Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt ook Tai Hoa keycaps zoeken op Ali of banggood (20 korting als je je (opnieuw) inschrijft) of amazon.
Die maken meerdere sets.

Maar ook zeker even bij EU shops kijken, misschien soms iets duurder, maar heb je ze wel sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoja op 14-01-2021 18:28 . Reden: Een keer zoeken was voldoende ]

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiesemans schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:18:

Ben in onderhandeling over de prijs.
>:) ik zeg 40 er af pingelen en die met 20 korting van je nieuwe inschrijving op banggood besteden aan een mooi nieuw...

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 14-01-2021 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mja, Tai Hoa caps zijn inderdaad nog best aardig kwalitatief gezien. Ze zijn alleen wel aangepast OEM, en nog net weer even wat hoger.

Maar waarom niet, zoals veel mensen doen, een kwaliteitssetje ABS Cherry komen van onze Duitse vriend GMK?

Het duurt momenteel door aanpassingen in hun fabriek erg lang voordat nieuwe sets uit komen, maar er is ontzettend veel op de markt en de kwaliteit is gewoon heel erg goed.

https://candykeys.com/group-buys

De disclaimer is, dat dit allemaal renders zijn en dat de designers ervoor moeten waken dat hun visie waar gemaakt wordt. Het is allemaal custom spul voor liefhebbers, dus het zijn wat extremere designs. En de kans dat je er ruim een jaar op moet wachten is zeer aanwezig.

Als je bovenin op die pagina klikt op "Past" dan zie je sets die al veel en veel verder zijn in de productie. Hier betaal je meer voor. Je koopt dan de "Extra's", de extra aantal eenheden die de webshop heeft gekocht om garantie claims mee in te willigen en om zelf dus aan mensen te verkopen die de initiële verkoop hebben gemist. Maar soms is het het natuurlijk waard...

Is dat je toch te duur? (Geheel begrijpelijk overigens) Of te lang wachten?

Probeer KBDFans eens: https://kbdfans.com/collections/cherry-profile

Doorgaans (niet alles!) veel betere kwaliteit. Wel vooraf even goed controleren of het dekkend is voor je bord!

Neemt natuurlijk niet weg dat je alsnog eerst een goedkope Chinese set kunt pakken voor terwijl je wacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tiesemans schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:18:
Ondanks het negatieve advies van de Chinese verkoper ga ik denk ik toch gewoon dat zwarte Ali setje bestellen. https://nl.aliexpress.com/item/32840516644.html
Het tikt bijna alle vereisten(hokjes) aan en kost geen drol verhoudingsgewijs.

Het alternatief is toch een stukje duurder en daar komt verzendkosten vanuit de VS ook nog eens bij.
https://mechanicalkeyboar...p?l=product_detail&p=1329

Dank iedereen!

PS.

Overigens heb ik een MX 6.0 opgedoken die retour is gezonden terug naar de webstore waar hij vandaan kwam.
Ben in onderhandeling over de prijs.
Wat dat betreft ben ik zo'n rare ... Gewoon nogmaals hetzelfde bord kopen voor net zoveel geld als destijds.
Puur omdat ik fan ben van vertrouwd.
Dat is helemaal niet raar hoor, ik heb dat met muizen. Ik wissel regelmatig van muis maar houd er altijd 1 'reserve' waarvan ik weer dat die lekker werkt :+
Toetsenborden idem, ik probeer wel eens wat maar houd dan altijd de oude achter de hand voor een aantal maanden zodat als het niet bevalt ik weer terug kan.

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2024

Tiesemans

what the Fok

Ik begreep uit een reactie van de klantenservice van Mechanicalkeyboards.com dat er in de UK een bedrijf zit die de keycaps voor Cherry produceert?!
https://www.devlin.co.uk/products/components/keycaps.html
Ga ze morgen ieder geval even bellen :)

Ties Thee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 20:34
Zijn er alle tweakers willen de Keychron K3 in gebruik hebben genomen?
ik heb deze recent besteld en deze schijnt onderweg te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:10

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dwarlorf schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:21:
[...]

Het is binnen maar:

De bezorger heeft met geweld mijn pakketje door de brievenbus gerost totdat die klem zat. Ik moest de verpakking openmaken en de inhoud (PCB en plate voor keyboard) er uit halen voordat ik het pakketje uit de brievenbus kon te krijgen. Plate totaal verbogen en de PCB ook in de hoek en zelfs een stukje kapot. Belachelijk echt.

Echt fokking irritant. Heb KPrepublic maar een mail gestuurd met foto's. Nou maar hopen dat ie me niet naar de bezorger (postnl?) verwijst want dan kan ik wel fluiten naar een oplossing.
Goed, na alle perikelen sinds 30 oktober heb ik eindelijk een vervangende pcb en plate binnen. Hij is iig recht en alle ledjes doen het. Dit weekend maar eens aan de slag ermee.

Ik heb trouwens een carbon plate erbij gekregen want de aluminiums waren op. Nou had ik toevallig al een aluminium plate extra gekocht. Maar ik ben eigenlijk benieuwd of iemand ervaring heeft met carbon plates. Heeft carbon nog voordelen boven aluminium (of staal)?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dwarlorf schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:42:
[...]

Goed, na alle perikelen sinds 30 oktober heb ik eindelijk een vervangende pcb en plate binnen. Hij is iig recht en alle ledjes doen het. Dit weekend maar eens aan de slag ermee.

Ik heb trouwens een carbon plate erbij gekregen want de aluminiums waren op. Nou had ik toevallig al een aluminium plate extra gekocht. Maar ik ben eigenlijk benieuwd of iemand ervaring heeft met carbon plates. Heeft carbon nog voordelen boven aluminium (of staal)?
Je kunt ook met een pincet en een keytester alle contactpunten testen, meestal is dat sowieso wel een goed idee voordat je gaat solderen.

Carbon plates hebben vooral meer flex dan aluminium, waar aluminium al meer flex heeft dan staal. In principe zou het je een zachtere bottom-out van je toetsenbord moeten geven omdat het iets meer meegeeft. En daarnaast verandert het geluidsprofiel.

Alles aan toetsenborden kun je natuurlijk aanpassen en die verschillen zie je ook overal: FR4, carbon, POM en polycarbonate plates voor meer flex zijn nu wel redelijk populair. En dan hebben we het nog niet over flex-cuts en half plates gehad :D

Zelf heb ik alleen maar ervaring met aluminium plates op het moment, maar voor een van de groupbuys waar ik aan meedoe heb ik een extra polycarbonate plate besteld.

edit: Overigens goede info over het onderwerp: https://keyboard.universi...ses/plate-materials-sizes

[ Voor 3% gewijzigd door Cebby op 16-01-2021 14:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Cebby schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:52:
[...]

Je kunt ook met een pincet en een keytester alle contactpunten testen, meestal is dat sowieso wel een goed idee voordat je gaat solderen.

Carbon plates hebben vooral meer flex dan aluminium, waar aluminium al meer flex heeft dan staal. In principe zou het je een zachtere bottom-out van je toetsenbord moeten geven omdat het iets meer meegeeft. En daarnaast verandert het geluidsprofiel.

Alles aan toetsenborden kun je natuurlijk aanpassen en die verschillen zie je ook overal: FR4, carbon, POM en polycarbonate plates voor meer flex zijn nu wel redelijk populair. En dan hebben we het nog niet over flex-cuts en half plates gehad :D

Zelf heb ik alleen maar ervaring met aluminium plates op het moment, maar voor een van de groupbuys waar ik aan meedoe heb ik een extra polycarbonate plate besteld.

edit: Overigens goede info over het onderwerp: https://keyboard.universi...ses/plate-materials-sizes
Mmm, hier toch wat nuancering;

Carbon is niet echt één soort materiaal. Klinkt een beetje gek... Maar het zit em meer in hoe je het fabriceert.

3K carbon, puur geweven, is inderdaad ontzettend flexibel. Zeker als je het op 1,5mm houdt, de standaard plate dikte. Dit wordt b.v. in omgebogen vorm in de RC wereld gebruikt als buitenlaag.

Giet je dezelfde vezels in hars, dan zijn ze opeens behoorlijk stijf. Je kunt ook met 1,2mm strengen werken, strak gevlochten en verlijmd. Die zijn veel stijver dan Alu en messing, zo'n beetje niveau 2mm staal. Het moment dat je bij 12K platen van 3mm uit komt op de draaibank, heb je iets wat gewoon absoluut nul flex heeft, tenminste, voor hoeveel kracht een mens kan uitoefenen.

POM, PC, FR4, alu, staal, PLA CF mix, messing, en eh, gewoon geen, heb ik inmiddels geprobeerd. Je ziet wel dat plates zonder clip inmiddels niet meer gedaan worden, anders dan in het artikel, omdat je na een tijdje gewoon je switch er scheef mee kan drukken.

POM is redelijk belachelijk flexibel. Je gebruikt het eigenlijk alleen nog maar om het geluid van je switch te veranderen. Het is daarnaast absoluut ellende voor je duimen om hier switches in te drukken. Zeer slechte keuze ICM hotswap, tenzij je voor een heel losse plate gaat, maar dan kan je zo'n beetje net zo goed niets gebruiken.

PC is vrij fragiel, maar vooral een heel stil materiaal. En net als POM laat het switches wat lager klinken, maar veel mensen prefereren Poly carb over POM.

FR4, is eigenlijk gewoon PCB materiaal. Het plaatsen van een tweede laag dempt echter heel erg veel resonatie. Het kan echter nog steeds heel scherp klinken. Persoonlijk vind ik het kwa gevoel een top materiaal, of je er nu flex cuts in maakt of niet. Persoonlijk zou ik dit altijd verkiezen boven plateless of half plate wegens het geluid en gevoel.

Soms dan wil je juist wél een stijve plate voor je switches. Staal (klinkt vrij hoog) of messing (tikje hoog maar warmer) zijn dan goede opties, maar zijn ook doorgaans duurder.

Alu zit eigenlijk mooi in het midden. En kan natuurlijk net als staal veel soorten compositie zijn. Alu kan net zo goed heel erg mooi klinken en met de juiste kleine aanpassingen zeer goed meeveren.

Het ding is niet alleen dat je flex wilt, maar je wil dat ook wat uniform hebben. En dan is de ophanging van de plate haast nog belangrijker. Je kan het voor elkaar krijgen dat een POM plate stijver uitpakt kwa gevoel dan een alu plate die mooier opgehangen is in de behuizing. Daarnaast helpt het ook voor het geluid als de behuizing niet resoneert, of je veren in de switch schuren en pingen.
Egale gecompartimentaliseerde ruimte onder de PCB dus.

Persoonlijk bestel ik ook graag de FR4 of PC plate mee. En afhankelijk van het soort bord ook de CF.

