Nog even een terugblik op Glory 77.
Hesdy tegen Rico, nou was ik dit keer #TeamRico. Hesdy had toch een grote bek voor de wedstrijd, groter dan die van Badr tegen Benny. Vond het ook niet chill hoe die begon bij post-fight press conference bij Collision 2. Ik snap hem ook wel, Hesdy is natuurlijk enorm gefaald de laatste jaren. Heeft 3/10 van zijn laatste wedstrijden gewonnen, waarvan maar 1 in Glory, en alle drie waren het nietszeggende kickboksers(Gregory Tony was een retirement fight). Merkte wel dat hij iets meer in vorm was dan tegen Badr, logisch, hij had in oktober nog een partij afgewerkt.
Wel petje af voor Hesdy, Tarik en Levi trouwens. Die kregen 10 dagen van te voren pas te horen dat ze gingen vechten, een schrale deel van Rico zijn voorbereiding.
Rigters Vs. Khbabez was wel de hoogtepunt van de avond voor mij. Man man man, wat was dit een wedstrijd. Ik had Levi al gezien bij Badr Vs. Benny en was toen ook fan van hem geworden, zou het nog wel eens kunnen maken. Had zelf nog nooit van Khbabez gehoord maar hij heeft me wel verbaasd, wel echt een tank, Mike Tyson is dan ook zijn inspiratie. Vind het wel twee leuke toevoegingen voor de heavyweight division.
Doumbe Vs. Groenhart was ook een leuke partij, maar helaas voor Groenhart was het feestje snel afgelopen, vooral na die vreselijke val dacht ik dat het al voorbij was. Groenhart heeft ook zijn retirement aangekondigd. Doumbe is echt geweldig, Badr Hari opkomst, Badr Hari-K1 outfit met een aangepaste KIA logo. Gewoon een eerbetoon aan een levende legende. Hij maakt er dan ook geen geheim van enorm fan te zijn van Badr en houdt ook erg van zijn 'Marokkaanse' fans. Praat zelfs een beetje Arabisch.
[
YouTube: CEDRIC DOUMBE komt op met liedje van BADR HARI]
[
YouTube: Cedric Doumbe Wahed zjoez tleta sir tkowed]
Ik wist al wel voordat het evenement begon dat Rico het toernooi zou winnen, al helemaal toen je zag dat Levi en Tarik elkaar aan het afmaken waren. Tarik zei ook achteraf dat hij drie maanden geleden aan zijn hand was geopereerd en dat op precies dezelfde plek de blessure optrad. Jammer, maar niks anders dan respect. Vond het ook leuk om te lezen dat Levi in zijn privé-leven een sociaal werker is en Tarik een brandweerman.
Maarja, hoe nu verder?
Rico Vs. Jamal? Niet als het aan Rico ligt zo te horen, maar die wedstrijd zal er ongetwijfeld aankomen.
Rico Vs. Benny? Benny heeft wel gewoon zijn kans verdiend als #1 contender voor de title, maar het zal gewoon niet verkopen.
Rico Vs. Badr? Ik denk dat stiekem deze wedstrijd als eerst eraan zal komen. Badr heeft bij Humberto gezeten en zei dat hij eind augustus/begin september in zijn beste vorm zou zijn. Dat hint al naar iets, waar hij verder niks over wilde zeggen.
Het zou opzich wel logisch zijn, Rico Vs. Badr verkoopt gewoon velen malen beter dan Rico Vs. Benny, al helemaal als er nog zo'n drempel als 'FITE' tussenkomt.
Als ik voor Glory zou beredeneren, (dus wat het meeste geld zou opleveren), zou ik het als volgt aanpakken:
Rico Vs. Badr -> Hopende dat Badr kampioen wordt.
Badr Vs. Benny -> Bad blood en Benny krijgt zijn title shot.
Rico Vs. Jamal -> Normaal gevecht, bad blood, niet voor de titel.
De winnaar van Badr Vs. Benny vervolgens tegen Jamal, aangezien deze nog een title shot tegoed heeft.
Jamal Vs. Badr staat ook al een tijdje op de planning en heeft veel Star Power. Benny Vs. Jamal heeft ook iets van Bad Blood door dat toernooi waarbij Jamal Benny KO sloeg met een gebroken hand.
Verder zou ik het erg leuk vinden als er weer een toernooi georganiseerd wordt lijkende op de K1 - World Grand Prix met de volgende zwaargewichten:
- Errol Zimmerman
- Ismael Lazaar
- Junior Tafa
- Tarik Khbabez
- Hesdy Gerges
- Jahfarr Wilnis
- Remy Bonjasky
- Arkadiusz Wrzosek
- Antonio Plazibat
- D'Angelo Marshall
- Nordin Mahieddine
- Badr Hari
- Levi Rigters
- Benjamin Adegbuyi
- Jamal Ben Saddik
- Rico Verhoeven
Ach ja, dromen mag.
Verder is het nog wel zo dat ik Rico Vs. Remy wil zien, beide partijen willen dat ook maar Remy wilt meer geld zien vanuit Glory.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.