Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Afbeeldingslocatie: https://cloud.serverbak.nl/s/8yQP6kr2eSbGa5K/preview

Ik had een defecte Ducky Shine 3 van een mede-tweaker gekocht. Bleek uiteindelijk een weerstand defect te zijn waardoor hij niet gevoed werd. Persoonlijk vind ik mx-brown switches niet fijn dus die maar weer meteen verwijderd. Wil er nu Kailh Box Pink Silent switches in gaan zetten. Maar ik ben bang dat ik niks met dit toetsenbord ga doen omdat ik geen fan ben van een 100% layout. Desalniettemin toch weer een leuk projectje erbij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
OK, de Ikki GB is staat op mykeyboard.eu. Als het goed is gaat deze om 17.00 uur live.

Ik kijk naar de:
Ikki 68 Aurora Charcoal - 129
Extra plate FR4 - 21
OA Stabs - custom coloured - 11

161 euro - toch nog een aardig bedrag. Het gewicht heb ik laten varen maar ik twijfel om een bluetooth te nemen. Dit kost 26 euro extra (excl. batterij!).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
YaaD schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:38:
[...]

Paars met zwart is een prima combi toch? Wat ik wel echt haat aan de GMK group buys op t moment is de wachttijd... Niet normaal hoe lang.

Ik moet nog een keycap set voor m'n gmmk pro maar dat wordt echt geen GMK set als ik er dan nog een jaar op moet wachten :+

Inmiddels wel de GMK Awaken in backorder staan maar dat zien we over een jaar wel wat we er mee gaan doen :) Welkom terug @ParaNoja *O*
@YaaD zodra de Milkshake er is, nieuwe kabel nodig! :9

:'( Jaar wachten is toch niet normaal... 8)7
We moeten gewoon allemaal onze niet gebruikte setjes wegdoen, en elkaar deze verkopen.
Ik wil wel van me coral sea setje af...
Ik schat zo in, dat als @djunicron zijn niet gebruikte keycaps wegdoet, minstens de helft hier nieuwe ketcaps zou kunnen hebben... >:) :+ Zijn we al flink op weg!

Ben blij dat ik dit setje gekocht heb van medetweaker @mavgink , ik gebruik deze nu al maanden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HvXEm2aMH6AE7-iz0zhlQlU5Bg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFAnjOfsaoHH3dsnJ7yKZGiu.jpg?f=fotoalbum_large

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
ParaNoja schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:04:
[...]

@YaaD zodra de Milkshake er is, nieuwe kabel nodig! :9

:'( Jaar wachten is toch niet normaal... 8)7
We moeten gewoon allemaal onze niet gebruikte setjes wegdoen, en elkaar deze verkopen.
Ik wil wel van me coral sea setje af...
Ik schat zo in, dat als @djunicron zijn niet gebruikte keycaps wegdoet, minstens de helft hier nieuwe ketcaps zou kunnen hebben... >:) :+ Zijn we al flink op weg!

Ben blij dat ik dit setje gekocht heb van medetweaker @mavgink , ik gebruik deze nu al maanden...

[Afbeelding]
Ben al druk aan t zoeken voor een goeie kleurstelling en het lijkt erop dat ik iets gevonden heb wat goed bij het turquoise van de set past... Nu de andere twee kleuren nog zoeken en dan kan iedereen een goeie kleur kiezen naar wens!

Mocht iemand nog overwegen om een Black on White set te verkopen, i'm your man! Heb nog keycaps voor mn gmmk pro nodig.

Oh en ik zoek ook nog een setje tactile switches voor een budget build. Alle prima zolang het maar geen cherry browns zijn :+

Ik ben goed in het maken van kabels dus misschien kunnen we ruilen :+

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:55:
OK, de Ikki GB is staat op mykeyboard.eu. Als het goed is gaat deze om 17.00 uur live.

Ik kijk naar de:
Extra plate FR4 - 21

161 euro - toch nog een aardig bedrag. Het gewicht heb ik laten varen maar ik twijfel om een bluetooth te nemen. Dit kost 26 euro extra (excl. batterij!).
Had er nog niet naar gekeken, maar ziet er wel aardig uit ja.
En zeer redelijke prijs....

Maar ja die Aurora Input Series 65. indeling vindt ik mooier...

@YaaD 8) ga ik snel maar weer aan t werk.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 24-02-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog een vraagje: hoe maken jullie vuile keycaps schoon? ABS?
In een sopje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
YaaD schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:09:
[...]

Mocht iemand nog overwegen om een Black on White set te verkopen, i'm your man! Heb nog keycaps voor mn gmmk pro nodig.

Oh en ik zoek ook nog een setje tactile switches voor een budget build. Alle prima zolang het maar geen cherry browns zijn :+

Ik ben goed in het maken van kabels dus misschien kunnen we ruilen :+
Als het goed is komt KAT Alpha binnenkort weer beschikbaar bij Keygem. Misschien is dat een optie? Dan kun je ook meteen Durock Koala switches in je mandje erbij gooien en heb je ook je switches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:55
*knip* dit hoort thuis in de V&A

[ Voor 80% gewijzigd door br00ky op 25-02-2021 06:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Eerste knoop is in ieder geval door gehakt vandaag, zojuist GMK Tuzi besteld met de novelties. Paar maanden geleden vond ik het overdreven helemaal met de wachttijden, maar ooit moet het de eerste keer zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 16:13

ikt

Vraag over luben: Wanneer is het goed? Op mijn Gateron Yellows heb ik geprobeerd een switch te luben, maar het voelt nog steeds niet super duper ultra glad. Wel fijner/lekkerder dan droog, maar zó spectaculair is het verschil niet.

Heb ik te weinig lube gebruikt? Kan dat überhaupt? Overal hoor je dat je moet oppassen voor teveel lube en te weinig niet echt kan.

Lube is Krytox 205G0.
ParaNoja schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:19:
En nog een vraagje: hoe maken jullie vuile keycaps schoon? ABS?
In een sopje?
Warm water + sopje + (tanden)borsteltje.

Schoonmaaktabletten werken ook, maar ik vertrouw mijn borsteltje toch meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
ikt schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:50:
Vraag over luben: Wanneer is het goed? Op mijn Gateron Yellows heb ik geprobeerd een switch te luben, maar het voelt nog steeds niet super duper ultra glad. Wel fijner/lekkerder dan droog, maar zó spectaculair is het verschil niet.

Heb ik te weinig lube gebruikt? Kan dat überhaupt? Overal hoor je dat je moet oppassen voor teveel lube en te weinig niet echt kan.

Lube is Krytox 205G0.
Er zijn genoeg instructies te vinden op YouTube, ik kan deze aanraden. Gat Yellow's vond ik al vrij soepel vanuit de fabriek maar na het luben waren ze echt boterzacht. Of dat veel of weinig verschil is, hangt af van jezelf maar ik voelde wel een verschil.

Heb je wel alle onderdelen gelubed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Sandoor_MBA schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:38:
[...]

Er zijn genoeg instructies te vinden op YouTube, ik kan deze aanraden. Gat Yellow's vond ik al vrij soepel vanuit de fabriek maar na het luben waren ze echt boterzacht. Of dat veel of weinig verschil is, hangt af van jezelf maar ik voelde wel een verschil.

Heb je wel alle onderdelen gelubed?
Dat van TaehaTypes heb ik grotendeels gevolgd :) Enkel het luben van de spring doe ik nu handmatig. Het valt me op dat vooral off-axis drukken nog voor een "grindy" gevoel zorgt, misschien dat een laagje extra helpt.

Het komt wel uit een tube, dus ik ben wat te voorzichtig met het kwastje. Misschien ergens een potje vinden waar ik het uit kan persen, lijkt me makkelijker de kwast te doseren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Sandoor_MBA schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:55:

Ik kijk naar de:
Extra plate FR4 - 21

Nou bestelling is geplaatst! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Same hier. Heb je de bluetooth optie genomen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Toetsenbord aangepast, eigenlijk zijn alleen de keycaps er nog :)
Het is een mekanisk Klippe T met Mekanisk switches, PCB en foam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lTvI1cML3sdTeu-ZNZQSCJsvLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAP3STNcLPrFRjpB5SzCKnwN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gq7w9E3bRwli0Bn5YaxUL2rIi_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObGgkQopN8FHMp0rmzXWfsL9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cebby schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:26:
[...]

