Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 16:57
Testbordjes inderdaad wel is gezien en ook wel is in de winkel geprobeerd.. lijkt me nog steeds lastig kiezen als je het niet gebruikt op je hele keyboard :? Nou ja, straks mooi excuus om nog ander setje te kopen ;-)
Sandoor_MBA schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:37:
[...]

GK61 typ ik dit nu ook op, prima bord om mee te beginnen. Gat yellow's zijn een aanrader, zeker als je ze lubed zijn ze boterzacht. In het algemeen wordt aangeraden om ze met de zwarte onderkant te nemen omdat de milky onderkant wat schraperig kan aanvoelen.

Keysets zat natuurlijk maar als je dichterbij wil zoeken; ik heb net vandaag HK Gaming caps binnen gekregen en eerste indruk is zeer postief.

En anders gewoon GMK Striker 2 kopen - gaat morgen in GB 8)
Schraperig aanvoelen met typen of enkel het materiaal (wat je na plaatsing niet meer aanraakt)?.
Heb zojuist wel het setje die ParaNoja aangaf besteld en ook maar snel een el cheapo keycap setje want ik zit nu al de hele avond spullen uit te zoeken O-)
Cebby schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:48:
[...]

[Afbeelding]

Misschien helpt dit? Denk dat het redelijk duidelijk is welke er niet transparant is :p

Vlnr: Keebwerk Tacit, Koala, Smokey T1, Holy Panda, Boba U4, Boba U4T
Dat is een heel fijn plaatje, thanks! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
@Oesie Schraperig tijdens het typen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:07

Flapmo

and back is gigi!

sapphire schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Serieus, zit er een filterfunctie in de app? :?
Gewoon in de search bar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCFVRlmi9-cDuU-XGHIQt1yC01o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTUVfydKoedW47AaVfmXy5Al.jpg?f=fotoalbum_large

* Flapmo gaat vandaag even Striker2 bestellen.

Twijfel of ik straks ook JKT Classic Retro Cyrillic ook zal meepakken als die doorgaat (zie geekhack, nieuwe molds nodig..).

[ Voor 38% gewijzigd door Flapmo op 03-03-2021 07:58 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Flapmo schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:53:
[...]

* Flapmo gaat vandaag even Striker2 bestellen.
Haha, ik zit ook te wachten. Weet jij hoe laat hij bij Oblotzky live gaat? Ik ben in de markt voor Base en Spacebars want ik wil die donkerblauwe space.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sandoor_MBA schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:35:
Oops, I did it again....

Gisteren even op Mechmarket gekeken en kwam daar een zwarte Tofu 60 tegen voor 100 piek die ik niet kon laten liggen (betere foto van een ander board).[Afbeelding]

Heb dus gehapt - en hopelijk ben ik binnenkort de trotse eigenaar van een Tofu 60% board - alu plate......

Zin an!!!
Kwam die knal gele/zwarte keycaps tegen, althans bijna dezelfde bij Max keyboard ;)

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
ParaNoja schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:31:
[...]

Kwam die knal gele/zwarte keycaps tegen, althans bijna dezelfde bij Max keyboard ;)
Lol nice. Maar voor de duidelijkheid - ik heb het board, niet die caps 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
@Flapmo Striker 2 is live, en besteld....wat een geld weer. Ik heb mezelf nu even een verbod op het kopen van onnodige keyboard spullen opgelegd...
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0335/2087/7700/products/ZAMBUMON-GMK_STRIKER_2-GALLERY_04-LB_2048x2048.jpg?v=1614435630

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Was niet direct van plan om striker te kopen, maar 109 voor de base set is bijna te mooi om te laten liggen. Ben fan van de japanse sublegends. Gok dat ik het niet ga volhouden :X

[ Voor 3% gewijzigd door superbok op 03-03-2021 10:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 16:13

ikt

Tip voor als een (gestabiliseerde) toets pingt:

Haal je PCB + plate uit je case en probeer los. Mocht het niet meer pingen: de kans bestaat dat je plate flext en tegen je case botst bij het terugveren.

Gisteravond extra lube zitten smeren terwijl de case dus de schuldige was. Met een stukje ductape een laagje tussen de top en de plate (want top mount) en het probleem is weg. Bordje typte al heerlijk, en klinkt nu ook heerlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 16:57
Fingers crossed dan maar.
Nu wachten totdat de spulletjes binnenkomen. Misschien nog wat lube bestellen maar zal eerst is zonder testen in ieder geval :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Sandoor_MBA schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:23:
@Flapmo Striker 2 is live, en besteld....wat een geld weer. Ik heb mezelf nu even een verbod op het kopen van onnodige keyboard spullen opgelegd...
[Afbeelding]
Ook besteld. Core, spacebar en deskmat. Salvun kepcap vond ik niet mooi genoeg voor de build die ik wil. Wit sprigt er te veel uit, jammer genoeg niet de R1 Rama keycap die was donkerblauw. In plaats daarvan nu maar Rama keycap bijbesteld voor mijn Serika2 :).

Overigens is Striker2 juist erg goedkoop voor een GMK set. 20-30€ goedkoper dan de meeste GMK sets..

[ Voor 8% gewijzigd door Flapmo op 03-03-2021 17:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
Willen jullie ophouden met het aanprijzen van de striker 2? :+

Deze hobby bezorgt me nog een keer een tweede hypotheek _O-

Mooie set, maar matched denk ik niet zo lekker met een zwarte GMMK pro... Had ik dan toch de zilver moeten kiezen?

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

YaaD schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:28:

Gewoon een paar kabels extra maken elke dag! HUP HUP!!! >:) :P :+

/EDIT :
Touché! :P :+

[ Voor 21% gewijzigd door nero355 op 03-03-2021 18:55 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
nero355 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:34:
[...]

Gewoon een paar kabels extra maken elke dag! HUP HUP!!! >:) :P :+
Kopen dan 😂😂

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Flapmo schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:50:
[...]

Overigens is Striker2 juist erg goedkoop voor een GMK set. 20-30€ goedkoper dan de meeste GMK sets..
Ja waarschijnlijk omdat de MOQ veel hoger ligt dan normaal. Als je ziet dat die set tweedehands voor 500 dollar werd verkocht sinds de Taeha video met het bord voor Tfue is dat niet heel gek.

Ik vind de keycap set niet zo geweldig, maar deskmat heb ik wel besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA

Mooie set, maar matched denk ik niet zo lekker met een zwarte GMMK pro... Had ik dan toch de zilver moeten kiezen?
Ik zie een e-white board voor me met deze keycaps :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:49

Dit helpt misschien tegen de kriebels: "It is expected to ship from Germany on or before February 28th, 2022."

Al ben ik bang dat je ruimschoots gewend aan deze levertijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:49
Sandoor_MBA schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:34:
[...]

Ik zie een e-white board voor me met deze keycaps :9~ :9~
Ik zat ook te denken aan deze set voor een zilver/metaal kleurig bordje. Kon alleen geen voorbeelden 1,2,3 vinden op google om in te beelden of dit een goede combi is.

Als iemand nog een voorbeeldje heeft, gerne!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
Backxs schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:37:
[...]

Dit helpt misschien tegen de kriebels: "It is expected to ship from Germany on or before February 28th, 2022."

Al ben ik bang dat je ruimschoots gewend aan deze levertijden!
Meer dan een jaar wachten op keycaps zal nooit wennen :+ t is dat ik nog nooit een GMK set gehad heb, maar heb er echt het geduld niet voor :')

Moet ook wel zeggen dat de sets als paddenstoelen uit de grond komen.

Ik zag laatst een set die is geïnspireerd op SpongeBob SquarePants. Meen je dit nou? 7(8)7

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Backxs schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:38:
[...]

Ik zat ook te denken aan deze set voor een zilver/metaal kleurig bordje. Kon alleen geen voorbeelden 1,2,3 vinden op google om in te beelden of dit een goede combi is.

Als iemand nog een voorbeeldje heeft, gerne!
Ik dacht zelf aan de GMMK Pro in wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
Heb de stream gezien waar ie wordt getoond, maar die is echt geen wit... Reken op zilver/grijs

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YaaD schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:40:
[...]

Meer dan een jaar wachten op keycaps zal nooit wennen :+ t is dat ik nog nooit een GMK set gehad heb, maar heb er echt het geduld niet voor :')

Ik zag laatst een set die is geïnspireerd op SpongeBob SquarePants. Meen je dit nou? 7(8)7
Wel lelijke paddestoelen helaas :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YaaD schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:43:
[...]

