• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:10

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:20:
[...]

Zijn het de koperen pootjes die verbogen zijn want dat maakt niet uit. Het zijn de plastic pootjes die de positie bepalen. En verder zou ik een complete rij op de set opbouwen, dus switches in de plate en de pcb, dan zou het recht moeten zijn. Je kunt ook naar de plate kijken of de vierkante inserts recht zijn.

[Afbeelding]
Ja ik bedoelde inderdaad de metalen pootjes maar dat zou, nu je het zo zegt, idd niet moeten uitmaken. Het zijn plate switches dus alleen het 'pootje' in het midden. Ik heb ze naast elkaar gehad in 1 rij en nu dus weer in de plate en pcb.

Ik zal als ik er aan denk binnenkort ff de keycaps er van af halen en de switchposities eens goed bekijken. Had ik nog niet op die manier gedaan.

[ Voor 67% gewijzigd door Dwarlorf op 28-01-2021 01:48 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Suwan
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-07 22:46
Beste allemaal,

Nou heb ik besloten om mijzelf een cadeautje te geven en vanwege de huidige omstandigheden leek een mechanisch toetsenbord mij een mooi iets

Maar door de bomen zie ik het bos niet meer en weet ik niet meer wat ik wil kopen. Nou heb ik het gelukkig terug kunnen brengen naar 2 interessante keuzes maar weet ik niet welke ik moet kiezen. Hopelijk heeft een van jullie, of meerdere, ervaringen met deze en kan er advies over geven. Degene die me interessant lijken zijn;

Ducky One 2 TKL RGB (Met puddingkeycaps, is de enige variant met redelijke levertijden hier in Nederland), Cherry MX Brown, 139 euro.

Keychron K4 V2 Hot-Swap, RGB, Aliminum Frame, Gateron Brown, 116 euro.

Nou weet ik dat dit 2 zeer verschillende borden zijn, zo heeft de Keychron bijvoorbeeld Bluetooth en de Ducky niet. Ik heb deze 2 borden simpelweg gekozen omdat zij A) goed bekend stonden, B) redelijk verkrijkbaar zijn hier in Nederland en C) Backlight hebben. Ik ben meer dan bereid om mijn numpad op te geven, mocht het blijken dat ik deze toch mis dan kan ik altijd nog een externe bluetooth numpad kopen.

Hopelijk kunnen jullie mij met deze keuze helpen waardoor ik een goede eerste stap in dit wereldje kan zetten.

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-10 15:52
sapphire schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:20:
So die C2 zou ik juist als werk bordje wel mooi vinden :)

Jeeej hier mijn GMK Metropolis-achtige kloon keycaps binnen. In het strijklicht van mijn monitor zien een aantal er wat cheap uit...hmmm. Vanavond eens opzetten.
[Afbeelding]

En post van Keygem! Krytox, potje en kwastje...nu nog mijn opener die ergens in een PostNL depot ligt en het luben kan beginnen :9
[Afbeelding]
Je kunt ook een kleine platte schroevendraaier gebruiken he :) Scheelt je weer wachten :+ Ik heb er nooit het geduld voor haha

bl44t

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Suwan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 01:42:
Beste allemaal,

Nou heb ik besloten om mijzelf een cadeautje te geven en vanwege de huidige omstandigheden leek een mechanisch toetsenbord mij een mooi iets

Maar door de bomen zie ik het bos niet meer en weet ik niet meer wat ik wil kopen. Nou heb ik het gelukkig terug kunnen brengen naar 2 interessante keuzes maar weet ik niet welke ik moet kiezen. Hopelijk heeft een van jullie, of meerdere, ervaringen met deze en kan er advies over geven. Degene die me interessant lijken zijn;

Ducky One 2 TKL RGB (Met puddingkeycaps, is de enige variant met redelijke levertijden hier in Nederland), Cherry MX Brown, 139 euro.

Nou weet ik dat dit 2 zeer verschillende borden zijn, zo heeft de Keychron bijvoorbeeld Bluetooth en de Ducky niet. Ik heb deze 2 borden simpelweg gekozen omdat zij A) goed bekend stonden, B) redelijk verkrijkbaar zijn hier in Nederland en C) Backlight hebben. Ik ben meer dan bereid om mijn numpad op te geven, mocht het blijken dat ik deze toch mis dan kan ik altijd nog een externe bluetooth numpad kopen.

Hopelijk kunnen jullie mij met deze keuze helpen waardoor ik een goede eerste stap in dit wereldje kan zetten.
Ik weet niet of je van een speelse, verlichte spatiebalk houdt? Ik houd mij zelf pas sinds kort bezig met mechanical keyboards. Maar ik zag in een filmpje hoe de spatiebalk van Ducky er uit ziet als het bord verlicht is. Ik heb zelf ook nog aan een Ducky One gedacht maar had dan een probleem gehad omdat ik dat zelf echt minder vind (ben voor een Keychron K2 gegaan). Anyway, Voor het geval je je nog niet bewust was van het effect van de spatiebalk :)

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Suwan schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 01:42:
Beste allemaal,

Heb zelf een Ducky One 2 TKL RGB met MX Red (in de kleur wit, geen puddingcaps trouwens).
Bevalt erg goed! Heb persoonlijk ervoor gekozen om ook bijpassende wrist rest te halen.
Mis wel een keypad, dus ben me ook aan het oriënteren op (nog) een toetsenbord dat dit wel heeft en draadloos zou hierbij mooi meegenomen zijn. Was zelf ook al de Keychron tegenkomen, daarnaast ook de Epomaker GK96S gevonden. Die is er met PBT keycaps (niet helemaal mijn smaak echter) en volgens mij ook iets minder hoog dan de Keychron. De hoogte van de Keychron is volgens sommige reviewers wat te hoog.
Tierelier schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Ik weet niet of je van een speelse, verlichte spatiebalk houdt? Ik houd mij zelf pas sinds kort bezig met mechanical keyboards. Maar ik zag in een filmpje hoe de spatiebalk van Ducky er uit ziet als het bord verlicht is. Ik heb zelf ook nog aan een Ducky One gedacht maar had dan een probleem gehad omdat ik dat zelf echt minder vind (ben voor een Keychron K2 gegaan). Anyway, Voor het geval je je nog niet bewust was van het effect van de spatiebalk :)
De spatiebalk is inderdaad vrij speels! In mijn geval kreeg ik de standaard spatiebalk zonder figuur er gewoon bij :)

Signature

• Suwan
[...]

Spitie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Heb zelf een Ducky One 2 TKL RGB met MX Red (in de kleur wit, geen puddingcaps trouwens).
Bevalt erg goed! Heb persoonlijk ervoor gekozen om ook bijpassende wrist rest te halen.
Mis wel een keypad, dus ben me ook aan het oriënteren op (nog) een toetsenbord dat dit wel heeft en draadloos zou hierbij mooi meegenomen zijn. Was zelf ook al de Keychron tegenkomen, daarnaast ook de Epomaker GK96S gevonden. Die is er met PBT keycaps (niet helemaal mijn smaak echter) en volgens mij ook iets minder hoog dan de Keychron. De hoogte van de Keychron is volgens sommige reviewers wat te hoog.

[...]

De spatiebalk is inderdaad vrij speels! In mijn geval kreeg ik de standaard spatiebalk zonder figuur er gewoon bij :)
Dankjulliewel, heb er voor besloten om voor de Ducky te gaan, eens kijken hoe groot verschil dat wordt met mijn oude 'normale' toetsenbord.

• Sandoor_MBA
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-11-2024
[...]

Bij de Ducky krijg je altijd een gewone spatiebalk en een spatiebalk van het chinese jaar waar we in zitten bijv. year of the pig. Als je die niet mooi vind dan gebruik je de normale spatiebalk. Ook zitten er 7 (?) gekleurde toetsen bij je bord die je kunt gebruiken, in een random kleur.

• Suwan
Ik krijg er al helemaal zin in als ik jullie zo hoor
YaaD schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 07:42:
[...]

Je kunt ook een kleine platte schroevendraaier gebruiken he :) Scheelt je weer wachten :+ Ik heb er nooit het geduld voor haha
Weet ik maar geheid dat ik het weer sloop dan :+

Ik heb tijd dus komt wel goed :)

Gabriël AM5

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wilde ook een nieuw toetsenbord nadat mijn vorige op de toetsen allerlei stukjes zwart begon te verliezen. Uiteindelijk voor de Ducky One-2 gegaan in versie Skyline, mooie kleuren en Rgb had ik op de vorige altijd uit staan.

