sinds kleins af aan traint. Of een 46-jarige die ook al 20 jaar traint maar nu toch nog ff premidlifecrisis de ring in besluit te gaan.
Maar daarom is ook b) zo belangrijk, als je trainer/coach goed zit in het wereldje, vaker mensen van zijn sportschool matcht, dan kun je er wel van op aan dat ze er alles aan doen om een goede matchmaking te verzorgen.
Mismatches komen helaas toch nog wel al teveel voor.
32 is overigens helemaal nog niet oud hoor. (zag net toevallig nog dat Yoel Romero zijn MMA prof-debuut maakte op deze leeftijd). Ik neem ook aan dat je geen echte profcarrière nastreeft
)
worstelen wereldbeker 3x goud 2x zilver 1x brons
Panamerikaanse Spelen 1x goud 1x brons
Pan-Amerikaanse kampioenschappen 5x goud
Olympische Spelen 1x zilver

Maar ook in onze gym voldoende mensen die later pas een wedstrijdje draaien, waaronder een paar veertigers.
Heb zelf de boot afgehouden want geen ambitie, en ook niet de tijd en zin om daar naar toe te trainen met alle dedication en discipline die je er voor moet inzetten.
Belangrijkste is eigenlijk nog dat ik niet zo van de ‘spotlights’ ben. Vind sparren (mag ook stevig soms) leuk genoeg zonder dat er een sporthal van een paar honderd man meekijken en iets van je vinden
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
HSW heeft volgens mij aardig wat leden door heel de Randstad. Geen kleine club.LuNaTiC schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:11:
Klinkt wel erg specifiek
Ik durf me daar niet aan te branden. Bij welke sportschool zat jij? HSW zelf is specifiek Den Haag, de scholen die zijn opgestapt waren niet daadwerkelijk van Franklin maar meer een soort van dochter onderneming. De reden weet ik niet, maar er verrast ben ik ook niet.page404 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:59:
Zijn er meer mensen die bij Hartkamp sports Krav Maga volgen? Snappen jullie nog iets van die rel met HSW en de oprichting van KMU die blijkbaar leden aan het kapen zijn geweest van HSW? Ik weet even niet wat ik hier mee moet.
Anoniem: 632581
Edit: Early Prelims daadwerkelijk begonnen. Er is gewoon eindelijk een groot sportevenement bezig! Bizar!
[ Voor 12% gewijzigd door polopolo150 op 10-05-2020 01:14 ]
Was dit echt de reden ? If so, we zijn helemaal gek geworden met zijn allen...polopolo150 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:15:
Schande dat deze pay per view van UFC 249 voor komende nacht niet op SBS 9 wordt uitgezonden. In eerste instantie omdat Talpa het onethisch vind om UFC uit te zenden in tijden van Corona.
En Rozenstruik was weer snel klaarpolopolo150 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:15:
Edit: Early Prelims daadwerkelijk begonnen. Er is gewoon eindelijk een groot sportevenement bezig! Bizar!![]()
Inmiddels zal je je antwoord hebben: KMG heeft de licentie van HSW ingetrokken. Hier waren verschillende redenen voor, maar in het algemeen wordt er gesteld dat Hartkamp te vaak naar eigen belang en tegen KMG belang in gehandeld heeft.page404 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:47:
[...]
HSW heeft volgens mij aardig wat leden door heel de Randstad. Geen kleine club.
Ja ik hoorde het gisteren. Eerst een potje zwartmaken naar KMU en nu blijken ze toch niet helemaal zuiver geweest te zijn. Ondertussen gaan ze wel door met incasseren na de opzegging.nst6ldr schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:49:
[...]
Inmiddels zal je je antwoord hebben: KMG heeft de licentie van HSW ingetrokken. Hier waren verschillende redenen voor, maar in het algemeen wordt er gesteld dat Hartkamp te vaak naar eigen belang en tegen KMG belang in gehandeld heeft.
https://www.rtlnieuws.nl/...-rutte-mccb-hugo-de-jongewauturr schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:23:
Is er al iets specifieks over vechtsporten gezegd i.v.m. het opengaan van gyms op 1 juli?
1 juli is het idee, vanaf volgende week mogen tieners alweer trainen als het goed is. Het verschilt wel per gemeente overigens, niet allemaal laten ze het toe, er moet vooralsnog toestemming gevraagd worden.
[ Voor 12% gewijzigd door nst6ldr op 30-05-2020 08:01 ]
Mijn kickboksgym is al druk bezig om bokszakken te verhangen een vakken te creëren om veilig op 1,5 meter van elkaar te trainen, eenrichtingsverkeer qua binnenkomen en weggaan, en (extra) luchtafzuiging te installeren.
Ja ok, doelde eigenlijk meer op sparren met o.a grappling/BJJ, misschien iets te optimistischLuNaTiC schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:36:
Volgens mij geldt het gewoon voor elke gym die aan de regels kan voldoen, en die gyms gaan dan wel in gesprek met gemeentes om het aan te tonen.
Mijn kickboksgym is al druk bezig om bokszakken te verhangen een vakken te creëren om veilig op 1,5 meter van elkaar te trainen, eenrichtingsverkeer qua binnenkomen en weggaan, en (extra) luchtafzuiging te installeren.
Dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren nee.wauturr schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:59:
[...]
Ja ok, doelde eigenlijk meer op sparren met o.a grappling/BJJ, misschien iets te optimistisch
...alas, ik had toch al geen worstel/BJJ/MMA gym in de buurt
Kan niet wachten...wauturr schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 14:59:
[...]
Ja ok, doelde eigenlijk meer op sparren met o.a grappling/BJJ, misschien iets te optimistisch
(De vrouw trouwens ook niet, die wordt mijn berimbolo's in bed al helemaal zat..