Heb de stream gezien waar ie wordt getoond, maar die is echt geen wit... Reken op zilver/grijs
:P Hopelijk ben je die streams aan het kijken terwijl je kabels aan t maken bent... >:)

@nero355 sluit maar fijn achter aan in de rij... :9

[ Voor 9% gewijzigd door ParaNoja op 03-03-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
[...]

Dat is wel een goed punt. Zag eerder vandaag een samenvatting voorbijkomen over GMK, onder andere de levertijd en de copyright issues die sommige keycap sets hebben.

Copy paste dit vanuit de mykeyboard.eu Discord server maar gewoon:
Summary of Andy from GMK convo in Top Clack today by Loop:

Intellectual property and scaling of GMK manufacturing is a big topic within GMK right now. Everyone is very aware of the insane lead times + more and more IP issues with keycap designs.

Note these are not official GMK-sanctioned statements. Just what Andy said.

If you're concerned about your set/design infringing IP, talk to a lawyer. But do it early, and not when a GB is already running. That's too late. Nothing a lawyer can do at that point.

GMK themselves will do better in vetting sets so they don't infringe on IP. Andy said something about new contracts will have this more set in stone. To be announced.

The mechanical keyboard hobby is exploding especially the last year. So naturally there are lots of new designers that aren't familiar with the importance of copyright, trademark, and intellectual property. Everyone has a responsibility - designers, vendors, and manus all need to do better in being more cognizant of IP.

He fears one day someone is going to get sued.

Security through obscurity (meaning, flying in the gray area and praying that trademark holders don't notice you infringing in their IP) will no longer work. And many sets the last year have already encountered issues (Blink, White Wolf, etc)

If you're doing an "inspired" set, do two things: Reach out to the trademark holder (studio, artist, designer, company, etc), or talk to a lawyer. If in doubt, lawyer up. You can easily find IP lawyers online even for just an hour of time.

On topic of manufacturing lead times, they want to have production to be 3-5 months max, not one year. New machines have arrived, but need to set them up. They're very aware of complaints. In the mean time they won't be picking up new vendors (?) and may one day limit # of sets they have in the pipeline. More to be announced on this.

tl;dr the law doesn't give a shit about your opinion. Don't get sued. Be smart. If in doubt, talk to a lawyer.
Het komt er nu eigenlijk op neer dat er het aantal sets in de pipeline straks gewoon ook omlaag gaat omdat ze anders de productie niet meer bij kunnen houden. Dus ik denk dat de paddenstoelen dan een beetje stil blijven staan totdat ze hun hele backlog hebben bijgewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
ParaNoja schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:31:
[...]

:P Hopelijk ben je die streams aan het kijken terwijl je kabels aan t maken bent... >:)

Die stream was eind 2020 dus dat is al even geleden haha. Maar no worries, de kabel is in productie haha.
Cebby schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:52:
[...]

Dat is wel een goed punt. Zag eerder vandaag een samenvatting voorbijkomen over GMK, onder andere de levertijd en de copyright issues die sommige keycap sets hebben.

Copy paste dit vanuit de mykeyboard.eu Discord server maar gewoon:

[...]

Het komt er nu eigenlijk op neer dat er het aantal sets in de pipeline straks gewoon ook omlaag gaat omdat ze anders de productie niet meer bij kunnen houden. Dus ik denk dat de paddenstoelen dan een beetje stil blijven staan totdat ze hun hele backlog hebben bijgewerkt.
Tja dat kan toch ook niet anders als je de kwaliteit wilt kunnen bieden waar GMK nu voor staat. Ik zie soms ontwerpen voorbij komen dat ik me afvraag hoe hier een mold voor kan worden gemaakt. Bouw er desnoods een tijdelijke fabriek bij als je de demand niet aan kan. Dit is het moment om geld te verdienen als fabrikant zou ik denken maar ja.

Ik keur de ontwerpen op AliExpress staan ook niet goed, maar als je toch een jaar moet wachten op iets, of voor absurd hoge prijzen op de aftermarket moet kopen dan gaat er toch iets mis hoor.

Zoals nu ook: er staat een NK65 op tweakers, waarvan ik weet dat op dit moment het hoogste bod al 290 euro is. Lijkt wel de kant op te gaan van de videokaart markt dat je gewoon geen enkele kans meer maakt op een videokaart.

Ik word er niet gelukkig van in ieder geval en zo gaat voor mij het plezier er gauw af. Misschien ook wel de reden dat ik ben overgestapt op meer benaderbare keycaps zoals Epbt en toevallig een setje XDA keycaps.

bl44t

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Ik ga hem ook op zwart leggen. Dit idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USvD-05tS1z8U_eml2oK9_qHN7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1d8WrNlXKV5tywWbjPQD0fV1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhh2614vgwVVtu9eZPmK6h-ZiDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LzpRqhTKpiSRaqdG8A062PKW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Flapmo op 03-03-2021 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
Flapmo schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Ik ga hem ook op zwart leggen. Dit idee:

[Afbeelding]
Staat niet raar hoor, maar ik denk dat ik dan wit, grijs of gewoon zwart beter vind passen bij een bord. Ieder zijn voorkeur zeg maar :>

bl44t

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

YaaD schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:42:
[...]

Staat niet raar hoor, maar ik denk dat ik dan wit, grijs of gewoon zwart beter vind passen bij een bord. Ieder zijn voorkeur zeg maar :>
Heb al with met Milkshake en 2e wit ligt al blue space cadet II op straks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7fTimYBw6XR4Y2QqIOA-aLyWPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtu2iG7k6VEdgCwjJHxQaVaL.jpg?f=fotoalbum_large

Andere zwarte Serika2 (maar dan Latin core).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUuHufJFYFq6VwHXQ27YhjNTTRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAro1sfNKG9W36cxL7nFBGqy.jpg?f=fotoalbum_large

Blauw op zwart had ik nog niet. En nu zou ik eigenlijk ook nog een groene/teal met black on white keycaps willen maar helaas iron165 niet geloot :(.

[ Voor 4% gewijzigd door Flapmo op 03-03-2021 22:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

:+ Kan erger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYhq4tLBhTUl3kxQuAz_Q8VF2SY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NVlO8eEw5qK8UWveQMh6hduu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
De spacebar zegt genoeg :+ wat een gedrocht

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G-e-w-e-l-d-i-g _/-\o_

Jammergenoeg is mijn zwager net jarig geweest, zou een leuk kado zijn. Misschien voor de kinderen dan? :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
Voor degene die hem nog niet hadden meegekregen hier een eerste sound test van de GMMK pro:

YouTube: GMMK Pro Sound Test | Linears on Deskmat

Vind hem nog wel wat pingen..

Hier wordt ie verder nog bekeken: https://www.twitch.tv/videos/936034287

[ Voor 45% gewijzigd door YaaD op 04-03-2021 07:45 ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De youtube sound test heeft wat ping en geratel, klinkt niet heel bijzonder, maar zijn dat ook niet zo heel erg gemod. De stream was beter dan vorige keer, betere persoon die er meer van af weet en daardoor voelde het minder geforceerd en als reclame. Goede sound test, beter dan die van youtube, durock stabs klinken ook veel beter. Denk dat met wat foam het heel goed kan klinken voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
superbok schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:56:
De youtube sound test heeft wat ping en geratel, klinkt niet heel bijzonder, maar zijn dat ook niet zo heel erg gemod. De stream was beter dan vorige keer, betere persoon die er meer van af weet en daardoor voelde het minder geforceerd en als reclame. Goede sound test, beter dan die van youtube, durock stabs klinken ook veel beter. Denk dat met wat foam het heel goed kan klinken voor de prijs.
er staat bij dat de stabilizers zijn gemod en een bandaid mod hebben. Wat wil je nog meer aan stabilizers doen? Verder worden ze factory clipped.. Dan ben je wel een beetje door de mods heen lijkt me.

Ik ga er sowieso een siliconen inlay voor maken in de hoop die ping weg te krijgen. Zal vast wel een klankkast zijn van binnen.

Ja vorige keer was echt drama. Ga je een toetsenbord showen, heb je geen fatsoenlijke geluidsapparatuur. Overigens ook de eerste keer dat je klanten het product zien, heb je dat soort dingen niet op orde.

Dat was bij Switch en Click overigens. Normaal zijn haar video's leuk en goed om te kijken maar met je headset een toetsenbord opnemen is echt vloeken in de kerk.