Heb er twee laten komen ; een met brown en een red mx switches. Net half uurtje bezig geweest en jullie raden het waarschijnlijk al ; brown vind ik het prettigste typen (ook minste lawaai) maar de red vind ik het fijnste in warzone (spelletje waarmee ik het heb getest, want lekker fast pace) maar wel echte wat lawaaiiger. Nou type ook natuurlijk veel meer dan dat ik game en vind ik stilte wel fijn als ik stiekem zit te mailen tijdens online vergaderen 🙄

Iemand nog mentale ondersteunen of advies? Ik ga er nog nachtje over slapen en dan besluiten.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:31
Okasha schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:53:
Ik wilde ook een nieuw toetsenbord nadat mijn vorige op de toetsen allerlei stukjes zwart begon te verliezen. Uiteindelijk voor de Ducky One-2 gegaan in versie Skyline, mooie kleuren en Rgb had ik op de vorige altijd uit staan.

Heb er twee laten komen ; een met brown en een red mx switches. Net half uurtje bezig geweest en jullie raden het waarschijnlijk al ; brown vind ik het prettigste typen (ook minste lawaai) maar de red vind ik het fijnste in warzone (spelletje waarmee ik het heb getest, want lekker fast pace) maar wel echte wat lawaaiiger. Nou type ook natuurlijk veel meer dan dat ik game en vind ik stilte wel fijn als ik stiekem zit te mailen tijdens online vergaderen 🙄

Iemand nog mentale ondersteunen of advies? Ik ga er nog nachtje over slapen en dan besluiten.
Reds zijn alleen lawaaiiger als je er hard mee bottomt. Dat is echter niet nodig. Je voelt het niet zoals bij browns, maar je kunt ze ook gewoon maar half indrukken en dan weer op laten komen en dan zijn ze ook stil. Kost alleen wel wat oefening. Ik doe het normaal ook niet, maar als ik even iets typ tijdens een meeting als ik niet kan muten, dan let ik er op en lukt het wel. Of je kunt ook kijken voor van die ringetjes die het geluid dempen als je wel bottomt.

Gamertag: FinrazielNL

Okasha schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:53:

De "algemene opvatting" is reds voor gaming, browns voor typen...
Uiteraard is dit persoonlijk... :P

If it isn't broke, take it apart and fix it ¯\_(ツ)_/¯

@Suwan & @Okasha

:P

We hebben wel een handig lijstje voor je*:

Welke lay-out wil je?
Wil je met of zonder numpad?
Wil je backlight?
Welke MX Switch prefereer je?
Wat je is je budget?
Wil je macro toetsen?
Doel van het keyboard?
Wat voor games speel je?
Wat weet je al?

*welkom, en down the rabbit hole... :*)

[ Voor 14% gewijzigd door ParaNoja op 28-01-2021 23:19 ]

• ShooterTR58
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-10 22:20
Ik heb een vraag over het geluid van de toetsenborden als je het indruk, hoe erg maakt het geluid.

Want heb overal wel gekeken maar kan er niks van vinden welke toetsenbord nou niet veel geluid maakt wanneer je het indrukt voor om te gamen etc..

Kan iemand me misschien hier over helpen of links delen.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:10

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

ShooterTR58 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 03:33:
Ik heb een vraag over het geluid van de toetsenborden als je het indruk, hoe erg maakt het geluid.

Want heb overal wel gekeken maar kan er niks van vinden welke toetsenbord nou niet veel geluid maakt wanneer je het indrukt voor om te gamen etc..

Kan iemand me misschien hier over helpen of links delen.
Dat had je zelf ook wel kunnen vinden via Google maar bij deze, bijvoorbeeld:
YouTube: Mechanical Keyboard Sound Comparison

Maar houd er rekening mee dat naast het geluid van de switches ook andere factoren, zoals het materiaal waarmee de case of de plate is gemaakt, ook invloed hebben op het geluid dat een toetsenbord maakt.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Okasha
  • Niet online
Dwarlorf schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 06:02:
[...]

Dat had je zelf ook wel kunnen vinden via Google maar bij deze, bijvoorbeeld:
YouTube: Mechanical Keyboard Sound Comparison

Maar houd er rekening mee dat naast het geluid van de switches ook andere factoren, zoals het materiaal waarmee de case of de plate is gemaakt, ook invloed hebben op het geluid dat een toetsenbord
Ja dat valt mij inderdaad wel echt op met die ducky. Het goedkope logitech toetsenbord dat ik heb maakt in principe veel meer herrie doordat het plastic meerammelt. Daar heeft die ducky geen last van

Nou vanochtend paar emailtjes aan het typen geweest met de brown en de red, en het verschil is toch zeker minder groot dan ik het gisteravond heb ervaren. De brown is zeker fijner met typen, maar ik vind de red toch ook niet super storend luid. Zo nog kort rondje gamen :) De brown vind ik met typen vooral wat verfijnder, maar ze zijn allebei gewoon fijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Okasha op 29-01-2021 08:12 ]

@Okasha s'avonds klinken dingen ook gewoon anders :+

Maar serieus mijn ervaring is dat in de avond het toch in huis, op straat, ect. rustiger en stiller is waardoor dingen luider lijken.
Mijn bord met Gateron Browns vind ik s'avonds ook luid en vervelend klinken en overdag niet.
Zelfde met mijn PC, die vind ik s'avonds ook te luid klinken en overdag hoor ik hem niet.
Maarja s'avonds hoor ik de klok die 6m verderop hangt duidelijk tikken en overdag niet :+

Gabriël AM5

• Okasha
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:35:
@Okasha s'avonds klinken dingen ook gewoon anders :+

Maar serieus mijn ervaring is dat in de avond het toch in huis, op straat, ect. rustiger en stiller is waardoor dingen luider lijken.
Mijn bord met Gateron Browns vind ik s'avonds ook luid en vervelend klinken en overdag niet.
Zelfde met mijn PC, die vind ik s'avonds ook te luid klinken en overdag hoor ik hem niet.
Maarja s'avonds hoor ik de klok die 6m verderop hangt duidelijk tikken en overdag niet :+
Het is de bruine geworden! Net tussen calls door nog even stukje gegamed én paar mails getypt natuurlijk, en vind de rode toch net te zompig aanvoelen en in gamen de bruine ook echt prima en licht. De rode is dus keurig netjes ingepakt en gaat terug :)

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zeer blij met m'n nieuwe plankje. Leopold 980m PD black Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8TB0UAExW-SkoBxx-gYjgnkBj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKoj5ZrqL2qobpLgxvVolW5X.jpg?f=fotoalbum_large met silent reds. Wat een verschil met m'n oude logitech G15. Heb via Ali nog een black sleeved kabeltje met coil en aviator koppeling besteld om t af te maken. Maar wat een fijne typ ervaring is dit alvast.

• Finraziel
Ik ben voor de Keychron K4 v2 met blauwe switches gegaan, net binnen gekomen en vooralsnog ook heel blij mee :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjMWKSDr7BVdX-iE74p68ZAJKUk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QRMZ0TqzpRTU3dq9y0aRJTE7.jpg?f=user_large

Hij typt echt heerlijk en het geluid valt mij eigenlijk enorm mee. Hij is naar mijn idee nauwelijks luider dan mijn oude CM Storm Quickfire TK met cherry reds, tenzij ik echt hard mijn best deed om stil te typen op dat bord. De zeer duidelijke klik bij het indrukken bevalt me echter wel. Het is nog even wennen, ik maak nu nog wat foutjes met typen hier en daar, maar ik verwacht dat dit met gewenning juist beter wordt (ik zal er even aan moeten wennen dat die klik me bevestigt dat de knop ingedrukt is, en de benodigde druk is ook wat hoger dan bij de reds was).

Hij is misschien net een tikkeltje hoger dan die oude Quickfire, maar het is nauwelijks te zien als ik ze naast elkaar leg. Ik heb ook geen moeite met de hoogte, maar nu ik er op let merk ik dat mijn armen ook niet tot nauwelijks op de tafel steunen. Wellicht eens over nadenken of ik toch iets van een polssteun zou willen proberen... maar aan de andere kant, ik heb mijn oude keyboard nog eens gepakt en ik typ daar exact hetzelfde mee en nooit problemen mee ervaren. Ik typ meestal ook geen hele boekwerken en met de linkerhand op het keyboard en rechterhand op de muis rusten mijn armen op de steunen van mijn stoel. Als ik typ beweegt mijn rechterarm daar even voor naar binnen.