Voor schrijver Alex Boogers was niet Johan Cruijff, maar Kung Fu-legende Bruce Lee een rolmodel: "Hij was de held van mensen die moesten strijden."
— ESPN NL (@ESPNnl) 20 juni 2020
📽️ Première ESPN Film: 'Be Water'
⏰ 21.00 uur
📺 FOX Sports 1 pic.twitter.com/VFYmxpRD9n
Erg benieuwd want de snelheid en vorm van Mike in zijn recente filmpjes zijn echt zeer goed. Wat een machine met die leeftijd
Ai.... Hopelijk is er nog glorie voor GLORY en kunnen we in december weer aan de buis gekluisterd zitten bij de volgende wedstrijd tussen Rico en Badr. Ik ben niet zo bekend in de kickbox wereld en de box-gala's, maar zijn er mogelijkheden dat een ander evenement hun kan overnemen? Of hoe zou dit zitten?
[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 26-08-2020 11:07 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Gaat sowieso niet zo goed met GLORY, aantal vechters al weg, Cor schijnt ook weg te gaan...zou mij niets verbazen als de boel failliet gaat.AW_Bos schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:05:
https://www.nu.nl/media/6...edstrijden-van-glory.html
Ai.... Hopelijk is er nog glorie voor GLORY en kunnen we in december weer aan de buis gekluisterd zitten bij de volgende wedstrijd tussen Rico en Badr. Ik ben niet zo bekend in de kickbox wereld en de box-gala's, maar zijn er mogelijkheden dat een ander evenement hun kan overnemen? Of hoe zou dit zitten?
Edit: ah het gaat al niet best:
Talpa en GLORY werkten sinds 2018 samen. R.E.S. Events, de holding boven de Nederlandse tak van de internationale kickboksorganisatie, werd op 18 augustus failliet verklaard. GLORY was woensdag niet te bereiken voor commentaar.
[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 26-08-2020 11:09 ]
Ik lees dit in het artikel:Martinusz schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:08:
[...]
Gaat sowieso niet zo goed met GLORY, aantal vechters al weg, Cor schijnt ook weg te gaan...zou mij niets verbazen als de boel failliet gaat.
"R.E.S. Events, de holding boven de Nederlandse tak van de internationale kickboksorganisatie, werd op 18 augustus failliet verklaard". Dus het lijkt er al slecht voor GLORY uit te zien.
Ah, je zag het al.....
Maar zijn er mogelijkheden bij andere organisaties voor Rico en Badr? Zullen wel buitenlandse evenementen worden, waar je dan streamings voor zal moeten zoeken, of mazzel moet hebben op Eurosport.
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 26-08-2020 11:11 ]
Meer mensen gekeken?
Was lang geleden voor mij, wil het meer gaan volgen weer.
24-10 lijkt me mooi
Khabib Nurmagomedov vs Gaethje
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
En de legende stopt ermee wat een winst klasse GOAT Khabib Nurmagomedov 29-0
[ Voor 25% gewijzigd door Amaze86 op 24-10-2020 23:21 ]
Scheelt me weer 2 uurAmaze86 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:13:
UFC 254
En de legende stopt ermee wat een winst klasse GOAT Khabib Nurmagomedov 29-0

Maar meteen via Kijk checken dan
[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 25-10-2020 00:11 ]
De Veronica tijd klopte niet, werd integraal uitgezonden tussen 23:00 en 2:00 terwijl het echte event live via Kijk te zien was en volgens mij rond 23:00 uur al wel klaar was..apis29 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 00:06:
[...]
Scheelt me weer 2 uur. Zag wel de fightcard vanmiddag min of meer maar had het denk ik naar lokale tijd abu dhabi omgerekend
(dan klopte het wat meer met de veronica tijd zeker).
Maar meteen via Kijk checken dan(of niet, gare app start steeds overnieuw na het reclameblok
)
Ja ze hadden dat 'LIVE' wel uit de titel weg mogen laten. Totdat ik dat bericht hier las over 29-0 dacht ik nog lekker live aan het kijken te zijnJoster schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:13:
[...]
De Veronica tijd klopte niet, werd integraal uitgezonden tussen 23:00 en 2:00 terwijl het echte event live via Kijk te zien was en volgens mij rond 23:00 uur al wel klaar was..
Het gevecht zelf was nog wel een beetje rommelig, vooraf nog wat gelezen dat Gaethje z'n worstel skills gevreesd moesten worden maar juist daarop was er bijna geen tegenstand. Staand kwam ie er eigenlijk steeds wat beter in ... (volg het allemaal zo nauw niet meer, alleen als Khabib, Adesanya of misschien een Overeem aan de beurt is dat ik er nog voor ga zitten. De tijden helpen meestal ook niet mee natuurlijk ...)
Hmmm geen hypetrein hier? ToettoettttDe_Bastaard schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:15:
Mooi man, comeback van Iron Mike nu officieel bekend gemaakt. 12 september tegen Roy Jones.
Erg benieuwd want de snelheid en vorm van Mike in zijn recente filmpjes zijn echt zeer goed. Wat een machine met die leeftijd
Erg benieuwd hoe hij het gaat doen! Alleen is het te volgen via PPV? De promote website plant het gevecht om 3am, oops
[ Voor 6% gewijzigd door Racing_Reporter op 17-11-2020 23:51 ]
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Rico Verhoeven v.s. Ban Saddik!
Zaterdag 30 januari!
https://nos.nl/artikel/23...cht-tegen-ben-saddik.html
Nee, helaas geen nieuwe kans tussen Rico en Badr.