Ik denk overigens niet dat je heel veel verschil zult merken tussen de standaard stabs die er bij zitten en durock stabs. Beide zijn screw in en ben ook niet van plan om dan nog andere te kopen :+ blijf aan de gang

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YaaD schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:41:
Voor degene die hem nog niet hadden meegekregen hier een eerste sound test van de GMMK pro:

Vind het niet heel bijzonder klinken :?

Dat ding is wel heel erg mooi overigens, al 3x op het punt gestaan er één te bestellen maar ik vind hem denk iets groot met de F-toetsen icm. de prijs. Maarja wel lekker strak, mooie knop en software ziet er netjes uit... :/

@YaaD Hieronder, switches maakt sowieso een groot verschil. Ik denk dat het bij mij vooral komt omdat mijn bord een ABS case is met een bak neopreen er in en dat dempt als een malle omdat er simpelweg geen ruimte is die als klankkast kan dienen :+

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 04-03-2021 09:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
sapphire schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:26:
[...]

Vind het niet heel bijzonder klinken :?

Dat ding is wel heel erg mooi overigens, al 3x op het punt gestaan er één te bestellen maar ik vind hem denk iets groot met de F-toetsen icm. de prijs. Maarja wel lekker strak, mooie knop en software ziet er netjes uit... :/
Mja denk dat het valt of staat met wat voor switches je erin doet, welke keycaps je gebruikt en wat je er verder nog aan mod. Verder inderdaad niks bijzonders... Maar ja, de prijs is toch ook niet zo bijzonder? Ik denk dat hoe hoger je in het segment komt, hoe meer je mag verwachten denk ik ? En als ie niet bevalt gaat ie gewoon weer online!

Daarnaast ook voornamelijk gekocht voor zijn layout.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

De case, de layout en de volumeknop zijn leuk. Hij is hotswap dus als je de stabilizers eruit haalt voor tuning + lubing en er goede gelubede switches in doet, zou die toch prima moeten klinken?

Wel raar inderdaad dat ze met zo'n ratelende stabilizers een promotiefilmpje maken. Mijn 90% AliExpress build klinkt dan toch fijner :+

Wellicht hadden ze beter TaehaTypes voor de promo kunnen inhuren.

------------

Ongerelateerd - hebben jullie met huis-tuin-en-keuken smeermiddels geexperimenteerd? Ik heb een tube "Actuator Lubricant" gevonden ("Bettis ESL-5 & 10 Actuator Lubricant"). Zou voor industriele/grotere apparaten zijn en het smeermiddel is nogal dik, maar met wat voorzichtige lompheid heb ik een Gateron Yellow toch bijna zo vloeiend gekregen als met de Krytox 205G0 die ik heb, al moet je nog voorzichtiger zijn met het aanbrengen, want viscositeit. Ik kan me voorstellen dat andere smeermiddels minder visceus(?) zijn, wellicht iets voor kleinere electromotoren.

Blijkbaar is Krytox ook gewoon een automotive smeermiddel, geen idee waarom dit zo belachelijk duur is. Zal wel door de keeb community komen. Wellicht is het een goed idee om voor ons (Europa) iets anders te zoeken dat lokaal is. Gezien 205G0 voor de cabrioletrubbersmering wordt gebruikt, denk ik dat andere automotive rubber-smeermiddels ook goed werken voor toetsenborden. Anders kunnen andere smeermiddels voor bijvoorbeeld bewegende onderdelen worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 14:30
https://clips.twitch.tv/E...ybeanYee-2Do3gw64Y1gYdwdu

Daar klinkt-ie dan toch een stuk beter (ook al typt-ie als een opa). Extra foam laag, andere stabs, andere lube en vooral gewoon veel beter gelubed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YaaD schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:09:
[...]

er staat bij dat de stabilizers zijn gemod en een bandaid mod hebben. Wat wil je nog meer aan stabilizers doen? Verder worden ze factory clipped.. Dan ben je wel een beetje door de mods heen lijkt me.

Ik ga er sowieso een siliconen inlay voor maken in de hoop die ping weg te krijgen. Zal vast wel een klankkast zijn van binnen.

Ja vorige keer was echt drama. Ga je een toetsenbord showen, heb je geen fatsoenlijke geluidsapparatuur. Overigens ook de eerste keer dat je klanten het product zien, heb je dat soort dingen niet op orde.

Dat was bij Switch en Click overigens. Normaal zijn haar video's leuk en goed om te kijken maar met je headset een toetsenbord opnemen is echt vloeken in de kerk.

Ik denk overigens niet dat je heel veel verschil zult merken tussen de standaard stabs die er bij zitten en durock stabs. Beide zijn screw in en ben ook niet van plan om dan nog andere te kopen :+ blijf aan de gang
Misschien dat het verschil voornamelijk zit in de manier waarop ze gemod zijnen de hoeveelheid lube. Bij de durock hoorde je veel minder geratel en klonken daardoor veel beter. Nog steeds hol maar met zo'n silconen inlay zal het al een stuk beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ikt en dan straks je switches gesloopt door het te agressieve smeer middel...
Dat risico zou ik nooit nemen.
Krytox gebaseerd smeermiddel voor switches is het beste product, omdat de meeste alternatieve smeermiddelen gebaseerd zijn op een minerale basisolie, welke niet ten goede komt voor smering van plastic onderdelen.

Krytox GPL 205 Grade 0 : voor stabs (lees ook Dielectric Grease? Is dat er niet van griffon of zo?)
Krytox GPL205 G0 / Tribosys 3204 : voor gateron milky reds
Krytox GPL 105 / TriboSys 3203 : voor gateron milky browns (niet op de pootjes)

We hadden een korting op originele krytox via speclube, maar zijn ebay winkeltje is helaas offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

ParaNoja schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:01:
@ikt en dan straks je switches gesloopt door het te agressieve smeer middel...
Dat risico zou ik nooit nemen.
Krytox gebaseerd smeermiddel voor switches is het beste product, omdat de meeste alternatieve smeermiddelen gebaseerd zijn op een minerale basisolie, welke niet ten goede komt voor smering van plastic onderdelen.

Krytox GPL 205 Grade 0 : voor stabs (lees ook Dielectric Grease? Is dat er niet van griffon of zo?)
Krytox GPL205 G0 / Tribosys 3204 : voor gateron milky reds
Krytox GPL 105 / TriboSys 3203 : voor gateron milky browns (niet op de pootjes)

We hadden een korting op originele krytox via speclube, maar zijn ebay winkeltje is helaas offline.
Zolang je smeermiddel maar compatible is met whatever materiaal de switches van zijn gemaakt, is het toch prima? Niet dat je iets kiest dat zich in POM vreet of iets dergelijks.

Daarnaast, experimentatie! Een handjevol switches opofferen om alternatieven voor het dure Krytox vinden vind ik prima. In je endgame-build met dure switches moet je niet experimenteren nee, maar die paar Gaterons in je switch tester? Denk niet dat er een haan naar kraait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Zolang je smeermiddel maar compatible is met whatever materiaal de switches van zijn gemaakt, is het toch prima? Niet dat je iets kiest dat zich in POM vreet of iets dergelijks.

Daarnaast, experimentatie! Een handjevol switches opofferen om alternatieven voor het dure Krytox vinden vind ik prima. In je endgame-build met dure switches moet je niet experimenteren nee, maar die paar Gaterons in je switch tester? Denk niet dat er een haan naar kraait :P
Je kan gewoon vet kopen dat in de EU wordt gemaakt. Bijvoorbeeld MOBIL SHC GREASE 462 PF, dat is zelfs geschikt voor voedselproductie. Ik heb 1 keer Glorieus lube geprobeerd, niks mis mee, maar voor dat geld belachelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ben na ruim 3 jaar weer in de markt voor een nieuwe kit om erachter te komen dat het chaos is in mech key diy kit land. Mijn GH60 heeft het begeven en dacht kom laat ik eens een nieuwe kit bestellen.

Ik zag bij TaehaTypes keycult voorbij komen om erachter te komen dat de prijzen in die drie jaar zich ook goed ontwikkeld hebben :-) Volgens mij heb ik de komende twee maanden nodig om te bepalen welke kit ik kan bestellen.

edit:
Ik geloof dat ik wel een voorkeur begin te ontwikkelen voor deze : https://keycult.com/colle...releases/products/no-2-65

Sowieso wil ik een 60-65% kit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

@Verwijderd

Jemig, da's wel een flinke stap omhoog van een GH60 kitje :+ Uit nieuwsgierigheid, wat is er kapot gegaan en welke case en switches had je erop?
Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:17:
[...]