Minpuntjes zijn...
De kabel is echt serieus kort (dikke meter). Ik was van plan om het keyboard met de kabel aan te sluiten op mijn werklaptop en met bluetooth op mijn game pc (die tegenwoordig alleen voor VR dient, dus keyboard gebruik ik niet om te gamen), maar de bluetooth op mijn moederbord blijkt zo belabberd te zijn dat het signaal weg valt als je meer dan 30 cm van de pc af komt. Voor nu, aangezien ik vakantie heb en mijn werklaptop uit staat, dus de kast dichterbij moeten trekken om het keyboard in te kunnen prikken. Nog eens zien wat ik doe, misschien een losse bluetooth module voor de PC bestellen of zo.
Ander minpuntje, als de numlock aan staat dan is deze (relatief) fel rood. Dat vind ik eigenlijk best wel erg lelijk als je een andere kleur backlight kiest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YN6fIqJAQz2R3iHj_PK2fokHyGg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2fE4upm5ercj0LEpb0cy5BC.jpg?f=fotoalbum_medium
Daarom heb ik hem nu op die regenboogstand staan want daar valt het niet zo bij op. Alleen rood kan ook, maar vond ik niet zo mooi. Caps lock doet hetzelfde, maar die moet ook eigenlijk nooit aanstaan dus dat die opvalt is top. Numlock moet echt gewoon altijd aanstaan, ik heb niet voor niets een keyboard mét numeriek gedeelte gekocht...
Nog eens kijken of je dat op een of andere manier uit kunt zetten, of anders misschien eens kijken of ik er misschien een niet licht-doorlatende keycap voor kan bestellen (hoewel je het rood nog steeds wel zou zien, maar misschien dat het dan niet zo opvalt).

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-10 12:36
Ik heb vandaag mijn eerste mechanische toetsenbord binnen gekregen. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMqZgtl2np2i2UXtX_yBIcfWHNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TzlJriXKCgYumHt2PEgKZHw.jpg?f=fotoalbum_large

Na heel lang twijfelen, zoeken op internet en mezelf nog meer afvragen wat ik precies voor plankje zocht, ben ik voor een Keychron K8 met hotswappable bruine Gateron switches gegaan.

Ik kom van een Logitech G110 (membraam) af, die ruim 10 jaar is mee gegaan en vond dat altijd een prima toetsenbord. Maar heb nu al een beetje getypt op de nieuwe K8 en het voelt zo veel fijner, had het eerlijk gezegd niet verwacht. :9

Het geluid valt me tot nu toe heel erg mee, na alle verhalen op internet te hebben gelezen had ik verwacht dat hij veel luider zou zijn.

Het enige minpuntje tot nu toe is dat de bijgeleverde kabel erg kort is. Hij is echt net lang genoeg om mijn pc te bereiken. Maar gelukkig zit er ook nog bluetooth op.

Ik ben erg blij met mijn aankoop en ben benieuwd hoe veel geld ik in deze nieuwe bodemloze put kan gaan gooien. Ik heb stiekem al weer zitten kijken naar leuke nieuwe keycaps om het plankje een eigen uitstraling te gaan geven. O-)

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

hubhib schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:44:

Het enige minpuntje tot nu toe is dat de bijgeleverde kabel erg kort is. Hij is echt net lang genoeg om mijn pc te bereiken. Maar gelukkig zit er ook nog bluetooth op.

Ik ben erg blij met mijn aankoop en ben benieuwd hoe veel geld ik in deze nieuwe bodemloze put kan gaan gooien. Ik heb stiekem al weer zitten kijken naar leuke nieuwe keycaps om het plankje een eigen uitstraling te gaan geven. O-)
Misschien @YaaD ff porren voor een mooie custum kabel? 8)
Ik ben er zeer blij mee....
Mooie dikke kabel, je ziet vaak dunne kables en dan een aviator, dat ziet er niet uit naar mijn mening.
En is natuurlijk ook veel kwetsbaarder...
Beste nog: ziet er exact uit als t dikkere broertje van me Glorious muis kabel! _/-\o_

*(ja, ik ben die persoon die eerst op zijn een pc case gaat zitten om stevigheid te testen... :9 )

En ik deel 100% je conclusie dat een mech echt stukken beter is dan logitech!
Maar... Maar... :? Heb je dan maar 1 setje keycaps....? O-)

:+ En welcome down the rabbit hole...

[ Voor 28% gewijzigd door ParaNoja op 29-01-2021 15:16 ]

• hubhib
ParaNoja schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Misschien @YaaD ff porren voor een mooie custum kabel? 8)
Ik ben er zeer blij mee....
Mooie dikke kabel, je ziet vaak dunne kables en dan een aviator, dat ziet er niet uit naar mijn mening.
Beste nog: ziet er exact uit als t dikkere broertje van me Glorious muis kabel! _/-\o_

En ik deel 100% je conclusie dat een mech echt stukken beter is dan logitech!

:? Heb je dan maar 1 setje keycaps....? O-)
:+ En welcome down the rabbit hole...
Haha, tot nog toe heb ik maar één setje keycaps, maar als ik zo rond kijk worden dat er vast meer.

En ik had bijna een Logitech mech gekocht, totdat ik zag dat ik IPV een dure zelfbouw ook een goedkopere Keychron kon nemen die ik zelf makkelijk aan kan passen. Mede met dank aan dit topic.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

hubhib schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Haha, tot nog toe heb ik maar één setje keycaps, maar als ik zo rond kijk worden dat er vast meer.

En ik had bijna een Logitech mech gekocht, totdat ik zag dat ik IPV een dure zelfbouw ook een goedkopere Keychron kon nemen die ik zelf makkelijk aan kan passen. Mede met dank aan dit topic.
Niet alles hoeft meteen heel duur te zijn..
Ik was, in basis, onder €100 kwijt aan 60% GK6X hotswap met gaterons red & browns, en keycaps.
Das wel exclusief de aviator kabel van @YaaD , maar ik had mazzel met prijzen en kortingen.
Maar... mits ik niet 2 soorten switches had besteld was ik MET custom kabel onder de €100 kwijt geweest..
Dus t kan... }) (hele doel van me eerste mech)

Ben wel van plan nog een alu case uit te proberen, maar niet voor ik me Milkshake binnen heb.
En mezelf kennende word het dan toch weer een nieuw bordje.. >:)

[ Voor 13% gewijzigd door ParaNoja op 29-01-2021 15:27 ]

ParaNoja schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Ik was, in basis, onder €100 kwijt aan 60% GK6X hotswap met gaterons red & browns, en keycaps.
Das wel exclusief de aviator kabel van @YaaD , maar ik had mazzel met prijzen en kortingen.
Maar... mits ik niet 2 soorten switches had besteld was ik MET custom kabel onder de €100 kwijt geweest..

Ben wel van plan nog een alu case uit te proberen, maar niet voor ik me Milkshake binnen heb.
Hou nou eens op met je milkshake! Zit weer te kijken naar een NK65 entry door jou :+

Hoog tijd dat dat kreng binnenkomt ;)

@hubhib switches en caps moeten er bij een NK65 ook nog bij :|

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 29-01-2021 16:10 ]

Gabriël AM5

• hubhib
ParaNoja schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Ik wilde eerst een tweedehands plankje kopen en vond een Keychron op V&A voor €80, maar realiseerde me dat de nieuwere versie op de site van Keychron voor $99 ging, dus anderhalve euro meer. Uiteindelijk via een Nederlandse webshop voor wat extra besteld, zodat ik hem snel binnen had.

Zo'n Milkshake bord vind ik dan weer te duur, maar als ik straks klaar ben met nieuwe keycaps en kabels zit ik er in het totaal waarschijnlijk ook aan. :+

hubhib schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Ik wilde eerst een tweedehands plankje kopen en vond een Keychron op V&A voor €80, maar realiseerde me dat de nieuwere versie op de site van Keychron voor $99 ging, dus anderhalve euro meer. Uiteindelijk via een Nederlandse webshop voor wat extra besteld, zodat ik hem snel binnen had.