Op 19 december staat eerst het evenement Glory 76 nog op het programma, met als hoofdgevecht dat tussen Badr Hari en Benjamin Adegbuyi. Helaas niet op televisie, maar via pay-per-view. Iemand een idee welke app/dienst?
[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 24-11-2020 12:52 ]
Wordt leuke pot, zag laatst filmpjes van Ben Saddik, die gast is stuk fitter dan de vorige keer.AW_Bos schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:52:
Save the dates:
Zaterdag 30 januari!
Op 19 december staat eerst het evenement Glory 76 nog op het programma, met als hoofdgevecht dat tussen Badr Hari en Benjamin Adegbuyi. Helaas niet op televisie, maar via pay-per-view. Iemand een idee welke app/dienst?
Ben daar niet bekend mee. Maar is dat per-view of moet je een abo hebben?LuNaTiC schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:55:
Zal vast via eigen beheer op de Glory-site gaan vermoed ik zo...
NOS zegt pay-per-view, maar ik betwijfel dit als ik de andere verdienmodellen van andere zenders zoals Videoland, etc bekijk.
Helaas?! Badr heeft exact 0 rechten op een kans.AW_Bos schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:52:
Save the dates:
Zaterdag 30 januari!
Ik had na het dekrak...eh debacle van vorig jaar wel stiekem op een vervolg tussen die twee gehoopt.418O2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:47:
[...]
Helaas?! Badr heeft exact 0 rechten op een kans.
Wie eigenlijk niet
Ik.AW_Bos schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:49:
[...]
Ik had na het dekrak...eh debacle van vorig jaar wel stiekem op een vervolg tussen die twee gehoopt.
Wie eigenlijk niet...?
Ik hoef badr niet te zien, heeft niets met sport te maken. Dat is zuiver entertainment. Verlang terug naar de K1 tijd, toen was er nog enigzins sprake van een bond en kampioenschap; dit is enkel entertainment
[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 24-11-2020 13:55 ]
Mwah.... vroeger leek alles beter... Maar vergeet niet dat K1 ook best wat freakshows heeft gehad. Bob Sapp, Akibono, Hong Man Choi.... allemaal personen die daar ook niets te zoeken hadden...418O2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:49:
[...]
Ik.
Ik hoef badr niet te zien, heeft niets met sport te maken. Dat is zuiver entertainment. Verlang terug naar de K1 tijd, toen was er nog enigzins sprake van een bond en kampioenschap; dit is enkel entertainment
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Maar dat was wel in toernooien, niet in losse champion fights toch?ChojinZ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:03:
[...]
Mwah.... vroeger leek alles beter... Maar vergeet niet dat K1 ook best wat freakshows heeft gehad. Bob Sapp, Akibono, Hong Man Choi.... allemaal personen die daar ook niets te zoeken hadden...
als je gewoon ff op de site kijkt, is het meteen duidelijk denk ikAW_Bos schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:47:
[...]
Ben daar niet bekend mee. Maar is dat per-view of moet je een abo hebben?
NOS zegt pay-per-view, maar ik betwijfel dit als ik de andere verdienmodellen van andere zenders zoals Videoland, etc bekijk.
https://www.glorykickboxing.com/
Zoveel losse champion fights had je op zich niet in de K-1, dat was iets van de laatste jaren. Daarvoor had je eigenlijk alleen de K-1 WGP's (eindtoernooi en ook al die satelliettoernooien om een plaats in de final 16 te bemachtigen).418O2 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:08:
[...]
Maar dat was wel in toernooien, niet in losse champion fights toch?
En de freaks kregen vaak ook een plekje in de satelliet toernooien, en in sommige gevallen zelfs een plaats in de final 16 of in het hoofdtoernooi (Sapp).
Verder zie ik niet zo wat er nu meer aan entertainment dan sport is bij Hari, Hari is nog steeds als ie serieus traint en op zijn sterkts is, een van de beste kickboksers ter wereld. De meest getalenteerde kun je niet meer zeggen met zijn leeftijd, maar zeker wel een van de beste. Helaas heeft ie in het verleden of heel veel zelf laten liggen door zijn eigen domme gedrag, en ook wat schlemielige pech (laatste gevecht(en) tegen Rico).
Ben niet fan van persoon Badr (alhoewel ie tegenwoordig redelijk lijkt bijgedraaid als family man), maar als kickboksfanaat kijk ik nog steeds graag naar hem.
[ Voor 34% gewijzigd door LuNaTiC op 24-11-2020 14:30 ]
Ik hoop echt dat Badr zijn ±80-90% K.O. ratio door kan zetten bij Adegbuyi, al merk je wel bij zijn laatste drie gevechten bij Glory dat hij minder voor de K.O. gaat en meer zijn krachten probeert te besparen. Het gevecht wordt denk ik een appeltje eitje voor Badr. Met alle respect naar Adegbuyi, maar de beste man is K.O. gegaan tegen Ben Saddik die met 1 hand vocht aangezien zijn andere hand gebroken was. Daarbij was Ben Saddik toen in zo'n vorm dat hij na een ronde vechten wel soort van op is, laat staan een toernooi.
Ik was in de Gelredome tijdens Collision 2 en ik ga die avond nooit meer vergeten, heb uit volle borst geschreeuwd maar het mocht helaas niet baten. Heb die avond ook niks meer gezegd en zat er 2 dagen later nog steeds mee hahaha.
De winnaar van Badr Vs. Adegbuyi is de #1 contender voor de Glory Heavyweight Championship, oftewel, tegen de winnaar van onderhand de derde wedstrijd Jamal Ben Saddik Vs. Rico Verhoeven.