Ben benieuwd nu, wat voor bord het alu heb je nu en waar heb je voor ingeschreven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
sapphire schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:23:
[...]

Dat is helemaal niet raar hoor, ik heb dat met muizen. Ik wissel regelmatig van muis maar houd er altijd 1 'reserve' waarvan ik weer dat die lekker werkt :+
Toetsenborden idem, ik probeer wel eens wat maar houd dan altijd de oude achter de hand voor een aantal maanden zodat als het niet bevalt ik weer terug kan.
Ik heb altijd minimaal 2 muizen, game muis; Model D,, en logi M705 liggen,
en gebruik nog 2 logitechs voor me laptops.

Uit gebrek aan meerdere goede mechs, Milkshake komt hopelijk in maart, 1 mech en 1 rebranded cherry fullsize keyboard liggen. Dat is dus bij me dagelijkse PC...
Ouwe zooi tel ik ff niet mee.

@Tiesemans
Dus totaal geen schande meerdere muizen of keyboards te hebben....
Eerder praktisch, zoals reeds gezegd, je doet je oude jas ook niet weg voor je een nieuwe hebt...

En als partner zeurt over te veel keyboards, dan wordt t tijd voor een 'speciaal' voor wederhelft gebouwd bordje.. :Y

Mocht dat niet werken....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4ZAFRpoOluXqyInbVKArZV-SvY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jkjeeSNJNL8qrmzYmsLqgcYV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
djunicron schreef op maandag 18 januari 2021 @ 01:15:
[...]

Mmm, hier toch wat nuancering;

Carbon is niet echt één soort materiaal. Klinkt een beetje gek... Maar het zit em meer in hoe je het fabriceert.

[...]
Als je aluminium dikker maakt dan is er natuurlijk ook minder flex. Maar je hebt natuurlijk gelijk, ik heb alleen nog nergens carbon plates gezien die geclassificeerd worden als stijver dan alu.
djunicron schreef op maandag 18 januari 2021 @ 01:15:
[...]

Ben benieuwd nu, wat voor bord het alu heb je nu en waar heb je voor ingeschreven?
Ik heb een Drop Ctrl (maar dat is ook nog eens een integrated plate, mounting: weer een heel ander verhaal :D ), en 2x een 60% waarvan 1 in een Tofu en de ander in een customised plastic case. En de GB is ai03's Vega.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ParaNoja schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Ik heb altijd minimaal 2 muizen, game muis; Model D,, en logi M705 liggen,
en gebruik nog 2 logitechs voor me laptops.

Uit gebrek aan meerdere goede mechs, Milkshake komt hopelijk in maart, 1 mech en 1 rebranded cherry fullsize keyboard liggen. Dat is dus bij me dagelijkse PC...
Ouwe zooi tel ik ff niet mee.

@Tiesemans
Dus totaal geen schande meerdere muizen of keyboards te hebben....
Eerder praktisch, zoals reeds gezegd, je doet je oude jas ook niet weg voor je een nieuwe hebt...

En als partner zeurt over te veel keyboards, dan wordt t tijd voor een 'speciaal' voor wederhelft gebouwd bordje.. :Y

Mocht dat niet werken....
[Afbeelding]
Dus jij durft met droge ogen te zeggen dat KB enthousiasts hun bord as-is 5 jaar gebruiken :+

Mijn wederhelft vind mechs echt verschrikkelijk typen, logisch als je al sinds jaar en dag op scissor style laptop toetsjes werkt. Dus sinds deze week speciaal voor bij mijn PC een MS designer keyboard gekocht. Ding is dunner dan een Cherry keycap :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Dus jij durft met droge ogen te zeggen dat KB enthousiasts hun bord as-is 5 jaar gebruiken :+

Mijn wederhelft vind mechs echt verschrikkelijk typen, logisch als je al sinds jaar en dag op scissor style laptop toetsjes werkt. Dus sinds deze week speciaal voor bij mijn PC een MS designer keyboard gekocht. Ding is dunner dan een Cherry keycap :+
Mwah, dit kan best wel. Heb zelf zeker borden die ik langer dan 5 jaar heb gebruikt. Gek genoeg niet eens m'n beste bordjes veelal, maar juist de exemplaren die ik wel op kantoor durf te laten. Niet dat 99,8% van de mensen die het ding zien enig idee hebben dat zoiets kostbaar is of het ook maar kan plaatsen...

Daarnaast verkoop ik na een tijdje in bulk gewoon een aantal borden die ik te weinig gebruik weer door. Ben ik nu ook weer van plan. En ik ga er in in veel gevallen van uit dat mensen hetzelfde ermee doen; of blijven gebruiken of weer door verkopen. Want stuk gaat het niet snel bij normaal gebruik.

Probleem is meer dat mensen die echt iets high-ends bouwen na een tijdje alweer wat nieuws willen. Juist in die beginners categorie worden borden lang gebruikt. Het is een beetje zoals een GMK set kopen die vervolgens niet echt durven gebruiken omdat ie dan gaat glimmen. En dan heb je je prachtige set, na een jaar wachten, en dan laat je het bord staan omdat het anders zonde is. Om het dan vervolgens maar te verkopen voor een heel hoge prijs op de tweede hands markt.

Heel logisch dat het zo gaat overigens hoor. Eigenlijk kan je beter één keer een top bord voor €380-800 kopen en het daarbij laten. Maar voordat je je naar die prijs categorie opwerkt, koop je veel andere zooi tussendoor en ben je er te diep in gezakt en stop je niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djunicron schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Probleem is meer dat mensen die echt iets high-ends bouwen na een tijdje alweer wat nieuws willen. Juist in die beginners categorie worden borden lang gebruikt. Het is een beetje zoals een GMK set kopen die vervolgens niet echt durven gebruiken omdat ie dan gaat glimmen. En dan heb je je prachtige set, na een jaar wachten, en dan laat je het bord staan omdat het anders zonde is. Om het dan vervolgens maar te verkopen voor een heel hoge prijs op de tweede hands markt.
Dit bedoelde ik, dat ze lang mee kunnen gaan geloof ik wel maar veel mensen veranderen nog wel eens wat ;)

Nou je dit waarschijnlijk toch leest O-)
Welk vet/olie raad je aan voor Gateron Browns. Voornamelijk voor het scratchy gevoel/geluid en spring ping. Krytox 205G0 schijnt volgens vele te dik te zijn, volgens andere gaat het prima (zolang je de pootjes en leaf niet doet wat me ergens logisch lijkt bij tactiles). Heb niet zoveel zin in 2 soorten omdat ik toch al besloten heb ze geen jaren te gaan gebruiken als main-switches O-)

Komen nog een keer U4's die ik wil luben met wellicht een ander bord. Opzich is de GK68x best lekker maar ik word gek dat hij sommige instellingen voor toetsen gewoonweg niet onthoud. Met name mijn Capslock ---> F5 lijkt elke paar uur verdwenen te zijn maakt niet uit met welke software ik die er in zet. Alles onder de Fn lijkt wel gewoon behouden te blijven :?

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 18-01-2021 13:14 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Flaretech’s gedaan met superlube, werkt een jaar later nog steeds prima. (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sapphire schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:14:
[...]

O-)

Gisteren ergerde ik me weer aan te weinig ruimte op m'n bureau, en geconstateerd dat ik m'n numeric keypad dermate weinig gebruik dat ik beter een losse kan nemen en puur indien nodig aansluiten. Duuus...

- KPrepublic XD87 HS kit besteld (zwarte behuizing, plaat, geen switches)
- Satan numpad kit (zwarte plaat, lelijke witte behuizing gaat allicht zwartgespoten worden)
- op Marktplaats toevallig 97 stuks Hako Violet voor mooie prijs tegengekomen, ach, waarom niet :P

Moet ik alleen nog over keycaps na gaan denken... ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:10:
[...]

Welk vet/olie raad je aan voor Gateron Browns. Voornamelijk voor het scratchy gevoel/geluid en spring ping. Krytox 205G0 schijnt volgens vele te dik te zijn, volgens andere gaat het prima (zolang je de pootjes en leaf niet doet wat me ergens logisch lijkt bij tactiles). Heb niet zoveel zin in 2 soorten omdat ik toch al besloten heb ze geen jaren te gaan gebruiken als main-switches O-)

Komen nog een keer U4's die ik wil luben met wellicht een ander bord. Opzich is de GK68x best lekker maar ik word gek dat hij sommige instellingen voor toetsen gewoonweg niet onthoud. Met name mijn Capslock ---> F5 lijkt elke paar uur verdwenen te zijn maakt niet uit met welke software ik die er in zet. Alles onder de Fn lijkt wel gewoon behouden te blijven :?
Heb jaren 3 soorten lube op voorraad gehouden en af en toe eens wat anders geprobeerd... Maar naar mijn mening zijn 3203 en 3204 overrated. Maar let wel, dit is extreem subjectief.

Persoonlijk lube ik ALLE gateron gewoon met 205. Ook Zeal. Ook tactiles dus. Maar let wel, je moet dan echt heel heel heel erg dun werken. Nu doe ik dat eigenlijk altijd wel al een beetje. Als je switches met zo weinig tactiliteit gaat luben, dan kan je beter werken met een maatje 0 kwast en het centrale blok de stam gewoon niet meenemen. Je pakt dus alleen de sliders mee, en je zou kunnen proberen, afhankelijk van je kwast ook een beetje, om enkel de slides mee te pakken op de lower. Daarna doe je de veer, mini veegje aan de centrale stam en dat was het.

Voor UT4 en Silents, kan je beter hetzelfde doen, aldus de ontwerper van deze switch. Die is vrij uitgesproken over hoe hij vindt dat je de switches moet luben voor optimale performance. Ik vrees alleen, net als bij Gateron PC housings, dat je 3203 over de tijd eraf gaat lopen. Dan worden ze toch minder soepel maar wel nog steeds krasvrij.

Gazzew raad aan de slider te doen en de body (maar ik geloof alleen de achterkant), en de veer vrij royaal maar alleen aan de uiteinden.

Waar heb je de normale UT4 eigenlijk vandaan? SplitKB heeft volgens mij als enige EU vendor deze switches nog wel eens op voorraad en dan alleen silent varianten. Die vallen waarschijnlijk morgen op mijn mat voor een nieuw bordje voor op werk.

De vorige 8 jaar oude voldoen niet helemaal meer aan mijn standaarden, de caps zijn behoorlijk versleten en zijn van relatief dun ABS, maar ik kan voor het format geen fatsoenlijke caps krijgen helaas. (4,5u... tja)

Vreemd dat je bord de settings niet op slaat. Waarschijnlijk kan ie alleen save to eprom doen? Draait er wel QMK oid op? Dan zou ik em gewoon eens zelf compilen en de juiste config er gewoon in zetten en dan dat flashen.

[ Voor 4% gewijzigd door djunicron op 18-01-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
djunicron schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:41:
[...]