Zo'n Milkshake bord vind ik dan weer te duur, maar als ik straks klaar ben met nieuwe keycaps en kabels zit ik er in het totaal waarschijnlijk ook aan. :+
nou ja... :P

Zo duur is die milkshake, of RFP niet...
Goede keycaps, double shot bpt zitten er al op.
Das toch minimaal wat? €100?

Dan is t bordje met switches ook ongeveer €100,...

En @YaaD maakt mooie kabels voor weinig... :P

Weet iemand toevallig welke kleuren er gebruikt worden in de Milkshake? :O
Ivm me nieuwe kabel die @YaaD zou moeten gaan maken....
En zijn er meer mensen die de Milkshake hebben besteld en daar behoefte aan hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door ParaNoja op 29-01-2021 16:36 ]

• Tierelier
Finraziel schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:22:
...maar de bluetooth op mijn moederbord blijkt zo belabberd te zijn dat het signaal weg valt als je meer dan 30 cm van de pc af komt.
ik begreep dat meer mensen problemen hebben met de bluetooth reikwijdte van hun PC. Sommige bluetooth adapters/dongles geven hetzelfde probleem. Een evt. oplossing hiervoor kan zijn om er een USB verlengkabel bij te kopen zodat je de dongle daarmee onder je bureau kunt tapen. Lekker ver weg van alle interferentie (bijvoorbeeld onder je toesenbord, maar daar gaat het verder niet echt om).
Tierelier schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:47:
[...]

ik begreep dat meer mensen problemen hebben met de bluetooth reikwijdte van hun PC. Sommige bluetooth adapters/dongles geven hetzelfde probleem. Een evt. oplossing hiervoor kan zijn om er een USB verlengkabel bij te kopen zodat je de dongle daarmee onder je bureau kunt tapen. Lekker ver weg van alle interferentie (bijvoorbeeld onder je toesenbord, maar daar gaat het verder niet echt om).
d:)b
Ik gebruik gewoon een kabel, maar zeer goede tip!

• YaaD
@ParaNoja Ik word er gewoon een beetje verlegen van hoe vaak je me genoemd hebt haha. :+

Maar goed, mochten mensen op zoek zijn naar een kabel dan mogen ze me zeker weten contacten.

Afgelopen maand toevallig nog een mooie gemaakt voor @Eruzuna al zeg ik het zelf :)
Matched goed met de kleuren waar ie om vroeg. Mogelijk dat ik de blauwe kabel nog een keer opnieuw maak voor m. Die kan beter!

Edit: Ow en net mn eerste GMK setje besteld :D Was een rib inleveren, maar de neo tokyo set van GMK awaken is het naar mijn idee meer dan waard!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vNWzcvCDDZv_oiaA6T1ybIF-lU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tx5J4uO8fxkqra2TCfOuHBPr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door YaaD op 29-01-2021 17:36 ]

bl44t

• Sandoor_MBA
sapphire schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Hou nou eens op met je milkshake! Zit weer te kijken naar een NK65 entry door jou :+

@hubhib switches en caps moeten er bij een NK65 ook nog bij :|
De RFP edition is er ook nog 8)7

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:53
hubhib schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Bij welke webshop als ik vragen mag? Ik had hem wel ergens gezien, maar vond het prijsverschil zodanig groot dat ik die twee weken levertijd voor lief nam.

Entropy isn't what it used to be

• Tierelier
der_joachim schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Bij welke webshop als ik vragen mag? Ik had hem wel ergens gezien, maar vond het prijsverschil zodanig groot dat ik die twee weken levertijd voor lief nam.
Bij ergowerken waarschijnlijk. Ik heb de K2 daar ook gekocht. Toevallig hebben ze dinsdag een flinke levering van Keychron gehad. Ik had ze aan de telefoon ;) (maandag leek de levertijd volgens hun website nog 4 tot 6 weken en dinsdag ineens 1 dag levertijd voor Keychron). Ze gaan ook de switches los verkopen al konden ze nog niet zeggen wanneer dat is...
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:49:
[...]

De RFP edition is er ook nog 8)7
Dang jij ook bedankt! :+

Vind RFP edition wel erg mooi, zal hem sowieso niet kopen vanwege de kleuren +switches maar kan vind het net als de milkshake wel erg mooi :9

Ik ga denk gewoon voor een NK65 smoke of een Tofu65 bord, iig iets met QMK/VIA support, zwart en met iets van Boba's en donkere keycaps.
Ooit.....

[ Voor 18% gewijzigd door sapphire op 29-01-2021 19:36 ]

Gabriël AM5

• Sandoor_MBA
sapphire schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Dang jij ook bedankt! :+

Vind RFP edition wel erg mooi, zal hem sowieso niet kopen vanwege de kleuren +switches maar kan vind het net als de milkshake wel erg mooi :9

Ooit.....
Wat is er mis met de switches?

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sandoor_MBA schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:08:
[...]

Wat is er mis met de switches?
Als je lid bent van de tactile gang is er niet echt een goede optie :p

• hubhib
der_joachim schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Ik had hem zoals hierboven al goed was geraden bij Ergowerken besteld. Gisteravond besteld en vandaag al binnen.

Uiteindelijk zou ik bij Keychron in totaal met verzendkosten 20 euro goedkoper uit zijn. Maar dan weet ik niet hoe lang het verzenden duurt en zou ik wanneer er iets mis is met het keyboard, of hij zou niet bevallen hem ook weer helemaal terug moeten sturen naar China.

En ik wilde hem gewoon snel hebben...

• Sandoor_MBA
Cebby schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Als je lid bent van de tactile gang is er niet echt een goede optie :p
Got it :-)

• der_joachim
hubhib schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Ik had hem zoals hierboven al goed was geraden bij Ergowerken besteld. Gisteravond besteld en vandaag al binnen.

Uiteindelijk zou ik bij Keychron in totaal met verzendkosten 20 euro goedkoper uit zijn. Maar dan weet ik niet hoe lang het verzenden duurt en zou ik wanneer er iets mis is met het keyboard, of hij zou niet bevallen hem ook weer helemaal terug moeten sturen naar China.
Thanks! Dat vermoedde ik idd al. Ik heb mijn exemplaar bij Keychron besteld en ik kreeg hem in iets minder dan twee weken binnen.
En ik wilde hem gewoon snel hebben...
Het waren ook twee lange weken. :P

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:29
der_joachim schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Ben geen ervaringsdeskundige met wachttijden, maar mijn Ergodox Planck EZ ligt al ruim anderhalve week bij UPS in Utrecht. Wat een ellende :'(

• Finraziel
der_joachim schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Thanks! Dat vermoedde ik idd al. Ik heb mijn exemplaar bij Keychron besteld en ik kreeg hem in iets minder dan twee weken binnen.

[...]

Kwamen daar niet gewoon nog btw en service kosten van de transporteur bovenop?
Daar ging ik een beetje vanuit, mede daarom ook bij ergowerken besteld.

Niet dat de paar tientjes mij uiteindelijk heel veel uitmaken en het is inderdaad wel fijn om voor eventuele service gewoon in Nederland terecht te kunnen.

Overigens had ik een K2 in mijn winkelmandje laten zitten bij Keychron en kreeg een paar dagen later een mail met een kortingscode van 15%.
Voor wie dus nog wil gaan bestellen en geen haast heeft, de moeite waard om te proberen. Je moet wel zorgen dat je het juiste product in je mandje hebt want volgens de mail is het alleen daarop van toepassing.

@YaaD Ik kijk bijna de hele dag tegen die kabel aan... Als iemand dan er over begint... :P

@Sandoor_MBA Valt me nog mee dat @sapphire nog niet geklaagd heeft dat hij zich nog meer moet inhouden... >:)
Tenslotte is een :)F Made by @YaaD kabel goedkoper dan een Milkshake of RFP... O-)

Offtopic: :? Waarom kan je pas emojis kiezen als je op wijzigen reactie drukt?? Of mis ik iets...
(behalve slaap...)