Je kan gewoon vet kopen dat in de EU wordt gemaakt. Bijvoorbeeld MOBIL SHC GREASE 462 PF, dat is zelfs geschikt voor voedselproductie. Ik heb 1 keer Glorieus lube geprobeerd, niks mis mee, maar voor dat geld belachelijk.
Ja, precies, maar Krytox lijkt gewoon gefetisjiseerd te zijn in de keyboard community, terwijl het voor mij gewoon lijkt dat iemand in Amerika iets een keer heeft geprobeerd met spul dat die voor handen had, en dat sindsdien de standaard is geworden, ook waar dat merk niet goed te verkrijgen is.

[ Voor 11% gewijzigd door ikt op 04-03-2021 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ikt schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:49:
@Verwijderd

Jemig, da's wel een flinke stap omhoog van een GH60 kitje :+ Uit nieuwsgierigheid, wat is er kapot gegaan en welke case en switches had je erop?

[...]

Ja, precies, maar Krytox lijkt gewoon gefetisjiseerd te zijn in de keyboard community, terwijl het voor mij gewoon lijkt dat iemand in Amerika iets een keer heeft geprobeerd met spul dat die voor handen had, en dat sindsdien de standaard is geworden, ook waar dat merk niet goed te verkrijgen is.
Dat is ook gewoon zo, Krytox GPL205 is niks speciaals, een teflon vet met een NLGI van 2. Ik wil de Mobil wel in kleine potjes stoppen en verkopen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Verwijderd

Terwijl er natuurlijk meer fabrikanten zijn van fluorolie en PTFE, is er toch meer aan de hand.

Ik was ook aanvankelijk begonnen met Tribosys op alles. 3203 en 3204 zijn toch echt wel inferieur voor switches naar mijn mening. Tribosys 3204 voelt vaak gelijk aan 205g0, maar doet niets voor het geluid.

En dan was er Phantom PTFE grease. Dikker en andere vorm PTFE deeltjes, maar dezelfe vorm. Voelt lekkerder aan, maar na een jaar is het opeens toch deels uitgedroogd en begint het te schuren. Dat doet Krytox ook niet.

En dan heb je GS1 en GS2. Die zijn kwa consistentie weer veel lastiger aan te brengen. En als je ze niet in een gesloten systeem gebruikt, zoals GS2 dat veel op stabs wordt gebruikt, dan begint het toch te ontmengen.

204g0, 205g0, 206g0 en 206g2 zijn naar mijn mening de lubes die je vrij alround het beste kunt inzetten, icm de bijbehorende 104/5/6 olie. Of om een mix mee te maken, of soms zelfs om direct op de stammetjes te smeren.

Maar goed, dat zijn m'n eigen voorkeuren en blinde tests geweest. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat andere merken betere resultaten geven, maar persoonlijk ben ik deze trend gaan aanhangen. Maar ik bestel wel altijd meer switches dan nodig, puur om ermee te experimenteren en te kijken wat voor mij en voor het beoogde bord het beste uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:26:
Zo, ik ben na ruim 3 jaar weer in de markt voor een nieuwe kit om erachter te komen dat het chaos is in mech key diy kit land. Mijn GH60 heeft het begeven en dacht kom laat ik eens een nieuwe kit bestellen.

Ik zag bij TaehaTypes keycult voorbij komen om erachter te komen dat de prijzen in die drie jaar zich ook goed ontwikkeld hebben :-) Volgens mij heb ik de komende twee maanden nodig om te bepalen welke kit ik kan bestellen.

edit:
Ik geloof dat ik wel een voorkeur begin te ontwikkelen voor deze : https://keycult.com/colle...releases/products/no-2-65

Sowieso wil ik een 60-65% kit.
Mwah, ik weet nog niet zo goed wat ik moet vinden van 2/65. Deze variant zonder de mooi afgewerkte onderzijde is toch minder interessant.Puur voor het typen erop, als je de "poch-waarde" ervan negeert, zou ik denk ik toch bij andere opties uitkomen. Maar goed, kan natuurlijk zijn dat je de styling gewoon erg kunt waarderen. Een 2/65 als commissie, met custom finish (marmer of nebula zijn wel heel gaaf) zou ik dan persoonlijk aantrekkelijker vinden als je toch echt zo'n bord wilt.

Heel veel mensen zien de recent verlote Iron165 / 2/65 toch een beetje als onderhandelingsmiddel. Of om te verkopen voor meer dan het dubbele een tijdje later, of om te ruilen voor een bord dat ze écht willen hebben.

Een polycarb Iron of een Angel 65% met pinmount (zie de recente ontvangst van de Prophet 60% en hoe consistent die voelt en klinkt) zijn dan toch gewoon aantrekkelijkere opties.

Of natuurlijk de Vega. Ai03 heeft al aangegeven dat ze die tot in den eeuwigheid gaan blijven maken, zodat het niet een online flippers item wordt maar een gebruiksartikel.

Maar natuurlijk, de afwerking daarvan is allemaal minder als van KeyCult. Zelfs als van wat ze als B stock labellen. Maar om dat zo te houden zou ik persoonlijk een show en geen gebruiksbord van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit bord klinkt naar mijn mening werkelijk afgrijselijk. Niet consistent, hol, ontzettend schurende stabs met veel geratel... Nee bedankt, dan ben je met een ID80, zeker de nieuwere versies veel beter af. Was best wel te verwachten...

Als je ook kijkt naar Alexotles reactie in de stream; hij is echt een pro, en bijzonder correct, zal zich nooit negatief uitlaten. Aan het einde van die stream zegt de dude van GMMK, dat Alex op z'n eigen kanaal nog meer mag / kan gaan testen met het bord en je ziet gewoon aan z'n gezicht en lichaamstaal dat hij dat helemaal niet ziet zitten.

Begreep dat Apiary ook een GMMK Pro heeft ontvangen, maar die wegens die stream expres niet ging openen nog. Apiary is normaal niet zo gereserveerd en ik verwacht dat die weinig heel zal laten van het bord in haar indruk videos.

Ondanks dat het bord bij Alex overigens met zijn werk nog niet eens super slecht klonk, zag je ook echt dat hij geen commentaar wilde leveren op hoe "goed" het volgens de mensen van GMMK klonk.

Die overigens ook nog toegeven dat ze nog nooit op PolyCarb, FR4 of Brass plates hebben getypt enzo...

Tja, ergens kan je ook niet verwachten dat dit een custom keyboard bouwers bord wordt voor die €170. Maar ik denk dat je echt beter een Chinees bordje / Keychron / Vortex / Leopold / Varmillo / Epomaker achtig bordje kunt kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA

De Ping is enorm maar volgens mij is dat met name de spacebar. In beeld staat ook dat alles stock is dus switches en stabs luben, band-aid en evt. wat case foam gaat een slok op een borrel schelen.

Qua ratel vallen de stabs mij heel erg mee moet ik zeggen.

Over Typingtests gesproken ; wat vinden jullie hier van (het is een teaser 8) :
https://drive.google.com/...cfwgypgJ/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Taeha had deze onlangs gepost.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 19:58

Don Quijote

El Magnifico

Hier is hij dan ook binnen de Nk65 Milkshake. Erg benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51kKUfOjk6rgAW8HHaVW4oPAzB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ge6NQ1k6nl9k2g2ffUpHP8X6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd

[...]

Deze build : https://imgur.com/gallery/pQwDK.
Ik weet niet precies wat er mis is, misschien een pcb break oid want soms werkt hij na usb kabel erin prikken met 1 key en daarna niet meer. Ik heb nog goed gekeken naar de soldeerverbindingen maar die zijn wel ok.

Ik heb naast die GH60 kit nog een FC660C (Topre) en FC660M (Cherry Browns) en dat zijn ok, maar toen ik van de week weer mijn GH60 er bij pakte wist ik gelijk dat ik weer een nieuwe build wil doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2021 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Sandoor_MBA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Over Typingtests gesproken ; wat vinden jullie hier van (het is een teaser 8) :
https://drive.google.com/...cfwgypgJ/view?usp=sharing
Bovenstaande is dus mijn 38 euro kostende bordje. Ben er een video over aan het maken...binnenkort in dit theater!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 14:30
djunicron schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:41:
[...]

Of natuurlijk de Vega. Ai03 heeft al aangegeven dat ze die tot in den eeuwigheid gaan blijven maken, zodat het niet een online flippers item wordt maar een gebruiksartikel.