Waar heb je de normale UT4 eigenlijk vandaan? SplitKB heeft volgens mij als enige EU vendor deze switches nog wel eens op voorraad en dan alleen silent varianten. Die vallen waarschijnlijk morgen op mijn mat voor een nieuw bordje voor op werk.

[...]
Ik was de SplitKB Discord al gejoind vorige week om te vragen of ze ook van plan zijn U4T's te gaan verkopen maar was dat alweer even vergeten. Net nog even gedaan en het antwoord was 'eventually yes'. Maar er is geen timeline.

Zelf heb ik er een aantal bij Ali besteld omdat ik benieuwd ben, maar geen idee of ik echt krijg wat ik verwacht. Ik zag dat er wat andere vendors zijn die ze nu in stock hebben in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:10:
[...]

Dit bedoelde ik, dat ze lang mee kunnen gaan geloof ik wel maar veel mensen veranderen nog wel eens wat ;)

Nou je dit waarschijnlijk toch leest O-)

Zo ver ik weet kun je niet alles op de GKX bordjes aanpassen....

Van Pixeltris
You can reprogram the base layer and layers 1-3 (and the Fn keys). The 'driver' layer isn't supported. The firmware doesn't allow you to reprogram the Fn keys on the base layer (which sucks!).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:38:
[...]

Moet ik alleen nog over keycaps na gaan denken... ;)
And now for something completely different...

ABS Maxkey SA profile doubleshot retro-dingen:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H774fd14666fd40ca98c7c3d0f3f60c3a3.jpg

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dion_b schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:29:
[...]

And now for something completely different...

ABS Maxkey SA profile doubleshot retro-dingen:
:9 retro choco?
ziet er lekker uit...

Bij KBDFans hebben ze ook nog lekkere groene extras

ps zelfde als mijn foundation set. In Andere kleuren.

[ Voor 25% gewijzigd door ParaNoja op 19-01-2021 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tip: op vraag en aanbod staat een 60% mech met gateron browns voor €70...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
pitchdown schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:27:
Ik heb de Keychron K6 gehad en weer terugestuurd. Ik heb deze tegelijkertijd met de Leopold FC750PD besteld om te kijken welke in fijner vond typen. De LeoPold met MX-Brown typt een stuk lekkerder en voelt kwalitatief veel beter aan dan de Keychron, waar je vooral merkt dat de keycaps van lage kwaliteit zijn. Ze bewegen best veel, zijn licht en maken ook meer geluid dan de Leopold. Ik weet niet hoe het kwam, maar ik sommige aanslagen werden niet geregistreerd terwijl dat bij de Leopold wel zo is.

Grote nadeel van de Leopold is dat hij niet draadloos is. Ik wil heel graag een strak bureau, maar met zo'n lelijke kabel over het bureau wordt dat lastig :+

Heeft iemand ooit van een bedraad toetsenbord een draadloze gemaakt? Er zijn verschillende opties voor, maar ben benieuwd of iemand er ook echt ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Bioflap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:09:
[...]

Ik heb de Keychron K6 gehad en weer terugestuurd. Ik heb deze tegelijkertijd met de Leopold FC750PD besteld om te kijken welke in fijner vond typen. De LeoPold met MX-Brown typt een stuk lekkerder en voelt kwalitatief veel beter aan dan de Keychron, waar je vooral merkt dat de keycaps van lage kwaliteit zijn. Ze bewegen best veel, zijn licht en maken ook meer geluid dan de Leopold. Ik weet niet hoe het kwam, maar ik sommige aanslagen werden niet geregistreerd terwijl dat bij de Leopold wel zo is.

Grote nadeel van de Leopold is dat hij niet draadloos is. Ik wil heel graag een strak bureau, maar met zo'n lelijke kabel over het bureau wordt dat lastig :+

Heeft iemand ooit van een bedraad toetsenbord een draadloze gemaakt? Er zijn verschillende opties voor, maar ben benieuwd of iemand er ook echt ervaring mee heeft.
De leopold is helaas niet draadloos en ook geen RGB.
Ik heb voor bekabelde toetsenborden een klein gaatje in het bureau gemaakt.
Er zijn wat opvul-rubbers besteld om dit netjes op te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
Bioflap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:09:
[...]

Kabel kopen? :+

Ik zou zelf niet willen knutselen aan een toetsenbord wat ik net nieuw heb gekocht om eerlijk te zijn.
Welke keycaps heb je genomen met je Leopold? Heb zelf de 900 serie en zou niet gauw wat anders nemen.
Wacht nu nog op m'n GMMK pro omdat ik dan tijdens het gamen wat meer ruimte op mn bureau heb, maar als werkplank is de Leopold echt een topper

bl44t

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bioflap
YaaD schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:16:
[...]

Kabel kopen? :+

Ik zou zelf niet willen knutselen aan een toetsenbord wat ik net nieuw heb gekocht om eerlijk te zijn.
Welke keycaps heb je genomen met je Leopold? Heb zelf de 900 serie en zou niet gauw wat anders nemen.
Wacht nu nog op m'n GMMK pro omdat ik dan tijdens het gamen wat meer ruimte op mn bureau heb, maar als werkplank is de Leopold echt een topper
Ik heb die Doubleshot keycaps. Toen ik de keuze maakte om te gaan kijken voor een nieuw toetsenbord heb ik de Keychron, Leopold en GMMK TKL besteld. Alle 3 andere voordelen, maar uiteindelijk de Leopold dus gehouden.
Afbeeldingslocatie: https://mykeyboard.eu/media/cache/57/e1/57e103265f92165c4a9a7001f5b5e147.jpg

De Keychron viel tegen qua kwaliteit, maar ziet er wel strak uit. GMMK TKL plaat was niet helemaal recht, waardoor hij heen en weer wiebelde op 't bureau, en maakte meer lawaai dan de Leopold (Gateron Brown vs Cherry Brown).

Nu dus wellicht dan kijken voor een andere kabel. Heb je speciale kabels die bijzonder "recht" zijn? Je ziet wel veel gedraaide kabels, maar dat helpt natuurlijk niet om het geheel strakker te maken. Een gat boren zou kunnen, maar ik verschuif mijn toetsenbord nog wel eens als ik even op een andere laptop wat moet doen. Ik kan mijzelf natuurlijk ook aanwennen om dat dan dus niet meer te doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bioflap op 19-01-2021 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
Bioflap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:22:
[...]

Ik heb die Doubleshot keycaps. Toen ik de keuze maakte om te gaan kijken voor een nieuw toetsenbord heb ik de Keychron, Leopold en GMMK TKL besteld. Alle 3 andere voordelen, maar uiteindelijk de Leopold dus gehouden.

De Keychron viel tegen qua kwaliteit, maar ziet er wel strak uit. GMMK TKL plaat was niet helemaal recht, waardoor hij heen en weer wiebelde op 't bureau, en maakte meer lawaai dan de Leopold (Gateron Brown vs Cherry Brown).

Nu dus wellicht dan kijken voor een andere kabel. Heb je speciale kabels die bijzonder "recht" zijn? Je ziet wel veel gedraaide kabels, maar dat helpt natuurlijk niet om het geheel strakker te maken. Een gat boren zou kunnen, maar ik verschuif mijn toetsenbord nog wel eens als ik even op een andere laptop wat moet doen. Ik kan mijzelf natuurlijk ook aanwennen om dat dan dus niet meer te doen :)
Welke kleur bedoelde ik meer. Ik ben zelf gecharmeerd van de zwarte variant. Mooi strak en geen gedoe. Jammer genoeg voor de blauw grijze gekozen destijds. Wellicht dat ik ooit nog een mooi GMK setje koop voor erop, maar tot die tijd gewoon lekker wat ik nu heb.

Mja, wat bedoel je precies met bijzonder recht? Een kabel heeft een bepaalde stijfheid maar zal altijd kunnen buigen natuurlijk. Een coil in een kabel kan ook juist een mooie toevoeging zijn op het bureau. Net wat je wilt. Maar het maken van een rechte kabel kan natuurlijk ook :)

edit: Goeie kleurkeus zeg. Moet zeggen dat ik wel wat jaloers ben :+

Zwart zou goed passen denk ik. Je kunt ook wat meer uitgesproken nemen. Net wat je wilt.

Enkele voorbeelden uit dit topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65571892 van @ParaNoja

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65648384 van @doebbalapoent11

[ Voor 10% gewijzigd door YaaD op 19-01-2021 08:28 ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
YaaD schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:25:
[...]

Welke kleur bedoelde ik meer. Ik ben zelf gecharmeerd van de zwarte variant. Mooi strak en geen gedoe. Jammer genoeg voor de blauw grijze gekozen destijds. Wellicht dat ik ooit nog een mooi GMK setje koop voor erop, maar tot die tijd gewoon lekker wat ik nu heb.

Mja, wat bedoel je precies met bijzonder recht? Een kabel heeft een bepaalde stijfheid maar zal altijd kunnen buigen natuurlijk. Een coil in een kabel kan ook juist een mooie toevoeging zijn op het bureau. Net wat je wilt. Maar het maken van een rechte kabel kan natuurlijk ook :)

edit: Goeie kleurkeus zeg. Moet zeggen dat ik wel wat jaloers ben :+

Zwart zou goed passen denk ik. Je kunt ook wat meer uitgesproken nemen. Net wat je wilt.

Enkele voorbeelden uit dit topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65571892 van @ParaNoja

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65648384 van @doebbalapoent11
Ja ik vind de kleuren ook echt heel tof! Het is ook iedere dag wel een genot om weer met dit toetsenbord te mogen werken. Jammer dat je dan toch gaat twijfelen over een andere vanwege features zoals bluetooth.

Ik heb het afgelopen weekend een zit/sta bureau besteld, en wil nu mijn monitor ook aan een beugel hangen. Omdat dan eigenlijk alles clean is, is het mooi als je natuurlijk geen kabels hebt. De enige manier waarop een kabel er dan nog strak uit ziet (mening), is als hij strak over het bureau naar de achterkant loopt. Daar gaat hij dan naar het scherm via de kabelgoot (USB-hub). Een andere optie is natuurlijk om juist van het hele "strakke" af te gaan, en juist voor zo'n gedraaide kabel te gaan zoals op de foto's te zien is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ParaNoja schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 04:27:
[...]

:9 retro choco?
ziet er lekker uit...

Bij KBDFans hebben ze ook nog lekkere groene extras

ps zelfde als mijn foundation set. In Andere kleuren.
Ben meer van de niet al te opvallende kleuren. Scheelt ook dat ik ze via een verkoper op Ali opvallend goedkoop (nouja, voor Maxkeys - EUR 55 voor volle set) vond. Ben allerminst zeker dat ik er echt blij van word op termijn, maar het is het proberen waard. Ik heb al een tijdje op een goedkope set PBT SA profile caps getypt en vond dat meer dan acceptabel.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf fan van DSA Granite, vind DSA sowieso lekker typen. Heb ook een SA set gehad, maar beviel mij niet zo.