[ Voor 21% gewijzigd door ParaNoja op 30-01-2021 03:46 ]

• Finraziel
ParaNoja schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 03:26:
Offtopic: :? Waarom kan je pas emojis kiezen als je op wijzigen reactie drukt?? Of mis ik iets...
(behalve slaap...)
offtopic:
Alleen bij de quickreply onder het topic staan de smileys niet (ik blijf emojis een stom woord vinden). Klik je eerst op reageer, of quote je iemand, of klik je bij de quickreply op bekijk reactie dan kom je in de volle editor inclusief smileys :)

• der_joachim
Finraziel schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Kwamen daar niet gewoon nog btw en service kosten van de transporteur bovenop?
Daar ging ik een beetje vanuit, mede daarom ook bij ergowerken besteld.
Gek genoeg niet. Ik had er rekening mee gehouden, maar ik kreeg het pakket zo in mijn handen geduwd. Normaal betaal je toch de BTW e.d. aan de deur?
Niet dat de paar tientjes mij uiteindelijk heel veel uitmaken en het is inderdaad wel fijn om voor eventuele service gewoon in Nederland terecht te kunnen.
Dat is 100% waar.

ParaNoja schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 03:26:
@YaaD Ik kijk bijna de hele dag tegen die kabel aan... Als iemand dan er over begint... :P

@Sandoor_MBA Valt me nog mee dat @sapphire nog niet geklaagd heeft dat hij zich nog meer moet inhouden... >:)
Tenslotte is een :)F Made by @YaaD kabel goedkoper dan een Milkshake of RFP... O-)

(behalve slaap...)
Heb ik al zo'n naam _O-

Ik wil juist een rechte kabel, zo onopvallend mogelijk. Ik heb net zo'n magnetische kabel met USB-C en micro-USB gekocht om te proberen. 1 kabel voor toetsenbord en s'nachts om mijn headset op te laden.
#ontspullen - mocht onze verbouwing ooit eens doorgaan dan krijg ik een nieuw bureau met waarschijnlijk maar 1klein laatje dus wil alleen het minimum aan spullen daar in (externe HDD's , kladblokje, noodzakelijke kabeltjes, USB stickje, ect.).

Offtopic: Of je leert de tekens van de smilies uit je hoofd ;)

Gabriël AM5

• Tierelier
sapphire schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:01:
[...]

...Ik wil juist een rechte kabel, zo onopvallend mogelijk. Ik heb net zo'n magnetische kabel met USB-C en micro-USB gekocht om te proberen....
Bedoel je een magnetische kabel voor je toetsenbord? Zo ja, waar gaat de micro usb dan naartoe? Zijn beide kanten van de kabel dan magnetisch? Al was het maar alleen de USB kant..., het zou wel handig zijn zeg
USB A in de PC, andere kant met USB-C in het toetsenbord.
S'avonds bij het afsluiten trek je de magnetische connector los, klikt deze op de Micro USB om m'n headset op te laden.

Gabriël AM5

sapphire schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:48:
S'avonds bij het afsluiten trek je de magnetische connector los, klikt deze op de Micro USB om m'n headset op te laden.
Eh, zet je je pc dan niet uit?
Of heb je je bios niet ingesteld?
Je pc zou geen stroom over usb moeten geven als hij uit staat... :P

sapphire schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:01:
[...]

Heb ik al zo'n naam _O-

Ik wil juist een rechte kabel, zo onopvallend mogelijk. Ik heb net zo'n magnetische kabel met USB-C en micro-USB gekocht om te proberen. 1 kabel voor toetsenbord en s'nachts om mijn headset op te laden.
#ontspullen - mocht onze verbouwing ooit eens doorgaan dan krijg ik een nieuw bureau met waarschijnlijk maar 1klein laatje dus wil alleen het minimum aan spullen daar in (externe HDD's , kladblokje, noodzakelijke kabeltjes, USB stickje, ect.).

Offtopic: Of je leert de tekens van de smilies uit je hoofd ;)
Mijn hoofd heeft maar beperkte opslag capaciteit.... :9 Zoek nog geheugen uitbreiding...

der_joachim schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 07:51:
[...]

Gek genoeg niet. Ik had er rekening mee gehouden, maar ik kreeg het pakket zo in mijn handen geduwd. Normaal betaal je toch de BTW e.d. aan de deur?

[...]

Dat is 100% waar.
Ik had ook al mazzel afgelopen week met een bestelling van Amazon uk. *O* (boeken voor me Fire Fly collectie 8) )
Niks extras betaald, en zonder extra kosten bezorgt.
Misschien een Browncoat medewerker bij de grens? :9
Maar dat gok ik niet nog een keer...

Als t goed is kan ik binnenkort op Amazon de ook met korting inkopen! oOo

[ Voor 7% gewijzigd door ParaNoja op 30-01-2021 13:22 ]

Finraziel schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 06:40:
[...]

offtopic:
Alleen bij de quickreply onder het topic staan de smileys niet (ik blijf emojis een stom woord vinden). Klik je eerst op reageer, of quote je iemand, of klik je bij de quickreply op bekijk reactie dan kom je in de volle editor inclusief smileys :)
Dat dus... Ben dus niet helemaal gek... :P
En met je eens, smileys klinkt beter toch?
Maar die bekijk je reactie gaan ik zeker uitproberen. d:)b

ps op zich wel logisch, denk je extra na over je smileys....
Niet dat ik er minder om ga gebruiken :P

[ Voor 8% gewijzigd door ParaNoja op 30-01-2021 13:24 ]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcjtVFoT1WAtJYL27yOLrXoRHGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kUd3rkW0si9OiDJEjlVxuMR8.png?f=user_large

Was al weer te lang geleden... :*)

ParaNoja schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:09:
[...]

Eh, zet je je pc dan niet uit?
Of heb je je bios niet ingesteld?
Je pc zou geen stroom over usb moeten geven als hij uit staat... :P
5V stb, staat gewoon stroom op de USB poorten als de PC aan staat :)
Zo lang er niets aan hang is het verbruik nog steeds minimaal (iig te laag voor mijn Voltcraft om te meten), laad lekker langzaam maar de PC staat gemiddeld toch langer uit dan aan :)

En voor het zelfde bevalt mijn toekomstige nieuwe plekje zó goed dat ik alsnog een mooie coiled kabel bestel ;)

Afgelopen week mijn Aliexpress GMK metropolis kloon setje er op gezet, ben gematigd enthousiast. Enige vergelijking die ik heb zijn Logitech ABS caps en KPrepublic 'Gentlemen black' caps.
Deze kloon-set is even duur als de KPrepublic set maar het zijn witte caps die zwart geverfd zijn waar de andere echt van zichzelf die kleur hebben. Dye-op-dye dus.
Ze voelen of klinken iets anders, zou zegen dat ze dunner zijn en voelen ook iets goedkoper. De zwarte verf lijkt ook niet overal 100% egaal, niet dat het niet goed dekt maar gewoon niet dezelfde textuur. Lastig te beschrijven dus oordeel zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNQFXOq-f3qDF_LZxh7miVLz8pQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ayPOVL1LaZScZoCbG1M3hWZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Jammer dat er geen gele enter bij (en geel niet echt kneiter geel is) zit en geen zwarte pijltjes toetsen.
Dus ach het is opzich 'maar' €30 maar toch vergeleken met mijn andere ser van die prijs zijn ze wat minder in vrijwel elk opzicht. Voordeel is wel dat lichte letters wel te zien zijn in de avond en daar ging het even om :+

[ Voor 55% gewijzigd door sapphire op 30-01-2021 13:52 ]

Gabriël AM5

• Tierelier
sapphire schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:48:
Heeft de micro USB van jouw headset soms een adapter waar de magneetconnector op past? Net als je toetsenbord? Begrijp ik het dan goed? Ingewikkeld zijn dit soort vragen soms om te stellen én te beantwoorden via een tekst, lol. Maar klinkt heel handig. Spaar je ook nog een de USB C bus van je toetsenbord mee...

• Tierelier
Zeer cool, had ik inmiddels gedaan... Ik accocieerde die dingen altijd met de luxe van Apple; zo van: "dat zit ingebouwd in een laptop of het bestaat niet!" Maar nice..., daar ga ik zeker een setje van bestellen. En dan met name de variant waarbij met magneetconnector paralel aan de kabel gemonteert zit. Erg handig voor de Keychron K2v2 bijvoorbeeld, dat die variant er ook is :). Thx voor het noemen ervan...