Het staat 1-1 tussen die twee gasten dus dit is toch echt de wedstrijd die beslist wie 'beter' is. Ik vind Jamal een hele sympathieke jongen met een zwaar verleden(2/3x gediagnosticeerd met kanker) en heb ook respect voor hem dat hij zich er zo goed boven kan knokken, maar ik hoop dat Rico deze wint.
Puur zodat hij weer tegen Badr Hari kan spelen en dat is gewoon een wedstrijd die iedereen wilt zien, vooral aangezien er 2 keer geen winnaar was. (Officieel wel, maar voor de fans voelt het nogsteeds onbeslist)
Als ik ook eerlijk ben, denk ik dat Badr, mits hij geen rare fratsen uithaalt, het is nog wel soms een showman, zowel Adegbuyi als Rico gaat verslaan. Het eerste gevecht ging inderdaad redelijk gelijk op, al stond Badr voor. Maar het tweede gevecht hoef je niet verder over te discussiëren in mijn ogen, Badr zou naar alle waarschijnlijkheid die ronde waarbij hij uitviel winnen. De enige manier voor Rico om dan nog te winnen was als hij Badr K.O. sloeg.
Ik denk ook wel dat het een stukje mentaal is, ik heb het bij zowel Hesdy, Rico als Benjamin gemerkt. Ze zijn redelijk onzeker al proberen ze niet zo te lijken, logisch wel, want Badr heeft gewoon statistieken waar je u tegen kan zeggen en een hele grote en passievolle achterban. Ik vond dat Rico veel sterker in zijn schoenen stond tegen een Lazaar, Inocente en Ben Saddik dan tegen een Hari.
Ik zit in ieder geval 19 december voor de buis en hoop niet weer een rouwperiode door te maken.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Ik kan niet meer wachten en hoop dat Badr gewoon laat zien wie the big guy is. Ik hoop niet op een 1e ronde KO maar gewoon lekker 2 rondes intensief gespar met een evt knockdown en dat het in de 3e ronde wordt verzegeld met een KO.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Naja tis een Title Contender Match, de winnaar moet tegen de Title Match Rico Vs. Jamal.Hackus schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:03:
Niet echt belangrijk en kijken waard voor mij. Jamal Ben Saddik v Badr had ik liever gezien.
Moet Jamal wel winnen als ie tegen Badr wilt. Denk zelf toch echt dat de wedstrijd Badr Vs. Jamal minder populair zal zijn dat de derde wedstrijd tussen Badr Vs. Rico, the brawl to set it all.
[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 19-12-2020 16:32 ]
Ja en dat vind ik Badr dan weer niet echt waard die 13 euro. Ik zie het dan wel terug morgen op de sociale media. Anders hadden we wel mee gekeken!
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
ADEGBUYI
[ Voor 79% gewijzigd door Montaner op 19-12-2020 23:23 ]
Dus ik ga zoeken naar streams, kom ik dus nergens op uit. Wil ik het via Spike kopen, loopt die hele site vast, kan het gewoon niet kopen. Naja door heel veel zoeken met allerlei mensen via social media toch nog twee livestreams tegengekomen.
Marciano Vs. Levi was gewoon al voor de wedstrijd te zien wie er zou winnen. Marciano clincht ook in de tweede ronde voor 10+ secs, gaat daarna zitten in de ring corner en krijgt een count out. Wat een troep, breng dan iemand beters in zo'n 4-man tournament, dit was gewoon echt heel slecht. Wel blij voor Levi Rigters, een Nederlander in de final, zonder blessures en oogt wel lekker fit.
Nu Plazibat Vs. Mahieddine, steun Mahieddine normaal, maar Plazibat is de trainingspartner van Hari, dus ben echt benieuwd naar deze wedstrijd. Hodee, knockdown van Mahieddine. Wat een eerste ronde, Mahieddine verrast me hier. Maar hij heeft een beetje een Muhammad Ali style, counter-attacken met hele snelle maar zware jabs, Collision 2 was hij echt een stuk langzamer. Wat.de.fuck. Die derde ronde, die laatste 15 seconden, dat was gewoon echt jabs uitdelen aan elkaar daar werd je bang van. Echt een goede wedstrijd dit, een hele goede wedstrijd. Ik dacht dat Mahieddine gewonnen had, maar nee hoor, een draw, dus een vierde ronde. Mah gawd wat lekker dit. Rigters zit wel lekker te lachen backstage, die heeft zometeen een tegenstander die total loss is. Vierde ronde ging eigenlijk ook weg gelijk op, alleen Mahieddine had echt een dikke klap gegeven. Dus ben benieuwd. Mahieddine wint maar wel emotioneel.
Van wat ik begrijp, is de wedstrijd Cedric Doumbe Vs. Karim Ghajji een week voor Glory 76 gemaakt en heeft Karim geen training camp oid achter de rug. Heeft dus een relatief korte voorbereiding gehad. Dit wordt echt een hele leuke wedstrijd. Twee grote namen. Volgens mij merk ik wel dat Doumbe een beetje zenuwachtig is ondanks dat hij heel erg macho probeert te doen. Doumbe 28 jaar en Ghajji die 39 is. Oké oké, deze wedstrijd gaat snel en echt wel wat harde jabs van Ghajji. Hoe verder de tweede ronde gaat, hoe meer Doumbe overmeestert, met een knockdown tot gevolg. Hoppa derde ronde, en twee keer een knockdown door Doumbe. Wel logisch, een weekje training ga je het niet mee redden tegenover zo'n goede kickbokser als Doumbe. Ik denk eerlijk gezegd dat Ghajji gaat stoppen, hij kan niet veel meer behalen. Hahaha post-fight interview: 'I love my Moroccan fans. And Murthel, sirt kowed kowed'. xDDDD Kowed = Donder op
Nu Rigters Vs. Mahieddine, ik denk dat Rigters gaat winnen, die is simpelweg vroeg in de 2e ronde geschonden uit de ring gestapt. Mahieddine heeft 4 volle rondes moeten verduren. Daarnaast lijkt Rigters ook gewoon veel fitter dan Mahieddine. Ben benieuwd wie de winnaar wordt. Dit was echt een anticlimax, dit was gewoon een voorwaartse trap die opzicht niet zo hard leek richting de lever/solar plexus. Ik had meer verwacht van deze partij. Ach ja, Rigters zijn eerste avond en hij gaat 2-0. Opzich wel een goede vechter, ben benieuwd naar meer van hem.