Heb een zakje switch films besteld. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:25
Zojuist toch maar voor een setje MT3 keycaps gegaan: Drop Matt3o /dev/tty MT3 Custom. De basisset met wat uitbreidingen.
Prijzig, al helemaal vanwege de invoerkosten, maar ik blijf maar aangetrokken worden tot dit profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bioflap schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:31:
[...]

Ja ik vind de kleuren ook echt heel tof! Het is ook iedere dag wel een genot om weer met dit toetsenbord te mogen werken. Jammer dat je dan toch gaat twijfelen over een andere vanwege features zoals bluetooth.

Ik heb het afgelopen weekend een zit/sta bureau besteld, en wil nu mijn monitor ook aan een beugel hangen. Omdat dan eigenlijk alles clean is, is het mooi als je natuurlijk geen kabels hebt. De enige manier waarop een kabel er dan nog strak uit ziet (mening), is als hij strak over het bureau naar de achterkant loopt. Daar gaat hij dan naar het scherm via de kabelgoot (USB-hub). Een andere optie is natuurlijk om juist van het hele "strakke" af te gaan, en juist voor zo'n gedraaide kabel te gaan zoals op de foto's te zien is!
Ik ken het probleem.

Ik ben stapje voor stapje ook steeds maar naar alles strak/clean/minimalistisch. Na jaren van het liefst zoveel mogelijk randapparatuur ben ik alles aan het downsizen, minder 'troep' en omdat het in de woonkamer straat ook gewoon strak want minder opvallend.
Enige draad is nu die van het toetsenbord, niet super strak maar die ene zwarte draad is wel te doen.
Gaatje boren is inderdaad niet handig als je je bord veel verplaatst of wisselt. Ik ben iig blij met de draad, suces met je UEFI en Bluetooth O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
sapphire schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:48:
[...]

Ik ken het probleem.

Ik ben stapje voor stapje ook steeds maar naar alles strak/clean/minimalistisch. Na jaren van het liefst zoveel mogelijk randapparatuur ben ik alles aan het downsizen, minder 'troep' en omdat het in de woonkamer straat ook gewoon strak want minder opvallend.
Enige draad is nu die van het toetsenbord, niet super strak maar die ene zwarte draad is wel te doen.
Gaatje boren is inderdaad niet handig als je je bord veel verplaatst of wisselt. Ik ben iig blij met de draad, suces met je UEFI en Bluetooth O-)
Ja, het minimalistische wordt een beetje verpest door de laatste kabel die dan nog door het toetsenbord nog op het bureau loopt. Door een andere kabel te pakken is het misschien minder lelijk dan de "standaard" kabel die bij de Leopold wordt meegeleverd.

De UEFI icm Bluetooth vind ik niet zo erg. Indien nodig kun je altijd nog een kabel aansluiten. Ik denk dat ik met een kabelklem de kabel aan de achterkant van 't bureau vastmaak, en zo te zorgen dat hij strak staat als je hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:44

ikt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWdkzoJduKESKu9uQGxlaDqwaHg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X9N9yiGxqoyvSNXOooqsMxCF.png?f=fotoalbum_large

Ik wil dit in elkaar zetten - zitten hier nog haken en ogen aan?

€ 163,91 word trouwens een prijzig plankje :+ En dan nog ook de 21% + de PostNL-taks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er een plate bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
ikt schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:39:
[Afbeelding]

€ 163,91 word trouwens een prijzig plankje :+ En dan nog ook de 21% + de PostNL-taks.
Ik heb hier een setje dye sub liggen van aliexpress, en die begon na een week al te vervagen. Ik zou, als je nog wat meer budget hebt gaan voor een double shot. Dan heb je in ieder geval geen kans op vervaging.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Die zit bij de case (met 2u LShift).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
ikt schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:39:
[Afbeelding]

Ik zou Krytox 205g0 kopen in plaats van 205g2. Mochten ze dat niet hebben kun je eventueel kijken bij MyKeyboard of Keygem.

Eventueel zou je ook nog kunnen overwegen om voor een BM60 te gaan. Dan heeft je pcb geen aparte leds meer nodig en heb je hotswap. Maar dat is natuurlijk maar net of je zin hebt om andere switches te gaan proberen en of je echt graag wilt solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Cebby schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:13:
[...]

Ik zou Krytox 205g0 kopen in plaats van 205g2. Mochten ze dat niet hebben kun je eventueel kijken bij MyKeyboard of Keygem.

Eventueel zou je ook nog kunnen overwegen om voor een BM60 te gaan. Dan heeft je pcb geen aparte leds meer nodig en heb je hotswap. Maar dat is natuurlijk maar net of je zin hebt om andere switches te gaan proberen en of je echt graag wilt solderen.
Dat zou sjiek zijn, maar volgens mij is er geen (andere) PCB met de 2u LShift.

205g0 kon ik nergens vinden - ben sowieso bang dat ik meerdere keren importkosten moet gaan betalen als ik het over meerdere shops spreid. Volgens mij was het enige verschil de dikte - niet de viscositeit, toch? Gewoon voorzichtig luben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
ikt schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:18:
[...]

205g0 kon ik nergens vinden - ben sowieso bang dat ik meerdere keren importkosten moet gaan betalen als ik het over meerdere shops spreid. Volgens mij was het enige verschil de dikte - niet de viscositeit, toch? Gewoon voorzichtig luben :+
Keygem.store heeft g0 in voorraad. En je hebt geen importkosten.

Uit interesse, wat win je met een 2U lshift ipv bijv 2.25U op bijvoorbeeld de bm60rgb pcb (die overigens hot swap is)

Ik vind de hot swap optie een goeie, of ben je er al uit welke switches je wilt gebruiken? Dan is solderen idd prima :)

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikt

ikt

YaaD schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Keygem.store heeft g0 in voorraad. En je hebt geen importkosten.

Uit interesse, wat win je met een 2U lshift ipv bijv 2.25U op bijvoorbeeld de bm60rgb pcb (die overigens hot swap is)

Ik vind de hot swap optie een goeie, of ben je er al uit welke switches je wilt gebruiken? Dan is solderen idd prima :)
Momenteel gebruik ik een XD64v2, met Gateron Yellows. Ze bevallen me zó goed, ik wil ze nu lubed hebben. Als ik dan toch bezig ben, meteen een upgrade naar USB-C. Een fancy case etc mag ook wel, gezien het plastic ding dat bij mijn XD64v2 zit... best plastic is.

Mijn huidige layout heeft rechtsonder pijltjestoetsen, dus de rechtershift is verdwenen. Echter betekent dit dat de knop rechts van .>, wat /? is, een 1.5u knop wordt. Irritant voor /? en ik heb er ook geen passende keycap voor. Dus liever dat het clustertje rechtsonder gewoon 3x2 1u wordt. Lijkt mij iig fijner (en 1 extra knop :P)

Hiervoor heb ik al een Anne Pro met Gateron Blues en een QuickFire Rapid-i met MX Browns gehad. Niet zo'n fan van de switches op die bordjes - blue doet pijn aan mijn oren, en tactile switches... mwoah, linear is me het fijnste geleken.

Als de BM60 trouwens gewoon die 2u lshift had, zou dat de keuze zijn geworden. Hotswap lijkt me ook leuk om af en toe wat anders te proberen. Volgens mij zit er QMK op, dus dat is sowieso al een pluspunt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik zou wel even checken of je switches idd 5 poots zijn, kan je zo niet zien...
En het helemaal eens met geen chineese toei bestellen voor je keyboard te luben..
Is ook niet nodig :)

en @Cebby en @YaaD speclube is zo vriendelijk geweest na mijn vragen een tweakers korting in te voeren.
Je kunt alle originele kryton daar halen, ook setjes met alle drie erin. Even berichtje sturen met je tweakers naam en klaar!

Het gaat om setjes met 10gr Krytox GPL 205G0 en 5gr 3203 en 3204 en 3 kwastjes (verkoopprijs normaal excl verzend €29,85) en eventueel de eerder genoemde losse producten, in de verschillende verpakkingen.
Op de setjes zou het gaan om 15% korting op losse producten 10%! 8)

[ Voor 13% gewijzigd door ParaNoja op 20-01-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
ParaNoja schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:48:
[...]

en @Cebby en @YaaD speclube is zo vriendelijk geweest na mijn vragen een tweakers korting in te voeren.
Je kunt alle originele kryton daar halen, ook setjes met alle drie erin.

Het gaat om setjes met 10gr Krytox GPL 205G0 en 5gr 3203 en 3204 en 3 kwastjes (verkoopprijs normaal excl verzend €29,85) en eventueel de eerder genoemde losse producten, in de verschillende verpakkingen.
Op de setjes zou het gaan om 15% korting op losse producten 10%! 8)
Die gasten zijn gestopt. Geen idee waarom eigenlijk Je kunt niet meer bestellen :+

bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
ikt schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Momenteel gebruik ik een XD64v2, met Gateron Yellows. Ze bevallen me zó goed, ik wil ze nu lubed hebben. Als ik dan toch bezig ben, meteen een upgrade naar USB-C. Een fancy case etc mag ook wel, gezien het plastic ding dat bij mijn XD64v2 zit... best plastic is.

[...]

Als de BM60 trouwens gewoon die 2u lshift had, zou dat de keuze zijn geworden. Hotswap lijkt me ook leuk om af en toe wat anders te proberen. Volgens mij zit er QMK op, dus dat is sowieso al een pluspunt :)
Beter nog, de XD64 (rev 2 en rev 3) hebben allebei ook officieel support voor VIA sinds november :). De QMK changes daarvoor bestonden al best even en ik gebruik het al sinds september, maar m'n PR werd pas wat later gemerged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YaaD schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Die gasten zijn gestopt. Geen idee waarom eigenlijk Je kunt niet meer bestellen :+
mmm raar... de website speclub.nl is ook offline.
Zal een mailtje zijn kant op schieten, wel raar :'(

Ergste wou zelf ook nog halen...

:? @tomv28 ?

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoja op 20-01-2021 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaaD
Zullen we collectief een pot van 500 gram bestellen? :+

hebben we voorlopig genoeg!

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ikt
[...]
Ik heb hier een potje Glorieus lube, pm me even en je kunt het krijgen voor de verzendkosten. Volgens de specificaties zitten al die "gespecialiseerde vetten" rond de nlgi 0 en ik heb bij een automaterialenzaak vet gevonden wat meer naar mijn zin is een stukken goedkoper. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:59:
@ikt

[...]