Hier ook gelukt. Dacht eerst dat er geen afreken knop was op mobiel, maar moest nog inloggen. Extra pcb erbij genomen (de Bluetooth versie), vond het wel een goed idee van je. Gewicht, stabs en de FR4 plate erbij. Aanslag op m’n portemonnee vandaag, maar komt wat voor terug :9

Hoe zit het eigenlijk met shipping? Bij beide orders vandaag geen kosten daarvoor, komt dat later nog, of zit dat er bij in dit geval?

[ Voor 13% gewijzigd door superbok op 24-02-2021 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Cebby schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:26:
[...]

Nee, voor wired gegaan. Custom firmware lijkt me een mogelijke bron van problemen, terwijl wired gewoon VIA ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
superbok schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:13:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met shipping? Bij beide orders vandaag geen kosten daarvoor, komt dat later nog, of zit dat er bij in dit geval?
Shipping bij mij gewoon gerekend bij betalen. Was weinig, minder dan 10 euro dus wellicht heb je het gemist.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 14:30
Nieuwe set toetsen voor m'n Iron165 (CRP Tulip), de eerste keer PBT voor mij. Dat klinkt en voelt toch wel verdomd lekker t.o.v. GMK sets hoor :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p8PXCHFh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CyLBoSHh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:27:
[...]

Nee, voor wired gegaan. Custom firmware lijkt me een mogelijke bron van problemen, terwijl wired gewoon VIA ondersteuning heeft.
Kan je hem niet gewoon flashen met VIA? Ging daar wel can uit eigenlijk en daarom voor die gekozen.
Sandoor_MBA schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Shipping bij mij gewoon gerekend bij betalen. Was weinig, minder dan 10 euro dus wellicht heb je het gemist.
Zie het nu ja, niet opgevallen. Zo snel mogelijk door heen geklikt zodat ik mij niet meer kon bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
superbok schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:36:
[...]

Zie het nu ja, niet opgevallen. Zo snel mogelijk door heen geklikt zodat ik mij niet meer kon bedenken :)
Nou ja, zal wel goedkomen. Heb je gezien dat er een aparte group buy vanuit de community is voor de battery?
Sandoor_MBA schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:39:
[...]

Nou ja, zal wel goedkomen. Heb je gezien dat er een aparte group buy vanuit de community is voor de battery?
Was die niet alleen voor US? Zie op de discord dat het een vrij eenvoudig iets is om te doen. Batterij is ongeveer 15 euro inclusief shipping, moeten dan alleen nog connectors op. Had hem voornamelijk gekozen voor de per key RGB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
superbok schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Was die niet alleen voor US? Zie op de discord dat het een vrij eenvoudig iets is om te doen. Batterij is ongeveer 15 euro inclusief shipping, moeten dan alleen nog connectors op. Had hem voornamelijk gekozen voor de per key RGB.
Zou kunnen, ik heb me er niet verder in verdiept toen ik las over de custom firmware.

Per key RGB 8)7 Ik ben niet zo van de unicorn vomit oOo
Sandoor_MBA schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:02:
[...]

Zou kunnen, ik heb me er niet verder in verdiept toen ik las over de custom firmware.

Per key RGB 8)7 Ik ben niet zo van de unicorn vomit oOo
Haha, staat standaard op static wit bij mij, maar soms leuk om even mee te spelen >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:55
Ik tik dit bericht op de Tex Shinobi.
Een erg bijzonder mechanisch toetsenbord gebaseerd op de oude thinkpad keyboards.
Ik heb hierbij tevens de bluetooth module bijgekocht (welke overigens op 2 batterijen werkt).

Het typen bevalt uitstekend. Ook leuk dat er op dit compacte formaat dedicated volume knoppen zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04:38
Kak, ik had me helemaal verheugd op de bestelling van Candykeys die vandaag geleverd zou worden. Tofu65, dz65 pcb, durock stabs, glorious pandas en een brass plate. Blijken ze de plate vergeten te zijn...
Keycaps hiervoor had ik al even binnen, dat was een uitgebreide mt3 /dev/tty set van Drop. Ondertussen ook een abs dolch SA set binnen van Domikey, maar het bouwen moet dus nog eventjes wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb vandaag mijn magnetische kabeltje binnengekregen, mooi systeem maar een kabeltje van een meter is toch te kort :+

Sinds gisteren ook mijn monitorarm aan het bureau wat echt optisch een bak ruimte scheelt! Het is nu zo leeg dat ik serieus een 'curled' kabel overweeg :+
Een echte @YaaD ®© dan als ik dat doe ;)
Kun jij ook zo'n magnetisch kopje maken eigenlijk?

Gabriël AM5

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Wat kan ik verwachten van goedkope AliExpress keycaps? Ik zou graag XDA keycaps willen proberen, ergens wekt het mijn interesse. Ik vind het alleen zonde om de volle mep (+ €100) te betalen als ik het straks helemaal niets vind.

• YaaD
sapphire schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:08:
Ik heb vandaag mijn magnetische kabeltje binnengekregen, mooi systeem maar een kabeltje van een meter is toch te kort :+

Sinds gisteren ook mijn monitorarm aan het bureau wat echt optisch een bak ruimte scheelt! Het is nu zo leeg dat ik serieus een 'curled' kabel overweeg :+
Een echte @YaaD ®© dan als ik dat doe ;)
Kun jij ook zo'n magnetisch kopje maken eigenlijk?
Heb je een link van de kabel? Voor t draaien heb je wel een specifieke kabel nodig. Verder blijft t gewoon een USB kabel natuurlijk

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:21:
Wat kan ik verwachten van goedkope AliExpress keycaps? Ik zou graag XDA keycaps willen proberen, ergens wekt het mijn interesse. Ik vind het alleen zonde om de volle mep (+ €100) te betalen als ik het straks helemaal niets vind.
Ik heb ook keycaps van Ali, de afwerking is minder en ze zijn wat dunner maar om te proberen zijn ze helemaal prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Ik heb een setje PBT Bento caps van Banggood (staan ook op alie). Prima set wat mij betreft.

Edit - hier wat links die ik in mijn favorieten op Alie heb staan:
Metropolis
Future Funk
8008/Olivia/Nautulus/etc.

Bovenstaande gaat er vanuit dat je geen moeite hebt met Chinees kopieergedrag -O-

[ Voor 37% gewijzigd door Sandoor_MBA op 26-02-2021 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zie bovenstaande reacties, €25 is goed genoeg om te proberen, en zitten erg leuke sets tussen.
Ik heb er verschillende (PBT) caps gekocht om te proberen welk profile me bevalt.
Heb alle sets hier gepost, met linkjes. Blader wat door dit topic en je vindt veel voorbeelden.

[ Voor 16% gewijzigd door ParaNoja op 26-02-2021 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Idem hier, 2 sets van ca €30 van Ali in gebruik en voelen niet veel aan dan van borden uit de winkel.

Zat te wachten tot de Boba U4's beschikbaar kwamen bij splitKB, zou deze week geleverd worden. Blijkbaar een erg populaire switch want gisteravond kreeg ik de mail dat ze op voorraad waren en vanmorgen stonden ze nog/weer op 'sold out'.
Blijf wachten zo dus maar via Ali besteld, als ik dan toch moet wachten dan maar met de gedachte dat ze er iig aankomen over een paar weken ipv. 'ooit'.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Laatst postte iemand hier een linkje naar 1 winkel die ik gewoon niet meer kan vinden. Was binnen Europa en alleen met Paypall betalen. Ze hadden een hele goedkope metalen switchopener van de goede soort zeg maar en een hele goedkope switch stem holder...