[ Voor 26% gewijzigd door Tierelier op 31-01-2021 16:21 ]

• JustVictorNL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-10 19:13
Heeft iemand een idee welke "redelijk goedkope" mechanische toetsenbord goed zou kunnen zijn voor mij?
Vrienden van mij hebben aangeraden om een mx brown te halen, of iets in die richting zoals een gateron of outemu brown omdat die zogenaamd niet te luid zijn en nog redelijk lekker typen, wat ik wel fijn vind. Ik heb zelf zitten te kijken naar de Magicforce 68 die 40 euro is, dat is een redelijke prijs maar dat de function keys niet gescheiden zijn van de nummers en symbols zit niet goed bij mij, ook zit er geen printscreen key op, een key dat ik veel gebruik. Of de toetsenbord een numpad heeft of niet maakt mij niet echt uit, maar dus het liefst wel met gescheiden function keys en een printscreen knop. Dus heb ik daarna nog wat meer zitten te zoeken en kwam ik op de CM CK350, die is full size en heeft een backlight wat wel mooi er uit ziet en handig in het donker is. Het heeft ook dezelfde outemu brown keys voor 60 euro wat best wel meer is dan de mf68. Ook heb ik mensen zien zeggen dat gateron brown keys velen malen beter zijn dan de outemu browns, stiller, typen lekkerder en verder, zou dit zo'n groot probleem zijn voor een starter als ik die zoekt voor een mechanisch toetsenbord die zijn office toetsenbord inneemt?
Mijn budget is rond de 50-60 euro en ben van plan met de toetsenbord vooral te gamen en programmeren.
Als er trouwens een andere plek is waar ik dit beter kan vragen dan mag je dat gewoon zeggen hoor :)

• Sandoor_MBA
Als je voor dit soort bedragen kijkt is er wel wat te halen. Veelal kom je dan uit bij de chinese shops voor een mech, bijvoorbeeld Royal Kludge. Geluid is natuurlijk subjectief en qua functionaliteit maakt dat niks uit. Ze typen allemaal.

Ik heb zelf hier een Silvox toetsenbord liggen met outemu brown switches, was mijn eerste mech. Full-size dus met alle toeters en bellen. Typt echt prima, je voelt de tactile bump op die switches maar het blijft ook een betaalbaar bord voor een starter.

Op dit forum gaat het veelal over custom keyboards maar dan gaat de prijs echt hard omhoog. Denk aan minimaal 100 euro. En dan is er natuurlijk wel een verschil in kwaliteit qua geluid en gevoel.

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-10 15:33

Zalmanman

So long,

Voordat ik een boos modje achter me aan krijg: Ik heb hier twee wat oudere mechanische borden staan die ik in de verkoop wil doen. Een soort-van TKL en een 100%. En nee, er zit geen Model M tussen ;)
Probleem is dat ik 0 idee heb wat ze waard zouden kunnen zijn. Is het toegestaan daarnaar te vragen in dit topic? Ik zie het zo niet in de fipo staan, en een topic warning is er ook niet.
Zodra ik weet of 't mag, zal ik de model nummers en eventuele foto's geven.

and thanks for all the fish.

Zalmanman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:26:
Voordat ik een boos modje achter me aan krijg: Ik heb hier twee wat oudere mechanische borden staan die ik in de verkoop wil doen. Een soort-van TKL en een 100%. En nee, er zit geen Model M tussen ;)
Probleem is dat ik 0 idee heb wat ze waard zouden kunnen zijn. Is het toegestaan daarnaar te vragen in dit topic? Ik zie het zo niet in de fipo staan, en een topic warning is er ook niet.
Zodra ik weet of 't mag, zal ik de model nummers en eventuele foto's geven.
Het is waard waar jij ze voor wilt weg doen ;)

Lekkere dooddoener maar je kijkt naar vergelijkbare modellen en bepaald aan de hand daarvan een prijs, of waar je ze zelf voor wilt wegdoen :?

Gabriël AM5

• Dhod
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-10 09:54
Waar hebben jullie de NK65 gekocht? Wilde bij Novelkeys bestellen maaar €60 aan verzending ging me toch wat te ver... Milkshake is bij oblotzky helaas uitverkocht :(

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:18

OMX2000

By any means necessary...

Beetje mech keyboard n00b. Ik heb nu ongeveer een jaar of 4 een Coolermaster Novatouch TKL. Op zich tevreden mee, maar nooit wat aan gedaan. Dus originele keycaps, niet ge-lubed of o-rings erop.

Maar nu met al het thuiswerken is nu mijn oog gevallen op de GMMK Pro, en heb ik een redelijk impulsieve pre-order gedaan. Ik wil er ook de Glorious Panda switches bij bestellen tegen de tijd dat het ding geleverd gaat worden. Althans daar lees ik goede dingen over, en ze klinken goed.

En ik kwam het GMK Formal keycap design tegen. Is nog in onderzoeksfase. Zien er wel smakelijk uit :P

Render op basis van de GMMK Pro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGr7gSDXsfYA1ZDTIVCyPi57Ezo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ri9TJvARXlsfhhZsNOj8G4x.png?f=fotoalbum_large

Zal nog wel even duren voor ik die GMMK Pro binnen heb, dus nog tijd genoeg om info en advies in te winnen. Dus alle tips zijn welkom ;)

[ Voor 9% gewijzigd door OMX2000 op 01-02-2021 16:47 . Reden: Juiste render erbij ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Sandoor_MBA
OMX2000 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:44:

En ik kwam het GMK Formal keycap design tegen. Is nog in onderzoeksfase. Zien er wel smakelijk uit :P

[Afbeelding]

Zal nog wel even duren voor ik die GMMK Pro binnen heb, dus nog tijd genoeg om info en advies in te winnen. Dus alle tips zijn welkom ;)
GMMK pro staat ook op mijn lijst! Alleen heb ik besloten om te wachten totdat deze in Europa te koop is.

Dank voor het delen van deze caps, ik vind ze ook zeer mooi.

• YaaD
OMX2000 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:44:
Beetje mech keyboard n00b. Ik heb nu ongeveer een jaar of 4 een Coolermaster Novatouch TKL. Op zich tevreden mee, maar nooit wat aan gedaan. Dus originele keycaps, niet ge-lubed of o-rings erop.

Maar nu met al het thuiswerken is nu mijn oog gevallen op de GMMK Pro, en heb ik een redelijk impulsieve pre-order gedaan. Ik wil er ook de Glorious Panda switches bij bestellen tegen de tijd dat het ding geleverd gaat worden. Althans daar lees ik goede dingen over, en ze klinken goed.

[Afbeelding]

Mooi bord. Ik heb hem ook besteld, alleen ga ik voor linears (Durock T7 67gram) ipv tactile.. Je kunt ze natuurlijk alvast bestellen en dan eventueel luben en filmen. Worden ze mogelijk net wat strakker van.

Ik ben gegaan voor de V&A aangeboden: EnjoyPBT 9009 base kit (R4) + VIM kit + matching usb-c pexon... en hoop dat die mooi past.

Ik kan in ieder geval niet wachten O-) O-) . Ik tik in de tussentijd rustig verder op mijn Leopold en dan kan die op het schap voor het echte werk :+

bl44t

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

sapphire schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:42:
[...]

Het is waard waar jij ze voor wilt weg doen ;)

Lekkere dooddoener maar je kijkt naar vergelijkbare modellen en bepaald aan de hand daarvan een prijs, of waar je ze zelf voor wilt wegdoen :?
Ik snap je punt best :P Voor ik iets verkoop, lees ik me graag in over wat de mogelijke prijs zou zijn. Ik heb dit model toetsenbord echter nog nergens verkocht zien worden, dus vandaar deze vraag.

Maar goed, point taken en ik ga nog wat meer zoeken :)

• YaaD
Zalmanman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:02:
[...]

Ik snap je punt best :P Voor ik iets verkoop, lees ik me graag in over wat de mogelijke prijs zou zijn. Ik heb dit model toetsenbord echter nog nergens verkocht zien worden, dus vandaar deze vraag.

Maar goed, point taken en ik ga nog wat meer zoeken :)
En vergeet in de tussentijd niet een foto te plaatsen want je hebt mijn interesse gewekt :+

bl44t

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

YaaD schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:03:
[...]

En vergeet in de tussentijd niet een foto te plaatsen want je hebt mijn interesse gewekt :+
Hahaha, sure!
Het ene bord is een Acer 6312-HW uit 1996: https://deskthority.net/viewtopic.php?t=17452
Praktisch hetzelfde bord, maar met nog een beetje verkoop-plastic om de coils van de kabel heen en met een BE layout. Oh, en met de palmsteun erbij, die staat niet op die foto.