Ik heb hier een potje Glorieus lube, pm me even en je kunt het krijgen voor de verzendkosten. Volgens de specificaties zitten al die "gespecialiseerde vetten" rond de nlgi 0 en ik heb bij een automaterialenzaak vet gevonden wat meer naar mijn zin is een stukken goedkoper. O-)
Bedankt voor het aanbod! Na wat meer onderzoek blijkt dat je meestal wel redelijk zit met verschillende varianten "dielectric grease", dus ik denk dat ik daarmee ga experimenteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, toen ik het potje met lube ontvang vond ik het wel een heel klein potje voor 9,99 plus taxes.
Niet dat je veel nodig hebt maar toch erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb ff wat hulp nodig. Ik heb de BM60 dus een poosje binnen en had gister wat tijd om de layers wat aan te passen mbh QMK.

De simpele dingen zijn gelukt. Op layer 1 een DEL toegevoegd en aan layer 2 de F-toetsen en PGUP, PGDN, Home en END en de F-toetsen.

Hiervoor heb ik de volgende tools voor gebruikt:
De meest recente QMK toolbox (in het begin een oudere versie van QMK toolbox op de google drive van kprepublic)
Deze firmware builder website: https://kbfirmware.com/
En Zadig om drivers te installeren (hoewel ik bij de laatste versie van QMK Builder het idee had dat die zelf drivers installeerde)

De kbfirmware.com website is wel handig om vrij simpel layers aan te passen mbh een menu waar je uit veel verschillende keycodes kan kiezen.
Maar zodra je codes wil gebruiken die daar niet in staan moet je gaan kloten met het json bestand in notepad (wat totaal niet overzichtelijk is) en dat weer uploaden op die website maar dat geeft errors (als in kan niet uploaden) als er keycodes bij zitten die niet in het standaard menu zitten (althans, dat is mijn voorlopige conclusie).
Daarnaast heb je niet de keuze om de naam van de file aan te passen als je de json weer wilt downloaden of het hex bestand compileert. Hierdoor zit je (ik) constant te klooien met dezelfde filenames en raak je de weg kwijt welke nou welke is.

Zo probeer ik bijvoorbeeld de keycodes RGB_MODE_BREATHE en RGB_M_G toe te voegen aan het json bestand via notepad om daarna de json file weer te uploaden naar de maar dat pikt de firmware builder website dus niet.

Ik heb eigenlijk 2 vragen.
1. Kan het zijn dat het bord de bovenstaande keycodes gewoon niet aan kan en dat het daarom errors geeft op kbfirmware.com?
2. Is er een minder omslachtige manier (website, app, whatever) om de layers aan te passen en hex en json bestanden op te slaan?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Dwarlorf schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:51:[...]
1. Kan het zijn dat het bord de bovenstaande keycodes gewoon niet aan kan en dat het daarom errors geeft op kbfirmware.com?
2. Is er een minder omslachtige manier (website, app, whatever) om de layers aan te passen en hex en json bestanden op te slaan?
Op de eerste vraag weet ik niet zeker wat het antwoord is, maar volgens mij zou de firmware zelf geen problemen moeten hebben met de keycodes. Die komen in de keymap terecht en vervolgens zou die na het flashen dan daarna niets moeten doen met die keycode omdat ie niets heeft om te doen.

De tweede:
Allereerst is https://config.qmk.fm waarschijnlijk een makkelijkere optie. Maar als je het echt makkelijk wilt hebben kun je VIA gebruiken. Want zo te zien is er suppport voor het PCB: https://caniusevia.com/docs/supported_keyboards.

De QMK configurator geeft je een optie om je keymap aan te passen en de firmware te builden. Met VIA kun je realtime je keymap en RGB aanpassen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Cebby schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Op de eerste vraag weet ik niet zeker wat het antwoord is, maar volgens mij zou de firmware zelf geen problemen moeten hebben met de keycodes. Die komen in de keymap terecht en vervolgens zou die na het flashen dan daarna niets moeten doen met die keycode omdat ie niets heeft om te doen.

De tweede:
Allereerst is https://config.qmk.fm waarschijnlijk een makkelijkere optie. Maar als je het echt makkelijk wilt hebben kun je VIA gebruiken. Want zo te zien is er suppport voor het PCB: https://caniusevia.com/docs/supported_keyboards.

De QMK configurator geeft je een optie om je keymap aan te passen en de firmware te builden. Met VIA kun je realtime je keymap en RGB aanpassen en testen.
Ah, dat is goed nieuws. Er is veel ten goede veranderd sinds ik een aantal jaar geleden mijn eerste mech GH60 keyboard in elkaar zette. Ik ga er eens naar kijken. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ah dat verklaart ook de VIA folder van kprepublic. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Alleen herkent VIA hem niet als ISO. Alleen de ansi versie staat in de lijst van Via met supported keyboards. :'(

Maar ik kan er iig omheen werken. Heel lekker dat je on the fly de boel kan aanpassen.

[ Voor 27% gewijzigd door Dwarlorf op 21-01-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Dwarlorf schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:00:
Alleen herkent VIA hem niet als ISO. Alleen de ansi versie staat in de lijst van Via met supported keyboards. :'(

Maar ik kan er iig omheen werken. Heel lekker dat je on the fly de boel kan aanpassen.
Zit er er geen layout optie in VIA om de ISO keymap te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Cebby schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Zit er er geen layout optie in VIA om de ISO keymap te kiezen?
Ik had al even zitten kijken. Het enige dat ik zie is een design tab maar ik geloof niet dat het daar mee kan. Ik heb ook online nog geen verwijzing kunnen vinden of het mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:20:
Ik blijf fan van DSA Granite, vind DSA sowieso lekker typen. Heb ook een SA set gehad, maar beviel mij niet zo.

Heb een zakje switch films besteld. Ben benieuwd.
Exact omgekeerd hier: heb ook een DSA Granite en vind het ws beste kwaliteit keycaps die ik heb - maar echt lekker typen... nee.

Ik mis profiel bij die dingen. Heb ze maar aan m'n jongste zoontje gegeven ivm zeer duidelijke, scherpe opschrift. Hij is er erg blij mee, vooral ook omdat er MX Blue clones onder zitten die lekker herrie maken.

Kleuters O+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Jongens, ik zit te denken aan een Leopold bord met topre silent switches. Het blijkt alleen super lastig om allerlei simpele dingen te weten te komen qua specs.

Weten wil ik bijv. of een bepaald bord van Leopold draadloos te gebruiken is. Of het leds heeft en zo ja wit of RGB (denk eerder wit). Wat voor accu het heeft of dat het met AA batterijen werkt. Wat de levertijd is enz. Of het via blutooth werkt en hoeveel apparaten ik ermee kan verbinden (of dat uberhaupt wel kan zelfs).

Via mechanicalkeyboards.com vind ik bij de specs van de Leopold borden weinig van dat soort info. Zelf heeft Leopold geen website toch? Kan het niet vinden iig. Best raar voor een merk dat goede toetsenborden schijnt te maken....

Zit te denken aan de Leopold FC660C Black 65% Dye Sub PBT Mechanical Keyboard. Het zou wel raar zijn als de toetsen niet verlicht worden. Maar bij led staat n/a. Dat begrijp ik niet.
Verder niets over levertijden.... alleen pre order.
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42
Tierelier schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:51:
Jongens, ik zit te denken aan een Leopold bord met topre silent switches. Het blijkt alleen super lastig om allerlei simpele dingen te weten te komen qua specs.

Weten wil ik bijv. of een bepaald bord van Leopold draadloos te gebruiken is. Of het leds heeft en zo ja wit of RGB (denk eerder wit). Wat voor accu het heeft of dat het met AA batterijen werkt. Wat de levertijd is enz. Of het via blutooth werkt en hoeveel apparaten ik ermee kan verbinden (of dat uberhaupt wel kan zelfs).

Via mechanicalkeyboards.com vind ik bij de specs van de Leopold borden weinig van dat soort info. Zelf heeft Leopold geen website toch? Kan het niet vinden iig. Best raar voor een merk dat goede toetsenborden schijnt te maken....

Zit te denken aan de Leopold FC660C Black 65% Dye Sub PBT Mechanical Keyboard. Het zou wel raar zijn als de toetsen niet verlicht worden. Maar bij led staat n/a. Dat begrijp ik niet.
Verder niets over levertijden.... alleen pre order.
Iemand?
Waarom zou het raar zijn als toetsen niet verlicht worden? Als je op de foto's kijkt van dat ding zie je toch ook geen licht.

Ik ben zelf nog maar net langzaam een beetje de ins en outs aan het leren na afgelopen jaren een paar kant en klare mech keyboards gehad te hebben (van de gamer merken zeg maar), maar volgens mij betekent dye sub pbt dat het gewoon een keycap gemaakt is uit alleen maar pbt met de letters er op gedrukt (dye sub, sublimination). Dat laat dus geen licht door.

Maar goed, vind het zelf ook nog erg overweldigend allemaal. Wil eigenlijk gaan kijken voor een hotswap bord, tkl of 65, zodat ik kan uitproberen of een clicky switch me zou bevallen en zo niet alleen de switches zelf hoef te vervangen... Maar er zijn tegenwoordig zo ontzettend veel mogelijkheden dat het erg lastig is om als relatieve nieuweling je weg er in te vinden.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Finraziel schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Waarom zou het raar zijn als toetsen niet verlicht worden? Als je op de foto's kijkt van dat ding zie je toch ook geen licht.

Ik ben zelf nog maar net langzaam een beetje de ins en outs aan het leren na afgelopen jaren een paar kant en klare mech keyboards gehad te hebben (van de gamer merken zeg maar), maar volgens mij betekent dye sub pbt dat het gewoon een keycap gemaakt is uit alleen maar pbt met de letters er op gedrukt (dye sub, sublimination). Dat laat dus geen licht door.

Maar goed, vind het zelf ook nog erg overweldigend allemaal. Wil eigenlijk gaan kijken voor een hotswap bord, tkl of 65, zodat ik kan uitproberen of een clicky switch me zou bevallen en zo niet alleen de switches zelf hoef te vervangen... Maar er zijn tegenwoordig zo ontzettend veel mogelijkheden dat het erg lastig is om als relatieve nieuweling je weg er in te vinden.
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iemand een zwart toetsenbord kiest met bijna zwarte letters erop, zonder dat die door ledjes goed zichtbaar worden gemaakt. Dat is het eigenlijk. Maar ik denk dat je gelijk hebt over het geen ledlampjes aanwezig. Ja er zijn veel mogelijkheden met die dingen. Lastige keuze om zo even te maken. Ben er aardig in aan het duiken. Maar er zijn grenzen voor mij. Als ik double shot PBT lees dan denk ik "goed". Maar voglens mij heb je gelijk over dye sublimated dat geen licht doorlaat. Double shot PBT dat geen licht doorlaat is niet wat ik wil. Vooral niet met donkere letters op zwarte toetsen..

Iemand een idee hoe ik meer over de specs te weten kan komen van de leopold borden? Zelfs in hun manuals vind ik er niets over joh!