Ik zoek die winkel echt want precies deze artikelen zijn uit mijn AlieExpress pakket gevallen. Was compleet opengebarsten, dat pakketje. Das sadistisch hoor als je NET wil beginnen met modden! Pheww, zoveelste mindere ervaring met Alie. Laatst echt opgelicht zelfs. Verzendkosten worden steeds hoger ook. Niet grappig meer ;)

Edit: Of weet iemand uberhaupt een winkel in Europa waar ik voor een zacht prijsje de verschillende dingen kan kopen (in 1 winkel) die ik nodig heb:
- switch opener
- switch stemholder
- plate foam (is vilt wat of is KDB fans schuim echt beter?)

Ben benieuwd...., hoe fik misschien minder lang te wachten dan opniew China.... grrr :O

[ Voor 27% gewijzigd door Tierelier op 26-02-2021 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
In wat voor rabbit-hole heb ik me begeven? Heb mijn keyboard nog niet eens binnen (wel de ASUS ROG Falchion overigens, maar is minder relevant voor dit topic denk ik) en ik zit continu naar switches, keycaps, etc te kijken... Er ook achter komen dat een 68-key layout verre van ideaal is (en dat ik dus twee verkeerde EPOMAKER Pudding sets heb meebesteld met mijn GK68XS)...

Moet mezelf maar echt ff inhouden de komende tijd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Tierelier schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:46:
Laatst postte iemand hier een linkje naar 1 winkel die ik gewoon niet meer kan vinden. Was binnen Europa en alleen met Paypall betalen. Ze hadden een hele goedkope metalen switchopener van de goede soort zeg maar en een hele goedkope switch stem holder...

Ik zoek die winkel echt want precies deze artikelen zijn uit mijn AlieExpress pakket gevallen. Was compleet opengebarsten, dat pakketje. Das sadistisch hoor als je NET wil beginnen met modden! Pheww, zoveelste mindere ervaring met Alie. Laatst echt opgelicht zelfs. Verzendkosten worden steeds hoger ook. Niet grappig meer ;)

Edit: Of weet iemand uberhaupt een winkel in Europa waar ik voor een zacht prijsje de verschillende dingen kan kopen (in 1 winkel) die ik nodig heb:
- switch opener
- switch stemholder
- plate foam (is vilt wat of is KDB fans schuim echt beter?)

Ben benieuwd...., hoe fik misschien minder lang te wachten dan opniew China.... grrr :O
Ik gok zo dat die shop 42keebs.eu was, anders staat ie misschien in het lijstje dat ik laatst had gemaakt? Cebby in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Stemholders en plate foam hebben ze daar niet volgens mij. Misschien Keygem? Maar switch openers en stemholders zijn daar ook niet echt goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eduardtee schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:49:
In wat voor rabbit-hole heb ik me begeven? Heb mijn keyboard nog niet eens binnen (wel de ASUS ROG Falchion overigens, maar is minder relevant voor dit topic denk ik) en ik zit continu naar switches, keycaps, etc te kijken... Er ook achter komen dat een 68-key layout verre van ideaal is (en dat ik dus twee verkeerde EPOMAKER Pudding sets heb meebesteld met mijn GK68XS)...

Moet mezelf maar echt ff inhouden de komende tijd...
Hoezo vindt je een 68-key layout verre van ideaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb o.a. deze PG Key XDA set, deze typt erg fijn, en ziet er goed uit. Echter niet de geadverteerde prijs waard, ik had em voor minder dan de helft.
Maar als je zoekt moet die voor minder te vinder zijn. :P Of gewoon vragen...
Of aanbiedingen afwachten, in winkelwagen leggen en op wishlist zodat je coupons krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
ParaNoja schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:49:
[...]

Hoezo vindt je een 68-key layout verre van ideaal?
Sorry, niet uitgelegd: niet ideaal qua keycap-keuze. Moeilijk om leuke sets voor te krijgen, vergeleken met andere layouts. Vindt de 68-key layout wel erg prettig met de arrow-keys en de omvang.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Vanmiddag is het zover...

De Milkshake is onderweg, en hoop em zo spoedig mogelijk in ontvangst te nemen. oOo

Tot die tijd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIPX3151zCmu-mNIHfA8hkVR4E0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0c1FgfuC5HoGtWobMZ05h15I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
ParaNoja schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:57:

De Milkshake is onderweg, en hoop em zo spoedig mogelijk in ontvangst te nemen. oOo

Tot die tijd:

[Afbeelding]
Nice! Ik heb nog niks gehoord van mijn NK65 RFP helaas :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:59:
[...]

Nice! Ik heb nog niks gehoord van mijn NK65 RFP helaas :|
Jij bent ook niet met 2 weken jarig.... :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eduardtee schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 00:21:
[...]

Sorry, niet uitgelegd: niet ideaal qua keycap-keuze. Moeilijk om leuke sets voor te krijgen, vergeleken met andere layouts. Vindt de 68-key layout wel erg prettig met de arrow-keys en de omvang.
Ja, die korte shift is lastig, mee eens. Heeft de Milkshake ook.
Maar qua indeling wel alle benodigde keys... :P imho

Ik denk dat me volgende dan ook een wordt met grote shift, als me 60% GK6X, zonder Winblows toetsen, en met pijltjes en enkele extra keys... :9 Zeg ik nu...

[ Voor 16% gewijzigd door ParaNoja op 27-02-2021 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
Cebby schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:32:
[...]

Ik gok zo dat die shop 42keebs.eu was, anders staat ie misschien in het lijstje dat ik laatst had gemaakt? Cebby in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Stemholders en plate foam hebben ze daar niet volgens mij. Misschien Keygem? Maar switch openers en stemholders zijn daar ook niet echt goedkoop.
Yesssss, dank je wel, dat is em :). Ow ja, stemholders inderdaad niet zo goedkoop daar. Even verder neuzen. Anders Ali weer. Merci!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04:38
ParaNoja schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:57:

Tot die tijd:

[Afbeelding]
Moest gniffelen en hier aan denken:
Heeel lang geleden, in de tijd dat ik als puber met m'n ZX Spectrum experimenteerde, vroeg een vriend van m'n broertje eens: die space knop, is die voor ruimtespelletjes? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgxbYdUagMyUzCXOL9x5iQqdIMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGS3CU5IH37zUBuJrxC221nb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Marcel op 27-02-2021 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
ParaNoja schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:21:
[...]

Ja, die korte shift is lastig, mee eens. Heeft de Milkshake ook.
Maar qua indeling wel alle benodigde keys... :P imho

Ik denk dat me volgende dan ook een wordt met grote shift, als me 60% GK6X, zonder Winblows toetsen, en met pijltjes en enkele extra keys... :9 Zeg ik nu...
Er zijn ook 65% borden die wel een grote rechtershift hebben, bijvoorbeeld de Ikki 68 :+ maar het was voor mij een reden om voor de GK61 te gaan en niet de GK64 te nemen.

De 1,75u rechtershift zit wel bij veel sets inbegrepen bijvoorbeeld deze maar het blijft opletten natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Sandoor_MBA op 27-02-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Er zijn ook 65% borden die wel een grote rechtershift hebben, bijvoorbeeld de Ikki 68 :+

De 1,75u rechtershift zit wel bij veel sets inbegrepen bijvoorbeeld deze maar het blijft opletten natuurlijk.
Leopold FC660 lijn heeft ook twee gelijke shift knoppen, kan trouwens ook een nadeel zijn als je een keycap setjes zoekt omdat deze niet standaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:35:
[...]

Leopold FC660 lijn heeft ook twee gelijke shift knoppen, kan trouwens ook een nadeel zijn als je een keycap setjes zoekt omdat deze niet standaard zijn.
Bij de GK61 is de rechter wel iets kleiner, maar voordeel is ook de alt & ctrl (en evt WIN) zijn 1.25u, en maakt het vinden van keycaps makkelijker. En moeilijker betreft novelty keys.
Maar was niet direct van plan op de milkshake de keycaps te veranderen, daar heb ik me GK61 voor, en switches te proberen uiteraard.