Maar natuurlijk, de afwerking daarvan is allemaal minder als van KeyCult. Zelfs als van wat ze als B stock labellen. Maar om dat zo te houden zou ik persoonlijk een show en geen gebruiksbord van maken.
Ik vraag me echt af of de afwerking zoveel minder is. Vooralsnog heb ik ontzettend het idee dat Ai03's borden niet als "endgame", "high-end" of "premium" beschouwd worden, vooral vanwege de vrijwel onbeperkte beschikbaarheid en betaalbare prijzen, en absoluut niet vanwege de mogelijk mindere kwaliteit.

De Polaris beschouw ik ook echt een premium product, los van de kwaliteit van het bord zelf waren ook de verpakking en instructies van een niveau wat je bij de meeste €500+ borden nog niet terugziet. De Vega zal ik ook over een paar maanden kunnen beoordelen maar ik twijfel er eigenlijk niet aan dat die qua kwaliteit gewoon met de grote jongens meedoet.

Overigens getypt vanaf m'n Iron165 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ParaNoja schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:31:
Ik heb niks besteld hoor! :P
Don Quijote schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:54:
Hier is hij dan ook binnen de Nk65 Milkshake. Erg benieuwd.

[Afbeelding]
offtopic:
Hoe bevalt die muis ?!

Ben misschien over een tijdje aan een nieuwe toe en dat is één van de kanshebbers :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Extraxyz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:29:
[...]

Ik vraag me echt af of de afwerking zoveel minder is. Vooralsnog heb ik ontzettend het idee dat Ai03's borden niet als "endgame", "high-end" of "premium" beschouwd worden, vooral vanwege de vrijwel onbeperkte beschikbaarheid en betaalbare prijzen, en absoluut niet vanwege de mogelijk mindere kwaliteit.

De Polaris beschouw ik ook echt een premium product, los van de kwaliteit van het bord zelf waren ook de verpakking en instructies van een niveau wat je bij de meeste €500+ borden nog niet terugziet. De Vega zal ik ook over een paar maanden kunnen beoordelen maar ik twijfel er eigenlijk niet aan dat die qua kwaliteit gewoon met de grote jongens meedoet.

Overigens getypt vanaf m'n Iron165 :+
Nahjah, dingen zoals dat patroon dat KC in z'n onderkant weet te krijgen is natuurlijk gewoon gaaf. En de toleranties zijn gewoon altijd perfect, net als de andonisatie. Maar als er een klein kleurverschil in zit, heb je daar dan last van? Als je een bord één keer met mild vervuilde handen aanraakt, is het bij KC "B-stock".
Persoonlijk haal ik daar dus totaal de waarde niet uit.

Maar inderdaad, de Polaris en Vega en Meridian zijn gewoon allemaal hartstikke premium. Een Iron of KC, of in extreme mate een TGR Alice, zijn vooral een "flex". En dat is prima, maar ik jaag toch andere dingen na denk ik dan.

Maar goed, heb nu 2x geen Iron165 kunnen kopen, toch jammer. Je flex is succesvol. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
nero355 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:09:
[...]

Ben misschien over een tijdje aan een nieuwe toe en dat is één van de kanshebbers :) [/ot]
Ik gebruik zelf de Logitech MX Master en dat is een geweldige muis als je een wat meer ergonomische muis zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sandoor_MBA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:11:
Ik gebruik zelf de Logitech MX Master en dat is een geweldige muis als je een wat meer ergonomische muis zoekt.
offtopic:
Ken ik, maar geen behoefte aan en ook niet echt fan van Logitech qua muizen en toetsenborden... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb die mx master ook gekocht maar wat vind ik dat ding slecht. Ik ben daar nog steeds verbaasd over. Ik gebruik nu een glorious model o wireless die ik nog terug moet sturen voor een piep in het scroll wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmiddag eindelijk mijn 3203 binnen gekregen en gelijk op een glorious panda switch getest en vergeleken met 205g0. Qua smoothness ontloopt het elkaar nauwelijks, tis dat ik ze naast elkaar heb. Zou zeggen dat de krytox het net "wint", maar misschien dat dat komt door mijn techniek. De bump blijf je beter voelen met de tribosys en snap waarom je vaak leest dat deze dus beter is voor tactile switches. Het geluid wordt wel wat dieper met krytox en dat heeft mijn persoonlijke voorkeur. De tribosys heeft een iets hogere pitch en blijft dichter bij het originele geluid. Nu blijft het dilemma over: meer tactile gevoel of het diepere geluid. Zou 204g0 zowel voor het betere geluid zorgen als het behoud van de bump?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:14:
[...]

offtopic:
Ken ik, maar geen behoefte aan en ook niet echt fan van Logitech qua muizen en toetsenborden... ;)
Gebruik al jaren probleemloos logitech (linux met solaar software), momenteel de m705 (ligt lekker in de hand), MX antwhere 2s, (mijn reismuis, met hardshell case, ;) vanwege makkelijk switchen van laptop/laptop/pc, kleiner, minder fijn voor langdurig gebruik voor mijn hand) en v450 (ouder beestje, reserve muis, kwa maat midden er tussen) maar voor gaming me Model D 8) (geen fast scroll, dat is gemis voor dagelijks gebruik, ligt wel lekkerste in me hand)

Kan niet zeggen dat ik het slechte muizen vindt, in de verschillende prijsklassen, zeer tevreden.
Ook over Model D! :)

[ Voor 8% gewijzigd door ParaNoja op 04-03-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

[...]

Ik al jaren ook, heb nu 2 van die V2's. Geweldige muizen alleen extreem duur.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superbok schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:52:
Nu blijft het dilemma over: meer tactile gevoel of het diepere geluid. Zou 204g0 zowel voor het betere geluid zorgen als het behoud van de bump?
Kan dit verhaal onderschrijven. 204g0 zit er tussen in. Niet zo hoog als de 3203, maar ook niet zo laag als de 205g0. Kwa gevoel identiek aan 3203 of 3204 op tactiles naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
@YaaD KAT Alpha is in stock, zocht je nog BoW keycaps? https://keygem.store/products/kat-alpha-pbt-keycaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 01:29:
[...]

Kan dit verhaal onderschrijven. 204g0 zit er tussen in. Niet zo hoog als de 3203, maar ook niet zo laag als de 205g0. Kwa gevoel identiek aan 3203 of 3204 op tactiles naar mijn mening.
Dank, toch wel fijn deze thread. Dit is precies de informatie die ik nodig heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Of all je geen KAT wil:deze BoW caps zijn er ook weer in cherry profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
djunicron schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 01:29:
[...]

Ik heb geleerd dat 3203 en 3204 eigenlijk gewoon hetzelfde zou zijn als dat wanneer Chemours een grade 0 variant van Krytox GPL 203 en 204 maakt. Maar dan van Miller-Stephenson. Probeerde meer informatie te vinden over de verschillen ervan maar die zijn echt nergens goed te vinden heb ik het idee. Erg geheim allemaal.

Al best veel tijd ingestopt om te snappen wat het precies is ook. Dus ik trok zelf in ieder geval de conclusie dat het geen nut heeft om op zoek te gaan naar Krytox 203/204g0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Eigenlijk een keer een soort groupbuy organiseren. Maar dan voor een eenmalige gaschromatografie van Krytox (Reddit gebruikers erbij). Iedereen een tientje of zo. Het is 10 tegen 1 gewoon samen te stellen uit producten die vrij verkrijgbaar zijn. Ze weten de prijs goed hoog te houden van dat spul

[ Voor 6% gewijzigd door Tierelier op 05-03-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krytox G205G0 is uit m'n hoofd ook gewoon Als VW onderdeel te koop. Als in standaard onderdeel uit de catalogus voor VW's.

Denk dat de prijs ook gewoon hoog ligt door de keten, voor de shop zal vast nog een groothandel zitten en vergeleken met andere markten zal de verkoop hoeveelheid relatief klein zijn (dus geen schaalvoordeel). Daarna moet het nog in handzame hoeveelheden verpakt worden (5~10Gram vaak) wat het allemaal arbeidsintensief maakt.
En het is gewoon een markt waar best geld zit en best veel mensen die het gewoon blind bestellen om dat het de naam heeft dé lube te zijn.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
Is dit dat een compleet andere lubricant?

https://www.ebay.de/itm/K...774f9c:g:kNIAAOSw7Z5d3QLR

120 euro voor 500 gram lijkt een goeie deal. Als je daar potjes van 10 gram van maakt heb je 50 units. Lijkt te mooi om waar te zijn :+

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:50:
Krytox G205G0 is uit m'n hoofd ook gewoon Als VW onderdeel te koop. Als in standaard onderdeel uit de catalogus voor VW's.