Mijn gooooood, we gaan beginnen. Ik ben echt zenuwachtig, ik bedoel, ik heb alle vertrouwen erin dat Badr wint. Maarja, aan de andere kant, er is maar 1 harde klap nodig, waarvan ik weet dat Benjamin die bezit, om Badr neer te laten gaan. Damn deze wordt spannend. Heel spannend. Let's goooooo! Mensen denken echt dat ik overdrijf. Maar damn wat heb ik hier zin in. Deze wedstrijd krijgt geen verslag. Gewoon pure kutzooi.
Doei.
En inderdaad een K.O....RazorMaron schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:54:
Ik kan niet meer wachten en hoop dat Badr gewoon laat zien wie the big guy is. Ik hoop niet op een 1e ronde KO maar gewoon lekker 2 rondes intensief gespar met een evt knockdown en dat het in de 3e ronde wordt verzegeld met een KO.
Toch weer Hari...
Zijn er al officiële beelden van de K.O.? Of is het wachten tot de stream klaar is?
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 19-12-2020 23:50 ]
7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE
Inderdaad, dit is gewoon karma voor hem. Mooi zoSkybullet schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:50:
Wat heerlijk om iemand zo veel te zien opscheppen, egotrippen en 0 respect richting een tegenstander te laten zien. Om daarna op te zien geven en af te druipen.
Het leek alsof hij in het tweede ronde af had kunnen maken, maar dat niet deed en in de derde ronde door 1 goede stoot op zijn kaak klaar was.
In mijn ogen was het niet niet een stoot op de kaak die hem liet ophouden. Hij kreeg een knockdown van Adegbuyi, waarbij volgens mij zijn neus werd gebroken, deze bloedde in ieder geval wel. Maar tientallen seconden later geeft hij op. Iemand die KO is geslagen etc. kon onmogelijk die stoten van Adegbuyi ontwijken aan het eind, toen hij wegdook.418O2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:34:
Het leek alsof hij in het tweede ronde af had kunnen maken, maar dat niet deed en in de derde ronde door 1 goede stoot op zijn kaak klaar was.
Ik zie hier een paar mensen typen dat Badr 0 respect heeft voor zijn tegenstander en helemaal aan het egotrippen was. Die weten volgens mij totaal niet de definitie van respect denk ik. Of het kan eraan liggen dat het Badr is natuurlijk, mensen hebben een soort van redeloze minachting/haat voor deze sportman gekweekt. Dit is een jongen met een beetje een temperament (gecombineerd met agressiviteit/disrespect voor de show). Cedric Doumbe vind ik toch wel echt heel wat niveau's erger qua egotrippen, maar desondanks geeft deze (ook) aan dat het voor de show is.
Ach ja, Badr heeft toch wel gewoon bereikt wat hij wil bereiken. Volgens zijn laatste Spike interview: 'Hij mag 2e in de ranking blijven en ik mag 2e/3e/4e zijn . Ik de best betaalde blijven, en de meest loyale fans hebben.' Naja, dat is hij wel gewoon. Durf te stellen dat hij zelfs meer krijgt dan Rico. Hij blijft in mijn ogen dan ook een van de beste kickboksers, al dan niet de beste, die er was/is.
Wat betreft zijn toekomst, moet ik terugkomen op mijn ideale scenario. Ik wilde dat Badr won en dat Rico in januari van Jamal won, zodat ze samen weer voor de titel konden vechten ergens eind volgend jaar. Nu heeft Badr verloren, dus die krijgt geen title shot meer denk ik. Nu hoop ik dan toch dat Rico verliest van Jamal. Niet omdat ik uitkijk naar Jamal Vs. Benjamin, want die wedstrijd is al beslist dan, twee jaar terug verloor Benjamin van een Jamal die een gebroken hand had. Maar aangezien het mij leuk lijkt om een farewell match te zien tussen Badr en Rico.
Rico heeft al meerdere malen aangegeven om naar Hollywood te willen vertrekken na het kickboksen en dit gauw te willen doen. Als hij zijn titel heeft verloren zal hij in principe die kant op gaan denk ik, maar wat lijkt het me leuk als hij en Badr in een wederzijdse retirement match gaan vechten, en allebei met een glimlach de ring uit stappen en samen de bokshandschoenen aan de wilgen hangen.
Achteraf gezien lijkt dit me een emotionelere wedstrijd en een meer iconische dan een title match tussen die twee.
[ Voor 5% gewijzigd door RazorMaron op 20-12-2020 07:16 ]
Anoniem: 36835
Voorbeeldje: Hij geeft altijd aan met de beste te sparren en te trainen (bijv. Plazibat). Maar Plazibat presteerde ook weinig in de ring tijdens dit event.
Badr is w.m.b. gewoon klaar. Hij slaat hard, en als die erop zit ga je liggen. Maar hij kan het gewoon niet meer bijbenen. Incasseren kan die niet meer, elke harde trap of stoot lijkt hem pijn te doen.