Tot ik een keuze heb gemaakt voor een nieuw plankje... :*)

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 27-02-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
ParaNoja schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:07:
[...]

Bij de GK61 is de rechter wel iets kleiner <knip>
Volgens mij is het de standaard maat toch (2.75u) op de GK61
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KaB6QKTYPqieul0H8xU69VhSB8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veXFtdyjjzonpSbIxrrUvnqd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:38:
[...]

Volgens mij is het de standaard maat toch (2.75u) op de GK61
[Afbeelding]
De shift ja, niet de alt,Win,CTRL en Menu...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahCbqYmmjdO_yKwDNlTwxTmDEAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6ioAR3HTg59N6BAKqoM3nCZ.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren nog een bordje binnen gekregen,wachttijd 8 maand. Deze hobby is echt niet voor wie geen geduld heeft. 😂
Durock stabs en alpacas switches.
Is een hotswap met zowel ANSI of ISO.
Voor wie interesse heeft er komt nog een ronde.
https://caps-unlocked.com/cu65-r2/

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Hij is er!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qvmw-pg1AfQ2dp5QIo7ITBCX0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAuaERQSOAWrZ4fo60UbuCqp.jpg?f=fotoalbum_large

Met draagtas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHnco2dildIK04phIAc4Y1slD_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KKJRJ6FVRKHZPOUcASPmUDa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzM5ldkIhk6QY47mLkFOharmhjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dU1cdaARpH6NhmlGAkq1wObf.jpg?f=fotoalbum_large

Ben er blij mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie borden! Geduld is inderdaad wel nodig met deze hobby. Volgens mij kan het nu gerust een jaar duren voordat je aantal dingen hebt, echt jammer want maakt het daardoor minder toegankelijk voor iedereen.

Die mods en novelties zijn echt vet van de milkshake. Hoop dat NK ze ooit gaat verkopen als losse cherry keycap set, maar vrees van niet. Hoe zijn de switches? Zijn factory lubed toch?

Iemand trouwens ervaring met de ePBT WOB abs set? Lees verschillende dingen online en stuk goedkoper dan de gmk variant. En ook in stock in tegenstelling tot die van gmk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

Flapmo

and back is gigi!

superbok schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:34:
Mooie borden! Geduld is inderdaad wel nodig met deze hobby. Volgens mij kan het nu gerust een jaar duren voordat je aantal dingen hebt, echt jammer want maakt het daardoor minder toegankelijk voor iedereen.

Die mods en novelties zijn echt vet van de milkshake. Hoop dat NK ze ooit gaat verkopen als losse cherry keycap set, maar vrees van niet. Hoe zijn de switches? Zijn factory lubed toch?

Iemand trouwens ervaring met de ePBT WOB abs set? Lees verschillende dingen online en stuk goedkoper dan de gmk variant. En ook in stock in tegenstelling tot die van gmk.
Die van mij is ook binnen.

Jep factory lubed, zijn goed. Klinken goed (voor factory lubed). Stabs hebben zeker werk nodig, switches zou je zo kunnen gebruiken. Ik denk dat ik ze nog een keer lube of ik switch ze voor lubed zilents v2 of lubed boba u4 die ik hier nog heb liggen.

Mooie set, blij mee!

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:34:
ePBT maakt WoB volgens mij in zowel ABS als PBT. Die zijn behoorlijk verschillend.

ABS van ePBT is best aardig en vervormingsvrij, maar ze voeren doorgaans een kleinere kit en zijn duidelijk van mindere kwaliteit als GMK.

PBT van ePBT is goed. Dikkere kwaliteit, prima textuur en sublimatie. En ze hebben doorgaans de tekens netjes consistent erop staan. Belangrijk bij een set als WoB. Maar volgens mij hebben ze dat al een tijdje niet meer geproduceerd, weet het niet zeker. Maar het probleem is alleen dat het materiaal zo onwijs krom trekt. Dat gebeurt veelal tijdens transport. Dus dat is wel ellende bij PBT setjes van hen. En het effect is sterker naar mater er meer gesublimeerd wordt, dus WoB is misschien wel de kromste set die je van ze kunt krijgen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BSD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:03

BSD

Mooie exemplaren hierboven O+

Voor de afwisseling heb ik de keys op de losse numpad maar eens gewisseld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiZSsmsbxon_3g-z5Xku250JMfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sueA2LRZVageXsDfrMci3Vdr.jpg?f=fotoalbum_large
  • KBDPAD mkII
  • Gateron Silent Ink
  • SA 1976
En na bijna anderhalf jaar is deze ook eindelijk binnengekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZzAVfGTwmLHC0z6j1JLRIymlqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgecL8IfPvMDZtglWUebOmsV.jpg?f=fotoalbum_large
  • wilba.tech Thermal
  • Gateron Black Ink
  • MT3 WoB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djunicron schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:15:
[...]

ePBT maakt WoB volgens mij in zowel ABS als PBT. Die zijn behoorlijk verschillend.

ABS van ePBT is best aardig en vervormingsvrij, maar ze voeren doorgaans een kleinere kit en zijn duidelijk van mindere kwaliteit als GMK.

PBT van ePBT is goed. Dikkere kwaliteit, prima textuur en sublimatie. En ze hebben doorgaans de tekens netjes consistent erop staan. Belangrijk bij een set als WoB. Maar volgens mij hebben ze dat al een tijdje niet meer geproduceerd, weet het niet zeker. Maar het probleem is alleen dat het materiaal zo onwijs krom trekt. Dat gebeurt veelal tijdens transport. Dus dat is wel ellende bij PBT setjes van hen. En het effect is sterker naar mater er meer gesublimeerd wordt, dus WoB is misschien wel de kromste set die je van ze kunt krijgen.
Gaat om de abs variant, maar die is op zich wel ok als het goed begrijp. Binnenkort misschien bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrOZOo3Yz3ZCCZvUcgwO9MVGHII=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vJuJHdZaTlsrhdOEvN3RjKWV.jpg?f=user_large Heb vandaag deze box binnen gekregen. Past met gemak een hele set in en zelfs nog ruimte over ook.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Milkshake; eerste indrukken

Sorry dat de eerste reactie zo kort was.
Mega drukke week gehad, en zelfs vandaag nog geen tijd gehad mijn milkshake uit te proberen. :'(
Klop er nu wel me eerste review mee in. :P

Eerste korte indruk:
Complimenten voor Oblotsky! d:)b
Super service, en snelle reactie op mijn vragen.
Aanrader! En ruim voor de deadline bezorgt. (y)
Mega goed verpakt, dacht eerst dat het een ander pakketje was, zo groot was de doos!
Het was net een matroeska, doos in doos, in de carry case.
Kwam in een stevige hard shell carrybag.

Met een kaartje dat je de website van novelkeys moet bezoeken.
Niet nodig, is handleiding switches installeren. :?

Gemiste kans om naar software te verwijzen mijn inziens.
Helaas ook geen printje met basic functie toetsen etc.
Nog geen idee wat me extra toetsen doen... Enige minpuntje so far.
En kon ik iig ff snel die puke rainbow milkshake uitzetten.
De RGB kleuren komen met de keycaps overeen valt me net op! 8)

Roze stugge (te korte) usb-c kabel. (Net als bij de GK61)
Ik bedoel onder de 70-80 cm incl.coil. Haalt de achterkant van me dus pc niet.
Ter vergelijk, @YaaD zijn kabel is stukken dikker, de Model D muis kabel is iets dunner, maar wel 2 of 3x zo lang...

Ziet er mooi uit, zal nog enkele foto's maken morgen.
Op het eerste oog, mooie strakke letters en print op de case, enkel de backspace is ietsje dikker font als de rest. Geen idee of dat op de marketing foto's ook was/is. De extra keycap lijkt iets dunner gedrukt.
En de kleuren zijn als op de marketing foto's. Mooie pastel tinten.