Denk dat de prijs ook gewoon hoog ligt door de keten, voor de shop zal vast nog een groothandel zitten en vergeleken met andere markten zal de verkoop hoeveelheid relatief klein zijn (dus geen schaalvoordeel). Daarna moet het nog in handzame hoeveelheden verpakt worden (5~10Gram vaak) wat het allemaal arbeidsintensief maakt.
En het is gewoon een markt waar best geld zit en best veel mensen die het gewoon blind bestellen om dat het de naam heeft dé lube te zijn.
Volgens mij heb je hier precies samengevat waarom het duurder is voor de keyboard community :)

De algemene GPL 205 die je kunt kopen voor je auto is niet meteen grade 0 maar grade 2. Die is dus dikker. Volgens mij is het in (vooral) Korea vrij normaal om zelf je 50/50 mix te maken tussen 205g2 en 105.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YaaD schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:53:
Is dit dat een compleet andere lubricant?

120 euro voor 500 gram lijkt een goeie deal. Als je daar potjes van 10 gram van maakt heb je 50 units. Lijkt te mooi om waar te zijn :+
Valt denk ik wel mee hoor. Ga maar 50 kleine potjes kopen, een spuit, alles versturen, en dan je uren rekenen... Maar het zou dan zeker wel goedkoper kunnen dan de hoge retail prijzen die we nu betalen.
(Misschien willen de meeste mensen enkel originele verpakking, geen idee)

Maar indien er interesse is, misschien wel de moeite waard, uiteindelijk is het wel goedkoper.
Hier op tweakers mogen we geen gb's doen, dus zou het hier enkel via het aanbiedingen topic kunnen.
Speclube verhaal is ook niet meer, dus alternatief is zeer welkom...

We kunnen dit natuurlijk ook 'opensourcen' :
Kan iemand zeggen hoeveel je (gemiddeld) nodig hebt?
Is die 10gr de juiste hoeveelheid?
Wat zou een redelijke tweakers prijs zijn voor 10gr Krytox?
Wat kosten verpakkingen?

€120 is ook nog de retail prijs...
Als iemand weet waar ik (zakelijk) krytox kan inkopen, en verpakkingen, en er is voldoende interesse, wil ik daar (tegen minimale marge) wel de moeite voor doen...

Lieve Mods, heb zo goed mogelijk alle regeltjes in acht genomen hoop ik, indien niet, laat me dit dan ff weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Is een plastic vriendelijk smeervet wat PTFE bevat geen goed alternatief voor de Krytox? Het gaat tenslotte om een keyboard en niet een fragiel tandwiel in een Airbus A380.

Edit:
Krytox™ GPL 205 GreaseKrytox™ GPL 205 grease is PTFE thickened, contains no additives, and can be used on components that come in contact with chemicals. Typical applications include valves, instruments, or bearings in contact with chemicals, including alcohols, ammonia, solvents, steam, acids and bases, and oxygen systems, including LOX and GOX. They are commonly used as seal and O-ring lubricants, and are compatible with all types of seals.
Bron: https://www.krytox.com/en...x-gpl-105-205-215-225.pdf

Volgens mij kun je met andere smeermiddelen ook uit de voeten als ik het zo lees.
Dit spul bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.cyclon.nl/wp-content/uploads/2018/09/20046-Course-Grease-Tube-Website.jpg
https://www.cyclon.nl/product/course-grease-tube-150ml/

[ Voor 80% gewijzigd door Miki op 05-03-2021 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Miki schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:15:
Is een plastic vriendelijk smeervet wat PTFE bevat geen goed alternatief voor de Krytox? Het gaat tenslotte om een keyboard en niet een fragiel tandwiel in een Airbus A380.
:) Graag quote ik @djunicron
djunicron schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:34:
[...]

Terwijl er natuurlijk meer fabrikanten zijn van fluorolie en PTFE, is er toch meer aan de hand.

Ik was ook aanvankelijk begonnen met Tribosys op alles. 3203 en 3204 zijn toch echt wel inferieur voor switches naar mijn mening. Tribosys 3204 voelt vaak gelijk aan 205g0, maar doet niets voor het geluid.

En dan was er Phantom PTFE grease. Dikker en andere vorm PTFE deeltjes, maar dezelfe vorm. Voelt lekkerder aan, maar na een jaar is het opeens toch deels uitgedroogd en begint het te schuren. Dat doet Krytox ook niet.

En dan heb je GS1 en GS2. Die zijn kwa consistentie weer veel lastiger aan te brengen. En als je ze niet in een gesloten systeem gebruikt, zoals GS2 dat veel op stabs wordt gebruikt, dan begint het toch te ontmengen.

204g0, 205g0, 206g0 en 206g2 zijn naar mijn mening de lubes die je vrij alround het beste kunt inzetten, icm de bijbehorende 104/5/6 olie. Of om een mix mee te maken, of soms zelfs om direct op de stammetjes te smeren.

Maar goed, dat zijn m'n eigen voorkeuren en blinde tests geweest. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat andere merken betere resultaten geven, maar persoonlijk ben ik deze trend gaan aanhangen. Maar ik bestel wel altijd meer switches dan nodig, puur om ermee te experimenteren en te kijken wat voor mij en voor het beoogde bord het beste uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Vet verzeept en droogt uit, het spul wat ik net via een vluchtige zoektocht vond bevat deze eigenschap niet. Met dat betreft begin ik steeds meer het gevoel te krijgen het eerder toeval is dan dat het een probaat middel is voor het invetten van keyboard switches als ik naar de eigenschappen kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lagervet is vrij dik (iig de soorten die ik op m'n racefiets heb) dus succes met aanbrengen.
Na een tijd word het ook iets plakkeriger en droger :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Goeie research @YaaD ! En zo voor de hand liggend

Dit staat erover Krytox op Ebay:
"KrytoxTM greases consist of perfluoropolyether (PFPE) as base oil and polytetrafluoroethylene (PTFE) as functional thickener. PTFE is a thermally stable dry lubricant with exceptional properties. In addition to the thickening effect, the PTFE used provides higher stability and greater safety through additional emergency running properties."
verder:
- durable
- extended maintenance intervals
- unlimited shelf life (stored at room temperature in unopened containers, they do not show any change in their properties even after more than 20 years)
- compatible with almost all metals, polymers and plastics

Fens.nl verkoopt óók smeermiddelen op basis van Perfluorpolyether (PFPE) met Polytetrafluorethylene (PTFE) als verdikkingsmiddel:
https://www.fens.nl/
https://www.fens.nl/producten/hoogwaardige-pfpe-vetten/

Misschien contact opnemen met het bedrijf. Kijken wat zij erover zeggen. Het gaat wél over "levensduur smeringen". Verder staat er "kunststof vriendelijk". Ben benieuwd ook of ze verkopen aan niet groothandels... Ik ben zelf geen veel-koper maar voor sommige kan het interessant zijn! Tenzij het qua prijs natuurlijk niet scheelt. Wel leuk uitgevogeld zo samen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
Je kunt het altijd mengen met bijv GPL105 wat ze normaal voor de springs gebruiken. Wordt t misschien wat soepeler door.

Maar ja,heb t zelf niet nodig want heb nog 7 gram staan ofzo :+ en zou iemand ook niet gauw wat anders adviseren want weet er niks over en volg ook alleen maar de meute _O-

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Tierelier schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:15:
Goeie research @YaaD ! En zo voor de hand liggend

Dit staat erover Krytox op Ebay:
"KrytoxTM greases consist of perfluoropolyether (PFPE) as base oil and polytetrafluoroethylene (PTFE) as functional thickener. PTFE is a thermally stable dry lubricant with exceptional properties. In addition to the thickening effect, the PTFE used provides higher stability and greater safety through additional emergency running properties."
verder:
- durable
- extended maintenance intervals
- unlimited shelf life (stored at room temperature in unopened containers, they do not show any change in their properties even after more than 20 years)
- compatible with almost all metals, polymers and plastics

Fens.nl verkoopt óók smeermiddelen op basis van Perfluorpolyether (PFPE) met Polytetrafluorethylene (PTFE) als verdikkingsmiddel:
https://www.fens.nl/
https://www.fens.nl/producten/hoogwaardige-pfpe-vetten/

Misschien contact opnemen met het bedrijf. Kijken wat zij erover zeggen. Het gaat wél over "levensduur smeringen". Verder staat er "kunststof vriendelijk". Ben benieuwd ook of ze verkopen aan niet groothandels... Ik ben zelf geen veel-koper maar voor sommige kan het interessant zijn! Tenzij het qua prijs natuurlijk niet scheelt. Wel leuk uitgevogeld zo samen!
Volgens mij slaan we met z’n allen een beetje door als ik dit zo lees:
Onze hoog presterende PFPE smeervetten zijn volledig gefluoreerd. De vetten worden gekenmerkt door hun brede temperatuurbereik, chemisch inerte eigenschappen en als levensduursmering. Hierdoor zijn onze PFPE vetten geschikt voor veel verschillende toepassingen waaronder in de automobiel en zuurstof en gasindustrie.
Smeermiddelen die geschikt zijn voor bedrijfstemperaturen van -20 tot 250gr Celsius en geschikt voor een uur lang 1200rpm op 75gr Celsius met een as druk van 40kg. Om het even in perspectief te plaatsen, je bent een knappe jongen als je meer dan 350 WPM weet te halen uit je toetsenbord en dan hebben we het maar niet over de temperatuur.