Daar is overigens niks mis mee op die leeftijd, maar doe dan niet alsof je de allerbeste bent. Hij WAS goed, maar hij is zeker geen Messi van het kickboxen.
Ik ben iig klaar met Badr en zijn grootspraak. Ga eerst maar presteren. Maargoed, ik denk dat we niks meer van hem gaan horen na 3x op deze manier afdruipen.
En als Rico straks stopt, is Glory dood en zal kickboxen ook sterven. UFC is de toekomst.
Als je na je verlies de ring uit loopt, zonder je tegenstander te feliciteren, heb je geen respect voor je tegenstander en ben je niet sportief. Als je direct de auto in stapt, zonder een reactie te geven aan de organisatie of pers, heb je geen respect voor de sport en de fans. Zo simpel is het.RazorMaron schreef op zondag 20 december 2020 @ 07:10:
[...]Ik zie hier een paar mensen typen dat Badr 0 respect heeft voor zijn tegenstander en helemaal aan het egotrippen was. Die weten volgens mij totaal niet de definitie van respect denk ik.
Hij was een goede vechter, maar geen sportman. En hij had gewoon moeten stoppen. Zijn lichaam kan het niet meer aan. Nu al drie keer verloren omdat zijn conditie en fysiek tekort kwamen.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Tenminste niet bij mij.
Ja, hij was goed. En ik prijs mezelf echt wel gelukkig dat ik zijn partij tegen Peter in “het echt” heb mogen zien. Maar sinds het natrappen was het voor mij klaar.
Daar ging hij een grens over...
En toch vind ik het jammer, als zijn karakter anders was (ook buiten de ring) dan had hij veel verder kunnen komen. Daar ben ik wel van overtuigd.
Lang verhaal van je. Maar ik heb geen respect voor of na de wedstrijd van hem gezien. Dus voor mij is hij geen groot sportman.RazorMaron schreef op zondag 20 december 2020 @ 07:10:
[...]
In mijn ogen was het niet niet een stoot op de kaak die hem liet ophouden. Hij kreeg een knockdown van Adegbuyi, waarbij volgens mij zijn neus werd gebroken, deze bloedde in ieder geval wel. Maar tientallen seconden later geeft hij op. Iemand die KO is geslagen etc. kon onmogelijk die stoten van Adegbuyi ontwijken aan het eind, toen hij wegdook.
Ik zie hier een paar mensen typen dat Badr 0 respect heeft voor zijn tegenstander en helemaal aan het egotrippen was. Die weten volgens mij totaal niet de definitie van respect denk ik. Of het kan eraan liggen dat het Badr is natuurlijk, mensen hebben een soort van redeloze minachting/haat voor deze sportman gekweekt. Dit is een jongen met een beetje een temperament (gecombineerd met agressiviteit/disrespect voor de show). Cedric Doumbe vind ik toch wel echt heel wat niveau's erger qua egotrippen, maar desondanks geeft deze (ook) aan dat het voor de show is.
Ach ja, Badr heeft toch wel gewoon bereikt wat hij wil bereiken. Volgens zijn laatste Spike interview: 'Hij mag 2e in de ranking blijven en ik mag 2e/3e/4e zijn . Ik de best betaalde blijven, en de meest loyale fans hebben.' Naja, dat is hij wel gewoon. Durf te stellen dat hij zelfs meer krijgt dan Rico. Hij blijft in mijn ogen dan ook een van de beste kickboksers, al dan niet de beste, die er was/is.
Wat betreft zijn toekomst, moet ik terugkomen op mijn ideale scenario. Ik wilde dat Badr won en dat Rico in januari van Jamal won, zodat ze samen weer voor de titel konden vechten ergens eind volgend jaar. Nu heeft Badr verloren, dus die krijgt geen title shot meer denk ik. Nu hoop ik dan toch dat Rico verliest van Jamal. Niet omdat ik uitkijk naar Jamal Vs. Benjamin, want die wedstrijd is al beslist dan, twee jaar terug verloor Benjamin van een Jamal die een gebroken hand had. Maar aangezien het mij leuk lijkt om een farewell match te zien tussen Badr en Rico.
Rico heeft al meerdere malen aangegeven om naar Hollywood te willen vertrekken na het kickboksen en dit gauw te willen doen. Als hij zijn titel heeft verloren zal hij in principe die kant op gaan denk ik, maar wat lijkt het me leuk als hij en Badr in een wederzijdse retirement match gaan vechten, en allebei met een glimlach de ring uit stappen en samen de bokshandschoenen aan de wilgen hangen.
Achteraf gezien lijkt dit me een emotionelere wedstrijd en een meer iconische dan een title match tussen die twee.
Veel blablablabla, maar weinig resultaten de laatste 3 wedstrijden.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Al hoop ik nog altijd een keer te zien dat Rico 'm tegen de mat hoekt.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Helemaal mee eens, in zijn hoogtij dagen was hij goed, maar hij heeft gewoon teveel oorlogswonden opgelopen. Geestelijk gezien kan die het allemaal nog wel, maar het lichaam niet meer.streamnl schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:50:
Badr heeft ook nooit bekend gestaan als sportman.
Tenminste niet bij mij.
Ja, hij was goed. En ik prijs mezelf echt wel gelukkig dat ik zijn partij tegen Peter in “het echt” heb mogen zien. Maar sinds het natrappen was het voor mij klaar.
Daar ging hij een grens over...
En toch vind ik het jammer, als zijn karakter anders was (ook buiten de ring) dan had hij veel verder kunnen komen. Daar ben ik wel van overtuigd.
Ik heb de wedstrijd overigens wel live mogen zien op stream.