De, hoe heet het, softijs witte case en toetsen komen met kleur goed overeen.
Close match met de keycaps om me gk61 maar die zijn abs.
De case is lekker zwaar. Hoekjes zijn smooth, lampjes aan de rechterkant, bovenste is de capslock, en blauw. Andere nog niet aan t branden gekregen. ;)

Zombie attack rating is minstens +8

Ook de keycaps voelen lekker aan.
Heb ook enkele extra gekregen voor als je geen gekleurde novelty keys wilt.
Je ziet iets rgb licht doorschijnen in de backspace, citroen, return en kiwi.
De RGB is meer zichtbaar dan bij de GK61, dit zal gedeeltelijk door de lager toetsen komen, maar valt zeker op. En is zeker iets feller.

Hij klinkt erug zacht vergeleken met me nog ongelubde GK61! Ongetwijfeld ligt dit gedeeltelijk aan de keycaps.
Ook de stabs zijn duidelijk beter. Reden te meer snel met luben van me GK61 te beginnen!
Met name de spatie balk is een wereld van verschil.
De return klinkt aan een kant goed, andere kant veel ping. Ook de backspace klinkt verschillend per zijde.
Voelt wel echt meer solide aan als de GK.
Je hoort ook duidelijk dat er demping in zit, De milkshake klinkt niet hol.

Switchtes zijn even wennen. Maar kloppen prima. :*)
Zijn zo stil... Ik zal @djunicron wel zijn tenen laten krullen, maar voor mijn gevoel scheelt het echt al een slok op me borrel...
Ik zal niet fluister stil zeggen, maar zeker collega vriendelijk.
Ik ben de gaterons bruin gewent, en ik mis de tactility wel. :Y
Maar 10x lekkerder dan de gaterons rood. Dat is niks voor mij om te kloppen.
Veel te weinig wwerstand, deze zijn stukje zwaarder dan de gaterons bruin.
Hier klop ik best lekker op, zonder echt meer typos dan normaal.
Dat had ik niet op de rode gaterons.

*Disclaimer: Dit (hopelijk) smakelijke review is niet in geestelijk nuchtere toestand geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
superbok schreef op zondag 28 februari 2021 @ 00:02:
[...] Heb vandaag deze box binnen gekregen. Past met gemak een hele set in en zelfs nog ruimte over ook.
Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Na flink zoeken naar mijn eerste set keycaps ben ik overstag gegaan en heb gekozen voor deze set. Hopelijk gaat het allemaal passen op mijn Keychron K8 en is de kwaliteit een beetje degelijk.

Tot nu toe heb ik eigenlijk geen problemen met de standaard keycaps van Keychron. Maar ik wilde graag eens een ander kleurtje en ervaren waar iedereen het over heeft als ze het over PBT keycaps hebben. :+

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ParaNoja schreef op zondag 28 februari 2021 @ 01:00:
Milkshake; eerste indrukken

Sorry dat de eerste reactie zo kort was.
Mega drukke week gehad, en zelfs vandaag nog geen tijd gehad mijn milkshake uit te proberen. :'(
Klop er nu wel me eerste review mee in. :P

Eerste korte indruk:
Complimenten voor Oblotsky! d:)b
Super service, en snelle reactie op mijn vragen.
Aanrader! En ruim voor de deadline bezorgt. (y)
Mega goed verpakt, dacht eerst dat het een ander pakketje was, zo groot was de doos!
Het was net een matroeska, doos in doos, in de carry case.
Kwam in een stevige hard shell carrybag.

Met een kaartje dat je de website van novelkeys moet bezoeken.
Niet nodig, is handleiding switches installeren. :?

Gemiste kans om naar software te verwijzen mijn inziens.
Helaas ook geen printje met basic functie toetsen etc.
Nog geen idee wat me extra toetsen doen... Enige minpuntje so far.
En kon ik iig ff snel die puke rainbow milkshake uitzetten.
De RGB kleuren komen met de keycaps overeen valt me net op! 8)

Roze stugge (te korte) usb-c kabel. (Net als bij de GK61)
Ik bedoel onder de 70-80 cm incl.coil. Haalt de achterkant van me dus pc niet.
Ter vergelijk, @YaaD zijn kabel is stukken dikker, de Model D muis kabel is iets dunner, maar wel 2 of 3x zo lang...

Ziet er mooi uit, zal nog enkele foto's maken morgen.
Op het eerste oog, mooie strakke letters en print op de case, enkel de backspace is ietsje dikker font als de rest. Geen idee of dat op de marketing foto's ook was/is. De extra keycap lijkt iets dunner gedrukt.
En de kleuren zijn als op de marketing foto's. Mooie pastel tinten.

De, hoe heet het, softijs witte case en toetsen komen met kleur goed overeen.
Close match met de keycaps om me gk61 maar die zijn abs.
De case is lekker zwaar. Hoekjes zijn smooth, lampjes aan de rechterkant, bovenste is de capslock, en blauw. Andere nog niet aan t branden gekregen. ;)

Zombie attack rating is minstens +8

Ook de keycaps voelen lekker aan.
Heb ook enkele extra gekregen voor als je geen gekleurde novelty keys wilt.
Je ziet iets rgb licht doorschijnen in de backspace, citroen, return en kiwi.
De RGB is meer zichtbaar dan bij de GK61, dit zal gedeeltelijk door de lager toetsen komen, maar valt zeker op. En is zeker iets feller.

Hij klinkt erug zacht vergeleken met me nog ongelubde GK61! Ongetwijfeld ligt dit gedeeltelijk aan de keycaps.
Ook de stabs zijn duidelijk beter. Reden te meer snel met luben van me GK61 te beginnen!
Met name de spatie balk is een wereld van verschil.
De return klinkt aan een kant goed, andere kant veel ping. Ook de backspace klinkt verschillend per zijde.
Voelt wel echt meer solide aan als de GK.
Je hoort ook duidelijk dat er demping in zit, De milkshake klinkt niet hol.

Switchtes zijn even wennen. Maar kloppen prima. :*)
Zijn zo stil... Ik zal @djunicron wel zijn tenen laten krullen, maar voor mijn gevoel scheelt het echt al een slok op me borrel...
Ik zal niet fluister stil zeggen, maar zeker collega vriendelijk.
Ik ben de gaterons bruin gewent, en ik mis de tactility wel. :Y
Maar 10x lekkerder dan de gaterons rood. Dat is niks voor mij om te kloppen.
Veel te weinig wwerstand, deze zijn stukje zwaarder dan de gaterons bruin.
Hier klop ik best lekker op, zonder echt meer typos dan normaal.
Dat had ik niet op de rode gaterons.
Ik dacht eerst dat je een gedicht over mechanische toetsenborden had geschreven, maar gelukkig zag ik toen dit staan :
*Disclaimer: Dit (hopelijk) smakelijke review is niet in geestelijk nuchtere toestand geschreven.
Dat verklaart meteen de opmaak! _O- :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Ik dacht eerst dat je een gedicht over mechanische toetsenborden had geschreven, maar gelukkig zag ik toen dit staan :

[...]

Dat verklaart meteen de opmaak! _O- :P :+
@nero355 Soort van tepel en }:O maar geen melk? _O-

Maar nee, me ode aan het keyboard is nog niet gepubliceerd.
Zodra het zover is laat ik je dat weten, kun je vast een exemplaar reserveren. :+

Tot die tijd blijft het leven net als surfen over de golven van waanzin in de schaduw van het licht... :9

[ Voor 12% gewijzigd door ParaNoja op 01-03-2021 09:16 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Oops, I did it again....

Gisteren even op Mechmarket gekeken en kwam daar een zwarte Tofu 60 tegen voor 100 piek die ik niet kon laten liggen (betere foto van een ander board).Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/dd/ab/4b/ddab4b2b65d791fb1fc07ecc2ef3fb18.png

Heb dus gehapt - en hopelijk ben ik binnenkort de trotse eigenaar van een Tofu 60% board - alu plate......

Zin an!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Sandoor_MBA op 01-03-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:35:
Oops, I did it again....

Gisteren even op Mechmarket gekeken en kwam daar een zwarte Tofu 60 tegen voor 100 piek die ik niet kon laten liggen (betere foto van een ander board).[Afbeelding]

Heb dus gehapt - en hopelijk ben ik binnenkort de trotse eigenaar van een Tofu 60% board - alu plate......