Iemand ervaring met Leopold topre silent switches? Bevallen ze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Tierelier schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:51:
[...]
Leopold heeft zeker een website: http://global.leopold.co.kr/
Tierelier schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:28:
[...]

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iemand een zwart toetsenbord kiest met bijna zwarte letters erop, zonder dat die door ledjes goed zichtbaar worden gemaakt.

[...]
Er zijn zelfs hele groupbuys met dat soort keycap sets. Bijvoorbeeld GMK Dark: https://geekhack.org/index.php?topic=104077.0. Ik vind het zelf wel wat hebben en ik kijk eigenlijk niet zoveel naar mijn toetsenbord als ik aan het typen dus ik kan net zo goed geen letters erop hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Cebby schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:35:
[...]

Leopold heeft zeker een website: http://global.leopold.co.kr/

[...]

Er zijn zelfs hele groupbuys met dat soort keycap sets. Bijvoorbeeld GMK Dark: https://geekhack.org/index.php?topic=104077.0. Ik vind het zelf wel wat hebben en ik kijk eigenlijk niet zoveel naar mijn toetsenbord als ik aan het typen dus ik kan net zo goed geen letters erop hebben staan.
Ja, zo kan je het ook zien inderdaad. Ik vind het wél mooi trouwens. Ik ben alleen super visueel ingesteld. Visuele houvast vind ik wel praktisch ook voor een toetsenbord. Ook al typ ik blind. Maar leuk dat er zo veel variatie is. Super tof. Echt voor ieder wat wils..

Verdomd dat ze een website hebben! Via Google niet gevonden. Thx voor het vinden :). Helpt me niet verder met de specs, jammer genoeg. Ga Leopold maar loslaten denk ik. Volgens mij hebben hun borden allemaal geen led's. Die wil ik wel. Maar heb geen zin om totaal erin te duiken terwijl ze zo spaarzaam zijn met info :). Er is genoeg (bijna te veel) ander aanbod qua merken, die specs veel duidelijker vermelden. Heb ik die handicap niet.

Heb je al naar Keychron gekeken? Ze zijn esthetisch gezien niet helemaal mijn smaak maar voldoen sowieso aan wat je net op gaf qua wensen. Verder ook aluminium frame als je wilt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Tierelier schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:47:
Heb je al naar Keychron gekeken? Ze zijn esthetisch gezien niet helemaal mijn smaak maar voldoen sowieso aan wat je net op gaf qua wensen. Verder ook aluminium frame als je wilt...
Ik vermoed dat dat stukje aan mij gericht was :)
Ja beetje wel naar gekeken maar nog niet helemaal. Zou wellicht een optie kunnen zijn.

Maar ik heb over een paar dagen (thuis) vakantie, dan ga ik er eens echt goed induiken (of misschien dit weekend al maar ben momenteel zo moe dat ik denk dat ik het hele weekend alleen maar ga netflixen en gamen :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat iemand een zwart toetsenbord kiest met bijna zwarte letters erop, zonder dat die door ledjes goed zichtbaar worden gemaakt. Dat is het eigenlijk. Maar ik denk dat je gelijk hebt over het geen ledlampjes aanwezig. Ja er zijn veel mogelijkheden met die dingen. Lastige keuze om zo even te maken. Ben er aardig in aan het duiken. Maar er zijn grenzen voor mij. Als ik double shot PBT lees dan denk ik "goed". Maar voglens mij heb je gelijk over dye sublimated dat geen licht doorlaat. Double shot PBT dat geen licht doorlaat is niet wat ik wil. Vooral niet met donkere letters op zwarte toetsen..

Iemand een idee hoe ik meer over de specs te weten kan komen van de leopold borden? Zelfs in hun manuals vind ik er niets over joh!

Hier gebruiker van donker grijs met zwarte letters :w

Ik vind het heel erg mooi alleen omdat ik voornamelijk savonds achter de PC zit én niet blind kan typen minder handig.
Met wat geluk krijg ik morgen mijn zwarte met gekleurde opdruk binnen, was mijn corona-dip-aankoop :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 16:49
[...]

Het is dat ik dit op m'n telefoon typ, maar normaliter (sinds enkele maanden) typ ik op mijn Leopold FC660c silent black met zwarte opdruk. Ik heb er geen last van (behalve bij nummeriek soms), maar mijn vriendin en collega's kunnen er amper mee typen door de slechte zichtbaarheid haha. Ik vind het overigens mooi, want is niet dat zielloze zakelijke standaard zwart met wit en toch wel net ogend.

In mijn zoektocht heb ik geen Leopold draadloze variant van de FC660c gevonden of eentje met leds. Je hebt wel een witte variant, weet niet welke opdruk. Als het goed is, is die pre-orderbaar bij Candykeys op het moment (of tot recent in iedergeval).

Ik ben ondanks de prijs (eerste stap in deze rabbithole) erg blij met het bordje. Zeer goede kwaliteit bouw, case en caps.
Ik vind het ook heerlijk typen, al had de tactility van mij iets wat zwaarder mogen zijn. De silent variant is praktisch niet te horen (voor een toetsenbord).

Het enige echt nadeel vind ik de USB mini aansluiting, daar had ik graag USB-c gezien en de kabel blijft bij mij niet altijd even goed zitten; de aansluiting is gelukkig wel solide.

Je bent verder wel beperkt in keuzes (keycaps lastiger te vinden en mods ook iets minder generiek).

Een alternatief waar je naar zou kunnen kijken voor topre switches is de happyhackingkeyboards (HHKB). Deze hebben soms wel de mogelijkheid voor draadloos en dergelijke. De lay-out is wel anders en prijs wat hoger in general.

Als dat toch niet je ding is dan kan je volgens mij slechts nog uitwijken naar de Realforce toetsenborden of een oude CoolerMaster Novatouch op de kop tikken.

Als je erin koopt ben ik in iedergeval benieuwd naar je ervaring!

[ Voor 22% gewijzigd door Backxs op 22-01-2021 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Het is misschien niet helemaal goed te zien maar de toetsen zitten schots en scheef. Het zijn of de switches (Kaihl box Royal Navy blue), de pcb (krepublic BM60) of de carbon plate. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIfLYywVbxeqqZ_yyAR-bGPTKSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r885ihNIzqSnDrX7XIh5e2rm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dwarlorf Je ziet het wel een beetje ja :(

Hier vandaag voor de zoveelste keer de levering van mijn keycaps door postNL uitgesteld, nu weer dinsdag :(
Ondertussen ook de melding gekregen dat de switch opener en nog wat andere dingen in een gecombineerd pakket in den lande zijn maar dat zal ook wel weer lang duren voor het daadwerkelijk bezorgd word.

Vannacht (don't ask) na lang zoeken Krytox bij Keygem besteld, dat spul is werkelijk bijna nergens op voorraad laat staan voor een normale prijs (ik ga geen €20+ betalen voor verzending). Gelijk een potje en een kwastje er bij besteld :)

Benieuwd of ik de scratch en spring ping kan verminderen, tot nu toe een leuk corona-thuis-zit-projectje tijdens het wachten op normale prijzen van de RTX-3000 serie kaarten :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
sapphire schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:46:
[...]

Vannacht (don't ask) na lang zoeken Krytox bij Keygem besteld, dat spul is werkelijk bijna nergens op voorraad laat staan voor een normale prijs (ik ga geen €20+ betalen voor verzending). Gelijk een potje en een kwastje er bij besteld :)

Benieuwd of ik de scratch en spring ping kan verminderen, tot nu toe een leuk corona-thuis-zit-projectje tijdens het wachten op normale prijzen van de RTX-3000 serie kaarten :+
De lube die ze bij Keygem al voorverpakt verkopen in hun potjes is ook gewoon Krytox ;)
Ze mogen het alleen niet onder die naam verkopen omdat het in een niet-originele verpakking zit.
(Ja, er zijn ook andere bedrijven die precies dat doen maar die hebben daar geen probleem mee of zijn er nooit op aangesproken)

Je hebt in ieder geval genoeg tijd om het ultieme toetsenbord om CP2077 mee te spelen te maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sapphire schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:46:
@Dwarlorf Je ziet het wel een beetje ja :(

>:) Succes, dat wordt Maart... Op zijn vroegst waarschijnlijk...

totaal offtopic, maar is wereld op zijn kop momenteel wat hardware betreft, kan me RX5700X gaming X ( More X-s equals better quality :+ ) momenteel duurder 2e hands verkopen dan ik hem nieuw gekocht heb bijna jaar geleden... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tierelier Als je rgb/leds en draadloos wilt, is Leopold totaal verkeerde merk voor je...

:P

We hebben wel een handig lijstje voor je*:

Welke lay-out wil je?
Wil je met of zonder numpad?
Wil je backlight?
Welke MX Switch prefereer je?
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard?
Wat voor games speel je?
Wat weet je al?

*invullen is geheel op eigen risico; je kunt nu nog terug.

[ Voor 66% gewijzigd door ParaNoja op 23-01-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
@backxs: dank voor je uitgebreide reactie :) De alternatieven merken zijn qua layout niet handig voor mij zie ik. Ik zal waarschijnlijk van de topre switches af moeten dus... Weet ik dat ook weer..

@ParaNoja Dat klopt, zeker. Ik ben er achter inmiddels. Leopold gaat het niet worden...
Ben er zo goed als zeker uit verder; het gaat waarschijnlijk de Keychron K2 worden. Het aluminium frame staat mij erg aan. De standaard keycaps zijn voor mij wat te retro. Dus ik koop er andere double snot keycaps bij ;). Dan heb ik het uiterlijk wat ik wil.

Het liefst wil ik zo stil mogelijk, maar volgens mij maken ze allemaal best wat herrie. De gateron red switches zijn linear en de actuation force is vrij laag, terwijl ik juist wil dat de toetsen niet te makkelijk indrukken maar ook nog een beetje stil zijn. Volgens de marketing van Gateron is de "Brown switch" wel een goede keuze dan (lekker middle of the road denk ik ook).Tactile lijkt mij wel fijn. Clicky dan weer niet...

Verder zal ik ongetwijfeld een test setje met switches kopen. Grote kans dat ik de enter en caps lock wat zwaarder wil laten gaan... Bijvoorbeeld...

Wat ik mij afvraag is of de RGB versie van de Keychron ook wit kan branden.. Voor games is het bord niet zozeer bedoeld btw... Meer office. Compact vanwege de ergonomie (muis dichtbij). Kan altijd nog een losse nummerieke keypad aanschaffen.

Hahaha, ik zit zelfs al op dat punt van no return.... Ik weet precies wat je bedoeld... Zalige corona aankoop. Leuk toch?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Tierelier schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:21:
@backxs: dank voor je uitgebreide reactie :) De alternatieven merken zijn qua layout niet handig voor mij zie ik. Ik zal waarschijnlijk van de topre switches af moeten dus... Weet ik dat ook weer..