In ronde 1 begon het leuk met wat sierlijke klappen, maar na een paar lowkicks op Badr ging die al wankelen, dit zag je ook destijds tegen Rico. Badr wilde nog 2 keer trappen maar viel, zag er ook lullig uit. Daarnaast zag je tegen het einde van ronde 1 ook dat Badr al aardig op was conditioneel gezien.
In ronde 2 leek hij het opeens te keren maar schijn bedriegt want in ronde 3 kreeg die 2 rake klappen op zijn neus en was het afgelopen en bleef die zitten. Je zag hem ook trachten om KO te voorkomen letterlijk hangen aan het been (vastklampen) van ze tegenstander, zoiets doen kinderen van drie bij hun ouders die niet naar school of bed willen, echt triest om te zien.
De statistieken van Badr liegen er niet om, maar hij moet gewoon stoppen want het gaat hem gewoon niet meer worden, het is gewoon genant om te zien. Ik ben geen fan van zijn persoonlijkheid, maar moet zeggen dat ik me gewoon schaamde voor deze vertoning.
Het is ook zinloos om nog tegen Rico te gaan vechten als Badr zijnde (behalve geld dan) want sportief gezien gaat die het nooit redden, zeker niet 5 rondes. Conditioneel gezien is Rico veel verder etc.
Ben Sadik vs Rico heb ik meer zin in, dit is opzich nog wel spannend, ohja die Rgters vocht ook leuk ben benieuwd wat hij in de toekomst gaat doen.
Even wat anders, gisteren op dazn ook Canelo vs Smith mogen kijken, echt een fenomeen is die Canelo. Gewoon kampioen in 4 gewichtklasses met boksen en ook indrukwekkend hoe hij zijn veel langere tegenstander 12 rondes tegen de touwen pushed.
Even scrollen naar 4:10RazorMaron schreef op zondag 20 december 2020 @ 07:10:
[...]
Ik zie hier een paar mensen typen dat Badr 0 respect heeft voor zijn tegenstander en helemaal aan het egotrippen was. Die weten volgens mij totaal niet de definitie van respect denk ik. Of het kan eraan liggen dat het Badr is natuurlijk, mensen hebben een soort van redeloze minachting/haat voor deze sportman gekweekt.
Even scrollen naar 4:45
Oh, en buiten de ring was dit ook nog een ding.
Waar komt dat stigma toch vandaan?
Inderdaad, als professioneel vechter gewone burgers letsel toebrengen en dan nog verwachten dat we sympathie voor zo iemand moeten opbrengen.nst6ldr schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:01:
[...]
Even scrollen naar 4:10
Je zou bijna hopen dat die nog een keer tegen Rico gaat vechten, dan zal je hem weer met een onzin excuses zien vertrekken na 1 ronde.
kijk liever naar one championshipAnoniem: 36835 schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:57:
UFC is de toekomst.
Wat is volgens jou de definitie van respect dan?RazorMaron schreef op zondag 20 december 2020 @ 07:10:
...Ik zie hier een paar mensen typen dat Badr 0 respect heeft voor zijn tegenstander en helemaal aan het egotrippen was. Die weten volgens mij totaal niet de definitie van respect denk ik...
Badr zie ik niet als een sportman, maar eerder als een 'vechter'. Als hij zich zou kunnen beheersen buiten de ring en respect zou tonen naar zijn tegenstander en de sport, dan is hij pas een sportman. Niemand is groter dan de sport, alleen heb ik het idee dat Badr denkt dat hij dat wel is. Hij is geen positieve ambassadeur van de sport. Hij heeft een voorbeeldfunctie maar geeft een verkeerd signaal af....Of het kan eraan liggen dat het Badr is natuurlijk, mensen hebben een soort van redeloze minachting/haat voor deze sportman gekweekt...
Dit staat in schril contrast met iemand als Verhoeven, een man die naast een goed vechter, wel degelijk een sportman is en een ambassadeur van de sport. Redelijk wat mensen die ik ken die niet van vechtsport houden, maar die wel positief zijn over Verhoeven.
Vorige wedstrijd heb ik hem niet zien wankelen. Wel iemand anders.PacinoAllstars schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:02:
[...]
Helemaal mee eens, in zijn hoogtij dagen was hij goed, maar hij heeft gewoon teveel oorlogswonden opgelopen. Geestelijk gezien kan die het allemaal nog wel, maar het lichaam niet meer.
Ik heb de wedstrijd overigens wel live mogen zien op stream.
In ronde 1 begon het leuk met wat sierlijke klappen, maar na een paar lowkicks op Badr ging die al wankelen, dit zag je ook destijds tegen Rico. Badr wilde nog 2 keer trappen maar viel, zag er ook lullig uit. Daarnaast zag je tegen het einde van ronde 1 ook dat Badr al aardig op was conditioneel gezien.
In ronde 2 leek hij het opeens te keren maar schijn bedriegt want in ronde 3 kreeg die 2 rake klappen op zijn neus en was het afgelopen en bleef die zitten. Je zag hem ook trachten om KO te voorkomen letterlijk hangen aan het been (vastklampen) van ze tegenstander, zoiets doen kinderen van drie bij hun ouders die niet naar school of bed willen, echt triest om te zien.
De statistieken van Badr liegen er niet om, maar hij moet gewoon stoppen want het gaat hem gewoon niet meer worden, het is gewoon genant om te zien. Ik ben geen fan van zijn persoonlijkheid, maar moet zeggen dat ik me gewoon schaamde voor deze vertoning.
Het is ook zinloos om nog tegen Rico te gaan vechten als Badr zijnde (behalve geld dan) want sportief gezien gaat die het nooit redden, zeker niet 5 rondes. Conditioneel gezien is Rico veel verder etc.
Ben Sadik vs Rico heb ik meer zin in, dit is opzich nog wel spannend, ohja die Rgters vocht ook leuk ben benieuwd wat hij in de toekomst gaat doen.