Zin an!!!
Ik vind mechmarket echt een draak! Kijk af en toe even en 95% is US en shipping CONUS only dus loos. Scrol je rot om überhaupt iets te vinden wat dus te koop is en dan is het of meuk of achterlijk duur, beide of al weg :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ikt

ikt

Hij is af!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IF67fmS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D7qKynZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GbXLrDk.jpg

(Op de rubber pootjes na dan, maar die komen eraan volgens de verkoper.)

XD60 + VIA
Gateron Yellows
Durock V2 stabs
Krytox 205G0 gesmeerd

Case en keycaps (DSA) van KPRepublic:

Keycaps: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.24954c4dPEAnEe
Case: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.24954c4dPEAnEe

Dit typt zoveel lekkerder dan m'n vorige XD64 build, blij dat ik deze keer flink de tijd heb genomen voor alles :D

[ Voor 23% gewijzigd door ikt op 03-03-2021 20:07 . Reden: Fix plaatjes + links ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
ikt schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:30:

XD60 + VIA
Gateron Yellows
Durock V2 stabs
Krytox 205G0 gesmeerd

Case en keycaps (DSA) van KPRepublic.

Dit typt zoveel lekkerder dan m'n vorige XD64 build, blij dat ik deze keer flink de tijd heb genomen voor alles :D
Heel gaaf! :9~ d:)b

Had gisteren nog gekeken op KPRepublic voor die keycaps (d.blauw/wit) maar had deze kleur niet gezien...heb je een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
ikt schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:30:
Hij is af!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(Op de rubber pootjes na dan, maar die komen eraan volgens de verkoper.)

XD60 + VIA
Gateron Yellows
Durock V2 stabs
Krytox 205G0 gesmeerd

Case en keycaps (DSA) van KPRepublic.

Ik hoop dat jouw keycaps het langer volhouden, want ik had de gele versie en na een maand begon de inkt te vervagen :(

Mooi bord verder! goed gedaan d:)b

bl44t

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikt

ikt

Sandoor_MBA schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:53:
[...]

Heel gaaf! :9~ d:)b

Had gisteren nog gekeken op KPRepublic voor die keycaps (d.blauw/wit) maar had deze kleur niet gezien...heb je een link?
Keycaps: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.24954c4dPEAnEe
Case: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.24954c4dPEAnEe
PCB: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.24954c4dPEAnEe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tierelier
Ik heb twee keycap setjes op het oog. Ik moet nog beslissen. Onderstaande identieke sets zijn beide toch van kprepublic neem ik aan?? Alleen dan verkocht via een andere naam en via Alie? De kleur verschilt nogal. Vandaar dat ik twijfel of het setje van de bovenste link een chinees is die een chinees (kprepublic) kopieert haha.
Deze identieke sets bedoel ik. Ik vind de kleur mooi... Twijfel alleen of het genoeg licht door laat omdat het de letters geel zijn. Nog een expert hier die er wat over te vertellen weet? Of iemand die deze set heeft?
https://nl.aliexpress.com...t.0.0.7ad13c00Qzq4Bz&mp=1
https://kprepublic.com/co...urai-night-running-olivia

Of het gaat deze worden. Naar ze zelf zeggen laten deze keycaps veel licht door de letters komen. Ander voordeel vind ik dat de cijfers bovenaan de keycaps geprint staan zodat deze lekker leesbaar zouden moeten zijn. Nadeel vind ik weer dat ik twijfel over de leesbaarheid zonder leds (wat van pas komt als de zon vol door de ramen schijnt hier in mijn thuiskantoor).
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sandoor_MBA schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:35:
Oops, I did it again....

Gisteren even op Mechmarket gekeken en kwam daar een zwarte Tofu 60 tegen voor 100 piek die ik niet kon laten liggen (betere foto van een ander board).[Afbeelding]

Zin an!!!
Glow in the Dark :? :D _O-

Stiekem erg gaaf!!! :$ 8) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Tierelier schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:39:
Deze identieke sets bedoel ik. Ik vind de kleur mooi... Twijfel alleen of het genoeg licht door laat omdat het de letters geel zijn. Nog een expert hier die er wat over te vertellen weet? Of iemand die deze set heeft?
Ik heb het een keer opgezocht en bijna alle knock-off sets worden geproduceerd door dezelfde fabriek in dezelfde mallen. Moeilijke Chinese naam. Anyway, de sets zijn dus bijna allemaal hetzelfde qua kwaliteit.

Bijv. Bento, Samoerai, Metropolis, Future Funk etc etc

Ik heb hier nu een Bento set van en bevalt me goed. Klein beetje warp had ik in de space bar toen ik de set kreeg maar heb ik opgelost door de heet-water-methode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
nero355 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Glow in the Dark :? :D _O-

Stiekem erg gaaf!!! :$ 8) :+
Ja die caps gaan het niet worden :-)

Waarschijnlijk Metropolis-kloon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sandoor_MBA mooie tofu deal. Standaard tray mount trekt mij niet heel erg, maar met de o-ring mod schijnt het gevoel enorm te veranderen, al gezien? Zag een zelfde soort mod voor de nk65 voorbij komen met de gekke modified top/ tray mount. Merk vooral in het midden een ander gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

Flapmo

and back is gigi!

sapphire schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Ik vind mechmarket echt een draak! Kijk af en toe even en 95% is US en shipping CONUS only dus loos. Scrol je rot om überhaupt iets te vinden wat dus te koop is en dan is het of meuk of achterlijk duur, beide of al weg :+
Je kan ook gewoon op [eu] filteren natuurlijk ;).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YaaD
Tierelier schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:39:
Ik heb twee keycap setjes op het oog. Ik moet nog beslissen. Onderstaande identieke sets zijn beide toch van kprepublic neem ik aan?? Alleen dan verkocht via een andere naam en via Alie? De kleur verschilt nogal. Vandaar dat ik twijfel of het setje van de bovenste link een chinees is die een chinees (kprepublic) kopieert haha.

Of het gaat deze worden. Naar ze zelf zeggen laten deze keycaps veel licht door de letters komen. Ander voordeel vind ik dat de cijfers bovenaan de keycaps geprint staan zodat deze lekker leesbaar zouden moeten zijn. Nadeel vind ik weer dat ik twijfel over de leesbaarheid zonder leds (wat van pas komt als de zon vol door de ramen schijnt hier in mijn thuiskantoor).
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Ik heb de set van ali gehad, maar die laat geen licht door. Double shot PBT... Denk niet dat die andere dat wel doet overigens

Als je shine through wilt, moet je gewoon transparant nemen denk ik. Verder wel een erg mooie set hoor. Mooie diepe kleuren en voor 40 euro kun je nooit een bult vallen vind ik.

Andere vraag aan iedereen.. Ik heb met de meeste keycaps dat ze nogal "scherp" zijn aan de zij en onderkant. Herkennen jullie dat ook? Ik heb vooral met de CTRL toets, links onderin. Ik leun dan op de onderkant en merk dat het dan in mn handpalm prikt :+

Ik heb nu ook een XDA setje met afgeronde kanten en dat is wel een openbaring zeg _/-\o_

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
superbok schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:35:
@Sandoor_MBA mooie tofu deal. Standaard tray mount trekt mij niet heel erg, maar met de o-ring mod schijnt het gevoel enorm te veranderen, al gezien? Zag een zelfde soort mod voor de nk65 voorbij komen met de gekke modified top/ tray mount. Merk vooral in het midden een ander gevoel.
Ja, heb die mod in een video gezien. Ik kijk even hoe het voelt eerst maar denk dat ik dat zeker een keer ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
YaaD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:14:
[...]

Ik heb de set van ali gehad, maar die laat geen licht door. Double shot PBT... Denk niet dat die andere dat wel doet overigens

Als je shine through wilt, moet je gewoon transparant nemen denk ik. Verder wel een erg mooie set hoor. Mooie diepe kleuren en voor 40 euro kun je nooit een bult vallen vind ik.