Het andere bord is deze KPT-84: https://deskthority.net/w...4-topview-dolch-style.jpg
Ook wel een geinig ding, maar met een hele vreemde layout imho. Ooit eens in een kringloop gescoord, nooit geweten dat er eigenlijk een soort van video-editing set bij hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwZxRqYKn5_BfmPT1P6lIsTrblg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPjQixjWkoad4Fo3SJwx5Khi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XwQHoztbhIrasjFRRrcRcez3oc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5KffP1eZf8uZUzCOlnBn0tD.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 38% gewijzigd door Zalmanman op 02-02-2021 10:08 ]

Dhod schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:51:
Waar hebben jullie de NK65 gekocht? Wilde bij Novelkeys bestellen maaar €60 aan verzending ging me toch wat te ver... Milkshake is bij oblotzky helaas uitverkocht :(
De Milkshake is idd uitverkocht.
Ik hoop dat ze em snel leveren....

Misschien de RFP editie? :P

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoja op 01-02-2021 18:09 ]

• Dhod
ParaNoja schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:08:
[...]

De Milkshake is idd uitverkocht.
Ik hoop dat ze em snel leveren....

Misschien de RFP editie? :P
RFP is opzich wel kicke, heb liever gewoon een zwarte/grijze... afwachten denk ik maar

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dikke aanrader idd. Mijn G915 heeft micro-usb (had voor 't geld usb-c mogen zijn mgoed) en nu gooi ik gewoon de laadkabel ongeveer in de richting van 't tobo op vrijdagmiddag en klaar. Geen gefriemel met zwarte kabel in een zwart gat duwen :+ Ook superfijn voor oordopjes of powerbanks oid.

Morgen komt de Cooler Master SK622 binnen *O*
Zag nog een leuke preview van de Cooler Master MK721: erg geinig dingetje ook. Stiekem vind ik volume control erg chill op mijn toetsenbord.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Dhod
Iemand nog een leuk adresje voor keycaps met snelle verzending?
Gk64 op de kop getikt zonder caps..
Dhod schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:50:
Iemand nog een leuk adresje voor keycaps met snelle verzending?
Gk64 op de kop getikt zonder caps..
Op vraag en aanbod staat een mooi doubleshot DSA setje, wrs abs, voor een prikkie.
:P

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Ik ben nog altijd ontzettend tevreden met mijn Realforce topre toetsenbord (Eiríkr in "Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2") en het wordt tijd om thuis ook een mechanisch toetsenbord neer te zetten. Momenteel tik ik thuis op een bordje van Apple en daar ben ik wel klaar mee.

TKL heeft absoluut de voorkeur en op lampjes zit ik niet te wachten. Draadloos of bedraad maakt niet uit. Ik werk in Linux.

De bekende Leopold FC750R of Vortex Race 3 spreken me aan. Ik twijfel wel nog over de switches. Cherry MX Blue vind ik heerlijk echter zal mijn vriendin dat als minder prettig ervaren. Ik wil thuis hoe dan ook wat anders dan de topre switches op kantoor. Gewoon, voor de afwisseling.

Dat wordt dus een compromis sluiten met Cherry MX Brown, vermoed ik? Tevens, is er kwalitatief verschil tussen die bordjes van Leopold en Vortex? Ik neem aan dat ze van betere kwaliteit zijn dan bijvoorbeeld Ducky? Ik vind het niet erg om te investeren en zal ook op zoek gaan naar leuke caps.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Sandoor_MBA
Eiríkr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:14:
Ik ben nog altijd ontzettend tevreden met mijn Realforce topre toetsenbord ([MESSAGE=62832870
GMMK PRO ook eens bekijken?

Als je toch keycaps wil vervangen dan kun je die daar mooi op kwijt en je kunt je eigen switches gebruiken.

• ericafterdark
Sandoor_MBA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:17:
[...]

GMMK PRO ook eens bekijken?

Als je toch keycaps wil vervangen dan kun je die daar mooi op kwijt en je kunt je eigen switches gebruiken.
Wat doe je me aan...! Prachtig project zeg. Wat ik nog even niet snap, is het plug and play of moet ik met een soldeerbout aan de slag?

• YaaD
Eiríkr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:40:
[...]

Wat doe je me aan...! Prachtig project zeg. Wat ik nog even niet snap, is het plug and play of moet ik met een soldeerbout aan de slag?
Is een hot swap board, dat wil zeggen dat je de switches er in kunt duwen en ook kunt vervangen als ze bijvoorbeeld niet bevallen.

Scheelt een hoop gedoe met solderen :)

bl44t

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-10 08:35

ikt

[...]

't is een hotswap bord, dus geen soldeerbout nodig!

Je moet wel zelf leuke switches en keycaps erbij zoeken.

MX Browns zijn het nét niet imo, zou eens een paar reviews kijken en andere meer tactile switches zoeken.

Zoals Glarses op YouTube ze noemt vind ik wel mooi, "ticklish". Je kunt ook gewoon verschillende sets aan switches bestellen, kijken welke je het fijnste vindt, en de ongebruikte verkopen (of achter de hand houden voor als wanneer je andere bordjes wil uitproberen).

• ericafterdark
YaaD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:42:
[...]

Is een hot swap board, dat wil zeggen dat je de switches er in kunt duwen en ook kunt vervangen als ze bijvoorbeeld niet bevallen.

Scheelt een hoop gedoe met solderen :)
ikt schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:45:
[...]

MX Browns zijn het nét niet imo, zou eens een paar reviews kijken en andere meer tactile switches zoeken.

Zoals Glarses op YouTube ze noemt vind ik wel mooi, "ticklish". Je kunt ook gewoon verschillende sets aan switches bestellen, kijken welke je het fijnste vindt, en de ongebruikte verkopen (of achter de hand houden voor als wanneer je andere bordjes wil uitproberen).
Ok. Fok it. Besteld! Whahahaha!

Nu kan ik me eens rustig verdiepen in switches en caps.

• YaaD
Hahaha wtf... En ik maar denken dat ik snel een besluit genomen had toen ik hem zag :+

T is wel een pre order he... Dus je krijgt nog een rekening van 100 dollar.

Ontopic vraag: Wie heeft er ervaring met het dempen van behuizingen? Ik heb thuis een nightfox en zoek een geschikt materiaal om de alu behuizing wat minder te laten pingen. Ding is zo hol als de pest.

Heb niet veel ruimte dus moet wel een beetje compact spul zijn.ik denk max 3 mm dik ofzo

Ik vind wel dingen als neopreen enzo, maar weet niet of dat het meest geschikt is zeg maar

edit: en dan direct de hulpvraag wie er eventueel een stuk thuis heeft liggen welke ik kan overnemen. Ik heb maar een stuk nodig ter grootte van een 65%

[ Voor 21% gewijzigd door YaaD op 03-02-2021 11:52 ]

bl44t

• Sandoor_MBA
[...]

Sorry })

Dit is een barebone, dus je koopt een compleet toetsenbord maar zonder switches en keycaps. Bij het monteren van switches op een PCB zijn er twee opties, solderen en 'hotswap' wat betekent dat er sockets op de pcb zijn gesoldeerd waar je de switches zo in kan stoppen. De GMMK pro is hotswap dus je hoeft niet te solderen.

• Sandoor_MBA
Eiríkr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:47:
[...]

[...]

Ok. Fok it. Besteld! Whahahaha!

Nu kan ik me eens rustig verdiepen in switches en caps.
Wow, just wow. Gefeliciteerd man!

Mocht je tactile switches willen (net als de MX brown) dan kun je wellicht kijken naar de Glorious Panda die heel goed gereviewd worden.

Keycaps, ik vind de Epbt the One mooi :D

• Sandoor_MBA
YaaD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:50:

edit: en dan direct de hulpvraag wie er eventueel een stuk thuis heeft liggen welke ik kan overnemen. Ik heb maar een stuk nodig ter grootte van een 65%
Ik heb via Amazon een soort neopreen tegeltjes besteld met plakstrip aan de achterkant. 5 mm dik als ik het goed heb. Zou dat passen?

• ericafterdark
YaaD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:50:
Hahaha wtf... En ik maar denken dat ik snel een besluit genomen had toen ik hem zag :+

T is wel een pre order he... Dus je krijgt nog een rekening van 100 dollar.
Sandoor_MBA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:54:
[...]

Wow, just wow. Gefeliciteerd man!