Even wat anders, gisteren op dazn ook Canelo vs Smith mogen kijken, echt een fenomeen is die Canelo. Gewoon kampioen in 4 gewichtklasses met boksen en ook indrukwekkend hoe hij zijn veel langere tegenstander 12 rondes tegen de touwen pushed.
Ah je bedoelt die ene die niet op hoefde te geven toch?polli_ schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:55:
[...]
Vorige wedstrijd heb ik hem niet zien wankelen. Wel iemand anders.
[ Voor 200% gewijzigd door polli_ op 20-12-2020 19:38 ]
Moet je maar is goed terugkijken. Een paar low kicks op die beentjes en je ziet al dat die het niet kan handlen en in paniek raakt net als gisteren.polli_ schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:55:
[...]
Vorige wedstrijd heb ik hem niet zien wankelen. Wel iemand anders.
Daarnaast is Badr sowieso geen sportman te noemen gezien se doping gebruik.
Ben het met je eens, hij heeft inderdaad iets waardoor je in hem gaat geloven. Daarnaast hoop ik dus op een 3e Rico Vs. Badr zodat het de sport toch nog wel een oppeppertje geeft, hopende dat het redelijk gaanderweg populairder begint te worden. Je hebt gewoon mensen nodig waar mensen voor de buis willen zitten, een Badr (Bad Boy), Rico (Vaderland) en een Doumbe(Trashtalker a la pure).Anoniem: 36835 schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:57:
Bewijst wel weer dat Badr in z'n eigen bubbel leeft. Ik heb de hele voorbereiding gevolgd en alle interviews gekeken en op een gegeven moment ga je ook wel echt in hem geloven.
Voorbeeldje: Hij geeft altijd aan met de beste te sparren en te trainen (bijv. Plazibat). Maar Plazibat presteerde ook weinig in de ring tijdens dit event.
Badr is w.m.b. gewoon klaar. Hij slaat hard, en als die erop zit ga je liggen. Maar hij kan het gewoon niet meer bijbenen. Incasseren kan die niet meer, elke harde trap of stoot lijkt hem pijn te doen.
Ik ben iig klaar met Badr en zijn grootspraak. Ga eerst maar presteren. Maargoed, ik denk dat we niks meer van hem gaan horen na 3x op deze manier afdruipen.
En als Rico straks stopt, is Glory dood en zal kickboxen ook sterven. UFC is de toekomst.
Volgens mij is het inderdaad zo dat hij heel goed klappen kan uitdelen, maar totaal niet meer klappen kan incasseren. Ik vraag me af of dat te maken heeft met zijn manier van trainen oid. Je zag voor alle heisa die hij had met justitie nou niet echt een blessuregevoelige Badr. Je kan me niet vertellen dat zo'n jongen na een paar jaartjes er tussen uit qua incasseren zo slecht achteruit kan gaan.
Zijn dat geschreven regels voor 'sportief'? Na een voetbalwedstrijd waarbij ik de eindstand onterecht vond en redelijk pissig ben op de tegenstander door een paar akkefietjes ga ik ook geen handjes geven. Voetballers zie je ook soms de pers niet te woord staan omdat ze daar simpelweg geen zin in hebben, is dat ook niet meer sportief? Als jij daar geen zin in hebt en je denkt dat dat beter is, dan doe je dat ook niet, je moet jezelf wel op nummer 1 zetten. Een verklaring of wat dan ook kan later nog.Cass Casey schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:39:
[...]
Als je na je verlies de ring uit loopt, zonder je tegenstander te feliciteren, heb je geen respect voor je tegenstander en ben je niet sportief. Als je direct de auto in stapt, zonder een reactie te geven aan de organisatie of pers, heb je geen respect voor de sport en de fans. Zo simpel is het.
Aah dus wat zo'n jongen 8-12 jaar geleden heeft gedaan valt niet te vergeven, dan moeten wij hem maar altijd minachten en vooral hopen dat hij het niet haalt. Belachelijk. Ik zie niemand Conor McGregor haten nadat hij een oude man aanviel vorig jaar. Ik zie niemand Mike Tyson haten aangezien hij Holyfield zijn oor letterlijk afbeet.nst6ldr schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:01:
[...]
Even scrollen naar 4:10
Ik denk dat de definitie van respect voor iedereen redelijk hetzelfde is, maar als ik naar veel van zijn wedstrijden kijk, schudt hij nog wel vaak de handen voor of na de wedstrijd. Dat hij een beetje trash-talket hoort erbij, zo is de sport nou eenmaal, dat trekt kijkers.Roenie schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:39:
[...]
Wat is volgens jou de definitie van respect dan?
Dit staat in schril contrast met iemand als Verhoeven, een man die naast een goed vechter, wel degelijk een sportman is en een ambassadeur van de sport. Redelijk wat mensen die ik ken die niet van vechtsport houden, maar die wel positief zijn over Verhoeven.
Overigens ben ik het helemaal met je eens dat Rico een beter boegbeeld voor de sport is dan een Badr. Hij heeft gewoon een veel beter imago, dat is dus ook logisch.
Wel weer typisch trouwens dat hierboven weer een kleine catfight moet uitbreken, is gewoon niet nodig. Inhoudelijke discussies lijken me een stuk interessanter.
Edit: Wat nu ook grappig is om te zien is dat een groot gedeelte van zijn fanbase tegen hem keert.
Dit topic is er om te discussiëren over de vechtsport en over de verschillende gevechten.
Niet om te vragen naar streams, waar en op welke manier je de gevechten kunt bekijken, en diverse streams / YouTube-links met live coverage te posten.