Andere vraag aan iedereen.. Ik heb met de meeste keycaps dat ze nogal "scherp" zijn aan de zij en onderkant. Herkennen jullie dat ook? Ik heb vooral met de CTRL toets, links onderin. Ik leun dan op de onderkant en merk dat het dan in mn handpalm prikt :+

Ik heb nu ook een XDA setje met afgeronde kanten en dat is wel een openbaring zeg _/-\o_
Diepe kleuren is echt precies het goeie woord inderdaad. Ik had het overigens over de letters zelf die meer of minder licht laten doorschijnen. Die laatste set zou meer transparante letters hebben.

Ik vind de keycaps die ik nu heb erg scherp inderdaad. Het voelt als een hit or miss daardoor; als je teveel op het scherpe randje terrecht komt dan gaat de toets wiebelen en krijg je een miss want dan wordt de volgende toets óók ingedrukt. Die volgende toets wordt ook makkelijker gepakt door je vinger vanwege die scherpte. Het moet ook niet te rond zijn want dan zijn de toetsen misschien lastiger te voelen/onderscheiden.

@Sandoor_MBA gewoon allemaal uit dezelfde fabriek? Top, thx! Dan wordt het het goedkoopste natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
Tierelier schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Diepe kleuren is echt precies het goeie woord inderdaad. Ik had het overigens over de letters zelf die meer of minder licht laten doorschijnen. Die laatste set zou meer transparante letters hebben.

Ik vind de keycaps die ik nu heb erg scherp inderdaad. Het voelt als een hit or miss daardoor; als je teveel op het scherpe randje terrecht komt dan gaat de toets wiebelen en krijg je een miss want dan wordt de volgende toets óók ingedrukt. Die volgende toets wordt ook makkelijker gepakt door je vinger vanwege die scherpte. Het moet ook niet te rond zijn want dan zijn de toetsen misschien lastiger te voelen/onderscheiden.

@Sandoor_MBA gewoon allemaal uit dezelfde fabriek? Top, thx! Dan wordt het het goedkoopste natuurlijk...
Ik ook inderdaad. De letters laten van de ali set laten geen enkel licht door..

Het is meer dat de scherpe randjes mij in de weg zitten als mijn hand op het bureau ligt en ik er tegenaan stoot iedere keer.

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
BSD schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:49:
Mooie exemplaren hierboven O+

En na bijna anderhalf jaar is deze ook eindelijk binnengekomen:
[Afbeelding]
  • wilba.tech Thermal
  • Gateron Black Ink
  • MT3 WoB
Hoe is de thermal ?
Zie dat er een seq2 is momenteel,wel interesse in.
En moest er iemand interesse hebben in een 60 procent keyboard?
Heb er geen behoefte aan,komt als het goed is deze maand binnen.
https://geekhack.org/index.php?topic=106499

[ Voor 12% gewijzigd door Gunth op 02-03-2021 11:20 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
YaaD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Ik ook inderdaad. De letters laten van de ali set laten geen enkel licht door..

Het is meer dat de scherpe randjes mij in de weg zitten als mijn hand op het bureau ligt en ik er tegenaan stoot iedere keer.
Ow dat bedoelde jij ook? Das jammer. Vind de kleuren zo mooi... Hmmm. Ff kijken wat ik doe dan! Dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Mijn Ducky radiant Emerald is binnen. Kleuren zijn perfect, alleen de capslock ziet er beetje raar uit en sommige Keys zie je de binnenkant. Sommige keycaps welke doorschijnend zouden moeten zijn op de letters zijn niet helemaal egaal. Heeft sinds Oktober in pre-order gestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcnn8BO_Vr7EEMBaWHbJhbKVE64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0dNMkPjzusf1A3Gd1VeT9kd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbZOhxLlgJFk-ZcOXOSqVzyBaE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlUHpCP3c76k9PnP7n7Sau7h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6nGFZKLnN1L9Q5C-PEdwaq93WM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBk87CoKY7Oj4I37hZXYbQt9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZmuNTbPpRkWKVDnV5875NzpT4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoIwpcJNlBrfKNb0sZl6ayoq.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al een mooi keyboard en na 4 jaar op een MacBook pro keyboard te hebben getypt wel ff wennen. Maar ik moest hem hebben omdat mijn IDE dezelfde kleuren heeft. :P

En nog een groot probleem, wat ik vergeten ben te checken.. Er zit geen tilde op. ;( Moet ook ff de alt en de windows key omruilen want op OSX zit de command key naast de spatiebalk... ik typ dit nu letterlijk over het nieuwe keyboard heen op het OSX keyboard... dussss.... gaat lekker :D :/

[ Voor 10% gewijzigd door init6 op 02-03-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:39:
[...]

Ik heb het een keer opgezocht en bijna alle knock-off sets worden geproduceerd door dezelfde fabriek in dezelfde mallen. Moeilijke Chinese naam. Anyway, de sets zijn dus bijna allemaal hetzelfde qua kwaliteit.

Bijv. Bento, Samoerai, Metropolis, Future Funk etc etc

[...]
Lijkt me niet dat een GMK knock-off in dezelfde fabriek wordt gemaakt :9
Die fabriek staat namelijk in Duitsland en niet in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Cebby schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:04:
[...]

Lijkt me niet dat een GMK knock-off in dezelfde fabriek wordt gemaakt :9
Die fabriek staat namelijk in Duitsland en niet in China.
Ik bedoelde dat bijna alle PBT knock offs in dezelfde fabriek worden gemaakt |:(

De GMK fabriek staat uiteraard in Duitsland O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
init6 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:47:

En nog een groot probleem, wat ik vergeten ben te checken.. Er zit geen tilde op. ;( Moet ook ff de alt en de windows key omruilen want op OSX zit de command key naast de spatiebalk... ik typ dit nu letterlijk over het nieuwe keyboard heen op het OSX keyboard... dussss.... gaat lekker :D :/
Is de tilde niet Fn+escape ?

Grappig dat je dit bord hebt - deze al gezien op Youtube?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:43:
[...]

Is de tilde niet Fn+escape ?

Grappig dat je dit bord hebt - deze al gezien op Youtube?
Gevonden FN+0
Nog niet gezien, wel apart dat hij hem al had voor review zo snel, want hij zou pas in Maart beschikbaar komen. Ik had hem in order staan sinds vorig jaar. Bijna een half jaar op gewacht, ze hebben op een gegeven moment een delay gehad (waar ik niets over hoorde van Ducky of Mechanical keyboards.com) waardoor ze opnieuw moesten beginnen oid.

Echt een super mooi bord, ik heb nummer 1811 van de 2021. Met cherry red silents.

[ Voor 6% gewijzigd door init6 op 02-03-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 22:03

BSD

Ik ben er blij mee, maar het is wel even wennen. Tot nu toe was mijn meest flexibele build een tray mount, de Thermal gaat een klein stapje verder door de leaf spring plate. Maar echt flexibel is het nou ook weer niet te noemen, er zit alleen meer beweging in dan bij een normale alu/messing of integrated plate.

Of de MT3 caps er goed bij passen ben ik ook nog niet over uit, maar ik heb op dit moment geen andere over. Alles zit op een ander bord of is nog onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
BSD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Ik ben er blij mee, maar het is wel even wennen. Tot nu toe was mijn meest flexibele build een tray mount, de Thermal gaat een klein stapje verder door de leaf spring plate. Maar echt flexibel is het nou ook weer niet te noemen, er zit alleen meer beweging in dan bij een normale alu/messing of integrated plate.

Of de MT3 caps er goed bij passen ben ik ook nog niet over uit, maar ik heb op dit moment geen andere over. Alles zit op een ander bord of is nog onderweg.
Bedankt voor je uitleg.
Nog ff twijfelen want word trg een dure grap.
Wil wel eens een Rama maar het liefst een 75%.
Dit vind ik ideaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 16:57
Er is een wereld voor me open gegaan na het lezen van dit topic, leuk!