Begrijp me goed, ik ontken niet dat het geen goed product is maar in mijn ogen is dit echt overkill voor het gebruik in switches.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:49

Ethirty

Who...me?

Na foutje van Keychron toch mijn keycap set vrij rap nageleverd, dus eindelijk mijn "custom" kleurstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBZfD1z5mxJjeic7ARWSIHXZRzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yadAdBVJ2M8Cytx2SA0oyuBP.jpg?f=fotoalbum_large
Belichting goed krijgen was wat lastig met het laatste beetje zonlicht van de dag, want links is alles donkergrijs op de ESC na.

Achteraf had ik ook net zo goed de witte ipv rgb versie kunnen bestellen, want ik hou helemaal niet van die skittles effecten :')

Wel jammer dat hun quality control zo mager is. Bijna alle tekst staat scheef, maar dan ook nog eens bijna allemaal onder een iets andere hoek 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ParaNoja schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:42:
Gebruik al jaren probleemloos logitech (linux met solaar software), momenteel de m705 (ligt lekker in de hand), MX antwhere 2s, (mijn reismuis, met hardshell case, ;) vanwege makkelijk switchen van laptop/laptop/pc, kleiner, minder fijn voor langdurig gebruik voor mijn hand) en v450 (ouder beestje, reserve muis, kwa maat midden er tussen) maar voor gaming me Model D 8) (geen fast scroll, dat is gemis voor dagelijks gebruik, ligt wel lekkerste in me hand)

Kan niet zeggen dat ik het slechte muizen vindt, in de verschillende prijsklassen, zeer tevreden.
Ook over Model D! :)
offtopic:
Het gaat niet om goed/slecht, maar gewoon om persoonlijke voorkeur :
- De muizen zijn het vaak net niet voor mij en ik heb er een heleboel kunnen testen door de jaren heen...
- Qua toetsenborden zijn de modellen met scissor switches wel te doen en soms zelfs wel fijn, maar ja... geen ANSI layout hé! :/
- De driver/software onder Windows vind ik een hoopje bagger en eigenlijk werkt mijn diNovo setje (die oude met een MX1000 erin) het beste zonder die software! :Y) :+

Verder heb ik hun spullen vaker kapot zien gaan dan die van andere merken en sinds hun RMA procedure niet meer is wat het ooit is geweest heb ik daar ook geen zin meer in! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Miki schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:47:
[...]

Volgens mij slaan we met z’n allen een beetje door als ik dit zo lees:

[...]

Smeermiddelen die geschikt zijn voor bedrijfstemperaturen van -20 tot 250gr Celsius en geschikt voor een uur lang 1200rpm op 75gr Celsius met een as druk van 40kg. Om het even in perspectief te plaatsen, je bent een knappe jongen als je meer dan 350 WPM weet te halen uit je toetsenbord en dan hebben we het maar niet over de temperatuur.

Begrijp me goed, ik ontken niet dat het geen goed product is maar in mijn ogen is dit echt overkill voor het gebruik in switches.
Misschien maar het werkt prima en schijnbaar ook op langere termijn.
Ik heb geen zin om voor die paar euro te gaan lopen experimenteren met als gevolg dat ik switches overnieuw moet gaan doen. Mijn tube was €11,nogwat en kan na dit bord denk nog zeker 2 borden mee doen dus €3,50~5 per bord.
Dus in verhouding met de andere onderdelen al niet opvallend veel.

Ik vond luben goed te doen maar niet vaker dan strikt noodzakelijk.

Overigens nog steeds stukken goedkoper dan goede 'thermale paste' :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:08:
[...]

Overigens nog steeds stukken goedkoper dan goede 'thermale paste' :+
Eens met eerste helft.

Valt mee toch? €25 kryonaut kan je 5 cpu's mee doen... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
@Miki Ik ben het helemaal met je eens dat het waarschijnlijk totaal onnodig is om zulk duur en speciaal smeermiddel te gebruiken voor een toetsenbord. Dit spul is dermate speciaal en duur dat fens.nl daar €600,- per kilo voor vraagt of €75,- per tube van 10ml. Dan heb je het over hun vervanging voor Krytox (zoals ze het zelf noemen, want ze kennen Krytox). Het is vooral zo duur omdat het chemisch inert is en tegen hoge temps kan inderdaad. Heel speciaal spul waar goed voor gevraagd kan worden.

Maar ja, ik denk dat niemand durft te experimenteren met zijn switches inderdaad. Er gaat veel werk in het smeren zitten. Wat dat betreft klop het natuurlijk wat @Sapphire zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ParaNoja schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:11:
[...]

Eens met eerste helft.

Valt mee toch? €25 kryonaut kan je 5 cpu's mee doen... :P
Mijn Krytox was dus 11, nog wat voor dacht 5 gram; dus ca €2,10 per gram ongeveer.

Kyronaut was laatste keer dat ik het kocht €6,99 per gram ;)

2x CPU en 1x GPU mee gedaan maar dat koop ik ook gewoon voor die ene graad tov. Noctua pasta :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garciake
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12
Ik dacht ook eens even een mechanisch toetsenbord te kopen. Totdat ik dit topic tegenkwam. wist ik veel dat er zoveel keus was

Ik typ momenteel nog op een oud IBM SK-8820 toetsenbord, dus het wordt wel eens tijd voor een nieuw toetsenbord.

Ben nog aan het twijfelen tussen een model met of zonder numpad

Mijn oog is op volgende gevallen:
- Epomaker GK96S https://epomaker.com/coll...6s?variant=31882117677129
- AKKO 3087 9009 Retro https://epomaker.com/coll...ucts/akko-3087-9009-retro

Ik kan deze via http://epomaker.com bestellen of op aliexpress heb ik ze ook gezien.
Maar riskeer je geen invoerrechten via deze sites?

Of misschien iemand tips in de trend van deze bordjes? Budget max 120€

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
garciake schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:44:

De keuze is reuze |:(

Bij kopen buiten de EU heb je altijd het risico op invoerrechten. Vaak zetten chinese verkopers een laag bedrag op de custom declaration, zo kocht ik laatst gateron black inks maar omdat er een tientje op stond geen probleem. Maar ik heb ook wel eens de btw en servicekosten mogen aftikken. Risico van het vak zeg maar.

Als je binnen NL/EU wil blijven, kijk dan ook eens naar de Ducky borden bij Alternate. Of als het bedrag iets omhoog kan, dan kom je in de DasKeyboard (ook Alternate) of bij Leopold borden terecht maar daar ben ik niet zo in thuis.

Zelf heb ik ook nog een tijdje naar de Durgod K320 gekeken dus die zou je ook nog kunnen overwegen en scheelt weer een paar tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
garciake schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:44:
Ik dacht ook eens even een mechanisch toetsenbord te kopen. Totdat ik dit topic tegenkwam. wist ik veel dat er zoveel keus was

Ik typ momenteel nog op een oud IBM SK-8820 toetsenbord, dus het wordt wel eens tijd voor een nieuw toetsenbord.

Ben nog aan het twijfelen tussen een model met of zonder numpad

Mijn oog is op volgende gevallen:
- Epomaker GK96S https://epomaker.com/coll...6s?variant=31882117677129
- AKKO 3087 9009 Retro https://epomaker.com/coll...ucts/akko-3087-9009-retro

Ik kan deze via http://epomaker.com bestellen of op aliexpress heb ik ze ook gezien.
Maar riskeer je geen invoerrechten via deze sites?