@ParaNoja Dat klopt, zeker. Ik ben er achter inmiddels. Leopold gaat het niet worden...
Ben er zo goed als zeker uit verder; het gaat waarschijnlijk de Keychron K2 worden. Het aluminium frame staat mij erg aan. De standaard keycaps zijn voor mij wat te retro. Dus ik koop er andere double snot keycaps bij ;). Dan heb ik het uiterlijk wat ik wil.

Het liefst wil ik zo stil mogelijk, maar volgens mij maken ze allemaal best wat herrie. De gateron red switches zijn linear en de actuation force is vrij laag, terwijl ik juist wil dat de toetsen niet te makkelijk indrukken maar ook nog een beetje stil zijn. Volgens de marketing van Gateron is de "Brown switch" wel een goede keuze dan (lekker middle of the road denk ik ook).Tactile lijkt mij wel fijn. Clicky dan weer niet...

Verder zal ik ongetwijfeld een test setje met switches kopen. Grote kans dat ik de enter en caps lock wat zwaarder wil laten gaan... Bijvoorbeeld...

Wat ik mij afvraag is of de RGB versie van de Keychron ook wit kan branden.. Voor games is het bord niet zozeer bedoeld btw... Meer office. Compact vanwege de ergonomie (muis dichtbij). Kan altijd nog een losse nummerieke keypad aanschaffen.

Hahaha, ik zit zelfs al op dat punt van no return.... Ik weet precies wat je bedoeld... Zalige corona aankoop. Leuk toch?!
Ik had vandaag toch ook al wat zitten kijken (vooral vanmorgen terwijl ik 2 uur in bad zat te weken :+ ) en die k2 ziet er inderdaad aantrekkelijk uit. Die 75% lay-out kende ik nog niet maar lijkt me erg fijn. De breedte van 65, maar toch gewoon F-keys (dat hij wat dieper is boeit me niet, gaat om de breedte voor muis ruimte).

Aan de andere kant ziet de k4 er ook interessant uit. Dat ding lukt het om (zonder frame) zelfs nog iets smaller te zijn dan mijn huidige quickfire tk bord welke prima is qua breedte (ik wordt alleen moe van het schakelen tussen cijfers en pijltjes). Maar dan wel met een compleet numpad en losse pijltjes. Daar vraag ik me dan alleen weer bij af of ik niet ga zitten zoeken naar de pijltjes ipv ze makkelijk te vinden.

Het zou wel echt een verstandelijke keuze zijn, de k2 vind ik wel echt mooier... Mijn oorspronkelijke idee was ook om er een los numpad bij te hebben liggen (met de muis tussen keyboard en numpad in. Heb er zelfs al een van ali, een Motospeed k24 met red switches. Op zich niet slecht maar je hoort als je bottomt iets van metaal 'meezingen'. Weet nog niet hoe zeer dat me op termijn gaat irriteren...

Keuzes keuzes :)

Alleen jammer dat de rgb met alu frame optie van bijna alle modellen bij keychron out of stock zijn... Iemand toevallig enig idee hoe vlot ze normaal weer voorraad krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
Finraziel schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:46:
[...]

Alleen jammer dat de rgb met alu frame optie van bijna alle modellen bij keychron out of stock zijn... Iemand toevallig enig idee hoe vlot ze normaal weer voorraad krijgen?
https://www.ergowerken.nl...l?id=224327381&quantity=1
Hier hebben ze die nog wel...

Je zou wellicht ergens opvallende keycaps voor de pijltjes kunnen bestellen... Ze zijn in principe uitwisselbaar met de meeste MX toetsen... Voor zover ik begrepen heb.

Ik ben benieuwd of die RGB ook gewoon wit kan branden? Dan wil ik namelijk ook graag de aluminium.

Niet de laatste weg-bestellen voor mijn neus he? hahaha, nee hoor..! Ik heb sowieso niet speciaal haast of zo

[ Voor 12% gewijzigd door Tierelier op 23-01-2021 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Tierelier schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:55:
[...]

https://www.ergowerken.nl...l?id=224327381&quantity=1
Hier hebben ze die nog wel...

Ik ben benieuwd of die RGB ook gewoon wit kan branden? Dan wil ik namelijk ook graag de aluminium.

Niet de laatste weg-bestellen voor mijn neus he? hahaha, nee hoor..! Ik heb sowieso niet speciaal haast of zo
Haha ja toevallig net ook die website gevonden. In principe kan een rgb LED natuurlijk ook wit maken door alle drie de kleuren te laten branden, maar hangt van de implementatie af hoe goed dat werkt.

Edit: en ik ga voor blues dus we zitten niet in dezelfde voorraad vijver te vissen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 23-01-2021 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Je noemde eerder dat je ook wel de switches wilde vervangen. Dan moet je opletten dat je wel de hotswap versie koopt: https://www.ergowerken.nl...-compact-toetsenbord.html

Tenzij je graag wilt solderen om de switches te vervangen. :P

In any case, als je interesse hebt om naar meer switches te kijken en misschien ook wel iets zwaarders of stillers wilt zijn Boba U4's misschien een optie. Die zijn zwaarder dan Gateron Browns en zijn gemaakt om stil te zijn. Browns hebben nog wel wat geluid als je typt, maar in vergelijking met Blue's is dat een stuk minder. Echt stil stil gaat het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Cebby schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:22:
[...]

Je noemde eerder dat je ook wel de switches wilde vervangen. Dan moet je opletten dat je wel de hotswap versie koopt: https://www.ergowerken.nl...-compact-toetsenbord.html

Tenzij je graag wilt solderen om de switches te vervangen. :P

In any case, als je interesse hebt om naar meer switches te kijken en misschien ook wel iets zwaarders of stillers wilt zijn Boba U4's misschien een optie. Die zijn zwaarder dan Gateron Browns en zijn gemaakt om stil te zijn. Browns hebben nog wel wat geluid als je typt, maar in vergelijking met Blue's is dat een stuk minder. Echt stil stil gaat het niet zijn.
O kijk, goed dat je het zegt :). Ik had inderdaad niet gemerkt dat er ook een niet hotswappable versie van de K2 is. Dus bedankt!

Ik wist niet dat er ook andere switches op Keychron passen (had ergens gelezen dat alleen gateron op de keychron past!). Wat zwaarder en stiller klinkt interssant! Goede tips :):). Alle kans dat ik het ga proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cebby
  • Niet online
Tierelier schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:45:
[...]

O kijk, goed dat je het zegt :). Ik had inderdaad niet gemerkt dat er ook een niet hotswappable versie van de K2 is. Dus bedankt!

Ik wist niet dat er ook andere switches op Keychron passen (had ergens gelezen dat alleen gateron op de keychron past!). Wat zwaarder en stiller klinkt interssant! Goede tips :):). Alle kans dat ik het ga proberen
De enige switches op Keychron borden die niet anders te vervangen zijn, zijn de optical switches. Maar volgens mij zijn die er niet voor de hotswap K2. Dus dan heb je Cherry-like mechanical switches en daar zijn inmiddels honderden soorten van te vinden. Die zouden allemaal gewoon moeten passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:38
Tierelier schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:21:
Sinds een week of 2 typ ik op mijn Keychron K8 met bruine Gaterons. De K8 is een erg hoog keyboard en als ik de K2 zie, is die net zo hoog. Dat vind ik persoonlijk erg fijn, maar dat is wel een afweging die je voor jezelf moet maken. En ik wil je (ongevraagd :p) adviseren om ook naar een polssteun uit te kijken als je de hele dag aan je bureau zit. Heb ik zelf niet gedaan, maar ik overweeg om alsnog een polssteun te maken.
Ik vind de tactility van de Gateron Browns niet erg uitgesproken. Daarmee wil ik niets afdoen aan het tikcomfort, maar de weerstand die je op het actuatiepunt voelt, is kleiner dan ik verwachtte. Ik meen ergens te hebben gelezen dat de switches pre-lubed zijn en daarom wat minder tactlie zijn, maar kan dat niet (meer) bevestigen.
Wat ik mij afvraag is of de RGB versie van de Keychron ook wit kan branden..
Ja.
Leuk toch?!
Ja :)

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
@der_joachim Ik ben gek op ongevraagd advies!

Dat het zo'n hoog toetsenbord is voor mij persoonlijk vooral qua esthetiek een dingetje. Maar goed. Alle andere mechanische toetsenborden waarnaar ik evt zou willen uitwijken hebben dat toevallig ook. Qua uiterlijk ietsjes inleveren vind ik niet zo erg. Mijn waslijst met andere wensen is eenvoudig weg te groot om aan allemaal te kunnen voldoen. Uiteindelijk wen je tóch aan wat je elke dag ziet.

Ik zat er toevallig óók aan te denken om zelf een mooie polssteun te maken. Misschien van twee soorten hout... Bijvoorbeeld zebrano, spalted maple, birdseye maple of burl. Paar mooie stukjes uitzoeken. Misschien met een inleg van een mooi japans symbool of zo. Hoe wil jij een steun gaan maken?

Wellicht dat ik de boba u4's eens ga proberen. Zonder verzendkosten 10 stuks eerst...

Hij kan wit branden? TOP!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:38
Tierelier schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:43:
Hoe wil jij een steun gaan maken?
Wel, ik heb twee linkerhanden, dus het zal weinig voorstellen. Mooi stukje hout zoeken en op maat zagen, hoeken afronden, eventueel beetje afschuinen (weet nog niet hoe), opschuren en oliën.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tierelier schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:45:
[...]

Je kan ook nog naar GK6X bordjes kijken.
Die hebben en RGB, en zowel als kit als compleet te koop.

Of iets als de NK65 Milkshake of nk65 RFP bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door ParaNoja op 25-01-2021 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Zoek de verschillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eA6nul2F4pXQIbepDK9ov9YpMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HYLHcVXeBeha0slPLw63w5G.jpg?f=fotoalbum_large
Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JbqVzyYXEbmkWwkfaNH4Ojxu70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L92rfDFmVhb3MguTCPSsgzaX.jpg?f=fotoalbum_large
Cherry red, Cherry red, Cherry red, Gateron yellow, Kaihl box navy blue, Gateron purple, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFC0oKQv-oLjHMb5dUWybuevamU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVhjYQLxNHIu9D7BC2Q3p8Ws.jpg?f=fotoalbum_large
Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Gateron purple, Cherry red, Cherry red, Cherry red, Gateron yellow, Kaihl box navy blue

Die Kaihl Box Navy Blue zijn echt dramatisch.

Eens zien of de verkoper dit nog wil oplossen (aangekocht op 12 november). Ik moet nog even besluiten of ik nog op een reactie wacht of meteen negatieve feedback plaats.