Momenteel type ik op een CM Storm Rapid-I (TKL bordje) met Cherry MX Browns maar zou graag is andere switches willen proberen. Aangezien dat niet gaat met dit bordje dacht ik een hotswap Skyloong GK bordje aan te schaffen zoals Tweakers in dit topic hebben geadviseerd.

De overstap van een full keyboard naar TKL is me goed bevallen en wil nu weer een stap kleiner gaan. Maar of ik nu moet kiezen voor een GK61X, GK64X of de GK68X weet ik nog niet. Lees net dat die layout van de 64X en de 68X niet standaard zijn. Dus dan blijft eigenlijk alleen nog de GK61X(S) over :z

Zijn er mensen die ervaring hebben met de tweede/derde layer gebruiken van een 60% bordje of wellicht iets kunnen aanraden voor voornamelijk Office gebruik? Overigens gebruik ik buiten werk ook Photoshop, Indesign, Blender maar wellicht kan ik tegen die tijd een tweede bordje aanschaffen daarvoor.

[ Voor 15% gewijzigd door Oesie op 02-03-2021 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Oesie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:44:
Er is een wereld voor me open gegaan na het lezen van dit topic, leuk!

Momenteel type ik op een CM Storm Rapid-I (TKL bordje) met Cherry MX Browns maar zou graag is andere switches willen proberen. Aangezien dat niet gaat met dit bordje dacht ik een hotswap Skyloong GK bordje aan te schaffen zoals Tweakers in dit topic hebben geadviseerd.

De overstap van een full keyboard naar TKL is me goed bevallen en wil nu weer een stap kleiner gaan. Maar of ik nu moet kiezen voor een GK61X, GK64X of de GK68X weet ik nog niet. Lees net dat die layout van de 64X en de 68X niet standaard zijn. Dus dan blijft eigenlijk alleen nog de GK61X(S) over :z

Zijn er mensen die ervaring hebben met de tweede/derde layer gebruiken van een 60% bordje of wellicht iets kunnen aanraden voor voornamelijk Office gebruik? Overigens gebruik ik buiten werk ook Photoshop, Indesign, Blender maar wellicht kan ik tegen die tijd een tweede bordje aanschaffen daarvoor.
De GK61 heeft een functie (Fn+W) waarbij er rechtsonderin een 'pijltjeskluster' ontstaat dus die kan je aanzetten als je even met pijltjes in de weer moet. De GK61 heeft een standaard rechtershift, in tegenstelling tot de andere borden dus dat maakt het een stuk makkelijker om keysets te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oesie
Bordje besteld oOo Nu nog de switches en keycaps. Voor de switches zie ik opties waar ik niet zo snel kan vinden wat de voor/nadelen zouden zijn:
  • Bijvoorbeeld 3 of 5 pins switches. Beide passen maar is er eentje beter?
  • Behuizing van de switches, sommige zijn transparant, andere hebben een zwarte of witte onderzijde. Heeft dit significant op de verlichting en zou je dan bijvoorbeeld het best voor de transparante kunnen gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oesie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:52:
Bordje besteld oOo Nu nog de switches en keycaps. Voor de switches zie ik opties waar ik niet zo snel kan vinden wat de voor/nadelen zouden zijn:
  • Behuizing van de switches, sommige zijn transparant, andere hebben een zwarte of witte onderzijde. Heeft dit significant op de verlichting en zou je dan bijvoorbeeld het best voor de transparante kunnen gaan?
Voor de GK6x raad ik je de 5 pins switches aan, heb ik er ook inzitten.
De 3pins zijn misschien iets goedkoper, maar zoals ik heb begrepen 5 pins is stabieler.

Ik heb gaterons brown, onderkant cream en geen problemen met rgb.

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 02-03-2021 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bordje besteld oOo Nu nog de switches en keycaps. Voor de swichtes zie ik opties waar ik niet zo snel kan vinden wat de voor/nadelen zouden zijn:
Gk61 is een mooi starter bordje! Je hebt 5 pins nodig wanneer je geen plate gebruikt, zonder die 2 extra pins zou hij gaan wiebelen. Als ik de keuze heb neem ik altijd 5 pins, net wat minder speling die toch wel eens een beetje aanwezig is in hotswap. Maar 3 pin kan dus ook mits je een plate gebruikt.
Voor de meeste verlichting is transparant het best. Meeste andere switches hebben een klein gat dat licht doorlaat. Al die verschillende materialen van de behuizing hebben invloed op de smoothness en het geluid dat de switch maakt. Al enig idee welke switch je wilt proberen. Als je de lineaire kant op gaat, kan je kijken naar de gateron yellow, wellicht de budget linear king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
superbok schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:14:
[...]

Gk61 is een mooi starter bordje! Je hebt 5 pins nodig wanneer je geen plate gebruikt, zonder die 2 extra pins zou hij gaan wiebelen. Als ik de keuze heb neem ik altijd 5 pins, net wat minder speling die toch wel eens een beetje aanwezig is in hotswap. Maar 3 pin kan dus ook mits je een plate gebruikt.
Voor de meeste verlichting is transparant het best. Meeste andere switches hebben een klein gat dat licht doorlaat. Al die verschillende materialen van de behuizing hebben invloed op de smoothness en het geluid dat de switch maakt. Al enig idee welke switch je wilt proberen. Als je de lineaire kant op gaat, kan je kijken naar de gateron yellow, wellicht de budget linear king.
Ik vermoed dat ik er een plate bij deze zit: GK61X op Banggood
Maar dan ga ik sowieso voor de vijf pins, just to be sure, thanks.

Lineair als eerste setje. En dan eigenlijk zo stil mogelijk. Ga gelijk even naar de Gateron Yellows kijken.
Idee is om later meerdere switches te proberen. Heb wel is in de winkel gestaan om te testen wat goed voelt maar die paar tellen is imho toch echt te kort te kunnen beslissen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Oesie hopelijk krijg je wel die US$20.00 Nieuwe gebruikersbon..
Ik heb 40 voor de mijne betaald....

en 15 voor zak gaterons. :P

En de gk6x heeft idd een plate.

[ Voor 9% gewijzigd door ParaNoja op 02-03-2021 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oesie
ParaNoja schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:36:
@Oesie hopelijk krijg je wel die US$20.00 Nieuwe gebruikersbon..
Ik heb 40 voor de mijne betaald....

en 15 voor zak gaterons. :P

En de gk6x heeft idd een plate.
Yeps, al hoewel die was opgeknipt in drie bonnen en je er maar één mag gebruiken :X
Uiteindelijk 42 euro en lekker rap in huis door verzending van uit Spanje.

Maar ja.. zonder switches en keycaps heb je er nog niks aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
Oesie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:32:
[...]

Lineair als eerste setje. En dan eigenlijk zo stil mogelijk. Ga gelijk even naar de Gateron Yellows kijken.
Idee is om later meerdere switches te proberen. Heb wel is in de winkel gestaan om te testen wat goed voelt maar die paar tellen is imho toch echt te kort te kunnen beslissen :+
Je kunt ook proberen wat je beter vind voelen:
https://nl.aliexpress.com...&SearchText=switch+tester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Oesie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:32:
[...]

GK61 typ ik dit nu ook op, prima bord om mee te beginnen. Gat yellow's zijn een aanrader, zeker als je ze lubed zijn ze boterzacht. In het algemeen wordt aangeraden om ze met de zwarte onderkant te nemen omdat de milky onderkant wat schraperig kan aanvoelen.

Keysets zat natuurlijk maar als je dichterbij wil zoeken; ik heb net vandaag HK Gaming caps binnen gekregen en eerste indruk is zeer postief.

En anders gewoon GMK Striker 2 kopen - gaat morgen in GB 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7YbGoJ_cFYd2PbKo3R8ho-E1D4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AaJU4Hg7mqP3fNxycsfwyU6v.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien helpt dit? Denk dat het redelijk duidelijk is welke er niet transparant is :p

Vlnr: Keebwerk Tacit, Koala, Smokey T1, Holy Panda, Boba U4, Boba U4T

[ Voor 3% gewijzigd door Cebby op 02-03-2021 22:49 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 158 Laatste