Mocht je tactile switches willen (net als de MX brown) dan kun je wellicht kijken naar de Glorious Panda die heel goed gereviewd worden.

Keycaps, ik vind de Epbt the One mooi :D
Hahaha thanks! Meteen goede tips. Ik ga me eens verdiepen.

• YaaD
Sandoor_MBA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Ik heb via Amazon een soort neopreen tegeltjes besteld met plakstrip aan de achterkant. 5 mm dik als ik het goed heb. Zou dat passen?
Ik denk dat 5 mm al te dik is :( Heb net even gemeten en het moet rond de 3 mm zijn anders gaat ie niet meer dicht

Oh en @Sandoor_MBA deze zijn toch echt mooier hoor :+
https://prototypist.net/p...ir?variant=32642661220418

bl44t

• Sandoor_MBA
YaaD schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat 5 mm al te dik is :( Heb net even gemeten en het moet rond de 3 mm zijn anders gaat ie niet meer dicht

Oh en @Sandoor_MBA deze zijn toch echt mooier hoor :+
https://prototypist.net/p...ir?variant=32642661220418
Te laat, ePBT 'Be the One' is MIIIIIIIE!!!:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szSFyUigtGksSWKeXh1rIcIO8TA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZXUXKcf2mDB1UFs5JPQfCxni.png?f=fotoalbum_large O-) O-)

Overigens zit ik op candykeys nog wat rond te kijken zie ik de saka 65. Geez, echt wel een leuk bord en nog enigszins betaalbaar. Weer wat om over na te denken.

The rabbit hole is deep my friends 8)7

• Sandoor_MBA
Nog een korte vraag. Ik zit er aan te denken om mijn toetsenborden aan de muur te hangen. Doen jullie dat ook en wat voor oplossingen hebben jullie daar voor?

Ik zit nu te denken aan deze of deze oplossing maar sta open voor ideeen.

• YaaD
Sandoor_MBA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:16:
Nog een korte vraag. Ik zit er aan te denken om mijn toetsenborden aan de muur te hangen. Doen jullie dat ook en wat voor oplossingen hebben jullie daar voor?

Ik zit nu te denken aan deze of deze oplossing maar sta open voor ideeen.
Ik doe t zelf niet, want een schap insinueert dat ik de toetsenborden ga bewaren en dan is het einde zoek :+

Heb er nu een aantal liggen waar ik eigenijk niet vanaf wil (nightfox is wel erg leuk en de layout bevalt me goed) En heb nog een bm60rgb liggen met een custom behuizing waar ik eigenlijk ook wat mee moet

Kun je zelf niet wat maken? ik weet t, voor de kosten hoef je t niet te laten maar een duur toetsenbord verdient ook een duur schapje >:)

edit: Nou, net wat schuim gevonden van een oude ikea verpakking en dat er maar eens in gepropt.

Beste keus ooit O+ . Het pingen en de holle klank is weg. Iemand een nightfox kopen zonder holle klank? :+

[ Voor 7% gewijzigd door YaaD op 03-02-2021 12:25 ]

bl44t

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met eventuele importkosten van Glorious spul voor ik een GMMK bestel

• Cebby
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:29:
Weet iemand hoe het zit met eventuele importkosten van Glorious spul voor ik een GMMK bestel
Ligt eraan of de bezorger je pakket al inklaart, maar in principe zal je iets van 13 euro inklaringskosten plus 21% BTW betalen bovenop de totale prijs (dus incl bezorging) op je factuur. Dus iets van 60 euro ofzo?

Als je barebones 60% of TKL zoekt kun je misschien Keygem (https://keygem.store/search?q=gmmk&type=product) overwegen.

• Tierelier
Eiríkr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:47:
[...]

[...]

...Nu kan ik me eens rustig verdiepen in switches en caps...
Als je stil en tactile wil dan kun je voor de Boba U4 silent gaan. Deze tip kreeg ik hier van iemand. Na verschillende soundtests gehoord te hebben leek mij dit een hele goeie optie. Ik vind mijn gaterons browns (met een nog holle behuizing) wel aardig wat lawaai maken hoor. Mijn vriendin vind het helemaal niet erg als ik verander naar iets stillers...

YouTube: Zilents vs. Gazzew Boba U4 Silent Switches Sound Test

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10 19:51
Ik heb de laatste tijd diverse toetsenbord uitgeprobeerd.
M.b.t. typecomfort kom ik uit op de volgende toetsenborden:

1) Royal Kludge G87
2) Leopold FC750R
3) Tex Shinobi

Ik ga binnenkort wat toetsenborden de deur uit. Mocht je nog interesse hebben stuur even een PM.
O.a. een keycool 84 en wat toetenborden van ALI.

Verwijderd

GMMK Pro preordered _/-\o_ Goeie tip, was precies waar ik naar op zoek was. Twijfelde om op KBDfans wat te bestellen, maar het is daar altijd uitverkocht. Ouders nemen uit de States switch films mee, kan ik het meteen goed doen met lubed en filmed switches. Denk dat ik voor Gateron Yellows ga.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2021 14:35 ]

• Sandoor_MBA
Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:34:
GMMK Pro preordered _/-\o_ Goeie tip, was precies waar ik naar op zoek was. Twijfelde om op KBDfans wat te bestellen, maar het is daar altijd uitverkocht. Ouders nemen uit de States switch films mee, kan ik het meteen goed doen met lubed en filmed switches. Denk dat ik voor Gateron Yellows ga.
Nice! Heb de yellow's hier ook, zijn echt fijne switches als je ze wat liefde en aandacht geeft door ze te luben.
Sandoor_MBA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:13:
[...]

Overigens zit ik op candykeys nog wat rond te kijken zie ik de saka 65. Geez, echt wel een leuk bord en nog enigszins betaalbaar. Weer wat om over na te denken.

The rabbit hole is deep my friends 8)7
:P dat was wel een heel snelle beslissing...

De saka 65 is leuk, maar beetje zonde van de nog vrije ruimte dat er niet een of twee extra toetsen zitten...
De Aurora vindt ik dan mooier.... >:)

Met name geen winblows toets vind ik een pluspunt. Gebruik ik al decennia niet meer... :P

Ik had dus dezelfde gedachte al maanden geleden.
Ik ga binnenkort me nieuwe buro maken, en wil kleine schapjes maken, als op de eerste link.
(massief eiken blad van oude klooster tafel (10cm! dik) dus zeer stevig)
3 stuks van klein (bovenste) naar groot boven elkaar ophangen.
Wil alleen niet me toetsenborden erop zetten, maar laptops... :*) 8)

[ Voor 18% gewijzigd door ParaNoja op 03-02-2021 18:20 ]

Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:34:
Waarom filmed switches?
Is toch alleen van toepassing als ze na openen niet meer goed sluiten.... :?

KBD=verzend ellende is mijn ervaring...

[ Voor 4% gewijzigd door ParaNoja op 03-02-2021 18:10 ]

• Sandoor_MBA
ParaNoja schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:10:
[...]

Waarom filmed switches?
Is toch alleen van toepassing als ze na openen niet meer goed sluiten.... :?

KBD=verzend ellende is mijn ervaring...
Is om 'stem wobble' te verminderen.

• ericafterdark
ikt schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:45:
[...]

Ik neig toch naar Cherry MX Blue want die bevielen me altijd uitstekend. Dus mijn vriendin moet er maar mee leven ;)

Voor key caps zijn Cherry switches zo te zien ook een verstandige keuze.

• Sandoor_MBA
Eiríkr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Ik neig toch naar Cherry MX Blue want die bevielen me altijd uitstekend. Dus mijn vriendin moet er maar mee leven ;)
Dan zou ik ook even naar de Kaihl Box White kijken - worden in het algemeen beter beoordeeld dan MX blues omdat ze een wat prettiger geluid hebben.

Kaihl Jade is volgens mij ook clicky met een heel zware klik bar.

[ Voor 8% gewijzigd door Sandoor_MBA op 03-02-2021 19:56 ]

• ericafterdark
Sandoor_MBA schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:55:
[...]

Dan zou ik ook even naar de Kaihl Box White kijken - worden in het algemeen beter beoordeeld dan MX blues omdat ze een wat prettiger geluid hebben.

Kaihl Jade is volgens mij ook clicky met een heel zware klik bar.
Met ook een groot aanbod aan keycaps?

Ik zal er eens naar kijken!

Pagina: 1 ... 58 ... 158 Laatste