Als ik de andere reviews plaats ben ik zo ongeveer de enige met slechte ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:25
Waarom zou je de verkoper niet de gelegenheid geven om te reageren op je issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Marcel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:53:
Waarom zou je de verkoper niet de gelegenheid geven om te reageren op je issue?
Ja, heb ik ook gedaan. Volgens hem is het de PCB (de eerste foto) maar dat is kolder. Ik heb daarna nog wat extra foto's opgestuurd. Die berichten zijn gelezen maar verder geen reactie. Ik wacht het nog een dagje (of 2) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Dwarlorf schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:01:
[...]

Ja, heb ik ook gedaan. Volgens hem is het de PCB (de eerste foto) maar dat is kolder. Ik heb daarna nog wat extra foto's opgestuurd. Die berichten zijn gelezen maar verder geen reactie. Ik wacht het nog een dagje (of 2) af.
...wellicht eerst (verkapt) dreigen door te zeggen dat ze goeie reviews hebben en dat je er dus vanuit gaat dat ze het eerlijk op zullen lossen. Dat de oorzaak echt niet bij de PCB kan liggen.. Heeeeel vriendelijk blijven.Dan heb je misschien nog een kansje dat ze actie ondernemen. Vervelend altijd. Heb ook zoiets naars gehad laatst..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Krijg de kans om de Cooler Master SK622 aan de tand te voelen: wired en BT, 60%, low profile. Hopelijk sturen ze niet de maagdelijk witte :+

[ Voor 31% gewijzigd door 2Dutch op 25-01-2021 15:26 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
pitchdown schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:27:
Ja ik! Van mijn kant geen ervaring met andere mechanische toetsenborden. Ik typ al jarenlang afwisselend op het keyboard van m'n MacBook en een bedraad Apple keyboard.

De K3 met witte optical switches gebruik ik nu een paar dagen. Het ding ziet er superstrak uit, is lekker plat en werkt erg goed. De witte switches zijn wel erg licht waardoor het makkelijk is om toetsen dubbel aan te slaan of per ongeluk te raken. Dat zal voor een deel gewenning zijn en met andere switches anders zijn. Helaas heeft Keychron wat issues met de bruine optical switches (die waren mijn tweede keus) dus het zal nog een tijdje duren voordat ik dat kan uitproberen.

De matte toetsen zien er ook goed uit al kan ik nog niks zeggen over hoe duurzaam ze zijn.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Dwarlorf schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:07:
Zoek de verschillen.

[Afbeelding]
Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue.

[Afbeelding]
Cherry red, Cherry red, Cherry red, Gateron yellow, Kaihl box navy blue, Gateron purple, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue.

[Afbeelding]
Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Kaihl box navy blue, Gateron purple, Cherry red, Cherry red, Cherry red, Gateron yellow, Kaihl box navy blue

Die Kaihl Box Navy Blue zijn echt dramatisch.

Eens zien of de verkoper dit nog wil oplossen (aangekocht op 12 november). Ik moet nog even besluiten of ik nog op een reactie wacht of meteen negatieve feedback plaats.

Als ik de andere reviews plaats ben ik zo ongeveer de enige met slechte ervaringen.
Zie je ook dat er verschil zit in de switches onderling dan? Dit is wel echt heel dramatisch zeg. Mocht het helpen, ik heb hier ook een bm60 liggen die je wel kunt lenen om het tegendeel te bewijzen dat het aan het pcb ligt.

Daar zitten gateron yellows op waar de uitlijning wel goed van is...
Sterkte... Zeker als het bedrijf ver weg zit |:(

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik begin een beetje te twijfelen. Zoals jullie kunnen zien op de afbeeldingen van mijn eerste post heb ik gewisseld met de verschillende switches. Ik heb voor de verkoper de switches ook alleen in de carbon plate gestoken. Op de bovenste rij cherries en dat is recht en de kailhs de rij er onder schots en scheef. Daarna nog een keer alleen in de pcb waar de cherries recht uitgelijnd zijn en de kailhs scheef. Maar net stop ik een aantal kailh switches in de aluminium plate en dat was toch vrij goed uitgelijnd. Nu heb ik ze allemaal in de aluminium plate (ipv carbon) en de pcb gestopt en is het allemaal vrij goed uitgelijnd met hier en daar een licht gedraaide positie. De switches zijn inmiddels door elkaar gehusseld.
YaaD schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Zie je ook dat er verschil zit in de switches onderling dan? Dit is wel echt heel dramatisch zeg. Mocht het helpen, ik heb hier ook een bm60 liggen die je wel kunt lenen om het tegendeel te bewijzen dat het aan het pcb ligt.

Daar zitten gateron yellows op waar de uitlijning wel goed van is...
Sterkte... Zeker als het bedrijf ver weg zit |:(
Misschien dat er een paar niet helemaal goed zijn. Van degenen die in eerste instantie scheef zaten had de stem flink wat speling.

Edit: Het lijkt er op dat een aantal niet helemaal goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Dwarlorf schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:23:
Ik begin een beetje te twijfelen. Zoals jullie kunnen zien op de afbeeldingen van mijn eerste post heb ik gewisseld met de verschillende switches. Ik heb voor de verkoper de switches ook alleen in de carbon plate gestoken. Op de bovenste rij cherries en dat is recht en de kailhs de rij er onder schots en scheef. Daarna nog een keer alleen in de pcb waar de cherries recht uitgelijnd zijn en de kailhs scheef. Maar net stop ik een aantal kailh switches in de aluminium plate en dat was toch vrij goed uitgelijnd. Nu heb ik ze allemaal in de aluminium plate (ipv carbon) en de pcb gestopt en is het allemaal vrij goed uitgelijnd met hier en daar een licht gedraaide positie. De switches zijn inmiddels door elkaar gehusseld.

[...]

Misschien dat er een paar niet helemaal goed zijn. Van degenen die in eerste instantie scheef zaten had de stem flink wat speling.

Edit: Het lijkt er op dat een aantal niet helemaal goed zijn.
Als de switches niet goed zijn dan moet je verschil kunnen zien ten opzichte van degene die wel goed zijn.

Misschien zijn de pootjes verkeerd? Of uit de hoek vergeleken met een goeie switch

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

YaaD schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:14:
[...]

Als de switches niet goed zijn dan moet je verschil kunnen zien ten opzichte van degene die wel goed zijn.

Misschien zijn de pootjes verkeerd? Of uit de hoek vergeleken met een goeie switch
Een aantal die er nu uitgevist zijn hebben inderdaad licht verbogen pootjes. Lastig oordelen of dat niet komt door al het gewissel van vandaag want ik heb er nu ook een aantal die totaal verbogen zijn.

Ik heb er 10 bijbesteld. Kijken of dat uitmaakt. En anders bestel ik Cherry Greens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Een aantal die er nu uitgevist zijn hebben inderdaad licht verbogen pootjes. Lastig oordelen of dat niet komt door al het gewissel van vandaag want ik het er nu ook een aantal die totaal verbogen zijn.

Ik heb er 10 bijbesteld. Kijken of dat uitmaakt. En anders bestel ik Cherry Greens.
Heb er ook nog wel een paar over. Wat vreemd, ik heb nog nooit zulke scheve box switches gezien...

Maar goed, mocht je te weinig Navy's hebben, dan kan ik nog even kijken hoeveel ik er heb liggen en je daarvan een paar verkopen.

Als je greens gaat bestellen, neem die van Gateron! Veel betere stabiliteit en minimale rattle. Als ik iets zou moeten kiezen zonder box click bar, zou dat em worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

djunicron schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 02:14:
[...]

Heb er ook nog wel een paar over. Wat vreemd, ik heb nog nooit zulke scheve box switches gezien...

Maar goed, mocht je te weinig Navy's hebben, dan kan ik nog even kijken hoeveel ik er heb liggen en je daarvan een paar verkopen.
Sympathiek gebaar maar ik heb er 20 bij besteld. Het is niet mijn daily driver dus ik wacht wel even tot die switches binnen zijn en dan ga ik er mee verder.

Ik kreeg nog wel bericht van de verkoper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPQ4VPXemp8VZBzwrbWh14LChoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eY5JRQbxLwxNvqQOcUbH2vW8.jpg?f=fotoalbum_large
Niet echt een oplossing van hun kant en m nou een tiental switches naar china op te sturen. Ik wacht wel op die bestelde switches. Ik teken toch altijd mijn verlies als ik van ver bestel.

[ Voor 39% gewijzigd door Dwarlorf op 26-01-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Voor de geïnteresseerden. Ik zag dat je de low profile cherry switches (red en zilver) bij Reichelt kunt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nieuws voor mij... Heb zelf dus ook een bordje met Navy's, in t verleden ook White gebouwd, box Yellow, Burnt Orange. Allemaal zonder problemen of afwijkingen. Had juist het idee dat hun nieuwe pasvorm sinds 2019 een stuk beter was geworden.

Leuk dat ze ze om willen wisselen, maar voor wat ze kosten ga je ze natuurlijk niet opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Iemand ervaring met de Keychron C2?
https://www.keychron.com/...rd?variant=32312448942169

Ziet er wel interessant uit als thuiswerk-bordje (met de Brown switches)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +2 Henk 'm!
So die C2 zou ik juist als werk bordje wel mooi vinden :)

Jeeej hier mijn GMK Metropolis-achtige kloon keycaps binnen. In het strijklicht van mijn monitor zien een aantal er wat cheap uit...hmmm. Vanavond eens opzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIMtNe4wKWZMZhscSHWt5Dundyc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0Ks6SGudkWzer7EuWZ7L29Y.jpg?f=fotoalbum_medium

En post van Keygem! Krytox, potje en kwastje...nu nog mijn opener die ergens in een PostNL depot ligt en het luben kan beginnen :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VORe21gRn5Hio-B3B_ffkh1RVnM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEIXnE5NjCQfSqA1sk0XhXQi.jpg?f=fotoalbum_medium

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
Vandaag mijn Royal Kludge G87 binnen gekomen.
Echt een opvallend fijn toetsenbord. Typt heerlijk!

De RGB verlichting en software is niet heel bijzonder, maar afdoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dwarlorf schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Een aantal die er nu uitgevist zijn hebben inderdaad licht verbogen pootjes. Lastig oordelen of dat niet komt door al het gewissel van vandaag want ik heb er nu ook een aantal die totaal verbogen zijn.

Zijn het de koperen pootjes die verbogen zijn want dat maakt niet uit. Het zijn de plastic pootjes die de positie bepalen. En verder zou ik een complete rij op de set opbouwen, dus switches in de plate en de pcb, dan zou het recht moeten zijn. Je kunt ook naar de plate kijken of de vierkante inserts recht zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHLpzF1y6d_K7uAfxWzJnErbrq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zpa5BDbbyHugmGWZkuw0Muh.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 57 ... 158 Laatste