Je kunt Epomaker bordjes ook kopen via hun Amazon store, te vinden onder Amazon.de

Verder moet je even goed nadenken wat je precies zoekt. In de prijsklasse kun je een hele hoop vinden maar je zult ook merken dat je consessies zult moeten doen en vooral een flinke dosis geduld. Heel veel is uitverkocht en komt mondjesmaat weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garciake
Ik heb eens gezien op Alternate, en daar vind ik inderdaad al een heel deel ducky borden.
Zal ook eens zien op Amazon.de (ik woon wel in België, dus denk niet dat ze alles verzenden naar hier)

Maar er is inderdaad zo veel keus 8)7

Heb nu de keuze tussen
Ducky One 2 Skyline en Ducky One 2 Tuxedo
Ik zie niet echt een verschil tussen de 2 (buiten de key-caps). Klopt dit?

[ Voor 23% gewijzigd door garciake op 06-03-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
garciake schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:09:

Ducky One 2 Skyline en Ducky One 2 Tuxedo
Ik zie niet echt een verschil tussen de 2 (buiten de key-caps). Klopt dit?
Zijn dezelfde borden, mits je dezelfde switches erop heb natuurlijk 8)7
Tuxedo en Skyline zijn de kleuren, dus kies degene die je mooi vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
Sandoor_MBA schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:16:
[...]

Het is me onduidelijk welk materiaal het is. Er staat rubber maar dat zegt nog niks.

Wat je wil voor je keyboard is neopreen (betaalbaar) of beter nog sorbothane (duurder). Foam met een hoge dichtheid.
Mijn rol "automotive" isolatie schuim is binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oEB_F7jGq4ocN8NE5LMD-jam-k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M17a4wjUIyznKt5Tr6hehP3c.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELopc--5Z_Y1G-4XMTDUbsW3Alk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jEJuaOPXRqy9fLtoifhDD9PE.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAF6fhiXsCYIsvrnYe6I7YzIuUI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Db4PXvK9p1mvn6Dz0RQTbJA3.jpg?f=fotoalbum_medium

Eerlijk gezegd kan ik nog steeds niet thuisbrengen wat het precies is :o

Het heeft de zachte eigenschappen van een siliconen matje, het is elastisch en de schuimstructuur is dicht. Zwaar is het materiaal echter niet. Toch denk ik wel dat dit wel eens heel effectief kan zijn.

Binnenkort lekker aan de slag :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Tierelier schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:37:
@Miki Ik ben het helemaal met je eens dat het waarschijnlijk totaal onnodig is om zulk duur en speciaal smeermiddel te gebruiken voor een toetsenbord. Dit spul is dermate speciaal en duur dat fens.nl daar €600,- per kilo voor vraagt of €75,- per tube van 10ml. Dan heb je het over hun vervanging voor Krytox (zoals ze het zelf noemen, want ze kennen Krytox). Het is vooral zo duur omdat het chemisch inert is en tegen hoge temps kan inderdaad. Heel speciaal spul waar goed voor gevraagd kan worden.

Maar ja, ik denk dat niemand durft te experimenteren met zijn switches inderdaad. Er gaat veel werk in het smeren zitten. Wat dat betreft klop het natuurlijk wat @Sapphire zegt...
Ik rij dagelijks een auto van 1984, die ik al 22 jaar heb en zelf onderhoud. Ik dacht, als dat vet daarin werkt kan het ook wel een toetsenbord smeren. ik heb dus Mobil vet op mijn Mekanisk switches gedaan. Werkt prima, krytox is geen magisch smeersel.

Edit
dit heb ik gebruikt: Mobil SHC Polyrex 462

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Mijn Tofu is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lO4Rb6Eu_SiQ17hpTX3sjXmcJKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pID68gudokWo8t4u4ipMJHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joIwQzV0HNa0jeyrLceEL334MpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7alOULOlFSENXCz6uACEdhK.jpg?f=fotoalbum_large

Gat Inks liggen in de kast, klaar om te luben (heb dit keer ook 105 zodat ik de springs kan bag luben) en keycaps zijn onderweg.

Tot zover het goede nieuws.

Want helaas heeft DHL nogal lopen gooien met het keyboard dus is er een beschadiging ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dpa9gvfe-wJa48-VrS1IeJ0M5JA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BKOX9sXbuYvzoflBiB5JxuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqZ-6uhFhBrWs795GNF00pSiq-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FL58HYIdVWXInij6WPBZAPXy.jpg?f=fotoalbum_large

Is al de tweede keer in korte tijd dat ik problemen met DHL heb. En hun klantenservice is verschrikkelijk. Voor mij geen DHL meer als ik het kan voorkomen.

Als iemand een idee heeft hoe je geanodiseerd aluminium kan repareren, dan hoor ik dat heel graag. Ik ben nog niet verder dan een zwarte marker gekomen....

[ Voor 45% gewijzigd door Sandoor_MBA op 06-03-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04:38
Dat is mooi balen! Echter lijkt me dit een punt voor de verkoper om hier wat aan te doen ipv zelf aan te gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandoor_MBA
Marcel schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:39:
Dat is mooi balen! Echter lijkt me dit een punt voor de verkoper om hier wat aan te doen ipv zelf aan te gaan knutselen.
Heb hem via mechmarket gekocht dus ben bang dat ik het zelf moet oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Sandoor_MBA in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2"

Is al de tweede keer in korte tijd dat ik problemen met DHL heb. En hun klantenservice is verschrikkelijk. Voor mij geen DHL meer als ik het kan voorkomen.

Als iemand een idee heeft hoe je geanodiseerd aluminium kan repareren, dan hoor ik dat heel graag. Ik ben nog niet verder dan een zwarte marker gekomen....
Ik zou in ieder geval contact opnemen met de verkoper, maar om het te repareren zou ikzelf dan strak maken en opnieuw spuiten. (schuren en opvullen) Kun je het gelijk in een custom kleur doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oef, das zwaar balen. Hebben ze er flink mee moeten lopen gooien oid want zijn flinke deukjes. Zal er niet minder of klinken, maar doet toch wel een beetje pijn. Hopelijk nog een beetje te redden.

Gebruik voor het bag luben trouwens super lube olie, 16 euro voor 120 ml, en geen last meer van spring ping. Zag dat dat vaker wordt gebruik als alternatief met goede ervaringen. De inks hebben het in ieder geval echt nodig want is anders echt een ping feest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:21:
Mijn Tofu is binnen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gat Inks liggen in de kast, klaar om te luben (heb dit keer ook 105 zodat ik de springs kan bag luben) en keycaps zijn onderweg.

Want helaas heeft DHL nogal lopen gooien met het keyboard dus is er een beschadiging ;(
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is balen man. Niet tof. Voor het vullen kun je polyesterplamuur nemen. Dat wordt voor auto's ook veel gebruikt.. Tenzij je ervaring hebt met vullen en schuren zou ik eerst even oefenen op een plaatje metaal waar je wat deukjes in maakt of zo (wellicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garciake
Sandoor_MBA schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:29:
[...]

Zijn dezelfde borden, mits je dezelfde switches erop heb natuurlijk 8)7
Tuxedo en Skyline zijn de kleuren, dus kies degene die je mooi vind.
Ok, dan gaat het 1 van deze 2 worden

thx

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
Ik kon het niet laten dus ik ben vanmiddag al aan de slag gegaan :)

De ontleding. Als je met beleid de case opent en de pcb vanaf de rechterkant rustig aan schuin omhoog eruit trekt dan kun je geen switches afbreken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XMcC6JCOQW7FwLkBDeQJ1-5iqw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJlrRo87VcsbbEaxWmQKotMi.jpg?f=fotoalbum_medium

Bezig met de eerste laag van 3mm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIaGaLIqmhAoLMwRmu7ndXLw_Y8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7JPRKNWWRpvBHAWjs8TXMy2.jpg?f=fotoalbum_medium

Tweede laag aangebracht. Aan de linkerkant bewust wat extra ruimte overgehouden voor de aansluitingen en het draadje van de accu. Ik heb daar dus maar 1 laag van 3mm aangebracht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__lqCQm-OAHcmJsLO4Sm5Ea0NNg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SN97j9WwVWnRxV6koNzB1XId.jpg?f=fotoalbum_medium

Het effect is hoorbaar, de holle klank is er echt uit. Toch denk ik dat andere keycaps en andere switches echt een verschil gaan uitmaken. De kwaliteit van de dunne Keychron ABS keycaps is echt prut btw :X
Ik heb door een goede tip van @YaaD aankomende dinsdag al mijn matcha V2 pbt keycaps, thx! Via AliExpress gevonden en binnen een week binnen. Heel benieuwd hoe eea dan gaat klinken.

Mocht iemand interesse hebben in wat stroken van het foam PM mij even. Ik heb nog een hele rol over :)

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 06-03-2021 20:18 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 158 Laatste