Ik ben voor de Keychron K4 v2 met blauwe switches gegaan, net binnen gekomen en vooralsnog ook heel blij mee 

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QRMZ0TqzpRTU3dq9y0aRJTE7.jpg?f=user_large) 
Hij typt echt heerlijk en het geluid valt mij eigenlijk enorm mee. Hij is naar mijn idee nauwelijks luider dan mijn oude CM Storm Quickfire TK met cherry reds, tenzij ik echt hard mijn best deed om stil te typen op dat bord. De zeer duidelijke klik bij het indrukken bevalt me echter wel. Het is nog even wennen, ik maak nu nog wat foutjes met typen hier en daar, maar ik verwacht dat dit met gewenning juist beter wordt (ik zal er even aan moeten wennen dat die klik me bevestigt dat de knop ingedrukt is, en de benodigde druk is ook wat hoger dan bij de reds was).
Hij is misschien net een tikkeltje hoger dan die oude Quickfire, maar het is nauwelijks te zien als ik ze naast elkaar leg. Ik heb ook geen moeite met de hoogte, maar nu ik er op let merk ik dat mijn armen ook niet tot nauwelijks op de tafel steunen. Wellicht eens over nadenken of ik toch iets van een polssteun zou willen proberen... maar aan de andere kant, ik heb mijn oude keyboard nog eens gepakt en ik typ daar exact hetzelfde mee en nooit problemen mee ervaren. Ik typ meestal ook geen hele boekwerken en met de linkerhand op het keyboard en rechterhand op de muis rusten mijn armen op de steunen van mijn stoel. Als ik typ beweegt mijn rechterarm daar even voor naar binnen.
Minpuntjes zijn... 
De kabel is echt serieus kort (dikke meter). Ik was van plan om het keyboard met de kabel aan te sluiten op mijn werklaptop en met bluetooth op mijn game pc (die tegenwoordig alleen voor VR dient, dus keyboard gebruik ik niet om te gamen), maar de bluetooth op mijn moederbord blijkt zo belabberd te zijn dat het signaal weg valt als je meer dan 30 cm van de pc af komt. Voor nu, aangezien ik vakantie heb en mijn werklaptop uit staat, dus de kast dichterbij moeten trekken om het keyboard in te kunnen prikken. Nog eens zien wat ik doe, misschien een losse bluetooth module voor de PC bestellen of zo.
Ander minpuntje, als de numlock aan staat dan is deze (relatief) fel rood. Dat vind ik eigenlijk best wel erg lelijk als je een andere kleur backlight kiest:
:strip_exif()/f/image/d2fE4upm5ercj0LEpb0cy5BC.jpg?f=fotoalbum_medium)
Daarom heb ik hem nu op die regenboogstand staan want daar valt het niet zo bij op. Alleen rood kan ook, maar vond ik niet zo mooi. Caps lock doet hetzelfde, maar die moet ook eigenlijk nooit aanstaan dus dat die opvalt is top. Numlock moet echt gewoon altijd aanstaan, ik heb niet voor niets een keyboard mét numeriek gedeelte gekocht...
Nog eens kijken of je dat op een of andere manier uit kunt zetten, of anders misschien eens kijken of ik er misschien een niet licht-doorlatende keycap voor kan bestellen (hoewel je het rood nog steeds wel zou zien, maar misschien dat het dan niet zo opvalt).